Ti si Šaban, oni su šabani

Strongman RSS / 11.05.2009. u 18:32

0050_ku_klux_klan_03.jpgNažalost lepa vest o ulici koja nosi Šabanovo ime je nadjačana rasističkim skandalom. Stanovnici ulice sa maštovitim imenom "Južni bulevar" čije je ime gradska vlada promenila u "Bulevar Šabana Bajramovića" su se digli na ustanak ne želeći da im se teško stečeni ugled kalja činjenicom da stanuju u ulici koja nosi ime po ciganu. Po kalašturi. Za svaki slučaj su za javnost navukli bele rukavice bez prstiju žaleći se na ogromne administrativne troškove preadresiranja mnogobrojnih dokumenata koje imaju na novo cigansko ime. Nisu oni rasisti nego ih je nemanje na to nateralo. Od stotinu ulica sa promenjenim imenom interesantno je da su se jedino južnobulevarci odmetnuli u hajduke i krenuli u boj sa rasnim neprijateljom prebivsi udovicu Šabana Bajramovića.

 

 

Teško je napisati tekst kada ti padaju napamet samo ružne reči i psovke. Teško je napisati tekst kada ti na pamet pada samo nasilje i govnjiva motka. Ali je još teže ne napisati tekst.

Nedavno je umro Nišlija Šaban Bajramović muzičar filmske biografije. Sahrana je uspela iznad očekivanja. Bio čak i precednik. Prokletstvo da ne možeš da budeš priznat u svome selu je pokazalo svoje lice.  Mnogi od nas su tek nakon Šabanove smrti shvatili kakvog muzičara smo imali u našem gradu i našoj zemlji. Počeli smo polako da otkriva ono što su znali evropa i svet odavno.

Kad se podvukla crta videlo se da je Šaban učinio mnogo više za Srbiju nego sto je Srbija učinila za njega.

Grad Niš je skoro potpunim koncenzusom partija u lokalnoj upravi izglasao da genijalni muzičar dobije ulicu sa svojim imenom. U moru čudnih stvari koje nam se dešavaju u Srbiji, potez gradskih vlasti je svakako za pohvalu i divljenje.

Nažalost lepa vest o ulici koja nosi Šabanovo ime je nadjačana rasističkim skandalom. Stanovnici ulice sa maštovitim imenom "Južni bulevar" čije je ime gradska vlada promenila u "Bulevar Šabana Bajramovića" su se digli na ustanak ne želeći da im se teško stečeni ugled kalja činjenicom da stanuju u ulici koja nosi ime po ciganinu. Po kalašturi. Za svaki slučaj su za javnost navukli bele rukavice bez prstiju žaleći se na ogromne administrativne troškove preadresiranja mnogobrojnih dokumenata koje imaju na novo cigansko ime. Nisu oni rasisti nego ih je nemanje na to nateralo. Od stotinu ulica sa promenjenim imenom interesantno je da su se jedino južnobulevarci odmetnuli u hajduke i krenuli u boj sa rasnim neprijateljom prebivsi udovicu Šabana Bajramovića.

Moji Jovan i Ivan su po svojoj prilici jubilarna petnaesta generacija Jovanovića rodjena u Nišu. Osećaj stida i sramote koji imam kao rodjeni Nišlija me navodi da se u ime svih nas izvinim Šabanu i njegovoj porodici, srpskoj i svetskoj javnosti zbog niza postupaka rasista koji naseljavaju privilegovanu ulicu. Za Šabana znam da bi nam oprostio. Za istoriju nisam siguran. Jednio je sigurno.

Šabane ti si kralj, ... a ovo su samo šabani.



Komentari (164)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dunjica dunjica 21:23 11.05.2009

Re: šabani

Ne vidim razloga zasto to povezujes sa ciganima. Imas neki razlog?


Napisala sam gore. U sredini iz koje dolazim se "šaban" koristi kao eufemizam za Rome, koji se smatraju kao onaj opis gore koji si citirao.

A sad bolje da ne širimo temu, jer bismo morali popričati i o uvredljivosti onog opisa "seljak" i onda ode post u bestrag (čitaj: troll).
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:26 11.05.2009

Re: šabani

To su silni Karici, Velimiri Ilici, "Kneletovi naslednici" i slicno.

Ovo mi se čini kao malo sužen dijapazon
dunjica dunjica 21:31 11.05.2009

Re: šabani

Ne smatras valjda da si ekspert za romsko pitanje nakon objavljivanja teksta gdje Stankovic?


ne, nego nakon tvog teksta sam, dapače, prosvjetljena po romskom pitanju. To što imamo različite reference, nije razlog da vrijeđaš.
Covek u belom Covek u belom 21:43 11.05.2009

Re: šabani

dunjica

Evo ti citat tamo neki cisto da mozes da pratis radnju:


referenca... boli glava!
A sta je tvoja refenrenca? Ti sama?
Da vlastito ima Shaban je cesto medj Romima i samim tim si ti zakljucila i da imenica shaban mora da znaci Rom. Genijalna logika. A da malo ipak proveris etimologiju pre nego sto lupis?
Covek u belom Covek u belom 21:45 11.05.2009

Re: šabani

dunjica
Ne vidim razloga zasto to povezujes sa ciganima. Imas neki razlog?


Napisala sam gore. U sredini iz koje dolazim se "šaban" koristi kao eufemizam za Rome, koji se smatraju kao onaj opis gore koji si citirao.
To vise govori o sredini iz koje dolazis, a mnogo manje predstavlja argument u diskusiji...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:46 11.05.2009

Re: šabani

Seka Persa, Kilavi Radovan, Baba Roga, ... I tu mozem traziti skrivena znacenja i poruke ali je upotrebna vrednost sasvim jasna.


Ma jasno, nije u pitanju skriveno znacenje, slazem se da je poenta u upotrebnoj vrednosti gde pripadnik jedne grupe postane tipicni predstavnik iste te ili nekih drugih grupa. To ti je kao ono sa Janezi, Dusani, Ivani, Istvani, etc.
Strongman Strongman 21:49 11.05.2009

Re: šabani

Ovo mi se čini kao malo sužen dijapazon


Svetska ekonomska kriza
Strongman Strongman 21:50 11.05.2009

Re: šabani

nije razlog da vrijeđaš



???

Nije naravno. A gde ti vidis uvredu ako smem da pitam?
Strongman Strongman 21:51 11.05.2009

Re: šabani

A da malo ipak proveris etimologiju


Optimistican kao i uvek


Strongman Strongman 21:52 11.05.2009

Re: šabani

To vise govori o sredini iz koje dolazis, a mnogo manje predstavlja argument u diskusiji...


Barem ne van sredine u kojoj se tako prica.
Filip2412 Filip2412 22:33 11.05.2009

Re: šabani

A sta je tvoja refenrenca? Ti sama?
Da vlastito ima Shaban je cesto medj Romima i samim tim si ti zakljucila i da imenica shaban mora da znaci Rom. Genijalna logika. A da malo ipak proveris etimologiju pre nego sto lupis?
Koriscenje vlastitog imena u svrhu vredjanja nekoga nije bas sjajna ideja. Gde god da se koristi ja licno to ne koristim jer je totalno bezveze. Nesrecno izabran naslov posta, ali ajde sad.... nije tema.

dunjica dunjica 22:34 11.05.2009

Re: šabani

A sta je tvoja refenrenca? Ti sama?
Da vlastito ima Shaban je cesto medj Romima i samim tim si ti zakljucila i da imenica shaban mora da znaci Rom. Genijalna logika. A da malo ipak proveris etimologiju pre nego sto lupis?


CuB, jel znaš ti čitati? Rekoh da se u mom kraju "šabanom" podsprdno nazivaju Romi. I objasnila zašto - jer je ime često. A zašto je često, objasnio već NadN. Šta nije jasno? Što nemam onako "živopisnu" referencu kao ova smijurija što navodi tvoj idol?

A to što nisi izašao iz svog sokaka i čuo da "šaban" negdje drugdje ima značenje koje sam navela, kod nas kažu "čega se pametan stidi..."
Strongman Strongman 22:45 11.05.2009

Re: šabani

A to što nisi izašao iz svog sokaka i čuo da "šaban" negdje drugdje ima značenje koje sam navela, kod nas kažu "čega se pametan stidi..."



Vidi Dunjice. To sto si napisala moze se posmatrati i obrnuto. Ja sam napisao tekst i n-1 osoba je razumela znacenje reci "saban".

Tek sada sam uocio da koristis ijekavicu pa mi je malo jasnije razlicitost u default znacenjima redi "saban" i ne mora da znaci ni da si ti u krivu niti da ja gresim. U dijalektu kojim se ja koristim je znacenje kakvim ja smatram a u tvom govornom podrucju je takvo. Meni je to ok.

Nije mi ok da mi imputiras da sam ja koristio znacenje reci iz tvog kraja. Onda moj tekst a pogotovo naslov prilicno gubi na smisli.

Srdacan pozdrav i nema potrebe da potenciras tu pricu o izlasku iz sokaka. Kao sto ti nisi znala znacenje za koje ja znam nisam ni ja znao za znacenje koje je tebi blisko.

Rekoh da se u mom kraju "šabanom" podsprdno nazivaju Romi.


Da si tako napisala prvi post nesuglasica ne bi bilo jer bi moje objasnjenje bilo cisto komplementarno.
dunjica dunjica 22:48 11.05.2009

Re: šabani

Kao sto ti nisi znala znacenje za koje ja znam nisam ni ja znao za znacenje koje je tebi blisko.


Bingo!

Srdačan pozdrav!
Strongman Strongman 22:48 11.05.2009

Re: šabani

Napisala sam gore. U sredini iz koje dolazim se "šaban" koristi kao eufemizam za Rome, koji se smatraju kao onaj opis gore koji si citirao.



Milsim da je sada sve OK
dunjica dunjica 22:50 11.05.2009

Re: šabani

Da si tako napisala prvi post nesuglasica


tako napisala, pogledaj prvi comm.

više ne bih zadržavala, poz!
Strongman Strongman 22:53 11.05.2009

Re: šabani


"Šaban" je eufemizam za Roma, zbog toga što je to ime rašireno među Romima. Znači: oni su šabani = oni su Cigani. A znamo što znači nazivanje nekoga (ne-Roma) Ciganinom. I svi se prave grbavi, kao, nitko ne zna što "oni su šabani" znači. I tako bismo trebali zaključiti da - rasisti, to su drugi?


Izvini ni sada ne primecujem nista sto bi licilo "kod nas u kraju saban je eufizam za ..."

Vise mi lici na copy/paste iz nekog recnika.


Srdacan pozdrav.
Covek u belom Covek u belom 22:57 11.05.2009

Re: šabani

dunjica

CuB, jel znaš ti čitati? Rekoh da se u mom kraju "šabanom" podsprdno nazivaju Romi. I objasnila zašto - jer je ime često. A zašto je često, objasnio već NadN. Šta nije jasno? Što nemam onako "živopisnu" referencu kao ova smijurija što navodi tvoj idol?

A to što nisi izašao iz svog sokaka i čuo da "šaban" negdje drugdje ima značenje koje sam navela, kod nas kažu "čega se pametan stidi..."
Znam da citam, hvala na zabrinutosti. A propos sokaka, jel to nesto vezano za ono "mi nemamo vize pa mozemo da putujemo po Jevropi, a vi ih imate"?
Pazi kao sto ti uzimas za shodno da pretpostavljas, tako cu i ja ovde pretpostaviti da je u tvom kraju ciganin=srbin (ovog puta bez pc, posto prenosim doslovce), a takodje cu slobodno pretpostaviti (na osnovu ovoga sto ti tvrdis) da to isto znaci i shaban. A svoje pretpostavke cu obrazloziti time da dobro poznajem tvoj kraj...

Strongman Strongman 22:59 11.05.2009

Re: šabani

Znam da citam, hvala na zabrinutosti. A propos sokaka, jel to nesto vezano za ono "mi nemamo vize pa mozemo da putujemo po Jevropi, a vi ih imate"?
Pazi kao sto ti uzimas za shodno da pretpostavljas, tako cu i ja ovde pretpostaviti da je u tvom kraju ciganin=srbin (ovog puta bez pc, posto prenosim doslovce), a takodje cu slobodno pretpostaviti (na osnovu ovoga sto ti tvrdis) da to isto znaci i shaban. A svoje pretpostavke cu obrazloziti time da dobro poznajem tvoj kraj...


Dunjice?
011-495 011-495 23:33 13.05.2009

Re: šabani

Neues aus der Nachbarschaft
Ime Shaban dolazi od arapske reci Sha'ban sto je naziv za osmi mesec u islamskoj godini a koji je istovremeno i sveti mesec posto prethodni Ramazanu. Vernici su poceli tako da deci daju ime Shaban ako su rodjena ovog meseca a kasnije i onoj koja su rodjena nekog drugog meseca da bi istovremeno iskazali zahvalnost Bogu i slavili svetost rodjenja deteta. Romi muslimani primenjuju istu praksu. Rec je u, mislim, posleratnom periodu u srpsko-hrvatskom dobila negativnu konotoaciju kad je postala sinonim za vrstu ljudi koje Strongman gore pominje. Zasto shaban a ne nikola, nemanja ili jure valjda je jasno.


Mislim da imam dovoljno godina, a i okruzenje u kome sam rastao,da se ne slozim sa zakljuckom. Bar u Bgd-u termin saban nikad nije bio koriscen za Rome, po nacionalnoj liniji. To je derivat od modnih egzibicija Sabana Saulica. Rome su zvali drugim pogrdnim imenima ali nikad "saban".
Strongman Strongman 23:34 13.05.2009

Re: šabani

Rome su zvali drugim pogrdnim imenima ali nikad "saban".


Strongman Strongman 20:48 11.05.2009

Evo sta mi tata pise na mesindzderu

prof dr Ivan Jovanovic:

Jebiga kada se nisam registrovao za tvoj blog. Na TV Kopernikus bila omisija na tu temu. Njihov politikant, "prazilukaš" koji je štedio padeže upotrebljavao "turam", "slegne" i sl. upotrebljavao žvake Ljudska prava, narod, demokratija, volja naroda, mesna zajednica. Izdao se da su kupili njive i napravili kuće na neurbanizovanom zemljištu, pa su dali "svoju" zemlju da se napravi ulica koja je slepa i ulazi se i izlazi iz bočnih ulica - jedinstveno u svetu. Ta ulica je napravljena divlje pre 30-40 godina kada je Šaban bio već skoro pola veka rođeni nišlija.
... Oni nisu rasisti, već su ljuti što su za prodato njivče izgradili lepe kuće na sprat, njima je krivo što ne mogu više da "odvajaju od prirode". U pitanju je i inat.
Uzgred Opština Palilula je odlučila da finansira troškove izmena adresa. Moju ulicu su nazvali drugačije pre dve-tri godine i ništa nisam promenio, a pošta i računi stižu redovno. Mislim da je Šaban bio veličina i ja sam ga voleo poput mnogih u Nišu.
buba_truba buba_truba 21:09 11.05.2009

Kome je uspelo!?

Strongman
Sahrana je uspela iznad očekivanja.

Ovo si baš rek'o... do jaja!
Strongman Strongman 21:10 11.05.2009

Re: Kome je uspelo!?

Ovo si baš rek'o... do jaja!


Si citao/la moje tekstove nekada pre ovog?
buba_truba buba_truba 21:22 11.05.2009

Re: Kome je uspelo!?

Strongman
Si citao/la moje tekstove nekada pre ovog?

/la

Jesam... i?
Strongman Strongman 21:27 11.05.2009

Re: Kome je uspelo!?

Nejasno mi sto slazes gimase. To je moj stil pisanja gde uzimam sebi slobodu da malo koketiram narodskim/ruralnim nacinom kazivanja. Kao kad one zabrajene tetke kazu "bila mnogo lepa sahrana".
buba_truba buba_truba 21:31 11.05.2009

Re: Kome je uspelo!?

Strongman
Nejasno mi sto slazes gimase. To je moj stil pisanja gde uzimam sebi slobodu da malo koketiram narodskim/ruralnim nacinom kazivanja. Kao kad one zabrajene tetke kazu "bila mnogo lepa sahrana".

Ok. Nije mi mi se učinilo prikladno ovoj priči.
Strongman Strongman 21:33 11.05.2009

Re: Kome je uspelo!?

Ok. Nije mi mi se učinilo prikladno ovoj priči.


Moze tako a moze i ovako. hteo sam da potenciram da je doslo ljudi vise nego sto bi Saban ikada pretpostavio. Seti se samo koju je imao frku oko penzije i zdravstvenih problema kada je drzava bila nagluva na njegove apele.
Zato "predCednik" i "uspela sahrana". Da istaknem apsur situacije sto mu se priznaje tek posmrtno da je bio velicina.
pnbb pnbb 21:36 11.05.2009

radovan

Kao kad one zabrajene tetke kazu "bila mnogo lepa sahrana".

kako je bilo na sahrani?

osobito!
sentinel26 sentinel26 22:21 11.05.2009

Re: Kome je uspelo!?

Strongman
.. Seti se samo koju je imao frku oko penzije i zdravstvenih problema kada je drzava bila nagluva na njegove apele.Zato "predCednik" i "uspela sahrana". Da istaknem apsur situacije sto mu se priznaje tek posmrtno da je bio velicina.
Čini mi se da si ti tek ovdje pokazao pravu adresu na koju je trebalo da odapneš otrovne strijele.
Prije svega vijest koju si prepisao (prenio ) nije u potpunosti tačna.

Stanovnici ulice “Južni bulevar” (“Šabana Bajramovića” ) nijesu prebili gospodju Bajramović.
Lice koje je biciklom nasrnulo na nju nije stanovnik te ulice.

Nemaš ni slova zbog čega je policija podnijela prekršajne prijave ne samo protiv toga lica već i protiv supruge Š.Bajramovića.
Šta je ona radila tamo na njihovom štandu i zašto je imala potrebu da ide i napada i vrijedja organizatore sakupljanja potpisa ?
Ne vjerujem da bi Šaban tako nešto uradio ili odobrio.
Njena izjava data TV je u najmanju ruku neprimjerena.
Jesu li i niški policajci “šabani” ?

Za probleme koji su nastali u vezi promjene naziva te ulice odgovorna je isključivo nesposobna vlast grada NIša i niko drugi.

Svoj raniji sramni odnos prema Š.Bajramoviću u vezi zdravstvene zaštite i penzije, koji je trajao sve do njegove smrti, vlast grada Niša pokušava da sakrije naknadnim pranjem svojeg neljudskog odnosa prema čovjeku koji je zadužio taj grad.

Najviši uspjeh pojedinih lokalnih vlasti pa i niške su promjene svojih poslovnika o radu i promjene naziva ulica.
Nesposobnost i nerad treba da se sakrije što dublje to bolje.
Strongman Strongman 22:28 11.05.2009

Re: Kome je uspelo!?

Čini mi se da si ti tek ovdje pokazao pravu adresu na koju je trebalo da odapneš otrovne strijele.
Prije svega vijest koju si prepisao (prenio ) nije u potpunosti tačna.


Ima deo istine.

Stanovnici ulice “Južni bulevar” (“Šabana Bajramovića” ) nijesu prebili gospodju Bajramović.
Lice koje je biciklom nasrnulo na nju nije stanovnik te ulice.


Gresis ako mislis da sam locirao svoju kritiku rasizma samo na parne brjeve iz doticne ulice. Ne svidja mi se klima u kojoj moze da se ladno kaze "ne moze moja ulica da se zove po ciganinu"

Nemaš ni slova zbog čega je policija podnijela prekršajne prijave ne samo protiv toga lica već i protiv supruge Š.Bajramovića.


Nemam. Citajte novine.

Šta je ona radila tamo na njihovom štandu i zašto je imala potrebu da ide i napada i vrijedja organizatore sakupljanja potpisa ?


Postoje zabranjene gradske zone za Sabanovu udovicu? Mora li da nosi zutu traku na ruci? Je l je trebala da se potpise i ona?

Jesu li i niški policajci “šabani” ?


To ti nece uspeti. Nis ima odlicnu policiju i ni jednim slovom svog posta nisam nista lose rekao za njih.

Za probleme koji su nastali u vezi promjene naziva te ulice odgovorna je isključivo nesposobna vlast grada NIša i niko drugi.


Netacno. Nije vlast protestvovala, skupljala potpise i nasrnula na udovicu.



Svoj raniji sramni odnos prema Š.Bajramoviću u vezi zdravstvene zaštite i penzije, koji je trajao sve do njegove smrti, vlast grada Niša pokušava da sakrije naknadnim pranjem svojeg neljudskog odnosa prema čovjeku koji je zadužio taj grad.


Recimo da je priblizno tako.
sentinel26 sentinel26 23:27 11.05.2009

Re: Kome je uspelo!?

Strongman
Gresis ako mislis da sam locirao svoju kritiku rasizma samo na parne brjeve iz doticne ulice. Ne svidja mi se klima u kojoj moze da se ladno kaze "ne moze moja ulica da se zove po ciganinu"

Ne svidja se ni meni ta klima ali nju nijesu stvorili stanovnici te uslice, ta klima se prostire na cijeloj teritoriji Srbije. O Romima se razgovara kao o ljudima tek kada se desi neki incident, a prije i poslije toga ne.
Citajte novine.
Ne čitam novine, poslušao sam njenu izjavu, izjavu dvojice stanovnika te ulice i jednog izvan nje.
Postoje zabranjene gradske zone za Sabanovu udovicu? Mora li da nosi zutu traku na ruci? Je l je trebala da se potpise i ona?
Nije, ali nije trebala ni da ide da se raspravlja i ubjedjuje sa njima kada je znala kakvo je njihovo mišljenje i da oni ne odustaju. Nije Niš jedini koji ima "zabranjene zone".

To ti nece uspeti. Nis ima odlicnu policiju i ni jednim slovom svog posta nisam nista lose rekao za njih.
OK! Pitao sam, zbog prijave koju je protiv nje podnela policija.

Nije vlast protestvovala, skupljala potpise i nasrnula na udovicu.

Nije ali onaj koji jeste ima ime i prezime i njegov identitet je poznat.
Protestovanje i sakupljanje potpisa ne predstavlja nasilje niti je zabranjeno.

Moj stav o vlasti Niša ostaje. Svoj raniji sramni odnos prema Š.Bajramoviću koji je trajao sve do njegove smrti, nesposobna vlast grada Niša pokušava da sakrije naknadnim pranjem svojeg neljudskog odnosa prema čovjeku i da cijeli svoj prljavi veš prebaci stanovnicima te ulice.

Moj stav prema stanovnicima ulice J.bulevar je sljedeći: - imam prava da ih prezirem ali nemam prava da učestvujem u njihovom linčovanju. Neko mora da sjedne i da razgovara sa njima bar sada kada to nije uradjeno na vrijeme.

Nasilje prema udovici a ni prema stanovnicima ulice takodje ne odobravam.

Strongman Strongman 23:42 11.05.2009

Re: Kome je uspelo!?

Nije, ali nije trebala ni da ide da se raspravlja i ubjedjuje sa njima kada je znala kakvo je njihovo mišljenje i da oni ne odustaju. Nije Niš jedini koji ima "zabranjene zone".


Ne verujem da je imala prilike u zivotu da nauci potrebne lekcije da se izdigne iz situacije. Slazem se da svega toga ne bi bilo da je "Pera otisao pravo u policiju"

Protestovanje i sakupljanje potpisa ne predstavlja nasilje niti je zabranjeno.


Pricasmo o klimi i atmosferi. Rece ona zena sto bila sa udovicom da su joj ostali psovali majku cigansku.


Moj stav o vlasti Niša ostaje. Svoj raniji sramni odnos prema Š.Bajramoviću koji je trajao sve do njegove smrti, nesposobna vlast grada Niša pokušava da sakrije naknadnim pranjem svojeg neljudskog odnosa prema čovjeku i da cijeli svoj prljavi veš prebaci stanovnicima te ulice.



Da ne bude da ba snik onista nije uradio za Sabana:

Producer Milos Jovanovic and project director Zoran Zivkovic have brought together some of the finest 'world music' artists in Eastern Europe along with living gypsy legend Saban Bajramovic to create something unique: a 'world music' classic, no less. Mixing jazz, latin, and soul with gypsy music they have created something new while still retaining that true gypsy spirit.

imam prava da ih prezirem ali nemam prava da učestvujem u njihovom linčovanju.


Vidi. ja sam Nislija. Onakav nastup juznobulevaraca baca nezasluzenu ljagu na mene, moju suprugu, desetogodisnjeg Jovana, pa cak i na petogodisnjeg Ivana. Pa ko im daje za pravo.

Kad su zidali na obradivom zemljistum neplanski, bez urbanistickih dozvola nista im nije smetalo,
sentinel26 sentinel26 00:10 12.05.2009

Re: Kome je uspelo!?

Strongman
Kad su zidali na obradivom zemljistum neplanski, bez urbanistickih dozvola nista im nije smetalo,
Slažem se, ali to se rješava i ispravlja poreskom politikom, a ova vlast to ne smije da uradi.

Negdje sam pročitao da je navodno opština Palilula u Nišu donijela odluku da zamjena dokumenata zbog promjene naziva ulice bude besplatna.

Ako je ovo tačno, ovo predstavlja ordinarni bezobrazluk i podvalu.
Kao prvo takva odluka je ništavna i ne proizvodi pravno dejstvo. Oni mogu da donesu odluku da oni plate te troškove iz svojeg budžeta a nikakko da ukidaju troškove jer ta sredstva i ne pripadaju ni njima ni gradu Nišu, koga interesuje neka vidi na sajtu MUP-a.
Strongman Strongman 00:19 12.05.2009

Re: Kome je uspelo!?

Negdje sam pročitao da je navodno opština Palilula u Nišu donijela odluku da zamjena dokumenata zbog promjene naziva ulice bude besplatna.



Igor Novakovic, moj blizak prijatelj, je na celu te opstine. Siguran sam da je odluku formulisao da se pokrivaju troskovi a ne da se ukidaju.

Ako je ovo tačno, ovo predstavlja ordinarni bezobrazluk i podvalu.


Sumnjam da je tacno.

Jos jedna informacije. Malopre sam pricao sa cuvenim kum Rikijem koji je stanovao u ulici Vladimira Nazora koja je promenjena u Generala neznamkakobese. Kaze da je otisao na salter MUP-a i bez popunjavanja formulara i ikakvih placanja zamenio podatke o adresi prebivalista jer je ulici promenjen naziv.
Domazet Domazet 01:46 12.05.2009

Gabelji!?

Sentinel26
Ne svidja se ni meni ta klima ali nju nijesu stvorili stanovnici te uslice, ta klima se prostire na cijeloj teritoriji Srbije. O Romima se razgovara kao o ljudima tek kada se desi neki incident, a prije i poslije toga ne.
Da mi je znati ko je stvorio tu klimu??
vranac147 vranac147 10:30 13.05.2009

Re: Kome je uspelo!?

ako Palilula, sa onim i onakvim predsednikom plati ovima promenu dokumenata
to je pa tek bezobrazluk!

i podjednak rasizam ko i njihovo delovanje.
drug novakovic manje vishe javno kaze "zao mi je ljudi, MORAM da dam ime ulice po jednom ciganinu, ce platim kolko koshta"...
vranac147 vranac147 10:31 13.05.2009

Re: Kome je uspelo!?

Igor Novakovic, moj blizak prijatelj, je na celu te opstine. Siguran sam da je odluku formulisao da se pokrivaju troskovi a ne da se ukidaju.


auu...
Strongman Strongman 16:02 13.05.2009

Re: Kome je uspelo!?

drug novakovic manje vishe javno kaze "zao mi je ljudi, MORAM da dam ime ulice po jednom ciganinu, ce platim kolko koshta"...



Drug Novakovic nikako ne kaze to. Bas na protiv. Kaze "Platicu promenu adrese i bas da vas vidim za sta cete da se bubnite sada"
ministar2008 ministar2008 21:27 11.05.2009

off topic...

Juzhni Bulevar....
Interesuje me na kom raskrscu je Shaban prodao dushu djavolu?


urbanosaurus2 urbanosaurus2 22:23 11.05.2009

iz sutrashnjeg blica...

Milica Bajramović
Napadaju mi Šabana i teraju me u zatvor
Autor: Branko Janačković | Foto:B. Janačković | 11.05.2009. - 20:00

Ako me osude, neka me odmah vode u zatvor. Kaznu neću platiti. Zašto da platim kada nisam kriva? I od čega da platim? Od penzije od 7.700 dinara?! E, uvek pravedni ispaštaju, a krivi su u pravu, takav je naš zakon. Ovim rečima je Milica Bajramović, supruga preminulog romskog pevača Šabana Bajramovića, prokomentarisala vest da je policija osim protiv osobe koja ju je napala 8. maja na Trošarinskoj rampi u Nišu podnela prekršajnu prijavu i protiv nje zbog narušavanja javnog reda i mira.



Kako je „Blic” pisao, nakon rasprave i svađe sa meštanima Južnog bulevara koji su na Trošarinskoj rampi sakupljali peticiju protiv preimenovanja ulice u Bulevar Šabana Bajramovića, na Milicu je nasrnuo jedan muškarac koji je naišao na biciklu. Policija je sledećeg dana saopštila da „ima elemenata da se i protiv Milice Bajramović pokrene prekršajni postupak”, jer je navodno ona prva započela uvredljivu raspravu. Međutim, Olga Dimitrijević (71), Miličina komšinica koja je bila očevidac događaja, tvrdi da Šabanova udovica nije izazvala incident i da nije započela svađu ni sa sakupljačima potpisa ni sa osobom koja ju je kasnije napala.
- Prolazila sam sa Milicom pored Trošarinske rampe kada smo videli ljude kako sakupljaju potpise za jednim stočićem. Pitala sam za šta potpisuju, a jedan je odgovorio: „Da nam ne bude ulica ciganska”. Onda su počeli da psuju i vređaju Rome najgorim psovkama, nakon čega je Milica počela da se svađa sa njima. U tom trenutku je naišao jedan muškarac na biciklu. Čuvši raspravu, prišao je i iz čista mira počeo da psuje Šabana, na šta je Milica reagovala. On je tada bacio biciklu i uhvatio je za gušu i tri puta je udario u glavu. Nismo mogli iz njegovih ruku da je iščupamo. Mene je, takođe, uhvatio za ruku, a jednu Romkinju koja je slučajno prolazila ulicom je odgurnuo tako da je pala i raskrvarila lakat. Dala sam izjavu policiji i sve ću ponovo da ispričam i pred sudom. Nije u redu što su podneli prijavu i protiv Milice, jer bi svaka žena reagovala da joj psuju mrtvog muža - priča Dimitrijevićeva.

Opširnije u izdanju za utorak, 12. maj 2009.
Strongman Strongman 22:50 11.05.2009

Re: iz sutrashnjeg blica...

Miličina komšinica koja je bila očevidac događaja, tvrdi da Šabanova udovica nije izazvala incident i da nije započela svađu ni sa sakupljačima potpisa ni sa osobom koja ju je kasnije napala.


Prekrsajna prijava moze da bude i odbacena.

Ko zna kako svedoce "nepristrasni" sakupljaci potpisa. Diskutabilno je da li im treba verovati.
sinergija92 sinergija92 00:46 12.05.2009

Umetnoscu protiv primitivizma

Strongman
Miličina komšinica koja je bila očevidac događaja, tvrdi da Šabanova udovica nije izazvala incident i da nije započela svađu ni sa sakupljačima potpisa ni sa osobom koja ju je kasnije napala.


Prekrsajna prijava moze da bude i odbacena.

Ko zna kako svedoce "nepristrasni" sakupljaci potpisa. Diskutabilno je da li im treba verovati.


Ne znam odakle da pocnem....neka bude od preporuke za blog.

Policija je obavila profesionalno svoj posao, nije podlegla pritiscima ni sa jedne strane. I njima preporuka. Bilo je svedoka sa kontradiktornim izjavama. Ako sudija bude imao takta, verovatno ce sve zavrsiti nekom opomenom, uslovno i slicno...Ono sto je, po meni, greska g-dje Bajramovic, je sto je uopste podlegla provokacijama, i sto se spusta na taj nivo. Biti Sabanova supruga jeste neki nivo.

Sta reci o onome sto se desava vec izvesno vreme oko promene imena ulice? Da nije zalosno bilo bi vise nego smesno. Ja mislim da se tu ne radi toliko o elementima rasizma, koliko o ispoljavanju nekog "sitnosopstvenickog, palanackog" mentaliteta (bez obzira sto se slicne stvari desavaju i u BG-u), primitivizma. Neki kulturni poslenici vole da kazu da je Nis "najvece selo" u Srbiji. Kakva steta, zasluzuje Nis mnogo vise od toga. Pa Frankfurt ima oko 700 hiljada stanovnika i predstavlja saobracajni i finansijski centar Nemacke/Evrope, a grad na Nisavi sa svojih 350 hiljada nikako da "odraste".
Deo krivice za nastalu situaciju imaju i mediji. Kada urednik posalje reportera na lice mesta da snimi izjave gradjana iz te ulice, i on dobije nesto tipa "a mi smo u tu ulicu ulagali i za vodovod i za kanalizaciju, a oni sada nama hoce to da uzmu" (kao da se rastaju s ulicom, kao da je nestala u zemljotresu ili ratu, a oni svi postaju izbeglice ), ili "nismo mi rasisti, nego nemamo para da placamo promenu dokumenata" ( a gradska opstina saopsti da ce snositi troskove), kao i "znamo mi ko je on bio, nije se borio pa poginuo, nego samo po kafane, i kockao je!" (koliko malogradjanstine i zavirivanja u tudji tanjir) onda urednik treba da izvrsi selekciju, i ne zbog cenzure ili da bi se nesto prikrilo, vec jednostavno ako imate samo neko "lupetanje gluposti" ne moraju se one pustiti uzivo u program, mogu se novinarski prepricati, manje bi se podgrevala losa atmosfera. Ali, stampa se hrani ovim, a i politicari svakako. Samo se o ovome prica, a bogami mandati se krckaju. Neki mladici usijanih glava bi da postave barikade na sred ulice, da zaustave saobracaj, drugi pisu peticije...Pitam se samo koliko su akcija imali za izgradnju neke nove kulturne ustanove, ili protiv pljacke nekog javnog preduzeca ili toga sto negde neki tajkun uzima gradsko zemljiste po niskoj ceni...ne, njima je najbitnija promena naziva ulice. Nije dobro uporedjenje, ali pisem i ovo...ovih dana spominjani, Josip Broz, je bio diktator, ali je Tito bio najbolji brend bivse, a i svih sadasnjih drzava skupa. Saban je postao nishki brend. To treba cuvati....

Stoga....
predrag_blagojevic predrag_blagojevic 22:53 11.05.2009

Milane, svaka cast za naslov, genijalno!!

Citam ovde "vrhunske" Nislije sa pitanjima/konstatacijama "Ako moze Saban, sto ne dadose ulicu i....", pa zato sto niko od vas, gospodo, to nije predlozio!!

Ako do sada niste znali, sada znate. Predlog za promenu naziva donela je Komisija za nazive delova naseljenih mesta i ulica, koja funkcionise kao telo Skupstine grada Nisa. Izvolite, dajte svoje obrazlozene predloge i Komisija ce raspravljati o tome. Nemojte samo da kritikujete, nego dajte predlog resenja!!

Clan sam pomenute Komisije, zbog obaveza na poslu nisam prisustvovao sednici na kojoj se glasalo o spornom predlogu, ali bez razmisljanja bih podigao ruku ZA. Razloga za ovo ima previse da bih sada navodio.
Ipak, vec na sledecoj, sto mediji naravno nisu preneli, predlozio sam (i usvojeno je) da se u buduce nazivi ulicama menjaju ISKLJUCIVO ako je rec o "dupliranom" nazivu (ulica sa tim imenom postoji vec na teritoriji grada Nisa, sto znaci u nekom selu)!
Drugi predlog (takodje usvojen), bio je da se uputi javni poziv udruzenjima gradjana, strukovnim udruzenjima, javnim preduzecima i ustanovama, da posalju svoje predloge za nazive novih (novoprojektovanih) ulica, kako bi grad iskazao postovanje prema sto vecem broju, pre svega Nislija.
Strongman Strongman 22:57 11.05.2009

Re: Fenomenalan naslov!!!!

Clan sam pomenute Komisije,



Dobrodoslica. Drug clan komisije je medju nama

Tipicno je da se udruzenja gradana ukljuce tek kada je procedura bilo cega vec zavrsena. Pre toga su totalno nezainteresovani.
predrag_blagojevic predrag_blagojevic 23:11 11.05.2009

Re: Fenomenalan naslov!!!!


Prilikom glasanja o Bulevaru Sabana Bajramovica, dvojica odboranika Pokreta Niska regija bila su uzdrzana. Svoj stav jedan od njih dvojice obrazlozio je pitanjem (!?) "zasto npr. Nis nema ulicu policajaca poginulih 1999. godine. Nis nema ni ulicu Potpokovnika Gorana Ostojica, komandanta 63. padobranske brigade,...". Kada sam ga, kao novinar, pitao da li je Komisiji za nazive ulica predao svoj predlog da pomenuti policajci i Goran Ostojic dobiju ulicu, odgovor je bio "pa sto bas ja moram da predlozim, sto se neko drugi ne seti to da uradi?".

Ovde se, jednostavno, radi o tome da je najlakse kritikovati. U tome su svi dobri. Na poslednjoj (od ukupno tri odrzane) sednici bilo je govora o promeni naziva ulice Marsala Tita u Popovcu, ako ne gresim oko naziva sela. Osim ovoga, bar koliko ja znam, nema ni jednog jedinog predloga za promenu/davanje naziva nekoj ulici!

Dakle, svoj predlog za naziv ulice moze da preda bukvalno svako!! potrebno je samo da napise i kratko obrazlozenje (biografiju osobe, opis dogadjaja,..). Jel ovo tesko? nije, ali je lakse da se kritikuje!
Strongman Strongman 23:44 11.05.2009

Re: Fenomenalan naslov!!!!

"pa sto bas ja moram da predlozim, sto se neko drugi ne seti to da uradi?".




Dakle, svoj predlog za naziv ulice moze da preda bukvalno svako!! potrebno je samo da napise i kratko obrazlozenje (biografiju osobe, opis dogadjaja,..). Jel ovo tesko? nije, ali je lakse da se kritikuje!


I to tek nakon procedure.
Strongman Strongman 00:36 12.05.2009

Imam utisak

da je ovakvih gibanja bilo manje dok nas je on posmatrao

dolybell92 dolybell92 02:29 12.05.2009

Jedno je sigurno

ŠABAN BAJRAMOVIĆ JE IME
a stanovnici (eks) Južnog bulevara su samo nn stanovnici,
za koje (da im nije nesrećnog Šabana Bajramovića i Milice)
niko nikada ne bi ni čuo - kao što ni neće, bar ne po nečemu
što je ičega vredno.

Kod nas ni Tesla nije imao ulicu koliko do juče,
Postojalo je doduše sokače, neko na Senjaku,
sa njegovim imenom... da ne bi Novog Beograda
nikada ni on ne bi dobio ulicu sa svojim imenom.

background noise background noise 09:37 12.05.2009

Sa zakašnjenjem

No comment, samo preporuka ako kuća!
background noise background noise 09:38 12.05.2009

Re: Sa zakašnjenjem

Kao kuća!
barbara_d barbara_d 09:44 12.05.2009

Š

Gde je taj Južni bulevar?!
Nikad čula, a iz Niša sam i stidim se sada zbog toga :(
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 10:25 12.05.2009

pa sto mu sad djilas ne da ulicu

na primer nekog kralja, kraljice ili komuniste, ni jedni ni drugi nisu zasluzili a imaju ulice.
sybil sybil 12:00 12.05.2009

kada cujem

ovakve vesti drago mi je sto nisam u srbiji.
kakvi smo mi neljudi nemam reci, pa to je strasno.
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 12:02 12.05.2009

Legenda

Šaban jeste veliki čovek. To da li je ciganin, šiptar, grobar, srbin, hrvat...te podele čine ljudi koji jedino tako sebe mogu da izdvoje.

Verujem da je svakoga ko imalo zna Šabana i njegova dela, sramota zbog tih događaja.

Nekako počinjem da prihvatam mišljenje Radovana III. Pobiješ ....a i gotova stvar.
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 12:18 12.05.2009

Re: Legenda

Nekako počinjem da prihvatam mišljenje Radovana III. Pobiješ ....a i gotova stvar.


Iako se Kovačević ne bi složio sa tim, onaj na slici iznad je to uradio na kraju rata sa vojnicima
te filozofije i politike, pa je posle bio miran 50-ak godina. Nije lepo ali je efikasno.
Radili su i drugi sa njima tako.
(Doduše radio je on i dosta loših stvari, ali to je druga tema.Morao sam da se ogradim)

palamed palamed 16:10 12.05.2009

Re: Legenda

Da li bi Saban pristao da ulici u kojoj zive ljudi koji imaju takve stavove daju njegovo ime?
Strongman Strongman 18:49 12.05.2009

Re: Legenda

Da li bi Saban pristao da ulici u kojoj zive ljudi koji imaju takve stavove daju njegovo ime?


Lepo pitanje.
aleksandarvjestica aleksandarvjestica 02:17 13.05.2009

Vreme je SAD

Nije na temu jer Tema URLA a mi se pravimo gluvi.

"Fizicki su napali Ciganku" ili "Fizicki su napali Zenu" ili "Pesnicarili li su coveka a mi cutimo"

Gospodine Strongma, ovim pismom Vas molim da pisete o prekljucerasnjem zlostavljanju Milica Bajramović. I molim Vas da u tekstu upitate:
Zar cemo ostaviti one koji su bespomocni da ih tuku, pjuju i zlostavljaju!
Zar cemo cutati?
Zar cemo dozvoliti da nas tudja ljaga prlja!

Unapred zahvalan,

Aleksandar

P.S. Ovo pismo bice poslano nekolicini autor na Blogu B92. Cilj je da se kroz pomoc BlogaB92 podigne svest o potrebi da se gradjani bore protiv diskriminacije.


Strongman Strongman 03:43 13.05.2009

Re: Vreme je SAD

Ne znam kako da odgovorim na ovo. U sustini moj blog je osuda bas osuda napada na Milicu i rasistickog ponasanja stanovnika juznog bulevara.

Hvala na podrsci.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:23 13.05.2009

Dođi..

Dođi bre, bar na dva dana. I prođi Šabanovom ulicom sa njegovom udovicom kraj siledžija koji su je tukli...Biće lekovito, veruj meni prijatelju...Zbog Niša i Šabana ali i zbnog moralnog zdrvalja tvoga grada...
pozz
Strongman Strongman 21:55 13.05.2009

Re: Dođi..

Pozdrav Drago.

Nego ti promasi onaj gornji blog. A ba smi se cinilo d a je to tvoja tema
vrhunski vrhunski 00:07 14.05.2009

Najveci Srbin 20. veka!

Vest 29.10.2008.

Da li je Srdjan Aleksic Novosadjanin?
Ako shabani nece Shabana, ima ko hoce!
Strongman Strongman 00:21 14.05.2009

Re: Najveci Srbin 20. veka!










Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana