Nauka

Proleće u mom kraju

srdjan.pajic RSS / 24.04.2022. u 01:33

Nema tekst, nego samo ovaj klip od juče.



Komentari (629)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 01:34 24.04.2022

oluja prašinčine

shmoo shmoo 08:05 24.04.2022

Re: oluja prašinčine









Ако је за неку утеху, догађало се то још пре 100 година.







Не знам да ли су "наука и прогрес" порадили нешто на томе како решавати те проблеме поучени овим вековним искуствима.



Колико знам, за сада можемо да се боримо против оваквих олуја само Парадом поноса.





angie01 angie01 11:45 24.04.2022

Re: oluja prašinčine

hebote-ko na filmu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:08 24.04.2022

Re: oluja prašinčine

shmoo








Ако је за неку утеху, догађало се то још пре 100 година.







Не знам да ли су "наука и прогрес" порадили нешто на томе како решавати те проблеме поучени овим вековним искуствима.



Колико знам, за сада можемо да се боримо против оваквих олуја само Парадом поноса.







I nije baš za utehu, to i ovde pominju (Dust Bowl) i podsećaju na te nemile dodađaje iz prošlosti (na Interstelar sam zaboravio).


No danas se smirilo, kažu naučnici da se to iznad Stenovitih planina napravio nekakav jet stream, gonjen razlikom u temperaturi iznad planina i u u preriji, a koji je zbog nenormalno visokih temperatura u preriji nagario na 11. Onda, pošto je ovde poslednjih godina velika suša, to je usisalo neku silnu prašinčinu usput i donelo je ovamo. Nas preskočilo (iako ovaj klip koji sam okačio ne delije tako) ali je potkačilo ove gradiće u preriji istočno od nas).


Черевићан Черевићан 02:08 24.04.2022

sustine et abstine

in the wake of massive dust

недореци ...........хирова Природе
указује на .........баш немоћ људи,
то је богме разлог..... врло битан
вазда на њих .........спреман буди
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:02 24.04.2022

Re: sustine et abstine

Черевићан
in the wake of massive dust

недореци ...........хирова Природе
указује на .........баш немоћ људи,
то је богме разлог..... врло битан
вазда на њих .........спреман буди


Hvala, gosn' Čer. Ako ima neko upuCtvo kako da se čovek spremi za ove nepogode i klimaCke promene koje ih donose, rado bih ga proučio i u praksi primenio. Od onog požara do sada smo samo nabavili kutiju za lična dokumenta, i nov kavez za mačku, jer je onaj stari otkazao poslušnost u kritičnom momentu, pa je jedna od njih bila prinuđena da se krije kod paučice za gas tokom evakuacije.

softelectronics_e softelectronics_e 07:39 24.04.2022

Re: sustine et abstine

srdjan.pajic
Черевићан
in the wake of massive dust

недореци ...........хирова Природе
указује на .........баш немоћ људи,
то је богме разлог..... врло битан
вазда на њих .........спреман буди


Hvala, gosn' Čer. Ako ima neko upuCtvo kako da se čovek spremi za ove nepogode i klimaCke promene koje ih donose, rado bih ga proučio i u praksi primenio. Od onog požara do sada smo samo nabavili kutiju za lična dokumenta, i nov kavez za mačku, jer je onaj stari otkazao poslušnost u kritičnom momentu, pa je jedna od njih bila prinuđena da se krije kod paučice za gas tokom evakuacije.


Dovoljno!
Ja nemam ni to.
milisav68 milisav68 14:31 24.04.2022

Re: sustine et abstine

srdjan.pajic
Ako ima neko upuCtvo kako da se čovek spremi za ove nepogode

Run to the Hills.

srdjan.pajic srdjan.pajic 14:57 24.04.2022

Re: sustine et abstine

milisav68
srdjan.pajic
Ako ima neko upuCtvo kako da se čovek spremi za ove nepogode

Run to the Hills.


Nije onaj moj kolega preper (što je odsekao sebi nogu motornom testerom dok je spremao ogrev za nuklearnu zimu) skroz blesav. Hvalio mi se onomad da ima negde u brdima sklonište za nedajbože, sa ne znam koliko tona žita, pirinča (i sardina!), vode, i oko milion do dva komada metaka raznog kalibra. Mada i on priznaje da je to neodrživi razvoj, jer ako krene stani pani, preperi a i oni manje preperiratni će za prvih par dana da pobiju i pojednu sve životinje u šumi i šta posle ("i šta ćemo sad?"? Zato se oni ne oslanjaju na divljač, nego na svoje zalihe, a posle na zalihe drugih manje iskusnih i slabije naoružanih prepera.


milisav68 milisav68 15:12 24.04.2022

Re: sustine et abstine

srdjan.pajic
Zato se oni ne oslanjaju na divljač, nego na svoje zalihe, a posle na zalihe drugih manje iskusnih i slabije naoružanih prepera.

E, ima ona serija Volking ded, gde se kao nešto bore protiv Zombija, ali to je manje bitno, već to samo preživljavanje, kako se prilagoditi nekoj apokalipsi.

I nema rešenja, odnosno nema konačnog rešenja, ono što se može, a da ne skreneš je upravo to što si pomenuo, plus neke zalihe vode i hrane za lupam nedelju dana.

I Sredoje.

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:44 24.04.2022

Re: sustine et abstine

plus neke zalihe vode i hrane za lupam nedelju dana.


A, to držimo spremno još od početka kovida, kad je bio onaj juriš na prodavnice, i povremeno pretresemo i zarotiramo, zamenimo ono što ima kraći rok trajanja, a i za svaki slučaj da vidimo da nam se nisu izlegli neki moljci.

Sredoje je spreman, uvažban sam, na deset yardi po pitanju veverica i prerijskih kučića sam ko fucking Frederick Zoller!

A imam i dvorište puno maslačaka koji su krenuli da džikljaju ko nenormalni, kažu da to može da se jede! Juče uzeo da ih malo "razredim", ali sam brzo odustao jer je zemlja toliko suva i tvrda da ne mogu onu viljušku da zabodem. Vreme je da se pali sistem za navodnjavanje, ali kad tek onda krenu da rastu ko pored reaktora u Černobilu, imaću dovoljno da pasem celu nuklearnu zimu i dobar deo nuklearnog proleća i ranog leta.

milisav68 milisav68 16:06 24.04.2022

Re: sustine et abstine

srdjan.pajic

A, to držimo spremno još od početka kovida, kad je bio onaj juriš na prodavnice, i povremeno pretresemo i zarotiramo,

Istreniro te Milošević samo tako, a ti godinama kukaš ovde na njega.
softelectronics_e softelectronics_e 17:20 24.04.2022

Re: sustine et abstine

srdjan.pajic
plus neke zalihe vode i hrane za lupam nedelju dana.


A, to držimo spremno još od početka kovida, kad je bio onaj juriš na prodavnice, i povremeno pretresemo i zarotiramo, zamenimo ono što ima kraći rok trajanja, a i za svaki slučaj da vidimo da nam se nisu izlegli neki moljci.

Sredoje je spreman, uvažban sam, na deset yardi po pitanju veverica i prerijskih kučića sam ko fucking Frederick Zoller!

A imam i dvorište puno maslačaka koji su krenuli da džikljaju ko nenormalni, kažu da to može da se jede! Juče uzeo da ih malo "razredim", ali sam brzo odustao jer je zemlja toliko suva i tvrda da ne mogu onu viljušku da zabodem. Vreme je da se pali sistem za navodnjavanje, ali kad tek onda krenu da rastu ko pored reaktora u Černobilu, imaću dovoljno da pasem celu nuklearnu zimu i dobar deo nuklearnog proleća i ranog leta.


Ti stvarno čupaš maslačke?
Strašno!
vcucko vcucko 18:50 24.04.2022

Re: sustine et abstine

srdjan.pajic


Zato se oni ne oslanjaju na divljač, nego na svoje zalihe, a posle na zalihe drugih manje iskusnih i slabije naoružanih prepera.


Idu dvojica savanom i naiđu na lava. Jedan uzme i navrat nanos navlači patike.
- Ne misliš valjda da ćeš sa patikama biti brži od lava?!
- Ne mislim. Ali biću brži od tebe

mlatisa mlatisa 19:13 24.04.2022

Re: sustine et abstine

srdjan.pajic



Mada i on priznaje da je to neodrživi razvoj, jer ako krene stani pani, preperi a i oni manje preperiratni će za prvih par dana da pobiju i pojednu sve životinje u šumi i šta posle ("i šta ćemo sad?"? Zato se oni ne oslanjaju na divljač, nego na svoje zalihe, a posle na zalihe drugih manje iskusnih i slabije naoružanih prepera.



Неко спрема залихе, а неко кавез за мачке. Историја ће показати који избор је бољи?

А у времену недоумице може се погледати поприлично мрачан филм.



А за ентузијасте препере и ово може бити од користи.


Мени су ови његови клипови врло опуштајући. Нема нарације. Само природа. Узгред, занимљиво је колико је глина била значајна у развоју цивилизације.

Нешто ми не раде youtube линкови на овом сокоћалу. Поправићу када будем у прилици.

Исправка: Мислим да сам средио везе. Да ли се то нешто закомпликовало или сам ја полудео?
bene_geserit bene_geserit 20:01 24.04.2022

Re: sustine et abstine

Sredoje je spreman, uvažban sam, na deset yardi po pitanju veverica i prerijskih kučića sam ko fucking Frederick Zoller!

Kako je vcucko iskulirao ovu evidentnu provokaciju ?
vcucko vcucko 21:30 24.04.2022

Re: sustine et abstine

bene_geserit
Sredoje je spreman, uvažban sam, na deset yardi po pitanju veverica i prerijskih kučića sam ko fucking Frederick Zoller!

Kako je vcucko iskulirao ovu evidentnu provokaciju ?






Atomski mrav Atomski mrav 20:46 26.04.2022

Re: sustine et abstine

Hvalio mi se onomad da ima negde u brdima sklonište za nedajbože, sa ne znam koliko tona žita, pirinča (i sardina!), vode, i oko milion do dva komada metaka raznog kalibra.


Što bi rekli naši stari - 'rana i džebana.
(Jbt, nikako nabosti naša slova na holandskoj tastaturi=
highshalfbooze highshalfbooze 09:45 24.04.2022

Srećan Uskrs

Ribozom Ribozom 14:19 24.04.2022

dok ne slegne

Zli Rusi
Nama se desila letnja temperatura prekjuce od 20C, pa smo u obliznjem parku rezervisali mesto za suncanje. Suncanje na norveskom suncu ti je kao opijanje sa bezalkoholnim pivom.
Pa smo ostali bledoliki sa simptomima mantranja od nedostatka vitamina D.
U parku smo sreli grupu lepih ukrajinki iz obliznjeg hotela gde su smestene izbeglice. Inace hotel obezbedjuje policija posto ih lokalni neandetrtalci uznemiravali.
Nesto mi YT algoritmi vtre prirodu u Rusiji i Ukrajni, i malo nas sramota od njih na djubre razbacano po parku, koga tamo nema. To rade 'ruser', zajednicki izraz za narkomane i maturante kojima je pocela sezona divljanja, mada je lakse reci stranci.
Inace jedina politicka internet stranica koja je omogucavala da se cuje i druga strana, pa makar bila i antivakserska i proruska je pred nevidjenim medijskim pritiskom, jer se slike akcionara se objavljuju u mejnstrim medijima. Uzas

Htedoh da okacim na spitrinom blogu:



srdjan.pajic srdjan.pajic 15:33 24.04.2022

Re: dok ne slegne

Nesto mi YT algoritmi vtre prirodu u Rusiji i Ukrajni, i malo nas sramota od njih na djubre razbacano po parku, koga tamo nema.


Kod nas to uglavnom radi vetar, koji ovih poslednjih mesec dana duva ko nenormalan*. Najgore je onim danima kad se nosi đubre, kad svi moraju da iznesu kante ispred na ulicu, pa ih vetar poobara i sve one kese i sranja raznese po komšiluku. Pa posle kupe oni jadnici u čije dvorište nanese. Kante nisu dobro dizajnirane, da imaju poklopac sa bravom, ali neki koji se otvara automaCki, da vozać gradske čistoće ne mora da silazi iz komiona ispred svake kuće.


*pa nam je alarm od šumskih i prerijskih požara konstantno na maksimumu, to jest na extreme danger, sad već imamo dnevne vesti o tome gde je u okolini izbio šumski požar, srećom za sada uspevaju da ih brzo zaustave, ali ova moja starija klinka čita Denver post i uredno beleži požare još od kad se istraumarala zimus, kad nam je kuća zamalo izgorela.

Ribozom Ribozom 21:08 24.04.2022

Re: dok ne slegne

Mi imamo one podzemne kante za djubre.
Djubre po parku bacaju maturanti.
Nego odgledah dokumentarac o OVOJ dileji, vi takve nadam se nemate.

I srecan Uskrs.
gedza.73 gedza.73 09:04 25.04.2022

Re: dok ne slegne

Ribozom
Inace jedina politicka internet stranica koja je omogucavala da se cuje i druga strana

Da vidiš tek kod nas. Izvlače iz naftalina analitičare kojima je na srcu Velika SSSR a koji proglašavaju za izdajnike i saradnike okupatora sve koji ne sviraju u iste diple sa njima.
Ima neki kosovar Mlađan Đorđević koji brani i Kosovo i Rusiju al sa dupetom u Beogradu.
U kome zaštićen crta slovo Z.
A nešto me taj lik podsetio na ruske kampove po Srbiji čiji su organizatori bili učesnici dešavanja u Ukrajini 2014. Pronacistički ruski ENOT corp (slično kao nacistički Vagner)


Učili su srpsku decu kako da ratuju za Rusiju. Paralela bi bila da Blackwater organizuje vojnu obuku u Novom pazaru.

iskren da budem i ja sam mislio kako je to običan kamp dok se nije ispostavilo da je paravojna formacija pripremala našu deca da ginu za ruske interese.

Svi znaju da je jedno od glavnih usmerenja naših aktivnosti vojno-patriotska edukacija mladih. Ovo smo radili i mnogo godina pre tragičnih događaja u Ukrajini, a iako smo uzeli učešće u konfliktima u Donbasu, nastavili smo da crpimo snagu, resurse i vreme za održavanje događaja posvećenih mladima. To se i isplatilo: naši studenti ne samo da su se razvijali u vojnim smerovima, već su i služili Domovini kao dobrovoljci", može se pročitati na sajtu E.N.O.T. Korpa.


Nacističke bande koje su bile pod kontrolom FSB i Ruske federacije.

gedza.73 gedza.73 09:28 25.04.2022

Re: dok ne slegne

pa makar bila i antivakserska i proruska je pred nevidjenim medijskim pritiskom

Da vidiš tek naše medije.
RUSIJA PROTIV GRČKE! Izdali su UPOZORENJE, ali nisu očekivali ovakav odgovor iz PRAVOSLAVNE ZEMLJE
Rusko ministarstvo spoljnih poslova upozorilo je u petak Grčku da su odnosi između dve nacije koje "dele istu veru" "svedene skoro na ništa".

pa onda prenosu izjavu Zaharove koja mrtva ladna slaže
Ona (Zaharova) je dodala da se "ovo desilo uprkos činjenici da delimo istu veru sa Grcima, iste tradicije i da smo uvek bili tu da pomognemo našim grčkim prijateljima".

iako je u ratu pravoslavne Grčke i muslimanske Turske Rusija novcem, oružjem i podrškom podržavala muslimane a ne pravoslavce.

Što otvara novu temu. Kako to da danas u katoličkom svetu pravoslavne države Grčka, Bugarska i Rumunija nemaju nikakvih problema dok se u Ukrajini bombarduje pravoslavni narod i napada sa džihadistima Čečenima ili dobrovoljcima iz Sirije?

A bilo bi tek zanimljivo videti reakcije da EU kaže 'dobro, dosta je bilo, diži zid oko Srbije pa neka dobavljaju jeftin gas iz Rusije kako god u kud god oće a svim Srbima u EU oduzeti radne dozvole i idržavljanstva i vratiti ih u Srbiju pa neka tamo štite ruske interese'

naravno nakon čitanja dokumenta (praktično ponude) nekog Ruskog saveta za međunarodne odnose (čiji ječlan Pleskov) koji je objavljen malo pre početka rata u Ukrajini u kome se predlaže prihvatanje i priznavanja stanja na terenu kod zamrnutih konflikata. Poput ruske Osetije ili Donbasa, Kosova i Republike Srpske.
Pa kad je to bilo odbijeno onda ajmo u sukobe. Pošto smo mi već pokazali kako niti znamo da radimo a ne znamo ni da se bijemo bilo bi pametno podsetiti se kako smo živeli tokom ratova devedesetih. Malo pamet u glavu. Ne bi škodilo.



gvozden1 gvozden1 15:35 25.04.2022

Re: dok ne slegne


Da vidiš tek kod nas. Izvlače iz naftalina analitičare

Ma katastrofa.
To treba zabraniti, da budemo ko sav demokratski i slobodni svet, a ne ovako, da ima i jednih i drugih, da piše ko šta hoće.

Čuj, podržava Rusiju a dozvoljeno mu da piše!

Pa kakva je to sloboda?
Sloboda je kad se zabrani pisanje takvima, i kad se piše samo ono što je propisano.

gedza.73 gedza.73 18:08 25.04.2022

Re: dok ne slegne

To treba zabraniti, da budemo ko sav demokratski i slobodni svet, a ne ovako, da ima i jednih i drugih, da piše ko šta hoće.

Ko je rekao kako ih treba zabraniti?
Sloboda je kad se zabrani pisanje takvima

A evo i u Rusiji počeli da koriste tradicionalno crvenu farbu umesto zelene

Za njega Don Putin rekao kako ga neće spasiti Nobelova nagrada (po osnovu primanja novca iz inostranstva je strani agent... nacrtao čoveku metu na čelu). Autokratksa Rusija u kojoj caruju kriminalne nacističke organizacije, zaslužni dobrovoljci koji su ratovali po Donbasu, Lugansku i Krimu. A pominju i Srbe. Na njihovoj strani.
Mada jesu Norvežani izgleda proterali Rusa koji je nacista (javno izjavio kako podržava Гитлера) a koji je jedan od 'branilaca' Donbasa odnosno pripadnik dobrovoljačkih jedinica koje je naoružavala RUska federacija tamo u vreme Majdana.

Sad otkud nacisti među Rusima... I šta tu rade Srbi... Reci nam ti druže Gvozdene.

nikvet pn nikvet pn 18:32 25.04.2022

Re: dok ne slegne

srdjan.pajic
ova moja starija klinka čita Denver post i uredno beleži požare


Толико то распрострањено?! Јави Захаровој да Путко не троши ракетле да вас погори кад умете то и сами. А што се пешчане олује тиче признај да је лакше откад су маске од ковида свуда при руци.
gedza.73 gedza.73 18:38 25.04.2022

Re: dok ne slegne

Nikvet, da ti se zahvalim za onaj komentar i ispravku. Ti si u pravu nego se u međuvremeno blog zatvorio pa nisam mogao ovo da ti odgovorim.
gvozden1 gvozden1 18:40 25.04.2022

Re: dok ne slegne

Autokratksa Rusija u kojoj caruju kriminalne nacističke organizacije,

Za razliku od Ukrajine.

Puko si čoveče.
Dal od mržnje prema Rusiji, dal od uvlačenja u dupe Americi, svejedno je.
gedza.73 gedza.73 19:03 25.04.2022

Re: dok ne slegne

Puko si čoveče.

Naravno.
u Srbiji su kampovi bili pod pokroviteljstvom E.N.O.T Corp. Ista organizacija je učestvovala i u organizovanju kampova kraj Moskve.
Evo ti prva slika na kojoj ima nekoliko bitnih za ovu priču. Obrati pažnju najzanimljivijeg lika (pošto si mi već napisao kako sam puko... doduše navik'o sam ja na Mladenovića... jedan više ili manje pa i ako se zove Gvozden nije problem) za koga ću na kraju da ti otkrijem koji mu je nadimak.

Treći s leva sa naočarima je Jan Petrovski. Nacista. Izjavio kako podržava Hitlera. Tetovaže nacističke svastike.
Prvi od ove dvojice zagreljenih desno od njega je Roman Telenkovič za koga Blic kaže
E.N.O.T. korp je u bliskim odnosima sa Savezom dobrovoljaca Donbasa (SDD), a vođa E.N.O.T.-a, Roman Telenkovič bio član uprave SDD i učestvovao je u sukobima u Donbasu.

Roman Telenkovič je ovaj sa produhovljenim licem i prepun ordenja


Onaj niži što ga je zagrlio na prvoj fotografiji je Aleksej Milčakov, nacista.

To ti je društvo učestvovalo u organizovanju kampova po Srbiji. Nadimak ovog Rusa sa nacističkom zastavom je 'Srbin'.
Evo ih opet zajedno (prvi i treći s leva)

Inače je lik postao 'poznat' kad je izbacio klip kako kasapi štene. Takođe je akter klipa u kome sa ostalim nacistima u metrou prebija ljude uz povike 'Rusija Rusima'.

Ako je Rusija već htela da se razračuna sa nacistima zašto prvo nije sa svojima umesto što ih je uključila u ruske jedinice i snabdevala oružjem?

--------------------kraj prvog dela-----------------------






gedza.73 gedza.73 19:05 25.04.2022

Re: dok ne slegne

Neki od onih gore su ti obučavali srpsku decu u srpskim kampovina i učili ih 'patriotizmu'
gvozden1 gvozden1 19:11 25.04.2022

Re: dok ne slegne

ovaj lik

Ovaj lik, onaj lik.....
Šta ovo pokušavaš?

Nešto izguglaš, ili te neko filuje ovim glupostima, pa požuriš da fasciniraš "znanjem"?

Čoveče!

Ajd, možda nekoga i uspeš.
gedza.73 gedza.73 19:37 25.04.2022

Re: dok ne slegne

Svi ovi, po sopstvenom priznanju, su bili uečsnici dešavanja na Majdanu, Donbasu, Krimu... Tu se pominje i ruski tajkun Konstantin malofejev koji oće neku vrstu imperijalne carsko-komunističke lenjinističko-marksističke-antiimperijalne pravoslavne Velike Rusije (čak je nešto i nas pominjao ali se ne sećam šta)
Kad su se završila dešavanja 2014. organizovali su vojne kampove u koje su, opet po njihovim rečima, dolazili Belorusi, Srbi i Crnogorci. Pogledaj ponovo slike od gore i vidi ko je puk'o s obzirom na njihovu nacističku ideologiju.

Oni, Rakuni (tako su se zvali), su bili spoljni saradnici ruske službe FSB i učestvovali u racijama, borbama protiv organizovanih bandi, protivterorističkim akcijama...

(gramata od ruskog general-majora)
Vraćam se na onu sliku lepog društva sa početka od kojih jedan ima naci tetovažu

amblem SS divizije. Ratovao na strani Rusa po Donbasu. Bio zamenik komandanta jedinice koju je Ruska federacija snabdevala oružjem. Da, da ona ista koja se navodno bori protiv nacista. Ali svoje ne dira.

U kampovima su obučavali tinejdžere kako da ubijaju 'Ukre' nožem ili rafalom u noge.

Dakle da zaokružimo ovaj mali foto album.
Ruskog nacistu poznatog po nadimku Srbin i Fric je nagradio Sergej Aksonov, premijer Krima sa kojim je Putin potpisao međudržavni sporazum.


kad budeš imao malo vremena ti mi objasni kako izgleda ruska 'denacifikacija Ukrajine' sa ruskim nacističkim vojnicima.






gedza.73 gedza.73 19:38 25.04.2022

Re: dok ne slegne

ili te neko filuje ovim glupostima

'lajk za komentar'. Što sad 'gluposti' a nije više 'puko si'. I šta nije istina od ovoga?
Ovaj lik, onaj lik.....

Oš imena?
gvozden1 gvozden1 19:57 25.04.2022

Re: dok ne slegne

Što sad 'gluposti' a nije više 'puko si'. I šta nije istina od ovoga?

A to isključuje jedno drugo?

Samo ti nastavi, oduševiće se neko, sigurno.
Uveravaj sebe da hoće, i samo piči.
gedza.73 gedza.73 20:00 25.04.2022

Re: dok ne slegne

Samo ti nastavi, oduševiće se neko, sigurno

Pa ja pravio slikovnicu za tebe, reko' lakše ćeš razumeti. Ako ti ne ide na prvu, probaj iz dva, tri puta.
A to isključuje jedno drugo?

Ovo bi trebalo da bude odgovor na moje pitanje šta nije istina?
bre i Filip Mladenović ima smislenije odgovore od tebe
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:14 25.04.2022

Re: dok ne slegne

gvozden1
[A to isključuje jedno drugo?

Samo ti nastavi, oduševiće se neko, sigurno.


Što, pa dobri su mu komentari...
gvozden1 gvozden1 20:27 25.04.2022

Re: dok ne slegne

srdjan.pajic
gvozden1
[A to isključuje jedno drugo?

Samo ti nastavi, oduševiće se neko, sigurno.


Što, pa dobri su mu komentari...

Ti si ih kao čitao :)

Al pljuje Ruse, tebi dosta :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:43 26.04.2022

Re: dok ne slegne

gvozden1
srdjan.pajic
gvozden1
[A to isključuje jedno drugo?

Samo ti nastavi, oduševiće se neko, sigurno.


Što, pa dobri su mu komentari...

Ti si ih kao čitao :)

Al pljuje Ruse, tebi dosta :)



Ne bih ja ove oligarhe kriminalce tako olako poistovećivao sa ordinarnim Rusima.

emilia emilia 04:52 26.04.2022

Retardi

gedza.73 gedza.73 08:24 26.04.2022

Re: dok ne slegne

gvozden1
Al pljuje Ruse, tebi dosta :)

Pljujem naše bolide al' izgleda kako oni to ne primećuju. Inače kažu, pošto iz slobodarske i demokratske Kim Džongove Rusije nema nešto puno informacija, da su mlađi protiv rata a da podrška ratu raste sa godinama ispitanika. Što znači kako bi mladi Rusi živeli i putovali dok bi ćopavi, bangavi, gluvi i izlapeli ratovali a dobar broj njih je sklonio decu na necivilizovan i imperijalistički Zapad.

usput hvala ti na odgovoru šta misliš o nacistima u ruskim redovima i o 'denacifikaciji' Ukrajine koju sprovodi carsko-komunistički vrh Rusije.

Veljko Lalić mi je simpatičan. Citiraću njega kako ne bi' prepričavao.
Ovu zemlju izgradili su ljudi školovani u Francuskoj i Nemačkoj. Išli smo napred samo dok nismo bili suprotstavljeni Zapadu. I to je istorijski fakat. Ali i usud ovog prostora.

tako da će i ovde trebati da prođu generacije dok ovi što mrze Srbiju ne isprave stvari od ovih što je vole.
Veljko Lalić

Sad ti možeš neki Šešeljev citat poput
"Mi, kao iskreni patrioti, rusofili i poštovaoci onoga što Vi radite, svesni smo da je specijalna vojna operacija bila iznudjena potrebom zaštite ruskog naroda. Svesni smo i da se Vi u ovoj borbi ne rukovodite nasiljem, osvetom ili mržnjom i da ste prinudjeni da silom izdejstvujete pravdu i slobodu za svoj narod. Na tome Vam iskreno čestitamo

Dodao je da se ta stranka protivi ulasku Srbije u Evropsku uniju a da podržava "čvršće međjusobne odnose" Srbije i Rusije.

"Uvereni smo da je budućnost srpskog naroda u vojnom i ekonomskom savezu sa Rusijom jer jedino tako možemo da zaštitimo srpsku zemlju i srpsko nebo, energetsku sigurnost i ekonomski prosperitet, na zadovoljstvo i Rusije i Srbije", naveo je Šešelj.

Ne može da omane Šešeljev recept.

gvozden1 gvozden1 09:13 26.04.2022

Re: dok ne slegne


Veljko Lalić mi je simpatičan. Citiraću njega kako ne bi' prepričavao.
Ovu zemlju izgradili su ljudi školovani u Francuskoj i Nemačkoj. Išli smo napred samo dok nismo bili suprotstavljeni Zapadu. I to

Zna on isto koliko i ti.
Nije mogla Srbija da nastane a da se nije suprotstavili zapadu.
Po matematici nije.

Osnova vremena u kom je nastala je da je zapad bio za to da tursko carstvo opstane, a Rusija da ga nestane.
To se zvalo istočno pitanje.
Ko to ne zna ne zna ništa, a ti ne znaš.

Biti na strani zapada je značilo biti protiv srpske države a za jačanje Turske.

Sama ideja Srbije je morala da bude suprotstavljena zapadu.
Morala po prirodi stvari, ne ni po čijim procenama.

Pozdravi ti njega i reci mu da čita malo, i da mesto studija ne znači politiku.
softelectronics_e softelectronics_e 09:14 26.04.2022

Re: dok ne slegne

gedza.73
gvozden1
Al pljuje Ruse, tebi dosta :)

Pljujem naše bolide al' izgleda kako oni to ne primećuju. Inače kažu, pošto iz slobodarske i demokratske Kim Džongove Rusije nema nešto puno informacija, da su mlađi protiv rata a da podrška ratu raste sa godinama ispitanika. Što znači kako bi mladi Rusi živeli i putovali dok bi ćopavi, bangavi, gluvi i izlapeli ratovali dok je dobar broj njih sklonio decu na necivilizovan i imperijalistički Zapad.
...


Nije to tako jednostavno.
Uvek se rado setim britanskog rata za Foklande, tj. ovce na Foklandima, 5 do 6 hiljada milja daleko. Nema nikakve dileme da li će mladi da putuju (i drogiraju se) ili će da ratuju.
Slično je i sa mladima Amerima.
Doduše, Ameri su u neprestanom ratu kojekude, tako da su oni na to već navikli.
Dakle, rat je legitimno sredstvo za ostvarivanje vlastitih interesa ratujućih strana.
Istorije ratova se pišu naknadno, svaka ratujuća strana za sebe.
I snimaju se filmovi.
Sa ocenama ratova treba biti oprezan.
gvozden1 gvozden1 09:25 26.04.2022

Re: dok ne slegne


Nije to tako jednostavno

Naravno da nije jednostavno.

Odnos Srbije prema zapadu ili Rusiji je toliko komplikovano pitanje da iole ozbiljni shvataju da se ono ne može objasniti prostim izborom strane po nekom svom ćefu.

Samo nedotupavni mogu ovako kako Gedža radi, taj izbor izjednače sa izborom između Šešelja u nekog drugog.

Ali to su neznalice, budale.

Istorija nastanka Srbije je istorija naslanjanja na Rusiju, ali i istorija ruskog vođenja računa o svojim interesima, prvenstveno.

Takođe je i istorija zapadnog agresivnog, i vrlo često oružanog suprotstavljanja srpskim interesima, uz povremeno poklapanje interesa.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:26 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Osnova vremena u kom je nastala je da je zapad bio za to da tursko carstvo opstane, a Rusija da ga nestane.
To se zvalo istočno pitanje.
Ko to ne zna ne zna ništa, a ti ne znaš.



Bolje da ne zna nista nego da zna ovako pogresno. Jasta nego su Austrija i Prusija htele da Osmansko carstvo opstane. A i Francuska.
gvozden1 gvozden1 09:30 26.04.2022

Re: dok ne slegne


Bolje da ne zna nista nego da zna ovako pogresno. Jasta nego su Austrija i Prusija htele da Osmansko carstvo opstane. A i Francuska

Jok nisu.
Voleli su da Rusija izađe na Bosfor i topla mora, a ne da njihov dužnik, Turska, to kontroliše.

Jesi li čuo za Krimski rat, ko je bio u savezu sa Turskom protiv Rusije?
softelectronics_e softelectronics_e 09:30 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Neues aus der Nachbarschaft
Osnova vremena u kom je nastala je da je zapad bio za to da tursko carstvo opstane, a Rusija da ga nestane.
To se zvalo istočno pitanje.
Ko to ne zna ne zna ništa, a ti ne znaš.



Bolje da ne zna nista nego da zna ovako pogresno. Jasta nego su Austrija i Prusija htele da Osmansko carstvo opstane. A i Francuska.

Kaži onda ti kako je bilo.
Mislim, pitam ozbiljno, pošto sam ja istoriju učio 'preko qrca'.
Od sve istorije mi ostalo da mi, Srbi, u velikom broju slučajeva, nismo znali da prepoznamo i artikulišemo vlastite interese.
cmix909 cmix909 09:36 26.04.2022

Re: Retardi

emilia

Kao sto je primetio jedan Rus -- Zamjatin, ovakvi se bolje osecaju kao milioniti deo tone nego kao gram, a evidentno je i zasto.

Usput, secam se, kao da je prekjuce bilo, da sam ovog proleca laste prvi put video i cuo na sam dan Uskrsa, i da sam se upitao kako ce se osecati one povratnice u Mariupolj kada budu otkrile da su im gnezda spalile necije vazdusno-kosmicke snage.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:49 26.04.2022

Re: dok ne slegne


softelectronics_e
Neues aus der Nachbarschaft
Osnova vremena u kom je nastala je da je zapad bio za to da tursko carstvo opstane, a Rusija da ga nestane.
To se zvalo istočno pitanje.
Ko to ne zna ne zna ništa, a ti ne znaš.



Bolje da ne zna nista nego da zna ovako pogresno. Jasta nego su Austrija i Prusija htele da Osmansko carstvo opstane. A i Francuska.

Kaži onda ti kako je bilo.
Mislim, pitam ozbiljno, pošto sam ja istoriju učio 'preko qrca'.
Od sve istorije mi ostalo da mi, Srbi, u velikom broju slučajeva, nismo znali da prepoznamo i artikulišemo vlastite interese.



Ma sve sto pokusas da napises u formatu jednog tvita o istoriji ce imati za rezultat pojednostavljenu crno-belu sliku. Koja ce najverovatnije biti samo odraz danasnjeg vremena - kao recimo besmislena projekcija danasnjeg Zapada na vreme od pre vise od 200 godina. A pricamo o periodu koji je trajao vise od 100 godina i koji je ukljucivao saveznistva i suparnistva izmedju nekoliko carstava i nekoliko ratova koje su vodili na prostoru od Lajpciga do Kaira.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:04 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Osnova vremena u kom je nastala je da je zapad bio za to da tursko carstvo opstane, a Rusija da ga nestane.


O tome ti pricam. Izvlacis odredjene dogadjaje iz konteksta na osnovu pozicije koju si iskonstruisao zbog sadasnjeg pogleda na Rusiju i Zapad kao dokaz za tvrdnje tipa: "Osnova vremena u kom je nastala je da je zapad bio za to da tursko carstvo opstane, a Rusija da ga nestane."

Nit je tad Zapad u danasnjem smislu postojao, nit je Rusija samo htela a drugi nehteli da Osmansko carstvo nestane, nit su Rusi tada bili hipici koji su hteli da sire mir po Rumeliji i oslobode bratski srpski narod od turskog jarma.
gvozden1 gvozden1 10:39 26.04.2022

Re: dok ne slegne


Nit je tad Zapad u danasnjem smislu postojao, nit je Rusija samo htela a drugi nehteli da Osmansko carstvo nestane, nit su Rusi tada bili hipici koji su hteli da sire mir po Rumeliji i oslobode bratski srpski narod od turskog jarma.

Ajd uozbilji se.
Lako je shvatiti šta se misli kad se kaže zapad, u glupo je vađenje na termin.
Misli se na, kad je o istočnom pitanju reč, prvenstveno na Englesku, Francusku, zatim Austriju, onda Pijemont, današnju Italiju, Prusku... dakle zapadna Evropa suprotstavljena ruskim interesima.

Da li su Rusi bili hipici?
Ko to kaže?
Bili su sila sa svojim interesima koji su se uklapali sa srpskim, da je Turska što slabija i da je na kraju nestane, za razliku od zapadnih, da je Turska što prisutnija na Balkanu, jer je bila ekonomski zavisna od njih.

To po prirodi stvari određuje srpskog saveznika.

A da je to tako, sa srpske pozicije gledano, vidi se po dva, ma šta dva, dvesta primera.

Prvi.

Što Turci pristaju da sa Milošem prave dogovor samo par meseci posle dizanja ustanka?
Zbog snage Miloševe vojske?

Ne, nego zbog naredbe Rusije, tj zbog oštrog insistiranja na osmoj tački Bukureškog mira.

Rusija se povratila posle pobede nad Napoleonom, mogla da obraća pažnju na druga pitanja, i stisla Tursku.

Dok joj je Napoleon bio za vratom bavila se sobom, mirila sa ostalima, Turskom, i tu i Srbija stradala.
Turska koristila priliku i vraćala vlast u Srbiji.

Druga, tzv turski ustav.

Posle Sretenjskog, zapad i Turska imaju ideju da Srbija nema nikakav ustav, da njome vlada Turska hatišerifima.
Rusija insistira na ustavu, ali manje slobodnim od Sretenjskog.

Kako će on izgledati pregovaraju Rusija i Engleska.
Pregovaraju u Carigradu, iako se Turci najmanje pitaju ustav dobija ime turski.

Englezi se, naravno, zalažu za što veći ustavni uticaj Turske u Srbiji, Rusi suprotno, za što više srpske samostalnosti.

Pobeđuju Rusi, i Vladimir Ćorović, taj ustav zove ruski, a ne turski, jer su Turci tu imali marginalan uticaj.

I tako još dvesta puta.
gedza.73 gedza.73 10:48 26.04.2022

Re: dok ne slegne


gvozden1
Zna on isto koliko i ti.

Niko ništa ne zna osim Gvozdena.
Osnova vremena u kom je nastala je da je zapad bio za to da tursko carstvo opstane, a Rusija da ga nestane.

Gvozdene apsolutno i nepobitno si u pravu. Zato Rusija nikada nije potpisala niti jedan jedini sporazum sa Turskom a da je bio na našu štetu. Nikad nije radila protiv srpskih interesa i uvek je bila na našoj strani u odnosu na Zapad koji je uvek bio protiv nas.

Što nema veze sa istinom al' ajde da te ne nerviram više. mada moram još malo sa ruskimm nacistima. Sa onim gore ruskim nacistom koji je ratovao u ruskoj vojsci je rame uz rame bio devojčurak koji danas po nekim informacijama navodno radi za FSB a ima istu priču o dešavanjima u Ukrajini kao ruski blogo blok.
Julija Celinksaja Mihalovna u ruskoj vojsci u Ukrajini

u Moskvi

pa još jedna (obrati pažnju na znak i pozdrav)

Ovde sa drugovima istomišljenicima


denacifikacija. Kako se čudno piše reč b-e-n-z-in.
gedza.73 gedza.73 10:49 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Što Turci pristaju da sa Milošem prave dogovor samo par meseci posle dizanja ustanka?
Zbog snage Miloševe vojske?

Zašto su Srbi odbili Ičkov mir? Što je Miloš rekao kako će on raditi za srpske interese uprkos ruskim?

Posle Sretenjskog, zapad i Turska imaju ideju da Srbija nema nikakav ustav, da njome vlada Turska hatišerifima.
Rusija insistira na ustavu, ali manje slobodnim od Sretenjskog.

Rusi su imali ideju da nam postave nekog svoj zemljoposednika, zemljovodnika (ne sećam se tačnog izraza) odnosno nadzornika i da nam uvedu ruski jezik kao zvanični. Takođe je Zapad dao Srbiji jug Srbije a Rusi su dali Bugarima. Isti Rusi su se borili protiv velikosrpskog hegemonizma i radili na rasturanju kraljevine Jugoslavije.
gedza.73 gedza.73 11:01 26.04.2022

Re: dok ne slegne

softelectronics_e
Nije to tako jednostavno.
Uvek se rado setim britanskog rata za Foklande

Ja se nerado sećam naših ratova i pitam se da li smo mogli u nekom trenutku da manje izginemo sa boljim izborom saveznika. Odnosno da li smo mogli izbeći bar neku od pogibija neuletanjem u međunarodne sukobe. Rusija ti već dugo nije partner pa ne vidim uopšte svrhu da podržavamo na bilo koji način njihovu agresiju na Ukrajinu.
posebno što su kao navodni saveznici po pitanju Kosova izgleda dali predlog da se prizna stanje na terenu.
A i kao snabdevači energenata si duskutabilni jer kud da nam dođe gas ako Evropa ne dozvoljava?
U sferi špekulacija ostaje da visi ona prodaja NIS-a kao zalog za njihovu podršku Srbiji. Ako je to tačno onda ovo trgovanje Pleskova malo pre rata u Ukrajini deluje sumnjivo kao i vest da su navodno odbili kupovinu dela akcija kako bi NIS bio srpski jer u tom slučaju Srbija ne bi ostala uskraćena za naftu.

Što znači kako Rusija oće da nas drži u šaci. Ja i dalje smatram kako je bolje biti deo Evrope nego deo Rusije. A sa tim se slaže velika srpska dijaspora.

Sa ocenama ratova treba biti oprezan.

Naravno.
gvozden1 gvozden1 11:15 26.04.2022

Re: dok ne slegne


Zašto su Srbi odbili Ičkov mir?

Da li ti išta znaš, ili samo kljucaš po netu pa hajd nešto da kažeš?
Ja pričam o turskom podleganju pod ruskim pritiscima, on pominje Ičkiv mir.

Kakve veze ima Ičkiv mir sa ovim što sam pričao života ti?

Našao nešto pa ajd da turi.

Pobij bre nešto od onoga što sam pisao jebote!

Ili ćuti i kači te sličice, slikovnice za tebe i jesu, to je taj nivo.

Ide po guglu i traži slike.
Jebote bog i ozbiljan čovek.
gedza.73 gedza.73 11:20 26.04.2022

Re: dok ne slegne

gvozden1
Ja pričam o turskom podleganju pod ruskim pritiscima, on pominje Ičkiv mir.

Ti kažeš kako je Rusija bila na našoj strani protiv Turske a Zapad na strani Turske.
Prvo me zanima, pošto se koliko vidim odlično razumeš u tu tematiku, kako onda da ti je Zapad dao jug Srbije a Rusija srpske krajeve poklonila Bugarima (posredno razlog za bugarske zverske zločine u tim krajevima).
Onda me interesuje kako to da smo mi odbijali sporazume koji su bili u našu korist onda kad je to Rusija zahtevala i kad se dogovarala sa Turskom a ti kažeš kako gledano sa srpske strane nam je Rusija saveznik.
Pa kreneš od Ičkovog mira i tako jedno dvesta puta kad nije.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:26 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Ajd uozbilji se.
Lako je shvatiti šta se misli kad se kaže zapad, u glupo je vađenje na termin.
Misli se na, kad je o istočnom pitanju reč, prvenstveno na Englesku, Francusku, zatim Austriju, onda Pijemont, današnju Italiju, Prusku... dakle zapadna Evropa suprotstavljena ruskim interesima.



Glupo je projektovati kroz termine nesto sto nije postojalo. Postojali su suprostavljeni interesi Austrije i Rusije na Balkanu - Austrije kao vec prisutne i Rusije koja pokusava da tu prosiri svoj prostor i uticaj. Ostala carstva i zemlje koje pominjes imale su svoje interese koji su se za tih 100 godina razlicito preklapali (Austrijanci, Prusi i Rusi su ratovali protiv Francuza, pa su posle ovi bili protiv Rusa i jos par puta tako).

Oslobadjenje Srba od Osmanlija ne mozes gledati van konteksta oslobadjenja drugih naroda (Bugara, Grka, Crnogoraca, Rumuna i Albanaca). Da je tzv. Zapad bio protiv a samo Rusija za njihovo oslobodjenje oslobodjenja ne bi ni bilo.

To su znali i tadasnji Srbi pa se nisu samo oslanjali na Ruse nego od tada poticu i saveznistva koja su napravili sa ostalima. To sve ne znaci da Rusi nisu imali progresivnu ulogu, ali daleko je to od pojednostavljene price o tome kako nam jedni sve vreme pomazu a drugi odmazu.

Danas je uostalom potpuno drugo vreme i odnosi medju drzavama su se promenili vise puta od tada pa ovakvi istorijski metanarativi samo zamagljuju stvarnost a neodustajanje od vezivanja za Putina sada moze biti kobno za Srbiju. Ne duguju Srbi Rusima nista vise od Crnogoraca, Bugara ili Grka koji gledaju svoja posla.

Kosovo se nece vratiti Srbiji a nece se dozvoliti ni razbijanje Bosne. Uostalom, nije bas jasno sta to RS sada nema sto bi dobila kad bi postala deo Srbije - mozda bi eventualno lakse izgubila autonomiju kao i Vojvodina. Na stranu sto bi scenario pripajanja RS Srbiji bio moguc samo u nekom post-ratnom kontekstu u kome je Srbija zemlja pobednica - jasno je koliko smo daleko od takvog scenarija. Tako da ostaje jedino da se vidi koji je najpametniji nacin da se od ovoga sto je sada Srbija konacno napravi drzava. Da li je to priklanjanjem Putinu ili trazenje mesta u EU gde Srbija i pripada.
gvozden1 gvozden1 11:34 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Takođe je Zapad dao Srbiji jug Srbije a Rusi su dali Bugarima.

Da li?
Dali ono što, ne samo da njima ne treba, nego ono čime će da oštete Rusiju, da poture Srbe pred Ruse.

Dali teritorije i pravac širenja na kom je stanovništvo nacionalno neosvešćeno, ne znaju da li su Srbi ili Bugari, šta im pop kaže da jesu oni klimnu glavom.

Ali su zato izričito zabranili teritorije i pravac gde su Srbi težili, i gde je stanovništvo jasno opredeljeno, i jasno stavljali do znanja da hoće da se bori protiv Turaka i za Srbiju.

Znači li ti nešto pojam hercegivalki ustanak tzv nevesinjska puška?
Teško.

Dali teritorije ali uspostavili protektorat nad Srbijom, zabranili joj da vodi svoju politiku nego svaki ugovor mora njima na odobrenje pre potpisa, naredili joj da napravi prugu koja njoj ni za krasni klinac nije trebala, ali je trebala njima.
Al Srbija da plati.

Kad je to tako lepo bilo, što je to davanje teritorija doživljena kao tragedija Srbije?

Što se taj datum i Srbiji nikad nije slavio, a mogao je da bude dan nezavisnosti recimo.

Što za njega Srbi ne znaju, što ga ne slave, kao dan kad je zapad Srbiji dao silne teritorije, nego vladara koji je to "postigao" svrstavaju u najgore i najomraženije?

Glupi Srbi, a ti pametan.
softelectronics_e softelectronics_e 11:39 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Neues aus der Nachbarschaft

...
Oslobadjenje Srba od Osmanlija ne mozes gledati van konteksta oslobadjenja drugih naroda (Bugara, Grka, Crnogoraca, Rumuna i Albanaca). Da je tzv. Zapad bio protiv a samo Rusija za njihovo oslobodjenje oslobodjenja ne bi ni bilo.

...

Kosovo se nece vratiti Srbiji a nece se dozvoliti ni razbijanje Bosne. Uostalom, nije bas jasno sta to RS sada nema sto bi dobila kad bi postala deo Srbije - mozda bi eventualno lakse izgubila autonomiju kao i Vojvodina. Na stranu sto bi scenario pripajanja RS Srbiji bio moguc samo u nekom post-ratnom kontekstu u kome je Srbija zemlja pobednica - jasno je koliko smo daleko od takvog scenarija. Tako da ostaje jedino da se vidi koji je najpametniji nacin da se od ovoga sto je sada Srbija konacno napravi drzava. Da li je to priklanjanjem Putinu ili trazenje mesta u EU gde Srbija i pripada.

Crnogoraca?
Pa oni tada, valjda, nisu postojali.

Što se tiče Kosova i Republike Srpske, ja bih tu bio obziran.
Jer u tim relacija nikada ne bi trebalo koristiti reč 'nikada'.
softelectronics_e softelectronics_e 11:39 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Neues aus der Nachbarschaft

softelectronics_e
Neues aus der Nachbarschaft
Osnova vremena u kom je nastala je da je zapad bio za to da tursko carstvo opstane, a Rusija da ga nestane.
To se zvalo istočno pitanje.
Ko to ne zna ne zna ništa, a ti ne znaš.



Bolje da ne zna nista nego da zna ovako pogresno. Jasta nego su Austrija i Prusija htele da Osmansko carstvo opstane. A i Francuska.

Kaži onda ti kako je bilo.
Mislim, pitam ozbiljno, pošto sam ja istoriju učio 'preko qrca'.
Od sve istorije mi ostalo da mi, Srbi, u velikom broju slučajeva, nismo znali da prepoznamo i artikulišemo vlastite interese.



Ma sve sto pokusas da napises u formatu jednog tvita o istoriji ce imati za rezultat pojednostavljenu crno-belu sliku. Koja ce najverovatnije biti samo odraz danasnjeg vremena - kao recimo besmislena projekcija danasnjeg Zapada na vreme od pre vise od 200 godina. A pricamo o periodu koji je trajao vise od 100 godina i koji je ukljucivao saveznistva i suparnistva izmedju nekoliko carstava i nekoliko ratova koje su vodili na prostoru od Lajpciga do Kaira.


Iskusno!
gvozden1 gvozden1 11:45 26.04.2022

Re: dok ne slegne


Oslobadjenje Srba od Osmanlija ne mozes gledati van konteksta oslobadjenja drugih naroda (Bugara, Grka, Crnogoraca, Rumuna i Albanaca). Da je tzv. Zapad bio protiv a samo Rusija za njihovo oslobodjenje oslobodjenja ne bi ni bilo.

Naravno da bi ga bilo.
I strpa ti ovde i Kurtu i Murtu.
Bugari se nisu oslobodili, njih je Rusija oslobodila, a tek Arnauti.
Kakvo crno njihovo oslobađanje, oni nisu ni bili formirani kao nacija, bili su zbir nepovezanih plemena.
To je, uostalom, i Bizmark na Berlinskom kongresu rekao, baš tako, da nisu nacija nego divlja plemena i da se o njihovoj državi ne može pričati.

Nisu mogli Srbi sami da slome Tursku, naravno.
Ali je proces kod nas krenuo prvi, i to autohtoni, od nas samih, i kasnije su se svi na to oslanjali i na to računali, i velike sile, i ostali narodi.
Čak i Poljaci i Česi su tu videli oslonac za slovenske narode i njihove države.

Tako da trpanje Srbije na kamatu sa ostalima istorijski nije ispravno, a ako je tebi lakše da tako unižavaš Srbe, u redu, rokaj, ali Lupaš.
gedza.73 gedza.73 11:51 26.04.2022

Re: dok ne slegne

gvozden1
Dali ono što, ne samo da njima ne treba, nego ono čime će da oštete Rusiju, da poture Srbe pred Ruse.

Znači mi smo trebali da odbijemo? Da ne oštetimo Rusiju koja je naš saveznik.
I nemoj da mi se sad migoljiš. Napisao si kako nam je Rusija saveznik a Zapad nije. baš me briga čiji su 'njihovi' interesi u pitanju. Istorijska činjenica kako ti je Zapad dao srpske teritorije i nezavisnost a Rusija srpske teritorije poklonila Bugarima. Što znači kako si nešto... da je samo nešto... loše protumačio.
I sve me čudi da tebi visprenom kakav jesi promiče detalj kako je Zapad na našoj strani kad treba da ošteti Rusiju u svetlu aktuelnih dešavanja. A ti baš nećeš jer je Zapad po Gvozdenu naš neprijatelj. Kao kad su Austrougari insistirali na pruzi a Rusija bila protiv modernizacije Srbije. pa ispalo da je ta pruga bila dobra i po privredu a i u slučajevima ratova kad smo brže prebacivali vojsku. I tako opet bar dvesta puta kad nam je bilo bolje zbog Zapada (ne kažem da nije bilo daleko i mnogo gore od tog istog Zapada)

Sve mi deluje kako si ti mentalno Miloševićev komunista koji se nada kako će u Rusiji da uspe puč a onda Rusija pokloni Srbiji srpsku Dalmaciju i Kertner štrase.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:52 26.04.2022

Re: dok ne slegne


softelectronics_e
Neues aus der Nachbarschaft

...
Oslobadjenje Srba od Osmanlija ne mozes gledati van konteksta oslobadjenja drugih naroda (Bugara, Grka, Crnogoraca, Rumuna i Albanaca). Da je tzv. Zapad bio protiv a samo Rusija za njihovo oslobodjenje oslobodjenja ne bi ni bilo.

...

Kosovo se nece vratiti Srbiji a nece se dozvoliti ni razbijanje Bosne. Uostalom, nije bas jasno sta to RS sada nema sto bi dobila kad bi postala deo Srbije - mozda bi eventualno lakse izgubila autonomiju kao i Vojvodina. Na stranu sto bi scenario pripajanja RS Srbiji bio moguc samo u nekom post-ratnom kontekstu u kome je Srbija zemlja pobednica - jasno je koliko smo daleko od takvog scenarija. Tako da ostaje jedino da se vidi koji je najpametniji nacin da se od ovoga sto je sada Srbija konacno napravi drzava. Da li je to priklanjanjem Putinu ili trazenje mesta u EU gde Srbija i pripada.

Crnogoraca?
Pa oni tada, valjda, nisu postojali.

Što se tiče Kosova i Republike Srpske, ja bih tu bio obziran.
Jer u tim relacija nikada ne bi trebalo koristiti reč 'nikada'.


Ma nece sad. A da to li ce za 300 godina kada sve postojece nacije na nasim prostorima postanu manjina biti nekih drugih granica ne bi trebalo da bude neki bitniji kriterijum za vodjenje politike u Srbiji danas.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:03 26.04.2022

Re: dok ne slegne

gvozden1

Oslobadjenje Srba od Osmanlija ne mozes gledati van konteksta oslobadjenja drugih naroda (Bugara, Grka, Crnogoraca, Rumuna i Albanaca). Da je tzv. Zapad bio protiv a samo Rusija za njihovo oslobodjenje oslobodjenja ne bi ni bilo.

Naravno da bi ga bilo.
I strpa ti ovde i Kurtu i Murtu.
Bugari se nisu oslobodili, njih je Rusija oslobodila, a tek Arnauti.
Kakvo crno njihovo oslobađanje, oni nisu ni bili formirani kao nacija, bili su zbir nepovezanih plemena.
To je, uostalom, i Bizmark na Berlinskom kongresu rekao, baš tako, da nisu nacija nego divlja plemena i da se o njihovoj državi ne može pričati.

Nisu mogli Srbi sami da slome Tursku, naravno.
Ali je proces kod nas krenuo prvi, i to autohtoni, od nas samih, i kasnije su se svi na to oslanjali i na to računali, i velike sile, i ostali narodi.
Čak i Poljaci i Česi su tu videli oslonac za slovenske narode i njihove države.

Tako da trpanje Srbije na kamatu sa ostalima istorijski nije ispravno, a ako je tebi lakše da tako unižavaš Srbe, u redu, rokaj, ali Lupaš.


Istorijski je to deo istog procesa koji je trajao u Evropi nekih 60-80 godina (zavisi sta se uzima za pocetak) i tako se i izucava na univerzitetima. Stvaranje turske nacije je deo istog procesa i kod njih je nacionalna emancipacija dosla jos kasnije. Sad sta je Bizmark rekao u jednom momentu i da li ce se neko osecati uvredjenim posto se njegov narod stavlja u istu ravan sa Albancima nije bas neki protivargument.
gedza.73 gedza.73 12:06 26.04.2022

Re: dok ne slegne

gvozden1
Dali teritorije i pravac širenja na kom je stanovništvo nacionalno neosvešćeno, ne znaju da li su Srbi ili Bugari, šta im pop kaže da jesu oni klimnu glavom.

Izvini preskočio sam ovo. Tek sad vidim koliko ti u stvari nemaš pojma.
Ovo što si napisao je apsolutno istorijska neistina. I ordinarna glupost.
Daću ti samo jedan mali nagoveštaj. Srbi nisu hteli da idu u ruske bugarske crkve niti u ruske bugarske škole.
gvozden1 gvozden1 12:13 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Napisao si kako nam je Rusija saveznik a Zapad nije.

Naravno.
Po svemu se vidi.
Rusija Srbiji ostavlja pravac širenja tamo gde su Srbi, tamo gde i sama teži, Bosna, spajanje sa Crnom Gorom, to je uvek bila težnja.

Na jugu su postojali isključivo mitski, istorijski motivi, Dušanovo Skplje, Markov Prilep, ali tamo nije bilo savremenih etničkih.
I nikada se tamo nisu ostvarili srpski interesi.
Ni do danas, danas je sve to zaboravljeno.

Pravac koji je Rusija ostavila Srbiji, je pravac apsolutno etničkog principa, logičan, razuman, pravac koji je i danas aktuelan.
To je prirodan pravac, zato i važniji, zato i živ, aktuelan.
Ali Švabe za Srbiju nikad, pa naravno ni tad, nisu predviđali ništa logično i prirodno.

gvozden1 gvozden1 12:16 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Ovo što si napisao je apsolutno istorijska neistina

To što sam napisao piše na makar milion mesta, od Slobodana Jovanovića, do Batakovića.

Ali nema slika, mora da te to jebe, mora da se čita.

S kim ja pričam jebote!

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:20 26.04.2022

Re: dok ne slegne

gvozden1
Napisao si kako nam je Rusija saveznik a Zapad nije.

Naravno.
Po svemu se vidi.
Rusija Srbiji ostavlja pravac širenja tamo gde su Srbi, tamo gde i sama teži, Bosna, spajanje sa Crnom Gorom, to je uvek bila težnja.

Na jugu su postojali isključivo mitski, istorijski motivi, Dušanovo Skplje, Markov Prilep, ali tamo nije bilo savremenih etničkih.
I nikada se tamo nisu ostvarili srpski interesi.
Ni do danas, danas je sve to zaboravljeno.

Pravac koji je Rusija ostavila Srbiji, je pravac apsolutno etničkog principa, logičan, razuman, pravac koji je i danas aktuelan.
To je prirodan pravac, zato i važniji, zato i živ, aktuelan.
Ali Švabe za Srbiju nikad, pa naravno ni tad, nisu predviđali ništa logično i prirodno.



Pa Rusima bilo prirodno da se Srbija siri u pravcu Bosne koja njima ne treba a koju je htela Austrija a koja je bila ruski suparnik.

Austrijancima bilo logicno da se Srbija siri u pravcu Makedonije koja njima ne treba a koju su hteli Bugari kao saveznici Rusije koja je bila suparnik Austrije.

Nisu sigurno isli i pitali sta misle obicni ljudi - ionako izludeli od stalnih ratova, buna i pokolja - ili pravili popis stanovnistva.
gvozden1 gvozden1 12:25 26.04.2022

Re: dok ne slegne


Pa Rusima bilo prirodno da se Srbija siri u pravcu Bosne koja njima ne treba a koju je htela Austrija a koja je bila ruski suparnik.

Tačno tako.
S tom razlikom da su i Srbi tamo težili.
I tu se dešava isto kao i mnogi puta ranije, poklopili se interesi Srba i Rusa.

Pričati o ljubavi je glupo, a o zajedničkim interesima boga mi nije.

I koga treba birati za saveznika, onoga s kim imaš zajedničke ili onoga s kim imaš suprotstavljene interese?

Ili onoga ko te mnogo voli?

Nisu sigurno isli i pitali sta misle obicni ljudi


Obični ljudi su se vrlo bunili kad je granica Srbije povučena u Berlinu.
gedza.73 gedza.73 12:29 26.04.2022

Re: dok ne slegne

gvozden1
Ovo što si napisao je apsolutno istorijska neistina

To što sam napisao piše na makar milion mesta, od Slobodana Jovanovića, do Batakovića.

Znači jug Srbije onaj što je po Rusima bugarski nije bio nacionalno osvešćen pa je u redu što je bugarski?
A onda nađeš podatak kako su Srbi, koji po tebi nisu znali šta su, nisu hteli da idu u bugarske crkve koje su bile srpske al su Rusi u dogovoru sa Turcima dali Bugarima. Ti kao albanski istoričari. Još malo pa ćeš i ruskog polarnog medveda da nađeš u Lebane
Aj sad napiši Nišlijama i Vranjancima da ne znaju dal su Bugari ili Srbi. Ili objasni kako Stara Srbija ne postoji i kako se zove Stara nacionalnoneosvešćena.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:39 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Tačno tako.
S tom razlikom da su i Srbi tamo težili.
I tuse dešava isto kao i mnogi puta ranije, poklopili se interesi Srba i Rusa.


Cak i da uzmemo da je tacno da su Srbi samo tamo tezili (a ne recimo u pravcu juga) to sto su se tada ti interesi poklopili sa ruskim ne znaci da se danas poklapaju. Interesi su promenljiva kategorija pa je besmisleno insistirati na kontinuitetu Rusi uvek bili za nas a Zapad protiv.

Osim toga interesi se ne pojavljuju kao nesto apsolutno. Delis delimicno interese sa x, y ili z a delimicno ne. Onda gledas sta ti je bitnije i doneses odluku.

Konkretno: ako Srbija donese odluku da ce sa Putinom onda ces posle sadasnjeg Tita imati nove Tite. Ako donese odluku da ce prema EU onda se uz dosta rada i strpljenja mozda dodje u situaciju da nekog domaceg Jansu zamenis nekim svojim Golubom. Ja nemam dvojbu sta je od ovoga bolje za Srbiju.
vcucko vcucko 12:46 26.04.2022

Re: dok ne slegne

gvozden1

S kim ja pričam jebote!


Jesi uporan, ali izgleda da ti je konačno selo gde treba. Ili je bar u toku, mislim konačno pitanje na mestu.

Stvarno, s kim ti pričaš?!
gedza.73 gedza.73 12:55 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Stvarno, s kim ti pričaš?!


Sa mnom. Pa ja sam bre Vcucko Srbin nisam Rus kao ti. Kako da se sporazume sa tobom na ruskom? Osim toga Gvozden se nalupetao za sve pare.
Jovan Cvijić pisao o Mijacima kao srpskom plemenu koja je opstalo na planinama današnje zapadne BJR Makedonije

Cvijić je pisao da sve što postoji u tom manastiru je u nacionalnom smislu vezano za srpsku istoriju. Manastir Sv. Jovana Bigorskog poseduje veoma stari pomenik u kome je zapisana istorija samog manastira i u kojoj se pominju samo srpski vladari iz loze Nemanjića i srpski arhiepiskopi.

Бугарски егзархисти, како би уништили српске трагове, избрисали су српске натписе 1916. године, и изнад главе кнеза Лазара написали "Борис болгарски" а изнад главе Стефана Дечанског "Шишман болгарски".

Бугари су затражили успостављање црквене аутокефалности. Тај је покрет помагала нарочито Русија



gvozden1 gvozden1 13:00 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Cak i da uzmemo da je tacno

Ne možemo tako.
Ne možemo relativizovati, a ni dokazivati, stvari koje su nesporne.
One se jednostavno moraju znati da bi se vodio koliko toliko ozbiljan razgovor.

To, da su srpske težnje bile ka zapadu je poznato svakome ko je i površno čitao o tome.

Evo pre neki dan je ovaj nesretni Gedža omašio pa naveo pesmu JJZmaja koja o tome svedoči, koja priča o raskomadanom srpstvu berlinskim granicama.
Još od Karađorđa je to tako, on lično je vodio vojsku na zapad a drugima prepušta jug (Sinđelić) pominjao sam ustanak koji se iz Hercegovina proširio na Bosnu, i povodom koga je u Srbiji vrilo od pritiska da srpska vojska krene na tu stranu.

Težnja ka zapadu je nesporna.
to sto su se tada ti interesi poklopili sa ruskim ne znaci da se danas poklapaju.

Danas se poklapaju, vezano ili nevezano za ondašnje poklapaju se.
To je druga tema.
gedza.73 gedza.73 13:09 26.04.2022

Re: dok ne slegne

A evo i prigodni citat.
План Јована Ристића био је да се том идејом одговори на стварање Бугарске егзархијске цркве. Али, пошто је то било у супротности са руским интересима на Балкану, овакву акцију српске владе [b]спречио је руски посланик у Цариграду, гроф Игњатијев[/b]

Iz knjige 'Стојанчевић Владимир, Југоисточна Србија у 19. веку (1804-1878)'
успостављање егзархијске цркве у Лесковцу није успело... архијереј није успео да за идеју бугаризма привуче ниједног грађанина Лесковца, тако да је морао да напусти овај град.

бугарска школа радила само четири месеца јер су сами родитељи забранили деци да иду у ову школу. Бугарски учитељ је одмах отишао турском паши да тужи нишке Србе... паши тужио "како се у Нишу у школама предаје српски бунтовнички језик, а не верне раје турске, бугарски

da ponovim za one koji ne znaju srpsku istoriju kako je Bugare pomagala Rusija.
Веома снажан и агресиван утицај Егзархија је имала у Врању. Њене присталице отеле су све три српске цркве у овом граду, тако да је врањским Србима преостала само црква у селу Преображењу. Врањанци који нису пристајали на Егзархију крштавали су своју децу и венчавали се по кућама. Своје мртве опојавали су под ведрим небом, а за причешћивање су ишли у Преображењску цркву

Бугарска егзархијска црква је у српским земљама опстајала само
захваљујући изразитој помоћи руске државе
и благонаклоном ставу
Турске. У организационом смислу, Егзархија је постојала све до ослобођења Старе Србије од Турака. ПротеривањемТурака, враћена је стара организација Српске православне цркве, чиме је укинуто постојање бугарске егзархије. То је учињено супротно руским интересима, пошто руска дипломатија није одустајала од своје првобитне идеје.

Ujedno za Gvozdena koji kaže kako ovi ljudi nisu znali šta su po nacionalnosti da ne priča neistine i ne širi rusku propagnadnu u Srbiji.
gvozden1 gvozden1 13:09 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Бугарски егзархисти

Evo ga ubo nešto :)

A što je proglašen egzarhat?

Pa baš zato što je stanovništvo bilo nacionalno neopredeljeno, da bi ga tim mehanizmom ubedili da su Bugari.

Samoproglašena crkva, ne dobija overu u carigradskij patrijaršiji, ali iz nekog razloga srpska crkva ne odlazi na taj sabor gde je priznanje uskraćeno.
Bugari baš to koriste i govore da se Srbi slažu sa njima jer su i oni za egzarhiju, pošto nisu glasali protiv.
To im je bio najjači adut.

Naravno da je postojalo i onih koji su bili nacionalno opredeljeni, ali većina nije.

Ajd ubodi još nešto ovako, da ti objasnim.
gvozden1 gvozden1 13:11 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Stvarno, s kim ti pričaš?

Prvi sam se zapitao :)

gedza.73 gedza.73 13:15 26.04.2022

Re: dok ne slegne

gvozden1
nesretni Gedža omašio pa naveo pesmu JJZmaja koja o tome svedoči, koja priča o raskomadanom srpstvu berlinskim granicama.


Rusija ti uzima jug Srbije u ratu u kome smo kako kaže Zmaj krvarili a po tebi se J.J. Zmaj žali što nam Zapad nije dao Bosnu. To može da ima logike samo u tvojoj istoriji. Koja kaže kako Srbi na jugu Srbije nisu znali šta su po nacionalnosti.
Ti bre kao albanski istoričar koji kaže kako srpske crkve nisu srpske. Takvo blogovsko rusofilstvo na štetu srpske nacionalne istorije je neviđeno. Skidam ti kapu.
p.s.
Pa baš zato što je stanovništvo bilo nacionalno neopredeljeno, da bi ga tim mehanizmom ubedili da su Bugari.

Evo ti u međuvremenu relevantni podaci koji pokazuju koliko ti u stvari ne znaš. Voleo bih da se javi neko iz Niša ili Vranja, sa juga Srbije i da kaže kako si ti u pravu da su oni Srbi tek kad su im to Rusi i Gvozden iz Valjeva rekli. Do tada nisu znali dal su Bugari ili Srbi.
Posebno oni Srbi kojima je neko od Bugara nastradao.
Ajd ubodi još nešto ovako, da ti objasnim.

Eno i Ristić nije imao pojma. Probaj njemu da objasniš to što su Rusi radili na štetu Srbije.
Koja, da ne zaboravimo, je po tebi radila u srpskom interesu.

gvozden1 gvozden1 13:36 26.04.2022

Re: dok ne slegne

tebi se J.J. Zmaj žali što nam Zapad nije dao Bosnu.

A na šta se žali?
Piše pesmu posle Berlinskog kongresa, znači kad je to što je Srbija osvojila, a Rusija dala Bugarskoj, vraćeno u sastav Srbije.

On ne slavi nego žali, priča o srpskoj propasti i raskomadao srpstvu.
Za čim žali, vraćeno je, šta je problem?
Ko kliče što je srpstvo raskomadao?

Niš, Leskovac....

Mali Perica.

Pričaš o vremenu, iako toga nisi svestan, kad su teritorijalne pretenzije bile legitimna i javna stvar, kad se uvek govorilo o pravcu širenja, ne o konačnom stanju.

Ne Niš i Leskovac, to nije sporno, ali je pitanje da li Srbima da pripadne Trebinje i Banja Luka, ili "levo od Vardara"
Švabe su nam namenile to levo, a Rusija Trebinje i Banja Luku.

Bolje ovo švapsko.
gedza.73 gedza.73 13:52 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Švabe su nam namenile to levo, a Rusija Trebinje i Banja Luku.

Nije baš tako.
Rusija se dogovorila sa Austrougarskom oko podele (Istočno pitanje i sporazum u Budimpešti). To dogovaranje bilo sa Bečom bilo sa Carigradom iza naših leđa a i na našu štetu opet pokazuje kako nisi u pravu sa viđenjem Rusije kao našeg stalnog i jedinog saveznika (posebno ako se vidi da smo nezavisnost dobili uprkos a ne zahvaljujući Rusiji... istorijska činjenica nakon viševekovnog ropstva da nas je pomogao Zapad a Rusija bila protiv nas na kongresu). Tako iza naših leđa, gurajući nas u sukobe na koje nismo spremni zarad svojih interesa ili nas ostavljajući kad joj nismo potrebni Rusija skoro uvek radi.

Tada, uprkos pristanku Rusije da BiH pripadne Beču a da Leskovac, Niš, Vranje bude srpski (mada koliko vidim oni po tebi nisu Srbi kao ni opštine u pećkoj patrijaršiji koje su po Rusima bile bugarske), Rusija daje jug Srbije Bugarima.
Mali Perica.

Mali. A Gvozden koji tvrdi da je Dalmacija srpska kaže kako Nišlije i Vranjanci nisu bili Srbi je Veliki.


softelectronics_e softelectronics_e 14:00 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Neues aus der Nachbarschaft

softelectronics_e
Neues aus der Nachbarschaft

...
Oslobadjenje Srba od Osmanlija ne mozes gledati van konteksta oslobadjenja drugih naroda (Bugara, Grka, Crnogoraca, Rumuna i Albanaca). Da je tzv. Zapad bio protiv a samo Rusija za njihovo oslobodjenje oslobodjenja ne bi ni bilo.

...

Kosovo se nece vratiti Srbiji a nece se dozvoliti ni razbijanje Bosne. Uostalom, nije bas jasno sta to RS sada nema sto bi dobila kad bi postala deo Srbije - mozda bi eventualno lakse izgubila autonomiju kao i Vojvodina. Na stranu sto bi scenario pripajanja RS Srbiji bio moguc samo u nekom post-ratnom kontekstu u kome je Srbija zemlja pobednica - jasno je koliko smo daleko od takvog scenarija. Tako da ostaje jedino da se vidi koji je najpametniji nacin da se od ovoga sto je sada Srbija konacno napravi drzava. Da li je to priklanjanjem Putinu ili trazenje mesta u EU gde Srbija i pripada.

Crnogoraca?
Pa oni tada, valjda, nisu postojali.

Što se tiče Kosova i Republike Srpske, ja bih tu bio obziran.
Jer u tim relacija nikada ne bi trebalo koristiti reč 'nikada'.


Ma nece sad. A da to li ce za 300 godina kada sve postojece nacije na nasim prostorima postanu manjina biti nekih drugih granica ne bi trebalo da bude neki bitniji kriterijum za vodjenje politike u Srbiji danas.

Dok lupiš dlan o dlan, prođe 300 godina.
U subotu žena i ja bili na laganom izletu u Somboru i Apatinu, a u povratku svratili u Milanovu (Novković) Prigrevicu.
Bogami, ne verujem da bi pre 100 do 200 godina oni Švabe u Somboru gradili one velelepne objekte (od crkava do muzičkih škola) da su znali da će koju godinu kasnije to biti srpsko, odnosno, da neće biti njihovo.
A objekti su fantastični i ogromni, čak i za sadašnji Sombor.
Ono što moram da pohvalim i današnji Sombor (pod Vučićem ili ne) da su svi objekti fantastično održavani, da je centar grada, tj. pešačka zona nešto što nemaju ni mnogi milionski gradovi.
Onoliko zelenila i cveća ... da ne veruješ.
Hteo sam radi Pajića da okačim jedan prostran travnjak prepun maslačaka - da vidi šta je lepota.
A on siroma', čupa maslačke.
Oooo, bazmeg, što bi rekao Maksa.
softelectronics_e softelectronics_e 14:05 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Neues aus der Nachbarschaft
Tačno tako.
S tom razlikom da su i Srbi tamo težili.
I tuse dešava isto kao i mnogi puta ranije, poklopili se interesi Srba i Rusa.


Cak i da uzmemo da je tacno da su Srbi samo tamo tezili (a ne recimo u pravcu juga) to sto su se tada ti interesi poklopili sa ruskim ne znaci da se danas poklapaju. Interesi su promenljiva kategorija pa je besmisleno insistirati na kontinuitetu Rusi uvek bili za nas a Zapad protiv.

Osim toga interesi se ne pojavljuju kao nesto apsolutno. Delis delimicno interese sa x, y ili z a delimicno ne. Onda gledas sta ti je bitnije i doneses odluku.

Konkretno: ako Srbija donese odluku da ce sa Putinom onda ces posle sadasnjeg Tita imati nove Tite. Ako donese odluku da ce prema EU onda se uz dosta rada i strpljenja mozda dodje u situaciju da nekog domaceg Jansu zamenis nekim svojim Golubom. Ja nemam dvojbu sta je od ovoga bolje za Srbiju.

Ne znam šta više petljate ovo da Srbija nešto odluči.
Jer Srbiju niko ne pita ništa.
Odlučeno je da ima da ide kao i većina u našem okruženju, dakle u EU.
To je završeno.
gvozden1 gvozden1 14:19 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Rusija se dogovorila sa Austrougarskom oko podele

I kriva ti Rusija a nije Beč.

To je taj vaš slugeranjski i podanički mentalitet.

Sto puta se desilo da Srbi i Rusi imaju različite interese, kao i na tom kongresu.
Rusima je odgovarao kompromis i napravila ga je.
Ali to je bio njen ustupak, žrtva i malog dela svojih interesa.

Sa druge strane imamo otvoreno neprijateljstvo izazvano apsolutno antisrpskim interesom Beča, i vi, slugeranje, to podržavate.

Kao dali nezavisnost.

Ko ti bre dao?

Srbija je bila daleko nezavisnija pre Berlina nego posle.
Formalan status jeste dobila, a praktičan nije, postala je švapski protektorat.
Nezavisnosnom se ne može zvati država bez prava da po svojoj volji sklapa poslove sa drugima, a Beč je to pravo Srbiji oduzeo, plus joj odredio šta u njenim novinama sme da se piše.
I još trista čuda.

Al dao Beč, ima da se bude srećno.

Takve uslove Rusija nikad nije postavljala nenezavisnoj Srbiji.

Doduše, Rusija nije ni vojsku slala na Srbiju, ovi drugi svako malo, al opet slugeranjama miluji Beč.
gedza.73 gedza.73 14:42 26.04.2022

Re: dok ne slegne

gvozden1
I kriva ti Rusija a nije Beč.
To je taj vaš slugeranjski i podanički mentalitet.


Jok nego mi zaslužna Rusija kao tebi pa onda nisam sluga i podanik.
gvozden1
Kao dali nezavisnost.
Ko ti bre dao?
Srbija je bila daleko nezavisnija pre Berlina nego posle.

Sve si u pravu Druže Gvozdene. Samo nemoj da me teraš da pravim ruske babuške i klanjam se drugu Stalj... Putinu kao ti. Razumeo sam kad kažeš kako je na jugu Srbije živeo nacionalno neosvešćen narod koji nisu znali dal su Srbi ili Bugari dok ih Rusi nisu preobukli u bugarsku narodnju nošnju i rekli kako nisu pravoslavni Srbi nego pravoslavni Bugari a da Srbija nije stekla nezavisnost i bila međunarodno priznata na Berlinskom kongresu.
Takve uslove Rusija nikad nije postavljala nenezavisnoj Srbiji.

A-ha.
Doduše, Rusija nije ni vojsku slala na Srbiju

A-ha
ovi drugi svako malo, al opet slugeranjama miluji Beč.

Nije mi miliji Beč. Al neću da budem ni ruski sluga poput tebe pa da svako delovanje Rusije na štetu srpskih interesa opravdavam i do crne zemljice joj se klanjam. Zato sam i pisao o zločinima austrougarske vojske po Srbiji. Takođe razumem da ti, jedan dobar srpsko-ruski...ipak je bolje reći rusko-srpski komunista nećeš da uvrediš 'majčicu' Rusiju mada moram da izrazim svoje duboko neslaganje takvom tvojom bezočnom revizijom srpske istorije kqako bi relativizovao ruski uticaj na ovim prostorima.
, postala je švapski protektorat.
Nezavisnosnom se ne može zvati država bez prava da po svojoj volji sklapa poslove sa drugima, a Beč je to pravo Srbiji oduzeo

Sad da isključimo sve ono što su radili i fokusiramo se na prugu. Da li je, sa strane srpskih interesa, bilo bolje što smo izgradili pruge ili je to bilo na našu štetu?
Sad da vratimo aktere. Švaba hteo prugu, Rus nije. I ponovo pitanje šta je bolje za Srbiju? Ako će lakše da ti bude izvoz iz Srbije ti je mnogo brže išao, bio jeftiniji, postajao si konkurentniji, prisutniji na tržištu...
gedza.73 gedza.73 14:52 26.04.2022

Re: dok ne slegne

gvozden1
Ne Niš i Leskovac, to nije sporno, ali je pitanje da li Srbima da pripadne Trebinje i Banja Luka, ili "levo od Vardara"

Onda su po tebi i istom logikom zapadne sile na konferenciji u Londonu 1913. godine trebale Kosovo sa albanskim stanonvištvom da daju Albaniji? A ako ne zbog stanonvištva onda zbog zločina.



gvozden1 gvozden1 15:04 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Jok nego mi zaslužna Rusija kao tebi pa onda nisam sluga i podanik

Zato nije zaslužna ni Rusija, zato niko nije zaslužan nego kriv.

Ne odgovori mi, kao ni na ostalo doduše, što se to nikad nije slavilo u Srbiji?

Razumeo sam kad kažeš kako je na jugu Srbije živeo nacionalno neosvešćen narod koji nisu znali dal su Srbi ili Bugari


Čitaj malo o četničkoj akciji, nauči nešto.
A-ha


Eto, samo si to uspeo da smisliš.
Da li je, sa strane srpskih interesa, bilo bolje što smo izgradili pruge ili je to bilo na našu štetu?


Na štetu naravno.
Pametan se to i ne pita.
Ali sluge koji hvale gospodare misle, ma mora da je korisno čim je gospodar naredio.

Pruga koja je koštala nekoliko budžeta, rok koji je bio ucenjivački, pretnje ratom što se dinamika nije stizala, ta prugu kojom Srbija nije imala šta da prevozi, mora da je na srpsku korist.
Mora, jer su Švabe, a oni su pametni, tako rekli.

Korisno je koliko bi bio koristan i kanal Dunav Vardar, i da se Srbiji da rok od par godina ga ga napravi, da joj se preti ako kasni, jer on treba Rusima na primer.


Jebote, dokle ide podaništvo, čist kuluk nametnut Srbiji, i ucena, a podanik kaže, ma to je za srpsko dobro.
gvozden1 gvozden1 15:06 26.04.2022

Re: dok ne slegne

A ako ne zbog stanonvištva onda zbog zločina

Kog zločina?
Rekli ti Filip i Endži to?
Jebali te oni, idi pa se druži s njima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:07 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Pa ja sam bre Vcucko Srbin nisam Rus kao ti.



Da ga banujem, a?

Gedžo, svaka čast na upornosti i strpljenju, sa uživanjem čitam ove tvoje uratke (a i gledam slike), huči siroma više ne zna gde mu je dupe a gde mu je glava ("mali mi je ovaj Slobodan Jovanović". Ja mislim da nama, Srbima, ne može da bude nacionalni interes ono što nam brane ovi divljaci što razvaljuju Ukrajinu. Verovatno smo se tu negde zajebali oko odabira tog našeg naci interesa i trebalo bi to možda revidirati.
gedza.73 gedza.73 15:18 26.04.2022

Re: dok ne slegne

gvozden1
Ne odgovori mi, kao ni na ostalo doduše, što se to nikad nije slavilo u Srbiji?

Hteo ti ili ne tad je formalno dobijena nezavisnost. A problem je bio deo tertorije između Srbije i Crne Gore odnosno Raška oblast. Mada kako si ti dao jug Srbije Rusima ne sumnjam kako bi danas skinuo pantalone i zaigrao na gej paradi samo da Putin stoluje u Beogradu pa nek ide i Raška kad je to zbog interesa saveznice Rusije.
Razumeo sam kad kažeš kako je na jugu Srbije živeo nacionalno neosvešćen narod koji nisu znali dal su Srbi ili Bugari

Čitaj malo o četničkoj akciji, nauči nešto

Koji sad četnici kad ti reče kako je tamo živeo neki narod ni na nebu ni na zemlji?
Da li je, sa strane srpskih interesa, bilo bolje što smo izgradili pruge ili je to bilo na našu štetu?

Na štetu naravno.
Pametan se to i ne pita.

Pruga je dakle bila na štetu Srbije?
Pruga koja je koštala nekoliko budžeta, rok koji je bio ucenjivački, pretnje ratom što se dinamika nije stizala, ta prugu kojom Srbija nije imala šta da prevozi, mora da je na srpsku korist.

Naravno da nije imala. Tvojom logikom nam ne treba ni koridor 10, najbolje da transport ide preko Rumunije i Bugarske jer ionako zli Zapad može tamo da prebaci transport.
Ucenile nas njihove banke i baš uzinat ima didemo kaldrmom i u opancima.

Džabe diskutovati sa tobom. Što reče Lalić zbog takvih poput tebe koji 'vole' Srbiju trebaće decenije da oni koji je 'mrze' od nje naprave uređenu i normalnu državu.
gedza.73 gedza.73 15:21 26.04.2022

Re: dok ne slegne

srdjan.pajic
Da ga banujem, a?

Ma ja ne bi'. Mi Srbi volimo manjine. I rusku kojoj pripada Vcucko. Samo mi se malo ne sviđaju njegovi petokolonaški komentari i pretnje kako će sa čečenima da se šetka po Srbiji. A i njegove izjave koje su u suprotnosti sa zakonom države Srbije (kakva god da je ali podržavanje agresdije na neku suverenu državu čini mi se da je kod nas kažnjivo).
Gedžo, svaka čast na upornosti i strpljenju

Počeli da me plaše ovi ruski 'prvosrbijanci'. Nisu baš sasvim svoji.
gvozden1
Kog zločina?


Kad je Albanija bila srpska?
gvozden1 gvozden1 15:31 26.04.2022

Re: dok ne slegne


Hteo ti ili ne tad je formalno dobijena nezavisnost

Što se nikad nije slavilo, alo majstore, to je pitanje.

Ti kažeš važan datum, važna stvar, Srbi ne slave, JJZmaj ga zove prošapću srpskom.

Razilaziš se sa Srbima, očigledno.
A slažeš sa Endži, Pajićem i Filipom.


Koji sad četnici kad ti reče kako je tamo živeo neki narod ni na nebu ni na zemlji?

E baš to.
Čitaj, videćeš.
Pruga je dakle bila na štetu Srbije?


Naravno.

Svi su bili protiv nje, baš svi.
Čak je i Milan pokušavao da izbegne.
Što su bili protiv?
Glupi pa nisu shvatali da je to za srpsko dobro.
gvozden1 gvozden1 15:34 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Kad je Albanija bila srpska?

Od kad je građen Skadar.
A onda on kad je to osvojila srpska vojska, a zapad ipak to dao Arnautima.
Baš kao Rusi Pirot Bugarima.

Ali ti to njima ne zameraš, njima se uvlačiš pa ti slatko.
milisav68 milisav68 15:46 26.04.2022

Re: dok ne slegne

srdjan.pajic
Verovatno smo se tu negde zajebali oko odabira tog našeg naci interesa i trebalo bi to možda revidirati.

Evo revidiramo.

Naročito od kad ste nam poslali Hila.

Inače, kako smo krenuli evropskim putem, sve nas je manje i manje.U prva tri meseca ove godine je oboren rekord, manje nas je za 20.988 stanovnika.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:07 26.04.2022

Re: dok ne slegne

Ma ja ne bi'.



Dobro, onda bar da ga vežem selotejpom za Banderu?


Zezam se, naravno, ovaj blog ne bi bio isti bez vcucka. Jeste da malo smara ponekad sa ovim bezrezervnim dupeuvlakaštvom silnicima oligarškim, ali ok, rade ljudi i gore stvari od te kad ih nešto pritiska iznutra ili spolja.


A nisam video to da je hteo da se češka sa čečenima po Srbiji, ne pratim baš najpažjivije sve što napiše.


srdjan.pajic srdjan.pajic 17:16 26.04.2022

Re: dok ne slegne

milisav68
srdjan.pajic
Verovatno smo se tu negde zajebali oko odabira tog našeg naci interesa i trebalo bi to možda revidirati.

Evo revidiramo.

Naročito od kad ste nam poslali Hila.

Inače, kako smo krenuli evropskim putem, sve nas je manje i manje.U prva tri meseca ove godine je oboren rekord, manje nas je za 20.988 stanovnika.


Mislim da to ima više veze sa sunčevim pegama koje su vrlo jake i neregularne poslednjih ~20 godina, nego sa hodanjem po tom evropskom putu. Ja stvarno ne znam zašto se i dalje zamajavate sa EU, eno Rusija, eno Kina, ne znaš gde je bolje.

Ali meni su objašnjavali da je to deo plana, da se što više naših (sad već dominiraju vozači kamiona i vodoinstalateri) izmesti u EU (pošto je Rusija trenutno malo spuvana, a Kina daleko) pa da država lepo pređe na ekonomiju doznaka. Nije to loš plan, možda. Ne radiš ništa, sediš po kafićima ceo dan, sereš po blogovima i fejsbukovima o nacionalnom interesu, opoziciji, i kako je Putin "morao", a para kaplje. Znamo da će na kraju vica Srbin uvek ispasti najpametniji.





milisav68 milisav68 17:30 26.04.2022

Re: dok ne slegne

srdjan.pajic
Ja stvarno ne znam zašto se i dalje zamajavate sa EU, eno Rusija, eno Kina, ne znaš gde je bolje.

Pa mi bi, al nam ne daju zlotvori.

Evo sad nas teraju da se odreknemo Satane Putina ili će da nas kazne.

Oni ne znaju da je nas bog kaznio.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:31 26.04.2022

Re: dok ne slegne

milisav68
srdjan.pajic
Ja stvarno ne znam zašto se i dalje zamajavate sa EU, eno Rusija, eno Kina, ne znaš gde je bolje.

Pa mi bi, al nam ne daju zlotvori.

Evo sad nas teraju da se odreknemo Satane Putina ili će da nas kazne.

Oni ne znaju da je nas bog kaznio.



Veži konja gde ti gazda kaže, to je jedini savet koji mogu da uputim.
softelectronics_e softelectronics_e 18:48 26.04.2022

Re: dok ne slegne

srdjan.pajic
Pa ja sam bre Vcucko Srbin nisam Rus kao ti.



Da ga banujem, a?

Gedžo, svaka čast na upornosti i strpljenju, sa uživanjem čitam ove tvoje uratke (a i gledam slike), huči siroma više ne zna gde mu je dupe a gde mu je glava ("mali mi je ovaj Slobodan Jovanović". Ja mislim da nama, Srbima, ne može da bude nacionalni interes ono što nam brane ovi divljaci što razvaljuju Ukrajinu. Verovatno smo se tu negde zajebali oko odabira tog našeg naci interesa i trebalo bi to možda revidirati.

Ja mislim da si ti pristrasan, dakle, neobjektivan.
Jer - se Gvozden bori kao lav i ne ostaje ni malo dužan Gedži.
gvozden1 gvozden1 18:56 26.04.2022

Re: dok ne slegne


Ja mislim da si ti pristrasan, dakle, neobjektivan.
J

Ma joook, kakvi :)

Zna i Srki da je pristrasan, to mu je i svesni izbor, njega objektivno stanje i ne zanima, sve što mu je važno je biti na strani Amerike.

Ko je na toj strani, on ga podržava, tu je kraj.

A i siguran sam da ne čita ove Gedžine čaršafe.

Ajd Srki, priznaj, čitaš li ih?
Ja ne, dosadno mi, pročitam početak, na to odgovorim, i ako mi nešto zapadne za oko dok skrolujem.

Džaba jadan gugla.

gedza.73 gedza.73 19:04 26.04.2022

Re: dok ne slegne


gvozden1
Ali ti to njima ne zameraš, njima se uvlačiš pa ti slatko.

Ne znam kako više da ti objasnim. Ne uvlačim se nikome. Pa nisam ja ti

Geografski smo deo Evrope a ne Rusije. Takođe smo mali. Nismo velesila.

Ne sumnjam kako bi ti Gandalfe Gvozdeni lupio štakom o pod, dreknuo YOU SHALL NOT PASS!!! i napravio Veliku Balkansku Srbiju od Soluna do Monte Karla al' u stvarnosti u tom trenutku Srbija, koja je tek izašla osakaćena iz dva rata, jedva oslobodila južne srpske krajeve (aj sad po tebi je to tamni vilajet... kao što si Alsu i Zili prebacio kako su ti i Vojvođani malo sumnjivi po pitanju srpstva) ne postoji kao država. Nema je. Tamo su velike sile a ti si u hodniku na klupi.
Probaću polako da mi se ne pregreješ

Jovan Ristić kaže da ukoliko ne pristanemo na Austrougarske uslove pitanje šta ćemo dobiti. Uopšte ne pominje Rusiju jer ti je u tom trenutku Rusija neprijatelj po nacionalne srpske interese pošto ti kida deo koji si svojom vojskom oslobodio i daje drugom.
Istovremeno realno je nemoguće da takav, mali, sa jedva vojskom se umešaš između dogovora dve velike sile KuK i Rusije koje su po dogovoru podelile Balkan tako što je Rusija pristala da BiH bude austrougarska.

Lepo je što si ti smislio kako srpski krajevi u Bosni treba da se pripoje Srbiji ali se tome protive i Rusija i KuK jer im rušiš sporazum. Isotvremeno Zapad staje na tvoju stranu i dobijaš ono što si oslobodio uprkos Rusiji koja to nije htela.

Mada je to teško objasniti vama ruskim komunistima i sovjetskim politkomesarima. Upravo su i oni pričali ovo što ti pišeš pa su za njih bili izdajnici vojnici JuVO koji nisu hteli da ginu srpski civili zarad ruskih interesa.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana