Kegel muskel: Primam predloge

Nikola Knežević RSS / 11.09.2008. u 08:09

9789958411762.jpg

Gost bloga: Biljana Beba Knežević

Danas sam završila čitanje knjige „Ljubav je sihirbaz babo" Nure Bazdulj Hubijar. Po završetku knjige, onako slomljena krajem a pošto sam je odložila na policu, pozvala sam drugaricu da joj kažem da mora da je pročita. Nakon razgovora, shvatila sam da to u stvari radim sa svakom knjigom koju pročitam ( manje- više ), moram da je podelim sa nekim. Ako to ne uradim, ako ne čujem i njeno mišljenje, kao da nisam potpuno doživela delo. Volim da pričam o knjigama i volim knjige. Sve. Jedino, ne mogu da čitam naučnu fantastiku i ljubavne romane ( one dečije ), ali one žarke, velike i skoro pa tragične ljubavne priče, mogu.

Stari me je još u prvom osnovne učlanio u biblioJoteku koja je pripadala našoj školi. Tako je moja ljubav počela, tog prvog, zimskog raspusta uz smederevac, dok su suva drva pucketala a napolju padao stari, dobri sneg. Posle svake pročitane knjigice, Stari je očekivao raport. Voleo je samnom da ulazi u polemiku u vezi svakog pročitanog dela. Čitala se lektira, čitalo se i po slobodnom izboru.

Priznajem, plakala sam kao kiša čitajući „Orlovi rano lete" i „Dečaci Pavolve ulice". Na jednom zimskom putovanju na relaciji Paraćin – Novi Sad – Senta pročitala sam Pinokija. U četvrtom razredu sam, za odličan uspeh, na kraju godine, dobila knjigu „Kojim putem afrikanče", a knjiga koju sam sigurno sto puta pročitala je „Apeli – nevidljivi Vili". Toliko sam želela da budem nevidljiva posle te knjige, da sam letnji raspust provodila u maštariji o tome.

Onda su došli viši razredi. Na raspustu između petog i šestog razreda, prvi put sam došla u dodir sa ljubavnim romanima. Mama od drugarice je, budući medicinska sestra u bolnici, redovno kupovala te romane zbog noćnih smena, a drugarica ih je prosleđivala meni. Romani sa onim glupim nazivima „Džejson i Džesika", „Lola ga je volela", „ Surovo odbočaenje", prošli su kroz moje ruke. Bila sam prosto zatečena nabreklim udovima, vlažnim mestima, vrelim pogledima, prevarama i sličnim opisima. Očiju razgoračenih kao nanine sarme, čitala sam te romane, štampane na žutom, grubom papiru u po dve kolone po stranici. Stari ne bi bio Stari da me nije provalio i najstrože mi zabranio trovanje tim glupostima:

-          Čitaj nešto zglavno. Ako već hoćeš da čitaš takve stvari, čitaj Damu s kamelijama.

I jesam. Do kraja osnovne sam pročitala „Boga i Oca" kvareći oči po vascele dane. Nedeljom, kad se moralo u crkvu na službu, Presveta of kors, nije dopuštala da čitam te blasfemične knjige.

-          Ne moraš valjda i nedeljom da blejiš u te knjižurine. Nosićeš naočare kao tvoje otac!

Sredinom srednje sam se zaljubila u Zolu i Eriku Jong. Nemaju veze jedno sa drugim. Uz Zolu sam razvijala svoju mračnu stranu a uz Eriku svoj bezobrazluk u izražavanju. Profesorica književnosti, Čarna, koju sam inače izuzetno cenila i poštovala, me je jednom prilikom zamolila da napišem nešto povodom 8. Marta, pa da upriličimo prirdebu za naše profesorice. Napisala sam tekst koji je prepravljala pet puta najmanje.

-          Što si bre tako melanholična i mračna. Daj malo živosti tom tekstu.

Na jadvite jade sam oživela tekst. Zanemarila je činjenicu da sam bila u pubertetu, da je sve bilo jako strašno i teško, i da me naravno, niko ne razume.

Kasnije dolazi fakultet i zahlađenje sa literaturom koju volim. Ustupam mesto stručnoj literaturi, da bih se pri kraju, vratila svojoj ljubavi koja do dana današnjeg ne jenjava.

Volim knjige i ne razumem ljude koji se hvale tužnom činjenicom da nikad nisu pročitali ni lektiru u školi. Šareno čitam a najviše volim da čitam po preporuci, pa ako imate neku preporuku, samo izvolite.



Komentari (145)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 16:29 11.09.2008

Re: ***

mariopan
I ja volim da pricam sa nekim o tome sta sam procitala, srecom zaova moja mnogo cita pa sa njom pretresam, inace tesko nalazim sagovornike, ne samo da ljudi ne citaju, vec me gledaju nekako cudno, kao "nemoj da smaras" i ja ucutim. A u pravu si da knjiga nije kompletna ako se sa nekim ne podeli dozivljaj. I cerka cita i cesto od nje cujem koja je dobra knjiga ili mi je kupi ali ona je daleko. Ako nas je neka knjiga posebno dotakla emotivno, to znamo i satima sa odusevljenjem da komentarisemo i uzivam podjednako kao kada sam citala.

Preporuka )))



Hvala Mariopan! Ja se nekad tako zdam da "nagovaram" ljude da citaju, sasvim streberski i onda dobijem po nosu kako nemaju vremena ni da jedu a ne da citaju i od kuda mi vremena da citam. Recimo, ne gledam TV i spanske serije ( protiv kojih nemam nista ), pa radije citam. Moramo da se dogovorimo da procitamo istu knjigu, pa da opletemo po knjizi :).
clickcafe clickcafe 17:26 11.09.2008

Re: ***

Moramo da se dogovorimo da procitamo istu knjigu, pa da opletemo po knjizi :).


ja se apsolutno slazem sa tobom po ovom pitanju! to bi bilo bas fenomenalno!

da li je neko cuo ili bio u booksi u zagrebu?ja sam slucajno nabasala na emisiju o njima. skroz sam odusevljena. to je jedna knjizara/citaonica/pub gde se jednim danom u nedelji organizuje kviz znanja iz knjizevnosti, drugi dan ima sekcija koja diskutuje o procitanoj knjizi unapred dogovorenoj. ozbiljno se nosim mislju da poradim da i beograd dobije nesto slicno

sta vi mislite?
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 17:41 11.09.2008

Re: ***

clickcafe
Moramo da se dogovorimo da procitamo istu knjigu, pa da opletemo po knjizi :).


ja se apsolutno slazem sa tobom po ovom pitanju! to bi bilo bas fenomenalno!

da li je neko cuo ili bio u booksi u zagrebu?ja sam slucajno nabasala na emisiju o njima. skroz sam odusevljena. to je jedna knjizara/citaonica/pub gde se jednim danom u nedelji organizuje kviz znanja iz knjizevnosti, drugi dan ima sekcija koja diskutuje o procitanoj knjizi unapred dogovorenoj. ozbiljno se nosim mislju da poradim da i beograd dobije nesto slicno

sta vi mislite?



Mislim da je to odlino, tako se srecu istomisljenici ( meni je taj segment bitan ), cuju se druga misljenja, nauci se nesto novo ( zivot je proces ucenja ) i sto je najvaznije, vracamo se jednoj bitnoj vrednosti a to je druzenje! Malo smo se otudjili jer se puno koristimo racunarima. Ideja je odlicna.

A koju cemo knjigu da citamo? Predlozi a ja cu da pronadjem knjigu i na pozor sad je pocinjem
clickcafe clickcafe 17:48 11.09.2008

Re: ***

'ajde koju god hoces a ja na putu kuci kupujem (verovatno je nemam pri ruci jer sam u preseljenju hehe)!
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 18:05 11.09.2008

Re: ***

clickcafe
'ajde koju god hoces a ja na putu kuci kupujem (verovatno je nemam pri ruci jer sam u preseljenju hehe)!



Nemojte da ja predlažem, predložite vi ja ću da se prilagodim, a prilagođavanje počinje od ponedeljka :), ako nađem ranije ono što predlažete, javim se :).
Hajde da čujem predloge?
nsarski nsarski 18:23 11.09.2008

Re: ***

Akomerazumes...

Apsolutno:)
Ovde se ponekad setam njegovim ulicama....Npr. Creve Coeur ima divne parkove. Par minuta voznje od mene.

dzouzi dzouzi 19:01 11.09.2008

Re: ***

Apsolutno:)
Ovde se ponekad setam njegovim ulicama....Npr. Creve Coeur ima divne parkove. Par minuta voznje od mene.


Blago tebi ))

Zavidim ti... ;-)))


P.S. Hvala ti sto si se javio...
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 19:26 11.09.2008

Re: ***

nsarski
Akomerazumes...

Apsolutno:)
Ovde se ponekad setam njegovim ulicama....Npr. Creve Coeur ima divne parkove. Par minuta voznje od mene.




Auuu ne smem ni da mislim o tim lepotama!
mariopan mariopan 19:51 11.09.2008

Re: ***

Biljana Beba Knežević
mariopan
I ja volim da pricam sa nekim o tome sta sam procitala, srecom zaova moja mnogo cita pa sa njom pretresam, inace tesko nalazim sagovornike, ne samo da ljudi ne citaju, vec me gledaju nekako cudno, kao "nemoj da smaras" i ja ucutim. A u pravu si da knjiga nije kompletna ako se sa nekim ne podeli dozivljaj. I cerka cita i cesto od nje cujem koja je dobra knjiga ili mi je kupi ali ona je daleko. Ako nas je neka knjiga posebno dotakla emotivno, to znamo i satima sa odusevljenjem da komentarisemo i uzivam podjednako kao kada sam citala.

Preporuka )))



Hvala Mariopan! Ja se nekad tako zdam da "nagovaram" ljude da citaju, sasvim streberski i onda dobijem po nosu kako nemaju vremena ni da jedu a ne da citaju i od kuda mi vremena da citam. Recimo, ne gledam TV i spanske serije ( protiv kojih nemam nista ), pa radije citam. Moramo da se dogovorimo da procitamo istu knjigu, pa da opletemo po knjizi :).

)))))))))
Evo vazi, samo sacekaj da se osvestim od renoviranja kuce, sad nemam gde ni da sednem)
Ali citala sam skoro nesto samo mi se nije toliko dopalo i ne preporucujem pa zato cutim, ne volim da nekome unapred nesto kazem ako mi se ne dopadne nekome ce se mozda dopasti pa zato cutim.A ovde sam iz spijunskih razloga, vidi koliko predloga ja samo sirim spisak i molim Boga za malo vremena da se bacim na uzivanje...bice i to a onda da razvezemo, )))

Pozdrav.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 20:11 11.09.2008

Re: ***

mariopan
Biljana Beba Knežević
mariopan
I ja volim da pricam sa nekim o tome sta sam procitala, srecom zaova moja mnogo cita pa sa njom pretresam, inace tesko nalazim sagovornike, ne samo da ljudi ne citaju, vec me gledaju nekako cudno, kao "nemoj da smaras" i ja ucutim. A u pravu si da knjiga nije kompletna ako se sa nekim ne podeli dozivljaj. I cerka cita i cesto od nje cujem koja je dobra knjiga ili mi je kupi ali ona je daleko. Ako nas je neka knjiga posebno dotakla emotivno, to znamo i satima sa odusevljenjem da komentarisemo i uzivam podjednako kao kada sam citala.

Preporuka )))



Hvala Mariopan! Ja se nekad tako zdam da "nagovaram" ljude da citaju, sasvim streberski i onda dobijem po nosu kako nemaju vremena ni da jedu a ne da citaju i od kuda mi vremena da citam. Recimo, ne gledam TV i spanske serije ( protiv kojih nemam nista ), pa radije citam. Moramo da se dogovorimo da procitamo istu knjigu, pa da opletemo po knjizi :).

)))))))))
Evo vazi, samo sacekaj da se osvestim od renoviranja kuce, sad nemam gde ni da sednem)
Ali citala sam skoro nesto samo mi se nije toliko dopalo i ne preporucujem pa zato cutim, ne volim da nekome unapred nesto kazem ako mi se ne dopadne nekome ce se mozda dopasti pa zato cutim.A ovde sam iz spijunskih razloga, vidi koliko predloga ja samo sirim spisak i molim Boga za malo vremena da se bacim na uzivanje...bice i to a onda da razvezemo, )))

Pozdrav.


Dogovreno ondaK :), sačekaćemo te,
vishnja92 vishnja92 09:22 12.09.2008

Re: ***

onda dobijem po nosu kako nemaju vremena ni da jedu a ne da citaju i od kuda mi vremena da citam.

a bre, pa jelo i citanje idu zajedno, to svako zna :)))
mi smo jedva cekali da mama negde otputuje pa da mozemo da potrpamo knjige na sto za vreme rucka.

jeste nekulturno, jeste i nezdravo (u neku ruku) ali meni bi zivot bio drugaciji da mi knjige nisu tu i tamo musave od hrane :))
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 10:11 12.09.2008

Re: ***

vishnja92
onda dobijem po nosu kako nemaju vremena ni da jedu a ne da citaju i od kuda mi vremena da citam.

a bre, pa jelo i citanje idu zajedno, to svako zna :)))
mi smo jedva cekali da mama negde otputuje pa da mozemo da potrpamo knjige na sto za vreme rucka.

jeste nekulturno, jeste i nezdravo (u neku ruku) ali meni bi zivot bio drugaciji da mi knjige nisu tu i tamo musave od hrane :))




A pa kud to da zabaravim. Jedini razlog, zasto sam volela sto tata i mama idu na posao je taj! Strpljivo sam cekala da odu da bih rucala, iz istog razloga! Moram da priznam, to radim i dan danas ( kad me dete ne gleda ) hahahaha, made eto, naucila je da lista slikovnice dok je na noni :) geni su cudo
deberzerak deberzerak 13:47 11.09.2008

jos malo knjiga


Anatol Frans- "Pobuna andjela"
Mereskovski- "Smrt Bogova"-istorijski roman , bavi se periodom rimske istorije koji je malo poznat. za mene je bio otkrice
Balzak-"Golicave price"

toliko od mene u ovom naletu inspiracije :)

Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 16:30 11.09.2008

Re: jos malo knjiga

deberzerak

Anatol Frans- "Pobuna andjela"
Mereskovski- "Smrt Bogova"-istorijski roman , bavi se periodom rimske istorije koji je malo poznat. za mene je bio otkrice
Balzak-"Golicave price"

toliko od mene u ovom naletu inspiracije :)




Hvala, sve belezim :), jedva cekam da nadjem ta dela sa preporukom.
vishnja92 vishnja92 14:33 11.09.2008

gresna mi dusa,

zamalo da zaboravim - Kurt Vonegat!
sve sto nadjes, bez izuzetka.
man ray loves me man ray loves me 14:57 11.09.2008

Re: gresna mi dusa,

i second that. inace, vonegat je sam ocenio svoje knjige od A do D (ima na njegovoj wiki stranici). moja omiljena - breakfast of champions. zatim cat's cradle.
maksa83 maksa83 15:36 11.09.2008

Re: gresna mi dusa,

zamalo da zaboravim - Kurt Vonegat!
sve sto nadjes, bez izuzetka.


Ja da stavim pet miliona :)) preporuka na ovo.
Nemam pojma kako njega ispustih, valjda zato što je nr. 1 pa se podrazumeva. :)

Setih se i ovoga - Chuck Palahniuk (pisac Fight Cluba) - Survivor (mislim da je kod nas prevedeno kao "Preživeli".
Luda. luda rollercoaster knjiga.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 16:31 11.09.2008

Re: gresna mi dusa,

vishnja92
zamalo da zaboravim - Kurt Vonegat!
sve sto nadjes, bez izuzetka.


Dogovoreno :)
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:05 11.09.2008

Ako ćemo o romanima...

Poslednji roman koji sam čitala, a koji mi se mnogo svideo je:

Marina Lewycka
"Short History of Tractors in Ukrainian"



Vidim ovih dana da je prevedena i u nas:
Kratka istorija traktora na ukrainskom.
Izdavač: Laguna.

Detaljnije ima ovdi:
http://en.wikipedia.org/wiki/A_Short_History_of_Tractors_in_Ukrainian

Murakamija, zbog dragog opsedutog njegovim likom i delom, čitala donekle, a odnekle mi baš nije išlo.
Možda se privatim ponovo.
clickcafe clickcafe 19:08 11.09.2008

Re: Ako ćemo o romanima...

citala sam i fenomenalna je! preporuka za istu!
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 19:20 11.09.2008

Re: Ako ćemo o romanima...

Krugolina Borup
Poslednji roman koji sam čitala, a koji mi se mnogo svideo je:

Marina Lewycka
"Short History of Tractors in Ukrainian"



Vidim ovih dana da je prevedena i u nas:
Kratka istorija traktora na ukrainskom.
Izdavač: Laguna.

Detaljnije ima ovdi:
http://en.wikipedia.org/wiki/A_Short_History_of_Tractors_in_Ukrainian

Murakamija, zbog dragog opsedutog njegovim likom i delom, čitala donekle, a odnekle mi baš nije išlo.
Možda se privatim ponovo.


I to sam pribelezila, hvala
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:26 11.09.2008

Re: Ako ćemo o romanima...

E, a podseti me ova lepa priča o čitanju na moju prvu borbu protiv birokratije i idiotskih procedura.

Htela ja da se upišem u biblioteku čim sam u školu pošla, jer sam znala da čitam i pre škole, narafski (Krugolina se rodila pametna).
Ne daju.
Kažu: procedura nalaže da se prvaci u biblioteku mogu upisati tek u drugom polugodištu.
Šta ću, čekam.
Dođe drugo polugodište, ja se pojavim sva ponosna prvi dan u biblioteci, učlanim se, a bibliotekarka mi pokaže na policu sa slikovnicama i kaže: "Odaberi knjigu odatle."
Ja odaberem.
Ona knjigu upiše u karton.
Ja izađem iz biblioteke, sednem u garderobu, pročitam slikovnicu i za 5 minuta, eto me nazad.
Donela da zamenim slikovnicu, hoću novu.
Kaže meni bibliotekarka, ne mogu da vratim slikovnicu odmah, moram da je držim bar jedan dan.
Dođem ja sutra, vratim slikovnicu, ona mi kaže: uzmi sad dve.
Ja uzmem dve, izađem iz blblioteke, sednem u garderobu, pročitam obe za 10 minuta... i čekam ko idiot do sutra da ih vratim.
Vozala je ta bibliotekarka mene dobrih nedelju dana, dok nisam skupila hrabrosti da joj kažem: "Pa, hoćete li vi meni dati neku NORMALNU knjigu?!"
Kad se zaustavila od smeha i vratila na stolicu s koje je pala, dade mi knjigu koja je bila u lektiri za drugi osnovne, mislim da se zvala "Mačak na krovu" ili tako nekako.

Za odličan uspeh u prvom osnovne, dobila sam knjigu "Zgode iz grada Rič Rač".

Tako je načitana Krugolina počinjala...
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:36 11.09.2008

Re: Ako ćemo o romanima...

E, da, ima i ovo:



Mislim da sam videla da je prevedeno i kod nas, ali ne mogu da se zakunem.

Ima i film.
maksa83 maksa83 19:39 11.09.2008

Re: Ako ćemo o romanima...

Murakamija, zbog dragog opsedutog njegovim likom i delom


Dragog skroz razumem (na stranu profesionalno-muška solidarnost , tip je fascinantan. Oba roditelja su mu profesori klasične/tradicionalne japanske književnosti, a on je nekako odrastao na džezu, bluzu roku i generalno američkoj i zapadnoj (sub)kulturi, što se vidi u knjigama koje imaju fino isprepletanu japansku suptilnost zamešanu sa tragovima zapadne kulture i muzike (non stop provejavaju džez i rock klasici, jedna knjiga se zove Norwegian Wood po pesmi od Bitlsa koja figuriše u priči). Nije imao neke literarne afinitete i pretenzije nego je držao džez bar u Tokiju, a jednog dana se zadesio na nekoj bejzbol utakmici (japanci se, šašavo, dosta lože na bejzbol) i u jednom trenutku neki igrač izvede neki fantastičan udarac. Gledajući taj udarac on je pomislio - "ja bih mogao da pišem knjige". I počeo da piše. Otpr. kao što za Džarmuša mislim "kada bih pravio filmove, voleo bih da umem da pravim ovakve filmove", tako za Murakamija mislim "kada bih pisao knjige, voleo bih da umem da pišem ovakve knjige".

Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 19:48 11.09.2008

Re: Ako ćemo o romanima...

Krugolina Borup
E, a podseti me ova lepa priča o čitanju na moju prvu borbu protiv birokratije i idiotskih procedura.

Htela ja da se upišem u biblioteku čim sam u školu pošla, jer sam znala da čitam i pre škole, narafski (Krugolina se rodila pametna).
Ne daju.
Kažu: procedura nalaže da se prvaci u biblioteku mogu upisati tek u drugom polugodištu.
Šta ću, čekam.
Dođe drugo polugodište, ja se pojavim sva ponosna prvi dan u biblioteci, učlanim se, a bibliotekarka mi pokaže na policu sa slikovnicama i kaže: "Odaberi knjigu odatle."
Ja odaberem.
Ona knjigu upiše u karton.
Ja izađem iz biblioteke, sednem u garderobu, pročitam slikovnicu i za 5 minuta, eto me nazad.
Donela da zamenim slikovnicu, hoću novu.
Kaže meni bibliotekarka, ne mogu da vratim slikovnicu odmah, moram da je držim bar jedan dan.
Dođem ja sutra, vratim slikovnicu, ona mi kaže: uzmi sad dve.
Ja uzmem dve, izađem iz blblioteke, sednem u garderobu, pročitam obe za 10 minuta... i čekam ko idiot do sutra da ih vratim.
Vozala je ta bibliotekarka mene dobrih nedelju dana, dok nisam skupila hrabrosti da joj kažem: "Pa, hoćete li vi meni dati neku NORMALNU knjigu?!"
Kad se zaustavila od smeha i vratila na stolicu s koje je pala, dade mi knjigu koja je bila u lektiri za drugi osnovne, mislim da se zvala "Mačak na krovu" ili tako nekako.

Za odličan uspeh u prvom osnovne, dobila sam knjigu "Zgode iz grada Rič Rač".

Tako je načitana Krugolina počinjala...




Kod nas, na sreću nije bilo tako, ali, do četvrtog, nisam smela da uzmem više od dve knjige. Onda sam prešla u pravu bibliJoteku, gradsku, dečije odeljenje. Odatle sam prebačena na odeljenje za odrasle, na insistiranje jednog simpatičnog, buckasto bibliotekara. Nije ni čudo što imam alergiju na prašinu, koliko sam starih knjižurina čitala, a volela sam taj miris knjiga. I danas ga se sećam.
U petom mi je omiljena knjiga bila "Muž moje mame", znam da je neka francuska spisateljica u pitanju, ali ne mogu da se setim kako se zove.
Joj što su to lepa sećanja :)
Hvala ti
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:58 11.09.2008

Re: Ako ćemo o romanima...

Kod nas, na sreću nije bilo tako, ali, do četvrtog, nisam smela da uzmem više od dve knjige. Onda sam prešla u pravu bibliJoteku, gradsku, dečije odeljenje.


Našla sam ja načina da toj školsko-bibliotekarskoj birokratiji doskočim.
U šestom osnovne, učlanim se u bibliotekarsku SEKCIJU, pa em sam tamo slagala i preslagala knjige do mile volje, i mogla na miru da vidim šta sve tu ima, em sam imala specijalnu povlasticu da pred letnji raspust uzmem knjiga koliko mi duša hoće, a da vratim tek u septembru.
Tako sam ja na letnje raspuste išla s tridesetak knjiga.
Školska godina počinje - a ja iščitala svu lektiru odavno...
Čak i kad sam pošla u srednju, još su mi davali da iz osnovne uzimam koliko mi duša hoće za raspust.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 20:15 11.09.2008

Re: Ako ćemo o romanima...

Krugolina Borup
Kod nas, na sreću nije bilo tako, ali, do četvrtog, nisam smela da uzmem više od dve knjige. Onda sam prešla u pravu bibliJoteku, gradsku, dečije odeljenje.


Našla sam ja načina da toj školsko-bibliotekarskoj birokratiji doskočim.
U šestom osnovne, učlanim se u bibliotekarsku SEKCIJU, pa em sam tamo slagala i preslagala knjige do mile volje, i mogla na miru da vidim šta sve tu ima, em sam imala specijalnu povlasticu da pred letnji raspust uzmem knjiga koliko mi duša hoće, a da vratim tek u septembru.
Tako sam ja na letnje raspuste išla s tridesetak knjiga.
Školska godina počinje - a ja iščitala svu lektiru odavno...
Čak i kad sam pošla u srednju, još su mi davali da iz osnovne uzimam koliko mi duša hoće za raspust.



Jao i ja sam bila štreberka sa unapred pročitanim lektirama! Rado se sećam tih vremena, a i do danas je ostalo to štrebersko u meni: ko prvi do knjige, njegova je! Nedavno sam se zamalo otimala za knjigu u Solarisu. Sve sam se spremala da dreknem i reknem, ali nisam morala, na sreću
vishnja92 vishnja92 09:11 12.09.2008

Re: Ako ćemo o romanima...

Otpr. kao što za Džarmuša mislim "kada bih pravio filmove, voleo bih da umem da pravim ovakve filmove"

makso covece, pocinjem da pomisljam na najgore - da se Vrhunska Kreativna Inteligencija zeznula i pustila istovremeno dve inkarnacije jedne duse da lutaju svetom :)

mada ja ni Kaurismakija ne bih iskljucila iz razbrajalice (Akija, ne onog drugog)
maksa83 maksa83 12:21 12.09.2008

Re: Ako ćemo o romanima...

makso covece, pocinjem da pomisljam na najgore - da se Vrhunska Kreativna Inteligencija zeznula i pustila istovremeno dve inkarnacije jedne duse da lutaju svetom :)


Aeto, izgleda da postoji neki svemirski suficit tela i deficit duša pa mora da se raspodeli. :))
ssvetlana92 ssvetlana92 19:46 11.09.2008

Moj predlog!

Knjizevnici koji su mene fascinirali su Salman Rushdie (Deca ponoci..itd) i Lorens Darel (Aleksandrijski kvartet).
Hvala za ovaj blog, sve sam uredno zapisala! :)
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 19:49 11.09.2008

Re: Moj predlog!

ssvetlana92
Knjizevnici koji su mene fascinirali su Salman Rushdie (Deca ponoci..itd) i Lorens Darel (Aleksandrijski kvartet).
Hvala za ovaj blog, sve sam uredno zapisala! :)



Vala sam i ja. Lorensa jako volim i često mu se vraćam.
Hvala i tebi
ssvetlana92 ssvetlana92 20:19 11.09.2008

Re: Moj predlog!

Biljana Beba Knežević
ssvetlana92
Knjizevnici koji su mene fascinirali su Salman Rushdie (Deca ponoci..itd) i Lorens Darel (Aleksandrijski kvartet).
Hvala za ovaj blog, sve sam uredno zapisala! :)



Vala sam i ja. Lorensa jako volim i često mu se vraćam.
Hvala i tebi


Htedoh jos reci, jedina knjiga koju sam mogla vise puta citati je taj "Aleksandrijski kvartet". Nikad mi je dosta! :)
maksa83 maksa83 21:50 11.09.2008

i jope'

Ako je ovaj post još živ, dodao bih i:

Nikolo Amaniti - bilo šta (Dolazim i Vodim Te Sa Sobom, npr.) Amaniti je malo siroviji, svrstavaju ga u pulp književnost, ali ume da bude i romantično i urnebesno i surovo.

Alesandro Bariko - City

Bre, ima tol'ko knjiga, a život - jedan.


P.S. Ako neko hoće da čita stvarno jako, jako lošu knjigu, nek' slobodno uzme bilo šta od autora Da Vinči Koda. Kakav krš.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 06:47 12.09.2008

Re: i jope'

maksa83
Ako je ovaj post još živ, dodao bih i:

Nikolo Amaniti - bilo šta (Dolazim i Vodim Te Sa Sobom, npr.) Amaniti je malo siroviji, svrstavaju ga u pulp književnost, ali ume da bude i romantično i urnebesno i surovo.

Alesandro Bariko - City

Bre, ima tol'ko knjiga, a život - jedan.


P.S. Ako neko hoće da čita stvarno jako, jako lošu knjigu, nek' slobodno uzme bilo šta od autora Da Vinči Koda. Kakav krš.



Ziv je post dok god ljudi imaju predloga, a ja samo pisem. S obzirom na to da sam odlucila da cu ziveti to 110, imam sve vreme ovoga sveta da citam :)
papaja papaja 08:55 12.09.2008

Re: i jope'

Nikolo Amaniti - bilo šta (Dolazim i Vodim Te Sa Sobom, npr.) Amaniti je malo siroviji, svrstavaju ga u pulp književnost, ali ume da bude i romantično i urnebesno i surovo.


Dolazim po tebe i vodim te sa sobom - odlicna prica




@ constrictoria92

Ne znam koliko te zanima fantasy kao zanr...
Ako te interesuje, preporucujem sledece: R. Zelazny, Ursula Le Guin, George RR Martin, Marija Semjenova, Michael Moorcock, Robert Jordan, Ed Greenwood, Jim Butcher...


Marija Semjonova - jel to bese Vukodav? Naletela mi je na moru ta knjiga i odusevio se sa slovenskom fantastikom.
Vidim da ima vise delova ,kakvi su ostali?

constrictoria92 constrictoria92 12:21 12.09.2008

Re: i jope'

papaja

Marija Semjonova - jel to bese Vukodav? Naletela mi je na moru ta knjiga i odusevio se sa slovenskom fantastikom.
Vidim da ima vise delova ,kakvi su ostali?


:)

I nastavci su prilicno dobri. Neces se razocarati ako procitas...

Ako ti se Marija Semjonova svidela, svidece ti se i Sergei Lukyanenko.
On jos lepse od Marije razradjuje temu. Inace, po njegovim delima su snimljeni i filmovi Nocna i Dnevna Straza.
Jedina mana je sto njegova dela mozes da nadjes iskljucivo na netu (na ruskom ili engleskom). Kod nas nisu prevedena (a kako stoje stvari, i nece).
jeremija92 jeremija92 22:18 11.09.2008

Ako nisi čitala, onda:

Mario Vargas Ljosa: "Pohvala pomajci".
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 06:47 12.09.2008

Re: Ako nisi čitala, onda:

jeremija92
Mario Vargas Ljosa: "Pohvala pomajci".



'Fala koleZa :)
vishnja92 vishnja92 09:17 12.09.2008

aj sad

nesto starije - ako nisi citala Sartra, predlazem da pocnes odmah (podsetio me dragoljub tamo kod gordanac)
drame su mu sjajne, ratna trilogija isto tako.

on se na (po meni) najpotpuniji nacin bavio temom slobode. mnogo ga volim (i rado ga se secam:))

ako si citala, izvinjavam
mozda neko nije
Dr M Dr M 11:19 12.09.2008

Robert Grejvs

Postovana BBK,

Nesto mi govori da se u Vasem bliskom okruzenju prilicno razmislja o religiji pa se usudjujem da Vam predlozim delo "Kralj Isus" od Ser Roberta Grejvsa, ako ste slucajno propustili.

Sjajna veza religije i politike, po mom misljenju.

Ja bih je uvrstio u obaveznu lektiru za studente FPN.
ma_nemoj ma_nemoj 13:04 12.09.2008

"Zgode iz grada Rič Rač".

Hahaha... mislim da Batica i ja još uvek imamo negde ovu knjigu. Fenomenalna. Kod predaka u stanu inače držimo naše dečje knjige, pozamašna biblioteka, i ja ih rado prevrćem kad svratim...Naravno sve MOJE su uredno obeležene neurednim dečjim rukopisom, čisto da se zna...

Inače, preporuka za Murakamija, posebno "Južno od granice, zapadno od sunca". Od naših, Marija Jovanović - Spletkarenje sa sopstvenom dušom, baš je ostavila utisak... Goran Petrović takođe.
dunjica dunjica 17:28 12.09.2008

Moji prijedlozi

ivana23 ivana23 15:09 15.09.2008

Daje se na znanje!!!

Humanitarna akcija Lagune

Izdavačka kuća "Laguna" pokrenula je humanitarnu akciju "Autogram za humanost", koju organizuje sa gradskim Sekretarijatom za obrazovanje i u saradnji sa Narodnom bankom Srbije, radi prikupljanja sredstava za nabavku "senzorne sobe" nužne za rad sa autističnom decom koja pohađaju školu "Dušan Dugalić".

Laguna" će u okviru ove akcije prodavati knjige sa autogramima nekih od najpopularnijih i najuticajnijih pisaca u svetu, čija su dela prevedena i objavljena na srpskom jeziku, a prihod će biti poklonjen školi koju sada pohađa 40 učenika.

akciji "Autogram za humanost" mogu se nabaviti sledeća dela: "Dobri Nemac" Džozefa Kanona, "Kupoholičarka i beba" Sofi Kinsele, "Kišni paviljon" Vikrama Seta, "Provincija" Nelsona de Mila, "Kratka istorija traktora na ukrajinskom" Marine Levicke, "Čovek i dečak" Tonija Parsonsa, "Kako je nestajala Esmi Lenoks" Megi O Farel, " Arhangelsk" Roberta Herisa, "Severna svetlost, Čudotvorni nož, Ćilibarski durbin" Filipa Pulmana, "Knjiga očeva" Mikloša Vamoša, "Sena" Nila Džordana, "Jevanđelje po Judi" Džefrija Arčera, " Dionisovi stepenici" Luke de Fulvia.


ulven ulven 04:39 22.09.2008

leteratura



Japanci, uvek i svuda. Procitaj sta nadjes od Abu Koboa, posebno , Zena u pesku, a ako zelis reflektivno nesto Misima je uvek odlican.

Mislim da bi ti se dopala jedna knjiga, kako citam tvoje postove, od Knud Romera - Onaj koji trepne se plasi smrti, ali za sad je nema na srpskom, kad se nakanim da je prevedem bice.


SF predlozi drugih blogera su zaista dobri, i ozbiljno preporucujem Trilogiju o Zemljomorju Ursule Legvin, koju je JK Rouling bezocno pokrala. A ostale knjige su isto briljantne.

Mada ni Tomas Ligoti nije za bacanje, mada mu je recnik slozen, pa ako imas strpljenja....
vishnja92 vishnja92 08:18 22.09.2008

Re: leteratura

kakva divota, ovaj post je jos ziv :))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana