Reč i slika

"SVJEDOK BOŽJE LJUBAVI"

Filip Mladenović RSS / 13.10.2020. u 20:58

Koleginice Tanja Šuković i Snežana Rakonjac, novinarke crnogorskog Javnog medijskog servisa, autorke su dokumentarnog filma "Svjedok Božje ljubavi" u trajanju od 27 minuta i 56 sekundi.

Prva 2 minuta i poslednjih 5-6 minuta ovog dokumentarnog filma, sastavljenog od javnih nastupa Amfilohija Radovića, čas su anatomije brutalnog moralnog i duhovnog posrtanja Srpske pravoslavne crkve.

Kada jedan od visoko pozicioniranih sveštenika ove crkve javno rehabilituje ratne zločince formata Draže Mihailovića, Slobodana Miloševića i Vojislava Šešelja, i pri tom kune i proklinje sve one koji ne vole Rusiju, normalan čovek ne može, a da se ne zapita: gde se tokom proteklih 30 godina sakrila, izgubila, zaturila... hrišćanska ljubav, pravoslavna duševnost, crkvena duhovnost!?

I zaista je u pravu Zlatko Paković kada jasno i glasno svima nama poručuje da je jezik onih, koji su se služili govorom mržnje, krvaviji od ruku onih zlikovaca, koji su činili monstruozne ratne zločine tokom ratova devedesetih.

Šta je to u glavi, u srcu i u duši jednog sveštenika što ga nagoni da se u javnim obraćanjima koristi kletvama umesto blagim rečima ljubavi i pomirenja?

Šta je to u vrhu jedne verske organizacije, koja godinama, decenijama toleriše govor mržnje jednog njenog nekada episkopa banatskog, a sada arhiepiskopa cetinjskog?

I šta se to dešava sa društvom, koje ne može ne samo da podnese dokumentarni film kreiran od javnih nastupa jednog sveštenika, nego autorke filma proziva, etiketira, vredja...?

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=DKa2oU6ir7I&pbjreload=101



Komentari (1103)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 23:12 13.10.2020

Gde ti Filipe

uopšte nalaziš ove opskurne likove i njihove uradke? Taj film nije prihvaćen u drugom krugu selekcije, i to je gotova priča.

Film nije odobren ni od kompetentnih institucija. Šta ti više treba da zaključiš o kakvom se "umetničkom delu" radi"? Sve je košer i sve je jasno onome ko nije slep. Jedna poslovica kaže da je najteže nagovoriti da nešto vidi onoga koji ne želi da vidi.

Nego, neću o tome sada. Ovi oblačni i kišoviti dani su depresivni pa je tvoj današnji blog o nekom opskurnom filmu, barem meni, veliko osveženje. Hvala!

Ako si se opredelio da se baviš filmom i sudskim procesima, a kao poznati sudski pacov, kako to da se nisi setio da komentarišeš tužbu koju je Svetski Hrvatski Kongres podneo protiv filma o Dijani Budisavljević i njenom spasavanju SRPSKE dece sa Kozare od sigurne smrti u logorima? Kako, Filipe, i zašto te to ne pogađa? Možda zato što su u pitanju SRPSKA deca? Ha? A Hrvatski Kongres tvrdi da su tu, SRPSKU decu, spasavale ustaše?! Nije li to zaslužilo tvoju pažnju?

U međuvremenu, u Hrvatskoj, taj film, ili njegovi segmenti, se prikazuju u hrvatskim školama, što je veoma lep gest hrvatske države.

Plajvaz u šake pa novi blog o Hrvatskom Svetskom Kongresu i njihovoj tužbi. Samo napred!

shmoo shmoo 00:26 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

nsarski

Svetski Hrvatski Kongres



Нисам ни знао да то постоји!

Натерао си ме да потражим...

Видим да му је председник извесни Винко Сабљо, Хрват из Швицарске.


Nedavni istup predsjednika HSS-a, koji je na društvenoj mreži »Twitter« istaknuo žaljenje što se jugoslavenska tajna policija Udba nije obračunala s većim brojem Hrvata u inozemstvu, tek je jedan u nizu primjera govora mržnje usmjerenoga prema hrvatskomu iseljeništvu, koji dosad nisu dolazili samo iz javnoga prostora općenito, nego i od drugih političara. O odnosu prema hrvatskomu iseljeništvu u medijima i javnosti, mogućnostima povezivanja iseljenih Hrvata s domovinom, govori Vinko Sabljo, predsjednik Hrvatskoga svjetskoga kongresa (HSK), nevladine i neprofitne organizacije utemeljene 1993. koja okuplja iseljene Hrvate sa svih kontinenata. Organizacija je od 1998. član UN-a u svojstvu savjetodavnoga organa. U srpnju ove godine u Zagrebu u organizaciji HSK-a održat će se Hrvatske svjetske igre, poznatije i kao »Crolimpijada«. Sabljo je aktivan u društvenom životu iseljene Hrvatske otkako je došao u Švicarsku u koju se zaputio 1973., nakon što u Jugoslaviji nije imao mogućnost nastaviti obrazovanje. Danas je umirovljenik, otac četvero djece i djed trinaestero unučadi. U izboru inozemnoga izdanja »Večernjega lista« u Bad Homburgu 2019. proglašen je osobom godine.



Глас Концила (ЛИНК)


EDIT:

Јбт, сад тек видим... Како ли се осећају ове усташе када виде ово "Глас Концила" написано ћирилицом... Баш је то од мене политички некоректно, толика неосетљивост и непажња чиме њих излажем таквим непријатностима... То ти је тај тако типични српски национализам и шовинизам, не? Та неосетљивост и равнодушност према емоцијама усташа...


Глас Концила je novinsko-izdavačka kuća s polustoljetnom tradicijom izdavanja katoličkog tjednika, dječjeg mjesečnika Malog koncila te brojnih knjižnih i drugih izdanja vjerskog sadržaja.

Глас Концила je katolički tjednik sa sjedištem u Zagrebu. S izlaženjem je počeo 4. listopada 1962. temeljem odluke zagrebačkog nadbiskupa Franje Šepera, a na inicijativu zagrebačkih franjevaca. Prvotno je bio biltenom koji je izvješćivao o događanju Drugoga vatikanskog koncila, i bio je imena "Глас с Концила".

Kao jedan od rijetkih časopisa koji nije bio pod neposrednom kontrolom tadašnjih bivših jugoslavenskih vlasti, relativno brzo je stekao popularnost, te je do 1970-ih postigao tiraž od 140.000 primjeraka. Do kraja 1984. je izlazio kao dvotjednik, a od 1. siječnja 1985. postaje tjednik. Pored Zagrebačke su ga izdavali i Splitsko-makarska, Vrhbosanska, Riječka i Zadarska nadbiskupija, a od 1987. do 1991. i na području Beogradske nadbiskupije. Od 2004. ga izdaje samo Zagrebačka nadbiskupijа.








nsarski nsarski 00:37 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Нисам ни знао да то постоји!

Натерао си ме да потражим...


Zamisli da je negde u Americi, recimo, registrovan Srpski Četnički Kongres koji je kod nas reistrovan kao NVO, u UN kao savetodavna grupacija, i u Srbiji organizuju razna takmičenja i druženja sa narodom, i slične akcije. I da taj SČK ima lobiste u Skupšyini i sve što uz to ide. Kako bi na to reagirao naš Felipe, majku ti božju!
Kako bi Hrvati skočili, kako bi Bošnjaci i Šiptari skočili!
Ali, eto. Legalne ustaške organizacije u voljenoj Hrvatskoj nisu vredne Filipove pažnje. Ili nije plaćen za to, taj neumorni borac za pravdu i komunizam.
shmoo shmoo 00:47 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

nsarski
Нисам ни знао да то постоји!

Натерао си ме да потражим...


Zamisli da je negde u Americi, recimo, registrovan Srpski Četnički Kongres koji je kod nas reistrovan kao NVO, u UN kao savetodavna grupacija, i u Srbiji organizuju razna takmičenja i druženja sa narodom, i slične akcije. I da taj SČK ima lobiste u Skupšyini i sve što uz to ide. Kako bi na to reagirao naš Felipe, majku ti božju!
Kako bi Hrvati skočili, kako bi Bošnjaci i Šiptari skočili!
Ali, eto. Legalne ustaške organizacije nisu vredne Filipove pažnje.




Ма мислим... Шта да ти кажем...

Све је толико јасно да јасније не може бити.

Али пошто је и Тито прећуткивао усташке злочине и геноцид над Србима 1941-1945 (што је после био сасвим добар темељ за грађански рат и распад СФРЈ почетком деведесетих), онда вероватно Филип такође мисли да о томе не треба причати.

Боље пљувати по СПЦ него се излагати толиком ризику по сопствени јавни живот у Србији пишући о усташама и њиховим злочинима.

bene_geserit bene_geserit 01:14 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Šta je to u vrhu jedne verske organizacije, koja godinama, decenijama toleriše govor mržnje jednog njenog nekada episkopa banatskog, a sada arhiepiskopa cetinjskog?

Makar je neka organizacija za slobodu govora u ovoj još uvek polu-komunističkoj zemlji.
Komunisti i njihov verbalni delikt, tj. "govor mržnje" u ovoj poslednjoj reinkarnaciji.

Nego ne znam zbog čega li nevernike vazda zanima šta se dešava u SPC.
Učlanite se brate (tj. postanite pravoslavni vernici i to iskreni) pa onda imate pravo da se time bavite.
Mene recimo potpuno ne zanima šta se dešava u raznim Komunističkim Internacionalama niti bi mi na pamet palo da o tome pravim filmove. Filipe ti i tvoji da se tim sranjima od organizacija bavite, to je za vas.
maksa83 maksa83 06:32 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Nego ne znam zbog čega li nevernike vazda zanima šta se dešava u SPC.

Pa zato što je SPC vrlo zainteresovana za nevernike i ima o njima vrlo eksplicitne stavove, pogotovo Amfilohije o kome je u tekstu reč, gde je npr. "Ko ne bio vje­ran Ru­si­ji da­bog­da od nje­ga ži­vo­ga me­so ot­pa­da­lo" samo jedna od piktoresknijih.

Mene recimo potpuno ne zanima šta se dešava u raznim Komunističkim Internacionalama niti bi mi na pamet palo da o tome pravim filmove.

Kako te ne zanima, pa kukaš na komuniste non stop. To što ne snimaš filmove je samo tehnikalija, nisi u poslu snimanja filmova.

P.S. Sad vidim da mi je softver prelomio reč i stavio crticu iako to nisam tako napisao. Mogao bih se zakleti da to ranije nije radio.
bene_geserit bene_geserit 06:40 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Makso, ne znam zašto sam se tebe setio kad sam ovo video.

gedza.73 gedza.73 07:34 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Pa zato što je SPC vrlo zainteresovana za nevernike i ima o njima vrlo eksplicitne stavove, pogotovo Amfilohije o kome je u tekstu reč, gde je npr. "Ko ne bio vje­ran Ru­si­ji da­bog­da od nje­ga ži­vo­ga me­so ot­pa­da­lo" samo jedna od piktoresknijih.

Al' su nevernici zaštićeni oreolom neverništva od koga se odbijaju kletve. Mada se nekada za stavove 'nevernika' protiv Majčice Rusije (SSSR) išlo i u ćorku tako da ovo Amfilohijevo pljuvanje više liči na ono Mikijevo iz 'Rana'.
Kako te ne zanima, pa kukaš na komuniste non stop.

Divna skupina ljudi. Koja je, pored svih dostignuća u opismenjavanju, falsifikovala testament poznatog glumca pošto im nije odgovaralo ono što u testmentu piše.

Пошто мислим мрети, што бих и онако све ово писао, још да вас замолим да ми никакав комунист ни говора, али нити једне речи не проговори, јербо ћу се у гробу преврнути и не само преврнути, већ и устати из гроба да га ноћу морим и да му, њему и свима, колико их је на свету, јебем матер…


šta misliš koju su reč slobodarski i progresivno izbacili i pretvorili u 'niko'?
ispalo da je čovek mrzeo sve ljude umesto eksplicitno navedene grupe partijskih ameboida.





docsumann docsumann 07:40 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Боље пљувати по СПЦ него се излагати толиком ризику по сопствени јавни живот у Србији пишући о усташама и њиховим злочинима.


realno, šta je veći rizik u ovijem našijem krajevima?
maksa83 maksa83 07:52 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

šta misliš koju su reč slobodarski i progresivno izbacili i pretvorili u 'niko'?

Znam da ću zvučati neuljudno, ali ne mogu opisati stepen nezainteresovanosti za tu temu koji je inače veći od uobičajenog (a inače je baš veliki). Trenutno sam do guše u piljevini, spreman sam da razgovaram o alatima, stolarskim trikovima, zaštiti drveta od klimatskih i bioloških uticaja, itd. a komunisti mi nisu ni blizu razmatranje pomisli na ideju o dalekom skoro vidljivom odsjaju u oku.
gedza.73 gedza.73 08:02 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Znam da ću zvučati neuljudno

Opušteno. Bilo mi interesantno da su se komunisti pored pljačkanja, ubijanja neistomišljenika bavili i prepravljanjem testamenata.
zaštiti drveta od klimatskih i bioloških uticaja, itd. a komunisti mi nisu ni blizu razmatranje

Još uvek nemaš neku razvijenu proizvodnju u Srbiji zaštitnih sredstava (uvoze se baze i to diskutabilnog kvaliteta) zbo opšte poznate predistorije spram privatnog preduzetništva ali Belinka nije loša.

ja sam neke grede premazivao firnajzom (dugo se suši i tokom toplijih dana) ali je dosta lepa boja (čak sam rastapao u firnajz prirodni vosak) a za deo koji ide u zemlju bitumen.


shmoo shmoo 09:07 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe


docsumann
Боље пљувати по СПЦ него се излагати толиком ризику по сопствени јавни живот у Србији пишући о усташама и њиховим злочинима.


realno, šta je veći rizik u ovijem našijem krajevima?



Зависи какве последице те очекују.

Био сам бруцош на Филолошком факултету у Београду 1984. (заправо, уписао сам 1983, али одложио на годину дана због ЈНА) и још тада је неко на зиду преко пута улаза у АКФ (клуб студената Филолошког у подруму факултета) написао фломастером по зиду:


"Левица-десница-масница!"







А има и оно:


neman ima stotinu lica
i dok piješ i hodaš zagrljen u tami
i dok te miluju hrapave ruke
i dok ližeš rasječene usne
e pa što




Тако да не знам шта бих ти даље о томе причао...


EDIT: Осим још можда, Доксе, да додам да су језички изрази "левица" и "десница" још увек имали неко значење када сам ја био млад и неискусан студент-бруцош БУ и нису звучали као да лупаш у празну канту док их употребљаваш што је случај данас са тим речима.

Наш Филип Младеновић је "левичар", је л' да?

Ееее, та "левица" у Србији... Принципијелна пре свега у обрачуну са домаћим непријатељима свих боја и застава и дан-данас!







Е, Доксе, нисам ти то испричао!

У овој београдској субурбији у којој је лоцирана моја школа на зиду једне зграде преко пута моје школе стоји већ годину дана један графит:

"Како иде, Мило,
пита кормило."




docsumann docsumann 10:16 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

docsumann

Боље пљувати по СПЦ него се излагати толиком ризику по сопствени јавни живот у Србији пишући о усташама и њиховим злочинима.



realno, šta je veći rizik u ovijem našijem krajevima?



Зависи какве последице те очекују.


upravo s tim u vezi i pitam.

ne znam da je iko u Srbiji i CG ispaštao (da se ograničim na potonjioh 30 godina) zbog pisanja o ustaškim zločinima.

dočim, ako bi takao SPC, ili bar njene pojedine "ugledne" članove, moglo ti ze zalomit nešto vako

Početkom novembra, vlasnik vranjskog nedeljnika Novine Vranjske, Vukašin Obradović, dobio je pretnje smrću. 6 Obradović, novinari koji rade u njego-vom listu, ali i poznavaoci lokalnih prilika tvrde da su te pretnje bile posledica serije tekstova koje je pisao o obračunima u vranjskom podzemlju i sprezi organizovanog kriminala i političkih centara moći. U pitanju je jedan od naj-uglednijih novinara Srbije i dobitnik više priznanja, među njima i prestižnih – „Jug Grizelj“, „Dušan Bogavac“ i „Stanislav-Staša Marinković“. 7Problemi su za Obradovića i redakciju Novina Vranjskih počeli još 2003. godi-ne, kada je ovaj nedeljnik obelodanio aferu o vladici Srpske pravoslavne crkve Pahomiju, koji je nakon toga optužen za seksualno uznemiravanje maloletnih dečaka. Na adresu redakcije Novina Vranjskih tada je stiglo preteće pismo, koje je bilo potpisano od strane organizacija „Srpski oslobodilački otpor“ i „Srpski oslobodilački front“ i u kojem mu je poručeno: „Izgubićeš glavu zbog Albanaca. Znamo da si njihov plaćenik i da si dobio za redakciju stvari, kom-pjutere... Blatiš Pahomija i Srpsku pravoslavnu crkvu.


docsumann docsumann 10:19 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Nego ne znam zbog čega li nevernike vazda zanima šta se dešava u SPC.


pa koliko se crkva mješa u njihove živote, toliko su valjda i oni zainteresovani za crkvu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:47 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Amfilohije o kome je u tekstu reč, gde je npr. "Ko ne bio vje­ran Ru­si­ji da­bog­da od nje­ga ži­vo­ga me­so ot­pa­da­lo"

Pa šta te briga šta priča Amfilohije?
Sve dok nema instrumente prisile na raspolaganju, da te svoje gluposti nameće drugima, nek priča šta hoće.
Ili je malo frka kad kune vladika:)

maksa83 maksa83 12:57 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Ili je malo frka kad kune vladika:)

To možda kad bih bio sledbenik Kulta Zombi Ješe...
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:04 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

zaštiti drveta od klimatskih i bioloških uticaja, itd.

Da podijelim moje iskustvo.
Blizu sam kraja konstrukcije kuce koja ima drveni kostur. Vanjski zidovi su oblozeni lamperijom debljine 20 mm i sirine 11,5 cm. Zeleci da lamperija zadrzi prirodnu, svijetlu boju premazao sam je dva puta bezbojnim uljem za zastitu drveta. Naravno, uz savjetovanje sa vise "strucnjaka". Rezultat takvog premazivanja je, blago receno, katastrofa. Ljetosnje sunce je ostetilo premaz i bitno umanjilo zastitu. Bilo mi je cudno da se to desilo jer sam sa manje kvalitetnim proizvodom, ali blago toniranim zastitio vanjske rogove i podroznjace na kojima se nisu desila nikakva ostecenja zastite. Pretrazujuci po internetu uzroke takvog stanja nasao sam, u nekim coskovima, da bezbojni premazi i lakovi ne mogu imati zastitu od UV zraka jer se ta zastita moze "ugraditi" samo na pigmente koji se dodaju u premaze. Poslije mi jedan prodavac to potvrdio ali vec je bilo kasno. Sad me ceka novo farbanje kad gora olista.
Kad kupujes sredstva za zastitu trazi objasnjenje od cega stite i kako se ponasaju u procesu starenja. Postoje boje i lakovi koje se u procesu starenja ljuskaju ali sti tako boje koje samo blijede i neprimjetno se trose bez ljuskanja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:10 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

To možda kad bih bio sledbenik Kulta Zombi Ješe...

Onda ga neka, neka kune :)

Bene u poslednje vreme, ne samo u poslednje ali sad je intenzivirao, insistira na slobodi govora, i to jeste važna stvar.

Sve te šatro civilizacije norme su ustvari ukidanje slobode.
I to uvek dolazi sleva, sve što im ne odgovara proglase govorom mržnje i zabranili bi.
Nedaj bože da se još vlasti dočepaju, ili da im se svi sklone s puta.

A Amfilohije, neka kune, nekome zvuči smešno, nekome glupo, a nekome strašno.
Ko će da ga posluša, pa neka ga posluša.
gedza.73 gedza.73 14:59 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

hoochie coochie man
Ili je malo frka kad kune vladika:)

Crnogorski i vladika i poglavar svojim sunarodnicima.
ako mi ne zadate Božju vjeru da ćete tako učinjeti, kako i ja hoću, onda ću ve ostaviti pred prokletstvom
Njegoš



Бог велики и његова сила
у њиву му сјеме скаменило,
у жене му ђецу скаменио!
Од њега се излегли губавци
да их народ по прсту казује!
Траг се грдни његов ископао
како што је шареним коњима!

У кућу му пушке не висило,
главе мушке не копа од пушке;
жељела му кућа мушке главе!

Петар Петровић Његош
Горски вјенац



srdjan.pajic srdjan.pajic 16:13 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Pretrazujuci po internetu uzroke takvog stanja nasao sam, u nekim coskovima, da bezbojni premazi i lakovi ne mogu imati zastitu od UV zraka jer se ta zastita moze "ugraditi" samo na pigmente koji se dodaju u premaze.


Ma može, treba ti "marine" ili "spar" poliuretan, tražiš Clear, Clear Gloss, ili Semigloss, mada možeš i Flat, i to radi, pravljeno baš za spoljnje namene i UV mu ne može ništa. Naprimer ovo: link1, ili ovaj: link2.

Ali računaj i na to da šta god budeš stavio na to drvo, posle nekog vremena ćeš morati da osvežiš, ali ovaj poliuretan traje najduže. Sem ako ti drvo nije redwood, ili u nedostatku istog, kedrovina, onda ne moraš ništa da stavljaš, nikad. Ali to košta...


crossover crossover 16:14 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

maksa83

Pa zato što je SPC vrlo zainteresovana za nevernike i ima o njima vrlo eksplicitne stavove, pogotovo Amfilohije o kome je u tekstu reč, gde je npr. "Ko ne bio vje­ran Ru­si­ji da­bog­da od nje­ga ži­vo­ga me­so ot­pa­da­lo" samo jedna od piktoresknijih.


То је цитат из тестамента Петра I Петровића Његоша (Светог Петра Цетињског) из 1830. и нема везе са религијом него са државношћу српске Црне Горе и страхом светог Петра Цетињског да се "ова мала искра славеносрпска слободна угасити хоће". Амфилохију свашта може да се замери али он није затуцани поп који иде около и баца клетве, зна он добро зашто је потего св. Петра Цетињског.
angie01 angie01 17:22 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Амфилохију свашта може да се замери али он није затуцани поп који иде около и баца клетве, зна он добро зашто је потего св. Петра Цетињског.


kraj vica!

...nije mu prvi put-stavise, to mu je uobicajeni manir zbog koga mu se i sudilo,...recimo,

Amfilohiju Radoviću je suđeno zbog toga što je od Badnje večeri, 6. januara, do 18. januara prošle godine upućivao kletve i vrijeđao nacionalna osjećanja građana, tokom božićnje besjede u kojoj je komentarisao namjeru vlasti da uklone limenu crkvu nelegalno postavljenu na planini Rumija kod Bara. Tom prilikom Amfilohije je rekao:

„Ko sruši taj hram, Bog ga srušio. I njega i njegovo potomstvo, i časni krst mu sudio“.

maksa83 maksa83 19:26 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Амфилохију свашта може да се замери али он није затуцани поп који иде около и баца клетве, зна он добро зашто је потего св. Петра Цетињског.

Amfilohije jeste zatucan, ali uopšte nije budala za potcenjivanje. On je vrlo lukava drtina.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:24 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Amfilohiju Radoviću je suđeno zbog toga što je od Badnje večeri, 6. januara, do 18. januara prošle godine upućivao kletve


E evo ga jak argument, i njih treba podržati, sude čoveku zbog - kletvi.
Srednji vek jbt.

alselone alselone 20:37 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Amfilohije je dokaz da je najpostojaniji deo srpskog nacionalnog bića monaštvo. Ne crkva, jer sveštenika ima i ovakvih i onakvih, više onakvih kakav je i narod, nego baš monaštvo. Srpsko monaštvo je među najposvećenijima na svetu, i dok je njega, ostaće plamičak da gori gde god treba, gde god ih ima. Amfilohije je pokazao da može da pobedi Mila, EU, NATO, NVO, Bebu i celu ekipu koja je bila protiv njega.

Da nije bilo Amfilohija i danas nema na primer Save Janjića u Dečanima, ne bi mnogo ni srpstva bilo na tim "prostorima". Ovako, dovoljan je i taj jedan.

alselone alselone 20:45 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

I to uvek dolazi sleva, sve što im ne odgovara proglase govorom mržnje i zabranili bi.


Najbolji momenat od danas. Do juče, ali zaista do juče, je termin "sexual preference" bio sasvim normalan i uobičajen. Danas neki senatori pizde na taj izbor reči kako je on uvredljiv. I danas ga veliki rečnik na netu promeni u offensive. Znači komendija.

Bukvalno se probude jedan dan i odluče šta je uvredljivo, ali ne pogrešno ili loše ili ne znam šta, nego jako uvredljivo, toliko da eno pola interneta sa penom kidiše jer je tamo neka sudija tampovica iskoristila taj termin.

To je tako kada se pusti da se grudva kotrlja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:54 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Najbolji momenat od danas. Do juče, ali zaista do juče, je termin "sexual preference" bio sasvim normalan i uobičajen. Danas neki senatori pizde na taj izbor reči kako je on uvredljiv. I danas ga veliki rečnik na netu promeni u offensive. Znači komendija.

Bukvalno se probude jedan dan i odluče šta je uvredljivo, ali ne pogrešno ili loše ili ne znam šta, nego jako uvredljivo, toliko da eno pola interneta sa penom kidiše jer je tamo neka sudija tampovica iskoristila taj termin.

To je tako kada se pusti da se grudva kotrlja.


Ozbiljan, ali ozbiljan zadatak mislećih ljudi je da se protiv toga odlučno bore.
Jer tome kraja nema.

Na malim nebitnim smrtnicima poput mene, je da ne to makar ne pristajemo, ne samo na te ekstreme nego ni na benignije stvari, npr da sudije zovemo sudijama i kad je muško ikad je žensko u pitanju, pa čak i kad neka dama sudija insistira da bude "sudinica".

Žao mi je gospojo, ali moja odluka je da neću da pristanem na to i ti si za mene sudija.

Makar toliko možemo.

alselone alselone 21:01 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Ozbiljan, ali ozbiljan zadatak mislećih ljudi je da se protiv toga odlučno bore.
Jer tome kraja nema.


Upravo tako.

Poslednjih godinu dana se kristalno jasno videlo kuda sve ovo ide. Ja sam se upljuvo pričajući, dojadio i bogu i narodu.


Što je najvažnije, vidi se i dalje kuda će nastaviti.

Jedan grupa ljudi i medija dala je sebi za pravo da siluje celu državu. E, sad, ni po jada da je to lokalno za njih, bilo je takvih stvari i ranije, pa neka ih, nego što je jasno da će kuga da se prelije i na ostatak planete.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:05 14.10.2020

Re: Gde ti Filipe


Čitam malopre onaj tekst o Srbima u Americi što podržavaju Trampa, i kaže čovek pametno,
Niko ne sme da se pobuni protiv pokreta Black Lives Matter da ne bi bio proglašen rasistom.


Ej, u Americi!


srdjan.pajic srdjan.pajic 00:19 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

maksa83
Амфилохију свашта може да се замери али он није затуцани поп који иде около и баца клетве, зна он добро зашто је потего св. Петра Цетињског.

Amfilohije jeste zatucan, ali uopšte nije budala za potcenjivanje. On je vrlo lukava drtina.


Da se podsetimo i ove numere, mada vidim da je palo brisanje-cenzura na youtubeu, no ima na drugoj adresi.


docsumann docsumann 06:08 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Pa šta te briga šta priča Amfilohije?
Sve dok nema instrumente prisile na raspolaganju, da te svoje gluposti nameće drugima, nek priča šta hoće.


vjera, tj. riječ visokorangiranih predstavnika crkve itekako ima moć (pri)sile među vjerujućim stanovništvom.
to je latentna, ali vjekovima akumulirana društvena moć. i zna da bude veoma razarajuća kad se otrgne kontroli.

PS no, je l neko odgledao film do sada?
docsumann docsumann 06:19 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Amfilohije je dokaz da je najpostojaniji deo srpskog nacionalnog bića monaštvo


đe njega nađe za taj dokaz.
genuine militantni klero nacionalinsta.

njergova sreća, ai sreća za SPC generalno, što je u međuvremenu stasaala jedna nova generacija sveštenika (ovdje prvenstveno mislim na Gojka Perovića, ali još par ljudi) koji su ublažili njegovu otrovnu retoriku, okrenuli za 180 stepeni odnos prema nacionalnim crnogorcima i dali crkvi u CG jedan uravnozeženiji, moderniji i trezveniji ton.
naravno, mene to lično ne dotiče, ali je za cjelokupno društvo to ipak pozitivna stvar.

kad vidim ovakve crkvenopoglavnike baš mi bude potaman što sam nevjernik



alselone alselone 06:34 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

đe njega nađe za taj dokaz.

Napisao sam dje. Izdrzao je 20 godina veoma agresivne svedrzavne antisrpske kampanje i pobedio na kraju kada je doslo do pitanja same crkve.
docsumann docsumann 06:54 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

alselone
đe njega nađe za taj dokaz.

Napisao sam dje. Izdrzao je 20 godina veoma agresivne svedrzavne antisrpske kampanje i pobedio na kraju kada je doslo do pitanja same crkve.


heh, pa nije svih 20 godina bio baš pod antisrpskom presijom.
još u vrijeme referenduma 2006. bio je u dobre sa Milom, i bio bi i do danas da Milu politički apatiti nisu hipetrofirali uslijed dugogodišnje vladavine.
sarađivali su njih dvojica odlično i za vrijeme dubrovačkog rata, i šverca cigara, i NATO bombardovanja, i CG nezavisnosti...e, al kad mu je u crkvu dirnuo, tu je popizido.

a za to antisrpstvo, dobrim dijelom je i sam zaslužan.
prvo, zbog dugopgodišnjeg negiranja i omalovažavanja crnogorske nacije, a drugo, zbog iondirektnim učestvovanja u onim najružnijim oblicima srpkog nacionalizma, svetkovanjem i šurovanje sa (dokazanim) ratnim zločincima, a da se nikad nije izvinio njihovim žrtvama.

pravi monasi se drže podalje od kurBe politike, a Amfilohiju su ruke do lakata u njenom glibu.


PS vladika Joanikije je recimo daleko bolji primjer pravog sveštenog lica, umjeren, blag, voljen međ stanovništvom i vjernicima, a nikad ga nisi moga vidjeti ni čuti da daje zapaljive političke izjave.
docsumann docsumann 07:10 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

То је цитат из тестамента Петра I Петровића Његоша (Светог Петра Цетињског) из 1830.


nije baš primjereno ni suvislo u današnjem vremenu prenositi (bukvalno) riječi iz 1830.

tad su se još, po Crnoj Gori, ispred kuća pobijale odsječene turske glave...
charlie__09 charlie__09 07:23 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

docsumann
alselone
đe njega nađe za taj dokaz.

Napisao sam dje. Izdrzao je 20 godina veoma agresivne svedrzavne antisrpske kampanje i pobedio na kraju kada je doslo do pitanja same crkve.


heh, pa nije svih 20 godina bio baš pod antisrpskom presijom.
još u vrijeme referenduma 2006. bio je u dobre sa Milom, i bio bi i do danas da Milu politički apatiti nisu hipetrofirali uslijed dugogodišnje vladavine.
sarađivali su njih dvojica odlično i za vrijeme dubrovačkog rata, i šverca cigara, i NATO bombardovanja, i CG nezavisnosti...e, al kad mu je u crkvu dirnuo, tu je popizido.

a za to antisrpstvo, dobrim dijelom je i sam zaslužan.
prvo, zbog dugopgodišnjeg negiranja i omalovažavanja crnogorske nacije, a drugo, zbog iondirektnim učestvovanja u onim najružnijim oblicima srpkog nacionalizma, svetkovanjem i šurovanje sa (dokazanim) ratnim zločincima, a da se nikad nije izvinio njihovim žrtvama.

pravi monasi se drže podalje od kurBe politike, a Amfilohiju su ruke do lakata u njenom glibu.


PS vladika Joanikije je recimo daleko bolji primjer pravog sveštenog lica, umjeren, blag, voljen međ stanovništvom i vjernicima, a nikad ga nisi moga vidjeti ni čuti da daje zapaljive političke izjave.

Neka se nama Amfilohije drži!
A neka ih Gojka i Joanikija, takođe.
Sa govnima treba 'ratovati' kombinovano.
Kako kada situacija nalaže.
alselone alselone 07:25 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

e, al kad mu je u crkvu dirnuo, tu je popizido.

Pa nije baš da su se juče posvađali i nije baš da mu je juče dirnuo u crkvu. Ti problemi su odavno, pretio je Milo Mirašem od početka. A u nemilosti države je sigurno 10, 15 godina.

Kada sam rekao 20 godina svedržavne antisrpske kampanje, mislio sam baš na antisrpsku kampanju i njega kao protiv težu tome.

Izdržao je na svoj način, ni meni se ne svidja u potpunosti kako je to radio, ali je uradio i pobedio na kraju. A to je bila poenta mog komentara. Dok je takvih ljudi, ostaće i vatra. Nama više na Kosovu znači Sava Janjić nego izmišljena ZSO koju mogu sutra da ugase (ako je ikad i upalee) biroktare iz EU i USA.
alselone alselone 07:26 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

nije baš primjereno ni suvislo u današnjem vremenu prenositi (bukvalno) riječi iz 1830.

Drugačije osim bukvalno ih i ne možeš preneti, ako ih prenosiš, a na ljudima je da ih razumeju kako treba a ne bukvalno.
docsumann docsumann 07:33 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

alselone
nije baš primjereno ni suvislo u današnjem vremenu prenositi (bukvalno) riječi iz 1830.

Drugačije osim bukvalno ih i ne možeš preneti, ako ih prenosiš, a na ljudima je da ih razumeju kako treba a ne bukvalno.


pa onda ih ne moraš ni prenositi, pogotovo u tako čupava i zapaljiva vremena.
misliš da većina ljudi sve to prihvata kritički i s razumjevanjem?
čisto sumnjam. za većinu je to još malo goriva sipanog u nacionalni stroj.

docsumann docsumann 07:36 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Neka se nama Amfilohije drži!
A neka ih Gojka i Joanikija, takođe.


želim mu i ja, najiskrenije, brz oporavak od kovida. i da više sluša mlađe i mudrije.

Sa govnima treba 'ratovati' kombinovano.


ne možeš, i bar ne treba, ratovati s braćom. sa braćom se treba miriti. a to će teško da ide s Amfilohijem.
predatortz predatortz 07:37 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

docsumann
alselone
nije baš primjereno ni suvislo u današnjem vremenu prenositi (bukvalno) riječi iz 1830.

Drugačije osim bukvalno ih i ne možeš preneti, ako ih prenosiš, a na ljudima je da ih razumeju kako treba a ne bukvalno.


pa onda ih ne moraš ni prenositi, pogoto u tako čupava i zapaljiva vremena.
misliš da većina ljudi sve to prihvata kritički i s razumjevanjem?
čisto sumnjam. za većinu je to još malo goriva sipanog u nacionalni stroj.



I tu ne vidim ništa sporno. Kada nacija nije ugrožena, onda nema potrebe ni za jakim rečima, a ni za delanjem.
Kada jeste, a u CG jeste, onda se svak brani kako zna i ume.
Mitropolit je uradio kolosalan posao, ne samo za Srbe u Crnoj Gori. Mnogi treba da mu budu zahvalni na tome.

Đedo, svrati malo i do nas.
hoochie coochie man hoochie coochie man 07:40 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

riječ visokorangiranih predstavnika crkve itekako ima moć (pri)sile među vjerujućim stanovništvom.

Ne bi se reklo da je to prisila, pre auturitet.

A ako je prisila, i ako je to štetno i za osudu, onda je vera kao takva prisila i za osudu, jer postoje mnogo važnije stvari od podrške Rusiji na koju je verujući narod prisiljen.
Prisiljen je da radi kad mu se dozvoli, da jede šta mu se dozvoli, da im daje pare, da mu ukupan život kontrolišu.
Podrška Rusiji je ništa u odnosu na to.

Da je tako to bi trebalo odmah zabraniti.

Ali nije tako, narod ni na šta nije prisiljen, on dobrovoljno sve to prihvata, a reč predstavnika crkve za njega ima težinu, ima autoritet.


shmoo shmoo 07:44 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

docsumann
То је цитат из тестамента Петра I Петровића Његоша (Светог Петра Цетињског) из 1830.


nije baš primjereno ni suvislo u današnjem vremenu prenositi (bukvalno) riječi iz 1830.

tad su se još, po Crnoj Gori, ispred kuća pobijale odsječene turske glave...








Krcnu kolac nekoliko puta,
Zviznu pala nekoliko puta,
Zadrhtaše ta vješala tanka,
Al ne pisnu Crnogorčad mlada



Јес, јес, причао нама профа на Филолошком како су се енглески конзул и његова госпоја згражавали на Цетињу гледајући одсечене турске главе набијене на колац после победе над Смаил агом Ченгићем. Писала и сва штампа цивилизиране Јевропе онога доба о том догађају. О црногорској победи, не о згражавању енглеског конзула што би вероватно био случај данас са овим ријалити домаћим и иностраним медијима са старлетама које продају своје гаће (надам се пре тога опране) на званичним аукцијама као главном вешћу.

Додуше, рече профа како су енглески конзул и његова госпоја у том тренутку цивилизираног гнушања над примитивним балканизмом заборавили на свој Тауер Бриџ у Лондону који су такође китили одсеченим главама само нешто мало раније (историјски гледано).

И београдски шанац (тамо где је данас споменик кнезу Михајлу и Народно позориште) уочи Првог српског устанка такође био искићен главама и људима набијеним на колац. Само овај пут српским главама и Србима, а не Турцима.

Јбг, Доксе, ти Енглези нису имали Турке но су и сами били турци Шкотима, Ирцима и Велшанима, а те 1830. године већ су били турци многим народима диљем ове наше лијепе планете.

Треба и то узети у обзир. Јбг, различите културе су у питању.

Гледај на то овако као ја и све ти онда буде лепо у глави послагано као лего коцкице, уклапа се... И калдрма онда има фугне.


Моја тазбина су ти Срби из Хрватске (Пакрац-Липик, Загреб, Криви пут изнад Сења) и само један деда је из Радовања у Шумадији где су ономад насикирали Карађорђа. Једна прабаба моје драге је Немица из Славоније. ДаклеМ, хабзбуршка хох мителојропска ла бел епок култура. А моји су сви са ове турске стране српског народа, што ја кажем обична домаћа говечад. ДаклеМ, хох балканико цинцаро-српско-влашко културно наслеђе са Османлијама на грбачи.

Елем, када мене моја лепша половина тера да китимо јелку да се деца радују за Нову годину и Божић, ја то одбијам (мрзи ме то да радим, брате, досадно ми је) речима да је то швапски обичај. Моја драга тада каже:"Али, дебели! Говедо једно моје! Па моја прабаба је Немица!" А ја на то кажем:"Па шта? И мени је прадеда био српски комита по јужној Србији па те не терам да држимо турске главе у прозору."

Елем, Доксе, хоћу да ти кажем...

Ја бих увек, при разматрању ових цивилизирано нецивилизацијских питања, узимао у обзир те културолошке разлике на чијој смо ми вишевековнј граници имали ту несрећу да изградимо своју кућу, па нас је пола с једне стране, а друга половина с друге стране те границе.

А један народ, јбг! Са две стране те границе...







docsumann docsumann 07:44 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Izdržao je na svoj način, ni meni se ne svidja u potpunosti kako je to radio, ali je uradio i pobedio na kraju. A to je bila poenta mog komentara. Dok je takvih ljudi, ostaće i vatra. Nama više na Kosovu znači Sava Janjić nego izmišljena ZSO koju mogu sutra da ugase (ako je ikad i upalee) biroktare iz EU i USA.


iskreno, mnogo ugroženije od srpstva, svih ovih godina je bila demokratija i građanske vrijednostui u CG (otvoreno društvo, depolitizovane institucije, nepristrasni mediji...).
a po njima su gazili i bijeli i zeleni, tj. dok su bili na vlasti odgovaralo im je da sva ta neprincipijelna izvorišta moći drže u svojim rukama, kad su otišli u opoziciju počeli su da se pretvaraju u borce za demokratiju.
jbg, nužda zakon mjenja i uvodi nove običaje.

nadam se da će tu istu katarzu doživjeti i dpsovci, mada vidim većini je draže stranačko preletanje.

hoochie coochie man hoochie coochie man 07:50 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

iskreno, mnogo ugroženije od srpstva, svih ovih godina je bila demokratija i građanske vrijednostui u CG (otvoreno društvo, depolitizovane institucije, nepristrasni mediji...).

Moguće, ali gledano odavde to je manje bitno, to je vaš posao i vaša briga, a kako stoji srpsko pitanje u Crnoj Gori, je za izuzetno bitno, najbitnije.
docsumann docsumann 07:53 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

hoochie coochie man
iskreno, mnogo ugroženije od srpstva, svih ovih godina je bila demokratija i građanske vrijednostui u CG (otvoreno društvo, depolitizovane institucije, nepristrasni mediji...).

Moguće, ali gledano odavde to je manje bitno, to je vaš posao i vaša briga, a kako stoji srpsko pitanje u Crnoj Gori, je za izuzetno bitno, najbitnije.


gledano odavde, manje je bitno kako to vidite odatle
docsumann docsumann 07:55 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

A ako je prisila, i ako je to štetno i za osudu, onda je vera kao takva prisila i za osudu, jer postoje mnogo važnije stvari od podrške Rusiji na koju je verujući narod prisiljen.


pa kad ti neko prijeti vječnim prokletstvo duše ili kakvim drugim biblijskim grozomorama (otpadanjem mesa, prokletstvo na narednih 13 koljena...), u koje vjeruješ, šta je to do latentna prisila.
hoochie coochie man hoochie coochie man 07:55 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

gledano odavde, manje je bitno kako to vidite odatle

Naravno, ali ovde mi pričamo o onome što je nama bitno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 08:01 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe


pa kad ti neko prijeti vječnim prokletstvo duše ili kakvim drugim biblijskim grozomorama (otpadanjem mesa, prokletstvo na narednih 13 koljena...), u koje vjeruješ, šta je to do latentna prisila.

To je verovanje, uverenje, stav, a čovek je slobodan da veruje u šta hoće.

To što neko nekome veruje i svojevoljno radi kako mu ovaj kaže jer mu veruje je jedno, a sasvim drugo kad neko protiv svoje volje mora da radi nešto.
predatortz predatortz 08:04 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

docsumann
A ako je prisila, i ako je to štetno i za osudu, onda je vera kao takva prisila i za osudu, jer postoje mnogo važnije stvari od podrške Rusiji na koju je verujući narod prisiljen.


pa kad ti neko prijeti vječnim prokletstvo duše ili kakvim drugim biblijskim grozomorama (otpadanjem mesa, prokletstvo na narednih 13 koljena...), u koje vjeruješ, šta je to do latentna prisila.


Ja mislim da je narod krenuo za njim iz sasvim konkretnijih razloga, a ne zbog straha od nebeske kazne. Narodu su dopizdele ove zemaljske kazne, sirotinja, poniženje, šikaniranje, upiranje prstom...

Razumem da bi Milovim odgovarala ta priča da je narod za Crkvom krenuo iz straha i prinude. no ne razumem tebe.
alselone alselone 08:07 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

iskreno, mnogo ugroženije od srpstva, svih ovih godina je bila demokratija i građanske vrijednostui u CG (otvoreno društvo, depolitizovane institucije, nepristrasni mediji...).
a po njima su gazili i bijeli i zeleni, tj. dok su bili na vlasti odgovaralo im je da sva ta neprincipijelna izvorišta moći drže u svojim rukama, kad su otišli u opoziciju počeli su da se pretvaraju u borce za demokratiju.



želim mu i ja, najiskrenije, brz oporavak od kovida. i da više sluša mlađe i mudrije.

ne možeš, i bar ne treba, ratovati s braćom. sa braćom se treba miriti. a to će teško da ide s Amfilohijem.



Mudar si ti, sve se slažem sa tobom uz zahvalnost Amfiju. :)
charlie__09 charlie__09 08:08 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

docsumann
Izdržao je na svoj način, ni meni se ne svidja u potpunosti kako je to radio, ali je uradio i pobedio na kraju. A to je bila poenta mog komentara. Dok je takvih ljudi, ostaće i vatra. Nama više na Kosovu znači Sava Janjić nego izmišljena ZSO koju mogu sutra da ugase (ako je ikad i upalee) biroktare iz EU i USA.


iskreno, mnogo ugroženije od srpstva, svih ovih godina je bila demokratija i građanske vrijednostui u CG (otvoreno društvo, depolitizovane institucije, nepristrasni mediji...).
a po njima su gazili i bijeli i zeleni, tj. dok su bili na vlasti odgovaralo im je da sva ta neprincipijelna izvorišta moći drže u svojim rukama, kad su otišli u opoziciju počeli su da se pretvaraju u borce za demokratiju.
jbg, nužda zakon mjenja i uvodi nove običaje.

nadam se da će tu istu katarzu doživjeti i dpsovci, mada vidim većini je draže stranačko preletanje.


Ako, ako!
Ovo je tek početak vraćanja dostojanstva ljudi.
Ne moraju samo Nemci da imaju dve države u Evropi.
Mogu i Srbi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 08:08 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

pravi monasi se drže podalje od kurBe politike, a Amfilohiju su ruke do lakata u njenom glibu.

I još ovo.

Veliko je pitanje da li je drugi način bio moguć.

Ono što znamo je da je Amfilohijev način uspeo da spreči zakon da zaživi, da li bi Joanikijev uspeo ne može se znati.

Ovo Amfilohijevo, potvrđeno, radi posao, a što pobeđuje ne treba menjati :)
alselone alselone 08:12 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Veliko je pitanje da li je drugi način bio moguć.

Ovo je i moje mišljenje. Našao je način protivU (mora arhaizam ako pričamo o crvki) Mila, prilagođen sredini, vremenu i načinu borbe protivnika. Da li se protiv Vučića može boriti Gandijevskim metodama? Ne, moraće revolucija. Da li je moglo protivU Mila? Ne, bio bi u stanju 100 godina da te gura u zemlju jer je imao podršku medija, EU, US, NATO, pa nije niko imao da podrži "Gandija".

A i da li bi Crnogorci cenili tamo nekog gnjilog mekanog pametnjakovića koji polako sa diktatorom? Neki bi, ali za većinu nisam siguran.

Uzgred drugovi - Generator imena socijalističkih preduzeća.
predatortz predatortz 08:13 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe


Ovo Amfilohije o, potvrđeno, radi posao, a što pobeđuje ne treba menjati :)


Tako je!
Neka Đedo krene sa bokova! Crnu Goru je završio, sad bi bilo lepo da "uradi" i Mila Dodika na lokalnim izborima u RS, ali cenim da neće ići u ovom izbornom ciklusu.
Posle, Bogu se moleć', recept preneti i na maticu. Samo, mi ovde nemamo opoziciju za koju bi se Đedo založio. Za ovaj skup ljigavaca, gmizavaca, nesposobnjakovića i našmrkanih retarda, teško da bi se ijedan ozbiljan čovek založio.

U Srbiji će ići najteže...
alselone alselone 08:22 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Neka Đedo krene sa bokova! Crnu Goru je završio, sad bi bilo lepo da "uradi" i Mila Dodika na lokalnim izborima u RS, ali cenim da neće ići u ovom izbornom ciklusu.


Posle, Bogu se moleć', recept preneti i na maticu.


To koliki je Amfi car, vidi se i po tome da ni sa jednim od trojice diktatora nije u dobrim odnosima, dočim 90 posto drugih vladika jeste.


predatortz predatortz 08:27 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

alselone
Neka Đedo krene sa bokova! Crnu Goru je završio, sad bi bilo lepo da "uradi" i Mila Dodika na lokalnim izborima u RS, ali cenim da neće ići u ovom izbornom ciklusu.


Posle, Bogu se moleć', recept preneti i na maticu.


To koliki je Amfi car, vidi se i po tome da ni sa jednim od trojice diktatora nije u dobrim odnosima, dočim 90 posto drugih vladika jeste.





Đedu se svašta na dušu može staviti, ali je Srbin i ima osećaj za narod i njegov interes.
Pomenuta trojka je sporna po svemu. Oni, sem vlastitog interesa, svetinja nemaju.
Biće šta god treba da budu i radiće sve što im se kaže da rade, protiv koga god da je to upereno, samo da ostanu to što jesu.

U tom naumu zajedničko im je jedno - način vladanja. Okružiš se najnesposobnijim, najnekompetentnijim, ljudskim nesojima, poltronima koji bi za interes i rođenu majku pod vođu prostrli, daš im vlast i oni melju.

Nešto poput Tita.
freehand freehand 08:29 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

crossover
maksa83

Pa zato što je SPC vrlo zainteresovana za nevernike i ima o njima vrlo eksplicitne stavove, pogotovo Amfilohije o kome je u tekstu reč, gde je npr. "Ko ne bio vje­ran Ru­si­ji da­bog­da od nje­ga ži­vo­ga me­so ot­pa­da­lo" samo jedna od piktoresknijih.


То је цитат из тестамента Петра I Петровића Његоша (Светог Петра Цетињског) из 1830. и нема везе са религијом него са државношћу српске Црне Горе и страхом светог Петра Цетињског да се "ова мала искра славеносрпска слободна угасити хоће". Амфилохију свашта може да се замери али он није затуцани поп који иде около и баца клетве, зна он добро зашто је потего св. Петра Цетињског.

Intervju koji je zimus, u vreme litija i sukoba sa crnogorskom vlašću dao sve je samo ne govor nekog agresivnog zatucanog histerika i pokazuje ga u svetlu potpuno suprotnom od imidža koji mu filipi i Pakovići prave.
A ne znam šta je Filipu, Amfilohije mu je Čedu krstio. Nije u redu da se sad ovako ponaša. Jedino čega mogu da se setim je biće to što mu je Mila ispratio.
alselone alselone 08:30 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Đedu se svašta na dušu može staviti, ali je Srbin i ima osećaj za narod i njegov interes.


Slažem se.

Sad, ima tu još nešto. Cilj Crkve nije rat sa državom, jer su ciljevi Crkve mnogo duži od mandata jednog predsednika ili pet mandata jednog predsednika. Zato Crkva radi smirenije po društvo, ne ratuje sa političkom vlašću i radi na svojoj agendi.

ALI

Mislim da je ovde toliko dogorelo, da je OBAVEZA svih iz Crkve da ustanu protiv ovih zlotvora i predvode proteste kao Amfilohije 2020. ili Pavle 1996.
docsumann docsumann 09:19 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Ja mislim da je narod krenuo za njim iz sasvim konkretnijih razloga, a ne zbog straha od nebeske kazne. Narodu su dopizdele ove zemaljske kazne, sirotinja, poniženje, šikaniranje, upiranje prstom...


nije narod za njim krenuo od juče.
a ni ne pričamo o tome, to je tek završno poglavlje (bar za sada) crnogroske svedruštvene drame.
Amfilohije je bio istaknut učesnik dešavanje 90-tih i ima podeblju ratno-radnu biografijuiz tih vremena.

meni je krivio što crnogorsko društvo nije builo spremno za opšti građanski protest nakon afere koverta, koja je opet bila samo najdrastičnija u nizu afera koje su se vezivale za tadašnju vlast.
što srpske partije tada nisu pozvale svoje članstvo da učestvuju, već su čak i minirale taj protest.
Andija Mandić je čak i optuživao organizatore tog protesta da nisu stali uz SPC kad je donjet sporni zakon o slobodi vjeroispovjesti, što je potpuna neistina.

predatortz predatortz 09:20 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Amfilohije je bio istaknut učesnik dešavanje 90-tih i ima podeblju ratno-radnu biografijuiz tih vremena.


Znači, i tad bio uz narod?
Ja mu to pišem u +.
docsumann docsumann 09:25 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

predatortz
Amfilohije je bio istaknut učesnik dešavanje 90-tih i ima podeblju ratno-radnu biografijuiz tih vremena.


Znači, i tad bio uz narod?
Ja mu to pišem u +.


pa onoliko koliko su i Milo i Momo bili uz narod. i na istim talasnim dužinama.

po meni to je jedan od najgorih razdoblja crnogorske istorije. decenija u kojoj kad je narod ispao izigran, iskorišten, osiromašen i osramoćen.
docsumann docsumann 09:30 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

ALI

Mislim da je ovde toliko dogorelo, da je OBAVEZA svih iz Crkve da ustanu protiv ovih zlotvora i predvode proteste kao Amfilohije 2020. ili Pavle 1996.


crkva se ozbiljnije politički aktivirala tek kad su joj dirnuli u katastar. toliko o principijelnosti.

nisu se bunili ni zbog granatiranja Dubrovnika ni pohare Konavala i Cavtata, nisu reagovali na zločine počinjene na tlu CG, štaviše, 2/3 Milove vladavine su s njim stajali rame uz rame. zadnjih deset godina pomalo su ohladnjeli odnosi, a tek u posljednje 3-4 su ozbiljno zaoštreni.

a mogao je Milo još slobodno da jaše narednih deset godina, porede sve pljačke, korupcije, mafijašenja i zarobljivanje države, da nije loše procjenio situaciju s crkvom.
nikvet pn nikvet pn 09:30 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe


После говора на одру Ђинђићу Амфилохије више није монах него политикант, онај удбашки.

А после плакања-кревељења на вест о патријарховој смрти још и преварант, онај вашарски.

Достојан мегданџија Милу.
predatortz predatortz 09:31 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

pa onoliko koliko su i Milo i Momo bili uz narod. ni na istim talasnim dužinama.


A šta su trebali da rade Milo i Momo devedesetih, kada je počeo raspad SFRJ?
Da prave Vudstok u Podgorici?
Momo i Milo imaju ogromne zasluge za to što ustaše nisu preplavile Istočnu Hercegovinu i Trebinje i što Srbi na tom prostoru nisu doživeli novi genocid od Hrvata i muslimana.
docsumann docsumann 09:37 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

predatortz
pa onoliko koliko su i Milo i Momo bili uz narod. ni na istim talasnim dužinama.


A šta su trebali da rade Milo i Momo devedesetih, kada je počeo raspad SFRJ?
Da prave Vudstok u Podgorici?
Momo, a i Milo, imaju ogromne zasluge za to što ustaše nisu preplavile Istočnu Hercegovinu i Trebinje i što Srbi na tom prostoru nisu doživeli novi genocid od Hrvata i muslimana.



pa između onog što oni JESU radili i što je bilo neko idealno rješenje (izbor) u tom trenutku, postojala je čitava paleta mogućih političkih opcija. skoro svaka bolja od izabrane.

da ne spominjemo sad da je sam njihov dolazak na vlasti bio osmišljen i organizovan od strane srbijanske službe, i uz ozbiljan dil sa Slobom, i kakva je to ujdurma od početka bila.

njihovo je prvenstveno bilo da vode računa o narodu CG, a hercegovcima je imao ko da pomogne i bez njihovog unazađivanja CG društva.

docsumann docsumann 09:44 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Intervju koji je zimus, u vreme litija i sukoba sa crnogorskom vlašću dao sve je samo ne govor nekog agresivnog zatucanog histerika i pokazuje ga u svetlu potpuno suprotnom od imidža koji mu filipi i Pakovići prave.


upravo na to sam se osvrnuo kao na dobar uticaj koji na njega imaju mlade snage iz MPC.
ublažio je on svoju retoriku poprilično.

a ubjedljivo nabolje nastupe tih dana od starne crkvenih predstavnika je imao Gojko Perović.
ako ćemo pravo, to je pravi glas vjerujućeg naroda, kojeg su rad čuti i srbi i crnogorci.
charlie__09 charlie__09 09:50 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

docsumann
Intervju koji je zimus, u vreme litija i sukoba sa crnogorskom vlašću dao sve je samo ne govor nekog agresivnog zatucanog histerika i pokazuje ga u svetlu potpuno suprotnom od imidža koji mu filipi i Pakovići prave.


upravo na to sam se osvrnuo kao na dobar uticaj koji na njega imaju mlade snage iz MPC.
ublažio je on svoju retoriku poprilično.

a ubjedljivo nabolje nastupe tih dana od starne crkvenih predstavnika je imao Gojko Perović.
ako ćemo pravo, to je pravi glas vjerujućeg naroda, kojeg su rad čuti i srbi i crnogorci.

Samo neka je sve više Srba u Crnoj Gori.
Ostalo će biti lako.
docsumann docsumann 09:56 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Samo neka je sve više Srba u Crnoj Gori.


pa nek se seksaju više
charlie__09 charlie__09 10:02 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

docsumann
Samo neka je sve više Srba u Crnoj Gori.


pa nek se seksaju više

I to!
Doduše, koliko ih je kalakurcija jebavala, dobro da je i toliko ostalo.
A sada, samo polako.
predatortz predatortz 10:08 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

njihovo je prvenstveno bilo da vode računa o narodu CG, a hercegovcima je imao ko da pomogne i bez njihovog unazađivanja CG društva.


Ko je, osim JNA, imao da pomogne Hercegovcima?
Marsovci?
A, podsetiću te, Crnogorci su tad bili vojni obveznici JNA.

Po tebi, trebalo je pustiti da tvoji sunarodnici, na samoj granici Crne Gore, budu ubijani i proterivani, jer to je bio plan neprijatelja, a da Srbi u Crnoj Gori piju espreso i to nezainteresovano posmatraju?

Čoveče, to je bio san svih naših neprijatelja!

Jbte, jeste vam Tito u glavu usadio te avnojevske granice!
Kao, preko crte koju je Tito povukao su neki drugi Srbi, neki drugi narod, a ne rođaci?

Svašta!

charlie__09 charlie__09 10:11 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

predatortz
njihovo je prvenstveno bilo da vode računa o narodu CG, a hercegovcima je imao ko da pomogne i bez njihovog unazađivanja CG društva.


Ko je, osim JNA, imao da pomogne Hercegovcima?
Marsovci?
A, podsetiću te, Crnogorci su tad bili vojni obveznici JNA.

Po tebi, trebalo je pustiti da tvoji sunarodnici, na samoj granici Crne Gore, budu ubijani i proterivani, jer to je bio plan neprijatelja, a da Srbi u Crnoj Gori piju espreso i to nezainteresovano posmatraju?

Čoveče, to je bio san svih naših neprijatelja!

Jbte, jeste vam Tito u glavu usadio te avnojevske granice!
Kao, preko crte koju je Tito povukao su neki drugi Srbi, neki drugi narod, a ne rođaci?

Svašta!


Mudro zboriš čoveče!
Komunjarski mozgovi imaju ugrađene antisrspke filtere, čudo jedno.
docsumann docsumann 10:18 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Po tebi, trebalo je pustiti da tvoji sunarodnici, na samoj granici Crne Gore, budu ubijani i proterivani, jer to je bio plan neprijatelja, a da Srbi u Crnoj Gori piju espreso i to nezainteresovano posmatraju?


ne, to je moje viđenje po tebi.

pa srpske snage u istočnoj hercegovini ni u jednom trenutku nisu stajale inferiorno.
sa dobrovoljcima sa CG strane bili su vojno superioni.

al to nije stvar koju su Milo&Momu trebali da rješavaju. imao si tad državni vrh, predshjedništvo, generalštab, JNA...
dok njihov odlazak na ratišta da raspiruju međinacionalnu mržnju (Milo, pogotovo. izgleda da je uvijek prednjačio u isticanju dosljednosti) i drže zapaljive govore dobrovoljcima, svakako nije u opisu ingerencija premijera i predsjednika CG.

rat na Dubrovnik je najveća sramota crnogorskog oružja u istoriji.
i to ide direktno njima na obraz.

al jebeš avnojevske granice - samo udri!

docsumann docsumann 11:13 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Ne moraju samo Nemci da imaju dve države u Evropi.


jedni Njemci, iz one manje n jemačke države, drže do toga da se zovu Austrijanci
dragosevacsutra dragosevacsutra 11:20 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

srbijanske službe, i


srpske

dragosevacsutra dragosevacsutra 11:23 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Jbte, jeste vam Tito u glavu usadio te avnojevske granice!
Kao, preko crte koju je Tito povukao su neki drugi Srbi, neki drugi narod, a ne rođaci?

Svašta!



da, ne valja im VJ, sem kada drzi prevlaku.

docsumann docsumann 11:27 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

dragosevacsutra
Jbte, jeste vam Tito u glavu usadio te avnojevske granice!
Kao, preko crte koju je Tito povukao su neki drugi Srbi, neki drugi narod, a ne rođaci?

Svašta!



da, ne valja im VJ, sem kada drzi prevlaku.



ako si se ispovraćao, nadam se da ti je lakše.


no u jednom griješiš šinko, nije problem bila VJ, već 7. bataljon vojne milicije.
predatortz predatortz 11:38 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe


no u jednom griješiš šinko, nije problem bila VJ, već 7. bataljon vojne milicije.



I? Šta je taj bataljon uradio?
docsumann docsumann 11:39 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

hoochie coochie man
pravi monasi se drže podalje od kurBe politike, a Amfilohiju su ruke do lakata u njenom glibu.

I još ovo.

Veliko je pitanje da li je drugi način bio moguć.

Ono što znamo je da je Amfilohijev način uspeo da spreči zakon da zaživi, da li bi Joanikijev uspeo ne može se znati.

Ovo Amfilohijevo, potvrđeno, radi posao, a što pobeđuje ne treba menjati :)


čini mi se da se ovdje mješaju par tema.

jedno je poziv na proteste (litije) koji je crkva učinila u posljenje godinu-dvije zbog spornog zakonao slobodi vjeroispovjesti, a posve je druga svar činjenja i nečlinjenja u proteklih 30 godina.
koliko su ove teme povezane toliko su i zasebne.

u litijama su podjedanako učestvovali i Joanikije i Amfilohije, ovaj prvi je bio i privođen i utamničen na 72 sata,
ko zna koliko bi ga sa drugim uhapšenim sveštenicima tada držali u pritvoru da se cijeli Nikšić nije digao na noge, uz prijetnju o radikalizaciji protesta uako se pritvoreni ne puste.

juče baš je ozvaničen izvještaj u kome se navodi da je policija napravila prekršaj protiv ljudskog dostojanstva privedenih i njihovog prava na human tretman.
docsumann docsumann 11:44 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

predatortz

no u jednom griješiš šinko, nije problem bila VJ, već 7. bataljon vojne milicije.



I? Šta je taj bataljon uradio?



jesi li stvarno baš toliko neobavješten? čisto sumnjam.

Sedmi bataljon formiran je kao instrument represije koji je, po političkom planu Slobodana Miloševića, imao za cilj pokoravanje Crne Gore. U te svrhe poslužila je intervencija NATO-a 1999, kada je mobilisan rezervni sastav u Crnoj Gori. Jedinica je bila pod direktnom kontrolom Beograda. Zabilježeni su brojni slučajevi provokacija sukoba sa stanovništvom, pogotovo sa pripadnicima nacionalnih manjina u područjima Tuzi, Berana, Pljevalja. Posebno su tada bili ozbiljni incidenti u okolini Cetinja.
Prema svjedočenju bivšeg šef KOS-a Aleksandra Dimitrijevića „…postojalo je nešto još opasnije, što prethodi Sedmom bataljonu… Negde krajem aprila 1999. godine, odavde je upućena grupa iz „Kobri“ u Crnu Goru sa preciznim zadacima – koja ličnost, koja institucija… Dakle, nekoliko zadataka koje odabrana ekipa ide da odradi „po svaku cenu“…
Da su počeli da ih realizuju u Crnoj Gori bi se to, sasvim izvesno, pretvorilo u krvoproliće. Ali, nešto tu za njih nije išlo kako treba. Naime, u to vreme rukovodstvo Crne Gore povlači nekoliko pametnih poteza. Jedan od njih je usvajanje skupštinske Deklaracije o miru, u čijem su potpisivanju gospodin Svetozar Marović, ali i Predrag Bulatović odigrali veoma značajnu ulogu. Time su, u stvari, bitno spuštene tenzije.
Stvar se malo smirila i odavde je naređeno da se ta ekipa vrati. Vratili su se, iako je iza njih ostao jedan broj ljudi, instruktora, koji će biti korišćeni za obuku budućih pripadnika Sedmog bataljona.
Vuk Bošković, pomoćnik ministra unutrašnjih poslova Crne Gore (1997 – 2000):
Sedmi bataljon je jedna paravojna formacija formirana pri komandi Druge armije i komandi ratne mornarice, istovremeno stavljena pod komandu ta dva komanadanta, što je neprirodno i što nije u skladu sa organizacijom VJ tada i po normativnim aktima koji uređuju njihovu unutrašnju organizaciju.
General-potpukovnik Blagoje Grahovac, savetnik za odbranu predsednika Crne Gore (1999-2000):
Prvo, u formiranju tog bataljona bila je zla namjera. U nomenklaturi jedinica ne postoji to što je bilo u nomenklaturi Sedmog bataljona. On se zvao Sedmi bataljon specijalne namjene. Teorija i propisi znaju šta su to specijalni zadaci. A ono što je pisalo u naimenovanju Sedmog bataljona ostalo je na naredbodavcima da sami tumače, šta je specijalna namjena i da im izdaju zadatke u skladu s tim.
Vladan Vlajković, autor knjige ‘‘Vojna tajna’’:
Sedmi bataljon je bio pandan srpskim ‘‘Crvenim beretkama’’. Sloba je mnoge stvari rešavao pomoću te jedinice, uklanjao političke protivnike i trebala mu je slična jedinica i u Crnoj Gori. Rešenje su našli u formiranju te jedinice. Sedmi bataljon trebalo je da broji 1.000 ljudi.
Bivši šef KOS-a Aleksandar Dimitrijević kaže da je Slobodan Milošević tražio da se uhapsi Milo Đukanović 1997. godine zbog „trgovine cigaretama“.
Dimitrijević je u intervjuu podgoričkoj „Pobjedi“ govorio o namjeri Miloševića da uhapsi Đukanovića i planovima posebne grupe „Kobre“ upućene 1999. godine u Crnu Goru sa namjerom da izazove „krvoproliće“.
Penzionisani general je kazao da je jugoslovenski predśednik tražio hapšenje Đukanovića nakon njegovog razlaza sa Miloševićem i Momirom Bulatovićem 1997. godine, a da je razlog bila „trgovina cigaretama“.
POBJEDA: Zar vam i Milošević nije tražio da uhapsite Mila Đukanovića? Šta se zapravo desilo?
DIMITRIJEVIĆ: Sećam se jako dobro, iz Beograda je, u to vreme, počela da se gura kampanja u vezi sa švercom cigareta. O tome sam još ranije u više navrata razgovarao sa Momirom Bulatovićem. Sa Milom Đukanovićem tu temu nisam otvarao, možda samo jednom prilikom.
„Generale, ja sam započeo tu stvar“ – govorio mi je Momir Bulatović. To sam razumeo, jer Crna Gora nije imala sredstava da preživi u vreme sankcija. A i najveći deo toga što je rađeno sa cigaretama je išlo u budžet Crne Gore. Od toga su plaćane penzije, socijalna davanja… Kažem najveći deo, jer deo su sigurno uzeli i oni koji su direktno radili na tom poslu.
Momir me je u nekim situacijama čak znao zamoliti da to objasnim i Miloševiću, ako budem sa njim razgovarao na tu temu.
POBJEDA: A onda Milošević traži hapšenje Đukanovića…
DIMITRIJEVIĆ: Upravo su mi reči Momira Bulatovića dobro došle kada me je Milošević pozvao i rekao da moram da uhapsim Mila Đukanovića!
POBJEDA: I šta ste vi rekli?
DIMITRIJEVIĆ: „Kako da uhapsim čoveka koji je predsednik Crne Gore, i član Vrhovnog saveta odbrane?!“ – pitao sam ga.
Međutim, Milošević je nastavio da insistira.
„Ne, ne, počeo je da viče, to je kriminal i mi to ne možemo tolerisati !“ „Predsedniče, jeste, ima te trgovine cigaretama, ali u Crnoj Gori najveći deo tog novca ide u njihov državni budžet, za razliku od Srbije gde sve ide u privatne džepove“.
POBJEDA: Kako je on reagovao?
DIMITRIJEVIĆ: Znate, Milošević je u nekim situacijama bio maestralan. „Ovde? Pa ko se u Srbiji bavi švercom cigareta?“ – pitao je.
POBJEDA: Nijeste mu rekli – Marko Milošević?
DIMITRIJEVIĆ: Nije bilo potrebe.
„Predsedniče, nemojte, molim Vas, da o tome detaljišemo“ – odgovorio sam. On je znao da ja znam. A i ja sam znao da on zna. I tu se razgovor završio. Više ni slovo o tome nikada nismo progovorili.
POBJEDA: Vojskom je prijećeno i u januaru 1998. godine kada je 14. januara napravljen haos u Podgorici, kad se rušilo i palilo, napadalo na zgradu Vlade…
DIMITRIJEVIĆ: Ako se ne varam, u oktobru 1997. godine održani su predsednički izbori u Crnoj Gori. Izbori su završeni i približavalo se vreme inauguracije Đukanovića kao izabranog predsednika.
Sećam se, bila je to dosta dramatična situacija. Imali smo neka saznanja da bi se 14. januara moglo ići na provokacije, na sukobe, kako bi policija bila naterana da interveniše. Naravno, to bi bio povod da se u sve uključi Vojska. Scenario je bio, otprilike, ovakav: evo, policija tuče narod, otvorite kapije da se narod skloni u kasarne, a onda bi vojska, pod geslom zaštite naroda, eventualno izašla na ulice…
Sedmi bataljon i „Kobre“ – jedinice za izazivanje haosa u Crnoj Gori
POBJEDA: Poslije vaše smjene, a u vrijeme bombardovanja, Crnoj Gori se desio i zloglasni Sedmi bataljon. Bez obzira što ste tada bili u penziji, šta o tome znate?
DIMITRIJEVIĆ: I ta naređenja su u Crnu Goru stizala odavde, iz Beograda. Naime, Sedmi bataljon vojne policije za specijalne namene u miru i ratu – to je puni naziv te jedinice – formiran je na osnovu naređenja Generalštaba VJ od 1. juna 1999. godine. Dakle, još traje bombardovanje, ali je neko procenio da bi trebalo formirati snagu koja bi bila pandan crnogorskoj policiji. Ali postojalo je nešto još opasnije, što prethodi Sedmom bataljonu…
POBJEDA: O čemu je riječ?
DIMITRIJEVIĆ: Negde krajem aprila 1999. godine, odavde je upućena grupa iz „Kobri“ u Crnu Goru sa preciznim zadacima – koja ličnost, koja institucija… Dakle, nekoliko zadataka koje odabrana ekipa ide da odradi „po svaku cenu“.
POBJEDA: Ko je bio na tim spiskovima?
DIMITRIJEVIĆ: Nemojte me pitati… Mislim da još nije vreme da se sve kaže.
POBJEDA: Ali te „Kobre“ nijesu izgleda izvršile svoje zadatke…
DIMITRIJEVIĆ: Da su počeli da ih realizuju u Crnoj Gori bi se to, sasvim izvesno, pretvorilo u krvoproliće. Ali, nešto tu za njih nije išlo kako treba. Naime, u to vreme rukovodstvo Crne Gore povlači nekoliko pametnih poteza. Jedan od njih je usvajanje skupštinske Deklaracije o miru, u čijem su potpisivanju gospodin Svetozar Marović, ali i Predrag Bulatović odigrali veoma značajnu ulogu. Time su, u stvari, bitno spuštene tenzije.
Stvar se malo smirila i odavde je naređeno da se ta ekipa vrati. Vratili su se, iako je iza njih ostao jedan broj ljudi, instruktora, koji će biti korišćeni za obuku budućih pripadnika Sedmog bataljona.
POBJEDA: Da se vratimo tom bataljonu…
DIMITRIJEVIĆ: Dakle, 1. juna odavde je krenulo naređenje, a definitivno formiranje te jedinice je realizovano po naređenju Druge armije od 7. juna 1999. godine. Naređenjem je precizno regulisano da formiranjem rukovodi načelnik štaba komande Druge armije, general Jagoš Stevanović. Određena je i grupa za izbor kadrova, budući da u naređenju stoji da se bataljon formira od kadrova iz sastava Druge armije, ali i neposrednim prijemom iz građanstva.
Namera je bila da se u tu jedinicu uvedu razni ljudi sa „pedigreom“… Bilo je tu i takvih koji nikada ne bi mogli da prođu bezbednosnu proveru.
POBJEDA: Ko je birao te „kadrove“?
DIMITRIJEVIĆ: Sećam se recimo da je jedan od njih bio čovek u to vreme poručnik, pravnik. Neću vam ime govoriti jer čovek je i sada, koliko čujem, u Crnoj Gori, na visokoj dužnosti. A bio je član grupe za izbor kadrova za Sedmi bataljon. I ondašnji komandant tog bataljona kasnije je napredovao u policijskoj hijerarhiji u Crnoj Gori. Bilo je toga poprilično…
POBJEDA: Mislite li da su možda Vukašin Maraš, odnosno crnogorska državna bezbjednost, tu namjerno ubacili svoje ljude?
DIMITRIJEVIĆ: Ne znam… Siguran sam da bi neko u Crnoj Gori sada to već morao da zna.
U svakom slučaju, od formiranja Sedmog bataljona u Crnoj Gori su postojali problemi između njegovih pripadnika i crnogorske policije. I to je trajalo dugo. Tek nakon izručenja Miloševića Hagu, na prvoj sednici Vrhovnog saveta odbrane posle toga, negde krajem 2000. godine, doneta je odluka o njegovom rasformiranju.


ne znam da li se ko sjeća kad sam navodio svjedočenja mog druga, koji je 1999. bio u vojnoj policiji, i koji je bacio oružje kad je dobio zadatak da provocira sukob sa civilnom policijom po HN-u.
srećom čitavo njegovo odjeljenje je slijedilo njegov primjer.

tada je HN bio bure baruta koje je trevbalo potpaliti za izbijanje građanskog rata u CG.
predatortz predatortz 11:46 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

i koji je bacio oružje kad je dobio zadatak da provocira sukob sa civilnom policijom po HN-u.


Onom u nkojoj su Žugići radili belo i cigare?
docsumann docsumann 11:51 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

predatortz
i koji je bacio oružje kad je dobio zadatak da provocira sukob sa civilnom policijom po HN-u.


Onom u nkojoj su Žugići radili belo i cigare?


stani, je l pričamo o 7. bataljonu ili o tome šta su sve radili glavešine CG MUP-a?

na taj bi način mogao i kompletnu policiju Srbije da osporiša sa - a to su oni što su dilovali heroin s Albancim s Kosova.
g.radicevic g.radicevic 11:51 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Trenutno sam do guše u piljevini, spreman sam da razgovaram o alatima, stolarskim trikovima


evo ti jedan novi...



tzar, šta god mu daš u ruke
on svira






predatortz predatortz 11:57 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

stani, je l pričamo o 7. bataljonu ili o tome šta su sve radili glavešine CG MUP-a?


Ama, pitam te konkretno:

Koji sukob je 7. bataljon Vojne policije izazvao, koliko mrtvih, koliko ranjenih...
Sad možemo govoriti da je plan bio da pobiju decu do 7 godina, priča je priča.

Ajmo ciframa pričati.
g.radicevic g.radicevic 12:04 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Ama, pitam te konkretno:


kako vas Filip lako kresne
...stari je to sfinger,

a renking samo raste


predatortz predatortz 12:07 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

kako vas Filip lako kresne


Ma, jok...

Ovde nađeš ljude sa kojim možeš da razgovaraš.
Ko još kod Filipa dolazi zbog Filipa?
docsumann docsumann 12:08 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

predatortz
stani, je l pričamo o 7. bataljonu ili o tome šta su sve radili glavešine CG MUP-a?


Ama, pitam te konkretno:

Koji sukob je 7. bataljon Vojne policije izazvao, koliko mrtvih, koliko ranjenih...
Sad možemo govoriti da je plan bio da pobiju decu do 7 godina, priča je priča.




pa moraš biti žešće naivan (il neinformisan, što ostavljam kao opciju) da bi tako olako prenebregavao priču o 7. bataljonu u CG.

redovne provokacije , incidenti su se dešavali uglavnom oko Cetinja. slučajno?!
veći sukob je izbjegbnut mudrošću crnogorske opozicije i pozicije.
pa nikome nije bilo do rata u CG, sem ubačenim elementima, sa zadatkom da provociraju sukob.

đe češ konkretniji slučaj od ovog što sam ti na kraju iznio.
slušao sam tu priču, dan kasnije, iz prve ruke (od više učesnika).

ovaj drug koga pominjem je završio u kažnjeničkoj jedinici negdje u nekoj vukojebini na granici s hrvatskom.
zajedno s drugom koji je bio dezertzer.



EDIT:

Ajmo ciframa pričati.


ako je zločin preduprijeđen, da li to abolira počinioce u namjeri?

g.radicevic g.radicevic 12:09 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Ko još kod Filipa dolazi zbog Filipa?


pa totikaem
opšti sfingeraj
predatortz predatortz 12:10 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

redovne provokacije , incidenti su se dešavali uglavnom oko Cetinja.
veći sukob je izbjegbnut mudrošću crnogorske opozicije i pozicije.


Znači, ništa?

Za ljubav je potrebno dvoje.
Za sukob je dovoljno jedno, veruj mi.
docsumann docsumann 12:16 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

predatortz
redovne provokacije , incidenti su se dešavali uglavnom oko Cetinja.
veći sukob je izbjegbnut mudrošću crnogorske opozicije i pozicije.


Znači, ništa?

Za ljubav je potrebno dvoje.
Za sukob je dovoljno jedno, veruj mi.


na sreću - ništa. ako izuzmeš te manje incidente.


EDIT:

Ajmo ciframa pričati
.

ako je zločin preduprijeđen, da li to abolira počinioce u namjeri?
predatortz predatortz 12:19 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

ako je zločin preduprijeđen, da li to abolira počinioce u namjeri?


Ne, ako je nedvosmisleno dokazana namera da se zločin počini.
No, ja mislim da je 7. bataljon Milova bajka za pučanstvo.
docsumann docsumann 12:24 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

predatortz
ako je zločin preduprijeđen, da li to abolira počinioce u namjeri?


Ne, ako je nedvosmisleno dokazana namera da se zločin počini.
No, ja mislim da je 7. bataljon Milova bajka za pučanstvo.


nije, vjeruj sad ti meni.

itekako se dobro sjećam tih dešavanja. iako nisam ni najmanje simpatisao DPS ni tadašnju miliciju, ovi ubačeni padobranci su mi bili komad zlosutniji.
upravo zbog toga što im nije bio problem da zapucaju, i to još u mom gradu.

srećom svi u toj pomenutoj jedinici vojne milicije su bili novljani.



alselone alselone 12:24 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

...stari je to sfinger,

Stari je to sfinkter.
alselone alselone 12:28 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

crkva se ozbiljnije politički aktivirala tek kad su joj dirnuli u katastar. toliko o principijelnosti.


Ček, ček, polako.

Prvo - Crkva i Milo su ratovali 15, 20 godina.
Drugo - To nije mala stvar. Mislim, predstavljaš kao loše to što su se borili protiv nakaradnog zakona, i protiv pokušaja da im se otmu svetinje. To predstavljaš kao neku ličnu borbu za novčanik. Nije ti to u redu. Ako ti već njih propituješ gde su bili 20 godina, ja to mogu da pitam i tebe i celu Crnu Goru. Gde ste bili? Ali eto, Amfilohije je pokrenuo i pobedilo a ne neko drugi.

Znam, to pitanje je nefer i važi jednako i za nas ovde. Na kraju to je onaj vic o Hruščovu i rahmetli Staljinu.
docsumann docsumann 12:46 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Prvo - Crkva i Milo su ratovali 15, 20 godina.


ja ti odgovorih da nisu.
dopusti da bolje pamtim događanja u CG od tebe.

čak i kad je izglasana nezavisnost CG na referendumu, Amfi i Milo su bili u korektnim odnosima. to je bilo 2006.
čak i nakon osnivanja tzv. CPC u policijskoj stanici na Cetinju, kojoj je kumovao SDP, Milo je i dalje državnički uvažavao Amfilohija i status MPC u CG.

doduše, odnosi su počeli da se ozbiljnije kvare nakon priznavanja Kosova od strane CG vlasti.

Drugo - To nije mala stvar. Mislim, predstavljaš kao loše to što su se borili protiv nakaradnog zakona, i protiv pokušaja da im se otmu svetinje. To predstavljaš kao neku ličnu borbu za novčanik. Nije ti to u redu. Ako ti već njih propituješ gde su bili 20 godina, ja to mogu da pitam i tebe i celu Crnu Goru. Gde ste bili? Ali eto, Amfilohije je pokrenuo i pobedilo a ne neko drugi.


au, pa kad tebi moram da crtam... normalno je da su se pobunili protiv neustavnog i naopakog zakona, al su bili podrška vlasti u mnogo gorim i problematičnijim projektima - neću ih sad ponavljati.

nikad nisam glasao DPS, a za Mila jesam jednom, kad se posvađao sa Momom i Slobom.
zajebo sam se tda debelo, priznajem. ne u samom izboru u tom trenutku, već što sam vjerovao da to može biti istinski iskorak u političkom životu CG.
zato i imam prava da budem toliko razočaran u Mila. a Amfi i Milo su tad bili u odličnim odnosima.

Amfilohije nije ni pokrenuo borbu protiv Mila, ona je već nekoliko godina trajala na ulicama CG.
prvo protesti DF-a oko ulaska CG u NATO, pa građanski protesti koji su usledili nakon niza afera koje su raskrinkale nivo korupcije u CG društvu.

ovi građanisti su podržali crkvu u njenoj pravnoj borbi. crkva nikad nije građaniste. neko će reći, pa to nije ni njen posao.
nije ni da ističe svog političkog kandidata...

a šta bi sve još imao da stavim crkvi na račun, uf... al i ovako mi je komentar predugačak
docsumann docsumann 12:54 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

ono za što crkvi mogu da odam priznanje je način na koji su održavali litije, masovno, dostojanstveno i bez ijednog incidenta.
tu se vidjelo kakav autoritet imaju u narodu.

lično, to mi baš ne paše, više bih voliuo da crnogorci imaju izraženiji građanski bunt, al poštujem.

EDIT: vjerujem da je takav nastup potenciran i organizovan od ovih mladih pravoslavnih lavova.
niccolo niccolo 12:59 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

crkva se ozbiljnije politički aktivirala tek kad su joj dirnuli u katastar

Nisam siguran zbog čega se čak i na ovom mestu o ovome govori negativno. Pa valjda je u demokratskom i kapitalističkom društvu kome većina ovde teži vlasništvo svetinja i ne mogu se tek tako donositi propisi koji vlasnike lišavaju vlasništa samo eto tako jer se trenutnoj većini (a koja je ubrzo postala trenutna manjina) to tako dopada.
docsumann docsumann 13:30 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

niccolo
crkva se ozbiljnije politički aktivirala tek kad su joj dirnuli u katastar

Nisam siguran zbog čega se čak i na ovom mestu o ovome govori negativno. Pa valjda je u demokratskom i kapitalističkom društvu kome većina ovde teži vlasništvo svetinja i ne mogu se tek tako donositi propisi koji vlasnike lišavaju vlasništa samo eto tako jer se trenutnoj većini (a koja je ubrzo postala trenutna manjina) to tako dopada.


nigdje se nisam negativno izjasnio povodom crkvenog stava po tom zakonu, pa čak ni po pitanju vida borbe koji su izabrali.
naprotiv.

jedino mi je sporno dati crkvi primat u borbi protiv DPS režima.
neki ljudi su u toj borbi proveli po 30 godina. s pravom im se može spošitati jalovost te njihove borbe, al bar nisu odustali i mjenjali strane. jedan od takavih je i Nebojša Medojević, šta god ko mislio o njemu.
crkva je "samo" oslobodila narodno nezadovoljstvo i omuogućila da se ono prelije u izborni rezultat, eksplicitno navodeći da treba glasati protiv vlasti koja je donjela onakav zakon o vjeroispovjestima.
Afilohije je prvi put izašao na izbore ne bi li podstakao što više vjerujućeg naroda da izađe i glasa.

i to sve treba cijeniti.

ja bih samo da se pažljivo razvrstaju povelje i medalje prije dodjeljivanja. ne mož bit prvoborac '45 ni velikomučenik pod DPS-om 2020


kamilo_emericki kamilo_emericki 13:31 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Ma može, treba ti "marine" ili "spar" poliuretan, tražiš Clear, Clear Gloss, ili Semigloss, mada možeš i Flat, i to radi, pravljeno baš za spoljnje namene i UV mu ne može ništa. Naprimer ovo: link1, ili ovaj: link2.

Hvala Srdjane.
Iz nekog razloga na drugi link mi nije dozvoljen pristup. Na prvom vidim, ako Google Traduction ne laze, da su ovi premazi ipak tonirani, svijetli ali ipak tonirani.
Slijedece premazivanje fasade cu uraditi sa uljem za zastitu istog proizvodjaca ali ne bezbojnim vec u boji meda, sto je najblize prirodnoj boji lamperije koju sam postavio na fasadu.
Ja insistiram na ulju, iako zastita traje nesto krace, jer se ne ljuska i puno je lakse obnoviti premaz.
Nema struganja boje koja je ispucala i pocela da se ljuska i jos stosta drugog.

alselone alselone 13:37 15.10.2020

Re: Gde ti Filipe

Slijedece premazivanje fasade cu uraditi sa uljem za zastitu istog proizvodjaca ali ne bezbojnim vec u boji meda, sto je najblize prirodnoj boji lamperije koju sam postavio na fasadu.
Ja insistiram na ulju, iako zastita traje nesto krace, jer se ne ljuska i puno je lakse obnoviti premaz.
Nema struganja boje koja je ispucala i pocela da se ljuska i jos stosta drugog.


Ja treba da premažem drvenu ljuljašku i savetovali su me da koristim Sadolin sa voskom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana