Osecam se golo

Strongman RSS / 06.05.2009. u 08:34

1-iris-scanner.jpgSvinjski grip, teroristi, Al Kaida, ... Nove reci nastale u zadnjih par godina. Spontano ili namenski? Pa kome se kako svidja da veruje. Neko veruje da su se one zgrade sa masivnim celicnim konstrukcijama urusile jer je zapaljeno avionsko gorivo istopilo celik. Meni licno malo neobicno sto je tacka topljenja celika daleko iznad maksimalne temperature koju moze da razvije spaljeni kerozi, sto su se su pale kao stari kaput u sopstvenu katastarsku parcelu, i jos nekoliko drugih nelogicnosti. Ali nije ni bitno.

 

Jedna od posledica novoizmisljenih reci je pojacana bezbednost svega i svacega. Sada na aerodromima ne samo sto mogu da znaju da imate parker hemijsku olovku i da li secete nokte na nogama nego mogu da vam, kao perverznjaci,  gledaju kroz odecu mereci vam raspolozivi intimni pribor ukljucujuci i neinvanzivne metode merenja je temperature tela. A sprema se zakon koji osim skaniranja zenice uvodi obavezno uzimanje brisa iz telesnih supljina pri uzletanju i sletanju.

 

r-55.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TeraHertzScanLL_468x399.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I sve to u ime odbrane od teroristickih napada, gripova, ludih krava, ... Kad smo vec kod odbrane pade mi na pamet da se "Ministranstvo odbrane Sjedinjenih Americkih Drzava" zvalo "Ministarstvo RATA". Nadam se da tu nema neke analogije sa...

 

 

p.s. na slikama vidimo sta sve moze da otkrije nezainteresovani aerodromski sluzbenik obezbedjenja



Komentari (128)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Strongman Strongman 08:46 06.05.2009

Da se javim

Od uvek sam citao svoje tekstove i nalazim da su veoma zanimljivi. Koristim priliku da se preporucim i prokomentarisem. A evo i slicica

miloradkakmar miloradkakmar 08:47 06.05.2009

Re: Prvi

Strongman
Od uvek sam citao svoje tekstove i nalazim da su veoma zanimljivi. Koristim priliku da se preporucim i prokomentarisem. A evo i slicica



Imaš privilegije na svom blogu !?
Poglej vreme .
Strongman Strongman 08:55 06.05.2009

Re: Prvi

Imaš privilegije na svom blogu !?
Poglej vreme .



Pazi sad. Stavio sam zaglavlje "Prvi". Pritisnem objavi kad ono tvoj komentar ispred mog. Ja lepo EDIT i promenim u "Da se javim" kad "ko bi doli eto ga gori".

Svaka slucajnost sa Cak Norisom i Duskom Vujosevicem je slucajna.
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 09:19 06.05.2009

Re: Prvi

Svaka slucajnost sa Cak Norisom i Duskom Vujosevicem je slucajna.


Pogotovo sa Duskom Vujosevicem!
Jelena Gall Jelena Gall 11:10 06.05.2009

Re: Prvi

Svaka slucajnost sa Cak Norisom i Duskom Vujosevicem je slucajna.

svaka slucajnost je slucajna :)))

evo nesto malo i za klince, prvi koraci, da priviknu na vreme...


ali, nemoj da se nerviras, uz malo kooperacije i oblacenja (umesto svlacenja do gole koze) sve je moguce
miloradkakmar miloradkakmar 08:46 06.05.2009

Neprijatno

Vrlo ne prijatno .
A sprema se zakon koji osim skaniranja zenice uvodi obavezno uzimanje brisa iz telesnih supljina pri uzletanju i sletanju.


Kakav će putnik da izgleda posle svih tih tretmana? I oni koji se boje letenja neće imati pojma da su bili u avionu.
Strongman Strongman 08:57 06.05.2009

Re: Neprijatno

Kakav će putnik da izgleda posle svih tih tretmana? I oni koji se boje letenja neće imati pojma da su bili u avionu.



Morace da se pazi i od pozadi.

miloradkakmar miloradkakmar 09:20 06.05.2009

Re: Neprijatno

Strongman
Kakav će putnik da izgleda posle svih tih tretmana? I oni koji se boje letenja neće imati pojma da su bili u avionu.



Morace da se pazi i od pozadi.



I zidovi imaju uši i kamile oči.


Strongman Strongman 09:51 06.05.2009

Re: Neprijatno

I ja negujem oci na potiljku ali ih prekrivam naocarama
die hard die hard 23:18 06.05.2009

Re: Neprijatno


Morace da se pazi i od pozadi.


Sto bi neki zluradi meni rekli - Gadan cica raste.
debela.hladovina debela.hladovina 08:46 06.05.2009

...

Nadam se da tu nema neke analogije sa...

1984?

Pazi, odbanovali me...

Strongman Strongman 08:47 06.05.2009

Re: ...

Nisam ja keve mi.
debela.hladovina debela.hladovina 08:49 06.05.2009

Re: ...

Strongman
Nisam ja keve mi.


Znam, to je bilo politički :)
Strongman Strongman 08:58 06.05.2009

Re: ...

Pa kad te interesuje
libkonz libkonz 08:48 06.05.2009

Čist marketing...

mogu da vam, kao perverznjaci, gledaju kroz odecu mereci vam raspolozivi intimni pribor


kako bi razni egzibicionisti češće putovali avionom.
sve to u ime odbrane od teroristickih napada, gripova, ludih krava

ako izračunamo štetu koju je napravila jedna luda krava, borba protiv njih mora biti nemilosrdna.
Milan Novković Milan Novković 09:09 06.05.2009

Universal mind-reading dictionary

...mogu da vam, kao perverznjaci, gledaju kroz odecu mereci vam raspolozivi intimni pribor ....kako bi razni egzibicionisti češće putovali avionom....

Ne bi ni to bilo toliko strašno da nemaju potrebu i da "debagiraju", a, kao što reče Milan, počeli su i to da rade.

Budućnost još opasnije izgleda. Nedavno se pojavila vest o Carnegie Mellon University istraživanju gde se koristi fMRI da bi nam čitali "misli". Nije još neko posebno čitanje iako se napreduje prebrzo za ukus većine ljudi.

Ono što posebno zatrašuje, bar na ovom našem sadašnjem nivou razvoja, su indikacije da ljudi mnoge stvari, ako se izbace sitni detalji, pamte na sličan ako ne identičan način fiziološki. Ako se pokaže da je slična situacija i sa apstraktnijim konceptima (voleti, mrzeti ...) onda će mašine moći da se podese na jednoj osobi, u laboratorijskim uslovima (razne misli su razne šare moždanih aktivnosti) pa će tako pripremljen "rečnik" misli moći da se koristi i nad drugim osobama.

Razmišljam, u rukama državnih agencija možda i nije toliko strašno, ako bi oni u toj budućnosti pošteno radili svoj posao, ali bolje mi je da se ubijem nego da takva tehnologija dospe u ruke moje žene :)

EDIT: Ovo gore je link na staru vest. Ne mogu da se setim gde sam čitao o ovome pre nekoliko nedelja.

A evo nauke u lepšem svetlu World premiere of brain orchestra. Iako psihodelično, što zbog tehnologije a što zbog umetnika, lako je zamisliti dan kad će obični smrtnici komponovati i izvoditi muziku bez ikakvog znanja nota i bez mogućnosti sviranja bilo kojeg instrumenta.
Strongman Strongman 09:21 06.05.2009

Re: Universal mind-reading dictionary

Razmišljam, u rukama državnih agencija možda i nije toliko strašno, ako bi oni u toj budućnosti pošteno radili svoj posao, ali bolje mi je da se ubijem nego da takva tehnologija dospe u ruke moje žene :)



Ili u tvoje ruke
Milan Novković Milan Novković 09:27 06.05.2009

Re: Universal mind-reading dictionary

Ili u tvoje ruke

Da, najbolje da odmah počnem sa vežbanjem na brzom samoubijanju
Strongman Strongman 09:31 06.05.2009

Re: Universal mind-reading dictionary

Da, najbolje da odmah počnem sa vežbanjem na brzom samoubijanju



Pade mi na pamet zasto li kamikaze nose kacige
Dr M Dr M 10:02 06.05.2009

Re: Universal mind-reading dictionary

lako je zamisliti dan kad će obični smrtnici komponovati i izvoditi muziku bez ikakvog znanja nota i bez mogućnosti sviranja bilo kojeg instrumenta


Ovo kod nas vec uvedeno, ima na vecini TV kanala
drug.clan drug.clan 12:41 06.05.2009

Re: Universal mind-reading dictionary

Milan Novković

Budućnost još opasnije izgleda. Nedavno se pojavila vest o Carnegie Mellon University istraživanju gde se koristi fMRI da bi nam čitali "misli". Nije još neko posebno čitanje iako se napreduje prebrzo za ukus većine ljudi.



Ne brini ne mogu jos da naprave ni robota koji ide normalno uz stepenice atko da ovo izgleda kao naucna fantastika iz odiseje 2060.
die hard die hard 23:22 06.05.2009

Re: Universal mind-reading dictionary


Ne brini ne mogu jos da naprave ni robota koji ide normalno uz stepenice


Jes ne mogu, napravili odavno nego nece da kazu ...
Strongman Strongman 23:25 06.05.2009

Re: Universal mind-reading dictionary

Jes ne mogu, napravili odavno nego nece da kazu ...


A Rusi imaju takvog robota jos od 1960... Samo operator mora da udje u njega, kao u gnjuracko odelo, ono starovremsko.
scabies scabies 09:06 06.05.2009

mirna savest

Ko se ne bavi terorizmom i ne stidi svojih intimnih delova-ne ticu ga se nove bezbednosne mere
Strongman Strongman 09:18 06.05.2009

Re: mirna savest

... i ne putuje
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 09:27 06.05.2009

Re: mirna savest

scabies
Ko se ne bavi terorizmom i ne stidi svojih intimnih delova-ne ticu ga se nove bezbednosne mere


Eto dokle smo došli, mi koji se stidimo svojih intimnih delova smo u istom košu sa teroristima.
Pa ja i dan danas kada vodim ljubav, devojci stavim 'Izaberi Partizan' preko glave!
Em, se ne gledamo - em pročitam nešto pametno, em održavam ekreciju kad vidim da mi je 21cm ...
ovaj ...da nam je 21 bod razlike od drugoplasiranog.
I gde je tu danas mesto za jednog patrijarhalno vaspitanog domaćina,
antimetroseksualca(autoseksualca) pitam ja vas?
scabies scabies 09:48 06.05.2009

Re: mirna savest

I gde je tu danas mesto za jednog patrijarhalno vaspitanog domaćina,
antimetroseksualca(autoseksualca) pitam ja vas?
Pa moras se sam izboriti za svoje mesto, a do tada se mozes uzdrzati od letenja avionom ili bar sexa u avionu
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 09:54 06.05.2009

Re: mirna savest

scabies
I gde je tu danas mesto za jednog patrijarhalno vaspitanog domaćina,antimetroseksualca(autoseksualca) pitam ja vas?Pa moras se sam izboriti za svoje mesto, a do tada se mozes uzdrzati od letenja avionom ili bar sexa u avionu


Ja se jedva izborim i za mesto u autobusu a kamo li u avijonu.
Hmm - sex u avijonu. Mmm - sex u autobusu. Serbia Rules!
lozacpera1 lozacpera1 22:42 06.05.2009

Re: mirna savest

A ko se stidi? Neka ne ide avionom?
ili mozda da ne putuje uopste?
Pa kad niko nigde ne bude putovao lakse ce se kontrolisati. Samo ukinu ili ogranice internet i pocnu da serviraju svoju stranu price. Recimo Italija "napala" Siciliju, nisi bio u Italiji (stidis se intimnih delova, ili nesto slicno) na casu si spavao kad je predavana lekcija o Italiji i odjednom ne vidis razlog zasto ta prokleta Italija da ne bude oterana sa osvojene teritorije. Onda stupe oslobodioci na scenu i... dalje ne mozes ni da zamislis kako prica moze da se razvije na razlicite nacine.

Sta sve moze da bude okarakterisano kao terorizam ni to ne mozes da pretpostavis. Prosle godine neke klince priveli u stanicu policije jer je neko opljackao prodavnicu, tamo ih tukli par sati, jednom decku probusili bubnu opnu, dok nije dosao ocevidac i rekao policiji da to nisu oni. Decu puste kuci, a imena policajaca koji su ih tukli nece da kazu. Pa tuzba ide protiv nn lica ili tako nekako. Samo njihova imena proglasis drzavnom tajnom i posle se na sudu pozoves na zakon o drzavnoj tajni koji si napisao da izbegnes takav i slicne slucajeve i mozes da radis sta hoces. Recimo da prisluskujes komunikacije ljudi i firmi i da to koristis u privatne svrhe. Ili da oslobodis neko ostrvo nebi li dobio prava na eksploataciju nekog prirodnog bogatstva ili plac kraj obale. Ili gore pomenuti policajci te uhapse i napisu da si terorista pa advokatu treba par godina samo da sazna njihova imena, a ti malo sedis u zatvoru... Ma mogucnosti su ogranicene samo mastom.

Ako drzava ne veruje svojim gradjanima ili nesto nije u redu sa drzavom ili sa gradjanima. Mada nisam cuo za slucaj da nesto nije bilo u redu sa gradjanima.
maksa83 maksa83 09:09 06.05.2009

čelik i topljenje

Meni licno malo neobicno sto je tacka topljenja celika daleko iznad maksimalne temperature koju moze da razvije spaljeni kerozin

Ne mora uopšte da se istopi da bi kolabirala. Jungov modul čelika se već na 800 stepeni svede na trećinu onoga na normalnoj temperaturi - skroz dosta da se statika svega promeni i kljokne.
Strongman Strongman 09:18 06.05.2009

Re: čelik i topljenje

Ne mora uopšte da se istopi da bi kolabirala. Jungov modul čelika se već na 800 stepeni svede na trećinu onoga na normalnoj temperaturi - skroz dosta da se statika svega promeni i kljokne.



Ma znam... Nego ima jos n-1 nelogicnost i sve u zbiru ostavlja dosta mesta za sumnju.
ElectricDreams ElectricDreams 09:37 06.05.2009

Re: čelik i topljenje

Strongman
Ne mora uopšte da se istopi da bi kolabirala. Jungov modul čelika se već na 800 stepeni svede na trećinu onoga na normalnoj temperaturi - skroz dosta da se statika svega promeni i kljokne.


Ma znam... Nego ima jos n-1 nelogicnost i sve u zbiru ostavlja dosta mesta za sumnju.


Daaaaaj :(
Nemoj mi reći da gledaš one filmove o teorijama zavere 9/11 :(
Jedina teorija zavere bi mogla biti to da su vlasti (ili ko već) znale da će doći do napada i nisu ništa preduzele da to spreče... sve ostalo je klasična mehanika...
Nema podmetnutih eksploziva, vojnih aviona, osiromašenog uranijuma...
Strongman Strongman 09:40 06.05.2009

Re: čelik i topljenje

O stvarima koje nisam video licno mogu samo da sudim posredno. A posto mi nije od zivotnog znacaja - nemam konacan stav o 11. septembru. Ne verujem ni u jednu varijantu,jer obe imaju neke nelogicnosti, ali mnogi vise ih je na strani zvanicne verzije.
Strongman Strongman 09:49 06.05.2009

Re: čelik i topljenje

Nemoj mi reći da gledaš one filmove o teorijama zavere 9/11 :(



Sto? Sta fali?

drug.clan drug.clan 12:44 06.05.2009

Re: čelik i topljenje

maksa83
Meni licno malo neobicno sto je tacka topljenja celika daleko iznad maksimalne temperature koju moze da razvije spaljeni kerozin

Ne mora uopšte da se istopi da bi kolabirala. Jungov modul čelika se već na 800 stepeni svede na trećinu onoga na normalnoj temperaturi - skroz dosta da se statika svega promeni i kljokne.



Ovo je OK ali zasto se srusila ona treca zgrada kada u nju nije udario avion i u njoj nije bilo nikakvog goriva?
dexter92 dexter92 13:54 06.05.2009

Re: čelik i topljenje

Sto je jos jezivije zapitas se sta je bilo sa putnicima pravog aviona koji je kidnapovan (ako je vec u Pentagon udarila raketa) . Negde su odvezeni i pobijeni?
Skeptici neka gledaju Loose Change 2 pa komentarisu.
ElectricDreams ElectricDreams 15:45 06.05.2009

Re: čelik i topljenje

drug.clan
maksa83
Meni licno malo neobicno sto je tacka topljenja celika daleko iznad maksimalne temperature koju moze da razvije spaljeni kerozin

Ne mora uopšte da se istopi da bi kolabirala. Jungov modul čelika se već na 800 stepeni svede na trećinu onoga na normalnoj temperaturi - skroz dosta da se statika svega promeni i kljokne.



Ovo je OK ali zasto se srusila ona treca zgrada kada u nju nije udario avion i u njoj nije bilo nikakvog goriva?


Zato što se jedna od velikih kula srušila na nju... Sa druge strane, zapaljeni delovi aviona su izazvali požar u toj zgradi... Ima sve na wikipediji i prilično je logično...

As the North Tower collapsed on September 11, 2001, debris hit 7 World Trade Center, causing heavy damage to the south face of the building.[3] The bottom portion of the building's south face was heavily damaged by debris, including damage to the southwest corner from the 8th to 18th floors, a large vertical gash on the center-bottom extending at least ten floors, and other damage as high as the 18th floor.[3] The building was equipped with a sprinkler system, but had many single-point vulnerabilities for failure: the sprinkler system required manual initiation of the electrical fire pumps, rather than being a fully automatic system; the floor-level controls had a single connection to the sprinkler water riser; and the sprinkler system required some power for the fire pump to deliver water. Also, water pressure was low, with little or no water to feed sprinklers.
drug.clan drug.clan 17:31 06.05.2009

Re: čelik i topljenje

ElectricDreams
drug.clan
maksa83
Meni licno malo neobicno sto je tacka topljenja celika daleko iznad maksimalne temperature koju moze da razvije spaljeni kerozin

Ne mora uopšte da se istopi da bi kolabirala. Jungov modul čelika se već na 800 stepeni svede na trećinu onoga na normalnoj temperaturi - skroz dosta da se statika svega promeni i kljokne.



Ovo je OK ali zasto se srusila ona treca zgrada kada u nju nije udario avion i u njoj nije bilo nikakvog goriva?


Zato što se jedna od velikih kula srušila na nju... Sa druge strane, zapaljeni delovi aviona su izazvali požar u toj zgradi... Ima sve na wikipediji i prilično je logično...

As the North Tower collapsed on September 11, 2001, debris hit 7 World Trade Center, causing heavy damage to the south face of the building.[3] The bottom portion of the building's south face was heavily damaged by debris, including damage to the southwest corner from the 8th to 18th floors, a large vertical gash on the center-bottom extending at least ten floors, and other damage as high as the 18th floor.[3] The building was equipped with a sprinkler system, but had many single-point vulnerabilities for failure: the sprinkler system required manual initiation of the electrical fire pumps, rather than being a fully automatic system; the floor-level controls had a single connection to the sprinkler water riser; and the sprinkler system required some power for the fire pump to deliver water. Also, water pressure was low, with little or no water to feed sprinklers.


Kule se nisu srusile na ovu ili bilo koju drugu zgradu.
Polupani su bili prozori pa se valjda srusila zbog toga. Prozori su nosili celu zgradu
Doctor Wu Doctor Wu 19:24 06.05.2009

Re: čelik i topljenje

maksa83
Meni licno malo neobicno sto je tacka topljenja celika daleko iznad maksimalne temperature koju moze da razvije spaljeni kerozin

Ne mora uopšte da se istopi da bi kolabirala. Jungov modul čelika se već na 800 stepeni svede na trećinu onoga na normalnoj temperaturi - skroz dosta da se statika svega promeni i kljokne.

Šta ti je nesuđeni građevinac... Tako je, odlično objašnjenje. Degradacija Jangovog modula elastičnosti je dovela do redukcije otpornosti čeličnih stubova na izvijanje a ostatak zgrade se srušio zbog efekta dinamičkog udara (koji je efektivno duplirao sopstvenu težinu gornjeg dela konstrukcije). Dakle, glavni razlozi sa lom WTC su puni rezervoari Boeinga (oba aviona su zveknula u zgrade 20-ak minuta posle poletanja) i neadkevatna protivpožarna zaštita nosećih ramova, koja je bila vrlo krta i bukvalno se smrskala tokom udarom aviona.

Na traganje za stvarnim uzrocima kolapsa WTC je, zbog značaja ovog kolapsa za gradnju tall buildings, potrošeno na stotine, možda i hiljade inženjera-godina. Ko god da je projektovao napad, bio je pakleno dobar inženjer (Bin Laden je studirao Civil Engineering na Oxfordu).
srki92 srki92 20:41 06.05.2009

Re: čelik i topljenje

Doctor Wu
... a ostatak zgrade se srušio zbog efekta dinamičkog udara (koji je efektivno duplirao sopstvenu težinu gornjeg dela konstrukcije). Dakle, glavni razlozi sa lom WTC su puni rezervoari Boeinga (oba aviona su zveknula u zgrade 20-ak minuta posle poletanja) i neadkevatna protivpožarna zaštita nosećih ramova, koja je bila vrlo krta i bukvalno se smrskala tokom udarom aviona.



Ima smisla ovo sto kazete ti i Maksa Zamalo Gradjevinac, samo keve ti, sta ti je to "dinamicki udar"? Jel' ima "staticki udar"? A sta je to "sopstvena tezina" i kako se razlikuje od (samo) tezine? Odkud znas da je duplo?

E, nema veze, izigravam inzenjera i cepidlacim A el se stvarno noseca konstrukcija specijalno protivpozarno stiti (ovo pitam ozbiljno, keve mi)?




Doctor Wu Doctor Wu 20:57 06.05.2009

Re: čelik i topljenje

Ima smisla ovo sto kazete ti i Maksa Zamalo Gradjevinac, samo keve ti, sta ti je to "dinamicki udar"? Jel' ima "staticki udar"? A sta je to "sopstvena tezina" i kako se razlikuje od (samo) tezine? Odkud znas da je duplo?

:)), malo se zaboravilo termina. Dinamički, zato što nije isto kad isti teret polako nanosiš na konstrukciju i kad ga naglo spustiš (onda imaš i neku kinetičku energiju). Lako se dokazuje da se napon udvostručuje (iako se radi o nominalno istom opterećenju). To bi ti kao speleolog morao da znaš, kad računaš potrebnu krutost i čvrstoću sajli za upseiling (ili za bandži).
A el se stvarno noseca konstrukcija specijalno protivpozarno stiti

Da, kod čeličnih konstrukcija je antifire posebna priča. Rade se raznorazni premazi, čuda. Beton je ok što se tiče požara, ali je neefikasan (mala nosivost u odnosu na težinu), zbog čega je u NY od tih visokih zgrada malo šta napravljeno od betona (osim tavanica).
sinergija92 sinergija92 01:49 07.05.2009

Re: čelik i topljenje

Doctor Wu
maksa83
Meni licno malo neobicno sto je tacka topljenja celika daleko iznad maksimalne temperature koju moze da razvije spaljeni kerozin

Ne mora uopšte da se istopi da bi kolabirala. Jungov modul čelika se već na 800 stepeni svede na trećinu onoga na normalnoj temperaturi - skroz dosta da se statika svega promeni i kljokne.

Šta ti je nesuđeni građevinac... Tako je, odlično objašnjenje. Degradacija Jangovog modula elastičnosti je dovela do redukcije otpornosti čeličnih stubova na izvijanje a ostatak zgrade se srušio zbog efekta dinamičkog udara (koji je efektivno duplirao sopstvenu težinu gornjeg dela konstrukcije). Dakle, glavni razlozi sa lom WTC su puni rezervoari Boeinga (oba aviona su zveknula u zgrade 20-ak minuta posle poletanja) i neadkevatna protivpožarna zaštita nosećih ramova, koja je bila vrlo krta i bukvalno se smrskala tokom udarom aviona.

Na traganje za stvarnim uzrocima kolapsa WTC je, zbog značaja ovog kolapsa za gradnju tall buildings, potrošeno na stotine, možda i hiljade inženjera-godina. Ko god da je projektovao napad, bio je pakleno dobar inženjer (Bin Laden je studirao Civil Engineering na Oxfordu).


Samo nesto malo da dopunim ovo, vec napisano....
Kolaps konstrukcije zgrade (x2) WTC kao celine se desio kada je celik usled pozarnog opterecenja u neposrednoj okolini mesta udara doziveo velike deformacije, dakle, kako je napisano, doslo je do izvijanja i razmicanja stubova (a neki su i poruseni direktnim udarom aviona) i onda su medjuspratne konstrukcije (tavanice, ploce) izgubile svoje oslonce pa je sve to rezultiralo time da je recimo najvisa tavanica pala na onu ispod nje, a ova, projektovana da izdrzi opterecenje od same sebe i jos nesto preko toga, odjednom dobija duplo opterecenje i, naravno, popusta i ona, a onda obe zajedno padaju na trecu odozgo i sve tako redom nanize (domino efekat), sve brze i brze jer se multiplikovalo opterecenje sa svakom narednom medjuspratnom konstrukcijom, uz vec spomenuti dinamicki karakter ovakvog tereta. Ovo se moglo i videti na snimcima kako se oblak prasine dize pri urusavanju svake tavanice ponaosob, i onda se ubrzano urusava cela zgrada.
Ovo napisah da ne bi neki "zdravo za gotovo" prihvatili da se moze nekom kantom benzina zapaliti cela konstrukcija zgrade i da ce taj celik tek tako izgoreti i dovesti do pada objekta. Pozar je inicirao promenu statike i ta nepovoljna preraspodela je dovela do rusenja, sto ne mora da bude pravilo u svim pozarima i objektima.
Mozda ce nekima zvucati paradoksalno da se drvene konstrukcije bolje ponasaju od celicnih pri pozarima, ali je tako. Naravno uz neophodnu protivpozarnu zastitu, drvo ima tu osobinu da gori po omotacu, a centralni deo poprecnog preseka nekog stuba, grede, ostaje neostecen, i sto je najbitnije, ostaju gotovo neporemecena mehanicka svojstva, za razliku od celika koji pri visokim temperaturama ima velike deformacije, i to vazi kako za cisto celicne konstrukcije, tako i za celik u armiranom betonu. S tim da se od drveta, svakako, ne mogu graditi ovako ekstremno veliki objekti.
srki92 srki92 02:19 07.05.2009

Re: čelik i topljenje

sinergija92
Naravno uz neophodnu protivpozarnu zastitu, drvo ima tu osobinu da gori po omotacu, a centralni deo poprecnog preseka nekog stuba, grede, ostaje neostecen, i sto je najbitnije, ostaju gotovo neporemecena mehanicka svojstva, za razliku od celika koji pri visokim temperaturama ima velike deformacije, i to vazi kako za cisto celicne konstrukcije, tako i za celik u armiranom betonu. S tim da se od drveta, svakako, ne mogu graditi ovako ekstremno veliki objekti.


Aaaaa, zato su Rusi pravili obloge za svemirske kapsule koje se vracaju u atmosferu - od drveta ?! Nista keramika?

sinergija92 sinergija92 02:39 07.05.2009

Re: čelik i topljenje

srki92
sinergija92
Naravno uz neophodnu protivpozarnu zastitu, drvo ima tu osobinu da gori po omotacu, a centralni deo poprecnog preseka nekog stuba, grede, ostaje neostecen, i sto je najbitnije, ostaju gotovo neporemecena mehanicka svojstva, za razliku od celika koji pri visokim temperaturama ima velike deformacije, i to vazi kako za cisto celicne konstrukcije, tako i za celik u armiranom betonu. S tim da se od drveta, svakako, ne mogu graditi ovako ekstremno veliki objekti.


Aaaaa, zato su Rusi pravili obloge za svemirske kapsule koje se vracaju u atmosferu - od drveta ?! Nista keramika?



Ma sve moze da se napravi, samo pitanje je: Ko ce to da plati?
srki92 srki92 06:10 07.05.2009

Re: čelik i topljenje

Doctor Wu

:)), malo se zaboravilo termina. Dinamički, zato što nije isto kad isti teret polako nanosiš na konstrukciju i kad ga naglo spustiš (onda imaš i neku kinetičku energiju). Lako se dokazuje da se napon udvostručuje (iako se radi o nominalno istom opterećenju). To bi ti kao speleolog morao da znaš, kad računaš potrebnu krutost i čvrstoću sajli za upseiling (ili za bandži).
A el se stvarno noseca konstrukcija specijalno protivpozarno stiti

Da, kod čeličnih konstrukcija je antifire posebna priča. Rade se raznorazni premazi, čuda. Beton je ok što se tiče požara, ali je neefikasan (mala nosivost u odnosu na težinu), zbog čega je u NY od tih visokih zgrada malo šta napravljeno od betona (osim tavanica).


Verovatno si i mislio na staticko i dinamicko opterecenje al' si rekao udar, pa se ja pobunio , nemam druga posla...

Ne znam za te bandzidzampere, u speleologiji je tehnika penjanja malo drugacija od one u otvorenoj steni (kratki pitch-evi, plus si manjevise stalno zakacen svom tezinom za uze ili sidrista). Uz to, koristi se staticka a ne dinamicka uzad (30% vs. 5% dinamicke elongacije). O detaljima tipa faktor pada, dinamicko istezanje, disipacija energije pada na instalaciju i, sto je kriticnije, na coveka okacenog na uze, brinu vise kolege sminkeri penjaci. Mi pecinari ne padamo! Nikad! Mi se bezbedno valjamo u blatu .

A vi's ovo za protivpozarnu zastitu celicnih konstrukcija mi je mnogo zanimljivo. Jel' su to stvarno neki premazi ili se celik nekako termicki tretira prilikom izvlacenja u sipke ili posle? Ajd', nema veze, sa'cu da izguglam ili da pitam nekog drugara gradjevinca, ako su zavrsili fakultete u medjuvremenu (sto znaci da im je Cukic otiso u penziju )
Doctor Wu Doctor Wu 06:46 07.05.2009

Re: čelik i topljenje

A vi's ovo za protivpozarnu zastitu celicnih konstrukcija mi je mnogo zanimljivo. Jel' su to stvarno neki premazi ili se celik nekako termicki tretira prilikom izvlacenja u sipke ili posle?

Celik se "izvlaci" i "termicki tretira" ali zbog mehanickih karakteristika, pakovanja zrna od kojih je celik sastavljen (na mikroskali, celik ima zrnastu strukturu, neke podseca i na stene), ako hoces, a ne zbog protivpozarne zastite. Inace, dosta informacija o metalurgiji celika se moze naci ovde.

Posle 9/11 katastrofe ljudi su poceli da traze pametnija resenja za zastitu od ludaka pa su neki predlagali koriscenje polimerskih foam materijala (ideja je da se koriste laki, kolapsibilni materijali sa celijskom, kolapsibilnom strukturom, koji bi lokalno apsorbovali efekte mehanickog udara). Te stvari se, doduse za znatno manje pritiske, odavno koriste u praksi.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:26 07.05.2009

Re: čelik i topljenje

Moj drug je blizu dokaza da je sletanje na Mesec 1969. godine bilo izrežirano i da se nije ni desilo
Strongman Strongman 23:38 07.05.2009

Re: čelik i topljenje

Milutin Milošević
Moj drug je blizu dokaza da je sletanje na Mesec 1969. godine bilo izrežirano i da se nije ni desilo



blazha2000 blazha2000 09:49 06.05.2009

definitivno...

definitivno tu ima more than it meets the eye....ja sam sasvim siguran da nista nije slucajno,vec da je to precizno smisljen plan koji se vec dugo ,precizno sprovodi u delo.....ko bese rekao...mozda rockefeller...napravi haos da zavedes red...to je to...verujem i da ce sledeca zarista biti sudan i pakistan...pa ko zna...
scabies scabies 09:53 06.05.2009

Re: definitivno...

Od kada je haos potrebno praviti? Pa haos je prirodno stanje stvari. Samo treba pustiti sve i-eto haosa.
Strongman Strongman 09:55 06.05.2009

Re: definitivno...

blazha2000
napravi haos da zavedes red...


"Zavadi pa vladaj"ili "divide et impera" je izreka nastala u Rimskom senatu

blazha2000 blazha2000 10:00 06.05.2009

Re: definitivno...

Strongman
blazha2000
napravi haos da zavedes red...


"Zavadi pa vladaj"ili "divide et impera" je izreka nastala u Rimskom senatu





nisam na to mislio...bas je mislim,rockefeller,to izrekao kako bi se uveo novi svetski poredak...na to sam mislio...mada haosa ima svugde i uvek,alli mozda nedovoljno,pa malo vladari iz senke moraju da poguraju ;0
Strongman Strongman 10:06 06.05.2009

Re: definitivno...

pa malo vladari iz senke

zasto li se oni nikad ne suncaju?
blazha2000 blazha2000 10:23 06.05.2009

Re: definitivno...

Strongman
pa malo vladari iz senke

zasto li se oni nikad ne suncaju?


ko zna...mozda i' stra' od svetla....ili to,ili su rahiticni pa ih sramota
drug.clan drug.clan 12:47 06.05.2009

Re: definitivno...

blazha2000
Strongman
blazha2000
napravi haos da zavedes red...


"Zavadi pa vladaj"ili "divide et impera" je izreka nastala u Rimskom senatu



nisam na to mislio...bas je mislim,rockefeller,to izrekao kako bi se uveo novi svetski poredak...na to sam mislio...mada haosa ima svugde i uvek,alli mozda nedovoljno,pa malo vladari iz senke moraju da poguraju ;0


"This present window of opportunity, during which a truly peaceful and interdependent world order might be built, will not be open for too long - We are on the verge of a global transformation. All we need is the right major crisis and the nations will accept the New World Order."
ElectricDreams ElectricDreams 15:46 06.05.2009

Re: definitivno...

scabies
Od kada je haos potrebno praviti? Pa haos je prirodno stanje stvari. Samo treba pustiti sve i-eto haosa.


Entropija
blazha2000 blazha2000 22:35 06.05.2009

Re: definitivno...

bese i george bush senior rekao tako nesto ...ili bas to?
dragan17 dragan17 10:34 06.05.2009

uzas jedan imperijalisticki

Morao sam da pobacam sve carape sa rupicama na prstima zbog izuvanja na aerodromu! A bile male rupice, jos sam mogao da ih nosim
Strongman Strongman 14:43 06.05.2009

Re: uzas jedan imperijalisticki

Morao sam da pobacam sve carape sa rupicama na prstima zbog izuvanja na aerodromu! A bile male rupice, jos sam mogao da ih nosim


A bilo i omiljenih carapa medju bacenim
Oracle Oracle 11:11 06.05.2009

Dokumentarac "Zeitgeist"

Gledala sam dokumentarac "Zeitgeist", gde se bas prica o padu bliznakinja u NY:



Interesantna je u ovom dokumentarcu i prica kako se prave ekonomske krize i recesije u svetu od strane nekoliko najbogatijih ljudi koji su vlasnici najvecih banaka.

srda83 srda83 11:45 06.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Oracle
Gledala sam dokumentarac "Zeitgeist", gde se bas prica o padu bliznakinja u NY:



Interesantna je u ovom dokumentarcu i prica kako se prave ekonomske krize i recesije u svetu od strane nekoliko najbogatijih ljudi koji su vlasnici najvecih banaka.




A sta bi mi bez njih...
drug.clan drug.clan 12:48 06.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Oracle
Gledala sam dokumentarac "Zeitgeist", gde se bas prica o padu bliznakinja u NY:
Interesantna je u ovom dokumentarcu i prica kako se prave ekonomske krize i recesije u svetu od strane nekoliko najbogatijih ljudi koji su vlasnici najvecih banaka.



E nisu vise ni vlasnici vec samo upravljaju njima
srki92 srki92 20:33 06.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Oracle
Gledala sam dokumentarac "Zeitgeist", gde se bas prica o padu bliznakinja u NY:



Ovaj film je toliko popuran medju Srbima u poslednje vreme ko Zikina Dinastija. Mislim cuo sam gomile referenci i preporuka od slusalaca raznih emisija, od Jabuke na Dan do Potrage, da covek ne moze i bez udubljivanja da ne pomisli da je to sve manjevise potpuna glupost.




Tim Osman Tim Osman 21:17 06.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

[qu[b]ote=Oracle]Gledala sam dokumentarac "Zeitgeist", gde se bas prica o padu bliznakinja u NY:



Ima ljudi koji posle 50 godina veruju da je Kenedija ubio Li Harvi Osvald.

Danas, zahvaljujući internetu, svako sa pola mozga vidi da je 911 prevara veka.

Gledajte izvanredni nemački dokumentarac "Under a False Flag" koji ukazuje na neke detalje kojih nema u Loose Change i ostalim filmovima...

http://www.videocommunity.com/pc/pc/display/7167 to je skraćena verzija, ali može da se iskopa i ceo film od 73 minuta, ne mogu da na nađem ko zainat.

A evo šta o 911 kaže Franćesko Kosiga:

http://www.prisonplanet.com/articles/december2007/120407_common_knowledge.htm

Nema sumnje da je cela stvar maestralno izrežirana i odrađena. Ono što je zanimljivo su samo detalji, a ne da li je.

Podsećam da postoje dve škole mišljenja o 911. TZV LIHOP (let it happen on purpose) koja predstavlja klasičnu dezinformaciju obaveštajnih službi i MIHOP (Made it happen on purpose) koja predstavlja ono što se dogodilo.

Podsećam i na zanimljivost su Lone Gunmen 6 meseci ranije imali epizodu o napadu na WTC, verovatno im je neko šapnuo...

http://www.youtube.com/watch?v=hUKQz-xm0is

Privatno i poslovno sam upoznao mnoge dobro obaveštene strance kojih je bilo ovde ko g...ana u poslednjih 15 godina i veoma me je zanimalo njihovo mišljenje. Policajci, carinici, obaveštajci, uglavnom Evropljani. Svi DO JEDNOG su mi potvrdili da se radi o nameštaljci.

Oni koji u to ne veruju neće verovati ni kada im Čejni lično izađe na TV i prizna, tako da nema svrhe raspravljati se...


Filip2412 Filip2412 22:19 06.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Ovaj film je toliko popuran medju Srbima u poslednje vreme ko Zikina Dinastija.
Veruj mi da je popularan jako i medju Kanadjanima. Pogledaj malo broj poseta na youtube linkovima pa reci da li to samo Srbi gledaju.

Ja nicemu ne verujem slepo ili bolje reci, nicemu i nikome uopste ne verujem. Ali tolika glad za alternativnim izvorima informacija je samo da znak da vecina ljudi na svetu ipak nije toliko retardirana da prihvati zvanicne verzije nekih dogadjaja zdravo za gotovo.



Strongman Strongman 22:22 06.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Ja nicemu ne verujem slepo ili bolje reci, nicemu i nikome uopste ne verujem. Ali tolika glad za alternativnim izvorima informacija je samo da znak da vecina ljudi na svetu ipak nije toliko retardirana da prihvati zvanicne verzije nekih dogadjaja zdravo za gotovo.



Ipak izjave svedoka imaju neku tezinu, ili su, pak trebali vise da veruju zvanicnoj verziji nego svojim ocima?
Doctor Wu Doctor Wu 22:31 06.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Ipak izjave svedoka imaju neku tezinu, ili su, pak trebali vise da veruju zvanicnoj verziji nego svojim ocima?

Svedoka čega? Rušenja zgrada? Svaka čast. Mada mi nije jasno šta su to svedoci mogli da vide i čuju osim, dima, ogromne buke, greda koje padaju i vatre.
Strongman Strongman 22:38 06.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Mada mi nije jasno šta su to svedoci mogli da vide i čuju



Pa valjda oni znaju sta su videli i culi?

Ima nekih izjava koje prilicno ljuljaju zvanicnu verziju.
Kazezoze Kazezoze 22:51 06.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Svedoka čega? Rušenja zgrada? Svaka čast. Mada mi nije jasno šta su to svedoci mogli da vide i čuju osim, dima, ogromne buke, greda koje padaju i vatre.

chuli su eksplozije.
srki92 srki92 01:30 07.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Filip2412
Ovaj film je toliko popuran medju Srbima u poslednje vreme ko Zikina Dinastija.
Veruj mi da je popularan jako i medju Kanadjanima. Pogledaj malo broj poseta na youtube linkovima pa reci da li to samo Srbi gledaju.



Ne rekoh ja da je popularan samo medju Srbima, ne sumnjam da ljubitelja teorija zavere ima i na drugim mestima (kao sto ima velika srpska emigracija u Kanadi, zar ne, odakle bi inace bili toliki posetioci zaitgeist-a na youtube-u ). Ali tolika nekriticna zaljubljenost u ovaj dokumentarac u "matici" koju sam primetio kod svakog kurte i murte koji je uklavirio kako se koristi internet, meni govori da taj film svira muziku koja prija nasim na pravdi boga stradalnickim usima. No dobro, ne bih da diskutujem dalje o filmu, posto ga nisam odgledao, nije trebalo ni ovoliko, izvinjavam se.
Filip2412 Filip2412 02:52 07.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Ne rekoh ja da je popularan samo medju Srbima, ne sumnjam da ljubitelja teorija zavere ima i na drugim mestima (kao sto ima velika srpska emigracija u Kanadi,
Slabo se druzim sa nasima osim par prijatelja ovde. Inace srpska emigracija u Kanadi jeste velika, ako je poredis sa emigracijom Eskima ili mozda emigracijom Slovenaca ili slicno....

Ti si se bas primio na ovo "ljubitelji teorije zavere" jel to kao neki nacin da kazes svakome ko ne prihvata zdravo za gotovo vesti iz medija da je glup?

Ja bih pre ljude podelio u one lenje koji gutaju sta sve im se servira i na skeptike - to jest one koji koriste svoj mozak. Nisam ja ljubitelj nikakve zavere a nadam se ni da ti nisi nekriticki ljubitelj svega sto cujes na TV-u.


Filip2412 Filip2412 03:02 07.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Svedoka čega? Rušenja zgrada? Svaka čast. Mada mi nije jasno šta su to svedoci mogli da vide i čuju osim, dima, ogromne buke, greda koje padaju i vatre.


chuli su eksplozije.
Na CNN su toga dana novinari sa lica mesta gotovo sa sigurnoscu izvestavali da se radi o podmetnutom eksplozivu i dodatnim eksplozijama jer su mnogi svedoci kao i sami novinari bili u stanju da cuju eksplozije. Toga dana sam od kuce gledao CNN i dobro se secam... medjutim kasnije su naprasno zaboravili tu pricu.

Jedan od najinteresatnijih fenomena za ovaj dogadjaj je neverovatan broj izvora na Internetu i nekim drugim slobodnim medijima koji dovode u sumnju oficijelnu verziju i potpuno odbijanje, grubo odbijanje mainstream medija da zapocnu dijalog i diskusiju o tim sumnjama. Svaka diskusija na tu temu je demokratski proterana sa velikih medija iako ogroman broj ljudi zeli da se povede otvorena rasprava.
srki92 srki92 04:05 07.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Filip2412


Ti si se bas primio na ovo "ljubitelji teorije zavere"


Aha, vala jesam!

Filip2412

Ja bih pre ljude podelio u one lenje koji gutaju sta sve im se servira i na skeptike - to jest one koji koriste svoj mozak. Nisam ja ljubitelj nikakve zavere a nadam se ni da ti nisi nekriticki ljubitelj svega sto cujes na TV-u.




Ma jok, nego mi se cini da se bas i ne radi o "skepticima koji koriste svoj mozak", nego o lenjima koji isto tako gutaju ono sto im se servira, samo za drugim stolom. Pogotovu jer prija njihovom apetitu

Meni licno je na primer ove oko podmetanja eksploziva u WTC prilicno nebulozno, za razliku od "zvanicne verzije" topljenja konstrukcije. Ili recimo ovo photoshopovanje Pentagona, pa ja se dobro secam nekih slika ispred Pentagona gde se vide delovi od aviona razbacani okolo, kao i unutar zgrade. Razmisli malo: zar nije naivno da bi neko osmislio i izvrsio toliko komplikovan plan za "simuliranje" napada na Pentagon, plus sakrivanje aviona koji je to kobajagi izveo. Tu ima toliko mogucnosti za zajeb i sveopstu blamazu, da prosto ta teorija zavere ne pije vodu. Ocu reci, malo je ipak preterana...

Covek zbog koga se svi izuvamo na aerodromima stvarno postoji, evo ga kog mene u komsiluku, u Florens supermax-u, trune dozivotnu robiju u samici i uopste ne mislim da je toliko glupa ideja da se cipele ture u x-ray masinu (mada izlaze opasnosti od wmd-a ostale saputnike u redu ;-).

Cek, cek, a koliko ono ima Srba u Kanadi? Ima valjda vise nego u Cikagu, a? Jel' ima vise pogodaka zeitgeist-a iz Cikaga, nego iz Toronta?


Filip2412 Filip2412 04:46 07.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Tu ima toliko mogucnosti za zajeb i sveopstu blamazu, da prosto ta teorija zavere ne pije vodu. Ocu reci, malo je ipak preterana...
Pa gde ces vece blamaze nego nepostojanje video zapisa udara aviona u Pentagon?!


Svidja mi se kako zaboravljas Building 7, pored nepostojanja snimka udara u Pentagon najvecu blamazu u celoj prici. Treca zgrada u koju avion NIJE UDARIO se fino urushila u gomilicu prashine iako izmedju nje i blizanaca neke druge zgrade ostaju netaknute? Pa reci molim te gde ces vece blamaze?

nego o lenjima koji isto tako gutaju ono sto im se servira, samo za drugim stolom.
Ja zaista nemam pojma sta se dogodilo niti vecina alternativnih izvora pretenduje da zna sta se dogodilo. Ja samo vidim da zvanicna prica deluje smesno.

Cek, cek, a koliko ono ima Srba u Kanadi? Ima valjda vise nego u Cikagu, a? Jel' ima vise pogodaka zeitgeist-a iz Cikaga, nego iz Toronta?
Valjda oko 50-60000. Ustvari evo ima na wiki

Na listi od 30-ak glavnih etnickih grupa nas nema a nalazimo se na otprilike 20-om mestu na sledecoj listi nazvanoj male etnicke grupe U Chicagu ima puno vishe. Ali generalno govoreci, brojno smo prilicno zanemarljiva skupina. Mnogo malobrojnija nego sto sam mislio pod utiskom prica iz Srbije. A tek koliko smo neorganizovani.... Bio danas da kupim ajvar u velikom poljskom supermarketu koji drzi puno balkanske i istocnoevropske robe. Dakle 5-6 bugraskih brendova, slovenacki, poljski, hrvatski, makednoski brendovi... samo nema srpski ajvar.... i tako slicno uvek i u svakoj situaciji.I onda procitas neku vest na blicu kako Srbija brendirala ajvar :) Mislim da bukvalno nista iz Srbije ne moze da se kupi tamo a iz svih ostalih zemalja ima. Naravno, imas malecne radnjice koje nasi drze i dovlace robu, ali to nije to.
Doctor Wu Doctor Wu 06:52 07.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

chuli su eksplozije.

Svaka visoka zgrada ima na otprilike 15-20 spratova (nekad i cesce) tzv tehnicku etazu, na kojoj se nalazi sijaset stvari koje sluze onome zbog cega je zgrada i napravljena: pocev od struje, tenkova sa vodom pod pritiskom, energana za liftove, protivpozarnih aparata, velikih pumpi kojima sa ubacuje i izbacuje vazduh, negde postoji i gorivo za grejanje, i jos svakojakih drugih cuda. Nije daleko od pameti da, kada je lom dosao do tih etaza, nesto od toga, ako ne i sve, eksplodiralo.
srki92 srki92 14:11 07.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Filip2412
]Pa gde ces vece blamaze nego nepostojanje video zapisa udara aviona u Pentagon?!



Ej, ma nema bre veze, Filipe, veruj ti prijatelju u sta god hoces. Ja mislim kad se covek jednom opredeli za neku teoriju zavere lako ce naci dokaze za nju ili odsustvo dokaza protiv nje. Mada kad se malo udubis i sam ces videti da je vecina tvojih tvrdnji na klimavim nogama. U smislu da svaki dogadjaj koji navodis moze da se objasni i ovako i onako.

Cinjenica je da tih ljudi iz tog aviona vise nema, da su se javljali telefonima kuci za vreme dok je leteo ka Pentagonu i da je u toj istoj vladinoj zgradi poginula jos gomila drugih ljudi, koji imaju prijatelje, rodbinu i ostalo. Da postoji i trunka osnovane sumnje da se tu nesto muvalo, zar stvarno ne mislis da bi se do sada vec digla takva dzeva da bi perje letelo na sve strane? Ipak je bre ovo razmazena Amerika, gde se ljudi teraju na sud za mnogo manje stvari ;-).

Ne znam gde ti zivis u tom Torontu, ali ja sam od prijatelja cuo samo najbolje - citave srpske (ili bolje da kazem jugoslovenske?) cetvrti, sa sve burekdzinicama, cevapcinicama, ali kulturno, nista kao ovi sabani iz Cikaga, dobro, nema bas Delta Siti, ali nisi valjda to ocekivao?!

U vezi sa Strongmenovom temom, da se konacno zaustavim u trolovanju i kazem nesto polukorisno, bas juce mi je neka koleginica iz bivse research grupe branila doktorat na temu digitalne obrade slike u terahertz imaging-u, sto je donekle ovo o cemu prica Stronge. Jedan od nekoliko doktorata koji poslednjih par godina izlaze iz NIST-a i grupe koja se bavi time, doduse moja grupa se vise bavi mikrotalasnim aspektima tog uredjaja, nego krckanjem brojeva u matlabu kao u ovoj tezi, ova nam se nesto prisljamcila....

Koliko sam mogao da vidim, jos je to mnooooogo daleko od ovih Total Recall fotografija koje pokazuje Stronge, doduse ovo su bili pasivni imageri, tako da je rezolucija mnogo manja, ali uglavnom tvrde da je to way to go za ove senzore na aerodromima, jer je jeftinije od aktivnih imager-a, plus nema zracenja od kojeg se naravno svako boji ko djavo od krsta, iako je na tim talasnim duzinama to smesno. Zato na primer ovaj pistolj na tom imageru izgleda kao jedno 5 belih kockica sa Sinclair ZX81 ekrana, a za telo nema sanse da prepoznas da li je musko ili zensko, sem ako nemas bas bolesnu mastu i prljave strasti ;-). Mada se kunu da je to sasvim dovoljno da se detektuje svako naoruzanje tipa pistolj/noz/flajka/pomada sa kajmakom. Svejedno, long way to go, ja ipak vise verujem u jonizujuce zracenje...









Filip2412 Filip2412 14:48 07.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Da postoji i trunka osnovane sumnje da se tu nesto muvalo, zar stvarno ne mislis da bi se do sada vec digla takva dzeva da bi perje letelo na sve strane?
Pa jeste se digla se velika dzeva, ali naravno to neces primetiti ako gledas CNN. Ne brini, na CNN nikad nece se digne dzeva, bezbedan si ako samo to pratish ili FOX i sta ti ja znam te velike medije. Kada je David Lynch prokomentarisao da ne veruje u zvanicnu verziju, onako bojazljivo u intervjuu belgijskoj TV stanici niko to nije pompezno preneo u USA. Nema buke osim na Internetu. Ja vidim potpunu medijsku blokadu na tu temu.

Ipak je bre ovo razmazena Amerika, gde se ljudi teraju na sud za mnogo manje stvari ;-).
Ma teraju se ljudi tamo u zatvor i pre suda. Jel to zoves razmazenoscu? Meni vise lici da su izdresirani da se ne bune uopste.

Voleo bih da delim tvoj optimizam.

Ne znam gde ti zivis u tom Torontu, ali ja sam od prijatelja cuo samo najbolje - citave srpske (ili bolje da kazem jugoslovenske?) cetvrti, sa sve burekdzinicama, cevapcinicama, ali kulturno, nista kao ovi sabani iz Cikaga, dobro, nema bas Delta Siti, ali nisi valjda to ocekivao?!
Pa sad bas cetvrti bas nema ima jedna ulica u Torontu sa par dragstora i radnji. I jos par razbacanih lokala po gradu. Doduse nista mi to nije usput tako da... posetim samo ponekad. E sad po periferiji, tamo u Hamiltonu ima jos ali to je daleko.

Bio sam neinformisan ocekivao sam da je emigracija brojnija. A zanemarljiva je u poredjenju sa Italijanima, Grcima, Poljacima, Ukrajincima... inace u Kanadskim prodavnicama ima tu i tamo Slovenacke, Makedonske, Bugarske, Hrvatske robe samo nema nashe. To je naravno problem privrede iz Srbije a ne emigracije. Bio ja i u Chicagu, mnogo vise tamo ima nashih statisticki.

U Chicagu sam bio jednom, jeo dobre sarme u nekoj crkvi neki vašar bio
srki92 srki92 16:43 07.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

Filip2412
Pa jeste se digla se velika dzeva, ali naravno to neces primetiti ako gledas CNN. Ne brini, na CNN nikad nece se digne dzeva, bezbedan si ako samo to pratish ili FOX i sta ti ja znam te velike medije, bla, bla


Predrasude, predrasude ;-).

Pa neces mi verovati, ali ja nemam TV u kuci vec godinama unazad ;-). Sve vesti uglavnom povatam po internetu i kao i ti verovatno, jedino slusam Car Talks na NPR-u ;-). Ali ja stvarno ne znam gde si ti to primetio galamu i frku, osim gomile nekih anonimnih web postova, koji svi vrte dve iste slike pentagona u kojima cas ima cas nema delova od aviona i istu pricu uz tu i tamo neku varijaciju na temu, od koje ne znas koja je ludja od koje.

Mislio sam bre na ono pravo americko zvanje "svog kongresmena" telefonom, saslusavanja odgovornih pred kojekakvim boardovima u Kongresu, sudski procesi i te stvari. A to da se ljudi ne bune, nemas bre pojma, to jest zivis u nekim predrasudama, mada uopste nisi daleko od USA, pa mi je tesko da razumem. Evo moja komsinica tuzi boga oca od rental do osiguravajucih kompanija jer je rentiranim kamionom skliznula sa puta i advokati su izbunarili da je taj kamioncic imao neki defekt zbog koga je tog dana trebalo da bude u servisu a ne na putu. To da su ovde svi ovce koje samo bleje kako im se svira mozes da pricas nekom u Srbiji jer tu stvarno ljudi misle da je tako.
Filip2412 Filip2412 18:26 07.05.2009

Re: Dokumentarac "Zeitgeist"

To da su ovde svi ovce koje samo bleje kako im se svira mozes da pricas nekom u Srbiji jer tu stvarno ljudi misle da je tako.
Brate srki, kada se uspostavi pravo coveka na advokata pre hapsenja i mucenja tada mozemo da govorimo o pravnom sistemu dole u USA. Kada se pohapse odgovorni za Gvatanamo tada mozemo da govorimo o odgovornosti politicara. Sto ne pozove komsinica kongresmena i ne priupita nesto od ovoga?

Predrasude, predrasude ;-).
Veruj mi da nisu samo Srbi, daleko od toga. Ljudi nemaju ni zrno poverenja u mainstream medije. Ja se cudim tebi da si toliko pravoveran... A to da se Srbi posebno loze na teorije zavere jeste tacno. Medjutim, nije mi interesantna tema jer stvarno ne posmatram sve to kao Srbin, niti sa Srbima cesto razgovaram na tu temu.

Da li si odgledao neke filmove o hrani recimo? Da li znas da EU nikada nije dozvoljavala uvoz govedine iz USA&Canade? Da li znas kako su sudski procesuirani oni koji su sakrivali stetnost davanja hormona kravama? Zbog cega ja u jednoj demokratskoj zemlji takve stvari treba da saznajem u nekakvim alternativnim medijima a ne od velikih medisjkih kuca? Kako su novinari otpustani za iznosenje istine o tome? Zapravo, taj dokumentarac sam gledao na kablovskoj ovde na nekom levom kanalu... posle toga neko vreme nisam mogo da jedem govedinu jer je bilo prilicno gadno, a od tad kupujem samo organic mleko. Ovde kada ljudima kazem da je uvoz govedine u EU iz USA & Canade zabranjen zbog nivoa hormona i antibiotika mnogi ne znaju i cude se i ne veruju dok sami ne provere. To nije mala stvar, covek bi reko da smo transparetni mi ovde koji zivimo u "demokratiji"

I jos jednom, ali stvarno mnogo prosta stvar..... gde je taj snimak udara aviona u pentagon? Jel ti znas koliko kosta da postavis video nadzor u kuci? Jel Pentagon nije imao para da postavi video nadzor? Evo ja cu da im pozajmim da imaju, pa ako se nesto desi sledeci put da ne ispadaju smesni... ako su pare problem.

mighty-padre mighty-padre 13:17 06.05.2009

SVEJEDNO,JEDNO,JE

Neka svako radi kuj sta 'oce. Sta,nas briga ko rusi zgrade!Ruse i kod nas stare kuce i zgrade,pa prave nove.Nisi provalio da su srusili zgrade,da bi digli nove,to je ultra giga moderno.Sto se tice ,tzv. ''svinjskog gripa'',pa mogli su i da ga nazovu,recimo,''sarma grip'',svejedno,jedno,je.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:23 06.05.2009

welcome to...future?

background noise background noise 15:08 06.05.2009

Pa sta ako sam go?

A sta fali i tebi?

1. Sve je bolje nego izuvanje i presvalcenje na aerodromima, narocito kad se preseda.

2. Zbrka oko celika je sto svi misle da mora da se istopi. Ne mora, celik gori, kao i svako gvojze. Primer je uredjaj za kiseonicno secenje koje radi na celik kao gorivo. Kroz cev se pusti vazduh/kiseonik, vrh cevi potpali acetilenom i onda to gori kako nikad niste videli. Tim plamenom ( preko 3000 stepeni pa do 5000 zavisi od kooicine kiseonika i profila cevi) smo u jednoj od firmi u kojima sam radio sekli stene ( inace dipl. ing. metalurgije). Dakle, ako su se zgrade zapalile, kroz razvaljene prozore vuce promaja iz prizemlja i stvara intenzivan plamen visoke temperature. Kad taj plamen pridje 1400 stepeni i ima dovoljno vazduha ( a ima ga ) celike se zapali.

Od tog trenutka sve se visestruko ubrzava, pozar od osrednjeg postaje uragan, celik i sve ostalo pred vasim ocima ma nestaje kao puter na ringli. Gledao sam to verujte mi, kako delovi stena nestaju u dimu, drzao cev kojom se sece.

Batali pricu o bliznakinjama.
Filip2412 Filip2412 15:33 06.05.2009

Re: Pa sta ako sam go?

Zbrka oko celika je sto svi misle da mora da se istopi.
ma ne mora da se istopi naravno, dovoljno je da malo omekša usled visoke temperature ali ipak... za tako kratko vreme...

Pošto se i treca zgrada srušila bez udara aviona to zapravo znači da neko sa kantom benzina može da se popne na neku od takvih zgrada prosipa, zapali i za oko sat vremena eto fine gomilice cigala i prašine umesto zgrade od 50 spratova.
ElectricDreams ElectricDreams 15:51 06.05.2009

Re: Pa sta ako sam go?

Filip2412
Zbrka oko celika je sto svi misle da mora da se istopi.
ma ne mora da se istopi naravno, dovoljno je da malo omekša usled visoke temperature ali ipak... za tako kratko vreme...

Pošto se i treca zgrada srušila bez udara aviona to zapravo znači da neko sa kantom benzina može da se popne na neku od takvih zgrada prosipa, zapali i za oko sat vremena eto fine gomilice cigala i prašine umesto zgrade od 50 spratova.


Treća zgrada se srušila jer se jedna od one dve srušila na nju. Da se ne ponavljam, imate sve to na wikipediji objašnjeno... Takođe i na youtube... Tražite pod "world trade center 7"...

A kantica benzina baš i ne može da se poredi sa 23,000 galona goriva koliko prima jedan Boeing 707...
Filip2412 Filip2412 15:59 06.05.2009

Re: Pa sta ako sam go?

Treća zgrada se srušila jer se jedna od one dve srušila na nju. Da se ne ponavljam, imate sve to na wikipediji objašnjeno... Takođe i na youtube... Tražite pod "world trade center 7"...
Izmedju te trece zgrade i blizanaca postoje druge zgrade koje su ostale netaknute. Dakle ti kazes da je jedan od blizanaca preskocio zgradu zimedju i umesto da je samo osteti delimicno automacki je pretvorio u gomilicu prashine.

Pa gradjevinski inzenjeri bre nauku prave od toga kako da se minira zgrada kako bi se cela srusila fino i bezbedno a evo ovde vidimo da se to moze desiti i samo od sebe.

A kantica benzina baš i ne može da se poredi sa 23,000 galona goriva koliko prima jedan Boeing 707...
Sa trecom zgradom o kojoj sam govorio to nema bas nikakve veze.
ElectricDreams ElectricDreams 17:19 06.05.2009

Re: Pa sta ako sam go?

Filip2412
Izmedju te trece zgrade i blizanaca postoje druge zgrade koje su ostale netaknute. Dakle ti kazes da je jedan od blizanaca preskocio zgradu zimedju i umesto da je samo osteti delimicno automacki je pretvorio u gomilicu prashine.
Pa gradjevinski inzenjeri bre nauku prave od toga kako da se minira zgrada kako bi se cela srusila fino i bezbedno a evo ovde vidimo da se to moze desiti i samo od sebe.


Ako ti ovo liči na netaknuto... onda stvarno...



Za više informacija pogledati ovde i ovde.

Filip2412
Sa trecom zgradom o kojoj sam govorio to nema bas nikakve veze.


Da li misliš da zgrade wtc5 i wtc6 nisu mogle da se zapale od ogromne količine goriva koje je zapaljeno prštalo na sve strane?
Filip2412 Filip2412 17:41 06.05.2009

Re: Pa sta ako sam go?

Ako ti ovo liči na netaknuto... onda stvarno...
nemam pojma sta ti predstavlja ta slika ali izmedju blizanaca i zgrade 7 postoje sgrade koje su ostale NETAKNUTE i to se moze videti i na wikipediji gde je oznacen polozaj zgrade 7 u odnosu na blizance.

Da li misliš da zgrade wtc5 i wtc6 nisu mogle da se zapale od ogromne količine goriva koje je zapaljeno prštalo na sve strane?
Svima je jasno da su mogle da se zapale. Nije pak jasno dosta drugih stvari.
drug.clan drug.clan 17:43 06.05.2009

Re: Pa sta ako sam go?

ElectricDreams
Filip2412
Izmedju te trece zgrade i blizanaca postoje druge zgrade koje su ostale netaknute. Dakle ti kazes da je jedan od blizanaca preskocio zgradu zimedju i umesto da je samo osteti delimicno automacki je pretvorio u gomilicu prashine.
Pa gradjevinski inzenjeri bre nauku prave od toga kako da se minira zgrada kako bi se cela srusila fino i bezbedno a evo ovde vidimo da se to moze desiti i samo od sebe.


Ako ti ovo liči na netaknuto... onda stvarno...



Za više informacija pogledati ovde i ovde.

Filip2412
Sa trecom zgradom o kojoj sam govorio to nema bas nikakve veze.


Da li misliš da zgrade wtc5 i wtc6 nisu mogle da se zapale od ogromne količine goriva koje je zapaljeno prštalo na sve strane?


Mogle su da se zapale ali ne da se istope zbog zanemaljive kolicine goriva koja se rasula na druge objekte (WTC 7 je iza zgrade 6 i sa druge strane ulice). Nikada se nigde nije desilo da je zgrada slicne velicine i konstrukcije srusila zbog pozara a mnoge su gorele i onda odjednom tri komada u istom danu.

Da i zanimljivo je i da se wtc 7 srusila a neke zgrade koje su blize nisu znatno blize nisu
Tim Osman Tim Osman 21:44 06.05.2009

Re: Pa sta ako sam go?

ElectricDreams
Filip2412
Zbrka oko celika je sto svi misle da mora da se istopi.
ma ne mora da se istopi naravno, dovoljno je da malo omekša usled visoke temperature ali ipak... za tako kratko vreme...

Pošto se i treca zgrada srušila bez udara aviona to zapravo znači da neko sa kantom benzina može da se popne na neku od takvih zgrada prosipa, zapali i za oko sat vremena eto fine gomilice cigala i prašine umesto zgrade od 50 spratova.


Treća zgrada se srušila jer se jedna od one dve srušila na nju. Da se ne ponavljam, imate sve to na wikipediji objašnjeno... Takođe i na youtube... Tražite pod "world trade center 7"...

A kantica benzina baš i ne može da se poredi sa 23,000 galona goriva koliko prima jedan Boeing 707...

ElectricDreams
Filip2412
Zbrka oko celika je sto svi misle da mora da se istopi.
ma ne mora da se istopi naravno, dovoljno je da malo omekša usled visoke temperature ali ipak... za tako kratko vreme...

Pošto se i treca zgrada srušila bez udara aviona to zapravo znači da neko sa kantom benzina može da se popne na neku od takvih zgrada prosipa, zapali i za oko sat vremena eto fine gomilice cigala i prašine umesto zgrade od 50 spratova.


Treća zgrada se srušila jer se jedna od one dve srušila na nju. Da se ne ponavljam, imate sve to na wikipediji objašnjeno... Takođe i na youtube... Tražite pod "world trade center 7"...

A kantica benzina baš i ne može da se poredi sa 23,000 galona goriva koliko prima jedan Boeing 707...



Evo čovek najavio 911 u junu 2001...

Strongman Strongman 21:53 06.05.2009

Re: Pa sta ako sam go?

Evo čovek najavio 911 u junu 2001...



Link?
srki92 srki92 02:04 07.05.2009

Re: Pa sta ako sam go?

background noise
A sta fali i tebi?

Primer je uredjaj za kiseonicno secenje koje radi na celik kao gorivo. Kroz cev se pusti vazduh/kiseonik, vrh cevi potpali acetilenom i onda to gori kako nikad niste videli. Tim plamenom ( preko 3000 stepeni pa do 5000 zavisi od kooicine kiseonika i profila cevi) smo u jednoj od firmi u kojima sam radio sekli stene ( inace dipl. ing. metalurgije). Dakle, ako su se zgrade zapalile, kroz razvaljene prozore vuce promaja iz prizemlja i stvara intenzivan plamen visoke temperature. Kad taj plamen pridje 1400 stepeni i ima dovoljno vazduha ( a ima ga ) celike se zapali.

Od tog trenutka sve se visestruko ubrzava, pozar od osrednjeg postaje uragan, celik i sve ostalo pred vasim ocima ma nestaje kao puter na ringli. Gledao sam to verujte mi, kako delovi stena nestaju u dimu, drzao cev kojom se sece.



Ovaj, nisam inzenjer metalurgije, nego sam silom prilika u skoli naucio zavarivanje/secenje manjevise svim sto postoji, sem plasma cutter-om, pa mi je nejasno ovo objasnjenje. Jel' mozda mislis na obican torch cutter, (izvini ne mogu se setim kako se to zove na Srpskom)? Mislim na onaj obican aparat za autogeno zavarivanje na koji se natakne gorionik za secenje a koji pored smese acetilena i vazduha ima podeban dovod za kiseonik. Pa na acetilenu prvo zagrejes do crvenog celik koji seces i onda ubrizgas kiseonik u to (moze i vaduh, doduse) koji reaguje sa usijanim gvozdjem i stvara ekstre toplotu koja skoro trenutno otopi celik? Ali tu je acetilen primarno gorivo, pa si me zato malo zbunio sa ovim "za kiseonicno secenje koje radi na celik kao gorivo", pa rek'o daj da pitam ;-).




Tim Osman Tim Osman 06:42 07.05.2009

Re: Pa sta ako sam go?

fra


Izvinjavamo se mnogo se izvinjavamo...

http://www.youtube.com/watch?v=a8Hk1-BpXO8
Filip2412 Filip2412 15:23 06.05.2009

...

Meni licno malo neobicno sto je tacka topljenja celika daleko iznad maksimalne temperature koju moze da razvije spaljeni kerozi, sto su se su pale kao stari kaput u sopstvenu katastarsku parcelu, i jos nekoliko drugih nelogicnosti. Ali nije ni bitno.
pa to nije nista u poređenju sa rušenjem zgrade 7 - takozvana Building 7 koja je po zvaničnim informacijama pala "od tuge za prethodne dve".

U tu zgradu naravno nije udarilo ništa, ni avion, ni raketa, ni supermen a ipak ona se survala u samu sebe baš kao i blizanci. Building 7 se čak i ne nalazi neposredno pored blizanaca vec između nje i blizanaca postoje zgrade koje su ostale potpuno neoštećene. Ipak Building 7 se pretvorila u finu gomilicu šuta navodo zato što su ostaci blizanaca pali na nju i izazvali požar..............

Building 7 je inče bila visoka 50 spratova

Eto ti, u današnjem svetu možeš ladno da srušiš 50'spratnicu u centru velegrada i izvučeš se nekim smešnim objašnjenjem. Glas javnosti je mrtav. Ljudi su u komi, amneziji... ne postoji javno mnjenje.


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:34 06.05.2009

Re: ...

U tu zgradu naravno nije udarilo ništa, ni avion, ni raketa, ni supermen a ipak ona se survala u samu sebe baš kao i blizanci.

a da nije Batman?

po ovom plakatu se cini da se bas To desilo.

Filip2412 Filip2412 15:45 06.05.2009

Re: ...

a da nije Batman?
Batman jeste onako... incidentna ličnost
ElectricDreams ElectricDreams 15:52 06.05.2009

Re: ...

Filip2412
Eto ti, u današnjem svetu možeš ladno da srušiš 50'spratnicu u centru velegrada i izvučeš se nekim smešnim objašnjenjem. Glas javnosti je mrtav. Ljudi su u komi, amneziji... ne postoji javno mnjenje.


Ma daaaaaaj... gde ti živiš?!
Filip2412 Filip2412 16:01 06.05.2009

Re: ...

Ma daaaaaaj... gde ti živiš?!
sto? gde ti zivis?

Zatim pentagon, pazi svaki mali perica ima video nadzor ali eto... pentagon nema...

svaki hotel u okolini ima video nadzor ali eto... zakazali svi bas u trenutku udara aviona ....

eto, ljudi nemaju snimak, ma nema veze...
Kazezoze Kazezoze 17:31 06.05.2009

WTC 7

ElectricDreams ElectricDreams 17:32 06.05.2009

Re: ...

Filip2412
Ma daaaaaaj... gde ti živiš?!
sto? gde ti zivis?
Zatim pentagon, pazi svaki mali perica ima video nadzor ali eto... pentagon nema...
svaki hotel u okolini ima video nadzor ali eto... zakazali svi bas u trenutku udara aviona ....
eto, ljudi nemaju snimak, ma nema veze...


The Pentagon is a building mostly made of concrete and wood. Yet here is a pile of crumpled aluminum debris, and clearly seen mixed in with it are pieces of luggage. Since the Pentagon itself does not travel, we can conclude that the luggage (and the aluminum shards mixed with them) are part of the remains of the passenger jet which hit the Pentagon.

In similar crashes, the resulting debris was in small pieces, 6 feet long at most. You don't SEE huge pieces of airplane sitting at crash sites in head on collisions such as slamming into the wall of the Pentagon. Despite their impressive size, aircraft and relatively fragile objects due to weight considerations.




Ok., sada ćeš ti reći da su dovukli sve te kofere i aluminijum... i tako dalje i tako dalje...
Ljudima koji žive u paranoji zvanoj "teorija zavere" je jako teško objasniti neke stvari jer je istina obično previše jednostavna...
Sa ovim završavam svaki dalji komentar na temu 9/11... Sve što vam nije jasno - imate google pa potražite...

Log off...
Filip2412 Filip2412 17:50 06.05.2009

Re: ...

Ljudima koji žive u paranoji zvanoj "teorija zavere" je jako teško objasniti neke stvari jer je istina obično previše jednostavna...
Ja ne verujem niukakve teorije zavere ja samo kazem da je zvanicna verzija price uvreda za inteligenciju prosecnog coveka koji zeli da razmlislja.

Nemaju video snimak udara aviona :) ima li ista gluplje sto su mediji ikada objavili? U istoriji novinarstva?
Pa video nadzor ima svaki supermarket.

nego ajde sad, svako ko proba da razmislja malo proglasi se za paranoika, sledbenika vanzemaljaca, baba roge, letecih tanjira... bas zgodno, pa dobro onda ako je tako ne moramo da razmisljamo, mozemo samo da citamo vesti i pohranjujemo ih u svoj mozak, lakse je tako.

Log off...
Log off...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana