Društvo| Porodica| Život

S T R A H

selica_nena RSS / 28.09.2022. u 13:10
Noćas oka nisam sklopila od straha i nemoći. Od straha za moje ćerke i sve ćerke koje ne smeju bez osvrtanja da izađu iz svoja četiri zida, da odu u šetnju, do prodavnice, posla, bilo gde bez straha, jer je zlo pušteno na slobodu. Zlo u obliku višestrukog silovatelja, čija se slika danas ceri sa naslovnica najčitanijeg dnevnog lista, a jezive preporuke ženama da se ne opiru dok siluje, jer će onda morati da ih povredi, odzvanjaju društvenim mrežama. Ljudi dele monstruozni snimak, neko sa željom da upozori, neko sa željom da zastraši. Jer strah je moćno oružje.
Zlo je ovog puta dobilo lice i glas, stvarno je, viđaju ga po beogradskim ulicama. Moja ćerka ga je videla u bašti kafića pored koje svakodnevno prolazi na putu do posla. Ubrzala je korak, stisla svežanj ključeva i savila glavu da mu ne sretne pogled, da ne privuče pažnju, jer… Bila je sama. Osetila je strah, onaj iskonski strah od zla u ljudskom obličju.
Uletela je u stan bez daha, zaključala vrata, zatvorila prozore i pozvala sestru, moju mlađu ćerku, da je upozori: "Saki, čuvaj se. Videla sam ga u komšiluku." I nije izašla iz stana do sledećeg jutra, ni do prodavnice, ni za hleb.
Moje ćerke imaju dvadeset sedam i dvadesetosam godina, obrazovane i samostalne, odgovorne, pristojne, druželjubive, vedre i nasmejane, pune života. Izabrale su grad u kojem žive, rade poslove koje vole, uživaju u šetnjama beogradskim ulicama, vole da sede u bašti kafića, da izlaze, druže se, hodaju uzdignute glave i bez osvrtanja. Nekad zajedno, nekad same, bez straha.
Moje ćerke to više ne mogu. Mojim ćerkama je uskraćena sloboda, puštanjem zla na slobodu. I ne samo mojim.
Danima se pronosi glas da je višestruki silovatelj pušten na slobodu. Odslužio svoje, kažu. Ima pravo na slobodan život, kažu. Nisu sigurni da je rehabilitovan, kažu. I danima se širi potmula jeza beogradskim ulicama i domovima svih nas koji imamo ćerku, sestru, drugaricu u prestonom gradu. Noćas se društvenim mrežama proneo snimak intervjua sa silovateljem. Noćas je jeza prešla u strah, onaj koji te okuje, pralizuje misli. Strah od kojeg ne možeš da dišeš, dok ti u glavi odjekuju sablasne reči: "Ako ja imam potrebu, nagon da to uradim, ja ću to uraditi. I ja im kažem, tim ženama, nemoj da se opireš, prihvati to, jer te onda neću povrediti."
Prihvati to!!! Prihvati da si žena, slaba i nemoćna, da si tu zbog moje potrebe, zbog mog nagona. Svakako ćeš biti povređena, od tebe zavisi koliko.
Prihvati!
I prihvati strah da zlo ima mnogo lica, ovo je tek jedno od njih. Koliko ih ima čije slike nisu objavljene na naslovnicama najčitanijeg lista u zemlji? I koliko je zlo u onima koji to mogu da preseku, ali čekaju pogodan trenutak. Čekaju da strah obuzme svaku ženu, svakog roditelja, svakog ko ima trunku ljudskosti u sebi. Postajemo taoci zla dok čekamo da sistem i država nešto urade. U stvari čekamo da se zlu prinese žrtva i molimo se da to ne bude naša ćerka, sestra, drugarica, žena. A strah raste.
Traži se žrtve da se sistem pokrene i skloni sa ulica ovog što javno poručuje ženama kako da se ponašaju dok on zadovoljava svoje nagone. Posle će na naslovnicama slavodobitno objaviti svoj herojski čin i čestitati jedni drugima, svesni da je strah ostao. Dobar posao, zar ne? Jer strah je ubojit, najjače oružje za vladanje masom.

Ali.. Strah u nekom trenutku preraste u bes, a besom je teško vladati.

Tagovi



Komentari (84)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

softelectronics_e softelectronics_e 13:44 28.09.2022

Uh?

Na žalost, to se još uvek zove novine.
Meni je jasno ovo naše dno dna, kada se na državnoj televiziji, u rubrici 'Iz štampe' (ili tako nekako) prikazuje prilog iz 'Informera'.
Nisam siguran šta bih pre zapalio od naših medija, onu televiziju ili to?
Ili oboje istovremenao.
Na žalost, to je naša aktuelna stvarnost.
selica_nena selica_nena 13:55 28.09.2022

Re: Uh?

Na žalost, to je naša aktuelna stvarnost.


Pitanje je dokle ćemo trpeti ovakvu stvarnost i šta učiniti da je promenimo u bolju i lakšu.
Hvala na kometaru.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:59 28.09.2022

Re: Uh?

selica_nena
Na žalost, to je naša aktuelna stvarnost.


Pitanje je dokle ćemo trpeti ovakvu stvarnost i šta učiniti da je promenimo u bolju i lakšu.
Hvala na kometaru.



I opet je izaslo deset zena da onom skotu kaze 'Kako smes?!'. Nista branitelji porodice, nista crkve.
angie01 angie01 16:30 28.09.2022

Re: Uh?

I opet je izaslo deset zena da onom skotu kaze 'Kako smes?!'. Nista branitelji porodice, nista crkve.


nista grajdani, sve zene, kao u Iranu, kojima preti mnogo zesci teror i koje su pokazale kakve su carice,...mi smo ispali obican prdez, koji se utopio u inerciju.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:20 28.09.2022

Re: Uh?

angie01
I opet je izaslo deset zena da onom skotu kaze 'Kako smes?!'. Nista branitelji porodice, nista crkve.


nista grajdani, sve zene, kao u Iranu, kojima preti mnogo zesci teror i koje su pokazale kakve su carice,...mi smo ispali obican prdez, koji se utopio u inerciju.


Da, Iranke drze lekciju kako se bori za svoja prava. U nemogucim uslovima.

Nevezano za temu: imao sam nekoliko prijatelja u Beogradu iz Irana koji su dosli da studiraju medicinu. Posle se vratili u Iran i jedan je bas lose prosao. Ovde imam jednu dobru prijateljicu iz odande. Sjajni ljudi. Opusteni, zabavni i obrazovani.
selica_nena selica_nena 19:21 28.09.2022

Re: Uh?

I opet je izaslo deset zena da onom skotu kaze 'Kako smes?!'. Nista branitelji porodice, nista crkve.


Ništa. Prazne reči im šuplje odjekuju.
Prepušteni smo sebi i samoodbrani, pa kom opanci, kom obojci.
softelectronics_e softelectronics_e 19:22 28.09.2022

Re: Uh?

selica_nena
Na žalost, to je naša aktuelna stvarnost.


Pitanje je dokle ćemo trpeti ovakvu stvarnost i šta učiniti da je promenimo u bolju i lakšu.
Hvala na kometaru.

Na žalost, mi nećemo učiniti ništa.
Jer - mlade boli kitonijus da se zajebavaju sa budalčinama.
Oni odoše u svet.
Naša generacije je skup seronja koji nisu imali snage da odbace odrtavele komunjare (komuljare) i njihove simpatizere.
Tako da, tražili smo, evo nam ga.
Sve što možemo je da se uzdamo u vreme, tj. da će kojekakva govna koja sada drže banak krepati pre nas.
A ako mi krepamo pre njih, to nam je još lakša solucija.
selica_nena selica_nena 19:25 28.09.2022

Re: Uh?

A ako mi krepamo pre njih, to nam je još lakša solucija


Na žalost, baš je tako.
angie01 angie01 19:42 28.09.2022

Re: Uh?

Da, Iranke drze lekciju kako se bori za svoja prava. U nemogucim uslovima.


carice-to je borba za zivot.


mao sam nekoliko prijatelja u Beogradu iz Irana


upoznala sam i ja dosta Iranaca u Kanadi,...u Bgdu znam jednog stomatologa, ozenio se nasm zenom- toliko je zanimljiv i duhovit, sada radi sa izbeglicama.

...ami nista, cutimo i sustimo, dok nas ne shebu potpuno.
selica_nena selica_nena 19:55 28.09.2022

Re: Uh?

angie01
I opet je izaslo deset zena da onom skotu kaze 'Kako smes?!'. Nista branitelji porodice, nista crkve.


nista grajdani, sve zene, kao u Iranu, kojima preti mnogo zesci teror i koje su pokazale kakve su carice,...mi smo ispali obican prdez, koji se utopio u inerciju.

Eh, sve misle daleko je mečka od njihovih vrata. Svest ovde ne postoji, dok ih nešto ne ujede za srce. Onda vapaj do neba, ali neće imati ko da ga čuje.
literatesa literatesa 19:59 28.09.2022

Re: Uh?

Na žalost, to je naša aktuelna stvarnost.

Na žalost, mi nećemo učiniti ništa.
Jer - mlade boli kitonijus da se zajebavaju sa budalčinama.
Oni odoše u svet.

Kakav si ti licemjer, nemam riječi. Samo bih pljunula.

Prvo tako nam je kako nam je, štaš, da se prihvati realnost, pa onda odoše mladi? Koji bre mladi, žena konkretno brine za svoje ćerke na ulici.
angie01 angie01 20:18 28.09.2022

Re: Uh?


Eh, sve misle daleko je mečka od njihovih vrata. Svest ovde ne postoji, dok ih nešto ne ujede za srce. Onda vapaj do neba, ali neće imati ko da ga čuje.


upravo,..svi u svom balonu plutaju,..a balon je od sapunice.
angie01 angie01 21:00 28.09.2022

Re: Uh?

e, da ,..a kam gi litije za porodicne vrednosti protiv Informera, je l su nikanor i Porfirije bacili neku anatemu na vucicevica i zasto ne,...gde nam nestade boskic i njegov bol za porodicne vrednosti i ona gomila sto je kljucala prstima po vazduhu, mahala raspecem po tudjoj decu u stampanim majcama sa krstacama,..???
angie01 angie01 22:08 28.09.2022

Re: Uh?

znaci, potpuno pomracenje, ono smece od informera je intervjuisalo silovatelja i nakacilo intervju na youtube,...i onda vucicevica cuva kordon policije, jer su gradjani izasli da protestvuju zbog takvog nedopustivog sranja, umesto da ga privedu.
selica_nena selica_nena 22:23 28.09.2022

Re: Uh?

angie01
znaci, potpuno pomracenje, ono smece od informera je intervjuisalo slovatelja i nakacilo intervju na youtube,...i onda vucicevica cuva kordon policije, jer su gradjani izasli da protestvuju zbog takvog nedopustivog sranja, umesto da ga privedu.


Jah! Sad će nam objašnjavati kako nema dovoljno policije da zaštiti žene na ulicama.
selica_nena selica_nena 12:56 29.09.2022

Re: Uh?

angie01
e, da ,..a kam gi litije za porodicne vrednosti protiv Informera, je l su nikanor i Porfirije bacili neku anatemu na vucicevica i zasto ne,...gde nam nestade boskic i njegov bol za porodicne vrednosti i ona gomila sto je kljucala prstima po vazduhu, mahala raspecem po tudjoj decu u stampanim majcama sa krstacama,..???


Toliko o vrednostima.
Znali smo i dok su litijašili da ih zabole za vrednosti, sad su pokazali i koliko.
angie01 angie01 17:16 30.09.2022

znaci ne verujem,

NE-VE-RU-JEM,...izgleda da je informer-smece najvece-okrenuo plocu, jer gradjani traze njegovo ukidanje zbog sramnog intervjua sa silovateljem, pa je isti intervju iskoristio kao razlog da podnese prijavu protiv silovatelja na osnovu koje je ovaj uhapsen-pa je l ima to negde, a da nije Nedodjija,...znaci je da dvj u takvoj sprezi sa vlascu, da se iznalaze nepostojeca resenja da opstane,...silovatelj traba da ima nadzor, obaveznu terapiju i prijavljivanje, kako bi gradjani bili bezbedni,...ovako ga drzavni huskac prvo promovise u ekslkuzivu, ne ocekujuci reakciju grajdna, a posle protesta, zloupotrebljava svoj sramni cin i preokrece ga u sopstvenu odbranu.
angie01 angie01 17:57 30.09.2022

Re: Uh?

softelectronics_e softelectronics_e 18:44 30.09.2022

Re: Uh?

literatesa
Na žalost, to je naša aktuelna stvarnost.

Na žalost, mi nećemo učiniti ništa.
Jer - mlade boli kitonijus da se zajebavaju sa budalčinama.
Oni odoše u svet.

Kakav si ti licemjer, nemam riječi. Samo bih pljunula.

Prvo tako nam je kako nam je, štaš, da se prihvati realnost, pa onda odoše mladi? Koji bre mladi, žena konkretno brine za svoje ćerke na ulici.

Aj ne seri!
što reče Mile Dodik.
Ugrožena su svačija deca, svuda, bila muška ili ženska.
Ja sam joj odgovorio šta će biti kod nas, kratkoročno.
selica_nena selica_nena 20:02 30.09.2022

Re: Uh?

angie01
https://twitter.com/i/status/1575789847993733120

KLIK NA LINK


Dobro je.
literatesa literatesa 20:05 30.09.2022

Re: Uh?

Aj ne seri!
što reče Mile Dodik.
Ugrožena su svačija deca, svuda, bila muška ili ženska.
Ja sam joj odgovorio šta će biti kod nas, kratkoročno.

Od tebe se širi smrad licemjerja.
Черевићан Черевићан 14:25 28.09.2022

crux interpretum

Nisu sigurni da je rehabilitovan, kažu.

грешке ума ове феле затвори не лече
Ћорка код таквих .......резултата нема,
поприлично свега ..личног предузети
сутрашњица ....ко зна шта нам спрема
selica_nena selica_nena 19:24 28.09.2022

Re: crux interpretum

поприлично свега ..личног предузети


Jah! Sinoć sam, očajna, nazvala porodičnog prijatelja, policajca. Pitala sam ga šta da rade moje devojke, kako da se zaštite i čeznula za odgovorom da ne treba da brinem, policija radi na tom slučaju, prate ga i slično.
Odgovorio mi je da im nabavim biber sprej. Dakle, nema druge nego "поприлично свега ..личног предузети".

Hvala ti na komentaru.
nikvet pn nikvet pn 10:55 29.09.2022

Re: crux interpretum

Черевићан

грешке ума ове феле затвори не лече

Питам затвореника на економији:
- Шта си се скиселио одјутрос?
- Не ваља. Радим овде све како треба...
- Тако је, одличан си, фалим те стално код командира.
- Али џаба. Онај Зоран педерофил мало-мало па на викенд а ја ништа. И сад он педерофил није опасан по околину а ја јесам јер смрдим на свињац.
selica_nena selica_nena 12:57 29.09.2022

Re: crux interpretum

- Али џаба. Онај Зоран педерофил мало-мало па на викенд а ја ништа. И сад он педерофил није опасан по околину а ја јесам јер смрдим на свињац.


Čovek objasnio kako funkcioniše sistem. I šta tu dodati?
Hvala ti za ovaj komentar.
solo solo 18:23 29.09.2022

Re: crux interpretum

Odgovorio mi je da im nabavim biber sprej. Dakle, nema druge nego "поприлично свега ..личног предузети".


Koji je bolji? Od belog ili crnog bibera.

Pitam za komšinicu.
nikvet pn nikvet pn 11:42 30.09.2022

Re: crux interpretum

selica_nena
kako funkcioniše sistem.


Можда је силоватељ управо себи ставио мету на чело.
Полиција ...
selica_nena selica_nena 20:05 30.09.2022

Re: crux interpretum

nikvet pn
selica_nena
kako funkcioniše sistem.


Можда је силоватељ управо себи ставио мету на чело.
Полиција ...


Možda. Eno, Informer se hvali da je najzaslužniji za to (o moj bože!!!), samo ima ih još koji će uskoro iz zatvora. Jel treba svaki put da preživljavamo pakao ne bi li se država setila da radi ono zašta postoji?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:16 28.09.2022

Prihvati

Čekaju da strah obuzme svaku ženu, svakog roditelja, svakog ko ima trunku ljudskosti u sebi. Postajemo taoci zla dok čekamo da sistem i država nešto urade. U stvari čekamo da se zlu prinese žrtva i molimo se da to ne bude naša ćerka, sestra, drugarica, žena. A strah raste.
Traži se žrtve da se sistem pokrene i skloni sa ulica ovog što javno poručuje ženama kako da se ponašaju dok on zadovoljava svoje nagone. Posle će na naslovnicama slavodobitno objaviti svoj herojski čin i čestitati jedni drugima, svesni da je strah ostao. Dobar posao, zar ne? Jer strah je ubojit, najjače oružje za vladanje masom.


Ja ovo ne razumem drugacije osim da to znaci kako nije bitno sto ce neka zena biti silovana. Kao sto cinjenica da je svaka treca zena ubijena ove godine pre toga nasilnika prijavila policiji a policija ih nije zastitila poruka da nije bitno sto ce neka zena biti ubijena. Ne uspevaju godinama da promene zakone i obrazuju pandure, sudije i ove tupane iz medija koji proizvode sekundarnu viktimizaciju. Znaci drzava ti kaze 'Mozes da stradas, ali sta da se radi. Tvoj zivot u Srbiji vredi manje.'
selica_nena selica_nena 12:40 29.09.2022

Re: Prihvati

Znaci drzava ti kaze 'Mozes da stradas, ali sta da se radi. Tvoj zivot u Srbiji vredi manje.'


Da. Samo tako i mogu da razumem.
kamilo_emericki kamilo_emericki 07:43 29.09.2022

Molim pojašnjenje

Ne čitam srpsku štampu pa ne znam o čemu se ovdje radi.
Kakav deklarisani silovatelj hoda ulicama Beograda?
Da li je neki novinar iz ove redakcije, pred kojom su protesti, silovatelj?
maksa83 maksa83 08:02 29.09.2022

Re: Molim pojašnjenje

Ne čitam srpsku štampu pa ne znam o čemu se ovdje radi.
Kakav deklarisani silovatelj hoda ulicama Beograda?
Da li je neki novinar iz ove redakcije, pred kojom su protesti, silovatelj?

Višestruki silovatelj je posle 15 godina pušten iz zatvora i to se raščulo. Informer je hteo da kapitalizuje na celoj stvari pa je napravio sa njim intervju u kome ovaj između ostalog daje precizno uputstvo ženama šta da rade ako nalete na njega, dakle da ne pružaju otpor pošto će ih svakako silovati a ovako još mora i dodatno da ih ozledi.

kamilo_emericki kamilo_emericki 12:30 29.09.2022

Re: Molim pojašnjenje

maksa83

Višestruki silovatelj je posle 15 godina pušten iz zatvora i to se raščulo. Informer je hteo da kapitalizuje na celoj stvari pa je napravio sa njim intervju


Hvala Makso.
Možda je ovaj protest pred tim Informerom pogrešan.
Kažem jer bi glavni i stalni prtesti trebali biti ispred zakonodavca ako on nije predvidio šta dalje raditi sa čovjekom koji je izdržao kaznu. Ne može se neko, ma koliko bio silovatelj, držati doživotno u zatvoru. Raspon tih mjera se završava na hemijskoj kastraciji.
Drugo mjesto protesta treba biti sudska vlast ako nije iskoristila sve mogućnosti koje joj je dao zakonodavac da se opasnost od takvih osoba ukloni iz života građana, naročito žena.
Treće mjesto protesta je policija ako nije izvršila svoje obaveze koje joj je propisao zakonodavac.
Protestovati ispred vrata nekog ko je obznanio, istina brutalno, da se jedna takva osoba slobodno šeta ulicama za mene je malo čudno. Bez obzura šta mislim o takvoj vrsti štampe.

selica_nena selica_nena 12:41 29.09.2022

Re: Molim pojašnjenje

maksa83
Ne čitam srpsku štampu pa ne znam o čemu se ovdje radi.
Kakav deklarisani silovatelj hoda ulicama Beograda?
Da li je neki novinar iz ove redakcije, pred kojom su protesti, silovatelj?

Višestruki silovatelj je posle 15 godina pušten iz zatvora i to se raščulo. Informer je hteo da kapitalizuje na celoj stvari pa je napravio sa njim intervju u kome ovaj između ostalog daje precizno uputstvo ženama šta da rade ako nalete na njega, dakle da ne pružaju otpor pošto će ih svakako silovati a ovako još mora i dodatno da ih ozledi.



Hvala ti.
selica_nena selica_nena 12:46 29.09.2022

Re: Molim pojašnjenje

Protestovati ispred vrata nekog ko je obznanio, istina brutalno, da se jedna takva osoba slobodno šeta ulicama za mene je malo čudno. Bez obzura šta mislim o takvoj vrsti štampe.


Od nekud se mora početi. Slažem se da treba protestvovati ispred institucija koje ne reaguju na ovu otvorenu pretnju, ali ovaj koji je obznanio je glasnogovornik tih institucija. I ova provala opravdanog besa se sasvim spontano desila ispred njegovih vrata, jer predugo i previše trpimo ispiranje mozga njegovim glasilom.

Hvala na komentaru.
zoja444 zoja444 12:48 29.09.2022

Re: Molim pojašnjenje

u srbiji ne postoji hemijska kastracija. on je osudjen na max kaznu zatvora. policija je izdala saopstenje da ga prate.
selica_nena selica_nena 12:53 29.09.2022

Re: Molim pojašnjenje

zoja444
u srbiji ne postoji hemijska kastracija. on je osudjen na max kaznu zatvora. policija je izdala saopstenje da ga prate.


Nisam ispratila to obaveštenje. Kad su ga izdali?
zoja444 zoja444 13:02 29.09.2022

Re: Molim pojašnjenje

pre neki dan. nije to bilo tako otvoreno saopstenje jer je on sada po zakonu slobodan covek, vise je bilo izmedju redova.
literatesa literatesa 16:39 29.09.2022

Re: Molim pojašnjenje

Protestovati ispred vrata nekog ko je obznanio, istina brutalno, da se jedna takva osoba slobodno šeta ulicama za mene je malo čudno. Bez obzura šta mislim o takvoj vrsti štampe.

Medeno. U Francuskoj bi taj intervju bio šik? Ovde bi zakon i javnost za kratko vrijeme zatvorili novinsku kuću, zakon štiteći žrtve i javnost pružajući podršku.

Ne radi se samo o dojučerašnjem zatvoreniku na slobodi koji ima pravo šetati, atmosfera linča žena je prisutna cijelu godinu, iz godine u godinu. I na to puste manijaka koji ih moli da ostane u zatvoru, eto koliko sluha imaju za problem. I onda ga monstrum pozove u studio, jer to samo monstrumu može pasti na pamet, i ispuni naslovne strane njegovom pričom. Nevjerovatno. Mislim da je to presedan u novinarstvu, pisaće po njemu nove zakone.
kamilo_emericki kamilo_emericki 18:33 29.09.2022

Re: Molim pojašnjenje

literatesa

Medeno. U Francuskoj bi taj intervju bio šik? Ovde bi zakon i javnost za kratko vrijeme zatvorili novinsku kuću, zakon štiteći žrtve i javnost pružajući podršku.


Precjenjuješ svoje znanje o Francuskoj, francuskom društvu, francuskom novinarstvu i francuskoj javnosti.
Ličiš na taksistu koji mi je prije 40-ak godina rekao da bolje od mene zna gdje mi je kuća i koliko ima kilometara do nje.
U Francuskoj nije izgubio ljekarsku licencu doktor koji je prije nekoliko godina osuđenom pedofilu, tek izašlom iz zatvora, propisao neki seksualni stimulant. Desetak dana poslije toga taj skot je silovao dječaka starog 10-12 godina. Isto tako predsednik opštine* bude obavješten da u njegovoj opštini živi osuđeni pedofil ili silovatelj ali on to ne smije nikome reći.
Balkansko shvatanje prava i privatnosti i ostalih civilnih pravila nisu podudarna sa Francuskim.
Dakle, ako niko nije pisao o tom silovatelju koji se šeta bez nadzora, prije ovih novina, tim novinama treba biti zahvalan što su pokrenuli, namjerno ili ne, talas uzbune. Možda to talasanje rodi nešto pametno, koliko god šanse za to bile male.

* U Francuskoj ima oko 35 000 opština jer svako naselje koje je imalo crkvu i prostoriju za sastanke imalo je status opštine. Ima opština sa 20-ak stanovnika.
literatesa literatesa 18:47 29.09.2022

Re: Molim pojašnjenje

Precjenjuješ svoje znanje o Francuskoj, francuskom društvu, francuskom novinarstvu i francuskoj javnosti.
Ličiš na taksistu koji mi je prije 40-ak godina rekao da bolje od mene zna gdje mi je kuća i koliko ima kilometara do nje.
U Francuskoj nije izgubio ljekarsku licencu doktor koji je prije nekoliko godina osuđenom pedofilu, tek izašlom iz zatvora, propisao neki seksualni stimulant. Desetak dana poslije toga taj skot je silovao dječaka starog 10-12 godina. Isto tako predsednik opštine* bude obavješten da u njegovoj opštini živi osuđeni pedofil ili silovatelj ali on to ne smije nikome reći.
Balkansko shvatanje prava i privatnosti i ostalih civilnih pravila nisu podudarna sa Francuskim.
Dakle, ako niko nije pisao o tom silovatelju koji se šeta bez nadzora, prije ovih novina, tim novinama treba biti zahvalan što su pokrenuli, namjerno ili ne, talas uzbune. Možda to talasanje rodi nešto pametno, koliko god šanse za to bile male.

* U Francuskoj ima oko 35 000 opština jer svako naselje koje je imalo crkvu i prostoriju za sastanke imalo je status opštine. Ima opština sa 20-ak stanovnika.

cc

Bio je to sarkazam. Ili da se bavimo sad tobom, šansonama i Francuskom?

I samo malo, nisam mnogo pogriješila rekavši da je kod vas štošta šik?
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:14 29.09.2022

Re: Molim pojašnjenje

literatesa


Bio je to sarkazam. Ili da se bavimo sad tobom, šansonama i Francuskom?

I samo malo, nisam mnogo pogriješila rekavši da je kod vas štošta šik?

Izvini.
Nisam dobro procijenio tvoj ton. Češće si agresivna nego što si sarkastična.
Bolje se baviti diskusijom o tome kako izbjeći da ovakvi skotovi budu onemogućeni u svojim bolesnim namjerama nego sa šansonama i Francuskom. Ja sam još manje interesantan.
literatesa literatesa 19:23 29.09.2022

Re: Molim pojašnjenje

Izvini.
Nisam dobro procijenio tvoj ton. Češće si agresivna nego što si sarkastična.
Bolje se baviti diskusijom o tome kako izbjeći da ovakvi skotovi budu onemogućeni u svojim bolesnim namjerama nego sa šansonama i Francuskom. Ja sam još manje interesantan.

Pa da, znam, ti si Kamilo pravedan čovjek, tankoćutan i zalutao na pogrešan blog, ovde i žene mirne kao bubice imaju aritmiju. Ok, osim Principesse, ona je i pred manijakom u Beograda trezvena u Londonu.
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:36 29.09.2022

Re: Molim pojašnjenje

literatesa

ti si Kamilo pravedan čovjek

Ne, ja sam čovjek koji se nagledao galamdžija u prazno ili na pogrešnu adresu a koji rijetko do nikad ne riješavaju probleme.
Probleme riješavaju ljudi*, relatvno hladne glave koji uočavaju probleme i traže najjednostavnija i najdirektnija riješenja istih

*Da ne bude zabune, ovo podrazumjeva žene i muškarce.
literatesa literatesa 09:04 30.09.2022

Re: Molim pojašnjenje

Ne, ja sam čovjek koji se nagledao galamdžija u prazno ili na pogrešnu adresu a koji rijetko do nikad ne riješavaju probleme.
Probleme riješavaju ljudi*, relatvno hladne glave koji uočavaju probleme i traže najjednostavnija i najdirektnija riješenja istih

*Da ne bude zabune, ovo podrazumjeva žene i muškarce.

Prepametan si ti za ove probleme, prejaka ličnost, preiskusan, kako bih ti rekla. Pusti da se žene dovijavaju.
zoja444 zoja444 09:40 29.09.2022

corsokak

sta zena stvarno da radi ako je napadne silovatelj? ubijane su zene i posle silovanja.
selica_nena selica_nena 12:47 29.09.2022

Re: corsokak

zoja444
sta zena stvarno da radi ako je napadne silovatelj? ubijane su zene i posle silovanja.


Šta? Reče mi jedan policajac da se naoružamo biber sprejovima. U tom strahu, daj bože da se neka od nas seti kako da ga upotrebi.

angie01 angie01 13:03 29.09.2022

Re: corsokak

daj bože da se neka od nas seti kako da ga upotrebi.


meni je muz davno doneo dva takva spreja sa razlicitim punjenjem iz Amerike-kako je preneo preko grane, pojma nemam,...u glavnom, oni su spakovani kao kratki debeli metalni flomaster i da bi ga prsnuo, prvo moras da ga otvoris, otkocis, pravilno usmeris i dovoljno jako protisnes "papucicu",...donesem ja jedan u redkaciju i pokazem kolegama, oni se presamitise od smeha, kazu, pa ti prvo dok iskopas to sranjce iz torbe-svako moze da zamisli zenksu tasnu i kolicine "neophodnih" stvari u njoj- pa ako pretpostavimo da si ga navatala, onda sta, kazes liku koji te napastvuje, stani da ga otvorim i otkocim i gledaj u mene da mogu lepo da prsnem...i to sve, ako si dovoljno sabrana u trenutku koji nije bas omogucio takve okolnosti smisrenosti i koncentracije.
selica_nena selica_nena 18:36 29.09.2022

Re: corsokak

angie01
daj bože da se neka od nas seti kako da ga upotrebi.


meni je muz davno doneo dva takva spreja sa razlicitim punjenjem iz Amerike-kako je preneo preko grane, pojma nemam,...u glavnom, oni su spakovani kao kratki debeli metalni flomaster i da bi ga prsnuo, prvo moras da ga otvoris, otkocis, pravilno usmeris i dovoljno jako protisnes "papucicu",...donesem ja jedan u redkaciju i pokazem kolegama, oni se presamitise od smeha, kazu, pa ti prvo dok iskopas to sranjce iz torbe-svako moze da zamisli zenksu tasnu i kolicine "neophodnih" stvari u njoj- pa ako pretpostavimo da si ga navatala, onda sta, kazes liku koji te napastvuje, stani da ga otvorim i otkocim i gledaj u mene da mogu lepo da prsnem...i to sve, ako si dovoljno sabrana u trenutku koji nije bas omogucio takve okolnosti smisrenosti i koncentracije.


Smejem se od muke, ali baš bi tako izgledalo.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:45 29.09.2022

Нерехабилитован

Човек је био у затвору и очигледно изашао нерехабилитован, плус, у Србији не постоји подршка након одслужене казне, нпр. кроз институцију као што је probation officer. Такав ће вероватно пре или касније поново напасти некога.

Чини ми се, Селице, да је твој страх од тог конкретног нападача ипак претеран, пошто тај тип сигурно не представља највећу опасност за жене у Београду.
selica_nena selica_nena 12:52 29.09.2022

Re: Нерехабилитован

Чини ми се, Селице, да је твој страх од тог конкретног нападача ипак претеран, пошто тај тип сигурно не представља највећу опасност за жене у Београду.


Nije jedini, ima ih ko zna koliko. Ima i onih koji će se posle sramnog intervjua ohrabriti da to isto učine. Ovo MORA nekakako da se rešava, jer je svaki pretnja.
A da li je moj strah preteran? Kako ti kažem, kad ti je ugrožen neko ko ti daje smisao životu, nikakav strah nije preteran.
zoja444 zoja444 13:11 29.09.2022

Re: Нерехабилитован

joj, neno, smisao zivota je sam zivot.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:56 29.09.2022

Re: Нерехабилитован

A da li je moj strah preteran? Kako ti kažem, kad ti je ugrožen neko ko ti daje smisao životu, nikakav strah nije preteran.

Ипак, треба реално проценити ту угроженост. Колико год је одређена предострожност корисна, ирационални страх паралише, а ипак, живот не може да стане зато што је један напасник пуштен из затвора.

У Лондону се пре годину и по дана догодио баш монструозан злочин, када је тридесетогодишњу жену, Сару Еверард, на улици зауставио и киднаповао полицајац док се враћала кући пешке нешто иза 9 увече. Лондон је под камерама, њен последњи снимак је био када ју је он зауставио, па је одмах постао предмет истраге и убрзо је пронађено тело, али је прошло неколико дана до идентификације по зубарским подацима.

Хоћу да кажем да је немогуће елиминисати баш сваки ризик, али треба водити рачуна о безбедности и оспособити се за одбрану.
selica_nena selica_nena 18:37 29.09.2022

Re: Нерехабилитован

zoja444
joj, neno, smisao zivota je sam zivot.


Jeste, ali kad imaš nekog koga toliko voliš da bi za njega dao svoj život, šta postaje smisao?
selica_nena selica_nena 18:38 29.09.2022

Re: Нерехабилитован

Хоћу да кажем да је немогуће елиминисати баш сваки ризик, али треба водити рачуна о безбедности и оспособити се за одбрану.


Naravno da je nemoguće, ali ne mora ni ovako.
angie01 angie01 19:31 29.09.2022

Re: Нерехабилитован

Naravno da je nemoguće, ali ne mora ni ovako.


pa ovo je realna opasnost, o cemu pricamo,...i drzava je duzna da je otkloni,...jer te sociopate, psihopate, klaster B likovi, nemaju normalnu percepciju, niti empatiju i hrane svoj ego time sto mogu nekoga da ponize, podrede svojim potrebama-znaci ovaj lik bi trebalo da bude kontrolisan od strane sistema, a ne majke da strepe i da se dovijaju, kako da zastite svoje cerke ili sebe.

...jos ovaj kreten djv informer, mu daje novu infuziju, tako sto ga interjuise i tako mu pravi osecaj vaznosti i znacaja.

meni su generalno strasne mogucnosti da psihopate, masovne ubice, silovatelji zlocinci,...imaju bilo kakvu medijsku paznju, izdaju knjige koje postaju bestseleri i slicne gluposti, jer izmedjuostalog, time se loze slicni likovi, koji misle da na isti nacin mogu da postanu poznati.
selica_nena selica_nena 21:21 29.09.2022

Re: Нерехабилитован

meni su generalno strasne mogucnosti da psihopate, masovne ubice, silovatelji zlocinci,...imaju bilo kakvu medijsku paznju, izdaju knjige koje postaju bestseleri i slicne gluposti, jer izmedjuostalog, time se loze slicni likovi, koji misle da na isti nacin mogu da postanu poznati.


Sve mi se to mota po glavi i strah splašnjava, a sve me veći bes obuzima.

zoja444 zoja444 23:27 29.09.2022

Re: Нерехабилитован

neno, nezahvalan je moj odgovor ali treba da redefinises vrednosni sistem.
nask nask 20:26 29.09.2022

TЛЉ

shmoo shmoo 08:42 30.09.2022

Re: TЛЉ

nask
таблоид лаже људе





shmoo shmoo 08:48 30.09.2022

Разних фобија има

А је л' се сећате оног лика што је својевремено препадао жене по лифтовима по Београду?

Мислим да је користио скакавац као средство приморавања и претње.

Па га ухапсили и пуштали за викенд.

И он сваког викенда радио исто што и пре одласка у мардељ - спопадао жене по лифтовима.

Знао сам тог лика, он је однекуд са Врачара. Нико од нас није повезивао њега са тим док није ухапшен. Дању Нагиб, ноћу Рагиб.

Страст је страст, јбг.

И страх је страх.

Што каже Соло, опет петак јеботе!

И викенд!

Кад пре!




literatesa literatesa 09:06 30.09.2022

Re: Разних фобија има

Страст је страст, јбг.

Hm, bolje mi je da ćutim.
shmoo shmoo 09:19 30.09.2022

Re: Разних фобија има

literatesa
Страст је страст, јбг.

Hm, bolje mi je da ćutim.



Поричеш значај страсти и код жена и код мушкараца?

Па види само шта се каже:

Човек (жена) може све код себе да промени... Породицу, бога, своје особине, свој изглед,... Све... Али страст никада.

Озбиљно, Тес, не зезам се. Познавао сам тог лика што је препадао жене по лифтовима чак и викендима на које су га пуштали после осуде на мардељ.

И стварно ти кажем, даљу Нагиб, ноћу Рагиб.

И зато, озбиљно вам кажем жене, девојке и девојчице, будите паметне. Немојте ме доводити у ситуацију да неког психопату убијем сопственим рукама због вас.

И то мислим озбиљно, Тес. Људска права за такве ликове не важе.

Интерес заједнице је ту, у таквим случајевима, ипак пречи од било каквог и било чијег људског права.

zoja444 zoja444 11:13 30.09.2022

Re: Разних фобија има

taso, strast znaci stradanje tj. propast i moze covek da je iskljuci tj. kontrolise ako zeli. ali o tome se ne radi na blogu o silovatelju.
shmoo shmoo 12:02 30.09.2022

Re: Разних фобија има

zoja444
taso, strast znaci stradanje tj. propast i moze covek da je iskljuci tj. kontrolise ako zeli. ali o tome se ne radi na blogu o silovatelju.



Да, видим сада и ја.

Признајем, прочитао сам само први пасус уводног текста.

Извините и занемарите моје коментаре. По потреби и обришите (то јест, Нена да обрише).

П.С. - Док Нена не обрише...

Нисам сигуран да је страст могуће контролисати тек тако.

Као ни страх, уосталом.

zoja444 zoja444 12:25 30.09.2022

Re: Разних фобија има

sklonis se od izvora strasti.
shmoo shmoo 12:28 30.09.2022

Re: Разних фобија има

zoja444
sklonis se od izvora strasti.



Да не идем на фудбалске утакмице по стадионима?

Зоја, ја сам мислио да си ти добронамерна према мени.






(Хоћу рећи, сви ми имамо нешто... Неко се коцка, неко пије, неко јури жене или мушкарце, неко гледа фудбал,... Ено, то је уочио још Душко Радовић када је рекао да је Кошутњак пун манијака, једни трче за женама а други онако.... Да додам на ово чика Душково да неки сада по Кошутњаку трче и испред чопора паса луталица. Све манијак до манијака.)

zoja444 zoja444 12:36 30.09.2022

Re: Разних фобија има

neno, izvini na trolu. mislila sam na stetne izvore strasti. npr. ako bijes suprotne navijace i igrace. i sudije.
shmoo shmoo 12:49 30.09.2022

Боже, само да не гостујем у Барајеву

zoja444
neno, izvini na trolu. mislila sam na stetne izvore strasti. npr. ako bijes suprotne navijace i igrace. i sudije.




У барајевској општинској фудбалској лиги (Вранић, Лисовић, Гунцате, Мељак, Глумчево брдо,... Све ФК) иначе судију који им није по вољи вежу конопом па га спуштају у бунар.

Тамо судије на утакмице носе пиштоље, а линијске судије уз аут линију уместо палица са заставицом имају безбол палице са заставицама.

Прими извињење и од мене, Нено, ево нећу више.

selica_nena selica_nena 20:09 30.09.2022

Re: Разних фобија има

shmoo
zoja444
taso, strast znaci stradanje tj. propast i moze covek da je iskljuci tj. kontrolise ako zeli. ali o tome se ne radi na blogu o silovatelju.



Да, видим сада и ја.

Признајем, прочитао сам само први пасус уводног текста.

Извините и занемарите моје коментаре. По потреби и обришите (то јест, Нена да обрише).

П.С. - Док Нена не обрише...

Нисам сигуран да је страст могуће контролисати тек тако.

Као ни страх, уосталом.



Neću obrisati. Neka ostane.
shmoo shmoo 20:14 30.09.2022

Re: Разних фобија има

selica_nena
shmoo
zoja444
taso, strast znaci stradanje tj. propast i moze covek da je iskljuci tj. kontrolise ako zeli. ali o tome se ne radi na blogu o silovatelju.



Да, видим сада и ја.

Признајем, прочитао сам само први пасус уводног текста.

Извините и занемарите моје коментаре. По потреби и обришите (то јест, Нена да обрише).

П.С. - Док Нена не обрише...

Нисам сигуран да је страст могуће контролисати тек тако.

Као ни страх, уосталом.



Neću obrisati. Neka ostane.



Твој блог, твоје двориште.


zoja444 zoja444 11:29 30.09.2022

nesto po varljivom secanju

kod silovanja je u pitanju mrznja i pokazivanje moci nad zenom. to pokrece kod njih taj nagon. zaboravila sam kako je tacno. a mozda postoje sada i novija saznanja. i da, oni se ne mogu promeniti. nema resocijalizacije.
zoja444 zoja444 15:36 30.09.2022

vest

uhapsen je zbog ugrozavanja sigurnosti.
selica_nena selica_nena 20:12 30.09.2022

Re: vest

zoja444
uhapsen je zbog ugrozavanja sigurnosti.


Da, jedna opasnost manje, bar neko vreme. Ali problem ovim nije rešen. Država MORA naći način da siledžije (mnogo me nervira to tepanje - silovatelj) trajno skloni sa ulica.
Jukie Jukie 19:31 30.09.2022

hmm

Sad se svi ponašaju kao da postoji samo taj jedan silovatelj i da je odjednom grad postao mnogo nebezbedniji kad je on bio napolju, i sada kada je uhapšen postaćemo svi mnogo bezbedniji. A ovamo predsednik države kaže da ne može grupu građana koji žele da zajedno proparadiraju centrom grada da zaštiti od nekih ljudi koji bi ih napali i fizički povredili. Pa ti neki koji su planirali da tuku su i dalje na slobodi. Njih se ne plašimo? Mogu u svakom trenutku da bilo koga zaskoče na ulici
zoja444 zoja444 20:06 30.09.2022

Re: hmm

jukie, nemoj da se plasis. ja mislim da se to sve drzi pod kontrolom jer prvo vlasti ne odgovara da neko bije slucajne prolaznike.
selica_nena selica_nena 20:13 30.09.2022

Re: hmm

Jukie
Sad se svi ponašaju kao da postoji samo taj jedan silovatelj i da je odjednom grad postao mnogo nebezbedniji kad je on bio napolju, i sada kada je uhapšen postaćemo svi mnogo bezbedniji. A ovamo predsednik države kaže da ne može grupu građana koji žele da zajedno proparadiraju centrom grada da zaštiti od nekih ljudi koji bi ih napali i fizički povredili. Pa ti neki koji su planirali da tuku su i dalje na slobodi. Njih se ne plašimo? Mogu u svakom trenutku da bilo koga zaskoče na ulici


Svako to "ne može", ja razumem NEĆE!
angie01 angie01 21:21 30.09.2022

Re: hmm

gu u sv Moakom trenutku da bilo koga zaskoče na ulici


Pa ti neki koji su planirali da tuku su i dalje na slobodi

kod Vuka, danas...
selica_nena selica_nena 22:10 30.09.2022

Re: hmm

angie01
gu u sv Moakom trenutku da bilo koga zaskoče na ulici


Pa ti neki koji su planirali da tuku su i dalje na slobodi

kod Vuka, danas...


Kad nemaš onoga ko treba da zavodi red po službenoj dužnosti, dobiješ nered po prirodi stvari.
mariopan mariopan 12:14 02.10.2022

Re: hmm

selica_nena
angie01
gu u sv Moakom trenutku da bilo koga zaskoče na ulici


Pa ti neki koji su planirali da tuku su i dalje na slobodi

kod Vuka, danas...


Kad nemaš onoga ko treba da zavodi red po službenoj dužnosti, dobiješ nered po prirodi stvari.


Mislim da je "nered" planski uveden sa svih strana u naše živote da se lagano naviknemo i ne reagujemo na pravi način. Nešto kao kuvanje žabe.

Odavno nas sistematski kuvaju i sada imamo to da na ovakav skandalozni potez urednika i vlasnika te splačine zvane "novine" ne bude uhapšen i on, što je to uradio, nego nam se on potura kao spasitelj a na to ne reaguje masa ljudi, kao što bi trebalo jer svi smo ugroženi, nego se tamo pojavi šačica žena.
Gde su ljudi? Sve se zavuklo u mišije rupe i drhće od straha?

Zašto se tamo nije pojavilo nekoliko hiljada ljudi da jednom kažu dosta je? Beograd nema tih nekoliko hiljada ljudi? Eto, to je po meni katastrofa.

Ljudi ne shvataju da su svi ugroženi, strah vlada Srbijom.

Svaka čast onima koji koji se ne plaše, ali mi smo svi krivi, niko drugi.
zoja444 zoja444 19:21 02.10.2022

Re: hmm

mariopan, mene je strah gradjanskog rata. toliko je srbija polarizovana. a ti me shvati kako hoces.
mariopan mariopan 07:40 03.10.2022

Re: hmm

zoja444
mariopan, mene je strah gradjanskog rata. toliko je srbija polarizovana. a ti me shvati kako hoces.


Odlično te razumem jer si u pravu.
Nije samo polarizovana nego je i posvađana. Posvađane su i porodice a ne samo komšije i prijatelji. Spremni su da jedni drugima skoče u oči braneći svoje stavove kakvi god bili.

U isto vreme vlasti su planski, preko svih medija, sejali strah. I sada nas plaše. Strah od nemaštine, strah za goli život, strah za decu, za posao, opstanak.

Strah je jedini način da zadrže kontrolu ma koliko nas to koštalo. Za to vreme oni profitiraju na sve načine.

A strah parališe, to su i hteli. Sad mogu da rade šta hoće a kako su se do sada pokazali neće dobro biti.

Nadam se samo da ludaka koji bi uzeli oružje i krenuli jedni na druge nema toliko, i da je ovo jedan od strahova koji su nam usadili da bismo bili poslušni i mirni kao bubice dok oni ne obave svoje kriminalne poslove i ne pokupe ili unište sve što nečemu vredi u ovoj zemlji na šta su se nameračili.
selica_nena selica_nena 13:12 03.10.2022

Re: hmm

Odlično te razumem jer si u pravu.


Maripan, rekla si baš sve što mislim. Znam da imamo još istomišljenika, ali i dalje preovladava onaj stav - ćuti, može biti i gore. Na žalost i ko zna do kad.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana