Društvo| Kultura| Moj grad| Planeta| Sex

Ovo je Beli Grad

albicilla RSS / 19.10.2016. u 10:31

Zorana%20Nikodijevic%20%201_zpsx2kgojev.jpgFotografisala Zorana Nikodijević na Adi Ciganliji

 

U tome živimo svaki dan, toliko da ga više i ne vidimo.

Kada pođem u ptičarenje, fokusiram se na ptice, pa svo đubre unaokolo skoro da ne vidim. Istina, pticama mnogo  više smeta hemijsko, nego „fizičko“ zagađenje.

Ali, smeta li nama išta? 

Zorana%20Nikodijevic%20%202_zpsmntkawyi.jpg



Komentari (92)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 10:45 19.10.2016

Vodomar

Alcedo atthis. Jedna od ptica koje najlepše lete.
albicilla albicilla 10:46 19.10.2016

Re: Vodomar

krkar
Alcedo atthis. Jedna od ptica koje najlepše lete.


da, ni pola metra iznad vode i do 70 km/h
krkar krkar 10:58 19.10.2016

Re: Vodomar

da, ni pola metra iznad vode i do 70 km/h


I menja smer i brzinu na neverovatan način.

Tebi su te niskoiznadvodeleteće specijalnost. A i meni su drage
nikvet pn nikvet pn 10:58 19.10.2016

Re: Vodomar

Као клинац обожавао сам да га увребам на грани изнад воде. И онда сам чекао акцију, понекад баш дуго. Посрећило ми се десетак пута и никад није омашио.
krkar krkar 11:12 19.10.2016

Re: Vodomar

Као клинац обожавао сам да га увребам на грани изнад воде


Najlepše i najveće sam viđao na Borneu




Link na vodomare Bornea
albicilla albicilla 11:19 19.10.2016

Re: Vodomar

krkar
Као клинац обожавао сам да га увребам на грани изнад воде


Najlepše i najveće sam viđao na Borneu




Link na vodomare Bornea



Stork-billed King?
krkar krkar 11:30 19.10.2016

Re: Vodomar

Stork-billed King?


Da, Pelargopsis capensis
albicilla albicilla 11:33 19.10.2016

Re: Vodomar

krkar
Stork-billed King?


Da, Pelargopsis capensis


krkar krkar 11:05 19.10.2016

Tice i bube

Ali, smeta li nama išta?


Smeta mi, a posebno mojoj ženi, što su se ove godine neverovatno nakotili smrdljivi Martini, svuda ih ima.

Šta rade te tice, što to ne jedu? To neka ptica nestala pa se ovo nakotilo, šta je?


Jukie Jukie 11:13 19.10.2016

Re: Tice i bube

krkar
Ali, smeta li nama išta?

Smeta mi, a posebno mojoj ženi, što su se ove godine neverovatno nakotili smrdljivi Martini, svuda ih ima.

Šta rade te tice, što to ne jedu? To neka ptica nestala pa se ovo nakotilo, šta je?

Ta smrdljiva tečnost je istovremeno i otrovna (čim je neka koncentrovana hemikalija) tako da martini nisu baš omiljena hrana nikome.

Rekao bih da ovde imamo tri faktora:
a) zeleni martini mislim da su se slučajno malo više nakotili ove godine jer se potrefilo takvo vreme koje im odgovara
b) azijske bubamare su postale već redovni ukras zavesa u jesenjem periodu, i jednako smrde kao i martini
c) pojavili su se i sivi martini koji su ove godine zauzeli Srbiju

d) a ovakvih situacija će biti sve više kako se klima menja, preplaviće nas bliskoistočne vrste
albicilla albicilla 11:21 19.10.2016

Re: Tice i bube

Ocekivao bih i pojavu Anophelesa
vcucko vcucko 12:10 19.10.2016

Re: Tice i bube

Jukie
krkar
Ali, smeta li nama išta?

Smeta mi, a posebno mojoj ženi, što su se ove godine neverovatno nakotili smrdljivi Martini, svuda ih ima.

Šta rade te tice, što to ne jedu? To neka ptica nestala pa se ovo nakotilo, šta je?

Ta smrdljiva tečnost je istovremeno i otrovna (čim je neka koncentrovana hemikalija) tako da martini nisu baš omiljena hrana nikome.

Rekao bih da ovde imamo tri faktora:
a) zeleni martini mislim da su se slučajno malo više nakotili ove godine jer se potrefilo takvo vreme koje im odgovara
b) azijske bubamare su postale već redovni ukras zavesa u jesenjem periodu, i jednako smrde kao i martini
c) pojavili su se i sivi martini koji su ove godine zauzeli Srbiju

d) a ovakvih situacija će biti sve više kako se klima menja, preplaviće nas bliskoistočne vrste

Zelene baš i ne viđam; ovi što prave haos su sivi, sa tamnim šarama. Ne sećam se takvih od ranije. Neka invazivna tropska vrsta?
angie01 angie01 12:20 19.10.2016

Re: Tice i bube

kazu-da su ove smrdibube dosle iz Severne Amerike, da su klimatski uslovi povoljni za njihovo razmnozavanje, da napadaju voce i povrce i da su plodovi koje su koristili neupotrebljivi, prepoznaju se po tome sto pozute, dobiju zute fleke.

pesticidi nisu trajno resenje, jer cim se vremenom ublazi dejstvo, one se vrate, a i postanu rezistentne,....pri tome, nasi strucnjaci nisu obuceni za njihovo unistavanje, niti su dozvoljeni za koriscenje preparati koji ih unistavaju.

u stanove ulaze da bi prezimili, zauzmu pukotine i legu jaja, tako da ce nam prolece osvanuti sa novim primercima.
Jukie Jukie 14:04 19.10.2016

Re: Tice i bube

vcucko

Zelene baš i ne viđam; ovi što prave haos su sivi, sa tamnim šarama. Ne sećam se takvih od ranije. Neka invazivna tropska vrsta?

Potpuno nova vrsta kod nas, ove godine je tek krenula da se širi po Srbiji
Link na stranicu BioRaS
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:24 19.10.2016

Re: Tice i bube

znači, rat Okeanije i Eurazije preko pleća Srbije - smrdibube Ameri, protiv fejk bubamara sa Istoka?

emsiemsi emsiemsi 15:29 20.10.2016

Re: Tice i bube

Jukie
krkar
Ali, smeta li nama išta?

Smeta mi, a posebno mojoj ženi, što su se ove godine neverovatno nakotili smrdljivi Martini, svuda ih ima.

Šta rade te tice, što to ne jedu? To neka ptica nestala pa se ovo nakotilo, šta je?

Ta smrdljiva tečnost je istovremeno i otrovna (čim je neka koncentrovana hemikalija) tako da martini nisu baš omiljena hrana nikome.

Rekao bih da ovde imamo tri faktora:
a) zeleni martini mislim da su se slučajno malo više nakotili ove godine jer se potrefilo takvo vreme koje im odgovara
b) azijske bubamare su postale već redovni ukras zavesa u jesenjem periodu, i jednako smrde kao i martini
c) pojavili su se i sivi martini koji su ove godine zauzeli Srbiju

d) a ovakvih situacija će biti sve više kako se klima menja, preplaviće nas bliskoistočne vrste

Pederi smrdljivi zeleni.
Navalili mi i gotovo smazali listove na pradajzu, a dobrim delom i na grožđu.
krkar krkar 15:46 20.10.2016

Re: Tice i bube

Pederi smrdljivi zeleni.
Navalili mi i gotovo smazali listove na pradajzu, a dobrim delom i na grožđu.



Kad si stipsa pa nisi pticama napravio kućicu.
emsiemsi emsiemsi 16:18 20.10.2016

Re: Tice i bube

krkar
Pederi smrdljivi zeleni.
Navalili mi i gotovo smazali listove na pradajzu, a dobrim delom i na grožđu.



Kad si stipsa pa nisi pticama napravio kućicu.

Шта има да им правим кућицу - када се угнезде где год им падне на памет.
Успут --- скупио ја орахе па их оставио на шахту за воду да се осуше, те питам сутрадан жену где је спремила те орахе. Каже она, нисам их ја дирала, зар их ниси ти покупио ?
Наравно, лопов је врана.
Пре неколико година, вране беру орахе више него што падне на земљу. Један дан ја нешто покупим и ставим на терасу да се суше - није прошло сат времена долеће врана, и погађате - не слеће на орах, него на терасу, на готово. Феноменално паметне животиње.
Биле су фер, нешто су и нама оставиле. Ја одушевљен гледам како долазе и односе орахе, а жена ми каже - па ти си луд, зашто их не отераш ?
Рекох, баш ме брига, ми увек можемо да купимо ораха на пијаци или слично.
krkar krkar 17:16 20.10.2016

Re: Tice i bube

Феноменално паметне животиње.


Pa ti nauči vrane da jedu smrdibube i rešio si posao. Možeš i da ih iznajmljuješ. Evo, ja se prvi javljam za dan vrane.
heruvimhidra heruvimhidra 11:20 19.10.2016

Ne smeta

Ljudima u Beogradu ne smeta smeće. Da im smeta očistili bi ga. Dobrovoljno.

Lep osvrt na problem. Fotografije kao dokaz da to nikom ne smeta.

Ako je svuda smeće, i nikom ne pada na pamet da zasuče rukave i počisti, onda je to smeće ogledalo onih koji u to smeće gledaju, a ne preduzimaju ništa.
albicilla albicilla 11:27 19.10.2016

Re: Ne smeta

heruvimhidra
Ljudima u Beogradu ne smeta smeće. Da im smeta očistili bi ga. Dobrovoljno.

Lep osvrt na problem. Fotografije kao dokaz da to nikom ne smeta.

Ako je svuda smeće, i nikom ne pada na pamet da zasuče rukave i počisti, onda je to smeće ogledalo onih koji u to smeće gledaju, a ne preduzimaju ništa.


Ne slažem se

Oni koji ovde žive plaćaju porez

Iz koga se izdvaja za komunalne službe, iz koga se izdvaja za platu gradonačelnika

Jedino ako bismo bili oslobođeni poreza, trebalo bi da zasučemo rukave

A ako plaćamo poreze, imamo pravo da vidimo i neki rezultat “rada” nadležnih službi
krkar krkar 11:29 19.10.2016

Kakvi ste primitivni vi Srbi!

heruvimhidra
Ljudima u Beogradu ne smeta smeće. Da im smeta očistili bi ga. Dobrovoljno.

Lep osvrt na problem. Fotografije kao dokaz da to nikom ne smeta.

Ako je svuda smeće, i nikom ne pada na pamet da zasuče rukave i počisti, onda je to smeće ogledalo onih koji u to smeće gledaju, a ne preduzimaju ništa.



Posle ove pouke badenske Feme moš slobodno da zatvoriš blog. Nema više šta da se kaže!
albicilla albicilla 11:31 19.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

Posle ove pouke badenske Feme moš slobodno da zatvoriš blog. Nema više šta da se kaže!


Ma, svaka joj je ka' Vuciceva!
Atomski mrav Atomski mrav 11:36 19.10.2016

Re: Ne smeta

Ako je svuda smeće, i nikom ne pada na pamet da zasuče rukave i počisti, onda je to smeće ogledalo onih koji u to smeće gledaju, a ne preduzimaju ništa.


Jukie Jukie 11:54 19.10.2016

Re: Ne smeta

heruvimhidra
Ljudima u Beogradu ne smeta smeće. Da im smeta očistili bi ga. Dobrovoljno.

Lep osvrt na problem. Fotografije kao dokaz da to nikom ne smeta.

Ako je svuda smeće, i nikom ne pada na pamet da zasuče rukave i počisti, onda je to smeće ogledalo onih koji u to smeće gledaju, a ne preduzimaju ništa.

Počinje se od malih nogu. Ja sam gledao kako đaci u učionici (šesti, sedmi razred) sede u gomili smeća (papira od užine i počupanih listova iz svesaka) i ne pada im na pamet da odšetaju do korpe i bace to smeće unutra. Onda bih uzeo korpu i doneo im, da napravimo igrokaz ubacivanja smeća u korpu "tako, sad stavi taj papir unutra. Eto deco, tako se baca smeće u korpu."
Deca:
Kasnije nam se ta nastavnica hvalila kako je posle dve godine truda uspela da na kraju dana korpa bude puna papira umesto da su svi ostali tako na klupama i ispod klupe.
heruvimhidra heruvimhidra 11:55 19.10.2016

Re: Ne smeta

Kapiram. Cekacete da sluzbe nadlezne za to obave posao ciscenja koji ste vi vec preko poreza platili.

Dobrovoljna akcija ciscenja je ispod casti, i to kapiram. Moracete da smislite nacin kako da 'naterate' gradonacelnika i sluzbe da obavljaju svoj posao. I gradonacelnik, i radnici zaposleni u gradskoj cistoci dolaze iz naroda; kakav narod takva i komunalna aluzba, i gradonacelnik a i gnevni gradjani koji eto ne bi dobrovoljno da ciste.


Nastavite da cekate, i da se gusite u smeću.
heruvimhidra heruvimhidra 11:57 19.10.2016

Re: Ne smeta

Da, Jukie pocinje se od malih nogu. Ovde je i vaspitanje zakazalo, i skolstvo pa onda sve ostalo.
Najgore sto se ni dobronamerni savet ne prihvata.
U Srbiji je sramota cistiti, to vec znamo a sada je i potvrdjeno.

' A sto ja da ocistim? '
' A zasto ne ti ? '
cmix909 cmix909 12:04 19.10.2016

Re: Ne smeta

Slicne se fotografije mogu naciniti i na onom malom 'pristanistu' za sklopocije na liniji do Lida. Unutrasnji delovi Ostrva su postedjeniji od ovog vida destrukcije, ali nije da nema tragova 'ljubitelja', dok su one stracare do juzne staze, kao i motorne kosacice i obnovljeni terencic za kosarku (zagadjenje bukom) za posebnu pricu. Konacno, i pogled na samu reku mora se previse suziti ukoliko se zele izbeci krsevi od camaca, ciji vlasnici ocigledno nemaju potrebu ni da ih obicnim farbanjem upristoje. Svejedno, to je ubedljivo najlepsi deo grada, ako se ja pitam.

A sto se ptica tice, kada sledeci put naidjem na nekoga iz Gradskog zelenila, pitacu uljudno mogu li da jos malo bolje kamufliraju onu na Guglovoj mapi neucrtanu stazu od 300 koraka sto vodi do Adlerhorsta. I da postave jos jednu kameru, makar je ni ne kacili na struju.
deset_slukom deset_slukom 12:17 19.10.2016

Re: Ne smeta

heruvimhidra

Najgore sto se ni dobronamerni savet ne prihvata.


Šta savetuješ da revnosni građanin uradi sa sedamnaest musavih plastičnih flaša i jednom još musavijom spoljnom gumom? Da ih stavi u gepek? I sve to u kvadratnom metru.

U ovih nekoliko dana na blogu se pojavljuju predlozi da građani nose toalet-papir u bolnice i da kreče bolničke zidove, evo sada dobronamernog predloga da građani rade ono što je posao komunalnih službi.

Ja predlažem da svako radi svoj posao, za platu. Ako ga ne radi dobro, ima ko će.

Inače, kada se, ponekad, promuvam po nekim plavnim terenima koji su na onoj strani gde voda "dere" obalu i nanosi smeće, dođe mi muka od miliona plastičnih flaša i kesa koje vise sa drveća. Padalo je i meni na pamet da se organizuju akcije (ovde ima smisla, divljina nije ničija nadležnost. Valjda.), ali, nismo mi ta zemlja.
heruvimhidra heruvimhidra 13:17 19.10.2016

Re: Ne smeta

. Ako ga ne radi dobro, ima ko će.


Ne verujem da ima ko hoće. Slaba je zainteresovanost za posao u gradskoj čistoći. To rade oni koji baš moraju, i taj posao otaljavaju. Ne shvatam zašto gradska vlast ne pooštri kontrolu,proveri da li je očišćeno i kako je očišćeno. I pravovrememo reaguje.

muka od miliona plastičnih flaša i kesa koje vise sa drveća. Padalo je i meni na pamet da se organizuju akcije (ovde ima smisla, divljina nije ničija nadležnost. Valjda.), ali, nismo mi ta zemlja.


To je odlična ideja. I ima smisla. Upravo sam o tome pisala na blogu kod krkara. 17 .septembra je bio International COASTAL CLEANUP DAY , i bila je organizovan akcija dobrovoljnog ciscenja obala reka. Od Bremerhavena do Greifswalda, od Flensburga do Kelna ljudi su DOBROVOLJNO cistili obale. Naisla sam na podatak da su za manje od 2 h sakupili 400 kg smeca. Jel bilo ovakvih akcija u Srbiji na taj dan, zna li neko? Ako je bilo drago mi je da je bilo, ako nije zasto nije bilo? Jer nismo mi ta zemlja. Sad znam odgovor.

ali, nismo mi ta zemlja.


Ovim sve ste rekli. Bravo. I komentari kod krkara me uvaravaju da nismo mi ta zemlja ' čekaj, nemoj da teras ljude da ciste ladnu moravu, jos uvek vaďe čučavce i ugradjuju toalet solje ', 'vi gastarbajteri nam solite pamet ' i slicno. Posprdni komentari i 10001 razlog zasto nesto ne moze da se uradi. A MOZE. Moj pokojni otac je sam čistio obale reka i rečica u okolini Lazarevca, nije mogao da gleda kako je sve zaraslo u korov i trnje, nije čekao da reaguje opštinska vlast, sam je činio koliko je mogao: kosio, učišćavao. On kao pojedinac nije mogao da učini mnogo. Ucinio je malo. Priznajem da sam ja u to vreme bila protiv toga da on sam dobrovoljno cisti ali sad ga razumem i divim mu se.

U vreme kad sam ja bila djak, organizovane su akcije po skolama: sakupljanje starog papira, ciscenje skolskog dvorista, čak smo imali i jednu obradivu površini gde smo okopavali kukuruz. Bili smo deca i to smo radili.
I niko te nastavnike koji su nas ucili da treba raditi nije nazvao goničima robova kako je mene nazvao krkar 'nemačka goničica robova'.:) Tako njegov isključivi um shvata i dozivljava moje predloge.

Drago mi je da ima ljudi poput vas koji su pomisljali na dobrovoljnu akciju ali sudeci po vecini komentara nismo mi ta zemlja ili nismo mi vise ta zemlja.
cmix909 cmix909 14:25 19.10.2016

Re: Ne smeta

heruvimhidra
... Da im smeta očistili bi ga...


Za pocetak, da im smeta ne bi ga bacali.
Jos je razumnija pretpostavka da ga vole, zapravo da im godi to sto ga bacaju pred tudje noge i poglede. Cak i kada su na metar od korpe za otpatke.

Nema mnogo koristi od akcija ciscenja ako im ne sledi kaznjavanje. Progresivno i individualizovano, kako covek koji to ne radi ne bi previse strahovao od toga da ce na ulici ispustiti neki papiric. Deset evra prvi put, pa nadalje 2,512 puta vise svaki sledeci. Velika nacionalna igra: Stignite do somica u svega sest lakih skokica.
G.Cross G.Cross 14:38 19.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

albicilla
Posle ove pouke badenske Feme moš slobodno da zatvoriš blog. Nema više šta da se kaže!


Ma, svaka joj je ka' Vuciceva!


Taube je malo pobrkala. Gradjani ne treba da ciste. Gradjani treba da ne prljaju.

Na zalost koliko ja vidim sve je obrnuto. Oni koji treba da ne prljaju, prljaju, a oni koji treba da ciste, ne ciste.

Cistoca pocinje sa ne prljanjem.
heruvimhidra heruvimhidra 14:50 19.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

Taube je malo pobrkala. Gradjani ne treba da ciste. Gradjani treba da ne prljaju.


Prihvatam ispravku.
Ali gradjani prljaju,i prljace.
A ako gradjani prljaju oni treba i da pociste. Ah da, oni su vec preko poreza platili da neko to ucini umesto njih, a taj neko to ne radi dobro ili ne radi nikako.

Slazem se. Ne treba da prljaju. Sumnjam da bi i kaznjavanje bilo sta resilo obzirom na 'e bas necu 'mentalitet .
Sto se neokrecenih fasada tiče, mogao bi grad da angazuje firmw koje se bave krečenjem fasada, molerajskim poslovima. Ili da grad subvencionise osnivanje privatnih firmi koje se bavile krecenjem, pa i fasada izmedju ostalog, i eto novih radnih mesta. Ali ko bi se prijavio da bude moler na skeli i kreci fasade 'naseg Belog grada ' pa makar taj posao bio i ekstra placen. Cisto sumnjam da bi (Beo)gradjani pohrlili na skele.

Mozda sam opet nesto pobrkala. Ako jesam neka se nadje neka pametnija glava da mi objasni na koji nacin mogu sve fasade u Beogradu biti okrecene pa da grad zaista budeo Beo.
anamarkana anamarkana 15:45 19.10.2016

Re: Ne smeta

albicilla


Ne slažem se

Oni koji ovde žive plaćaju porez

Iz koga se izdvaja za komunalne službe, iz koga se izdvaja za platu gradonačelnika

Jedino ako bismo bili oslobođeni poreza, trebalo bi da zasučemo rukave

A ako plaćamo poreze, imamo pravo da vidimo i neki rezultat “rada” nadležnih službi




zanimljivo... zato što plaćam porez mogu slobodno za djubrim gde god mi se prohte jer će to sve morati da počiste gradonačelnik i komunalci !?

majku mu... dal' je baš tako ?
heruvimhidra heruvimhidra 15:49 19.10.2016

Re: Ne smeta

zanimljivo... zato što plaćam porez mogu slobodno za djubrim gde god mi se prohte jer će to sve morati da počiste gradonačelnik i komunalci !?

majku mu... dal' je baš tako ?


octopus octopus 15:50 19.10.2016

Re: Ne smeta

heruvimhidra
Ljudima u Beogradu ne smeta smeće. Da im smeta očistili bi ga. Dobrovoljno.

Lep osvrt na problem. Fotografije kao dokaz da to nikom ne smeta.

Ako je svuda smeće, i nikom ne pada na pamet da zasuče rukave i počisti, onda je to smeće ogledalo onih koji u to smeće gledaju, a ne preduzimaju ništa.


Mnogima ne smeta ne samo Srbima. Pre tri godine negde u ovo doba letim Virginom iz New Yorka za London, ispred sedi jedno dvadesetoro tinejdžera Britanaca, koliko sam shvatio iz fragmenata razgovora bili na nekakvoj ekskurziji. Ujutru ( noćni let ) tamo gde su sedeli po podu ostale hrpe kesica od grickalica i statkiša. Dobro reći će neko oni izlaze i ne vraćaju se odnosno ne žive tu ali brate, što ostaviše takav nered?

Prljanje nije samo srpski specijalitet, mada su nam obale dobrim delom zakrmačene.

Rešenje, možda udariti po džepu.
heruvimhidra heruvimhidra 16:35 19.10.2016

Re: Ne smeta

Prljanje nije samo srpski specijalitet, mada su nam obale dobrim delom zakrmačene.

Rešenje, možda udariti po džepu.


Slažem se. Istočni deo Berlina je jako prljav, to sam nedavno videla, smeće po ulicama, neokrečene fasade i sl. A, zanimljivo zapadni deo Berlina je čistiji

U vezi zakrmačenih obala dala sam predlog. Jedna dobrovoljna akcija 'Ocistimo nase reke' ili ' Ocistimo nase obale, marketinski dobro odradjena resila bi problem.
A moze i po dzepu pa da vidis kako bi gradjani pazili da ne bace ni papirić gde ne treba.
nikvet pn nikvet pn 16:40 19.10.2016

Re: Ne smeta

heruvimhidra
Ljudima u Beogradu ne smeta smeće.


Није тачно. Смета им, зато га и бацају.

Зашто, о зашто Таубице оде у Немачку, да си остала другачије би ова земља изгледала.
albicilla albicilla 16:45 19.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

heruvimhidra
Taube je malo pobrkala. Gradjani ne treba da ciste. Gradjani treba da ne prljaju.


Prihvatam ispravku.
Ali gradjani prljaju,i prljace.
A ako gradjani prljaju oni treba i da pociste. Ah da, oni su vec preko poreza platili da neko to ucini umesto njih, a taj neko to ne radi dobro ili ne radi nikako.

Slazem se. Ne treba da prljaju. Sumnjam da bi i kaznjavanje bilo sta resilo obzirom na 'e bas necu 'mentalitet .
Sto se neokrecenih fasada tiče, mogao bi grad da angazuje firmw koje se bave krečenjem fasada, molerajskim poslovima. Ili da grad subvencionise osnivanje privatnih firmi koje se bavile krecenjem, pa i fasada izmedju ostalog, i eto novih radnih mesta. Ali ko bi se prijavio da bude moler na skeli i kreci fasade 'naseg Belog grada ' pa makar taj posao bio i ekstra placen. Cisto sumnjam da bi (Beo)gradjani pohrlili na skele.

Mozda sam opet nesto pobrkala. Ako jesam neka se nadje neka pametnija glava da mi objasni na koji nacin mogu sve fasade u Beogradu biti okrecene pa da grad zaista budeo Beo.


Ja ne bacam. A za druge ne odgovaram.

Ako ces da zasuces rukave i to ocistis, zdusno cu ti aplaudirati.


nikvet pn nikvet pn 16:53 19.10.2016

Re: Ne smeta

deset_slukom
divljina nije ničija nadležnost. Valjda.


О јесте, за дивно чудо има и надлежних за дивљину: Србијашуме, Србијаводе, ловачка и риболовачка друштва... Кад је у питању приход од дивљине ето их; кад је у питању расход нема их нигде.
heruvimhidra heruvimhidra 17:46 19.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

Ja ne bacam. A za druge ne odgovaram.

Ako ces da zasuces rukave i to ocistis, zdusno cu ti aplaudirati.


Prilicno gord, i rigidan stav.

Ne bacam ni ja smece ali ucestvujem u dobrovoljnim akcijama ciscenja, ovde gde se trenutno nalazim. U Srbiji u takvim akcijama ne ucestvujem jer, prosto, nisam tu, a ni akcija nema. Da sam u Srbiji, okrecila bih makar jednu sobu u porodilistu, ili ocistila delic savske obale, a ne bih postavljala fotografije uz naslov Ovo je Beli grad, i sem toga arogantno odbijala da bilo sta uradim, sem prozivke Malog uz tag #SinisaMali. Za ove sitnice koje bih bila spremna da uradim, i koje cu verovatno i uraditi kada budem boravila u Srbiji ne ocekujem aplauz pogotovo ne od nekog ko tako arogantno nastupa kao vi.

Da, ovo je Beli grad, imate pravo, a ovo sto pisete i kako reagujete to ste, zao mi je sto to moram reći, Crni vi.

Molim.
heruvimhidra heruvimhidra 17:49 19.10.2016

Re: Ne smeta

Смета им, зато га и бацају.


Ovo je trebalo da bude duhovito i glupo, a ispalo je da je samo glupo.
heruvimhidra heruvimhidra 18:10 19.10.2016

Re: Ne smeta

nikvet pn
deset_slukom
divljina nije ničija nadležnost. Valjda.


О јесте, за дивно чудо има и надлежних за дивљину: Србијашуме, Србијаводе, ловачка и риболовачка друштва... Кад је у питању приход од дивљине ето их; кад је у питању расход нема их нигде.


Eto, to je divno. Neka zaposleni u Srbijasumama i Srbijavodama ociste prljave obale ili su nadlezni samo za prihod od šuma i voda srpskih, ali ne i za čišćenje.
Dakle, problem lezi u dubinama tog naseg karaktera kojim se ponosite, i branite od "nasrtaja" sa zapada pa cak i kad bi taj zapad hteo da vam ukaze sta treba da korigujete u svom ponasanju, inadzijski cete odbiti. I to je circulus vitiosus, u kojem vise ne zelim da ucestvujem makar kad je rec o komentarima na ovaj blog.

Mnogo smo mi Srbi zahebani, na svoju stetu.

Mir vam.
Ribozom Ribozom 18:33 19.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

Taube vam lepo kaze, da ako vam ne smeta (zato sto ste fokusirani na ptice) onda i ne kukajte. Ako vam smeta, onda zasucite rukave. Nije potrebna nikakva akcija, samoinicijativno.
Ako ocekujete da drzava ducini nesto, onda se vratite u stvarnost.
Secam se da je Dulic imao neku akciju ciscenja, ali je sve jedno bio meta 'cistunaca'.

Za sredjivanje fasada, moze evropski metod. Dodje ti inspektor iz opstine i kaze da moras da ofarbas kucu/zgradu, biras firmu koja ce to da uradi (isto ako pukne cev) i trknes u banku po kredit.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:05 19.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

Ako ces da zasuces rukave i to ocistis, zdusno cu ti aplaudirati.


Ni to, ni apaluz, jer je to, čišćenje grada od starne onih kojima to nije posao, besmislena rabota.

Ništa se time ne postiže, demagogija, neka samopromocija, il izabluda onih koji teže kapiraju stvari.

Čišćenje grada nije jednokaratan posao, već nešto što mora da radi u kontinuitetu inače nema smisla.
Očiste ovi dobrovoljci obalu i šta?
Koliko će biti čista, dva, tri dana, nedalju dana?
Posle opet akcija?

Da to tako može ne bi postojale službe kojima je to svakodnevni posao, očistili bi dobrovoljci jednom i rešili stvar.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:11 19.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

hoochie coochie man
Ako ces da zasuces rukave i to ocistis, zdusno cu ti aplaudirati.


Ni to, ni apaluz, jer je to, čišćenje grada od starne onih kojima to nije posao, besmislena rabota.

Ništa se time ne postiže, demagogija, neka samopromocija, il izabluda onih koji teže kapiraju stvari.

Čišćenje grada nije jednokaratan posao, već nešto što mora da radi u kontinuitetu inače nema smisla.
Očiste ovi dobrovoljci obalu i šta?
Koliko će biti čista, dva, tri dana, nedalju dana?
Posle opet akcija?

Da to tako može ne bi postojale službe kojima je to svakodnevni posao, očistili bi dobrovoljci jednom i rešili stvar.


i novi sad je postao žešće smetlište, upadljivo od 2012. žuti su još i čistili, đene-đene. možda je uspeh sns kod svetske banke zasnovan na zasipanju zemlje smećem? just one possible direction of thought.



ps. kako prija ovaj krajm en siti solušn ođe iza zida...
nikvet pn nikvet pn 19:12 19.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

Ribozom
Ako ocekujete da drzava ducini nesto,


Па и може.

У мом граду посред Србије сваког јутра испред ЈКП буде 20-50 људи. Добију флуопрслук на коме пише 'волонтер', узму метле, кесе и рукавице и крећу да чисте град. Раде четири сата, и то баш раде. Добију осам хиљада месечно од општине, и то функционише већ пар година. Комуналци их опремају, развозе и распоређују. Сад скупљају лишће, после ће и снег. У том свом делању лако улове послиће од грађана као например унос и цепање дрва, печење паприке, сређивање дворишта, гараже, тавана... Грађанство кад их види зазире да баци гдегод него баца тамо где треба. Комуналцима преостају зелене површине и контејнери. Река посред града је чиста, слика са насловнице овде не важи. Има још и један шашави доктор који скупља пластичне флаше па опрема Хитну. Кад све саберемо град је заиста чист и то не само по српским мерилима.
deset_slukom deset_slukom 20:24 19.10.2016

Re: Ne smeta

nikvet pn

О јесте, за дивно чудо има и надлежних за дивљину: Србијашуме, Србијаводе, ловачка и риболовачка друштва... Кад је у питању приход од дивљине ето их; кад је у питању расход нема их нигде.


Ne bih rekao da je išta od pobrojanog nadležno za čišćenje obala. A nemaju ni resursa. Kada je u pitanju Dunav, bile bi potrebne hiljade ljudi da čiste teško pristupačna mesta.

Zašto se ne bi (povremeno, u dužem periodu) organizovale akcije, po naseljima uz reke, u kojima bi mogao da učestvuje svako ko želi da dopuni svoj džeparac? Celodnevni rad, u podne kazan pasulja i 'ladno pivo, uz solidnu dnevnicu. Nije to velik izdatak za državu.
tyson tyson 21:36 19.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

Ja ne bacam. A za druge ne odgovaram.

Ako ces da zasuces rukave i to ocistis, zdusno cu ti aplaudirati.

Prilično neočekivan stav od jednog ljubitelja prirode.

Uništio nas je komunizam, sa svojom "ima ko misli o tome, ti ćuti i radi svoj posao" totalitarnom doktrinom.

vcucko vcucko 00:14 20.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

tyson
Ja ne bacam. A za druge ne odgovaram.

Ako ces da zasuces rukave i to ocistis, zdusno cu ti aplaudirati.

Prilično neočekivan stav od jednog ljubitelja prirode.

Uništio nas je komunizam, sa svojom "ima ko misli o tome, ti ćuti i radi svoj posao" totalitarnom doktrinom.


Siguran da to "ima ko misli o tome, ti ćuti i radi svoj posao" ima veze sa komunizmom?

Ja se sećam, kad je kod JAT-a '83. ubijen turski ambasador, tu su i lokalci-civili jurili za atentatorima, svašta nešto bilo. A norveška deca (cveća) na Utoji su sedela, plakala i čekala da ih ludak redom poodstreljuje k'o zečeve. I nikom nije palo na pamet da se suprotstavi ili bar da pokušaju nekakvo organizovano sklanjanje, bekstvo, bilo šta. Upravo zbog "ima ko će to".
Znam da je ekstreman primer, ali je u oba slučaja bilo upravo tako.
Naravno da se u bogatijim i istorijskim srećnijim zemljama ljudi lakše odluče i organizuju za neko korisno delovanje, uključiv i čišćenje. I naravno da kod nas ima kulova i krmadi za izvoz, to nije ni sporno ni novo. Samo dosadi kad se to non-stop i do besvesti ponavlja uz doboš, valjda ako neko još nije čuo.

Kod mene u zgradi (klasičan NBG čardak sa 100+ stanova) se pre godinu-dve dogovorila grupa da kažemo normalnih, očišćeno je ispred i unutra, ofarbano šta je moglo, sređeni PTT sandučući i još neke sitnice. Zanimljivo, ali otad čak i narečena krmad bar donekle pazi šta radi, ne baca se više sve i svašta po hodnicima i stepeništu, u svakom slučaju je neuporedivo bolje nego što je bilo.

Nekad pomaže i kad na stepeništu ili, još bolje, pri ulasku u lift, onako diskretno zarežiš (najbolje je ako znaš da skineš rota, on baš onako ozbiljno zvuči kad je ljut ). Sa krmadi drugačije i ne može, to sluša samo kad se plaši neke superiornije vrste.
blogovatelj blogovatelj 04:44 20.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

Taube je malo pobrkala. Gradjani ne treba da ciste. Gradjani treba da ne prljaju.


Na svakoj kanti za đubre Toronta stoji ovaj natpis:



Ne može pet hiljada onih iz gradske čistoće da čisti za milion koji prljaju.
blogovatelj blogovatelj 04:48 20.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

Кад све саберемо град је заиста чист и то не само по српским мерилима.


Svaka čast.
Reci mi još samo iz koje vam je partije gradonačelnik?

PS. Nekako slutim da je neki Palmin kadar.
nikvet pn nikvet pn 08:43 20.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

blogovatelj
neki Palmin kadar.


Није, напротив, демократа је и влада непрекидно од 2000. Електроинжењер, необичан тип, није алав на паре, више на власт. Нико га не воли а сви га гласају. Има много тога што не ваља али факат је да градски буџет нема дуга, за разлику од Палме који је 250% спуцао унапред.
predatortz predatortz 09:10 20.10.2016

Re: Ne smeta

Mnogima ne smeta ne samo Srbima. Pre tri godine negde u ovo doba letim Virginom iz New Yorka za London, ispred sedi jedno dvadesetoro tinejdžera Britanaca, koliko sam shvatio iz fragmenata razgovora bili na nekakvoj ekskurziji


Dok mi je u opisu posla bilo da sarađujem sa pripadnicima IPTF (međunarodna policija, stacionirana u BiH nakon rata), skontao sam da su Britanci strašno štrokavi ljudi. To se, bre, ne kupa! Bazde kao tvorovi, čisto ti muka pripadne kad sediš blizu nekog od njih. Mi gajimo predrasude prema ljudima iz bivših kolonija, ali Indijci i Pakistanci su gospoda za ove sa Ostrva.
tyson tyson 11:00 20.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

vcucko
tyson
Ja ne bacam. A za druge ne odgovaram.

Ako ces da zasuces rukave i to ocistis, zdusno cu ti aplaudirati.

Prilično neočekivan stav od jednog ljubitelja prirode.

Uništio nas je komunizam, sa svojom "ima ko misli o tome, ti ćuti i radi svoj posao" totalitarnom doktrinom.

Siguran da to "ima ko misli o tome, ti ćuti i radi svoj posao" ima veze sa komunizmom?

Ja se sećam, kad je kod JAT-a '83. ubijen turski ambasador, tu su i lokalci-civili jurili za atentatorima, svašta nešto bilo.

To je drugo; to je borbeni duh, zasnivan na mitovima, koji je dugo usađivan u građane ne samo komunističke Jugoslavije već i one predratne, pa Srbije, a čak i u vreme turske okupacije.

Čim je ta indoktrinacija prestala, nestao je i instinkt kod ljudi da reaguju u takvim i sličnim situacijama; govorim o sadašnjem stanju svesti kod naroda u Srbiji.

A norveška deca (cveća) na Utoji su sedela, plakala i čekala da ih ludak redom poodstreljuje k'o zečeve. I nikom nije palo na pamet da se suprotstavi ili bar da pokušaju nekakvo organizovano sklanjanje, bekstvo, bilo šta. Upravo zbog "ima ko će to".

Ovde grešiš maestralno; niti su sedeli i čekali, niti je sklanjanje bilo neorganizovano, a bilo je i pokušaja suprotstavljanja ubici. Čak i pored činenice da su u pitanju bila upravo - deca, u velikoj većini.

I dalje tvrdim da je komunizam vrlo sračunato i sistematski suzbijao svaki vid individualizma i inicijative. Čak je i besplatni rad sa primesama voluntarizma po pravilu bio organizovan od strane neke državne ili paradržavne institucije.


Kod mene u zgradi (klasičan NBG čardak sa 100+ stanova) se pre godinu-dve dogovorila grupa da kažemo normalnih, očišćeno je ispred i unutra, ofarbano šta je moglo, sređeni PTT sandučući i još neke sitnice. Zanimljivo, ali otad čak i narečena krmad bar donekle pazi šta radi, ne baca se više sve i svašta po hodnicima i stepeništu, u svakom slučaju je neuporedivo bolje nego što je bilo.

To je staro pravilo, zasnovano na ljudskoj psihi; pokazalo se da su ljudi daleko uredniji ako je sredina u kojoj su uredna i čista.

U vašingtonskom metrou, recimo, imaju pravilo da svako veče pregledaju vozove i svaki vagon na kome primete žvrljotinu, grafit, nešto slomljeno ili pocepano - sklanjaju iz saobraćaja dok se ne očisti ili popravi. I zaista su vozovi čisti, a nered se obično svodi na ostavljene besplatne novine ili tu i tamo plastičnu čašu/flašu.

heruvimhidra heruvimhidra 11:19 20.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

tyson
Ja ne bacam. A za druge ne odgovaram.

Ako ces da zasuces rukave i to ocistis, zdusno cu ti aplaudirati.

Prilično neočekivan stav od jednog ljubitelja prirode.

Uništio nas je komunizam, sa svojom "ima ko misli o tome, ti ćuti i radi svoj posao" totalitarnom doktrinom.



Pravo u metu!
emsiemsi emsiemsi 15:34 20.10.2016

Re: Ne smeta

heruvimhidra
Kapiram. Cekacete da sluzbe nadlezne za to obave posao ciscenja koji ste vi vec preko poreza platili.

Dobrovoljna akcija ciscenja je ispod casti, i to kapiram. Moracete da smislite nacin kako da 'naterate' gradonacelnika i sluzbe da obavljaju svoj posao. I gradonacelnik, i radnici zaposleni u gradskoj cistoci dolaze iz naroda; kakav narod takva i komunalna aluzba, i gradonacelnik a i gnevni gradjani koji eto ne bi dobrovoljno da ciste.


Nastavite da cekate, i da se gusite u smeću.

Greškom sam pritisnuo moderatora, umesto citiraj. Kucam na telefonu, a hteo sam da napišem --- saglasan !
emsiemsi emsiemsi 16:25 20.10.2016

Re: Ne smeta

nikvet pn
heruvimhidra
Ljudima u Beogradu ne smeta smeće.


Није тачно. Смета им, зато га и бацају.

Зашто, о зашто Таубице оде у Немачку, да си остала другачије би ова земља изгледала.

Зашто јој се ругаш ?!
Она је објаснила зашто је отишла. Није лепо да ликујеш због тога. Можда би могао да осетиш свој део стида због тога што је отишла, како она, тако и било ко други.
Мене је стид, а и тужан сам због тога.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:17 20.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

I dalje tvrdim da je komunizam vrlo sračunato i sistematski suzbijao svaki vid individualizma i inicijative.


Da, ali da li je masovno uključivanje stanovništva u neke opšte, ne individualne već zajedničke poslove, individualizam ili kolektivizam?
Komunistička odlika jeste kolektivizam, svi smo mi armija, svi smo mi čuvari ovoga ili onoga, svi smo mi čistači rečnih obala npr, tu nema mnogo individualizma, već pojedinac postaje samo deo mase.

Mene taj aktivizam pre asocira na komunistički duh nego stav, ja radim, zarađujem, i plaćam porez, od koga onaj koga sam izabrao da se brine o zajedničkim poslovima treba da plati čišćenje grada.
Moje je da gledam da li to radi dobro, i ako ne, da sledeći put nekog drugog izabarem da se o tome brine.
tyson tyson 20:11 20.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

a, ali da li je masovno uključivanje stanovništva u neke opšte, ne individualne već zajedničke poslove, individualizam ili kolektivizam?
Komunistička odlika jeste kolektivizam, svi smo mi armija, svi smo mi čuvari ovoga ili onoga, svi smo mi čistači rečnih obala npr, tu nema mnogo individualizma, već pojedinac postaje samo deo mase.

Mene taj aktivizam pre asocira na komunistički duh nego stav, ja radim, zarađujem, i plaćam porez, od koga onaj koga sam izabrao da se brine o zajedničkim poslovima treba da plati čišćenje grada.
Moje je da gledam da li to radi dobro, i ako ne, da sledeći put nekog drugog izabarem da se o tome brine.

Ne slažem se. Za jedan samoodrživi sistem, uključujući i komunalni red, nije dovoljna samo služba poput "Gradske čistoće". Potrebni su svesni građani koji čuvaju, ne prljaju sredinu u kojoj žive; potreban je efikasan sistem kažnjavanja; potrebne su efikasne komunalne sužbe; i najzad, vraćam se na građane, ako je neophodno potrebni su i građani koji su spremni i nešto da urade za okruženje u kojem, u krajnjem slučaju, i oni žive.

Ovo važi za čistoću i očuvanje životne sredine, i za sve ostalo. Sve oko nas, to je sredina u kojoj i sami živimo, i očigledno nije dovoljno samo 'plaćati porez' pa da bude čisto i uredno. Dakle, možemo da se davimo u đubretu i prljavštini, a možemo i nešto da uradimo. Ne vidim razlog zašto ne bismo. Nije teško, a i dobar je osećaj.


hoochie coochie man hoochie coochie man 20:39 20.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!




Sa ovim se slažem
Za jedan samoodrživi sistem, uključujući i komunalni red, nije dovoljna samo služba poput "Gradske čistoće". Potrebni su svesni građani koji čuvaju, ne prljaju sredinu u kojoj žive; potreban je efikasan sistem kažnjavanja; potrebne su efikasne komunalne sužbe;

Ali ovo

ako je neophodno potrebni su i građani


Kad je neophodno, ko to određuje?
U slučajevima vanrednog stanja država ima pravo da građane radno angažuje, jer je to neophodno. U redovnim situacijama na to nema pravo, i ne samo to, nije u redu da raćuna na pomoć građana, da s tim kalkuliše, pa ako se ona ne desi da joj to bude izgovor.

Postoje razni načini da neko angažuje građane, ovaj primer iz Paraćina, što ga je nikvet naveo, je jedan od njih.
Plati osam hiljada mesečno pa ko hoće - izvolite. Mogu se zvati volonterima ili kako god, svejedno rade posao.
Ali i to je potez države, opštine, ne građanska samoinicijativa.

Nije teško, a i dobar je osećaj.


Nekom jeste nekom nije, kao i kod svega drugog.
A ni oni kojima jeste ni oni kojima nije nisu bolji od onih drugih.

Ne treba osuđivati ni one kojima jeste ni one kojima nije, jer čišćenje reka nije ničija obaveza, naravno ne zakonska, ali ni građanska, a ako je nekome zadovoljstvo, super, ima pravo da to svoje zadovoljstvo upražnjava.
Samo nema pravo da one koji to ne vole, ne žele, osuđuje.

Atomski mrav Atomski mrav 20:56 20.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

vcucko: A norveška deca (cveća) na Utoji su sedela, plakala i čekala da ih ludak redom poodstreljuje k'o zečeve. I nikom nije palo na pamet da se suprotstavi ili bar da pokušaju nekakvo organizovano sklanjanje, bekstvo, bilo šta. Upravo zbog "ima ko će to".


tyson: Ovde grešiš maestralno; niti su sedeli i čekali, niti je sklanjanje bilo neorganizovano, a bilo je i pokušaja suprotstavljanja ubici. Čak i pored činenice da su u pitanju bila upravo - deca, u velikoj većini.


Tyson je u pravu, ne znam odakle ti te "informacije", vcucko?
vcucko vcucko 21:17 20.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

Atomski mrav
vcucko: A norveška deca (cveća) na Utoji su sedela, plakala i čekala da ih ludak redom poodstreljuje k'o zečeve. I nikom nije palo na pamet da se suprotstavi ili bar da pokušaju nekakvo organizovano sklanjanje, bekstvo, bilo šta. Upravo zbog "ima ko će to".


tyson: Ovde grešiš maestralno; niti su sedeli i čekali, niti je sklanjanje bilo neorganizovano, a bilo je i pokušaja suprotstavljanja ubici. Čak i pored činenice da su u pitanju bila upravo - deca, u velikoj većini.


Tyson je u pravu, ne znam odakle ti te "informacije", vcucko?

Iskreno, nisam detaljno ispratio to oko masakra na ostrvu kod Osla, nemam običaj da gutam medijske izveštaje oko takvih stvari. Dovoljno je mučno i bez "novinarskog ekskluziviteta" i sl. besmislica.
Od ono malo što sam ukačio, imao sam gore navedenu sliku (naravno malo prenaglašeno za potrebe komentara, ali svi to radimo). Ako nisam u pravu, nisam, OK.
U svakom slučaju, kod nas, ali i u SAD, to bi svakako drugačije izgledalo; mislim na procente i mladih i starih koji nose vatreno gvožđe ili bar neko sečivo. Pri čemu uopšte ne iznosim vrednosni stav, samo konstatujem.
tyson tyson 21:32 20.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

Kad je neophodno, ko to određuje?

Pa građani sami. Evo, recimo, zar ovo nije dovoljno da se upali alarmna lampica kod svakog iole normalnog čoveka:



Zar je to sredina u kakvoj želimo da živimo? Nije, složićeš se. A očigledno nadležne službe nisu efikasno odreagovale. I šta sad, da se zadovoljimo bacanjem drvlja i kamenja na komunalne službe? OK, nekome je to dovoljno. Ali svo to đubre će ostati tu, pored nas. I šta onda? Pa to je naša obala, naša livada, park, okućnica. Tu živimo. Zašto ne bismo očistili?

čišćenje reka nije ničija obaveza, naravno ne zakonska, ali ni građanska,

Ja pak mislim da je takvo nešto upravo građanska obaveza, svojevrsni noblesse oblige XXI veka, u jednom idealnom društvu.


hoochie coochie man hoochie coochie man 21:54 20.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

Zašto ne bismo očistili?


Ne kažem da ne treba nego da je u redu i da neko kaže, ja to ne mogu, neću jer.....me žulja cipela, umoran sam, radim dve smene, šetam psa, sejem pšenicu,....šta god, sve je dovoljan razlog.

A naravno da razumem i one koji sve to odlažu i čiste.
Ali čiste sebi, ne onima koji ne žele, i nemaju pravo da to ikome nameću.
a se zadovoljimo bacanjem drvlja i kamenja na komunalne službe? OK, nekome je to dovoljno.


Ne da se zadovoljimo bacanjem drvlja i kamenja, nego da ga bacamo dok ne nateramo službe da počiste i da redovno čiste, jer je to jedino delotvorno rešenje na duže staze.
Sve do tad će biti ovakvih slika, tj sve do tad ćemo živeti u sedini kakvu ne želimo.
Evo, ovo sa slike će možda biti uklonjeno nekim angažovanjem građana, možda i neće. A sve i da bude uklonjeno uskoro će opet biti slično, i tako će biti sve dok drvlja i kamenja ne bude toliko da natera službe, vlast, da rade.

Nemoguće je sistemski rešiti stvar volontiranjem, ad hok čišćenja nisu rešenje, već je rešenje postaviti sistem.
emsiemsi emsiemsi 04:37 21.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

tyson
a, ali da li je masovno uključivanje stanovništva u neke opšte, ne individualne već zajedničke poslove, individualizam ili kolektivizam?
Komunistička odlika jeste kolektivizam, svi smo mi armija, svi smo mi čuvari ovoga ili onoga, svi smo mi čistači rečnih obala npr, tu nema mnogo individualizma, već pojedinac postaje samo deo mase.

Mene taj aktivizam pre asocira na komunistički duh nego stav, ja radim, zarađujem, i plaćam porez, od koga onaj koga sam izabrao da se brine o zajedničkim poslovima treba da plati čišćenje grada.
Moje je da gledam da li to radi dobro, i ako ne, da sledeći put nekog drugog izabarem da se o tome brine.

Ne slažem se. Za jedan samoodrživi sistem, uključujući i komunalni red, nije dovoljna samo služba poput "Gradske čistoće". Potrebni su svesni građani koji čuvaju, ne prljaju sredinu u kojoj žive; potreban je efikasan sistem kažnjavanja; potrebne su efikasne komunalne sužbe; i najzad, vraćam se na građane, ako je neophodno potrebni su i građani koji su spremni i nešto da urade za okruženje u kojem, u krajnjem slučaju, i oni žive.

Ovo važi za čistoću i očuvanje životne sredine, i za sve ostalo. Sve oko nas, to je sredina u kojoj i sami živimo, i očigledno nije dovoljno samo 'plaćati porez' pa da bude čisto i uredno. Dakle, možemo da se davimo u đubretu i prljavštini, a možemo i nešto da uradimo. Ne vidim razlog zašto ne bismo. Nije teško, a i dobar je osećaj.



Сагласан !
Сваке недеље једанпут (најчешћи дан буде недеља) покупим све ђубре на улици испред моје куће --- а пошто ми је граница са "државном" улицом поприлична, у ствари, са две улице, некада се и нарадим. Углавном, мени је једнако важно да ми испред куће буде чисто као и у дворишту, чак и више.
Успут --- а плаћам редовно и порез, не само ја, него и жена. Истина, она ретко са мном чисти улицу, мораћу то да размотрим са њом. Истина, она у то време чисти кућу.
Jukie Jukie 06:12 21.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

tyson
Kad je neophodno, ko to određuje?

Pa građani sami. Evo, recimo, zar ovo nije dovoljno da se upali alarmna lampica kod svakog iole normalnog čoveka:

Zar je to sredina u kakvoj želimo da živimo? Nije, složićeš se. A očigledno nadležne službe nisu efikasno odreagovale. I šta sad, da se zadovoljimo bacanjem drvlja i kamenja na komunalne službe? OK, nekome je to dovoljno. Ali svo to đubre će ostati tu, pored nas. I šta onda? Pa to je naša obala, naša livada, park, okućnica. Tu živimo. Zašto ne bismo očistili?

čišćenje reka nije ničija obaveza, naravno ne zakonska, ali ni građanska,

Ja pak mislim da je takvo nešto upravo građanska obaveza, svojevrsni noblesse oblige XXI veka, u jednom idealnom društvu.



Kako su flaše ovde dospele, u prilično zavučen rukavac, tako što ih je neko direktno bacio sa obale u vodu, ili ih je bacio na obalu pa ih je vetar otkotrljao u vodu; tim parčetom obale svakodnevno prođe nekoliko hiljada ljudi, tako da bi komunalne službe to trebalo da predvide i da kao redovnu aktivnost isplaniraju vađenje plutajuće plastike iz rukavca. Ako je iko "stručan" za sakupljanje smeća to je valjda gradska čistoća, a tu je i uprava Ade, čija je zgrada na obali iznad samog rukavca; nije baš kao da na Savskom jezeru, deset metara dalje preko livadice, samo tako ostavljaju đubre da pluta među plivačima. U datom rukavcu treniraju naši (olimpijski?) kajakaši ili kanuisti ili kako se to već zove, dakle a) treba nešto uraditi da se ne ometaju udaranjem u plutajuće flaše; b) i njihovo udruženje je delimično odgovorno za "svoje dvorište".
albicilla albicilla 09:52 21.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

Kako su flaše ovde dospele, u prilično zavučen rukavac, tako što ih je neko direktno bacio sa obale u vodu, ili ih je bacio na obalu pa ih je vetar otkotrljao u vodu; tim parčetom obale svakodnevno prođe nekoliko hiljada ljudi, tako da bi komunalne službe to trebalo da predvide i da kao redovnu aktivnost isplaniraju vađenje plutajuće plastike iz rukavca. Ako je iko "stručan" za sakupljanje smeća to je valjda gradska čistoća, a tu je i uprava Ade, čija je zgrada na obali iznad samog rukavca; nije baš kao da na Savskom jezeru, deset metara dalje preko livadice, samo tako ostavljaju đubre da pluta među plivačima. U datom rukavcu treniraju naši (olimpijski?) kajakaši ili kanuisti ili kako se to već zove, dakle a) treba nešto uraditi da se ne ometaju udaranjem u plutajuće flaše; b) i njihovo udruženje je delimično odgovorno za "svoje dvorište".


Da, javno preduzece Ada Ciganlija bi zaista moglo da se pozabavi cistocom obala za koje jeste nadlezno, ali ovo - posebno flase - su siri problem i zahtevaju dugorocno sistemsko resenje.

Prvo uredjivanje zvanicnih i uklanjanje divljih deponija, u ovom slucaju uzvodno Savom, ali to svakako treba sprovesti na nivou drzave, a organi vlasti se i tako hvale velikim EU fondovima koji su nam sada dostupni za takve delatnosti.

Potom uvodjenje otkupa PET ambalaze na vecem broju otkupnih stanica, da to zaista postane prakticno do nivoa da to mogu da urade i klinci koji su dosli na kupanje, pa dan mogu da zapocnu skupljanjem flasa i njihovom prodajom na samoj Adi, ne bi li tako zaradili za pice i pljeskavicu za taj dan bar.

Kada se ta dva dva preduslova steknu, poostriti kazne za prljanje i to i sprovoditi (mislim da kazne na papiru postoje i sada, ali tu i ostaju).
sweet64 sweet64 13:32 22.10.2016

Re: Kakvi ste primitivni vi Srbi!

tyson
a, ali da li je masovno uključivanje stanovništva u neke opšte, ne individualne već zajedničke poslove, individualizam ili kolektivizam?
Komunistička odlika jeste kolektivizam, svi smo mi armija, svi smo mi čuvari ovoga ili onoga, svi smo mi čistači rečnih obala npr, tu nema mnogo individualizma, već pojedinac postaje samo deo mase.

Mene taj aktivizam pre asocira na komunistički duh nego stav, ja radim, zarađujem, i plaćam porez, od koga onaj koga sam izabrao da se brine o zajedničkim poslovima treba da plati čišćenje grada.
Moje je da gledam da li to radi dobro, i ako ne, da sledeći put nekog drugog izabarem da se o tome brine.

Ne slažem se. Za jedan samoodrživi sistem, uključujući i komunalni red, nije dovoljna samo služba poput "Gradske čistoće". Potrebni su svesni građani koji čuvaju, ne prljaju sredinu u kojoj žive; potreban je efikasan sistem kažnjavanja; potrebne su efikasne komunalne sužbe; i najzad, vraćam se na građane, ako je neophodno potrebni su i građani koji su spremni i nešto da urade za okruženje u kojem, u krajnjem slučaju, i oni žive.

Ovo važi za čistoću i očuvanje životne sredine, i za sve ostalo. Sve oko nas, to je sredina u kojoj i sami živimo, i očigledno nije dovoljno samo 'plaćati porez' pa da bude čisto i uredno. Dakle, možemo da se davimo u đubretu i prljavštini, a možemo i nešto da uradimo. Ne vidim razlog zašto ne bismo. Nije teško, a i dobar je osećaj.


U pravu si, nisu dovoljne krajnosti tj da čistimo sami, ili neko drugi, nadležan, nego i jedno i drugo, što bi pokojni Slavić reko, mora da se nauči napamet plus sa razumevanjem.
Ja skupljam đubre ispred zgrade, svoje i susedne i između i ponekad se osetim obeshrabrenim jer to samo ja radim za cca 40 stanova. Ne zato što mi je teško već zato što znam, da bi to tako ostalo dok ne bude u komšiluku neka jesenja svadba, pa će domaćin tada da se seti, da nešto preduzme, inače ničijim očima ne smeta. U stvari smeta al nema vremena.
NNN NNN 13:25 19.10.2016

:(

Mislim da nikada nisam video vodomara na Adi

Đubre jesam
mislim da na računu za Infostan čak postoji posebno stavka za čišćenje priobalja ili tako nešto.
Jukie Jukie 14:11 19.10.2016

Re: :(

NNN
Mislim da nikada nisam video vodomara na Adi

Pa put pod noge i samo prati gde ima najviše flaša
Prvo se čuje, onda se vidi
I gledati u vezove od čamaca, na njima može lepo da stoji
G.Cross G.Cross 13:55 19.10.2016

Retko prljav grad

Sleteh juce, posle duzeg vremena,u Beograd.

Retko prljav grad.

Nadam se delom zbog kosave.

A fasade su gore nego ikada.
Nadao sam se da su posle 30 godina uklonili privremeni staklenik sa Trga kad videh onaj arhitektonski genocid pored pozorista, kojeg vidim zovu Marriott.
Pozdrav iz Manjeza.
niccolo niccolo 14:09 19.10.2016

Re: Retko prljav grad

Pozdrav iz Manjeza.

Pozdrav Cross. Nadam se da vodiš računa koga zoveš na kafu.
G.Cross G.Cross 14:17 19.10.2016

Re: Retko prljav grad

niccolo
Pozdrav iz Manjeza.

Pozdrav Cross. Nadam se da vodiš računa koga zoveš na kafu.


Sam samcijat. Malo mira ne smeta.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:06 19.10.2016

Re: Retko prljav grad

ja sam čoek iz Manježa, al' nać'mo se podalje od Bega-smetlišta, u našem, domaćem pašalučkom smeću. bog'me, Paša, obiđe ti celo Osmanlijsko Carstvo u par neđelja!

inače, i NS je postao smetlište. kaže ekipa da sns ubija gradsku čistoću kao preduzeće - čitaj, privatizuje; i da će se verovatno neko iz njihove ekipe se pojaviti sa privatnom solucijom za Srbiju. mali otpaci za poslušno društvance.




G.Cross G.Cross 19:56 19.10.2016

Re: Retko prljav grad

Srđan Fuchs
ja sam čoek iz Manježa, al' nać'mo se podalje od Bega-smetlišta, u našem, domaćem pašalučkom smeću. bog'me, Paša, obiđe ti celo Osmanlijsko Carstvo u par neđelja!

inače, i NS je postao smetlište. kaže ekipa da sns ubija gradsku čistoću kao preduzeće - čitaj, privatizuje; i da će se verovatno neko iz njihove ekipe se pojaviti sa privatnom solucijom za Srbiju. mali otpaci za poslušno društvance.







Ovde makar primaju debit kartice
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:08 19.10.2016

Re: Retko prljav grad

nećemo valjda da pijemo na kredu, pa nismo jevreji?
ivana23 ivana23 00:05 20.10.2016

***

Saša Ozmo ‏@ozmo_sasa Sep 3 -
Samo u Srbiji. #not #OzmouJabuci USOpen

albicilla albicilla 09:49 20.10.2016

Re: ***

ne vidi se prilog?
ivana23 ivana23 10:45 20.10.2016

Re: ***

albicilla
ne vidi se prilog?


Na sta mislis kada napises prilog?
albicilla albicilla 10:53 20.10.2016

Re: ***

ja vidim ovo

pa imam utisak da nedostaje fotka ili je los link do videa?
ivana23 ivana23 17:06 20.10.2016

Re: ***

albicilla
ja vidim ovo

pa imam utisak da nedostaje fotka ili je los link do videa?


Nema videa, to je fotkano i postavljeno na tviter.
Vidi se ko, kada i gde.
ivana23 ivana23 11:39 21.10.2016

Re: ***

PObegla ti fotka...

albicilla albicilla 09:45 20.10.2016

Volontarije

Volontiranje je cudna rabota kojom se, nazalost ili na srecu, bavim preko cetrvt veka.

Volontiranje u finansijski stabilnim i pravno uredjenim zemljama uglavnom znaci drustveno-korisnu zabavu za mame i domacice koje ne (moraju da) rade i provode previse vremena u kuci.

Iz iskustva govorim, volontiranje u operetskoj drzavi je – budalastina. Ono sto u operetskim drzavama treba uciniti jeste naterati preveliki, nesposobni i bahati drzavni aparat da obavlja bar minimum svog posla i dovesti do situacije da zaposleni rade za platu, a ne za socijalnu pomoc, pa da onda imaju i vremena i volje za volontiranje.

Ko kod nas izvodi ikakve volonterske radne akcije? Skoro iskljucivo zaposleni u velikim stranim firmama, ambasadama ili drugi expatrioti koji zive u BG (i kojima u pravilu samo jedan clan porodie stvarno radi).

Tako da ja dobijam ospice kada mi neko sa dva meseca volonterskog staza ko zivi u stabilnoj i uredjenoj drzavi soli mozak kako ja treba da zasucem rukave i radim posao komunalaca.

Zasto bih? Eno jadni fantomi iz Savamale odavno nijedan posao nisu obavili, pa neka ih, neka svojim zardjalim kasikama pokupe bar djubre. Makar i nocu.


heruvimhidra heruvimhidra 13:31 20.10.2016

Re: Volontarije

da ja dobijam ospice kada mi neko sa dva meseca volonterskog staza ko zivi u stabilnoj i uredjenoj drzavi soli mozak kako ja treba da zasucem rukave i radim posao komunalac


Tako je. Bravo. To je taj duh. To je taj 'tićemikažeš' mentalitet.

Izvoli, sad nateraj bahati drzavni aparat da obavlja minimum svog posla. I dovedi do situacije da zaposleni rade za platu a ne za socijalnu pomoc. To ce se u Srbiji postici na Sveto Nikad. Izmedju ostalog, zbog arogancije takvih kao sto ste vi.

Uslikao smece, i digao nos 'ja da radim posao komunalca ' pa ne bi ti kruna s glave spala da si pocistio bar tu gde uslikavas te jadne ptice. Uslikao i sad ceka promenu drzavnog aparata, a sam nece nista da menja.
Upravo je ljudima kao sto sam ja dosta takvih kao sto ste vi
Internet je ovaj cudo. Verujes da je neko dobar covek i da voli ptice kad ono..ćorak kao i sve u toj tuznoj zemlji.
E, moji vi.
Ribozom Ribozom 18:44 20.10.2016

Re: Volontarije

Tako da ja dobijam ospice kada mi neko sa dva meseca volonterskog staza ko zivi u stabilnoj i uredjenoj drzavi soli mozak kako ja treba da zasucem rukave i radim posao komunalaca.


Pojam 'uredjena drzava' je tako svojstven osakacenih komunistickom ideologijom.
Nastao je kao potreba komunistickih utopista da lece svoj ego, kao ima jedna zemlja, tamo daleko gde je sve lepo uredjeno i gde ja treba samo da se pojavim i zablistam.
Ne postoji uredjena drzava, vec drzava koja se non-stop uredjuje.

Ne postoji dovoljno komunalaca da ociste sve u bilo kojoj zemlji. Nije dovoljna ni edukacija. Ostaje volontiranje. Kod mene je zanimljivo da kada se neko uclani u neku politicku partiju to se svodi na volonterskim radom, najcesce ciscenje u lokalu (nista botovanje ovoono).
sweet64 sweet64 23:11 23.10.2016

Re: Volontarije

Uslikao smece, i digao nos 'ja da radim posao komunalca '


Gospođo, vi kanda niste pročitali prvu rečenicu komentara:

Volontiranje je cudna rabota kojom se, nazalost ili na srecu, bavim preko cetrvt veka.


A zanimljivo je to telepromptovano deljenje saveta, sa sve prevrtanjem stomaka. Da ne vidiš i ne čuješ a gledaš i slušaš. Ovdenak se radi o poštovanju hijerarhije iliti redosleda aktivnosti na rešavanju problema. Džaba zasučeni rukavi, gro posla sa sve mašinama i motorizacijom nadležne službe koje radni narod plaća nećeju da rade.
A mogli ste lepo da tuna ostanete i da svojim primerom sa malobrojnim a upornim domicilnim stanovništvom ovaj deo glavnoga nam grada pretvorite u Bodensko jezero.
tyson tyson 18:34 24.10.2016

Re: Volontarije

sweet64
Uslikao smece, i digao nos 'ja da radim posao komunalca '


Gospođo, vi kanda niste pročitali prvu rečenicu komentara:

Volontiranje je cudna rabota kojom se, nazalost ili na srecu, bavim preko cetrvt veka.


Lepo je čovek rekao da nije očistio i da mu ne pada na pamet, i izneo razloge zašto.


49 41 49 41 00:24 21.10.2016

Mont Everest

Na jednom podkampu ka vrhu, bilo je svuda razbacanog smeca; plasticnih boca, ostataka konzervi, kesa...
Kao TV gledaoca me zapanjilo, jos je vise zapanjilo uzivo Ekspediciju sa Novog Zelanda.

Dogovorili su se ubrzo, da pre no nastave dalje da ociste, spale, zakopaju ...
Bilo je muskih - zenskih clanova ekspedicije.

Dal' su to "doneli sa sobom" - naucili u svojim porodicama, drzavi; nije ni vazno.

tyson tyson 01:55 21.10.2016

Re: Mont Everest

Na jednom podkampu ka vrhu, bilo je svuda razbacanog smeca; plasticnih boca, ostataka konzervi, kesa...

Eh, da je samo to...

Decades of human waste have made Mount Everest a ‘fecal time bomb’


albicilla albicilla 09:55 21.10.2016

Re: Mont Everest

tyson
Na jednom podkampu ka vrhu, bilo je svuda razbacanog smeca; plasticnih boca, ostataka konzervi, kesa...

Eh, da je samo to...

Decades of human waste have made Mount Everest a ‘fecal time bomb’




Kao bivsi alpinista, ja bih se zalagao za trajno zatvaranje Everesta za daje penjanje, za njegovo proglasenje alpinistickim grobljem, a uspone, ne do vrha, vec do tela poginulih, ubuduce dozvoljavati samo clanovima porodica.
sasa_simic sasa_simic 23:38 24.10.2016

u oku posmatrača

Ako je ovo sve što ste uspeli da vidite i zabeležite na skoro deset kilometara prelepe Ade, od pisanja i fotografisanja se nećete najesti kruha, na stranu to što bi ovo Endi Vorhol ili Herst upakovali i prodali za milione dolara.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana