Budućnost| Politika

Šta je moguće postići na Kosovu..

Drago Kovacevic RSS / 06.09.2010. u 12:18

Gledao sam sinoć Vuka Jeremića u emisiji Olje Bećković. Delovao je deprimirano i pričao neuverljivo. Nigde onih odsečnih gesti i grimasa koje pojačavaju utisak publikuma. Ruke skoro nije ni koristio a ranije mu je trebalo pola studija da komotno govori.

I rekao je nešto što  svedoči da Srbija kroz njegovo ministrovanje nije ni imala smislenu spoljnopolitičku strategiju oko Kosova, ako se zanemari unutrašnja upotreba toga problema. Naime, kazao je da bi izglasavanje rezolucije koju je on poslao u Nju Jork bio zapravo poraz Srbije.

Boško Jakšić, koga veoma cenim, pomogao mu je tako što je kazao da je nakon tog 9. septembra neophodno formulisati novu politiku oko Kosova i Jeremić se nije tome puno protivio, ali se stekao utisak da bi on lično i dalje voleo po starom.

A nakon 9. septembra, će stvari nužno morati izgledati drugačije. Toga je svestan i Jeremić pa je na direktno pitanje Olje Bećković, je li mu važnji hektar zemlje ili čovek, odgovorio bez razmišljanja - "čovek".

Upravo je u tom odgovoru potencijal za formulisanje nove srpske politike u odnosu na Kosovo. U fokus moraju doći ljudi i njihovi problemi. I Srbi i Albanci. Srbi na Kosovu  tako što će Srbija postaviti realan cilj da im tamo omogući normalan život. Da radi na razvoju i autonomiji lokalnih samouprava u enklavama južno od Ibra. Da u tim enklavama organizuje školstvo, zdravstvo, kulturu i informisanje na nivou onih standarda kakvi su u Srbiji. Da potpomogne ekonomsku i socijalnu održivost života u enklavama. I da enklavama omogući prirodnu, institucionalnu vezu sa Severom Kosova koje bi moglo dobiti širu autonomiju.

Na severu Kosova, severno od Ibra, moguće je organizovati život u široj autonomiji srpske zajednice, sa najširim vezama sa maticom. Model sličan Olandskim ostrvima ili Južnom Tirolu. To podrazumeva maksimalno otvorenu granicu prema Srbiji i sve što ona podrazumeva. Srbi na Kosovu bi mogli dobiti mogućnost da učestvuju u političkom životu kako na Kosovu tako i u Srbiji.

U odnosu na kulturno - istorijske spomenike i SPC moguće je obezbediti eksteritorijalnost i pogodnosti koje bi omogućavale njihovo nesmetano funkcionisanje i zaštitu.

Za tako formulisanu politiku Srbija bi dobila podršku zapadnih saveznika, a bez njihove podrške nije moguće ostvariti ni jedan cilj. To smo valjda naučili.

Istovremeno, stvorili bi se tako uslovi za istorijsko pomirenje Srba i Albanaca i zajednički put ka EU i NATO. Srbija bi postala mnogo stabilnija politička zajednica, a velike teme bi praktično bile eliminisane iz politike. Stabilno bi postalo i Kosovo.

To bi fokus vratilo na rešavanje tema iz svakodnevnog života, na potrebu modernizacije i razvoja.

Srbija bi stvorila mogućnost da preko ekonomije i zajedničkih interesa, te preko respektabilne srpske zajednice na Kosovu tamo ima značajan uticaj i ostvaruje svoje legitimne interese.

Na Balkanu bi konačno bio završen proces sukoba oko granica i bila podvučena crta na jedan istorijski period koji traje od druge polovine devetnaestog veka.

Te rezultate bi jedna hrabra vlast mogla onda pretsaviti kao kompromis u kome su svi nešto dobili...

No, ima jedna opasnost. Ako u politici neku stvar ne uradite na vreme, u sledećem ciklusu rešenja su nepovoljnija. Za ovo što sam napisao, vremena još ima. Ali, ne previše..

 

 

 



Komentari (159)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

seceranac seceranac 12:36 06.09.2010

ciji saveznici

Za tako formulisanu politiku Srbija bi dobila podršku zapadnih saveznika, a bez njihove podrške nije moguće ostvariti ni jedan cilj. To smo valjda naučili.


Cijih zapadnih saveznika?

Kakvu podrsku bi dobili? Podrsku za sta? Za konacnu predaju?

Za kakav cilj je moguce dobiti njihovu podrsku?
Sta smo to naucili? Da sta god uradili i na sta god pristali opet ce naci nesto da nas osiromase, smanje i ponize?
Jel bi mogao neki primer kada su ti "saveznici" pokazali bar znak da bi podrzali neki nas cilj? Cini mi se da je podrska uvek isla za njihove ciljeve a protiv nasih.

ovo je Drago napisano u najlepsem stilu "telegrama podrske nasem rukovodstvu" sto su proteklih decenija kruzili ovim prostorima.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:39 06.09.2010

Re: ciji saveznici

ovo je Drago napisano u najlepsem stilu "telegrama podrske nasem rukovodstvu" sto su proteklih decenija kruzili ovim prostorima.

Ja sam napisao ono što je danas optimalno moguće...po mom mišljenju, naravno..
Hajde, budi ljubazan pa ti napiši šta je po tvome mišljenju moguće..ne, šta bi ti želeo...
vanja.t vanja.t 12:41 06.09.2010

Re: ciji saveznici

Jel bi mogao neki primer kada su ti "saveznici" pokazali bar znak da bi podrzali neki nas cilj?


ne, napisao je na kraju:
Ako u politici neku stvar ne uradite na vreme, u sledećem ciklusu rešenja su nepovoljnija. Za ovo što sam napisao, vremena još ima. Ali, ne previše..

postoje samo dalje pretnje i ucene
seceranac seceranac 13:18 06.09.2010

Re: ciji saveznici

Drago Kovacevic
ovo je Drago napisano u najlepsem stilu "telegrama podrske nasem rukovodstvu" sto su proteklih decenija kruzili ovim prostorima.

Ja sam napisao ono što je danas optimalno moguće...po mom mišljenju, naravno..
Hajde, budi ljubazan pa ti napiši šta je po tvome mišljenju moguće..ne, šta bi ti želeo...


nazalost sa ovakvom ekipom na vlasti i u opoziciji moguce je vrlo malo
sta god mi da uradimo politika koju su ti zapadni saveznici zacrtali se nece promeniti, meni se cini da im je sandzak sledeca tacka u njihovom velikom planu

ono sto mozemo da uradimo je da rasteramo ovu vlast a i opoziciju (ovaj put krvavom revolucijom tako da se oni sto dodju posle bar neki period plase posledica svog (ne)rada) zaokrenemo ekonomsku politiku i pocnemo da se manjamo tako da postanemo nezavisni od infuzije iz EU, da pronadjemo nove ekonomske partnere medju zemljama cija ekonomija nije crna rupa stampanja para, da se okrenemo proizvodnji i batalimo "bubble" ekonomiju zasnovanu na bankama, nekretninama, predstavnistima i zastupnicima i virtuelnom servisu. Da ozivimo poljoprivredu i prehrambenu industriju (to podrazumeva oduzimanje poljoprivredne zemlje od mafijasa poput miska, koleta i co.) i prehrambene industrije od monopolista mlekare, uljare itd.
Apetit nove milijardske srednje klase u aziji je ogroman i to moze biti velika sansa za nasu prehrambenu industriju.
Da stvorimo softversku industriju za koju imamo ljudski potencijal a ne zahteva velike investicije.
Da umesto bacanja para u gluposti poput autoputeva za nigde, beskorisnih mostova koji vode do mafijaskih zemljista, poplocavanja gradova skupim mermerom, univerzijada i evrovizija, izgradnje stanova u zemlji gde ima 400 000 praznih kuca sagradimo nekoliko hidroelektrana za koje imamo potencijal i tako resimo velike energetske probleme i smanjimo zavisnost od rusa,
da izgradimo dobru telekomunikacionu infrastrukturu, zavrsimo ova dva bitna puta koja imamo u zemlji.

Nije ovo nikakva nauka .... samo treba pogledati sta su uradile sve drzave koje su ostvarile ekonomski preporod u poslednjih nekoliko decenija i kopirati ono sto je u nasem slucaju korisno

Naravno treba istovremeno da pokazemo zube svakome ko pomisli opet da primeni silu, to da uradimo tako sto cemo njihovoj javnosti da pokazemo koliko bi ih kostalo (u novcu i ljudskim zrtvama). Vojna doktrina mora da se menja jer ovo sada i nije doktrina, vojska nam ne treba veca ali treba da bude organizovana drugacije i da bude ociscena od raznoraznih americkih, evropskih i ruskih spijuna koji cine bar 20% oficirskog kadra.
na ruku nam ide to sto je zapad osiromasen, u evropi je na vlasti "desnica" koja nije zainteresovana za vojne pohode po svetu poput "levice" od pre deceniju ili dve, amerika je u govnima do brade i nema ni sredstava a ni politicke volje za novi sukob. Toliko je zapad zanemocao da nam sada ne treba nikakav vojni saveznik kako bi odgovorili bilo koga od upotrebe sile.

a kosovo ... pomazes onom narodu tamo koliko mozes i pravimo se ludi dok se okolnosti ne promene u nasu korist, makar trebalo i 50 godina
sybil sybil 13:45 06.09.2010

Re: ciji saveznici

Nije ovo nikakva nauka .... samo treba pogledati sta su uradile sve drzave koje su ostvarile ekonomski preporod u poslednjih nekoliko decenija i kopirati ono sto je u nasem slucaju korisno

koja je to drzava - usamljeno ostrvo u moru nato pakta, postigla ekonomski bum tako sto je otkacila evropu i usa i pocela da se udruzuje sa rusijom i kinom?
koja je to zemlja- ruski satelit i obozavaoc putina postigla ekonomski bum?
i da vidimo koje su to zemlje ostvarile ekonomski preporod:
kina- velesila, koja se nikako, ama bas nikako ne moze poredsiti sa srbijom, a postigla je uspeh trgovinom i povezivanjem upravo sa eu i usa.
da li postoji ekonomski prosperitetna drzava velicine srbije na kugli zemaljskoj koja je otkacila eu i usa i okrenula se rusiji i kini?
da li postoji ekonomski prosperitetna drzava velicine srbije na kugli zemaljskoj a da nije u nato, eu i americka zona uticaja (hint- severna i juzna koreja)?
mozes ti tu da fantaziras, ali cinjenice su neumoljive.
aleksanadar aleksanadar 13:55 06.09.2010

Re: ciji saveznici

da pokazemo zube svakome ko pomisli opet da primeni silu...


Некако се чудно изражаваш.

Зашто би неко примењивао војну силу у Србији, када је Србија 1999. године потписала капитулацију? Мислим, наравно, на тзв. Кумановски споразум, који допушта улазак стране војске на Косово.

А како би било да протерамо окупатора из наше јужне покрајне?
seceranac seceranac 14:03 06.09.2010

Re: ciji saveznici

sybil
Nije ovo nikakva nauka .... samo treba pogledati sta su uradile sve drzave koje su ostvarile ekonomski preporod u poslednjih nekoliko decenija i kopirati ono sto je u nasem slucaju korisno

koja je to drzava - usamljeno ostrvo u moru nato pakta, postigla ekonomski bum tako sto je otkacila evropu i usa i pocela da se udruzuje sa rusijom i kinom?
koja je to zemlja- ruski satelit i obozavaoc putina postigla ekonomski bum?
i da vidimo koje su to zemlje ostvarile ekonomski preporod:
kina- velesila, koja se nikako, ama bas nikako ne moze poredsiti sa srbijom, a postigla je uspeh trgovinom i povezivanjem upravo sa eu i usa.
da li postoji ekonomski prosperitetna drzava velicine srbije na kugli zemaljskoj koja je otkacila eu i usa i okrenula se rusiji i kini?
da li postoji ekonomski prosperitetna drzava velicine srbije na kugli zemaljskoj a da nije u nato, eu i americka zona uticaja (hint- severna i juzna koreja)?
mozes ti tu da fantaziras, ali cinjenice su neumoljive.



i ti zaboravljas cinjenicu da se svet mnogo promenio u poslednjih 10 godina, nato je izgubio svaki smisao, vodece drzave zapada su pred ili u bankrotu, ekonomija im radi sada samo na pozajmice iz sopstvene prezaduzene buducnosti

A i gledas pogresne podatke, nije vazno ko je koliko sada bogat jer je to posledica drugacije proslosti (uglavnom imperijalne i kolonijalne), mnogo je vaznije koliko ko sada napreduje i kome u buducnosti sledi prosperitet a tabele sa tim podacima izgledaju znacajno drugacije
seceranac seceranac 14:05 06.09.2010

Re: ciji saveznici

aleksanadar
da pokazemo zube svakome ko pomisli opet da primeni silu...


Некако се чудно изражаваш.

Зашто би неко примењивао војну силу у Србији, када је Србија 1999. године потписала капитулацију? Мислим, наравно, на тзв. Кумановски споразум, који допушта улазак стране војске на Косово.

А како би било да протерамо окупатора из наше јужне покрајне?


mislim na ulazak trupa u ostatak zemlje - sandzak je sledeci
sybil sybil 14:10 06.09.2010

Re: ciji saveznici

i ti zaboravljas cinjenicu da se svet mnogo promenio u poslednjih 10 godina, nato je izgubio svaki smisao, vodece drzave zapada su pred ili u bankrotu, ekonomija im radi sada samo na pozajmice iz sopstvene prezaduzene buducnosti


zato svi mastaju da emigriraju u rusiju, kinu, indiju i brazil.
aleksanadar aleksanadar 14:24 06.09.2010

Re: ciji saveznici

mislim na ulazak trupa u ostatak zemlje - sandzak je sledeci


Ако се добро сећам једног говора из 1993. године, следећи су, осим Санџака: Војводина, Димитровград и југ Србије.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:37 06.09.2010

Re: ciji saveznici

Dragec

Srbi na Kosovu tako što će Srbija postaviti realan cilj da im tamo omogući normalan život. Da radi na razvoju i autonomiji lokalnih samouprava u enklavama južno od Ibra. Da u tim enklavama organizuje školstvo, zdravstvo, kulturu i informisanje na nivou onih standarda kakvi su u Srbiji. Da potpomogne ekonomsku i socijalnu održivost života u enklavama. I da enklavama omogući prirodnu, institucionalnu vezu sa Severom Kosova koje bi moglo dobiti širu autonomiju.


Hm, Dragec,

ti znas da ja volim da trazim besmislice u tvojim tekstovima ali OVOLIKU jos nisam imao prilike da nadjem. Aj razmisli malo: kako neka zemlja (bilo koja) moze sebi da postavi REALAN cilj da omogucuje normalan zivot gradjanima neke druge, nezavisne zemlje? Da "radi na razvoju i autonomiji u enklavma", da "organizuje školstvo, zdravstvo, kulturu i informisanje na nivou onih standarda kakvi su u" u njoj samoj??? Neverovatan si, ovde si prevazisao samog sebe ....

Dragec

Na severu Kosova, severno od Ibra, moguće je organizovati život u široj autonomiji srpske zajednice, sa najširim vezama sa maticom. Model sličan Olandskim ostrvima ili Južnom Tirolu. To podrazumeva maksimalno otvorenu granicu prema Srbiji i sve što ona podrazumeva. Srbi na Kosovu bi mogli dobiti mogućnost da učestvuju u političkom životu kako na Kosovu tako i u Srbiji.
.....
Za tako formulisanu politiku Srbija bi dobila podršku zapadnih saveznika, a bez njihove podrške nije moguće ostvariti ni jedan cilj.


Ovaj deo vec zvuci vec mnogo smislenije i logicnije ali fali mu jedna sitnica koju si izostavio: ovo sto sada tvrdis da je moguce nije bilo predvidjeno Ahtisarijevim planom za koji si se ti (i tvoji saborci) tako zdusno zalagao. I da je to sada moguce kao realna opcija ISKLJUCIVO zahvaljujuci radu i zalaganju sadasnjih vlasti Srbije, pre svega Tadica i Jeremica. I zahvaljujuci tome sto nisu poslusali vas i one ciju politiku vi zastupate...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:47 06.09.2010

Re: ciji saveznici

Hm, Dragec,

ti znas da ja volim da trazim besmislice u tvojim tekstovima ali OVOLIKU jos nisam imao prilike da nadjem. Aj razmisli malo: kako neka zemlja (bilo koja) moze sebi da postavi REALAN cilj da omogucuje normalan zivot gradjanima neke druge, nezavisne zemlje? Da "radi na razvoju i autonomiji u enklavma", da "organizuje školstvo, zdravstvo, kulturu i informisanje na nivou onih standarda kakvi su u" u njoj samoj??? Neverovatan si, ovde si prevazisao samog sebe ....

Ti si Vaso nevešt u traženju besmislica, jer da si vešt otkrio bi onu osnovnu - "I Kosovo i EU".
Da Srbija će još jedno vreme biti u prilici da poboljša položaj Srba na Kosovu jer je Srbiaj pregovarač u njihovo ime i u svoje ime...
A vidi se da si potpuno neobavešten o tome šta je nudio Ahtisarijev plan..da, tim planom se Srbiji omogućava da u svakoj lokalnoj zajednici Srba na Kosovu pomaže u organizovanju zdravstva, školstva, kulture i slično..
Srbima na Kosovu garantuje specijalne veze sa Srbijom, također...
Dakle, nije dovoljno misliti o sebi samom da si logičar..Valja i nešto znati da bi imao osov za zaključke...
sybil sybil 14:54 06.09.2010

Re: ciji saveznici

mislim na ulazak trupa u ostatak zemlje - sandzak je sledeci

tacno. nekoliko crtica:
- u vreme posete nemackog i britanskog ministra kada nose poslednju poruku srbiji da se urazumi, prestane sa rusofilisanjem i licemerstvom tipa- brak sa evropom, a strasna svaleracija sa rusijom, dakle upravo tada izbija kriza sa sandzakom. srbiji se salje poruka- ako necete da se urazumite, bice kriza, pa kriza, pa sandzak, pa jug srbije, pa ko zna sta i kako i dokle
-srbija je jedina zemlja u regionu istocne evrope koja ne pomislja da se uclani u nato pakt i to njih nervira
- zamislite da ste nato, imate dominaciju u celoj istocnoj evropi i sada se neko malo ostrvce trci, inati, nece u nato, svalerise se sa rusima, ponasa se licemerno, i sto je najgore-hoce da gasi pozare po evropi sa rusima, e da ste nato sta biste takvima uradili? axis of evil- destroy- to ce da bude njihova strategija, kriza, dezintegracija dok ne ostane pasaluk koji ne znaci nista. meni to izgleda sasvim logicno.
- na osnovu svega gore napisanog meni se namece zakljucak da je jedini spas od dezintegracije, unistenja i nestanka srbije sa geografske karte uclanjenje u nato, iskrena evropska politika i kompromis oko kosova, ustvari ako i kosovo i srbija hoce nato i evropu, zivot za srbe i albance se moze urediti bez obzira u kojoj drzavi zive.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:03 06.09.2010

Re: ciji saveznici

Dragec
A vidi se da si potpuno neobavešten o tome šta je nudio Ahtisarijev plan..da, tim planom se Srbiji omogućava da u svakoj lokalnoj zajednici Srba na Kosovu pomaže u organizovanju zdravstva, školstva, kulture i slično..
Srbima na Kosovu garantuje specijalne veze sa Srbijom, također...


Hm, izgleda da nisi procitao ono sto sam napisao - plan sam pomenuo u onom delu u kome govoris o autonomiji cega NEMA u Ahtisarijevom planu. A da si ti napisao samo da bi Srbija mogla da "pomaze u organizovanju" onda se ne bih sigurno ni javio da komentarisem taj deo. Ali ti izgleda ne pravis razliku izmedju toga kad se kaze da ja "pomazem tebi i tvojim ukucanima u organizovanju" ili vam ja "organizujam".

A jel' mozda pise u Ahtisarijevom planu i da Srbija treba Srbima na Kosovu da "omoguci normalan zivot"? I ako bi tako pisalo sta bi se time (indirektno) reklo za vlasti doticne drzave? I kojoj to normalnoj i pristojnoj drzavi u svetu treba neka druga drzava da "omogucava normalan zivot" njenih sopstvenih gradjana odredjene etnicke grupe?
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:18 06.09.2010

Re: ciji saveznici

A jel' mozda pise u Ahtisarijevom planu i da Srbija treba Srbima na Kosovu da "omoguci normalan zivot"?

Ne.Piše da su vlasti Kosova dužne da omoguće normalan život svim građanima, posebno nealbancima i posebno Srbima koji imaju takav političko-pravni status koji im to garantuje od skupštine do lokalne samouprave.
docsumann docsumann 15:36 06.09.2010

Re: ciji saveznici

dakle upravo tada izbija kriza sa sandzakom. srbiji se salje poruka- ako necete da se urazumite, bice kriza, pa kriza, pa sandzak, pa jug srbije, pa ko zna sta i kako i dokle


Da li ti to smatraš da su krize, odnosno vojni sukobi u ovom regionu inicirani od strane "određenih zapadnih zemalja"?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:38 06.09.2010

Re: ciji saveznici

Karagaća

Ne.Piše da su vlasti Kosova dužne da omoguće normalan život svim građanima...


Pa da, za normalne drzave se to podrazumeva ... a za ovu su cak i to napisali (ako ti je verovati - ja nisam dovoljno detaljno citao taj plan posto mi je i njegov mali deo bio dovoljan da se ne slozim). Al' sta vredi sto su napisali kad se toga niko ne drzi. I tako vec skoro punu deceniju.

Da mi je znati koji to psiholoski mehanizam (sto bi rek'o neko ) omogucava nekom (drugom) da se zalaze da se severno Kosovo stavi pod kontrolu onih koji nisu u stanju da omoguce svojim gradjanima srpske nacionalnosti (i drugim nealbancima) normalan zivot vec punu deceniju??? Valjda je to (bar podsvesno) jasno i nasem vrlom Dragecu pa je dosao na spasonosnu ideju: kad se vec zalaze da vlast na CELOM Kosovu dobiju oni koji nisu u stanju da doticnim gradjanima omoguce normalan zivot, onda ce se zalagati istovremeno i da im Srbija omoguci i organizuje taj normalan zivot!!! Nema nigde u svetu al' lepo zvuci ... sa stanovista onog ko zastupa tezu tezu da severno Kosovo ni po koju cenu ne sme ostati u Srbiji (odnosno zastupa cuveni "princip" nemenjanja granica nepriznatih drzava ... i nasilnog menjanja istih kad su u pitanju priznate ali "nepodobne" drzave) ... Takvo "resenje" ima jos jednu zgodnu "osobinu": kad tamo u buducnosti i dalje zivot ne bude normalan, moci ce nas Dragec da optuzuje Srbiju sto ga nije "omogucila" ...
sybil sybil 15:39 06.09.2010

Re: ciji saveznici

Da li ti to smatraš da su krize, odnosno vojni sukobi u ovom regionu inicirani od strane "određenih zapadnih zemalja"?

podrzane- da, svakako. sta je tu cudno ili neprirodno? da neko ko ima moc ustvari koristi tu moc za svoje ciljeve?
ramanyami ramanyami 15:46 06.09.2010

Re: ciji saveznici

Sa većinom stvari se apsolutno slažem. Ne vidim tu nimalo SM ni sličnih stvari, kako neko dole reče, već jedini način da Srbija iole stane na noge i postane funckionalna država.
docsumann docsumann 16:37 06.09.2010

Re: ciji saveznici

Da li ti to smatraš da su krize, odnosno vojni sukobi u ovom regionu inicirani od strane "određenih zapadnih zemalja"?

podrzane- da, svakako. sta je tu cudno ili neprirodno? da neko ko ima moc ustvari koristi tu moc za svoje ciljeve?


nisam mislio podržane, već inicirane (izazvane, podstrekavane, planirane), to je bitna razlika.

a iz ovoga
dakle upravo tada izbija kriza sa sandzakom. srbiji se salje poruka- ako necete da se urazumite, bice kriza, pa kriza, pa sandzak, pa jug srbije, pa ko zna sta i kako i dokle

izgleda kao da oni "od tamo" (inače određene zapadne zemlje je bila Slobova omiljena fraza) direktno utiču na izibijanje tih kriza.
sybil sybil 16:57 06.09.2010

Re: ciji saveznici

dobro hajdemo ovako. inicirani sukobi nije srecno izabran izraz zato sto recimo ne mozes da "iniciras" sukob izmedju recimo norvezana i svedjana, i zato je "iniciranje" sukoba nemoguca misija. ali- ako vec postoje antagonizmi, neslaganja i sukobi (npr. srbi i albanci, muslimani i srbi), ti mozes da podrzis, ohrabris i multiplikujes znacaj jedne strane u tom sukobu, zato je -podrzan-adekvatan izraz.
docsumann docsumann 17:08 06.09.2010

Re: ciji saveznici

ako vec postoje antagonizmi, neslaganja i sukobi (npr. srbi i albanci, muslimani i srbi), ti mozes da podrzis i multiplikujes znacaj jedne strane u tom sukobu, zato je -podrzan-adekvatan izraz.


Pa recimo, kad već raspravljamo o finesama, da ja na to gledam kao na bacnje zapaljene šibice u bure baruta, a ti kao na doljevanje ulja na vatru.

Nastupi njihovih političara su precizno "neusklađeni" sa radom njihovih operativaca na terenu. To je nekako moje laičko viđenje cijele priče.

E, da, da im se ovi naši uklapaju u šeme, više je nego očigledno.
cbronson cbronson 17:29 06.09.2010

Re: ciji saveznici

No, ima jedna opasnost. Ako u politici neku stvar ne uradite na vreme, u sledećem ciklusu rešenja su nepovoljnija. Za ovo što sam napisao, vremena još ima. Ali, ne previše..
e drago, ova ti je na mestu.
da mi pozavrsavamo sve poslove u politici dok ne dodju oni tvoji, onda ce biti kasno.
za sve.
milosss92 milosss92 18:22 06.09.2010

Re: ciji saveznici

seceranac
sta god uradili i na sta god pristali opet ce naci nesto da nas osiromase, smanje i ponize


Ma najbolji smo, samo nam drugi eto smetaju

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:55 06.09.2010

Re: ciji saveznici

Izgleda ipak da je Tadić pokazao razum..
Prema pisanju dobro obaveštenog "Blica" pristao je na promenu rezolucije...
http://www.blic.rs/Vesti/Politika/206025/Poziv-na-dijalog-Srbije-i-Kosova
Navodno, sutra bi to trebalo i da se zvanično objavi...
gedza.73 gedza.73 20:02 06.09.2010

Re: ciji saveznici

Ono sto najvise zanima mene
To su lepe, zgodne i prsate zene
Za lepim ocima drugi lude
Al' mene privlace velike dude

Dodjite, zene prsate
I prsima me lupkajte
Dodjite, zene grudate
I grudima me gurkajte

Uzdrzacu se lako i od hrane i od pica
Ali ne i od prsatih zenskih bica
Prsata zena meni je slatka
Jer kad god je vidim dize mi se moral

Dodjite, zene prsate
I prsima me lupkajte
Dodjite, zene grudate
I grudima me gurkajte

Nekome strast je da navija za zvezdu
Ja, opet, volim zensku mlecnu zlezdu
Nobelovu nagradu dao bih ja
Onom ko izmisli vonderbra

The kuguars
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:07 06.09.2010

Re: ciji saveznici

Dragec
Izgleda ipak da je Tadić pokazao razum..
Prema pisanju dobro obaveštenog "Blica" pristao je na promenu rezolucije...


Hahaha Dragec ... ti izgleda da nisi sinoc bas pratio sta je pricao Jeremic? Da jesi primetio bi jos sinoc da je Jeremic najvise polagao nade u to da ce uspeti da dodju do zajednickog resenja sa EU. A to podrazumeva da su bili spremni da pristanu na promenu rezolucije ... Ali sacekajmo da vidimo rezultat ... a ti se spremaj za promenu strategije. I smisljaj za sta ces sad da ih optuzis i kako ces da ih kritkujes
die hard die hard 23:56 06.09.2010

Re: ciji saveznici

moci ce nas Dragec


Zgadili ste mi se sa tim Dragec, e da Drago je glavni, krucijalni problem Srbijice.Davezi, dosadni.
freehand freehand 00:16 07.09.2010

Re: ciji saveznici

Sybil
ustvari ako i kosovo i srbija hoce nato i evropu, zivot za srbe i albance se moze urediti bez obzira u kojoj drzavi zive.


I zato ta država-nema-veze-koja-je-jeftinije-praviti-novu mora da se zove Kosovo? Tako je pravednije, zakonitije, lakše, brže, ekonomski isplativije, šta li?
sybil sybil 06:40 07.09.2010

Re: ciji saveznici

I zato ta država-nema-veze-koja-je-jeftinije-praviti-novu mora da se zove Kosovo? Tako je pravednije, zakonitije, lakše, brže, ekonomski isplativije, šta li?

o kako se svi pravite blentavi, neverovatno. ne pocinje istorija od tadica i jeremica nego je bio milosevic koji je zaratio sa nato paktom i izgubio kosovo. ako se i dalje pravis blentav i pao sa marsa trebao bi da znas da pobednik u ratu odredjuje sta ce i kako ce biti sa teritorijom na kojoj ima trupe. dakle, zasto kosovo:
zato sto je srbija izgubila rat sa nato paktom, na kosovu se nalazi nato vojska i nato odlucuje sta ce da bude na toj teritoriji. mozes da se zalis na nepravdu, mozes i da cekas 50 vekova da rusija ojaca i otera nato- ali sada je to tako. sta bi ti hteo, da se gubitnici pitaju. to nije bilo nikada niti ce biti. problem je u tome sto se gubitnici ponasaju kao pobednici, fantaziraju i onda se pomesa masta i stvarnost i ne zna se sta je sta.
wake up my friend.
seceranac seceranac 09:21 07.09.2010

Re: ciji saveznici

milosss92
seceranac
sta god uradili i na sta god pristali opet ce naci nesto da nas osiromase, smanje i ponize


Ma najbolji smo, samo nam drugi eto smetaju



u srbiji postoje dve dominantna stava o evropi i oba su posledica neuzvracene ljubavi:

prvi stav je onaj koji gaji proevropske grupa (bivsih komunjara poput drageca):
klasicna reakcija u ponasanju svakog ko je osetio neuzvracenu ljubav, jos uvek u ogromnoj ljubavi, a posto idealizuje predmet obozavanja jedino mesto gde moze traziti problem u nefuncionalnosti veze je u samom sebi i svojim postupcima - psihologija za srdnju skolu

drugi stav je stav "druge srbije" - nacionalista (uglavnom bivsih cetnika i potomaka) koji su pola veka tokom mrskog im komunizma gajili ljubav prema evropi i sada posto im ljubav nije uzvracena pljuju sve sto je vezano za evropu proglasavajuci je kurvom - opet psihologija za srednju skolu

u mom slucaju ... posto je evropa jos uvek dobra riba ja bi je iskoristio ali citajuci znake koje daje u poslednjih 20 godina sasvim mi je jasno da ona nema nameru da se da pa je bolje bataliti i juriti druge ribe unaokolo nego gubiti vreme i cekati da ova omatori i postane neupotrebljiva

PS. nemojte sada da me optuzujete za seksizam ovo je samo metafora koja veoma lepo objasnjava psihlosko stanje u srbiji i moj stav.
seceranac seceranac 09:23 07.09.2010

Re: ciji saveznici

sybil
I zato ta država-nema-veze-koja-je-jeftinije-praviti-novu mora da se zove Kosovo? Tako je pravednije, zakonitije, lakše, brže, ekonomski isplativije, šta li?

o kako se svi pravite blentavi, neverovatno. ne pocinje istorija od tadica i jeremica nego je bio milosevic koji je zaratio sa nato paktom i izgubio kosovo. ako se i dalje pravis blentav i pao sa marsa trebao bi da znas da pobednik u ratu odredjuje sta ce i kako ce biti sa teritorijom na kojoj ima trupe. dakle, zasto kosovo:
zato sto je srbija izgubila rat sa nato paktom, na kosovu se nalazi nato vojska i nato odlucuje sta ce da bude na toj teritoriji. mozes da se zalis na nepravdu, mozes i da cekas 50 vekova da rusija ojaca i otera nato- ali sada je to tako. sta bi ti hteo, da se gubitnici pitaju. to nije bilo nikada niti ce biti. problem je u tome sto se gubitnici ponasaju kao pobednici, fantaziraju i onda se pomesa masta i stvarnost i ne zna se sta je sta.
wake up my friend.


e da je sve tako prosto i jasno kao sto kazes,

prvo sloba nije zaratio sa nato-om vec nato sa gradjanima srbije (a ne slobom)
drugo nije tacno da onaj ko dobije rat uvek odredjuje pravila posle rata a onaj ko izgubi nemo slusa, istorija je puna primera za to a mozda najbolji je srbija koja je posle ratova mora da trpi i kada je dobijala i kada je gubila ratove
kukusigameni kukusigameni 09:29 07.09.2010

Re: ciji saveznici

seceranac
u srbiji postoje dve dominantna stava o evropi i oba su posledica neuzvracene ljubavi

seceranac
e da je sve tako prosto i jasno kao sto kazes

seceranac seceranac 09:58 07.09.2010

Re: ciji saveznici

kukusigameni
seceranac
u srbiji postoje dve dominantna stava o evropi i oba su posledica neuzvracene ljubavi

seceranac
e da je sve tako prosto i jasno kao sto kazes



nesto si hteo da kazes?
kukusigameni kukusigameni 09:59 07.09.2010

Re: ciji saveznici

nesto si hteo da kazes?


Jok.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:00 07.09.2010

Re: ciji saveznici

PS. nemojte sada da me optuzujete za seksizam ovo je samo metafora koja veoma lepo objasnjava psihlosko stanje u srbiji i moj stav.

Ma ne brini...Važno je da si ti nama objasnio suštinu stvari...
seceranac seceranac 10:08 07.09.2010

Re: ciji saveznici

kukusigameni
nesto si hteo da kazes?


Jok.


kao da jesi, i to izvlacenjem iz konteksta

jasno je sve kada su nase emocije u pitanju ali nije bas najjasnije ko odredjuje pravila posle rata


nego u kojoj si se grupi nesrecnih u ljubavi pronasao? u dragecovoj?
freehand freehand 10:10 07.09.2010

Re: ciji saveznici

sybil
I zato ta država-nema-veze-koja-je-jeftinije-praviti-novu mora da se zove Kosovo? Tako je pravednije, zakonitije, lakše, brže, ekonomski isplativije, šta li?

o kako se svi pravite blentavi, neverovatno. ne pocinje istorija od tadica i jeremica nego je bio milosevic koji je zaratio sa nato paktom i izgubio kosovo. ako se i dalje pravis blentav i pao sa marsa trebao bi da znas da pobednik u ratu odredjuje sta ce i kako ce biti sa teritorijom na kojoj ima trupe. dakle, zasto kosovo:
zato sto je srbija izgubila rat sa nato paktom, na kosovu se nalazi nato vojska i nato odlucuje sta ce da bude na toj teritoriji. mozes da se zalis na nepravdu, mozes i da cekas 50 vekova da rusija ojaca i otera nato- ali sada je to tako. sta bi ti hteo, da se gubitnici pitaju. to nije bilo nikada niti ce biti. problem je u tome sto se gubitnici ponasaju kao pobednici, fantaziraju i onda se pomesa masta i stvarnost i ne zna se sta je sta.
wake up my friend.

I zato ovolika drama, evo već deset godina? Prijatelji, saveznici, podrška, pomoć, qrac-palac? Zato ovoliki ministri po Beogradu, nagovaranja i ubeđivanja, pretnje i ponude?
E draga moja - mislio sam da se takve stvari, posle rata, između pobednika igubitnika malo brže rešavaju; Mirovna konferencija, vešanja streljanja, amputacija teritorije, protektorati oročeni ili večni, i - gotovo.

Oteže se ovo malo... Kao da ih malo dave te usrane UN, sopstveni zakoni i konvencije.
A sve je tako jasno i prosto, zar ne?

Edit: što se mojih stavova tiče - u pravu si. Iz mene govori bes i ogorčenje, razočaranost i povređenost, najmanje razum. ali mislim da se treba boriti koliko je god moguće za svoje interese. A mislim da nam je interes, kad se sve izvaga, da zadržimo koliko god možemo svoje imovine i teritorije, i da je to dugoročno vrednije od neizvesnog a sirenskog zova iz bratskog i prijateljskog Brisela.

kukusigameni kukusigameni 10:14 07.09.2010

Re: ciji saveznici

nego u kojoj si se grupi nesrecnih u ljubavi pronasao? u dragecovoj?


"Ja sam za vama!"
sybil sybil 13:24 07.09.2010

Re: ciji saveznici

Edit: što se mojih stavova tiče - u pravu si. Iz mene govori bes i ogorčenje, razočaranost i povređenost, najmanje razum. ali mislim da se treba boriti koliko je god moguće za svoje interese. A mislim da nam je interes, kad se sve izvaga, da zadržimo koliko god možemo svoje imovine i teritorije, i da je to dugoročno vrednije od neizvesnog a sirenskog zova iz bratskog i prijateljskog Brisela.

razumem tvoju ogorcenost i razocarenje. ja ne spadam u one iz prve, druge kojevec srbije koji se ushicuju u beznadju i jedino sto znaju je da traze slabe tacke, da ih preuvelicavaju, e da bi uzivali u slici svoje moralne velicanstvenosti. nema u tome nicega zdravog, virtuoznog, institucionalnog,progresivnog. cista destrukcija.
ne spadam dakle u pljuvace i ove sto traze ostavke. napor se racuna, ja napor cenim bez obzira na rezultat, a na izborima sledecim ce se videti kako i sa kim dalje.
elem, ovo je vreme za najvecu mogucu opreznost i racionalnost, jer- ako se prekoraci tanka linija, moze da nam se desi proslost, da se narod sa kosova iseli i onda mozemo da zaboravimo da je kosovo ikada postojalo. dakle, ako se naprave gluposti moze se postici kontra-efekat. i zato-pamet u glavu.
omega68 omega68 15:41 07.09.2010

Re: ciji saveznici

psihologija za srdnju skolu


opet psihologija za srednju skolu

ja bi je iskoristio

ja bih


Gramatika za Osnovnu školu
kukusigameni kukusigameni 16:12 07.09.2010

Re: ciji saveznici


Gramatika za Osnovnu školu

nesto si hteo da kazes?

Don Salieri Don Salieri 05:02 08.09.2010

Re: ciji saveznici

seceranac

Naravno treba istovremeno da pokazemo zube svakome ko pomisli opet da primeni silu...

I kao sto to kaze Majk Tajson,
"Svako ima plan dok ne dobije udarac u usta"
...

Milan Strongman Jovanovic, 13.02.2009

seceranac seceranac 08:43 08.09.2010

Re: ciji saveznici

omega68
psihologija za srdnju skolu


opet psihologija za srednju skolu

ja bi je iskoristio

ja bih
Gramatika za Osnovnu školu



kad ne mozes protiv reci, napadni govornika !!!
seceranac seceranac 08:44 08.09.2010

Re: ciji saveznici

Don Salieri
seceranac

Naravno treba istovremeno da pokazemo zube svakome ko pomisli opet da primeni silu...

I kao sto to kaze Majk Tajson,
"Svako ima plan dok ne dobije udarac u usta"
...

Milan Strongman Jovanovic, 13.02.2009




mozda predlazes da skinemo gace i naguzimo se?

to je postalo veoma popularno resenje medju prvom srbijom a i u skladu je sa vec opisanom psihologijom
silver bullet silver bullet 09:49 08.09.2010

Re: ciji saveznici

mozda predlazes da skinemo gace i naguzimo se?


Frojd bi s tobom imao dosta posla.
Seksualne aluzije u politici su opasno bolesna stvar.
seceranac seceranac 12:31 08.09.2010

Re: ciji saveznici

silver bullet
mozda predlazes da skinemo gace i naguzimo se?


Frojd bi s tobom imao dosta posla.
Seksualne aluzije u politici su opasno bolesna stvar.


frojd je odavno prevazidjena kategorija ali karanje naroda od strane politicara i ekipe jos uvek funkcionise
alselone alselone 12:42 06.09.2010

op mala bosonoga

Nju Jork


Mislis na Njujork?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:33 06.09.2010

Re: op mala bosonoga

alselone
Nju Jork


Mislis na Njujork?

Mislim, a na šta ti misliš...
cbronson cbronson 18:44 06.09.2010

drago

pronasli ti onaj zuti tramvaj, kako ga ti zoves, sa sve putnicima, nece ti se dopasti, ali jbg

tramvaj


putnici

alselone alselone 19:01 06.09.2010

Re: op mala bosonoga

Drago Kovacevic

Mislim, a na šta ti misliš...


Na sedu bradu i elementarno nepoznavanje pravopisa.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:10 06.09.2010

Re: op mala bosonoga

alselone
Drago Kovacevic

Mislim, a na šta ti misliš...


Na sedu bradu i elementarno nepoznavanje pravopisa.

Stvarno..a po čemu je nepravilno napisani Nju Jork ili Banja Luka...
alselone alselone 19:13 06.09.2010

Re: op mala bosonoga

Ima jedna prasnjava knjiga, na dnu ormana. Prekrio si je LDP pamfletima, pescanik izdanjima, helsinskim godisnjacima, porno magazinima a zove se - Pravopis za srednju skolu.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:26 06.09.2010

Re: op mala bosonoga

alselone
Ima jedna prasnjava knjiga, na dnu ormana. Prekrio si je LDP pamfletima, pescanik izdanjima, helsinskim godisnjacima, porno magazinima a zove se - Pravopis za srednju skolu.

I šta piše u tom pravopisu...Da se New York ne može pisati Nju Jork..ili da se Banjaluka ne može pisati Banja Luka....
Kako se kod tebe piše Vrnjačka Banja....
alselone alselone 19:36 06.09.2010

Re: op mala bosonoga

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:46 06.09.2010

Re: op mala bosonoga

S obzirom da se baviš podučavanjem iz pravopisa, ovde bespotrebno gubiš vreme, a inače na mojim postovima neukusno troluješ. Dobro bi bilo da se glede komentarisanja mojih postova malo odmoriš...
Tako da te pozdravljam na određeni period...
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 12:55 06.09.2010

?

Gledao sam i ja emisiju i uopste nisam stekao isti utisak kakav ste vi stekli. Pogotovo ne vidim da ce se tu formirati bilo kakva nova politika.

Ako se setimo 2000.e, zapad, kontakt grupe, kvinte i ostali nasi prijatelji/partneni, kako se modernim diplomatskim recnikom oznacavaju oni sa kojima ste ratovali a kojima se sada uvlacite radi nekih razvojnih fondova, su jednoglasno vikali "standardi, pa status". E, onda se kroz par godina to pretvorilo u "status, a standardi vise i nisu tako vazni". A sve vreme su standardi bili problem, kao sto su i danas. Ova 'nova politika' koja nam se predlaze/namece je ista ona koja govori o standardima vec godinama. Samo sto bi neko hteo da zabasuri status i gurne ga pod tepih. Da se neki drugi Vlasi ne dosete...

Ovo sto ste gore naveli je manje-vise svima poznato - to su u stvari nacionalni interesi Srbije na Kosovu. Kako to postici? Tako sto ce vam Zmija, Haradinaj i ekipa obecati da vise nece raditi ono sto su radili decenijama? Mislim da je Djindjicev plan bio malo smeliji - za enklave i manastire sto ste i napisali, ali Sever se pripaja Srbiji. Mislim da je sada svima jasno da Kosovo mogu da priznaju i 200 zemalja sveta, ali ono nece biti nezavisno dok ga Srbija ne prizna. Politicari mogu da donesu odluke, ali investitori rizik procenjuju sa malo vise mozga. A Kosovu kao i svima trebaju investitori....

Sto je najsmesnije, cilj je mislim jasan i prihvatljiv i Srbima i Albancima, ali ne znaju kako do njega da dodju???
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:19 06.09.2010

Re: ?

Gledao sam i ja emisiju i uopste nisam stekao isti utisak kakav ste vi stekli. Pogotovo ne vidim da ce se tu formirati bilo kakva nova politika.

Eto, kako utisci mogu biti različiti..
Ali, politika će biti promenjena..prosto neće biti moguće "derati istu kozu"..

Mislim da je Djindjicev plan bio malo smeliji - za enklave i manastire sto ste i napisali, ali Sever se pripaja Srbiji.

Hmm..ovo je bilo 2002. godine...mada Đinđić nije nikada izneo tako napisan plan. On je tvrdio da rešavanje kosovskog pitanja ne sme doći u ruke nacionalistima i tražio da se to što pre rešava. Koštunica, Čović i društvo, tražili su da se sa tim ne žuri. Svako kašnjenje je na našu štetu. I sada ako okasnimo nećemo dobiti ono što sada možemo.
freehand freehand 00:40 07.09.2010

Re: ?

Ako se setimo 2000.e, zapad, kontakt grupe, kvinte i ostali nasi prijatelji/partneni, kako se modernim diplomatskim recnikom oznacavaju oni sa kojima ste ratovali a kojima se sada uvlacite radi nekih razvojnih fondova, su jednoglasno vikali "standardi, pa status". E, onda se kroz par godina to pretvorilo u "status, a standardi vise i nisu tako vazni". A sve vreme su standardi bili problem, kao sto su i danas. Ova 'nova politika' koja nam se predlaze/namece je ista ona koja govori o standardima vec godinama. Samo sto bi neko hteo da zabasuri status i gurne ga pod tepih. Da se neki drugi Vlasi ne dosete...

I pre toga, aposle Povelje UN i Helsinške Povelje, bila je Badinterova komisija i njeni zaključci, pa Kumanovski sporazum i 1244, pa Plan od 5 tačaka, i koješta još potpisano i ovoereno od strane meritornih organa.
"Nezavisnost" se drži za priznanja. Priznanja od strane moćnih, doduše, ali samo priznanja.
I biće da ima neki đavo koji tera ministre Nemačke i Britanije da dolaze u Beograd, a ne samo njihovo iskreno prijateljstvo prema nama...Razumem ja da oni nas simpatišu i žele što pre u EU, al to su mogli i mail-om...
ana_radmilovic ana_radmilovic 13:18 06.09.2010

pobogu drago

pa ti hoćeš da kažeš da kosovo nije srbija!
preneražena sam
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:20 06.09.2010

Re: pobogu drago

ana_radmilovic
pa ti hoćeš da kažeš da kosovo nije srbija!
preneražena sam

Ja Ana pričam ono što je moguće postići...
A Kosovo je tamo gde je uvek bilo..
ana_radmilovic ana_radmilovic 13:22 06.09.2010

Re: pobogu drago

Drago Kovacevic
ana_radmilovic
pa ti hoćeš da kažeš da kosovo nije srbija!
preneražena sam

Ja Ana pričam ono što je moguće postići...
A Kosovo je tamo gde je uvek bilo..

ma... zgrožena sam!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:36 06.09.2010

Re: pobogu drago

ana_radmilovic
Drago Kovacevic
ana_radmilovic
pa ti hoćeš da kažeš da kosovo nije srbija!
preneražena sam

Ja Ana pričam ono što je moguće postići...
A Kosovo je tamo gde je uvek bilo..

ma... zgrožena sam!

Važno mi je da gledaš to slično....
Ja svuda tvrdim da od novinara niko poštenije ne piše o Kosovu od tebe...
ana_radmilovic ana_radmilovic 13:37 06.09.2010

Re: pobogu drago

ne znam šta mi bi

edit:

hvala, drago
enzo_molinari enzo_molinari 13:19 06.09.2010

moguce je...

Prodati Kosovo.

Sta je sveta srpska zemlja bez Srba?? Moze da bude i sveta srpska zemlja a da bude druga drzava -Kosovo

Meni je interesantna varijanta u kojoj bi u nekoj zoni sumraka Kosovo ponovo pripalo Srbiji. Sta bi onda?

Albanci ne bi saradjivali otisli bi u sume i pucali na sve zivo. Ne bi ucestvovali u vlasti, ne bi saradjivali. Srba i dalje ne bi bilo.

Ginuli bi i jedni i drugi narednih 100 godina.

Ovako Albanci su bogati , neka sakupe 50 milijardi eura i neka nose Kosovo, naravno sa specijalnim statusom za srpske svetinje i naravno obezbedjenim specijalnim statusom za Srbe sa Kosova.

I ovako ce se tako zavrsiti ali bez para ..
ana_radmilovic ana_radmilovic 13:21 06.09.2010

Re: moguce je...

enzo_molinari


Ovako Albanci su bogati , neka sakupe 50 milijardi eura i neka nose Kosovo, naravno sa specijalnim statusom za srpske svetinje i naravno obezbedjenim specijalnim statusom za Srbe sa Kosova.

I ovako ce se tako zavrsiti ali bez para ..


taj voz je već prošao... mislim, skupili su odavno i kupli ga, a od koga - ne znamo! :))
noboole noboole 13:31 06.09.2010

Re: moguce je...

ana_radmilovic

taj voz je već prošao... mislim, skupili su odavno i kupli ga, a od koga - ne znamo! :))


Ovo je jako! : - )))))
enzo_molinari enzo_molinari 13:52 06.09.2010

Re: moguce je...

noboole
ana_radmilovic

taj voz je već prošao... mislim, skupili su odavno i kupli ga, a od koga - ne znamo! :))


Ovo je jako! : - )))))


u pravu ste,
dosli su kod nekog velikog Srbina i ponudili mu kes a Rotsildi su posredovali, kad je veliki Srbin rekao to je malo ( nema sanse da je odbio ) Rotsildi su se ponudili Albancima da to zavrse za istu cifru i Albanci su pristali. Naravno Rotsildi su savetovali velikog Srbina da ne prihvati jer moze da dobije vise....
elis elis 13:25 06.09.2010

Ah, što volim miris kerozina

Držim se, iz razloga etičke higijene, podalje od dnevne politike, tog najvulgarnijeg i najbanalnijeg polja ljudske delatnosti, pa neću ni ovde uranjati u taj diskurs. Ali moram glasno reći da je bilo uživanje sinoć gledati Boška kako se nosi sa jednim zbunjenim štreberom iz seoske škole koji je, poslat u srednju školu u velegradu, najednom otkrio da tamo ne može opčinjavati učiteljice svojom začešljanom kosicom i napamet naučenim lekcijama, i sa jednim nesrećnikom kojeg usud kazni strašnom kombinacijom logoreje i govorne mane.
Ono što je sinoć bilo očito, jeste da je Jeremićeva zbunjenost izvirala iz činjenice da nije on bio taj koji je predstavljao stavove predsednika Tadića, već je Boško to učinio. A Olja je, kao visprena voditeljica, morala kontrapunkta i dramskog efekta radi pozvati i nesrećnog Đorđa, čoveka zaljubljenog u nacionalni mit kao u kakvu damu s kamelijama. Mada, poznavajući tu ekipu, puno bi bolje bilo da je umesto Đorđa pozvala Cvijanovića. Ako ništa, bila bi zanimljivija rasprava.
A po rasporedu sedenja, meni nekakav unutrašnji glas javlja da bi uskoro moglo doći do iznenađujućih rokada u vladajućoj garnituri Srbije.
Sve u svemu, zajebaniji Boško na viskiju, nego Jeremić na kerozinu
ana_radmilovic ana_radmilovic 13:30 06.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

elis
.
A po rasporedu sedenja, meni nekakav unutrašnji glas javlja da bi uskoro moglo doći do iznenađujućih rokada u vladajućoj garnituri Srbije.

e i ja čitala nešto... :)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:34 06.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

Sve u svemu, zajebaniji Boško na viskiju, nego Jeremić na kerozinu

E, ova ti valja Carigrada...
antioksidant antioksidant 13:39 06.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

ana_radmilovic
elis
.
A po rasporedu sedenja, meni nekakav unutrašnji glas javlja da bi uskoro moglo doći do iznenađujućih rokada u vladajućoj garnituri Srbije.

e i ja čitala nešto... :)

link dušo, link nam je potreban
ana_radmilovic ana_radmilovic 14:06 06.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

antioksidant

link dušo, link nam je potreban

mislim da je bilo neko "treče oko" al nemoj da me držiš za reč
antioksidant antioksidant 14:13 06.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

mislim da je bilo neko "treče oko" al nemoj da me držiš za reč

liči
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:18 06.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

elis
Držim se, iz razloga etičke higijene, podalje od dnevne politike, tog najvulgarnijeg i najbanalnijeg polja ljudske delatnosti, pa neću ni ovde uranjati u taj diskurs.


Hm, da mi je znati koji to psiholoski mehanizam omogucuje nekom da napise ovo gore i da onda odmah u sledecoj recenici pocne da pljuje i vredja aktuelnog politicara povodom njegovog nastupa u vezi vrlo aktuelne (da ne kazem dnevno-politicke) teme i naziva ga "zbunjenim štreberom iz seoske škole" sa "začešljanom kosicom i napamet naučenim lekcijama, i sa jednim nesrećnikom kojeg usud kazni strašnom kombinacijom logoreje i govorne mane."???

Meni kao jedino objasnjenje pada na pamnet: teska politicka zaslepljenost i ostrascenost koje mu onemgucuju da zdravorazumski razmislja. Toliko da nije svestan da u jednoj recenici radi BAS ONO sto je u prethodnoj rekao da nece ... i to na "najbanalniji i najvulgarniji" nacin ...
elis elis 14:26 06.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

Virtuelni Vasilije
elis
Držim se, iz razloga etičke higijene, podalje od dnevne politike, tog najvulgarnijeg i najbanalnijeg polja ljudske delatnosti, pa neću ni ovde uranjati u taj diskurs.


Hm, da mi je znati koji to psiholoski mehanizam omogucuje nekom da napise ovo gore i da onda odmah u sledecoj recenici pocne da pljuje i vredja aktuelnog politicara povodom njegovog nastupa u vezi vrlo aktuelne (da ne kazem dnevno-politicke) teme i naziva ga "zbunjenim štreberom iz seoske škole" sa "začešljanom kosicom i napamet naučenim lekcijama, i sa jednim nesrećnikom kojeg usud kazni strašnom kombinacijom logoreje i govorne mane."???

Meni kao jedino objasnjenje pada na pamnet: teska politicka zaslepljenost i ostrascenost koje mu onemgucuju da zdravorazumski razmislja. Toliko da nije svestan da u jednoj recenici radi BAS ONO sto je u prethodnoj rekao da nece ... i to na "najbanalniji i najvulgarniji" nacin ...


Dragi moj virtuelni vasilije,

U načelu ne ulazim u komunikaciju sa ljudima koji uživaju blagodeti internetske anonimnosti, no vidim da te je moje pisanje strašno pogodilo, pa si zalutao u polje pretpostavki, a samo je jedna pretpostavka dovoljna da porodi brojne zajebe.
Ja po ovoj dvojici ošinuo iz čisto estetskih razloga. Dočim Boška smatram veoma duhovitim čovekom i visprenim korisnikom jezika. Dakle, čovekom koji ume da ono što želi reći iskaže na jasan i nezapetljan način. Bez ulepšavanja, bez pozivanja na mit, bez pribegavanja sofisteriji i, iznad svega, bez zaklanjanja iza pozicije autoriteta vlasti ili iza nekakve istorijske pravde.
A što se dnevne politike tiče, pogotovo one u Srbiji, ma, ladno mi yebe...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:47 06.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

elis
U načelu ne ulazim u komunikaciju sa ljudima koji uživaju blagodeti internetske anonimnosti


Hm, to mu dodje kao neko tvoje novo "nacelo"? Prosli put si sam javio da komentarises moj post iako se uopste nisam obracao tebi ... I to na "internetskom" mestu gde je ogromna vecina ucesnika anonimna...

elis

Ja po ovoj dvojici ošinuo iz čisto estetskih razloga...


Aha, sorry nisam znao ... Bas ti su ti sjajni razlozi a i estetika koju zastupas nazivajuci nekog "nesrećnikom kojeg usud kazni strašnom kombinacijom logoreje i govorne mane"
elis elis 14:51 06.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

Virtuelni Vasilije
elis
U načelu ne ulazim u komunikaciju sa ljudima koji uživaju blagodeti internetske anonimnosti


Hm, to mu dodje kao neko tvoje novo "nacelo"? Prosli put si sam javio da komentarises moj post iako se uopste nisam obracao tebi ... I to na "internetskom" mestu gde je ogromna vecina ucesnika anonimna...

elis

Ja po ovoj dvojici ošinuo iz čisto estetskih razloga...


Aha, sorry nisam znao ... Bas ti su ti sjajni razlozi a i estetika koju zastupas nazivajuci nekog "nesrećnikom kojeg usud kazni strašnom kombinacijom logoreje i govorne mane"


Ma daj, vasilije, šta si se upalio. Pa to su samo Jeremić i Vukadinović. Nešto ne verujem da ih braniš sa pozicije kafanskog prijatelja. Dakle, 'ajd ti nama lepo reci šta je tebe stvarno žacnulo, il' me se lepo prođi.
koksy koksy 16:11 06.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

i sa jednim nesrećnikom kojeg usud kazni strašnom kombinacijom logoreje i govorne mane.

Kakve su ovo, s oprostenjem - pizdarije?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:44 06.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

elis
Ma daj, vasilije, šta si se upalio


Ma nisam bre - vec sam ti se i izvinio: nisam razumeo tvoje "estetske razloge". Meni to licilo na obicnu seseljevsko-lukovicevsku dnevnopoliticku pljuvacinu politickih protivnika
elis elis 19:08 06.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

Virtuelni Vasilije
elis
Ma daj, vasilije, šta si se upalio


Ma nisam bre - vec sam ti se i izvinio: nisam razumeo tvoje "estetske razloge". Meni to licilo na obicnu seseljevsko-lukovicevsku dnevnopoliticku pljuvacinu politickih protivnika


He-he. Rekoh ti ja da se na pretpostavkama lako može zabasati Kao monarhista po opredeljenju i kropotkinovac po ubeđenju, teško da idem na istu stranu s Perom. A sa Šešeljem, opet, teško da mogu imati kakve veze, zaboga, pa zar ne primećuješ da ja koristim prilično lep i pravilan srpski jezik?
elis elis 09:32 07.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

koksy
i sa jednim nesrećnikom kojeg usud kazni strašnom kombinacijom logoreje i govorne mane.

Kakve su ovo, s oprostenjem - pizdarije?


'De si bre, koksy. Eh, nemoj tako, nije lepo da o pizdarijama govori čovek koji ne postoji drugačije do li kao Ph neutralan nick i kao avatar smešnog lika iz stripa za dečurliju. Iza kvalifikativnog stava treba da stoji čovek, u protivnom je taj stav upravo ono što ti reče - pizdarija.
kukusigameni kukusigameni 09:35 07.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

elis
nije lepo da o pizdarijama govori čovek

elis
Iza kvalifikativnog stava treba da stoji čovek,

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:10 07.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

Koksi je otišao na mali odmor glede mojih postova. Iz nekoliko razloga....
Prvi razlog je post koji sam brisao u kome se aluzijama proba rugati pripadnicima druge vere a drugi uporno trolovanje na mojim postovima, gde sam mu isto tako brisao post...Bez takvih posetilaca stvarno mogu...
omega68 omega68 15:38 07.09.2010

Re: Ah, što volim miris kerozina

glede mojih postova

ponizno molim da mi se objasni šta ovo znači
omega the nepismen
Obren Markov Obren Markov 13:28 06.09.2010

Da li...

Za ovo što sam napisao, vremena još ima.


Hmmm....
Sva sreća, ne moramo da se kladimo u to

A preporuka za tekst, naravno.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:33 06.09.2010

Re: Da li...

Obren Markov
Za ovo što sam napisao, vremena još ima.


Hmmm....
Sva sreća, ne moramo da se kladimo u to

A preporuka za tekst, naravno.

Hvala Obrene..
master.dragi master.dragi 13:52 06.09.2010

mišn imposibl

Istovremeno, stvorili bi se tako uslovi za istorijsko pomirenje Srba i Albanaca i zajednički put ka EU i NATO. Srbija bi postala mnogo stabilnija politička zajednica, a velike teme bi praktično bile eliminisane iz politike. Stabilno bi postalo i Kosovo.
izvinite, ali ovako nešto nije moguće iz sasvim jednostavnih razloga, postoje snažni centri moći kojima ovako nešto nije prihvatljivo na području ovog dela balkana.

ovo što ste napisali deluje umirujuće i ohrabrujuće, ali jednostavno ne odgovara istini.

pored navedenih centara moći, ni svim albancima ne odgovara da kosovo bude stabilno i pravno uređeno, zbog raznih protivzakonskih aktivnosti koje ove strukture sprovode.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:14 06.09.2010

Re: mišn imposibl

ovo što ste napisali deluje umirujuće i ohrabrujuće, ali jednostavno ne odgovara istini.

Naravno da ne odgovara istini kad se radi sve suprotno..
izvinite, ali ovako nešto nije moguće iz sasvim jednostavnih razloga, postoje snažni centri moći kojima ovako nešto nije prihvatljivo na području ovog dela balkana.

Izvinite, ali meni ovo liči na teoriju zavere...
angie01 angie01 13:53 06.09.2010

,

Voditeljica dnevnika RTV-Srbija:
- “Dobro veče, dragi gledaoci. Iz današnjih vesti izdvajamo Kosovo.”

aleksanadar aleksanadar 14:17 06.09.2010

Наша мала тајна

Све сте то, Драго, лепо написали, али имам утисак да сте нешто прећутали.

Верујем да би се, сада, и Вук Јеремић сагласио са вашим планом, у мање-више свим детаљима, али... нешто ту недостаје. Има нешто важно што министру Јеремићу квари расположење.

Ко ће нам и када рећи ту важну ствар?

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:26 06.09.2010

Re: Наша мала тајна

Ко ће нам и када рећи ту важну ствар?

To bi nam mogla kazati Nada Kolundžija ili Trivanova, ako im šef kaže da kažu...
jaksa scekic jaksa scekic 14:17 06.09.2010

Pirova pobeda

1. Glasanje ce biti, za sad, 9 septembra.
2. Ban Ki Mun NECE da se mesa u posao oko rezolucije Srbije
3. Rezultat glasanja ce biti onako kako je u realnosti, oni koji su priznali Kosovo,bice protiv, oni koji nisu bice za, a sad se pritiskalju zemlje EU koje nisu priznale, ili da glasaju protiv rezolucije, ili da njihov delegat naprasno za vreme glasanje ode iz sale.
4. US i EU POMNO prate i kalkulisu, ali kako za sad izgleda Srbija moze da dobije dovoljno glasova ZA. Nije jos poznato koliko zemalja ce biti neopredeljeno.
5. Zasto Srbija moze da dobije dovoljno glasova za(jos nema garancija, ali zbog):
a)Vecina clanica UN su ili nesvrstane zemlje, ili zemlje koje nisu blagonaklone prema Us i Evropskim zemljama, tako da je relativno lako dobiti podrsku za sve sto je protiv US ili nekih zamalja zapadne Evrope
6. Veliki pritisak da Srbija nesto promeni (videcemo kako ce biti u utorak uvece)
7. Rezolucije generalne Skupsine nemaju nikakvu pravnu , vec imaju samo retoricku snagu ali mogu da imaju politicki uticaj.

E sad, sta je vrednije EU buducnost Srbije , ili nacionalni ponos, to ce svako individualno procenjivati na predstojecim izborima.
Da li Srbija treba da predvodi anti US i EU Blok ili da podvije rep, opet ce reci glasaci, ali ocigledno je ideja "I Kosovo i EU" dozivela krah i to nazalost (moram da kazem) zbog gresaka u koracima sa ove strane barijere.
Ili sto bi narod rekao :"Iskaliste, dobili ste"

Odavno Toma Nikolic nije bio u boljoj poziciji

I na kraju zasto moze da bude Pirova pobeda
razlika u korist Srbije moze da bude minimalna,
vredi li takva pobeda
videcemo na izborima

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:25 06.09.2010

Re: Pirova pobeda

vredi li takva pobeda
videcemo na izborima

Pa Jeremić je eventualnu takvu "pobedu" jučer proglasio porazom..
aleksanadar aleksanadar 14:33 06.09.2010

Re: Pirova pobeda

ocigledno je ideja "I Kosovo i EU" dozivela krah i to nazalost (moram da kazem) zbog gresaka u koracima sa ove strane barijere.


Рекао бих да је сама та идеја или стратегија била погрешна.

Дакле, никакав другачији редослед корака не би могао да коригује ту просту истину.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:36 06.09.2010

Re: Pirova pobeda

Рекао бих да је сама та идеја или стратегија била погрешна.

Дакле, никакав другачији редослед корака не би могао да коригује ту просту истину.

Apsolutno...Nije moguća kombinacija koraka koja bi omogućila ispunjenje te parole...
To je kao ono " i nevina i trudna"...
antioksidant antioksidant 14:43 06.09.2010

Re: Pirova pobeda

To je kao ono " i nevina i trudna"...


može to ako verujes iskreno
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:49 06.09.2010

Re: Pirova pobeda

antioksidant
To je kao ono " i nevina i trudna"...


može to ako verujes iskreno

Ja sam ateist, a tu veru prepuštam tebi...
antioksidant antioksidant 14:51 06.09.2010

Re: Pirova pobeda

Drago Kovacevic
antioksidant
To je kao ono " i nevina i trudna"...


može to ako verujes iskreno

Ja sam ateist, a tu veru prepuštam tebi...

necemo mi od moje vere ni kosovo zadržati ni u eu ući

aleksanadar aleksanadar 14:51 06.09.2010

Re: Pirova pobeda

I na kraju zasto moze da bude Pirova pobeda
razlika u korist Srbije moze da bude minimalna,
vredi li takva pobeda
videcemo na izborima


Помало ме плаши овакав развој догађаја.

Али, није ту толико битно колика је разлика у корист Србије. Ако Резолуција буде изгласана, моћи ћемо њоме да машемо.

Биће, ипак, то Пирова победа, јер ће Србија добити Резолуцију... и изгубити све остало.

(А Косово, о коме се толико прича, је изгубљено давне 1999. године.)


ni kosovo zadržati ni u eu ući


Али, згодно је што наша крилатица може да се преправи овако:

Ни Косово, Ни Европа!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana