Eksperimenti u blogovanju

ZANOS

mikele9 RSS / 11.11.2012. u 13:35

64681822_bernini_ekstaza_tereze_show.jpg 

U autobusu broj 45, pre neko veče (7. novembar 2012), negde blizu raskrsnice Studentskog grada i prekoputne Džakarte (kafana Tošin bunar), kako, zašto, u glavi mi se usred triliona misli i primisli, zapali kao buktinja reč ZANOS! Nekoliko sekundi je sijala, blještala, poništavajući i prazneći mi mentalije od svega drugog. Nije mogla duže! Konstantni umni mi bururet, skrajnu je, vrlo malo ali dovoljno da navru asocijacije. U prvi mah, asocijacije zajebantskog predznaka:

Nema tog pijanca koji drži do sebe a da se, vraćajući se kući (ako je ima), izlazeći iz kafane predoziran, ne ZANOS-i! Zanošenje mu kod pijanaca diljem svijeta spada u neraskidivi spoj količine popijenog alkohola i dejstva kojim on (alkohol) deluje na Puppet on a String nogatanje, koračanje, zanošenje.

ZANOS, zanošenje, zaneti. Nije redak slučaj da devojka, žena, u ZANOSU-u zanese! Jeste to eufemizam za biti trudna ali ste, siguran sam, bar nekoliko puta čuli: Ona je zanela. Izraz je star ali je i dalje u uporabi.

Pored ili naporedo s devojkama/ženama, ZANOS-iti se mogu i automobili, kamioni, autobusi i ina prevozna sredstva.

A sad idemo seriozno! Evo i iščupka iz mišljenja Prof. Dr. Psihologije Vladete Jerotića o ZANOS-u:

Kakva je razlika izmedju revnosti i fanatizma ?

Već u korenu jedne i druge reči moze se uočiti razlika. Za našu lepu reč,
revnost, imamo veliki broj sinonima: trud, nastojanje, živa želja, briga,
marljivost, obazrivost. Strana rec fanatizam, fanatik prevodi se kao :
zaslepljenost, zanetost, ZANOS (moja intervencija).
Ljudsko biće je negde iz prastare dubine svoga dvostrukog porekla
(bozanskog i zemaljskog), sklono i revnosti i fanatizmu, reklo bi se, češće
i pre fanatizmu nego revnosti. Čovek je najčešće očaran nekim ili nečim čemu
silno teži, što jako želi. Najraniji covekov intimni svet, svet je slike,
imaginacije, fantazije i fantazma (fantazam je, od psihologa, za razliku od
fantazije, definisan kao"mentalni izraz nagonske želje nabijene afektom"). I
kada ovaj svet snova i želja bude u toku sazrevanja čoveka postepeno
potiskivan ili zamenjivan svetom realnosti i razuma, nikad se u čoveku, do
kraja njegovog života, ne gubi potpuno svet detinjstva (snova i želja). Kakve
su posledice ovakvog, u beskraj produženog detinjstva? Posledice su takve da
mogu biti pozitivne i negativne, konstruktivne i destruktivne.
Pozitivne i konstruktivne su posledice čovekovog ZANOS-a (moja intervencija) kada se taj zanos usmeri, pretvori u nešto stvaralačko; nikad nije bilo velike umetnosti,
pa ni filozofije i nauke bez znatnog udela imaginacije u čoveku- stvaraocu.
U religiji i religioznom podvigu, naročito.

Iako okrenut religiji i religioznosti, Dr Jerotić ipak ne negira ZANOS: nikad nije bilo velike umetnosti, pa ni filozofije i nauke bez znatnog udela imaginacije u čoveku- stvaraocu, svrsishodno ga pretvarajući u znatni udeo IMAGINACIJE...O recimo, ljubavnom ZANOS-u, ni pomena!

I vrloveoma važno! Često ljudi mešaju i menjaju mesta ZANOS-u, ekstazi i fanatizmu! Ekstazu mogu da prihvatim kao približnu, kao sličnu emociju ali fanatizam, ne! Ne, nikako! Ako u Google ukucate fanatizam, pojaviće vam se u 100% slučajeva: Verski fanatizam! Fanatizam, ispravićete me ako grešim, nije urođen koloplet emocija, nego je plod višegodišnje ili malogodišnje ali intenzivne indoktrinacije. Kako god, ja nemam nameru da se dalje bavim fanatizmom, ovde stavljam tačku. Još samo ovo, u Leksikonu stranih reči i izraza Milana Vujaklije, pod odrednicom Fanatizam piše: lat. fanaticus = zanet, zanesen. Dakle, u ZANOS-u! Niš' dalje!

Čuvena, diljem dunjaluka poznata Berninijeva skulptura (pogledaj naslovnu fotografiju) se zove, naziva, imenuje...kao ZANOS Svete Tereze (Terezije) ili Ekstaza Svete Tereze (Terezije). Kako gde i u kojoj Berninijevoj monografiji ili nekoj od Istorija umetnosti. ZANOS i ekstaza imaju nekoliko dodirnih tačaka ali i desetine hiljada, nedodirnih.

Wikipedija nudi sledeće glede Ekstaze:

Ekstaza ili istupanje (od grč. έκστασις екстасис - stajati vani, izaći, biti izvan) је stanje u kojem dominira doživljaj natprirodnog ZANOS-a, osećanje beskrajne radosti i blaženstva, najviši stepen ushićenosti u kojem čovek kao da izlazi iz sebe samog, gubi svest o svom ličnom Ja i stapa se sa Apsolutnim. Ovo meni miriše na Nirvanu!

Wikipedija je pomenu! Ushićenost često zna da se umuva na mesto rezervisano za zanos i ekstazu. To ne dolazi u obzir! Čovek može biti ushićen lepotom žene, lepotom prirode, lepotom raznoraznarija ali to nije i ne može biti ZANOS!

Iako rekoh da fanatizam neću više/dalje elaborirati, dotični, koji se uvek vezuje za religiju/veru, u dosluhu je sa ekstazom, koja naravno može biti i seksualna ali se takođe vekovima pa i danas pominje u kontekstu vere i religije. Ushićenosti ovde nema mesta! ZANOS je posebna priča. ZANOS dolazi nenadano, nije plod odluke, kao, ja ću sad da budem u ZANOS-u. Kako, zašto, gde i kada...uopšte nije bitno, samo odjednom padnete u ZANOS i on vas drži koliko vas drži a postoji samo on i ništa više u celom Kosmosu! Posledice proistekle iz ZANOS-a, mogu biti kreativne, inspirativne, vesele, tužne, životmenjajuće, čak veriokretajuće, uljubavuletajuće, pogubne, tragične... Kad ljudi za nekog kažu Zanesenjak, time ne misle da je ta osoba u ZANOS-u, ne, misle da je drugačiji, da nije kao oni, da umesto da se bavi (otužnom) svakodnevicom, bistri politiku, ima porodicu, posao, ide u kafanu i radi sve ono što rade normalni ljudi, taj i takav, odnosno, tog i takvog, koji nije kao svi, koji ide svojim poslom, koji se ne obazire na gluposti, ne tračari, koji je neučestvujući u ustaljenostima, koji misli svojom glavom....e takvog nazivaju Zanesenjak.

Nekoliko puta u životu mi se desilo da budem u ZANOS.u. Reči su klimave i nepouzdane da bih mogao tačno i precizno da kažem kako sam se i šta sam osećao, proživljavao! Aproksimativno govoreći, kada bejah u ZANOS-u, postojala je samo jedna tema, jedan objekt/subjekt, sve ostalo nije egzistiralo. Ceo um, sva moždana aktivnost, sva svest (za podsvest ne mogu garantovati!) je bila okupirana, zauzeta, ispunjena...tim jednim! Za ZANOS ne mogu reći ni da je lep, ni da je ružan, da je ovakav ili onakav, nekomparativan je s bilo čim, ZANOS je ZANOS! Posledice? O njima sam već pisao.



Komentari (45)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milivoje_bg milivoje_bg 14:07 11.11.2012

Лепо !

Лепо написано !
mikele9 mikele9 16:31 11.11.2012

Re: Лепо !

Лепо написано !

Hvala
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:19 11.11.2012

Re: Лепо !

Лепо написано !

Slažem se
mikele9 mikele9 23:42 11.11.2012

Re: Лепо !

Slažem se

Baš mi prija prijatelju
jinks jinks 14:21 11.11.2012

I svemir moze da se ponekad zanese

i zaboravi. Odnosno da pretera u gomilanju materije (odnosno energije, informacija) u odredjenom delu prostora, do te mere da sve informacije (materija, energija) koje taj deo svemira sadrzi vise iz njega ne mogu da izadju. Zaneo se :).

I sta ako, suprotno do sada uvrezenom verovanju i uvrezenim teorijama, i ti delovi svemira u nekim trenucima ne pocinju da osvetljavaju svoje okruzenje :)
mikele9 mikele9 16:34 11.11.2012

Re: I svemir moze da se ponekad zanese

i zaboravi. Odnosno da pretera u gomilanju materije (odnosno energije, informacija) u odredjenom delu prostora, do te mere da sve informacije (materija, energija) koje taj deo svemira sadrzi vise iz njega ne mogu da izadju. Zaneo se :).

I sta ako, suprotno do sada uvrezenom verovanju i uvrezenim teorijama, i ti delovi svemira u nekim trenucima ne pocinju da osvetljavaju svoje okruzenje :)

Moje nestručno mišljenje je da su ti delovi svemira samo tunel, prolaz ka svetlosti.
jinks jinks 17:04 11.11.2012

Re: I svemir moze da se ponekad zanese

Jedna od teorija da ti delovi svemira ustvari predstavljaju klice nekih novih svemira ... u kojima na odredjen nacin upravo i proizvode neku tamosnju svetlost.

Doduse, pomislio sam na mogucnost da i u svom osnovnom svemiru uspeju u nekom kontekstu da proizvedu svelost (mada vec se zna za neminovnost da cak i ti delovi svemira proizvode odredjene vidove radijacije koji jednako neminovno, na sebi sopsven nacin, sadrze tragove informacija koje se nalaze u tom izolovanom delu ... ).
tasadebeli tasadebeli 16:50 11.11.2012

"Занесен, па ударен"

Откад знам за себе, ове речи ми често упућују моји најближи. Од мајке и оца па надаље. Али не жалим се. Мени је лепо. Ко је њима крив што се не заносе, па их нико и не удара.

Ипак, године чине своје. Не увек, али често ми се догађало да се тај ЗАНОС претвори у ЗА НОС, па сада већ пажљиво меркам сваки ЗАНОС бирајући да ли да га припустим до себе или не...
mikele9 mikele9 23:44 11.11.2012

Re: "Занесен, па ударен"

Откад знам за себе, ове речи ми често упућују моји најближи. Од мајке и оца па надаље. Али не жалим се. Мени је лепо. Ко је њима крив што се не заносе, па их нико и не удара.

Ипак, године чине своје. Не увек, али често ми се догађало да се тај ЗАНОС претвори у ЗА НОС, па сада већ пажљиво меркам сваки ЗАНОС бирајући да ли да га припустим до себе или не...

Dragi moj druže, što stariji, to manje ZANOS-a pa analogno tome i udaraca
kukusigameni kukusigameni 17:12 11.11.2012

reči

Zanos. Hm. Zvuči kao ime nekog grčkog ostrva.
mikele9 mikele9 23:46 11.11.2012

Re: reči

Zanos. Hm. Zvuči kao ime nekog grčkog ostrva

Na kilometar i 136 metara od Rodosa
st.jepan st.jepan 18:02 11.11.2012

Obrni okreni,

sve se vrti oko nosa.
Npr:
ZANOS (za nos) - vuči za nos.
IZNOS (iz nos) - iskopanost ili izduvanost iz nosa.
NANOS (na nos) - izači na nos - kad je nećeg previše.
PODNOS (pod nos) - turati pod nos.
NEPODNOS (ne pod nos!) - NEPODNOŠLJIVOST.
...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:09 11.11.2012

a jel moze...

i ono kad su sveta klara i sveti franjo lepršali po' metra od zemlje?
mikele9 mikele9 20:14 11.11.2012

Re: a jel moze...

i ono kad su sveta klara i sveti franjo lepršali po' metra od zemlje?

Natirlih da može! To je bila ZANOS-na levitacija
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:19 11.11.2012

Re: a jel moze...

To je bila ZANOS-na levitacij


pricala ja jednom u nekoj nemackoj selendri s nekim franjevcem svasta nesto, pa dosli i do sv klare i sv franje, pa ga ja pitala a jel to možebit bila orgazmička levitacija i franjevac se duboko zamisli i kaže, vrlo moguće:)

tasadebeli tasadebeli 22:04 11.11.2012

Re: a jel moze...

Vesna Knežević Ćosić
To je bila ZANOS-na levitacijpricala ja jednom u nekoj nemackoj selendri s nekim franjevcem svasta nesto, pa dosli i do sv klare i sv franje, pa ga ja pitala a jel to možebit bila orgazmička levitacija i franjevac se duboko zamisli i kaže, vrlo moguće:)


Е, па ти си стварно најгора од све деце! А то што човек апстинира, баш те брига, јел'да?

mikele9 mikele9 23:48 11.11.2012

Re: Obrni okreni,

sve se vrti oko nosa.
Npr:
ZANOS (za nos) - vuči za nos.
IZNOS (iz nos) - iskopanost ili izduvanost iz nosa.
NANOS (na nos) - izači na nos - kad je nećeg previše.
PODNOS (pod nos) - turati pod nos.
NEPODNOS (ne pod nos!) - NEPODNOŠLJIVOST.

A Z(n)ANOS(t)
mikele9 mikele9 23:53 11.11.2012

Re: a jel moze...

Е, па ти си стварно најгора од све деце! А то што човек апстинира, баш те брига, јел'да?

Popovska pa i franjevačka apstinencija je FAMA
mirelarado mirelarado 07:47 12.11.2012

Re: Obrni okreni,

st.jepan
sve se vrti oko nosa.
Npr:
ZANOS (za nos) - vuči za nos.
IZNOS (iz nos) - iskopanost ili izduvanost iz nosa.
NANOS (na nos) - izači na nos - kad je nećeg previše.
PODNOS (pod nos) - turati pod nos.
NEPODNOS (ne pod nos!) - NEPODNOŠLJIVOST.
...


Принос - оно што се примиче носу;
Однос - оно што се одмиче од носа;
Унос - оно што се ставља у нос;
Пренос - оно што иде пре(ко) носа;
Понос - оно због чега се добије по носу...
mikele9 mikele9 12:30 12.11.2012

Re: Obrni okreni,

Принос - оно што се примиче носу;
Однос - оно што се одмиче од носа;
Унос - оно што се ставља у нос;
Пренос - оно што иде пре(ко) носа;
Понос - оно због чега се добије по носу...

Doprinos - ono što se dodaje pri primicanju nosu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:51 12.11.2012

Re: Obrni okreni,

Принос - оно што се примиче носу;
Однос - оно што се одмиче од носа;
Унос - оно што се ставља у нос;
Пренос - оно што иде пре(ко) носа;
Понос - оно због чега се добије по носу...

Doprinos - ono što se dodaje pri primicanju nosu.


Nanos - ono što veze s nosom nema.
nsarski nsarski 20:22 11.11.2012

Zanos vremenom


Za razliku od tebe Mikele, ja ne volim nesnosnu vrucinu - snosnu volim, molim da se zna. Ali me zato ova mlaka kosava zanosi, na vise nacina. Prava jesen. Ne ljubim je preterano, ali donela je promenu. Vreme je solidno, kosavasto, zanosno, da se na njega oslonis kad te vetar ponese.
mikele9 mikele9 23:51 11.11.2012

Re: Zanos vremenom

Za razliku od tebe Mikele, ja ne volim nesnosnu vrucinu - snosnu volim, molim da se zna. Ali me zato ova mlaka kosava zanosi, na vise nacina. Prava jesen. Ne ljubim je preterano, ali donela je promenu. Vreme je solidno, kosavasto, zanosno, da se na njega oslonis kad te vetar ponese.

OVO JE TAKO POETSKI KAZANO DA NEIZOSTAVNO MORA UĆI U ŠKOLSKE U DŽBENIKE!
gordanac gordanac 21:21 11.11.2012

zanos i nauka :)

Znači to je - rešeno i otkriveno: u pitanju je medijalni perfronatlni korteks, tako se naučno kaže "ljubav na prvi pogled", svršeno je sa nedoumicama oko te stvari i zanosa kojom je obavijena.

"Ako ste se ikada pitali zašto vam se neka osoba u sekundi toliko dopadne da biste istog trenutka s njom vodili ljubav, nauka je konačno dala odgovor.

Različite tačke medijalnog prefrontalnog korteksa, smeštenog u prednjem delu mozga, trenutno stvaraju stav o fizičkoj privlačnosti i o tome da li je određena osoba “ona prava”. Prema rezultatima istraživanja urađenog u Irskoj, odluka se donosi u nekoliko milisekundi posle pogleda na novo lice.
......
- Smatramo da se u tom delu vrši poređenje naspram velikog broja drugih opcija. Rezultati pokazuju da smo svi mi veoma površni, jer u samo nekoliko milisekundi procenjujemo fizičku privlačnost – rekao je psiholog Džefri Kuper "



Naučnici objasnili ljubav na prvi pogled



Šalu na stranu, lep i zanimljiv post, Mikele.
Zanos je dobra stvar, živahna, dobro je opisivati ga i spominjati, s vremena na vreme.
mikele9 mikele9 00:03 12.11.2012

Re: zanos i nauka :)

Znači to je - rešeno i otkriveno: u pitanju je medijalni perfronatlni korteks, tako se naučno kaže "ljubav na prvi pogled", svršeno je sa nedoumicama oko te stvari i zanosa kojom je obavijena.

"Ako ste se ikada pitali zašto vam se neka osoba u sekundi toliko dopadne da biste istog trenutka s njom vodili ljubav, nauka je konačno dala odgovor.

Različite tačke medijalnog prefrontalnog korteksa, smeštenog u prednjem delu mozga, trenutno stvaraju stav o fizičkoj privlačnosti i o tome da li je određena osoba “ona prava”. Prema rezultatima istraživanja urađenog u Irskoj, odluka se donosi u nekoliko milisekundi posle pogleda na novo lice.
......
- Smatramo da se u tom delu vrši poređenje naspram velikog broja drugih opcija. Rezultati pokazuju da smo svi mi veoma površni, jer u samo nekoliko milisekundi procenjujemo fizičku privlačnost – rekao je psiholog Džefri Kuper "


Naučnici objasnili ljubav na prvi pogled

Šalu na stranu, lep i zanimljiv post, Mikele.
Zanos je dobra stvar, živahna, dobro je opisivati ga i spominjati, s vremena na vreme
.
Zanimljiv doprinos! Znači stati na ludi kamen je medijalni perfrontalni korteks!
Hvala Gordana.
gordanac gordanac 13:05 12.11.2012

:)

mikele9:
Zanimljiv doprinos! Znači stati na ludi kamen je medijalni perfrontalni korteks!
Hvala Gordana.


To!

A evo i kako izgleda "a nerdy love letter", tj. kad geek padne u zanos i smisli zanosnu poruku kojom se korača ka ludom kamenu:



Zanosno, ha?
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:17 12.11.2012

Re: :)

Moliću da se u zanosu o zanosu ne zaborave feromoni, oni su, bar za sisare - ČUDO!
gordanac gordanac 13:36 12.11.2012

:)

Zanos feromona, oksitocina i ostalih stvarčica kojima se lako objašnjava svaki neobjašnjiv zanos (radost, ekstaza,...)



Jelica Greganović Jelica Greganović 14:17 12.11.2012

Re: :)

Iju, što su slatki...ko dinosaurčići
mikele9 mikele9 15:01 12.11.2012

Re: :)

Zanosno, ha?

Beautifull!
mariopan mariopan 20:51 15.11.2012

Re: zanos i nauka :)

Zanos je dobra stvar, živahna, dobro je opisivati ga i spominjati, s vremena na vreme.

I setiti se s vremena na vreme šta je to zanos, jer vremenom se zaboravi.

Hvala Mikele na podsećanju.
mariopan mariopan 20:55 15.11.2012

Re: zanos i nauka :)

"Ako ste se ikada pitali zašto vam se neka osoba u sekundi toliko dopadne da biste istog trenutka s njom vodili ljubav, nauka je konačno dala odgovor.

Različite tačke medijalnog prefrontalnog korteksa, smeštenog u prednjem delu mozga, trenutno stvaraju stav o fizičkoj privlačnosti i o tome da li je određena osoba “ona prava”. Prema rezultatima istraživanja urađenog u Irskoj, odluka se donosi u nekoliko milisekundi posle pogleda na novo lice.
......

Eto!

A ja se pitala šta je to kada se malo poludi iz čista mira - a ono - nama je urođeno to "ludilo"?
G r o f G r o f 22:18 11.11.2012

.,.,

U odnosu na očekivani pravac kretanja zanos podrazumeva malo neobičajenu putanju.
Ako idemo utabanim stazama ali ubrzano, onda je to žar i fanatizam, a ne zanos.
I za ženu koja je zanela, kažemo da je u drugom stanju (nekom koje je pomereno u odnosu na uobičajeno).
...a Jerotića ne volim...vidi, volim...što bih ga voleo, samo mislim da lupa.

pozdrav Mikele.
mikele9 mikele9 00:13 12.11.2012

Re: .,.,

U odnosu na očekivani pravac kretanja zanos podrazumeva malo neobičajenu putanju.
Ako idemo utabanim stazama ali ubrzano, onda je to žar i fanatizam, a ne zanos.
I za ženu koja je zanela, kažemo da je u drugom stanju (nekom koje je pomereno u odnosu na uobičajeno).
...a Jerotića ne volim...vidi, volim...što bih ga voleo, samo mislim da lupa.

pozdrav Mikele.

'ajde ono pre ali možda bi Jerotića voleo da kojim slučajem padneš u pravoslavni ZANOS! Mada sumnjam i u voljenje i u padanje
Pozdrav i tebi G r o f e.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:23 11.11.2012

Pesma

Silvije Strahimir Kranjčević:

U zanosu

Što je ovo - ne znam što je,
Ali kida moje grudi;
Što je ovo, pa me trza,
U pô noći iz sna budi?
Ta i ja sam smrtnik samo,
Svim nam isti zakon sudi;
Rodila me smrtna majka,
Kopat će me smrtni ljudi.

Što je ovo što me nosi,
Kud se diže hitra lasta,
Što je ovo te me vitla
Kao bura uvrh hrasta?
Otkud meni smijeh divlji,
A što opet sve me zebe,
Otkud ono - te mi dođe,
Pa ne poznam sama sebe?

.... Pitao sam staru baku
- Svašta znade sijeda glava -
Pito sam ju s čeg mi oko
Katkad neće pa da spava?
Miješala je baka karte
Do voljice svoje site,
Miješala ih pa je rekla:
E, a što se ne ženite?!

.... Pitao sam popa stara,
Što mu knjiga o tom kaže?
Rekao mi starac časni:
Laže baka, karta laže!
A - caeterum - sve se čini
Da vam zloduh dušom trese;
To je napast, drago dijete;
Kajite se, kajite se!

.... Pošao sam do vidara,
Pričao mu svoje jade;
Molio ga - mudru glavu -
Odoljena da mi dade.
Mjerio me na dva stakla,
Sve od glave pa do pete;
Reko mi je: Pravo vam je,
Kad živite bez diete!

Uzeh knjigu, rekoh: Amo,
Što ti kažeš, nova vjero?
Čito sam je, čitajući
Sve sam liste poizdero.
A na koncu, ništa nema
Za te moje bolne grudi,
Ko da nisam i ja ono,
Što i drugi smrtni ljudi!

Al mi onda uto budne
Ko da leži svijet gluho,
A ja bdijem - meni neko
Šapće lagan stih u uho.
I ja stišćem papir bijeli,
Cjelujem ga kano luda;
Ah, tamo mi pjesma leži,
I krv mi je tekla tuda.

Aj, pa onda, kada spazim,
Kako suza papir šara
Onda shvatim što je bilo
Divlji vulkan sred njedara.
Al neka ga... neka vrije,
Neka bjesni, neka prijeti,
Nek raznese - srce ovo
Pjevajuć će umrijeti!

Vienac, 1890.
mikele9 mikele9 00:19 12.11.2012

Re: Pesma

Silvije Strahimir Kranjčević:

U zanosu

Što je ovo - ne znam što je,
Ali kida moje grudi;
Što je ovo, pa me trza,
U pô noći iz sna budi?
Ta i ja sam smrtnik samo,
Svim nam isti zakon sudi;
Rodila me smrtna majka,
Kopat će me smrtni ljudi.

Što je ovo što me nosi,
Kud se diže hitra lasta,
Što je ovo te me vitla
Kao bura uvrh hrasta?
Otkud meni smijeh divlji,
A što opet sve me zebe,
Otkud ono - te mi dođe,
Pa ne poznam sama sebe?

.... Pitao sam staru baku
- Svašta znade sijeda glava -
Pito sam ju s čeg mi oko
Katkad neće pa da spava?
Miješala je baka karte
Do voljice svoje site,
Miješala ih pa je rekla:
E, a što se ne ženite?!

.... Pitao sam popa stara,
Što mu knjiga o tom kaže?
Rekao mi starac časni:
Laže baka, karta laže!
A - caeterum - sve se čini
Da vam zloduh dušom trese;
To je napast, drago dijete;
Kajite se, kajite se!

.... Pošao sam do vidara,
Pričao mu svoje jade;
Molio ga - mudru glavu -
Odoljena da mi dade.
Mjerio me na dva stakla,
Sve od glave pa do pete;
Reko mi je: Pravo vam je,
Kad živite bez diete!

Uzeh knjigu, rekoh: Amo,
Što ti kažeš, nova vjero?
Čito sam je, čitajući
Sve sam liste poizdero.
A na koncu, ništa nema
Za te moje bolne grudi,
Ko da nisam i ja ono,
Što i drugi smrtni ljudi!

Al mi onda uto budne
Ko da leži svijet gluho,
A ja bdijem - meni neko
Šapće lagan stih u uho.
I ja stišćem papir bijeli,
Cjelujem ga kano luda;
Ah, tamo mi pjesma leži,
I krv mi je tekla tuda.

Aj, pa onda, kada spazim,
Kako suza papir šara
Onda shvatim što je bilo
Divlji vulkan sred njedara.
Al neka ga... neka vrije,
Neka bjesni, neka prijeti,
Nek raznese - srce ovo
Pjevajuć će umrijeti!

Vienac, 1890.

Sivijem si me podsetio na gimnazijske dane. Osećam se bogatim što sam imao priliku da čitam i učim pored stranih i tada, domaće pesnike i pisce.
margos margos 23:40 11.11.2012

Ima ona narodna...

... zanela runo u stranu.

To je ono kad snajka zgreši.
mikele9 mikele9 00:23 12.11.2012

Re: Ima ona narodna...

... zanela runo u stranu.

To je ono kad snajka zgreši.
Šta zna snajka, pala u ZANOS I nije to baš neka (z)greška
mirelarado mirelarado 08:03 12.11.2012

А сад озбиљно:)




Чим сам угледала да си за илустровање текста одабрао Бернинијеву скулптуру, знала сам да он мора бити одличан. А и пала сам у занос, јер је Бернини уметник који је удахнуо душу мени драгом барокном Риму и његова Тритонова фонтана на Тргу Барберини подсећа ме на извесна минула заносна рана римска јутра и касне вечери. Утолико ми је дража од својих много чувенијих сестара на Тргу Навона. :)



Тачно иза фонтане, на фотографији, налази се хотел Бернини.
mikele9 mikele9 12:44 12.11.2012

Re: А сад озбиљно:)

Чим сам угледала да си за илустровање текста одабрао Бернинијеву скулптуру, знала сам да он мора бити одличан. А и пала сам у занос, јер је Бернини уметник који је удахнуо душу мени драгом барокном Риму и његова Тритонова фонтана на Тргу Барберини подсећа ме на извесна минула заносна рана римска јутра и касне вечери. Утолико ми је дража од својих много чувенијих сестара на Тргу Навона. :)

Bernini je bio najčuveniji i najslavniji vajar svog vremena! Istoričari umetnosti pa i umetnici su dugo s omalovažavanjem pisali i govorili o Baroku ali dovoljno je videti Berninijev opus i shvatiti koliki i dragocen doprinos je Barok dao čovečanstvu!


Тачно иза фонтане, на фотографији, налази се хотел Бернини.

U njemu ću odsesti kad budem otišao u Rim
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:47 12.11.2012

Lepa igra

u traženju izvora začeća zanećem :) a trudna, jer treba truda da se nosi, trudno je, dužeg U.
mikele9 mikele9 12:56 12.11.2012

Re: Lepa igra

u traženju izvora začeća zanećem :) a trudna, jer treba truda da se nosi, trudno je, dužeg U


Trud (Russian: Tpyд, meaning "labour", daklem RAD! Nije lako (pored milion divnih osećanja) biti trudan. Ponegde, u nekim krajevima, mislim čak delovima Vojvodine, sačuvalo se: Jesi li trudan? Misli se na umoran i pitanje se postavlja ženi/muškarcu koji se posle celodnevnog rada vraćaju s njive!
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:18 12.11.2012

Re: Lepa igra

Trudan kao umoran, a ne prirodni fenomen , se pojavljuje još uvek i u Šumadiji.
sesili sesili 15:54 12.11.2012

Re: Lepa igra

Zanos? Hmm, sećam se beše tako nešto u mladosti! Sada se nekada zanesem kada hodam, a pritisak pao. Nekako, zanos vezujem za mladost, sem ako neko nije zanešenjak, što si objasnio. A "zanosni" hod pijanca! Ima jedan koji često prodje mojm ulicom (i njegova, ide kući). To baš bude po onoj pesmi "levo, desno, nigde moga stana..." Čudom se čudim kako ne padne, ali ne... njemu lepo.

Koji li je zanos tebi šapnuo ovu reč, da je analiziraš?
mikele9 mikele9 18:59 12.11.2012

Re: Lepa igra

Zanos? Hmm, sećam se beše tako nešto u mladosti! Sada se nekada zanesem kada hodam, a pritisak pao. Nekako, zanos vezujem za mladost, sem ako neko nije zanešenjak, što si objasnio. A "zanosni" hod pijanca! Ima jedan koji često prodje mojm ulicom (i njegova, ide kući). To baš bude po onoj pesmi "levo, desno, nigde moga stana..." Čudom se čudim kako ne padne, ali ne... njemu lepo.

Koji li je zanos tebi šapnuo ovu reč, da je analiziraš?

Napisah generacijo, pojavila se nenadano, iznenada! A ja ondaK krenuo da je seciram
ZANOS-ne pijance, bog čuva...bar tako narod odvajkada govori.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana