Literatura| Nauka| Planeta

Deca entropije

amika RSS / 15.11.2023. u 20:20

                     ДЕЦА ЕНТРОПИЈЕ

            Како у ствари функционише време? Постоје ли људи у времену или време у људима? Како време пролази и да ли уопште постоји, или смо га измислили да бисмо омеђили наша сећања и систематизовали сопствено постојање у низ година, месеци, дана, сати…

            Време није јединствено, има другачији ритам на сваком месту. Мреже догађаја у времену утичу једна на другу па га има бесконачно; за сваку тачку свемира постоји посебно, само њено време.

            - “Ми  настањујемо  време као што риба живи у води. Наше бивство је у вре­мену. Васељена се шири у будућност вучена свечаном  музиком  временом, и постоји у складу с поретком времена” – то је написао Карло Ровели, физичар.

            - “Сутра, па сутра, па опет сутра, из дана у дан се пузи овим ситним кораком”…Шекспир

            : - “Чак и речи које говоримо сада односи крадљивац време, и ништа се вратити не може” – Хорације “Оде”.

            Природа времена је највећа тајна универзума.

            Страшно је што наш свемир одржава ентропија. Енергија која се троши да би се створио и сачувао ред, организми, живот. Галаксије беже у бесконачност, сунце се топи. А ми удишемо продукте ентропије која ствара  ген уништења…

            Угасите светла ноћу и небо ће вам прићи ближе. Све оне звезде и звездице што су заувек згасле сијаће за нас још коју стотину година, све славећи нашу моћ.

            То је шира слика целог универзума. А ми у њу умећете сликице лепог, лепшег, најбољег. Бежимо од истине.

            Уживање у животу и његова стваралачка лепота су незаменљиви. Живот је леп и захтеван на безброј начина…

            Једино што не можемо мењати све што нам се не допада.

            Ми смо деца ентропије и пала бића. Таква нам је прошлост, а и будућ...    

            Плазматичне усне вештачке интелигенције се скврчише и нестадоше, екран поцрне и свет је опет био предвидљиво и подношљиво место удобног живота.

 



Komentari (113)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

promoter promoter 20:32 15.11.2023

Uh!

Ovo je baš jako!
Jebote patak!
Черевићан Черевићан 22:45 15.11.2023

in facto

или.... Једино што не можемо мењати све што нам се не допада.

у животу............све нас оће
само.......време...........неће,
(ил' пролети ил' у недочеку)
око тога све нам се окреће
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:58 15.11.2023

Re: in facto

amika :))))


pa je se bas skoro pitala gde si:)

u pravo vreme si se javio

vreme je mozda san samo i

kao i nase ubedjenje da prolazi.
amika amika 13:28 16.11.2023

Ентропија

Хвала на читању и коментарима.

Да ли је неки физичар израчунао када ће сунце изгубити део масе да то утиче на гравитацију па се планета помери даље у свемир. Или ћемо пре тога уништити атмосферу - сви они димови од прашине и експлозија смрти у Украјини и Гази доприносе томе, још ако прораде вулкани - наши унуци ће живети (или "живети" на спрженој Земљи.

А до тада: “Сутра, па сутра, па опет сутра, из дана у дан се пузи овим ситним кораком" - ка уништењу. Деца ентропије и охола пала бића?
solo solo 17:22 16.11.2023

Re: Ентропија

Природа времена је највећа тајна универзума.



Sve je tajna.

promoter promoter 17:23 16.11.2023

Re: Ентропија

solo
Природа времена је највећа тајна универзума.



Sve je tajna.


Ali neki bi i na guzicu progovorili, samo da se pohvale.
solo solo 17:32 16.11.2023

Re: Ентропија

Ali neki bi i na guzicu progovorili, samo da se pohvale.


nickove na sunce
promoter promoter 17:56 16.11.2023

Re: Ентропија

solo
Ali neki bi i na guzicu progovorili, samo da se pohvale.


nickove na sunce

Nema nikovi!
Pričam načelno.
solo solo 18:02 16.11.2023

Re: Ентропија

Nema nikovi!
Pričam načelno.



Aha, onda ništa.

Dajmo vremena vremenu.

'ebo te!
nask nask 15:07 17.11.2023

Re: Ентропија

Да ли је неки физичар израчунао када ће сунце изгубити део масе да то утиче на гравитацију па се планета помери даље у свемир.

Po sadašnjim modelima imamo jedno milijardu godina života u tzv. nastanjivoj zoni sunca, zoni pogodnoj za život. Što je sunce starije biće sve toplije, zračiće sve više tj. biće sve toplije na Zemlji, tako da ćemo prvo izgubiti atmosferu, sunce će je bukvalno oduvati. Za jedno 5 milijrdi godina sunce će početi fazu tzv. crvenog džina. Koliko će sunce da se "naduva" zavisi od modela, u nekima ima da nas proguta, u nekima ne. U svim modelima "poješće" Merkur i Veneru. Bez obzira na scenarijo, gutanja za Zemlju znači da će veliki deo omotača biti isparen. Tako da ako mene pitaš pre ćemo "pasiti" na tj. u Sunce zbog sve manje mase Zemlje nego što ćemo zbog (relativno malog) pada mase/gravitacije Sunca odlepršati u Kosmos.
amika amika 16:42 17.11.2023

Re: Ентропија

Koliko će sunce da se "naduva" zavisi od modela, u nekima ima da nas proguta, u nekima ne. U svim modelima "poješće" Merkur i Veneru. Bez obzira na scenarijo, gutanja za Zemlju znači da će veliki deo omotača biti isparen. Tako da ako mene pitaš pre ćemo "pasiti" na tj. u Sunce zbog sve manje mase Zemlje nego što ćemo zbog (relativno malog) pada mase/gravitacije Sunca odlepršati u Kosmos.


Можеш ли да објасниш зашто ће Сунце да се "надува" а Земља смањи - мени је логичније да се Сунце смањује јер исијава топлоту.
Оно милијарду година је утешно, али и доказ колико смо безначајни.И да је Илон Маск у праву - треба припремати одлазак али где? Марс?
nask nask 18:01 17.11.2023

Re: Ентропија

Можеш ли да објасниш зашто ће Сунце да се "надува"

Standardan proces zvezdane evolucije, pritom ta evolucija zavisi gotovo isključivo od veličine tj. mase same zvezde. Naša zvezda ima tu masu koja joj određuje fazu crvenog džina, belog patuljka, pa crvenog patuljka i na kraju jedne gomile koja ne zrači gotovo ništa. Za jedno 10^100 godina (1 sa 100 nula iza) čak ni to. Barem da nam je zvezda veličine Betelgeza pa da završimo u najspektakularnijem kosmičkom vatrometu zvanom Supernova. Ako pukne Betelgez, posle toga mogu mirno da umrem.
а Земља смањи

Zato jer će u toj fazi na našoj planeti biti temeprature od nekoliko desetina/stotina hiljada stepeni. Zemlja će krenuti da isparava, ta isparenja (ustvari plazma) će biti oduvana od sunčevog vetra sve dok ne ostane samo nikl/gvozdeno jezgro, ako i to ostane.

Ako engleski nije problem, Tajson u ovom videu dosta lepo (fizika na nivou prvog sredneje, čak i manje) objašnjava celu priču generalno i naročito kako će Sunce da završi.
треба припремати одлазак али где?

Ja nisam pristalica izvoza smeća.
amika amika 21:16 17.11.2023

Re: Ентропија

Ja nisam pristalica izvoza smeća.



Хвала Наск - S = k log W
nask nask 21:49 17.11.2023

Re: Ентропија

Хвала Наск

Ako sam barem malo doprineo saznanju kako fizika gleda na te stvari onda nema na čemu Amika.

Usput, nije baš intuitivno ali što je masivnija zvezda to kraće živi. Veća masa povlači veću gravitaciju a time i oblast unutar zvezde u kojoj može da se vrši termonuklearna fuzija. Veće zvezde brže sagorevaju.
zoja444 zoja444 07:12 17.11.2023

pitanje

zar nije sam zivot entropija?
amika amika 09:52 17.11.2023

Re: pitanje

zoja444
zar nije sam zivot entropija?


Није, живот је развој и нада до 60 -70 године, после је ентропија.

А време је створила наша нада да ће сутра, следеће године, кад буде ово или оно - бити боље, лепше, срећније. Жив си и углавном задовољан док се надаш. Наше време је надање, наша нада...
solo solo 10:08 17.11.2023

'bem ti električara

Није, живот је развој и нада до 60 -70 године, после је ентропија.




Život je upaljeno svetlo,smrt je ugašeno.

I ništa više niti manje od toga.

Ko ga pali i gasi - hu kerz.



amika amika 11:18 17.11.2023

Re: 'bem ti električara

All together now - 'bem ti električara
solo solo 23:01 17.11.2023

Re: 'bem ti električara

All together now - 'bem ti električara


Da li je to bogohuljenje
docsumann docsumann 12:14 17.11.2023

amandman

Природа времена је највећа тајна универзума.


ni prostor nije ništa manja misterija. o svijeti da ne pričamo. bez nje ne bi bilo ni predhodno pomenute dvije mega misterije

samo što nam se on prikazuje sav i odjednom, dok vrijeme nam pristiže kap po kap.

razlika je, otprilike, kao između percepcije muzike i slikartva.
amika amika 12:27 17.11.2023

Re: amandman

docsumann
Природа времена је највећа тајна универзума.


ni prostor nije ništa manja misterija. o svijeti da ne pričamo. bez nje ne bi bilo ni predhodno pomenute dvije mega misterije

samo što nam se on prikazuje sav i odjednom, dok vrijeme nam pristiže kap po kap.

razlika je, otprilike, kao između percepcije muzike i slikartva.


простор, свест (мозак из два дела где лева управља десном, а десна левом), време - једино што заиста знамо то је да врло мало знамо. А прошло је 20 и више векова цивилизације. Једино смо у ратовању све бољи, моћнији, разорнији.
Јунг је на крају закључио да имамо ген самоуништења. Надам се да је погрешио.
promoter promoter 12:27 17.11.2023

Re: amandman

docsumann
Природа времена је највећа тајна универзума.


ni prostor nije ništa manja misterija. o svijeti da ne pričamo. bez nje ne bi bilo ni predhodno pomenute dvije mega misterije

samo što nam se on prikazuje sav i odjednom, dok vrijeme nam pristiže kap po kap.

razlika je, otprilike, kao između percepcije muzike i slikartva.

?
nask nask 15:16 17.11.2023

Re: amandman

ni prostor nije ništa manja misterija. o svijeti da ne pričamo. bez nje ne bi bilo ni predhodno pomenute dvije mega misterije

Mislim da prostor sam po sebi nije nikakva misterija, druga stvar je da li je naš mozak tj. svest u stanju da svari prostor. Vreme je druga priča, tako da bih
Природа времена је највећа тајна универзума.

pre formulisao u najaveću tajnu našeg poimanja vremena i prostora.

Uostalom, Gefterica je zaključila da ni prostor ni vreme (ni sve drugo) nije realno.
amika amika 17:07 17.11.2023

Re: amandman

pre formulisao u najaveću tajnu našeg poimanja vremena i prostora.


која зависи од положаја посматрача...- тачка гледишта (позиција приповедача) је имаче један од најважнијих појмова у теорији књижевности - можда се све науке сливају у једно свезнање?

Gefterica ???

nask nask 17:40 17.11.2023

Re: amandman

која зависи од положаја посматрача...

Ima mali problem u tome što se pojam vreme koristi u mnogim oblastima, a da ni u jednoj nije dobro definisan. Što se fizike tiče, ispada da samo entropija tj. rast entropije odrđuje pravac vremena. Ni u jednoj drugoj oblast fizike ne postoji pravac vremena. Znači vreme može da ide u bilo kom pravcu i zakoni fizike važe bez problema, samo kod rasta entropije ne.

Možda mi se priviđa ili samo snije što mi je milo ali mislim da smo već imali blogove na tu temu.
Gefterica ???

Amanda Gefter. Odgovor je bio namenjen Docsu, pošto iz pouzdanih izvora znam da ima tu knjigu, da li je čita ne znam.
docsumann docsumann 19:18 17.11.2023

Re: amandman

Amanda Gefter. Odgovor je bio namenjen Docsu, pošto iz pouzdanih izvora znam da ima tu knjigu, da li je čita ne znam.


naravno.

još nomad

a što se ontološke prirode prostora i vremena tiče meni se dopada analogija koju je povukao Donald Hofman - oni su samo interfejs na našem (mentalnom) ekranu preko kojeg mi intereagujemo sa dubljom stvarnošću (integrisanim elektornkim kolima, hardverom...)

PS kniga mi je ostala u sjećanja upravo po zanimljivim, novouglastim, pogledima na probleme prostora, vremena, teoriju relativiteta...
nask nask 20:17 17.11.2023

Re: amandman

PS kniga mi je ostala u sjećanja upravo po zanimljivim, novouglastim, pogledima na probleme prostora, vremena, teoriju relativiteta...

Mission accomplished, što se mene tiče.
promoter promoter 20:26 17.11.2023

Re: amandman

docsumann
Amanda Gefter. Odgovor je bio namenjen Docsu, pošto iz pouzdanih izvora znam da ima tu knjigu, da li je čita ne znam.


naravno.

još nomad

a što se ontološke prirode prostora i vremena tiče meni se dopada analogija koju je povukao Donald Hofman - oni su samo interfejs na našem (mentalnom) ekranu preko kojeg mi intereagujemo sa dubljom stvarnošću (integrisanim elektornkim kolima, hardverom...)

PS kniga mi je ostala u sjećanja upravo po zanimljivim, novouglastim, pogledima na probleme prostora, vremena, teoriju relativiteta...

Meni su ta sva poređenja tanka.
Istina, postoje objektivna ograničenje.
Jer - nije lako objašnjavati neobjašnjivo prethodno objašnjenim.
docsumann docsumann 21:53 17.11.2023

Re: amandman

pa analogije upravo tome i služe da se nasluti/približi ideja (koncept), a ne da se da precizan opis dešavanja.

mada generalno ljudi su skloni da se koriste analogijama skopčanim sa ternutnim tehnološkim tendencijama, pa se danas često rabe pojmovi kao simulacija, kodovi i sl.
u nekim ranijim vremenima kad je mehanika bila carica primjenjene znanosti Dekart i njemu slični nosili su se idejom da je kosmos veliki mehanički sklop i ako su poznati početni parametri (pozicija, mas, sile i početno stanje) nekog tijela moglo bi se odrediti njegovo stanje u bilo kom narednom trenutku.
bilo je to zlatno dobba determinizma.

kasnije su analogijama umni ljudi posezale i za termodiunamikom i sličnim novotarijama...
docsumann docsumann 22:00 17.11.2023

Re: amandman

nask
PS kniga mi je ostala u sjećanja upravo po zanimljivim, novouglastim, pogledima na probleme prostora, vremena, teoriju relativiteta...

Mission accomplished, što se mene tiče.


kako stoji njena pozicijia u akademskim krugovima danas, ako ti je poznato, rad sam čuti?

da li su njene ideje imale značajnijeg odjeka ili su ostale tek kao trag još jednog originalnog razmišljan ja o navedenim problemima, ovog puta od strane nadahnute autodidatkinje
amika amika 22:05 17.11.2023

Re: amandman

što se ontološke prirode prostora i vremena tiče meni se dopada analogija koju je povukao Donald Hofman - oni su samo interfejs na našem (mentalnom) ekranu preko kojeg mi intereagujemo sa dubljom stvarnošću (integrisanim elektornkim kolima, hardverom...)


Како interfejs na našem (mentalnom) ekranu објашњава комуникацију између група људи или стадион са 50.000 посетилаца?
nask nask 22:52 17.11.2023

Re: amandman

da li su njene ideje imale značajnijeg odjeka ili su ostale tek kao trag još jednog originalnog razmišljan ja o navedenim problemima, ovog puta od strane nadahnute autodidatkinje

Ne znam. Znam samo da i dalje piše za razne onlajn i štampane medije.
docsumann docsumann 22:59 17.11.2023

Re: amandman

amika
što se ontološke prirode prostora i vremena tiče meni se dopada analogija koju je povukao Donald Hofman - oni su samo interfejs na našem (mentalnom) ekranu preko kojeg mi intereagujemo sa dubljom stvarnošću (integrisanim elektornkim kolima, hardverom...)


Како interfejs na našem (mentalnom) ekranu објашњава комуникацију између група људи или стадион са 50.000 посетилаца?


upravo tako
docsumann docsumann 16:45 18.11.2023

Re: amandman

docsumann
amika
što se ontološke prirode prostora i vremena tiče meni se dopada analogija koju je povukao Donald Hofman - oni su samo interfejs na našem (mentalnom) ekranu preko kojeg mi intereagujemo sa dubljom stvarnošću (integrisanim elektornkim kolima, hardverom...)


Како interfejs na našem (mentalnom) ekranu објашњава комуникацију између група људи или стадион са 50.000 посетилаца?


upravo tako


mislim da sam ovdje ostao nedorečen.

po Hofmanu sve pojave iz "realnog" svijeta su ikonice na interfejsu.
osnovna premisa na koju oj on bazira svoju teoriju je da mi nismo evolucioni brušeni da spoznajemo pravu zbilju već da preživimo.
ovo je on pokupio iz matematičkih modela evolucije kojim se kao profesionalac -naučnik bavio.
promoter promoter 17:29 18.11.2023

Re: amandman

docsumann
docsumann
amika
što se ontološke prirode prostora i vremena tiče meni se dopada analogija koju je povukao Donald Hofman - oni su samo interfejs na našem (mentalnom) ekranu preko kojeg mi intereagujemo sa dubljom stvarnošću (integrisanim elektornkim kolima, hardverom...)


Како interfejs na našem (mentalnom) ekranu објашњава комуникацију између група људи или стадион са 50.000 посетилаца?


upravo tako


mislim da sam ovdje ostao nedorečen.

po Hofmanu sve pojave iz "realnog" svijeta su ikonice na interfejsu.
osnovna premisa na koju oj on bazira svoju teoriju je da mi nismo evolucioni brušeni da spoznajemo pravu zbilju već da preživimo.
ovo je on pokupio iz matematičkih modela evolucije kojim se kao profesionalac -naučnik bavio.

Ma!
Bilo ko odvali neku glupost i mi (smrtnici) se oduševimo kako je taj neko pametan.
Mene je ranije čudila ta želja pojedinaca da nešto iskažu na način da to niko ne razume.
U čemu je tu problem?
docsumann docsumann 18:24 18.11.2023

Re: amandman

promoter
docsumann
docsumann
amika
što se ontološke prirode prostora i vremena tiče meni se dopada analogija koju je povukao Donald Hofman - oni su samo interfejs na našem (mentalnom) ekranu preko kojeg mi intereagujemo sa dubljom stvarnošću (integrisanim elektornkim kolima, hardverom...)


Како interfejs na našem (mentalnom) ekranu објашњава комуникацију између група људи или стадион са 50.000 посетилаца?


upravo tako


mislim da sam ovdje ostao nedorečen.

po Hofmanu sve pojave iz "realnog" svijeta su ikonice na interfejsu.
osnovna premisa na koju oj on bazira svoju teoriju je da mi nismo evolucioni brušeni da spoznajemo pravu zbilju već da preživimo.
ovo je on pokupio iz matematičkih modela evolucije kojim se kao profesionalac -naučnik bavio.

Ma!
Bilo ko odvali neku glupost i mi (smrtnici) se oduševimo kako je taj neko pametan.
Mene je ranije čudila ta želja pojedinaca da nešto iskažu na način da to niko ne razume.
U čemu je tu problem?


ne znam šta je tu nerazumljivo. Hofman svoje ideje iznosi vrlo jasno i slikovito.
al ok ti znaš na neviđeno, ništa novo.


promoter promoter 18:36 18.11.2023

Re: amandman

docsumann
promoter
docsumann
docsumann
amika
što se ontološke prirode prostora i vremena tiče meni se dopada analogija koju je povukao Donald Hofman - oni su samo interfejs na našem (mentalnom) ekranu preko kojeg mi intereagujemo sa dubljom stvarnošću (integrisanim elektornkim kolima, hardverom...)


Како interfejs na našem (mentalnom) ekranu објашњава комуникацију између група људи или стадион са 50.000 посетилаца?


upravo tako


mislim da sam ovdje ostao nedorečen.

po Hofmanu sve pojave iz "realnog" svijeta su ikonice na interfejsu.
osnovna premisa na koju oj on bazira svoju teoriju je da mi nismo evolucioni brušeni da spoznajemo pravu zbilju već da preživimo.
ovo je on pokupio iz matematičkih modela evolucije kojim se kao profesionalac -naučnik bavio.

Ma!
Bilo ko odvali neku glupost i mi (smrtnici) se oduševimo kako je taj neko pametan.
Mene je ranije čudila ta želja pojedinaca da nešto iskažu na način da to niko ne razume.
U čemu je tu problem?


ne znam šta je tu nerazumljivo. Hofman svoje ideje iznosi vrlo jasno i slikovito.
al ok ti znaš na neviđeno, ništa novo.



Kakva, bre, jasnoća da su 'pojave iz 'realnog' sveta samo ikonice na interfejsu'?
Šta je tu jasnoća?
docsumann docsumann 19:21 18.11.2023

Re: amandman

promoter
docsumann
promoter
docsumann
docsumann
amika
što se ontološke prirode prostora i vremena tiče meni se dopada analogija koju je povukao Donald Hofman - oni su samo interfejs na našem (mentalnom) ekranu preko kojeg mi intereagujemo sa dubljom stvarnošću (integrisanim elektornkim kolima, hardverom...)


Како interfejs na našem (mentalnom) ekranu објашњава комуникацију између група људи или стадион са 50.000 посетилаца?


upravo tako


mislim da sam ovdje ostao nedorečen.

po Hofmanu sve pojave iz "realnog" svijeta su ikonice na interfejsu.
osnovna premisa na koju oj on bazira svoju teoriju je da mi nismo evolucioni brušeni da spoznajemo pravu zbilju već da preživimo.
ovo je on pokupio iz matematičkih modela evolucije kojim se kao profesionalac -naučnik bavio.

Ma!
Bilo ko odvali neku glupost i mi (smrtnici) se oduševimo kako je taj neko pametan.
Mene je ranije čudila ta želja pojedinaca da nešto iskažu na način da to niko ne razume.
U čemu je tu problem?


ne znam šta je tu nerazumljivo. Hofman svoje ideje iznosi vrlo jasno i slikovito.
al ok ti znaš na neviđeno, ništa novo.



Kakva, bre, jasnoća da su 'pojave iz 'realnog' sveta samo ikonice na interfejsu'?
Šta je tu jasnoća?


amo još jednom, s kredom u boji.

kao što mi s računarom komuniciramomo preko ikonica (koje simbolišu procese koji se odvijaju u hardveru. tj. mi ne unosimo podatke direktno u elekronska kola i mjenjamo njihova stanja, već služeći se programima i aplikacijama, dostupne nam na ekranu kao navedene ikonice)
e tako u svakodnevnom životu ne sagledavamo istinsku stvarnost već se susrećemo s objektima kojima nam je ta stvarnost predstavljena.
ti objekti, pojave, sile, čestice, ljudi, životinje...to su samo ikonice sveopšteg interfejsa koji stoji između nas i hardvera (istinske/dublje realnosti).*


* uputsvo za čitanje predhodnog pasusua: čitati ovo kao analogiju&alegoriju a ne kao opis egzaktnog mehanizma dešavanja.


promoter promoter 21:00 18.11.2023

Re: amandman

docsumann
promoter
docsumann
promoter
docsumann
docsumann
amika
što se ontološke prirode prostora i vremena tiče meni se dopada analogija koju je povukao Donald Hofman - oni su samo interfejs na našem (mentalnom) ekranu preko kojeg mi intereagujemo sa dubljom stvarnošću (integrisanim elektornkim kolima, hardverom...)


Како interfejs na našem (mentalnom) ekranu објашњава комуникацију између група људи или стадион са 50.000 посетилаца?


upravo tako


mislim da sam ovdje ostao nedorečen.

po Hofmanu sve pojave iz "realnog" svijeta su ikonice na interfejsu.
osnovna premisa na koju oj on bazira svoju teoriju je da mi nismo evolucioni brušeni da spoznajemo pravu zbilju već da preživimo.
ovo je on pokupio iz matematičkih modela evolucije kojim se kao profesionalac -naučnik bavio.

Ma!
Bilo ko odvali neku glupost i mi (smrtnici) se oduševimo kako je taj neko pametan.
Mene je ranije čudila ta želja pojedinaca da nešto iskažu na način da to niko ne razume.
U čemu je tu problem?


ne znam šta je tu nerazumljivo. Hofman svoje ideje iznosi vrlo jasno i slikovito.
al ok ti znaš na neviđeno, ništa novo.



Kakva, bre, jasnoća da su 'pojave iz 'realnog' sveta samo ikonice na interfejsu'?
Šta je tu jasnoća?


amo još jednom, s kredom u boji.

kao što mi s računarom komuniciramomo preko ikonica (koje simbolišu procese koji se odvijaju u hardveru. tj. mi ne unosimo podatke direktno u elekronska kola i mjenjamo njihova stanja, već služeći se programima i aplikacijama, dostupne nam na ekranu kao navedene ikonice)
e tako u svakodnevnom životu ne sagledavamo istinsku stvarnost već se susrećemo s objektima kojima nam je ta stvarnost predstavljena.
ti objekti, pojave, sile, čestice, ljudi, životinje...to su samo ikonice sveopšteg interfejsa koji stoji između nas i hardvera (istinske/dublje realnosti).*


* uputsvo za čitanje predhodnog pasusua: čitati ovo kao analogiju&alegoriju a ne kao opis egzaktnog mehanizma dešavanja.



Ma!
solo solo 11:00 18.11.2023

Kako god

Mreti se mora kad tad.

Samo je strah sve veći približavanjem vremena istog.



p.s.

zoja444 zoja444 12:38 18.11.2023

Re: Kako god

da li ubice imaju strah od smrti? misle li da ce i oni umreti?
solo solo 12:46 18.11.2023

Re: Kako god

da li ubice imaju strah od smrti? misle li da ce i oni umreti?


Da li prostitutke i porno glumice/glumci uživaju u sexu na poslu?

Ima mnogo interesantnih tema za blogovanje zar ne Zoki?
zoja444 zoja444 13:11 18.11.2023

Re: Kako god

ima, ima mnogo tema ali nece pa nece. e, sad o porno iskustvima sumnjam da ima zainteresovanih. male su sanse da takvi prate ovaj blog.
mentol mentol 13:27 18.11.2023

Re: Kako god

solo

Samo je strah sve veći približavanjem vremena istog.

Nije to nista strašno:)
zoja444 zoja444 13:46 18.11.2023

Re: Kako god

mentol, kako znas da nije strasno? umro si i povampirio se?
promoter promoter 14:44 18.11.2023

Re: Kako god

zoja444
ima, ima mnogo tema ali nece pa nece. e, sad o porno iskustvima sumnjam da ima zainteresovanih. male su sanse da takvi prate ovaj blog.

Onda pričajmo o seksu.
Gde je, u stvari, granica kada seks prelazi u pornografiju?
zoja444 zoja444 15:02 18.11.2023

Re: Kako god

haha ja necu o sexu. ti se brzo palis a endzika odmah dobija nervni slom. ovo je javni prostor. pusti sola. on je piroman.
amika amika 15:19 18.11.2023

Re: Kako god

zoja444
haha ja necu o sexu. ti se brzo palis a endzika odmah dobija nervni slom. ovo je javni prostor. pusti sola. on je piroman.


Шта повезује сто писаца, попут Хомера и Сапфо, Шекспира и Сервантеса, Бодлера и Поа, Толстоја и Чехова…? Еротске странице из њихових највећих дела, настале у машти хрватског писца Ивана Кушана. Избор сто празнина које су писци оставили у својим делима, прећутавши еротске моменте у својим прозама и поезији

Иван Кушан је био хрватски академик, према томе ово је и академско издање
zoja444 zoja444 15:28 18.11.2023

Re: Kako god

hehe amika. ovde ima taboo tema. opustili se malo neki oko debate o struji i zenskim grudima. sve na akademskom nivou. jos smo u fazi da su nas donele rode.
zoja444 zoja444 16:47 18.11.2023

Re: Kako god

sa nekim muskarcima sam pristajala na los sex samo zbog smejanja, poljubaca, zagrljaja... te vrste radosti. nikada nisu saznali.
solo solo 17:22 18.11.2023

Re: Kako god

Gde je, u stvari, granica kada seks prelazi u pornografiju?


U grafiji
solo solo 17:25 18.11.2023

Re: Kako god

pusti sola. on je piroman.


I to žešći.

solo solo 17:27 18.11.2023

Re: Kako god

sa nekim muskarcima sam pristajala na los sex samo zbog smejanja, poljubaca, zagrljaja... te vrste radosti. nikada nisu saznali.


Bolje i loš sex nego loša plata.
promoter promoter 17:31 18.11.2023

Re: Kako god

zoja444
sa nekim muskarcima sam pristajala na los sex samo zbog smejanja, poljubaca, zagrljaja... te vrste radosti. nikada nisu saznali.

Nema lošijeg seksa od nemanja seksa.
solo solo 17:39 18.11.2023

Re: Kako god

Nema lošijeg seksa od nemanja seksa.


Definiši sex.

Mislim, pojasni
promoter promoter 18:38 18.11.2023

Re: Kako god

solo
Nema lošijeg seksa od nemanja seksa.


Definiši sex.

Mislim, pojasni

Seks ti je sličan onome što muškarci rade desnicom (ili levicom), a žene prstima ili koječime.
Mislim, tako su i meni objasnili.
solo solo 18:41 18.11.2023

Re: Kako god

Seks ti je sličan onome što muškarci rade desnicom (ili levicom), a žene prstima ili koječime.
Mislim, tako su i meni objasnili.


Aaaaa to.

iskusno.
zoja444 zoja444 19:10 18.11.2023

Re: Kako god

auuu, nepotpuna definicija. fali tu nesto. crni carli, sta ce ti zena reci.
amika amika 19:28 18.11.2023

Re: Kako god

zoja444
hehe amika. ovde ima taboo tema. opustili se malo neki oko debate o struji i zenskim grudima. sve na akademskom nivou. jos smo u fazi da su nas donele rode.


Изненађен сам, заиста академска дискусија на нивоу основних појмова. Роде? Французи кажу да су нађени у купусу, ваљда имају мањак рода. Или су роде привилегија небеског народа? Шта о томе кажу Немци, Енглези, Африка...? Тражио сам по Гуглу и само ово нашао:
Ima jedan vic. Djaci u skoli trebali da napisu sastav o svojoj porodici i kako su se rodili. Dolazi mali Perica kuci i redom.
Deda, kako si se ti rodio?
Donela me roda.
A ti mama?
I mene je donela roda?
A ja?
I tebe je donela roda.
Cita perica sastav sa zakljuckom:
Prema poslednjim istrazivanjima u nasoj porodici se u poslednje tri generacije niko nije rodio na normalan nacin
solo solo 20:32 18.11.2023

.


Da,sve je lepo počelo i onda je sve otišlo u pičku matere svoje.

Ovo beše blog o vremenu?

Da. Sve u svoje vreme. In Time.




Dete drago, s vremenom, videćeš crtu
Crtu povučenu između dobra i zla
Vidi tog slepca, on puca po svetu
Meci fijuču i danak uzimaju

Ako si bio loš, kladim se da jesi
A tebe nije pogodilo leteće olovo
Bolje zatvori oči, bolje sagni glavu
Sačekaj rikošet, da

Dete drago, s vremenom, videćeš crtu
Crtu povučenu između dobrih među nama i loših među nama
Vidi tog slepca, što puca po svetu
Meci fijuču, sve redom ubijaju

Ako si bio loš, kladim se da jesi
kladim se da si bio đubre, tebe nije pogodilo leteće olovo
Bolje zatvori oči, bolje sagni glavu
Sačekaj rikošet, da
…Moram da te čujem kako pevaš
https://lyricstranslate.com
zoja444 zoja444 21:03 18.11.2023

Re: .

amika, sta kaze ji-djing na dugorocnu prognozu? ako vas ne mrzi da pitate. solo me je asocirao sa kom.
amika amika 21:17 18.11.2023

Re: .

Ovo beše blog o vremenu?

Da. Sve u svoje vreme. In Time.


Блог је захватила ентропија и свела га на елементарно. Још један доказ њене моћи
amika amika 21:26 18.11.2023

Громовита Зоја

zoja444
amika, sta kaze ji-djing na dugorocnu prognozu? ako vas ne mrzi da pitate. solo me je asocirao sa kom.


POVRATAK

Dobili ste heksagram koji se sastoji od elemenata groma i zemlje. Ovo je kombinacija koja simbolizuje uspeh i predstavlja nov početak. Nalazite se u fazi oporavka od nekog neuspeha ili nakon iscpljenosti radom. Sada ste puni energije i čekate da nastupi momenat u kome bi vaše snage došle do izražaja..

Благо вама, у Ји Ђинг је на вашој страни...






zoja444 zoja444 21:31 18.11.2023

Re: .

da. na elementarno. na zivot. da li sami ubrzavamo vreme ili je ipak sve na vreme?
zoja444 zoja444 21:37 18.11.2023

Re: .

haha mislim da je ji-djingu do sprdnje veceras. ima li knjiga mudrosti i tu karakteristiku?
solo solo 22:03 18.11.2023

Re: .

da. na elementarno. na zivot. da li sami ubrzavamo vreme ili je ipak sve na vreme?


Zoki - sveto trojstvo: use,nase i podase.

Sve između su ljudi izmislili da im prođe vreme.

Pa i muziku.



p.s.

zoja444 zoja444 22:29 18.11.2023

Re: .

solo, po milijarditi put, ne zovi me zoki jer zoki nisam i jer cu ja tebe zvati laza. jel ti poenta da mi pokvaris dan? jbm
solo solo 08:01 19.11.2023

Re: .

solo, po milijarditi put, ne zovi me zoki jer zoki nisam i jer cu ja tebe zvati laza. jel ti poenta da mi pokvaris dan? jbm


Može Laza - lepo ime.
zoja444 zoja444 09:27 19.11.2023

Re: .

hahaha solo, debilu.
promoter promoter 11:47 19.11.2023

Re: .

zoja444
hahaha solo, debilu.

Solo nije debil!
Nisi u pravu!
zoja444 zoja444 11:53 19.11.2023

Re: .

carli, ja mu to tepam. interblogovsko sprdanje. solo, ako te povredjujem, reci jao.
solo solo 12:28 19.11.2023

Re: .

carli, ja mu to tepam. interblogovsko sprdanje. solo, ako te povredjujem, reci jao.


Njaooooooo!

Opušteno Zoki mi smo naši.
promoter promoter 14:22 19.11.2023

Re: .

zoja444
carli, ja mu to tepam. interblogovsko sprdanje. solo, ako te povredjujem, reci jao.

Ja se uplašio!
solo solo 22:23 18.11.2023

Da, Zoja


Šta misliš da li Đoković,Nadal ili bilo ko od majmunčića što udaraju lopticu preko mreže imaju problem sa bojlerom i vrućom vodom?

Pa ti sad vidi da li si ukapirala život.

I sjebala svoje vreme.

A ima nas - nisi usamljena.
zoja444 zoja444 22:45 18.11.2023

Re: Da, Zoja

solo, nisam sjebala zivot. zivela sam malo kako sam ja htela, malo kako drugi. kakav je, takav je, moj je.
solo solo 22:56 18.11.2023

Re: Da, Zoja

solo, nisam sjebala zivot. zivela sam malo kako sam ja htela, malo kako drugi. kakav je, takav je, moj je.


Jes' vala.
solo solo 07:43 19.11.2023

.




"Времена су увек иста, само се газде и шанкери мењају"


amika amika 09:45 19.11.2023

Re: .Цитат

"Времена су увек иста, само се газде и шанкери мењају"


Види чуда, постао сам цитиран писац. То је реченица зезатора Радета из мог романа Насељавање Византије, има и е-издање у 112 наставака. Па сад кад од 100.000 речи остану само 10 да ли је то успех или катастрофа тоталис?
zoja444 zoja444 10:40 19.11.2023

Re: .Цитат

zavisi da li ste skroman covek ili megaloman. ja sam sad prvi put procitala tih 10 reci. onda je to uspeh.
solo solo 12:30 19.11.2023

Re: .Цитат

Па сад кад од 100.000 речи остану само 10 да ли је то успех или катастрофа тоталис?


Sažimanje vremena.
amika amika 14:05 19.11.2023

Re: .Цитат

ja sam sad prvi put procitala tih 10 reci. onda je to uspeh.


... и сазнали за аутора. А тај Раде, бољи је од мене, он би вам се свидео.
amika amika 14:07 19.11.2023

Re: .Цитат

solo
Па сад кад од 100.000 речи остану само 10 да ли је то успех или катастрофа тоталис?


Sažimanje vremena.


Прави одоговор. У сажимању времена остао је само цитат мало познатог писца Амике - како то моћно звучи.
zoja444 zoja444 14:21 19.11.2023

Re: .Цитат

amika, unistili su me romani. taman sam pomislila da sam odavno ubila romanticarku u sebi, kad opa, ona ozivela. a ne zelim to.
amika amika 14:38 19.11.2023

Re: .Цитат

zoja444
amika, unistili su me romani. taman sam pomislila da sam odavno ubila romanticarku u sebi, kad opa, ona ozivela. a ne zelim to.


Прочитај ову књигу и ромамнтика ће нестати као лањски снег - најбољи руски писац а можда и светски. Није порнографија, има нешто еротике, а остало је phuck_10+++++


solo solo 14:44 19.11.2023

Re: .Цитат

мало познатог писца Амике


Jednog dana možda bude veliki pisac.

Ko to zna.

Dešavalo se.

Neki drugi će da naplate



p.s.

Neki novi Tasa će Amiku da predaje kao lektiru.

Možda.

Eto želim ti to radi ravnoteže u svemiru.
solo solo 14:58 19.11.2023

Zorice lakše je ovako

amika, unistili su me romani. taman sam pomislila da sam odavno ubila romanticarku u sebi, kad opa, ona ozivela. a ne zelim to.



IPhuck 10
Ako ste mislili da vas od Peljevina više ništa ne može začuditi – grdno ste se prevarili!

U novom romanu iPhuck10, ovaj najtalentovaniji pisac današnjice vozi vas kao najvrtoglavijim karuselom kroz čitav 21. vek, i onaj koji se dogodio i onaj koji će se tek dogoditi.

Gradeći sliku bliske budućnosti u kojoj će ljudi biti u saživotu sa veštačkom inteligencijom, Peljevin ubada sva bolna mesta našeg vremena. Usamljenički „singl“ životi i otuđeni odnosi koje smo kao civilizacija svesrdno izgrađivali od kraja 20. veka, planetarna histerija zbog tehnološke revolucije, jalova i isprazna umetnost i „diskurzivna“ književnost koje su zatrpavale svet, ostavljaju, u Peljevinovoj viziji, porazne posledice u skoroj budućnosti u vidu čarobne spravice, bolje od svih ajpodova i ajfona našeg vremena – ajfaka 10.

Burna ljubavna veza glavne junakinje, falsifikatorke digitalnih umetnina, i policijskog algoritma oličenog u najčuvenijeg policijskog istražitelja ruske književnosti, Dostojevskovog Porfirija Petroviča, ne samo da čitaoca, prema obrascima detektivskih romana, dovodi do napetosti, već neprimetno, kroz smeh, parodiju i ironiju, postavlja pitanje o smislu života i postojanja koje svekolika umetnost postavlja već 2000 godina.

Iako je ovim romanom Peljevin izrekao bespoštednu kritiku čovečanstva i opomenuo ga kako zastrašujuće izgleda put kojim je krenulo, urnebesnim humorom a umirujućim tonovima u finalu naracije, on ipak pokazuje ljubav i divljenje prema ljudskom biću, pozivajući nas sve da se vratimo svojoj suštini, svojoj ljudskosti.
zoja444 zoja444 15:19 19.11.2023

Re: Zorice lakše je ovako

parafraziram drugaricu o smislu zivota: rodis se, udas, kiselis kupus nekih 40x i umres.
razmisljam razmisljam 18:32 19.11.2023

Re: Zorice lakše je ovako

zoja444
parafraziram drugaricu o smislu zivota


Цитирам кумовског кума. Пре прилично година, када су купили нови тепих за дневну собу рекао је:Још један тепих и оде живот.
amika amika 18:35 19.11.2023

Re: .Цитат

Neki novi Tasa će Amiku da predaje kao lektiru.

Možda.

Eto želim ti to radi ravnoteže u svemiru.


Хвала на лепој жељи, али неће. Свемиром влада ентропија, неће бити равнотеже док ентропија све не растури и устали на 37 степени. Ја ћу бити у групи од око 500.000 писаца из каменог доба вештачке интелигенције. А њихов представник ће бити Виктор Пељевин.
amika amika 19:07 19.11.2023

Re: Zorice lakše je ovako

rodis se, udas, kiselis kupus nekih 40x i umres.


Има боља варијанта: удаш и разведеш 2-3х и око 40х натераш мужеве да киселе купус.
zoja444 zoja444 10:08 20.11.2023

Re: Zorice lakše je ovako

amika, ako je ljubav da zena n a t e r a muskarca da kiseli kupus, koji ce uzgred i on jesti, onda ja vise u ljubav ne verujem.
promoter promoter 11:09 20.11.2023

Re: Zorice lakše je ovako

zoja444
amika, ako je ljubav da zena n a t e r a muskarca da kiseli kupus, koji ce uzgred i on jesti, onda ja vise u ljubav ne verujem.

Kiseli kupus je zakon!
amika amika 12:09 20.11.2023

Re: Zorice lakše je ovako

zoja444
amika, ako je ljubav da zena n a t e r a muskarca da kiseli kupus, koji ce uzgred i on jesti, onda ja vise u ljubav ne verujem.


Ако је спреман на заједнички живот сам ће то урадити на једну-две напомене. А у љубАВИ се не мисли на кисели купус, он тада не постоји.
zoja444 zoja444 12:39 20.11.2023

Re: Zorice lakše je ovako

a sta postoji?
promoter promoter 13:23 20.11.2023

Re: Zorice lakše je ovako

amika
zoja444
amika, ako je ljubav da zena n a t e r a muskarca da kiseli kupus, koji ce uzgred i on jesti, onda ja vise u ljubav ne verujem.


Ако је спреман на заједнички живот сам ће то урадити на једну-две напомене. А у љубАВИ се не мисли на кисели купус, он тада не постоји.

Ali!
Dobro ukiseljen kupis pomaže da ljubav bude harmoničnija.
amika amika 18:59 20.11.2023

Re: Zorice lakše je ovako

zoja444
a sta postoji?


Сами сте написали негде горе: радост, загрљаји, пољупци. Лош секс и много заблуда да ће све бити боље, лепше. Ми прелазимо из заблуде у заблуду, нада нас држи живим и спремним за ново. Ентропију живота побеђујемо новом и новијом надом.
amika amika 19:03 20.11.2023

Re: Zorice lakše je ovako

Dobro ukiseljen kupis pomaže da ljubav bude harmoničnija.


А тек сарме! У касним годинама то је замена за оргазам-
solo solo 20:22 20.11.2023

Re: Zorice lakše je ovako

Ентропију живота побеђујемо новом и новијом надом.


Nada poslednja umire!
zoja444 zoja444 07:56 21.11.2023

Re: Zoja lakše je ovako

ja jedem sarme sa crnim lukom i sremskim sirom.
amika amika 08:03 21.11.2023

Re: Zorice lakše je ovako

Nada poslednja umire!

НАДА је вечна, она никад не умире

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana