Kultura| Ljubav| Muzika| Umetnost

[99] Tekstovi pjesama grupe Smak

bojan ljubomir jugovic RSS / 13.01.2018. u 18:15

Egregor.19330.jpeg

 "Tekstovi Smaka su idiotski. Čak mislim da je idiotski blaga reč. Da ne navodim sada primere, previše ih ima."

Diskusija na jednom blogu potakla me je da napišem par riječi i na ovu temu jer sam sasvim svjestan da među ljubiteljima i slušaocima (jugoslovenske) muzike postoji taj jedan, moram priznati, ruku na srce, dosta nepravedan i prenapuhan "mit o glupim tekstovima Smakovih pjesama" i potaknut jednim bestidnim komentarom (uvodni citat) jedne pretenciozne muzičke neznalice koja će, za razliku od Smaka - po svojim muzičkim djelima i uticaju na brojne pa i na svjetskom nivou značajne muzičare [poput Bojana Zulfikarpašića koji je kao pijanista dao možda najbriljantniji tribjut zvuku Točkove gitare i muzici Smaka na svom albumu "Xenophonia" (Label Bleu, 2006.)  u kompoziciji "Wheels" svirajući klavijaturama, potpomognutim gitarskim efektom distorzije, temu malo poznate ali među vrsnim muzičarima itekako poštovane i znamenite Smakove kompozicije "Maht-Pustinja" sa albuma Zašto ne volim sneg (PGP RTS, 1981)] trajno biti zabilježena u istoriji jugoslovenske i srpske muzike - ostati u muzičkom smislu upamćena samo u okviru svoje porodice i bliskih prijatelja (što je naravno za svako poštovanje ali nije opravdanje da se ostavljaju krajnje pretjerani, zlonamjerni komentari na račun radova zaista legendarne grupe). Naravno, srdačno ga pozdravljam i zahvaljujem mu što me je "inspirisao" da napišem ovaj tekst i nadam se da će, ukoliko ga bude čitao, proširiti svoja skromna znanja na tom planu.

19333.jpg      Taj nažalost široko rasprostranjeni i duboko ukorijenjen mit proizveden od strane muzičkih kritičara i prihvaćen od strane neupućenih slušalaca nije naravno potpuno neutemeljen i ne može se u potpunosti opovrgnuti, ne samo zbog činjenice što je zaista grupa Smak napravila nekoliko pjesama sa stvarno lošim tekstovima u poetskom, tematskom i značenjskom smislu ili zbog toga što je ponekad alt glas legendarnog nažalost pok. Smakovog pjevača Borisa Aranđelovića (1948-2015) zvučao zaista nerazumljivo (najbolji primjer je pjesma "Perle" koja otvara Smakov debitantski album istoimenog naziva iz 1975. godine čije je poprilično loše stihove mnogo godina kasnije s razlogom kompozitor, gitarista i lider grupe Radomir Mihailović Točak "obistinio" na Jutjub kanalu "SmakInfo" jer vjerovatno niko živ osim članova grupe i onog koji ih je napisao nije znao kako glase) već iz razloga što su Smakovci vrlo često koristili Borisov glas kao sofisticirani "muzički instrument" ("Tegoba") a ne kao medij preko kojeg bi se poslala bog zna kakva politički-društveno angažovana ili istorijski značajna poruka (no ipak ne smijemo zaboraviti vrlo solidne poetske slike, opise atmosfera koje savršeno idu uz zvuk u maniru istinskog art-roka i divne ljubavne stihove) često upotrebljavajući vokalizu tzv. skat pjevanje karakteristično za džez muziku upotrebom pojmova, apstraktnih riječi, slogova ili vokala ("Alo", refreni pjesama "Satelit" i "Gore-dole" itd.)

      Upotreba vokalize u Smakovoj muzici je kulminirala dosta kasnije, u umjetničkom smislu, smjelim i beskompromisnim albumom "Egregor" (PGP RTS, 1999.) na kojem osim jedne pjesme sa tekstom ("Padalica") ostale numere uopšte nemaju tekstove, i prema mojim skromnim saznanjima u pitanju je prilično jedinstven rok album sa skat pjevanjem u istoriji muzike (uz važnu napomenu da ne mora uopšte da znači da negdje u svijetu ne postoji nešto slično već samo da ja trenutno nemam nikakvu informaciju o tome) koji je i u muzičkom smislu vrlo respektabilan materijal zbog upotrebe poliritmije (dva bubnja sa različitim precizno definisanim aranžmanima) i gitarističke linearne (tonalne a ne klasične akordske) pratnje glasu koji pjeva skat melodiju. Moram priznati da je Smak (pa i ta nova postava grupe, sa pjevačem Dejanom Najdanovićem Najdom, čija je muzika veoma potcjenjena od strane novinara i muzičkih kritičara) samo napravio "Egregor" imao bi moje duboko poštovanje a drago mi je ipak što "Egregor" prepoznaju neki mlađi slušaoci potpuno "neoptrećeni" Smakovom bogatom muzičkom diskografijom kao i lošim ocjenama kritičara [primjera radi novinar, pisac i bubnjar Ivan Ivačković u svojoj zaista dobroj knjizi "Kako smo propevali - Jugoslavija i njena muzika" (Laguna, 2013) na moje duboko razočaranje ipak tvrdi sledeće: "I to je, međutim, bilo bolje od verzije Smaka koju su 1994. napravili Točak i Kepa; u toj podmlađenoj postavi, sa pevačem Dejanom Najdanovićem Najdom, basistom Vladom Samardžićem, gitaristom Milanom Milosavljevićem i Kepinim sinom Dejanom za drugim kompletom bubnjeva, kroz strašno arčenje stare slave objavili su u svakom pogledu neuspešne diskove Bioskop Fox (1995), Live Without Audience (1997) i Egregor (1999)."]  i mislim da će možda i taj beskompromisni i u muzičkom smislu veoma značajan album imati solidnu publiku i doživjeti veće poštovanje u vremenu koje je pred nama.

 19332.jpg     Dakle ja se djelimično slažem sa svim prethodno navedenim ocjenama koje su se svojevremeno pojavljivale u uticajnim regionalnim muzičkim časopisima (ne baš pametni tekstovi i nerazgovijetno pjevanje riječi u njima) ali bih ovom prilikom skrenuo pažnju i na dobre, solidne pa i prelijepe tekstove pjesama grupe Smak i opravdano stavio fokus na njih, ne da bih pretenciozno rušio spomenuti mit ili postavljao i dokazivao suprotnu tezu, već samo da bih ih podijelio sa dragim blogerima i čitaocima bloga kao neke, pa i u poetskom smislu - ako ne baš velikih umjetničkih dometa a ono bar kao - zanimljive radove. Dakle prenosim ih ovdje u potpunosti bez nekog posebno organizovanog reda u hronološkom ili tematskom smislu, već sasvim spontano po vlastitom sjećanju: "Zašto ne volim sneg", "The Pages of Our Time" (jedna prilično pristojna i solidna ljubavna pjesma o jednoj Ani - nažalost nije o božanstvenoj ljepotici Hani [98] ali sve Ane Bloga B92 ako vas ima, eto jedna divna balada na engleskom za vas), "Ogledalo", "Cigansko srce", "Hirošima" (meni zbog poruke, ne toliko zbog stihova, sjajan "hipijevski" tekst o pravu na izbor u životu), "Kad spavaš sam" [sa vrlo interesantnom i kreativnom korelacijom poslednjeg stiha refrena i muzike - dakle, recimo to tako,  "inverznom onomatopejom" u dijelu "Ko dođe da svira čuće tvoj ljutit glas: "('ljutit' gitarski rif)"], "Idi", "Miris nje", "Možda imam vremena", "Nebo je samo drum bez dna", "Ja volim tvoje grudi" (pristojna romantično-sanjalačka pjesma sa doziranom 19334.jpgerotikom), "Na Balkanu" (dosta dobar opis našeg mentaliteta), "Organizam blues", "El Dumo", "Strašilo" (sjajan prikaz mračnih nesrećnih devedesetih) i "Ljudi, nije fer" koja meni, ruku na srce, nije neka baš toliko draga pjesma, iako smo je naravno svirali u repertoaru grupe Maht (Vukojičić/Segić/Boček/Jugović), ali ja nisam mogao nikako da sporim aktuelnost njenih stihova (posebno "Čovek živi kao ker") kada sam 2012. godine zajedno sa cca 18.000 ljudi u beogradskoj Areni, uključujući mog veoma dragog prijatelja gitaristu Voju iz Mirijeva koji je tada vrlo hrabro nastupio sa svojim bendom Hipnagoga slike (Dragojlović/Dragoj/Đurić) kao predgrupa pred tolikim auditorijumom, pjevao u glas stihove te pjesme sa Borisom. Ko je tada bio tamo - vrlo dobro zna o čemu pričam. Navodim sada uz imena tekstopisaca tekstove svih izabranih pjesama (uz napomenu da ih svakako ima još dobrih ali je ovo neki moj nasumičan izbor po sjećanju) a muziku na njih sve, osim pjesme El Dumo koja je zapravo obrada istoimene numere engleskog muzičara Stiva Elisa (Steve Ellis), napisao je Radomir Mihailović Točak.

Radovan Šarenac
ZAŠTO NE VOLIM SNEG

Bela noć
Jek i razvejan glas
Zašto ne volim sneg

Noćas smrznut bol
Diže snežni hram
Jeca sve što znam
Svuda leden sjaj
Beli šum i kraj

Bela noć
Jek i razvejan glas
Zašto ne volim sneg

Beli se kroz noć
Moja snežna laž
Kao budan san
Diže leden raj
Beli hum i kraj
Zašto ne volim sneg

Mirko Glišić
PLAVA PESMA

Kako je drag tvoj lik
Nežan i plav buket
Upijaš moju moć
I ja sam tako slab

Vežeš mi oči
I telo mi lomiš
Ljubav je zločin
Jer ne znam ni ko si
Muči me ko si ti
Šeboj il' žut leptir
Zaželim krila, let
Al' tonem jako slab

Očajan ćutim
I gledam u prazno
Ljubav je zločin
Jer ne znam ni ko si

Veče, uzdah, šapat, zov
Gubim se u bolu svom

Radovan Šarenac
NEBESKI SPLAV

Slep je Bog za jad
Što tebi međi svod
Dalek je on
A zvezde su mu zar

Pomiluj sudbinu zlu
Bojom neba za sve
Znaj, ti si tren
Za bol i sne
Već čuješ zov
Dubine neba
Šumi ponor plav


Zaludan trud
K'o smrtnik gradiš
Ti nebeski splav

Zaludan trud
U nebo padaš
Nosiš samo strah
Samo strah

Zoran Amar
REMIZOV VALCER

Noć kao talas dodirnula je svet
Zemaljski lik prekrila tama
Zaspale zgrade, zatvorske kule
Crkve i dvorci, svuda je mir

Neće čuti otkucaj srca mog
Zvono ćuti niko ne čuje bol
A sudbina već kopa grobove
Kolevke sprema, prosipa zlatni prah

A meni je ovde strašno i hladno
Nevidljivo vidim carstvo i čam
Srce ne može, bolno se otima
Nečujno je prošla i noć

Prolaze ljudi povijeni u strahu
Bacam se u senku da li čuješ
Ti čuvas moj lik, strašni lik i glas
U poljupcu, da li ga čuvaš

THE PAGES OF OUR TIME

Ana, how I long to see you again
Ana, since you gone my life seem so gray
Since you gone I can't face another day

How do I need you to come and be with me
How do I need you to love and care for me

Girl, I still see your eyes
See your smile, chalenging the sun
You were shy, you were young
So gentle on my mind...

How do I need you to come and be with me
To come and be with me
How do I need you to love and care for me
Ana I need you to spend your life with me

I still can see you dance
Single songs I'll never hear again
O, could I change autumn back
The pages of our time

Then my heart will burst with love
And my soul will fill with joy
For you

OGLEDALO

Sav izgubljen od nekog staračkog straha i tuge
Pred ogledalom sam optužujem sebe i druge

Kao bolesnik pod punom narkozom
Ja tonem u neki teški mrak
Kao pod nekom dubokom hipnozom
Vidim da klonem da nisam jak

Ogledalo se brzo krivi
I slutim svoj pregažen lik
I više mi se baš ne živi
Ranjeni lav ispušta krik

Sve jeseni ko da kucaju kišom na vrata
I stežu me nekom ledenom omčom oko vrata

Bliži se kraju propala drama
Zavesa pada poslednji čin
Glumac će sići sa reklama
U nekoj rupi ljuštiće džin

Ogledalo se brzo krivi
I slutim svoj pregažen lik
I više mi se baš ne živi
Ranjeni lav ispušta krik

Ni ispovest nema mesta da bude i stane
Sve govori samo noć može meni da svane

Hej režiseri te moje zle sreće
Ja honorara se odričem svog
Više mi ništa pomoći neće
Ni psihijatar ni lažni bog

CIGANSKO SRCE

Neko u meni pljačka spokojstvo i mir
Vatrenim kopljem bode, muti zlatan vir
Traži u miru biser moju pesmu vrag
Kida iz duše cveće pravi crni trag

O, Zemljo, tužna mati patim svaki dan
Zelena polja tvoja kriju čudan san
Hteo bih, ah, da mogu da razrušim zid
Da svojom pesmom nekom slepom vratim vid

Cigansko srce moje
Ukradi dugi boje

Pokaži se ko si
I đavo nek' nosi
Pesme moje

Moj život kao Mesec vrti se u krug
Ne brini majko Zemljo vratiću ti dug
Zelena polja tvoja kriju čudan san
Neko će jednom doći da ukrade dan

Marina Tucaković
HIROŠIMA

Moj svet je izvan kancelarija
I nemam cilj da budem šef
Presit sam ustaljenih arija
Za mene to je jeftin blef

Prljavi novac me ne zanima
Po meri idealan kroj
Otrcan vući ću se danima
Ali će Svemir biti moj
Dovoljno sam lud
Da i ja svoj imam sud
I da imam neki stav
Bio kriv ili prav
Jer, dovoljno sam lud
Da i ja svoj imam sud
I da pobegnem kad tad

U svet u kom sam sad

Ne gnjavite me sa diplomama
Smeta li nekom što sam prost
Nedeljnim ručkom i aromama
Kao pas ću rađe golu kost

Svet ima pravo da me prezire
U oku da im budem trn
Al' ne dam ove svoje nemire
Nek' uzmu beo, ja ću crn

KAD SPAVAŠ SAM

Jastuci su tvrdi kad spavaš sam
Dušeci su uski kad spavaš sam
Jorgani su kratki kad spavaš sam
Kreveti su strmi kad spavaš sam

Pokušaj da spavaš u klaviru
Poklopcem se pokri umesto jorganom
Stavi neke note pod glavu
Ko dođe da svira čuće tvoj ljutit glas:

['ljutit' gitarski rif]

Noge su tako hladne kad spavaš sam
Često piješ vodu kad spavaš sam
Leziš na stomaku kad spavaš sam
Nebulozno sanjaš kad spavaš sam

Sve te nešto svrbi kad spavaš sam
Nokti su ti grubi kad spavaš sam
Iz česme voda kaplje kad spavaš sam
Komarac se uvek čuje kad spavaš sam

Radomir Mihailović Točak
MIRIS NJE

Ko dodir svile šumi glas
Plav i nežan miris nje

Rumen njenih obraza
Miris njenih ramena
Kao iz nemih filmova
Milog toplog pogleda

Smeštene čari u dečji lik
Večni simbol na grudima
To je za oči pojava
Lep trenutak prisustva

Sitan pomer bokova
S one strane razuma
Ako je dodir moguć tad
Srce žudi bez razloga

Igra kratkih pogleda
Slike u masti prave trag
Sve sto čini lepo je
Sve što ćuti tačno je

Radomir Mihailović Točak
IDI

Idi da sanjam
Idi da budem sam
Idi i nešto kupi
Kupuj po ceo dan

Idi po svetu
Idi u Novi Sad
Idi i piši
Piši po ceo dan

Idi u krevet
Idi, san je lek
Idi i sanjaj lepo
Prespavaj ceo vek

JA VOLIM TVOJE GRUDI

Znas da nekad čitam brigu sa obraza tvog
Mozda slutiš, lažem te

Potpuno se slažem s tobom
Glumim da nisam kriv
I ćutim sa razlogom

Ja volim tvoje grudi
Ja ćutim u tvojoj kosi
Bez uvrede, ja maštam te

Vodiću te u Indiju
Da razgledaš svet
Možda bi isto shvatili

Postoji način da neki svet imaš kao svoj
Sve u cilju da mi veruješ


NEBO JE SAMO DRUM BEZ DNA

Daljina je san koji sanjam tu
Sija čudan dan na mom jastuku
Čudan dan s jastuka mi sja
Dan u kom te najzad videh ja
Kažu ne, nemoj lađom sna
Nebo je samo drum bez dna
Vratićeš se pre ali dosta star
Onda ti za sve život gubi čar

Kažu ne, nemoj lađom sna
Nebo je samo drum bez dna
Kažu da je ono isto svud
Mada još nisu prošli tu

Čekaj jedan tren
Ja ću odmah doć'
Samo s čela snen
Da obrišem noć

Dado Topić / Marina Tucaković
NA BALKANU

U nama na Balkanu struji ista krv
Sve nas često grize jedan isti crv
Na Balkanu

U nama na Balkanu tinja isti žar
Zalogaj, piće, žene važna su nam stvar
Važna stvar

Mi smo na Balkanu jasni kao dan
Optimizam pravi Nikom od nas nije stran
Nije stran

Mi smo na Balkanu zdravi kao dren
Uvek samo svoji nikad tuđi plen
Na Balkanu

EL DUMO

Danas mi smo sami tu
Haj'mo mi u vis
Da Suncu skinem oreol
Da nebo shvati moju bol

Ti čekaj, sad ću odmah
Ti čekaj, sad ću odmah ja
Pa gde si bila ti?

Kazuj gde put je taj
Pesma i smrt sad tu su znam
Gde trepti moje mašte val
I beo ljiljan krasi bal

Plačem sam, ne skrivam bol
Oči su mi krv
Zbog tebe jer te nema, znaj
Zbog pege tvoje režim ja
A kažeš mi ti

Radomir Mihailović Točak
STRAŠILO

Strašilo u nama pregaženi lik
Siva stvarnost otuđeni mi
Strašilo je simbol ovog vremena
Glad za skidanjem teškog bremena

Strašilo je stanje utabani trag
Istine i laži niskog uma prag
Strašilo u glavi da ne leti vid
Svetlost u duši da izgori stid

Kroz vazduh svetli prah
Da ljudima otera strah
Da usmeri zrak
Da izgori mrak

Strašilo u nama pregaženi lik
Telo slama nacrtani krik
Strašilo je život neki lažni raj
Čak ni pesma ne donosi sjaj

Strašilo je moda utabani trag
Istine i laži odneo je vrag
Strašilo u glavi da ne leti vid
Svetlost u duši da izgori stid

Kroz vazduh svetli prah
Da ljudima otera strah
Da usmeri zrak
Da izgori mrak

Strašilo u krvi opstanak i štit
Sve je postalo samo jedan mit
Strašilo je mora i potpuni jad
Čovek veruje samo dok je mlad

Kroz vazduh svetli prah
Da ljudima otera strah
Da usmeri zrak
Da izgori mrak

Mirko Glišić
LJUDI, NIJE FER

Ljudi nije fer
Čovek živi kao ker
Misli na sve
Brani svoga tela greh
Uvek plaća drugom ceh
Ludom glavom ruši zid
Vrlo kratak ima vid

Sad je čas beži od zla
Ja sam pas ti si kao ja

Svako nosi žig
Večno teče gorak med
Ti si k'o ja
Voliš pesmu majski dan
Citas Balzakov roman
Voliš dobar modni film
Elegantan tvoj je stil

Ljudi nije fer
Čovek živi kao ker
Misli na sve
Samo život nije laž
Nosi neku čudnu draž
Vino, ljubav, so i greh
Život to je plač i smeh

I na kraju ovog teksta u kojem pokazujem kako grupa Smak iza sebe ima očigledno popriličan broj  pjesama koje imaju tekstove koji uopše nisu glupi već solidno napisani, želim svim ljubiteljima legendarne grupe Smak, sigurno jedne od najuticajnijih grupa u istoriji jugoslovenske pop rok muzike, da sa velikim zadovoljstvom prenesem sledeće obavještenje sa njihovog zvaničnog Jutjub kanala "SmakInfo" objavljeno 3.1.2018. godine:

"Na ovaj način informišemo o planiranom koncertu grupe Smak koji bi se desio u narednom periodu, čim se ispune odgovarajući uslovi, o čemu ćemo vas onda obavestiti. Svima želimo samo najbolje Točak, Kepa, Zoran, Mikica, Najda, Dejan, Šomi, Deki, Filip, Ana, Trnda, Pera. (Snimci iz Kombank Arene, sa tonske probe, dan uoči koncerta 2012)."

 

 Hvala Spiri za pomoć oko postavljanja video klipa u tekst editor bloga i Maksi, dakle još jednom, za Ivačkovićevu knjigu iz koje citiram rečenicu o poslednja tri albuma grupe Smak s kojom se duboko ne slažem eto kao jedan istinski provincijski marginalac (provincijski jer živim u provinciji a marginalac zato što većina ljudi koji danas žive u mom gradu u kojem sam se rodio uopšte ne znaju ko sam i čime se bavim).  

Atačmenti



Komentari (217)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 18:51 13.01.2018

Ove pesme zaista nisu lose

kada se citaju ovako, "na papiru".

I sada kad razmisljam zasto ih nikad nisam cuo na ovaj nacin, dolazim do onog sto si napisao da je pevanje bilo nerazumljivo i da je bilo nekih pesama sa objetivno losim tekstovima i to je onda, zajedno, napravilo zid prema njima.

Nego da ispricam jos nesto. Malopre gledam mog sina sta radi. I shvatim da to sto radi je prakticno savrsena polovina njegove mame i mene, da je savrseno usrednjio nas dvoje u jednoj radnji.

Stavio je tablet na klavir, otvorio youtube, pronasao je snimke zvukova kada se pali Windows (XP, 8 i 10) i pokusava da ih skine na klaviru.

Bili Piton Bili Piton 19:34 13.01.2018

Re: Ove pesme zaista nisu lose

alselone


Stavio je tablet na klavir, otvorio youtube, pronasao je snimke zvukova kada se pali Windows (XP, 8 i 10) i pokusava da ih skine na klaviru.



Samo da te upozorim, tako se počinje.


Kolega BLJJ, vi ste od nečije usputne primedbe napravili čitav blog? To se zove ekonomičnost u izboru materijala


Kakvoća Smakovih tekstova često se brka sa kakvoćom Borisove dikcije (koja je, nažalost, oduvek bila katastrofalna). Znam da zabuna ne leži sasvim u tom grmu, ali, čisto da ne ostane nerečeno.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:34 13.01.2018

Re: Ove pesme zaista nisu lose

Kolega BLJJ


Wow, hvala na komplimentu Bili zaista, ti si ipak daleko daleko obrazovaniji muzičar i kompozitor od mene. U tom smislu veliko hvala ali ruku na srce nema zaista potrebe da mi persiraš jer to ne radimo ovdje na blogu sa jednim meni dragim izuzetkom prema gospodinu Čeru iz zahvalnosti i zbog godina iako je on jedan pravi laf mladalačkog duha takoreći dvadesetogodišnjak.


Kolega BLJJ, vi ste od nečije usputne primedbe napravili čitav blog? To se zove ekonomičnost u izboru materijala


Ovo je zaista najbrži tekst koji sam ikada napisao na blogu u ovih 10 godina, dakle sve osim tekstova pjesama direkt u tastaturu. Mislim da tom liku u usputnoj primjedbi koja je baš gaf monumentalnih razmjera sa postojećim skelama Gaudijeve crkve Sagrada Falimija u Barseloni - može biti najvažnija referenca u njegovom dodiru sa muzikom Mislim ipak da je tema zanimljiva i dostojna jednog bloga.

EDIT: napominjem da sam ga editovao u međuvremenu, dakle ipak mi je uzelo malo više vremena.

Kakvoća Smakovih tekstova često se brka sa kakvoćom Borisove dikcije (koja je, nažalost, oduvek bila katastrofalna). Znam da zabuna ne leži sasvim u tom grmu, ali, čisto da ne ostane nerečeno.


Naravno, slažem se nešto slično tome sam naveo gore ali svakako opaska na mjestu

Milan Novković Milan Novković 20:45 13.01.2018

Re: Ove pesme zaista nisu lose

alselone
...Malopre gledam mog sina sta radi. I shvatim da to sto radi je prakticno savrsena polovina njegove mame i mene, da je savrseno usrednjio nas dvoje u jednoj radnji.

Stavio je tablet na klavir, otvorio youtube, pronasao je snimke zvukova kada se pali Windows (XP, 8 i 10) i pokusava da ih skine na klaviru...

Misliš na majku je lep, pametan i muzikalan, a na tebe dlakav i ume da pokrene windows
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:12 13.01.2018

Re: Ove pesme zaista nisu lose

Ove pesme zaista nisu lose
kada se citaju ovako, "na papiru".


U potpunosti se slažem s tobom Als, evo skrećem pažnju da su neke od navedenih pjesama one koje pjeva Najda i one su sasvim sasvim razgovjetne.Toplo preporučujem i za slušanje uz kljuckanje one divne hrane i kuckanje u računare ne slupo
Bili Piton Bili Piton 21:14 13.01.2018

Re: Ove pesme zaista nisu lose


Ja sam u stvari hteo, oh, never mind.



bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:17 13.01.2018

Re: Ove pesme zaista nisu lose

Ja sam u stvari hteo, oh, never mind.


Hahaha, hebi ga sad, ako je bila ironija prihvatam naravno i to
alselone alselone 07:22 14.01.2018

Re: Ove pesme zaista nisu lose

Samo da te upozorim, tako se počinje.

Voleo bih da si u pravu.

Ali meni je tu zaista komedija to kako pokusava da skida melodiju Windows-a. Znaci, podelio je svoju ljubav prema muzici i prema racunarima tacno po sredini. Ne pokusava da skine neki ton iz crtaca, neki pocetak pesme, nemam pojma, nego Windows. Ko bi se Windowsa setio. :)

Znas kad sam osetio da je pocelo? Pre godinu dana, imao je 5 godina, vozili smo se kolima u vrtic sami nas dvojica, isla je pesma na radiju i on je pitao tada koji je je to instrument <ks, ks> pokusvajuci da kopira zvuk. I onda je sledecih nedelju, dve, stalno pitao za instrumente kad slusamo radio.
alselone alselone 07:23 14.01.2018

Re: Ove pesme zaista nisu lose

Misliš na majku je lep, pametan i muzikalan, a na tebe dlakav i ume da pokrene windows


Upravo to i mislim.
Черевићан Черевићан 19:25 13.01.2018

Diskusija na blogu

inspirisala me da napišem ovu strofu

осмислити рекоказ за песму,
том ко уме ... мука баш и ние,
углазбити строфе написане
е, ту кључић ..утиска се крије

п.с.
Пјевача пак дикција,
море бит' објекција
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 03:32 14.01.2018

Re: Diskusija na blogu

осмислити рекоказ за песму,
том ко уме ... мука баш и ние,
углазбити строфе написане
е, ту кључић ..утиска се крије

п.с.
Пјевача пак дикција,
море бит' објекција


Hehe, itekako radimo na muzici Vaše pjesme o božanstvenoj ljepotici Hani iz prethodnog bloga gos'n Čer a vidim da pomalo koristite i ijekavicu kao sasvim legitiman i ravnopravan dijalekt srpskog jezika što mi je veoma drago. Pjevajući Dučića u onoj njegovoj pjesmi April o buđenju proljeća koju sam okačio u donjem komentaru naravno Zlaja u komplikovanoj a ja u jednostavnoj verziji te pjesme prosto moramo pjevati ekavicu što nam je takođe posebno drago.
blogovatelj blogovatelj 19:42 13.01.2018

Kontradikcija

pokrenut jednim bestidnim komentarom (uvodni citat) jedne pretenciozne muzičke neznalice


Dakle ja se djelimično slažem sa svim prethodno navedenim ocjenama koje su se svojevremeno pojavljivale u uticajnim regionalnim muzičkim časopisima (ne baš pametni tekstovi i nerazgovijetno pjevanje riječi u njima)


Delimično se slažeš sa neznalicom, ili si i sam neznalica?
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:48 13.01.2018

100 % istina

blogovatelj
pokrenut jednim bestidnim komentarom (uvodni citat) jedne pretenciozne muzičke neznalice


Dakle ja se djelimično slažem sa svim prethodno navedenim ocjenama koje su se svojevremeno pojavljivale u uticajnim regionalnim muzičkim časopisima (ne baš pametni tekstovi i nerazgovijetno pjevanje riječi u njima)


Delimično se slažeš sa neznalicom, ili si i sam neznalica?


Tamo sam ti ostavio koment, vidi diskretno sam ne pominjući ti pseudonim rekao šta mislim o tvom znanju o muzici i iza toga stojim 200% jer ipak tekstove mojih blogova "penetriraju" dragi pseudonimi daleko daleko pametnijih ljudi na ovom blogu koje sa zadovoljstvom spominjem.

Izgleda da pored očiglednog problema sa čitanjem napisanog kao tamo imaš i logičkih problema sa povezivanjem - dakle koju ti vidiš vezu između ovog što citiraš i onoga što si ti odvalio:

"Tekstovi Smaka su idiotski. Čak mislim da je idiotski blaga reč. Da ne navodim sada primere, previše ih ima."


Nikako ne mislim za sebe da sam po ovom pitanju neznalica, naprotiv odlično znam o čemu pričam. Da sasvim budem siguran da ukapiraš+skontaš+skužiš šta želim da ti kažem jer vidim da imaš žestokih problema s tim: Niti su baš idiotski niti ima previše primjera loših tekstova. Izvoli ubijedi me u suprotno ako možeš. Iskreno mislim da ti zaista zaista zaista nemaš pojma o čemu pričaš.

Dakle dobri čovječe, nemoj dozvoliti da te jebe đavolja sujeta i da nastavljaš u pogrešnom tamnom pravcu, već priznaj da si žestoko pogriješio i evo pažljivo pročitaj moj tekst (kao i vrlo pažljivo moje komentare na onom blogu jer se trudim da argumentovano precizno i jasno pišem kao što pišem svaki božji tekst i komentar na ovom blogu punih 10 godina iza kojih stojim 100%) i vidjećeš nešto ćeš malo naučiti i proširiti saznanje.

Dok ovo pišem u pabu Pet Lampi u Prnjavoru čiji je vlasnik, veliki entuzijasta i ljubitelj kvalitetne muzike, Branko Đurić došla nam je u goste odlična grupa In Progres iz Subotice, slušam živu svirku i uživam.

Tatjana Stricki - vokal
Boris Tatalović gitara, vokal
Poósz Béla - bubnjevi
Jovan Kojić - bas
Mario Radonjić - klavijature


marco_de.manccini marco_de.manccini 20:03 13.01.2018

Dejna Karvi o tekstovima Smaka



she's cold as ice
paradise
and the feeling
was so nice

there's a lady i know
if i did not know her
she'd be a lady
i didn't know

cold as ice, o yeah

and my lady
she went downtown
she bought some broccoli
she brought it home

she's choppin' broccoli
choppin' broccoli
choppin' broccoli
she's choppin' broccoli
...
she's choppin' broccoleeeeee iiiiiii

Bili Piton Bili Piton 20:06 13.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:50 13.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Dejna Karvi o tekstovima Smaka


Simpatična šala Marko i ja te znam po njima ali imaš li ti neko svoje mišljenje o ovim tekstovima koje sam izložio na uvid, to mene kopka
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:06 13.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

A, glup sam ja za poeziju, ništa ne razumem, ionako je to sve završilo s Preverom. Tri šibice u noći i, ćao, nema više.

VRT

Hiljade i hiljade godina
Neće biti dovoljno
Da iskažu
Onaj tren večnosti
Kad si me poljubila
Kad sam te poljubio
Onoga svetlog jutra
U parku Monsuri u Parizu
Na zemlji
Koja se u zvezde računa
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:09 13.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

A, glup sam ja za poeziju, ništa ne razumem,


Hahaha, pa tako onda reci
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:45 13.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Nego, drugo mene muči, kako se zvanično zove ovaj akord

F-A-C-E,

Prvo sam hteo da pitam kako se zove C-F-G-H, pa sam se setio da to isto neko zapisuje i kao C-F-G-B (nemam pojma, nešto nemački, saksonski, burgundski sistem, bemliga, i u to se razumem ko i u poeziju) pa da se ne zbunjujemo.

Bili Piton Bili Piton 23:17 13.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

marco_de.manccini
Nego, drugo mene muči, kako se zvanično zove ovaj akord

F-A-C-E,




Fmaj7, odnosno, akademski rečeno, veliki durski septakord na F.

Jedan je od najseksi akorada u spektru (zapravo, običan durski kvintakord s dodatom velikom septimom, ali u toj septimi je sav zez). Evo numere harmonski izgradjene skoro u potpunosti na velikim durskim septakordima.



marco_de.manccini marco_de.manccini 04:12 14.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Fmaj7, odnosno, akademski rečeno, veliki durski septakord na F.

Супер, фала, ово maj je, ваљда, претпостављам, од major, односно, дурски. А како се онда званично, што кажеш, академски, зове обична седмица, као

F-A-C-D#

ЕДИТ. А, нема везе, сконтала Минка, F7, доминантна седмица.

marco_de.manccini marco_de.manccini 04:42 14.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Јесте, мај7 је секси, а најсексији, зна се, у једној, јединој







srdjan.pajic srdjan.pajic 05:32 14.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

marco_de.manccini
Јесте, мај7 је секси, а најсексији, зна се, у једној, јединој


Evo ga i ovde, cenim da je svako ko je iz naših krajeva ikad uzeo gitaru u ruke prvi put u'vatio efmajsedam u ovoj pesmici, dok mu je na ramenu uzdisala kakva zaneta i omekšala mlada padavičarka, ili bar drugar Laza, u nedostatku pravog primerka ženskog roda.





Gospodja Klara Gospodja Klara 08:36 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka


Fmaj7, odnosno, akademski rečeno, veliki durski septakord na F.

Jedan je od najseksi akorada u spektru (zapravo, običan durski kvintakord s dodatom velikom septimom, ali u toj septimi je sav zez). Evo numere harmonski izgradjene skoro u potpunosti na velikim durskim septakordima.



Cvetam, znala sam odgovor, raste mi ego, još malo pa ću i blog da napišem.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:31 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

F-A-C-D#

ЕДИТ. А, нема везе, сконтала Минка, F7, доминантна седмица.

iako isto zvuči, ta "domonantna sedmica" bi bila Es, a to što si napisao je prvi obrtaj akorda Dis-F-A-C, jednog od alterovanih akorada hromatskog tipa, ali da ne tupim više.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:03 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

О, никад ми није била јасна разлика између Dis и Es, то је исто, апсолутно исто, али мислим да си ми помогла да схватим, можда не тачно, али некакав ред је успостављен у мојој глави (није то мала ствар). Дакле, сами за себе Dis и Es јесу исто. Али у скалама и акордима, формално гледано, нису. Онај последњи интервал у седмици, интервал између трећег и четвртог тона у акорду, некаква је терца, и ако је велика, C-Е, онда добијеш тај велики дурски септакорд (да ли се зато зове велики, због те последње велике терце?), а ако је мала, C-Es, онда добијеш доминантни септакорд. Или, још простије, да би се нешто звало седмица мора да има седми тон из одговарајуће скале, доминантна седмица ако је снижени седми, а велика ако није.

Ја сам стварно дунстер за теорију, али ме ствари занимају, нисам ишао у музичку школу, нешто читам сам, зато и питам како се ствари званично зову, да боље разумем.

Сад сам у фази као неко што гледа филм и стално запиткује, чекај, ко беше овај опет, како се зове, је л' то онај исти ...

Или још бољи опис, кад читам ноте почнем од G па бројим, горе или доле, дакле, мрдам уснама и сричем, дотле сам стигао.
maksa83 maksa83 16:37 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Дакле, сами за себе Dis и Es јесу исто. Али у скалама и акордима, формално гледано, нису.

Matematičar dobio šta je zaslužio!

U sklopu akcije "naučimo ipak i nešto te teorije" da bih ukapirao kako to stvarno radi prvo sam napravio malo softvera koji generiše skale i njihove akorde, i da bih naučio 'de je šta napravio sam aplikaciju za bubanje fretboarda. Bilo je jako zabavno praviti je ali je nisam mnogo koristio. (FretboardDojo, Music).

I kad sam to slupao odmah je izleteo bag kroz koji sam naučio zašto je to tako, tj. zašto šašavci imaju jedan isti ton koji se nekad zove ovako a nekad onako, naime u skali ne mogu da figurišu dva tona sa istim "slovom", što će ti se desiti ako skalu generišeš matematički tj. algoritamski (vidi kod ako te ne mrzi, ima ga malo i relativno je prost). Zato kad dođeš dotle da sa nekom kombinacijom intervala u skali dobiješ dva tona sa istim "slovom" uzmeš ono drugo ... ne-isto. Skroz moguće da neko ko stvarno zna sve ovo sada želi da mi iskopa oči viljuškom zbog ovog objašnjenja.

JJ Beba JJ Beba 16:39 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Dis-F-A-C,

meni se svidža ovo F A C
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:02 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Skroz moguće da neko ko stvarno zna sve ovo sada želi da mi iskopa oči viljuškom zbog ovog objašnjenja.

За објашњење и тако и тако, само им не показуј код, скратили бе те за главу за то индексирање од нуле, не може, бре, велика дурска седмица да буде 0-2-4-6, мора 1-3-5-7. Где ће ти душа, седмица без 7.

Иначе, уопште ми се не допада име "велики дурски септакорд" за мај7, то велико па дурско све некако звучи ћошкасто и тврдо, а мај7 леп, мекан, отворен, узбудљив.
maksa83 maksa83 17:27 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

кратили бе те за главу за то индексирање од нуле, не може, бре, велика дурска седмица да буде 0-2-4-6, мора 1-3-5-7. Где ће ти душа, седмица без 7.

Gde su sada blogobranitelji srpstva da vide kako vam nije dosta što ste nam uzeli Kosovo, nego namećete američke kulturne obrasce u kojima se prizemlje obeležava sa 1. Da je Bog naš Pravoslavni hteo da se broji od 1 a ne od 0 drugačije bi ša'nuo K&R kada su pravili C. Znači svi da se navikavate polako na taj jedini prirodan poredak stvari.

(Imam iks real life anegdota za to brojjanje od 0, ali bi to bilo samo malo smešnije od mitskih viceva iz Matematičke, dakle nimalo.)
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:38 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Нису амерички обрасци, али на добром си трагу, оно до-ре-ми-фа-со-ла-си-до долази од првих речи у стиховима неке римокатоличке песме у част Јована Крститеља. Додуше, има и друга теорија, да то долази од Арапа. У сваком случају, нека подвала је у питању.

Milan Novković Milan Novković 17:47 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

maksa83
...Da je Bog naš Pravoslavni hteo da se broji od 1 a ne od 0 drugačije bi ša'nuo K&R ...

Ima jedna knjiga (ne ta), pa biblioteka, gde je Bog Prigrevački šanuo autorima (Numerical Recipes in C, ne znam dal si kušo) da indeksi mogu da idu kako oćeš - od 17 do 39, npr).

Kanonična religiozna forma to nije dozvoljavala (mora da su i K i R oćelavili od knjige, nije bitno ko ide prvi) pa ja to lepo sve prepišem (1997., npr, nisam više dete, bar ne malo, sa 40 godina).

A knjiga debela, puna algoritama, pogodi koliko se to dugo debagiralo - imaš jedan pokušaj
niccolo niccolo 19:41 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

FretboardDojo,

U, ovo ću da pogledam posle...tj. jel može to da otvori devetka kako treba?
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:02 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

čekaj, bre, devetka, još sedmice nismo raskrstili.
maksa83 maksa83 20:12 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

U, ovo ću da pogledam posle...tj. jel može to da otvori devetka kako treba?

Može da radi na iOS9, ali nećeš ovo moći da koristiš (osim ako ne svučeš i instaliraš sebi XCode i izbilduješ sam sebi aplikaciju) pošto je u sorsu. Ima takvih (beskrajno boljih) aplikacija po storu, nije problem da se nađe, ovo je više bila vežba, način da se navedem da ukapiram "matematiku" instrumenta. Zapravo izgovor da se nešto programira...
niccolo niccolo 20:18 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Može da radi na iOS9

Ma ne, pitao sam da li može da ga otvori Xcode 9, sećam se da se nešto bunio oko nekog projekta pravljenog u Swift 3, u međuvremenu sam zaboravio šta je bilo u pitanju (pošto mi i nije bilo preterano bitno).
maksa83 maksa83 20:26 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Ma ne, pitao sam da li može da ga otvori Xcode 9,

Ao sad sam proverio, prc, ne može, traži da se otvori sa XCode 8 da ga ovaj iskonvertuje sa Swifta 2 na Swift 3 pa onda može XCode9. Stvarno su teški pajaci.
niccolo niccolo 21:02 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Stvarno su teški pajaci.

Mislim da namerno kinje developere da stalno dorađuju aplikacije, a time i posredno korisnike da stalno apdejtuju iOS i onda posledično i da kupuju i nove telefone. Tako da mi je profit verovatnije objašnjenje...

maksa83 maksa83 21:11 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Mislim da namerno kinje developere da stalno dorađuju aplikacije, a time i posredno korisnike da stalno apdejtuju iOS i onda posledično i da kupuju i nove telefone. Tako da mi je profit verovatnije objašnjenje...

Jok, korisnici su (imam prilično precizne statistike) vrlo ažurni po tom pitanju i nov iOS proliferuje jako brzo na 90% sprava, za razliku od Androida kog ćeš dobiti možda jednom ako se zvezde slože, ali najverovatnije nećeš. Ovo je prosto njihova aljkavost kod njihovih razvojnih alata koji su popriličan krš - spram Microsofta su jako neozbiljni u tom domenu.
narcis narcis 21:14 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

vrlo ažurni

el istina da aple naplaćuje ažuriranja
maksa83 maksa83 21:15 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

el istina da aple naplaćuje ažuriranja

Ne.
niccolo niccolo 21:17 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Ovo je prosto njihova aljkavost kod njihovih razvojnih alata koji su popriličan krš - spram Microsofta su jako neozbiljni u tom domenu.

Onda je verovatno to

el istina da aple naplaćuje ažuriranja

Nije
narcis narcis 21:20 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

niccolo
Ovo je prosto njihova aljkavost kod njihovih razvojnih alata koji su popriličan krš - spram Microsofta su jako neozbiljni u tom domenu.

Onda je verovatno to

el istina da aple naplaćuje ažuriranja

Nije

ja to čuo od homera simpsona
alselone alselone 21:22 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Apple OS u ovom momentu kasni jedni godinu dana za Androidom po UX-u. Toliko lepih i ergonomskih ficera sa kojima prosto srastes na Androidu, potpuno nejasno ne postoje na iOS.

Jok, korisnici su (imam prilično precizne statistike) vrlo ažurni po tom pitanju i nov iOS proliferuje jako brzo na 90% sprava, za razliku od Androida kog ćeš dobiti možda jednom ako se zvezde slože, ali najverovatnije nećeš.

Apple je jedan OS i jedan telefon. Android je jedan OS i stotine telefona. Razlika je drasticna.

Slicno kao sto je Windows muku mucio sa svim varijacijama hardvera, unistavao se da napravi Plug and Prey, dok je Apple "hardkodovao" drajvere i pola kernela uvezanog sa tim.
docsumann docsumann 21:30 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka


kako rola trol patrola

niccolo niccolo 21:32 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Toliko lepih i ergonomskih ficera sa kojima prosto srastes na Androidu, potpuno nejasno ne postoje na iOS.

Daj primer (ne zezam te, zaista me zanima).
alselone alselone 21:52 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka


Daj primer (ne zezam te, zaista me zanima).


Evo jedan. Izvukao si quick menu od dole, i tu vidis status vifija. Ali ako hoces da se konektujes na novu mrezu, moras da ides u opcije. Znaci imas jedno 4, 5, 6 klikova dok ne dodjes do mesta gde su mreze da bi izabrao novu mrezu i povezao se. Na Androidu povuces isti meni, ali duzim pritiskom na wifi ikonu se direktno otvara prozor sa svim konekcijama i lako i brzo izaberes novu. To je prilicno zgodno zbog cestog povezivanja na nove mreze (kafici, restorani, open wifi itd).
niccolo niccolo 22:28 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

tnx
maksa83 maksa83 22:30 16.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Ali ako hoces da se konektujes na novu mrezu, moras da ides u opcije. Znaci imas jedno 4, 5, 6 klikova dok ne dodjes do mesta gde su mreze da bi izabrao novu mrezu i povezao se.

Mmmne. Jedan 3D press (onaj 'malo jači') na Settings ikonu otvara popap iz kog izabereš WiFi i -tamo si. Jedan i po korak.
alselone alselone 08:52 17.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

Mmmne. Jedan 3D press (onaj 'malo jači') na Settings ikonu otvara popap iz kog izabereš WiFi i -tamo si. Jedan i po korak.


NIsam ovo znao. Da li mozes da otvoris Settings iz nekog od brzih menija (od gore ili od dole), ili moras iz glavnog menija? Doduse, i dalje mi je logicnije i ergonomicnije da sa tog brzog menija gde vidim status, mogu i da podesim. Ali OK, i ovo je brzo.

Jos nesto sto mi smeta, mozda znas lek. Kada instaliras novu aplikaciju ona po pravilu ima neke idiotske notifikacije. Nama klinci non stop instaliraju igrice i onda non stop iskacu notifikacije. E, sad, na Androidu kada mi iskoci notifikacija, zadrzim pritisak na njoj i otvara mi se prozor za podesavanje notifikacije bas te aplikacije. Znaci u jednom kliku sam tu gde i zelim da budem. Na iOS nisam nasao nesto slicno. Ima li?
maksa83 maksa83 09:02 17.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka

NIsam ovo znao. Da li mozes da otvoris Settings iz nekog od brzih menija (od gore ili od dole), ili moras iz glavnog menija?

Možeš da staviš Settings ikonu gde hoćeš, na "desktopu" ili da je držiš na onoj traci dole.

Samo da kažem da će ta fora neće raditi svuda nego na spravama izašlim u zadnjih recimo 3 godine koje imaju tzv. 3D Touch ("pritisnem jače" ).

Znaci u jednom kliku sam tu gde i zelim da budem. Na iOS nisam nasao nesto slicno. Ima li?

Ne, možeš lako da ih skloniš svajpom, ali ne postoji način da odande brzo kažeš "Smaraš !" i utuliš notifikacije te aplikacije za svagda.
alselone alselone 09:04 17.01.2018

Re: Dejna Karvi o tekstovima Smaka


Samo da kažem da će ta fora neće raditi svuda nego na spravama izašlim u zadnjih recimo 3 godine koje imaju tzv. 3D Touch ("pritisnem jače" ).


E, zato to onda ne radi kod nas. Moja zena ima SE.
c_h.arlie c_h.arlie 21:38 13.01.2018

M'da !

Jedan je bio Smak !
Ostalo je bilo, manje-više, sviranje onoj stvari ... Makso, nije gitara.
maksa83 maksa83 21:46 13.01.2018

Re: M'da !

Ostalo je bilo, manje-više, sviranje onoj stvari ... Makso, nije gitara.

Pojasni !
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:48 13.01.2018

Re: M'da !

Pojasni !



c_h.arlie c_h.arlie 21:48 13.01.2018

Re: M'da !

maksa83
Ostalo je bilo, manje-više, sviranje onoj stvari ... Makso, nije gitara.

Pojasni !

Ne mogu - moram u krevet.
Dužnost zove !
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:50 13.01.2018

Re: M'da !


Ne mogu - moram u krevet.
Dužnost zove !



Ako, ako Čarlivoje - obrati samo pažnju na tekst pjesme "Idi" gore (naravno ne u smislu da ideš odavde već ono o lepom sanjanju i spavanju)
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 22:24 13.01.2018

Sto mu blogova

iako sam tu sa vama preko 10 godina i pored toliko napisanih tekstova pojedini blogeri uključujući gorespomenutu muzičku neznalicu koja još bestidno laže i podmeće - koji stalno komentarišu na blogu B92 nemaju pojma o meni i kako kažem spočitavaju mi neistine - iako se pojavljuju i kod mene ovdje - što je sasvim "legitimno", naravno nije lijepo ali ne zamjerim im - prenosim jedan komentar sa onog bloga ovdje:

maksa83
bacamo jedan džemsešn ti, svoj sin i ja - ali momci, vidi, pazi, gledaj, nema pacerskog sviranja stvari koje ja ne znam da sviram da se ne izblamiram

Bato, mi smo toliko miliona milja ispod tvog nivoa da ic not ivn fani. :)
(nema trunke ironije u ovome, da se razumemo)
Edit: možemo samo kao Krstić - da uzmemo zvečke i glumimo da doprinosimo. :)))



Heh, Makso ne budi na kraj srca, pa ja isto tako cijenim muziku od, ne tri, već DVA akorda. (Evo opet vidim Tajson misli da pripadam ljubiteljima prednovotalasne muzike kad sam lijepo već rekao da sam samo muzičar, da sam svirao i novotalasne pjesme kao i dan danas što ih sviram i cijenim - eno dokaza sa Ona se budi.)

Evo dokaza - uradio sam melodiju na stihove pjesme April Jovana Dučića i to samo sa dva akorda: Em i C dur - dakle prosto k'o ql^2/8 (Zili i Docs će sigurno znati o čemu pričam)



E sad, ko voli složeniji zvuk koji uključuje daleko više akorada i kompleksnija sviračka umijeća - evo te iste pjesme u demo verziji (precizna idejna postavka sa definisanim aranžmanom) u izvođenju grupe Maht.

Maht - April [demo]

Libor je osmislio ovaj gitarski uvod, koji ja ne znam da odsviram a ja sam uradio melodiju, gitarski rif koji ide kao podloga melodiji, refren i komponovao i odsvirao gitarski solo (dakle nije nikakva improvizacija već vrlo precizno osmišljen solo sa doslovno svakim tonom koji mi je, kao autoru, bitan jer je u pitanju melodija a ne tehnička virtuoznost).

Neki su muzičari tu kod vas u Beogradu čuli ovu demo verziju i oduševili se a budući da ju mi baš i ne planiramo snimati u skorije vrijeme, ako neko od tih ljudi bude zainteresovan da ju snimi i uvrsti u svoj repertoar drage volje ćemo ju prepustiti ali pod uslovom da se sve ispoštuje tako kako jeste - uvod, rif, melodija, kao i gitarski solo. Uopšte nam nisu bitni instrumenti koji će ih svirati ali da to budu zaista ti tonovi. Mogao bih i notalno da ju zapišem i pošaljem zainteresovanima ali vjerujem u njihov sluh.

Za mlade gitariste sviranje ovog rifa i istovremeno pjevanje melodije preko njega može da bude veoma dobra lekcija (kao Abid od ZP-a) - jer se radi o dobroj vježbi (naravno to sam u stanju da izvedem jer sam to izmislio).

Koja je bolja verzija? Pa meni su obje dobre i isto drage.
Ribozom Ribozom 23:10 13.01.2018

ne, da i mozda

Nikako ne mislim za sebe da sam po ovom pitanju neznalica, naprotiv odlično znam o čemu pričam...


Postajes dosadan sa ovim.
Kao da mora de se zna o cemu se prica

Ja imam samo osnovno poznavanje muzike, domacu sam izbegavao u sirokom luku, Bajagu otkrio pre 3-4 godina, ali cu se ukljuciti u ovu raspravu.

Smak sam slusao davno u kragujevackom domu omladine ili nesto slicno. Iskreno, vecinu tekstova nisam znao niti razumeo, cudni mi bili i ljudi u prvom redu, rekli mi da su to tockovi ucenici ko sekta jbt.

Da li pod utiskom od prica ljudi, u jednom sam trenutku osetio kao da je vecina ljudi na koncertu tu iz nekog prkosa, inata, bunta; nesto sto nisam osetio nikad posle na koncertima na kojima se mahom osecao duh palanacke isfoliranosti. Kazem, ne padnem u nesvest zbog gitarskih solaza, niti sam razumeo tekst a ne vidim to ni danas u tekstovima, ali sam video neku 'individualnu energiju' * koja me je fascinirala. Posle sam ih slusao jednom u Bg, ali to nije bilo nikako to.

* 'individualna energija' u momentu izmisljen izraz a oznacava stanje konzumenta umetnosti kada zeli da ucini nesto plemenito: devojci reci da je voli, prestati da pusi, postati vegetarijanac ili dati dinar prosjaku...i opet nije dobro objasnjeno.

*
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 00:31 14.01.2018

Re: ne, da i mozda



Postajes dosadan sa ovim.
Kao da mora de se zna o cemu se prica


Haha Ribozome, pa vidiš da izgledam da moram da to radim zbog potpunih neznalica pa i pored cca 100 tekstova na ovom mjestu o umjetnosti i kulturi, vjerovatno će na 200-tom blogu, ako Bog da, neke stvari doći na svoje mjesto u smislu barem mikroskopski vidljivog respekta. Do tada, ah, borba sa vjetrenjačama, šta da ti kažem
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 00:03 14.01.2018

Fakabl

Hajde prenosim ovdje još jedan svoj komentar sa tog bloga - čisto zato što podržavam tu hobističku misijicu rušenja gomile lažnih autoriteta i zvijezda koji dominiraju po medijima svog poznanika Arsena Čarkića, pijaniste i profesora koji to već godinama radi na svom fejbuk profilu na banjalučkoj sceni kojeg ovom prilikom srdačno pozdravljam i pridružujem mu se u toj, ah možda zaludnoj, misiji.


Mnogi ovde muziku poistovećuju sa virtuoznošću. To je velika greška.


Idiotski zaključak ne bi li ti se napravio pametan u društvu. Kompleksnost (koja uključuje rafiniranost i emotivnost) uopšte ne mora da ima bilo kakve veze sa tehničkom virtuoznošću sviranja instrumenta već u složenom spoju i kombinaciji vrlo jednostavnih muzičkih linija. Kažem ne foliraj se i pažljivo čitaj šta su i drugi rekli pa i ja šta sam napisao koji se amaterski bavim muzikom.

Nažalost ti nisi jedina pretenciozna muzička neznalica na ovom mjestu ima ih još. Recimo, "čuveni" Anbakalbl (Unfuckable - kojem sam jednom prilikom i rekao da to zapravo nije već vrlo Fuckable naravno u intelektualnom smislu zbog takođe ograničenog znanja s kojim ja nemam problem ukoliko neko sebi ne daje za pravo da na osnovu očiglednog vlasitog neznanja i iskompleksiranosti ide po blogovima i javno vrijeđa ljude i unižava rad istaknutih stvaralaca) - recimo tipa sramotno i bestidno "jebeni Darko Rundek" ili - ne da se stavljam u istu ravan sa kultnom figurom jugoslovenske i hrvatske muzike - kad je meni na lijepom i pristojnom In Memoriam blogu Borisu Aranđeloviću uputio isto tako nebulozan komentar vuglarno se poigravši sa imenom mog oca, što sam mu ja svakako oprostio kao i druge gluposti koje zaista svima opraštam bez puno ljutnje, rekoh već nisam sujetan, egoista, niti uvredljiv - ali nisam zaboravio)

Njegov najveći, kako S.J.Sutko kaže, "dobac" u muzičkom smislu je blog o Bijelom dugmetu u kojem je zapravo kopirao i kompilirao razbacane parčadi po internetu teksta iz Janjatovićeve knjige. Da ne govorim o idolopoklonstvu prema Štuliću o kojem by the way daleko više znam od njega i zbog toga što smo kao tinejdžeri svirali mnogo Azrinih stvari na koncertima. Dakle u muzičkom smislu radi se neznalici, nije da je bitno, ali o kojem uopšte ne znamo da li se profesionalno ostvario (Fakabl može biti u rasponu od beogradskog taksiste - naime privilegija koju ima po rođenju da je stanovnik prestonice uz dužno poštovanje prema profesiji taksista - do savjetnika predsjednika države zbog pristupa blogovanju). Dugo ga naravno nema, tu i tamo se pojavi i izroni poput Čudovišta iz Loh Nesa i po običaju potkači nekoga, često ove nove blog autore pomalo neiskusne i nenaviknute na "javno" pojavljivanje na blog platformi).

Nažalost svi vi ste dio jedne velike mase ljudi koji pišu gluposti po internetu ne iz tog razloga što ste glupi ili u intelektualnom smislu ograničeni ljudi (mada ni to nije isključeno) već što sebi dajete za pravo da umjesto da kritički polemišete o oblastima koje znate (jebem li ga valjda nešto radite i zarađujete u životu) pretenciozno i neargumentovano iznosite svoja (često) negativna mišljenja o ljudima koji možda to u nekom momentu i jesu zaslužili ali često bez potrebe, iz brižljivo njegovanog neznanja kako je to znao Ranko Radović reći,unižavate i potjecnjujete ljude koji su napravili i ostavili iza sebe djela istinskih vrijednosti koje su danas, u dobu u kojem medijski vladaju kvazipolitičari, estradne zvijezde šunda ("trovači duša" ) i rijalitija, zaista ugrožene.

Prosto to je jedna društvena anomalija koja je i razlog, ne jedini ne toliko značajan i bitan ali jeste, zašto je nama na Balkanu ovako kako nam je i zašto vrlo blisko u budućnosti neće biti bolje. Nema dužnog respekta ni prema kome a posebno prema ljudima koji rade hvale vrijedne stvari.

Tu negdje otprilike i leži i objašnjenje meni velike misterije kako je recimo jedan prosto vrlo prejebljiv Fakabl u stanju da bude "zvijezda bloga B92" (kočim se od smijeha ali realno on jeste (bio) to). Dakle, udaraj i tuci po drugima i uspjećeš, ako slučajno hvališ ono što je hvale vrijedno - onda si "uvlakač" kako me je Fakabl takođe počastio. E pa jesam "druže" i ponosan sam na to!

P.S. Nažalost ne znam da li će pročitati ovo ali rekao sam mu i ranije - vrlo rado ću doći u Beograd da mu otvoreno sve ovo kažem u lice. Mada, možda je bolje da on ipak meni dođe ovdje u Prnjavor na kafu koja će mu garant prisjesti
ulicni-muzicar ulicni-muzicar 04:37 14.01.2018

Bbb

E stvarno je Boris nerazumljivo pevao. Mada meni lično to nije mnogo smetalo, pošto mi je pažnja bila usmerena ka Kotačevoj gitari.



A imao sam običaj, dok sam bio mlad i diskutovao o muzici, da onima koji komentarišu tekstove pesama, odgovorim u fazonu "ma tekstovi su nebitni, ako hoćeš dobre reči uzmi neku knjigu i čitaj poeziju, dok slušaš dobre instrumentale..."



Sećam se kako smo ja i još jedan lik, pre jedno 8 godina napali Borisa na fb kako on nije on i da je to lažni profil. A, u stvari, on je bio on.
A taj lik, koji je neki Kepin drug, bio je i nešto kivan na Borisa, ne znam zašto, ali se tu negde oko tog koncerta 2012. spanđao i sa njim, objavljivao slike na fb i to i ja ga u jednom komentaru pitam, kao "ej, a sećaš li se kako smo se mi upoznali na Borisovom profilu i postali fb prijatelji?" i podsetim ga na tu situaciju. A on lepo obriše taj moj komentar i blokira me...
A ja posle celu priču ispričam na svojoj fb stranici, ostavim i link od njegovog profila, a njemu pošaljem (sa svog rezervnog naloga) u inbox link od te objave, da pročita to o sebi, kako je srao po Borisu, a posle se grlili i ljubili...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 04:40 14.01.2018

Re: Bbb



Super prilog šefe, uf opasan si ti mačak, evo vidi gore kako i ja sa opravdanim razlogom "napušavam" Fakabla zbilja veliku zvijezdu Bloga B92 sa preko 200 VIP izbora - zamisli kakvi su to tek ljudi sa niskim kriterijumima koji "vaspostavljaju" vrlo vrlo sumnjive likove poput njega (tu muzičku veličinu koja kaže "jebeni Darko Rundek" i o kojem se zapravo ništa ne zna - ko je, šta radi i ima li uopšte ikakvu potvrdu u svom radu za javno iznošenje svojih smjelih mišljenja) za ikone/zvijezde ovako dobrog mjesta sa mnogo pametnih blogera od kojih možeš svašta naučiti - nadam se da će se javiti i reći nešto pametno mada mu to i nije baš jača strana, a ja ću se potruditi eto iz usputne šale da iz bloga u blog postavljam u jedan komentar ovu svoju opravdanu kritiku na njegov račun sve dok se ne javi i javno se ne izvini sjajnom Darku Rundeku za uvredu - čekiraj pp na blog, pisao sam ti prije par dana u vezi jednog simpatičnog projekta koji radim pa vidi o čemu se radi, zaista bih volio da i ti učestvuješ, bila bi mi čast i zadovoljstvo.
ulicni-muzicar ulicni-muzicar 05:09 14.01.2018

Re: Bbb

Auu, izvini, ja nisam video tu poruku.
Sad ću ti odgovoriti tamo.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 05:10 14.01.2018

Re: Bbb

Ma samo opušteno, nije uopšte žurba.
medjutim92 medjutim92 12:42 14.01.2018

Sve je to do hitova.

Najgori tekstovi Smaka su uglavnom tekstovi najvećih hitova. Koje, logično, najviše ljudi zna.

Prokletstvo svih muzičara je da ih ljudi ocenjuju po 3-4 najveća hita.

Osim onih koji nemaju hit, oni se ne vide
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:15 14.01.2018

Re: Sve je to do hitova.

medjutim92
Najgori tekstovi Smaka su uglavnom tekstovi najvećih hitova. Koje, logično, najviše ljudi zna.

Prokletstvo svih muzičara je da ih ljudi ocenjuju po 3-4 najveća hita.

Osim onih koji nemaju hit, oni se ne vide


Odličan komentar Međutim92, u sridu, što se kaže ipak sa dužnom ogradom u pogledu hitova - dakle izuzeo bih iz tog skupa definitivno gorenavedenu "Ljudi, nije fer" (nesumnjivo veliki hit) kao i "Profesor" (veliki hit, takođe vrlo solidan tekst). Ovdje u prokletstvu svih muzičara suzio bi opseg na ipak "da ih većina ljudi ocenjuje" dakle ne svi ljudi, već većina jer gore u tekstu imaš očigledan dokaz - samo jedan ali ima ih daleko daleko daleko više - Bojan Z. ocjenjuje Smak prema Maht - Pustinji, zar ne? Nadam se da se slažeš. Veliki pozz!
medjutim92 medjutim92 20:10 14.01.2018

Re: Sve je to do hitova.

Ljudi nije fer mi je onako, ništa naročito, ali odlična za primer za nešto drugo.

Znam dosta ljudi koji je smatraju za banalnu poskočicu, ali da je "otpevana" u stilu Šarla Akrobate ili bilo koje novotalasne grupe, imala bi daleko bolji status, i kritika bi je slavila..
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:18 14.01.2018

Re: Sve je to do hitova.

stvarno nije fer.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:26 14.01.2018

Re: Sve je to do hitova.

stvarno nije fer.




Međutim92, evo slažem se sa Markonisom u pogledu tvoje ocjene ali imaš na nju pravo jer potvrđuješ da bi sam tekst bio i uspješniji da je "uglazbljen" i interpretiran u novotalasnom maniru, dakle ne osporavaš da je hit i ne osporavaš da je solidan tekst - tj. da nije glup.

Evo da dodam tu ja još i Daire takođe jedan veliki Smakov hit, ne kao sad neko veliko umjetničko dostignuće u pogledu teksta, već po mom skromnom sudu kao skup solidnih pjesničkih ili poetskih vrlo romantičnih slika koje opisuju tanano osvijetljenu fenjerima noćnu atmosferu zabave cigana, muškaraca i žena, uz rijeku u "vatrenom" zanosu muzike:

DAIRE

"Negde iz daleka čuju se daire
Mesečevom rekom dolaze cigani

Izvire u oku sjaj
Da li je java i san
Daire dajte mi vi
Navire pesma u meni

Fenjeri se pale, vatra je u grudima
Orošene lale leže na grudima

Ako umrem sada kupite daire
Svirajte mi tiho ali me ne pamtite"


Dakle, nimalo glupo. Ne sporim da postoje nažalost ovdje neki blogeri (ne mislim na ovaj moj blog već Blog B92) kojima đavo uvećava sujetu nemilosrdno ih jebajući u njihov mozak, srce i silujući im dušu - koji će tako đavolom pomračenog uma za Daire reći da je, citiram, "Ekstremno glup tekst". To su otprilike oni isti ljudi koji od Fakabla naprave zvijezdu Bloga B92 dajući mu podršku za njegov blogerski "modus operandi" (svi ovdje koje je napadao znaju o čemu pričam) i oni isti ljudi koji su u stanju na Krosovom blogu da dadnu ogroman broj preporuka očigledno jednoj rastrojenoj osobi koja nije u stanju da pravilno razumije precizno i argumentovano napisane komentare i na njih replicira šizofrenom metodom fokusa na detalje haotično istrgnute iz konteksta komentara u očitoj nemogućnosti da se sagleda (realnost kao) cjelina već kao iskonstruisani spoj rasparčanih detalja. Zaista, zaista tužno, ali šta da se radi ljudi.

Ja sam svega toga itekako svijestan jer sam čak kao, naravno amaterski, umjetnik i muzičar pravio neke eksperimentalne radove na tu temu (dakle nije prazna čapri evo jedan od dokaza):



I u tom smislu veliko hvala Čarlivoju jer se pokazao kao veliki laf dokazujući da čisto inženjerski ili zdravorazumski po vrlo poželjnom principu 2+2=4 može odlično da prati moju diskusiju izvodeći precizne i tačne zaključke što mi je i bila želja a on to potvrdio. Čarli man, fenks

Naravno, svi mi koji smo bliže Bogu, dobru i svijetlosti od onih bliskih vragu, zlu i tmini - sve ovo jasno vidimo kao dan čak i iz Usoraca, opština Oštra Luka uz dužno poštovanje prema tom mjestu kao lokaciji Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo gdje je recimo registrovana i jedna kovanica poput "Sajberdunjaluk"
blogovatelj blogovatelj 02:41 17.01.2018

Re: Sve je to do hitova.

To su otprilike oni isti ljudi koji od Fakabla naprave zvijezdu Bloga B92 dajući mu podršku za njegov blogerski "modus operandi" (svi ovdje koje je napadao znaju o čemu pričam) i oni isti ljudi koji su u stanju na Krosovom blogu da dadnu ogroman broj preporuka očigledno jednoj rastrojenoj osobi koja nije u stanju da pravilno razumije precizno i argumentovano napisane komentare i na njih replicira šizofrenom metodom fokusa na detalje haotično istrgnute iz konteksta komentara u očitoj nemogućnosti da se sagleda (realnost kao) cjelina već kao iskonstruisani spoj rasparčanih detalja


A to te boli? Preporuke? Kazi tako, brale. Jebga, mediokritet si, ljudi ne preporucuju osrednjost, samo obasjaj.
Uostalom, po broju preporuka mozes da imas okvirnu predstavu koliko oni koji su ovo citali i ovde komentarisali dele tvoje, a koliko moje misljenje. Ne moras nuzno da razumes procitano, dovoljno je da prepoznas koji je od dva broja veci.
A za Unfa mogu da ponovim, genijalac je. Mora da te radio ko vola nekad. Sad mi krivo sto nisam to video.
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:34 14.01.2018

Smak

Svako ima svoj ukus. Meni je Smak najbolja naša grupa svih vremena.

Ova pesma me posebno dojmi.

Šumadijski bluz

O, kako ste ljudi moji
jedna soba, drugi svet
ja sam sam u svojoj čoji
gledam tudji truo cvet

Poklonio bih život
da predjem stari plot

Sanjao sam žutu dunju
zemlju moju, zelen gaj
video sam sjajnu munju
drag i dalek zavičaj

Neko mi tad pridje i reče
stranče, dobro veče

O, imas lepa kola, stranče
sigurno si srećan ti
a ja uplakan rekoh jadan
dajem je za tvoj jedan dan

A onda poče bluz
moja Šumadija peva o sreći!
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 22:25 14.01.2018

Re: Smak

Meni je Smak najbolja naša grupa svih vremena.


E meni nije! Meni je ZP najbolja naša grupa svih vremena zbog pjesme Abid i kombinacije linije basa na strofi i melodije koju pjeva vokal

Šalim se naravno, heh pa ja to bar odlično znam Milutine da ti je Smak "Topčider" (copyright by Bojana Stojiljković, 2017) jer se vrlo dobro sjećam da si nešto slično rekao kada sam kao gost autor kod Gos'n Čera daaaaavne 2007. napisao prvi blog o grupi Smak na ovako čitanom web portalu kod nas. Tada Smaka nije bilo nigdje u svim medijima i možda je to zapravo prvi vrlo pozitivann tekst o njima na internetu u tom vremenu (može i da se provjeri). Ne da želim da ispadnem pretenciozan i pravim se važan već je to otprilike vrijeme kad smo i osnovali grupu Maht a ja Točka preko SmakInfo kanala pitao šta pojam Maht znači (pričao sam to Docsu prije neki dan na blogu o Marini Abramović) jer smo se dotakli teme njegovog slušanja nove muzike a ja mu preporučio upravo gore navedenu "Maht-Pustinju" i Bojanov "Wheels" kao briljantan tribjut. Ne znam da li je i zapravo poslušao ali eto topla preporuka za sve.

Odličan izbor pjesme, eto vjeruj da se nisam sjetio tako dobre stvari i po tekstu i po muzici a i nju smo svirali i imam čak solidan audio snimak ŠB-a sa jednog koncerta.Treba li veći dokaz od ovog da Smak ima veliki broj dosta dobrih tekstova koji uopšte nisu glupi već naprotiv upravo suprotno.

Hvala na prilogu Milutine, svako dobro!
c_h.arlie c_h.arlie 05:30 15.01.2018

Re: Smak

Milutin Milošević
Svako ima svoj ukus. Meni je Smak najbolja naša grupa svih vremena.

Ova pesma me posebno dojmi.

Šumadijski bluz

O, kako ste ljudi moji
...

Da, da !

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 08:47 15.01.2018

Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

Čarlivoje evo za tebe japanske "Daile" pošto si, rekoh, ispao fer, svaka čast majstore imaš piće od mene



za razliku od blogovatelja - zaista zaista notorne budale dobri moji blogeri - uvjerih se i putem pp prepiske da se radi o osobi 1000% nebitnoj ne samo za jugoslovensku ili srpsku muziku već za muzičku scenu grada u kojem je rođen (naravno ne otkrivam koji) pošto mu je jedini domet (opet za svako poštovanje) potpis njegovog u muzičkom smislu potpuno nebitnog imena (za koje u muzici niko nikada nije čuo osim ljudi koji su ga potpisali vjerovatno iz nekog malog opravdanog razloga ali ne toliko bitnog kao što bih ja svakoga potpisao da mi posudi kameru za snimanje kratkog filma) na albumu, uz dužno poštovanje prema njima, ne toliko bitne grupe u muzičkom ili umjetničkom smislu a pogotovo ne u smislu muzičkog uticaja na bilo koga - a kamo li potpuno sulude tvrdnje da se mi u Banjaluci "kunemo u njih" kada dođu da sviraju ovdje - ja uzgred NIKADA NE BIH OTIŠAO NA NJIHOV KONCERT BILO GDJE DA SVIRAJU PA NI U BANJALUCI I KAD BI MI NEKO PLATIO JER ZAISTA NE VOLIM I NE CIJENIM NJIHOV RAD - kako ova notorna budala besramo tvrdi na Krosovom blogu jer banjalučka scena ima daaaaaleko poznatije i muzičkom smislu autentičnije bendove (u evropskom domenu vidi pod grupa Sopot lidera Petra Topaovića) i ovo je tim ljudima s moje strane, dakle bez ikakvog potcjenjivanja, najviše ikada što će dobiti od mene zbog svog rada - dakle potpuno anonimno spominjanje na blogu na kojem 10 godina promovišem bez ikakve naravno naknade već iz čistog gušta, po mom skromnom sudu, prave vrijednosti u umjetnosti i kulturi.

Što rekoh Milutinu koji pokazuje da ima odličan muzički ukus i respekt prema literarnom radu tekstopisaca Smaka (za razliku od blogovatelja notorne budaale) pišem ljudi moji o Smaku ovdje (vidi pod nikola svilar na blogu Čerevićan gos'n Svete) još od doba kada Smaka nije bilo nigdje u medijima i koji su tada imali samo nas iskrene i istinske ljubitelje njihove muzike pa sve do danas, kako vidimo, nakon revalorizovane vrijednosti njihovog rada sa veoma velikom publikom i dužnim respeketom, bez ikakve želje da se pravim važan.

U privatnoj prepisci htjedoh toj meni dokazanoj notornoj budali pod pseudonimom "blogovatelj" da mu drugarski skrenem pažnju da se više ne blamira - i ne odgovara mi u potpuno nerazumnom stilu (vidi Krosov blog) javno pokazujući da očigledno nije u stanju da uopšte pročita ono što je napisano, da to uspješno razumije i kao svaka osoba ograničenog mentalnog kapaciteta logički poveže čime ga svrstavam u osobe ovde na blogu s kojima nemam namjeru više uopšte da komuniciram, ne zbog toga što sam uvrijeđen ili ljut , taman posla, rekoh već, to je nije moguće jer prosto ne želim da ih stavljam u istu ravan sa svim ostalim blogerima na blogu B92 jer to, realno, ne zaslužuju. Daleko su nažalost ispod njihovog nivoa i to mi je stvarno žao jer zaista poštujem svakog sagovornika na blogu (to zna svako ko je ikada komunicirao ovdje samnom ili se tek samo javio.

Naravno nije imao hrabrosti da se pojavi ovdje javno na blogu i da mi odgovori (jer realno nema šta pametno da kaže a bila bi to još veća blamaža po njega i njegovu dokazano u muzičkom smislu totalno nebitnu ličnost) več je nastavio u svom stilu (mentalno ograničene osobe) da mi odgovara ali pošto ja volim sve ljude (pa i one koje je, da se slikovito izrazim, zaposjeo đavo i jebe ih u mozak, srce i dušu pumpajući im sujetu i ego čime oni tako pomračenog uma nisu u stanju da jasno rasuđuju na osnovu napisanog) ja mu se još jednom toplo i srdačno zahvaljujem jer mi je pomogao - na osnovu svojih nebuloznih odgovora - da "vodim jedan simpatični ljubazan razgovor sa đavolom u njemu koji mu siluje um, srce i dušu" te napišem i jedan mali simpatični literarni rad:

"Istjerivanje đavla"

jer on nažalost (po svojim ničim utemeljenim sudovima) pripada onoj mračnoj i zloj strani srpskog naroda koja saučestvuje zbog svoje sujete, neznanja i smijelog dijeljena svojih sudova po internetu u sunovratu naše kulture i unižavanju istinskih vrijednosti. Zbog takvih ljudi kao što je blogovatelj ja se iskreno stidim što sam Srbin ali ipak zbog mnogih mnogih drugih ljudi koji su daleko u svakom smislu bolji ljudi od njega (da se slikovito izrazim bliži Bogu, dobru i svijetlosti) naravno da se ponosim.

Dakle blogovatelju hvala i veliki "ozdrav" (u smislu finalnog pozdrava i iskrene želje za liječenjem i ozdravljenjem po pitanju sposobnosti da se pročita i razumije napisano te se poveže u logičku cjelinu) uz zaključak koji je tek slikovito poređenje:

Daleko je bliže istini (takođe besramna) tvrdnja da su blogovateljevi ćaća i mater (uz dužno poštovanje prema njima) rodili idiota, uz napomenu "da je idiot blaga reč", nego li njegova besramna tvrdnja u uvodnom citatu ovog bloga.



Nema ljutiš, što kaže Vasil

p.s. Dobri moji ljudi naravno da nemam namjeru da se bavim marginalnim likovima na ovim stranicama jer vas poštujem i želim samo da pričam o pozitivnim ljudima njihovim zanimljivim djelima i idejama koje potiču kritičko razmišljanje ali sad sam duboko ubijeđen da se bar malčice moramo truditi da se što više rješavamo ovakvih mračnih i zlih sila bar u našem narodu u cilju toleratnog suživota u miru svih naroda na Balkanu. U tom smislu sam drugarski upozorio i jednog banjalučkog radijskog voditelja koji - za razliku od sjajnog Darka Rundeka (kojeg Unfuckable naziva "jebeni" ) koji toplo i ljubazno pravoslavnim vjernicima čestita Božić - bestidno vrijeđa glupostima pravoslavne vjernike na taj sveti dan jer je ekstremni ateista - ukoliko ne prestane javno ću ga prozvati i izvrgnuti ruglu (ne naravno u glavnom tekstu - niko od tih mračnjaka ne zaslužuje da se nađe u njemu) ali u vidu komentara itekako da!
4krofnica 4krofnica 14:16 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

želim samo da pričam o pozitivnim ljudima njihovim zanimljivim djelima i idejama koje potiču kritičko razmišljanje ali sad sam duboko ubijeđen da se bar malčice moramo truditi da se što više rješavamo ovakvih mračnih i zlih sila


Pa ne, nema ovde veštica koje treba da loviš, isteruješ neku umišljenu (ne)pravdu i presuđuješ ko je veći stručnjak od koga... to sve deluje vrlo nadmeno, jbg.
Ne mora uvek da se bude u pravu, ovde ni ne može jer muzika je stvar senzibiliteta, kako sam već rekla (ritualno ću se samospaliti ako me ufati blogerska ego-bolest zvana Citiranje Samog Sebe:)) dakle keep calm and obucimo se kao novogodišnja jelka da pravimo orkestar i budemo kao ovi sjajni momci:




c_h.arlie c_h.arlie 14:36 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

4krofnica
želim samo da pričam o pozitivnim ljudima njihovim zanimljivim djelima i idejama koje potiču kritičko razmišljanje ali sad sam duboko ubijeđen da se bar malčice moramo truditi da se što više rješavamo ovakvih mračnih i zlih sila


Pa ne, nema ovde veštica koje treba da loviš, isteruješ neku umišljenu (ne)pravdu i presuđuješ ko je veći stručnjak od koga... to sve deluje vrlo nadmeno, jbg.
Ne mora uvek da se bude u pravu, ovde ni ne može jer muzika je stvar senzibiliteta, kako sam već rekla (ritualno ću se samospaliti ako me ufati blogerska ego-bolest zvana Citiranje Samog Sebe:)) dakle keep calm and obucimo se kao novogodišnja jelka da pravimo orkestar i budemo kao ovi sjajni momci:





Ja rado citiram sebe, jer je tada verovatnoća da bilo koga uvredim najmanja.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:37 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"


Pa ne, nema ovde veštica koje treba da loviš, isteruješ neku umišljenu (ne)pravdu i presuđuješ ko je veći stručnjak od koga... to sve deluje vrlo nadmeno, jbg.


Poštujem tebe i tvoje mišljenje naravno Krofnice ali dozvoli uopšte se ne slažem s njim. Dakle duboko smatram da takav pristup iznošenja mišljenja on-line (o kojem smo već pričali na par blogova Beba, Antiša, Bocvena, tekst Tene Štivičić itd.) doprinosi ako ne propasti ono zaista bezrazložnom unižavanju i prljanju naše kulture koja je ionako decenijama u globalu (znači na svim nivoima i tu kod tebe u Beogradu i ovdje kod mene u Prnjavoru) ugrožena, pretpostavljam da se slažeš bar s tom ocjenom, iznošenjem neopravdanih vuglarnih, pretencioznih, ponižavajućih komentara koje

- opet da se slikovito izrazim, bez da budem uopšte pretenciozan i umišljen kako kažeš jer zapravo, za razliku od tebe, ipak se time aktivnije bavim i vrlo dobro znam o čemu pričam - što sam ti već rekao na onom blogu ali nažalost ti ne repliciraš na njih u smislu da mi bar potvrdiš da si ukapirala ono šta sam ti argumentovano rekao već donosiš nove primjedbe ali oke (hajde pošalji mi svoje kreacije, znam da nešto od tog radiš i ja volim da je to tako, da ti ih ja javno bezrazložno "popljujem" samo da osjetiš to o čemu ovdje pričam - dakle ne ono poželjno pristojno, laičko i ne toliko kritički ispravno mišljenje sa umjerenim (ne)tačnim primjedbama, opaskama, sugestijama, konstruktivnom kritikom već baš "pljuvanje" kako kažemo u slengu -

pišu baš ljudi (koje đavo nemilosrdno jebe u mozak, silujući im srce i dušu pumpajući toksičnim sumporom njihovu sujetu i ego) pomračenog uma koji ne mogu uopšte jasno da rasuđuju (bold samo da potcrtam sliku a ne da vičem, bože sačuvaj - da čitaju šta je precizno napisano i donose logične zaključke iz precizno iznešenih argumenata

Ako je to tebi fine i nećeš da se boriš protiv toga, okej full respect na tome, nemam ništa protiv toga ali nemoj nikako da daješ sebi za pravo, uz dužno poštovanje naravno, da mi dolaziš ovdje da meni braniš da to činim ili spočitavaš da to bezrazložno radim ili da me negdje javno kritikuješ zbog toga (što bih ti bez imalo šale, opet uz dužno poštovanje prema tebi kao lafici koje imam, zaista ozbiljno zamjerio i vjeruj mi na riječ ne bih ti, kao i svakom drugom živom koji bi to radili pa uključujući i mog oca Ljubomira kojeg beskrajno volim i poštujem a on to ubjeđen sam ni u ludilu ne bi nikad uradio, ostao dužan u tom smislu ali opet argumentovano, precizno i jasno kao i sa ova dva blogerska nesrećnika). Dakle, radim i radiću sa dooobrim razlogom.(Pa i Sutko na Mećavniku stavlja sa velikim pravom u onaj svoj čuveni zatvor moćne svjetske bitange na što mu ja skidam kapu ako već ne može da ih spiječi u njihovim đavoljim rabotama bar da što više ljudi sazna šta on njima s veliki m razlogom misli.) Ko to bude od uticajnijih ljudi iz medija radio evo neka zna da ću se ja potruditi da koliko je to u mojoj moći sa svojim skromnim mentalnim aparatom ili procesorom, kako bi Maksa ili Als to vjerovatno rekli, bar pred svojom skromnom čitalačkom publikom javno na blogu izvrći ruglu i opravdano se sprdati sa njihovim pretencioznim mišljenjima (kao sa ovim nesrećnikom sa bloga kojem sam ime i pseudonim već zaboravio) ali kako rekoh samo u komentarima kod svog teksta jer ne može takva bagra nikako da "penetrira" njegov sadržaj.

Dakle potpuno smireno pišem i bez ikakve napetosti (pošto vidim da mi to neki učitavaju, heh pa i ti, nisam nervozu osjetio ihahaj, ne pamtim, okej pušim cigarete ali iz strastvenog ćeifa a nikako nervoze a vidim i alkoholizam se spominje u komentarima hahaha, btw, zaista rijetko pijem i to sa bliskim prijateljima u posebnim prilikama i pošto imam mamutski mamurlook uvjek sebi govorim nikad više)



edit:

Evo samo da još dodam ono što znam, budući da se sa svojim skromnim znanjem i vještinama pomalo bavim tom temom evo već dugi niz godina a zaista ima toliko toga mnogo da naučim i saznam, jeste da kod nas ljudskih bića postoji ta jedna prelomna i vrlo vrlo vrlo... (bar od prnjavorskog Jošika do banjalučkih Rosulja) zajebana tačka u kojoj svi mi biramo da li ćemo od onih koji su od nas nesumnjivo pametniji, stručniji, talentovaniji (u mom slučaju baš veliki broj) učiti da proširimo svoja saznanja, unaprijedimo vještine i postanemo time i sami bolji ili ćemo ih osporavati, ismijavati, ponižavati, potcjenjivati njih i njihov rad itd. Apsolutno se slažem da svako ima pravo da odluči šta i kako u toj ponavljam psihološki vrlo zajebanoj tački. Ako sam nekad nešto ranije pisao loše (isključivo u kratkoj priči koju sam objavio ovdje) o Biljani Srbljanović ja sam to radio iz razloga što je ponižavala na blogu rad Milorada Pavića, čiji je spisateljski uspjeh, bez obzira šta bilo ko o njemu mislio, ipak na svjetskom nivou. Da je umjesto bezveznih komentara (više ih se konkretno i ne sjećam ali sigurno da mogu da se nađu na blogu ukoliko nisu izbrisani) pisala kritiku ja bih diskutovao onda argumentima a ne pisao šaljivu izmišljenu kratku priču.(Opet hvala Grofu što me na priču podsjetio kad ju je pročitao jer sam potpuno zaaaaboravio na to).
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:35 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

zajebana tačka u kojoj svi mi biramo da li ćemo od onih koji su odnas nesumnjivo pametniji, stručniji, talentovaniji učiti da proširimo svoja saznanja, unaprijedimo vještine i postanemo time i sami bolji ili ćemo ih osporavati, ismijavati, ponižavati, potcjenjivati njih i njov rad itd. Apsolutno se slažem da svako ima pravo da odluči šta i kako u toj ponavljam psihološki vrlo zajebanoj tački.


Prvo ko odlučuje ko je pametniji, stručniji i talentovaniji i ko odlučuje da je onaj koji osporava, ismejava i ponižava - manje pametan, stručan ili talentovan. Uostalom, ko ima pravo da odlučuje o tome. Nažalost, svi današnji "stručnjaci" su robovi akademe, zatvorena kasta koja stvara za uzak krug ljudi i koja sebe namenjuje uskom krugu ljudi i koja nipodaštava svaku kritiku koja dolazi od spolja. Vaninstitucionalna kritika nikad nije bila prihvaćena. Pogotovo, kada je "novalevica" krenula na onaj dučkeov "dugi marš kroz institucije" i kada je levica zauvek napustila radničku klasu, jer je uočila da vaninstitucionalna kritika ne važi i mi živimo u svetu gde postoji isključivo "validna" institucionalna kritika i svaka kritika izvan toga se smatra običnim "pljuvanjem". I tako, mi, vanzemaljci na sopstvenoj planeti, smo izdani i od desnice i levice i njihovog zajedništva na centru, a i izdani smo i od onih koji su rekli da menjaju svet, a ustvari su jurili za akademskim priznanjem i danas nam brane da kritikujemo ako iza nas ne stoji institucionalni autoritet.


Ujedno, ovo je i odgovor na ono Tasino o uočavanju "proseravanja" i tebi, da mene ne zanima nikakva odbrana autoriteta, jer oni prvi neće braniti mene - jer ih nedotičem, jer sam izvan. Tako da ako ih nekad rešim da kritikujem, i moja kritika će biti "pljuvanje" jer sam nevažan, jer ne postojim tamo gde treba da postojim.


S druge strane, ako ćemo o SMAKU, to je obična rokenrol grupa koja nekog radi, a nekog ne radi. Meni je recimo neobično dosadna, ali ko to voli, što da ne. Ja sam čovek buke! No, ako je ceo ovaj tekst odbrana nekakve kulture od "pljuvača", onda stojimo na sasvim suprotnim stranama.

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 16:38 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

Heh Šefe, imaš nekih dosta dobrih tačaka ali evo vidi.

Prvo ko odlučuje ko je pametniji, stručniji i talentovaniji i ko odlučuje da je onaj koji osporava, ismejava i ponižava - manje pametan, stručan ili talentovan. Uostalom, ko ima pravo da odlučuje o tome.


To je svačiji lični izbor i odluka kako kažem - da jasno vidi ili da sujetom zamračen nazire obrise (realno - istine). Dakle, ne mogu da pričam o tvojoj profesiji i struci, jer zaista malo znam o tome, ali kada su u pitanju stvaralački radovi - na njima se sve jasno vidi (kaotakvima) - dakle njihove karakteristike od kojih su "sazdani" kako u idejnom tako u tehničkom smislu (realizacija). Da ostavimo po strani idejnu postavku rada čija prihvaćenost kod publike zavisi i od njihovog (od publike) senzibiliteta, prirode, preferencija (pa i obrazovanja ili širine autodidiktičke vaninstitucionalne spoznaje jer neke je stvari zaista teško skužiti+skontati+ukapirati bez predznanja koje neki rad zahtijeva) samo da se fokusiramo na tehničku realizaciju - dakle stil i forma rada sastavljeni od elemetarnih dijelova koje čine cjelinu koje mi možemo sasvim lako ocjenjivati po osjećaju jer ih neposredno ušima i očima doživaljavamo. Dakle svako ko ima oči i uši može da vidi šta je u smislu kvaliteta bolje ili lošije od nečega i da se kreće po nekoj svojoj sasvim ličnoj skali (koja uopšte ne mora bi milimetarski precizna - to neka ide u obavezu ozbiljnih profesionalnih kritičara koji od toga zarađuju za život) dakle ne možeš mi reći da ljudi (bez obzira na obrazovanje ili senzibilitet i lične preferencije) nisu u stanju da vide recimo koji je kvalitet slike bolji, tona, gdje su u crtanom animacije odlične, a gdje se renderi raspadaju i štekaju ili su skromne linearne (poput La Linea koji je u idejnom smislu odličan), ko blamantno falšira ("Duško Fuliš" što bi Gaćeša rekao) ili "ga nema ni u crnim ni u bijelim (dirkama)" (isto Gaćeša) a ko božanstveno pjeva i iz razloga što je tonalno precizan u tome a i iz razloga što ga je Bog obdario divnim glasom, gdje je slikar utukao sedmice rada i vremena da što bolje naslika sliku (bez obzira na stil i pravac - odličan kvalitet apstraktne slike ili hiperrealistične se jasno uočava odmah kod svih ljudi koji nisu slabodividi ili ne daj Bože slijepi) a gdje je "obavio pos'o" za pola sata na svom platnu, kod kog vajara se vide čak i fini perfektni detalji poput vena na Miklenđelovom Davidu a koji je prosto pretukao nasumično kamen macolom i grubo ga definisao u svoj idejni konačni oblik (što je sasvim legitiman postupak naravno) itd. itd. Ja sam u ovo ubjeđen. Dakle svi to vidimo čujemo razlikujemo i osjetimo ali svi mi biramo kako ćemo se odnosti prema tome u toj psihološki zajebanoj tački o kojoj govorimo kada odlučimo da ne ćutimo (što je sasvim legitiman postupak takođe) već da progovorimo i iznesemo svoj sud o tome.

Nažalost, svi današnji "stručnjaci" su robovi akademe, zatvorena kasta koja stvara za uzak krug ljudi i koja sebe namenjuje uskom krugu ljudi i koja nipodaštava svaku kritiku koja dolazi od spolja. Vaninstitucionalna kritika nikad nije bila prihvaćena. Pogotovo, kada je "novalevica" krenula na onaj dučkeov "dugi marš kroz institucije" i kada je levica zauvek napustila radničku klasu, jer je uočila da vaninstitucionalna kritika ne važi i mi živimo u svetu gde postoji isključivo "validna" institucionalna kritika i svaka kritika izvan toga se smatra običnim "pljuvanjem". I tako, mi, vanzemaljci na sopstvenoj planeti, smo izdani i od desnice i levice i njihovog zajedništva na centru, a i izdani smo i od onih koji su rekli da menjaju svet, a ustvari su jurili za akademskim priznanjem i danas nam brane da kritikujemo ako iza nas ne stoji institucionalni autoritet.


Ja sam već pričao o tome na blogu ali evo da ponovim pošto mislim da si djelimično u pravu, kao kad Točak kaže za nečiji rad kad ga zamoli da presluša: "Valja...ali i ne valja"

Vidi Štef, prvo kada govorim o kulturi i njenim "proizvodima" ja uopšte ne mislim samo na visoku etabliranu ("elitističku" ) kulturu već svu generalno, bez obzira da li se radi o

- "zvaničnim", edukovanim umjetnicima koji stvaraju u okviru institucija koje finansiraju i promovišu njihov rad ili potpuno nezavisni umjetnici bez formalnog obrazovanja koji stvaraju amaterski bez ičije finansijske podrške i medijske promocije - dakle od stvaralaca sa počasnim doktoratima do ljudi sa osnovnom školom (spominjao sam već RM Točka a vidi mu djela),

- od visoke umjetnosti institucija tipa opera, balet, pozorište do ulične umjetnosti - grafiti, ulični slikari, muzičari itd.

- od edukativnih koje proširuju znanja i provociraju kritičku misao preko čisto zabavnih do destruktivnih koje skaredno izvrgavaju ruglu neke pojave - donoseći nam svoju kritički (ne)utemeljenu poruku - dakle ekstrem tipa da neko nuždi na neke državne, religijske ili bilokakve simbole pa čemu to jeste kontrakultura, subverzija ili antikultura ali ja ne mogu da sporim da je to nije "rad" kad ima svoju formu i poruku - e sad koliko ću ga cijeniti to je već drugi par cvički.

- o stepenu prihvaćenosti među publikom - da li je globalni mainstream ili prnjavorski underground koji nastaje u jednom stanu blizu dječijeg vrtića "Naša radost"

Ne slažem se u pogledu kritike. Naravno da stoji i to što pričaš ali vidi ja nemam dan obrazovanja o umjetnosti, konkretno o muzici nižu osnovu školu u provinciji a napisao sam tekst u kojem sasvim s pravom smatram da je album "Egregor" jedini u svijetu rok album sa skat pjevanjem što niko nikad od zvaničnih muzičkih kritičara ne zna niti je bilo koji novinar spomenuo (uključujući i Ivačkovića kojeg ja cijenim) a evo Sonja Ćirić me poziva da pišem za Vreme. I pazi to je jedna jako ozbiljna činjenica bitna za srpsku (rok) kulturu i muzičku istoriju i meni je kao (kosmopolitskom) Srbinu veoma važna i to su (Smakovci) za mene pravi veliki Srbi (ima ih na svu sreću mnogo) a ne famozni "Veliki Srbi" koji se diče svojim šovinizmom a vrlo malo znaju o svojoj kulturi, umjetnosti i istoriji. Pazi nisam rekao pristojni i tolerantni patrioti/nacionalisti, btw, dao sam preporuku Tasi za njegov blog o 9. januaru što nikako ne znači da je ne poštujem svoju državu Dejtonsku BiH sastavljenu od dva entiteta.

U ranijim predinternetskim vremenima jeste postojao neki red i hijerarhija u tom smislu "zatvorenosti" u uske krugove ili kružoke ali danas je bespredmetno pričati o tome, da ne navodim svoj primjer, spomenuću sasvim negativan - sjeti se one djevojke što je pisala osvrt/kritiku na "2001:Odiseja u svemiru" i bez imalo stida od svog brižljivo njegovanog neznanja (copyright Ranko Radović) tvrdi da se Stenli Kjubrik drogirao kad ju je snimao a čovjek je bio protivnik konzumacije droga a posebno kod umjetnika.

Ali meni internet i njegova interaktivnost (dijalog/razmjena) za razliku od ranijih vremena (monolog i eventualno opaska u rubrici "Pisma čitalaca" ili polemika tj. reakcija na tekst i sl.) meni daje potpuno za pravo i mogućnost da joj preciznim argumentima (žestoko) dokažem da nije u pravu bilo ko da sam ja, da li imam školu ili ne, da li sjedim u kafeu na Menhetnu ili u Pabu "Pet Lampi" Branka Đurića u Prnjavoru.

Ujedno, ovo je i odgovor na ono Tasino o uočavanju "proseravanja" i tebi, da mene ne zanima nikakva odbrana autoriteta, jer oni prvi neće braniti mene - jer ih nedotičem, jer sam izvan. Tako da ako ih nekad rešim da kritikujem, i moja kritika će biti "pljuvanje" jer sam nevažan, jer ne postojim tamo gde treba da postojim.


Okej, ovo je malo više buntovnička poza jer ja znam itekako da ti ne "pljuješ" već znaš vrlo dobro da osjetiš i prepoznaš stvari koje sam gore spominjao i klipovi koje kačiš na blogu iz domena umjetnosti jesu kultura bez obzira na ogromnu raznolikost

S druge strane, ako ćemo o SMAKU, to je obična rokenrol grupa koja nekog radi, a nekog ne radi. Meni je recimo neobično dosadna, ali ko to voli, što da ne. Ja sam čovek buke!


Hehe, pa ništa loše nisi rekao o njoj kao onaj nesrećnik koga sam izblamirao ovdje (nije mi drago ali bio je drugarski upozoren jer ja to zaista ne volim da radim ali smatram da itekako treba poslije fer drugarskog upozorenja, dakle Vasilovo "nema ljutiš" ) osim što 100% griješiš u tvrdnji da je obična jer ja sam ti i u osnovnom tekstu to dokazao - Smak je zapravo poprilično zavidno bogat i raznovrstan jer je progresiv-rok (stvari sa debitantskog albuma "Smak" i ploče "Stranice našeg vremena" pa i "Instrumental baby" sa "Rok Cirkusa" ), džez rok (stvari sa "Crne dame" i "Zašto ne volim sneg" ) i jedinstven u svijetu skat-rok ("Egregor".


No, ako je ceo ovaj tekst odbrana nekakve kulture od "pljuvača", onda stojimo na sasvim suprotnim stranama.


E zbog ovoga mi je iskreno žao ali ja ne mogu da utičem na ono kako misliš - međutim drago mi je pošto ti to u "praksi" dakle svojim komentarima na blogu uopšte ne pokazuješ već suprotno promovišeš kulturu i umjetnost kroz ćub klipove.

Jeb'ga Štef, 'nači s tobom nema fajta

stefan.hauzer stefan.hauzer 17:32 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

Dakle svako ko ima oči i uši može da vidi šta je u smislu kvaliteta bolje ili lošije od nečega i da se kreće po nekoj svojoj sasvim ličnoj skali

Možeovako: ako mene ne radi Monaliza*, ne mora da znači da ne razumem da je ona uticala na nekog drugog i čiji rad me posredno radi, ali to i dalje ne znači da mene Monaliza treba da gađa na toliko načina ili da moram da se divim. Ne moram čak i da prepoznam nikakvu tehniku, osim da se Monaliza nalazi u Luvru i da je to razlog njene veličanstvenosti. Svako ko očekuje više od svoje publike ili bilo koje publike, da razume do tačnina njegov rad i da ga valorizuje na osnovu bilo čega drugog, a ne na osnovu senzibiliteta, koji opet zavisi od čoveka do čoveka, nije ništa drugo do snob. Vidiš, Monaliza postoji kao univerzalna umetnost (velika) jer iza nje stoji institucionalan autoritet**, oni koji su izvan toga, oduzeto im je pravo da uopšte posumnjaju u autoritet institucije. S druge strane, oni koji stvaraju izvan toga, su podložni bilo kakvoj kritici, dok i iza njih ne stane institucionalni autoritet, a onda se njime brane. Tako ja, ako rešim da to kritikujem, automatski postajem "pljuvač", ako iza mene ne stoji nikakav institucionalni autoritet.


*uzeta je kao primer, prva mi je pala na pamet.
** ovde ne mislim na samo Luvr, nego sve one knjige, sve one kopije, sva ona predavanja, sve ono što nas je naučilo da je Monaliza umetnost. Jedino nas nije naučilo da umetnost nema veze sa tim, nego sa svakim pojedincem koji ima lični senzibilitet i koji slobodno može da kaže: ne razumem šta je lepo u njenom osmehu, a da mu neko automatski ne kaže da je običan "pljuvač".
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:45 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

Jeb'ga Štef, 'nači s tobom nema fajta



Kakv crni fajt, samo razgovaramo.

Ja sam inače neobično osetljiv na to da, ako nešto ne razumem, tačnije, ne da razumem, nego ono što tražim od neke umetnosti, ona meni i ne pokaže, ne želim da me neko uverava da je razlog mog nerazumevanja - to što sam manje stručan ili da nisam dovoljno stručan i da to vidim. Takođe, ne mislim, da je razlog što nisam video nečiju tehničku superiornost, razlog mog manjeg poznavanja, jer forma nekad ume da bude prazna, ako je ne podupire i sjajna ideja, kao i obrnuto, neko može sjajnom idejom da nadomesti nedostatak tehnike i tako. Ima raznih stvari i "lepota je u oku posmatrača" je verovatno najbolja frazetina koja je osmišljena za umetnost.

P.S. Ja jednostavno branim pravo da čovek "pljuje" po bilo čemu i ne smatram to unižavanjem umetnostii. Meni je unižavanje umetnosti to što niko o njoj ne govori!
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 17:48 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

Super razmišljanje druže. Ali vidi, priznaj da ti Mona Lizu svim ovim svojim razmišljanjem o njoj ju opšte ne ponižavaš niti osporavaš njen kvalitet kao što ovi koje đavo nemilosrdno jebe u mozak, srce i silujući im dušu toksičnim sumporom pomračenog uma rade. Ja protiv ovakvog tebe i ovakvog tvog mišljenja nemam ama baš ništa jer je očigledno da si blizu Boga, dobra i svijetlosti (samo slikovito pričam).

Svako ko očekuje više od svoje publike ili bilo koje publike, da razume do tačnina njegov rad i da ga valorizuje na osnovu bilo čega drugog, a ne na osnovu senzibiliteta, koji opet zavisi od čoveka do čoveka, nije ništa drugo do snob.


U potpunosti se slažem niti ja zaista od bilo koga očekujem tako nešto, samo fer procjenjivanje na sopstvenoj kvalitativnoj skali koju svako ima jer ima oči i uši i fer respekt prema tome pa i ćutanje (sasvim legitimno).

Imaš naravno ljude van institucija koje su autoriteti zbog svoje (pa i autodiktičke) srtučnosti, upućenosti, znanja, pronicljivosti, nabaždarenosti asocijativnog mentalnog aparata koji čak ni ne pišu kritike u smislu da ističu vrline ili mane djela već prosto prikaze koji približavaju sadržaj. Slažem se da mišlenja ni prvih ni drugih uopšte publiku ne obavezuju u pogledu sopstvenog doživljaja djela.
c_h.arlie c_h.arlie 18:00 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

stefan.hauzer
Jeb'ga Štef, 'nači s tobom nema fajta



Kakv crni fajt, samo razgovaramo.

Ja sam inače neobično osetljiv na to da, ako nešto ne razumem, tačnije, ne da razumem, nego ono što tražim od neke umetnosti, ona meni i ne pokaže, ne želim da me neko uverava da je razlog mog nerazumevanja - to što sam manje stručan ili da nisam dovoljno stručan i da to vidim. Takođe, ne mislim, da je razlog što nisam video nečiju tehničku superiornost, razlog mog manjeg poznavanja, jer forma nekad ume da bude prazna, ako je ne podupire i sjajna ideja, kao i obrnuto, neko može sjajnom idejom da nadomesti nedostatak tehnike i tako. Ima raznih stvari i "lepota je u oku posmatrača" je verovatno najbolja frazetina koja je osmišljena za umetnost.

P.S. Ja jednostavno branim pravo da čovek "pljuje" po bilo čemu i ne smatram to unižavanjem umetnostii. Meni je unižavanje umetnosti to što niko o njoj ne govori!

Stef !
Jebote patak !
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:01 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

Ja protiv ovakvog tebe i ovakvog tvog mišljenja nemam ama baš ništa jer je očigledno da si blizu Boga, dobra i svijetlosti (samo slikovito pričam).


niko nikad me nije ovako pohvalio. Hvala, Boki!

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:02 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"


Ja sam inače neobično osetljiv na to da, ako nešto ne razumem, tačnije, ne da razumem, nego ono što tražim od neke umetnosti, ona meni i ne pokaže, ne želim da me neko uverava da je razlog mog nerazumevanja - to što sam manje stručan ili da nisam dovoljno stručan i da to vidim.


Ja ovo zaista ne radim. Ako želim da istaknem zbog čeka je nešto dobro ja ću to argumentovano jasno i precizno objasniti i mom dobrom drugaru Struji prnjavorskom odličnom autoelektričaru i on-line poznanici Teni Štivičić, svjetski priznatoj dramskoj spisateljici. Eto jedino mi je malo bezveze, kao što sam rekao, kada me ljudi startuju na blogu sa nekim pitanjima a ja im objasnim precizno i argumentovano dokažem da sam u pravu - ama baš niko se ne javi da bar potvrdi da je uopšte pročitao i razumio šta mu čampri, uopšte ne mora niko da kaže "slažem se s tobom" ili "u pravu si" a taman posla tipa "hvala ti što si mi objasnio, nisam to znao/znala", hehe, izuzev Alsa koji čak časti pićem - popićemo druže!, već se pronalaze nove primjedbe i traže novi odgovori - ali nemam problem s tim, svakoga zaista poštujem ovdje i svakom ću odgovoriti, ako nisam baš u gužvi i stisci (osim nažalost eto te dvije osobe s kojim zaista nikakvog smisla voditi dijalog jer sam se 100% uvjerio da nisu u stanju da pravilno razumiju ono što jasno i precizno napišem. Okej, bio sam fer i ukazao im drugarsku pažnju i posvetio vrijeme ali sve ima svoje granice. Ako mi priznaju da su pogriješili i da će se truditi da bolje razumjevaju ono što pišem naravno da ću nastaviti komunikaciju s njima, a lične uvrede me uopšte ne ljute niti dotiču to zaista praštam svima. Mada, sumnjam jer đavo u njima je zajebano moćan i teško je ga se otarasiti. Pogledaj uostalom preporuke na vaše komentare sa primjedbama prije mojih odgovora Tuga - pravi jebeni gledaoci rijalitija! E zbog vas koje đavo nemilosrdno jebe u mozak, srce i silujući vam dušu toksičnim sumporom pumpajući vam sujetu i ego da čitate kroz pomračen um - ne pišem sve ovo već zbog pametnih i dragih blogera i čitalaca BlogaB92 a ima ih koji redovno čitaju a uopšte nisu ni registrovani.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:10 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

Ja jednostavno branim pravo da čovek "pljuje" po bilo čemu i ne smatram to unižavanjem umetnostii. Meni je unižavanje umetnosti to što niko o njoj ne govori!


Što je okej šefe jer po toj logici, za razliku od Krofnice (doduše još se nije javila i nadam se da će uvažiti moje argumente), braniš moje pravo da javno ovdje na blogu u svojim komentarima dobro argumentovano "napušim" i izblamiram ljude koji to rade (ciljam ipak na one uticajne u medijima - tipa jebeni Pera Luković recimo ili ovu "zvijezdu bloga B92" Fakabla sa "jebenim Darkom Rundekom" - sve dok se ne javi i izvini se Rundeku za uvredu na svakom blogu ću kopirati svoje mišljenje o njemu , dakle što prije to bolje - mada mi je i okej da potraje ta sprdačina s njim jer realno zaslužuje a meni ne oduzima ni vrijeme ni energiju)
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:29 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

Naravno, Boki, tvoje je apsolutno pravo da isteraš do kraja, ono što želiš da isteraš do kraja. Ja sam samo ti natuknuo, kao i krofnica, da je muzika, i umetnost uopšte, stvar ličnog senzibiliteta, i da kritika dolazi i odlazi i da je i "pljuvanje" kakva takva kritika i da se ne treba oko toga uzrujavati, nego stvarati:


maksa83 maksa83 18:32 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

Vidiš, Monaliza postoji kao univerzalna umetnost (velika) jer iza nje stoji institucionalan autoritet**,

Al' znaš šta je tu zanimljivo... Mona Liza nije bila najposećeniji eksponat u Luvru, ok, bila je prepoznata od strane autoriteta, ali nije postojao hajp Mona Lize kao danas (to je zapravo jedina stvar izložena u Luvru koju svako ume da navede, mislim, poljupce je čak iz Luvra slala Šapcu ... razumešštahoćudakažem), ni blizu, bila je naravno priznat primer jakog renesansnog slikarstva, ali ne globalni opšte poznat sinonim za nesvakidašnje remek delo ... dok je Brana jednog dana gumom nije izbrisao.

Ustvari nije je izbrisao nego je ukradena 1911 i nekoliko godina kasnije nađena. Medijsko ludilo koje je nastalo kad je ukradena, pa nađena, je napravilo sve ovo danas.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:34 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

poljupce je čak iz Luvra slala Šapcu ... razumešštahoćudakažem


jel me zajebavaš da znaš ovu stvar?
c_h.arlie c_h.arlie 18:36 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

maksa83
Vidiš, Monaliza postoji kao univerzalna umetnost (velika) jer iza nje stoji institucionalan autoritet**,

Al' znaš šta je tu zanimljivo... Mona Liza nije bila najposećeniji eksponat u Luvru, ok, bila je hvaljena od strane autoriteta, ali nije postojao hajp Mona Lize kao danas (to je zapravo jedina stvar izložena u Luvru koju svako ume da navede, mislim, poljupce je čak iz Luvra slala Šapcu ... razumešštahoćudakažem), ni blizu, bila je naravno priznat primer jakog renesansnog slikarstva, ali ne globalni opšte poznat sinonim za nesvakidašnje remek delo ... dok je Brana jednog dana gumom nije izbrisao.

Ustvari nije je izbrisao nego je ukradena 1911 i nekoliko godina kasnije nađena. Medijsko ludilo koje je nastalo kad je ukradena, pa nađena, je napravilo sve ovo danas.

Pa da !
Jedino što sam zapamtio nakon obilaska Luvra je Mona Liza.
Od Notr Dama sam zapamtio jedino da nema završene tornjeve.
I da su mi se najviše svideli slikari na mostu pored.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:37 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

Jedino što sam zapamtio nakon obilaska Luvra je Mona Liza.


Kad si zujao i umesto da se usredsrediš na umetnost, ti odmeravao cice okolo.
c_h.arlie c_h.arlie 18:37 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

stefan.hauzer
poljupce je čak iz Luvra slala Šapcu ... razumešštahoćudakažem


jel me zajebavaš da znaš ovu stvar?

Čekaj - pa ko ne zna da je
"noćni život na Balkanu bio k'o sred Pariza".
maksa83 maksa83 18:37 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

jel me zajebavaš da znaš ovu stvar?

Ne razumem, zašto ne bih znao tu stvar? Ozbiljno.

Mimo toga dećko, ako probaš u svojoj okolini da nađeš nekog ko zna više bećaraca od mene bičeš u ozbiljnom problemu. :)

niccolo niccolo 18:39 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

Čekaj - pa ko ne zna

Pa da, tu svi znamo...
c_h.arlie c_h.arlie 18:40 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

stefan.hauzer
Jedino što sam zapamtio nakon obilaska Luvra je Mona Liza.


Kad si zujao i umesto da se usredsrediš na umetnost, ti odmeravao cice okolo.

Ma nisam.
Čak sam se i trudio da nešto zapamtim.
To je ono što se prepliće između tebe i Bojana.
A da ti kažem da sam od sve umetnosti u kući Salvadora Dalija jedino zapamtio kadu za kupanje koja visi na plafonu i automobil pun vode koji emulira akvarijum ... rekao bi, što reče Bojan, da sam seljačina.
I da znaš - ne bi mnogo pogrešio.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:42 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

Ne razumem, zašto ne bih znao tu stvar? Ozbiljno.


Ne znam, mislio sam da se ta stvar van Šapca, sluša samo na nekim mestima kao što je bircuz Pero u Temerinskoj ulici; ali sad vidim koliko sam ograničen (pun predrasuda). Za tebe Čarli sam znao da ti znaš tu pesmu, kao i ovu:



(sad su pale sve maske!!)
c_h.arlie c_h.arlie 18:43 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

maksa83
jel me zajebavaš da znaš ovu stvar?

Ne razumem, zašto ne bih znao tu stvar? Ozbiljno.

Mimo toga dećko, ako probaš u svojoj okolini da nađeš nekog ko zna više bećaraca od mene bičeš u ozbiljnom problemu. :)


... te u to ime za Maksu i veselo društvo !


maksa83 maksa83 18:45 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

Ne znam, mislio sam da se ta stvar van Šapca, sluša samo na nekim mestima kao što je bircuz Pero u Temerinskoj ulici

Verujem da se u Skadarliji u sezoni odsvira bar 10 puta za veče...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:47 15.01.2018

Re: Bloger B92 pod pseudonimom "blogovatelj"

A da ti kažem da sam od sve umetnosti u kući Salvadora Dalija jedino zapamtio kadu za kupanje koja visi na plafonu i automobil pun vode koji emulira akvarijum ... rekao bi, što reče Bojan, da sam seljačina.


Čekaj bre Čarli sad uopšte nisi fer - nađi mi gdje sam ti to rekao?

Osim ako se ne referišeš na onaj tekst Cvrkuta o "seljanci kaljavoj" a to bi cijenio da navedeš

Dakle nije istina da sam te igdje nazvao tako a tebi nisam zamjerio za ono "krkan" na prošlom blogu, al' jebiga zapamtio sam kao i "džiber", "pjančuga", "uvlakač" i druge kvalifikacije od onih nesrećnika o kojima sam gore pričao (sa brojnim preporukama na njihove "ocjene" )

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana