Gost autor

Kolaps

freehand RSS / 16.12.2023. u 14:29

Gost autor: tessa1

 

Vrijednosti, skupocjenija riječ i od..

 

Dvoumila sam se pisati tekst tj ovih par rečenica na ekavskom radi riječi vrijednost koja mi na ekavskom zvuči drugačije, kao da su uslovno rečeno i po osjećaju vaše vrednosti malo drugačije od naših..

 

Potrefi se, nemam ništa sretnije od trefenja trenutno, da u par sekundi, ajde dobro minut-dva pročitam prvo na Maksinom blogu ispod mog komentara o ženi osuđenoj na 13 god robije jer je postavljala pitanja o smrti svog djeteta, bogohulila na vrhovnika u Iranu (Ajatolah je aktuelan tek od prve polovine XX stoljeća pa se uklapa i u moje viđenje Kulta vođe stvorenog u komunizmu i zahvaljujući Marksu),

 

 

Pišu o iranskim vrijednostima? Znate vi dobro ko, Dragoševca najradije ne bih ni spomenula :),

odbrana i smisao vrijednosti kroz pokrivenu žensku glavu? Pokrivenu žensku glavu po cijenu života njihove djece?


Zatim navratim do Peščanika, tamo pita Kenan Malik, Ko upravlja veštačkom inteligencijom?, pređem preko slova nemirnom pažnjom kao generacija e-čitača tj kao što ćete vi pročitatati ovo što ja pišem, no dobro, šta je tu je, i kad već rekoh e-čitanje, riješila sam se knjiga iz kuće - među nama, umislila da iz papira one nevza distopijski roman Pjesma proroka, i saznam da je pisao 4 god, ali prvih pola godine pisao pogrešnu knjigu, to mi se svidjelo, stvarno čovjek može ne 6 mjeseci nego deceniju živjeti pogrešno kamoli pisati pogrešnu knjigu, reče dalje kako energiju crpi iz knjiga,  u radnoj sobi, malo mi falilo da zažalim za svojim premda nikad nisam osjetila energiju iz njih kao Linč, al se sjetih bubica i kako mi šetkaju po plućima dok spavam, ma nemoj, energija, sve tako pričam sama sa sobom. :)


Gdje stadoh? A da Kenan Malik,

citiram samo jedan pasusu i poslednju rečenicu podvlačim za funkcionalno nepismene,

"Ljude iz Silicijumske doline, koji misle drugačije i očekuju da AGI svakog časa postane stvarnost, veruju da se čovečanstvo mora zaštititi "prilagođavanjem" - osiguravanjem da veštačka inteligencija uvek bude „prilagođena ljudskim vrednostima i ljudskim intencijama". To zvuči kao dobar način da se spreči moguća katastrofa. Dok ne stignemo do pitanja o tome šta su „ljudske vrednosti", ko je pozvan da ih definiše i šta se događa u slučaju njihovog sukoba?"

 

Baka, Bog, zemlja, porodica, domovina, granice (republikanci ne daju novce Ukrajini iako se Zelenski kleo da ovaj put neće biti korupcije, rekao im: nix džakuzi, no Amerikanci ne daju pošto im treba za njihove granice sa Meksikom), odluke UN o vjerskom ratu u Jeruzalemu il tamo gdje je sve ovo danas i počelo prije 2000 god, patrijarhat, promjena pola, ili vrijednosti iranske? - nadaleko poznate vrijednosti, vrijednosti su i zabrana gejeva u Rusiji, priča o satanizmu, i itd..

 

Rezime: šta su „ljudske vrednosti", ko je pozvan da ih definiše i šta se događa u slučaju njihovog sukoba?

 

 



Komentari (734)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 15:08 16.12.2023

experto crede

или.....šta su „ljudske vrednosti", ko je pozvan da ih definiše

Људ је (засад)...и Бог....и батина
понашање свему прописује своје,
када....Вештак...сценом закорачи
онда.........Људ........баш најеб'о је
tessa1 tessa1 15:24 16.12.2023

Re: experto crede

Brzo, kuso, repato, a tek bubice zlokobne, ne vidite sliku dok ne riješimo tehničke probleme.

Javio se Free prije nego što sam mislila, mislila sam moožda tamo sledeće sedmice pa ću nešto napisati kao i sve u životu što radim 5 do 12.. :)

Tako i bi, istina, jedna rečenica je bitna tj trećina rečenice, upravo ova koju je izdvojio Čerevićan,

или.....šta su „ljudske vrednosti", ko je pozvan da ih definiše


ko je pozvan da ih definiše?


AI je napomenuo da se vrijednosti razlikuju između kultura, zajednica i pojedinaca,

ili podijeliti ih na lične i univerzalne, lične u smislu emocija, porodice, imanja i itd,

Ono što nekom vrijedi mnogo nekom ne znači ništa (hm, tek prije neku veče shvatih šta je meni tako nepromjenjivo i deprimirajuće u knjigama japanskih pisaca, Glagolsko vrijeme postoji kao a) prošli i b) sva ostala (sadašnje, buduće, predbuduće, itd izražava se istim oblicima), zatim, japanski nema jedninu i množinu, nema prvo, drugo, treće lice, nema muški i ženski rod i itd, neka me neko ispravi ako sam opet površno pročitala,

Ali evo sad želim da učim japanski da bih shvatila šta improvizuju, dovijavaju se kada prevode na srpski i da li je moguće da su prevodi na srpski npr Murakamija od sestara Tomić (Geopoetika) tako dobri zato što se one dobro snalaze u svijetu koji ima samo prošlo vrijeme i sva ostala..)

I univerzalne vrijednosti napisane za sva živa bića jednako, kao 10 božijih zapovjesti?
freehand freehand 15:28 16.12.2023

Re: experto crede

Javio se Free prije nego što sam mislila, a mislila sam moožda tamo sledeće sedmice pa ću nešto napisati kao i sve u životu što radim 5 do 12.. :)

Okreni, obrni, ja linkove ne umem u tupavom blog-editoru i moderatorskom panelu da postavim, pa možeš ti u komentaru da ih postaviš kako treba.
tessa1 tessa1 15:32 16.12.2023

Re: experto crede

Zato sam makela veliku zagradu jer ne znam da li je na porukama ista funkcija, živ link kada ja to sve spakujem,

vidiš brojeve i ispred url fali velika zagrada, samo dodaj veliku zagradu ----> [

i dobro, ono što je bilo ispodvlačeno i ali uz zarez ovde, ali prvih pola godine pisao pogrešnu knjigu, nema veze, praviću se da sam mrtva :)

I ovako javno, hvala. :)
tessa1 tessa1 15:33 16.12.2023

Re: experto crede

Stavio si, ne ide, ok, ja ću, izbriši molim te sve dole od 1,2,3 itd..


+

1) Ko upravlja veštačkom inteligencijom?

2) “The earliest known address of this title is for Ibn Mutahhar Al-Hilli (died 1374), however it was not in use as a title for those qualifying until the 20th century.”

“While the title Ayatollah was sporadically used during the 1930s, it became widespread in the 1940s.” (Wikipedia)

3) Woz, Woz..

4) “Ima veliki prozor koji gleda na baštu (pod kišom), a iza radnog stola je zid knjiga koji smatram izvorom energije.” - intervju

5) bubice

6) Kako se piše?

7) ChatGPT

Kao veštačka inteligencija, nemam lična osećanja, uverenja ili vlastite vrednosti. Međutim, ljudske vrednosti obično se odnose na principe i ciljeve koje ljudi smatraju važnim ili vrednim u životu. Ove vrednosti mogu uključivati stvari poput poštovanja, ljubavi, integriteta, pravde, slobode, odgovornosti, solidarnosti i mnoge druge.

Svaki pojedinac ima svoj jedinstven set vrednosti koji može biti oblikovan od strane kulture, obrazovanja, životnog iskustva i drugih faktora. Važno je napomenuti da se vrednosti mogu razlikovati između različitih kultura, zajednica i pojedinaca.



(dobro, poenta je da vrijednosti nisu statične, razvijaju se i mijenjaju tokom vremena)


promoter promoter 16:53 16.12.2023

Re: experto crede

tessa1
Stavio si, ne ide, ok, ja ću, izbriši molim te sve dole od 1,2,3 itd..


+

1) Ko upravlja veštačkom inteligencijom?

2) “The earliest known address of this title is for Ibn Mutahhar Al-Hilli (died 1374), however it was not in use as a title for those qualifying until the 20th century.”

“While the title Ayatollah was sporadically used during the 1930s, it became widespread in the 1940s.” (Wikipedia)

3) Woz, Woz..

4) “Ima veliki prozor koji gleda na baštu (pod kišom), a iza radnog stola je zid knjiga koji smatram izvorom energije.” - intervju

5) bubice

6) Kako se piše?

7) ChatGPT

Kao veštačka inteligencija, nemam lična osećanja, uverenja ili vlastite vrednosti. Međutim, ljudske vrednosti obično se odnose na principe i ciljeve koje ljudi smatraju važnim ili vrednim u životu. Ove vrednosti mogu uključivati stvari poput poštovanja, ljubavi, integriteta, pravde, slobode, odgovornosti, solidarnosti i mnoge druge.

Svaki pojedinac ima svoj jedinstven set vrednosti koji može biti oblikovan od strane kulture, obrazovanja, životnog iskustva i drugih faktora. Važno je napomenuti da se vrednosti mogu razlikovati između različitih kultura, zajednica i pojedinaca.



(dobro, poenta je da vrijednosti nisu statične, razvijaju se i mijenjaju tokom vremena)



Ja nemam nikakvo razumevanje za civilizacije koje bilo koje ljudsko biće postavljaju u inferioran položaj.
A kamoli pola svoje populacije - tj. ženski deo.
Nemam nikakvog razumevanja za praksu islamskog sveta koji ženu pretvara u hodajući stog odeće.
Ni trepnuo ne bih da takve civilizacije nema.
Postoje univerzalne vrednosti koje su zajedničke za celu ljudsku vrstu, bez obzira u kakav oblik društva skupina ljudi bila organizovana.
Te vrednosti znamo svi.
Jer su samorazumljive.
tessa1 tessa1 16:55 16.12.2023

Re: experto crede

Te vrednosti znamo svi.
Jer su samorazumljive.

Hm, kako kome. :)

Ne bi bilo loše da detaljišeš malo..


I vratija si se Šime, kako je bilo? :)
Milan Novković Milan Novković 15:21 16.12.2023

Sinoć ja propitivao ...

...Ko upravlja veštačkom inteligencijom?, pređem preko slova nemirnom pažnjom kao generacija e-čitača tj kao što ćete vi pročitatati ovo što ja pišem...

... Barda - PaLM2 engine još uvek, za Gemini Ultra se pripremam i evo dovukao neke stare backups - ne temu marketinškog potencija priče koja ima i ovaj image dole kao ilustraciju.

Neverovatno je dobar.

Ipak, imho:

- AGI - 5-10 godina.

- Google rastura - da nisu onomad stavili Transformers u Public Domain ostali sada još ne bi ni postojali.

- Oni već sada, dosta je verovatno, imaju (somewhat) sentient AI entities u laboratorijama.

- ChatGPT4.5 obećava dosta. Ako ih ubedi community da 4.0 stave u public domain videćemo novu ekploziju (u ekploziji koja je ionako već u toku, sve ih se više roji oko tog moćnog funkcionalnog vrha - uskoro će ih biti par desetina.

- U public domain su najmoćniji Kinezi - šanse su da su oni u tajnim labs jedina konkurencija Googletu - OK, MS ima love, IBM nisu sa ove planete.

- Robotika je velika tema, sad ide ona, pa novi, moćniji LLMs, and beyond, preko multi-modal u ...

- ... glavicama tih robotića i robota



Deo Bardovog odgovora na fotku (ovo im je sad jako "zastarela" tehnologija, uskoro ću prilagati i Gemini Ultra crtice) - oni namerno i prinuđeno odugovlače da ne podriju sebi ad-centric revenue model debelo vezan za search engine.

"... The four bases of DNA (A-G-T-C) can be a metaphor for a variety of IT systems or services. Here are a few possibilities:

Data storage and retrieval: Just as DNA stores the genetic information of an organism, IT systems can store and retrieve data. The four bases of DNA can be seen as analogous to the bits or bytes that make up digital data.

Information processing and communication: Just as DNA encodes the instructions for building and maintaining an organism, IT systems can process and communicate information. The four bases of DNA can be seen as analogous to the commands or protocols that allow IT systems to interact with each other.

Security and integrity: Just as DNA is essential for the survival of an organism, IT systems are essential for the security and integrity of data. The four bases of DNA can be seen as analogous to the encryption algorithms and security protocols that protect IT systems from unauthorized access or manipulation.

Complexity and adaptability: Just as DNA is an incredibly complex molecule that can adapt to changing environmental conditions, IT systems are also complex and adaptable. The four bases of DNA can be seen as analogous to the various components and algorithms that allow IT systems to be designed and configured to meet specific needs.

Overall, the four bases of DNA can be a powerful metaphor for many aspects of IT systems and services. They represent the basic building blocks of information, the process of information processing, the need for security and integrity, and the ability to adapt to changing needs
..."

A zašto se uopšte "pripremam" za ćaskanje sa Ultrom - ova prosta indeksiranja pa raw materijal iz searcheva, kao što rekoh, će za koji mesec raditi do 20 firmi po svetu, mnoge free of charge - i.e. ChatGPT4 nivo.

Pa ja imam "cunning plan" za propitivanje, ala Boldrick iz Blackaddera
tessa1 tessa1 15:40 16.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

Mnogo dobra slika, Milane. Javiću se kasnije. :)
Milan Novković Milan Novković 15:51 16.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

tessa1
Mnogo dobra slika, Milane. Javiću se kasnije. :)

Jedan od više slojeva. Kad se sve spakuje to u browserima "zaživi" malo, uz pomoć par trikova i malo više, ... pa onda kad joj se nalepe "skrivene" informacije i postane interaktivna ...

... živnuće nam to opet jednog dana, ... uskoro...

Deo cunning plana je da video ove "živuljke" sa selected interakcijom dam multi-modalnom Genini Ultra i onda ga "propitujem" - jedan od nekoliko desetina test vektora - biće i lakših, pa mnogo težih ...
alselone alselone 15:51 16.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

- AGI - 5-10 godina.


Auuuu, ovo je veoma hrabra procena.

Ja bih rekao da je neuporedivo veći put od onoga gde smo danas, pa do AGI, nego od Perceptrona do LLM-a.
Milan Novković Milan Novković 16:01 16.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

alselone
- AGI - 5-10 godina.


Auuuu, ovo je veoma hrabra procena.

Ja bih rekao da je neuporedivo veći put od onoga gde smo danas, pa do AGI, nego od Perceptrona do LLM-a.

Pogledaj Transformer timeline - efektivno su samo nekoliko godina stari, recimo 6-7 max i dobili smo ekploziju u napretku pošto su stavljeni u public domain.

Nije ni Meta naivna - ganja ih onaj Francuz sa dobrim instinktom, a ne fali im love.

IBM ... bog zna gde su i šta rade - oni imaju debilanu od managementa, al istraživači - formidable.

Dok Google labs možemo samo da sanjamo - vidim da žestoko komadaju context podsistem - raspada se od bagova, pre mesec dana bio mnogo bolji, ali, ALI:

- Ovo je meni dobar znak (jbg, posle nekog vremena osetimo i neku lepotu u bagovima), zašto ...

- ... ako ga komadaju znači da mu rade neki bitan refactoring, i kad rezoluciju konteksta dovedeš do neki dovoljno sitnih pixala i komadića ...

- ... te leaf nodes i clusters već dobrim delom imaš, u podacijama, informacijama i procesiranju

Tj moguće je da nešto jako uzbudljivo čeprkaju i za nas običnu raju, samo strpljivo čekamo da smire podivljalu, neizdebagiranu alphau od pre-release kandidatske alphe

PS: Za non-IT - procesiranje konteksta može da bude uzbudljivija, i KREATIVIJA rabota zato što je skoro više vezana za kreativnost nego sitna ostrvca znanja i sposobnosi.
tessa1 tessa1 16:48 16.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

- AGI - 5-10 godina.


U tekstu Ko upravlja veštačkom inteligencijom?, Malik piše tj citira nekog vašeg IT čovjeka (mi u stvari život prepričavamo, nekad je to 5 ruka kao sad moja, reko Pero Simi, Simo pričao Džonu, vidio Malik, ja pročitala u Peščaniku)


“Daleko smo od sna o „opštoj veštačkoj inteligenciji“. „AGI se neće pojaviti“, tvrdi Grady Booch, šef softverskog inženjeringa u IBM-u, „čak ni za života dece vaše dece“.”

+

rekla bih da je ova rečenica iz teksta površna,

“Ali mašina ne zna šta te reči znače onako kako mi to znamo, a njeno razumevanje stvarnog sveta je neznatno.”



kao kad sam pogrešno tumačila našu superiornost jer imamo emocija, ne, emocije su slabost u odnosu na AI, inteligencija bez emocija naš svijet “razumjeva” idealno, od tog koncepta ideala najlakše je napraviti Boga, samo ispravnim odlukama, rješenjima, ona nas voli, njen dokaz ljubavi prema nama.. ne grli nas ni Bog, mi kroz pravdenost zamišljamo i dobrotu?, ili, može nam i AI poslati srce, cvjetić ili lajk..


(Isuse bože, da li te onaj Grady Booch kojeg sam bezuspješno tražila na Twitteru kao David Bosch? Jeste, nevjerovatno)



Molim vas, ova jedna preporuka nije moja, nije još :), tačno me zatekla, reko, izgleda kao da sam odmah samu sebe preporučila, pa nisam baš, baš toliko jadnica :)

promoter promoter 16:58 16.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

Milan Novković
alselone
- AGI - 5-10 godina.


Auuuu, ovo je veoma hrabra procena.

Ja bih rekao da je neuporedivo veći put od onoga gde smo danas, pa do AGI, nego od Perceptrona do LLM-a.

Pogledaj Transformer timeline - efektivno su samo nekoliko godina stari, recimo 6-7 max i dobili smo ekploziju u napretku pošto su stavljeni u public domain.

Nije ni Meta naivna - ganja ih onaj Francuz sa dobrim instinktom, a ne fali im love.

IBM ... bog zna gde su i šta rade - oni imaju debilanu od managementa, al istraživači - formidable.

Dok Google labs možemo samo da sanjamo - vidim da žestoko komadaju context podsistem - raspada se od bagova, pre mesec dana bio mnogo bolji, ali, ALI:

- Ovo je meni dobar znak (jbg, posle nekog vremena osetimo i neku lepotu u bagovima), zašto ...

- ... ako ga komadaju znači da mu rade neki bitan refactoring, i kad rezoluciju konteksta dovedeš do neki dovoljno sitnih pixala i komadića ...

- ... te leaf nodes i clusters već dobrim delom imaš, u podacijama, informacijama i procesiranju

Tj moguće je da nešto jako uzbudljivo čeprkaju i za nas običnu raju, samo strpljivo čekamo da smire podivljalu, neizdebagiranu alphau od pre-release kandidatske alphe

PS: Za non-IT - procesiranje konteksta može da bude uzbudljivija, i KREATIVIJA rabota zato što je skoro više vezana za kreativnost nego sitna ostrvca znanja i sposobnosi.

Milane, kako ti ovo sve znaš?
Odnosno, da preformulišem ... koliki deo ti od ovoga znaš, a koliki deo pretpostavljaš?
Milan Novković Milan Novković 17:02 16.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

tessa1
- AGI - 5-10 godina.


U tekstu Ko upravlja veštačkom inteligencijom?, Malik piše tj citira nekog vašeg IT čovjeka (mi u stvari život prepričavamo, nekad je to 5 ruka kao sad moja, reko Pero Simi, Simo pričao Džonu, vidio Malik, ja pročitala u Peščaniku)


“Daleko smo od sna o „opštoj veštačkoj inteligenciji“. „AGI se neće pojaviti“, tvrdi Grady Booch, šef softverskog inženjeringa u IBM-u, „čak ni za života dece vaše dece“.”

+

rekla bih da je ova rečenica iz teksta površna,

“Ali mašina ne zna šta te reči znače onako kako mi to znamo, a njeno razumevanje stvarnog sveta je neznatno.”



kao kad sam pogrešno tumačila našu superiornost jer imamo emocija, ne, emocije su slabost u odnosu na AI, inteligencija bez emocija naš svijet “razumjeva” idealno, od tog koncepta ideala najlakše je napraviti Boga, samo ispravnim odlukama, rješenjima, ona nas voli, njen dokaz ljubavi prema nama.. ne grli nas ni Bog, mi kroz pravdenost zamišljamo i dobrotu?, ili, može nam i AI poslati srce, cvjetić ili lajk..


(Isuse bože, da li te onaj Grady Booch kojeg sam bezuspješno tražila na Twitteru kao David Bosch? Jeste, nevjerovatno)



Molim vas, ova jedna preporuka nije moja, nije još :), tačno me zatekla, reko, izgleda kao da sam odmah samu sebe preporučila, pa nisam baš, baš toliko jadnica :)


On je cool, ali su mu ofrlje argumenti na tu temu i uopšte ume da bude arogantan.

Tj nema ni logike u jednom trenutku prepoznati kvantni skok sa transformerima, a drugug negirati nove i neočekivane kvantne skokove - to je "posle mene potop" slabost mnogih cool ljudi.

Nije ni nemator i ovo mu je samo "osećaj".

Ali, moguće je to, samo dosta malo verovatno.

Nije tvoja preporuka, znamo
Milan Novković Milan Novković 17:23 16.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

promoter
Milan Novković
alselone
- AGI - 5-10 godina.


Auuuu, ovo je veoma hrabra procena.

Ja bih rekao da je neuporedivo veći put od onoga gde smo danas, pa do AGI, nego od Perceptrona do LLM-a.

Pogledaj Transformer timeline - efektivno su samo nekoliko godina stari, recimo 6-7 max i dobili smo ekploziju u napretku pošto su stavljeni u public domain.

Nije ni Meta naivna - ganja ih onaj Francuz sa dobrim instinktom, a ne fali im love.

IBM ... bog zna gde su i šta rade - oni imaju debilanu od managementa, al istraživači - formidable.

Dok Google labs možemo samo da sanjamo - vidim da žestoko komadaju context podsistem - raspada se od bagova, pre mesec dana bio mnogo bolji, ali, ALI:

- Ovo je meni dobar znak (jbg, posle nekog vremena osetimo i neku lepotu u bagovima), zašto ...

- ... ako ga komadaju znači da mu rade neki bitan refactoring, i kad rezoluciju konteksta dovedeš do neki dovoljno sitnih pixala i komadića ...

- ... te leaf nodes i clusters već dobrim delom imaš, u podacijama, informacijama i procesiranju

Tj moguće je da nešto jako uzbudljivo čeprkaju i za nas običnu raju, samo strpljivo čekamo da smire podivljalu, neizdebagiranu alphau od pre-release kandidatske alphe

PS: Za non-IT - procesiranje konteksta može da bude uzbudljivija, i KREATIVIJA rabota zato što je skoro više vezana za kreativnost nego sitna ostrvca znanja i sposobnosi.

Milane, kako ti ovo sve znaš?
Odnosno, da preformulišem ... koliki deo ti od ovoga znaš, a koliki deo pretpostavljaš?

Simples, što dublje zagazimo u IT domen to smo sve bliže i sitnim ostrvcima u njemu gde sam ja ekspert.

A onda, takoe, stupaju na scenu, da pripomognu oko interpolacije i ektrapolacije, drugi oko nas, pa pretpostavljanje
tessa1 tessa1 17:27 16.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

On je cool, ali su mu ofrlje argumenti na tu temu i uopšte ume da bude arogantan.


Meni je bio među top 10 na Twitteru, prvo slikama svitanja ili zalaska sunca i palmi sa prozora, živi negdje na obali oceana,

I ovaj gif me svaki put nasmijao, šta god napisao, jednostavno imao je prolaz. :)

Da, još dok je Ilon stidljivo trasirao sebi put do vlasnika plave ptičice, on ga je kritikovao, ne doslovno kritikovao nego nije bio njegov fan.. i opet plus kod mene, volim nadrndane ljude, makar to bila samouvjerna arogancija, kao prije neki dan kaže jedan tip drugom - kako znaš da sam išao na Harvard? - znam, zato što te nije briga šta drugi misle.. e to je to, razumijem pogled sa njegovog prozora na ocean. :)







Nije tvoja preporuka, znamo


Je li da. :)
Milan Novković Milan Novković 18:34 16.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

tessa1
On je cool, ali su mu ofrlje argumenti na tu temu i uopšte ume da bude arogantan.


Meni je bio među top 10 na Twitteru, prvo slikama svitanja ili zalaska sunca i palmi sa prozora, živi negdje na obali oceana,

I ovaj gif me svaki put nasmijao, šta god napisao, jednostavno imao je prolaz. :)

Da, još dok je Ilon stidljivo trasirao sebi put do vlasnika plave ptičice, on ga je kritikovao, ne doslovno kritikovao nego nije bio njegov fan.. i opet plus kod mene, volim nadrndane ljude, makar to bila samouvjerna arogancija, kao prije neki dan kaže jedan tip drugom - kako znaš da sam išao na Harvard? - znam, zato što te nije briga šta drugi misle.. e to je to, razumijem pogled sa njegovog prozora na ocean. :)







Nije tvoja preporuka, znamo


Je li da. :)

Ma ti IBMovci umeju da budu "čudni", i pošto ti je blog o vrijednostima (pratim pravila ponašanja koliko mogu evo pričice, i pogledaj kako su talenti u raznim dimenzijama pomešani:

- Ja sam jednom dobio IBMov Watson na korišćenje. I krenuli smo da radimo na pravljenju JV-a - no less, i to ne firma koju smo prodali i zaradili novac, nego malecka, koju još imam (tj ja je imam 90+%) i mlati na sve strane. Za sve i svašta je i JV trebao da bude, prvog zajedničkog zaposlenog u našim prostorijama - njihov zaposleni, oni mu plaćali platu, mi overheads (veći od 100% kod IBM(ovish) firmi, jako često). Mojoj firmi po planovima falio milion funti da pokrije troškove u tamo nekoj fazi - našao bih ih za čas, ako oko ćaskanja u kafani na splavu u Bgd sa ortakom sa kojim uvek odem u kafanu i pričamo šta ko radi kaže on on će investirati - neočekivano i nelogično pošto je on bio u elektronici, al ajde, bez truda ja pristanem. Pod jedan, ja se frljam često sa planiranjem - trebalo mi je duplo više novca al ja umek da se izmigoljim radeći, 350-400 sati mesečno, a neki zaposleni i pajtose tako vole i kad ih niko ni ne tera. I ovaj ortak mi uplati samo 700K - trebalo mu za vetrenjače, zemlju, aluminijum, on je bio na sve strane (otišao u večna lovišta pre godinu dana - jako brzo, rak pankreasa, a u stvari jako spretan u biznisima). I nikako da uplati ostatak, ortak mi i nezgodno mi da ga ganjam, pa ne zaposlim par ljudi u Londonu i usporim projekat, da ne dramim.

I evo ih, IBM, na prvu sitnu prepreku se uzvrpoljini, onda još navalili da prepisujemo softver u njhihove tehnologije na silu - DB2, a mi imali tri ogromne Oracle baze, pa neki middleware softvae gde smo mi isplivali na vrh u svetu, uz pomoć EC granta, i IBMov softver nam bio jedan od tri primera koje smo prešišali - njihov najlošiji ... pa ja iskoristim prvu priliku i na obostrano zadovoljstvo se raziđemo - njima niej do strategije nego brze prodaje i prodajnih kanala.

Ostane nam Watson i pozovu nas u projekat super-smart a jefinih hostela gde kako uđeš Ai te vodi led svetlima na podu do sobe, Watson ti personal digital assistant itd. Tj mi smo trebali da odradimo svu pamet hostela, sve sa pametnim autonomnim vozilima koja te dovezu do dotičnog (ja se zalećem prerano sa tehnologijama). Glavni na arhitekturu spin-off Fosters & Parners (u UK no 1, čula si verovatno, Apple Park im je jedan o dprojekata) oko bivšeg chief arhitekte. Imo jednog Kineza između ostalog koji se navukao i na ove smart tehnologije i da ne poveruješ kako su vrcale ideje ... napisaću blog jednog dana.

E sad vidi nefer nesreću - to je bila ideja jednog lika ovde koji je imao tri lanca iza sebe, uspešna i prodata, jedan od njih ... kako se zvaše, davno bilo, tj bio idelog i glavni shareholder, sve uspešno.

Ali nikad nije bio u gradnji u Londonu, i kad se ispostavilo da nova ideja neće koštati 9M i prodati se za 27M, nego će koštati 24M on odustao. kako je tako pametan lik toliko omašio? Pre je iznamljivao lokacije, sad mu trebala jedna na kojoj će da gradi, a najsitnije stavke, koje je očekivao da će da kupi za nekoliko hiljada, se uzjogunile - npr da zatvori 100m ulicu na nedelju dana - 1.5 miliona funti.

I onda smo polako digli ruke od IBMa. Ovo ti je primer dva top entiteta u pokušaju da nešto urade, koji je propao zbog elementarnog neznanja.

A vidi sad ovo, ko bi očekivao - bila ovde hot vest davno o ludim Rusima koji prave tamo nešto što drugi ne umeju. I BBC dokumentarista ide, intervjuiše najbolje, nemaju pojma - aluminijum čija je mikroskopska struktura kao pčelinje saće - ogroman odnost čvrstine prema težini.

Jednom ja nazovem telefonom Jagoša Purića, ovaj vek, koji je krajem 90. tamo dal izašao na loš glas kao rektor Bgd uni, nači po političkoj liniji. Non-entity u očima klasičnog srpskog domaćina. Em sam ga znao od uni dana (dao mi na PMF-u 10 iz Matematičke Fizike, čak ćaskao sa mnom zbunjenim - tipa koji će ti k fizika kad si na 3. godini ETFa - tada sam i batalio) em je njegov sin bio dobar ortak našeg glavnog na grafički design, koji mi je rekao da na PMF-u imaju neotpakovani superkompjuter što im je Fujitsu poklonila - menoi trebalo za jedan EC grant u hybrid computingu ...

... nebitno to, odmaj je pristao da sa tim radimo šta hoćemo (nismo dobili projekat, prošli tešku i pravu prvu fazu, onda došla politika ... inače bismo moža mi prvi objavili 3D strukturu SARS-Cov-2 virusa, umesto Oraclea i koji bejaše US uni - frljam se, male su šanse, iako smo krenuli u trudbeništvo 15 godina pre Covida) ... nego ga ja u ćaskanju upitam za ovaj aluminijum - kaže trivijalno, šibaš micro-mlaznice plazme kroz rastopljeni aluminijum na temperaturi upravo pre nego što će da očvrsne - jbg, da je bio pri MIT-ju jurili bi ga sa lovom pada radi šta god hoće.

Ok, posle sam naučio da mu je doktorat bio iz plazme, al u 30. godini - nije baš neka naučna eksplozivnost, nego mi samo pao sad na pamet kao primer neočekivane distribucije raznih talenata po svetu - da ne dižeš obrve na reč "RuS", plus što Maksa pada u hiperbolične transeve, dao bih i poneki primer Rusa matematičara, fizičara, ...

... eeeerm, mislim da sam zaboravio odakle sam krenuo i šta sam hteo da kažem
promoter promoter 18:44 16.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

Milan Novković

...

... eeeerm, mislim da sam zaboravio odakle sam krenuo i šta sam hteo da kažem

Milane, trudim se da pročitam sve što napišeš, pa me zanima sledeće - da li si neki projekta završio?
Jer iz ovih pisanja proizilazi da ti je svaki puta bilo potrebno samo malo, da si sve znao (bolje od drugih, čak giganata poput IBM) - i onda se ispreči samo neka sitna trivijalnost da stigneš do zacrtanog cilja?
Mislim, pitam ozbiljno, ne zajebavam se.
Milan Novković Milan Novković 19:16 16.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

promoter
Milan Novković

...

... eeeerm, mislim da sam zaboravio odakle sam krenuo i šta sam hteo da kažem

Milane, trudim se da pročitam sve što napišeš, pa me zanima sledeće - da li si neki projekta završio?
Jer iz ovih pisanja proizilazi da ti je svaki puta bilo potrebno samo malo, da si sve znao (bolje od drugih, čak giganata poput IBM) - i onda se ispreči samo neka sitna trivijalnost da stigneš do zacrtanog cilja?
Mislim, pitam ozbiljno, ne zajebavam se.

Ogromnu većinu sam završio, naravno, nego su oni manje insteresantni

A IBM ovom prilikom - ovo sam rekao već nekoliko puta - oni imaju sulude genije u S&T, a debilanu među mnogim biznis delovima.

Ja nisam bio blizu genijalaca, nego biznis ljudi Njihovi biznis ljudi su na trenutke oni gde da biraš upravni odbor iz šešira u kom su imena svih zaposlenih - bolje bi prošli.

Ti neuspeli pokušaji gde je malo falilo poebno "grebu" po sećanjima, valjda su mi zato interesantni za pisanje.

Ipak, ja sam jako tvrdoglav i skoro nikad ne bacam nešto urađeno čak i ako projekat ne uspe, pa ti evo još jednog neuspelog (ali u toku):

- Kad se ukaže šansa ja krenem da pucam iz sveg oružja. Tako sa ovim IBM idejama u samom početku ja se ondam bacim na IoT sitnice u elektronici - TAKO je krenuo naš sitan pomeraj i ka elektronici.

- I nastavili smo to posle IBMa.

- I kod tamo nekog trenutka smo već svašta imali u obliku raznih fully-funcioning prototipova - IoT sa desetinama senzora, pametan concept, neke funkcije samo jeftino pototyped - npr self-organizacija, neke resilience džidža-bidže.

- I onda smo i demoe počeli da radimo unapred pre nego što je sve to bilo i blizu produkcije - hvalio sam se, čak smo imali predstavnike kabineta Tereze Mej (prime minister onomad) i oni su doneli odgluku da nas promovišu u celoj UK - al onda je ona sazvala izbore i morali su da prestanu, po zakonu (ne smeju nikoga da promovišu u predizbornoj kampanji).

I onda je ovo došlo na dohvat ruke od produkcije, i došao Covid

Al to je 15% biznis vremena bilo.

A uspešni projekti, bez trzavica - meni nekako relativno dosadno da o tome pišem zato što mi je u proseku dosadno da pišem o IT-ju, tj mimo tog posla, u slobodno vreme mlatim po raznim drugim amaterskim temama, ne IT-ju.

Pa isto, kako gledam svoja učešća po projektima pa po težinskim faktorima - veliki su bili uspešni, mora tako, naravno, 750K, 3M, 4.5M, 4M, 6.5M, 200M (mi bili manji deo na ovom, a 100% ili većinski deo na ostalima)) pa mi je većina vremena otišla na njih u životu.

Tj, neuspešnog izgleda mnogo, ali ga je u stvari jako malo, a uzbudljivije za pisanje

Evo ti jedan uspešni u toku, tj uspešan za sada, u Fintechu: mi u dotičnom imamo dosta AIa, tj "AI" (iskreno, nije to nikakav AI, ali svi to tamo svrstavaju, a odlično za marketing, pa šta imam ja sad da se bunim) - on je spor zato što ja nikad nisam bio navijen za trading, osim kad mi zafali love, a to mi sad 15 godina nije problem.

Ali imamo dosta IPa u tome i kako napreduje integracija rezultati su sve bolji. Recimo ja to sve probam sa pravim novcem, iako jako malim, na berzama, i šacujem rezultate po uspešnosti - normalizovanoj, naravno, nekad se ima i sreće.

Ipak, u pretposlednjoj fazi sam imao malo preko 140 transakcija zaredom - sve uspešne, pre prvog gubitka.

U poslednjoj fazi preko 160. Ovde ima više hvaljenja nego što je fer pošto spominjem da ima i sreće, i ja nemam ni previše načina ni nerava da se bavim analizom uticaja sreće - nema je previše, ali ima dosta.

I neki parovi transakcija su slični. Npr pitao si gore kako ja znam neke stvari oko komentara gde spominjem Alseu u kontekst. Taj kontekst zavisi u Fintechu ne samo od tržište, nego skoro još više i od učesnika. A njegov/njen (i kad se radi o AI humad definiše gomilu bitnih parametara) deo konteksta ima pod-deo svesnih i hladnokrvnih ciljeva, pa psihičkog podešavanja.

E sad, kad imaš dva treda sa bitno različitim driverima konteksta ponekad se, ipak, iako se obično ta dva treda raziđu i iče svojim putevima, oni i sretnu i naprave previše slične 2 transakcije da bi se one mogle zvati 2 transakcije, oni su jedna transakcija

Ipak, besmisleno bi bilo da sam previše samokritičan pred bitnim drugim ljudima ako mi to ne radi i konkurencija - tj nemam problema da prihvatim opšteprihvaćena fer-play pravila igre, ... gde se svi besomučno hvalimo
promoter promoter 19:27 16.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

Šteta što te nisam znao ranije.
Da ti popunjavam trivijalne, efemerne, stvari.
tessa1 tessa1 23:09 16.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

Šteta što te nisam znao ranije.
Da ti popunjavam trivijalne, efemerne, stvari.


Ej, ne cimaj Milana.
tessa1 tessa1 23:11 16.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

... eeeerm, mislim da sam zaboravio odakle sam krenuo i šta sam hteo da kažem


Nema veze, pročitala sam sve. :)
maksa83 maksa83 07:55 17.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

da ne dižeš obrve na reč "RuS", plus što Maksa pada u hiperbolične transeve

Poslednji put kad sam pao u hiperbolični trans je kada je ovaj stariji došao sa neke žurke i oduševljen pričao kako je upoznao neka dva lika koji su SJAJNI i kako će da prave bend pošto su oni već imali srednje afirmisan bend koji se raspao sticajem okolnosti reko "kojih okolnosti?" kaže "pa oni su došli ovde a ostatak benda se rasuo" i tu ja shvatim da su ta dva lika neki supkutlurni Rusi. Pa jebote Miki je l' nisi mogao da upoznaš DVE RUSKINJE pićkamumajćina, čime se bave ti likovi, kaže "jedan je barmen u ruskom pabu a drugi Glovo dostavljač i promoter OnlyFans cica". Okej, bar nisu neki degeni programeri koji piju kraft piva i letuju na Tajlandu a ni neki ćelavi Z pavijani koji drkaju na Putina i Šojgua. "Dobro, ali nemoj da se drogiraš" "Kakvo drogiranje sve pare potrošim na žice za gitaru".

Naravoučenije - navucite dete na gitare i onda neće imati para za drogu.

To su ovi.

tessa1 tessa1 08:07 17.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

Kolaps je bio idealan naslov za ovaj moj blog. :)
tessa1 tessa1 08:21 17.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

Free, molim te promjeni naslov u kolaps, ovo se u svijetu e-čitača zove prelazak na napredniji nivo, :)

moram priznati da se ovako dobrog naslova ne bih nikada sjetila.
ecce-florian ecce-florian 15:12 17.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

Posle ga penje na 3,500 metara i td.


popneš se ti meni ka q šta 3500 m šta nema švajcarska, ništa, pašto ti je životžvicarska, štosnevratiš da glasaš

jeskupijo žice za gitaru pa mi sad tu iz dijaspore neke kao vrednosti popnem se i ostalo crabbing il već kako ti to po "švajcarski " zoveš





šta qrac Baka, báka, ruskinje, programeri čaj tajland žice.....

uf što sam upozno jednu (dovoljno) ne dve ruskinje dok sam se družio s njihovim programerima. znaš kakav čaj od gljivica sad kuva na Koha Samuiu u jednoj ritrit vili za budženje ruskinja i trečeg oka, svi je zovu , meditativno brate samo meditativno, otkrovenje, gospa medžugorska, ništa blekmetal samo psihodelija


ti si našla da mi propagiraš neke vrednost. mšučkumat. jebo te smrdljivi beč ( na gas i memlu) ako ubiješ Franju šta koji qurac posle ideš u Beč?

jesglasala?
Milan Novković Milan Novković 03:08 18.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

maksa83
da ne dižeš obrve na reč "RuS", plus što Maksa pada u hiperbolične transeve

Poslednji put kad sam pao u hiperbolični trans je kada je ovaj stariji došao sa neke žurke i oduševljen pričao kako je upoznao neka dva lika koji su SJAJNI i kako će da prave bend pošto su oni već imali srednje afirmisan bend koji se raspao sticajem okolnosti reko "kojih okolnosti?" kaže "pa oni su došli ovde a ostatak benda se rasuo" i tu ja shvatim da su ta dva lika neki supkutlurni Rusi. Pa jebote Miki je l' nisi mogao da upoznaš DVE RUSKINJE pićkamumajćina, čime se bave ti likovi, kaže "jedan je barmen u ruskom pabu a drugi Glovo dostavljač i promoter OnlyFans cica". Okej, bar nisu neki degeni programeri koji piju kraft piva i letuju na Tajlandu a ni neki ćelavi Z pavijani koji drkaju na Putina i Šojgua. "Dobro, ali nemoj da se drogiraš" "Kakvo drogiranje sve pare potrošim na žice za gitaru".

Naravoučenije - navucite dete na gitare i onda neće imati para za drogu.

To su ovi.


Dobro, klinci su zbrinuti, pa, što bi rekla The Bride iz Kill Billa - you look ready ... za, ni manje ni više, ruski character dance



Nije da to ganjam u 2am po internetu, nego putevi vode na sve strane, preko Gill (jel tako bejaše) Bajdenovke, nebre, Jill, koja je dovela dal u Belu Kuću Nutcracker tap dancere (al ne baš "Dixieland’s jazz tap dancing tradition", nego sa našeg Brodveja), u ime kancelovanja svega ruskog, sjebala dečicu koja su zavolela balet i počinju od Nutcrackera koji je ...

... nači dovela ih je da "interpretiraju" Nutcracker - ajd, agency ovajonaj, umetničke licence, pa nije bitno i ako Sugar Plum Fairy "prepoznaješ" po slobodnom izboru, metodom eci-peci-pec ...

"... And though the great Tchaikovsky is but one of many geniuses who showed us the benefits of cross-cultural pollination, not least in The Nutcracker itself, which is based on earlier Franco-German stories, there is no cross-cultural pollination in Jill Biden’s mish mash for the simple reason that there is no culture on display here, only crass kitsch which is, presumably, the domain of that swamp creature. ..."

... da bi ...

"... The overall effect of this work, which seems to have been scored whilst under the worst influences of Hunter Biden’s cocaine pipe, is a disjointed abomination that lacks, not so much a Christmas crib but Jack Nicholson barging his way through a door with an axe yelling “Here’s Johnny” to totally freak out any child unfortunate enough to clap eyes on it. ..."

Pa sam preko praaavog Natkrakera iz Lenjingrada, a odakle, jel ono Putko (Magični Ćira ga tako zove) odatle?! ... dobacio do ...

...GAANT-a (zbunjuje Gugleta samotako. pogodi zašto), a.k.a. Gosudarstvennyy Akademicheskiy Ansambl' Narodnogo Tantsa Imeni Igorya Moiseyeva

...

...uh, ček da priložim nešto i iz The European Garden, dok naša Jill nije otkrila našu Ursulu (von der Leyen) pa nam timskim radom zaokružile refaktorisanje.




tessa1 tessa1 09:23 18.12.2023

Re: Sinoć ja propitivao ...

Nije da to ganjam u 2am po internetu

Des Milane. :)
freehand freehand 15:42 16.12.2023

Iranske vrednosti i pokrivene glave

" (Ajatolah je aktuelan tek od prve polovine XX stoljeća pa se uklapa i u moje viđenje Kulta vođe stvorenog u komunizmu i zahvaljujući Marksu),

Pišu o iranskim vrijednostima?"
Koliko ja znam i razumem ajatolah (Homeini) aktuelan je tek od druge polovine dvadesetog veka, a ni tada ne bi bio da Britanci i Amerikanci nisu pučem srušili i ubili kasnije demokratski izabranog predednika vlade sekularnog Irana, Muhameda Mosadeka. Imao je dva greha, nijedan verski: socijalizam i nacionalizaciju naftne privrede Irana.
Islamski verski fanatizam stvorili su i gajili Amerikanci kao oružje u borbi ptoriv uticaja SSSR. Kako Hilari Klinton govoreći o nastanku mudžahedina kaže - a veruje se da je ona tu na svom terenu - "Mislili smo da je to genijalna ideja".
Ne znam šta su to "iranske vrednosti", odnosno ne znam šta bi to bilo što bi ih izdvajalo od drugih islamskih ili bliskoistočnih zemalja i društava.
ali što se pokrivanja glave kod žena tiče - među porodičnim slikama nemam nijednu fotografiju nijedne od mojih baba, Zlatije i Stamene, na kojima su bez marame.
A ako se u bilo kom hramu SPC provede više od 15 minuta teško da će se videti žena-vernica bez pokrivene glave.



tessa1 tessa1 16:53 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Koliko ja znam i razumem ajatolah (Homeini) aktuelan je tek od druge polovine dvadesetog veka,


Da, nešto sam zabrljala, vidim i ja,

Mislim na titulu koja se provlači kroz prvu polovinu XX stoljeća, oživi u drugoj najednom nepokolebljivo kao svaki komunizam mutiran sa islamom i dr, da bi je zapad danas prepoznavao kroz Homeinija..

ali što se pokrivanja glave kod žena tiče - među porodičnim slikama nemam nijednu fotografiju nijedne od mojih baba, Zlatije i Stamene, na kojima su bez marame.
A ako se u bilo kom hramu SPC provede više od 15 minuta teško da će se videti žena-vernica bez pokrivene glave.


Ovo je kao japanski jezik maloprije spomenut, prošlo vrijeme i druga vremena ne postoje,

Naše babe su u prošlosti nosile marame, žene danas nose u crkvi, ali i kao modni detalj u diplomatskoj posjeti Iranu, SA, ili Azurnoj obali (zamišljam ih sve kao Tamara de Lempicka u romanima Fransoaz Sagan),

Da li je to argument da iransko sadašnje vrijeme koje ne postoji kod nas opravdavamo? I zašto? Jer su to njihove vrijednosti? Ok, ko je postavio te vrijednosti da je žena kao što je AI napisao o sebi,

“nemam lična osećanja, uverenja ili vlastite vrednosti”..


gedza.73 gedza.73 17:25 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Ne znam šta su to "iranske vrednosti", odnosno ne znam šta bi to bilo što bi ih izdvajalo od drugih islamskih ili bliskoistočnih zemalja i društava.
ali što se pokrivanja glave kod žena tiče

Vidi se da ne znaš zašto marame. Ali pokušavaš da uporediš. Šta li su pričale naše babe o hidžabu dok je Srbija bila pod Turcima da mi je znati.
Islamski verski fanatizam

Uloga Crnog septembra i Mislimanske braće u sveCkoj revoluciji?
Ilič Ramirez Sančez ... Njegov otac, marksistički advokat, dao mu je ime Ilič po Lenjinu... spostavio kontakt sa Štazijem, Istočno Nemačkom obaveštajnom službom.... Knjiga pod nazivom „Revolucionarni islam" pokušava da objasni i opravda primenu nasilja u klasnim sukobima

freehand freehand 17:30 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

kao svaki komunizam mutiran sa islamom

Postoji neki istorijski/filozofski temlej za ovo ili je u ptianju samo lična projekcija?
Jer komunizam kao ideja i praksa nastao je na tvrdom Zapadu, kudikamo pre Marksa i nema veze ni sa istokom, a kamoli sa Islamom.

Da li je to argument da iransko sadašnje vrijeme koje ne postoji kod nas opravdavamo? I

Ima sad tu jedan veliki problem: odakle nama pravo da uopšte sudimo o drugima i njihovim običajima i vrednostima, čak i kad ta naša (po pravilu lažna i izmišljena) moralna nadmoć ne služi kao osnov da se drugima uređuju životi?
Ovde mi je najlčakše da po sećanju parafraziram nešto što sam pročitao kao izreku nekog od domoradičkih naroda nekog od kontinenata kojima su donete vrednosti, a koja glasi, otprilike, ovako:
kad su došli doneli su knjigu koju su zvali Svetim pismom i krstiće a mi smo imali zemlju.
Sad oni imaju zemlju a namas u ostali krstići.

Sad se u misiju ide sa ljudskim pravima i LGBT Q+, ako nešto nisam ispustio. A još nisam sreo živog čoveka koji ume da mi kaže šta ta skraćenica znači.

I ovde se, nekako, uklapa i ovaj Talebov tekst/:
The Syrian War Condensed: A more Rigorous Way to Look at the Conflict[

gedza.73 gedza.73 17:34 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Da li je to argument da iransko sadašnje vrijeme koje ne postoji kod nas opravdavamo? I zašto? Jer su to njihove vrijednosti?

Frihend kaže kako je to isto. Žena može ući u crkvu sa ili bez marame a bez hidžaba na ulici verovatno će da dobije batine od verske policije.
tessa1 tessa1 18:16 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Šta li su pričale naše babe o hidžabu dok je Srbija bila pod Turcima da mi je znati.


Gedžo, nema šta, ispod žita :), em zaboravila sam skroz na bivše države u CCCP kao Kirgistan, Tadžikistan, Uzbekistan, palata vođe, trg i bista od 5 metara, itd.. gledam u pravcu Irana i vidim komunizam u Afganistanu..

tessa1 tessa1 18:16 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Postoji neki istorijski/filozofski temlej za ovo ili je u ptianju samo lična projekcija?

Vjerovatno ovo drugo, ma 100%. :)

Idem na literarni kružok, nastavićemo sutra, vi se družite ili šta ste planirali..
freehand freehand 18:28 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

trg i bista od 5 metara,

Ih, pet metara...


promoter promoter 18:35 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

freehand

...
Ima sad tu jedan veliki problem: odakle nama pravo da uopšte sudimo o drugima i njihovim običajima i vrednostima, čak i kad ta naša (po pravilu lažna i izmišljena) moralna nadmoć ne služi kao osnov da se drugima uređuju životi?
...

U čemu je problem da mi sudimo o običajima i vrednostima drugih?
Kao, uostalom, i ti drugi o našim?
freehand freehand 18:38 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

promoter
freehand

...
Ima sad tu jedan veliki problem: odakle nama pravo da uopšte sudimo o drugima i njihovim običajima i vrednostima, čak i kad ta naša (po pravilu lažna i izmišljena) moralna nadmoć ne služi kao osnov da se drugima uređuju životi?
...

U čemu je problem da mi sudimo o običajima i vrednostima drugih?
Kao, uostalom, i ti drugi o našim?
Postoje te tako neke bukvalne i samorazumljive stvari koje nema smisla objašnjavati.
promoter promoter 18:46 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

freehand
promoter
freehand

...
Ima sad tu jedan veliki problem: odakle nama pravo da uopšte sudimo o drugima i njihovim običajima i vrednostima, čak i kad ta naša (po pravilu lažna i izmišljena) moralna nadmoć ne služi kao osnov da se drugima uređuju životi?
...

U čemu je problem da mi sudimo o običajima i vrednostima drugih?
Kao, uostalom, i ti drugi o našim?
Postoje te tako neke bukvalne i samorazumljive stvari koje nema smisla objašnjavati.

Znam da je ponekada nepremostivi problem navesti razumno (i razumljivo) objašnjenje.

freehand freehand 18:59 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Znam da je ponekada nepremostivi problem navesti razumno (i razumljivo) objašnjenje.
To ti je dvosmerna ulica. nekad je do onog ko ne ume da objasni, a nekad i do onog drugog koji nema kapacitet da razume.
Najčešće je kombinacija.
A ovde je, pouzdano, problem do mene što ne umem da objašnjavam očiglednosti.
promoter promoter 19:13 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

freehand
Znam da je ponekada nepremostivi problem navesti razumno (i razumljivo) objašnjenje.
To ti je dvosmerna ulica. nekad je do onog ko ne ume da objasni, a nekad i do onog drugog koji nema kapacitet da razume.
Najčešće je kombinacija.
A ovde je, pouzdano, problem do mene što ne umem da objašnjavam očiglednosti.

Pa da.
Mada ne verujem da je do tebe.
Nije logično.
magnus magnus 21:02 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

freehand
trg i bista od 5 metara,

Ih, pet metara...



samo što je Mount Rushmore dokona rezbarija čače i sina nekih petnajstak godina o svom ruvu i svom kruvu, ništa budžeti , poreski novci sponzori državne firme
gvozden1 gvozden1 21:07 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

U čemu je problem da mi sudimo o običajima i vrednostima drugih?

Možda ima nečeg u nemešanju u unutrašnje stvari država?

I zanimljivo, kako se baš Iran odabra za primer, kod onoliko drugih država sa sličnim pravilima?

Biće da je u pitanju propaganda, onih koji se principa drže samo kad je Ukrajina u pitanju.
freehand freehand 21:12 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

magnus
freehand
trg i bista od 5 metara,

Ih, pet metara...



samo što je Mount Rushmore dokona rezbarija čače i sina nekih petnajstak godina o svom ruvu i svom kruvu, ništa budžeti , poreski novci sponzori državne firme
I kakve to ima veze sa onim što sam ja rekao?

I ovo je iz privatnog džepa finansirao siromašni potomak, inače ekstra fini čovek opisan u Razgovorima u paklu između Monteskjea i Makijavelija.





tessa1 tessa1 23:06 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

samo što je Mount Rushmore dokona rezbarija čače i sina nekih petnajstak godina o svom ruvu i svom kruvu, ništa budžeti , poreski novci sponzori državne firme


Odlično, dovitljivo.


Free, nećeš se ljutiti ako drugi bolje od mene odgovaraju. Pazi, što bi tebi smetalo ako meni ne smeta? :)

tessa1 tessa1 23:08 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Možda ima nečeg u nemešanju u unutrašnje stvari država?


Stvarno je ovo moje stanje kada ne znam šta bih rekla najbliže konfuziji. Meni nepoznato stanje. :)
solo solo 23:13 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Stvarno je ovo moje stanje kada ne znam šta bih rekla najbliže konfuziji. Meni nepoznato stanje.


Opušteno.

Ima kome je poznato tvoje stanje.

Ne leči se ali se dovodi u društvenu prihvatljivost.

Nekad su baš bili grubi.



Sad rade modulatori sinapsi - Milanče će već da ti objasni.Pisao je o tome.

tessa1 tessa1 23:17 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Jel ti to meni sa lažnog tj duplog naloga postavljaš dg? Hrabro, nema šta. Ok, ostaćeš u skripti, za tvoj dobro.
tessa1 tessa1 23:18 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

solo solo 23:22 16.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Jel ti to meni sa lažnog tj duplog naloga postavljaš dg? Hrabro, nema šta. Ok, ostaćeš u skripti, za tvoj dobro.



Ma jok,namerno te handrim da proverim kako ti skripta radi.

Go kurac.

Uvalio ti Maximilijanus dupljak.

p.s.

Ti si kapitalac. Bez tebe bi bilo dosadno na blogu.
Jedino te Zoja prati ali nije dorasla tvojoj lucidnosti u kakofoniji.
Mrtva trka.
tessa1 tessa1 07:38 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Frihend kaže kako je to isto. Žena može ući u crkvu sa ili bez marame a bez hidžaba na ulici verovatno će da dobije batine od verske policije.


Da, nije isto, u pravu si.

I moja konfuzija nije jutros razmišljam zato što zarezujem pravo na iranske vrijednosti, pa sam obazriva, hodam oko vrijednosti iranskih sve me strah probudiću ih?, ma ne..


Jednostavno me zaguljenost odgovora “nije naše da se bavimo sa tim” zacementira..



Našim babama vjerski vođa nije pisao zakon o nošenju marama, niti kosti lomila vjerska policija ako ne poštuju zakon,

Nosile su maramu da im sijeno ne pada na kosu kad prevrću po štali da nahrane marvu, nosile su maramu da zaštite glavu od sunca kiše vjetra na njivi, obrišu znoj kad okopavaju krompir od ujutru do naveče koji će možda pojesti zlatice i na kraju gladovaće familija cijelu zimu. Nosile su marame da vežu kosu jer se tad kosa nije prala svaki drugi dan i stavljala na nju pakovanja limuna i avokada barem jednom mjesečno..


Drugo, marama u crkvi je marama u svoja 4 zida, po volji ti hoćeš li je prvo staviti, drugo uopšte ući u crkvu..


Marama Irana je pokrivena ženska glava jer manijak i njegova družina đedina raspalih o tome odlučuje.


Napisali zakon o vrijednostima pokrivene i nekpokrivene ženske glave i čuvaju ga i u XXI stoljeću.. Da sam muško bilo bi me sramota o tome imati mišljenje, ej, stav. Vrijednost tog stava je kao imati stav o obrezivanju žena.

promoter promoter 07:53 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

tessa1
Frihend kaže kako je to isto. Žena može ući u crkvu sa ili bez marame a bez hidžaba na ulici verovatno će da dobije batine od verske policije.


Da, nije isto, u pravu si.

I moja konfuzija nije jutros razmišljam zato što zarezujem pravo na iranske vrijednosti, pa sam obazriva, hodam oko vrijednosti iranskih sve me strah probudiću ih?, ma ne..


Jednostavno me zaguljenost odgovora “nije naše da se bavimo sa tim” zacementira..



Našim babama vjerski vođa nije pisao zakon o nošenju marama, niti kosti lomila vjerska policija ako ne poštuju zakon,

Nosile su maramu da im sijeno ne pada na kosu kad prevrću po štali da nahrane marvu, nosile su maramu da zaštite glavu od sunca kiše vjetra na njivi, obrišu znoj kad okopavaju krompir od ujutru do naveče koji će možda pojesti zlatice i na kraju opet gladoveće familija cijelu zimu. Nosile su marame da vežu kosu jer se tad kosa nije prala svaki drugi dan i stavljala na nju pakovanja limuna i avokada barem jednom mjesečno..


Drugo, marama u crkvi je maram u svoja 4 zida, po volji ti hoćeš li je prvo staviti, drugo uopšte ući u crkvu..


Marama Irana je pokrivena ženska glava jer manijak i njegova družina đedina raspalih o tome odlučuje.


Napisali zakon o vrijednostima pokrivene i nekpokrivene ženske glave i čuvaju ga i u XXI stoljeću.. Da sam muško bilo bi me sramota o tome imati mišljenje, ej, stav. Vrijednost tog stava je kao imati stav o obrezivanju žena.


Ne zanima me, niti najmanje, 'kultura' koja ograničava prava polovini svoje populacije.
I to ne da ograničava, nego je u tom ograničavanju nemilosrdna.
Što se mene tiče, trepnuo ne bih da takve civilizacije ne postoje.
gedza.73 gedza.73 09:27 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

palata vođe, trg i bista od 5 metara

Moš se najebe ako neko proceni da si 'ugrozio' Tatu I i Tatu II socijal't'ćke Koreje (Korejanice što bi reko Frihend)


A najluđi je (pored standardnih komunističkih ORA pri izgradnji 'veičanstvenih' spomenika još 'veličanstvenijim' Vođama)
Сапармурат Атајевич Нијазов... Нијазовљево лице се налази на свим банкнотама маната (валута Туркменистана), а његови велики портрети су истакнути по целој земљи, посебно на великим јавним зградама и авенијама...
Нијазов је рекао „Ја сам лично против тога да гледам своје слике и статуе на улицама - али то је оно шта народ жели."

Образовни систем је учио младе Туркмене да воле Нијазова. Његова дела и говори чине већи део школских уџбеника.

I nije lepo smejati se tuđoj nesreći pošto smo mi nekoliko decenija bili ovo

Njegov naslednik je podigao spmenik psu od čest metara i ugradio LED ekran na kome se msenjuju fotografije psa.

tessa1 tessa1 09:32 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

I nije lepo smejati se tuđoj nesreći pošto smo mi nekoliko decenija bili ovo

Njegov naslednik je podigao spmenik psu od čest metara i ugradio LED ekran na kome se msenjuju fotografije psa.

Gedžo, definitivno pomjeraš granice.. :))
tessa1 tessa1 09:33 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

i bista od 5 metara

I zaboravih reći, bez postolja. :)
freehand freehand 09:36 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Našim babama vjerski vođa nije pisao zakon o nošenju marama, niti kosti lomila vjerska policija ako ne poštuju zakon,

Takoe: seno, slama,
seno slama,
zob zob zob
A mi zlatni krstić pa BOC!
Islamokomuniste si zapamtila a žene si, izgleda, zavoravila.


"Nije pristojno to što danas može da se vidi na svakom koraku, da žene sa muškarcima zajedno stoje u crkvi. Treba da se zna da je muškarcima mesto na desnoj strani, ženama na levoj, ali još bi bolje bilo da se za njih napravi onaj tor kao što imaju muslimani u džamijama, da se zna ko je napravljen po slici Božijoj a ko se pojavio naknadno." ("Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere", Beograd, 1998.)

"Ne priliči ženi da nosi pantalone, niti kratku suknju. Žena mora da bude pokrivena od glave do pete, da se u muškarcima ne bi javljale bludne misli. Muslimani greše u mnogo čemu, ali to su dobro rešili." ("Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere", Beograd, 1998.)

"Ravnopravnost polova je zlo kojim Satana pokušava srpskom narodu da nametne komunizam, ateizam, zlo i masturbaciju. Molim vas, kakva ravnopravnost može da postoji između muškarca, koji je stvoren po slici Božijoj, i neke tamo žene koja je nastala od njegovog rebra? Nikakva, naravno. Svaki muškarac u svom domu mora da bude gazda i da jasno uspostavi autoritet, sve drugo Bogu nije milo." (Božićna poslanica 2001.)

"Za skoro svako zlo na ovom svetu krive su žene. One hodaju ulicom neprikladno obučene i navode muškarce na bludne misli, zbog kojih oni zanemaruju svoje obaveze i grešno se samozadovoljavaju. Umesto da rađaju djecu, žene biraju radije da idu na posao i nešto kao rade. To ne valja, deco. Zna se ko treba da radi, a ko da kuva ručak." (U Božićnoj poslanici 1999.)

"Za muželožnike, sektaše, narkomane, ateiste, komuniste, rukobludnike i druge neprijatelje srpskog naroda jedan je zakon - ili da se sele ili pod mač" ("Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere", Beograd, 1998.)
gedza.73 gedza.73 09:40 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

tessa1
I moja konfuzija nije jutros razmišljam zato što zarezujem pravo na iranske vrijednosti

Nisu to 'vrednosti'. Neke žene će da nose, neke ne. Problem je što će Iran da prebija žene koje ne žele da nose a ... khm... čobani budale tvrde kako su to 'vrednosti' i kako, što je najluđe (pitam se odakle su pokupili tu propagandu... mada mi pada na pamet ) je takvo ponašanje kulturni obrazac koji i mi delimo pošto su naše babe nosile marame.

Isti ti koji prebijaju i kamenuju žene siluju dečake jer je 'takav običaj' pa ne znam kako se naši 'suverenisti' uklapaju u takve 'tradicionalne vrednosti' odnosno kako to povezuju sa našim dedama.


freehand freehand 09:43 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

tessa1
I nije lepo smejati se tuđoj nesreći pošto smo mi nekoliko decenija bili ovo

Njegov naslednik je podigao spmenik psu od čest metara i ugradio LED ekran na kome se msenjuju fotografije psa.

Gedžo, definitivno pomjeraš granice.. :))

Pa dobro, u spihijatriji granice inače nisu ni visoke ni čvrsto postavljene.
gedza.73 gedza.73 09:45 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

freehand
Islamokomuniste si zapamtila a žene si, izgleda, zavoravila.

paj ovako. Crkva može da propisuje dres kod. U crkvi. Ukoliko monasi i sveštenici krenu da prebijaju žene po ulici zato što ne nose marame to je krivinčno delo za koje se ide u tjorku.
Monah Arsenije može da zabrani koncert u krugu manastira, ne može da zabrani koncert koji se održava u Novom Sadu.
Takođe monaha Arsenija niko ne može da jaše zato što nije komunista.

Mada vidim da džabe objašnjavam pošto se ič ne razumeš.

Dakle kada je verska policija SPC prebijala naše babe zato što nisu nosile marame?
gedza.73 gedza.73 09:48 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

freehand
tessa1
I nije lepo smejati se tuđoj nesreći pošto smo mi nekoliko decenija bili ovo

Njegov naslednik je podigao spmenik psu od čest metara i ugradio LED ekran na kome se msenjuju fotografije psa.

Gedžo, definitivno pomjeraš granice.. :))

Pa dobro, u spihijatriji granice inače nisu ni visoke ni čvrsto postavljene.

I to što kažeš. Demokratska Koreja

Duševan čovek. Njegova suza je posebno teška.



tessa1 tessa1 09:48 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Takoe: seno, slama,
seno slama,
zob zob zob
A mi zlatni krstić pa BOC!
Islamokomuniste si zapamtila a žene si, izgleda, zavoravila.

Da, ali kod nas vjera nije (valjda još nije?) fanatizam sa vjerskom policijom koja sprovodi vjerske zakone na ulici?
tessa1 tessa1 09:50 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Duševan čovek. Njegova suza je posebno teška.

Da, jbt kad čovjek shvati da provede životni vijek u vlasti ludila jednog čovjek, i taj čovjek vlast ludila prenese i na nasljednika.. i tako npr 300 god i milioni duša zarobljenih.
tessa1 tessa1 09:51 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

paj ovako. Crkva može da propisuje dres kod. U crkvi. Ukoliko monasi i sveštenici krenu da prebijaju žene po ulici zato što ne nose marame to je krivinčno delo za koje se ide u tjorku.
Monah Arsenije može da zabrani koncert u krugu manastira, ne može da zabrani koncert koji se održava u Novom Sadu.
Takođe monaha Arsenija niko ne može da jaše zato što nije komunista.

Mada vidim da džabe objašnjavam pošto se ič ne razumeš.

Dakle kada je verska policija SPC prebijala naše babe zato što nisu nosile marame?


I opet, perfektno.
gedza.73 gedza.73 09:54 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

tessa1
Da, ali kod nas vjera nije (valjda još nije?) fanatizam sa vjerskom policijom koja sprovodi vjerske zakone na ulici

teška srca moram da prizam kako je Frihend u pravu. Fanatici jesu imali versku policiju koja je sprovodila verske zakone na ulici

(crkveni kalendar)

a ima primera kada su ispred Partije postavljali predsednika mesne zajednice za sveštenika. Čak su dovodili decu iz škole da skrnave verske hramove.




tessa1 tessa1 10:06 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

(crkveni kalendar)


Sve bolje od boljeg.

Komunizam jeste fanatizam, nemam više epiteta za ovu tvoju misaonu gracioznost. :))
promoter promoter 10:07 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

tessa1
I nije lepo smejati se tuđoj nesreći pošto smo mi nekoliko decenija bili ovo

Njegov naslednik je podigao spmenik psu od čest metara i ugradio LED ekran na kome se msenjuju fotografije psa.

Gedžo, definitivno pomjeraš granice.. :))

Jedan je Gedža!
freehand freehand 10:14 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

tessa1
Takoe: seno, slama,
seno slama,
zob zob zob
A mi zlatni krstić pa BOC!
Islamokomuniste si zapamtila a žene si, izgleda, zavoravila.

Da, ali kod nas vjera nije (valjda još nije?) fanatizam sa vjerskom policijom koja sprovodi vjerske zakone na ulici?

Od vrednosti do kolapsa u dva laka koraka.
Kod te pričće o vednostima valja uvek imati na umu neko9liko stvari: da su najveća zverstva u istoriji civilizacije UVEK u pitanju bile naše vrednosti koje je trebalo nametnuti njima. Da je put do pakla uvek popločan dobrim namerama i da je zlo uvek kod drugih.
irak je do 2003. bio sekularna država, a onda su stigle vrednosti. Libija je bila umerena islamska država u kojoj žene nisu mlaćene po ulicama. Onda su stigle vrednosti, uključujući radikalni islam i obnavljanje pijaca robova. Sirija je i danas, na teritoriji na koju nisu stigle vrednosti - sekularna država.
Ovlašno guglanje na pojam "Mosadek" daje dovoljno rezultata da se vidi šta je bilo pre a šta posle.

Uostalom, šta mi teško da ponovim? Evo GHilari Klinton,m na primer, vrednostima je posvećena najmanje kao ti.



freehand freehand 10:16 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

promoter
tessa1
I nije lepo smejati se tuđoj nesreći pošto smo mi nekoliko decenija bili ovo

Njegov naslednik je podigao spmenik psu od čest metara i ugradio LED ekran na kome se msenjuju fotografije psa.

Gedžo, definitivno pomjeraš granice.. :))

Jedan je Gedža!

I trio Fantastikus.
tessa1 tessa1 10:32 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Od vrednosti do kolapsa u dva laka koraka.
Kod te pričće o vednostima valja uvek imati na umu neko9liko stvari: da su najveća zverstva u istoriji civilizacije UVEK u pitanju bile naše vrednosti koje je trebalo nametnuti njima. Da je put do pakla uvek popločan dobrim namerama i da je zlo uvek kod drugih.
irak je do 2003. bio sekularna država, a onda su stigle vrednosti. Libija je bila umerena islamska država u kojoj žene nisu mlaćene po ulicama. Onda su stigle vrednosti, uključujući radikalni islam i obnavljanje pijaca robova. Sirija je i danas, na teritoriji na koju nisu stigle vrednosti - sekularna država.
Ovlašno guglanje na pojam "Mosadek" daje dovoljno rezultata da se vidi šta je bilo pre a šta posle.


Da, ali mi smo u 2023. god i prošle godine je izginulo stotine mladih Iranaca jer je došlo do sukoba vrijednosti, ponavljam, pucali su na desetine hiljada nečije djece.. i danas zatvaraju njihove roditelje na robiju bez prava žalbe, roditelji nestaju preko noći i nagađe da su možda u zatvoru..

Čovječe, o kakvim ti vrijednostima pričaš, imaginaciji iz glava neupotrebljivih staraca i njihove moralne policije na ulicama koja prebija žene do smrti?

Nema načina da opravdaš, ni islamom, to što je jedan država došla u ruke vjerskom fanatiku i komunisti koji je propisao marame na glavama žena kao vrijednost.. Kakvu vrijednost marama na ženskoj glavi ima i za koga? Muškarce? Partiju?
tessa1 tessa1 10:34 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Evo GHilari Klinton,m na primer, vrednostima je posvećena najmanje kao ti.


Današnje ljudske vrijednosti jesu u kolapsu, nevezano za igrom slučaja ideju tj inspiraciju da promjenim naslov koji relano bolje paše i uz srpsku trenutnu konfuziju.

Rest neću komentarisati, kao u onom vicu, sjetim se grijeha mog Nikole, Nikola umro prije 15 god, tako i ovde, nađe se meni grijeha i gdje ga nema.
freehand freehand 10:36 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Da, ali mi smo u 2023. god i prošle godine je izginulo stotine mladih Iranaca jer je došlo do sukoba vrijednosti, ponavljam, pucali su na desetine hiljada nečije djece.. i danas zatvaraju njihove roditelje na robiju bez prava žalbe, roditelji nestaju preko noći i nagađe da su možda u zatvoru..

Znam. U OVOM momentu dnevno gine na stotine dece i žena od strane cionacista i njihovih saučesnika u genocidu. U ime vrednosti, naravno, ali nemoj da te to dotakne, to su samo Arapi,m mnogi među njima su muslimani a verovatno među njima ima i komunista, pa onda nema veze.
Kolaps, da, etički standard level Nosferatu.
freehand freehand 10:39 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

nađe se meni grijeha i gdje ga nema.

Normalno. Vrednosti uvek kod nas, gresi kod drugih. Pa nema veze šta kaže patrijarh, eto sto godina nije spaljena nijedna žena kao veštica a komunisti ženama dali nezaslužena prava. Nego, Hilari ti priča o KORENU islamskog verskog fanatizma u drugoj polovini dvadesetog veka, kako je nastao, kako je hranjen i ko ga i danas gaji.
A ti se drži Irana, tamo ti pokazuje prst iz Bele kuće.
tessa1 tessa1 10:39 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Znam. U OVOM momentu dnevno gine na stotine dece i žena od strane cionacista i njihovih saučesnika u genocidu. U ime vrednosti, naravno, ali nemoj da te to dotakne, to su samo Arapi,m mnogi među njima su muslimani a verovatno među njima ima i komunista, pa onda nema veze.
Kolaps, da, etički standard level Nosferatu.


Da, ginu, njihovi razlozi nisu isti, ali istina, ginu.

I bombardovanje Srbije je bilo kršenje nekih ljudskih prava?

Marame na glavama koje ne žele marame su stravično kršenje prava na život i u miru, decenijama iz nas..
tessa1 tessa1 10:42 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Normalno. Vrednosti uvek kod nas, gresi kod drugih. Pa nema veze šta kaže patrijarh, eto sto godina nije spaljena nijedna žena kao veštica a komunisti ženama dali nezaslužena prava. Nego, Hilari ti priča o KORENU islamskog verskog fanatizma u drugoj polovini dvadesetog veka, kako je nastao, kako je hranjen i ko ga i danas gaji.
A ti se drži Irana, tamo ti pokazuje prst iz Bele kuće.


Patrijarha ne pratim u medijima, vidim samo da je aktivan na relaciji RS-Srbija, onomad reče da mu je Hrvatska druga otadžbina (i osta živ), vidjela sam da ja za nekom sofrom pričao o ženama i itd, ajde da ja ne pričam ništa o njemu, zadržaću i imam pravo na to poneko mišljenje za sebe.
freehand freehand 10:42 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Da, ginu, njihovi razlozi nisu isti, ali istina, ginu.

"Ginu" je eufemizam za masakr i genocid, otprilike nivo "kolateralne štete". Gine se u saobraćaju, ove hiljade i desetine hiljada civila, dece i žena UBUJAJU. U ime vrednosti.
Nego, drž se ti marama, to je bitnije od etičke kataklizme sa kojom se svet danas sudara. Marame i LGBT Q+.
tessa1 tessa1 10:43 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

"Ginu" je eufemizam za masakr i genocid, otprilike nivo "kolateralne štete". Gine se u saobraćaju, ove hiljade i desetine hiljada civila, dece i žena UBUJAJU. U ime vrednosti.
Nego, drž se ti marama, to je bitnije od etičke kataklizme sa kojom se svet danas sudara. Marame i LGBT Q+.


Dobro nisi rekao, drži se kuvače ili metle..

Možeš podmetnuti sada bilo koje krvoproliće od raspeća, npr nepravda i genocid nad Jermenima?
freehand freehand 10:44 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

ajde da ja ne pričam ništa o njemu, zadržaću i imam pravo na to poneko mišljenje za sebe.

Naravno, bitno je da se izjasnimo o ajatolahu. Ašto se RS tiče tamo nam je Icko, šta imamo mi tu da se pitamo i izjašnjavamo.
Tako da kolaps, jebiga.
freehand freehand 10:46 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

tessa1
"Ginu" je eufemizam za masakr i genocid, otprilike nivo "kolateralne štete". Gine se u saobraćaju, ove hiljade i desetine hiljada civila, dece i žena UBUJAJU. U ime vrednosti.
Nego, drž se ti marama, to je bitnije od etičke kataklizme sa kojom se svet danas sudara. Marame i LGBT Q+.


Dobro nisi rekao, drži se kuvače ili metle..

Možeš podmetnuti sada bilo koje krvoproliće od raspeća, npr nepravda i genocid nad Jermenima?

zar nisti ti rekla da je 2023. godina? Mislio sam da je bitno, evo sad se vraćaš na raspeće i opet na ta unutrašnja jevrejska pitanja gde su im i Rimljani malo pomogli da dođu do rešenja.
Ne znam šta je kuvača, ali sa metlom pazi. Em je hladno em ima dronova, začas bude belaj.

tessa1 tessa1 10:46 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Naravno, bitno je da se izjasnimo o ajatolahu. Ašto se RS tiče tamo nam je Icko, šta imamo mi tu da se pitamo i izjašnjavamo.
Tako da kolaps, jebiga.

Dobro je sada Free, krenuo si slalom, nastavimo li ovako, pitanje će biti: a ko sam ja da pišem ovaj blog na stranici u Srbiji?
tessa1 tessa1 10:47 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Kolaps ljudskih vrijednosti nije isto kao sve tješnje ljudske vrijednosti, a mi deblji, juče mogao obući majicu, danas ne..
promoter promoter 10:52 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

freehand
Da, ali mi smo u 2023. god i prošle godine je izginulo stotine mladih Iranaca jer je došlo do sukoba vrijednosti, ponavljam, pucali su na desetine hiljada nečije djece.. i danas zatvaraju njihove roditelje na robiju bez prava žalbe, roditelji nestaju preko noći i nagađe da su možda u zatvoru..

Znam. U OVOM momentu dnevno gine na stotine dece i žena od strane cionacista i njihovih saučesnika u genocidu. U ime vrednosti, naravno, ali nemoj da te to dotakne, to su samo Arapi,m mnogi među njima su muslimani a verovatno među njima ima i komunista, pa onda nema veze.
Kolaps, da, etički standard level Nosferatu.

Kako si zaključio to da neko kome je odvratna kultura u kojoj su ljudska prava, elementarna, polovini populacije ograničena, podržava ubijanje muslimansko-komunističke (i nemuslimansko nekomunističke) palestinske dece (a Palestinaca ima i hriušćana)?
Istina, nisam zapazio da iste suze liješ i za cionističku, te necionističku jevrejsku cecu pobijenu od tih za kojima suze roniš?
freehand freehand 10:52 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

tessa1
Naravno, bitno je da se izjasnimo o ajatolahu. Ašto se RS tiče tamo nam je Icko, šta imamo mi tu da se pitamo i izjašnjavamo.
Tako da kolaps, jebiga.

Dobro je sada Free, krenuo si slalom, nastavimo li ovako, pitanje će biti: a ko sam ja da pišem ovaj blog na stranici u Srbiji?

Bio je onaj neki vic pre jedno pedeset godina, gde je pitanje, otprilike, bilo - zašto albanska podmornica 50m roni pa 50 vozi po površini?
Da veslači uzmu vazduh.
A zašto američka čini isto tako?
Pa zato što prati albansku.

E tako ti je i moj slalom. Pokušao sam da te pratim al mi se zavrtelo u glavi pa sad odustajem.

A ovo za tvoje pisanje bloga u Srbiji je običan bulšit, kao kad klinac od pet godina pred vrata podmetne lažno govno pa čćeka da se neko upeca.

freehand freehand 10:53 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Istina, nisam zapazio da iste suze liješ i za cionističku, te necionističku jevrejsku cecu pobijenu od tih za kojima suze roniš?

Iš bre.
tessa1 tessa1 11:17 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

E tako ti je i moj slalom. Pokušao sam da te pratim al mi se zavrtelo u glavi pa sad odustajem.



Ne, ne vozim slalom, pravolinijski bih bila dosadna da Gedžo nije izveo par pirueta, spušta se niz stazu a ja gledam za njim.. :)


Ti si počeo sa Gazom i Olbrajtovom ali tonom kao da su se rekoh već ljudske vrijednosti preko noći il od juče skupile u mašini za veš, ili mi udebljali, jutros smo malo drugačiji? i za druge vrijednosti osim iranskih nema više prostora.


Spomenula sam Jeruzalem u tekstu gore, mjesto na kom je sve počelo i danas gledamo iz udobnosti kako neki ljudi iz udobnosti daju dozvolu nastavka krvoprolića..

(u fusnoti piše da nije ispravno Jeruzalem, i ta moja gesta je kao otvoreni poker ili otvoreno za razgovor)
freehand freehand 11:20 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Ti si počeo sa Gazom i Olbrajtovom

Ja nisam pomenuo Olbrajtovu, ali je ono njeno "Vredelo je", na pitanje da li je život pola miliona iračke dece cena koju treba platiti za uvođenje "vrednosti" možda najbolji odgovor na sva tvoja pitanja.
tessa1 tessa1 11:26 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Ja nisam pomenuo Olbrajtovu, ali je ono njeno "Vredelo je", na pitanje da li je život pola miliona iračke dece cena koju treba platiti za uvođenje "vrednosti" možda najbolji odgovor na sva tvoja pitanja.

Jel Olbrajtova umrla? Nešto sam pobrkala..

U kontekstu izginule djece u Iranu prošle god i njihovih roditelja na robiji, ne znam sad jel poenta: nije vrijedilo?
freehand freehand 11:56 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave


Jel Olbarjtova umrla? Nešto sam pobrkala..

Toliko o tome ko je počeo sa Olbrajtovom. Inače da, akrep je krepao i do sad je sem iznutra odavno istrulio i spolja, zajedno sa vrednostima oje su svet koštale tolike milione ljudskih života.

U kontekstu izginule djece u Iranu prošle god i njihovih roditelja na robiji, ne znam sad jel poenta: nije vrijedilo?

Olbratjova koju si ti pomenula nije govorila o iranskoj deci. govorila je o iračkoj deci.
O iranskoj deci koju bi da pobije sad, u ime vrednosti, govore Bajden, Makron, Džonson, Fon der Lajen, berbok i ostali humanoidi.
tessa1 tessa1 12:08 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

Olbratjova koju si ti pomenula nije govorila o iranskoj deci. govorila je o iračkoj deci.


Znam da nije, razmišljala sam glasno,

i evo ne znam još uvijek, vrijedi li dati život u borbi protiv vrijednosti?
tessa1 tessa1 12:10 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

vrijedi li dati život u borbi protiv vrijednosti?


I ovo je dobro pitanje, jer vrijednosti su postale kao dragulj u manifestu svakog fanatika, svih fela.
gedza.73 gedza.73 14:53 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

freehand
U OVOM momentu dnevno gine na stotine dece i žena od strane cionacista i njihovih saučesnika u genocidu

Neki blogeri bi dosledno taj genocid nazvali 'specijalna vojna operacija' ili kako onomad reče ovdašnja ruska plaćenica 'primoravanje na mir'.
Kolaps, da, etički standard level Nosferatu.

m'da. Nešto nisam video na blogu da se sladostrasno pišu komentari koji podržavaju ubijanja palestinaca i bombardovanje gaze kao što se oduševljeno opravdavala bomardovanja škola i bolnica od strane ruske 'profesionalne' vojske da se tamo kriju NATO oficiri.

Gde su sad Hamas oficiri među palestinskom decom koja stradaju?
gedza.73 gedza.73 15:05 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

freehand
eto sto godina nije spaljena nijedna žena kao veštica

Eto ti ga sad. Bio sam ubeđen da Srbi nisu spaljivali žene kao veštice. Svaki dan bre čovek nauči nešto novo od tebe.
a komunisti ženama dali nezaslužena prava.

Dali, dali, nego šta. Jedino ako žena uvredi komunizam (među prvim ženama pilotima koja je prvi samostalni let izvela sa dvadeset godina) ili ispriča vic o komunističkom Vođi može da zaglavi u komunistički logor. U naboljem slučaju gubitak građanskih prava. Da budu izbačene sa fakulteta poput Smilje Kostić.

I nikako mi nije jasno otkud to da u komunizmu sa svim tim ženskim pravima nije bilo ni jedne Nadežde Petrović ili Isidore Sekulić.

gedza.73 gedza.73 15:14 17.12.2023

Re: Iranske vrednosti i pokrivene glave

freehand
Marame i LGBT Q+.

Ti si neki rasista?
jebaj ga sad ako ne valjaju ni vrednosti BRICS-a.
Lesbian, gay, bisexual and transgender (LGBT) rights in Brazil rank among the highest in the world.] Same-sex couples in Brazil have enjoyed the same rights guaranteed to heterosexual ones since 16 May 2013, including marriage and adoption. On June 13, 2019, the Brazilian Supreme Court ruled that discrimination on the basis of sexual orientation and gender identity is a crime akin to racism

In 2008, Brazil's public health system started providing free sex reassignment surgery in compliance with a court order. Federal prosecutors had argued that gender reassignment surgery was covered under a constitutional clause guaranteeing medical care as a basic right

The Supreme Federal Court ruled on 1 March 2018, that a transgender person has the right to change their official name and sex without the need of surgery or professional evaluation, just by self-declaration of their psychosocial identity.

Brazil. Španija, Kolumbija, Kuba i Amerika... rumba, samba...
Following the 2022 Cuban Family Code referendum, there is legal recognition of the right to marriage, unions between people of the same sex, same-sex adoption and non-commercial surrogacy as part of one of the most progressive Family Codes in Latin America

dragosevacsutra dragosevacsutra 17:58 16.12.2023

o cemu je tacno ovaj b(r)log?

sem sto se pominje nekakav 'dragosevac' u recenici koja kaze da ne treba da se pominje

shmoo shmoo 18:15 16.12.2023

Re: o cemu je tacno ovaj b(r)log?

dragosevacsutra

o cemu je tacno ovaj b(r)log?

sem sto se pominje nekakav 'dragosevac' u recenici koja kaze da ne treba da se pominje



Ни о чему.

Просеравање као и увек.

Викенд је.

И онда да би се попунио простор и време...

Дај мало Фарма-Парови као на Пинкуши, само увијено у квазиинтелектуалне обланде да се Власи не досете.







tessa1 tessa1 18:17 16.12.2023

Re: o cemu je tacno ovaj b(r)log?

sem sto se pominje nekakav 'dragosevac' u recenici koja kaze da ne treba da se pominje

Dragoševac, ne brljavi.
promoter promoter 18:33 16.12.2023

Re: o cemu je tacno ovaj b(r)log?

shmoo
dragosevacsutra

o cemu je tacno ovaj b(r)log?

sem sto se pominje nekakav 'dragosevac' u recenici koja kaze da ne treba da se pominje



Ни о чему.

Просеравање као и увек.

Викенд је.

И онда да би се попунио простор и време...

Дај мало Фарма-Парови као на Пинкуши, само увијено у квазиинтелектуалне обланде да се Власи не досете.



Šmuuuu!
Zar se ti i Tes još niste pomirili?
solo solo 20:41 16.12.2023

Re: o cemu je tacno ovaj b(r)log?



Za razliku od Ruske nema mesa - veganska zajebancija.
promoter promoter 20:52 16.12.2023

Re: o cemu je tacno ovaj b(r)log?

solo


Za razliku od Ruske nema mesa - veganska zajebancija.

Ali zato ima kilo majoneza tako da ispada masnije nego da ima mesa.
tessa1 tessa1 22:58 16.12.2023

Re: o cemu je tacno ovaj b(r)log?

Šmuuuu!
Zar se ti i Tes još niste pomirili?



Ma ne, i molim te ne petljaj se, imaš li ti svojih problema, kakav je bio kačamak jutros?

Tasa je u skripti i pošto ne koristim tel, zabranila mi dr radi oslabljenog očnog mišića, ja i ne vidim njegove komentare, javljam se samo sa laptopa, dok ne kopiraš.

Sjetih se kad mi je Gvozden rekao nešto kao "neću da ti odgovorim zato što si neozbiljna" (i bilo je smiješno:), te i moj blog, nije ozbiljno mjesto za kalibar Tasinog intelekta, drugo, ogorčeni ljudi najprije sebi ne mogu pomoći, samo ih izbjegavati posebno u ovom virtuelnom svijetu gdje postojimo online i offline + ponavlja se isto, moj blog na koji dolazi kao nešto nezadovoljan da se iskenja jer zna da ga ne mogu banovati, smradina ljudska.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana