Novi patriotizam

Nebojša Milenković RSS / 11.10.2007. u 22:20

Tvrdi se da nije moguć određeni tip revolucije ali, istovremeno, se shvata da postaje moguć drugi tip revolucije... (Feliks Gatari)

1179574264-220-b549c.jpgŠta su i koji su, dakle, nacionalni interesi Srbije danas i na koji način isti mogu i(li) moraju danas da se brane?!

Da li pseudopatriotizmom kilavog premijera Leg(ij)aliste, psihologijom polusveta koji još uspeva da nalazi opravdanja za ponašanje ordinarne seljačine kakav je ministar-kapitalac Veljo Ilić, ili pak mediokritetskom neodređenošću politike Demokratske stranke ─ apsolutno besvesne ordinarne činjenice po kojoj smisao političke odgovornosti jeste upravo u tome što ona nikome ne dopušta uzmak!

Navedeni opskurno-otužni galimatijas, sa sve pratećom klijentelom, kao uzročnik sindroma direktnog izliva patriotizma na mozak koji ─ poput zlokobnog virusa prenetog iz devedesetih ─ poslednjih meseci opseda vladajuće glave u Srbiji, alarm je za uzbunu svih onih koji (i pored trenutnog bezizlaza) još veruju u to da Srbija može da postane: građanska, uljuđena, pristojna, normalna i sređena zemlja.

Uprkos prividnom jedinstvu, ma kako na prvi pogled paradoksalno zvučalo, (držeći se one Kišove o tome kako je Mrak uvek najgušći pred svitanje), jasno je da interesna "patriotska" klika trči svoj oproštajni krug! Baš kao što i masovno ludilo i institucionalizovani teror prenet iz 90-ih svoju poslednju odbranu imaju upravo u Vojislavu Koštunici!

Obesmišljeni mitovi, prevaziđen vrednosni sistem, pomanjkanje osećaja za realnost ─ približavanjem poslednjeg kruga balkanskog pakla započetog na Kosovu polju 1989.godine ─ urušavaju se mnogo brže no što se, malo manje pažljivom promatraču, na prvi pogled možda čini. Toga je apsolutno svesna i vladajuća oligarhija koja bi, samo kad bi mogla, u vlastitoj nervozi i gotovo maničnom strahu, najradije ukinula izbore. Vreme u kom je džukelizam bio sinonim za patriotizam na svom je završetku i zaista samo od nas kao građana ove zemlje zavisi koliko će ono još moći da traje!

Držeći se maksime Džona Holoveja, po kojoj se mi izdižemo iznad samih sebe, egzistirajući u dve dimenzije ─ to jest živeći u nepravednom svetu, ali s permanentnom težnjom da on ne bude takav kakav jeste, u mesecima pred nama svako od nas, ponaosob, sebi mora da odgovori na sledeća pitanja:

1. Da li zemljom u kojoj živite, i da li su u njoj svi građani jednaki pred zakonom?!

2. Da li državu smatrate servisom koji je sposoban da reši probleme sa kojima se, kao građani (čitaj: poreski obveznici) suočavate?!

3. Da li je Srbija sigurna kuća za sve njena građane?!

4. Dopišite sami!

Djindjicmilioner.PNGOvo je, naprotsto, trenutak koji ne dopušta uzmak. Politička obeznađenost, idejni vakum političke scene današnje Srbije naše ideje čini svojevrsnom prolegomenom za realnost i za normalnost. Zato je neophodno svakoga dana i na svakom mestu jasno i glasno govoriti kako: pojedinac mora da bude ispred društva, građanin mora da bude ispred nacije, a ljudski život mora da bude ispred svake mitomanije!

E to je mantra koju moramo da ponavljamo sve dok je ne utuvimo u glavu svima koji po navedenom još uvek imaju nekakve dileme! To je jedini mogući patriotizam današnjice! Cena te Don-kihotovske borbe koju vodimo, kako mi ovde na blogu, tako, recimo, LDP u Skupštini Srbije, jeste velika. Put koji treba da se pređe jeste dug – na tom putu 12. marta 2003. zaustavljen je Zoran Đinđić, 29. maja 1868. na istom prosvetiteljskom putu zaustavljen je knez Mihailo Obrenović ─ obojica su ubijena zato što su Srbiju želeli da menjaju.

Ta dva ubistva nisu, međutim, razlog da se klone! Ubijeni su nosioci ideje – ideja nije. To što smo ovde i što nas, uprkos svemu, još ima, i što nas nije malo, jeste znak da ideja živi! Sedmog oktobra 2007.godine iza te ideje stali su građani Novog Sada koji su, jasno i glasno, rekli da, ukoliko Skupština Srbije, (kako tvrde poslanici SRS) jeste sigurna kuća za Ratka Mladića – Novi Sad nije sigurna kuća za neonaciste! I TA PORUKA, I TA POBEDA GRAĐANSKE VOJVODINE (ILI, TAČNIJE, GRAĐANSKOG DUHA U SRBIJI) JESTE ITEKAKO VAŽNA!

Taj novi sistem vrednosti, o kojem toliko pričamo – jeste, zapravo, prosvetiteljska misija. Misija u kojoj svakoga dana treba činiti napore da se dobrim ljudima ne dozvoljava da propadaju u lošem društvu! U jednom Peščaniku, svojevremeno, Milutn Petrović govorio je, parafraziram po sećanju, da se u suštini dobrim ljudima i domaćinima mora objasniti da to što pored Svetog Save drže i sliku Ratka Mladića nije dobro, da to jeste velika laž – i da se tom domaćinu mora objasniti da je izmanipulisan! Ja, ma kako to paradoksalno zvučalo, verujem da je ovo jedna dobra zemlja, isto tako verujem i da su ljudi u toj zemlji dobri – stoga ih se ne sme apriori odbacivati. Ma koliko zastranili.

Eto, a pitao me je pre neki dan neko, zato se zamlaćujem po blogu – i zato, umesto da pišem svoje knjige, i dalje imam vremena da kojekakvima objašnjavam nešto što oni ne mogu ili ne žele da shvate.

Ja, recimo, ulogu ovoga bloga shvatam itekako patriotskom. I to na način koji je, u poslednjem Peščaniku  snimanom upravo u Novom Sadu nedavno definisala Biljana Srbljanović:

Šta vi mislite, zašto se ja akam s onim ljudima na blogu, šta vi mislite šta meni to treba u Parizu, gde sedim lepo, gledam u Senu, šetam kuče. Akam se sa blogom, jer tamo dolaze desetine hiljada ljudi i ti objašnjavaš, objašnjavaš, pa mic po mic, pa jedan po jedan, nešto se talasa, nešto se menja. To je moj posao, ja ne mogu da idem od vrata do vrata, ali mogu ovako od čoveka do čoveka što sedi kući iza svog kompjutera, mogu tako da skupljam glasove za promene. To je naš posao, tako se pravi revolucija, o toj revoluciji ja govorim. Moja kamenica u glavu je da pišem blog jednom nedeljno. Gnjavi ljude, gnjavi, pitaj - kolika ti je plata, jesi li siguran da si dobro razmislio kako ćeš da glasaš... Prema tome, to treba da radimo, o tome vam govorim, nema tu - gadim se, nema - nije to za mene. Ljudi mi kažu - šta te briga, je l' ti dosadno u Parizu, pa ti si pisac, to je ispod tvog nivoa. To su moji sugrađani, zašto ja to ne bih radila, zašto ja ne bih zasukala rukave i uradila nešto za svoju državu? Šta mogu da uradim - da ispiram mozak ljudima, da ponavljam dok svi ne poludimo, pa na kraju neka se promeni 5, 10 odsto, ali menja se, vi vidite da se to menja. Eto, to je neka stvar koju svi treba da radimo, svako u svom domenu.

Za kraj, pozivam u pomoć Jaspersa, Granice naše slobode, jesu granice naše odgovornosti:

Sloboda, dakle, pripada nama.

Sloboda da se bude bolji, razumniji, drugačiji...

Patriotizam = individualizam!

Volim Srbiju = govorim istinu!

Atačmenti



Komentari (125)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 14:30 14.10.2007

Re: Nebojša, neću Cecu.

OK!
+ Do (sledećeg) viđenja!
Priznaćeš i sam, ovo naše preganjanje postaje već prilično besmisleno!?
pozdrav,
n.m.
milos g. milos g. 16:00 14.10.2007

Re: Nebojša, neću Cecu.

[
'Ajde da uprostim skroz: da li želiš da Čeda dobije neki glas više? Kako to da uradiš?
pa istim principom kojim ti nevoljno,ali ipak velicas Palmu koji u ovom veku stice poene po ugledu na ono sto su rimljani i grci radili da bi zadivili narod tj.uterali im postovanje gradjenjem grandioznih ili "kapitalnih"gradjevina.
Dakle ubedice da neko dobije vise glasova tako sto ce navesti kontraprimer npr. Milivoja Vrebalova u Beceju,koji ne gradi nesto u sta bi svetina prosto gledala,vec pokusava da sagradi "civilizacijsku vrednost"od koje ce gradjani te Opstine ziveti.
vucko vucko 16:39 14.10.2007

Najzad

O hvala bogu da se neko setio! :))

Evo ja ću sad da propagiram LDP i Milivoja Vrebalova.

Evo linka do sajta Bečejskog mozaika, na kome možete pročitati o godišnjem izveštaju gospodina Vrebalova. Ima tu koješta konkretno, nisu samo civilizacijske vrednosti. Ja prvi put čujem za čoveka, samo da znate.

Uzgred, šta je sa web sajtom opštine http://www.novibecej.org.yu/? meni nešto neće da se otvori...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:24 14.10.2007

Kokosov orah mi pade na glavu

milos g.
[
'Ajde da uprostim skroz: da li želiš da Čeda dobije neki glas više? Kako to da uradiš?
pa istim principom kojim ti nevoljno,ali ipak velicas Palmu koji u ovom veku stice poene po ugledu na ono sto su rimljani i grci radili da bi zadivili narod tj.uterali im postovanje gradjenjem grandioznih ili "kapitalnih"gradjevina.
Dakle ubedice da neko dobije vise glasova tako sto ce navesti kontraprimer npr. Milivoja Vrebalova u Beceju,koji ne gradi nesto u sta bi svetina prosto gledala,vec pokusava da sagradi "civilizacijsku vrednost"od koje ce gradjani te Opstine ziveti.

Miki Mause, da ne bih više zamarao blogere, poslaću ti PP ako dozvoliš.
milos g. milos g. 20:57 14.10.2007

Re: Kokosov orah mi pade na glavu

nije u redu sa moje strane ali ne bi ih zamarao,sta vise jel dozvoljavas da objavim sa pp nas dijalog i sva buduca pitanja koja ti nisu jasna.Posebno jer ti nisam ni dao dozvolu,kad si vec lepo zamolio mogao si ida sacekas odgovor,ali si ipak poslao u sustini nista tragicno.Samo ako Nebojsi nije dosta svega,kome sam po tvom metodu takodje upao u pp bez najave...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:12 14.10.2007

Re: Kokosov orah mi pade na glavu

Miloše, kao što vidiš malo sam zaćutao i jeste mi pomalo dosta natezanja na ovu temu!
Što se pak drugog dela tiče: IMAŠ MOJU DOZVOLU (SAGLASNOST, KAKO VEĆ)...
milos g. milos g. 21:16 14.10.2007

Re: Najzad

vucko
O hvala bogu da se neko setio! :))

Evo ja ću sad da propagiram LDP i Milivoja Vrebalova.

Evo linka do sajta Bečejskog mozaika, na kome možete pročitati o godišnjem izveštaju gospodina Vrebalova. Ima tu koješta konkretno, nisu samo civilizacijske vrednosti. Ja prvi put čujem za čoveka, samo da znate.

Uzgred, šta je sa web sajtom opštine http://www.novibecej.org.yu/? meni nešto neće da se otvori...


O hvala bogu da se neko setio cega?
obzirom da si prvi put cuo za M.Vrebalova?
vucko vucko 21:22 14.10.2007

Re: Najzad

Pa da da primer čoveka koji uspešno vodi opštinsku upravu. Ja pitao Coleta, on reče da nema baš nekih primera u fazonu Ješića...
milos g. milos g. 21:23 14.10.2007

Re: Kokosov orah mi pade na glavu

pa znam zato sam ti rekao to sto sam rekao i predlozio to sto sam predlozio.a od Tebe ni glasa,ja cekam nesto bilo sta i dobijem kraljamajmuna(bez uvrede KM)
i kao sto vidis ne svojom voljom i dalje protiv volje razvodnjavam sustinu....
i meni je dosta....
s56a s56a 21:29 14.10.2007

Re: Nebojša, neću Cecu.

Nebojša Milenković
sentinel26 HVALA NA SHVATANJU SUŠTINE (PRIČE)! poz.n.m.


Palma je shvatio sustinu zivota u Srbiji, a to su nazalost Ceca, Guca i slicno. I ja bi voleo da je to gradjanska varianta ali je ta ubijena sa Djindjicem. Bice dotucena sa Kosovom.

Nadam se, da NM nece napisati uputstvo kako treba citati i komentarisati njegove tekstove? VIP BS to energicnije radi zabranom pristupa. Ubicete slobodnu rec i misao...

P.S. Nj. K. V. M. ti si mi naleteo na nisan kada si promasio antipod Srbije za 2000 km od Novog Zealanda. Ukoliko su Jagodinac, onda ti je sve oprosteno pa mozemo u "Zar do jaja"



milos g. milos g. 21:32 14.10.2007

Re: Najzad

u fazonu Jesica neces tu naci nista slicno.Sacekaj jos koju godinu i dobices novog Jesica(kome skidam kapu za copy-paste upravljanje gradom) i njemu je bilo potrebno vise od jedne godine,samo sto neces videti jos jednog foteljasa pobegulju koji je pritom upravo danas podneo ostavku,doduse tek kad je provaljen od komisije za sukob interesa,na jednu funkciju tako da mu preostalih tri cetiri preostaju za jos bolje dane.
vucko vucko 21:50 14.10.2007

Re: Najzad

samo sto neces videti jos jednog foteljasa pobegulju koji je pritom upravo danas podneo ostavku,doduse tek kad je provaljen od komisije za sukob interesa,na jednu funkciju tako da mu preostalih tri cetiri preostaju za jos bolje dane.

Ovo u vezi Ješića - ja sam shvatio da je ponudio da za dž bude savetnik Đeliću, da je Rističević prijavio to kao sukob interesa, odbor skupštine potvrdio i Ješić obećao da će da da ostavku. Ako je dao - ne vidim zašto je to problem, stvarno. Kamo sreće da te stvari u vezi sukoba interesa i monopola rade uvek tako.

A što se tiče novog Ješića - ja bih bio srećan da svaka opština ima po jednog takvog, pa makar poneki bio i socijalista/radikal/narodnjak. Ako se opština razvija i modernizuje, to na kraju ide protiv onog lošeg što takvi propagiraju (izolacija, samodovoljnost, verska zatucanost...)
milos g. milos g. 23:01 14.10.2007

Re: Najzad

slazem se sa tobom da svaka opstina ima odgovornog i sposobnog.Ne moze Srbija u Evropu pre nego je mi sami ne uvedemo u Srbiju..sa svim propratnim efektima koje zastupa EU.
Bas zato je Jesic koji nije od juce trebalo da zna a ne da ga obavestavaju da je ..znate...to sto Vi radite...sukob interesa.Makar radio i za dz.
i kao sto si ti prvi put cuo za Vrebalova tako sam ja prvi put posetio sajt i zadovoljan sam.Nepretenciozno "radilo se a moze i vise.."elektronsko izdavanje dokumenata,meduregionalna saradnja...
ko je bio u Beceju pre Vrebalova kada se tek sada sajt Opstine uradio?

Vucko ok dobar si ti momak,mene Bosiljem nisi kupio,ali te postujem....zbog toga.
vucko vucko 23:36 14.10.2007

Re: Najzad

slazem se sa tobom da svaka opstina ima odgovornog i sposobnog.Ne moze Srbija u Evropu pre nego je mi sami ne uvedemo u Srbiju..sa svim propratnim efektima koje zastupa EU.
Bas zato je Jesic koji nije od juce trebalo da zna a ne da ga obavestavaju da je ..znate...to sto Vi radite...sukob interesa.Makar radio i za dz.

Koliko ja vidim, Ješiću je Inđija "postala mala" i Đelić ga je bio postavio na mesto gde je trebalo da radi za Srbiju ono što je, sa mesta gradonačelnika, radio za Inđiju. Ako je neko navukao 300 miliona evra stranih investicija kao predsednik jedne omanje opštine, da li ima za njega bolje preporuke da bude operativac vlade Srbije za tako nešto? Ok, mora da odradi svoj mandat predsednika opštine, hteo je da gurne to u stranu prerano, dobio po nosu, rekao da poštuje institucije - ali čini mi se da će se još pričati o njemu, u pozitivnom svetlu, naravno.

Inače, meni je inače danas bilo prijatno videti da mogu da skinem PDF sa budžetom Jagodine, ali pogledaj, molim te, kako to izgleda u Inđiji, sa sve grafičkom ilustracijom i pozivom da se pošalje predlog kako usmeriti budžetska sredstva!

Zaista bih voleo da vidim i Vrebalova i njegovu opštinsku ekipu da urade nešto ovako. Sjajno je kad ima gde da se vidi da može bolje, a ako svako doda po nešto svoje kreativnosti, možda na kraju bude nešto od Srbije :)
milos g. milos g. 01:39 15.10.2007

Re: Najzad

"ako svako doda po nešto svoje kreativnosti, možda na kraju bude nešto od Srbije :)"

pa naravno da ce biti.ne verujem da si danas prvi put video taj pdf sa grafik ilustracijom.Momak zasluzuje svaku hvalu obzirom sta je uradio za dva mandata,ako se ne varam,u odnosu na godine i obrazovanje,tj kompetentnost za mesto gradonacelnika-poljoprivredni fakultet.Najvise je pohvala pobrao za unistavanje redova u opstini za bilo koji dokument.Citav sistem je digitalizovao,sta god ti je u opstini potrebno dobijes za pet petnaest minuta.Ako se pokvari sijalica u jednoj ulici,automatski se dobija komp obavestenje i ekipa stize i resava.Ne secam se od kog grada u Americi je kopirao citav sistem,ali da ima zasluge ima.E obzirom da je davno u zapecak bacena osnovna sustina ovog teksta,mrzi me da po ko zna koji put ponavljam isto ali ako je Jesicu to mesto postalo malo logicno da ce odabrati veci grad i stranku, i svaka sreca na privlacenju milionskih investicija.ako zaista svako da svoj maksimum u svojoj opstini nema sumnje da ce biti bolje,jer vec je bolje.Milivoj Vrebalov je za gradonacelnika izabran na osnovu svog postenja i svoje sposobnosti.Tako da ne sumnjam da ce dodati nesto svoje kreativnosti vec svu svoju energiju.Takva mu je partija takav je i on,ne poznam ga licno,u prvoj godini vec sam naveo da je u svojoj opstini sredio prvo brzo izdavanje dokumenata,ono po cemu je Jesic pobrao prve aplauze.Na redu je digitalizacija sistema,industrijska zona,privlacenje investicija od strane poslovnih magnata-partnera a pre svega infrastruktura.ne sumnjam da ce sve ispuniti tj dovrsiti posao do kraja....i jeddan i drugi isvako treci na opstinskom kako i na drzavnom nivou ide stopama koje je utabao Zoran Djindjic.Ta putanja je u jednom pravcu i vodi samo jednom-konacnom ozdravljenju drzave,i bitno je da se to desava u opstinama koje nisu iskljucivo Novi Sad ili Beograd.Svako od ovih mladih ljudi je preuzeo veliki teret na sebe i to je za postovanje.Jer svaka Opstina ili grad imaju svoje posebnosti i radnike pred otkazom sa otpremninama sa kojima mogu da razvesele porodice na kratko i da se ostavi po strani malo,za crne dane.Da ipak na kraju nadam se i ovog bloga zakljucim,ako je srecan covek koji radi posao koji voli i ako drzava naizad transferise ovlascenja opstinama,o regionalizaciji mozemo sada da mastamo,ali uskoro ce i to biti realnost,i time dozvoli da se opstine brinu o svojim gradjanima znajuci bolje od Beograda koje i kolike su potrebe sopstvenih gradjana i u skladu sa specificnostima samih opstina otvori nova radna mesta u dovoljnoj meri da vecina u tim mestima moze da kaze da je sada bolje nego pre to je prvi korak ka ozdravljenju citave nacije i pocetak novog patriotizma,jer samo ekonomske veze mogu nadomestiiti ono sto je rat deceniju ruinirao,prvo institucije sistema a ssamim tim i sopstvene gradjane.Jos jednom da ponovim ne moze Srbija u EU pre no sto i sama pocne da razmislja i dela kao EU tj po njenim standardima.Za sada ov okoci stekara Mladic koji svoje gradjane drzi kao taoce.Ali kada sistem profunkcionise i sa preostalih recimo 60 %snage,sve prepreke politicke prirode opasce kao jesenje lisce.
s56a s56a 11:31 15.10.2007

Re: Najzad

Jesic omanuo sa logistikom odlaska sa RHCP koncerta, sa RS u NBGD je vec bilo bolje Mali korak za gradonacelnike, veliki skok za Srbiju, bre!
sentinel26 sentinel26 12:24 15.10.2007

Re: Najzad ?

milos g.
"ako svako doda po nešto svoje kreativnosti, možda na kraju bude nešto od Srbije :)"
...............................................
...................Ali kada sistem profunkcionise i sa preostalih recimo 60 %snage,sve prepreke politicke prirode opasce kao jesenje lisce.


Nebojša oprosti, ali ovo je moj treći (i posljednji pokušaj) da Miloša i pridružene mu komentatore vratim zadanoj temi - političkoj odgovornosti i pravoj sadržini patriotizma.

*****************************************************
POZNATOM VOZAČU TRAKTORA gospodinu MARJANU RISTIČEVIĆU

KOMISIJI ZA REŠAVANJE SUKOBA INTERESA SRBIJE

PREDMET: M o l b a

Molim gore naveedeenee naslove da ponište svoju prethodnu odluku o postojanju sukoba interesa kod Gorana Ješića, savetnika potpredsednika vlade Božidara Djelića i donese (novu) sledeću:

O D L U K U

1) Goran Ješić nije u sukobu sa interesima države Srbije.

2) U sukobu interesa države Srbije je gospodin Božidar Djelić.

3) Preporučuje se Vladi ra razreši ovog drugog i na njegovo mesto postavi onog prvog gospodina.

................O b r a z l o ž e n j e

Gore imenovani pod brojem 1) uspešno je obavio poverene mu poslove na dobrobit i korist gradjana Indjije i Srbije.

Rezultati rada gospodina pod brojem 2) nisu vidljivi bez tri mikroskopa (koji se nalaze u rukama Xavijera Solane, Karle del Ponte i Oli Rena) što je u direktnom sukobu sa interesima gradjana Srbije.

Imenovanog staviti na raspolaganje Demokratskoj stranci da ga rasporedi na drugo odgovarajuće mesto.
Ova odluka stupa na snagu odmah i protivu iste nije dozvoljena žalba.

Sloven Sloven 18:02 13.10.2007

Pobeda Vojvodine

Novi Sad nije sigurna kuća za neonaciste! I TA PORUKA, I TA POBEDA GRAĐANSKE SRBIJE (ILI, TAČNIJE, GRAĐANSKOG DUHA U SRBIJI) JESTE ITEKAKO VAŽNA!



To je pobeda pre svega Vojvodine, građanska Srbija je tu samo potpomogla.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 18:15 13.10.2007

Re: Pobeda Vojvodine

Ok. slažem se tj. prihvatam: GRAĐANSKE VOJVODINE!!!
+ hvala na ispravci koju sam uneo i u tekst!
poz.
n.m.
nikolla90 nikolla90 11:21 14.10.2007

Re: Pobeda Vojvodine

sentinel26 sentinel26 15:39 14.10.2007

Re: Pobeda Vojvodine

Nebojša,

Čini mi se da je ovo ipak Pirova pobeda GRADJANSKE VOJVODINE.

1. - Koncepcija jedne gradjanske države u Srbiji nema većinu po mojem vidjenju.
....... ==> zalaganje za gradjansku opciju tretira se kao ne-patriotsko.

2. - Zalaganje za neku regiju - tzv regionalizam takodje nije dobrodošao u Srbiji.
....... ==> zalaganje za regiju tretira se takodje kao ne-patriotsko.
Slučaj Vojvodine je najbolji dokaz.

I kada se raspravlja o ovim pitanjima onda nestane ključno pitanje - pitanje odgovornosti.
Rasprava uvijek ide u pravcu nedolaska do pitanja odgovornosti.

Ako se nekada i dodje do nje onda svi prihvataju razgovore o tudjoj (što ne vodi nikuda) a nikako o svojoj odgovornosti.
Ako nema odgovornosti, onda je po meni smiješno i pričati o nekom patriotizmu.
To je kao dupli kolosek na nekom putu kojim izvršioci treba da se vrate do onih u čije ime su to sve radili.

Ja lično smatram da je Novi Sad namjerno i smišljeno ustupljen "kome je trebalo".
Sve priče i o autonomiji i o patriotizmu, gradjanskoj i drugoj solidarnosti su gurnute na pogrešne (slijepe) koloseke.




milos g. milos g. 16:45 14.10.2007

Re: Pobeda Vojvodine

sentinel26
Nebojša,
Čini mi se da je ovo ipak Pirova pobeda GRADJANSKE VOJVODINE.

1. - Koncepcija jedne gradjanske države u Srbiji nema većinu po mojem vidjenju.
....... ==> zalaganje za gradjansku opciju tretira se kao ne-patriotsko.

2. - Zalaganje za neku regiju - tzv regionalizam takodje nije dobrodošao u Srbiji.
....... ==> zalaganje za regiju tretira se takodje kao ne-patriotsko.

ove dve navedene Pirove pobede je samo deo frontova na kojima gradjanska Srbija i Vojvodina moraju "upotrebiti svaki atom svoje pozitivne energije" kako bi navedeno postalo prihvatljivo.
jer upravo u tim redovima gradjanske Srbije su LJUDI politicari koji su u vise navrata cak insistirali na proveri sopstvene odgovornosti.I nisu na kraju rekli "salio sam se to je bilo u zaru kampanje"(fuj,ua i jos tri puta ua)
pitajte me ako zelite da znate ko su ti ljudi koji su vam promakli izgleda,jer se od pocetka trudim da na ovom mestu ne promovisem bilo koju opciju ili licnost.
sentinel26 sentinel26 17:12 14.10.2007

Re: Pobeda Vojvodine

milos g.

....................................pitajte me ako zelite da znate ko su ti ljudi koji su vam promakli izgleda,jer se od pocetka trudim da na ovom mestu ne promovisem bilo koju opciju ili licnost.

Nijesam siguran da ste dobro razumjeli moju priču.

Vidio sam ja dobro ko je tamo sve učestvovao i u kojoj ulozi.
Neki (DS, .... ) su se obrukali.

Gradjanska opcija u Vojvodini je marginalizovana i postavljena na slijepi kolosjek davanjem Novog Sada radikalima na upravljanje.

Suština ove naše priče, od koje mnogi bježe jeste politička odgovornost do koje nikako da dodjemo.

Pročitajte ponovo Nebojšin tekst.

Zašto kod političke odgovornosti nema uzmaka? Pa na njenom kraju se nalazi nešto što se i civilizovanom svijetu naziva - ostavka !

Pa kako stojimo?

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 17:21 14.10.2007

Re: Pobeda Vojvodine

Pročitajte ponovo Nebojšin tekst.


u svakom slučaju ne može da škodi...
he...he...
milos g. milos g. 21:08 14.10.2007

Re: Pobeda Vojvodine

Stojimo tako da 90% bi trebalo da procita Nebojsin tekst,osim mene jer ja prvo procitam tekst pa eventualno komentarisem,dok vecina procita naslov,boldirane delove i onda trazi zrtve i time unistava odlicnu sustinu nebojsinog teksta.
U pravu si nisam skroz shvatio jer ti je i tekst malo ali samo malo nedorecen sto se tice odgovornosti otud greskakoja ne skodi mnogo.
inace na prve dve stavke mislim da si dobio komentar sa mojim prethodnim ispravnim shvatanjem istih.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana