Novosadski Dnevnik objavio text sporazuma

jaksa scekic RSS / 05.02.2008. u 21:41

„DNEVNIK” EKSKLUZIVNO OBJAVLJUJE

 EU i njene države članice, s jedne strane, i Republika Srbija, s druge, prepoznajući da Srbija ima ključnu ulogu na Zapadnom Balkanu. Kako u obezbeđivanju stabilnosti, tako i u pogledu ekonomskog razvoja, prosperiteta, a ujedno želeći da prodube odnos između EU i Srbije, koji je zasnovan na bogatom i raznolikom opsegu kulturno-istorijskih, ekonomskih i međuljudskih veza, prepoznajući da je narod Srbije deo evropske porodice i da će produbljivanje odnosa između EU i Srbije, koje vodi ka članstvu imati direktne koristi za narod Srbije, naročito kroz stimulisanje ekonomskog napretka, trgovinskih odnosa i razvijanja zone slobodne trgovine, potvrđujući da proces stabilizacije i pridruživanja još uvek predstavlja pravo sredstvo za unapređenje ovog odnosa, uverena u koristi koje će proces doneti, kako EU, tako i Srbiji, kao i pozitivan uticaj koji će ovaj sporazum imati na region, dogovorile su se o sledećem:

1. EU i Srbija će intenzivirati političku saradnju, kako bi se ubrzao napredak Srbije ka EU, uključujući postizanje kandidata za članstvo.
2. EU će nastaviti da neguje odnose između građana EU i građana Srbije, posebno kontakte među studentima. U pogledu značaja olakšanog putovanja građana Srbije u EU, Evropska komisija će početi dijalog sa Srbijom o liberalizaciji viznog režima.
3. EU će preduzeti hitne korake ka povećanju broja studenata iz Srbije koji studiraju u EU, u okviru programa „Erazmus–Mundus“.
4. EU i Srbija će potpisati Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju, čim budu realizovane neophodne mere. U tom smislu, EU nastoji da podrži napore Srbije za jačanje demokratije i vladavine prava, doprinese političkoj, ekonomskoj i institucionalnoj stabilnosti u Srbiji, obezbedi okvir za politički dijalog EU i Srbije, koji omogućava razvoj bilateralnih političkih odnosa, razvoj ekonomske i međunarodne saradnje, pružanje pomoći Srbiji u procesu usklađivanju zakona za buduće pristupanje i integrisanje u jedinstveno tržište...
5. EU će osnovati radnu grupu koja će analizirati načine za postizanje brzog napretka. Ova grupa će početi da radi, kako bi što pre definisala preporuke za Srbiju i Savet EU.
6. EU i Srbija će ostati u bliskom kontaktu u cilju daljeg nastavka ovog procesa.Na kraju Sporazuma navodi se da je “potpisano u Briselu, 7. februara 2008. godine”.

Dragan Milivojević

 

Nadam se da nisam povredio copyright,jer sam naveo izvor i ime autora.Ako je copyright povredjen molim B92 da skine ovo 



Komentari (163)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 11:37 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Dawngreeter

mariopan
Ili cemo izgleda klati kravu zbog kile mesa?


Kako mene fascinira ova metafora. Koju tacno kravu koljemo? Zbog koje kile mesa? I sta to mislite da ce se desiti sa ostatkom krave? I jel' neko u opste obavestio Indijce o ovom gnusnom cinu, koji podrzavaju nasu nezavisnost Kosova, a mi njima tako uzvracamo kravocidom. C c c.

Indijce niko nije obavestio a i sta ce im to. Najvaznije je da cuvar parkinga tamo na Kosovu govori samo Bengalski i tamo zaradjuje dvedesetak puta vecu platu nego kod kuce i zato njemu treba to kosovo takvo kakvo je jos bar desetak godina dok on ne nakupi dosta para da svoju decu iskoluje sta ga briga za kravocid.

Inace , krave sam se setila iz narodne price , znate kada je seljak imao kravu pa ta krava zavukla glavu u zemljani lonac i nikakko nije mogla da je izvuce. Skupilo se celo selo da pomognu coveku ali glava kravlja i dalje zaglavljena , zapomaze covek ali pomoci nema. Sete se da odu do nekog ucenog coveka , stranca , kazu pametan je on ce znati kada vec celo selo ne zna. Odu i lepo kazu coveku sta je , on pogleda i kaze "odsecite kravi glavu" Oni odseku ali je i dalje glava bila u loncu> Sta sad ? Kako da izvade glavu? "Pa razbijte lonac" Kaze im stranac i oni zaista razbiju zemljani lonac i izvade glavu. Ova prica nema naravoucenije , to je trebalo da pise pre nego sto su kravi odsekli glavu.
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:46 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Tako su nam dali i da putujemo samo niko da vam kaze posto su karte , posto su hoteli , imate li za kafu na nekom trgu , da li cete kroz izlog da gledate u gomilu slatkisa a samo vi nemate para ni da udjete u radnju? Cija ce to deca da studiraju

па и овде се гледа у излоге и не купује ил најјефтиније нека "сека и бата" и слична срања.
да смо у еу имали би и лоу кост и ласт минит карте и јефтине хостеле. а ваљда и већу лову.
izvinjavam se, ostade mi tastatura na moskviču:)))
izvini mariopan, moje dete studira.
ja nisam dala ni kintu.
sve ti naši neprijatelji, do poslednje banke.
a nisam nikakav budža.
građanka ove nesrećne zemlje.
al zato pitaj ministra za kosovo samardžića gde su mu sinovi.

Dvojica sinova ministra za Kosovo i Metohiju Slobodana Samardžića, koji je trenutno jedan od najvećih protivnika daljeg pristupanja Srbije Evropskoj uniji, rade u državnim institucijama koje se bave upravo približavanjem naše zemlje i EU!!! Jedan od sinova, Ivan, radi u Misiji Srbije pri EU u Briselu, a drugi sin, Miloš, radi i prima platu u vladinoj Kancelariji za evropske integracije, koju vodi Tanja Mišćević?! Da sinovi ministra rade u navedenim institucijima potvrđeno nam je i u kabinetu Slobodana Samardžića.

pa ti vidi.
hoću reći da ni jedan od te dvojice u severnoj mitrovici, na primer.


Brooklyn Brooklyn 12:03 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

pa ti vidi.
hoću reći da ni jedan od te dvojice u severnoj mitrovici, na primer.


a sigurna sam da ni poslove nisu dobili preko veze.
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:54 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Brooklyn

pa ti vidi.
hoću reći da ni jedan od te dvojice u severnoj mitrovici, na primer.


a sigurna sam da ni poslove nisu dobili preko veze.


ma de oni.
taman posla:)))
stručnost i iznad svega.
i legalizam:)))
jašta.
dragan7557 dragan7557 14:13 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum


A shto ce kvote studenata biti "vece", well - ima univerziteta u Srbiji josh uvek nadam se.


Naravno da ima, ali nisu Prestižni za mnoge Jeremiće i slične koji preferiraju status Povlaštenih sa Prestžom kako bi im Prvo radno mesto bili Prestižno Ministrovanje a umesto znanjem mlate okolo diplomama irelevantnih veština Prestižnih i osobito skupih Univerziteta plaćenih tuđim parama.
Exitus Letalis Exitus Letalis 14:34 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Naravno da ima, ali nisu Prestižni za mnoge Jeremiće i slične koji preferiraju status Povlaštenih sa Prestžom kako bi im Prvo radno mesto bili Prestižno Ministrovanje a umesto znanjem mlate okolo diplomama irelevantnih veština Prestižnih i osobito skupih Univerziteta plaćenih tuđim parama.

ma daj, oladi.
pola profesora na našim fakultetima su ili dokrorirali napolju, ili na posdokrorskim studijama.
ili kao viziting.
nema srpske nauke.
nauka je svetska i ko ne prati, taj je truba.
il je velja ilić.
čujem da je i toma na postdiplomskim kao vunderkind.
i da je napisao 18 knjiga.
kakav cv, bokte!
JJ Beba JJ Beba 14:37 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Ovo govorim sa stanovista grupe tehnickih i prirodnih fakulteta.

da upravu ste
tehnički fakulteti skoro pa idu i korak sa vremenom u kome živimo
ja sam govorila za humanističke nauke, a posebno za filozofski fakultet koji je pukao načisto
pukoje - kukoje:))
izvinjavam se što nisam odmah rekla o čemu pričam
JJ Beba JJ Beba 14:40 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Jos jedna stvar, u mojoj profesiji ima mnogo vise dobre literature na ruskom i nemackom, tako da mogu po vasem sistemu da ispljujem skolstvo zbog slabijeg poznavanja tih jezika od strane vecine studenata.

hoćeš da kažeš da ta literatura koja je originalno pisana na ruskom i nemačkom nije prevedena na engleski i da se na tom jeziku ne može nači?
ne mogu da verujem, sve što je važno u okviru neke oblasti na bilo kom jeziku našla sam na engleskom.
nikson nikson 14:55 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

da upravu ste
tehnički fakulteti skoro pa idu i korak sa vremenom u kome živimo
ja sam govorila za humanističke nauke, a posebno za filozofski fakultet koji je pukao načisto
pukoje - kukoje:))
izvinjavam se što nisam odmah rekla o čemu pričam


a sta je sa ljubom tadicem?
jesen jesen 15:05 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

napolju celi master programi se odvijaju na engelskom jeziku - kako za strane tako i za domaće studente.
...ovo nije tacno, ima programa koji se odvijaju na oba jezika a ima i onih koji su samo na jednom jeziku...moj sin je ba skoro "pregledavao" neke sajtove nemackih univerziteta i bas to sto njega zanima ima samo na nemackom jeziku....
JJ Beba JJ Beba 15:12 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

...ovo nije tacno, ima programa koji se odvijaju na oba jezika a ima i onih koji su samo na jednom jeziku...moj sin je ba skoro "pregledavao" neke sajtove nemackih univerziteta i bas to sto njega zanima ima samo na nemackom jeziku....

a što se ti svađaš?
ok je misliti da ne treba da idemo u EU i da nam se tamo mišta korisno i lepo neće desti.
moje iskustvo sa EU je fenomenalno.
na univerzitetu je fenomenalno
stipendija fenomenalna
uslovi fenomenalni
zemlja fenomenalna
ja nemam problem sa EU
ja nemam problem sa kosovom
šta je loše u tome želeti da više naše dece budu u toj poziciji?
milosib milosib 15:47 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

JJ Beba
Jos jedna stvar, u mojoj profesiji ima mnogo vise dobre literature na ruskom i nemackom, tako da mogu po vasem sistemu da ispljujem skolstvo zbog slabijeg poznavanja tih jezika od strane vecine studenata. hoćeš da kažeš da ta literatura koja je originalno pisana na ruskom i nemačkom nije prevedena na engleski i da se na tom jeziku ne može nači?ne mogu da verujem, sve što je važno u okviru neke oblasti na bilo kom jeziku našla sam na engleskom.

Da bas to hocu da kazem i te literature nije malo. Po pravilu to i jeste literatura za vrhunske profesionalce. Obicno se prevodi ono sto je namenjeno siroj publici u vidu naucno-popularnog stiva.
Cinjenica je da se radovi sa medjunarodnih savetovanja objavljuju na engleskom jeziku, ali postoje i interni skupovi i oni se cesto publikuju samo na domicilnim jezicima.

Ono sto meni smeta je sto je napravljen fetis od znanja engleskog jezika, kao da to samo po sebi nesto znaci. Dobar inzenjer, lekar ili.... je onaj koji je dobar u struci, a jezik je samo jedan od alata ili znanja kojim treba ovladati u dovoljnoj meri da kvalitetno obavljate svoj posao. Mislim kao kada ovladate nekim softverom, ako ga ne znate dovoljno dobro to vas ometa u radu, ali daleko od toga da ne mozete kvalitetno da ga obavljate.
Dawngreeter Dawngreeter 15:53 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Pa sad. Voleo bih da vidim dobrog dizajnera koji ne zna da koristi photoshop.
JJ Beba JJ Beba 16:02 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Ono sto meni smeta je sto je napravljen fetis od znanja engleskog jezika,

miloše, šta reći a ne zaplakati :))

ne želim da se raspravljam oko literature, biblioteka, tekstova, stavrno ako misliš da je engleski jezik fetiš onda ok. meni kul.
na tvom mestu bila bih zabrinuta jer cenim da će našim studentima i Lomonosov biti nedostižan, čak i ako dobro vladaju ruskim jezikom
možda budu imali sreće pa im mr Velja Ilić bude profa. možda ih nauči kako se postaje vrhunski naučnik
milosib milosib 16:04 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Dawngreeter
Pa sad. Voleo bih da vidim dobrog dizajnera koji ne zna da koristi photoshop.

Prvo korscenje photoshopa ga ne cini dizajnerom. Drugo nisam rekao da ga ne zna, a posebno ako je to nacin rada u svetu dizajna, tj. ako mu je to osnovni alat u radu. Trece nije adekvatan primer jer znanje engleskog za lekara ili inzenjera nije osnovni alat vec mogucnost da se covek lakse usavrsava.
Dawngreeter Dawngreeter 16:09 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Pa nije ni photoshop osnovni alat. I nisam rekao da ga photoshop cini dizajnerom nista vise nego sto engleski cini doktora doktorom. A sada ako ti mislis da je u redu da neko ne ume da komunicira i cita svetske vesti i literaturu iz domena svoje profesije, onda, sta reci - greetings space aliens.
milosib milosib 16:26 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Dawngreeter
A sada ako ti mislis da je u redu da neko ne ume da komunicira i cita svetske vesti i literaturu iz domena svoje profesije, onda, sta reci - greetings space aliens.

Prvo procitajte ono sto sam naveo ranije, pre ovakvih zakljucaka.
milosib milosib 16:28 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

JJ Beba
Ono sto meni smeta je sto je napravljen fetis od znanja engleskog jezika,miloše, šta reći a ne zaplakati :))ne želim da se raspravljam oko literature, biblioteka, tekstova, stavrno ako misliš da je engleski jezik fetiš onda ok. meni kul.na tvom mestu bila bih zabrinuta jer cenim da će našim studentima i Lomonosov biti nedostižan, čak i ako dobro vladaju ruskim jezikommožda budu imali sreće pa im mr Velja Ilić bude profa. možda ih nauči kako se postaje vrhunski naučnik

Eto gde se zavrsi. Necete o onom sto je bila tema, a hocete o Velji i ruskom univerzitetu.
JJ Beba JJ Beba 16:43 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Eto gde se zavrsi. Necete o onom sto je bila tema, a hocete o Velji i ruskom univerzitetu.

pa zar ne pričamo o nauci?
velja je naučnik, ne vidim da smo izvan teme mada, ako smtaraš da jesmo , malo trola nije na odmet. zabavlja :))
što se razgovora tiče , ja skapirala da smo završili - ti misliš da nema nekog benefita od znanja engleskog, čak misliš da je fetišiziran, ja mislim potpuno suprotno i to je to.
što da se smaramo i da smaramo druge vazda.
:)
dragan7557 dragan7557 16:46 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

šta misliš na kom jeziku bi pričali sa stranim studentima?
zbog toga naši studenti kad odu napolje da studiraju budu funkscionalno nepismni.


Ovo ste potpuno u pravu.
Valjda u svetu ne postoji država koju je sramota što joj pismeni ( čitaj svi) građani vladaju sa dva pisma pa svoju pastvu savetuje da svoje znanje Njihove latinice na prečac zaborave.
"Ova u kulturnom svetu neviđena sramota je isključivo delo retrogradnih snaga izdajnika u našem društvu koji bi da građani budu ponosni na svoju veštinu pisanja dva alfabeta još i u praksi zadrže".

Naravno "naša" kirilica je jedino pismo koje građanin sme da zna a što istu delimo sa drugima je državna tajna.
pa nema knjiga, savremena literatura mora da se ganja po privatnoj liniji, da se naručuje bogtepita odakle...sad skoro trebala mi neka knjiga i tražila sam na filozofskom fakultetu po bibliotekama jednu poznatu knjigu i imali smao jedan primerak i taj bio na čitanju. knjigu nismam našla ni u jednoj biblioteci, niti u IPS radnjama, nigde, kupila na netu.


Osim žitenija i jevanjđelja koji se mogu kupiti na pretek. Kupovina preko interneta Srbe košta kao da su na Marsu a kontemporarna naučna literatura je preskupa mislena imenica koja jedino poštarima i osobito carinicima=poreznicima se pričinjava kao milosrdna prećutna dozvola JERESI koju je eto država u svojoj širokogrudosti dozvolila da bi nadomestila manjke koji se pojavljuju prilikom štampanja NAŠE pisane reči u vidu skupocenih izdanja verske literature u zlatotisku uvezanom u kožure mrtvih životinja.
dragan75757
06 februar 2008
mariopan mariopan 16:56 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

I moje dete studira , radi i studira. Otisla bez gole banke i tamo u Evropi pokazuje od kakvog je materijala napravljena. Ako ume i zna , procice , ako ne ume i ne zna - nece proci. To je zakon zivota , to nema veze sa statusom drzave odakle dolazi. I istina je da je prolaznost tako mala , pretpprosle godine samo troje je primljeno , ona nije...pokusala ponovo prosle godine i primljena je. Ni ja ne dajem golu banku na njenen studije , sve joj je besplatno cak je i knjige dobila dzabe , plakala je od srece kada je videla svoje ime na stranici fakulteta , nije verovala , nije verovala sve dok nije otisla na fakultet i uzela papir da je UPISANA i to na budzetu te zemlje. Ona - strankinja.
Zato znam koliko to znaci deci , ne ponizavam nicije zelje , stavise , samo se znanje moze i racunati kao sigurno , sve drugo moze propasti samo to ne. Ali nerealno je ocekivati da nam se postavljaju uslovi da bi se MOZDA nesto dogodilo , to se i sada dogadja , neka deca samo uce , neka uzmu svoje knjige u sake sasvim ozbiljno , decu koja pokazu izuzetno znanje iz nekih oblasti bukvalno salecu sa ponudama prestiznih svetskih univerziteta ( sestrin sin je stpendista i postdiplomac na Berkliju) i ne mora se svaka takva zelja prelamati preko necijih ledja. Moze se studirati i bez politickog uslovljavanja. Ko zna - zna.
Exitus Letalis Exitus Letalis 17:32 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum


miloše, šta reći a ne zaplakati :))

ne želim da se raspravljam oko literature, biblioteka, tekstova



JJ Beba JJ Beba 17:35 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Ako ume i zna , procice , ako ne ume i ne zna - nece proci. To je zakon zivota , to nema veze sa statusom drzave odakle dolazi.

vidiš ja ne milsim tako.
u studiranju naše dece u inostranstvu postoje mnoge stvari koje ne zavise od njih, njihove sposobnosti, znanja, snalažljivosti....već iskljućivo od zemlje odakle dolaze.
recimo oko sređivanja papira i statusa .
u holandiji prvo moraš da središ boravak da bi mogao da dobiješ status studenta i sve povlastice koji kao student stičeš. dok ne dobiješ rezidens nema studentske ID, pa nema ni mogućnosti da ideš u biblioteke, da imaš povlastice..... platiš školsrinu fakultetu, fakultet izda potvrdu da si student tog i tog univerziteta pa sve to ide u imograciono da dobiješ boravak. studenti koji dolaze iz EU naravno nemaju tog problema, samo studenti van Eu moraju da prolaze tu proceduru. naša deca moraju da se fluorografišu da bi dobili papire.naša država nije potpisnik niti jednog međunaradnog zdravstvenog protokola, tako da našoj deci ništa ne pomaže što pokazuju belege od BSG vakcina, što im govore da je u našoj zemlji vakcinacija za TB obavezna bla, bla, samo naša deca i deca afričkih, latino zemalja moraju da se zrače bez ikakve potrebe. baš me zanima kako regulišu svoj boravišni status svi obi advokati koji rade u haškom tribunalu, pri diplomatskim misijama. da li i oni idu po nekim dispanzerima i bezpotrebe se zrače?
stvarno misliš da to nema veze sa statusom zemlje odakle student dolazi?
jesen jesen 18:13 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

milosib, uze mi rec iz usta.....podpisujem sve napisano da se ne ponavljam....Evo primera, nas bloger gospodin Cerevicanin je otisao na Maltu negde 2000te kada je imao vec pedesetineku godinu.....i covek pravi mostove i puteve, radi punom parom....niko mu nije rekao da je mator (ovde cim napunis 40 pocnu da pricaju da treba da se spremas za penziju) i sigurna sam da mu niko nije rekao da nije zavrsio fakultet po "bolonji" pa mu zato diploma ne vazi...Znanje je stekao na Gradjevinskom fakultetu u Bg a iskustvo u sfrj.....ne znam kako bi bilo studirati tehniku pa semestar ovde semestar onde.....drustvene nauke su sasvim nesto drugo......
jesen jesen 18:40 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

alo, ne svadjam se samo kazem da nije bas sve tacno...nemam nista protiv tog programa, dapace, ali ima i drugih nauka sem drustvenih i nije u svim oblastima isto.....mislim na obaveznost dvojezicne nastave na master studijama....o tome smo pricali koliko se secam...Inace ja jedva cekam da udjemo u EU samo nisam vise sigurna da cu da docekam....mozda kao penzioner...)
Tine i Radojka Tine i Radojka 19:13 06.02.2008

re: kako ide москвич

jesi rada da pod mazes
jalsi ljubo pitljiva
dragan7557 dragan7557 19:48 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Greska je u nama i dok to ne shvatimo pricacemo o posledicama,


Greška nije samo u nama već i na drugoj strani u ovom slučaju EU jer krši elementarna ljudska prava u ime političkih interesa članica država, a koje se nikako nemože pravdati i uslovljavati.
U konkretnom slučaju Nizozemske koja nikako da preboli sindrom Srebrenice.
"Policijske" akcije iste države ostavile su hiljade mrtvih u Indoneziji (pokret za nezavisnost) a ni do danas nije dato izvinjenje žrtvama.
Rasina Rasina 20:19 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Exitus Letalis

Rasina:))) Sinak, nemash ti pojma kome nudish vize - jel tako? kako ide москвич!


:) Verovatno dobro. Vishe mi se svidjala "Lada".
silver bullet silver bullet 22:41 06.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Greška nije samo u nama već i na drugoj strani u ovom slučaju EU jer krši elementarna ljudska prava u ime političkih interesa članica država, a koje se nikako nemože pravdati i uslovljavati.
U konkretnom slučaju Nizozemske koja nikako da preboli sindrom Srebrenice.
"Policijske" akcije iste države ostavile su hiljade mrtvih u Indoneziji (pokret za nezavisnost) a ni do danas nije dato izvinjenje žrtvama.


Potpuno se slazem sa vama. Ta ista Evropska unija je morala bas u istom danu da nam ponudi ovaj prelazni sporazum i da odobri slanje svojih trupa na Kosovo. Gledano spolja, EU je cesto imala macehinski, kontraproduktivan odnos prema Srbiji i njenoj mladoj demokratiji. Mada mislim da je to pre svega problem birakratsko-tehnicke prirode, a ne promisljena strategija. Sem toga, EU je takva kakva je, glomazna organizacija sa usporenim sistemom donosenja odluka. Na nama je da se tome prilagodimo ili da izgubimo trku zauvek.
mariopan mariopan 11:53 07.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Da , u pravu si za te preglede ali moja deca su prvo imala status i zelenu kartu jer oboje rade. Pa ne mogu ni da rade dok nemaju resene papire i sve su te preglede morali da obave pa i slikanje pluca. Sta smo tu mogli nego da poslusamo sve sto se i trazi . Ali radi se o samom prijemnom ispitu i polaganju jezika zemlje u kojoj zive , tu je smao znanje odlucivalo , i prve godine kada nije bila primljena iako je imalal vrlo visok broj bodova tu je doslo do izvesnog razocarenja i zamalo da odustane, medjutim , pokusala je ponovo i prosla i to bas na prvi zeljeni fakultet ( prvi izbor) i sada niko srecniji od nje. Ona mora da radi i dalje ali firma podrzava mlade koji studiraju i dobija slobodne dane kada ima ispite , ima i dosta visoku platu pa moze sebi da omoguci pomoc u kuci jer dosta uci i mnogo radi..ali resila je da izdrzi.

Besplatne su joj knjige , delimicno je participirana voznja metroom i javnim prevozom , ishrana u studentskom restoranu ali to sve samo simbolicno placa , prijava ispita je besplatna. E , sad , ona sama placa svoj stan i troskove tu nema nikakve beneficije , znaci mora da radi jer ovde niko nema nekih 1000 evra mesecno da joj dotira stanovanje , grejanje , struju i td. Zato kazem da ce do njene snage da zavisi da li ce te studije i da dovede do kraja , ona mora i da zaradi za zivot i da uci. Uci u metrou dok ide na posao i kada se vraca i nocu i vikendom. To nije lako uopste tim pre sto radi vrlo odgovoran posao ali nadam se da ce izdrzati.
JJ Beba JJ Beba 14:28 07.02.2008

Re: Sjajan sporazum

Pa ne mogu ni da rade dok nemaju resene papire i sve su te preglede morali da obave pa i slikanje pluca

naravno da od ocene tokom studiranja, CVa, položenog TOEFLa , motivacioog pisma itd zavisi da li će student biti primljen na program nekog univerziteta, i dobijanje stipendije za isti, ali ja govorim o tome koji je benefit ako se studira sa EU pasošem
- plaća se neuporedivo manja školarina
- nema problema sa boravišnim vizama, a to znači da je zemlja iz koje se dolazi potpisnik zdrvastvenih i drugih protokola
- student ima pravo da radi i da tako upotpunjuje studentski budžet
- mogućnost promena univerziteta tokom semestar
- a o mogućnosti slobodnog kretanja evropom da ne pričam
nikson nikson 10:27 06.02.2008

!!!

Beograd -- Velimir Ilić izjavio da ako se potpredsednik Vlade Božidar Đelić "drzne da potpiše politički sporazum sa EU", onda pada vlada.

"Đelića ćemo, u tom slučaju, proglasiti za izdajnika", dodao je ministar infrastrukture i lider Nove Srbije Velimir Ilić. On je u izjavi "Novostima" naglasio da bi, ukoliko Vlada Srbije padne, najbolje bilo da vanredni parlamentarni izbori budu održani istovremeno sa lokalnim i pokrajinskim - 11. maja. Narodnjačka koalicija više nikada ne bi ušla u savez sa DS i G17 plus, rekao je Ilić.

Odluku EU, samo dan pošto su završeni predsednički izbori, da pošalje svoju misiju na Kosovo i Metohiju, Ilić je okarakterisao kao siledžijsku, ali je izrazio sumnju da je to bio "dogovor Evrope i Tadića".

"Sada je svima jasno u Srbiji zašto se Tadiću žurilo sa održavanjem predsedničkih izbora. Na tu opasnost smo ukazivali sve vreme predizborne kapmanje. Naš predlog je da sa EU zamrznemo odnose sve do ne bude poznato kakav je odnos Unije prema Kosmetu", rekao je Ilić.

On je dodao da je diplomatskim kanalima stigla poruka iz Rusije da "više neće moći da brane interese Srbije ako potpišemo politički sporazum sa EU, koji je uvod u dolazak njene misije na Kosmet".

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=02&dd=06&nav_category=11&nav_id=283740


Djelicu potpisuj

metanoia metanoia 12:46 06.02.2008

Re: !!!

Potpisuj!!! Nego sta, neka i padne vlada pa idemo na nove izbore...

U tom slučaju DS, LDP, G17+ i stranke manjina trebaju da povedu do sad najbolje organizovanju kampanju kako bi obezbedili dovoljnu većinu i pobedili na izborima.
Sasvim je sigurno da je ovo presudan momenat u našoj novijoj istoriji, momenat u kome moramo zaboraviti na umor od prethodnih kampanja i početi iz početka. To od nas ne zahtevaju samo ideje socijaldemokratije i evropejstva već i naša pokoljenja koja će odrastati u svetu kojeg mi kreiramo i za koji imamo odgovornost. U krajnoj instanci naš glas se računa i "od nas zavisi" zato nema vremena za odustajanje ili bilo kakvu patetiku, sada je vreme za razumno delovanje i logično rasuđivanje. Ako je više od polivine glasalo za opciju koja nudi evropsku perspektivu onda je sasvim sigurno da zajedno ujedinjeni možemo da ponovimo isti ako ne veći na parlamentarnim izborima i oformiti jednu stabilnu, homogenu i pre svega vladu sa jasno definisanim ciljem koji će ovoj zemlji obebediti stabilnost, Evropske integracije i značajno umanjiti mogućnost recidiva ektremnih i kvazidemokratskih političkih opcija.
Dilan Dog Dilan Dog 14:31 06.02.2008

Re: !!!

metanoia

Potpisuj!!! Nego sta, neka i padne vlada pa idemo na nove izbore...

U tom slučaju DS, LDP, G17+ i stranke manjina trebaju da povedu do sad najbolje organizovanju kampanju kako bi obezbedili dovoljnu većinu i pobedili na izborima.
Sasvim je sigurno da je ovo presudan momenat u našoj novijoj istoriji, momenat u kome moramo zaboraviti na umor od prethodnih kampanja i početi iz početka. To od nas ne zahtevaju samo ideje socijaldemokratije i evropejstva već i naša pokoljenja koja će odrastati u svetu kojeg mi kreiramo i za koji imamo odgovornost. U krajnoj instanci naš glas se računa i "od nas zavisi" zato nema vremena za odustajanje ili bilo kakvu patetiku, sada je vreme za razumno delovanje i logično rasuđivanje. Ako je više od polivine glasalo za opciju koja nudi evropsku perspektivu onda je sasvim sigurno da zajedno ujedinjeni možemo da ponovimo isti ako ne veći na parlamentarnim izborima i oformiti jednu stabilnu, homogenu i pre svega vladu sa jasno definisanim ciljem koji će ovoj zemlji obebediti stabilnost, Evropske integracije i značajno umanjiti mogućnost recidiva ektremnih i kvazidemokratskih političkih opcija.

Potpisujem ja ovo što ste Vi napisali!
metanoia metanoia 15:26 06.02.2008

Re: !!!

Hvala. Zaista mislim da je došlo vreme da se stvari prelome i da ova politička ujdurma dobije svoj epilog. Onako kako ja posmatram ovu političku krizu, ne vidim drugog rešenja nego da vlada padne i onda u okviru vanrednih parlamentarnih izbora zajedničkim snagama i dobro organizovanom kampanjom dobijemo većinu i konačno oformimo jednu ideoloski i programski homogenu vladu, bez ucena, bez kriptoradikalnih elemenata, bez dvoličnosti i političke oligarhije...
milosib milosib 15:56 06.02.2008

Re: !!!

metanoia
Hvala. Zaista mislim da je došlo vreme da se stvari prelome i da ova politička ujdurma dobije svoj epilog. Onako kako ja posmatram ovu političku krizu, ne vidim drugog rešenja nego da vlada padne i onda u okviru vanrednih parlamentarnih izbora zajedničkim snagama i dobro organizovanom kampanjom dobijemo većinu i konačno oformimo jednu ideoloski i programski homogenu vladu, bez ucena, bez kriptoradikalnih elemenata, bez dvoličnosti i političke oligarhije...

A jeste li sigurni da ukoliko vlada padne idemo na prevremene izbore? Koliko se secam Kostunica je pre 9 meseci razmisljao o vladi sa radikalima, a sada bi mu objasnjenje bilo lakse.
Kada se daju saveti DS-u, ovde svi zaboravljaju da ovaj saziv Skupstine ima jos tri godine. Pri tome uopste nije sigurno kako bi se gradjani Srbije izjasnili na referendumu: clanstvo u EU uz priznavanje nezavisnog Kosova.
wk wk 16:02 06.02.2008

Re: !!!

A jeste li sigurni da ukoliko vlada padne idemo na prevremene izbore? Koliko se secam Kostunica je pre 9 meseci razmisljao o vladi sa radikalima, a sada bi mu objasnjenje bilo lakse.

Tadic odlucuje kome daje mandat. On uopste ne mora da ponudi mandat koaliciji SRS-DSS-NS, cime ce dovesti do raspustanja skupstine i novih izbora. Ili na prvoj sednici vlade, vlada moze da izglasa predlog o raspustanju skupstine.

Tadic nema razloga da trpi koaliciju DSS-SRS; ako vec mora, isto mu se hvata da li je raspisao izbore pre toga ili nije. Bolje mu je sa izborima, gde teoretski, moze da on bude taj koji ce da pravi parlamentarnu vecinu.
milosib milosib 16:07 06.02.2008

Re: !!!

wk
A jeste li sigurni da ukoliko vlada padne idemo na prevremene izbore? Koliko se secam Kostunica je pre 9 meseci razmisljao o vladi sa radikalima, a sada bi mu objasnjenje bilo lakse.Tadic odlucuje kome daje mandat. On uopste ne mora da ponudi mandat koaliciji SRS-DSS-NS, cime ce dovesti do raspustanja skupstine i novih izbora. Ili na prvoj sednici vlade, vlada moze da izglasa predlog o raspustanju skupstine.Tadic nema razloga da trpi koaliciju DSS-SRS; ako vec mora, isto mu se hvata da li je raspisao izbore pre toga ili nije. Bolje mu je sa izborima, gde teoretski, moze da on bude taj koji ce da pravi parlamentarnu vecinu.

On je duzan da ponudi mandat skupstinskoj vecini ili mislite da moze da se ponasa kao samodrzac?
wk wk 16:11 06.02.2008

Re: !!!

On je duzan da ponudi mandat skupstinskoj vecini ili mislite da moze da se ponasa kao samodrzac?

Raspistati izbore nije bas isto sto i biti "samodrzac". Mislim da njega ustav ne obavezuje ni na sta po pitanju nudjenja mandata; to je samo uobicajena procedura. Uobicajeno je i da predsednik vlade ne blokira rad vlade, tako da ne verujem da ce Tadic imati neku sustinsku obavezu da se pravda sto je raspustio skupstinu.
milosib milosib 16:31 06.02.2008

Re: !!!

wk
On je duzan da ponudi mandat skupstinskoj vecini ili mislite da moze da se ponasa kao samodrzac?Raspistati izbore nije bas isto sto i biti "samodrzac". Mislim da njega ustav ne obavezuje ni na sta po pitanju nudjenja mandata; to je samo uobicajena procedura. Uobicajeno je i da predsednik vlade ne blokira rad vlade, tako da ne verujem da ce Tadic imati neku sustinsku obavezu da se pravda sto je raspustio skupstinu.

Dobar izgovor para vredi. Ne znam te pravne zavrzlame, ali normalno je da Predsednik drzave ponudi mandat lideru skupstinske vecine, ako ona postoji i voljna je da formira vladu.
wk wk 18:44 06.02.2008

Re: !!!

Dobar izgovor para vredi. Ne znam te pravne zavrzlame, ali normalno je da Predsednik drzave ponudi mandat lideru skupstinske vecine, ako ona postoji i voljna je da formira vladu.

Slazem se, ali bi Tadic mogao da kaze nesto tipa "okolnosti su se promenile", sto i ne bi bilo netacno. Ako uporedimo rezultate prvog kruga predsednickih izbora i rezultata glasanja za parlamentarne izbore, postoji realna razlika (u korist DS i SRS) koja bi mogla to da opravda. Uostalom, na proslim izborima DSS nije bila protiv EU; ako je to sada pitanje zbog kojeg se obara vlada, bio bi red odraditi jedne izbore da se biraci opredele. Ali naravno, nijedno objasnjenje nece zadovoljiti sve strane. Cim se krene u takva objasnjenja i pravdanja, to vec nije pravo nego politika.
milosib milosib 20:18 06.02.2008

Re: !!!

wk
Dobar izgovor para vredi. Ne znam te pravne zavrzlame, ali normalno je da Predsednik drzave ponudi mandat lideru skupstinske vecine, ako ona postoji i voljna je da formira vladu.Slazem se, ali bi Tadic mogao da kaze nesto tipa "okolnosti su se promenile", sto i ne bi bilo netacno. Ako uporedimo rezultate prvog kruga predsednickih izbora i rezultata glasanja za parlamentarne izbore, postoji realna razlika (u korist DS i SRS) koja bi mogla to da opravda. Uostalom, na proslim izborima DSS nije bila protiv EU; ako je to sada pitanje zbog kojeg se obara vlada, bio bi red odraditi jedne izbore da se biraci opredele. Ali naravno, nijedno objasnjenje nece zadovoljiti sve strane. Cim se krene u takva objasnjenja i pravdanja, to vec nije pravo nego politika.

Ako nije jasno šta građani misle treba raspisati referendum. Možda je i Dulić u pravu sa onim da se ohlade glave, mada je jednom do ovoga možda i moralo doći. Iskreno sam se nadao da će nam EU pomoći, a ne sasvim suprotno, da nastavimo pridruživanje, a da pri tome ne traži da priznamo nezavisnost Kosova. Računao sam da kada može Kipar sa nerešenim teritorijalnim pitanjem što ne bi mogli i mi. Ne mislim tu na ovaj nazovi sporazum, već na upućivanje misije na Kosovo i gotovo aklamativno priznanje od strane zemalja EU (čast izuzecima ako ih bude). Izgleda da kada USA pritisnu svi samo slušaju.
Atomski mrav Atomski mrav 08:36 07.02.2008

Re: !!!

Slazem se, ali bi Tadic mogao da kaze nesto tipa "okolnosti su se promenile"

Ma da, treba svi u državi da rade kako im se prohte. Ajde svi da koristimo Slobine i Koštuničine metode...
igipop igipop 13:18 06.02.2008

Nista

prazan tekst
mariopan mariopan 17:05 06.02.2008

Re: Nista

Ma ko ce bre da padne? VLADA? Koji Vlada?

Da li ste nekada gledali ono crnogorsko oro kada se dohvate za junacka ramena pa skoce gore pa se prigrle onako junacki i sve se jedan za drugoga drze dok stoje na ramenima onih odozdo , i sve se jedan drugome kunu da nece popustiti junacke ruke i klecava kolena...jer ako samo jedan popusti ode im oro u majcinu? E , to je nasa Vlada.

Nego da se malo kuglamo pa da ih ko kegle posoramo niz onu stranu odakle su dosli? Joj sto ne mogu samo jednu kuglu da im zavljacim u ono oro junacko pa da gledam kako se ruse ko kula od karata , castila bih svu blogosferu ne bi mi bilo skupo , sta ko pije molicu?
kuki kuki 17:58 06.02.2008

Kostunicine igre

Neobavesteni nije bas mutav kada je u pitanju njegova koza (od fotelje). Cini mi se kako trenutno radi na svim poljima da iziritira kohabitante ne bi li ga skinuli sa vlasti. Onda ce lepo njih da optuzi za evidentnu i konacnu (oficijelnu) potvrdu gubitka Kosova i da se na tim krilima vrati u izbornu trku. Ne treba mu dati tu mogucnost vec ga po svaku cenu drzati na vlasti dok EU ne posalje svoju misiju. Sam je milion puta izjavio da je time Kosovo izgubljeno. Onda ga lepo skloniti sa vlasti jer pored toga sto je protiv evropskog puta, jos je i Kosovo izgubio. Tada ga ce ga i SRS i SPS pustiti niz vodu. Jedino ne znam da li ce i Bota?

Opasan i prljav igrac.
wk wk 18:27 06.02.2008

Re: Kostunicine igre

kuki
Neobavesteni nije bas mutav kada je u pitanju njegova koza (od fotelje). Cini mi se kako trenutno radi na svim poljima da iziritira kohabitante ne bi li ga skinuli sa vlasti. Onda ce lepo njih da optuzi za evidentnu i konacnu (oficijelnu) potvrdu gubitka Kosova i da se na tim krilima vrati u izbornu trku.

Ja sam danas postavio pitanje zasto je VK sebi resio da klima poziciju kada zapravo nije bila ugrozena. Tvoje objasnjenje je vrlo logicno. Slicno kao i kada je izasao iz DOS-a, da ne bi preuzeo odgovornost za nepopularne poteze, sada zeli da izbegne odgovornost za gubitak Kosova.
Opasan i prljav igrac

Uvek je i bio.
doktorka doktorka 18:46 06.02.2008

Re: Kostunicine igre

kuki
Neobavesteni nije bas mutav kada je u pitanju njegova koza (od fotelje). Cini mi se kako trenutno radi na svim poljima da iziritira kohabitante ne bi li ga skinuli sa vlasti. Onda ce lepo njih da optuzi za evidentnu i konacnu (oficijelnu) potvrdu gubitka Kosova i da se na tim krilima vrati u izbornu trku. Ne treba mu dati tu mogucnost vec ga po svaku cenu drzati na vlasti dok EU ne posalje svoju misiju. Sam je milion puta izjavio da je time Kosovo izgubljeno. Onda ga lepo skloniti sa vlasti jer pored toga sto je protiv evropskog puta, jos je i Kosovo izgubio. Tada ga ce ga i SRS i SPS pustiti niz vodu. Jedino ne znam da li ce i Bota?

Opasan i prljav igrac.



ima tu josh jedan problem , rec je o politickoj mafiji, a to znaci da svako svakog "drzi u shaci". nema tu puno mrdanja, jer ce odmah na povrsinu izbiti sav prljav vesh ,sto nikome od njih ne odgovara (mislim na sadasju vlast i srs). pa pogledajte samo koliko ima afera, nerasciscenih.
kuki kuki 19:19 06.02.2008

Re: Kostunicine igre

svako svakog "drzi u shaci". nema tu puno mrdanja, jer ce odmah na povrsinu izbiti sav prljav vesh ,sto nikome od njih ne odgovara

To se svojevremeno zvalo ravnoteza sile, kada se radilo o odnosu svetskih supersila. Tako i u srbskom politickom Koloseumu, nema nikakve koristi od otkrivanja "afere" kada odmah sledi kontra-afera.

Predjasnje afere su ostale nerasciscene jer su bile fiktivne. Izmisljene i bez ikakvog dokaza (primer - Mihajlov). One prave, koje protivnikove testise drze u saci, cuvaju se za spasavanje zivota (bukvalno) i kao zamena za prelaz preko granice.
nikson nikson 01:42 07.02.2008

Re: Kostunicine igre

ima tu josh jedan problem , rec je o politickoj mafiji, a to znaci da svako svakog "drzi u shaci". nema tu puno mrdanja, jer ce odmah na povrsinu izbiti sav prljav vesh ,sto nikome od njih ne odgovara (mislim na sadasju vlast i srs). pa pogledajte samo koliko ima afera, nerasciscenih.


nisu rasciscene ni one od 2001 godine a ne ove sada
doktorka doktorka 04:28 07.02.2008

Re: Kostunicine igre

nikson
ima tu josh jedan problem , rec je o politickoj mafiji, a to znaci da svako svakog "drzi u shaci". nema tu puno mrdanja, jer ce odmah na povrsinu izbiti sav prljav vesh ,sto nikome od njih ne odgovara (mislim na sadasju vlast i srs). pa pogledajte samo koliko ima afera, nerasciscenih.nisu rasciscene ni one od 2001 godine a ne ove sada

pa sad ne znam koje su od njih vezane za ldp? hajde neki link . neresene afere ako postoje od 2001 , su vezane za dos , a dos su cinele 18 stranaka.
doktorka doktorka 04:39 07.02.2008

Re: Kostunicine igre

kuki
svako svakog "drzi u shaci". nema tu puno mrdanja, jer ce odmah na povrsinu izbiti sav prljav vesh ,sto nikome od njih ne odgovaraTo se svojevremeno zvalo ravnoteza sile, kada se radilo o odnosu svetskih supersila. Tako i u srbskom politickom Koloseumu, nema nikakve koristi od otkrivanja "afere" kada odmah sledi kontra-afera. Predjasnje afere su ostale nerasciscene jer su bile fiktivne. Izmisljene i bez ikakvog dokaza (primer - Mihajlov). One prave, koje protivnikove testise drze u saci, cuvaju se za spasavanje zivota (bukvalno) i kao zamena za prelaz preko granice.


Evo jedan primer :

BEOGRAD - Miroljub Labus, potpredsednik vlade, kako Glas nezvanično saznaje, spasao je zeta Dušana Lalića, direktora pravnog sektora u Narodnoj banci Srbije, koji je kao posrednik učestvovao u aferi "kofer" da ne ode u zatvor! On je 11. januara, kada je uhapšen viceguverner Dejan Simić, zbog uzimanja mita od 100.000 evra, celu noć o tome razgovarao sa premijerom Vojislavom Koštunicom. Stabilnost vlade i opstanak na vlasti, prevagnuli su i u ovom slučaju, tako da je Labusov zet ostao na slobodi.Osim Lalića u aferi "kofer" pominju se još Ivica Dačić iz SPS-a, Radovan Jelašić, guverner Narodne banke Srbije, kao i Dušan Knežević, direktor Atlas banke. Naime, u javnosti je "procurila" informacija da je policija presrela poruke koje su danima pred hapšenje razmenjivali Simić, Lalić i Jelašić. Njih trojica koristili su specijalne telefone, za koje su bili sigurni da niko ne prisluškuje (tako su kontaktirali i pripadnici "zemunskog klana".
Razmenjivali su poruke u kojima se pominje novac, kofer i šifra za njegovo otvaranje. U tim porukama pominjani su i Dušan Knežević, direktor Atlas banke, kao i Ivica Dačić, za koga se tvrdi da je trebalo da dobije deo "kolača" od 100.000 evra, koje je Simiću u stan doneo Vladimir Zagrađanin. Na upozorenje Dejana Mihajlova, sekretara vlade, Dačić je otišao iz stana, u koji je pet minuta kasnije upala policija. Celu noć Miroljub Labus sedeo je sa Vojislavom Koštunicom, i razmatrao kako da izvuče zeta iz cele priče. Na kraju je Dušan Lalić pošteđen jer je Labusov zet, a Ivica Dačić, amnestiran je zbog koalicionih odnosa sa DSS-om..."
nikson nikson 04:41 07.02.2008

Re: Kostunicine igre

doktorka

nikson
ima tu josh jedan problem , rec je o politickoj mafiji, a to znaci da svako svakog "drzi u shaci". nema tu puno mrdanja, jer ce odmah na povrsinu izbiti sav prljav vesh ,sto nikome od njih ne odgovara (mislim na sadasju vlast i srs). pa pogledajte samo koliko ima afera, nerasciscenih.nisu rasciscene ni one od 2001 godine a ne ove sada

pa sad ne znam koje su od njih vezane za ldp? hajde neki link . neresene afere ako postoje od 2001 , su vezane za dos , a dos su cinele 18 stranaka.



doktorka ti mene zezas?

pa ceda jovanovic, nenad milic, vladan batic i da ne nabrajam dalje su bili na vlasti 2001
doktorka doktorka 05:53 07.02.2008

Re: Kostunicine igre

nikson

doktorka

niksonima tu josh jedan problem , rec je o politickoj mafiji, a to znaci da svako svakog "drzi u shaci". nema tu puno mrdanja, jer ce odmah na povrsinu izbiti sav prljav vesh ,sto nikome od njih ne odgovara (mislim na sadasju vlast i srs). pa pogledajte samo koliko ima afera, nerasciscenih.nisu rasciscene ni one od 2001 godine a ne ove sada pa sad ne znam koje su od njih vezane za ldp? hajde neki link . neresene afere ako postoje od 2001 , su vezane za dos , a dos su cinele 18 stranaka. doktorka ti mene zezas?pa ceda jovanovic, nenad milic, vladan batic i da ne nabrajam dalje su bili na vlasti 2001


i? koje afere?

da ne mislish na ove izmisljene :

" Peto opštinsko tužilaštvo povuklo je krivičnu prijavu i optužnicu protiv predsednika LDP-a Čedomira Jovanovića zbog, kako je to stajalo u optužnici, neovlašćenog posećivanja pripadnika Zemunskog klana u CZ-u, u kom su boravili u vreme otmice, nakon otmice biznismena Miroslava Miškovića"
Atomski mrav Atomski mrav 08:38 07.02.2008

Re: Kostunicine igre

Aha, a i Čeda se lepo izvinio Šamiju što ga je oklevetao... ispašće na kraju da niko nije išao u Šilerovu? Zašto su onda srušili tu kuću a, recimo, nisu zgradu Pinka svojevremeno?
mariopan mariopan 11:55 07.02.2008

Re: Kostunicine igre

Vi kazete "ravnoteza sile" a ja to zovem cnogorsko kolo , na isto mu izadje?
doktorka doktorka 20:18 07.02.2008

Re: Kostunicine igre

Atomski mrav
Aha, a i Čeda se lepo izvinio Šamiju što ga je oklevetao... ispašće na kraju da niko nije išao u Šilerovu? Zašto su onda srušili tu kuću a, recimo, nisu zgradu Pinka svojevremeno?


cuj ,ako nekakvi relevantni dokazi postoje, zasto ih ova vlast nije iskoristila protiv cedomira jovanovica .

Čedomir Jovanović: „Moj sukob sa prošlošću“
Prvi put u Šilerovoj

Pre pobune JSO-a, Legija je preko Nenada Šarea zatražio hitan razgovor sa mnom. Šare je bio mladić iz Kninske krajine, koji je uz Legiju odrastao u ratovima i bio spreman, bez razmišljanja - slepo i odano - da kao lični pratilac izvrši svako njegovo naređenje. Danas je svedok saradnik. On je u Sablji otkrio tu monstruoznu istinu o tragediji Ivana Stambolića. Prvi put, kada je u vanrednom stanju ostao sam sa sobom, napušten od Legije, više nije mogao da nosi teret „crne slave JSO-a“. Sam je u Specijalnom sudu, gledajući na optuženičku klupu na kojoj su sedeli oni čiji je bio pion, rekao da je između straha od osvete ili mirnog sna i istine o ubistvu Ivana Stambolića, izabrao istinu. Direktno je optužio Legiju, ali i preuzeo deo svoje odgovornosti, za ubistvo. Dakle, tog 5. oktobra 2001. Nenad Šare se dogovorio sa mojim obezbeđenjem da nas sačeka na autoputu Beograd - Novi Sad. Odatle nas je odveo do mesta na kome se nalazio Legija. Pratili smo kola koja su išla ispred nas. Skrenuli smo ka Zemunu. Nisam znao u kojoj sam ulici. Ali, u tom trenutku mi to ništa nije značilo, jer se nikada sa Legijom nisam sastao na istom mestu. Dve godine kasnije, počeću da plaćam cenu za jedan od moja dva odlaska u Šilerovu ulicu. Zaustavili smo se ispred nedovršene kuće, praktično na gradilištu. Nedugo zatim, otvorila se velika kapija podzemne garaže u kojoj je stajao Legija. To je bila jedna od onih situacija u kojima je svaki korak koji napravite, svaki potez koji povučete - pogrešan. Nisam mogao sa njim da se pozdravim kao da mi je drago što ga vidim. Baš kao što nisam bio u poziciji da se prema njemu ponašam kao prema čoveku koga poslednjeg želim da vidim, na poslednjem mestu na kome želim da se nađem. On nije imao taj problem, jer mi je, umesto bilo čega drugog, izdeklamovao unapred pripremljen tekst:

„Nameštate me. Oterali ste me iz Službe. Montirate mi Hag i Ibarsku. Hoćete da rasformirate jedinicu. Nemoj da mi pričaš bajke. Vojska je iza mene. Tomić zna šta vi radite bolje od vas. Pre godinu dana sam vam bio potreban, danas ne znate ni telefon da okrenete.“ Legija je nastavio: „Tada sam podržao vas, danas podržavam Koštunicu. Ja sam izabrao stranu. To je moj pozdrav Zoranu.“ Rekao sam mu da nam ne duguje ništa, kao ni mi njemu. Razgovor je trajao ukupno pet minuta. Danas mi sve to liči na „špageti atmosferu“ i taj dijalog u prašnjavoj rupi i svi opskurni likovi koji su povremeno, s rukama u džepovima u najlon trenerkama, s distance nas značajno posmatrali. Naknadno ću saznati da je među njima bio i Dušan Spasojević. To je bio razlog mog prvog odlaska u Šilerovu. Znam da nisam jedini bio na tom mestu. Kao što svi znaju razloge zbog kojih sam to uradio. Ali, neka kaže Vojislav Koštunica razloge zbog kojih je gotovo ceo njegov kabinet prodefilovao tom zemunskom jazbinom. Neka kažu da li sam u pravu kada tvrdim da su tamo išli kako bi, u ime predsednika, primili izraze lojalnosti. Neka kažu da li grešim kada tvrdim da su tamo odlazili kako bi podržali pobunu Beretki, neka kažu da li pogrešno zaključujem ako kažem da su tamo odlazili kod svojih partnera u rušenju Vlade, naše koalicije i naše stranke, nas samih kao njihovih protivnika. Neka kaže Zoran Šami, kao što sam to uradio ja, šta je tražio u Šilerovoj, neka kažu Aco Tomić, Rade Bulatović, Gradimir Nalić zašto su bili u Šilerovoj, neka kaže Koštuničin sekretar Goran Ilić zašto je išao tamo, kao i zašto je 2003. pobegao u Čikago. Sve su to ljudi koji su godinama imali dnevni kontakt sa ubicama Zorana Đinđića.
_________________
Atomski mrav Atomski mrav 09:29 08.02.2008

Re: Kostunicine igre

Da, zanimljivo, baš nikakvi dokazi ne postoje, sve se svodi na rekla-kazala ali to je za mnoge u Srbiji i više nego dovoljno... Kuća u Šilerovoj više ne postoji, srušena je po hitnom postupku... ja samo dodajem da mi je žao što i ona Pinkova zgrada na Dedinju nije tako srušena ali šta ćeš - Mitroviću su svi gresi oprošteni zarad pozamašnog medijskog prostora...

P.S. Lep je ovo citat, ali eto Čeda je ipak morao da se izvinjava Šamiju...
igorkg igorkg 21:47 06.02.2008

Sporazum

Evo nekoliko nabacanih cinjenica koje nam u poziciji resavanja situacije ne idu na ruku:

- Od trenutka kada je Srbija ukljucila Kosovo u svoju drzavu, NIJEDNOM nije na delu pokazala da zeli da integrise stanovnistvo u srpsko drustvo. Ne igra ona teza da Albanci nisu zeleli to, mi smo kao veca i brojnija nacija imali tu obavezu da to stanovnistvo i civilizacijski privolimo da se osecaju gradjani Srbije.

- Kosovo JESTE imalo svoj glas na predsednistvu SFRJ, to je cinjenica i voleo bi da me neko demantuje.

- 95% srpskog stanovnistva je PRODALO svoju zemlju i otislo u centralnu Srbiju i dalje.

- Srbija je izgubila rat i predala teritoriju Kosova na upravljanje UN u trenutku kada nije bila clan UN, na cija se medjunarodna prava pozivamo


Eto to su neke cinjenice. I ja bi voleo da je Kosovo ostalo u Srbiji, ali sta da se radi, sami smo krivi.

Sto se tice EU, to je jedna velika i slozena tvorevina i mislim da mi samo treba da usvojimo jesmo li za EU ili ne. Neka dodatna uslovljavanja su besmislena. Ukoliko zelimo da promenimo stavove vecine drzava u EU, to mozemo jedino da uradimo ako se krecemo ili udjemo u EU. Ako odlucimo da ne zelimo u EU, onda mozemo slobodno da se oprostimo od neke perspektive naseg naroda i drzave. Mozda sve to nije pravedno, ali sta da se radi sad. Zanjemo ono sto smo posejali. Ne treba da se toliko ljutimo na ostale, podseca me to na djaka koji se stalno zali da ga mrze profesori. Neozbiljna je to politika.
Atomski mrav Atomski mrav 08:41 07.02.2008

Re: Sporazum

mi smo kao veca i brojnija nacija imali tu obavezu da to stanovnistvo i civilizacijski privolimo da se osecaju gradjani Srbije.

Da privolimo? Vrlo mudro... Kako, na primer?
95% srpskog stanovnistva je PRODALO svoju zemlju i otislo u centralnu Srbiju i dalje.

Baš 95%? Gde si našao taj podatak? I baš su tako olako prodali svoja imanja, bez ikakve represije?
Jake ti činjenice...
igorkg igorkg 10:32 07.02.2008

Re: Sporazum

Cinjenice su ocigledno jake, posto nijednu nisi osporio. I samo da ponovo podvucem, nisu ovo moji stavovi, ovo su cinjenice koje nam ne idu na ruku u ovoj situaciji.

Kada pitas kako privoleti stanovnistvo, ne znam sto pitas mene, to je pitanje za politicku elitu u proslom veku.

Pitas me da li je 95%. NIje bitno neka bude i 90%, stvari ostaju iste. I ne tvrdim da nisu ljudi otisli bez pritiska. Ali tvrdim da nije imao ko da ih zastiti. Moja familija je zbog pritiska otisla sa Kosova ranih 50-ih godina iz okoline Peci.

Moja poenta je da je cela Srbija zmurila na probleme stanovnistva na Kosovu, i srba i albanaca.
Crkvi zameram zato sto je patrijarsiju preselila iz Peci u Beograd.

I sada posle toliko gresaka pocinjenih sa svih strana, nama preti da postanemo LIban u Evropi. Da bi ispravili neispravljivo, Srbija vecito trazi neki vremeplov kako bi zaplovila u proslost da ispravi neku od svojih gresaka. A ne shvata da istovremeno pravi nove greske koje kao ni one stare nece moci da ispravi kasnije.
Atomski mrav Atomski mrav 11:17 07.02.2008

Re: Sporazum

Ne osporavam tvoje tvrdnje, ali si bar mogao da ih nečim potkrepiš. I lako je reći "trebalo je", posle bitke je lako biti general...
Dawngreeter Dawngreeter 11:47 07.02.2008

Re: Sporazum

Ali potpuno je irelevantno igrati se krivice. Nikoga ne zanima koga "Trebalo je..." izjave blate, bitno je da to koristimo u daljem ophodjenju.

Mislim, ok, nije nebitno ko je zasr'o motku ali to nije od centralne vaznosti. Ako je vec lako biti general posle bitke, ajde onda sve te generale da uposlimo u resavanju ovog sranje u kojem smo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana