Gost autor| Reč i slika| Zdravlje| Život

Mi svoje znamo, a oni nek gledaju šta će

zilikaka RSS / 05.08.2020. u 19:54

116695913_124026232726818_6405235153558981409_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=iOJBdLID_PUAX8hGwxl&_nc_ht=scontent.fbeg2-1.fna&_nc_tp=6&oh=b1e036bab88233a506a01a31852b8ef9&oe=5F4ED90C

Zamislite ovako: sedite u svom dvorištu, pijete kafu i ćaskate sa komšijama i onda toliko jeziv smrad koji se širi naseljem - po ko zna koji put za više od deceniju - učini da se pokupite unutra, zatvorite prozore i zaboravite da imate dvorište jer ionako ne možete da ga koristite.
Da, bilo bi to ok da je samo jednom. Desi se. No, kada je smrad višegodišnji, čak višedecenijski i gotovo svakodnevan, onda uradite ono što su uradili ljudi iz jednog zrenjaninskog naselja, njih nekolicina: ustanete od stola, uzmete svoje smeće iz kante i odete da ga ‘itnete preko ograde kafilerije. Vi nama vaše, mi vama naše.

Afekt, koji je bio samo sticaj okolnosti, je zapravo početak ozbiljnog građanskog protesta u Zrenjaninu protiv nesnosnog smrada koji dolazi iz kafilerije "Prekon. Vlasnik Matijević.

Nije to problem od juče i mi, u pravim godinama, sećamo se da je i osamdesetih znalo da se oseća ponekad, međutim - smrad je trajao kraće, bio je sporadičan i daleko manjeg intenziteta. Ovo sada je prevršilo svaku meru i pokrenulo naoko letargične građane Zrenjanina koji su nakonprve "akcije" afektivnog bacanja đubreta preko ograde kafilerije počeli da se okupljaju subotom i da, tokom protestne vožnje, pokažu da im je dosta smrada.

Od početka jula Zrenjaninci su spontano organizovani sa jednim ciljem -zaustaviti smrad po sveku cenu i na bilo koji od mogućih načina koji su gradu na raspolaganju: izmeštanjem kafilerije, ugradnjom filtera ili zatvaranjem.

Na tribinama sa ovom tematikom tokom 2018. Saopšteno je od strane predstavnika gradske vlasti da je neprijatan miris subjektivan osećaj. Sud, koji je po prijavi još tada trebao da reši ovaj problem, to nije učinio jer postoji "problem kvantifikovanja neprijatnih mirisa".

Godine prolaze a u Zrenjaninu i dalje smrdi, stoga, ova isključivo gradjanska (a ne politička akcija) podrazumeva krajnje uporno te masovno pozivanje komunalne policije kad god se oseti smrad, pismene prijave inspekciji (samo u julu ih je bilo preko 600) i protestne vožnje subotom.

Ne pamti se građanski protest u Zrenjaninu koji je ovako pokrenuo ljude koji se sve masovnije pridružuju.

Odustajanja nema. Dok neobjektivno ne prodišemo.

 

gost autor: Udruženje Stop Kafileriji Zrenjanin 

 116724765_124025606060214_2051753604139504620_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=bhNoCY76R-cAX98IG-5&_nc_ht=scontent.fbeg2-1.fna&_nc_tp=6&oh=3aa94144fe9385a54e4965de6b82eacf&oe=5F4EF6D3

116581782_124025719393536_994020025852912960_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=7wehr71I-BMAX_-cWkE&_nc_ht=scontent.fbeg2-1.fna&_nc_tp=6&oh=7ca094aa7f57700cb18d21d81771efeb&oe=5F508945

116605549_124025976060177_8062778406896711125_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=uB12-dJpkxAAX-VGSLV&_nc_ht=scontent.fbeg2-1.fna&_nc_tp=6&oh=76172041b5d3cfb864903e8d3d21e8d0&oe=5F512943 

 116624619_124026646060110_6921438282755882828_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=QqqvwfPGemEAX-Xoyll&_nc_ht=scontent.fbeg2-1.fna&_nc_tp=6&oh=6755d1dbe42bb9e05e31f3aa44b82a45&oe=5F524CDA

 116877054_124026922726749_5668527126134408186_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_sid=07e735&_nc_ohc=LBX8vRgwlFcAX_3X4Bp&_nc_ht=scontent.fbeg2-1.fna&_nc_tp=6&oh=a840973134fdba55b50e1a280a57791f&oe=5F50A2A8 

 



Komentari (76)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 20:11 05.08.2020

Dakle,

Čast mi je što ustupam prostor pravoj lokalnoj građanskoj inicijativi - pa još iz moje varoši.
Javlja mi se da je ovo početak serijala blogova na ovu temu. Ja bar imam iskustva kako to ide.
Oni će se praviti ludi i pokušati da zamajavaju al naše je...ma znate sve.

...i nemoj da bi neko pomenuo vodu. To uzimamo kad ovo rešimo.
j_grandson j_grandson 20:28 05.08.2020

Da.

Nije mnogo slično, no, svejedno.
Pre iks godina sam bio u Grasi, Francuska.
Tu se nalazi jedina fabrika (tada je tako bilo) parfema u Francuskoj.
Oni, potom, šalju koncentrate kojekude, pa ih 'proizvođači' parfema razređuju i pakuju, tj. brendiraju kako bi rekle pojedine kuul blogerke.
Na ulazu u destileriju, na zidu, dva velika portreta nekih nosonja.
Kažu nama domaćini - ovo su zaista naši 'nosevi'.
Jedan radi neko vreme, pa kada mu se receptori zasite, on odlazi na odmor, a drugi nastavlja da radi.
I još su rekli da svaki od njih u parfemu može da razlikuje oko 300 sastojaka - ili tako nekako.
Možda ne bi bila loša ideja da se angažuju 'nosevi' kako bi se eliminisala subjektivnost građana.
zilikaka zilikaka 20:42 05.08.2020

Re: Da.

Možda ne bi bila loša ideja da se angažuju 'nosevi' kako bi se eliminisala subjektivnost građana.

Da oko te "subjektivnosti" se sve lomi.
Smrad je teško, skoro nemoguće merljiva kategorija, ali svima je jasno da klanični otpad (čitaj crkotine) smrde. Ne znam da li iko može da tvrdi suprotno.
Ostaje pitanje intenziteta.
Ako ljudi podnose po više stotina prijava u vreme pikova, kad ovi zafurnjaju, ne znam kome može da padne na pamet da toliki broj ljudi to radi od duga vremena.
A naravno da ogromna većina još i dalje trpi smrad i ne prijavljuje nego gunđa u sebi.
Naselja koja su redovno pogođena, zbog relativne blizine imaju desetine hiljada ljudi a nekad se smrad proširi na bukvalno ceo grad.
Svi to znaju, naročito oni kojima je to poso da znaju, nego su kanda u pitanju drugi interesi.
Kako god, mi rešili da više ne trpimo.

nask nask 23:14 05.08.2020

Re: Da.

Smrad je teško, skoro nemoguće merljiva kategorija,

Sledeće sam malopre pohapsio po netu. Olfaktometrija. Evropski standard EN 13725. Ima na netu brdo informacija po tom pitanju. Znači nije subjektivan ugođaj već merljiv. I taj smrad ne treba potcenjivati po pitanju ugrožavanja zdravlja.

Znači, mehove u ruke i oduvajte smrad(ove).

niccolo niccolo 20:51 05.08.2020

Podrška

ljudi i treba da se lokalno organizuju da rešavaju (vrše pritisak da se rešavaju) lokalne probleme...
angie01 angie01 21:24 05.08.2020

Re: Podrška

to je jedini nacin-otpor!
zilikaka zilikaka 21:36 05.08.2020

Re: Podrška

angie01
to je jedini nacin-otpor!


Da, u ovakvim uređenjima društva jedino spontana građanska inicijativa nešto može da uradi.
Duboko verujem da ćemo mi svoje isterati, što i ostalima od sveg srca preporučujem.
predatortz predatortz 21:15 05.08.2020

Predlog

Sasipajte kofe govana pred nadležne službe.
Ostavite natpis:

Subjektivno, vi mislite da su ovo govna.
Objektivno, ovo je realna naknada za vaš rad.
zilikaka zilikaka 21:34 05.08.2020

Re: Predlog

Sasipajte kofe govana pred nadležne službe

Bilo je raznih ideja nego te nadležne službe sede u strogom centru, u Gradskoj kući. sipati nešto ispred baš i nema efekat i pravilo bi mnogo veću štetu onima koji nemaju veze i svim prolaznicima.

Znaš, Matijević je jedan od moćnika kojem nije teško biti lojalan i ovi naši lokalci se odlučuju za tu opciju.
S druge strane, i ono što je uredno pokrenuto i gde su postojale presude o zabrani rada oboreno je na Apelcionom sudu jer smrad nije kvantifikovan.
Ni najmanje ne sumnjam da je presudno bilo ime vlasnika kafilerije.
Da ne zaboravim da je kafilarija uprkos zabranama i dalje uredno pržila i nikom ništa. Možda su tu i tamo platili kaznu od stotinak evra, ako su i to.
Jednostavno, inspektori i kada bi hteli slabo šta smeju jer ima iznad nih ko to uredno rešava i drži u postojećem stanju.

No, sve to na kraju i nije važno. Interes jednog čoveka protiv prava na normalan život više desetina hiljada ljudi...pa ganjaćemo do sudnjeg dana.



predatortz predatortz 21:38 05.08.2020

Re: Predlog

..pa ganjaćemo do sudnjeg dana.


Samo tako i može.
Ako ostanete složni, moraće da reaguju.
Ako vam nađu pukotinu, neki ćete i da nastradate.
Ne mislim bukvalno, ali neki zaostao porez, pa plenidba, neko će da ostane tehnološki višak, i tako to...
zilikaka zilikaka 21:43 05.08.2020

Re: Predlog

Ako vam nađu pukotinu, neki ćete i da nastradate.
Ne mislim bukvalno, ali neki zaostao porez, pa plenidba, neko će da ostane tehnološki višak, i tako to...

Zato se eksponiramo mi koji baš ne zavisimo od njih.
Eto, meni trenutno teško mogu i da pljunu pod prozor.
Kuća uvučena a u dvorištu ljuta kera.

P.S. Premda, jako je bitno da je udruženje privrednika grada podržalo ovu akciju. Ima ih koji ovde stanuju pa im jednako smrdi, ali i nekretnine u nekim delovima postaju nepoželjne. I oni vide svoju štetu zbog interesa jednog čoveka.
Inače, takve kafilerije su postojale u mnogim mestima. uglavnom kao prateća delatnost klaničnoj industriji. I ova naša je zaostatak iz tog doba.
E, ali nekad je svako svoje spaljivao pa je smrad bio mnogo slabiji i ređi a onda su većinu tih mesta pogasili a ovoj našoj drastično povećali kapacitet.
Sad nas nešto zamajavaju pričom o planiranom izmeštanju.
To može da bude nekad a i nikad a gde će i da li će se izmeštati je stvar poslovne politike firme.
Ne znam otkud im ideja da od ovoliko ljudi očekuju strpljenje i razumevanje za nekakve poslovne probleme Matijevića.
Još samo da opštinari predlože da osnujemo radnički savet.


g.radicevic g.radicevic 22:01 05.08.2020

Re: Predlog

Kuća uvučena a u dvorištu ljuta kera.




mirelarado mirelarado 22:04 05.08.2020

Re: Predlog

Ne znam otkud im ideja da od ovoliko ljudi očekuju strpljenje i razumevanje za nekakve poslovne probleme Matijevića.


Treba se obavezno založiti za bojkotovanje njegovih proizvoda. Nisam potrošač, ali ću upozoriti sve koje mogu.
predatortz predatortz 22:07 05.08.2020

Re: Predlog

mirelarado
Ne znam otkud im ideja da od ovoliko ljudi očekuju strpljenje i razumevanje za nekakve poslovne probleme Matijevića.


Treba se obavezno založiti za bojkotovanje njegovih proizvoda. Nisam potrošač, ali ću upozoriti sve koje mogu.


Dok je sirotinje koja sebi može da priušti samo njihove proizvode, a biće ih sve više, Matijeviću zime nema.
nsarski nsarski 22:07 05.08.2020

Re: Predlog

mirelarado
Ne znam otkud im ideja da od ovoliko ljudi očekuju strpljenje i razumevanje za nekakve poslovne probleme Matijevića.


Treba se obavezno založiti za bojkotovanje njegovih proizvoda. Nisam potrošač, ali ću upozoriti sve koje mogu.


To svakako. Ja kod njih ne kupujem meso već godinama. A imaju ogromnu radnju na Kalenićevoj pijaci. I svima savetujem da ga izbegavaju.
zilikaka zilikaka 22:10 05.08.2020

Re: Predlog

mirelarado
Ne znam otkud im ideja da od ovoliko ljudi očekuju strpljenje i razumevanje za nekakve poslovne probleme Matijevića.


Treba se obavezno založiti za bojkotovanje njegovih proizvoda. Nisam potrošač, ali ću upozoriti sve koje mogu.


Ovo udruženje Stop kafileriji jako pazi da ih ne dočekaju na nekoj krivini, i svakako ne propagiraju ništa osim zaustavljanja kafilerije ali svaki pojedinac može da reaguje kako misli da treba.
Ni ja ne trošim njegove proizvode, sad TEK neću.

...Mirela, ako za ovo popijamo banovanje, predlažem da po potrebi gostujemo kod advokata. On svakako već zna kako to sve ide.
maksa83 maksa83 22:14 05.08.2020

Re: Predlog

Treba se obavezno založiti za bojkotovanje njegovih proizvoda. Nisam potrošač, ali ću upozoriti sve koje mogu.

Ništa Matijevićevo već godinama.
g.radicevic g.radicevic 22:17 05.08.2020

Re: Predlog

To može da bude nekad a i nikad a gde će i da li će se izmeštati je stvar poslovne politike firme.


jbg, posle never ending story ''fabrika vode''
stvarno...





predatortz predatortz 22:18 05.08.2020

Re: Predlog

Ništa Matijevićevo već godinama.


Ja strogo zabranio!
Žena, kao i svaki ekonomista, ume da gleda gde je šta jeftinije. Morao sam da pribegnem merama zabrane.
mirelarado mirelarado 22:27 05.08.2020

Re: Predlog

...Mirela, ako za ovo popijamo banovanje, predlažem da po potrebi gostujemo kod advokata. On svakako već zna kako to sve ide.


Saglasna. Iako mislim da kao potrošači imamo slobodu izbora i (ne)preporučivanja bilo kojih proizvoda.
zilikaka zilikaka 22:32 05.08.2020

Re: Predlog

mirelarado
...Mirela, ako za ovo popijamo banovanje, predlažem da po potrebi gostujemo kod advokata. On svakako već zna kako to sve ide.


Saglasna. Iako mislim da kao potrošači imamo slobodu izbora i (ne)preporučivanja bilo kojih proizvoda.

Posebno ako još kao dodatni argument imamo društvenu neodgovornost vlasnika.
mirelarado mirelarado 22:36 05.08.2020

Re: Predlog

predatortz
Ništa Matijevićevo već godinama.


Ja strogo zabranio!
Žena, kao i svaki ekonomista, ume da gleda gde je šta jeftinije. Morao sam da pribegnem merama zabrane.


Meni još pre xy godina kazali da je tu meso očajnog kvaliteta, pa nisam ni htela da proveravam.
zilikaka zilikaka 22:39 05.08.2020

Re: Predlog

Meni još pre xy godina kazali da je tu meso očajnog kvaliteta, pa nisam ni htela da proveravam.

Nekad sam u komšiluku imala kafanu koja nas je bukom i neredom ugrožavala. Naravno da nam na pamet nije palo da njima još i pare ostavljamo.
Tako i ovo.
nsarski nsarski 22:44 05.08.2020

Re: Predlog

Posebno ako još kao dodatni argument imamo društvenu neodgovornost vlasnika.


Ma, bre, ako ljudi mogu da bojkotuju firmu Nestle ili Nike, što ne bi mogli jednog Matijevića.

I ja takođe mislim da je neophodno fokusirati se na vlasnike kafilerije. To ima više prednosti.

1.Tačno se zna ko je uročnik smrada i adresa ispred koju može da se istrese đubre iz protesta. Doslovce, može da im se dođe "pred vrata".
2. Protest, koji je naizgled lokalan, može da se proširi po celoj zemlji, ne mora da se ide u Zrenjanin.
3. Takvi protesti, verujem, imaju veću udarnu moć. Sa dovoljno širokom podrškom to već ima ozbiljne efekte.

4. Problem smrada koji postoji može da se reši za čas.

Ovi drugi problemi, krajnje ozbiljni, nemaju adresu i ne mogu brzo da se reše. Teško je mobilisati veću populaciju jer oni ne piju zrenjaninsku vodu. Ali, naravno, treba insistirati.
zilikaka zilikaka 22:58 05.08.2020

Re: Predlog

ja takođe mislim da je neophodno fokusirati se na vlasnike kafilerije. To ima više prednosti.

Taj vlasnik, Matijević, je i nedavno dao izjavu kako nije tačno da kafilerija zagađuje vazduh,pozivajući se na godišnji izveštaj o merenju kvaliteta vazduha u gradu.
Nit je takvo merenje merodavno nit je rađeno u kontinuitetu. I oni puštaju smrad po šaržama, pa smrdi nekoliko sati dok vetar ne razveje. Čak i dasse nešto uhvati, kad se to izveštajem uproseči ispada da je sve sjajno.
Ukratko, on potpuno negira da problem postoji i pravi nas na budale
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:05 06.08.2020

Re: Predlog

maksa83
Treba se obavezno založiti za bojkotovanje njegovih proizvoda. Nisam potrošač, ali ću upozoriti sve koje mogu.

Ništa Matijevićevo već godinama.


Pazi kad i ja kad dođem na dve nedelje u Srbiju, pa odem na pijacu, u širokom luku zaobilazim njihovu radnju. Neko mi je rekao da im je meso sranje, da trpaju kojekakva govna u svoje proizvode, i ja se prepao.

Bravo, Zrenjaninci, ponosan sam vas, jebla ih kafilerija!
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:16 06.08.2020

Re: Predlog

Predlog
Sasipajte kofe govana pred nadležne službe.
Ostavite natpis:



Kako da nateraš ukućane da kenjaju u kofe, i to dovoljno dana da se nakupi pristojna količina minulog rada? Ajde dobro ovi sa poljskim WC-ima, oni imaju višegodišnju akumulaciju, pa bi mogli više da doprinesu za opštu stvar, ali koliko ima takvih u Zr? Mislim, nije da mi se ne sviđa ideja, nego mi se čini nepraktična. Taj smrad bi mogao nekako da se napravi hemijski (ili da imate bar tvorove pa da im cedite žlezdu, pod punom ABHO zaštitnom opremem, razume se. Ne znam da li mogu da se šalju DHLom, da doznačim par, a i taman da ih se otarasimo, hebu mi kevu milosnu svako noć, ovde kod mene im je baš neka džada, još ako ih nanjuše ove moje mačketine, sine, hemijski rat pod prozorom).

edit: sad mi pade napamet bolja ideja: dakle, da protestanti kupe koje kilo mesa, kod Matijevića, razume se, jer je tu najbolje za ovu svrhu, pa u kesu, pa na sunce, da odstoji tako par dana, i da malo povuče. I onda to koristiti kao projektile za slanje protestnih poruka preko ograde kafilerije.
predatortz predatortz 07:00 06.08.2020

Re: Predlog

Kako da nateraš ukućane da kenjaju u kofe


Septičkih kol'ko 'oćeš!
niccolo niccolo 07:12 06.08.2020

Re: Predlog

mirelarado
...Mirela, ako za ovo popijamo banovanje, predlažem da po potrebi gostujemo kod advokata. On svakako već zna kako to sve ide.


Saglasna. Iako mislim da kao potrošači imamo slobodu izbora i (ne)preporučivanja bilo kojih proizvoda.

Pa osim ako si baš ti konkurencija ili te konkurencija plaća, ovo (nepreporučivanje) ti je čista sloboda govora.
zilikaka zilikaka 07:48 06.08.2020

Re: Predlog

sad mi pade napamet bolja ideja...:

I taman smo lepo napravili pazar njegovim radnjama, njemu prihod. Meso kad bacimo oni pokupe i prerade u istoj toj kafileriji. Znači platimo, akamo se i mi na kraju dobijemo dodatni smrad a oni pare.
Matijević živi negde u NS i na sumnjam da je kraj takav da se kući ne može prići, uz sve video nadzore, obezbedjenja i trenutnu zaštitu policije, ako zatreba. Znači, njemu lično ne možeš udesiti smrad. Ovi što rade u kafileriji su i tako stalno u smrdljivom okruženju, teško da se to može pojačati. Dakle, takav potez ne doprinosi rešenju.
Jedino da se mi uporno i sve više skupljamo. Valjda nekom konačno zasmeta i u kampanji zemlja Diznilenda i meda i mleka.
zilikaka zilikaka 07:59 06.08.2020

Re: Predlog

ovo (nepreporučivanje) ti je čista sloboda govora.

Hvala, nije loše znati.
Ljydi su oprezni jer je i Matijević podneo krivične prijaveprotiv NN lica zbog bacanja smeća u krug kafilerije, što inače jeste individualni čin svakog pojedinca.
S druge strane osporava zakonitost osnivanja udruženja jar nije prijavljno u APR.
Ovo drugo veze nema, udruženje ne posluje parama niti čak prima donacije u novcu. Pojedinačno se ljudi organizuju pa štampaju plakate i slučno.
Ono, ko meni može da zabrani da donesem i podelim 200 plakata koje sam sama finansirala, recimo.
Kako god, on ima tim advokata i jasno pokazuje da nema nameru da bilo šta menja.
...možda jednom ovo naše bude tema za film. Mnoštvo pojedinaca koje se organizovalo protiv ugnjetavanja jednog moćnika. Večita tema.
nikvet pn nikvet pn 08:19 06.08.2020

Re: Predlog

zilikaka
Ovi što rade u kafileriji su i tako stalno u smrdljivom okruženju, teško da se to može pojačati. Dakle, takav potez ne doprinosi rešenju.


Тако је, у квалитету смрадологије они увек побеђавају, ту такмичења нема. Али у квантитету има места за контранапад. Дакле ево конкретног предлога: јел протестујете? Да, ту и ту у толико сати. Добро. Свако нека понесе из куће кесу кућног ђубрета и са зборног места кренете до кафилерије. То је занимљива колона, сви са кесама ко из Лидла, не треба транспаренти. Онда поред ограде следи интерно такмичење за највећу кесу, за најдаље убацивање и чија кеса пукне да се ђубре распе. Сви под маскама и рукавицама. Јел готово? Фалалепо-молимлепо-разлаз. Сутра поново.

Посебно је добро (и васпитно) напалити омладину за акцију, на распусту су; децо-о-о ајде дигнемо гузице од компа и победимо гнусног смрадотворца.

Додатак:
Matijević podneo krivične prijaveprotiv NN lica zbog bacanja smeća u krug kafilerije

Мммјбм, ето нас 10-100-1000 НН лица под маскама па пишите пријаве другови комуналци.
j_grandson j_grandson 08:38 06.08.2020

Re: Predlog

zilikaka
sad mi pade napamet bolja ideja...:

I taman smo lepo napravili pazar njegovim radnjama, njemu prihod. Meso kad bacimo oni pokupe i prerade u istoj toj kafileriji. Znači platimo, akamo se i mi na kraju dobijemo dodatni smrad a oni pare.
Matijević živi negde u NS i na sumnjam da je kraj takav da se kući ne može prići, uz sve video nadzore, obezbedjenja i trenutnu zaštitu policije, ako zatreba. Znači, njemu lično ne možeš udesiti smrad. Ovi što rade u kafileriji su i tako stalno u smrdljivom okruženju, teško da se to može pojačati. Dakle, takav potez ne doprinosi rešenju.
Jedino da se mi uporno i sve više skupljamo. Valjda nekom konačno zasmeta i u kampanji zemlja Diznilenda i meda i mleka.

Za to ćeš da popričekaš!
Boli njih patka.
zilikaka zilikaka 08:45 06.08.2020

Re: Predlog

јел протестујете? Да, ту и ту у толико сати. Добро. Свако нека понесе из куће кесу кућног ђубрета и са зборног места кренете до кафилерије. То је занимљива колона, сви са кесама ко из Лидла, не треба транспаренти.

Pa to se praktično i dešava svake subote, nego udruženje poziva na protestnu vožnju (nije baš blizu za peške, a i zbog epudemije se ne sme okupljati.
Da li je ko sa sobom nešto poneo i šta je sa tim radio je stvar svakog pojedinca.

zilikaka zilikaka 08:50 06.08.2020

Re: Predlog

Za to ćeš da popričekaš!
Boli njih patka.

Pa ne znam baš.
Ako se neko toliko troši da ubedi ljude kako je sve idealno, ne ide mu u prilog da negde evidentno postoji problem, onoliki, koji niko od njegovih podređenih neće da reši.
Zato hoćemo da se za nas čuje, da izađemo uz granica lokala.
I zato ćemo biti upirni da redovno obaveštavano sve okolo o stanju stvari
j_grandson j_grandson 09:17 06.08.2020

Re: Predlog

zilikaka
Za to ćeš da popričekaš!
Boli njih patka.

Pa ne znam baš.
Ako se neko toliko troši da ubedi ljude kako je sve idealno, ne ide mu u prilog da negde evidentno postoji problem, onoliki, koji niko od njegovih podređenih neće da reši.
Zato hoćemo da se za nas čuje, da izađemo uz granica lokala.
I zato ćemo biti upirni da redovno obaveštavano sve okolo o stanju stvari

Daj Bože!
g.radicevic g.radicevic 10:13 06.08.2020

Re: Predlog

Meni još pre xy godina kazali da je tu meso očajnog kvaliteta, pa nisam ni htela da proveravam


meso isključivo kupujem kod lokalnog mesara,
jes' da neretko ume da bude ''izvinite komšo, prodalo se'',
al barem znaš šta jedeš
crossover crossover 10:40 06.08.2020

Re: Predlog

Ma, bre, ako ljudi mogu da bojkotuju firmu Nestle ili Nike


Тај сам, ни име им не спомињем. Свим њиховим брендовима је забрањен улазак у моју кућу. И матијевића активно ескивирам.

Подршка за Зрењанинце.
j_grandson j_grandson 11:11 06.08.2020

Re: Predlog

crossover
Ma, bre, ako ljudi mogu da bojkotuju firmu Nestle ili Nike


Тај сам, ни име им не спомињем. Свим њиховим брендовима је забрањен улазак у моју кућу. И матијевића активно ескивирам.

Подршка за Зрењанинце.

Ja nisam tako izbirljiv.
Nikada ne pitam ženu gde je šta kupila.
Meni je jedino bitno da je jestivo.
Istina, kada bolje razmislim, ja uopšte i nemam neki izgrađen ukus ... kada čujem kakve sve začine turaju ljudi ... a posebno kada čujem sa tih nekih udaljenih ostrva - mora da je to baš najkuul kada se u kompir na paradajz čorbi narokaju ti svi silni začini.
Eeee, nego šta nego je kuul.
Ribozom Ribozom 13:23 06.08.2020

Re: Predlog

Istina, kada bolje razmislim, ja uopšte i nemam neki izgrađen ukus ... kada čujem kakve sve začine turaju ljudi ... a posebno kada čujem sa tih nekih udaljenih ostrva - mora da je to baš najkuul kada se u kompir na paradajz čorbi narokaju ti svi silni začini.


Mozda se narokaju svi ti egzoticni zacini zato sto je recimo meso u krompir corbi uzasnog ukusa, mirisa. Necu da kvarim, ali meni Matijevic k'o hotel sa 6 zvezdica u poredjenju sa onim sto imam na raspolaganju.
Atomski mrav Atomski mrav 13:28 06.08.2020

Re: Predlog

Necu da kvarim, ali meni Matijevic k'o hotel sa 6 zvezdica u poredjenju sa onim sto imam na raspolaganju.


Istina...
j_grandson j_grandson 13:45 06.08.2020

Re: Predlog

Ribozom
Istina, kada bolje razmislim, ja uopšte i nemam neki izgrađen ukus ... kada čujem kakve sve začine turaju ljudi ... a posebno kada čujem sa tih nekih udaljenih ostrva - mora da je to baš najkuul kada se u kompir na paradajz čorbi narokaju ti svi silni začini.


Mozda se narokaju svi ti egzoticni zacini zato sto je recimo meso u krompir corbi uzasnog ukusa, mirisa. Necu da kvarim, ali meni Matijevic k'o hotel sa 6 zvezdica u poredjenju sa onim sto imam na raspolaganju.

Pravo da ti kažem, kako vreme prolazi, ja mogu da jedem i - ribu.
A mogu i da ne jedem meso - uopšte.
Žena, recimo, skuva paradajz čorbu sa širokim rezancima (kada nemamo paste, jebiga), u nekoj šerpi od cca 8 litara.
Ja onda jedem čitav dan tu paradajz čorbu - i nije mi potrebno, ali baš, ništa drugo taj dan.
Kakvo meso i slični bakrači.
Mada, mogu da jedem i meso, ne kažem!
Mada, kada vidim kako ljudi žderu meso bez salate, meni se skoro smuči.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:19 06.08.2020

Re: Predlog

I taman smo lepo napravili pazar njegovim radnjama, njemu prihod. Meso kad bacimo oni pokupe i prerade u istoj toj kafileriji. Znači platimo, akamo se i mi na kraju dobijemo dodatni smrad a oni pare.
Matijević živi negde u NS i na sumnjam da je kraj takav da se kući ne može prići, uz sve video nadzore, obezbedjenja i trenutnu zaštitu policije, ako zatreba. Znači, njemu lično ne možeš udesiti smrad. Ovi što rade u kafileriji su i tako stalno u smrdljivom okruženju, teško da se to može pojačati. Dakle, takav potez ne doprinosi rešenju.


Hm, ok, back to the drafting table... mislio sam, ako kupiš od njih onda je manja verovatnoća da te tuže zbog zagađivanja kruga fabrike mesnim prerađevinama sa isteklim rokom trajanja. Samo da kažem da i pokvarena jaja dosta efektno smrde...

A zar vi u Zrenji nemate krštenu (dobro, uslovno rečeno, znam da si i o tome nešto pisala i vajkala se, bre, ništa ti ne valja! ) kanalizaciju, a ne septičke jame kako je natuknuo drug predator? Ili ima i jedno i drugo?

U svakom slučaju, zasmrđivanje smrdionice je, čini se, manjeg efektno. Ove blokade su bolje, kako mi se čini, dok ne smislimo neku veću podlost. Matijević možda i živi u NS ili BG, ali mu je upravnik kafilerije verovatno tu neki lokalac SNSovac. Možda tu treba zabosti klin razdora. A ima SNS i prostorije u Zrenjaninu, željne govana.




zilikaka zilikaka 16:09 06.08.2020

Re: Predlog

zar vi u Zrenji nemate krštenu (dobro, uslovno rečeno, znam da si i o tome nešto pisala i vajkala se, bre, ništa ti ne valja! ) kanalizaciju, a ne septičke jame kako je natuknuo drug predator? Ili ima i jedno i drugo?

Mislim da su septičke više vrlo retke, al ne smem da tvrdim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:59 06.08.2020

Re: Predlog

zilikaka
zar vi u Zrenji nemate krštenu (dobro, uslovno rečeno, znam da si i o tome nešto pisala i vajkala se, bre, ništa ti ne valja! ) kanalizaciju, a ne septičke jame kako je natuknuo drug predator? Ili ima i jedno i drugo?

Mislim da su septičke više vrlo retke, al ne smem da tvrdim.


Blagiš se vama... što južnije, to je, izgleda, tužnije...
nikvet pn nikvet pn 11:14 07.08.2020

Re: Predlog

srdjan.pajic

Blagiš se vama... što južnije, to je, izgleda, tužnije...


Па и није. Ено типа на говновозу изградио империју; заказујеш код (говно)диспечерке, термини пуни, цистерне лете тамо-вамо ко код Радована III. По 30-40 евра тура пар десетина дневно разби се човек од кинте крајње поштено. Али сад му пуко посо, дао цистерне на кило и вратио се на паприку.
Atomski mrav Atomski mrav 15:59 07.08.2020

Re: Predlog

Али сад му пуко посо, дао цистерне на кило и вратио се на паприку.

A jadni Savo i dalje čeka...

j_grandson j_grandson 18:09 07.08.2020

Re: Predlog

Atomski mrav
Али сад му пуко посо, дао цистерне на кило и вратио се на паприку.

A jadni Savo i dalje čeka...


Mislim da je Savo umro.

LINK

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:59 07.08.2020

Re: Predlog

nikvet pn
srdjan.pajic

Blagiš se vama... što južnije, to je, izgleda, tužnije...


Па и није. Ено типа на говновозу изградио империју; заказујеш код (говно)диспечерке, термини пуни, цистерне лете тамо-вамо ко код Радована III. По 30-40 евра тура пар десетина дневно разби се човек од кинте крајње поштено. Али сад му пуко посо, дао цистерне на кило и вратио се на паприку.


Eh, smešnotužna priča iz mog zavičaja: jedan takav preduzetnik je operisao i kod mojih u Krnji, uvideo potrebu i poslovnu priliku, zadužio se, kupio te neke cisterne, dolazio, čistio govna, ovi se taman navikli, majstore može rakijica, nemojte umazan sam govnima. Ali kako je tamo divlja gradnja uzela maha uz sam Zrenjaninac, sa tim cisternama više nije mogao da priđe dvorištima da im očisti govna, nikome na tom potezu, tragedy of commons, kako bi neki rekli. Tako da su ovi ostali bez usluge neko vreme. Onda se pojavio neki drugi preduzetnik, za manjim govnarama, na pikapovimna, koje glat uđu u favelu. Mada izgleda da ni oni neće dugo, nego će morati da parkiraju pola km dalje, pa da razvuku govnovod i tako rade po kućama. A ako ne to, onda bure na kolica, neka manja pumpa uz njih, pa udri.

zilikaka zilikaka 21:11 07.08.2020

Re: Predlog

Mene čudi kako uspeju da reše one silne nove stambene zgrade što su sazidane sa druge strane Pančevca. Ko i kako prazni njihove septičke jame, kad fakat kanalizacija ne postoji.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:18 07.08.2020

Re: Predlog

zilikaka
Mene čudi kako uspeju da reše one silne nove stambene zgrade što su sazidane sa druge strane Pančevca. Ko i kako prazni njihove septičke jame, kad fakat kanalizacija ne postoji.


Pazi, to je misterija nad kojom glave lome i oni koji žive pored tih zgrada. Ja sam čuo neverovatne špekulacije, svake godine novu, od toga da su zgrade sazidane bukvalno nad svojim senkrupima, što mi zvuči neverovatno, pa do toga da sa druge strane postoji cev koja se kači na navodni kolektor od Metroa (mislim na prodavnicu svega i svačega, a ne na metro), a koja je dobrih pola km ako ne i malo više udaljena odatle), što je pod još većim velom misterije, jer niko nikad nije video kad su te cevi položene, iako se radi o dosta gusto naseljenim blokovima, teško da bi takvi radovi prošli neopaženo.

Ne znam, možda recikliraju, kao na svemirskoj stanici, ili imaju malu crnu rupu ispod zgrade koja to guta i telepromptuje kroz crvotočinu u prostor/vremenu, tamo negde iza Ovče, najverovatnije.
j_grandson j_grandson 07:14 08.08.2020

Re: Predlog

srdjan.pajic
zilikaka
Mene čudi kako uspeju da reše one silne nove stambene zgrade što su sazidane sa druge strane Pančevca. Ko i kako prazni njihove septičke jame, kad fakat kanalizacija ne postoji.


Pazi, to je misterija nad kojom glave lome i oni koji žive pored tih zgrada. Ja sam čuo neverovatne špekulacije, svake godine novu, od toga da su zgrade sazidane bukvalno nad svojim senkrupima, što mi zvuči neverovatno, pa do toga da sa druge strane postoji cev koja se kači na navodni kolektor od Metroa (mislim na prodavnicu svega i svačega, a ne na metro), a koja je dobrih pola km ako ne i malo više udaljena odatle), što je pod još većim velom misterije, jer niko nikad nije video kad su te cevi položene, iako se radi o dosta gusto naseljenim blokovima, teško da bi takvi radovi prošli neopaženo.

Ne znam, možda recikliraju, kao na svemirskoj stanici, ili imaju malu crnu rupu ispod zgrade koja to guta i telepromptuje kroz crvotočinu u prostor/vremenu, tamo negde iza Ovče, najverovatnije.

A možda ljudi jednostavno i ne kenjaju kod kuće.
Nego sednu i odvezu se negde u grad da kenjaju?
Možda su negde zakupili kenjaonicu i plaćaju kenjarinu - uz popust na količinu.
Ma, mislim - strašno!
Rekao sam da bih ja da sam neka vlast - na godinu dana obustavio sve poslove i da se svi bavimo čišćenjem govana i đubreta.
freehand freehand 21:37 08.08.2020

Re: Predlog

A možda ljudi jednostavno i ne kenjaju kod kuće.

Isporuče tebi a ti sprovedeš na blog. Rendom. Meni to tako izgleda.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:36 09.08.2020

Re: Predlog

freehand
A možda ljudi jednostavno i ne kenjaju kod kuće.

Isporuče tebi a ti sprovedeš na blog. Rendom. Meni to tako izgleda.


Čarli - crvotočina (u prostorvremenu).
freehand freehand 22:07 05.08.2020

Ček sad

U gradu koji decenijama nema pijaću vodu protesti kreću zbog smrada kafilerije?
Mislim, nije da razumem tu hijerarhijsku postavku, al ajde. nek je sa srećom.
zilikaka zilikaka 22:16 05.08.2020

Re: Ček sad

U gradu koji decenijama nema pijaću vodu protesti kreću zbog smrada kafilerije?


Komšija, čitaš li ti tekst?
I razumeš?
Rekoh gore da mi ne bi vodu pominjali i to ne slučajno.
Prvo, problem afilerije se rešava bukvalno jednom odlukom - zabranom rada.
Onda problem vlasnika, što nema odgovoarajuće postrojenje za preradu, a koji je uredno delegirao grau da zbog toga trpi, ponovo postaje samo njegov problem.

Voda je mnooogo kompleksnija i taman da sad postoji dobro tehničko rešenje (jer ovo trenutno izvedeno se pokazalo kao promašaj), i da postoji dovoljno para na gomili, treba više godina da se postrojenje izgrai, poveže, a onda da se menja razvodna mreža po gradu.
Mi smo realni i tražimo da se odmah uradi ono što se zaista može. Voda će svakako doći na red nego idemo korak po korak.
freehand freehand 22:20 05.08.2020

Re: Ček sad

Komšija, čitaš li ti tekst?
I razumeš?

Pa kao razumem, ali vas ne razumem. No dobro, do mene je.

Voda će svakako doći na red nego idemo korak po korak.


freehand freehand 22:20 05.08.2020

Re: Ček sad

.
zilikaka zilikaka 22:48 05.08.2020

Nego, za svaki slučaj da podvučem

Tekst bloga je napisala sugrađanka, usaglasilo je udruženje Stop kafileriji i tu se završava zvanična priča. Naravno da su moji komentari moj lični stav i ako nekom padne na pamet da za to proziva, mogu samo po imenu i prezimenu.
j_grandson j_grandson 08:41 06.08.2020

Re: Nego, za svaki slučaj da podvučem

zilikaka
Tekst bloga je napisala sugrađanka, usaglasilo je udruženje Stop kafileriji i tu se završava zvanična priča. Naravno da su moji komentari moj lični stav i ako nekom padne na pamet da za to proziva, mogu samo po imenu i prezimenu.

Šta ti je ovo 'zilikaka' - ime ili prezime?
zaharaga zaharaga 23:14 05.08.2020

francuska kuhinja


Kola balege istovariti pred kapiju klanice, i jos kola pred opstinu. Tako svake subote. A trubljenje nastaviti.

Tako su nesto radili francuski seljaci, ako se dobro secam.

Ako treba prilog za nabavku balege, javi.
Черевићан Черевићан 00:48 06.08.2020

базд

Godine prolaze a i dalje smrdi

смрад (за неког) мирис специфичан
oсетљивим уме ......да засмета чулу,
(закони климави ....виновници глуви
активират' Скупом правду посрнулу)
gedza.73 gedza.73 09:11 06.08.2020

Već

neko vreme smatram da su lokalni zahtevi i pritisak jedini način da se nešto menja

Od početka jula Zrenjaninci su spontano organizovani sa jednim ciljem


Kod nas je uspevalo. Skupi se grupa ljudi i pravo u Opštinu.
I izlazilo se u suret. Ne uvek, ne za sve ali mrdalo je. Što se tiče lokala bilo je promena.
zilikaka zilikaka 10:17 06.08.2020

Re: Već

Kod nas je uspevalo. Skupi se grupa ljudi i pravo u Opštinu.
I izlazilo se u suret. Ne uvek, ne za sve ali mrdalo je. Što se tiče lokala bilo je promena.

Baš to i hoćemo. Relativno lak zalogaj za Opštinu. Ne sumnjam da bi problem odavno bio rešen da nije Matijevićevo. Ovako, lakše im da se prave ludi
g.radicevic g.radicevic 10:25 06.08.2020

Re: Već

Ne sumnjam da bi problem odavno bio rešen da nije Matijevićevo.


njegovo manje smrdi,
pardon njegov smrad se teže kvantifikuje

Atomski mrav Atomski mrav 10:58 06.08.2020

Kafilerija Matijević?

Ima li i neku mesnicu pored nje?
zilikaka zilikaka 12:05 06.08.2020

Re: Kafilerija Matijević?

Atomski mrav
Ima li i neku mesnicu pored nje?

Nema odavno. To je nekad bio deo BEK mesne industrije koja je prodata.Fabrika ugašena, oprema razvučena i ostao samo ogroman prostor u šipražju. Jedino kafileriju uzeli iz Matijevića, proširili kapacitet i sad prže po gradu.
solo solo 13:06 06.08.2020

ako


Ako objektivno smrdi
objektivno nemaš koronu
jer ti je očuvano čulo mirisa.

To te država testira najbržim besplatnim testom.
Ja bih na to gledao tako. Samo pozitivno.

A javlja mi se da je to sa vodom u Bečkereku razvojni test za čulo ukusa.
Kad se upaketira sa prvim testom vi ste kompletni. Bar dok korona traje.

zilikaka zilikaka 16:08 07.08.2020

Samo da dodam

Izašla je maršruta kretanja sutrašnjeg protesta. Ide se kroz dobar deo grada i očekuje se da bude sve više učesnika.
Da mi je da vidim odgovorne u gradu kako prate dešavanja.
j_grandson j_grandson 16:31 09.08.2020

Re: Samo da dodam

zilikaka
Izašla je maršruta kretanja sutrašnjeg protesta. Ide se kroz dobar deo grada i očekuje se da bude sve više učesnika.
Da mi je da vidim odgovorne u gradu kako prate dešavanja.

Kako je bilo u protestu?
Da li je zasmrdelo vlasniku kafilerije?
Ili ga zabolela patka?
zilikaka zilikaka 19:06 09.08.2020

Re: Samo da dodam

Kako je bilo u protestu?
Da li je zasmrdelo vlasniku kafilerije?
Ili ga zabolela patka?

Fala na pitanju, skupilo se naroda.
A nas mnogo ne zanima vlasnik, on nek gleda svoja posla, nego ima puno njih koji su plaćeni da ne dozvole to što se dešava. E, njima se obraća u protestima, da urade svoj poso.
Mada sve to ti odlično znaš, Čarli, al ti slatko da prospeš iz one kante gde god možeš.
Čudan poriv.
j_grandson j_grandson 12:01 10.08.2020

Re: Samo da dodam

zilikaka
Kako je bilo u protestu?
Da li je zasmrdelo vlasniku kafilerije?
Ili ga zabolela patka?

Fala na pitanju, skupilo se naroda.
A nas mnogo ne zanima vlasnik, on nek gleda svoja posla, nego ima puno njih koji su plaćeni da ne dozvole to što se dešava. E, njima se obraća u protestima, da urade svoj poso.
Mada sve to ti odlično znaš, Čarli, al ti slatko da prospeš iz one kante gde god možeš.
Čudan poriv.

Kakve kante - šta lupardaš?
Kako vas ne zanima vlasnik?
Pa ko vas zanima, ako ne vlasnik?
g.radicevic g.radicevic 12:55 11.08.2020

Re: Samo da dodam

Pa ko vas zanima, ako ne vlasnik?


oni koje plaćaju
da se umešaju u svoj posao

šta se praviš Čarli?
predatortz predatortz 12:59 11.08.2020

Bili ste u novinama

zilikaka zilikaka 19:56 11.08.2020

Re: Bili ste u novinama

predatortz
Vest

Hvala, znam. Objavljuje se još tu i tamo ali se bojimo da će mediji izgubiti interesovanje. Ne mogu ni oni stalno isto da objavljuju, a sudeći prema trenutnim reakcijama lokalne inspekcije, oni se trude da stvar razmažu i ostave isto stanje. Na prijave se debijaju nebulozni odgovori kako oni kontrolušu kvalitet vazduha i da postoji sajt gde se taj kvalitet može pratiti.
Figurativno, dao kad bi imao visok šećer u krvi a oni ti javljaju kako ti je pritisak odličan.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:44 12.08.2020

Re: Bili ste u novinama

zilikaka
predatortz
Vest

Hvala, znam. Objavljuje se još tu i tamo ali se bojimo da će mediji izgubiti interesovanje. Ne mogu ni oni stalno isto da objavljuju, a sudeći prema trenutnim reakcijama lokalne inspekcije, oni se trude da stvar razmažu i ostave isto stanje. Na prijave se debijaju nebulozni odgovori kako oni kontrolušu kvalitet vazduha i da postoji sajt gde se taj kvalitet može pratiti.
Figurativno, dao kad bi imao visok šećer u krvi a oni ti javljaju kako ti je pritisak odličan.


A ja vas gledao na N1 čak u jebenom Koloradu, i neke tetke su pričale u kameru, pa sam mislio: mora da je neka ovih naša zilikakača!

Šta da kažem, istrajte, eto, da i dalje živim u Krnjači, sigurno bih došao do Zrenje, da kesu bacim, a ako treba i sadržinu senkrupa da istresem ispored kafilerije, mada bi bilo malo nezgodno za transport u HTZ smislu.





Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana