Društvo| Ekologija| Na današnji dan| Planeta

O Fukušimi

little_radojica RSS / 11.03.2016. u 08:49

Фукушима даиићи, реч која је до једанаестог марта 2011. године мало коме ишта значила, урезала се дубоко у меморију целе једне генерације, онако како само имена нуклеарних електрана у којима се деси акцидент то могу. „Срећно острво", то би био превод имена префектуре по којој је славна нуклеарка добила име. Нити је префектура острво, нити је срећна, али разлог за ово друго није хаварија на систему за хлађење реактора музе савременог новинарства, већ друштвена хаварија која је са њом изашла на светло дана. Та Годзила душебрижности и незнања изронила је одмах за цунамијем и рушила све оно што он није могао да дохвати.

Да пођемо од чињеница. Нико није умро од радијације. Нико. Количина радиоактивности која је испуштена у околину, укључујући и море је безначајна. Људи су умирали због евакуације, они стари и слаби који у тим околностима нису могли добити медицинску негу коју би имали у редовним околностима. Радијација 0, евакуација 40, цунами 16,000 људских живота, то је резултат. До евакуације је дошло јер су јапански прописи били много строжији од европских и америчких. Сто пута строжији! Неразумно строги. Становници из области око нуклеарне електране који још увек не могу да се врате у своје домове и данас пате, међутим, њих није толико пуно колико се мисли. Свега 2,2% од два милиона становника префектуре Фукушима морало је да се евакуише, од тада су се неки вратили кућама. Рибари не лове ни петину рибе коју су пре акцидента изловљавали, на пиринач и пољопривредне производе из целе Фукушиме гледа се са благим подозрењем, тако да је индиректна штета много већа. Разлог зашто не могу да се врате кућама, да слободно лове рибу и да слободно тргују својим производима, барем највећи део њих, није сама радијација већ бизарни страх светске јавности од радијације, страх који је последица незнања, страх који је донео све те погрешне уредбе.

То није све. Наиме, због тог паралишућег страха (скоро) све нуклеарне електране у Јапану су до даљњег погашене, ванредно, декретом. Након неколико деценија суфицита у трговини, Јапан од 2011. неколико година за редом бележи велики дефицит, јер непланирано мора да увози огромне количине нафте по историјски високој цени да би се одржала производња струје и да привреда (која ионако има проблема) не би стала. Ко би рекао да ће једна пумпа за воду која је попустила под налетом цунамија довести до оваквог домино ефекта? А до домино ефекта не би дошло да није било оне медијске хистерије без преседана. А медијске хистерије свакако не би било да су новинари били одговорни и да су се добро упознали са материјом о којој пишу. А новинари би, опет, били одговорнији да су имали пробирљивије читаоце. А читаоци би били много пробирљивији да су склонији критичком размишљању или да су, једноставно, бринули првенствено своје бриге.


Годишњице служе да би се боље памтили догађаји од значаја. Ваља памтити. Ваља извући поуке. Да се „хаварија" више не понови.

Tagovi



Komentari (128)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 08:57 11.03.2016

.

Ваља извући поуке. Да се „хаварија" више не понови.

niko ne moze garantovati da se havarija ne ponovi. pouka je prvenstveno sto kvalitetnija procena rizika ali odredjeni rizik se na kraju uvek prihvati.
little_radojica little_radojica 09:02 11.03.2016

Re: .

antioksidant
Ваља извући поуке. Да се „хаварија" више не понови.

niko ne moze garantovati da se havarija ne ponovi. pouka je prvenstveno sto kvalitetnija procena rizika ali odredjeni rizik se na kraju uvek prihvati.


Мислио сам на медијску хистерију која је уследила и произвела далеко далеко далеко штетније последице него оштећење на нуклеарки и топљење реактора.
antioksidant antioksidant 09:10 11.03.2016

Re: .

little_radojica
antioksidant
Ваља извући поуке. Да се „хаварија" више не понови.

niko ne moze garantovati da se havarija ne ponovi. pouka je prvenstveno sto kvalitetnija procena rizika ali odredjeni rizik se na kraju uvek prihvati.


Мислио сам на медијску хистерију која је уследила и произвела далеко далеко далеко штетније последице него оштећење на нуклеарки и топљење реактора.

razumeo sam te, ali upravo zbog te nemogucnosti garantovanja da se nesto nece desiti lako je podgrevati medijsku histeriju. niko ko ima znanja i integriteta nece sebi dopustiti laicke ocene tipa "potpuno ste sigurni, to vam ja garantujem" sto ostavlja prostor onima koji slobodno govore o "katastrofi"
little_radojica little_radojica 09:29 11.03.2016

Re: .

antioksidant
little_radojica
antioksidant
Ваља извући поуке. Да се „хаварија" више не понови.

niko ne moze garantovati da se havarija ne ponovi. pouka je prvenstveno sto kvalitetnija procena rizika ali odredjeni rizik se na kraju uvek prihvati.


Мислио сам на медијску хистерију која је уследила и произвела далеко далеко далеко штетније последице него оштећење на нуклеарки и топљење реактора.

razumeo sam te, ali upravo zbog te nemogucnosti garantovanja da se nesto nece desiti lako je podgrevati medijsku histeriju. niko ko ima znanja i integriteta nece sebi dopustiti laicke ocene tipa "potpuno ste sigurni, to vam ja garantujem" sto ostavlja prostor onima koji slobodno govore o "katastrofi"


Ма да, они увек нађу простор. Слично је са онима што траже написмено гаранцију да вакцина неће имати нежељене ефекте. Бојим се да њима процене ризика ништа не значе.
Kuleas Kuleas 09:34 11.03.2016

'...новинари'

Новинари више и не преносе вести и догађаје.'Новинари' их праве.Све је сензационализам и 'нећете веровати када прочитате'.Гадим се данашњег новинарства.Данас свака неписмена будала може бити новинар.Доказ,емпиријски... портал Б 92.
freehand freehand 09:37 11.03.2016

Fukušima ili novinarstvo?

Šta je Godzila?
A da, pre nego što ovako padne kletva, ipak utvrdimo ko je i zašto doneo važeće japanske propise i da li su u pitanju idioti? Aflatoksin?
Pa da onda u obzir uzmemo reakciju vlasti - od kompanije-vlasnika elektrane, preko lokalnih vlasti do japanske vlade, ko je, kakve i u kojim rokovima te na koji način hranio medijskog trola?
Mediji mogu da zakuvaju, zamute, naprave paniku, naelektrišu javno mnenje - ali oni su uvek odraz i eho društva u kome postoje i rade.
Kuleas Kuleas 10:04 11.03.2016

Re: Fukušima ili novinarstvo?

Нисам стручњак за нуклеарке.Нити за Јапанце.Али знам да идиота и будала,који о нечему одлучују,има ... Сећам се закривљених краставаца са тачно одређеним угловима,у ЕУ.Требало им је 5 година да укину ту будалаштину.Дакле,поприлично верујем у причу о 'надуваном' ефекту.
freehand freehand 10:15 11.03.2016

Re: Fukušima ili novinarstvo?

Kuleas
Нисам стручњак за нуклеарке.Нити за Јапанце.Али знам да идиота и будала,који о нечему одлучују,има ... Сећам се закривљених краставаца са тачно одређеним угловима,у ЕУ.Требало им је 5 година да укину ту будалаштину.Дакле,поприлично верујем у причу о 'надуваном' ефекту.

Nije problem u naduvanom efektu nego u Radojičinom besu i lociranju glavnog krivca. Mediji su, kao što im ime kaže - transmisija. Prenosnik. Ne kreator. Čak i kad se ponašaju tako, što se dešava - po pravilu deduktivna analiza izvor nađe ili u politici ili u kapitalu.
Kuleas Kuleas 11:36 11.03.2016

Re: Fukušima ili novinarstvo?

freehand
Kuleas
Нисам стручњак за нуклеарке.Нити за Јапанце.Али знам да идиота и будала,који о нечему одлучују,има ... Сећам се закривљених краставаца са тачно одређеним угловима,у ЕУ.Требало им је 5 година да укину ту будалаштину.Дакле,поприлично верујем у причу о 'надуваном' ефекту.

Nije problem u naduvanom efektu nego u Radojičinom besu i lociranju glavnog krivca. Mediji su, kao što im ime kaže - transmisija. Prenosnik. Ne kreator. Čak i kad se ponašaju tako, što se dešava - po pravilu deduktivna analiza izvor nađe ili u politici ili u kapitalu.


Slažem se.Delimično.Ima i jednog,i drugog,prenošenja,i kreiranja.Sve zavisi od ugla gledanja.Moj (ugao) je drugačiji od tvog.
freehand freehand 11:43 11.03.2016

Re: Fukušima ili novinarstvo?

Slažem se.Delimično.Ima i jednog,i drugog,prenošenja,i kreiranja.Sve zavisi od ugla gledanja.Moj (ugao) je drugačiji od tvog.

Ok, bitno je da se mi slažemo iako se ne slažemo.
little_radojica little_radojica 15:17 11.03.2016

Re: Fukušima ili novinarstvo?

freehand
Šta je Godzila?
A da, pre nego što ovako padne kletva, ipak utvrdimo ko je i zašto doneo važeće japanske propise i da li su u pitanju idioti? Aflatoksin?
Pa da onda u obzir uzmemo reakciju vlasti - od kompanije-vlasnika elektrane, preko lokalnih vlasti do japanske vlade, ko je, kakve i u kojim rokovima te na koji način hranio medijskog trola?
Mediji mogu da zakuvaju, zamute, naprave paniku, naelektrišu javno mnenje - ali oni su uvek odraz i eho društva u kome postoje i rade.

100mSv годишње треба да прими неко да би могло да се помисли да можда радијација малкице утиче на његово здравље. Јапански стандард је био 5. ЕУ 500. Ништа слично афлатоксин епизоди. Рецимо стјуардесе редовно приме 8mSV за годину дана.
Слично је и са радијацијом у храни, десет пута мање зрачење је дозвољено у Јапану него у ЕУ и САД.

А што се медија тиче, они јесу закувал и и даље експлоатишу целу причу. Кад дођем до компа написаћу ти детаљно.
little_radojica little_radojica 17:50 11.03.2016

Re: Fukušima ili novinarstvo?

А што се медија тиче, они јесу закувал и и даље експлоатишу целу причу. Кад дођем до компа написаћу ти детаљно.


Није тешко сетити се како је све то изгледало. Ишло се чак дотле да су се објављивале приче о херојима-радницима на деконтаминацији који се уз лажни осмех "као да то није ништа" поздрављају са уплаканом децом и одлазе да се не врате јер их тамо слажу на камаре а троше се отприлике за неколико сати. Све то увијено у љуску приче о самурајима и полагању живота за част и отаџбину. А умро нико. Тј. погинуло је шесторо због експлозије на самом почетку баладе, али нико од радијације, нити ће. Она мапа пацифика сва зацрвењена која наводно показује како се радијација њоме шири (као да је радијација материја) до Лос Анђелеса била је свуда. Крајњи ефекат те кампање је да су људи стекли утисак да Јапан тоне као Атлантида, а сви странци су се евакуисали под притиском породица и тих истих медија. Број туриста се буквално преполовио у 2012. Бојали се ликови радијације, а у Америци је дупло већа природна радијација него у Јапану. Осим тих пар квадратних километара око саме електране, све остало је као и било где на свету, али то није имао ко да каже у етру. Б92, РТС, Блиц и остала братија су годинама након 2011. користили катаклизмичну слику баш из 2011. уз сваку вест о земљотресу из Јапана, а ја сам морао сваки пут да смирујем успаничену фамилију, да им објашњавам да дневно има 5-6 мањих потреса, да је то нормално, да се то једва и осети јер су грађевине прилагођене таквим утицајима. Уствари, на крају сам их све замолио да се забрину само ако их назовем, а у супротном да игноришу све вести из Јапана у нашим медијима.
Кад сам био пре две године кући интервјуисао ме неки за Вечерње Новости. Назвао ме прво и одмах почео да запиткује о земљотресу, катастрофи и "како сад ти јадни људи тамо", то му је уствари била и главна тема интервјуа. Рекао сам му да можемо да причамо само ако не причамо о томе. Реално, шта ја могу рећи о људима који су од мене удаљени 400 километара и о крају у којем никад нисам био? Наравно, и то што написао је романтизовао тако да нисам себе препознао у интервјуу. Њему је одлазак на једну малу конференцију "држање серије предавања по Канади". Шта мислиш шта ради кад му је тема Фукушима. Но, као што сам горе и рекао, нису само медији криви, они то не би радили да нема ко то да чита и гледа.
freehand freehand 20:16 11.03.2016

Re: Fukušima ili novinarstvo?

А што се медија тиче, они јесу закувал и и даље експлоатишу целу причу. Кад дођем до компа написаћу ти детаљно.

Mediji su opasna stvar, definitivno. Ali taj problem ima nekoliko nivoa. Jedan od njih je da je najopasnije malo znanje, to je stara izreka. Uz operisanje poluistinama, uvreženim predrasudama i ni na čemu zasnovanim "kao što svi znaju" tezama. Ali, Radojice: potpuno je beskorisno i kontraproduktivno besneti na medije. Oni uvek, ali uvek prate neku zadatu amtricu.
Zato je pravi način bio da Večernjim novostima daš odgovore najbolje što znaš, navodeći izvore sa kojih bi valjalo da se informišu o onom o čemu ni ti ne znaš dovoljno.
Nema drugog načina.
milisav68 milisav68 10:04 11.03.2016

Uzrok smrti

Да пођемо од чињеница. Нико није умро од радијације.

Niko nije umro ni od metka, nego od oštećenja organa i pucanja krvnih sudova.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:08 11.03.2016

Re: Uzrok smrti

milisav68
Да пођемо од чињеница. Нико није умро од радијације.

Niko nije umro ni od metka, nego od oštećenja organa i pucanja krvnih sudova.



Idi bre Mlisave, lol, nije u redu u ovoj temi sto se smejem, al evo zagrcnuh se upravo, pijem chaj.
alselone alselone 10:09 11.03.2016

...

Да пођемо од чињеница. Нико није умро од радијације.





Jos jedan tupikurčevićski pokušaj.
alselone alselone 10:22 11.03.2016

Re: ...

Da ne bi slucajno neko poverovao mrsomudjenju.



ova vrednost je izmedju "Relocate as soon as possible" and "Relocate NOW" naredbe, bliza ovoj drugoj.

Da ne pricamo o prevarama sa postavljanjem javnih meraca radijacije, gde je ekipa isla sa meracem i postavljala javne merace na "rupe" gde je najmanja radijacija.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:29 11.03.2016

Re: ...

Rzlog zasto sam dosla uopste na ovaj blog (nisam godinama dolazila,do sad)je bio zbog Japana jer mi tamo zivi godinama odlican prijatelj, novinar u penziji.Dosla sam kad su se pravili origami zdralovi.Inace ne podnosim to da me neko organizuje, ali toliko mi je bilo strasno to sto se desavalo da sam morala nesto da uradim.Naravno zvala sam njega da slobodno dodje ovde u Beograd u stan koji imah na raspolaganju i ostane koliko zeli.

Slazem se za novinare danas, za x koje sam upoznala da su uzas u odnosu na nestale legende naseg novinarstva koji su nekad hodali zgradom Politike i pisali tekstove gde samo mozes da imas postovanje( Avdo Mujcinovic, muz Djurdje Cvetic glumice, Andjelka Cvijic, karikaturista, nije novinar, Aleksandar Klas...)

Ovo za radijaciju, ne znam sta da kazem, eto taj prijatelj japanac nikad nije mi rekao da su naduvali.

Mozda jesu, ok, ja retko imam histericno tvrd stav o necemu dok nisam potpuno upoznata sa temom.

Ipak..iskreno, ja ne bih smela da budem blizu nekog mesta gde se tako nesto desilo.Al ne bih smela da prodjem ni grobljem u ponoc, nisam relevantan primer
alselone alselone 10:51 11.03.2016

Re: ...

Ovo za radijaciju, ne znam sta da kazem, eto taj prijatelj japanac nikad nije mi rekao da su naduvali.


Baci pogled ovde, ako te ne mrzi.

http://www.commondreams.org/news/2012/10/23/greenpeace-unreliable-monitoring-fukushima-radiation

Akcenat je na:
Contamination levels within 25 meters of the posts were up to six times higher than at the posts.
little_radojica little_radojica 15:21 11.03.2016

Re: ...

alselone
Да пођемо од чињеница. Нико није умро од радијације.

Jos jedan ************ pokušaj.

Ај обриши сам да не бришем цео тред. Или нађи неко друго место за изливе простаклука, ја то овде нећу да трпим.
alselone alselone 15:40 11.03.2016

Re: ...

cane cane 15:57 11.03.2016

Re: ...

jos nesto zanimljivo

little_radojica little_radojica 15:57 11.03.2016

Re: ...

alselone


ОК, Alselone је први који је овде успео да буде банован. За то стварно треба бити посебан таленат. Простаклук због којег је банован нећу брисати, не због тога да се види колико је човек прост и накриво насађен, то смо већ видели овде милион пута, него зато што бих морао да обришем и "аргументе" које је овде оставио. На њих ћу уредно одговорити.
little_radojica little_radojica 16:59 11.03.2016

Re: ...

ova vrednost je izmedju "Relocate as soon as possible" and "Relocate NOW" naredbe, bliza ovoj drugoj.


Ова вредност нема јединицу. Може да буде било шта. Али хајде да узмемо оно што најчешће јесте тј. microSv/h, онда то испадне око 66mSv годишње, што јесте висока вредност, али и даље далеко од било каквог утицаја на људски организам. Утврђено је да до 100mSv годишње не постоји доказ да је радијација штетна по људски организам.
На крају крајева, таква радијација је трајала кратко и у непосредом окружењу, а радиоактивни материјал се није ослободио у већој количини као код Чернобиља па да можемо да кажемо да постоји нешто што ће бити трајни извор радијације. Треба разликовати плански ниво радијације и онај у условима нуклеарног акцидента. То би било за евакуацију да је ниво константан.

Da ne pricamo o prevarama sa postavljanjem javnih meraca radijacije, gde je ekipa isla sa meracem i postavljala javne merace na "rupe" gde je najmanja radijacija.


Позивам сваког ко може у ово да поверује да дође у Јапан и проба да лажира било коју цифру, било где, а да га не ухвате и осуде у најкраћем року. Свако може да купи Гајгеров бројач...
emsiemsi emsiemsi 17:08 11.03.2016

Re: ...

little_radojica
alselone


ОК, Alselone је први који је овде успео да буде банован. За то стварно треба бити посебан таленат. Простаклук због којег је банован нећу брисати, не због тога да се види колико је човек прост и накриво насађен, то смо већ видели овде милион пута, него зато што бих морао да обришем и "аргументе" које је овде оставио. На њих ћу уредно одговорити.

Ооооо, људи моји - ала си на крај срца.
Па није ти алселоне рекао да тупиш курац, него само да покушаваш да тупиш курац.
То је еклатантна разлика.
Шта да ти је рекао да свираш курцу !? Или да је, пак, у било ком контексту поменуо пичку !?
Наши смо !
Није лепо што си га бановао.
Ниси ми деловао пичкасто као, нпр. кркан и још неки - да их сада не помињем.
Такво понашање доликује калакурцији, а не нама, техничкој интелигенцији.
Успут --- са атомом се није зајебавати.
little_radojica little_radojica 17:13 11.03.2016

Re: ...

Baci pogled ovde, ako te ne mrzi.

http://www.commondreams.org/news/2012/10/23/greenpeace-unreliable-monitoring-fukushima-radiation


Green peace, па браво. Ишли ликови познати по својој непристрасности и цењени као научници и мерили шта су они хтели. Прошле године их напустио један од оснивача и јавно рекао да су залуђеници и манипуланти који са науком везе немају.

Но ајде да не буде да их само дискредитујем, ево нешто линкова ка озбиљнијим пискаралима, а има и провериве изворе и УН и СЗО иза себе.

http://www.japantimes.co.jp/news/2016/02/08/national/external-radiation-doses-fukushima-comparable-europe-study/#.VuLlnPmLRD8

http://www.forbes.com/sites/jamesconca/2013/01/11/like-weve-been-saying-radiation-is-not-a-big-deal/2/#310bf723f56a

http://www.bloombergview.com/articles/2013-03-10/fukushima-radiation-proves-less-deadly-than-feared
little_radojica little_radojica 17:16 11.03.2016

Re: ...

cane
jos nesto zanimljivo



Јел може неки линк ка извору, временски контекст?
rade.radumilo rade.radumilo 18:17 11.03.2016

Re: ...

Позивам сваког ко може у ово да поверује да дође у Јапан и проба да лажира било коју цифру, било где, а да га не ухвате и осуде у најкраћем року. Свако може да купи Гајгеров бројач...


Mislim da je pre to što su Japanci posebno osetljivi na pitanja radijacije i nuklearnih incidenata. Da nekog uhvate da se za*ebava s tim, verovatno bi ga koristili za javne demonstracije srednjovekovnih metoda mučenja.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:24 11.03.2016

Nihon go

Radojica san,

ja mnogo volim Japan, od detinjstva, da ne brbljam sad zasto, kako.

Razumem tvoju ljutnju, i shvatam da vidis ova desavanja na jedan nacin, a Alselone na drugi.

Ok, smorio te, iskoristio si opciju "dezintgracija", tvoje pravo i put.

Al ima nesto drugo sto nije smekerski.Sad mu odgovaras, ako sam dobro primetila, na nesto sto je on pisao a on ne moze dalje da kaze sta misli.Kao da nekom vezes ruke i lupas cvrge.Ako gresim, nisam proverila vremena, ok onda.

Ako je dezintegrisan, nek tamo i ostane, bez citiranja onog sto je pisao.Ili nek je tu da moze da odgovori.

Odmah da kazem da sam ja kad sam izvodila "pokazne vezbe" pre neki dan i nagrdila njih par, i njega dokachila.Ne secam se sta tacno stvarno.

Mislim da ovo nije pravac kako se postize " gekko no michi" , staza obasjana mesecinom.

Bushido kodeks.

Pretpostavljam da cu te sad iznervirati sto sam ovo sve napisala, al eto tako osecam.Ima onaj ulicni izraz "ferka"

Da se ogradim, ovo nije pametovanje koje NE podnosim na blogu, ispravljanje samo da bi se pokazalo sopstveno znanje, i ne znam sta sve.Samo rekoh sta mislim, ti naravno po svom nahodjenju.

little_radojica little_radojica 18:46 11.03.2016

Re: Nihon go

jednarecfonmoi
Radojica san,

ja mnogo volim Japan, od detinjstva, da ne brbljam sad zasto, kako.

Razumem tvoju ljutnju, i shvatam da vidis ova desavanja na jedan nacin, a Alselone na drugi.

Ok, smorio te, iskoristio si opciju "dezintgracija", tvoje pravo i put.

Al ima nesto drugo sto nije smekerski.Sad mu odgovaras, ako sam dobro primetila, na nesto sto je on pisao a on ne moze dalje da kaze sta misli.Kao da nekom vezes ruke i lupas cvrge.Ako gresim, nisam proverila vremena, ok onda.

Ako je dezintegrisan, nek tamo i ostane, bez citiranja onog sto je pisao.Ili nek je tu da moze da odgovori.

Odmah da kazem da sam ja kad sam izvodila "pokazne vezbe" pre neki dan i nagrdila njih par, i njega dokachila.Ne secam se sta tacno stvarno.

Mislim da ovo nije pravac kako se postize " gekko no michi" , staza obasjana mesecinom.

Bushido kodeks.

Pretpostavljam da cu te sad iznervirati sto sam ovo sve napisala, al eto tako osecam.Ima onaj ulicni izraz "ferka"

Da se ogradim, ovo nije pametovanje koje NE podnosim na blogu, ispravljanje samo da bi se pokazalo sopstveno znanje, i ne znam sta sve.Samo rekoh sta mislim, ti naravno po svom nahodjenju.


Све у реду. Искрено, мени се повраћа од позивања на бушидо и сличне малограђанске стереотипове о Јапанцима у 21. веку, али шта сад.
Нисам одговорио њему него на његове тврдње које су биле нетачне и то сам урадио сасвим коректно, без намере да даље то ширим или да га исмевам. Ставови и чињенице су битнији од наших сујета. Такође не бих ни да расправљам о лику и делу блокираних особа. Што сам имао да кажем по том питању рекао сам.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:53 11.03.2016

Re: Nihon go

Rekoh sta mislim, tvoje je dalje kako ces.

Ne znam za druge, ni tebe,mni koga si upoznao u zivotu, ali moje spominjanje bushidoa niti bilo cega sto ima veze sa Japanom nema veze sa ovim sto si sad napisao.

Ali i ne shvatam to tako, da je upuceno meni, jer bi bilo apsolutno suludo.

Ne pada mi napamet da objasnjavam svoje veze sa Japanom, od detinjstva, u smislu detaljisanja, rekoh vec,i ostacu pri tome.

cane cane 20:50 11.03.2016

Re: ...

Јел може неки линк ка извору, временски контекст?


moze

As radiation exposure around the Fukushima nuclear power plant reach levels of 400mSv per hour (although they've since gone down), we thought it was time to put the figures into perspective.


So, how high are levels in Japan? @mariansteinbach has been crowdsourcing the levels recorded at monitoring stations across Japan from the the official nuclear monitoring site here. Here are the results (in Grays, which are a unit of size, not of the effective dose received by people in the area). The users have also been monitoring a Geiger counter in Tokyo too (and here's how to read a Geiger counter).


Accumulated dosage estimated to cause a fatal cancer many years later in 5% of people 1,000.00
Max radiation levels recorded at Fukushima plant yesterday, per hour 400.00
Exposure of Chernobyl residents who were relocated after the blast in 1986 350.00
Recommended limit for radiation workers every five years 100.00


blogovatelj blogovatelj 23:24 11.03.2016

Re: ...

ОК, Alselone је први који је овде успео да буде банован


Samo tako, radulovicevski.
Brate, ala ste umisljeni, cudo jedno.
little_radojica little_radojica 18:53 12.03.2016

Re: ...

Accumulated dosage estimated to cause a fatal cancer many years later in 5% of people 1,000.00
Max radiation levels recorded at Fukushima plant yesterday, per hour 400.00


Да, ово је било првих дана након катастрофе у близини реактора 3, вероватно у кругу неколико десетина метара. Важно је нагласити разлику између нивоа емитоване радијације и укупне изложености истој. То је као да се каже да је вода врела 60 степени и да је опасна, али да нико није ушао у њу. Овакви нивои радијације нису били нигде где су људи живели. Највише што је неко примио је 648mSv, један једини радник је примио ову дозу. У ЕУ је 500mSv дозвољено у ситуацијама спашавања живота.

СЗО и специјална комисија УН (72 стручњака из 18 земаља) се слажу у оцени да не постоји повећање здравствених ризика везаних за радијацију. Морам и да се коригујем, услед евакуације није страдало само 40 људи већ око 1500, од којих 90% старијих од 66 година. Они су недвосмислено установили да би мања штета била да се људи нису евакуисали и примили чак и десет пута веће дозе.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:59 11.03.2016

Radijacija

Procitala Alselone.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:13 11.03.2016

radijacija

Radojice, otkud ovaj zaključak da je količina radijacije ispuštene u okolinu, a posebno u more beznačajna? Sećam se, kroz maglu doduše, nekih silnih terabekerela ispuštenih svuda okolo, radioaktivni jod i cezijum, a i ovde, preko puta okeana, još od tada detektuju abnormalno visok nivo cezijuma u ribi upecanoj u okeanu. Evo, ima i na wikipediji: LINK. Mislio sam da je razlog što nije bilo ozračenih u većoj meri upravo ta evakuacija i uvođenje exclusion zone prilično brzo i efikasno, za razliku od Černobila, gde se prvih nekoliko dana ćutalo o katastrofi.
little_radojica little_radojica 18:17 11.03.2016

Re: radijacija

srdjan.pajic
Radojice, otkud ovaj zaključak da je količina radijacije ispuštene u okolinu, a posebno u more beznačajna? Sećam se, kroz maglu doduše, nekih silnih terabekerela ispuštenih svuda okolo, radioaktivni jod i cezijum, a i ovde, preko puta okeana, još od tada detektuju abnormalno visok nivo cezijuma u ribi upecanoj u okeanu. Evo, ima i na wikipediji: LINK. Mislio sam da je razlog što nije bilo ozračenih u većoj meri upravo ta evakuacija i uvođenje exclusion zone prilično brzo i efikasno, za razliku od Černobila, gde se prvih nekoliko dana ćutalo o katastrofi.


Безначајна је у односу на то колика је та бара. Није дошло до неконтролисаног топљења реактора и експлозије. Ово остало се чисти, контаминирана вода се зауставља чим одобре план. Све је то кад се стави у перспективу глобуса безначајно. Да не поредимо са нуклеарним пробама након другог светског рата...

Не видим ништа за рибе на том линку, али сам пратио и читао разна истраживања, која су сва листом потврђивала да нема никакве значајне разлике у радиоактивности рибе на другој страни Пацифика. Ликови то поредили са бананама, оне су испале далеко радиоактивније због калијума, као што је и опште познато. Не сећам се сад ни где, ни кад сам то читао.

Пази, ово су новине изузетно либерално и анти-абеовски настројене. Купио сам књигу овог лика који је писао један део, требало би да ми стигне сутра. А онда ћу да цитирам :)
http://features.japantimes.co.jp/march-11-radiation/
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:31 11.03.2016

Re: radijacija

Није дошло до неконтролисаног топљења реактора и експлозије.


Čekaj, kako nije, došlo je i do topljenja i do eksplozije, tačnije više njih:
After the secondary emergency pumps (run by back-up electrical batteries) ran out, one day after the tsunami, 12 March,[13] the water pumps stopped and the reactors began to overheat. The insufficient cooling eventually led to meltdowns in reactors 1, 2, and 3, where the fuel rods melted through the bottoms of their Reactor Pressure Vessels.

vidi i to na wikipediji, sve lepo piše).

Možda si hteo da kažeš da je, za razliku od Černobila, ovaj reaktor imao betonsku zgradu oko sebe pa nije došlo do ispuštanja velike količine radioaktivnog dima direktno u atmosferu, što ovaj incident čini manjim od onog u Černobilu? Izvini, stvarno se ne sećam detalja, ali se sećam da su valjda morali da dovode morsku vodu direktno iz okeana jer nisu radila pumpe, valjda da hlade i onaj bazen sa potrošenim gorivom. I da to valjda i danas rade, to jest da se curenje radiaktivnog materijala i danas normalno dešava, upravo sad, dok mi blogujemo.

Za ribu znam sigurno da su detektovali i povezali sa incidentom, ne mogu samo da se setim gde sam to pročitao da bih ti okačio link, ali je bilo dovoljno ozbiljan izvor da sam i ja, recimo, prestao da konzumriam bilo kakvu ribu koja dolazi iz Pacifika (a i prasetina je svejedno bolja i zdravija, evo pitaj emsija )


little_radojica little_radojica 18:59 11.03.2016

Re: radijacija

Čekaj, kako nije, došlo je i do topljenja i do eksplozije, tačnije više njih:


Није дошло до неконтролисаног топљења реактора и експлозије.

Možda si hteo da kažeš da je, za razliku od Černobila, ovaj reaktor imao betonsku zgradu oko sebe pa nije došlo do ispuštanja velike količine radioaktivnog dima direktno u atmosferu, što ovaj incident čini manjim od onog u Černobilu? Izvini, stvarno se ne sećam detalja, ali se sećam da su valjda morali da dovode morsku vodu direktno iz okeana jer nisu radila pumpe, valjda da hlade i onaj bazen sa potrošenim gorivom. I da to valjda i danas rade, to jest da se curenje radiaktivnog materijala i danas normalno dešava, upravo sad, dok mi blogujemo.

Да, погледај на твом вики линку колико је то мање радиоактивности него у случају Чернобиља. Цури вода у реактор, али не излази из њега. Имаш на линку који сам ти закачио детаљно објашњено. Та контаминирана вода не напушта круг нуклеарке. у сваком случају се ради о малим количинама. Ја не кажем да деконтаминацији треба посветити мање пажње, ни случајно, само да све то у вези тог акцидента уопште није фијаско, већ прилично очигледан напредак с обзиром на околности. пази, Чернобиљ је људска грешка, овде је један од најјачих икада забележених земљотреса изазавао цунами који је уништио један део опреме. Па кад се инкорпорирају искустав из овог акцидента широм света, ризик од неког будућег ће још више пасти. треба увек гледати ширу перспективу.


Za ribu znam sigurno da su detektovali i povezali sa incidentom, ne mogu samo da se setim gde sam to pročitao da bih ti okačio link, ali je bilo dovoljno ozbiljan izvor da sam i ja, recimo, prestao da konzumriam bilo kakvu ribu koja dolazi iz Pacifika (a i prasetina je svejedno bolja i zdravija, evo pitaj emsija

Кад си луд :)
риба која плива на 20 км од саме нуклеарке је испод јапанског стандарда од 100 бекерела, а САД стандард је 1,200 бекерела. Ја купујем све што је из Фукушиме, у инат. Па ако је нешто испитано то је онда то, пре ће ми подвалити нешто из Аомори у чије јабуке се куну.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:47 11.03.2016

Re: radijacija

Ја купујем све што је из Фукушиме, у инат. Па ако је нешто испитано то је онда то, пре ће ми подвалити нешто из Аомори у чије јабуке се куну.


Koja si Srbenda, jebote, skoro ko ja! (usput, da se pridružim vapajima: odbanuj bre alsea, mojne da si sisa, radojice, znaš da alse voli da se kurči i da koristi nadmeno obraćanje, što i mene ume isto tako da iznervira. A možeš uvek da ga ignorišeš, jer bar nije dosadan ko emsi. Kako god, tvoj blog, tvoja pravila, ja samo da kažem šta mislim, i bez pozivanja na bušido )

Stvarno ne znam šta bi bilo "kontrolisano" topljenje gorivih šipki, bre, izgubili su kontrolu nad nuklearkom i to je to. Ok, verovatno nije direktno ljudski faktor odgovoran za to, kao u Černobilu, ali i za tehniku koja je otkazala je neko zadužen, ona se valjda i pravi da ne može da otkaže, to jest da je verovatnoća istovremenog otkaza svih redundantnih sistema minimalna, pogotovu kad se ima u vidu i izbor mesta gde je podignuta elektrana, za šta je valjda isto neko odgovoran.

Dobro, nije mi namera bila da nekog hvatam za gušu, i znam da je količina ispuštene radijacije dosta manja od one u Černobilu, namerno sam odabrao baš taj link da može da se uporedi, jer upravo iz tih brojeva valjda sledi da količina ispuštena iz Fukušime nije zanemarljiva, što je tvdrnja koja me je malo žacnula, da izvineš.


uros_vozdovac uros_vozdovac 00:38 12.03.2016

Re: radijacija

jbg i mene Alselone itekako ume da izbaci iz takta, ali ja naprosto ne verujem u banovanja, pa eto, ali Alsu ne mogu da osporim ni argumentaciju a ona nije bez temelja, veruj mi.

Ono što me zanima je excluded zona Fukušime, kako stoji stvar danas, smanjuje li se, ili je ostala ona ista od prvog dana?
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:58 12.03.2016

Re: radijacija

jbg i mene Alselone itekako ume da izbaci iz takta, ali ja naprosto ne verujem u banovanja,


Elsivido, Urke, ovo je gore nego i u ona imaginarna vremena kad je Biljana Srbljanović ovde, navodno, spaljivala ljude na lomači (seti se samo koliko je wu skičao kad ga je ono jednom banovala na pet do šest minuta) .

(ne, zezam se, mada i alse stvarno već nekoliko puta drka radojicu, nepotrebno nakurčeno, po mom mišljenju, jer ako sa nekim možeš da se raspravljaš opušteno i bez tenzije, onda je to radojica. Sad je alse izgleda ubo živac, ali jeeeebiga, baš da popije ban..., mislim, kume, mnogo je).

emsiemsi emsiemsi 02:29 12.03.2016

Re: radijacija

srdjan.pajic

...

Dobro, nije mi namera bila da nekog hvatam za gušu, i znam da je količina ispuštene radijacije dosta manja od one u Černobilu, namerno sam odabrao baš taj link da može da se uporedi, jer upravo iz tih brojeva valjda sledi da količina ispuštena iz Fukušime nije zanemarljiva, što je tvdrnja koja me je malo žacnula, da izvineš.



Како ти није била намера да хваташ икога за гушу --- ухватио си мене.
Успут --- боље да си ме ухватио за у пределу препона.
Успут 2 --- бановање, као методу вођења дискусије, упражњавају ординарне комуњаре, те башибозук и калакрурција попут кркара, енџи и сличних егземплара комесарско - комитетских демократа. Смешно и јадно.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:16 12.03.2016

Re: radijacija

Како ти није била намера да хваташ икога за гушу --- ухватио си мене.


O, udave anakondo, komentar se odnosio na odgovorne-zaposlene u Fukušimi. I ne brini se za banovanje, ti si ovde svima obmotan i oko vrata i oko prepona, pa te ipak ljudi trpe, a evo, siroti alse, postradao...

blogovatelj blogovatelj 08:06 12.03.2016

Re: radijacija

I ne brini se za banovanje, ti si ovde svima obmotan i oko vrata i oko prepona, pa te ipak ljudi trpe, a evo, siroti alse, postradao...


Mislim da bi Čarli neprikosnoveno mogao da ponese titulu prvog tripera bloga. Niko mu nije ni blizu. Samo nešto steže i tuši i gnjavi i svira qrcu, mesecima, godinama. Realno, nije zao, ni podlac, ali nemoguće je objasniti mu koliko je dosadan.
emsiemsi emsiemsi 08:15 12.03.2016

Re: radijacija

srdjan.pajic
Како ти није била намера да хваташ икога за гушу --- ухватио си мене.


O, udave anakondo, komentar se odnosio na odgovorne-zaposlene u Fukušimi. I ne brini se za banovanje, ti si ovde svima obmotan i oko vrata i oko prepona, pa te ipak ljudi trpe, a evo, siroti alse, postradao...


И ја трпим, па се не жалим.
Није лако бити Србин !

emsiemsi emsiemsi 08:17 12.03.2016

Re: radijacija

blogovatelj
I ne brini se za banovanje, ti si ovde svima obmotan i oko vrata i oko prepona, pa te ipak ljudi trpe, a evo, siroti alse, postradao...


Mislim da bi Čarli neprikosnoveno mogao da ponese titulu prvog tripera bloga. Niko mu nije ni blizu. Samo nešto steže i tuši i gnjavi i svira qrcu, mesecima, godinama. Realno, nije zao, ni podlac, ali nemoguće je objasniti mu koliko je dosadan.

Где си Блоги !
Може ли се ?
Ко те је најутијо ?
Успут --- шта мислиш ти за кога би требало гласати на изборима у Србији ?
Успут 2 --- размишљаш ли понекада о повратку у Србију ?
tess tess 09:30 12.03.2016

Re: radijacija

Sad je alse izgleda ubo živac, ali jeeeebiga, baš da popije ban..

Mukica, eto ti nikako da ubodeš živac Srđanu. A nije da ne daješ sve od sebe, zar ne..

I, Alselone, izvini stari, meni je ovo kul:
и накриво насађен, то смо већ видели овде милион пута

Genijalno :))
blogovatelj blogovatelj 17:44 12.03.2016

Re: radijacija

Успут --- шта мислиш ти за кога би требало гласати на изборима у Србији ?


Za koga god misliš da treba da glasaš, ti glasaj. To i jeste poenta parlamentarne demokratije.

Успут 2 --- размишљаш ли понекада о повратку у Србију ?


Kako da ne.
I barem jednom mesečno, a često i veoma češće, pročitam kako se u Srbiji živi i šta se radi i kažem sebi da nisam mogao pametniju odluku doneti od odlaska u Kanadu.
Devet meseci po iseljenju nisam imao takav osećaj perverzne satsfakcije.
A onda, prvi put mi se to desilo baš na današnji dan 2003.
Kada sam se iseljavao iz zemlje u kojoj sam rođen i odrastao, živeo tridesetčetiri godine, juna 2002, carinik mi je oduzeo 13.000 kanadskih dolara, iako sam imao urednu potvrdu o poreklu novca, izvađenu dva dana ranije u banci koja legalno posluje u Srbiji. Obrazloženje je bilo da je SR Jugoslavija dve nedelje pre toga postala član MMF i da je transfer novca preko računa moguć, da nikakva potvrda nije potrebna do sume od 2000 evra, a da mi ostatak oduzima jer sam nelegalno nosio keš preko granice.
Na moje žalbe da je transfer tog momenta bio moguć samo u Nemačku, Holandiju i Mađarsku nije se obazirao. A ja obišao najmanje dvadeset banaka u Somboru, Beogradu i Kragujevcu da proverim kako bih poslao pare preko računa, da ne bih vukao toliki keš avionom.
Svi Arkani, Kertesi i ostali koji su prenosili pare na Kipar nisu bili sumnjivi, ja jesam.
Tu su bile pare od prodaje četiri ara zemlje koje je moj otac prodao u kragujevačkom naselju Šumarice, zatim deo para koji su tast i tašta dobili prodajom svog stana u Zenici, 1000 DEM koje mi je sestra pozajmila, a ostalo sam ja uštedeo.
Posle sam morao da u Torontu pravim punomoć da bih poslao majci, koja se tri meseca vukla po Beogradu u nekom saveznom deviznom inspektorijatu, da dokaže da pare nismo ukrali, pa su mi ih jedva nekako vratili. Ne bi ni bile vraćene, bar ne u tako "kratkom roku" nego sam imao neviđenu sreću što me je na aerodrom pratio drug koji je po profesiji advokat, pa kad me je carnik SR Jugoslavije opljačkao, tražio sam da i on bude prisutan, a on je zahtevao da se neke stvari unesu u zapisnik.
Punomoć za majku, u Kanadi, mi je pravio znaš ko? Žena, Beograđanka, udata za Poljaka, koja pomaže imigrantima da reše pravne i ostale probleme koje imaju u zemljama porekla. Živela je u Poljskoj niz godina i perfektno govorila srpski i poljski.
E vidiš, ta žena, za finu platu, radi taj posao. Meni je punomoć džabe napisala, ne što me voli, nego svakome to radi, ko god ima kakav problem sa poljskom ili srpskom državom. Plaća je država Kanada, da pomogne ljudima, novim imigrantima.
Kad sam ušao u njenu kancelariju i ispričao joj šta mi se dogodilo, odmahujući glavom, u neverici je izustila "oni nikad neće da se opamete"
Ta me rečenica, moj Čarli, progoni godinama - oni nikada neće da se opamete.
Prvi put, kao što rekoh, prošla mi je kroz glavu na dan kada je ubijen Đinđić, a od tada mi se redovno javlja, barem jednom mesečno.
Danas, posle skoro četrnaest godina, porodica mi je zdrava, živim u stanu koji je duplo veći od onoga koji su moji roditelji uspeli da zarade, starije dete mi studira na univerzitetu svetske klase, među najboljim je studentima tamo, kakve stvari radi ne smem ni da ti kažem, a ne bi ni razumeo. Mlađe dete je takođe upisalo taj univerzitet. Volim da putujem, za četrnaest godina boravka ovde uspeo sam da obiđem mnogo više sveta nego što sam ikada mogao da sanjam u Srbiji. Meni dosta, nisam lakom.
Da zaključim... Pomislim ja da se vratim, a onda me ti i tebi slični, tumor Srbije, vi me naterate da mi kroz glavu prođe misao "oni nikada neće da se opamete" i ta želja o povratku momentalno nestane. I kažem sebi da nisam mogao pametniju odluku doneti od odlaska u Kanadu. To mi je najpametnija stvar koju sam u životu uradio.
Imam drugove koji su bili tvog mentalnog sklopa, pričali mi da sam budala i kreten jer odlazim, a danas se raspituju kako bi decu poslali preko Atlantika.
Moj Čarli - nisi ni svestan u kakvoj agoniji ti prolazi život.
little_radojica little_radojica 19:19 12.03.2016

Re: radijacija

i bez pozivanja na bušido


I appreciate that

Dobro, nije mi namera bila da nekog hvatam za gušu, i znam da je količina ispuštene radijacije dosta manja od one u Černobilu, namerno sam odabrao baš taj link da može da se uporedi, jer upravo iz tih brojeva valjda sledi da količina ispuštena iz Fukušime nije zanemarljiva, što je tvdrnja koja me je malo žacnula, da izvineš.


Количина је десетак пута мања, али то говори само делић приче. Јако је битно и како је напустила реактор и како је чишћена, а ту су Јапанци урадили далеко више него што су ови у Чернобиљу могли. 80% радијације је отишло у море*, само 20% остало на земљи да бива ширено ветром. Међутим, они су пошприцали читав тај крај неким спрејевима да спрече баш то ширење, а онда све лепо почистили и стрпали у оне кесе. Другим речима, уклонили су извор радиоактивности и пребацили га на безбедно. Код Чернобиља услед неконтролисаног топљења и експлозије радиоактивни материјал је распршен на све стране у далеко већој области. Мајка ми је тад била трудна, носила брата, па се присећа: то се месец дана крило, никаквих упозорења није било. Па само тај фактор, да ли си у кући или напољу, да ли једеш зелену салату или не у тих првих неколико дана или недеља може драстично да смањи изложеност. Јапанци су одмах евакуисали те најближе електрани, а остали су добили упозорење да не излазе из куће. Ови преко 20 км су се добровољно евакуисали, нису морали.

*Подижући тиме радиоактивност океана за невероватних 0,многонула1

Stvarno ne znam šta bi bilo "kontrolisano" topljenje gorivih šipki, bre, izgubili su kontrolu nad nuklearkom i to je to. Ok, verovatno nije direktno ljudski faktor odgovoran za to, kao u Černobilu, ali i za tehniku koja je otkazala je neko zadužen, ona se valjda i pravi da ne može da otkaže, to jest da je verovatnoća istovremenog otkaza svih redundantnih sistema minimalna, pogotovu kad se ima u vidu i izbor mesta gde je podignuta elektrana, za šta je valjda isto neko odgovoran.


Оптужена су недавно три директора ТЕПКО-а баш за то.
Не постоји ништа савршено сигурно, лепо рече АО горе. Питање је само да ли ћемо одлуке доносити добро информисани или ношени емоцијама попут страха од непознатог (недовољно познатог). Кад се погледа какве екстремне околности су довеле до каквих последица, цела ова прича јако иде у прилог нуклеарне енергије. То је као да тестираш мост на атомску бомбу, па да због пукотина које су се појавиле, обуставиш градњу свих сличних мостова или, још драстичније, да избациш све мостове из употребе и порушиш, па наставиш да се превозиш чамцем.
little_radojica little_radojica 19:33 12.03.2016

Re: radijacija

baš da popije ban..., mislim, kume, mnogo je).


Ја мислим да се ви више једите око овога него он сам. Имао је прилику да ово избегнемо и да покуша да оспори изнето у тексту, али није био заинтересован. Ни ја не волим што сам то морао тако да пресечем. Банован је на недељу дана. Наравно увек је добродошао овде.

Емсија нисам бановао искључиво зато што он нема фазе већ је увек овако несносан и прост, па бих морао да га банујем трајно, што није искључено да ће се и десити у неком моменту.

Подсетио бих да сви који имају ауторску опцију имају и обавезу модерисања расправе у складу са правилима Блога Б92. Ја не инсистирам на стриктној политичкој коректности, дозвољавам оштру игру на граници фаула и не сецкам игру, али се линија пристојности негде мора повући. Крај саопштења за јавност.
emsiemsi emsiemsi 19:37 12.03.2016

Re: radijacija

blogovatelj
Успут --- шта мислиш ти за кога би требало гласати на изборима у Србији ?


Za koga god misliš da treba da glasaš, ti glasaj. To i jeste poenta parlamentarne demokratije.

Успут 2 --- размишљаш ли понекада о повратку у Србију ?


Kako da ne.
I barem jednom mesečno, a često i veoma češće, pročitam kako se u Srbiji živi i šta se radi i kažem sebi da nisam mogao pametniju odluku doneti od odlaska u Kanadu.
Devet meseci po iseljenju nisam imao takav osećaj perverzne satsfakcije.
A onda, prvi put mi se to desilo baš na današnji dan 2003.
Kada sam se iseljavao iz zemlje u kojoj sam rođen i odrastao, živeo tridesetčetiri godine, juna 2002, carinik mi je oduzeo 13.000 kanadskih dolara, iako sam imao urednu potvrdu o poreklu novca, izvađenu dva dana ranije u banci koja legalno posluje u Srbiji. Obrazloženje je bilo da je SR Jugoslavija dve nedelje pre toga postala član MMF i da je transfer novca preko računa moguć, da nikakva potvrda nije potrebna do sume od 2000 evra, a da mi ostatak oduzima jer sam nelegalno nosio keš preko granice.
Na moje žalbe da je transfer tog momenta bio moguć samo u Nemačku, Holandiju i Mađarsku nije se obazirao. A ja obišao najmanje dvadeset banaka u Somboru, Beogradu i Kragujevcu da proverim kako bih poslao pare preko računa, da ne bih vukao toliki keš avionom.
Svi Arkani, Kertesi i ostali koji su prenosili pare na Kipar nisu bili sumnjivi, ja jesam.
Tu su bile pare od prodaje četiri ara zemlje koje je moj otac prodao u kragujevačkom naselju Šumarice, zatim deo para koji su tast i tašta dobili prodajom svog stana u Zenici, 1000 DEM koje mi je sestra pozajmila, a ostalo sam ja uštedeo.
Posle sam morao da u Torontu pravim punomoć da bih poslao majci, koja se tri meseca vukla po Beogradu u nekom saveznom deviznom inspektorijatu, da dokaže da pare nismo ukrali, pa su mi ih jedva nekako vratili. Ne bi ni bile vraćene, bar ne u tako "kratkom roku" nego sam imao neviđenu sreću što me je na aerodrom pratio drug koji je po profesiji advokat, pa kad me je carnik SR Jugoslavije opljačkao, tražio sam da i on bude prisutan, a on je zahtevao da se neke stvari unesu u zapisnik.
Punomoć za majku, u Kanadi, mi je pravio znaš ko? Žena, Beograđanka, udata za Poljaka, koja pomaže imigrantima da reše pravne i ostale probleme koje imaju u zemljama porekla. Živela je u Poljskoj niz godina i perfektno govorila srpski i poljski.
E vidiš, ta žena, za finu platu, radi taj posao. Meni je punomoć džabe napisala, ne što me voli, nego svakome to radi, ko god ima kakav problem sa poljskom ili srpskom državom. Plaća je država Kanada, da pomogne ljudima, novim imigrantima.
Kad sam ušao u njenu kancelariju i ispričao joj šta mi se dogodilo, odmahujući glavom, u neverici je izustila "oni nikad neće da se opamete"
Ta me rečenica, moj Čarli, progoni godinama - oni nikada neće da se opamete.
Prvi put, kao što rekoh, prošla mi je kroz glavu na dan kada je ubijen Đinđić, a od tada mi se redovno javlja, barem jednom mesečno.
Danas, posle skoro četrnaest godina, porodica mi je zdrava, živim u stanu koji je duplo veći od onoga koji su moji roditelji uspeli da zarade, starije dete mi studira na univerzitetu svetske klase, među najboljim je studentima tamo, kakve stvari radi ne smem ni da ti kažem, a ne bi ni razumeo. Mlađe dete je takođe upisalo taj univerzitet. Volim da putujem, za četrnaest godina boravka ovde uspeo sam da obiđem mnogo više sveta nego što sam ikada mogao da sanjam u Srbiji. Meni dosta, nisam lakom.
Da zaključim... Pomislim ja da se vratim, a onda me ti i tebi slični, tumor Srbije, vi me naterate da mi kroz glavu prođe misao "oni nikada neće da se opamete" i ta želja o povratku momentalno nestane. I kažem sebi da nisam mogao pametniju odluku doneti od odlaska u Kanadu. To mi je najpametnija stvar koju sam u životu uradio.
Imam drugove koji su bili tvog mentalnog sklopa, pričali mi da sam budala i kreten jer odlazim, a danas se raspituju kako bi decu poslali preko Atlantika.
Moj Čarli - nisi ni svestan u kakvoj agoniji ti prolazi život.

Баш ми је драго што си задовољан у страном свету --- живот је један.
Шта то твоје дете учи, напиши, јер ја нисам инжењер који до подне премеће два папира, а поподне још два - можда ћу ипак нешто разумети.
Ја сам, док си ти још вукао шерпе по прашини, био у страном свету - и вратио се.
Живим једноставно, увек може горе.
Ја сам одабрао да живим са својим народом, чувајући ватру свима вама којима је боље него мени - а ако и није.
Живим за дан (дане) када ћете ви сви да се вратите својој кући, са свим знањима које ја не могу нити да замислим (а пази - јако се трудим) да направимо овде Канаду.
Што се тиче губитака (материјалних), изгубио сам много више него што је теби кариник одузео, па онда, ипак, вратио. Мени није враћено, нити ће икада. Нити кукам за тиме. Ваљда је некоме добро дошло.
Успут --- немој да се љутиш на те који те питају да њима помогнеш - нису они ништа лошији од тебе. Или си и ти од оних да комшији цркне крава. Чуо сам да се наши исељеници често ружно понашају према својим који мало после њих стижу у обећане земље, а веома сервилно према онима који су дошли пре њих. Занимљив ми је тај став. Стога Блоги, немој да си пичка, помози својима. Немој да ликујеш што си био бржи од њих. У ствари, мало одсеири, то је тако нашки, а онда им помози.
Није лако бити Србин, нити код куће, у Србији, а камоли у страном свету.
Успут 2 --- немој да те је срамота да мислиш на завичај и чешће од месечно једанпут. Што овде буде лошије, то ће теби бити лакше и боље.
Успут 3 --- за мене не брини, ја се још држим. Ако и ја будем морао преко баре, пронаћићу те. Верујем да ћеш ми ти помоћи, као и својим комшијама пре тога. Наши смо !
Није лако бити Србин.

little_radojica little_radojica 19:43 12.03.2016

Re: radijacija

ne mogu da osporim ni argumentaciju a ona nije bez temelja, veruj mi.


Не знам о којој аргументацији причаш, па то је класична теорија завере. Лаже нас јапанска влада, СЗО и УН, мо'ш мислити.

Ono što me zanima je excluded zona Fukušime, kako stoji stvar danas, smanjuje li se, ili je ostala ona ista od prvog dana?


Смањује се, али постепено и споро. Влада неће да да повода да буде критикована, па су изузетно опрезни. Од 250 хиљада евакуисаних, 81 хиљада је оних који су евакуисани због могуће опасности од радијације. Тих првих дана није се могло са сигурношћу рећи да ли ће реактори моћи да се хладе морском водом или ће бити нових експлозија. Све што је урађено, урађено је са великим "коефицијентима сигурности" у односу на ризик од радијације. Али сама опасност је била прецењена, а други ризици потцењени или скроз занемарени, па је укупно гледано већа штета од такве претеране опрезности него корист...
tess tess 20:06 12.03.2016

Re: radijacija

Емсија нисам бановао искључиво зато што он нема фазе већ је увек овако несносан и прост, па бих морао да га банујем трајно, што није искључено да ће се и десити у неком моменту.

Nevjerovatno,
do sada nisam primjetila kako ovaj čovjek genijalno piše Saopštenja javnosti. :)
Ne, ozbiljno - jednostavno elegancija - ej, vidi da je i prijetnja trajnim banovanjem Emsija kao da će mu uručiti Orden Legije časti, Ordre national de la Légion d’honneur..

:))
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:23 12.03.2016

Da se malo druzimo

i bez pozivanja na bušido


I appreciate that


Pozvala sam se na kodeks ponasanja, vitestvo, smekerizam, mislial sam da si neko koga zaista interesuje zemlja u kojoj si.Spomenula sam lepo i "ferku" ali ocigledno ne znate sta je.Dvosmisleno kazem.

Kao sto se jedna zemlja sagleda kroz istoriju i trqdiciju,, tako se covek za pocetak sagleda porodicom, poreklom, odakle potice mestom rodjenja.Da bi se imala kompletna slika:).Kasnije tek uspehom daleko od mesta gde je.Mislim i da je vazno kakvi smo likovi bili u detinjstvu.

Ja stvarno nikad nisam cula nigde da je Dragan Milenkovic ( jedan od nasih najvecih strucnjaka za Japan ) ikad sa podsmehom gledao bilo sta da mu neko spomene u vezi sa Japanom iz davnih vremena...

Da li neko ima podatke sta je sa rqdijacijom u Srbiji, o tome se vise ne prica....Da li jedemo zelenu salatu koji sija u mraku?
emsiemsi emsiemsi 20:36 12.03.2016

Re: radijacija

little_radojica
baš da popije ban..., mislim, kume, mnogo je).


Ја мислим да се ви више једите око овога него он сам. Имао је прилику да ово избегнемо и да покуша да оспори изнето у тексту, али није био заинтересован. Ни ја не волим што сам то морао тако да пресечем. Банован је на недељу дана. Наравно увек је добродошао овде.

Емсија нисам бановао искључиво зато што он нема фазе већ је увек овако несносан и прост, па бих морао да га банујем трајно, што није искључено да ће се и десити у неком моменту.

Подсетио бих да сви који имају ауторску опцију имају и обавезу модерисања расправе у складу са правилима Блога Б92. Ја не инсистирам на стриктној политичкој коректности, дозвољавам оштру игру на граници фаула и не сецкам игру, али се линија пристојности негде мора повући. Крај саопштења за јавност.

Што си пичка !?
Зашто сам ја гори од Алселонета ?
Успут --- да ти кажем нешто принципијелно, а тиче се много општије ствари неголи ти можеш да замислиш. Ради се о слободи као врхунцу живота --- један француски писац се у једној књижици запитао - Зашто човек добровољно пристаје да буде роб ? Слично томе гледам и на овај твој глупави панегирик и то упорно називање цензуре умилним термином модерација - да ли то свој source има у умилном енглеском глаголу moderate !? Чуди ме да, листом, ви ВИП аутори (буахахахаха...) тако похвално говорите о цензури ! Додуше, и не чудим се - мени је све јасно одавно. Земља у којој сте ви елита не треба да брине за своју будућност, јер је (и) нема.
Успут 2 --- нисам сигуран да ти ишта од овога што сам написао можеш да разумеш, но, без обзира, није ми било тешко да напишем - наши смо.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:37 12.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Da li neko ima podatke sta je sa rqdijacijom u Srbiji, o tome se vise ne prica....Da li jedemo zelenu salatu koji sija u mraku?

Постоји неко будаласто предубеђење да нас још увек трује осиромашени уранијум из NATO пројектила, али то је, јелте, засновано колико и она теорија о Земљи коју носе 4 слона.
emsiemsi emsiemsi 20:42 12.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Predrag Brajovic
Da li neko ima podatke sta je sa rqdijacijom u Srbiji, o tome se vise ne prica....Da li jedemo zelenu salatu koji sija u mraku?

Постоји неко будаласто предубеђење да нас још увек трује осиромашени уранијум из NATO пројектила, али то је, јелте, засновано колико и она теорија о Земљи коју носе 4 слона.

Глупани !
Што им не објасниш да је осиромашени ураннијум, у ствари, храњив, те да има афродизијачко дејство.
Сељаци једни.
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:55 12.03.2016

Re: radijacija

emsiemsi
little_radojica
baš da popije ban..., mislim, kume, mnogo je).


Ја мислим да се ви више једите око овога него он сам. Имао је прилику да ово избегнемо и да покуша да оспори изнето у тексту, али није био заинтересован. Ни ја не волим што сам то морао тако да пресечем. Банован је на недељу дана. Наравно увек је добродошао овде.

Емсија нисам бановао искључиво зато што он нема фазе већ је увек овако несносан и прост, па бих морао да га банујем трајно, што није искључено да ће се и десити у неком моменту.

Подсетио бих да сви који имају ауторску опцију имају и обавезу модерисања расправе у складу са правилима Блога Б92. Ја не инсистирам на стриктној политичкој коректности, дозвољавам оштру игру на граници фаула и не сецкам игру, али се линија пристојности негде мора повући. Крај саопштења за јавност.

Што си пичка !?
Зашто сам ја гори од Алселонета ?
Успут --- да ти кажем нешто принципијелно, а тиче се много општије ствари неголи ти можеш да замислиш. Ради се о слободи као врхунцу живота --- један француски писац се у једној књижици запитао - Зашто човек добровољно пристаје да буде роб ? Слично томе гледам и на овај твој глупави панегирик и то упорно називање цензуре умилним термином модерација - да ли то свој source има у умилном енглеском глаголу moderate !? Чуди ме да, листом, ви ВИП аутори (буахахахаха...) тако похвално говорите о цензури ! Додуше, и не чудим се - мени је све јасно одавно. Земља у којој сте ви елита не треба да брине за своју будућност, јер је (и) нема.
Успут 2 --- нисам сигуран да ти ишта од овога што сам написао можеш да разумеш, но, без обзира, није ми било тешко да напишем - наши смо.

Ovo što pišeš je zamena tema, Radojica priča o pristojnosti, to sa cenzurom veze nema. Žao mi što to ne razumeš, meni je očigledno.
zilikaka zilikaka 21:04 12.03.2016

Re: radijacija

Успут ---

Успут 2 ---

Успут 3 ---за мене не брини, ја се још држим. Ако и ја будем морао преко баре, пронаћићу те. Верујем да ћеш ми ти помоћи, као и својим комшијама пре тога. Наши смо !
Није лако бити Србин.


Čarli, čoveče, pa ti si definitivno nepoderiv!
emsiemsi emsiemsi 21:13 12.03.2016

Re: radijacija

uros_vozdovac
emsiemsi
little_radojica
baš da popije ban..., mislim, kume, mnogo je).


Ја мислим да се ви више једите око овога него он сам. Имао је прилику да ово избегнемо и да покуша да оспори изнето у тексту, али није био заинтересован. Ни ја не волим што сам то морао тако да пресечем. Банован је на недељу дана. Наравно увек је добродошао овде.

Емсија нисам бановао искључиво зато што он нема фазе већ је увек овако несносан и прост, па бих морао да га банујем трајно, што није искључено да ће се и десити у неком моменту.

Подсетио бих да сви који имају ауторску опцију имају и обавезу модерисања расправе у складу са правилима Блога Б92. Ја не инсистирам на стриктној политичкој коректности, дозвољавам оштру игру на граници фаула и не сецкам игру, али се линија пристојности негде мора повући. Крај саопштења за јавност.

Што си пичка !?
Зашто сам ја гори од Алселонета ?
Успут --- да ти кажем нешто принципијелно, а тиче се много општије ствари неголи ти можеш да замислиш. Ради се о слободи као врхунцу живота --- један француски писац се у једној књижици запитао - Зашто човек добровољно пристаје да буде роб ? Слично томе гледам и на овај твој глупави панегирик и то упорно називање цензуре умилним термином модерација - да ли то свој source има у умилном енглеском глаголу moderate !? Чуди ме да, листом, ви ВИП аутори (буахахахаха...) тако похвално говорите о цензури ! Додуше, и не чудим се - мени је све јасно одавно. Земља у којој сте ви елита не треба да брине за своју будућност, јер је (и) нема.
Успут 2 --- нисам сигуран да ти ишта од овога што сам написао можеш да разумеш, но, без обзира, није ми било тешко да напишем - наши смо.

Ovo što pišeš je zamena tema, Radojica priča o pristojnosti, to sa cenzurom veze nema. Žao mi što to ne razumeš, meni je očigledno.

Жао ми је што ти, ипак, не можеш да видиш ништа друго, сем очигледног.
Но, немој да те то деранжира, гледај и даље - можда једнога дана и угледаш.
emsiemsi emsiemsi 21:24 12.03.2016

Re: radijacija

zilikaka
Успут ---

Успут 2 ---

Успут 3 ---за мене не брини, ја се још држим. Ако и ја будем морао преко баре, пронаћићу те. Верујем да ћеш ми ти помоћи, као и својим комшијама пре тога. Наши смо !
Није лако бити Србин.


Čarli, čoveče, pa ti si definitivno nepoderiv!

Ма, љуљај само --- ко ће кога, ако не свој свога !
Наши смо - били у Канади, Јапану, Енглеској, Аустрији, Француској, Аустралији или - Србији. Мени су сви једнако драги (колико год се они мене стидели, а ја њима поносио).
tess tess 21:28 12.03.2016

Re: radijacija

Emsi, ne primaj k' srcu, :).
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:28 12.03.2016

Re: radijacija

emsiemsi
uros_vozdovac
emsiemsi
little_radojica
baš da popije ban..., mislim, kume, mnogo je).


Ја мислим да се ви више једите око овога него он сам. Имао је прилику да ово избегнемо и да покуша да оспори изнето у тексту, али није био заинтересован. Ни ја не волим што сам то морао тако да пресечем. Банован је на недељу дана. Наравно увек је добродошао овде.

Емсија нисам бановао искључиво зато што он нема фазе већ је увек овако несносан и прост, па бих морао да га банујем трајно, што није искључено да ће се и десити у неком моменту.

Подсетио бих да сви који имају ауторску опцију имају и обавезу модерисања расправе у складу са правилима Блога Б92. Ја не инсистирам на стриктној политичкој коректности, дозвољавам оштру игру на граници фаула и не сецкам игру, али се линија пристојности негде мора повући. Крај саопштења за јавност.

Што си пичка !?
Зашто сам ја гори од Алселонета ?
Успут --- да ти кажем нешто принципијелно, а тиче се много општије ствари неголи ти можеш да замислиш. Ради се о слободи као врхунцу живота --- један француски писац се у једној књижици запитао - Зашто човек добровољно пристаје да буде роб ? Слично томе гледам и на овај твој глупави панегирик и то упорно називање цензуре умилним термином модерација - да ли то свој source има у умилном енглеском глаголу moderate !? Чуди ме да, листом, ви ВИП аутори (буахахахаха...) тако похвално говорите о цензури ! Додуше, и не чудим се - мени је све јасно одавно. Земља у којој сте ви елита не треба да брине за своју будућност, јер је (и) нема.
Успут 2 --- нисам сигуран да ти ишта од овога што сам написао можеш да разумеш, но, без обзира, није ми било тешко да напишем - наши смо.

Ovo što pišeš je zamena tema, Radojica priča o pristojnosti, to sa cenzurom veze nema. Žao mi što to ne razumeš, meni je očigledno.

Жао ми је што ти, ипак, не можеш да видиш ништа друго, сем очигледног.
Но, немој да те то деранжира, гледај и даље - можда једнога дана и угледаш.

Nije problem evo da boldujem:
Ја не инсистирам на стриктној политичкој коректности, дозвољавам оштру игру на граници фаула и не сецкам игру, али се линија пристојности негде мора повући.
little_radojica little_radojica 21:32 12.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Pozvala sam se na kodeks ponasanja, vitestvo, smekerizam, mislial sam da si neko koga zaista interesuje zemlja u kojoj si.Spomenula sam lepo i "ferku" ali ocigledno ne znate sta je.Dvosmisleno kazem.


Опусти се бре, спрдамо се мало Пајић и ја. Људи су људи и мене највише интересује оно што је универзално у вези њих. Њихове културолошке позадине и специфични концепти су ми увек у другом плану, поготово они извикани. Једна од ствари за које сам заинтересован је да путем овог блога, током година разбијам те романтичне концепте и стереотипове који се везују за Јапан, Србију и уопште и покажем да је Јапан велик због неких сасвим других ствари које је то друштво развило или једноставно преузело од других. То ће ми наравно тешко и споро ићи, али не журим ја нигде.
emsiemsi emsiemsi 21:34 12.03.2016

Re: radijacija

uros_vozdovac
emsiemsi
uros_vozdovac
emsiemsi
little_radojica
baš da popije ban..., mislim, kume, mnogo je).


Ја мислим да се ви више једите око овога него он сам. Имао је прилику да ово избегнемо и да покуша да оспори изнето у тексту, али није био заинтересован. Ни ја не волим што сам то морао тако да пресечем. Банован је на недељу дана. Наравно увек је добродошао овде.

Емсија нисам бановао искључиво зато што он нема фазе већ је увек овако несносан и прост, па бих морао да га банујем трајно, што није искључено да ће се и десити у неком моменту.

Подсетио бих да сви који имају ауторску опцију имају и обавезу модерисања расправе у складу са правилима Блога Б92. Ја не инсистирам на стриктној политичкој коректности, дозвољавам оштру игру на граници фаула и не сецкам игру, али се линија пристојности негде мора повући. Крај саопштења за јавност.

Што си пичка !?
Зашто сам ја гори од Алселонета ?
Успут --- да ти кажем нешто принципијелно, а тиче се много општије ствари неголи ти можеш да замислиш. Ради се о слободи као врхунцу живота --- један француски писац се у једној књижици запитао - Зашто човек добровољно пристаје да буде роб ? Слично томе гледам и на овај твој глупави панегирик и то упорно називање цензуре умилним термином модерација - да ли то свој source има у умилном енглеском глаголу moderate !? Чуди ме да, листом, ви ВИП аутори (буахахахаха...) тако похвално говорите о цензури ! Додуше, и не чудим се - мени је све јасно одавно. Земља у којој сте ви елита не треба да брине за своју будућност, јер је (и) нема.
Успут 2 --- нисам сигуран да ти ишта од овога што сам написао можеш да разумеш, но, без обзира, није ми било тешко да напишем - наши смо.

Ovo što pišeš je zamena tema, Radojica priča o pristojnosti, to sa cenzurom veze nema. Žao mi što to ne razumeš, meni je očigledno.

Жао ми је што ти, ипак, не можеш да видиш ништа друго, сем очигледног.
Но, немој да те то деранжира, гледај и даље - можда једнога дана и угледаш.

Nije problem evo da boldujem:
Ја не инсистирам на стриктној политичкој коректности, дозвољавам оштру игру на граници фаула и не сецкам игру, али се линија пристојности негде мора повући.

Ма јасно --- ниси ти лош момак, али твој рацио може да спозна само очигледно. Но, недај се, све ће теби објаснити лумени типа литл радојице, предрага Брајовића, Енџи и сличних генија.
emsiemsi emsiemsi 21:36 12.03.2016

Re: radijacija

tess
Emsi, ne primaj k' srcu, :).

Срцу или курцу - исти курац.
И срце и курац су есенцијални људски органи - они нас, у својој синергији и чине људима --- или, пак, пичкама.
Није лако бити Србин --- са срцем и курцом.
tess tess 21:41 12.03.2016

Re: radijacija

Dobro, polako - rekoh ti ne primaj k' srcu - inače si hladnokrvan sad si uvrijeđen, hm, malo dosadi kao u obdaništu sa prenemaganjem tete Angie, baš dosadi. Opusti se. Gledaj život sa kreativnije strane, nije ona uvijek svijetla. Radojica genijalno piše Saopštenja javnosti, mora mu se priznati.
emsiemsi emsiemsi 21:49 12.03.2016

Re: radijacija

tess
Dobro, polako - rekoh ti ne primaj k' srcu - inače si hladnokrvan sad si uvrijeđen, hm, malo dosadi kao u obdaništu sa prenemaganjem tete Angie, baš dosadi. Opusti se. Gledaj život sa kreativnije strane, nije ona uvijek svijetla. Radojica genijalno piše Saopštenja javnosti, mora mu se priznati.

Нисам те овде разумео --- опуштен сам до јаја. Парим ноге у лавору, једем крофне са еурокремом (јебига, немам србокрема), те мислим о оним стварима (па да - то је то што ми је подгрејало хладну крв).
Ја увек гледам живот са светлије стране.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:50 12.03.2016

Re: Da se malo druzimo

little_radojica
Pozvala sam se na kodeks ponasanja, vitestvo, smekerizam, mislial sam da si neko koga zaista interesuje zemlja u kojoj si.Spomenula sam lepo i "ferku" ali ocigledno ne znate sta je.Dvosmisleno kazem.


Опусти се бре, спрдамо се мало Пајић и ја. Људи су људи и мене највише интересује оно што је универзално у вези њих. Њихове културолошке позадине и специфични концепти су ми увек у другом плану, поготово они извикани. Једна од ствари за које сам заинтересован је да путем овог блога, током година разбијам те романтичне концепте и стереотипове који се везују за Јапан, Србију и уопште и покажем да је Јапан велик због неких сасвим других ствари које је то друштво развило или једноставно преузело од других. То ће ми наравно тешко и споро ићи, али не журим ја нигде.


Mislis na to sto su sve i svasta marnuli od kineza?Marnu pa usavrse i onda naprqve nesto fantasticno.
Zanimljivo da se Kina(Chukogu))pise hiraganom a ne katakanom, za strane pojmove.I tako im odadose priznanje u stvari, pokazase bliskost, iiii, o kandjiju da ne pricamo.

A romantican pogled na svet, ja uvek podrzavam.Ne zanimaju me tudja kvarenja i malogrqdjanstine.Da li bi trenalo da nikad ne kazem Volim te, jer je izvikano.Ovo je moj put, naravno tvoj je drugaciji, no frx.

Kul sam ja, ali vi se to izmedju sebe zajebavajte, sa mnom, no,no

Ako je ovo cvet na kraju izjave, hvala, moze, koji je u pitanju?


blogovatelj blogovatelj 21:52 12.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Постоји неко будаласто предубеђење да нас још увек трује осиромашени уранијум из NATO пројектила, али то је, јелте, засновано колико и она теорија о Земљи коју носе 4 слона.


Šta je sledeće? Da počneš da nam pričaš kako u stvari Srbija samo benefite ima od obombardovanja uranijumom?
emsiemsi emsiemsi 21:53 12.03.2016

Re: Da se malo druzimo

jednarecfonmoi
little_radojica
Pozvala sam se na kodeks ponasanja, vitestvo, smekerizam, mislial sam da si neko koga zaista interesuje zemlja u kojoj si.Spomenula sam lepo i "ferku" ali ocigledno ne znate sta je.Dvosmisleno kazem.


Опусти се бре, спрдамо се мало Пајић и ја. Људи су људи и мене највише интересује оно што је универзално у вези њих. Њихове културолошке позадине и специфични концепти су ми увек у другом плану, поготово они извикани. Једна од ствари за које сам заинтересован је да путем овог блога, током година разбијам те романтичне концепте и стереотипове који се везују за Јапан, Србију и уопште и покажем да је Јапан велик због неких сасвим других ствари које је то друштво развило или једноставно преузело од других. То ће ми наравно тешко и споро ићи, али не журим ја нигде.


Mislis na to sto su sve i svasta marnuli od kineza?Marnu pa usavrse i onda naprqve nesto fantasticno.
Zanimljivo da se Kina(Chukogu))pise hiraganom a ne katakanom, za strane pojmove.I tako im odadose priznanje u stvari, pokazase bliskost, iiii, o kandjiju da ne pricamo.

A romantican pogled na svet, ja uvek podrzavam.Ne zanimaju me tudja kvarenja i malogrqdjanstine.Da li bi trenalo da nikad ne kazem Volim te, jer je izvikano.Ovo je moj put, naravno tvoj je drugaciji, no frx.

Kul sam ja, ali vi se to izmedju sebe zajebavajte, sa mnom, no,no

Ako je ovo cvet na kraju izjave, hvala, moze, koji je u pitanju?



Лепо написано !
Успут - што и тебе да не зајебавамо ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:59 12.03.2016

Re: radijacija

Radojica priča o pristojnosti


Radojica je uvredljiv kao zaljubljena tinejdzerka. Na ovom mestu se cesto igra malo grublje ali nisam jos cuo da se banuje zbog "tupikurca".

Али нисам желео о томе. Желео сам да продискутујем тренутно актуелну тезу која је еволуирала а гласи: "Медији су неоправдано инсистирали на евакуацији, што је у ствари добро јер је ниво радијације био висок па нико није умро од радијације него од евакуације".

Ко је написао овај коментар?!
tess tess 21:59 12.03.2016

Re: radijacija

Ја увек гледам живот са светлије стране.

Dobro, gledaj.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:59 12.03.2016

Re: Da se malo druzimo

emsiemsi
jednarecfonmoi
little_radojica
Pozvala sam se na kodeks ponasanja, vitestvo, smekerizam, mislial sam da si neko koga zaista interesuje zemlja u kojoj si.Spomenula sam lepo i "ferku" ali ocigledno ne znate sta je.Dvosmisleno kazem.


Опусти се бре, спрдамо се мало Пајић и ја. Људи су људи и мене највише интересује оно што је универзално у вези њих. Њихове културолошке позадине и специфични концепти су ми увек у другом плану, поготово они извикани. Једна од ствари за које сам заинтересован је да путем овог блога, током година разбијам те романтичне концепте и стереотипове који се везују за Јапан, Србију и уопште и покажем да је Јапан велик због неких сасвим других ствари које је то друштво развило или једноставно преузело од других. То ће ми наравно тешко и споро ићи, али не журим ја нигде.


Mislis na to sto su sve i svasta marnuli od kineza?Marnu pa usavrse i onda naprqve nesto fantasticno.
Zanimljivo da se Kina(Chukogu))pise hiraganom a ne katakanom, za strane pojmove.I tako im odadose priznanje u stvari, pokazase bliskost, iiii, o kandjiju da ne pricamo.

A romantican pogled na svet, ja uvek podrzavam.Ne zanimaju me tudja kvarenja i malogrqdjanstine.Da li bi trenalo da nikad ne kazem Volim te, jer je izvikano.Ovo je moj put, naravno tvoj je drugaciji, no frx.

Kul sam ja, ali vi se to izmedju sebe zajebavajte, sa mnom, no,no

Ako je ovo cvet na kraju izjave, hvala, moze, koji je u pitanju?



Лепо написано !
Успут - што и тебе да не зајебавамо ?



Aaaa pa zato sto nece da moze npr pP
little_radojica little_radojica 22:24 12.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Zanimljivo da se Kina(Chukogu))pise hiraganom a ne katakanom, za strane pojmove.


Одакле ти ова идеја? Пише се канђијем (中国), никад катаканом. Фуригана (мала слова изнад канђија) се увек пише хираганом, стварно не знам што би ико игде писао име Кине хираганом... Јапанци су земљама које су им битније дали по један канђи, па их тако, поред Кореја и Кине који су их свакако имали, имају и САД(米), Енглеска(英), Француска(仏)... И каже се chuugoku, не chuukogu. :)
little_radojica little_radojica 22:26 12.03.2016

Re: radijacija

Али нисам желео о томе. Желео сам да продискутујем тренутно актуелну тезу која је еволуирала а гласи: "Медији су неоправдано инсистирали на евакуацији, што је у ствари добро јер је ниво радијације био висок па нико није умро од радијације него од евакуације".

Ко је написао овај коментар?!


Па кога цитираш?
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:39 12.03.2016

Re: Da se malo druzimo

little_radojica
Zanimljivo da se Kina(Chukogu))pise hiraganom a ne katakanom, za strane pojmove.


Одакле ти ова идеја? Пише се канђијем (中国), никад катаканом. Фуригана (мала слова изнад канђија) се увек пише хираганом, стварно не знам што би ико игде писао име Кине хираганом... Јапанци су земљама које су им битније дали по један канђи, па их тако, поред Кореја и Кине који су их свакако имали, имају и САД(米), Енглеска(英), Француска(仏)... И каже се chuugoku, не chuukogu. :)


Ovo si napisao Kinu kandjijem, ideogramom, a Kina kad se pise slogovno, ne pise se katakanom vec hiraganom.

Idi pa proveri, sem ako nije nesto novo uvedeno, sve je moguce, danas za cas od muskog postane zensko, od silikona pozadina, od limunskd trave i pinjola jelo, cuda su moguca.

Zato i jeste bila zanimljivost kako napisah.Jedina strana zemlja pisana hiraganom.
Sve druge zemlje se pisu katakanom, da, nisi morao toliko da se trudis:) i postavljas zemlje, sedi, odlican pet minus.

Prijvatam isprqvku za ime Kine, slazem se, gresim i na srpskom ovde into the brzina.

Eeeeee, ali ti si ovde da pises o Japanu, ja ne, sem koliko MENI prija.Uvodjenje u raspave i nadjebavanja blog tipa, evo zurim..samo sto sam potrcala.
little_radojica little_radojica 22:57 12.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Zato i jeste bila zanimljivost kako napisah.Jedina strana zemlja pisana hiraganom.


Јој, ниси ни свесна колико лупеташ :) Толико појма немаш, а толико се гураш, да не вреди ни да ти објашњавам.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:05 12.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Hahahah uprqvo sam ti dala preporuku.

Zamisli kad bi imao kredibilitet da mi kazes nesto na tu temu,( pa da se potresem,ili mozda nesto i naucim, )kao recimo vec pomenuti Dragan Milenkovic, ili ko....hm...Kajoko Jamasaki.Ali ne, to je fin svet koji nikad ne bi nekom rekli da lupeta, ko god u Srbiji pokaze zanimanje za Japan.

Da ja tebe nesto pitam, rodjen si kad i Djindjic,sad videh, 1. avgust.On je rodjen u Bosanskom samcu.

A gde si ti rodjen, onako me zanima, ako nije tajna?

Uz pesmu: Odakle si sele, devojano mlada lalalala
little_radojica little_radojica 23:17 12.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Zamisli kad bi imao kredibilitet da mi kazes nesto na tu temu,( pa da se potresem,ili mozda nesto i naucim, )kao recimo vec pomenuti Dragan Milenkovic, ili ko....hm...Kajoko Jamasaki.Ali ne, to je fin svet koji nikad ne bi nekom rekli da lupeta, ko god u Srbiji pokaze zanimanje za Japan.


Ту глупост ниси никако могла чути о њих, то си морала сама смислити. Патентирај док још није касно.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:26 12.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Prijvatam isprqvku za ime Kine, slazem se, gresim i na srpskom ovde into the brzina.


Isuse, gde ode ovaj thread, koji sam đavo i pitao nešto.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:29 12.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Radojice

ja sam ti napisala pesmu, ali eto, plasim se da postavim, ne sto ces me banovati,to mi svejedno skroz, nego gde znam, kakav si lik, mozda me sacekas u mraku bas jedan milisekund kad sam sama bez muske pratnje.

A ovo, pa da smislila sam, nek ti bude lakse tako, ok je skroz.Evo smisljam to celo vece, proucavam Japan odjednom iz cista mira da tebe diskreditujem

A pesmu, videcu, mozda postavim, za sad ne mogu od smeha i straha u isto vreme.

little_radojica little_radojica 00:06 13.03.2016

Re: Da se malo druzimo

a sam ti napisala pesmu, ali eto, plasim se da postavim, ne sto ces me banovati,to mi svejedno skroz, nego gde znam, kakav si lik, mozda me sacekas u mraku bas jedan milisekund kad sam sama bez muske pratnje.





A pesmu, videcu, mozda postavim, za sad ne mogu od smeha i straha u isto vreme

Једимо од чега ја страхујем је да ће бити хаику.



little_radojica little_radojica 00:10 13.03.2016

Re: Da se malo druzimo

srdjan.pajic
Prijvatam isprqvku za ime Kine, slazem se, gresim i na srpskom ovde into the brzina.


Isuse, gde ode ovaj thread, koji sam đavo i pitao nešto.



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 00:18 13.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Radojice pa ti ni ne znas sta je haiku, gde to da ti pisem, haiku pripada po tvom vidjenju nekoj gadnoj malogrqdjanstini, ko zna kom uzasu, stereotipu itd.

Evo sam si trazio, srpska pesma, moze uz gusle, moze uz " ramoniku "

Radojica u dalekoj zemlji Japan

Bio jednom Radojica mali,

Za njega u rodnom selu jedva da su znali.

Al onda se otisnuo put dalekog Japana

Da tamo postane covek titula i zvanja.

Postade Radojica o Japanu i pisac bloga,

Al zapitam se samo, za koga, za koga.

I tako sad Radojica mali, po ceo dan na netu sebe hvali.

Al samo ima problem jedan, sto i dalje ostade

Mali, nikakav i skoro nikom vredan.



Eto da ne bude da te ne volU svi.

Izvoli sad, banuj me zbog stihova bez psovki, sta god,samo nemoj da me tuces, nezna sam zenska osoba.



Sent from my iPad
tess tess 07:32 13.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Eto da ne bude da te ne volU svi.
Izvoli sad, banuj me zbog stihova bez psovki, sta god,samo nemoj da me tuces, nezna sam zenska osoba.

E jbg, tako si se lepo i uzdrhtalo smeškala nad istočnjačkim mudrostima..kad, vraga, spade knjiga na tri slova: na srpsku narodnu pjesmu - za malo dramu - Iz davnina u desetercu bez guje u njedrima.
Prvo, pjesmica je loša, bezveze. Ozbiljno, razočaravajuće bezveze.
Drugo, znaš ko je Malik Tintilinić? Dosjetio se svračijih jaja u Šumi Striborovoj Ivane Brlić - Mažuranić.
Osvrnuh se jutros na prenemaganje „Osmehe, gusle i iPade“ sve do trenutka dok ne palacneš jezikom pred svračićima. Hm, to je patnja, nežni cvetu u ženi.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:59 13.03.2016

Re: Da se malo druzimo

tess
Eto da ne bude da te ne volU svi.
Izvoli sad, banuj me zbog stihova bez psovki, sta god,samo nemoj da me tuces, nezna sam zenska osoba.

E jbg, tako si se lepo i uzdrhtalo smeškala nad istočnjačkim mudrostima..kad, vraga, spade knjiga na tri slova: na srpsku narodnu pjesmu - za malo dramu - Iz davnina u desetercu bez guje u njedrima.
Prvo, pjesmica je loša, bezveze. Ozbiljno, razočaravajuće bezveze.
Drugo, znaš ko je Malik Tintilinić? Dosjetio se svračijih jaja u Šumi Striborovoj Ivane Brlić - Mažuranić.
Osvrnuh se jutros na prenemaganje „Osmehe, gusle i iPade“ sve do trenutka dok ne palacneš jezikom pred svračićima. Hm, to je patnja, nežni cvetu u ženi.



Tess, kojoj je u sopstvenoj kozi tessno, bolje da si uzela nik (isfrustrirani) Bess.

Celu noc jadna smislja sta da mi napise, pise od rane zore dok se sunce jedva nazire u njenom zivotu prepunom jeda.

Meni je smesna taman koliko je prosta.
Dok se prosipas sa preporukama za citanje, bolje bi ti bilo da si nesto naucila od Novice Petkovica, da slozene stvari bi trebalo pisati jednostavnim jezikom, da se u jednostavnosti krije najveca slozenost.

Eee, sad bih mogla da se bavim likom i delom nervozne gopodicne iz tamnog vilajeta, ali nisam ugasila toliko:) Hahhaah da provedem dan prepucavajuci se sa zenom kojoj zile na vratu pucaju dok pise, u zelji da bude priznata.

I sad za jedno par sati, dok smisli sta da mi odgovori,ili me opsuje na stranjskom jeziku,, eto nam Bess na sceni.A ja ovde zavrsavam razgovor, nije naucila u pokaznim vezbama da ce uvek biti tako.
Au revoir:)
freehand freehand 11:14 13.03.2016

Re: Da se malo druzimo

.A ja ovde zavrsavam razgovor, nije naucila u pokaznim vezbama da ce uvek biti tako.
Au revoir:)

Evo jednog netraženog saveta: povređena sujeta čoveka obavezno vodi pogrešnim putem magleći mu vidik. U takvoj situaciji najbolje je uzeti pauzu od dan-dva i ne dozvoliti da taština zameni razum.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:20 13.03.2016

Re: Da se malo druzimo

freehand
.A ja ovde zavrsavam razgovor, nije naucila u pokaznim vezbama da ce uvek biti tako.
Au revoir:)

Evo jednog netraženog saveta: povređena sujeta čoveka obavezno vodi pogrešnim putem magleći mu vidik. U takvoj situaciji najbolje je uzeti pauzu od dan-dva i ne dozvoliti da taština zameni razum.



Freehand,

ako meni kazes, meni je ovo sve do zla Boga smesno, igram se kad mi cefne.

A nisam ugasila da se tu svadjam sa osobom koju sam opisala, danima, mesecima, dok joj zile ne popucaju, rekoh vec.

Sta god da mislis drugacije, misliss pogresno.Svako dobro u danasnjem danu, zelim ti.
freehand freehand 11:22 13.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Sta god da mislis drugacije, misliss pogresno.Svako dobro u danasnjem danu, zelim ti.

Ok ako je tako, i takođe.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:27 13.03.2016

Re: Da se malo druzimo

freehand
Sta god da mislis drugacije, misliss pogresno.Svako dobro u danasnjem danu, zelim ti.

Ok ako je tako, i takođe.


Hvala:)
tess tess 11:42 13.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Au revoir:)

Jezivo je nešto u tvojim nežnostima.
emsiemsi emsiemsi 13:19 13.03.2016

Re: Da se malo druzimo

freehand
.A ja ovde zavrsavam razgovor, nije naucila u pokaznim vezbama da ce uvek biti tako.
Au revoir:)

Evo jednog netraženog saveta: povređena sujeta čoveka obavezno vodi pogrešnim putem magleći mu vidik. U takvoj situaciji najbolje je uzeti pauzu od dan-dva i ne dozvoliti da taština zameni razum.

Колико нетражен, још више и глуп (савет) !
Што би рекли стари - гвожђе се кује док је вруће. Сујета мора да се подмири у року - одмах.
Барем ти то својим примером показујеш.
Према томе, нема зајебанције - него фајт без икаквог одлагања.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:21 13.03.2016

Re: Da se malo druzimo

emsiemsi

Што би рекли стари - гвожђе се кује док је вруће. Сујета мора да се подмири у року - одмах.

Ja sam imao na jednom portalu, stručnom brainfart skoro, upravo takav, hranio sopstvenu sujetu, baš mi krivo sad, ali gotovo.
tess tess 14:27 13.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Према томе, нема зајебанције - него фајт без икаквог одлагања.

Dobro je Emsi, oladi malo.
jkt2010 jkt2010 13:29 14.03.2016

Re: radijacija

uros_vozdovac
ja naprosto ne verujem u banovanja, pa eto




Ako ne lažeš, onda sam se ja samobanovao? Ili ipak lažeš?

Nije ništa strašno, svi imamo tu sliku sebe kao lepog, visokog, plavog, sixpack, labudovi... koji je još i vrlo pametan, a i tolerantan.

Msm, malo ko sebe vidi kao lažljivu džukelu.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:40 14.03.2016

Re: radijacija

jkt2010
uros_vozdovac
ja naprosto ne verujem u banovanja, pa eto




Ako ne lažeš, onda sam se ja samobanovao? Ili ipak lažeš?

Nije ništa strašno, svi imamo tu sliku sebe kao lepog, visokog, plavog, sixpack, labudovi... koji je još i vrlo pametan, a i tolerantan.

Msm, malo ko sebe vidi kao lažljivu džukelu.


Ja nemam razloga da lažem, nikad nikog nisam banovao. Dešavalo se da pojedini gost autor na mom blogu zahtevaju da pojedinog korisnika uklonim i to sam uradio, računam razumećete da je njegova odluka - ne moja. Ali to je samo za jedan tekst, i za trajanje tog teksta.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:34 14.03.2016

Re: Da se malo druzimo

emsiemsi
Predrag Brajovic
Da li neko ima podatke sta je sa rqdijacijom u Srbiji, o tome se vise ne prica....Da li jedemo zelenu salatu koji sija u mraku?

Постоји неко будаласто предубеђење да нас још увек трује осиромашени уранијум из NATO пројектила, али то је, јелте, засновано колико и она теорија о Земљи коју носе 4 слона.

Глупани !
Што им не објасниш да је осиромашени ураннијум, у ствари, храњив, те да има афродизијачко дејство.
Сељаци једни.

Ne, ali sam rad da objasnim da osiromašeni uranijum jeste opasan, otprilike, jedino ako ga pojedeš, i jedino na neposrednom mestu kontaminacije. Ostalo je lupetanje -- kao ovo tvoje.
emsiemsi emsiemsi 19:35 14.03.2016

Re: Da se malo druzimo

Predrag Brajovic
emsiemsi
Predrag Brajovic
Da li neko ima podatke sta je sa rqdijacijom u Srbiji, o tome se vise ne prica....Da li jedemo zelenu salatu koji sija u mraku?

Постоји неко будаласто предубеђење да нас још увек трује осиромашени уранијум из NATO пројектила, али то је, јелте, засновано колико и она теорија о Земљи коју носе 4 слона.

Глупани !
Што им не објасниш да је осиромашени ураннијум, у ствари, храњив, те да има афродизијачко дејство.
Сељаци једни.

Ne, ali sam rad da objasnim da osiromašeni uranijum jeste opasan, otprilike, jedino ako ga pojedeš, i jedino na neposrednom mestu kontaminacije. Ostalo je lupetanje -- kao ovo tvoje.

Ти си неки физичар и медицинар - или сам ја нешто помешао ?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana