Gost autor| Kućni ljubimci

Puč, neuspeli i rasizam

princi RSS / 17.07.2016. u 15:17

Mislim, fali Budimac. Baš ni u čemu se ne slažem s tim čovekom, ali bih voleo da čujem šta ima da napiše, iako mi smetaju te njegove digresije i pomalo kitnjasti stil pisanja.

Elem, ko o čemu, baba o rasizmu. Sad ispade da ni "kamiondžija" ni najmanje nije bio religijski motivisan, da je bio đankoza, pijandura, tukao ženu, nije išao ni u džamiju, nije ga bolelo uvo za Ku'ran, nije bio ni na terror watch list, jednostavno krimos. Naravno, baš kao ni što 16 vekova bloodlettinga nije uspelo da ubedi lekare da nešto rade pogrešno, ni ovo neće lokalne dežurne fašiste pomesti da po 1000-ti put ponove "šta sam ti rekao!" (iako ćete se uvek i iznova čuditi šta su to rekli). Ali, dobro, ostavimo lokalne fašiste njihovim psihofizičkim problemima, jedna druga stvar me je ovih dana mnogo više zaintrigirala.

Kao što svi znate, u petak se u Turskoj desio neuspeli pokušaj puča. Ispalo je da je puč bio loše organizovan, i ono što je, posle propalog puča, sve zainteresovalo je ko je stajao iza puča. U prvim trenucima je ličilo da iza puča stoji taj Erdoganov ex-saveznik a sada žestoki protivnik Gulen (on je to isto veče demantovao), pa su počele priče i o usual suspects (Ameri, CIA, iako su i oni isto veče dali podršku "demokratski izabranim vlastima"). Elem, teorije kolaju, pojavile su se priče i kako je Erdogan organizovao puč protiv samog sebe (idiotske teorije), a najverovatnija priča je da je neki napaljeni pukovnik u vojsci poslednje poteze Erdogana (smenio izrazito islamističkog ministra) shvatio kao slabost i priliku da uđe u istoriju. Elem, teorije kolaju, ali ja ne bih sada o tome. Ono što je meni privuklo pažnju je Erdoganova pozicija koje mi (ili bar ja) nisam bio svestan sve ove godine.

Naime, Turska je vrlo kompleksna zemlja, značajan deo populacije je vrlo internacionalno i globalno orijentisan (mrzim reč prozapadno, jer ne mislim da ima ičeg posebno oko Zapada), ali isto tako značajan deo populacije je i vrlo tradicionalan i okrenut islamskim vrednostima. Pogotovu to važi za taj deo Turske u Anadoliji. I sad, koji god demokratski lider vlada takvom državom, on mora naći načina da na neki način pomiri ta 2 dela: uslovno rečeno evropski Istanbul i tu, uslovno rečeno, azijsku Anadoliju. Rečima, prvu i drugu Tursku. To je taj fon na kome Erdogan vlada: on ispred sebe ima 2 Turske, i na neki način, kao i svaki vladar, mora naći načina da svoju vlast izgradi na kompromisu 2 nepomirljive strane (jbg, taj narcizam malih razlika je poguban).

I tu je upravo taj moj neki kveker proradio: zašto nam je sasvim prirodno da prihvatimo da postoje dve Amerike (evangelistička, verski zatucana i ona druga, sjajna sa obe obale), dve Britanije (oličeno u poslednjem referendumu). dve Francuske, dve Nemačke, dva Izraela, dve Hrvatske, pa i dve Srbije, a tako nam je teško da prihvatimo da postoje i dve Turske ili dva Irana. Ne radi li se tu o nekoj vrsti inherentnog, pa skoro rasizma, s kojim smo odgajani i zbog koga na ljude druge veroispovesti gledamo s visine, potpuno neopravdano i glupavo?



Komentari (541)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

tyson tyson 15:23 17.07.2016

.

1000-ti put

Zar i ti Brute, sine?
princi princi 15:38 17.07.2016

Re: .

tyson
1000-ti put

Zar i ti Brute, sine?

Gramatiku na stranu, ali meni je ta priča o 16-vekovnoj praksi puštanja krvi u svrhu lečenja ljudi, potpuno fascinantna.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:45 17.07.2016

Нагр(а)да

Узгред, помахнитали камионџија добио је, изгледа, 100.000€ који дан раније, које је пребацио својима, кући.

И по 1000. пут да поновим: вера се носи у срцу и душу. И не треба је везивати за спољашње испољавање. Овај канионџија је сда међу девицама. Тај и мортални део вере на њега се примио.
anonymous anonymous 15:52 17.07.2016

Re: Нагр(а)да

...po obicaju pricas gluposti, o necemu o cemu pojma
nemas.

Ovoga puta to kazem sasvim legitimno,jer ovo pisem sa Promenade.
princi princi 15:56 17.07.2016

Re: Нагр(а)да

Predrag Brajovic
Узгред, помахнитали камионџија добио је, изгледа, 100.000€ који дан раније, које је пребацио својима, кући.

И по 1000. пут да поновим: вера се носи у срцу и душу. И не треба је везивати за спољашње испољавање. Овај канионџија је сда међу девицама. Тај и мортални део вере на њега се примио.

Da, ali niste li ti i tvoj drugar Taleb pominjali nekakav selafizam, a ne 100K ilil čega već? Mada je tačno da i vera u novac jesta neka vrsta religije.

U vezi Taleba, neosporno pametnog, mada poprilično neuravnoteženog čoveka, interesantno je koliko ljudi lako primećuju biase, predrasude i bigotriju kod drugih ljudi, ali ne i okd sebe. Predrasude, to su, skoro uvek, drugi. Ide dotle, da ljudi često zaborave i šta su pisali i tvrdili (ponekad i u roku od 15 minuta). U takvim psihičkim stanjima, činjenice nisu od preterane koristi.
tyson tyson 16:45 17.07.2016

Re: .

Gramatiku na stranu, ali meni je ta priča o 16-vekovnoj praksi puštanja krvi u svrhu lečenja ljudi, potpuno fascinantna.

Pa terapija pijavicama se i dan-danas koristi, na tom "zapadu". Doduše, ne kao "zmijsko mleko" koje leči sve, kao vo vremja ono. Pun gi internet.


princi princi 17:33 17.07.2016

Re: .

Da, da i anti-vaxxera, koliko ti duša ište. Ali, dobro, da ne širimo priču. To ja samo kao ilustraciju o snazi predubeđenja i koliko im fakta, zapravo, ništa ne mogu.
gedza.73 gedza.73 17:36 17.07.2016

Re: .

tyson
Pa terapija pijavicama se i dan-danas koristi, na tom "zapadu".




Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:17 17.07.2016

Re: Нагр(а)да

Da, ali niste li ti i tvoj drugar Taleb pominjali nekakav selafizam, a ne 100K ilil čega već? Mada je tačno da i vera u novac jesta neka vrsta religije

То је део приче.
Никада нема једног узрока.

Необично ми је да би ти да поједноставиш ствари.
Обично ја то радим ;-)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:25 17.07.2016

100.000 €

tsunade tsunade 23:21 17.07.2016

Re: Нагр(а)да

Никада нема једног узрока.


da. tačno. ali mene baš zanimaju posledice. jer kako sad tursku tretirati: kao nestabilnu regionalnu silu u kojoj su mogući pučevi uz sva druga sranja?... ili kao čvrstu istina islamističku demokratiju koja savladava pučeve i sva druga sranja? kladim se da će svi ići linijom najmanjeg mogućeg otpora i izabrati ovaj drugi momenat, bez udubljivanja u te tvoje uzroke.

a trenutno ima li neko veći od erdogana?
princi princi 23:22 17.07.2016

Re: Нагр(а)да

tsunade
Никада нема једног узрока.


da. tačno. ali mene baš zanimaju posledice. jer kako sad tursku tretirati: kao nestabilnu regionalnu silu u kojoj su mogući pučevi uz sva druga sranja?... ili kao čvrstu istina islamističku demokratiju koja savladava pučeve i sva druga sranja? kladim se da će svi ići linijom najmanjeg mogućeg otpora i izabrati ovaj drugi momenat, bez udubljivanja u te tvoje uzroke.

a trenutno ima li neko veći od erdogana?

Da, sjajna pitanja.
ivana23 ivana23 23:31 17.07.2016

Re: Нагр(а)да





Ne, nije nacistički logor.
Erdoganova demokratska vlast...

(Sa TW)
freehand freehand 23:53 17.07.2016

Re: Нагр(а)да

ili kao čvrstu istina islamističku demokratiju

Šta smatraš "islamističkim" u turskoj demokratiji?
princi princi 23:56 17.07.2016

Re: Нагр(а)да

ivana23




Ne, nije nacistički logor.
Erdoganova demokratska vlast...

(Sa TW)

Ovo je strašno...
tsunade tsunade 23:59 17.07.2016

Re: Нагр(а)да

Šta smatraš "islamističkim" u turskoj demokratiji?


trenutno islamistički orijentisanog i demokratski izabranog predsednika.

taj islamislički detalj, kapiram, ima neke veze s tom turskom demokratijom
freehand freehand 00:02 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

tsunade
Šta smatraš "islamističkim" u turskoj demokratiji?


trenutno islamistički orijentisanog i demokratski izabranog predsednika.

taj islamislički detalj, kapiram, ima neke veze s tom turskom demokratijom

Pitam u čemu se ogleda taj islamistički detalj turske demokratije, ne možš to iščitavati iz orijentacije poredsednika, valjda. To mora da se ogleda u društvenom uređenju, zakonima, nekoj bitnoj karakteristici ako se već takvom naziva. To sam pitao, u čemu se to ogleda pošto vidim da ga rado i često mejnstrim koristi a nisam našao ništa što bi pridev opravdalo.
tsunade tsunade 00:11 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

ne možš to iščitavati iz orijentacije poredsednika, valjda.


naravno da mogu. upravo iz toga sam i iščitala.
freehand freehand 00:16 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

tsunade
ne možš to iščitavati iz orijentacije poredsednika, valjda.


naravno da mogu. upravo iz toga sam i iščitala.

Ok, naravno da možeš.
A šta je "islamističko" u orinetaciji Erdoana?
princi princi 00:20 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

freehand
tsunade
ne možš to iščitavati iz orijentacije poredsednika, valjda.


naravno da mogu. upravo iz toga sam i iščitala.

Ok, naravno da možeš.
A šta je "islamističko" u orinetaciji Erdoana?

Pa, koliko ja kapiram, on je dosta tih Ataturkovih svetovnih pravila preinačio u "islamskom" duhu, možda vođen i samim onim Gulenom, koji mu je, koliko do juče, bio glavni saveznik. Ono što se meni, međutim, čini je da nije on taj koji generiše taj islamistički deo Turske, več da taj postoji potpuno nezavisno od Erdogana. Drugim rečima, Erdogan igra na toj vatri sukoba dve Turske: jedne proglobalne, svetske, internacionalne, i druge, tradicionalističke, koja je mnogo više okrenuta tim "islamskim" vrednostima.
freehand freehand 00:24 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Pa, koliko ja kapiram, on je dosta tih Ataturkovih svetovnih pravila preinačio u "islamskom" duhu,

Ma ja pitam za neki konkretan primer.
Pokušavam da ti kažem da koristiš mejnstrim terminologiju koja nema uporište u stvarnosti, pa je onda naknadna elaboracija i traženje uzroka nešto još besmislenije ako se uzrok traži nečem što postoji samo kao konstrukcija. ako me razumeš.
tsunade tsunade 00:29 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

A šta je "islamističko" u orinetaciji Erdoana?


pa osim da je baza te njegove partije, po svemu što se može pročitati, konzervativna i da je ponosni nosilac nicka islamic strongmen.

pitanja su ti onako, malo nebulozna i sofistička.
jer jasno je da ne pratim tursku pomno, nisam se udubljivala u nove zakone, ne prebrajam nove džamije over škole, ali pročitam tu i tamo da niču... ja sam ti taj mainstream.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:29 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Drugim rečima, Erdogan igra na toj vatri sukoba dve Turske


I, sad će biti interesantno osmatrati da li će se prikloniti jednoj a napasti drugu, ili će i dalje lavirati između njih.

Ako je tačno da je puč "malo poguran" onda je logično da se odmakne od te globalističke strane.
Iz Beča mu već stižu packe, jeste bio puč, ali ne možeš baš kako ti hoćeš da se ponašaš, ove Ivanine slike ni malo ne liče na globalističke....vodećemo.
tsunade tsunade 00:35 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Drugim rečima, Erdogan igra na toj vatri sukoba dve Turske: jedne proglobalne, svetske, internacionalne, i druge, tradicionalističke, koja je mnogo više okrenuta tim "islamskim" vrednostima.


aha. to pokušava i vučić. ali pitanje koliko oni mogu da se udalje od te svoje baze? glavno je kolike su to štete koje turci zbog erdogana moraju da trpe i koliko dugo mogu da izguraju.
princi princi 00:37 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Ako je tačno da je puč "malo poguran" onda je logično da se odmakne od te globalističke strane.
Iz Beča mu već stižu packe, jeste bio puč, ali ne možeš baš kako ti hoćeš da se ponašaš, ove Ivanine slike ni malo ne liče na globalističke....vodećemo.

Navodno, pre neki dan je smenio nekog izrazito islamističkog ministra i za kaznu je odmah popio one eksplozije. Neko je u vojsci protumačio to kao Erdoganovu slabost i krenuli su u puč. Izgleda da se igraju vrlo kompleksne igre.

Ali, kažem, zašto mi takve nijanse i kompleksnosti tako lako odbacujemo kod Turaka a vrlo ih pažljivo iščitavamo kod Francuza, Engleza, Amerikanaca?
freehand freehand 00:40 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

pitanja su ti onako, malo nebulozna i sofistička.

Mislio sam da su mi pitanja vrlo konkretna a kulturna.
Ali dopuštam da su možda nebulozna jer se odnose na nebulozne konstatacije koje se baziraju na nabuloznim tezama poput islamizma zasnovanog na konzervativnoj bazi. Da ne komentarišem ovo o zakonima, džamijama i školama.
Mejnstrim, indid.
Da se vratimo izbegavanju.
princi princi 00:41 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Ivanine slike su jezive.
tsunade tsunade 01:01 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Da se vratimo izbegavanju.

indeed
predatortz predatortz 07:03 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

A šta je "islamističko" u orinetaciji Erdoana?


“Džamije su naše kasarne,

kubat naši štitovi,

munare su naša koplja,

a klanjači naši vojnici.

Ovo je sveta vojska koja čuva našu vjeru.

Allahu ekber, Allahu ekber.”
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:18 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

predatortz
A šta je "islamističko" u orinetaciji Erdoana?


“Džamije su naše kasarne,

kubat naši štitovi,

munare su naša koplja,

a klanjači naši vojnici.

Ovo je sveta vojska koja čuva našu vjeru.

Allahu ekber, Allahu ekber.”


ljudi imaju demokratsko pravo da se zaklinju državi na ovaj način.

za to vreme, zakletva u državi koju su Bojan i Đ. počeli da mrze iz dna duše, na osnovu čitanja netolerancijom podstrekačkih vesti, razlog što sam ja, ah, tragično raskinuo komunikaciju sa Bojanom, s Đ., milostiv je Alah, nikada je nisam ni imao:

"I swear and commit to maintain allegiance to the State of Israel, its laws, and its authorities, to accept upon myself unconditionally the discipline of the Israel Defense Forces, to obey all the orders and instructions given by authorized commanders, and to devote all my energies, and even sacrifice my life, for the protection of the homeland and the liberty of Israel."

While most soldiers follow the recitation of the oath by stating "I swear," religious soldiers generally say "I affirm." Each soldier then receives his or her personal firearm and places either a Hebrew Bible, a Christian Bible, or a Quran over the rifle to express his/her assent (atheists and anyone who does not subscribe to either Judaism, Christianity, or Islam, may place their hand over their gun instead).

The text of the oath was composed in 1948, upon the formation of the Israel Defense Forces.
freehand freehand 08:24 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

predatortz
A šta je "islamističko" u orinetaciji Erdoana?


“Džamije su naše kasarne,

kubat naši štitovi,

munare su naša koplja,

a klanjači naši vojnici.

Ovo je sveta vojska koja čuva našu vjeru.

Allahu ekber, Allahu ekber.”

Hoćeš da kažeš da je Srbija teokratska država?
predatortz predatortz 08:31 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

freehand
predatortz
A šta je "islamističko" u orinetaciji Erdoana?


“Džamije su naše kasarne,

kubat naši štitovi,

munare su naša koplja,

a klanjači naši vojnici.

Ovo je sveta vojska koja čuva našu vjeru.

Allahu ekber, Allahu ekber.”

Hoćeš da kažeš da je Srbija teokratska država?


Ti si pitao šta je islamističko kod Erdogana. Ja sam ti odgovorio.
Što se Srbije tiče, njom vladaju ostaci bivših komunističkih službi. Da, služe se i Crkvom da stvore privid da se neke stvari menjaju.
freehand freehand 08:37 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Ti si pitao šta je islamističko kod Erdogana. Ja sam ti odgovorio.
Što se Srbije tiče, njom vladaju ostaci bivših komunističkih službi. Da, služe se i Crkvom da stvore privid da se neke stvari menjaju.

Pitam te da li je Srbija zbog svoje himne teokratska država?
Inače, ozbiljno govoreći među ozbiljnim ljudima "islamizam" bi se, kao i dominacija bilo koje druge vere u političkom životu neke zemlje morala gledati kroz zakone i svakodnevni život te države, ne kroz himnu, povremene proklamacije ili sporadične manifestne izjave.
predatortz predatortz 08:48 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

freehand
Ti si pitao šta je islamističko kod Erdogana. Ja sam ti odgovorio.
Što se Srbije tiče, njom vladaju ostaci bivših komunističkih službi. Da, služe se i Crkvom da stvore privid da se neke stvari menjaju.

Pitam te da li je Srbija zbog svoje himne teokratska država?
Inače, ozbiljno govoreći među ozbiljnim ljudima "islamizam" bi se, kao i dominacija bilo koje druge vere u političkom životu neke zemlje morala gledati kroz zakone i svakodnevni život te države, ne kroz himnu, povremene proklamacije ili sporadične manifestne izjave.


Ako ti nisi primetio da Erdogan uveliko sprema teren za menjanje ustava i zakona, onda ne znam šta da ti kažem. Čovek je utripovao da je sultan, što ne bi bio moj problem da u mojoj kući ne daje izjave kao da je ona deo Osmanske imperije.
freehand freehand 08:56 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Ako ti nisi primetio da Erdogan uveliko sprema teren za menjanje ustava i zakona, onda ne znam šta da ti kažem. Čovek je utripovao da je sultan,

Izvbini, takve stvari ne primećujem.
Ali sam pažljivo čitao o tome. Da je ustav koji je trenutno važeći u Turskoj, na preimer, dobela vojna hunta Kenana Evrena, na primer. I da njegovu promenu koči upravo ta vojska koja je pučeve pravila, upravo kao ovaj sad.
Jedna od parola proletošnjeg "sekularističkog" putujućeg cirkusa je bila: "Ne može čovek čija žena pokriva glavu sedeti u Ataturkovoj stolici!" Na slici: otac nacije sa suprugom.
Zabrana je ušla u ustav (ej, u ustav!) kasnije, mnogo kasnije, posle zadnjeg tvrdog (čitaj krvavog) vojnog puča 1980. pod vođstvom izvesnog generala Kenana Evrena, koji eto baš uživa svoje penzionerske dane u Marmarisu, sve slikajući (tehnika ulje na platnu) svojim krvavim ručicama, usput se ismevajući profesionalnim umetnicima koji ne prodaju slike dok njegove idu ko halva.

Ustav je proglašen nakon "free & fair" referenduma na kome je glas "protiv" bio na tamno plavim listićima, glas "za" na belim. Listići su se imali staviti u providnu kovertu i ubaciti u kutiju, a na glasackim mestima je dežurala vojska. Treba li naglasiti, kao što smo onomad u društvu prelepe Libanke zaključili da rezultat od 99 i kusur % uvek ukazuje na visok stepen demokratičnosti procesa.


/]Turska za početnike I

Ti znaš nešto drugo o tom ustavu i onako posmatrački smatraš da taj ustav ne treba menjati?
A što se sultana tiče, ne primećuješ da ponavljaš izlizane fraze?
predatortz predatortz 09:30 18.07.2016

Re: Нагр(а)да


Ti znaš nešto drugo o tom ustavu i onako posmatrački smatraš da taj ustav ne treba menjati?


Naravno da ja ništa ne znam. Opštepoznato je da na ovom mestu samo krkar i ti sve znate, mi ostali služimo radi popune prostora. Samo, treba da se dogovorite ko je pametniji od vas dvojice i da prestanete da se ponašate kao imbecili.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:36 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

predatortz

Ti znaš nešto drugo o tom ustavu i onako posmatrački smatraš da taj ustav ne treba menjati?


Naravno da ja ništa ne znam. Opštepoznato je da na ovom mestu samo krkar i ti sve znate, mi ostali služimo radi popune prostora. Samo, treba da se dogovorite ko je pametniji od vas dvojice i da prestanete da se ponašate kao imbecili.



s tim što Krkar bolje poznaje Izrael, a u bihejvioralnom imbecilstvu su, onako... iskaču na različite načine, ali tu su negde - mrtva trka.
freehand freehand 09:44 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

predatortz

Ti znaš nešto drugo o tom ustavu i onako posmatrački smatraš da taj ustav ne treba menjati?


Naravno da ja ništa ne znam. Opštepoznato je da na ovom mestu samo krkar i ti sve znate, mi ostali služimo radi popune prostora. Samo, treba da se dogovorite ko je pametniji od vas dvojice i da prestanete da se ponašate kao imbecili.

Ti možeš slobodno da nastaviš da se ponašaš kao imbecil, lepo ti stoji i deluje prirodno.
Kao takvom ti je verovatno promaklo da ja sa tobom pričam kao sa normalnim, pokušavam da argumentujem to što govorim i da ukažem na činjenice zbog kojih mislim drugačije.
Sad, zaista normalan čovek verovatno bi ukazao na manjkavost mojih iskaza i na to da ono što ja smatram činjenicama to u stvari nisu pa bi to i obrazložio tako da ja to mogu da razumem.
Ovako - morončina se baci na diskvalifikacije pa još upotrebi moronsku foru ubacujući u igru još nekog ko bi, kao, trebalo da pojača moronskiu foru.
No dobro, i sa tobom su pokušaji inkluzije završeni.
alselone alselone 09:47 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

i možeš slobodno da nastaviš da se ponašaš kao imbecil,


Je l' ima neko na ovom mestu da se ti nisi makar jednom posvadjao sa njim? Neki zli jezici bi rekli da si drkadzija.
freehand freehand 09:49 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Srđan Fuchs
predatortz

Ti znaš nešto drugo o tom ustavu i onako posmatrački smatraš da taj ustav ne treba menjati?


Naravno da ja ništa ne znam. Opštepoznato je da na ovom mestu samo krkar i ti sve znate, mi ostali služimo radi popune prostora. Samo, treba da se dogovorite ko je pametniji od vas dvojice i da prestanete da se ponašate kao imbecili.



s tim što Krkar bolje poznaje Izrael, a u bihejvioralnom imbecilstvu su, onako... iskaču na različite načine, ali tu su negde - mrtva trka.

Ima li neka guzica u koju nećeš da se uguraš ne bi li sikćući pokušao da se svetiš? Mislim, nisam ti ja kriv što si glup i uskraćen, jebote. Ne valja ti ta fiksacija, nikako.
princi princi 09:53 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Neki zli jezici bi rekli da si drkadzija.

Taj sam! Mislim, drkaždija.

Evo samo da kažem šta ja smatram islamizmom i promocijom istog. Na ovom linku se mogu naći slike sa venčanja Erdoganove ćerke. Dete je završilo Univerzitet u Istanbulu, ima master sa LSE (što je za svaku pohvalu), muž, ne znam, doktorirao na Georgia Techu (isto super). Njih dvoje, bar meni, na ovim slikama ne deluju ravnopravno, kao što ni onih par žena u kontekstu silesije ovih nekih brkatih muškaraca nikako ne deluju ravnopravno.
alselone alselone 09:59 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

a ovim slikama ne deluju ravnopravno,

Na ovih par slika meni deluju potpuno ravnopravno. Mislis zato sto je pokrila kosu? Meni to vise lici na tradiciju, nego na nejednakosti.


P.S. Daleko od toga da mislim kako su zene i muskarci u Turskoj jednaki, naprotiv, samo kazem za ove fotke.
antioksidant antioksidant 10:19 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

slike sa venčanja Erdoganove ćerke

lepa fotka ali i rama i bakir su gosti :)
princi princi 10:27 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

alselone
a ovim slikama ne deluju ravnopravno,

Na ovih par slika meni deluju potpuno ravnopravno. Mislis zato sto je pokrila kosu? Meni to vise lici na tradiciju, nego na nejednakosti.


P.S. Daleko od toga da mislim kako su zene i muskarci u Turskoj jednaki, naprotiv, samo kazem za ove fotke.


E pa ako je tradicija, onda ništa...

To što nazivaš tradicijom, do pre 15 ili 16 godina nije izgledalo tako. Bilo je nezamislivo da se na slikama u javnosti, žena pojavi sa pokrivenom kosom. Kao, uostalom i sa Iranom i Avganistanom. Kačio sam kod sebe na Google + i Facebook nalozima slike avganistanskih i iranskih žena iz 50ih, 60ih, pa i 70ih. Ima ona čuvena slika iz 1979. gde na hiljade, reklo bi se stotine hiljada iranskih žena protestuje protiv pokrivanja kose. I to u Iranu posle islamske revolucije.
freehand freehand 10:31 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

princi
alselone
a ovim slikama ne deluju ravnopravno,

Na ovih par slika meni deluju potpuno ravnopravno. Mislis zato sto je pokrila kosu? Meni to vise lici na tradiciju, nego na nejednakosti.


P.S. Daleko od toga da mislim kako su zene i muskarci u Turskoj jednaki, naprotiv, samo kazem za ove fotke.


E pa ako je tradicija, onda ništa...

To što nazivaš tradicijom, do pre 15 ili 16 godina nije izgledalo tako. Bilo je nezamislivo da se na slikama u javnosti, žena pojavi sa pokrivenom kosom. Kao, uostalom i sa Iranom i Avganistanom. Kačio sam kod sebe na Google + i Facebook nalozima slike avganistanskih i iranskih žena iz 50ih, 60ih, pa i 70ih. Ima ona čuvena slika iz 1979. gde na hiljade, reklo bi se stotine hiljada iranskih žena protestuje protiv pokrivanja kose. I to u Iranu posle islamske revolucije.


I tu je upravo taj moj neki kveker proradio: zašto nam je sasvim prirodno da prihvatimo da postoje dve Amerike (evangelistička, verski zatucana i ona druga, sjajna sa obe obale), dve Britanije (oličeno u poslednjem referendumu). dve Francuske, dve Nemačke, dva Izraela, dve Hrvatske, pa i dve Srbije, a tako nam je teško da prihvatimo da postoje i dve Turske ili dva Irana. Ne radi li se tu o nekoj vrsti inherentnog, pa skoro rasizma, s kojim smo odgajani i zbog koga na ljude druge veroispovesti gledamo s visine, potpuno neopravdano i glupavo?

O čemu ono reče da je ovaj blog?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:32 18.07.2016

Re: Патник

freehand
Mislim, nisam ti ja kriv što si glup i uskraćen, jebote. Ne valja ti ta fiksacija, nikako.


Jure, kaži mi, često svima govoriš da su glupi, uskraćeni, ovakvi, onakvi, kaži mi,
jesu tebe baš mnogo maltretirali u SKOJ-u u formativnim godinama? I tebe i Krkara, pošto obojica radite to.
freehand freehand 10:38 18.07.2016

Re: Патник

Srđan Fuchs
freehand
Mislim, nisam ti ja kriv što si glup i uskraćen, jebote. Ne valja ti ta fiksacija, nikako.


Jure, kaži mi, često svima govoriš da su glupi, uskraćeni, ovakvi, onakvi, kaži mi,
jesu tebe baš mnogo maltretirali u SKOJ-u u formativnim godinama? I tebe i Krkara, pošto obojica radite to.

Ne govorim ja svima da su glupi, već samo nekima - kad su bezobrazni - stavim ogledalo pod nos.
Aj sad levičar-libertarijanac - paljba. Nazad u prkno i diši duboko.
princi princi 10:43 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

O čemu ono reče da je ovaj blog?

Ti si potpuno pogrešno shvatio ovaj blog ako si mislio da podržavam bilo koji vid neravnopravnosti.
freehand freehand 10:46 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

princi
O čemu ono reče da je ovaj blog?

Ti si potpuno pogrešno shvatio ovaj blog ako si mislio da podržavam bilo koji vid neravnopravnosti.

Princi - čitam šta piše u tvom tekstu i komentarima Da li sam uspeo i da shvatim pročitano - izgleda da nisam.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:48 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

To što nazivaš tradicijom, do pre 15 ili 16 godina nije izgledalo tako. Bilo je nezamislivo da se na slikama u javnosti, žena pojavi sa pokrivenom kosom. Kao, uostalom i sa Iranom i Avganistanom. Kačio sam kod sebe na Google + i Facebook nalozima slike avganistanskih i iranskih žena iz 50ih, 60ih, pa i 70ih. Ima ona čuvena slika iz 1979. gde na hiljade, reklo bi se stotine hiljada iranskih žena protestuje protiv pokrivanja kose. I to u Iranu posle islamske revolucije.


To po gradovima uglavnom i tada, po provinciji uvek bilo.
Uostalom sto ove koje zive na zapadu pokrivaju glavu a vecina njih ne mora to da radi i zive u okruzenju gde se zene ne pokrivaju?
(ili primer devojaka koje nikad nisu pa odluce u neko doba kao odrasle da ipak pokriju ili glavu ili ceo paket..)
Vecinu onih koje to urade niko nije naterao na to.
krkar krkar 11:14 18.07.2016

Džaba palanačka vizura

Drugim rečima, Erdogan igra na toj vatri sukoba dve Turske: jedne proglobalne, svetske, internacionalne, i druge, tradicionalističke, koja je mnogo više okrenuta tim "islamskim" vrednostima.


Da bi se razumeli i Erdogan i Turska treba očistiti mozak od bolesnog postjugoslovenskog društva i njegovog "sistema vrednosti":

Jedna od najvećih i najdubljih tragedija jugoslovenstva, titoizma i samoupravnog socijalizma je što je nasilno stvorilo i nasilno održavalo prilično realan privid egalitarizma. Uverenje da su/smo svi jednaki.

Društva jednostavno ne funkcionišu tako i u njima prirodno postoje elite koje predvode i mase koje slušaju, izvršavaju i prate. Mobilnost između mase i elite negde je potpuno nemoguća, negde je slaba i vrlo teška, negde je moguća relativno malom broju na osnovu meritokratskih dostignuća - ali nigde nije apsolutna, otvorena baš svima i baš uvek.

Osim u revolucijama kad gologuzija stvara privid društva u kojem sad krezubi ništaci nose svilene kilote i useljavaju se u kuće sa majsenskom keramikom i polukoncertnim klavirima (klavire često založe u kaljevoj peći kad potroše parket).

Kod nas se ta gologuzijanska revolucija desila prvo 1918. pa 1945. I sad svaka polupismena šuša odrasla u nekakvim blokovima misli da je to normalno funkcionisanje sveta. Nije. To je anomalija. Ali anomalija koju rulja voli. Pučina (koja je, kao što znamo, jedna stoka grdna) voli da dođe na vlast umesto gospode jer misli da će time oni postati gospoda. To je objašnjenje SNS-a (i hvala mudrome Borisu Tadiću što je Srbiju doveo u situaciju da joj je jedino izbavljenje bilo da konačno dopusti i taj SNS eksperiment... ali to je već druga tema).

Isto to se dešava i u Turskoj. Ne podržava 20-30-50 miliona ljudi Erdogana zato što smatraju da je šerijatski zakon bolji od građanskog ili što im je milije da uče Kuran nego elektrotehniku. Ne, oni vrlo jasno prepoznaju Erdogana kao nekoga ko će NJIMA omogućiti da postanu elita i da više ne budu svetina, rulja, stoka.

To je cela priča. To i samo to.

A i nauk za Srbiju, ko hoće da uči. Mis'm, ko nije principijelno protiv učenja ako ne dolazi od Nikolaja Velimirovića ili sličnih praktičnih učitelja za 21. vek.


krkar krkar 11:16 18.07.2016

Re: Džaba palanačka vizura


Dokaz da sam u pravu je bar nekoliko ovdašnjih komentatora koji, iako spoznajno ograničeni i redukovano obrazovani, bar ne zastupaju taj socijalističkosamoupravni egalitarizam-dekretom. Jer su malo proživeli po svetu i gledali oko sebe.
freehand freehand 11:23 18.07.2016

Re: Džaba palanačka vizura

Pučina (koja je, kao što znamo, jedna stoka grdna) voli da dođe na vlast umesto gospode jer misli da će time oni postati gospoda. To je objašnjenje SNS-a (i hvala mudrome Borisu Tadiću što je Srbiju doveo u situaciju da joj je jedino izbavljenje bilo da konačno dopusti i taj SNS eksperiment... ali to je već druga tema).

Znaš, krkare, kad je neko ništak ništa mu ne pomaže srstvo koje mu je neki predak stekao ubistvom i pljačkom. Dapače, ističe te neandertalske i ništačke osobine.
Što se dolaska SNS na vlast tiče to su tvoji koje si ti doveo, jer kao što znamo slično sse sličnom raduje, zar ne.
Isto to se dešava i u Turskoj. Ne podržava 20-30-50 miliona ljudi Erdogana zato što smatraju da je šerijatski zakon bolji od građanskog ili što im je milije da uče Kuran nego elektrotehniku. Ne, oni vrlo jasno prepoznaju Erdogana kao nekoga ko će NJIMA omogućiti da postanu elita i da više ne budu svetina, rulja, stoka.

Rulja i stoka ti je sedam kolena po vertikali i horizontali genealoškog stabla, drugačije se tvoje postojanje ne može objasniti.

Nego, mimo tih elitističkih i patricijskih izliva - o kakvom šerijatskom zakonu pričaš, i kakvoj zameni elektrotehnike Kuranom?
To si uvidom u ekonomsku statistiku, ono što Turska proizvodi sve više i sve uspešnije - oko električnih aparata pa i visoke tehbologije su se valjda sa Alahom uvezali - i standard društva i pojedinca uverio?
krkar krkar 11:27 18.07.2016

Došli divlji

To što nazivaš tradicijom, do pre 15 ili 16 godina nije izgledalo tako. Bilo je nezamislivo da se na slikama u javnosti, žena pojavi sa pokrivenom kosom.


Pre nekoliko meseci sam u Istanbulu konačno upoznao majku mog dobrog druga Turčina obrazovanog u UK, public school, Oxford, duga karijera direktorovanja u ozbiljnim engleskim firmama... profesionalna elita u obe zemlje. A očigledno da su bili elita i pre čim je mogao na sve te škole, dakle keva navikla da bude gospođa.

Kaže mi dok ovaj nije došao na vlast u Istanbulu su marame nosile samo služavke i kuvarice.



krkar krkar 11:28 18.07.2016

Re: Džaba palanačka vizura

freehand


Objasniće ti Lepi i Pametni Boris.

Ne moraš ni da mu izlaziš iz čmara. Preneće ti znanje transferom fluida.
krkar krkar 11:32 18.07.2016

Kuka i motika

Kao, uostalom i sa Iranom i Avganistanom. Kačio sam kod sebe na Google + i Facebook nalozima slike avganistanskih i iranskih žena iz 50ih, 60ih, pa i 70ih. Ima ona čuvena slika iz 1979. gde na hiljade, reklo bi se stotine hiljada iranskih žena protestuje protiv pokrivanja kose. I to u Iranu posle islamske revolucije.


Tadašnji Iran i Afganistan baš NE TREBA uzimati kao primer.

Te koje ne nose marame bile su deo jednog društvenog nasilja, nametanja modela koji se baš sviđa šačici koja krvavo i bezobzirno drži sve poluge vlasti, kontroliše sve resurse i svu lovu. Ono kad elite preteraju, kad su toliko bahate da ih svečano zabole šta plebs misli i kako sve to njemu izgleda. Zato su i jedna i druga država tako završile, u revolucijama.

S time da je Iran imao puno više sreće od Afganistana što je njegova revolucija imala nekakvu ideologiju a afganistanska je bila čisto gologuzijska i otimačka.
freehand freehand 11:36 18.07.2016

Re: Džaba palanačka vizura

krkar
freehand


Objasniće ti Lepi i Pametni Boris.

Ne moraš ni da mu izlaziš iz čmara. Preneće ti znanje transferom fluida.

Dobro, ako tako bude obavestiću te.
U međuvremenu bih ipak voleo da Sir Poowara ukaže na momenat u kome je zamenom elektrotehnike Kuranom došlo do buma turske privrede, i na momanat kad je u Turskoj uveden šerijat?
Nije valjda da naši serovi s Kalenića čije su dede serstvo stekli plemeniutošću duše, vrlinom i britkošću uma i to pre sto i dvadeset generacija vazda na Vračaru - ne umeju to da obrazlože i argumentuju?
Ili ipak degeneracija, koja u svakoj plemenitoj lezi svoj danak uzima čini svoje baš ovde i baš sad?
vcucko vcucko 11:57 18.07.2016

Re: Džaba palanačka vizura

krkar


Da bi se razumeli i Erdogan i Turska treba očistiti mozak od bolesnog postjugoslovenskog društva i njegovog "sistema vrednosti":

Jedna od najvećih i najdubljih tragedija jugoslovenstva, titoizma i samoupravnog socijalizma je što je nasilno stvorilo i nasilno održavalo prilično realan privid egalitarizma. Uverenje da su/smo svi jednaki.


Može da se sažme u par rečenica: drug Tito i njegovo nasleđe utuvili su ogromnoj većini u glave, da je "čovek, tj. Ja, naše najveće bogatstvo". Što je, pogotovo na duži rok, pogubno.
Toliko...
anonymous anonymous 12:37 18.07.2016

Re: 100.000 €

Predrag Brajovic
Re: Нагр(а)да
...po obicaju pricas gluposti, o necemu o cemu pojma
nemas.

Ovoga puta to kazem sasvim legitimno,jer ovo pisem sa Promenade.


La famille du tueur de Nice aurait reçu 100.000 euros quelques jours avant la tuerie

EXCLUSIVE: Brother reveals 'violent, drug-crazed' ISIS 'soldier' Mohamed Lahouaiej Bouhlel smuggled £84,000 to his family in Tunisia DAYS before murdering 84 in Nice



....kakvo naivno verovanje stampi.....???
blogovatelj blogovatelj 13:30 18.07.2016

Re: Džaba palanačka vizura

Pučina (koja je, kao što znamo, jedna stoka grdna) voli da dođe na vlast umesto gospode jer misli da će time oni postati gospoda.


Šta će ti jarani sa Bašćaršije reći? Citiraš vladiku Crnogorskog što bi da ih istrebi i to u pozitivnom kontekstu, da se zna da je mudro zborio, ha!
princi princi 13:47 18.07.2016

Re: Džaba palanačka vizura

krkar
Drugim rečima, Erdogan igra na toj vatri sukoba dve Turske: jedne proglobalne, svetske, internacionalne, i druge, tradicionalističke, koja je mnogo više okrenuta tim "islamskim" vrednostima.


Da bi se razumeli i Erdogan i Turska treba očistiti mozak od bolesnog postjugoslovenskog društva i njegovog "sistema vrednosti":

Jedna od najvećih i najdubljih tragedija jugoslovenstva, titoizma i samoupravnog socijalizma je što je nasilno stvorilo i nasilno održavalo prilično realan privid egalitarizma. Uverenje da su/smo svi jednaki.

Društva jednostavno ne funkcionišu tako i u njima prirodno postoje elite koje predvode i mase koje slušaju, izvršavaju i prate. Mobilnost između mase i elite negde je potpuno nemoguća, negde je slaba i vrlo teška, negde je moguća relativno malom broju na osnovu meritokratskih dostignuća - ali nigde nije apsolutna, otvorena baš svima i baš uvek.

Osim u revolucijama kad gologuzija stvara privid društva u kojem sad krezubi ništaci nose svilene kilote i useljavaju se u kuće sa majsenskom keramikom i polukoncertnim klavirima (klavire često založe u kaljevoj peći kad potroše parket).

Kod nas se ta gologuzijanska revolucija desila prvo 1918. pa 1945. I sad svaka polupismena šuša odrasla u nekakvim blokovima misli da je to normalno funkcionisanje sveta. Nije. To je anomalija. Ali anomalija koju rulja voli. Pučina (koja je, kao što znamo, jedna stoka grdna) voli da dođe na vlast umesto gospode jer misli da će time oni postati gospoda. To je objašnjenje SNS-a (i hvala mudrome Borisu Tadiću što je Srbiju doveo u situaciju da joj je jedino izbavljenje bilo da konačno dopusti i taj SNS eksperiment... ali to je već druga tema).

Isto to se dešava i u Turskoj. Ne podržava 20-30-50 miliona ljudi Erdogana zato što smatraju da je šerijatski zakon bolji od građanskog ili što im je milije da uče Kuran nego elektrotehniku. Ne, oni vrlo jasno prepoznaju Erdogana kao nekoga ko će NJIMA omogućiti da postanu elita i da više ne budu svetina, rulja, stoka.

To je cela priča. To i samo to.

A i nauk za Srbiju, ko hoće da uči. Mis'm, ko nije principijelno protiv učenja ako ne dolazi od Nikolaja Velimirovića ili sličnih praktičnih učitelja za 21. vek.




Dobro, to je tvoje mišljenje, ali ja se ne slažem sa takvom vizijom društva. Po meni, društvo sačinjavaju pojedinci od kojih je svako majstor nečega. Neko ume da piše, neko da priča, neko da šije, neko da kuva, neko da gradi, neko da računa, neko da pravi falafel, neko da pravi appove, neko da organizuje, neko da pravi menjače, neko gume, neko lim... I u tako organizovanom društvu svako te svoje veštine i umeća zamenjuje s nekim drugim umećima i veštinama. Svi su elita i niko nije elita. Vlast, pogotovu nacionalna, državna, je nepotrebna. Zato ja i verujem u koncept nekakve svetske imperije koja će zameniti nacionalne države (a koje su, po meni, skroz zastareo koncept, neprikladan za ovo moderno doba). Ja "vlast" vidim kao deo nekakve infrastrukture, nešto što pomogne da se nešto završi, izgradi, organizuje. Nešto kao Enterprise iz Star Treka, ako si gledao.
freehand freehand 13:52 18.07.2016

Re: Džaba palanačka vizura

Može da se sažme u par rečenica: drug Tito i njegovo nasleđe utuvili su ogromnoj većini u glave, da je "čovek, tj. Ja, naše najveće bogatstvo". Što je, pogotovo na duži rok, pogubno.
Toliko...

Pazi, ja bih se zakleo da su tu opasnu i pogibeljnu ideju Evropi doneli humanisti i prosvetitelji. Ali nikad nije kasno da se nešto novo nauči.
A inače, šta ti smatraš najpogubnijim u ideji da najveće bogatstvo niste samo Krkar i ti, nego sam i Ja pomalo?
vcucko vcucko 14:22 18.07.2016

Re: Džaba palanačka vizura

freehand
Može da se sažme u par rečenica: drug Tito i njegovo nasleđe utuvili su ogromnoj većini u glave, da je "čovek, tj. Ja, naše najveće bogatstvo". Što je, pogotovo na duži rok, pogubno.
Toliko...

Pazi, ja bih se zakleo da su tu opasnu i pogibeljnu ideju Evropi doneli humanisti i prosvetitelji. Ali nikad nije kasno da se nešto novo nauči.
A inače, šta ti smatraš najpogubnijim u ideji da najveće bogatstvo niste samo Krkar i ti, nego sam i Ja pomalo?

Ne vidim zašto odvajaš Krkara i mene od sebe i bilo koga, bar u ovom kontekstu.

Svi mi, imenovani i još recimo sedam milijardi takvih, mi smo dakle ljudska bića. Kao takve, najlakše nas je napraviti-naštancovati-umnožiti, kako god. Pet minuta posla
Najteže je napraviti i održati sistem. Bilo koji, tu možemo da raspredamo letnji dan do podne, ali sistem koji funkcioniše. Tu je SFRJ malo zakazala, khm malo... raspala se na prvom vetru.
Pa je prosečan mladi radnik samoupravljač naučen da je u redu ako malo odspava na poslu, utekne da uzore njivu, skloni u džep deo proizvoda sa trake pa posle prodaje na pijaci itd. - ma sve može, samo ako je lojalan najvećem sinu. Može kod kuće i da nateže neku nesrećnu ovcu, ili kozu, ili obe zajedno, nema veze, važno je da peva ljubičici beloj.
Onda je tom mladom radniku samoupravljaču omogućeno da gleda "Dinastiju". Pa je isti rekao "Hrumpf, tata i ja bi ovo radio...". Pa je sve otišlo u majčinu.

E, o tome se radi.
freehand freehand 14:26 18.07.2016

Re: Džaba palanačka vizura

E, o tome se radi.

Ok, da sad ne zalazim u konstrukcije koje nemaju mnogo veze.
I dobro, ko je ili šta je onda naše najveće bogatstvo?
vcucko vcucko 14:39 18.07.2016

Re: Džaba palanačka vizura

freehand

I dobro, ko je ili šta je onda naše najveće bogatstvo?

Čitaš, ali sa čepićima u ušima
Pa sistem, pobogu. Čak ne mora sistem, to je komplikovano. Polazna tačka. Složimo se oko je.ene polazne tačke, koju možemo da ostavimo bar nekoj generaciji posle nas.
elenold elenold 14:41 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

predatortz
...

Ako ti nisi primetio da Erdogan uveliko sprema teren za menjanje ustava i zakona, onda ne znam šta da ti kažem. Čovek je utripovao da je sultan, što ne bi bio moj problem da u mojoj kući ne daje izjave kao da je ona deo Osmanske imperije.

Ocekivao je da ce to moci da uradi posle izbora, ali ulazak Kurda u skupstinu mu to onemogucava. A ima nekih misljenja da je on i simulirao pokusak puca da bi se obravinao sa opozicijom i potpuno stavio vojsku pod svoj uzicaj i uveo predsednicki sistem.
A to kako se ponasa javno, daje osnova da se moze predpostaviti ko zna sta sve radi tajno. I moje ubedjenje jeste da to znacakno radi koristeci veru.
freehand freehand 14:49 18.07.2016

Re: Džaba palanačka vizura

vcucko
freehand

I dobro, ko je ili šta je onda naše najveće bogatstvo?

Čitaš, ali sa čepićima u ušima
Pa sistem, pobogu. Čak ne mora sistem, to je komplikovano. Polazna tačka. Složimo se oko je.ene polazne tačke, koju možemo da ostavimo bar nekoj generaciji posle nas.

Ma jok. ne može da bude sistem vrednost po sebi, to je ionako jedna amnorfna stvar sa milion opisa.
Rekoh ti gore - od humanizma naovamo, preko prosvetitelja i parola Revolucije (one francuske koja je svet načinila ovakvim) jednakost među ljudima i njihova jednakost pred zakonom osnov je društva, zajedno sa idejom o čoveku i njegovom životu kao najvišoj vrednosti.
Problem nastaje sa idejom jednakih stomaka i uravnilovke, koja ubija incijativu, no to je svakako druga tema.
Ono što je mene ovde iznerviralo je vulgarna glembajevština našeg aristokrate čiji je predak bio toliko bogat da je jebo svoju kozu koja je bila najlepša u čitvom zaseoku na čitavoj planinčini, a toliko fin da je to radio iza drveta da drugi čobani ne gledaju.
A onda je bar generaciju ranije i pre krezube pučine sišao sa te planinčine pa došao pravo na Vračar i tu postao Starosedelac i Lord.
Lord do moego.
Moderno društvo trebalo bi da počiva na istim mogućnostima, na neometanoj vertikalnoj i horiziontalnoj socijalnoj pokretljivosti, na saradnji i podršci a ne na gordosti kvazipatricija iz Društva mlohavih spolovila čija bogatstva potiču od najgroznijih nepočinstava.
O tome je reč. :)
Lionsgate Lionsgate 14:52 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

tsunade
02:01 18.07.2016 / *novo
Re: Нагр(а)да
Da se vratimo izbegavanju.

indeed

E to je najbolja fora na ovom blogu, svi se kao ili izbegavaju ili se kao lizu.

Evo ja sam resio da izbegavam Freeja, krakara, Krstica i princija. Mnogo su bre pametni ljudi koji su stalno u pravu te je tesko sa njima pisati, ili te smore beskonacnim vrtenjem mantri i podataka koji nisu bitni ili te ispljuju kad nemaju sta vise da napisu.

Sad ce i cika princi da me banuje
princi princi 15:00 18.07.2016

Re: Džaba palanačka vizura

Rekoh ti gore - od humanizma naovamo, preko prosvetitelja i parola Revolucije (one francuske koja je svet načinila ovakvim) jednakost među ljudima i njihova jednakost pred zakonom osnov je društva, zajedno sa idejom o čoveku i njegovom životu kao najvišoj vrednosti.

Dobro, nije baš tako. Po meni, imaš 2 principa, uveliko sukobljenih: princip slobode i princip jednakosti. Dok se oko jednakosti prilično brzo možemo složiti šta znači (mada ni ona nije jednoznačna, da li, na primer, jednakost znači jednakost početnih uslova ili prisilnu jednakost u svakom trenutku potonje egzistencije) sloboda je već mnogo fluidniji pojam i ona, naravno, ne znači za svakog isto. E, onda imamo taj društveni sukob između slobode i jednakosti, i ja mislim da je to ono što je obezbeđivalo društvenu dinamiku demokratskih društava u poslednjih 200 i kusur godina: nekad je društvo trebalo malo više jednakosti, a nekad malo više slobode.
princi princi 15:02 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Lionsgate
tsunade
02:01 18.07.2016 / *novo
Re: Нагр(а)да
Da se vratimo izbegavanju.

indeed

E to je najbolja fora na ovom blogu, svi se kao ili izbegavaju ili se kao lizu.

Evo ja sam resio da izbegavam Freeja, krakara, Krstica i princija. Mnogo su bre pametni ljudi koji su stalno u pravu te je tesko sa njima pisati, ili te smore beskonacnim vrtenjem mantri i podataka koji nisu bitni ili te ispljuju kad nemaju sta vise da napisu.

Sad ce i cika princi da me banuje

Pa jbg, ja kad kažem za sebe da sam drkadžija i džulov, ti se ne ljutiš. A kad to isto kažem za tebe, ti se odmah 'vataš za čika princija.
Lionsgate Lionsgate 15:10 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

. A kad to isto kažem za tebe, ti se odmah 'vataš za čika princija.

Ajm me banuj covece, cisto da ne gubim vreme na blogu. Bolje da se negde nadjemo i ispijemo pivo.

Edit.

Zaboravio sam i chika Braju, koliko sam tek na njega postova bacio, jbt, ispade da sam se sa njim vise dopisivao nego sa svojom prvom pen ljubavi iz casopisa ITD.
princi princi 15:15 18.07.2016

Re: .

Još malo o kamiondžiji.
Nice attacker Mohamed Lahouaiej-Bouhlel watched Isis beheading videos and dated 73-year-old man.

Pre neki dan objasni onaj američki general kako su na ISIS laptopovima našli pregršt porno materijala. Stvarno je čudo taj Islam. Kao što nekoć rekoh, čini mi se da je tim ISIS nesrećnicima ideja i ikonografija tog kalifata isto ono što je svojevremeno obožavaocima Judas Priest ili Iron Maiden predstavljao Alistair Crowley i obožavanje đavola (ono 666, the number of the beast).
freehand freehand 15:17 18.07.2016

Re: .

Nice attacker Mohamed Lahouaiej-Bouhlel watched Isis beheading videos and dated 73-year-old man.

Kuku... Saće Brajović i pedere da satire...

P.S. Podatak o toj pornografiji pokazuje koliko sve zajedno ima veze sa Islamom i verom uopšte.
princi princi 15:17 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

ispade da sam se sa njim vise dopisivao nego sa svojom prvom pen ljubavi iz casopisa ITD.

Sine, gde se toga seti, stvarno si mator k'o biblija. E, sad ću samo zbog toga da te banujem!
princi princi 15:20 18.07.2016

Re: .

freehand
Nice attacker Mohamed Lahouaiej-Bouhlel watched Isis beheading videos and dated 73-year-old man.

Kuku... Saće Brajović i pedere da satire...

Ali bez zajebancije, to povezivanje ISISa i homoseksualaca malo plaši (ako se sećate, i jedan od organizatora onog masakra u Parizu je isto bio proglašen za homoseksualca), kao da neko hoće da napravi nekakav backlash u medijima. Ovo je već treći put u manje od godinu dana (Pariz, Orlando, i sad ova Nica).
freehand freehand 15:23 18.07.2016

Re: .

princi
freehand
Nice attacker Mohamed Lahouaiej-Bouhlel watched Isis beheading videos and dated 73-year-old man.

Kuku... Saće Brajović i pedere da satire...

Ali bez zajebancije, to povezivanje ISISa i homoseksualaca malo plaši (ako se sećate, i jedan od organizatora onog masakra u Parizu je isto bio proglašen za homoseksualca), kao da neko hoće da napravi nekakav backlash u medijima. Ovo je već treći put u manje od godinu dana (Pariz, Orlando, i sad ova Nica).

Pa ništa čudno ne bi bilo, čak dapače . da osobe razapete između sopstvene seksualnosti i verskih moralnih normi i naredbi odlepe i izlaz nađu u ekstremnim rešenjima i ovakvim ludostima i najcrnjim nepočinstvima.
princi princi 15:28 18.07.2016

Re: .

freehand
princi
freehand
Nice attacker Mohamed Lahouaiej-Bouhlel watched Isis beheading videos and dated 73-year-old man.

Kuku... Saće Brajović i pedere da satire...

Ali bez zajebancije, to povezivanje ISISa i homoseksualaca malo plaši (ako se sećate, i jedan od organizatora onog masakra u Parizu je isto bio proglašen za homoseksualca), kao da neko hoće da napravi nekakav backlash u medijima. Ovo je već treći put u manje od godinu dana (Pariz, Orlando, i sad ova Nica).

Pa ništa čudno ne bi bilo, čak dapače . da osobe razapete između sopstvene seksualnosti i verskih moralnih normi i naredbi odlepe i izlaz nađu u ekstremnim rešenjima i ovakvim ludostima i najcrnjim nepočinstvima.

Mene ne bi čudilo da se ISIS histerija koristi kao podtekst za desničarsku antigej histeriju. Ne bi bilo prvi put.

predatortz predatortz 15:41 18.07.2016

Re: .

Ali bez zajebancije, to povezivanje ISISa i homoseksualaca malo plaši


Zašto misliš da pederi ne mogu da budu militantni?
princi princi 15:55 18.07.2016

Re: .

predatortz
Ali bez zajebancije, to povezivanje ISISa i homoseksualaca malo plaši


Zašto misliš da pederi ne mogu da budu militantni?

Pa zato što budale vrlo lako i brzo korelaciju zamenjuju kauzacijom (toga bar na blogovima ima onoliko).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:59 18.07.2016

Re: .

P.S. Podatak o toj pornografiji pokazuje koliko sve zajedno ima veze sa Islamom i verom uopšte.

Tačno.

Naime, kada se rade istraživanja po ključnim rečima porno Google pretraga, islamske zemlje ispadnu Sodoma i Gomora. Islam, osobito onaj rigidni, svojom opresivnom i totalitarnom crtom ukaže se kao frustrirajuće okruženje za formiranje pojedinca. Taj lepi i svima dragi seks i jebanje tamo su tabu. A tabu se onda ispolji u to da žene mumificiraš, da im se sisica ili dupence slučajno ne vide, jer si toliko seksualno frustriran da te taj prizor može uterati u preranu ejakulaciju. Zauzvrat, te se frustracije oslobađaš propisujući gejevima smrtnu kaznu i bacajući ih sa zidina.

Hoću da ti kažem -- i ovo potvrđuje moje teze.
Top 10 Countries by Porn

Even more disgusting were the statistics for various animal sex terms, where Pakistan once again led the field across most areas. A suggestion for them to rename their nation as Pornistan would not be out of the question, as they were the country that produced the most searches for sexual terms for the animals pigs, donkeys, dogs, cats, horses, cows, goats, snakes, monkeys, bears, elephants, and the generic term animal.

Saudi Arabia was the only country to generate more searches than Pornistan for an animal, coming in at position 1 for ‘fox sex’.




Arabic is the 2nd most common language that is used to search for “gay sex.”
It’s the number one language for search involving “sexy.” As you can see in that same graph, Iran is at 3 and Egypt is at 4, listed under regions where search on “sexy” was most conducted.

Arabic is the 2nd most common language that is used to search for “gay man.” The countries that most search for this is currently Malaysia (#1) and Indonesia (#2). For “gay girl,” Arabic is also the 2nd most common language.

For “child porn,” Turkey is the 2nd country where this is most searched. Turkish is the #1 language used.
tsunade tsunade 17:06 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Mislis zato sto je pokrila kosu? Meni to vise lici na tradiciju, nego na nejednakosti.


to je jedna tradicija nejednakosti koju žene, čak i kad ne moraju, slede i obmanjuju sebe da su srećne zbog toga. ona je na ovoj fotki inače pokrila sve osim lica i izgleda dosta žalosno uprkos svečanom osmehu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:21 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

slede i obmanjuju sebe da su srećne zbog toga.

Ne obmanjuju sebe.
One ne znaju za bolje.
One nemaju snage da se iz te primitivne tradicije otrgnu.
Njima je ropska ženina pozicija imprintovana, kao onim samohranim pačićima koji će prvo biće koje naiđe, pa i čoveka, protumačiti za svoju majku.

Bez dovoljno snage, intelekta, karaktera, volje -- stotine miliona žena pristaju na svoj ropski položaj. Ne znajući za bolje, on im je dovoljan. Slobodu koju nude moderna društva ne treba bez straha veličati: nje se mnogi plaše, i radi su ostati neslobodni, jer tako neće biti odbačeni iz jednog rigidnog društva.
princi princi 17:22 18.07.2016

Re: .

Bilo bi mnogo lepo i lako kad bi problem ISISa mogao da se reši slobodnom distribucijom Playboya ili Hustlera.
princi princi 17:24 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

One ne znaju za bolje.
One nemaju snage da se iz te primitivne tradicije otrgnu.
Njima je ropska ženina pozicija imprintovana, kao onim samohranim pačićima koji će prvo biće koje naiđe, pa i čoveka, protumačiti za svoju majku.

Nisam siguran da ovo važi za Erdoganovu ćerku, kao ni za mnoge žene koje viđam na ulicama Toronta a koje svojevoljno biraju da nose maramu. Štaviše, skoro sam viđao žene, koje mi izgledaju kao majka i ćerka, i majka ide normalno obučena, bez marame, a ćerka nosi maramu.
mesan mesan 17:35 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Predrag Brajovic
slede i obmanjuju sebe da su srećne zbog toga.

Ne obmanjuju sebe.
One ne znaju za bolje.
One nemaju snage da se iz te primitivne tradicije otrgnu.

Zvuči kao odlična racionalizacija, ali ja odavno ne verujem u tu prilično snishodljivu "mudrost" (verovatno jeste tačna za neki procenat žena).

Upoznao sam nekoliko dobrovoljno zabrađenih devojaka iz Irana i iz Francuske (ne u nićabu doduše), koje su bile totalno lepršave, slobodne, samovoljne i samosvesne, iz prilično liberalnih porodica, otvorenih pogleda na svet, kolutajućih očiju kad govore o "zatucanoj" daljoj rodbini.
Njima je zabrađivanje jednostavno deo garderobe koji ih čini lepim, nešto poznato i blisko. Kao gumice i šnalice devojkama za zapada.
tsunade tsunade 17:36 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

majka ide normalno obučena, bez marame, a ćerka nosi maramu.


tragedija. kao mama, osećala bih se prilično promašeno.
princi princi 17:41 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Upoznao sam nekoliko dobrovoljno zabrađenih devojaka iz Irana i iz Francuske (ne u nićabu doduše), koje su bile totalno lepršave, slobodne, samovoljne i samosvesne, iz prilično liberalnih porodica, otvorenih pogleda na svet, kolutajućih očiju kad govore o "zatucanoj" daljoj rodbini.
Njima je zabrađivanje jednostavno deo garderobe koji ih čini lepim, nešto poznato i blisko. Kao gumice i šnalice devojkama za zapada.

Upoznao sam dosta devojaka iz Irana i nijedna jedina nije nosila ni maramu ni hidžab. Pri čemu je mala Mo'od roller skater. Imam i jednu jako dobru drugaricu iz Egipta, koja radi u Londonu, u Arupu, skoro se porodila, devojka, a sada žena nikad nije nosila maramu. Ni moja drugarica Barak iz Istanbula, isto, nikad nije nosila ni maramu ni hidžab. Sve poste za Ramadan i slave Eid.

Imam drugara, Khaleda, iz Sudana, koji je ono baš vatreni musliman, mislim da klanja jedno 6 ili 7 puta dnevno: predivan čovek. Jeste, kad god uzme ono ćebe, frka mi je da neće da nas raznese (dok sam radio u Euston Toweru, na 30. spratu), ali fakat da sam živ pokazuje da su moji strahovi bili potpuno neopravdani.
alselone alselone 17:51 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Imam jednog prjatelja muslimana izbosne i moze popit vise od bilo koga drugog coveka kog poznajem.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:53 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Наше формативне године имају изузетно велики утицај на читав наш живот.

И то је очигледно, особито овде на блогу, где се мало слободнији и разузданије испољавају ставови: стално се испољава жал за аутократском и суштински корумпираном Југославијом, жал за комунизмом, полуткама, Слобом, животом у привидној слободи, плитком али безбедном и осигураном егзистенцијом. Уместо слободе људи су "бирали" сигурност. То јест -- пристајали на овакве изборе.

Утолико и све те за вечност забрађене девојчице заробљене су под марамом још у свом детињству. И ту више промене нема, или је јако тешка, и само изузетно снажне личности могу да је изведу.
mesan mesan 17:55 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

princi
Upoznao sam nekoliko dobrovoljno zabrađenih devojaka iz Irana i iz Francuske (ne u nićabu doduše), koje su bile totalno lepršave, slobodne, samovoljne i samosvesne, iz prilično liberalnih porodica, otvorenih pogleda na svet, kolutajućih očiju kad govore o "zatucanoj" daljoj rodbini.
Njima je zabrađivanje jednostavno deo garderobe koji ih čini lepim, nešto poznato i blisko. Kao gumice i šnalice devojkama za zapada.

Upoznao sam dosta devojaka iz Irana i nijedna jedina nije nosila ni maramu ni hidžab. Pri čemu je mala Mo'od roller skater. Imam i jednu jako dobru drugaricu iz Egipta, koja radi u Londonu, u Arupu, skoro se porodila, devojka, a sada žena nikad nije nosila maramu. Ni moja drugarica Barak iz Istanbula, isto, nikad nije nosila ni maramu ni hidžab. Sve poste za Ramadan i slave Eid.

Brajovićeva psihoanaliza se odnosila na zabrađene žene --- upoznao li si takvih?

Sumnjam da tu postoji naučno znanje, zato sam naveo anegdotalne kontraprimere...


Jeste, kad god uzme ono ćebe, frka mi je da neće da nas raznese

A on cvika da ćeš ga zaklati kad te vidi neobrijanog --- obojica ste motivisani da izgurate radnu kvotu pre negoli vas onaj drugi skonča
princi princi 17:59 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

A on cvika da ćeš ga zaklati kad te vidi neobrijanog --- obojica ste motivisani da izgurate radnu kvotu pre negoli vas onaj drugi skonča

Ne, to je cvikao jedan drugi, Brazilac, vatreni katolik, Marcelo Silva. Čovek se bukvalno usrao kad sam mu rekao da sam Srbin. Ima vas svakakvih.
mesan mesan 17:59 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Predrag Brajovic
Утолико и све те за вечност забрађене девојчице заробљене су под марамом још у свом одрастању. И ту више промене нема, или је јако тешка, и само изузетно снажне личности могу да је изведу.

Srpski su muškarci odrastanjem zarobljeni u paradigmu atletske majice, tzv. uajfbiterice, koja je simbol dominacije i siledžijstva nad ženama. Samo najjači srpski junaci mogu da pređu na potkošulje sa kratkim rukavima...

princi princi 18:03 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

tsunade
majka ide normalno obučena, bez marame, a ćerka nosi maramu.


tragedija. kao mama, osećala bih se prilično promašeno.

Da, meni je to ostalo skroz kao pitanje, o čemu se radi. Da li se radi o nekom peer pressure u školi (ne bi me iznenadilo da devojčice idu u razred sa drugim Muslimanima-Muslimankama koje nameću takve standarde), da li je nešto drugo u pitanju tek interesantno je kao pojava.
princi princi 18:04 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

mesan
Predrag Brajovic
Утолико и све те за вечност забрађене девојчице заробљене су под марамом још у свом одрастању. И ту више промене нема, или је јако тешка, и само изузетно снажне личности могу да је изведу.

Srpski su muškarci odrastanjem zarobljeni u paradigmu atletske majice, tzv. uajfbiterice, koja je simbol dominacije i siledžijstva nad ženama. Samo najjači srpski junaci mogu da pređu na potkošulje sa kratkim rukavima...


Sine, pazi kad tačno mogu zamisliti kako se odvaljuješ od smeha na ovako idiotske fore.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:10 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

Srpski su muškarci odrastanjem zarobljeni u paradigmu atletske majice, tzv. uajfbiterice, koja je simbol dominacije i siledžijstva nad ženama. Samo najjači srpski junaci mogu da pređu na potkošulje sa kratkim rukavima...

Slažem se. Duboko. Jer Srbija je duboko mizogino društvo.

Nego, nije to važno. Tražio sam jedan primer: RUMSPRINGA je термин за период пред крштење младих амиша, који у то доба, доба адолесценције (секс-драг-анд- рокендрол период), имају прилике да искусе до краја и без зазора модеран живот и свет, без опасности да за то буду кажњени или одбачени из заједнице. Након неког времена морају да се изјасне да ли ће остати у амишкој заједници или из ње изаћи.

Подаци о проценту оних који остају различити су од једне до друге амишке средине, али изгледа да је, просечно, део оних који остану на стабилних 80%.

Имаш прилику да изабереш слободу, и у 4 од 5 случајева изабереш -- неслободу.

Човек је зајебано биће.
mesan mesan 18:12 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

princi
Ne, to je cvikao jedan drugi, Brazilac, vatreni katolik, Marcelo Silva. Čovek se bukvalno usrao kad sam mu rekao da sam Srbin.

Jednom prilikom mi pred amerikankom izleti zamenica "he" za autobus, pa joj morao objasniti da u srpskom ima rodova za nežive stvari. To joj je bila mentalno nerazrešiva situacija --- posle par minuta me pita, šta dakle sve po kuhinji i tako to je ženskog roda, a alati i apstraktne stvari muškog, pa izvrdam ja tu nešto sa primerima --- ne znam da postoje pravila u jeziku na tu temu --- ali ostade ona u rebusu što koristimo rodove za stvari kako nam preci odvajkada odredili. Mikroagresija ej!
Ima vas svakakvih.

?
mesan mesan 18:16 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

princi
mesan
Predrag Brajovic
Утолико и све те за вечност забрађене девојчице заробљене су под марамом још у свом одрастању. И ту више промене нема, или је јако тешка, и само изузетно снажне личности могу да је изведу.

Srpski su muškarci odrastanjem zarobljeni u paradigmu atletske majice, tzv. uajfbiterice, koja je simbol dominacije i siledžijstva nad ženama. Samo najjači srpski junaci mogu da pređu na potkošulje sa kratkim rukavima...
Sine, pazi kad tačno mogu zamisliti kako se odvaljuješ od smeha na ovako idiotske fore.

Zar ti kao veliki antikulturfašista devojci određuješ šta joj znači sopstvena odeća? Ono nacifeministički nek bude šta god želi ali nipošto domaćica?
elenold elenold 19:00 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

princi
..... kao ni za mnoge žene koje viđam na ulicama Toronta a koje svojevoljno biraju da nose maramu..

Hm, da možda to nije varijanta islamskih NVO.
blogovatelj blogovatelj 19:18 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

One ne znaju za bolje.
One nemaju snage da se iz te primitivne tradicije otrgnu.


Vidiš, kad probaju da ih silom otržu, onda krenu da gruvaju bombe tamo gde "oslobodioci" pokušavaju da te žene oslobode.
Meni njih može biti žao u Saudi Arabiji i Iranu, u Turskoj puno manje, a u Kanadi mi ih nije žao uopšte. Zašto? Imaju mogućnost izbora. Da ne žele da hodaju zamotane bio bi im dovoljan jedan telefonski poziv da svoj problem reše...
Stvari su veoma komplikovane i stoga će se veoma dugo rešavati. Nema mesije koji ovo sranje može odmrsiti sečenjem Gordijevog čvora.
blogovatelj blogovatelj 19:25 18.07.2016

Re: Нагр(а)да

nešto poznato i blisko. Kao gumice i šnalice devojkama za zapada.


Baš tako. Viđao sam ih brdo po Torontu i okolini da obmotaju glavu maramom a guze utežu u farmerke i ničim ne pokrivaju.
Problem kod Brajoviča i istomišljenika je taj što oni imaju svoju zacrtanu istinu prigodnog oblačenja, a tako je manje više svuda u Evropi. Kod Kineza se recimo suknja koja jedva pokriva ženski polni organ smatra prihvatljivom dok god se ne vidi puno kože na nogama, ili nekom drugom delu tela. Njima je pokazivanje previše kože prostakluk, ma na kojem delu tela ta koža bila.
Svet je carstvo gde cveta mnogo cvetova, a Zapadnjaci kao i uvek nadmeno forsiraju samo svoju priču i samo svoju istinu, koju i drugima pokušavaju da utuve u glavu batinom. I posle se čude što neko baca bombe i diže sebe u vazduh.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana