OrkeStar za svadbe i sa'rane

BebaOdLonchara RSS / 10.08.2009. u 16:16

Ne, nije bregin (daleko bilo!). Reč je o jednoj filharmoniji iz Beograda o čijim problemima piše i komšijska štampa, ali zato naša sve ređe. O reakcijama iz Ministartva za Kulturu da ne govorimo. Mislim, reakcije nisu problem, reakcija - nema, te stimuvezi, one nisu problem, right? Da ponovimo: ko *jebe kulturu, važno je da mi imamo najjeftinije cigarete i alkohol (a bogami i drozzzu) u regionu. Ako uštedimo na kuglama sladoleda kako kaže ministar Miškosavljević (vidi post Srdjana Mitrovića "Sjaši više!"), možda uspemo da kupimo deci patike kod Miška. Pa mislim, ne može i jare i pare?!

Za karte nove sezone BF ćemo imati. Ja bar hoću.

Prenosim tekst 

Nedjeljni Jutarnji | Detalji
Sviramo po kućama, svadbama, razvodima i sprovodima
Piše: Branimir Pofuk


Otkako se pročulo da je Beogradska filharmonija bez novca, a direktor kuvertirao ostavku, na noge su digli cijelu javnost. Mi smo u Beogradu provjerili koliko je situacija loša po Filharmoniju

Sve je počelo 27. veljače ove godine, kada je u Ninu preko čitave stranice objavljen oglas sljedećeg sadržaja: “Nacionalni orkestar Beogradske filharmonije, sa osamdesetpetogodišnjom tradicijom i bogatim repertoarom, svira po kućama povoljno. Požurite i po promotivnim cenama priuštite svojim najmilijima nezaboravne trenutke: venčanja, slave, krštenja, rođendane, razvode, sahrane... Nudimo i posebne pakete za inauguracije.

Orkestar je slobodan svakim danom osim petka, kada svira na Kolarcu.

Imamo garderobu za sve prilike.”

Povrh teksta bila je slika orkestra, a ispod nje naslov: “Otkrijte zašto više nismo samo tamo!” Bila je to parafraza prošlogodišnje medijske kampanje u kojoj je Beogradska filharmonija publiku na svoje koncerte pozivala sloganom “Otkrijte zašto su svi tamo!”

Beogradska filharmonija, naravno, nije krenula na vjenčanja, razvode i sprovode, nego je oglas bio najefektnije moguće upozorenje javnosti na loš položaj filharmonijskih muzičara koji su, pojedinačno, zbog malih plaća doista prisiljeni “tezgariti”. Poneki, kažu, znaju zasvirati i na savskim i dunavskim splavima, ali, “tezga” ipak u prvom redu znači gostovanje u ostala dva beogradska orkestra - opernom i radijskom, te rad po muzičkim školama ili davanje privatnih instrukcija.

Ostavka Ivana Tasovca

I u Srbiju je stigla kriza pa tamošnjeg ministra kulture Nebojšu Bradića vjerojatno uz tolike mnogo ugroženije slojeve nije previše zabrinuo protest filharmoničara, iza kojeg je na njegov stol smjesta stigla i ostavka Ivana Tasovca, direktora Beogradske filharmonije. Tim više što je tih dana ostavku dao i ravnatelj Narodnog pozorišta, poznati beogradski glumac Predrag Ejdus.

Kulturna se javnost tek malo uskomešala, a vlast je odgovorila primjedbama o načinu poslovanja te kazališne kuće, za koju je i sam Ejdus u intervjuima priznao da je danas više socijalna nego umjetnička ustanova.

Ali, Beogradska filharmonija pod upravom Ivana Tasovca tijekom posljednjih osam godina postala je nešto sasvim drugo, a javnost je to prepoznala. I to ne samo kulturna, i ne samo srpska. Samo nekoliko dana nakon što je Tasovac ponudio, a ministar kulture spremno prihvatio njegovu ostavku, nudivši mu pri tome, sasvim apsurdno, da sjedne na netom ispražnjenu Ejdusovu stolicu u Narodnom pozorištu, cijela se stvar digla na razinu višu od ministarske. Na adresu samog predsjednika Republike Srbije stiglo je pismo s potpisom koji se nikako nije mogao ignorirati: Borisu Tadiću iz Los Angelesa pisao je Zubin Mehta. Izrazio je zabrinutost zbog “oskudnih sredstava koje vlada Republike Srbije izdvaja za Beogradsku filharmoniju koja je poslije petooktobarske revolucije, zahvaljujući velikom zalaganju direktora Ivana Tasovca, ponovo dostigla vrlo visok međunarodni nivo”.

Hip hop za orkestar

Podsjetivši Tadića na njihov susret u Beogradu, a bilo je to upravo na koncertu koji je Mehta održao s Beogradskom filharmonijom, slavni je dirigent u nastavku napisao kako je “narodu Srbije zaista potrebno da ova sjajna grupa muzičara ostane na tom najvišem nivou” te predsjednika ne zamolio, nego pozvao da “učini sve što je u njegovoj moći kako bi utjecao na one koji su zaduženi za financijsku podršku ovog izuzetnog orkestra da daju sve od sebe i u velikoj mjeri povećaju godišnja sredstva...”

Prije srdačnog pozdrava slavni je dirigent, nipošto slučajno, Tadića još jednom podsjetio na njihov beogradski susret. Naime, beogradski su filharmoničari na dva koncerta u Sava centru svojim entuzijazmom, energijom i kvalitetom toliko oduševili maestra Mehtu da se on odrekao honorara namijenivši ga zakladi Zubin Mehta za Beogradsku filharmoniju s ciljem obnove instrumenata. Sličnu zakladu Mehta je osnovao još samo za Izraelsku filharmoniju.

Po medijima je nakon toga, u brojnim člancima, intervjuima i komentarima uglednih potpisnika krenula prava pobuna, a na Facebooku se u samo dva dana grupi podrške Tasovcu i Filharmoniji pridružilo više od osam tisuća ljudi. Direktorova ostavka proslijeđena je vladi, koja ju sve do sada nije prihvatila. Ako bude imalo pameti, sigurno i neće. Na stranu Beogradske filharmonije stali su čak i hiphoperi. Grupa Beogradski sindikat napravila je pjesmu “Disident” i posvetila je Tasovcu i Beogradskoj filharmoniji.

Prvi su je put i otpjevali na koncertu zahvalnosti kojom je Filharmonija, pred koju je Tasovac tada demonstrativno stao i kao dirigent, željela zahvaliti svima koji su je podržali. A reakcije su ih potpuno zatekle i iznenadile, priča mi glasnogovornica Nevena Šinka. Nisu ni sanjali da će dobiti toliko pisama, e-mailova, faksova, telefonskih poziva, pa čak i tortu koju im je donijela jedna baka koja je isto tako pekla kolače studentima koji su demonstrirali protiv Miloševića.

Podrška i zanimanje javnosti pretaču se ovih dana i na filharmonijsku blagajnu gdje prodaja tri, umjesto dosadašnja dva pretplatnička ciklusa ide bolje nego ikada ranije. Nedavno je, upravo za vrijeme mog razgovara s njim, Tasovcu jedan od suradnika uzbuđeno došao reći da je broj prodanih abonmana prešao tisuću.

Simboli poštenog rada

Ivan Tasovac i Beogradska filharmonija postali su tako simbol i sinonim svih onih koji, za razliku od nesposobne i rasipne vlasti, svoj posao rade savjesno, temeljito i pošteno, a od države očekuju ništa više i ništa manje nego da njihov rad prepozna i pravedno nagradi. Tasovac, stoga, ne pristaje na usporedbe BGF-a s bilo kojom drugom državnom kulturnom institucijom, pa ni sa “slučajem Narodno pozorište”.

- Mi smo posao pošteno odradili i sada smo, onako, s bijelom salvetom preko ruke, došli s računom i da vidimo koliko to državi vrijedi - govori mi Tasovac u beomski uređenom kafiću - klubu Beogradske filharmonije subverzivnog imena Informbiro. Ne pristaje na uravnilovku sovjetskog tipa, ni on, ni njegovi muzičari, što su mi posvjedočili koncertni majstor Miroslav Pavlović i solist na engleskom rogu Nenad Marinković.

Obojica znaju kako je u Filharmoniji bilo prije Tasovca, a kako je danas.

- Sada je puno teže i puno ljepše raditi u orkestru - kaže Pavlović koji je svoju jadnu, kako sam kaže, poluamatersku violinu zamijenio vrijednim instrumentom kakve su dobili i svi ostali muzičari: puhače i udaraljkaše opskrbila je velika, pola milijuna dolara vrijedna donacija japanske vlade, a sljedeći Mehtin primjer gudački su instrumenti nabavljeni s milijun eura, koliko je Filharmonija dobila od Nacionalnog investicijskog plana. Samo, država nikako da shvati, kaže Tasovac, da treba investirati i u ljude i da na tim instrumentima netko mora i svirati. I to ne bilo kako. A Beogradska filharmonija to što je danas nije postala ni slučajno, ni preko noći.

Slatka diktatura

Zatekao je zapušten orkestar, bez stalnog koncertnog ciklusa i pretplata, u oronuloj zgradi za koju kaže da je bila pravi spomenik vremenu Slobodana Miloševića. Svoj način upravljanja zove “slatkom diktaturom”. Sve je vrlo opušteno i otkačeno, osim vremena između 9.25 i 13 sati kada su probe, i koncerata koji počinju točno u 20 sati, kada se vrata zatvaraju, a dirigent izlazi na podij. U početku bi, kaže, i do osamdesetak ljudi znalo ostati pred vratima, ali danas više nitko ne kasni. Orkestar je pomlađen do prosječne dobi od tridesetak godina, kvaliteta podignuta, umjetnici svjetskog renomea zainteresirani, a isto tako i menadžeri. Pola sata prije svakog koncerta u Kolarcu o programu te večeri publici predavanje drži mlada muzikologinja Aleksandra Paladin, priređuju koncerte i za djecu, a prošli Novogodišnji koncert pod naslovom “Rame uz rame” svirao je orkestar u kojem su do filharmoničara za svakim pultom i na svakom glazbalu sjedila najnadarenija djeca iz muzičkih škola Srbije.

Obnovljeni su i zgrada i instrumentarij, sređena administracija i uprava, pronađeni brojni sponzori. Ukratko, Ivan Tasovac postao je najuspješniji ravnatelj najuspješnije kulturne institucije u Srbiji. I baš zato, nakon što su podnijeli sve žrtve i pokazali da hoće, znaju i mogu ne pitajući za plaću, Tasovac više, kako sam kaže, nije imao obraza od muzičara tražiti jednaku kvalitetu i rad za 300-400 eura mjesečno. Očekuje da njihova plaća bude barem onolika koliko imaju njihovi kolege u Zagrebu i Ljubljani, a to je barem dvostruko više.

Na veliko čuđenje ministara, bez obzira na krizu, u tome imaju i podršku javnosti, kojoj se od prije dva tjedna obraćaju i novom propagandnom kampanjom za novu koncertnu sezonu pod sloganom: “U inat svima i usprkos svemu!” i slikom pesnice koja steže gudalo. Svijet je već vidio svakakvih revolucija, a u Beogradu je, ako država ne popusti, na pomolu filharmonijska!


Ivan Tasovac preporodio je Filharmoniju

Koliko para, toliko muzike! Ta na cijelom Balkanu omiljena uzrečica često služi kao opravdanje svake vrste aljkavosti u bilo kojem poslu, a naročito u institucijama u kojima se kruh doista zarađuje sviranjem. Ali ne i u Beogradskoj filharmoniji od kada joj je direktor Ivan Tasovac. On je mnoge balkanske predrasude i navike okrenuo naopačke, što znači onako kako treba.

Umjetno plave i prirodno raščupane kose taj je čovjek - narodski rečeno - lud ko kupus. To je o njemu mislio i glasoviti slovenski dirigent Uroš Lajovic kada ga je Tasovac iz Beograda 2001. počeo telefonom progoniti po Ljubljani i Beču, nagovarajući ga da dođe dirigirati u Beograd. Lajovic o Tasovcu, kao što mi je sam više puta potvrdio, to isto misli i danas, nakon što je odradio četverogodišnji mandat šefa dirigenta Beogradske filharmonije, a i dalje s veseljem dolazi svake sezone održati nekoliko koncerata.

Doveo stručne majstore

Taj “ludi” Tasovac Lajovica je definitivno slomio kada ga je jednog dana nazvao i rekao: “Ja sam u Ljubljani i ne odlazim dok me ne primite”. A stigao je preko Mađarske, bez vize, samo on zna kako. Slovenski maestro i profesor bečke Muzičke akademije pristao je na ručak, koji je potrajao do kasnih noćnih sati. Tasovcu je obećao da će doći u Beograd dirigirati jedan koncert, bez ikakvih obaveza. Muzičari i ljudi su ga osvojili i ostao je četiri godine na mjestu šefa dirigenta.

Tasovac je i sam glazbenik, pijanist koji se 11 godina, sve do magisterija 1991., školovao na moskovskom Konzervatoriju Čajkovski. Blizak ljudima iz tadašnjeg DOS-a, vratio se u Beograd nakon pada Miloševića i prihvatio se mjesta direktora Filharmonije.

Brusitelj kvalitete

 Od tada, osim mjesec dana nakon postavljanja, nije više održao ni jedan koncert jer je shvatio da i jedan i drugi posao zahtijevaju potpuno predavanje. Ali, još uvijek sam za sebe kaže da je pijanist na privremenom radu direktora Filharmonije.

Uglavnom, dobro je znao da je Uroš Lajovic, jedan od najboljih dirigenata čitave bivše Jugoslavije, vrstan orkestralni pedagog i pedantni brusitelj kvalitete svake orkestarske dionice pojedinačno. Upravo zato ga je i tražio. Kaže kako nijednog starog i nedovoljno kvalitetnog muzičara nije morao otpustiti: tempo rada bio je takav da su sami odlazili svi koji ga nisu mogli pratiti.

 

ps. text je preneo i B92. 



Komentari (83)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Biljana 77 Biljana 77 16:40 10.08.2009

"Nije to najgore što nam se događa"

- rezignirana je rečenica pok. Ljube Tadića u filmu Bure Baruta. Ironično, u ulozi člana filharmonije.. I nije najgore, najgore je što niko ne priča o tome... Da li moguće da je za našu javnost ovo tema od manjeg značaja nego za hrvatsku javnost? Kod nas je zaista svako čudo za tri dana..
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:00 10.08.2009

Re: "Nije to najgore što nam se događa"

Kod nas je zaista svako čudo za tri dana..

pa da. a najgore po nas bi bilo da BF nestane, ali bi to po ministru cenim verovatno najbolje resenje. jedan problem manje i jedna nekretnina za prodaju vise...
e, cak mi vise nije ni muka. to mi najvise smeta.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 16:43 10.08.2009

šta će nama šoferima kuća

kad je naša kuća putujuća...

tako ti je i sa filharmonijom. šta će to nama kad imamo Pink.
nekako mi dođe žao da vidim Tasovca kao člana žirija u emisiji "Srbija ima talenat" na Pinku.
šta da se radi.

ps. došla si na moju naslovnu stranu kao specijalna gošća
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:54 10.08.2009

Re: šta će nama šoferima kuća

ps. došla si na moju naslovnu stranu kao specijalna gošća



taj Talenat, to ne gledam (Pink ne gledam, jbg...gledala malo dok je bio onaj grand sprovod sa pevacima tek da upoznam neprijatelja ) ali ako vec idemo u amerikanizaciju (najgoreg tipa, uzeti od us sve sto ne valja), nedostaje mi taj NYC-part.
marta l marta l 17:34 10.08.2009

off topic

"Srbija ima talenat"

ovako su to preveli?? srbija ima temperaturu.....
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:36 10.08.2009

Re: off topic

srbija ima temperaturu.....

mislim da srbija ima pileći grip. zahvatio je ceo mozak...
Unfuckable Unfuckable 18:50 10.08.2009

Re: off topic

zahvatio je ceo mozak...

tkzv "moždAni grip"
sa akcentom na A
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:14 11.08.2009

Re: off topic

tkzv "moždAni grip"
sa akcentom na A

vec opasno sumnjam na lude krave u nasim glavama
Bili Piton Bili Piton 00:48 12.08.2009

Re: šta će nama šoferima kuća

Srđan Mitrović
nekako mi dođe žao da vidim Tasovca kao člana žirija u emisiji "Srbija ima talenat" na Pinku.


Njemu tu svakako nije mesto po poretku stvari (overqualified for the job) ali mislim da ga ne treba zaliti, jer, poznajuci ga, znam da u tome uziva, prvo i osnovno, a drugo, sumnjam da to radi za dz.
dali76 dali76 16:51 10.08.2009

sta treba

da se desi pa da doticni ministri srpski "progledaju".
Ko je tu gori
oni koji javnost vuku za nos il oni koji dopustaju biti povuceni za nos?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:57 10.08.2009

Re: sta treba

Ko je tu gori
oni koji javnost vuku za nos il oni koji dopustaju biti povuceni za nos?

eeee, to je pravo pitanje!
ivana23 ivana23 16:56 10.08.2009

Oglas

shumska shumska 17:02 10.08.2009

Re: Oglas

ovi momci su napravili u aprilu koncert podrške Beogradskoj Filharmoniji
shumska shumska 17:05 10.08.2009

evo kako zvuče zajedno

pesma Ljiga

ajmo ko daje više za lažne aukcije, potplaćene sudije i legla korupcije...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:40 10.08.2009

Re: evo kako zvuče zajedno

ajmo ko daje više za lažne aukcije, potplaćene sudije i legla korupcije...

oni su priceless, koliko god da damo, malo je
sinergija92 sinergija92 23:45 10.08.2009

Sa' cu Bebi da dignem pritisak :)))

Ovaj tekst mi se dopao, pa sam ga vec jednom citirao (drugim povodom) ....Ovo je razmisljanje jednog Nislije, objavljeno na lokalnom sajtu. Ne svrstavam se ni na ciju stranu, samo mislim da je diskusija kvalitetnija kada ima i disharmonije (za razliku od muzike )

Bebo, za tebe......

"Nedavna bura oko ostavki Predraga Ejdusa i Ivana Tasovca, sada već bivših direktora Narodnog pozorišta, to jest Beogradske filharmonije, naizgled je jedna od veoma čestih ali istovremeno i čisto prestoničkih nepogoda koje ni na koji način ne bi trebalo da se tiču jednog, recimo, običnog, naivnog Nišlije, prosečnog poreskog obveznika. Ali kao što rekoh, samo naizgled...

Da vidimo šta fakti kažu. Za Narodno pozorište, taj bastion prestoničke (u daljem tekstu, a očigledno i realnosti čitaj: srpske) kulture, i njegovih ni manje ni više nego 805(!!!!!!!!!!) zaposlenih, iz budžeta Republike Srbije (ovo poslednje očigledno može da se čita i kao – prestonička kasa), ljubaznošću nadležnih i njihovih glasača izdvojeno je tričavih 832 miliona dinara (!) od čega, pazite sad ovo, na plate zaposlenih odlazi 619 miliona, a na programe 99, to jest osam puta manje! A i to što oni karte za svoje predstave, a sudeći po broju zaposlenih sva je prilika da ih je jedno par hiljada po sezoni, naplaćuju po tržišnim cenama, nije ih sprečilo da uđu u dugovanja od nekih, ’ej bre, 800 hiljada evra, koji je, gle čuda, namirila država od, pogađate, novca valjda svih građana.

Idemo dalje. Beogradska filharmonija se takođe finansira novcem i građana koji nisu iz prestonice, ovaj put sa nešto skromnijih 140 miliona dinara. A 2007. godine, prema nekim izvorima, ovi muzikanti na nivou su iz narodne kase dobili još skromnijih milion evra za nabavku instrumenata i ostalih unikatnih violina. Sad valjda mogu unikatno da sviraju prestoničanima na uvce zahvaljujući i ostatku Srbije, bez da se, ne daj bože, dira budžet grada Beograda. Opet, o novcu od prodaje karata ni reči. Možda ga vraćaju tom dobrostojećem srpskom narodu koji ih tako velikodušno i izdašno potpomaže, treba nešto i za poslanike da ostane.

I sve to valjda zato što su to institucije od opštenarodnog značaja, o samozaštiti ni reči. Pa ja se bre nešto ne sećam da je ta filharmonija ikada dolazila u Niš da nam pokaže svoje umeće prebiranja po žicama unikatnih violina. Možda su, eventualno išli Palmi pod noge, tamo u Jagodinu, sve zajedno sa Betovenom i Šopenom. Voli čovek, a i njegova reč daleko odjekuje, nije ni čudo kad se dere sa vrha žirafe. Ili pak da ova gospoda glumci, k’o hiljadu kaplara, dođu u ovo naše jadno pozorište pa da održe jednu od mnogih remek dela dramske umetnosti. I još da kažu „Građani sela Niša, pošto vi zdušno i voljno finansirate našu umetnost, evo mi ćemo sad da vam se odužimo tako što ćemo vam karte za predstavu naplatiti samo bednu črvenu (zaposleni u gradskoj upravi imaju popust 50%). Znate, mi bismo možda i besplatno igrali za vas, ipak nam omogućavate da se besplatno oblokavamo i prežderavamo onih nedelju dana na Filmskim susretima, red je da vam se odužimo, ali vidite i sami da grcamo u dugovima, nema mnogo tezgi, reklama i kvizova od kojih možemo da punimo napaćeni umetnički buđelar...“ I svima bi nam, verujem, srce bilo na mestu...

A kako nam je tek toplo oko srca kad se setimo koliko još pozorišta ima kulturna i ina prestonica Srbije, Balkana, Evrope, ma galaksije bre. Pa još par orkestara, pa Belefa, Bemusa, Bitefa, Bifteka, čega li već, pa po jedan džez&bluz festival za svako godišnje doba, pa kulturno proleće, pa leto, jesen, zima, januar, februar, mart... pa fešnselekšni, kolekšni, vikovi, festovi i sve to od nacionalnog značaja (kao da oni umeju da prave nešto drugo), finansirano, ako ne u potpunosti, a ono barem delom i novcem građana koji nikada u životu nisu kročili u grad od nacionalnog značaja...

I za to vreme ostatak Srbije uživa u neasfaltiranim ulicama, uništenoj privredi, porodilištima bez klime i redovima ispred javne kuhinje, kakvo pozorište, kakve filharmonije, kakvi bakrači. Ko nam je kriv kad nismo od nacionalnog značaja. Samo nam ostaje da „skačamo od sreću“ što je velikodušni ministar s bradom obećao da će duplirati pomoć Nišvil džez festivalu na neverovatnih 20 hiljada evra...

Na kraju, prosečan poreski obveznik od nenacionalnog značaja ne može a da se ne zapita dokle će prestoničani državni budžet koristiti kao svoju priručnu kasu? Dokle ćemo morati da gledamo kako troše naše pare na njihove institucije, njihove festivale, njihove plate, dnevnice i bonuse, i pritom kao knezovi kod dahija odlazimo na sastanke koje nam zakazuju u devet sati ujutru, kao da smo tu u komšiluku, ne bismo li izmolili koju crkavicu?

Ja na to odgovor nemam. Znam samo da će to dahijanje trajati sve dok budemo ćutali. Knez Miloš ipak nije bio u pravu. Nema više gde da se stisne. U stvari ima, al’ to nije za napisati...
Homer Karabeg

Svoje mišljenje o dubini guše i još koječemu možete poslati na mejl izdubineguse@niscafe.com
Ne obećavamo da ćemo ga ozbiljno razmotriti... "
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:40 11.08.2009

Re: Sa' cu Bebi da dignem pritisak :)))

pazi, sustina problema je jasna. centralizacija srbije jeste problem, ali i da bi postojali festivali po drugim gradovima moraju tu odluku doneti tamosnji gradski sekretari za kulturu ili vec udruzenja, pojmanemam. ne moze niko iz BG da osnuje festival u kragujevcu ili nišu. ok, moze, ali nije logicno.

nisam sigurna da fešnselekšn dobija kintu, ali je zanimljivo da koleza iz nisa nije pomenuo Exit, koji nije iz BG i koga nisu osnovali beogradjani. Exit takodje guta kintu vojvodjana i novosadjana, ali to kolezi izgleda ne smeta. pritom, exit evidentno zaradjuje, da se ne lazemo. opet je zanimljivo da su dva najveca i najznacajnija festivala (doduse, najsire shvacene popularne muzike), Exit i Guča, upravo - van beograda

o narodnom pozoristu sam vec pisala, ali kapiram da se tamo I DALJE ISPLACUJU PLATE ZA NERAD!!!!

BF Mora da ima instrumente da bi radila. ne bih dalje o tome, jer je pomalo maliciozan na tu temu. nego, zar nis grad nema svoj orkestar? imaju akademiju, logicno je da imaju? odakle se to placa?

opet, glavni gradovi u vecini zemalja i vuku najvece pare iz budzeta, zar ne? tako da, ako uspemo da zanemarimo tu eksplicitnu centralizaciju tipa "vreme u beogradu i ostatku srbije", glavni gradovi su i glavne turisticke, kulturno-umetnicke destinacije i glavni politicki centri moci. jbg. tako je svuda, sto ne bi i kod nas? ako ikada srbija krene da se cepa na regione (sto je kul!), nis ce da postane glavni u svom reonu. opet, volela bi da pitam ljude iz okoline nisa kako im se cini to sto nis ipak ima nesto od kulturnih sadrzaja, a oni - nista

a majstor daje email ali se ogradjuje: mozda i ne procitam. malo me smaraju ljudi tipa "ja sam vam rekao sta imam, dalje necu ni da slusam". ??

a tebi veliko hvala za ovaj copypaste!!!
topcat topcat 17:04 10.08.2009

...

daleko od toga da BF ne zaslužuje veće plaće i bolje uvjete za rad...ali...

Poneki, kažu, znaju zasvirati i na savskim i dunavskim splavima, ali, “tezga” ipak u prvom redu znači gostovanje u ostala dva beogradska orkestra - opernom i radijskom, te rad po muzičkim školama ili davanje privatnih instrukcija.


Svirati ponekad u susjednom orkestru nije sramota.
Ponekad zasvirati na splavima isto tako ne bi smio biti takav problem i sramota muzičarima koji u prosjeku imaju 30-ak godina.
Ako im je podučavati (da li u školi ili privatno) ispod časti, ne treba nas čuditi takav stav prema klasičnim muzičarima.
Da idem dalje - ako misle da je posao profesora degradirajuć za njih "velike svirače" - nek ih bude sram!
I sami bez svojih pedagoga ne bi bilo to što jesu i malo realnosti ne bi škodilo.
Bilo bi idealno kad ne bi trebali...ali ako može ekipa iz NY phil ili MET-a gažirati i predavati po školama, može i ona iz BF.
shumska shumska 17:09 10.08.2009

Re: ...

još ova i neću više - posvećena Beogradu

da li se sećaš kako bilo nam je pre, posle svega šta je ostalo - moj Beograde....
edit - to je pesma Disident koju autor spominje u tekstu
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:29 10.08.2009

Re: ...

mislim da si generalno upravu, samo moram da navedem da je prosek plate u BF manji nego prosek profesora solfedja ili bilo kod instrumenta u nizoj muzickoj skoli. profani rade u proseku 15-20 sati nedeljno a racuna im se priprema jos toliko, ako se ne varam. moj brat koji radi kao korepetitor (bio profa klavira pa ga smaralo) se prakticno nikada ne priprema za cas, sve cita s lista i onoliko koliko mora da "vezba" sa ucenikom koga prati na koncertu/ispitu, koji su dva puta godisnje. on ima vecu platu od prosecnog muzicara BF. i on drzi pritavne casove i svira letu u kafani da bi zaradio vise, jer mu nije dovoljno. pofani na fakultetu rade za oko 800-1000 dinara po casu (+jos jedan za pripremu), docenti manje (nesto vise od ovih iz srednje skole). BF ima manje od svih njih. mislim da nije fer.

opet, mislim da covek koji svira svadbu do 4am, ne moze dobro da svira sutradan na probi ili da drzi cas solfedja. to je radio moj bivsi profa solfedja koji je bukvalo spavao na casovima koji dolaze posle kafanskog tezgarenja. kafana, zasto ne, ali ne po svaku cenu.
topcat topcat 17:52 10.08.2009

Re: ...

BebaOdLonchara
BF ima manje od svih njih. mislim da nije fer.

opet, mislim da covek koji svira svadbu do 4am, ne moze dobro da svira sutradan na probi ili da drzi cas solfedja. to je radio moj bivsi profa solfedja koji je bukvalo spavao na casovima koji dolaze posle kafanskog tezgarenja. kafana, zasto ne, ali ne po svaku cenu.


Apsolutno podržavam da se orkestru poveća plaća.
Samo mi se malo ne sviđa stav...

Što se pospanog profesora solfeggia tiče, sve mi je jasno pošto nije tajna da je moj svirao u Atomcima. : ))
Tko se zaista priprema za nastavu? Možda prvih godina i kasnije oni koje smatraju "luđacima" jer izmišljaju nekakve projekte za klasu, vode klince na natjecanja itd. Korepetitor u nižoj glazbenoj...mislim...šta taj priprema? Suzuki book I? Kasnije isto tako - kad jednom nauči repertor uglavnom ponavlja i ne vježba.
Nije tajna da im tako i nivo opada...
Nažalost, vrijeme je takvo da danas muzičar mora moći sve - i orkestar i pedagogija, ansambli, solo...problem je što je susret s realnošću često šokantan - zamisli, umjesto da svira Čajkovskog s orkestrom (rekli su mu da to muzičar inače radi), on pimpla valcer na "klasičnom jutru" u nekom sumnjivom lokalu.

Idealno bi bilo da ne mora misliti o egzistenciji i da se može na miru posvetiti muzici.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:03 10.08.2009

Re: ...

Samo mi se malo ne sviđa stav...

pa stav je srpski malo nas zna sta sve svetski orkestarski muzicari rade da bi ziveli pristojno, ali to ne zna raja. to se zove cini mi se - PR
topcat topcat 18:05 10.08.2009

Re: ...

BebaOdLonchara

to se zove cini mi se - PR


I PBS - posljedica bivšeg sistema.

Bili Piton Bili Piton 00:23 12.08.2009

Re: ...

BebaOdLonchara
opet, mislim da covek koji svira svadbu do 4am, ne moze dobro da svira sutradan na probi (...). kafana, zasto ne, ali ne po svaku cenu.


Ne da ne moze dobro nego ne moze nikako, na probi ce spavati a na koncertu uvece zevati i otaljavati, ako na njega ne zakasni, posto je dremnuo popodne da se ne bi srusio.
topcat topcat 02:32 12.08.2009

Re: ...

Bili Piton

Ne da ne moze dobro nego ne moze nikako, na probi ce spavati a na koncertu uvece zevati i otaljavati, ako na njega ne zakasni, posto je dremnuo popodne da se ne bi srusio.

E jbg sad...valjda postoji prioritet u toj nekoj muzičkoj glavi.
Jedan posao na prvom mjestu, a drugo je dodatno - kad i ako se stigne.
Ima ih koji rade sve pa niš...pa tako i zvuče.

edit, p.s. & trol:
sinoć je u Puli bilo veliko nevrijeme, a ovo na ćošku je muzička. : ))



pripremalo nas za "plivanje"




BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:30 13.08.2009

Re: ...

E jbg sad...valjda postoji prioritet u toj nekoj muzičkoj glavi.

pa ako on za jedno vece u kafani zaradi pola plate koju dobija kao muzicar u orkestru, eto ti prioritet...e da se to ne bi dogadjalo, ona mu postavis prioritet vecom platom. prosto.

sinoć je u Puli bilo veliko nevrijeme, a ovo na ćošku je muzička. : ))

e, ja sam jednom bila u puli i upravo je bila ovakva poplava. nikada nisam dozivela da mi je voda zaista preko kolena bila! isli smo na opatijsku tribinu preko pule i sacekala san poplava
a ta tribina je bila nesto: ako ti sviraju shit, idi da se ubijes, jer drugu sansu ces imati - nikad.
niccolo niccolo 17:29 10.08.2009

Svaka čast

za Zubina Mehtu, tu vest da je pisao Tadiću sam bio propustio...

A što se tiče ministra i ostalih
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:38 10.08.2009

Re: Svaka čast

tu vest da je pisao Tadiću sam bio propustio...

izleda da je i Tadić propustio tu vest
niccolo niccolo 17:46 10.08.2009

Re: Svaka čast

BebaOdLonchara
tu vest da je pisao Tadiću sam bio propustio...

izleda da je i Tadić propustio tu vest


Alava Alava 18:06 10.08.2009

Re: Svaka čast

BebaOdLonchara
tu vest da je pisao Tadiću sam bio propustio...

izleda da je i Tadić propustio tu vest

Meni se čini da se ta bolest neobaveštenosti prenosi tamo sa kolena na koleno
ivana23 ivana23 18:07 10.08.2009

Nastupajuca sezona

topcat topcat 18:11 10.08.2009

Re: Nastupajuca sezona

bolje bi im bilo da vježbaju sa ovakvom propagandom...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:46 10.08.2009

Re: Nastupajuca sezona

bolje bi im bilo da vježbaju sa ovakvom propagandom...

videcemo na jesen.
g.radicevic g.radicevic 18:50 10.08.2009

Re: Svaka čast

Meni se čini da se ta bolest neobaveštenosti prenosi tamo sa kolena na koleno


mislish s'dupeta na dupe
bice da je fotelja prenosilac
izvinjenje zbog vulgarnosti
Unfuckable Unfuckable 18:54 10.08.2009

Re: Svaka čast

mada, ja mislim da bi bilo jako loše ako bi sada to opet rešavao Tadić, a ne onaj ko treba to da reši.
Onda bi smo imali na delu preskakanje nadležnih institucija
tj totalnu, malo izvitoperenu ali već viđenu autoritarnu monarhiju
g.radicevic g.radicevic 19:02 10.08.2009

Re: Svaka čast

mada, ja mislim da bi bilo jako loše ako bi sada to opet rešavao Tadić,

BoTa vrati se, sve ti je oproshteno
kad chujem ove tvoje ministre
ti tak drazzesno lupash
ivana23 ivana23 19:44 10.08.2009

Re: Svaka čast

g.radicevic
mada, ja mislim da bi bilo jako loše ako bi sada to opet rešavao Tadić
BoTa vrati se,
sve ti je oproshtenokad chujem ove tvoje ministre
ti tak drazzesno lupash

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:50 10.08.2009

Re: Svaka čast

ti tak drazzesno lupash

bota je demagog sa stilom u odnostu na ministre
g.radicevic g.radicevic 20:45 10.08.2009

Re: Svaka čast

bota je demagog sa stilom u odnostu na ministre

imaju oni stila, nije da nemaju
za drpanje
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:19 10.08.2009

Re: Svaka čast

imaju oni stila, nije da nemaju
za drpanje

pazidatikazemjedunstvar, u pravu si
ecce-florian ecce-florian 22:40 14.08.2009

Re: Svaka čast

BoTa vrati se, sve ti je oproshteno


bota je demagog sa stilom u odnostu na ministre

Valjda s'gitarom , zar ne?
Jedino ne znam zašto nabira čelo dok svira gitaru.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:31 15.08.2009

Re: Svaka čast

Jedino ne znam zašto nabira čelo dok svira gitaru.

emoucija
dragoljub92 dragoljub92 18:05 15.08.2009

Re: Svaka čast

BebaOdLonchara
Jedino ne znam zašto nabira čelo dok svira gitaru.

emoucija

težak umni napor
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 03:13 16.08.2009

Re: Svaka čast

težak umni napor

pa nego? ti mislis on to radi svaki dan, taj tezak umni rad?! eeeee, ala si ti naivan...
dragoljub92 dragoljub92 11:46 16.08.2009

Re: Svaka čast

BebaOdLonchara
težak umni napor

pa nego? ti mislis on to radi svaki dan, taj tezak umni rad?! eeeee, ala si ti naivan...

па шта ћу кад сам и з неразвијени крајови
ecce-florian ecce-florian 11:48 16.08.2009

Re: Svaka čast

ma da , i ti i Dragoljube ste u pravu.
Kad zrelije razmislim da emotivno svira čelo u filharmoniji ne bi mogao da nabere gitaru, zar ne?
ecce-florian ecce-florian 11:48 16.08.2009

Re: Svaka čas

obriši duplikat
leopold_lady leopold_lady 17:48 10.08.2009

Videla sam ....

Ministre Bradiću - hajde lepo daj ostavku ..... Da ne kažem nešto drugo,mnogo ružnije i vulgarnije..... Ja ipak nisam toliko uviđavna kao Mitrović .... Ja imam poganu jezičinu.....
siddhartha siddhartha 20:25 10.08.2009

Jedan od boljih...

...postova koje sam procitao poslednje vreme!
Bolno je istinito koliko nasoj zemlji i ljudima u njoj nije bitno da li takva istitucija postoji i kako zive ljudi koji u njoj i rade. Smatram da vecina se prosecnih ljudi kod nas slaze sa tim da izuzetnim ljudima koji rade u BF i ne treba povecavati zaradu... kao sto sam i sam napisao u jednom od svojih tekstova... "pa dosta im je visoka plata 300-400 evra, za te `trubadure`... mi za taj novac moramo da radimo i vise od mesec dana :)" ... zaista smo zemlja u kojoj je umetnost i kultura najnecenjenija i najomalovazavanija oblast.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:16 10.08.2009

Re: Jedan od boljih...

siddhartha
...postova koje sam procitao poslednje vreme!
Bolno je istinito koliko nasoj zemlji i ljudima u njoj nije bitno da li takva istitucija postoji i kako zive ljudi koji u njoj i rade. Smatram da vecina se prosecnih ljudi kod nas slaze sa tim da izuzetnim ljudima koji rade u BF i ne treba povecavati zaradu... kao sto sam i sam napisao u jednom od svojih tekstova... "pa dosta im je visoka plata 300-400 evra, za te `trubadure`... mi za taj novac moramo da radimo i vise od mesec dana :)" ... zaista smo zemlja u kojoj je umetnost i kultura najnecenjenija i najomalovazavanija oblast.

samo da napomenem da pisanje nije moje, samo sam prenela vest , ali hvala u svakom slucaju.

pa znas kako kazu nasi ljudi kao im muzicar odgovori na pitanje cime se bavi u zivotu? "jaaaaaao, sto je to lepo! ti samo sviras i uzivas, a mi rintamo".
siddhartha siddhartha 20:36 10.08.2009

...

Na veliko čuđenje ministara, bez obzira na krizu, u tome imaju i podršku javnosti, kojoj se od prije dva tjedna obraćaju i novom propagandnom kampanjom za novu koncertnu sezonu pod sloganom: “U inat svima i usprkos svemu!” i slikom pesnice koja steže gudalo. Svijet je već vidio svakakvih revolucija, a u Beogradu je, ako država ne popusti, na pomolu filharmonijska!

.... kada poslanicima u skupstini treba povecati dnevnice, plate, pokrivanje putnih i ostalih `zivotnih troskova`, veoma se revnosno tome pristupa... pitam se kako samo dozvoljavamo sve to... i ne bi trebalo da se desi samo filharmonijska revolucija, vec uslovnoreceno `multiplarevolucija`, inace oni ce ovako dok god cutimo i pustamo ih da rade sta im se prohte...
bocvena bocvena 20:48 10.08.2009

A kolika je tvoja plata?

Uobičajeno pitanje koje mi Srbi postavljamo jedni drugima odmah posle - Kako se zoveš?
Za mene ovo nije sindikalno pitanje, već ozbiljno pitanje za vlast - Šta će nama kultura? Ako nam ne treba, 'ajde da pozatvaramo sve kulturne institucije i prekvalifikujemo drugove umetnike u kafe kuvarice u skupštinskom restoranu. Primer BF je indikativan - uprkos svemu, a zahvaljujući samo pojedincima, oni su sve bolji.
E, pa meni je toga dosta. Ne zagovaram puki elitizam, ali red bi bio da im se bar ne podmeću klipovi, ako im se ne pomaže.
I vreme je da ne saznajemo o tome iz hrvatske štampe.
Preporuka za temu !
ivana23 ivana23 20:55 10.08.2009

Re: A kolika je tvoja plata?

bocvena
Uobičajeno pitanje koje mi Srbi postavljamo jedni drugima odmah posle - Kako se zoveš?Za mene ovo nije sindikalno pitanje, već ozbiljno pitanje za vlast - Šta će nama kultura? Ako nam ne treba, 'ajde da pozatvaramo sve kulturne institucije i prekvalifikujemo drugove umetnike u kafe kuvarice u skupštinskom restoranu. Primer BF je indikativan - uprkos svemu, a zahvaljujući samo pojedincima, oni su sve bolji. E, pa meni je toga dosta. Ne zagovaram puki elitizam, ali red bi bio da im se bar ne podmeću klipovi, ako im se ne pomaže.I vreme je da ne saznajemo o tome iz hrvatske štampe.Preporuka za temu !

Pisala je o tom problemu BOL ovde na blogu jos proletos. Pogledaj pod autorove teme, ima vise blogova o Bradicu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:05 10.08.2009

Re: A kolika je tvoja plata?

Pisala je o tom problemu BOL ovde na blogu jos poletos. Pogledaj pod autorove teme, ima vise blogova o Bradicu.

nikako da prokomentarisem onaj zakon o kulturi koji je kao predlog predat u skupstini na usvajanje. malo pece sto nema ni reci oko bilo kakvih uslova privatizacije kulturnih ustanova, mada ne mogu da kazem ni da sam to videla u zakonu o privatizaciji...jer ga nisam procitala (sve cekam da ce to nik da mi ukratko objasni... )
Za mene ovo nije sindikalno pitanje, već ozbiljno pitanje za vlast - Šta će nama kultura? Ako nam ne treba, 'ajde da pozatvaramo sve kulturne institucije i prekvalifikujemo drugove umetnike u kafe kuvarice u skupštinskom restoranu. Primer BF je indikativan - uprkos svemu, a zahvaljujući samo pojedincima, oni su sve bolji.

znas sta je najzanimljivije? najveca sredstva iz budzeta ministarstva kulture (ako se izuzmu "troskovi" samog ministarstva, pausalno prelivanje kinte na "izvesne filmske projekte koji nisu konkurisali za kintu kao svi smrtnici", pa placanje nepostojecem kralju/princu i slicnim telefon, struju i to...) i se, elem, daju za (pajsad!): promociju nasih umetnika u svetu !!! zar nije vrh? to je kao prioritet sadasnje garniture, obrisati obraz srbalja po svetu tako sto platis nekom nasem da ode negde i svira nesto, postavi izlozbu i to. to bi sve bilo ok, ali sta ce da se promovise po svetu ako se to isto ne podrzava da opstane i radi i dalje, kod kuce? Budalastine Ministra Bradica i njegove sticenice, drzavnog sekretara za kulturu (inace, biologa po profesiji) - tako treba da glasi strip nekog mladog umetnika koga treba da izmislimo. ili da se sam javi.
bocvena bocvena 23:40 10.08.2009

Re: A kolika je tvoja plata?

Pisala je o tom problemu BOL ovde na blogu jos proletos. Pogledaj pod autorove teme, ima vise blogova o Bradicu.

Čitala ih pažljivo sve još onda. Više sam mislila na zvaničnu štampu. Tad kada se sve dogadjalo preneli su vest, ali je ubrzo sve palo u zaborav.
Dobro je da Beba ne zaboravlja, a sa njom ni mi.
sentinel26 sentinel26 20:57 10.08.2009

Možda bi bilo

bolje da počnu da prave neke gluposti ... ?
Onda bi se vlast vjerovatno smilovala...

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:51 10.08.2009

Re: Možda bi bilo

bolje da počnu da prave neke gluposti ... ?
Onda bi se vlast vjerovatno smilovala...

mislis da menjaju Grand orkestar i sviraju na plejbek? to nije losa ideja, to kapiram da gledaju ministri.
myredneckself myredneckself 00:07 11.08.2009

Biće uzbudljiva

nova sezona koja se vodi pod motom "U inat svima i uprkos svemu"
kako kaže Tasovac, inat je najprepoznatljiviji srpski brend, teško prevodiv na druge jezike
a reči političara da im stalno nešto "ne ide na ruku" opredelile su BF da priredi najuzbudljiviju sezonu do sada

"Међу посебним атракцијама најављеним за наредну сезону Београдске филхармоније су концерт за ди-џеја и оркестар, затим наступ Рашер саксофон квартета и концерт четворице виолиниста под управом диригента сер Невила Маринера, на којем ће, осим Хагаија Шахама, наступити Стефан Миленковић, Роберт Бокор и Итаи Шапира.

У програму наступајуће сезоне биће заступљени и ретки солистички инструменти, попут усне хармонике или харфе, а Тасовац је најавио и неколико концертних премијера дела савремених српских и светских композитора."
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:50 11.08.2009

Re: Biće uzbudljiva

nadam se da ce ih razguziti! nemam insajderski info, ali kad nabavim, plasiram.
Bili Piton Bili Piton 01:19 12.08.2009

Re: Biće uzbudljiva

myredneckself
а Тасовац је најавио и неколико концертних премијера дела савремених српских и светских композитора."


To mu je dobar potez. Mislim da je "bura u noksiru" koja se nadigla posle sukoba sa Udruzenjem kompozitora Srbije - a za sta je povod bio njegov pomalo izazivacki pamflet pod naslovom "zasto ne volim savremenu srpsku muziku" (parafraza - bilo je mnogo otrovnije) koji se mogao shvatiti i kao prst u oko bez preke potrebe - bila potpuno izlisna i stetna i za jednu i za drugu stranu, stvorivsi zlu krv u jednoj profesionalnoj sredini (muzickoj) gde i inace vlada poprilican haos. Tom prilikom pale su i neke teze reci, a sve je moglo da se izbegne to begin with.

Izgleda da je na vidiku nekakav detant, sto nikad nije lose....mada licno sumnjam da ce se izvesna imena ikada naci na repertoaru BF, sto je obostrana steta.
reanimator reanimator 09:44 12.08.2009

Re: Možda bi bilo

BebaOdLonchara
mislis da menjaju Grand orkestar i sviraju na plejbek? to nije losa ideja, to kapiram da gledaju ministri.

Mogu se kolektivno prijave za Operaciju Trijumf, pa se sredi da se npr finalistima dupliraju plate? :)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:36 13.08.2009

Re: Možda bi bilo

Mogu se kolektivno prijave za Operaciju Trijumf, pa se sredi da se npr finalistima dupliraju plate? :)

mislim da bi se vise uklapali u prateci orkestar
reanimator reanimator 10:13 13.08.2009

Re: Možda bi bilo

BebaOdLonchara
Mogu se kolektivno prijave za Operaciju Trijumf, pa se sredi da se npr finalistima dupliraju plate? :)mislim da bi se vise uklapali u prateci orkestar

Eeee...ako su takmičari, onda ih Dr Filgud uzme pod svoje, postavi osnove za London 2012..skok u dalj, 110 prepone, 50 prsno...padne neko zlato..padne stan od države??
Nego...Ja imam talenat?? Imaju čoveka u žiriju :)
Malo li je sto somića :)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:50 13.08.2009

Re: Možda bi bilo

Malo li je sto somića :)

pazi...ko ne bi?
vishnja92 vishnja92 07:03 11.08.2009

fala bebo

za ovaj tekst
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 09:58 11.08.2009

Re: fala bebo

nema na cemu
AlexDunja AlexDunja 08:53 11.08.2009

...

samo nastavi BoL
tu smo!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:00 11.08.2009

Re: ...

samo nastavi BoL
tu smo!

razumem druze komadante!
g.radicevic g.radicevic 11:34 11.08.2009

evooooooooooooooo resheeeeeeeeeeeeenjaaaaa

da mi njiG lepo poshaljemo
na srBski woodstock
pak kad tamo postanu prva truba
bice para kolko ocesh
a pride gratis piva, krmetine,kupusa.....


P.S. samo da se jave promoteru
i neprikosnovenoj prvoj trubi
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:32 13.08.2009

Re: evooooooooooooooo resheeeeeeeeeeeeenjaaaaa

pak kad tamo postanu prva truba

a sta cemo sa gudačkim korpusom?
g.radicevic g.radicevic 17:15 13.08.2009

Re: evooooooooooooooo resheeeeeeeeeeeeenjaaaaa

a sta cemo sa gudačkim korpusom?


u publiku, da vichu "bravo majstori"
i vrshe konstruktivni pritisak
na struchni zziri

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:44 13.08.2009

Re: evooooooooooooooo resheeeeeeeeeeeeenjaaaaa

u publiku, da vichu "bravo majstori"
i vrshe konstruktivni pritisak
na struchni zziri

a da im podelimo plišane mede da bacaju na finaliste?!
g.radicevic g.radicevic 19:45 13.08.2009

Re: evooooooooooooooo resheeeeeeeeeeeeenjaaaaa

a da im podelimo plišane mede da bacaju na finaliste?!


zanimljivo, zanimljivo
plishane mede tamo
hmmm..............

ma moram

Bili Piton Bili Piton 00:15 12.08.2009

Mogu da potvrdim


s velikom simpatijom, najafirmativnije moguce i iz prve ruke, da je Tasovac odista "lud ko kupus", zajedno smo isli i u osnovnu i u muzicku - nizu, cini mi se cak i srednju - sve dok on nije otisao za Rusiju. Covek neverovatnih ideja, upornosti i energije (na kojoj mu zavidim, iako smo vrsnjaci).

Sto se "kolezinog" teksta tice - mozda tu i ima jedva-dve poente koje bi mogle da posluze kao polazna tacka za razmisljanje, ali ne vise od toga. Ono sto verovatno stoji zacementirano i na sta ne moze puno da se kaze je cinjenica da BF zbilja, po mom uvidu sa strane, nije pokazala interes da poneki koncert odrzi i van Beograda, ako ni zbog cega drugog onda iz taktickih razloga - da bi otklonila mogucnost da joj se upravo to prebaci. A opet, kad se setim kako su nekada izgledali narodni univerziteti i domovi kulture u unutrasnjosti, gde bi nastupali, vrlo shvatam i tu njihovu nevoljnost. Nadam se da je danas bar malo drukcije.

Elem, bice lepo ako me Tasa opet tu i tamo uvuce na rasprodat koncert kroz stage door, kao sto je do sada cesto bio slucaj. Kakav "cuzamenspil" decki danas imaju, bice to opet vrhunski ugodjaj.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:24 13.08.2009

Re: Mogu da potvrdim

A opet, kad se setim kako su nekada izgledali narodni univerziteti i domovi kulture u unutrasnjosti, gde bi nastupali, vrlo shvatam i tu njihovu nevoljnost. Nadam se da je danas bar malo drukcije.

mislim da je situacija i danas slicna. opet, moram da primetim, dok sam bila jos u osnovnoj skoli, u novom kulturnom centru su bar jednom mesecno dolazile operske predstave iz BG i NS, o ozbiljnim pozorisnim predstavama da i ne govorim. devedesetih su dolazile (koliko sam slusala) samo one zabavne, jeftine. mislim da vise ne dolaze uopste. u rumi imaju sve uslove, cak je i sala akusticna. znaci, nemaju previse razloga da ne gostuju.

ps. al' si se bili raspisao po mom blogu...
Bili Piton Bili Piton 02:18 13.08.2009

Re: Mogu da potvrdim


Pa ti znas da ja uvek volim kod tebe da svratim
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:37 13.08.2009

Re: Mogu da potvrdim

Bili Piton

Pa ti znas da ja uvek volim kod tebe da svratim

...na kafu
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:50 13.08.2009

Ne, nije bregin (daleko bilo!).

Пре 7-8 година дајем човеку овде диск ”Крушево” (Тадић и Стефановски) и пита ме шта је то, а ја туц-муц пробам да објасним а он каже ”а, знам, као Горан Бреговић”. Ја одмах хтео да тражим диск назад.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:36 13.08.2009

Re: Ne, nije bregin (daleko bilo!).

”а, знам, као Горан Бреговић”

pa naravno kad samo za njega i znaju, od njega niko ne moze nista da uradi napolju!
ecce-florian ecce-florian 23:44 14.08.2009

Re: Ne, nije bregin (daleko bilo!).

(Тадић и Стефановски)

Marco greška
Tadić ti je gore okačen .
A duet ode mož' da bidne samo Tadić-Šaper nikako Tadić-Stefanovski
VanOde mož da bidne svašta.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:32 15.08.2009

Re: Ne, nije bregin (daleko bilo!).

Tadić-Šaper

moze i tadic-krstic, jeltakotakoje. mada kako stvari stoje na terenu, mogu svi zajedno da se uhvate u kolo pa da igraju...
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:51 13.08.2009

Ne, nije bregin (daleko bilo!).

штуц
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:51 13.08.2009

Ne, nije bregin (daleko bilo!).

штуц

(добро бре Горане, ко овде треба да штуца, ти или ја.)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana