Film| Gost autor| Kultura| Umetnost| Život

[82] Intervju: Roj Anderson

bojan ljubomir jugovic RSS / 16.12.2014. u 14:24

01_zpsb83ab48c.jpg„Filmovi koji su univerzalni i vanvremenski"

piše: Birgit Heidsiek

6. Septembar 2014, Venecija
Sinevropa se sastala sa švedskim rediteljem Rojem Andersonom [Roy Andersson] da razgovara o njegovim izvorima inspiracije i o tome kako je finansirao svoj najnoviji film "Golub sjedi na grani razmišljajući o postojanju" [A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence (2014)]

Nagrađivani švedski reditelj Roj Anderson dostigao je međunarodnu reputaciju sa svojim prvim filmom Švedska ljubavna priča [A Swedish Love Story (1970)], koji je osvojio četiri nagrade na Berlinskom filmskom festivalu 1970. godine. Svoj studio osnovao je 1981. godine i producirao reklame u cilju da bi nezavisno finansirao svoje filmove. Stvorio je jedinstven filmski stil za Životnu trilogiju koja uključuje filmove "Pjesme sa drugog sprata" (Songs from the Second Floor, 2000.) koji mu je donio Specijalno priznanje Žirija u Kanu, "Ti, koji živiš" [You, the Living] i film "Golub sjedi na grani razmišljajući o postojanju" koji se takmiči za nagradu Zlatni Lav u Veneciji. 

Sinevropa: U svojim filmovima volite da kombinujete različite životne dobi, apsurdnost i smrt. Da li su Vaši filmovi primljeni na isti način u različitim kulturama?

- Zapanjujuće je da smo mi veoma slični gdje god da žive ljudska bića. Imamo zajednička bazična osjećanja, poput poštovanja, straha, sreće i tuge. Ponekad, mislimo da je to drugačije, ali u najdubljim dijelovima naše duše, mi smo veoma bliski jedni drugima. Čak i ljudi u malim afričkim selima imaju iste stvari na pameti - kako preživjeti, kako biti srećan, jesti, piti i imati djecu.

vrodKSb_zps6e53d734.jpgKoja poruka stoji iza ovog filma?

- Napetost u postojanju između banalnog i ozbiljnog; široki spektrum života, egzistencije. Za mene, postoje tri teme koje su najvažnije. Jedna je nedostatak empatije, što je veoma loša stvar - posebno danas - kao što se pokazuje i povećani nedostatak poštovanja. Ranjivost je takođe jedna od mojih tema. Veoma sam tužan kada vidim ranjive ljude kako bivaju ponižavani. Ponižavanje je takođe tema koja me preokupira.

Gdje su Vaši izvori inspiracije?

- Oni su u životu. Vidio sam i iskusio takve situacije. Ponekad, život je veoma običan, banalan i ne toliko interesantan. Ponekad je veoma zanimljiv, fascinirajući a takođe i zastrašujući. Veoma volim tu mješavinu a takođe volim da kombinujem različito vrijeme. U ovom filmu, postoji mnogo anahronizama, miješanja prošlosti i našeg vremena. Vrlo sam srećan što se usuđujem da to radim pošto sam ranije bio više realističan. Ali nakon 15 godina bio sam veoma umoran od toga i osjetio se dovoljno odvažnim da napustim realizam i pređem u apstakciju.

Stormtroops_Advancing_Under_Gas_etching_and_aquatint_by_Otto_Dix_1924_zps6a6a3c12.jpgŠta Vas je navelo da promijenite pristup?

- Inspirisao me je Nijemac koji je imao veoma okrutna iskustva u Prvom svjetskom ratu. Oto Diks (Otto Dix) je broj jedan u pokretu Nova Objektivnost. Sve te slike imaju duboki fokus (fotografska i filmska tehnika koja koristi veliku dubinu polja tako da su istovremeno u fokusu i pozadina i sredina i prvi plan - prim. prev.) U mojoj ranijoj karijeri nisam mnogo koristio duboki fokus, koncentrisao sam se više na lica i imao maglu u pozadini. Sad mi je nepojmljivo da napravim scenu bez dubokog fokusa ali to zahtijeva mnogo više vremena i novca. Zbog toga preferiram da budem u studiju. Poput Matisa, kažem da treba odbaciti sve što nije neophodno za film. Danas su moji filmovi mnogo pročišćeniji. Želim da budu univerzalni i vanvremenski. Da bih postigao taj univerzalni kvalitet, preferiram da boja kože glumaca bude ista i da odjeća ne bude kombinacija previše boja. Nikad se neću vratiti realizmu.

44_zps5f434abf.jpgKakvo iskustvo ste imali sa Ingmarom Bergmanom u filmskoj školi?

- On je bio inspektor u našoj filmskoj školi u Švedskoj, na kojoj sam diplomirao prije mnogo godina. Dva puta godišnje, morali smo da posjetimo njegovu kancelariju i on bi nam rekao šta bi mi trebali da radimo. U to vrijeme, bio sam veoma angažovan u demonstracijama protiv Vijetnamskog rata. To je bila darežljiva škola u kojoj smo mogli da posudimo kameru na dvije godine i dobijemo traku za snimanje kao i pokrivene troškove za laboratorijske radove. Kada je Ingmar Bergman shvatio da smo mi koristili te resurse da snimamo demonstracije bio je veoma ljut. Upozorio me je: „Ukoliko nastavite da koristite te stvari za koje ovdje imate privilegovan pristup, nikada nećete dobiti šansu da snimite igrani film."

Šta ste uradili?

- Nisam se obazirao na to upozorenje. Znao sam da će on na duže staze izgubiti tu bitku.

reklama1_zps389a2420.jpgU prošlosti ste finansirali svoje filmove producirajući reklamne spotove. Kako ste obezbjedili sredstva za ovaj film?

- Izgradio sam svoj studio baveći se reklamama. Ali ovog puta nisam morao da prekidam proces rada na filmu da bih zbog likvidnosti uradio reklame i srećan sam zbog toga. Nadam se da neću morati više praviti reklame da bih finansirao svoj sledeći film, pošto je generalno kvalitet reklama opao.  Skoro da se pomalo i stidim što sam umiješan u tu vrstu posla, ali u trenutku kad sam otpočeo karijeru, u to vrijeme radile su se neke veoma dobre reklame.

Kako ste finansirali film "Golub sjedi na grani razmišljajući o postojanju"?

9099_zpseb44d19c.jpg- Dobio sam finansijsku podršku od Film- und Medienstiftung NRW iz Njemačke, CNC-a iz Francuske, Eurimages, Arte, i Švedskog i Norveškog instituta za film, kao i od neke pretprodaje. Sveukupno imali smo budžet od 40 miliona švedskih kruna, što iznosi otprilike oko 4 miliona evra.

Kako uspijevate da radite na svojim filmovima toliko dugo i održite glumce dostupnim?

- Morate da pronađete rješenja. Smatram da mi radimo na veoma jeftin način. To je moguće tako što radimo u mom sopstvenom studiju i takođe prema mom ritmu rada. Ja investiram mnogo toga svojeg i nadam se da ću u budućnosti dobiti nešto nazad. Za sva ova tri filma, morao sam da uzmem kredit od banke. Zaista želim da imam kontrolu nad filmom i ne želim da ga prepustim drugoj kompaniji.

Museo_del_Prado_-_Goya_-_Caprichos_-_No_42_-_Tu_que_no_puedes_zpsf8f424a8.jpgKoja je tema Vašeg sledećeg filma?

- Biće veoma mnogo inspirisan Gojinim „Kapricima" (Los Caprichos). Snimaću ga opet u digitalnom formatu.

Kako bi ste opisali svoj film: himna životu, hvalospjev ljudskoj humanosti, muzička tragikomedija?

- Možete reći da je to tragikomedija ili 'drama' komedija kako mi to kažemo na švedskom. Stanlio i Olio (Laurel & Hardy) na primjer, veoma su smiješni i tužni u isto vrijeme. Ali život jeste tragikomedija. Iznad svega, to je film o ranjivosti ljudskih bića. Mi ne bi smjeli ponižavati jedni druge a ponekad su ljudi primorani da se ponižavaju. Uvijek sam veoma tužan kada vidim tu tendenciju kod ljudi danas. Na primjer u televizijskom rijaliti šou poput Farme, veoma je popularno ponižavati ljude a to je prosto veoma žalosno za gledanje.

U filmu "Ti, koji živiš" prisutni su ljudi svih dobi, čak i djeca što je poprilično neuobičajeno u Vašem radu. Da li je to iz razloga što je stavljanje odrasle osobe u neprijatnu ili ponižavajuću situaciju čak i efektnije kada je viđeno očima djeteta?

- Da, to je tačno. To sam propustio da uradim u "Pjesmama sa drugog sprata". Skoro da jesam pomislio da bih trebao imati mlade i djecu u tom filmu da bih imao zastupljen čitav spektar života, ne samo u smislu starosnih grupa i polova već i u smislu socijalnih i etničkih grupa.

909_zps574a593a.jpgMuzika iga ključnu ulogu u Vašim filmovima. Šta Vam je inspiracija?

- Volim džez u Nju Orleans stilu koji sam svirao na trombonu kada sam bio mlađi. Mislio da sam da ga moram upotrijebiti u jednom od svojih filmova i sada je bilo vrijeme da to uradim. Na početku filma tu je muzika koju je komponovao Beni Anderson [bivši član grupe ABBA (Benny Andersson)] koja ima iste korijene poput muzike u filmu "Pjesme sa drugog sprata". Izabrao sam takođe njemačku akademsku muziku a popularna sentimentalna pjesma iz tridesetih godina prošlog vijeka je adaptirana za solo na električnoj gitari i za marš.

Imali ste nekih 50 scena snimljenih u jednom kadru sa temama koje se ponavljaju. Koliko je bilo teško da izaberete one esencijalne i spojite ih u zajedno u bilo kakav smisleni redoslijed?

- Zapravo to jeste bilo veoma teško i samo je poslednja sekvenca bila namjerno stavljena na kraju jer sam želio da ljudi gledaju prema gore. Za druge scene nije bilo rasporeda. Želio sam da ga napravim ali sam o rasporedu odlučio za montažnim stolom.

Koristite veoma specifičnu monohromatsku šemu boja, najviše u nijansama sive. Zašto ne snimati u crno bijelom poput filmova iz italijanskog neorealizma kojem se toliko divite?

- To je tačno ali ukoliko upotrijebite crnu i bijelu, to je kanda prelako. Odmah naginjete ka mišljenju da stvarate dobru umjetnost. Meni se to uopšte ne dopada. Počeo sam da upotrebljavam te boje osamdesetih godina, pošto sam se nakon 15 godina odjednom osjetio veoma umornim od pravljenja filmova. Nisam bio inspirisan realističnim stilom koji sam koristio. Na sreću, pronašao sam izlaz iz toga. Počeo sam da koristim apstrakciju koja je takođe inspirisana slikarstvom, posebno periodom između dva svjetska rata, slikarstvom tridesetih godina u Njemačkoj. Moj omiljeni slikar je njemački ekspresionista Oto Diks. Koristeći apstrakciju, odjednom sam se osjetio slobodnim. Isto iskustvo sam imao sa ovim filmom pošto se ranije nikada nisam usuđivao da stvaram snove. To mi je ponovo dalo fantastičan osjećaj slobode. U snu, sve je moguće i dopušteno.

03_zps2a2c2804.jpgDa li razmišljate o publici kada pravite film?

- To je delikatno pitanje, pošto uvijek želite mnogobrojnu publiku. Ali u isto vrijeme, možete da spekulišete o tome šta je prosječan ukus da dosegnete najširu moguću publiku. Nisam ljubitelj toga. Nadam se da ukoliko napravim film tačno onako kakvog ga želim, da će se dopasti čak i drugim ljudima.

Da li posjećujete bioskope?

- Pravim svoje i ne gledam druge filmove jer ne želim da ih imam u glavi. Kada sam bio mlađi nije mi smetalo da budem inspirisan drugim rediteljima ali danas više volim da budem inspirisan slikarstvom, poezijom i muzikom. Čitam ja o radovima drugih reditelja i gledam najave za filmove. Jesam gledao nedavno jedan švedski film za koji sam mislio da je veoma dobar: "Draga" Johana Klinga (Johan Kling, Darling, 2007)

11_zps4e2d00c7.jpgČekali smo 25 godina na "Pjesme sa drugog sprata" i sedam godina na „Ti, koji živiš". Koliko dugo ćemo morati da čekamo na Vaš sledeći projekat?

- Ići će brže. Moram da učestvujem na toliko mnogo festivala i moram da dam mnogo intervjua. Trebaće mi bar mjesec dana da se odmorim.

[Izvor: Cineuropa | prevod: Bojan Ljubomir (objavljeno uz saglasnost urednika portala Cineuropa.org)]



Komentari (24)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

stefan.hauzer stefan.hauzer 17:35 16.12.2014

.

:) auuf. pesme sa drugog sprata su klasičan masterpis. sve se nadam,da će posle ovog ciklusa bergmana na rts2,sledeći na red doći ili roy andersson ili danski genije thomas vinterberg.

usput,sa njim sam se upoznao na nekoj od noći reklamoždera kada je išla reklama za osiguravajuće društvo trygg hansa:)))

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:06 16.12.2014

Re: .

Fascinantan tip sa izuzetnim smislom za humor

Reklame su

U vrijeme filma Cloud Atlas čitao sam intervju (ex-braće) brata i sestre Vačauski i kao preporuku su spomenuli Pjesme sa drugog sprata. Naravno to se moralo pogledati (i to uz padanje sa stolice i skidanje svih mogućih kapa i kačketa u stanu). Vačauski izuzetno cijene Andersona (posjećuju ga u njegovom studiju) - čak bih mogao da odem tako daleko da pomislim je Neoovo pravo prezime (Tomas Anderson) neki mali omaž ovom genijalcu.

edit
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:46 16.12.2014

Re: .

nisam ni skontao da se ovoliko puta ponovi prezime anderson u filmu. inače,ovaj poslednji anderssonov film je osvojio zlatnog lava . nisam ga gledao,ali verujem da je sjajan ako je pobedio birdmana i 99 homes. :)

(iako nagrade i nisu neki garant)
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:18 16.12.2014

Re: .

stefan.hauzer
inače,ovaj poslednji anderssonov film je osvojio zlatnog lava . nisam ga gledao,ali verujem da je sjajan ako je pobedio birdmana i 99 homes. :)
(iako nagrade i nisu neki garant)


I ja sam, pošto nisam stigao uopšte da pratim filmove poslednjih mjeseci, propustio tu informaciju.

Nisam gledao film, iskreno mu se radujem i drago mi je da je ovakav osoben autor dobio (još jednu) prestižnu nagradu. Već na reklamama, koje su prave male poslastice za ljubitelje isčašenog humora i kratke forme, čita se taj njegov upečatljiv stil - čvrsta, fiksirana kamera koja uglavnom nikud 'ne mrda' i, kao na uramljenom slikarskom platnu, sve se dešava bez prekida unutar ivica tog jednog dugog kadra. Naravno ovaj čovjek je sjajan i zbog stava

Iznad svega, to je film o ranjivosti ljudskih bića. Mi ne bi smjeli ponižavati jedni druge a ponekad su ljudi primorani da se ponižavaju. Uvijek sam veoma tužan kada vidim tu tendenciju kod ljudi danas. Na primjer u televizijskom rijaliti šou poput Farme, veoma je popularno ponižavati ljude a to je prosto veoma žalosno za gledanje.


a lično mu se divim zbog tog potpuno nezavisnog pristupa, sopstvenog biznisa, radne filozofije kojom finansira svoje radove.

sve se nadam,da će posle ovog ciklusa bergmana na rts2,sledeći na red doći ili roy andersson ili danski genije thomas vinterberg.


Iz tvoje tastature u oči urednika!
qqriq qqriq 22:42 16.12.2014

Re: .

sad je u najvećoj modi - kad pominjemo Dance - Nicolas Winding Refn, proslavio ga Ryan Gosling
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:06 17.12.2014

Re: .

Nicolas Winding Refn

pusher triology je kul. iako mi je poprilično dosadan,kao i ona nafurana susanne bier. ali mi je zato anders thomas jensen ,faca.

+ u svim filmovima mu glumi mads mikkelsen
(a mads je magnet za cice:)
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:29 17.12.2014

Re: .

a lično mu se divim zbog tog potpuno nezavisnog pristupa, sopstvenog biznisa, radne filozofije kojom finansira svoje radove.

:) uopšte nisam znao,da svoje filmove finansira iz reklama koje snima.
totalno divljenje.



+ jedna zika,koja nije ni iz danske,ni iz švedske - već norveške:
qqriq qqriq 10:01 17.12.2014

Re: .

+ u svim filmovima mu glumi mads mikkelsen
(a mads je magnet za cice:)


mads mi fiancee
jedan od mojih prvih komentara ever na blogu bio je baš taj, da se zna!



pusher jeste dosadan i meni, iako sam najveći fan skandinavskih triler filmova/romana, al sam odgledala samo zbog verenika.
mislim da grešiš oko bier, makar oko "After the Wedding". to je po meni odličan fim, rasplaka me čak, tad sam se i zaljubila u dečka. mrzi me sad da guglam, rano je ovo, al koliko pamtim, taj film je maznuo i oskara.
tako da bih danas da budem srećna, pa recimo..



bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:57 17.12.2014

Re: .

stefan.hauzer
Nicolas Winding Refn

pusher triology je kul. iako mi je poprilično dosadan,kao i ona nafurana susanne bier. ali mi je zato anders thomas jensen ,faca.

+ u svim filmovima mu glumi mads mikkelsen
(a mads je magnet za cice:)



Ništa nisam gledao. Ali eto ima preporuka i materijala uvijek.

Da se samo nadovežem na prethodni post kada smo divanili o bioskopskim iskustvima - dok je god mladih i muvanja - nema zime. Ne znam kako je tu prošao ali Finčer je u Lanjabuci bio prepuna sala, bar kad sam ja gledao.

Bilo mi zgodno da odem jedno veče i na Igre Gladi, mada nisam ljubitelj ali čitava ta atmosfera zna da bude otkačena - krene film nekoga da smara i umjesto da napuste projekciju krenu opušteni, glasniji komentari (kao onaj skeč u Radio Nadrealistima) i u jednom trenutku (ide opravdan spojler što bi rekao Bundalo Bojan) pobunjenici miniraju hidroelektranu zbog čega glavni grad i rezidencija tiranina Snow-a, kojeg igra sijedi Donald Saterland, ostaju bez struje.

- "Hah! Šta'š sad Snješko?!" - dobacuje Saterlandu mangup iz publike.

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:58 17.12.2014

Re: .



mads mi fiancee



pusher jeste dosadan i meni, iako sam najveći fan skandinavskih triler filmova/romana, al sam odgledala samo zbog verenika.


stefan.hauzer stefan.hauzer 14:00 17.12.2014

Re: .

"Hah! Šta'š sad Snješko?!"



jaril je na svim mestima ocrnio gone girl i sad nemam neku preteranu želju da ga odgledam. ali koliko vidim po kritikama ,to je još jedan od novih holivudskih blokbastera koji su dobri samo dok ih i ne pogledaš.

a sad kad se već autujemo; priznajem da sam gledao onaj poslednji tom kruzov film -edge of tomorrow i dopao mi se. ako stavimo po strani,da je maznuo foru iz dana mrmota,ovo je opako dobar film. drži pažnju,što je najbitnije i ima tu prvu polovinu filma,gde kruz odlično odrađuje ulogu - pa imaš utisak da gledaš komediju. kraj filma je već,standardno tom kruzovo vreme kada je on (ne)očekivana sila koja se (iznenada) pojavljuje i rešava stvari:)
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:04 17.12.2014

Re: .

mislim da grešiš oko bier, makar oko "After the Wedding". to je po meni odličan fim, rasplaka me čak, tad sam se i zaljubila u dečka.

pa to je i recept u novim danskim filmovima ;unajmiš madsa i eto dobrog filma. jagten je već priča za sebe. u tom filmu su mogli da glume i matorci pokupljeni ispred dragstora i to bi opet bio genijalan film:)

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:10 17.12.2014

Re: .

sad nemam neku preteranu želju da ga odgledam. ali koliko vidim po kritikama ,to je još jedan od novih holivudskih blokbastera koji su dobri samo dok ih i ne pogledaš.


Prošlo je vremena, ne znam da li "igra" još u bioskopu ali meni se veoma dopao - pogotovo što je u trejleru bila jedna zamka koja me je podsvjesno navela na pogrešan put (davno mi se to dogodilo sa filmom Village Majkl N. Šjamalana, što je sjajan osjećaj) u pretpostavci razrešenja. Vrijedan je gledanja, čak sam za blog pripremao prevod isrpnog Finčerovog intervjua koji je dao tokom premijere a radio ga je skajpom novinar, amer, ali pošto nije bilo odgovora na moj mail + zameten poslom, odustah. Funkcioniše, kao metafora braka i toplo ga preporučujem.


tom kruzov film -edge of tomorrow


Aaa, ovo treba baš na velikom platnu gledati.
qqriq qqriq 17:26 17.12.2014

Re: .

pa to je i recept u novim danskim filmovima ;unajmiš madsa i eto dobrog filma


Verenik mi vec vekovima u Kanadi, snima treci serijal Hanibala, u medjuvremenu se nasnimao i za Francuze. Svetska Faca. Ne vadi se sa svih većih festivala, on je sad welcome all over.
I nikad se neću složite za "Hunt".
Da nema Madsa, to ne bi bio tako moćan film. Nemoj sad da krenem s fotkama na kojima ljubi Zlatnu palmu.
Al ti, naravno, misliš da ćeš biti interesantniji i, kako da ne, provokativniji ako izvučeš dragstor iz rukava





stefan.hauzer stefan.hauzer 18:26 17.12.2014

Re: .

Al ti, naravno, misliš da ćeš biti interesantniji i, kako da ne, provokativniji ako izvučeš dragstor iz rukava

ne,to je bio sam povod da pustim najboljih 5:06 na youtube-u
qqriq qqriq 18:48 17.12.2014

Re: .

ne,to je bio sam povod

ni brat Lars nije loš at all, liče al mads LEP.
jel si gledao - kad smo kod Danaca, ono remek delo od "Ubistva"?
a tek muzika!
read my lips: Frans Bak

jasnaz jasnaz 11:07 21.12.2014

! ne diraj

susanne bier


ja volim ovaj (ok, glumaaac.. priznajem:):




bojan ljubomir jugovic -
Kraja Kraja 16:56 17.12.2014

...prosto...

...ste me naterali da "prilozim" za obavezno gledanje A Somewhat Gentle Man, film koji vas niko, sem dobrog prijatelja, ne moze naterati da gledate...
...a steta je ne pogledati...
...stelanu mozete dati najpromaseniju ulogu u nekom scenariju, sigurno ce nesto izvuci iz nje...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 17:36 17.12.2014

Re: ...prosto...

...stelanu mozete dati najpromaseniju ulogu u nekom scenariju, sigurno ce nesto izvuci iz nje...


Dobar je, baš.

Nisam gledao, hvala Kraja, gledam ocjenu 7.0 na ovom tvom linku - i čak nešto u poslednje vrijeme: što manja ocjena na IMDb-u meni film više sjeda.
Potražiću.

Da napravim malu digresiju, ranije sam negdje na blogu spominjao legendarnog Vladu K. Petrića, reditelja, harvardskog profesora, prvog direktora harvardske filmske arhive koji je u godinama ali





piše povremeno za Politikin subotnji kulturni dodatak - i u jednom tekstu je spomenuo kako je kao klinac sa ocem pjevao u banjalučkoj crkvi; zainteresovao sam se i doznao da je rodom iz Prnjavora, ali sam imao određenu dozu sumnje da zapravo nije iz onog (i mog) The Prnjavora jer ima više manjih mjesta u Srbiji i Bosni sa istim imenom (prnjavor - manastirski posjed) no međutim jedan poznanik Hashee, sarajlija koji od rata živi i radi u Prnjavoru i bavi se audio-vizuelnim uslugama ispriča mi na kafi da je the Vlada K. Petrić dolazio prije par godina u (naš i njegov) Prnjavor i ovaj mu je sticajem okolnosti pomogao, pošto mu se kamera pokvarila, da snimi neki video esej!



Kraja Kraja 18:51 17.12.2014

...sa imdb-om...

...se nesto lose dogadja u poslednje vreme...

gledam ocjenu 7.0 na ovom tvom linku


...ranije sam obavezno i ja gledao ocene nepoznatih filmova/rezisera/glumaca, citao komentare, ali sve cesce nailazim na neopravdano visoke (ali i niske ocene)...
...svakako, iz mog ugla gledano...
...od dobrog kutka za informacije imdb je (bar po meni) spao na izivljavanje besmislenim ocenama i komentarima, pa me sve vise podseca na nase vesti i komentare ispod...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 00:16 18.12.2014

Re: ...sa imdb-om...

...svakako, iz mog ugla gledano...


to je tako, formiraš neki svoj ukus i prosto nisi kompatibilan (ili jesi) sa većinskim doživljajem stvari. stelan mi je bio sjajan kod trira i često volim da pogledam gud vil hanting. jednoj starijoj ekipi ovdje u bl sam, tražili su baš maksuzije da im neke filmove preporučim, skrenuo pažnju na hodorovskog - posebno svetu planinu, međutim ljudima nije legao ali nikako , ali meni je to djelo baš visoko na best ever listi.
qqriq qqriq 22:09 17.12.2014

To

Scandinavia With Love



bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 00:04 20.12.2014

Re: To

Doobra... podcrtava misteriju, zakukuljenost, tragove, sumnje... prava.

Meni omiljena iz detektivskih serija

qqriq qqriq 10:07 20.12.2014

Re: To

prava.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana