Kultura| Muzika| Umetnost

[84] Zvuk sa probe grupe Smak

bojan ljubomir jugovic RSS / 15.06.2015. u 10:28

"Muzika se najbolje opisuje muzikom, rečima se može reći da je to kao kad prstom kojim svirate uštinete lopticu iz koje izleprša hiljade divnih i divljih boja." Radomir Mihailović Točak, 1976.

Upotrijebio sam ovaj isti citat poprilično davno na ovom blogu kad grupe Smak i recentnijeg nabujalog interesovanja (ako, ako!) za njihovu muziku nije bilo ni u tragovima i evo ponavljam ga u ovoj čudnovatoj prilici kada upravo zahvaljujući tom (opravdano) nabujalom interesovanju za muziku legendarne grupe možemo da čujemo kako uživo zvuči prvi dio kompozicije Arija dajmond, gotovo 40 godina kasnije. (Originalna numera, posvećena jednom specifičnom modelu gitare, snimljena je i objavljena na solo ploči "R.M. Točak", davne 1976. godine u izdanju ZKP RTLJ i citat sa početka je preuzet sa omota upravo te ploče.)

Povod za blog jeste, naravno, predstojeći veliki koncert kultne grupe Smak na Ušću sledeće subote, 20. juna sa početkom u 20 h sa tri predgrupe od kojih će jedna biti i Hipnagoga slike [postovi (18), (68), (75)]. S moje strane, kao poštovaoca, onog klinca koji je jednom davno na kasetofonu prikopčanom na akumulator, jer nije bilo struje, čuo preko radija i snimio mono "verziju" numere Organizam blues*, praćenu radiofonijskim šumom i krzavim šuštanjem obrtaja ploče u emisiji koja se zvala "180 minuta rokenrola", od mene zaista iskrene čestitke za pređeni Put, za urađeno, za pristup, nepokolebljivu odlučnost, za istrajnost, beskompromisnost, za rok koji je vrlo često istovremeno bio i pravi istinski art (ujedno i kultura i poetika i eksperiment i prodor u nešto novo i autentično, a nikada pak pozerstvo, foliranje, ideologija, politika, dodvoravanje, primitivizam, prostaštvo i šund); čestitke, dakako, za nove generacije fanova i sve brojniju globalnu publiku kao i generacije muzičara koji uče da sviraju melodije, skidaju rifove i solo dionice stare i po nekoliko decenija a sve to samo potvrđuje, bez trunke pretjerivanja, činjenicu da je vrijedilo, da evo vrijedi i da će, po svoj prilici, kao i sve istinske vrijednosti, vrijediti i dalje...

 (Video zapis preuzet sa YouTube kanala Igora Maljkovića)

 * kompozicija je producirana u stereo tehnici i snimljena je na način da su dvije gitare koje sviraju temu u potpunosti (dakle 100%) razdvojene po zasebnim kanalima - prva gitara u lijevom a druga koja svira interval terce u desnom zvučniku. Ukoliko reprodukujete kompoziciju u mono tehnici možete samo da čujete jednu.  

Atačmenti

  • 00.png / 468.95 / KB image/png


Komentari (65)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

korcagin korcagin 10:46 15.06.2015

Ko

peva?
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 10:50 15.06.2015

Re: Ko

korcagin
peva?



Mislim da će biti ista postava kao onomad u areni - Boris, Najda i prateći.

Ček da nadjem link - slušao sam simpa radio emisiju prekjuče, samo da okačim.
urbana_gerila urbana_gerila 10:54 15.06.2015

Re: Ko

korcagin
peva?


pola ian gillan, pola glenn hughes - kažu smak je jedini deep purple tribute band za koji još nisu pevali.
myredneckself myredneckself 11:03 15.06.2015

Re: Ko

a nikada pak pozerstvo, foliranje, ideologija, politika, dodvoravanje, primitivizam, prostaštvo i šund

Biće to dobra svirka, sigurna sam.
Uživaj, pretpostavljam da ideš na konc.
Jedan je Smak, i Točak.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 11:11 15.06.2015

Re: Ko

Biće to dobra svirka, sigurna sam.
Uživaj, pretpostavljam da ideš na konc.
Jedan je Smak, i Točak.


Bio sam u Areni i zaista nisam planirao sada, ali evo kad sam čuo Aria diamond i najavili su da će svirati neke druge instrumentale - Put pod noge bre
maksa83 maksa83 11:30 15.06.2015

Re: Ko

pola ian gillan, pola glenn hughes - kažu smak je jedini deep purple tribute band za koji još nisu pevali.

Kad reče tribjut bend, može dnevna doza nepotrebnog znanja? Ne može? Neka, evo ipak.

Zvonko Bogdan - Kada Padne Prvi Sneg
Vaya Con Dios - Johnny tu n'es pas un Ange.

Manje više Ista pesma. Kako?

Richard Stein, rumunski jevrejin komponovao 1937. (U originalu Sanke Sa Zvonima).

Les Paul beskrupulozno maznuo 1952. i objavio pod imenom Johnny Was the Boy For Me (peva njegova gospoja Meri Ford, i lepo peva gospoja). Stein ga tužio, dobio tužbul Les Paul morao da tipla neke repa.

Preuzela dalje Edit Piaf - Johnny Tu N'es Pas Un Ange, Vaya Con Dios svoju verziju izbacuje 2000-te i potpisuje Les Paula (sledi nova tužba).

Zvonko Bogdan 80-tih maznuo izvorni rumunski narodnjak koji je napisao Richard Stein.

Sve ista pesma.


Ovo mi je skoro luđe od Dick Dalea Misirlou a koji je zapravo Vranjanka.

Eto.
Atomski mrav Atomski mrav 11:36 15.06.2015

Re: Ko

Ček, ček... ako je Rumun napisao pesmu 1957., kako je Les Pol mogao da je obradi 5 godina ranije? Možda si samo obrnuo godine?
urbana_gerila urbana_gerila 11:39 15.06.2015

Re: Ko

Atomski mrav
Ček, ček... ako je Rumun napisao pesmu 1957., kako je Les Pol mogao da je obradi 5 godina ranije? Možda si samo obrnuo godine?


1937.

maksa83 maksa83 11:39 15.06.2015

Re: Ko

Ček, ček... ako je Rumun napisao pesmu 1957., kako je Les Pol mogao da je obradi 5 godina ranije? Možda si samo obrnuo godine?

1937, pogrešno sam napisao, evo ispravio, hvala.
mirelarado mirelarado 12:29 15.06.2015

Re: Ko

Ауторство као хаотична појава. И румунски композитор је, сигурно, обилато преписивао неки изворни мелос. Лоодило.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:45 15.06.2015

Re: Ko

mirelarado
Ауторство као хаотична појава. И румунски композитор је, сигурно, обилато преписивао неки изворни мелос. Лоодило.


Da, ima sjajnih primjera - evo zanimljiv sajt koji se bavi obradama, adaptacijama i sličim "transformacijama" muzičkih ideja Second hand songs. A internet nam omogućava da brzo pristupimo materijalu i uporedimo sličnosti. Nekad su to namjerni omaži, tribjuti, referisanje, nekada zaista slučajne sličnosti nastale iz različitih izvora koji nisu uticali jedni na druge(a la integralni račun i metod fluksa Njutn vs Lajbnic ) a nekada namjerno preuzimanje / bestidna krađa - bez potpisivanja autora i namjernog skrivanja izvora.

A evo Smak i njihova obrada i korektno potpisivanje autora Stiv Elisa na singlici El Dumo

Takođe i omaž legendarnim Cepelinima - stvarčina 5. maj (aluzija na veliki Cepelinov koncert u nazivu) sa uvodom koji aludira na onaj iz pjesme "Good times, bad times"
mirelarado mirelarado 12:56 15.06.2015

Re: Ko

bojan ljubomir jugovic
mirelarado
Ауторство као хаотична појава. И румунски композитор је, сигурно, обилато преписивао неки изворни мелос. Лоодило.


Da, ima sjajnih primjera - evo zanimljiv sajt koji se bavi obradama, adaptacijama i sličim "transformacijama" muzičkih ideja Second hand songs. A internet nam omogućava da brzo pristupimo materijalu i uporedimo sličnosti. Nekad su to namjerni omaži, tribjuti, referisanje, nekada zaista slučajne sličnosti iz različitih izvora (a la integralni račun i metod fluksa Njutn vs Lajbnic ) a nekada namjerno preuzimanje / bestidna krađa - bez potpisivanja autora i namjernog skrivanja izvora.




Ова појава, у мом универзуму, може да се упореди са случајном хомонимијом, како у оквиру једног те истог језика (чувене наше горе које горе горе горе него доле), тако и у различитим језицима. На пример,curva на италијанском значи кривина, крива линија, а на српском је иста реч погрдан назив за проститутку.

Хвала за линкове. Занимљив сајт и лепа музика.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 11:30 15.06.2015

Intervju emisija "Iz glave"

Evo je, zanimljiva i zabavna emisija, naravno osjeća se pozitivna euforija ali sve je to razumljivo https://www.mixcloud.com/Izglave/iz-glave-intervju-smak-svako-u%C5%A1%C4%87e-ima-svoj-izvor/
trener92 trener92 11:34 15.06.2015

Plava

Specijalna emisija u kojoj za goste očekujemo sjajne ljude, koji su obležili jednu muzičku epohu - Točka, Borisa, Zorana i Kepu. Kratko i jasno, sa nama će biti grupa SMAK. Želimo da zajednički najavimo veliki spektakl, njihov koncert u Beogradu na Ušću 20.06.2015. sa početkom u 20.00 časova.

LINK
snimak emisije

RMT

intervju




bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 11:42 15.06.2015

Re: Plava

LINK
snimak emisije


Aaaa kakvi carevi , hvala Treneru


Plava


(sax cover)



trener92 trener92 12:24 15.06.2015

Re: Plava

bojan ljubomir jugovic



:)
Aaaa kakvi carevi , hvala Treneru


Da, posebno me Boris oduševio.

Hvala ti za ovu obradu.

p.s. Nameravao sam da postavim Plavu pesmu, ali nemam ikonu za youtube.
javascript:;
Valjda to tako sleduje, ne znam, po zasluzi.

U to ime, uzvraćam onom ko je to tako namontirao

monter

javascript:;

primi 1

Izvini za trol Bojane


javascript:;javascript:;

Tegoba


p.s. hahha kako me krlja tek iz 5. puta sam postavio link koji sam nameravao.
mirelarado mirelarado 12:30 15.06.2015

Re: Plava

Баш недостају овакви музички блогови.

БЉЈ, Тренеру,
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:32 15.06.2015

Re: Plava

Da, posebno me Boris oduševio.

Hvala ti za ovu obradu.

p.s. Nameravao sam da postavim Plavu pesmu, ali nemam ikonu za youtube.

Valjda to tako sleduje, ne znam, po zasluzi.

U to ime, uzvraćam onom ko je to tako namontirao

monter

primi 1

Izvini za trol Bojane

Tegoba



Voditelj: - A sada slušamo malo muziku, "Crna dama"...
Boris: - Od koga?




Auh, Tegoba, prva liga, odlični Miki Petkovski. Skoro sam i o njemu našao sjajan recentniji članak na netu. Legendarno.


trener92 trener92 14:20 15.06.2015

Re: Plava

bojan ljubomir jugovic

Auh, Tegoba, prva liga,


Eh da teško je izdvojiti,

Samo još jedna pomalo zapostavljena,( takav imam utisak ), možda jedna od mojih omiljenih, baš zbog gitare


jer tu je sva fantazija, genijalnost, umetnost koja gitarom može da se dobije i zbog koje se voli Točak:))( naravno cela , a posebno od 2:0 pa dalje). To mnogi mladi nadobudni gitaristi ne shvataju.

Epitaf
trener92 trener92 14:22 15.06.2015

Re: Plava

mirelarado
Баш недостају овакви музички блогови.

БЉЈ, Тренеру,

MIrela:)))
milisav68 milisav68 16:03 15.06.2015

Re: Plava

trener92
p.s. Nameravao sam da postavim Plavu pesmu, ali nemam ikonu za youtube.

Valjda to tako sleduje, ne znam, po zasluzi.

Ma jok, tako je svima, nego niko neće da ti otkrije tajnu - budževinu.

Uredno, "copy" link sa tubeta, pa klikneš "blip" ikonicu, pa "paste" u prozorče i klikneš na "ok" , a onda "prepraviš" - izbrišeš tamo gde piše "blip" i upišeš "youtube".

A usput izbrišeš i ono "s" u https.

Valjda sam objasnio.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 16:54 15.06.2015

Re: Plava


Samo još jedna pomalo zapostavljena,( takav imam utisak ), možda jedna od mojih omiljenih, baš zbog gitare


Jeste, Točkov solo dira u dušu. Meni je posebno bio sjajan i Kepin prvi prelaz poslije centralnog sola na klavijaturama. Taj detalj sam znao da vrtim i preslušavam - ček da nađem tajming

evo ga, na 4:44 - protutnji fenomenalan solo, onda smiraj, povratak na temu i Kepa na 4:44. Finalni Točkov solo je naravno fantazija, ako se obrati pažnja svaki krug uvijek završava sa osnovnim tonom kao "zaključkom", što je uzgred jedna od veoma važnih karakteristika njegovog stila svirke a koju mnogi, spomenuo si nadobudne gitariste, ne znaju i potpuno maše. Tema o točkovskom stilu je malo šira zahtjeva poseban blog da ne gnjavimo sad ali volim taj ton ali i ta njegova pažljivo osmišljena sola, koja melodijama - ne toliko virtuoznošću koliko zapravo melodijama pariraju glavnim vokalnim linijama i mogu da postanu zasebne pjesme jer mogu da se pjevaju. (Iz istog razloga mi se, recimo, dopada i Sleš. Slušao sam ga skoro - nakon dvadeset i kusur godina svira identične solo dionice jer nema razloga da nešto što je zaista dobro osmišljeno i bez "praznog hoda" da se mijenja.) Eno ga Točkadija, nakon četrdeset godina, u Ariji Dajmond svira isti gitarski solo.

edit: moj skromni mali tribjut iz 2008. sa kratkom referencom na Ariju dajmond
trener92 trener92 23:36 15.06.2015

Re: Plava

milisav68
Hvala ti gde čuo i ne čuo:)).Ranije sam se dovijao tako što sam kopirao iz nečijeg komentara, kada postavi, pa mu ne uspe da postavi video zbog tog "s", ima u zagradi taj neki fazon, skraćen naziv yu.be ili tako nešto ali nisam imao volje da potražim.
Ok hvala još jednom
trener92 trener92 00:25 16.06.2015

Re: Plava

bojan ljubomir jugovic

evo ga, na 4:44 - protutnji fenomenalan solo, onda smiraj, povratak na temu i Kepa na 4:44

:)
Da, to su ti momenti ( da nazovem fragmenti zbog kojih te neka pesma u trenutku dobije)
Finalni Točkov solo je naravno fantazija, ako se obrati pažnja svaki krug uvijek završava sa osnovnim tonom kao "zaključkom", što je uzgred jedna od veoma važnih karakteristika njegovog stila svirke a koju mnogi, spomenuo si nadobudne gitariste, ne znaju i potpuno maše. Tema o točkovskom stilu je malo šira zahtjeva poseban blog da ne gnjavimo sad ali volim taj ton ali i ta njegova pažljivo osmišljena sola, koja melodijama - ne toliko virtuoznošću koliko zapravo melodijama pariraju glavnim vokalnim linijama i mogu da postanu zasebne pjesme jer mogu da se pjevaju.


:)) Odlično si ovo zapazio.Ni ja ne bih bolje objasnio. Šalim se. To je ( boldovano ) upravno ono zbog čega uporno vodim "borbu" kad raspravljam sa ljudima koji inače imaju dobru tehniku, da objasnim zašto je ustvari njegova svirka "muzika duše".
A znaš kako ljudi uglavnm reaguju,ne spore, ali dodaju, " eksprimentiše i davi " to je neki ošti zaključak. Teško je objasniti kad neko neće u to "da uđe" punim srcem.

Usudio bih se da kažem, u ovom nekom razmišljanju, iako sasvim različitog stila, da je to ono što je ranije nedostajalo Vlatku , na nekom početku tamo nekih osamdesetih. Kasnije je to krenulo kako treba ( odnosno kako ja to volim), kao što neko reče " umeo je da odsvira stanja" ja bih to rekao ovako jednostavno to imaš ili nemaš.

Organizam blues je pravi primer.

Eno ga Točkadija, nakon četrdeset godina, u Ariji Dajmond svira isti gitarski solo.


Da, Arija je čudo, to ti je još jedan dokaz, to je u njemu, i ne može drugačije, to , je ne znam kako drugačije da objasnim, piše sve ovde od

1:37 -2:02 i dalje.

a tek ovo

2:31 - 2:50
javascript:;
To je to.


edit: moj skromni mali tribjut iz 2008. sa kratkom referencom na Ariju dajmond

:))) Hvala ti, dopada mi se, imaš ti nešto ono, ono, kako znaš već
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:11 16.06.2015

Re: Plava

Usudio bih se da kažem, u ovom nekom razmišljanju, iako sasvim različitog stila, da je to ono što je ranije nedostajalo Vlatku , na nekom početku tamo nekih osamdesetih. Kasnije je to krenulo kako treba ( odnosno kako ja to volim), kao što neko reče " umeo je da odsvira stanja" ja bih to rekao ovako jednostavno to imaš ili nemaš.


Daaa, veliki je to majstor. Volim i prva dva albuma i onaj klupski Live in NY iz osamdesetih sa Bistrom vodom kada publika poludi i vrišti od svirke.... a evo razlike - strašno mi dopao onaj solo album Igri bez granici - kako su tamo gitarske dionice osmišljene, vrhunski, međutim on recimo baš voli da improvizuje - jednom prilikom je svirao u Music hall-u u Banjaluci sa triom i izvodili su upravo taj repertoar sa Igri bez granici - niti jedan jedini solo nije odsvirao kako je bilo zabilježeno na albumu. S druge strane, ima i to svojih predosti...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:24 16.06.2015

Evo i snimak

jedne dobre svirke za ljubitelje improvizacija - apropo priče o melodijama u solažama, koncert Rokenrol zauvek 1994. godine i kompozicija "Dinamit" Josipa Bočeka koju izvode s njim i Bata Kostić, Krle iz Generacije 5, Dragi Jelić i RMT na kraju

trener92 trener92 22:13 16.06.2015

Re: Plava

bojan ljubomir jugovic

Daaa, veliki je to majstor. Volim i prva dva albuma i onaj klupski Live in NY iz osamdesetih sa Bistrom vodom kada publika poludi i vrišti od svirke....


:)) Da. Ako me sećanje dobro služi, odatle je i ona fenomenalna solo verzija iz "Si zaljubiv edno mome".
Bio sam na njihovom prvom koncertu koji su imali
( kod nas u studju M, davnih godina (to je bio njihov prvi javni nastup.

Tu bilo samo instrumentala, Vlatkovih improvizacija, mislim da je čak u najavi za konc ( na radiju najavljen čak ovako grupa koja svira pretežno džez rok ( pitaću Čupka, ili Vitu ako ih sretnem o tome ako se sećaju,), tako da sam otišao na konc onako iz nevezanog, inače u to vreme sam puno slušao Wired J.Beka, Kobama,pa sam išao čisto da uporedim,vidim gde smo mi u tom svetu, jer me to okupiralo u to vreme.

Naravno, iako je to sasvim bila druga priča, da ne širimo priču kao što si rekao, o ali osetilo se da momci nisu tek tako došli, usput. Svirka je bila fantastična, a Vlatka sam posebno slušao,znaš, kad te nešto interesuje onda obratiš posebnu pažnju na to što čovek radi.Tada sam uzeo i tu njihovu prvu ploču.
I jedna zanimljivost, za koju se malo zna, bar se ne priča, na Boom festivalu u, ne sećam se kojem, dva su bila kod nas, bio sam na oba, ali me sećanje izdaje,
`77 i `78 svirali su njih trojica, a na klaviru je bio Aki Rahimovski i pevao.

Prvo je Aki otpevao Mercedes Benz, a onda su otprašili nekoliko r`n`r klasika, nešto od Stonsa, i bilo je tu još, mislim pet šest pesama. To je bilo za kraj, jer je neko otkazao ( mislim dugme, ne sećam se) pa su tako završili. Da ti ne pričam prvo kakvo je to bilo iznenađenje, a onda oduševljenje.

niti jedan jedini solo nije odsvirao kako je bilo zabilježeno na albumu. S druge strane, ima i to svojih predosti...


Svakako da ima prednosti, imaš pravo,samo pokazuje koliko je Vlatko u stanju da bude raznovrstan.
Malo sam se udaljio od onoga zbog čega smo ovde, ali recimo koliko volim to što Vlatko može da odsvira zaista mnogo toga raznovrsnog
( iako se ipak oseti ono od čega je satkan, taj južnjački javascript:;duh). Još više volim Točka koji ne menja ono što je njemu. TO se oseti, to ne može da se opiše.

MIslili smo na istu stvar, postavio si Dinamit od Bočeka, a to sam mislio, hteo da pomenem u prethodnom komentaru kao primer njegove svirke.( tamo kod Epitafa i Arije.
Uglavnom, znam da ti je jasno o čemu pričam, ali eto poneo me momenat. Hvala ti na ovome.

Ne zameri, što sam uzurpirao prostor i udavio.

Za kraj
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 08:21 17.06.2015

Re: Plava


Ne zameri, što sam uzurpirao prostor i udavio.



Taman posla Treneru, odlična i dobrodošla priča koja pokreće razmišljanja - odgovorim u toku dana.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:31 17.06.2015

Re: Plava

Doslovno si dakle bio mjestima gdje je nastajala, bez pretjerivanja, muzička istorija ovih prostora.

:)) Da. Ako me sećanje dobro služi, odatle je i ona fenomenalna solo verzija iz "Si zaljubiv edno mome".


Bravo, to je baš taj momenat. Veeeliki majstori su u pitanju - i ponovno okupljanje Leb i Sol sa živim svirkama od prije par godina je bilo

Stefanovski je recimo što se tiče širine, sudeći po broju saradnji sa različitim autorima i izvođačima, zaista širi, otvoreniji i prijemčiviji muzičar za saradnju, brojne su njegove, ali opet pažljivo birane, kvalitetne saradnje sa drugim muzičarima i definitivno tu ima daleko veću širinu i otvorenost od Točka. Međutim, kada je u pitanju širina same svirke - analizirajući čisto raznovrnost repertoara sviranja - ne mislim striktno na žanrove već baš upotrebu gitarskih fraza, skala i ostalih elemenata i čak tehnika sviranja, naravno po mom skromnom sudu, tu je Točak širi. On recimo dosta dobro svira i džez ali i komponuje i izvodi kompozicije za klasičnu gitaru. (Tu bih posebno izdvojio kompozicije sa albuma Vizantijsko plavo).

Naravno, ovo sve što pričam uzeti sa deeeebelom rezervom, jer zaista su to ljudi svjetske klase koji se po svojim karakteristikama [opčinjavajuća virtuoznost (Stefanovski) i boja tona (Točak)] i po realizovanim djelima izdvajaju u ogromnom moru veoma kvalitetnih gitarista. Dakle naklon do poda.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:38 17.06.2015

Re: Plava

Uff, moram ovu digresiju

Bregović i Stefanovski

trener92 trener92 19:59 17.06.2015

Re: Plava

bojan ljubomir jugovic

Međutim, kada je u pitanju širina same svirke - analizirajući čisto raznovrnost repertoara sviranja - ne mislim striktno na žanrove već baš upotrebu gitarskih fraza, skala i ostalih elemenata i čak tehnika sviranja, naravno po mom skromnom sudu, tu je Točak širi.


Da, to nisam posebno napomenuo jer se po mom mišljenju, da budem precizniji, ukusu, podrazumeva) tu je Točak nenadmašan (i odlično si naveo primer kompozicije za klasičnu gitaru.Jednostavno, Točak je takav, individualac, sećam se nekih ranijih svirki gde je on sam izlazio pred nastup i svirao, kao da nema nikoga u publici.
( imaš i primer Boom `76, pa njegov solo album, pa fantastičan koncert u NS na sajmištu, promocija Crne Dame, predgrupa je bila grupa Tako, čuveni Dule Ćućuz na basu,kada su završili, onako u mraku je prvo Točak sam svirao,improvizovao, pa dobrih desetak minuta, i posle je bio urnebes. Hoću da kažem, ponekad sam imao utisak, da on sluša samo one tonove koje sam stvori, a da su ostali tu, pa eto hajde tek da bi popunili praznine koje on ostavi. Iako kod njega nema praznine ili praznog hoda, to je moj utisak ( bio )iz tog vremena. Za njega se može reći da se saživeo sa gitarom, odatle i ta boja tonova koje stvara.
Zbog svega toga i mislim da on ne može da bude prijemčiv za saradnju sa drugim muzičarima, makar bi nastavio saradnju sa Dadom posle onog albuma.

Bila je i priča ( legendarna) o čuvenoj super grupi ( to se događalo raspadom Time i Korni, pa i Smak je bio već na izdisaju) za koju bih voleo da se desila, ali je to bilo nemoguće, tako sam mislio iako sam prvo poverovao pričama.
navodno su trebali da budu zajedno Bata, Dado,Točak priča "iz dobro obaveštenih izvora" je išla dotle da su čak u kombinaciji trebali da budu Točak i Boček zajedno,ime je trebalo da bude Severni vetar, iako su ljudi tvrdili da će do toga doći, zbog svega onoga što sam napisao, znao sam da ne može, bar ne u kombinaciji sa Točkom.
Iako, ako mogu da poredim, ta priča mi je verovatna isto koliko i ona da je Hendriks, trebao da počne da radi sa ELP , po priči Mič Mičela. Ali da ne odem predaleko.

Posle je ta cela priča otišla na drugu stranu, priču o K2, koja je isto tako propala.

Dakle naklon do poda.

Da, bez razmišljanja.

Uff, moram ovu digresiju

Bregović i Stefanovski


Da, dobra je digresija, to je možda najbolji album Dugmića ( muzički) iako, onaj Tifa je imao sreće više nego što je težak, došao je na gotovo najbolje pesme koje su napravili. Ni kriv ni dužan.Ali to je neka druga priča
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:30 17.06.2015

Re: Plava

to je možda najbolji album Dugmića ( muzički) iako, onaj Tifa je imao sreće više nego što je težak, došao je na gotovo najbolje pesme koje su napravili. Ni kriv ni dužan.Ali to je neka druga priča

Svaka čast za ocjenu albuma, meni jeste, moram da priznam - bar kad govorimo o ukupnosti, o cjelini, sve je uravnoteženo i nema nekih posebno slabih tačaka.

Ovo za Severni vetar prvi put čujem - vrlo lako moguće, dok za kombinaciju sa Dadom znam iz emisije "Pokretna prošlost".

Kad smo kod njega prosto moramo da podebljamo ono što si već okačio gore. Dakle naslovna numera, Dado Topić kao vokal, posebno interesantan je šapat na 2:48 koji doprinosi toj specifičnoj noćnoj atmosferi (ponoviće se nešto slično bar tematski u Remizovom valceru dosta godina kasnije) tekst vrlo poetski i sveden, i, zanimljivo, na 4:03 počinje solo koji izvodi Točak koristeći gitarski sint.



Naravno, osvrnućemo se nešto kasnije i na te koncertne majstorije-čarolije - potražiću neke slike iz arhive i prenijeti par utisaka, još jednom svaka čast za priloge


Dado Topić i Boris
trener92 trener92 21:49 17.06.2015

Re: Plava

bar kad govorimo o ukupnosti, o cjelini, sve je uravnoteženo i nema nekih posebno slabih tačaka.


Upravo tako, i volim što je svemu tome Vlatko dao svoj pečat. Ko zna, možda je to Brega namerno i uradio sa Vlatkom, šta god neko mislio o njemu Brega ume da oseti pravu stvar i čoveka, i zna. Na stranu sve ono što mu prebacuju, ne volim na taj način da mislim o njemu.

Kad smo kod njega prosto moramo da podebljamo ono što si već okačio gore. Dakle naslovna numera, Dado Topić kao vokal, posebno interesantan je šapat na 2:55 koji doprinosi toj specifičnoj noćnoj atmosferi (ponoviće se nešto slično bar tematski u Remizovom valceru dosta godina kasnije) tekst vrlo poetski i sveden, i, zanimljivo, na 4:03 počinje solo koji izvodi Točak koristeći gitarski sint.


Dado,jedino što je problem , ako pričam o Dadi, onda sam potpuno namerno pristrasan i subjektivan. jer ga mnogo volim, i kao muzičara, pesnika najboljeg sa ovog našeg nesretnog prostora, a o vokalu, da interesantan, ume da dočara,ume, imaš sličan momenat i na Neosedlani, davno sam slušao pa ne mogu tačno da se setim.

šapat na 2:55 koji doprinosi toj specifičnoj noćnoj atmosferi (ponoviće se nešto slično bar tematski u Remizovom valceru dosta godina kasnije) tekst vrlo poetski i sveden, i, zanimljivo, na 4:03 počinje solo koji izvodi Točak koristeći gitarski sint.


Sve što bih mogao da kažem o toj pesmi, specifičnoj, teškoj atmosferi kojom odiše, o onome što je Točak odsvirao ( ne samo u ovoj pesmi,
napisao je davno Rade Drainac

" Ne uzdišem lepu pesmu da napišem,
no da objasnim ovaj bol
koji mi do nogu savija čelo"
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 07:35 19.06.2015

Re: Plava

Sve što bih mogao da kažem o toj pesmi, specifičnoj, teškoj atmosferi kojom odiše, o onome što je Točak odsvirao ( [u]ne samo u ovoj pesmi,

" Ne uzdišem lepu pesmu da napišem,
no da objasnim ovaj bol
koji mi do nogu savija čelo"


[/u]


Da, spominjem male detalje i specifičnosti koje krase pjesmu i njenu produkciju - a zaboravih da kažem suštinu koji si odlično istakao. To je to, jedna od bitnih karakteristika je ta emocionalnost, iskrenost, bol, patnja koja ničim se ne može fingirati i producirati - ukoliko ne dolazi od samog umjetnika.


Spiridon Spiridon 13:38 15.06.2015

..

Koga ne mrzi neka poslusa solo Laze Ristovskog koji pocinje na 3:55.

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:04 15.06.2015

Re: ..

Spiridon
solo Laze Ristovskog koji pocinje na 3:55.

Moć Ode u .... nebesa na 4:44

Slikar sa Pikadilija koju otvara Laza





blogovatelj blogovatelj 15:15 15.06.2015

Re: ..

Koga ne mrzi neka poslusa solo Laze Ristovskog koji pocinje na 3:55.


Liči



PS. A liči i na Shine on you crazy diamond u isto vreme.
milisav68 milisav68 16:40 15.06.2015

Re: ..

blogovatelj
Koga ne mrzi neka poslusa solo Laze Ristovskog koji pocinje na 3:55.


Liči

Liči

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 16:50 15.06.2015

Re: ..



Kao što liči plavuša sa Islanda na crnkinju iz Burkine Faso jer su žene i jer su eventualno obukle istu haljinu. Pa naravno da liči i liči na svaki molski blues jer je i Šumadijski blues - blues Možemo govoriti o sličnosti tempa i atmosfere in general ali ako se pažljivo posluša čak ni harmonska podloga nije ista u Since I've been loving you a o vokalizi i solo dionicama da ne govorimo.

Evo jedan sjajan kaver



Spiridon Spiridon 21:11 15.06.2015

Re: ..

Liči



pisao ja blog o tome i bejah kritikovan. Kazu ljudi znalci da u muzici to ne postoji. Taj plagijarizam =) jer svako krade od nekog predhodnika.

po toj logici ovi iz cepelina ne bi smeli da se jave. Mislim ovo je neskriveno ocigledno =)

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:39 15.06.2015

Re: ..

pisao ja blog o tome i bejah kritikovan. Kazu ljudi znalci da u muzici to ne postoji. Taj plagijarizam =) jer svako krade od nekog predhodnika.


Daj šibni link da pogledam. U principu napisao sam suštinu gore - ima ljudi koji namjerno sakriju i prećute izvore, a mnogi se referišu i rade omaže svojim "herojima" koji su ih inspirisali (i ne samo u muzici to je u svim granama stvaralaštva i normalno je da su ljudima koji se bave artom - bliski ti njihovi prethodnici, učitelji ali u principu to je redovno, kod korektnih muzičara, napisano na zvaničnom izdanju od koga je šta preuzeto. Bregović važi za plagijatora (lično veoma volim i cijenim mnogo toga što je radio sa Dugmetom, odrastao sam na tome), čuvena je frka koja se digla oko zvaničnog saundtrek albuma muzike iz Kustinog Arizona Drima. Glavna melodija "In the Death Car" zaista fenomenalnog i majstorski spakovanog crossovera sa Igi Popom je svijesno preuzeta i nije naveden izvor. To je loše. S druge strane, bio sam ubijeđen da je recimo Underground Tango iz Podzemlja (kasnije Ausencia, Čolina Tabakera) plagijat ali to je Bregovićevo izgleda originalno djelo (orkestraciju radila Isidora Žebeljan).

Evo jedan sjajan primjer - kompiliranja sopstvenih ideja - i njemu kao autoru nema ko šta da zamjeri zbog toga. Kao što je onomad i Pavić od 5 različitih zasebnih priča objavljenih u različitim zbirkama - dopisao neke nove motive i sve ih zaista majstorski spojio u Roman o Heri i Leandru - evo Bregović početkom devedesetih kombinuje tri dijela iz svoje tri različite pjesme (dakle njegove stvari koje je radio za Dugme) i pravi novu cjelinu koja odlično funkcioniše za sebe

Ako ima Boga (1988) + Te noći kad umrem, kad odem, kad me ne bude (1986) + Ne gledaj me tako i ne ljubi me više (1975) = Theos an enai (1991)



adriana adriana 15:25 16.06.2015

Re: ..

pisao ja blog o tome i bejah kritikovan. Kazu ljudi znalci da u muzici to ne postoji. Taj plagijarizam =) jer svako krade od nekog predhodnika.


realno, ali postoji ego i autorska prava [$]
gedza.73 gedza.73 21:09 16.06.2015

Re: ..

1992. PMF. Sećam se Koje Plavog u nekoj pilotskoj uniformi na bini, SMAK, reflektori, mnooogooo alkohola, metalne ograde prema parku, spavanja u kupatilu i sutrašnjem kupanju na jezeru (najranijem ikada).
Trideset i tri godine od tad. Ejj, bre!
edit
al' ga sabiram.

Uvek, kad silazim ka Mladenovcu, pomislim na
Moja Šumadija peva o sreći


A 'Daire' mi nešto uvek išle na živac.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 08:20 17.06.2015

Re: ..

Trideset i tri godine od tad. Ejj, bre!
edit
al' ga sabiram




A 'Daire' mi nešto uvek išle na živac.



Ako, ako Šalim se, iskreno ni ja nisam bio generalno neki ljubitelj hitova (Crna dama, Satelit, Daire, Profesor) daleko više su mi se sviđale druge stvari koje i nisu imale veliki prijem kod publike. Naravno, i one imaju impresivne dijelove i detalje



Moram da zavarim i podebljam ove Japance




(1) Smak (1977)
(2) 101A (2014)
milisav68 milisav68 09:33 17.06.2015

Re: ..

gedza.73
A 'Daire' mi nešto uvek išle na živac.

Meni onako.....ali mi se svidelo kako su to obradile Neverne bebe, i spojili sa "Zajdi, zajdi".
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 16:56 15.06.2015

Talisman

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:39 16.06.2015

I jedna od

mojih najomiljenijih Smakovih pjesama koja zatvara album "Zašto ne volim sneg" (1981) - po mišljenju mnogih kao i njih samih (Kepa, knjiga intervjua "Nevidljive terazije" ) njihov vrhunac u smislu muziciranja, LP prvobitno zamišljen kao RMT-ov solo album. Vokal Zoran Živanović Hoze


Nebeski splav

Slep je Bog za jad što tebi međi svod
Dalek je on a zvezde su mu zar
Pomiluj sudbinu zlu bojom neba za sve
Znaj ti si tren za bol i sne

Već čuješ zov
Dubine neba
Šumi ponor plav
Zaludan trud
Ko smrtnik gradiš ti
Nebeski splav

Zaludan trud
u nebo padaš
nosiš samo strah
samo strah
samo strah
samo strah



bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 08:33 17.06.2015

Rock cirkus

moram da priznam, meni možda najneomiljeniji album, što naravno ne mora ništa bitno da znači, objavljen u nezgodan čas 1980. godine jer je promocija albuma i turneja planirana diljem SFRJ otkazana zbog Titove smrti. Najveći hit je svakako Profesor međutim odličnih par stvari je tu, izdvojio bih Ogledalo, Cigansko srce i Hirošimu. Ovaj instrumental je posebno zanimljiv zbog spoja, te bazne osovine, Kepa-Točak koju su razvili u vrlo ranoj fazi rada i kasnije očuvali kroz rad grupe Tek koja je uradila muziku za film "Vizantijsko plavo" po motivima Pavićevih priča

urbana_gerila urbana_gerila 11:48 17.06.2015

Re: Rock cirkus

bojan ljubomir jugovic
Najveći hit je svakako Profesor


svako ima svoje zadovoljstvo, i, stvarno, ne bih to da kvarim, ali, ajde da ne kažem koliki iq, nego - kakav to estetski kod ima bilo ko kome je profesor hit pesma?
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 17:11 17.06.2015

Re: Rock cirkus

svako ima svoje zadovoljstvo, i, stvarno, ne bih to da kvarim, ali, ajde da ne kažem koliki iq, nego - kakav to estetski kod ima bilo ko kome je profesor hit pesma?


Ne, pazi, nismo se razumjeli - samo konstatujem da je pjesma bila hit, i bez obzira što se meni ne dopada toliko - moram da je uvažim kao takvu, dakle svakako jeste obilježila taj album i zbog prijema kod šire publike se i uvukla u njihov repertoar čak i poslije devedesetih. Meni lično su sa RC-a odlične ove četiri koje sam spomenuo: Ogledalo, Cigansko srce, Hirošima i Instrumental baby.

Što se tiče Smakovih hitova generalno, rekao sam već gore u komentaru, nisu me privlačili ali opet, hbg, ne znam kakav si sa zikom priznajem ja i nisam nešto ali znam da svaki taj hit nije uopšte naivan - kad već pitaš za estetski kod, da ne kažem iq - jer opet ima neke vrlo pametne i impresivne dijelove i hebene detalje za izvođenje. Tako recimo u Dairama je izuzetan solo Petkovskog na klavijaturama (klavijaturista Zdravevski u Areni ga je doslovno interpretirao i to je, barem po sudu svih ljudi s kojima sam imao prilike da sviram, znanje i vještina za respekt), Profesor pak ima vrlo moćan gitarski solo - koji je meni lično, kao srednjoškolcu ali bogami i kasnije kad sam omatorio, bio vrlo intrigantan za analizu i učenje bez obzira što je pentatonska skala u pitanju, u Satelitu - definitivno riff na strofi koji sviraju bas i gitara i ne referiše se Zulfikarpašić u svojoj kompoziciji na Satelitov rif slučajno itd. itd.
maksa83 maksa83 07:38 18.06.2015

Re: Rock cirkus

bio vrlo intrigantan za analizu i učenje bez obzira što je pentatonska skala u pitanju

To što je pentatonska skala u pitanju (zapravo verovatno proširena pentatonska tj. bluz skala) ne čini stvar nužno mnogo lakšom, pogotovo u toj vrsti muzike. Pa (da, znam, švabatralala) Hendriks u svojoj kratkoj ali stelarnoj karijeri (ne računam ono dok je svirao za druge) praktično nije mrdnuo iz pentatonske/bluz skale, pa svejedno oko toga što je on radio i dan danas lome i glavu i prste. Čovek je (ne znam srpski izraz) bendovao žice i iznad vrata tj. pre prvog praga, tamo gde je ono što ovde valjda zovu "gornja kobila". Bre. Svaki robot može da nauči (ako se potrudi) da pritiska vrat i okida žice nekim redom, a ono što ovde zovu "filing" i zapravo potpis svakog gitariste je gde i kakvi su mu bendovi, pulofovi, vibrato i jedva primetni double stops. TO ne može svako ni da čuje (glavom) a ni da izvede, pentatonska/bluz skala ili ne.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 11:32 18.06.2015

Re: Rock cirkus

Kooonsekventno - što bi rekao profesor Zgembo Handislić. Sve stoji Makso, i zato kažem priča nije naivna. Dakle onda koji je estetski kod u pitanju?

Rekao bih visoki. A to kažem pentatonska (jeste u pravu si pentatonska blues) ne da bih potcijenio, nikako, već samo da je u pitanju manji opseg elemenata/tonova u igri. Dakle, pročišćeni linerni crtaž Pikasa je dokučiviji za podražavanje/kopiranje/reinterpretaciju (naravno za potrebe učenja) od Gernike ali to je still Pikasov linearni crtež. Samo o tome pričam.

A ko je najbolji gitarista po Točku:



maksa83 maksa83 12:37 18.06.2015

Re: Rock cirkus

Kooonsekventno - što bi rekao profesor Zgembo Handislić. Sve stoji Makso, i zato kažem priča nije naivna. Dakle onda koji je estetski kod u pitanju?

Ma ne bih ni ja bio strog k'o kolega urbani po tom pitanju, tj. ocenjivao estetski kod po toj pesmi (koliko god i meni bila prilično bezveze), pošto ni ja nisam imun na neshvatanje tuđeg estetskog koda. Npr. meni je sve ono što je pokrenuo Van Halen, celo to gitarsko vid'-mi-mala-prste-a-a? ludilo sa svim Yingwee-Vai robotima koji su iz toga nastali ... ne mogu da kažem ni da je fascinantno, recimo da kažem da se divim tome na jednom vrlo plitkom racionalnom nivou, u smislu "vidjebotesunce šta živ čovek može da navežba", ali me kao zvuk dodiruje koliko i paljenje poluispravnog Varburga u zimsko jutro, dakle - ne, ne bih to da slušam, nikako. Razumem i da je to filigranski rad preciznih singerica u kome ima više melodije nego u pentatonskoj muzici i neverovatne veštine i svega al' meni prosto ta estetika izmiče. Opet, postoje nepregledne armije ljudi koji nisu bez sluha a u tome vide konačni Zen i baš bi to da dostignu.

Svakom svoje, što kažu.

A ko je najbolji gitarista po Točku:

Vanzemaljac. Jako je lepo što je to neko vreme pristao da provede na našoj planeti. Tvrdim (opet) da on nije umro nego da su došli njegovi i pokupili ga i vratili ga kući pošto su se bez njega smorili.

Inače, kad bi svaka zemlja trebala da kandiduje svog gitarskog sumo rvača za međunarodni Sudar Titana Od Kog Zavisi Sudbina Nacije ja ne bih poslao Točka, nego Nebojšu Antonijevića Antona, mislim da je to najbolji i najosebujniji RnR gitarista kog smo ikad imali. Uz punu svest da je to kontra kanona i da izaziva nevericu, to je eto neki moj estetski kod.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:20 18.06.2015

Re: Rock cirkus

Daaa, preporuka za stav i razmišljanje bez daljnjeg. Sasvim legitimno ali i lično. Nije nemoguće da se pokaže, vremenom, kao ideja koja može da raste, nabuja i postane glavna struja. A izvor je samo djelo, rad.

Inače, kad bi svaka zemlja trebala da kandiduje svog gitarskog sumo rvača za međunarodni Sudar Titana Od Kog Zavisi Sudbina Nacije




Anton mi je ovdje opako dobar



Za mene the stvarčina - ono tipa štambilj i garancija kvaliteta na minimum 1/2 vijeka.

Kad su umjetnosti generalno u pitanju meni lično je najbitnije, to sam već mnogo puta spominjao na blogu, to referisanje na nekoga u djelu, na neko djelo koje je opet nečije i slično. Omaži, tribjuti iz mnogo razloga mogu da nastanu, moguće da neki upadnu kalkulantski, da su usiljeni i fingirani ali većinom nastaju kao neki fini usputni "spomenik", skriveni detalj u priči i meni su to sjajna ako ne i najveća priznanja za nečiji rad u umjetnosti (ma ni broj publike - mainstream vs subkulturna margina, ni zarađen keš, ni nagrade A klase koliko ta mala usputna priznanja umjetnika umjetnicima kroz djela a toliko ih ima da su pravi mali biseri i svijet za sebe.

Ti sad realno, karikiram ne zamjeri ali uopšte nije nemoguće, da to sasvim legitimno osjećanje u tebi "Anton je najbolji i najosebujniji" iz nekog razloga krene ooopasno da raste do neizdrža - ti na ovaj ili onaj način možeš, realno, da ga izražavaš i doprineseš da tvoje mišljenje i stav ima još veću težinu od ove koju ima sad. Otkud znam, iz nekog razloga ti baš postane iskreno bitno. Udubio si se, istražuješ, pišeš blogove, komuniciraš - osvjetliš jedan dio karijere, poređenja kako, zbog čega, zašto. Znaš da sviraš, imaš neku ekipu, bravo, otpržite nešto vođeni tim osjećanjem da ne kažem "ljubavlju" - zajedničkim loženjem na istim talasnim dužinama ili pogonskim gorivom iz kojeg mogu da nastaju sjajna djela.

Onda to neko čuje, vidi - kaže ček, eno Max sa ekipom odradio tribjut Antonu, ko je bre taj Anton majka mu stara, jedan kaže ma to ti je bre onaj Canetov, ko, ma nema tip pojma o životu. Dvadestih ih ponovi isto. Pedeset ih ponovi isto. Pedeset i prvi kaže - sorry guys, fak of, znam Maksu bre taj uopšte nije naivan tip, heben igrač, nije to slučajno, idem ipak da poslušam malo bolje te stvari koje Anton svira da ja to vidim i pretresem. Ooootkine - oduševi se. Taj "zarazi" druge. I sad ukoliko se pojavi dovoljan broj takvih - ne sljedbenika niti tipova koji kopiraju stil - prosto raznih ljudi koji u kreativnom smislu mogu da podcrtaju i potvrde tu ideju o Antonu to je po meni sjajno - to je to.

Nikakva takmičenja - nikakvi kritičari - top liste - oskari, zlatne palme. (Sve to naravno može debelo da doprinese.) Ali referisanje, to je to. A sve opet doslovno izvire iz djela i kad se pojavi sumnja tu je to djelo da ih otkloni.
maksa83 maksa83 20:50 18.06.2015

Re: Rock cirkus

Znaš da sviraš, imaš neku ekipu, bravo, otpržite nešto vođeni tim osjećanjem da ne kažem "ljubavlju" - zajedničkim loženjem na istim talasnim dužinama ili pogonskim gorivom iz kojeg mogu da nastaju sjajna djela.

Tako nešto kaže i Dave Grohl otpr.:

“When I think about kids watching a TV show like American Idol or The Voice, then they think, ‘Oh, OK, that’s how you become a musician, you stand in line for eight fucking hours with 800 people at a convention center and… then you sing your heart out for someone and then they tell you it’s not fuckin’ good enough.’ Can you imagine?” he implores. “It’s destroying the next generation of musicians! Musicians should go to a yard sale and buy and old fucking drum set and get in their garage and just suck. And get their friends to come in and they’ll suck, too. And then they’ll fucking start playing and they’ll have the best time they’ve ever had in their lives and then all of a sudden they’ll become Nirvana. Because that’s exactly what happened with Nirvana. Just a bunch of guys that had some shitty old instruments and they got together and started playing some noisy-ass shit, and they became the biggest band in the world. That can happen again! You don’t need a fucking computer or the internet or The Voice or American Idol.” - Dave Grohl

P.S. Nismo se mi negde razumeli - ja sam matori konj bez scenskih pretenzija koji umesto da surfuje porn k'o sav normalan svet kad svi pospaju leči živci maltretiranjem jedne crne lepotice i jedne gabaritne lažne ES335 kineskinje. Mnogo bolje pričam o gitari nego što je sviram.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 07:59 19.06.2015

Re: Rock cirkus

P.S. Nismo se mi negde razumeli - ja sam matori konj bez scenskih pretenzija koji umesto da surfuje porn k'o sav normalan svet kad svi pospaju leči živci maltretiranjem jedne crne lepotice i jedne gabaritne lažne ES335 kineskinje. Mnogo bolje pričam o gitari nego što je sviram.


Haha, sjajno. Realno, iako sam tek ove godine došao u priliku da produkcijski malčice ozbiljnije uđem u realizaciju nekih starih i novih zamisli sa prijateljima - ali i to je naravno borba - pristup instrumentu mi se ne razlikuje mnogo i definitivno bi mi bolje da više sviram nego čampri.

Nisam imao prilike da sviram na toj, iskreno, tanak sam sa instrumentima, naravno svirao sam na raznim gitarama - od pusuđivanja onih boljih za nastupe do testiranja i pomaganja nekome da izabere gitaru kad kupuje u šopu. Bez alata definitivno nema zanata - ali moram da priznam volim i ove neke jeftinije varijante i definitivno se na njima može izvesti neka skica ideje, ona suština kompozicije/pjesme - harmonija melodija - čisto kao zabilješka koja kasnije može opasno da se razdrađuje sa muzičarima. Klinci danas deeefinitivno imaju pristup zaista solidnim instrumentima za manji keš.


Elem, svima sorry for such a delay in responding, safatali me poslovi - izgleda da neću stići da dovršim blog, planirao sam i neku infografiku - tajmlajn ko, kada, koliko, gdje, kome - onako neki pregledan smakološki prikaz sa nekim akcentima na ono što mi je bilo bitno ali to definitivno ostavljam za neki kasniji blog kad euforija splasne.
maksa83 maksa83 13:43 19.06.2015

Re: Rock cirkus

Bez alata definitivno nema zanata - ali moram da priznam volim i ove neke jeftinije varijante i definitivno se na njima može izvesti neka skica ideje, ona suština kompozicije/pjesme - harmonija melodija - čisto kao zabilješka koja kasnije može opasno da se razdrađuje sa muzičarima. Klinci danas deeefinitivno imaju pristup zaista solidnim instrumentima za manji keš.

Mislim da su od gitarskih snobova gori samo eventualno vinski snobovi (ekstremne audiofile sa njihovim pozlaćenim kablovima ne računam, oni su 24-karatne budale za sebe, izvinjavam se ako je neki prisutan, al' ne ozbiljno izvinjenje, više onako kurtoazno). Pa pogledaj sve te crne đedove koji su stvarali bluz, po kojim su oni veslima svirali. Kaže B.B. King u nekom intervjuu "a onda sam negde čuo i video električnu, i shvatio sam da ja to moram da nabavim, a naravno u to vreme i u toj fazi mog života to je značilo da je ukradem." Kao što znaš bolje od mene ako gitara nije apsolutni krš ono iza nje u lancu (pojačala i ko šta voli da nadžidži od efekata) mnogo više utiče na zvuk od toga jesu pikapi od 200 ili od 40 EUR po komadu i od kog je drveta oteta. I prsti u junaka, iznad svega.
Klinci danas deeefinitivno imaju pristup zaista solidnim instrumentima za manji keš.

Da, kad sam ja bio mlad (neki srednji pleistocen, vilin konjici su bili veliki k'o albatrosi, vazduh čist, seks prljav, znači pjesma, minus vilin konjici, oni su bili zajebani), bar ovde u Beogradu nije bilo moguće naći ništa ispod tadašnjih 400-700 DEM (tad su još bile DM), a sada sa ovim $90 starter kompletima mogu deca da tamburaju za sitne pare, a o svim onim velikim i skupim pojačalima koje sad za siću emulira softver da ne govorimo... Još ko je u Americi gde je sve to mnogo likvidnije po onim craiglistama i pawnshopovima može svakakvo blago da se nahvata za par stotina dolara.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:36 20.06.2015

Re: Rock cirkus

:)samo klip-dva o rokenrolu; ne znam koje zaključke će neko izvući iz njih ~ ali meni je to dokaz, da nekim sirovim talentima, brdo para ne otupljuje oštricu.

klip1
klip2
urbana_gerila urbana_gerila 00:38 21.06.2015

Re: Rock cirkus

stefan.hauzer
samo klip-dva o rokenrolu;


pojavio si se samo da bi, onako prečanski, mogo kasti kako smak i nije r'n'r, m?

što se charlyn marshall tiče, ona je prestala da bude samo talenat i postala defakto umjetnik i pre ovog četvrtog albuma sa koga je pesma, albuma koji je nastao u magnovenju posle noćne more i halucinacija izazvanih njom.
5 albuma objavljenih potom su samo učvrstili visoki status i doneli ne, baš, brdo para, ali opušteniji pristup i životu i stvaralaštvu(soul, elektronika), i, nažalost, intenzivnije probleme sa zdravljem.
onako kako to ja doživljavam - ona je, recimo, sadcore joni mitchell.

moja omiljenija pesma sa njenih albuma je obrada satisfaction.
ne samo zbog toga što mi se dopada kako zvuči, već i zato što u glavi režiram imaginarni kadar njihovih faca kada je bez svima prepoznatljivog rifa prvi put čuju jagger, za koga kažu da mu stonsi nikada nisu predstavljli svetinju i koji je blagonaklon skrnavljenju svake vrste ako im ono ne zavlači ruku u džep, i richards, koji je najveći fan sopstvene grupe i kome je, i bukvalno, svaki detalj važan bez zadrške.

stefan.hauzer stefan.hauzer 11:09 21.06.2015

Re: Rock cirkus

jok
pojavio sam se jer je b.lj. faca i dopalo mi se u kom pravcu se kreće blog.


(smajli je link)
urbana_gerila urbana_gerila 11:20 21.06.2015

Re: Rock cirkus

stefan.hauzer
jok
pojavio sam se jer je b.lj. faca i dopalo mi se u kom pravcu se kreće blog.


(smajli je link)


mda, domaćin je, tako bar izgleda, toliko fin dećko - da je, čak i meni, glupo da mu puno kenjam o tome kako, ipak - nisu sve ljubavi iste osim one prave.

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:32 17.06.2015

Re: Смак

mili92
https://www.youtube.com/watch?v=xcxMijeRpSg&index=9&list=PLTjrUc7Je7QNCLpXMIoHue1XQfJewxcpr


Pozdrav mili92, dobrodošao. Linkovao si Ulazak u harem, to je sad već stvar koja je poprimila baš mitske razmjere. Jutjub je fascinantan jer je putem ćuba dostupan i snimak Točkovog učitelja, Jaraka, koji ju je i osmislio. Opet je u pitanju hit - zanimljivo je da ni sam Točak, navodno, nije volio da izvodi ovu stvar i doslovno su ga nagovorili da ju snimi. E ovdje u ovoj zaista impresivnoj verziji sa Odliveno (1992) ona se proširila aranžmanski za jedan poseban dio kojeg nema na prethodnim verzijama.

Evo za ljubitelje upoređivanja i muzičkih asocijacija




dio počinje na 2:19
mili92 mili92 13:12 18.06.2015

Re: Смак

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 08:07 19.06.2015

Re: Смак

https://www.youtube.com/watch?v=Iga1mkMGm0o



Masterpiece! Redovno me pogodi misao - Laza na ovom snimku ima samo 19 godina! Fantazija. Evo recimo sjetna i melanholična tema koju je Dragan Stefanović posvetio Lazi (uradio je jednu sjajnu stvar koju je Točak odsvirao na albumu Vizantijsko plavo. Zove se Matematika druge vrste - džez rok sa distorziranom gitarom i tražim po tjubu ali je nema.)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana