Budućnost| Društvo| Kultura| Politika| Umetnost

Kome smeta Ivan Medenica?

BebaOdLonchara RSS / 07.10.2016. u 13:21

Prenosim vest u celosti.

 

Ivana Medenicu izbacuju sa fakulteta

Ivan Medenica, umetnički direktor Bitefa, nije izabran za redovnog profesora Fakulteta dramskih umetnosti, prenosi Blic.

 

To je izazvalo ogorčenje i protest njegovih kolega, među kojima je i Srdan Golubović, koji se tim povodom oglasio i na svom profilu na Fejsbuku.

"Osveta prosečnih. Kolege redovni profesori su uspeli da isteraju sa fakultata jednog od najboljih, najobrazovanijih i najcenjenijih profesora. Verovatno frustrirani njegovim znanjem, autoritetom i poštovanjem koje ima kod studenata, uspeli su da se reše jednog izuzetnog profesora i čoveka od stava. Mediokritetski, malograđanski, kukavički. Sramota me je što sam profesor na tom fakuletetu."

Katedra za filmsku i TV režiju režiju povodom ovog događaja uputila je otvoreno pismo nastavnicima i saradnicima Fakulteta i Studentskom parlamentu Fakulteta dramskih umetnosti. Pismo prenosimo u celosti:

"Katedra za FTV režiju izražava svoje ogromno razočarenje rezultatima glasanja na Izbornom veću Fakulteta dramskih umetnosti prilikom koga naš kolega Ivan Medenica nije izabran u zvanje redovnog profesora.

Smatramo ishod ovog glasanja skandaloznim i izuzetno štetnim za ugled našeg fakulteta u javnosti i ugled svih nas koji na njemu predajemo.

Sve predočene reference koje profesor Medenica trenutno ima, prevazilaze kriterijume za aktuelni izbor u zvanje redovnog profesora. Sasvim je jasno da se radi o vanserijskom teoretičaru, vodećem pozorišnom kritičaru u Srbiji, umetničkom direktoru BITEF-a i već sada jednom od evropskih i svetskih autoriteta u svojoj struci. Ali još važnije od svega toga.

Ivan Medenica je izvrstan profesor, omiljen među studentima koji su ga više puta u svojim anketama birali za najboljeg profesora. Svi smo bili jako ponosni kada je nedavno od strane studenata izabran među tri najbolja profesora u Srbiji. Svim nastavnicima na našoj Katedri služi na čast što su deo generacije profesora na FDU na kojoj je profesor Ivan Medenica.

Neverovatno je da su lične sujete ili privatni animoziteti bili važniji od činjenica prilikom ovog glasanja? Pitamo se kakve su to kolege kojima ništa nije značila nijedna činjenica iz briljantnog referata komisije za izbor u zvanje u redovnog profesora? Kakav je to fakultet koji sebi može da dozvoli ovakav luksuz da ne izabere jednog od svojih najboljih profesora? Kako je moguće iz obesti na listiću zaokružiti PROTIV i upriličiti poniženje ovakvom kolegi? Šta bi mu rekli da su ga gledali u oči i da je glasanje bilo javno? Kakve bi argumente imali?

Osećamo se loše u sredini u kojoj je ovako nešto moguće. Uvek smo sa zadovoljstvom isticali da predajemo na fakultetu koji je odolevao konstantnom urušavanju akademskih kriterijuma koji su postali stvarnost na univerzitetima u Srbiji. Bili smo ponosni što Fakultet dramskih umetnosti u svim mračnim godinama koje su iza nas nije nikada snizio svoje kriterijume, što je odoleo svim političkim pritiscima, zadržao svoju autonomiju i profesore koje su svoj autoritet gradili umetničkim i pedagoškim dignitetom a ne falsifikovanim diplomama i političkim spletkama.

Ishod ovakvog glasanja pokazuje da se osnovne moralne vrednosti počinju urušavati i na FDU i da budućnost može izgledati sasvim drugačije. Posebno smo zabrinuti što ovaj skandalozan događaj i šteta koja je napravljena, dolaze uoči izbora za novo rukovodstvo Fakulteta. Ako i prestojeći izbori za dekana, slično ovom glasanju, prođu u isterivanju ličnih sujeta i ako se nastavnici ne budu vodili samo činjenicama i dobrobitom ove institucije, postaće izuzetno depresivno biti predavač na FDU. Doći će vreme u kome će mediokriteti i neostvarene ličnosti određivati sudbine najboljih među nama.

To se Ivanu Medenici već dogodilo i sada je manje bitan pravni lek koji treba upotrebiti kako bi se ovaj izuzetni nastavnik zadržao na Fakultetu. Bitnije je kako ćemo moći da pogledamo u oči svojim studentima koji su Ivana Medenicu izabrali za najboljeg profesora, a nama, eto, sa svim svojim postignućima nije bio dovoljno dobar.

Pozivamo redovne profesore FDU da svojim potpisom ispod ovog pisma daju podršku izboru Ivana Medenice u zvanje redovnog profesora, ali i sve ostale kolege, rukovodstvo fakulteta i studente da izraze svoj protest protiv neshvatljive i štetne odluke i pokažu da se najbolji ne mogu gurnuti u senku.. Ako sada svi zajedno budemo ćutali i ovaj skandal gurnuli pod tepih, on će nam se uskoro ponoviti. Samo tada žrtva gluposti neće biti jedan izuzetan profesor, nego svi mi, profesori i studenti FDU", stoji u pismu koje su potpisali naši ugledni reditelji i profesori FDU:

Darko Bajić, red. profesor

Miloš Pavlović, red. profesor

Dragan Veselinović, red. profesor

Predrag Velinović, red. profesor

Andrija Đukić, red.profesor u penziji

Ivan Stefanović, vanredni profesor

Srdan Golubović, vanredni profesor

Oleg Novković, vanredni profesor

Narcisa Darijević Marković, vanredni profesor

Andrijana Stojković, docent

Stefan Arsenijević, docent

Nikola Ležaić, asistent

Maja Miloš Samolov, asistent

Stefan Ivančić, asistent

Goran Marković, profesor emeritus

Inače, Srdan Golubović je još naveo da je Ivan Medenica prošle godine od studenata izabran za jednog od tri najbolja profesora u Srbiji. Od oktobra 2015. obavlja funkciju umetničkog direktora Bitefa.

 http://www.b92.net/kultura/vesti.php?nav_category=1087&yyyy=2016&mm=10&dd=07&nav_id=1185148



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 13:27 07.10.2016

Gledam

Već par dana na FB šta se dešava i još uvek nemam nikakav pametan komentar.
stopalo stopalo 13:40 07.10.2016

Re: Gledam

samo što nisam sigurna ko če medenicu naterati da ponovo konkuriše.


ma ja bih se ponovo prijavio, pa kad ga izaberu da moze ko covek da kaze

e sad ja necu
g.radicevic g.radicevic 13:44 07.10.2016

Re: Gledam

ma ja bih se ponovo prijavio, pa kad ga izaberu da moze ko covek da kaze

e sad ja necu


Medenica je suviše ozbiljan čovek
stopalo stopalo 13:52 07.10.2016

Re: Gledam

g.radicevic
ma ja bih se ponovo prijavio, pa kad ga izaberu da moze ko covek da kaze

e sad ja necu


Medenica je suviše ozbiljan čovek


ne razumem zasto je ovo neozbiljno?

za daleko manju stvar mene je zajebavala odredjena interesna grupa

ali ja sam sve poterao na visi nivo, poslao CV, reference, preporuke

posto to nisu mogli da ignorisu. teska srca izabrase me

e sad ja necu

i kostalo me malo zivaca, malo vise para ali integritet (a bogami ni inat) nema cenu

(ovo sam ladno mogao i kod tase da stavim kao komentar )
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:54 07.10.2016

Re: Gledam

edenica je suviše ozbiljan čovek

upravo. rekao je da će se javiti ponovo samo zbog studenata. nego, zanimljivo mi je da nakon što predsednik komisije pročita afirmativno mišljenje i otvori diskusiju, svi ćute, niko se ne buni, ne izrazi negativan stav, i onda dođe tajno glasanje (čemu tajno??) i onda ga skinu sa mesta. to rade pičke.
antioksidant antioksidant 14:02 07.10.2016

Re: Gledam

tajno glasanje (čemu tajno??) i

Da, to jeste jedno od ključnih pitanja. Zašto neko ne sme u javnosti podržati sopstveni stav? Strah ili stid?
g.radicevic g.radicevic 14:03 07.10.2016

Re: Gledam

ne razumem zasto je ovo neozbiljno?

nije neozbiljno, kad čovek isteruje neke svoje lične principe i kad posledice trpi određena interesna grupa
Medenica je univerzitetski profesor, i posledice bi trpeli oni koji apsolutno nisu ništa krivi - njegovi studenti. ostali bi uskraćeni za iskustvo da im znanje prenosi neko ko to zaista zaslužuje
stopalo stopalo 14:04 07.10.2016

Re: Gledam

nego, zanimljivo mi je da nakon što predsednik komisije pročita afirmativno mišljenje i otvori diskusiju, svi ćute, niko se ne buni, ne izrazi negativan stav, i onda dođe tajno glasanje (čemu tajno??) i onda ga skinu sa mesta. to rade pičke.


i zasto mu je onda potrebno da bude medju takvima koji su ga naterali da se dva puta prijavljuje?

to rade pičke.


bila je kod koste diskusija o psovkama pa samo radi razjasnjenja i pravilne upotrebe


gedza.73 gedza.73 14:08 07.10.2016

Re: Gledam

Dekan Fakulteta dramskih umetnosti (FDU) u Beogradu Zoran Popović izjavio je danas da će FDU ponovo raspisati konkurs za izbor profesora, od vanrednih do redovnih i da će procedura biti ubrzana, kako bi profesor Istorije svetskog pozorišta i drame Ivan Medenica mogao ponovo da konkuriše za mesto redovnog profesora.


Sad su aktuelne krađe drva. Ukradeš po deset metara drva u svakoj šumi i oni te uhvate u jednoj.
-Pa nema veze, evo izvinite, pogrešio sam, šta treba, rešićemo.
'oćete da vam nasečem drugih deset ili da vam platim?
Ako prođe, prođe, pošto nije ajde Jovo.
'de su imena tih drugih profesora, njih turite da ih svi vidimo.

edit
Aaa, tajno glasanje. Ako 'junaci', samo napred sa ćoravom kutijom.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:10 07.10.2016

Re: Gledam

i zasto mu je onda potrebno da bude medju takvima koji su ga naterali da se dva puta prijavljuje?

posao univerzitetskih profesora je rad sa studentima, uglavnom. da li bi ti uvek dao otkaz svaki put kada bi saznao da te neke (ne sve) kolege, ne vole? pa niko ne bi mogao da radi nigde, ako bi tako razmišljali. njegov inat (ako uopšte govorimo u tim relacijama) bi bio baš da prihvati mesto, i da prkosi mediokritetima koji mu više nikada neće moći ništa (jer se samo jednom biraš u redovnog profesora, pa do penzije, osim ako te ne izaberu za emeritusa, onda su ga ugasili ).
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:11 07.10.2016

Re: Gledam

'de su imena tih drugih profesora, njih turite da ih svi vidimo.

pa valjda su zato i tražili tajno glasanje, da mogu da se prave blesavi.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:12 07.10.2016

Re: Gledam

bila je kod koste diskusija o psovkama pa samo radi razjasnjenja i pravilne upotrebe

to je davno zastarelo objašnjenje.
g.radicevic g.radicevic 14:16 07.10.2016

Re: Gledam

bila je kod koste diskusija o psovkama pa samo radi razjasnjenja i pravilne upotrebe


Beba je u nastupu besa, pobrkala
jbg, kad nam je jezik bogat
lako se ''pogreši''



lep poUzdrav
stopalo stopalo 14:25 07.10.2016

Re: Gledam

BebaOdLonchara
bila je kod koste diskusija o psovkama pa samo radi razjasnjenja i pravilne upotrebe

to je davno zastarelo objašnjenje.


repetitio est mater studiorum


sto se ostalog tice, vidim da sam u manjini pa necu dalje razglabati

ps: naravno da sam davao otkaz kada mi se u firmi nije svidjala atmosfera koja uglavnom i zavisi od kolegijalnih odnosa
kosta.babic kosta.babic 14:37 07.10.2016

Re: Gledam

to rade pičke.


bila je kod koste diskusija o psovkama pa samo radi razjasnjenja i pravilne upotrebe

Saglasan sa objašnjenjem iz inserta.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:15 07.10.2016

Re: Gledam

Da, to jeste jedno od ključnih pitanja. Zašto neko ne sme u javnosti podržati sopstveni stav? Strah ili stid?

У мом селу оваква су гласања такође тајна, али се увек може наслутити да ли ће бити тесно, јер у том случају на расправама пре гласања лети перје.
antioksidant antioksidant 17:42 07.10.2016

Re: Gledam

marco_de.manccini
Da, to jeste jedno od ključnih pitanja. Zašto neko ne sme u javnosti podržati sopstveni stav? Strah ili stid?

У мом селу оваква су гласања такође тајна, али се увек може наслутити да ли ће бити тесно, јер у том случају на расправама пре гласања лети перје.

razumem razliku marko,
kod tebe glasanja jesu tajna ali se stav (uglavnom) ne krije.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:13 07.10.2016

Re: Gledam

Разумем и ја проблем ту, испод сваке части је да цео колектив ћути после прочитане позитивне рецензије и онда гласа "не". Али ја тајна гласања ипак не бих дирао.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:19 07.10.2016

Re: Gledam

испод сваке части је да цео колектив ћути после прочитане позитивне рецензије и онда гласа "не".

pa u tome i jeste problem, da niko ne kaže ni "a" i da posle glasa protiv.
blogovatelj blogovatelj 19:11 07.10.2016

Re: Gledam

Da, to jeste jedno od ključnih pitanja. Zašto neko ne sme u javnosti podržati sopstveni stav? Strah ili stid?


Na primer - zove se antioksidans, a onda promeni ime u urbani gorila. Sramotno.
antioksidant antioksidant 19:48 07.10.2016

Re: Gledam

marco_de.manccini
Разумем и ја проблем ту, испод сваке части је да цео колектив ћути после прочитане позитивне рецензије и онда гласа "не". Али ја тајна гласања ипак не бих дирао.

imam poverenje u tvoju procenu ove situacije. ne razumem ali na poverenje prihvatam.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:07 07.10.2016

Re: Gledam

imam poverenje u tvoju procenu ove situacije

Не, не, ја не процењујем ову конкретну ситуацију, о овој ситуацији немам појма, ја кажем да у принципу не бих дирао тајно гласање.

У овој ситуацији једини податак којим респолажем је да нико није бекнуо кад је прочитана позитивна рецензија, а онда је већина гласала против. То је, с моје гледне тачке, недопустиво. Ако већина гласа против то онда значи да се већина не слаже с рецензијом. У том случају треба јавно говорити одмах после читања рецензије и образложити своје неслагање.

Иначе, занима ме сад и друга ствар. У "моје време", док сам још био тамо, на изборима/реизборима у редовне професоре су гласали сви, такозвани наставно-научни савет у којем су учествовали сви, од помоћног особља, преко асистената, до редовних професора. Да ли је још увек тако? Ако није, да онда питам и да ли на изборима/реизборима у редовне професоре гласају искључиво редовни професори?
antioksidant antioksidant 20:11 07.10.2016

Re: Gledam

marco_de.manccini
imam poverenje u tvoju procenu ove situacije

Не, не, ја не процењујем ову конкретну ситуацију, о овој ситуацији немам појма, ја кажем да у принципу не бих дирао тајно гласање.

У овој ситуацији једини податак којим респолажем је да нико није бекнуо кад је прочитана позитивна рецензија, а онда је већина гласала против. То је, с моје гледне тачке, недопустиво. Ако већина гласа против то онда значи да се већина не слаже с рецензијом. У том случају треба јавно говорити одмах после читања рецензије и образложити своје неслагање.

Иначе, занима ме сад и друга ствар. У "моје време", док сам још био тамо, на изборима/реизборима у редовне професоре су гласали сви, такозвани наставно-научни савет у којем су учествовали сви, од помоћног особља, преко асистената, до редовних професора. Да ли је још увек тако? Ако није, да онда питам и да ли на изборима/реизборима у редовне професоре гласају искључиво редовни професори?

nisam ni mislio na tvoju procenu ove situacije vec na procenu kako glasanje u tvom selu treba da bude
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:26 07.10.2016

Re: Gledam

procenu kako glasanje u tvom selu treba da bude

Мислио сам да је у реду дати процену о било чему, не само о свом селу.

Иначе, имам два држављанства, али гласам само тамо где своје изборе и живим.
krkar krkar 06:46 08.10.2016

Mišljenje više nije kao dupe

nego, zanimljivo mi je da nakon što predsednik komisije pročita afirmativno mišljenje i otvori diskusiju, svi ćute, niko se ne buni, ne izrazi negativan stav


Ovo je postala karakteristika nacije i/ili društva, kako god hoćete.

Prošle godine držao sam predavanje jednoj grupi od oko 25 profesionalaca mid-carreer & higher. Taman se potrefilo da se dan pre predavanja dogodilo nešto vrlo relevantno iz struke što je izazvalo vrlo podeljena mišljenja. Započeo sam predavanje ovako:

Siguran sam da ste svi čuli za jučerašnji događaj i da ste svesni da su mišljenja o njemu podeljena.

Molim sve koji misle da se radi o varijanti A da dignu ruku


(0 ruku)

Molim sve koji misle da se radi o varijanti B da dignu ruku

(0 ruku)

Molim sve koji išta uopšte misle da dignu ruku

(0 ruku)!


Žao mi je samo što iz obzira prema instituciji i organizatoru nisam mogao tu da prekinem predavanje, okrenem se i izađem. Jer je situacija zasluživala samo i jedino to.


urbana_gerila urbana_gerila 06:57 08.10.2016

Re: Mišljenje više nije kao dupe

krkar
Žao mi je samo što iz obzira prema instituciji i organizatoru nisam mogao tu da prekinem predavanje, okrenem se i izađem. Jer je situacija zasluživala samo i jedino to.



nikad od tebe panker!
krkar krkar 08:47 08.10.2016

Re: Gledam

У "моје време", док сам још био тамо, на изборима/реизборима у редовне професоре су гласали сви, такозвани наставно-научни савет у којем су учествовали сви, од помоћног особља, преко асистената, до редовних професора.


Ovako je možda bilo u vreme Slobe Miloševića. Ja sam kao student, pre Slobe, jedne godine bio član NNV i statut sam znao napamet. Za izbor u zvanje mogli su da GLASAJU samo oni koji su u istom ili višem zvanju.

Tetkice su mogle da diskutuju (iskreno, ne sećam se takvih slučajeva, obično su se u diskusijama prilikom izbora u zvanje od nenastavnika javljali samo predstavnici studenata) ali za glasanje je definitivno važio princip da glasa samo isti ili viši rang.
mirelarado mirelarado 10:20 08.10.2016

Re: Gledam

krkar
У "моје време", док сам још био тамо, на изборима/реизборима у редовне професоре су гласали сви, такозвани наставно-научни савет у којем су учествовали сви, од помоћног особља, преко асистената, до редовних професора.


Ovako je možda bilo u vreme Slobe Miloševića. Ja sam kao student, pre Slobe, jedne godine bio član NNV i statut sam znao napamet. Za izbor u zvanje mogli su da GLASAJU samo oni koji su u istom ili višem zvanju.

Tetkice su mogle da diskutuju (iskreno, ne sećam se takvih slučajeva, obično su se u diskusijama prilikom izbora u zvanje od nenastavnika javljali samo predstavnici studenata) ali za glasanje je definitivno važio princip da glasa samo isti ili viši rang.


И данас је тако. ННВ састоји се само од наставника, сарадника у настави и представника студената. На Филолошком гласање је јавно, а они који гласају против избора у више звање (дешава се) о томе дискутују пре гласања. Дешавају се, наравно, и прећутне опструкције (недоласком) а има и заговорника тајног гласања, који, бар за сада, немају довољно присталица.
nikvet pn nikvet pn 11:10 08.10.2016

Re: Gledam

krkar
Za izbor u zvanje mogli su da GLASAJU samo oni koji su u istom ili višem zvanju.


У старосоцијалистичкој ветеринарској станици осамдесетих пожелим да одем на специјализацију. Изнесем на колегијум, сви се сложе. Али мора то да одобри Збор радних људи, тако се звало. Добро. Дан пред збор пребројим стање: фирма има десет доктора и десет особља (техничари, болничари, теткице) па кажем мом болничару да ми треба његов глас за већину да то прође. Оп, каже он, оћу ал не могу, звали ме да ти пренесем како ће сви да гласају за тебе ако даш - прасе!

Помислим: даћу, али целог века после да ми звоцају... Па кажем: Добро. Кажи екипи пристајем, дајем не само прасе него и јагње и музику и певаљку али - кад завршим специјализацију. Да частим оћу, да вас митим нећу; тако пренеси.

Сутрадан на збору пијана теткица се раскрештала против и од свега испадне - ништа.

Изгледа зато тај Титов социјализам неки волеее, а неки га мрзимо из дна душе.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:59 08.10.2016

Re: Gledam

Изгледа зато тај Титов социјализам неки волеее, а неки га мрзимо из дна душе.

Лепа и тачна слика.

Симптоматично је и ово што пише Кркар, Мирела и остали. Нама се, наиме, друштво урушило. Тачније, можда и није -- него само снажније кренуло давно уцртаном путањом подобности, клијентелизма и непотизма. Стручност се не стиче радом и учинком, него се изгласава на састанцима и у кафанама и међу партијским истомишљеницима. На мом матичном факултету струја непотизма и медиокритетства и мувања превладава. Тако Јелена Триван експресно докторира а неки Предраг Мирчетић без формалних услова намеће се за предавача (сцене сличне овој на ФДУу -- све је јасно, али срамна гомила медиокритета и полуљуди на наставном већу изгласава да гравитација не постоји а вода тече узбрдо).

Тајно гласање и демократија неки пут и нису баш најбоља варијанта. Човек је широк, па се лако разгаћи и опусти. Трбе га сузити. (Парафраза ФМДа.)
tyson tyson 14:10 08.10.2016

Re: Mišljenje više nije kao dupe

Molim sve koji misle da se radi o varijanti A da dignu ruku

(0 ruku)

Molim sve koji misle da se radi o varijanti B da dignu ruku

(0 ruku)

Molim sve koji išta uopšte misle da dignu ruku

(0 ruku)!

Mislim da u današnjoj Srbiji nije u pitanju strah, kao nekada ("ne talasaj" ), već neka vrsta rezignacije, "ma šta ima koji qrac ja da se javljam", "baš nekoga briga šta ja mislim", "kao da će moje mišljenje nešto da promeni" stav.

Toga ima svuda u određenoj meri, no mi se čini da je u Srbiji danas preovlađujući.


emsiemsi emsiemsi 11:48 09.10.2016

Re: Mišljenje više nije kao dupe

krkar

...
Prošle godine držao sam predavanje jednoj grupi od oko 25 profesionalaca mid-carreer & higher.
...

О чему си држао предавање --- о пилотирању, једрењу, ватрогаству, оштрењу ножева, лонцима и поклопцима, ...
krkar krkar 13:11 09.10.2016

Re: Mišljenje više nije kao dupe

О чему си држао предавање --- о пилотирању, једрењу, ватрогаству, оштрењу ножева, лонцима и поклопцима, ...


O tome kako danas svaki idiot ima iluziju da ima jednako pravo da iskaže svoje mišljenje o svemu.

Baš sam tebe pominjao.
g.radicevic g.radicevic 13:41 07.10.2016

kome smeta

kad si uspešan, poštovan, stručan, imaš integritet, lakše je nabrojati one kojima nisi na smetnji u ovom našem svetu obrnutih vrednosti

sramota, na šta je FDU spao

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:01 07.10.2016

Re: kome smeta

kad si uspešan, poštovan, stručan, imaš integritet, lakše je nabrojati one kojima nisi na smetnji u ovom našem svetu obrnutih vrednosti

da, samo što ti koji se nisu oglasili kritikom na izveštaj komisije, ali su iskoristili pravo da bez objašnjenja daju negativan glas (koji je sasvim u suprotnosti sa tim čitanjem = saglasnost), urušavaju ustanovu u kojoj oni sami rade. gađaju govnima ustanovu u kojoj rade, gađaju studente...koliko kreten iskompleksirani moraš da budeš da do te mere ne podnosiš da neko bolji sedi pored tebe na katedri? baš sam besna.
g.radicevic g.radicevic 14:08 07.10.2016

Re: kome smeta

urušavaju ustanovu u kojoj oni sami rade. gađaju govnima ustanovu u kojoj rade,... koliko kreten iskompleksirani moraš da budeš da do te mere ne podnosiš da neko bolji sedi pored tebe na katedri?


ljudska zloba i ljudska glupost nemaju granice
za razliku od gluposti, zloba vremenom samo raste
mada ni za glupost nisam više siguran
bocvena bocvena 14:58 07.10.2016

Re: kome smeta

podrška medenici, naravno.

ali ide mi više na onu stvar ova pojedinačna borba preko medija. da l' za bolesnu decu, da l' za zapušavanje rupa na putu, da l' za biblioteku u mrduši donjoj.

vredno je hvale da kolege i studenti zalegnu za medenicu i nalupaju šamare anonimnim krljatorima. rad na faksu nije samo prestiž, tu je i platica od koje se jede i plaćaju računi.

kako medenica, tako i tetkice u mojoj školi. i one popiše otkaz. sve po zakonu. al' im slab PR. i neće biti novog konkursa.

svesna sam da se svako dizanje glasa računa, ali me frustrira toliki voluntarizam i odsustvo bilo kakve sigurnosti. džaba nam svi sindikati, sudovi, policije, kad ti sudbina na kraju zavisi od sreće i PR-a.
anonymous anonymous 15:25 07.10.2016

Re: kome smeta


bocvena
15:58 07.



ali ide mi više na onu stvar ova pojedinačna borba preko medija. da l' za bolesnu decu, da l' za zapušavanje rupa na putu, da l' za biblioteku u mrduši donjoj.


svesna sam da se svako dizanje glasa računa, ali me frustrira toliki voluntarizam i odsustvo bilo kakve sigurnosti. džaba nam svi sindikati, sudovi, policije, kad ti sudbina na kraju zavisi od sreće i PR-a.


То се зове грађанска одговорност .....солидарност ....илити грађанска иницијатива.

У оквиру нечега што се зове ....цивилно друштво.

И мене нервира, што су медији приступачнији фацама типа,Оље са презименом, него простим ликовима који се пробадају ексерима због неисплаћених плата, али јбг.

Лопта је у пољу ових других ....треба да користе сваку прилику да се изборе сами за своја права....свим законским и расположивим средствима.

bocvena bocvena 15:38 07.10.2016

Re: kome smeta

То се зове грађанска одговорност .....солидарност ....илити грађанска иницијатива.

'ajde?
mislim da sam potpuno pogrešna osoba da mi to objašnjavaš.

baš sam umorna. aj ćao

JJ Beba JJ Beba 20:09 07.10.2016

Re: kome smeta

. džaba nam svi sindikati, sudovi, policije, kad ti sudbina na kraju zavisi od sreće i PR-a.

koji sindikati?
koji sudovi?
koja policija?
to ne postoji za nas, obićene ljude, medenice, tetkice.. to sve služi za njih, da se njih održi na vlasti

dakle mora pobuna, mora na ulici, mora van institicija jer iste ne postoje
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:36 07.10.2016

Re: kome smeta

podrška medenici, naravno.

I ja se pridružujem u podršci Medenici, svim srcem.



JJ Beba JJ Beba 16:43 07.10.2016

kako kome smeta?

najbolji profesor smeta bivšim najgorim đacima, takođe profesorima
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:18 07.10.2016

Re: kako kome smeta?

najsmešnije u celoj situaciji mi je to što ne znam šta su ti koji su glasali protiv mislili da će da se desi? da im to prođe? kakvi debili, jbt. i to predaje na fakultetu...
kosta.babic kosta.babic 18:45 07.10.2016

Re: kako kome smeta?

JJ Beba
najbolji profesor smeta bivšim najgorim đacima, takođe profesorima

Oduvek je na mom fakultetu FDU tako bilo.Talentovani su pravili filmove,malo manje talentovani se bavili kritikom ili predavali.Nekom ide bolje teorija nekom praksa.
Kako vidim i moj kolega Darko je na fakultetu našao sigurnije uhlebljenja nego da juri pare,producente,snimatelje ,montažere itd. Za gospodina Medenicu nisam do sad čuo ni među kolegama. Ako svojim predavanjima deluje inspirativno na studente meni je to OK. Mada ne verujem da će od njegovih predavanja postati kreativniji.Ako ih uči da misle i da se izbore za svoje mišljenje, meni je to takođe Ok. Ali to treba pretočiti u film koji će se dopasti hiljadama gledalaca ili tek nekolicini van prosečnih. Na toj klackalici nije nikad sedeo profesor.
JJ Beba JJ Beba 18:54 07.10.2016

Re: kako kome smeta?

pičketine bre, jadnici, mediokriteti, govnari, škart.
uvek je tako najbolji smetaju. ili sami odlaze ili ih oteraju da im ne mstejau, da ne sijaju, da mogu na miru da ližu jedni drugima svoja mediokriteska dupeta
blogov_kolac blogov_kolac 20:12 07.10.2016

Re: kako kome smeta?

Ima vesti sa nesto preciznijim detaljima celog ovog skandala.

50 redovnih profesora FDU imalo je pravo glasa, tako da je za izbor trebalo 26 glasova. ZA je glasalo 24, protiv je bilo 12, a 1 uzdrzan, dok se njih 13 nije ni pojavilo na glasanju.

SRBI I IZBORI - FATALNA KOMBINACIJA, part CCLXXVII

A ceo slucaj meni deluje pre svega kao bizarno iracionalan, pa tek onda sve ostalo, jer ipak su to profesori FDU, a ne detinjasto osmisljeni likovi iz najbanalnijih spanskih serija.
urbana_gerila urbana_gerila 20:33 07.10.2016

Re: kako kome smeta?

blogov_kolac
Ima vesti sa nesto preciznijim detaljima celog ovog skandala.

50 redovnih profesora FDU imalo je pravo glasa, tako da je za izbor trebalo 26 glasova. ZA je glasalo 24, protiv je bilo 12, a 1 uzdrzan, dok se njih 13 nije ni pojavilo na glasanju.

SRBI I IZBORI - FATALNA KOMBINACIJA, part CCLXXVII

A ceo slucaj meni deluje pre svega kao bizarno iracionalan, pa tek onda sve ostalo, jer ipak su to profesori FDU, a ne detinjasto osmisljeni likovi iz najbanalnijih spanskih serija.



lako ćemo glede medenice, šta uraditi da se kolačić spasi iz kandži ovog beskrupuloznog hakera koji je, evo, počeo i da se najgrublje podsmeva svim poštovaocima kolačićevog lika i dela:

jbt, ščepa me neka anksioznost miksovana neizdrživom setom - kada vidim samo 4 rečenice u 4 besprekorno odvojena pasusa?!
tyson tyson 14:17 08.10.2016

Re: kako kome smeta?

JJ Beba
pičketine bre, jadnici, mediokriteti, govnari, škart.
uvek je tako najbolji smetaju. ili sami odlaze ili ih oteraju da im ne mstejau, da ne sijaju, da mogu na miru da ližu jedni drugima svoja mediokriteska dupeta

Ali otkud takvi na fakultetu, kao nastavno osoblje?


tyson tyson 14:25 08.10.2016

Re: kako kome smeta?

0 redovnih profesora FDU imalo je pravo glasa, tako da je za izbor trebalo 26 glasova. ZA je glasalo 24, protiv je bilo 12, a 1 uzdrzan, dok se njih 13 nije ni pojavilo na glasanju.

Gluposti. Kao da je sistem napravljen da bi se ostavilo prostora za manipulaciju. Zašto je potrebna apsolutna većina, a ne prosta? Ako neko ne nalazi za shodno da dođe i odlučuje o nečemu, njegov glas ne treba da se uzima u obzir. Takođe, apsolutnom većinom se kandidat stavlja u startu u neravnopravnan položaj, jer se praktično glas svakog neprisutnog smatra za glas protiv. Ja bih obarao takav statut, principa radi.


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:34 08.10.2016

Re: kako kome smeta?

Mada ne verujem da će od njegovih predavanja postati kreativniji.

ljudi su kreativni ili nisu kreativni, a učenje o istoriji pozorišta i drame može samo da ih obrazuje i proširi im vidike.

dok se njih 13 nije ni pojavilo na glasanju.

zar im se ne skida 30% od plate ako se ne pojave na izbornom veću? znam da na nekim fakultetima tako rade, i svi dolaze (sem kad imaju "lekarsko" opravdanje).

pičketine bre, jadnici, mediokriteti, govnari, škart.
uvek je tako najbolji smetaju. ili sami odlaze ili ih oteraju da im ne mstejau, da ne sijaju, da mogu na miru da ližu jedni drugima svoja mediokriteska dupeta

baš tako. što volim kad ovako lepo sročiš.
JJ Beba JJ Beba 18:02 08.10.2016

Re: kako kome smeta?

baš tako. što volim kad ovako lepo sročiš.

samo tako :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:49 09.10.2016

Re: kako kome smeta?

50 redovnih profesora FDU imalo je pravo glasa, tako da je za izbor trebalo 26 glasova. ZA je glasalo 24, protiv je bilo 12, a 1 uzdrzan, dok se njih 13 nije ni pojavilo na glasanj

:)))))
Ovakav isti scenario imaju i sednice na Filološkom fakultetu. Samo neko muljanje, gde se namerno ne dolazi, namerno ne glasa, laže i podmeće itsl. itd.

Moje je procena da se naš obrazovni sistem, kako onaj visoki tako i onaj niži, upravo zbog prenebregavanja autentične stručnosti, poprilično urušio.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:21 09.10.2016

Re: kako kome smeta?

autentične stručnosti

autentičnost u nas ne postoji, ili je toliko retka i dobro se krije.
urbana_gerila urbana_gerila 17:13 07.10.2016

tišina tamo!


šakoimoimedenica, studenti i javnost se pale-žare na bijednog amatera.

kada sutra-prekosutra-najkasnije u ponedeljak-sledećeg meseca-one tamo godine vučić učini da od sramotno dobrih u regionu postanemo blamantno najbolji u univerzumu, pa se, jer ne ume da planduje, na polzu graždanstva prozanima i ovim radom - tek će se tada videti šta stvarno znači biti dobar redovni profesor i(li) umetnički direktor bitefa.
Spiridon Spiridon 19:30 07.10.2016

..

sam taj osecaj da su na FDU ljudi kojima smeta Medenica je jako los. Anonimno glasanje radja sumnju i bes istovremeno. Ti isti ljudi predaju studentima ...

bar je taj FDU uvek bio (bar za mene) sinonim za nekakav otpor, zdrav razum, poslednji bastion svega onoga sto cenim kod ljudi.


jasnaz jasnaz 20:02 07.10.2016

jbg


...moram da verujem da će se 'ispeglati'! potrebno je, neophodno je da taj čovek ostane na tom fakultetu, i na taj način se, barem na tom malenom prostoru pokaže kako siledžije iz senke ne mogu uvek da pobede.
...ali se slažem i sa Bo: sve je izvesnije da šansu imaju samo oni koji su isuviše vidljivi da se sa njima može ovako igrati - ostali: kako koji, mili moji...



ivana23 ivana23 20:37 07.10.2016

***

Ivan Medenica:

Dragi studenti i drage kolege profesori FDU (naravno, -12 anonimnih, iz redova redovnih),
Pošto je apsolutno nemoguće da odgovorim na sve vaše pozive, sms-ove, fb statuse, mogu da vam odgovorim samo ovako, grupno, mada bih mnogo više voleo da svakome od vas pojedinačno pišem.
Prvo želim da znate da se osećam mirno i spokojno, ali da sam vrlo emocionalno i energetski iscrpljen, jer je ova "likvidacija" došla posle višemesečnog krvavog rada na Bitefu... Osećam se tupo, što možda i nije toliko loše jer bih u suprotnom, zbog ovolikih i ovakvih izraza podrške, neprestano plakao. A, priznaćete, to nije moj stil :)
Za one koji ne znaju šta se desilo ili nisu pročitali pismo koje sam poslao predstavniku studenata, evo ukratko: 1) na konkurs za izbor u zvanje od vanrednog do redovnog profesora na FDU za moju naučnu oblast i predmete koje predajem već godinama, javio sam se samo ja. 2) tročlana komisija je mogla da zaključi da nemam dovoljno uslova za izbor u više zvanje i da predloži da još 5 godina budem vanredni prof; ona je, naprotiv, napisala izuzetno pohvalan i detaljan referat sa svim mojim referencama i jednoglasno predložila Izbornom veću da budem izabran za redovnog profesora. 3) Na samom Izbornom veću moglo je da se diskutuje i polemiše, iznose primedbe na izveštaj komisije, ali to se nije desilo: niko nije rekao ni reč, 4) u tajnom glasanju sam "likvidiran" i nisam izabran; prema zakonu, od 01. 11. ne radim više na FDU. To su činjenice.
Odmah su se energično pobunile moja - Katedra za Teoriju i Istoriju -, Katedra za filmsku i TV režiju, mnogi ugledni profesori s drugih katedara. Naravno, ključna, meni najznačajnija i najdirljivija jeste podrška - studenata... Tako da se očekuje neki pravni izlaz iz ove situacije. Međutim, sasvim je drugo pitanje da li ću to rešenje ja i prihvatiti.
Moj glavni razlog za eventualni ostanak na FDU bili biste, kao što veoma dobro znate - vi, studenti. I, naravno, nemalo divnih kolega s kojim sam sarađivao na zajedničkim naučnim, izdavačkim i drugim projektima FDU.
Ako uspete u borbi za vaša prava, interese i pravdu, a ne za mene, ja neću imati nikakvu drugu mogućnost nego da ostanem sa vama.
Hvala još jednom na svemu. Ne treba posebno da ističem koliko me je dirnula vaša podrška.
Iz grčke tragedije znamo da je prinošenje kralja na žrtvu bio ritual ozdravljenja zajednice (nadam se da znate da je Car Edip najbolji primer). Niti sam ja kralj, ima mnogo drugih vrhunskih profesora na FDU, niti je ovo grčka tragedija, niti ja, da prostite, baš želim i volim da budem žrtva. :) Ali, ako analogiju uzmemo bar krajnje uslovno, siguran sam da će ovo "likvidiranje" biti od koristi za sve nas, pre svega - FDU.
Vidimo se za sat - a, gde drugde nego na FDU.
Hvala još jednom svima!
JJ Beba JJ Beba 20:45 07.10.2016

Re: ***

Ivan Medenica neće dobiti otkaz na FDU , Danas

jbte oni se bre zajebavaju
urbana_gerila urbana_gerila 20:53 07.10.2016

Re: ***

JJ Beba
jbte oni se bre zajebavaju


bebac, bre, dve frakcije istog polusveta, ko ih jebe!
JJ Beba JJ Beba 21:11 07.10.2016

Re: ***

urbana_gerila
JJ Beba
jbte oni se bre zajebavaju


bebac, bre, dve frakcije istog polusveta, ko ih jebe!


ma da, zato kažem da se zajebavaju
kapiram da im manjka sexa

lepo kažem fuck the system



janeberry janeberry 13:49 08.10.2016

kome smeta, kome smeta

mediokritetima, toliko je jasno.
Ivan Medenica je erudita i beskrajno prijatan covek. Sjajno pise i sve zna. Licno mi drag i apsolutno podrzavam njegovo promovisanje u redovnog profesora.
To bi fakultetu fasovalo u famozni CV a ne obrnuto.

Opet, kako se selektivno secamo, pa i emotivno. Ivan Medenica je pisao pozorisnu kritiku u strujino vreme Politike, dakle u milosevicevo vreme. Mnogima bi oci bile sad, bas sad, iskopane, ali kad mi volimo da oprostimo ono sto nam se ne uklapa u vecu sliku, lepu sliku.

Zivot pise male al i velike price. Da Medenica javno iskazuje tugu i zali se na ogroman umor. Morao je to da uradi. Mislim, ovde si svaki dan ponizen. Pa izvoli, zivi dalje.

tyson tyson 14:03 08.10.2016

Kome smeta?

Pa smeta svojim kolegama, jasno.

Ko danas uopšte radi na FDU, ko su ti ljudi?


tetris tetris 15:26 08.10.2016

Teška tema

Pre nekoliko dana je bio blog na temu izbora (doduše) nižeg naučno-nastavnog osoblja (LINK) koji je afirmativno (bar sam ja tako razumeo) govorio o ovakvom načinu izbora gde članovi kolektiva koji su stekli pravo glasa svojim naučnim zvanjem (ne isključivo i znanjem) odlučuju ko će biti primljen ili unapređen. U prilog ispravnosti takvog načina izbora budućih kolega glavni argument je bio da se ograniči moć (što preti da preraste u samovolju) jednoga čoveka (ili male grupe) koji bi svojim neracionalnim potezima mogli da ugroze budućnost celog fakulteta/katedre. Ima logike, ali negativna strana gde svi imaju pravo glasa je upravo demnstrirana na primeru Medenice.

Moguće rešenje bi bila reorganizacija sadašnjeg prilično uspavanog sistema koji vlada na BU gde su katedre skoro privatne prćije par profesora koji odlučuju da li će neko i biti uzet u razmatranje za poziciju. Dekani fakulteta se pretvaraju da su menadžeri a efektivno imaju prilično nikakvu moć da rukovode svojim zaposlenima jer profesori uljuljkani po svojim katedrama su "gluvi" za sve eventualne promene koje od njoh traži dekan. Rektor (kako to ozbiljno zvuči) je titularna pozicija koja na BU nema gotovo nikakvu ulogu. Glas/odluke/vizija te osobe nema nikakve šanse da dopre do pojedinačnih fakulteta.

Kada bi fakultet bio organizovan "top-down" umesto kao što je organizovan sada "bottom-up" možda bi ovakve scene bile ređe. Znalo bi se ko ima najveću moć (rektor > dekan > šef katedre) ali i čija je odgovornost/zasluga za neuspeh/uspeh najveća. Metrika uspešnosti jednog univerziteta može biti mesto na raznim svetskim listama, broj međunarodnih radova, učestvovajne na međunarodnim projektima, vidljivost na naučnim konferencijama...

Ne bi se naučna karijera završila sa izborom u zvanje profesora kad se dobije moć da ti više niko ništa ne može i da nikom račne ne polažeš.
tadejus tadejus 15:56 08.10.2016

Re: Teška tema

tetris
Znalo bi se ko ima najveću moć (rektor > dekan > šef katedre) ali i čija je odgovornost/zasluga za neuspeh/uspeh najveća..


čovječe u zemlji u kojoj je moguće da spališ sve do temelja i da te 10 godina kasnije izglasaju za drugu partiju po veličini..
i još u oblasti kao što je obrazovanje..
i još dok vladaju ljudi tako beskurpulozni kao ovi što su..
tetris tetris 11:01 09.10.2016

Re: Teška tema

Moguće da si u pravu ako aludiraš na to da bi na čelu univerziteta zaseo neki poslušnik i napravio ga kako vlast želi (kao da je sada mnogo drugačije), ali možda i nisič to je samo špekulacija.

U svakom slučaju sada imamo situaciju gde je komisija (pretpostavljam dovoljno stručna za predmetnu oblast) zaključila da Medenici treba dati mesto redovnog profesora. Mišljenje ostalih kolega profesora (sa raznih katedri) ne bi trebalo biti od preteranog značaja. Dekan bi uvažio zaključke komisije i Medenica bi postao profesor.

U trenutnom sistemu smo dobili to što smo dobili. Sapunsku operu gde bi sve bilo super da su se našla ta dva glasa. Tada i oni uzdržani, i protiv, i odsutni ne bi bili babaroge. Iz teksta se ne da zaključiti da je tajno glasanje uvedeno samo za ovaj izbor, a o tome nismo čuli do danas; dok nekog nije nažuljalo. Znači sve je bilo u redu sa izborima svih prethodnih profesora i niko se nije bunio i ništa pitao. Predlog komisije usvajan, svi sretni i zadovoljni (često samozaljubljeni), sistem funkcioniše... Na kraju krajeva i u zvanje vanrednog profesora je "oštećeni" bio izabran na identičan način i tada mu nije smetao sistem glasanja i nije protiv njega podigao glas (bar ne javno).
milos_mijatovic milos_mijatovic 10:16 10.10.2016

Мало сам закаснио

са целом овом причом. Једна ствар ми пара уши/очи - Меденица је био једини кандидат на конкурсу. У мом селу се на таве конкурсе јавља подоста људи, зар је могуће да се нико осим њега није хтео опробати на тој позицији?

Ето, да не буде да баш сви без резерве подржавају професора
tyson tyson 09:29 11.10.2016

Re: Мало сам закаснио

У мом селу се на таве конкурсе јавља подоста људи, зар је могуће да се нико осим њега није хтео опробати на тој позицији?

Na konkurs za izbor redovnog univerzitetskog profesora? To još nisam video u zemlji Srbiji.


marco_de.manccini marco_de.manccini 16:16 11.10.2016

Re: Мало сам закаснио

У разним селима су разни обичаји. У мом селу, приликом напредовање из ванредног у редовног профеора не постоји отворен конкурс на који може да се пријави неко трећи. Оцењује се једино кандидат за напредовање и или напредује или не.
krkar krkar 04:45 11.10.2016

Nije jedini

I Ljiljana Blagojević sa Arhitektonskog je u istoj situaciji.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana