Ljudska prava

UZNEMIRAVAJUĆE (NE)POVERENJE

Freedom of Information RSS / 28.04.2015. u 11:19


Piše: Rodoljub Šabić


"Gužva", po intenzitetu napada na jednu nezavisnu kontrolnu instituciju (Zaštitnika građana), ali i po žestini reakcija onih koji su stali u njenu odbranu, nezapamćena na našoj javnoj sceni, još traje. A kao jedan od mogućih povoda za nju, odnosno za napade nekih predstavnika vlasti na instituciju Zaštitnika građana pomenuti su i rezultati jednog nedavno sprovedenog istraživanja javnog mnjenja.
Ti rezultati jesu zanimljivi. I to ne samo kao mogući povod za atak nekih predstavnika vlasti i medija na Zaštitnika građana, nego i kao povod za razmišljanje o još jednom uznemiravajućem fenomenu.
Inače, reč je o rezultatima istraživanja koje je nedavno sproveo Cesid a koje prikazuje grafikon koji sledi:

 

U grafikonu su predstavljeni nalazi koji se odnose na stepen poverenja, odnosno nepoverenja koje pojedinačne institucije sistema, ali i pojedine države, naddržavne organizacije i vojne alijanse uživaju u našoj zemlji. 

Veliko poverenje građana tradicionalno, bez većih promena, uvek su uživale i dalje uživaju verske institucije i vojska što se nije promenilo ni ovom prilikom. Vojska (58%) i verske institucije (53%), su jedine koje uživaju natpolovično poverenje građana Srbije. One istovremeno beleže i relativno i apsolutan nizak nivo nepoverenja. 

Pozitivan odnos poverenja i nepoverenja građana vidljiv je još samo kod policije, Rusije, Vlade Republike Srbije i dve nezavisne državne institucije, Zaštitnika građana i Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti. Među navedenim, Zaštitnik građana beleži daleko nabolji odnos poverenja i nepoverenja (+18)! Slede Rusija (+10), policija (+7), Poverenik za informacije (+6) i Vlada (+1) kao institucije prema kojima građani pokazuju više poverenja nego nepoverenja. Sve ostale institucije sistema, uključujući i Predsednika Republike (-5), Narodnu skupštinu (-19), sudstvo (-26), Evropsku uniju (-25)… beleže veći nivo nepoverenja u odnosu na poverenje.  

Ali, kao što je već rečeno, nije povod za ovaj post zaista izuzetan rezultat "savezničke" institucije, Zaštitnika građana. Nije to ni, mada znatno manji, ipak vrlo laskav rezultat institucije koju sam predstavljam, Poverenika za informacije, povod je nešto sasvim drugo. 

Naravno, unapred se možemo složiti, u vezi s bilo kojim istraživanjem javnog mnjenja, pa i ovim, uvek je otvoreno pitanje pouzdanja. S tim u vezi, informisanja radi, pomenuću neke od metodoloških referenci (Cesid, između 9. i 20.marta 2015, slučajni reprezentativni uzorak, 1200 građana, prosečna starost 48 godina, 53% žena, 47% muškaraca, tehnika licem u lice, instrument upitnik,..). Ali, nezavisno od pouzdanja, navedeni rezultati izvesno su indikativni, a to je sasvim dovoljno da podseti na nešto što je definitivno postalo glavni problem našeg društva. 

Veoma je loš rezultat Parlamenta. A još je mnogo gori, zastrašujući nivo nepoverenja u političke stranke. Ako ove "institucije" spadaju, a izvesno spadaju u sam fundament ozbiljnog demokratskog društva, nameće se pitanje  - šta smo radili i dokle smo stigli na dugom i mučnom putu naše "demokratske tranzicije"? I koliko ćemo još "putovati"?


Atačmenti



Komentari (141)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:12 28.04.2015

Re: Napad i anketa

HCM, a sme li se o Bonifačiću, inspektoru koji je uzimao izjave od svedoka u slučaju 6, 7 MESECI kasnije ? Da ti ne bude patetično ?


To nije patetično ali je usmereno ka istom cilju.
Šta su argumenti?
Pištolj registrovan dan ranije, taj inspektor, uticajan otac, dvadesetogodišnjak sa pištoljem...
Dakle sumnje nema.
Pa dobro majku mu, taj Janković, takav kakav je, je evo već 7, 8 godina na toj funkciji.
Pa kakva je to vlast, a naročito kakva opozicija koja je dozvolila da taj mogući ubica dođe na tako značajan položaj, a da niko ni reč o tome ne progovori sve ove godine.
Setiše se toga tak kad je dirnuo tamo gde se ne dira, brata i posilne svetog Acike.

Nemam ja nikakve dokaze da je Janković moralan, smeran, dobar, samo ne mogu da pristanem da mi Vučić i njegovi serviraju šta imam da mislim.
Sve i da je tačno ovo što se servira, više mi smeta Vučićevo dosadašnje ćutanje nego taj slučaj.

Ako bi se sve pokazalo tačnim, kada bih bio u prilici, najpre bi Vučića pitao, je li bre mamlaze, ti sačeka da ti brata dirnu pa krete na ubicu, dok njega nije dirao ubuica ti nije smetao?
libkonz libkonz 21:13 28.04.2015

Re: Napad i anketa

Ali, zato je objektivan i racionalan policajac Bonifačić (vidi gore) koji npr. ne uzima izjave od svedoka istoga dana?

video. ovo spinovanje ti ovde ne prolazi. jeftino je i besmisleno.
cane cane 21:20 28.04.2015

Re: Napad i anketa

Da li se poroica Gojković obratila zaštitiniku građana radi ostvarivanja svog prava, a ovaj je ignorisao?


kako te nije sramota djubre neopevano.
milojep milojep 21:20 28.04.2015

Re: Napad i anketa

Ako bi se sve pokazalo tačnim, kada bih bio u prilici, najpre bi Vučića pitao, je li bre mamlaze, ti sačeka da ti brata dirnu pa krete na ubicu, dok njega nije dirao ubuica ti nije smetao?


Vrlo blizu smo da se složimo!Šta više! Sve da se pokrene istraga za događaj iz 93-će, ona sada poprima veću dimenziju i mora obuhvatiti i odgovorne za zataškavanje ili neprofesionalno (ne)odrađenu istragu + istraga za sumnju o svesnom ćutanju i kasnijoj upotrebi službenih podataka u sticanju koje kavih dobiti.
cane cane 21:22 28.04.2015

Re: Napad i anketa

Moj najbolji drug se ubio pre 15 godina. Kao deca smo bili nerazdvojni, posle su nam se putevi razdvojili, viđali se možda jednom godišnje. Jednog jutra je samo zazvonio telefon...
Njegov pokojni otac je sahranio svog sina, ali je posle svima pričao kako mu je sin u nekoj sekti i čak je pretio inspektoru koji je bio na uviđaju i optuživao ga je da je sve zataškao. Znam za još par sličnih priča.


i kakve ovo veze ima sa samoubistvom dade vujasinovic?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:23 28.04.2015

Re: Napad i anketa

kako te nije sramota djubre neopevano.


Uuu evo ga još jedan dušebrižnik.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:27 28.04.2015

Re: Napad i anketa

ve da se pokrene istraga za događaj iz 93-će


Neće se pokrenuti jer ovo je politička a ne pravna kampanja.
Taj momak i njegova porodica su iskorišćeni, onima koji su ih koristili istina nije važna.
Pristati da se u toj kampanju učestvuje je slobodna volja svakog.
milojep milojep 21:32 28.04.2015

Re: Napad i anketa

Neće se pokrenuti jer ovo je politička a ne pravna kampanja.

Slažem se!

Taj momak i njegova porodica su iskorišćeni, onima koji su ih koristili istina nije važna.


Delimično se slažem, porodica su punoletni ljudi koji su svojom voljom napisali pismo javnosti.Što to neki koriste to je odvojena stvar.

Pristati da se u toj kampanju učestvuje je slobodna volja svakog.

Ne slažem se sa ovakvom postavkom. Ti svakog ko i pomene događaj iz 93-će smatraš nekim koji to radi da bi napakostio zaštitniku.Nema smisla!
libkonz libkonz 21:38 28.04.2015

Re: Napad i anketa

i kakve ovo veze ima sa samoubistvom dade vujasinovic?

ovim si o sebi rekao dovoljno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:41 28.04.2015

Re: Napad i anketa

hoochie coochie man
kako te nije sramota djubre neopevano.


Uuu evo ga još jedan dušebrižnik.


Jesi video koja navala dušebrižnika? Ispovraćaću se.
freehand freehand 21:59 28.04.2015

Re: Napad i anketa

srdjan.pajic
hoochie coochie man
kako te nije sramota djubre neopevano.


Uuu evo ga još jedan dušebrižnik.


Jesi video koja navala dušebrižnika? Ispovraćaću se.

Oni to zbog porodice. Jel i Željko Mitrović pominjao porodicu?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:15 28.04.2015

Re: Napad i anketa

srdjan.pajic
hoochie coochie man
kako te nije sramota djubre neopevano.


Uuu evo ga još jedan dušebrižnik.


Jesi video koja navala dušebrižnika? Ispovraćaću se.


Stvarno mučno.

sioux sioux 22:19 28.04.2015

Re: Napad i anketa

milojep

On je i postavljen tada kada je uzimao izjave ,posle šest meseci.

Nisam mislio na to nego da se izjave uzimaju od svedoka u istom danu, odvojeno.

Inače, uzimanje izjava nakon 6 meseci nije uzimanje izjava nego zataškavanje.

A Bonifačić kasnije upucao čoveka pa sklonjen u inostranstvo (kao oficir za vezu ministarstva spoljnih poslova), što je jedan od metoda koji se koristi u Srbiji za izbegavanje krivične odgovornosti - do svetog zastarevanja.
milojep milojep 22:23 28.04.2015

Re: Napad i anketa

libkonz
i kakve ovo veze ima sa samoubistvom dade vujasinovic?

ovim si o sebi rekao dovoljno.


Nadam se da ga nisi dobro razumeo!
Ispričao si svoju ličnu priču o prijatelju koji je izvršio samoubistvo i u čijem su slučaju roditelji krivili nekakve sekte neprihvatajući odgovornost svog sina ili svoju na kraju krajeva (ovako sam ja razumeo tvoju priču).
Al' bilo je uptno da se ogradiš i kažeš da je takva situacija u nekim ili većini slučajeva kao neki svoj stav. Ovako je pomalo ispalo da aludiraš da se isto to dogodilo i sa Gojkovićima? To je zaista neodmereno razmišljanje ako je tako.
On je Dadu Vujasinović verovatno pomenuo iz razloga što će te se tu složiti da je samoubistvo izrežirano i da zbog toga tvoja priča nikako ne sme biti smatrana kao univerzalna.
milojep milojep 22:24 28.04.2015

Re: Napad i anketa

Nisam mislio na to nego da se izjave uzimaju od svedoka u istom danu, odvojeno.


Unakrsno ispitivanje kao najnormalnija radnja u takvim slučajevima nikad nije izvršeno
freehand freehand 22:28 28.04.2015

Re: Napad i anketa

milojep
Nisam mislio na to nego da se izjave uzimaju od svedoka u istom danu, odvojeno.


Unakrsno ispitivanje kao najnormalnija radnja u takvim slučajevima nikad nije izvršeno

Ti si policajac?
milojep milojep 22:34 28.04.2015

Re: Napad i anketa

Inače, uzimanje izjava nakon 6 meseci nije uzimanje izjava nego zataškavanje.


Zaista jasno kao dan, zato i ne mogu da shvatim ove sa stomačnim problemima?
Liče mi na decu koja u igri namerno negledaju u neku igračku.Ti im je staviš ispred njih a oni okrenu glavu, ti im staviš ispred očiju a oni skrenu pogled!?
Da barem kažu da ne veruju ni u dokumentaciju koja je predočena, da kažu da je sve izmišljeno? Nego glavni argument: kampanja blaćenja!? Ludo
sioux sioux 22:35 28.04.2015

Re: Napad i anketa

milojep
Unakrsno ispitivanje kao najnormalnija radnja u takvim slučajevima nikad nije izvršeno

Samo za info - unakrsno ispitivanje nije to što ti misliš da jeste.
milojep milojep 22:36 28.04.2015

Re: Napad i anketa

freehand
milojep
Nisam mislio na to nego da se izjave uzimaju od svedoka u istom danu, odvojeno.


Unakrsno ispitivanje kao najnormalnija radnja u takvim slučajevima nikad nije izvršeno

Ti si policajac?


Ne , što pitaš?
freehand freehand 22:41 28.04.2015

Re: Napad i anketa

milojep
freehand
milojep
Nisam mislio na to nego da se izjave uzimaju od svedoka u istom danu, odvojeno.


Unakrsno ispitivanje kao najnormalnija radnja u takvim slučajevima nikad nije izvršeno

Ti si policajac?


Ne , što pitaš?



Ovo ti je pitanje, na primer, glupo ko da jesi.
milojep milojep 22:50 28.04.2015

Re: Napad i anketa

sioux
milojep
Unakrsno ispitivanje kao najnormalnija radnja u takvim slučajevima nikad nije izvršeno

Samo za info - unakrsno ispitivanje nije to što ti misliš da jeste.


Zar svako ispitivanje svedoka koji su pod sumnjom za neko delo, a od strane tužilaštva ili policije nije unakrsno? Ali u pravu si mislio sam na suprostavljanje svedočenja kako god da se zove( a što ima svrhu jedino raditi- odmah!)
sioux sioux 23:10 28.04.2015

Re: Napad i anketa

milojep
Unakrsnim se zove ispitivanje svedoka suprotne strane.
Ovo drugo je suočavanje svedoka.
sioux sioux 23:15 28.04.2015

Re: Napad i anketa

hoochie coochie man

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:21 28.04.2015

Re: Napad i anketa

iče mi na decu koja u igri namerno negledaju u neku igračku.Ti im je staviš ispred njih a oni okrenu glavu, ti im staviš ispred očiju a oni skrenu pogled!?


Ma nije tako Miloje.
To što ti pokušavaš da radiš je vođenje istrage, a za to je stvarno potrebno mnooogo više podataka od ovoga što se zna, i za to treba struka jbg.
Ovo što ti radiš je dečija igra policijaca.

Ali kad se već bavimo nekom svojom istragom, hajd nađi rupe u izjavi Jankovićeve devojke.
Tu se pominje nekoliko imena, poziva se na njih, čak i na neku kućnu pomoćnicu pominje.
Naravno, može se reći, laž, pakovanje, ali moralo je da se radi o stvarno velikoj nameštaljci u kojoj je mnogo ljudi uključeno, i da sve to bude decenijama čuvano da niko nigde ne progovori.
Nije to mogao da uradi bilo ko, a ne verujem da je Janković tad bio toliko uticajan.

I stavi sve to u kontekst da je Janković na važnu funkciju izabran još 2007. dakle u vreme kad je SRS, dakle Vučić, bila izrazito jaka opozicija, koja je svugde tražila dlaku u jajetu.
Pa znaš koja bi to politička bomba za opoziciju bila da kaže kako vlast na veoma važnu poziciju stavlja čoveka sa takvom mrljom.
Svaka opozicija, a naročito SRS, bi to sigurno iskoristila.
Zašto nije?
Verovatno zato što te mrlje ni nema, što je taj slučaj jasan, zato što je od toga napravljen sumnjiv slučaj jer im je neki bio poteban.
A uz malu pomoć prijatelja sa pinka i kojekkavih kurira za svakoga se može iskonstruisati slučaj.





milojep milojep 23:37 28.04.2015

Re: Napad i anketa

Ma nije tako Miloje.
To što ti pokušavaš da radiš je vođenje istrage, a za to je stvarno potrebno mnooogo više podataka od ovoga što se zna, i za to treba struka jbg.
Ovo što ti radiš je dečija igra policijaca.


Za sve o čemu pričamo onda možemo reći da je dečija igra!
Zar misliš da sam ja svoje mišljenje i rezone ravnao prema Vučiću,Stefanoviću ili nedaj Boće Vučićeviću i sličnima?
Slušao sam kriminologa Zorana Nikolića i pročitao izjave još nekolicine njih (dali ljudi izjave, pita li ih novinari iz ovih ili onih razloga)...
Svi su nepodeljeni da istraga nije sprovedena kako treba i da sa dokazima sa kojima se raspolagalo i koji se i sada pominju nema govora o samoubstvu!?
I sam čovek kada zaključuje iz par stvari nelogičnosti velike kao kuća.

Pominješ Jankovićevu devojku, a njeno svedočenje o kome se prila je takođe staro 6 meseci! Al' usotalom šta po tebi ima veću težinu, materijalni dokaz ili nečije svedočenje (sve i da nije dato nakon 6 meseci i od devojke potencijalno osumnjičenog) ?

Ne sumnjam ja da bi Vučićevi kerberi i sa manje spornim primerom napravili halabuku i hajku ali ova priča je suviše klimava.



b92fmember b92fmember 23:50 28.04.2015

Re: Napad i anketa

Samo monstrumi koriste ovakvu tuđu nesreću za obračun sa svojim protivnicima. Samo monstrumi.

monstrumi, gnjide, Vučićević i Mitrović.
cane cane 01:37 29.04.2015

Re: Napad i anketa

ovim si o sebi rekao dovoljno.


jebote ti ovde godinama govoris o sebi samo tako. i uvek uspes da me iznenadis.
ti si ono bese bio u vukovoj stranci?


jkt2010 jkt2010 06:59 29.04.2015

Re: Napad i anketa

cane
ti si ono bese bio u vukovoj stranci?

Auu... dakle dno.



Kako se nisam setio da ovo kažem Pajiću...
libkonz libkonz 10:54 29.04.2015

Re: Napad i anketa

jebote ti ovde godinama govoris o sebi samo tako. i uvek uspes da me iznenadis.
ti si ono bese bio u vukovoj stranci?

Nisam nikada bio ni u jednoj stranci. Biću, ali do danas nisam.
Vuka sam podržavao kao klinac, od neke šesnaeste godine.
Mi blogeri smo ovde godinama i normalno je da jedni o drugima mnogo znamo, kad smo ostavili na hiljade komentara.
I uvek isti nik koristimo.
Ovde završavam svaku raspravu sa tobom, oni koji zloupotrebljavaju tuđu nesreću nisu ljudi sa kojima želim da komuniciram.
milojep milojep 11:17 29.04.2015

Re: Napad i anketa

Ovde završavam svaku raspravu sa tobom, oni koji zloupotrebljavaju tuđu nesreću nisu ljudi sa kojima želim da komuniciram.


On ništa više nije zloupotrebio tuđu nesreću od tebe
libkonz libkonz 11:25 29.04.2015

Re: Napad i anketa

On ništa više nije zloupotrebio tuđu nesreću od tebe

Čiju sam to nesreću zloupotrebio?
Miloje, ti ne vidiš koliko je ova priča pogrešna?
milojep milojep 11:59 29.04.2015

Re: Napad i anketa

libkonz
On ništa više nije zloupotrebio tuđu nesreću od tebe

Čiju sam to nesreću zloupotrebio?
Miloje, ti ne vidiš koliko je ova priča pogrešna?


Ti smatraš da on zloupotrebljava nesreću Gojkovića valjda? Na isti način on može smatrati da je ti zloupotrebljavaš podvodeći smrt Gojkovića samo kao sredstvo hajke na Jankovića a ne kao nešto što treba do kraja istražiti ili zvanično potvrditi.
cane cane 12:19 29.04.2015

Re: Napad i anketa

Nisam nikada bio ni u jednoj stranci. Biću, ali do danas nisam.
Vuka sam podržavao kao klinac, od neke šesnaeste godine.


ah izvini, ti si dakle bio samo simpatizer

kao klinac si ga podrzavao? kad si prestao?

2009 si bio klinac ?



jedan je vuk - link
freehand freehand 12:26 29.04.2015

Re: Napad i anketa

cane
Nisam nikada bio ni u jednoj stranci. Biću, ali do danas nisam.
Vuka sam podržavao kao klinac, od neke šesnaeste godine.


ah izvini, ti si dakle bio samo simpatizer

kao klinac si ga podrzavao? kad si prestao?

2009 si bio klinac ?



jedan je vuk - link

Joj...
milojep milojep 12:52 29.04.2015

Re: Napad i anketa

Joj...


Baš vala
sioux sioux 20:38 01.05.2015

Re: Napad i anketa

libkonz
video. ovo spinovanje ti ovde ne prolazi. jeftino je i besmisleno.


Ti pričaš o spinovanju, jeftinoći i besmislenosti?

libkonz
Moj najbolji drug se ubio pre 15 godina. Kao deca smo bili nerazdvojni, posle su nam se putevi razdvojili, viđali se možda jednom godišnje. Jednog jutra je samo zazvonio telefon...
Njegov pokojni otac je sahranio svog sina, ali je posle svima pričao kako mu je sin u nekoj sekti i čak je pretio inspektoru koji je bio na uviđaju i optuživao ga je da je sve zataškao. Znam za još par sličnih priča.
Jako je teško roditeljima koji izgube svoje dete, a još je teže onima čije se dete ubije. Teško je od njih očekivati da budu objektivni i racionalni.
Samo monstrumi koriste ovakvu tuđu nesreću za obračun sa svojim protivnicima. Samo monstrumi.

vera.nolan2 vera.nolan2 09:50 03.05.2015

Gordijev čvor

POLITIKA LJiljana Smajlović

Uz svu opskurnost slučaja ZG,jadnije od svega je,
da jedna zabavna,Tv za narod ,"što manje hleba ,više igara"
preuzima ulogu,PUT do ISTINE...
milojep milojep 19:50 03.05.2015

Re: Gordijev čvor

vera.nolan2
POLITIKA LJiljana Smajlović

Uz svu opskurnost slučaja ZG,jadnije od svega je,
da jedna zabavna,Tv za narod ,"što manje hleba ,više igara"
preuzima ulogu,PUT do ISTINE...


Odličan Smajlovićkin tekst!
angie01 angie01 20:15 03.05.2015

Re: Gordijev čvor

Odličan Smajlovićkin tekst!


Sramotan nastavak vuciceviceve montirane hajke,...zasto ranije nisu svi postavili to pitanje, pogodnosti za mesto ZG Sase Jankovica, nego sada, kada to odgovara Vucicu.

zasto ceo zakonodavni sistem ne radi kako treba i ne zavrsava procese tako da je jasno ko je i za sta kriv, da krivci budu imenovani, kaznjeni, a ne ovako, da gomila slucajeva cami po fijokama i da se povremeno izvlace uz ovakve insinuacije.

to valjda istoj toj vlasti odgovara.
vera.nolan2 vera.nolan2 10:19 04.05.2015

Re: Gordijev čvor

zasto ranije nisu svi postavili to pitanje, pogodnosti za mesto ZG ...

...gomila slucajeva cami po fijokama i da se povremeno izvlace uz ovakve insinuacije.

angie,ubeđena sam da je baš sa "mrljom" i bio izabran,za svaki slučaj,ako zatreba.To je metodologija svih vlasti,seti se samo Klintona i Olbrajt i afera.
...a imali smo i mi i ljubavne nameštaljke i u tzv demokratskoj vlasti...
fioke i dosijei zato i služe...
...jednostavno,tako ceo svet i sve vlasti funkcionišu...
Što više afera da se zamajava javnost...uvek treba usmeriti pogled na "šta li rade sad ispod žita"...
nema boljitka,pre svega u zakonodavnoj i izvršnoj vlasti-dok se "zadnji kamen i livada" ne rasproda u ovoj prokletoj tranziciji...
otkad se sećam sebe,narod je bio samo "prevedi žednog preko vode"
angie01 angie01 11:35 04.05.2015

Re: Gordijev čvor

ubeđena sam da je baš sa "mrljom" i bio izabran,za svaki slučaj,ako zatreba.


moguce,...al dokazano je da covek nije bio prisutan i da nema nista sa ubistvom, sve ostalo sto je mozda sumnjivo, nema veze s njim i 20 godina je sve bolelo dupe- tako da je ocigledno sta se radi ovom hajkom- to hocu da kazem,

a upravo zbog ovog,


otkad se sećam sebe,narod je bio samo "prevedi žednog preko vode"


isto tako, sramotno je da glavna uradnica Politike u tome ucestvuje na ovaj nacin, dodajuci kredibilnost onoj ulicarski nepismenoj predstavi koju organizuje i vodi vucicevic.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana