CERN ili Černobil u Magistratu*

Jelena Milić RSS / 16.09.2008. u 10:41

 

*Bont ton correcrt  nastavak bloga Jebe mi se s kim će Vučić i isti

   Rukoljub gospođi mami, …..a pustite jadnicu, te godine znate već 43 i kusur, raspuštenica,  mmmm, što su fini ovo sitni kolaci, uopšte šećer ne rska, ma odavno je i bila zrela, ne znam tačno šta se navrzla baš na radikale, ma ne zna ni ona, al taj rečnik, skandal, skandal, a mmmm vanilice su odlične, ne znam, nešto oko nekih muslimana u Srebrnici pre  pitaj boga kad, par hiljada pobijeno, kad nema o čemu ona o tome, hvala može još jedna čašica, jel domaća, svaka čast, svaka čast, jel i dalje redovno idete na plac, ajde de nema tema, al taj rečnik, molim vas kad ste čuli bilo kog radikala da psuje božeoprosti, pa ni ne deru se više u skupštini, daleko bilo, ne polivaju se ni vodom, a ma ne znam nešto o nekim Hrvatima nekad u Srbiji, a ona molim vas i dalje o tome, i to na taaakaaav način, a i ona EU pa što više gosn Ratka ne ostave na miru, a ma njihovi nisu reagovali, šta što, ma nebitno oni su krivi, ….ju jer to mladi Petrović, božeoprosti ko da je juče bilo dok je još špilhozne nosio, u ostalom i šta će Hrvatska deca u našim obdaništima, imaju svoja, vidite samo na šta ovaj Beograd liči, krenem po šarana na Bajloni, ne moš proći od cigana na sve strane, nego jel se zna kod koga će Vučić…pa da i gosn Velja kaže ne treba sad da se mešamo dok se oni razvode i da to nije nešto za radovanje, eto shvatio je da kad se onomad radovao što ruši Slobu i SPS to nije bilo nikako u redu, taj amertički divljački uticaj tad bio jak, falabogu pppppuu daleko bilo spada,  i gosn Tadić, falabogu dobismo pristojnog i odmerenog  predsednika, kaže tuga je to kad se neka stranka raspada, gubitak je to za demokratske tekovine, velike stranke su stabilnost, male nestabilnost, zamislite koliko bi eto Nemačka onomad bila nestabila da se Hitlerova stranka tako raspadala nedajbože, onako su bili veliki i efikasni, čista demokratska tekovina, falabogu da neko kaže tačno šta su demokratske tekovine, a ne.....ma šta o njoj uopšte više, histerična  bila histetična  ostala, al taj jezik u javnosti, ne ne, neće Srbija daleko dogurati dok takvi imaju pravo oglašavanja, sva sreća to niko ne čita, ….da da, eto sad se ispostavilo da gosn Toma nije tako mislio, mada ne vidim i šta je tu  loše, nego morao zbog Šešelja, a baš su lep par bili..…ma da mogu da se kladim, mmmm  jeste sami pravili kore za ovu rozen tortu…mogu mljac da se kladim da će sad ona da se javi da kaže mogao je tako i Himler da kaže, nisam ja tako mislio i hteo al sam morao zbog Hitlera, i šta je se u ostalom tiče, ma mora s vremena na vreme malo da se država pročisti, jeste, svakav se šljam nakupi,  ne znam, ne znam, možda i Skupština da sačeka dok se radikali ne saberu, nije u redu oni u mukama unutrašnjim a mi teramo dalje, kamo solidarnost...jao nemojte više molim vas, sit sam, mada pečenje ovakvo  odavno nisam  jeo……a da, čuo sam i ja jeste otklon, molim vas a i u ekonomiju se razume, a što je lepa, jedra, prava Srpkinja, da da fina porodica Tabakovići, ugledna, na ić, falabogu skloniše radikali i one Labuse i ostale, da baš čitam jutros jelte u novinama kaže gosn Tomina stranka će se zalagati za “ čisti srpski nacionalizam”, mada jelte i radikali zar i oni ne behu za to, ma ko će ga danas znati šta je čisto šta prljavo, molim vas kupim u Tempu Persil od tri kila, računam ušteda, al čujem od komšinice imaju neke kuglice pa ubacite, ne mora predpranje....bez šećera molim vas, jača gorča ako je već domaćica tako fina da pita, fala bogu još nas ima takvih….

 

 Sudbina je tako htela da na par dana odem opet iz rodnog sela, opet mi pod ruku padoše strane novine za dž, falabogu  nikog ne zanima s kim će gosn  Vučić. Kod njih glavna tema simulacija velikog praska, eto a kod nas original, in vivo eksperiment, ništa simulacija samo prava stvar.  Oni elementarne čestice mi slobodne radikale, šta elementarne čestice, u “hadronskom kolajderu“! ( fraza iz Kurira verujem jezički mnogo prihvatljivijeg nego blog JM mnogima) sudarali u  nadi da nađu Higinsov bozom, što je verovatnije nego da se naleti na reformisanog radikala.  Merenja bi trebalo da daju šansu naučnicima da predvide dalji tok razvoja kosmosa što je verovatno jednostavnije nego projektovati evropsku budućnost Srbije sa slobodnim radikalima koji se šire svuda okolo.  Vratim se, uzmem prvo Vesti u avionu kad ono Holanđani krivi za Srebrenicu, a šta je bilo, otkud znamo a i nije bitno, što on nisu sprečili ma šta da se dešavalo, posle  skrenem trasu via Terazije da se dokopam ostalih novina vidim reformisani Vučić vidi glavnu pretnju po Srbiju  u DS-SPS-LDP vlasti, Jorgovanka najavljuje čist zdravi srpski nacionalizam….  Sve je isto  samo ih ima više. Nekako mi sve ovo na osnovu  efekata  po Srbiju više liči na Černobil nego na CERN. Znate ono, jagode velike, primamljive, ništa se ne vidi, a ono....tri ruke i  dve jetre....  



Komentari (132)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelena Milić Jelena Milić 19:38 16.09.2008

Re: sto bi rekla ona milicka....

to sto ga/ih niko ne pita o RM i mene nervira. ja ovde non stop ponavljam da sam ja pitala i maju gojkovic i jorgovanku u javnim nastupima, i zaista niko ih ne pita

a secas li se sprdnje i sa konceptom sigurnih kuca i sa svime sa onim tablama sigurna kuca za ratka mladica, kud ces/cemo vise
Jelena Milić Jelena Milić 18:43 16.09.2008

imaju holandjani pravo



Sprečiti negiranje genocida u Srebrenici

16.09.2008.


NVO Centar za razvoj civilnih resursa iz Niša i Inicijativa mladih za
ljudska prava zahtevaju od dekanke Pravnog fakulteta u Nišu Nevene Petrušić
da ne dozvoli održavanje promocije knjige Milivoja Ivaniševića „Srebrenica"
u amfiteatru ovog fakulteta. Organizatori promocije Udruženje intelektualaca
„Srpska nacionalna svest" i Savez studenata Pravnog fakulteta najavili su
promociju za utorak 16. septembar.


U knjizi „Lična karta Srebrenice" Milivoje Ivanišević negira sudski
potvrđene činjenice o genocidu u Srebrenici, ubijenim civilima i njihovom
broju.


Pravosnažnom presudom Međunarodnog krivičnog tribunala za bivšu Jugoslaviju
u Hagu, bivši general vojske Republike Srpske, Radoslav Krstić, proglašen je
krivim za genocid i osuđen na 35 godina zatvora. Takođe, presudom
Međunarodnog suda pravde u Hagu po tužbi Bosne i Hercegovine, potvrđeno je
da su srpske snage pod komandom Ratka Mladića počinile genocid nad
Bošnjacima u Srebrenici.


Pravni fakultet je visokobrazovna institucija čiji je zadatak da promoviše
vladavinu prava i da edukuje buduće pravnike o sudski utvrđenim činjenicama
vezanim za rat u bivšoj Jugoslaviji. Ustupanjem svog amfiteatra za
činjenično neutemeljenu prezentaciju Milivoja Ivaniševića, Pravni fakultet
će uzeti učešće u relativizaciji genocida, negiranju sudske istine i
dodatnom urušavanju vladavine prava u Srbiji.


Inicijativa mladih za ljudska prava

Centar za razvoj civilnih resursa




treger92 treger92 19:15 16.09.2008

Re: imaju holandjani pravo

Kava je ovo zemlja i njen pravni fakultet. Pa nije čudo što mi se rugamo međunarodnom pravu.Na prvnim fakultetima predaju dokazani branitelji ratnih zločinaca i njihovih dela. Nije problem što oni njih brane nego je problem što negiraju da su ta dela izvršena. pa čitav svet je to video. Zamislite sada ovakvu sitaciju da je Holandija kriva za genocid u Srebrenici (koji u stvari nije postojao) a ne Srbija i njen pion Ratko Mladić.Uostalom za ovo delo Ratko je dobio srpsko državljanstvo i penziju. Inače Čavoški je ustanovio da je broj žrtava znatno manji od onog koji je utvrđen brojanjem poginulih jer je većina njih bila sa dve glave. I šta sad evropska srbija i dalje drži takve likove na pravnim fakultetima koji su ustvari postali leglo korupcije kupovine diploma itd. Kako to da nijedan profesor pravnog fakulteta ili dekani ili profesori drugih univerziteta ne reaguju na ovo.
Jelena Milić Jelena Milić 19:35 16.09.2008

Re: imaju holandjani pravo

oliver antic!

inace, niko ovde da kaze, da kad su bilo cije trupe u sastavu UN onda je odgovorna komanda UN a ne vlada zemlje iz koje su trupe! to sto holandjani dodatno osecaju griazu savesti sto nisu preduzeli nesto i mimo lanca komandovanja i mandata je civilazacijska razlika izmedju nas i njih
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:51 16.09.2008

Dobro veče komšinice,

zgodna vam ova daća, neka ja ću ovde uz prozor, baš prijatna, može slabija bez šećera, slatko mi i bez njega, što vam je lepa šustikla jeste vi radili, baš zgodno, ala su vam narasle kiflice, ko kaže da vam ne valja rečnik, ma kakvi, kakav konj takvo i sedlo, lepo slatko kad ste kuvali, samo ih vi peglajte nisu vam iz oka ispali, dobra kafa, živeli...u stvari nije živeli, nego da lijnem malo ove rakijice na tepih, nećete zameriti, jeste da duše nemaju, ali običaj je...
A ovo oko Holanđana, kad bi bar bilo tako, nego će pre biti da je ljudima dozlogrdilo da njima padaju vlade i vucaraju se po sudovima za zajednički račun.
Jelena Milić Jelena Milić 20:58 16.09.2008

Re: Dobro veče komšinice,

ah, a jelte cete ove zime sa esencijom zimnicu ili bez, ja jos ne mogu da se prelomim dal da mesam sa patlidzanom pa da meljem, il da seckam pa uprzavam samo pariku, nego, a da, pa bas lepo, konacno ta djelic sabornost, konsenzus siroki oko SSP sa radikalima, a oni secate se jelte, cekte da promesam, a sto prska po zidovima, da secate se sigurne kuce skupstini za ratka mladica, eto da smo tako na vreme i za radovana karadzica, nego da niste culi za neku mast zmajevac leci herpes, vrlo jelte efikasna, eto meni komsinka iz banje donela, ....
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:09 16.09.2008

Re: Dobro veče komšinice,

za ove je esencija majka, mislim patlidžane, kako bi ih zaboravila, paz'te na oči, još kad je pogrešnim tekstom zaklela ona narikača, ima fina mast tigreća, iz vremena kad je trbati pištoljom mlatarao i posle pod džipove legao, nosilo ga ko mladog dinosaurusa iz skupštine, najbolje da dodate i paradajza, da vam ajvar ne dostigne cenu heroina na slobodnom tržištu, 500 kg paprike u dve tegle kilske, a i Vučić mi doš'o sladak u onom mantilčetu, sav se zarozao, grca od žalosti, srce mi pocepa...malo konzervansa samo posolite.
ivana23 ivana23 21:16 16.09.2008

Re: Dobro veče komšinice,

a i Vučić mi doš'o sladak u onom mantilčetu, sav se zarozao,



treger92 treger92 21:46 16.09.2008

Re: imaju holandjani pravo

Pa ova država i njeni lideri su u sukobu sa međunarodnom zajednicom baš zbog izbegavanja komandne odgovornosti.
neny neny 23:08 16.09.2008

Re: imaju holandjani pravo

Jelena Milić
oliver antic!

inace, niko ovde da kaze, da kad su bilo cije trupe u sastavu UN onda je odgovorna komanda UN a ne vlada zemlje iz koje su trupe! to sto holandjani dodatno osecaju griazu savesti sto nisu preduzeli nesto i mimo lanca komandovanja i mandata je civilazacijska razlika izmedju nas i njih



Rec je o jednom vrlo ljigavom korumpiranom coveku.Ako procitate njegovu biografiju videcete da je kada je bilo popularno bio komunista,sto govori o tome da je to covek koji ne moze iskreno da bude cak ni ono najprizemnije-nacos,nego ko da vise idem tamo.Licno je u mom prisustvu na predavanjima pricao o pravoslavnom fundamentalisti Valtazaru Bogisicu kao o nekome na koga svaki Srbin mora da se ugleda,jer je on iako hoce da ga prisvoje Crnogorci,bio SRBIN.Inace tu rec izuzetno voli da naglasava i insistira na njoj,vrsi radikalsku propagandu umesto da predaje ,sto mu je posao.Potom jako voli da prica o Srbima kao o najstarijem narodu.Jedna od najvecih provala na predavanjima bila je da cak i Nemci poticu od Srba.Na ispitu jako voli da govori o svesnim i nesvesnim Srbima,i o nuznosti ujedinjenja svih srpskih zemalja.
maksa83 maksa83 23:17 16.09.2008

Re: Dobro veče komšinice,

ah, a jelte cete ove zime sa esencijom zimnicu ili bez, ja jos ne mogu da se prelomim dal da mesam sa patlidzanom pa da meljem, il da seckam pa uprzavam samo pariku, nego, a da, pa bas lepo, konacno ta djelic sabornost, konsenzus siroki oko SSP sa radikalima, a oni secate se jelte, cekte da promesam, a sto prska po zidovima, da secate se sigurne kuce skupstini za ratka mladica, eto da smo tako na vreme i za radovana karadzica, nego da niste culi za neku mast zmajevac leci herpes, vrlo jelte efikasna, eto meni komsinka iz banje donela, ....


Ako boga znate, nemojte više, imajte milosti, sve i da u ovo doba noći nemam attention span vinske mušice, ovo ne mo'š se prati. Daj opet ono "bem-beš-be-bemo-bete-bu", ove kiflice i herpesi me ubijaju u pojam.
Jelena Milić Jelena Milić 08:43 17.09.2008

Re: imaju holandjani pravo

da oliver je primer, dekan, pravni bgd,anti haski hard core, glorifikator zlocinaca i mi ocemo da nam holandjani i ostlai gledaju kroz prste a na takvim mestima takvi ljudi
Jelena Milić Jelena Milić 08:46 17.09.2008

Re: Dobro veče komšinice,

ove kiflice i herpesi me ubijaju u pojam.


blago tebi ako je to jedino sto te ubija u pojam


aj gledam, tuzimo sa sa eu oko euleksa oko statusa kosova, sa srs bi da usvajamo ssp, a ovamo ocemo da nam gledaju kroz prste...vise mi uopste nije jasno ko ovde kreira spolnju politiku zemlje i zasto
maksa83 maksa83 09:46 17.09.2008

Re: Dobro veče komšinice,

blago tebi ako je to jedino sto te ubija u pojam


Ma ima još koješta, ali nije indukovano ovim vašim sestro-slatka-da-ti-kažem-kiflice-koje-leče-herpes ping pongom, pa nema smisla da se žalim.

aj gledam, tuzimo sa sa eu oko euleksa oko statusa kosova, sa srs bi da usvajamo ssp, a ovamo ocemo da nam gledaju kroz prste...vise mi uopste nije jasno ko ovde kreira spolnju politiku zemlje i zasto


Ja ne bih rekao da je iko kreira, nego se ona dešava, onako - organski.
Mislim da ovako mala i slaba zemlja ne može da vodi neku opipljivu spoljnu politiku, pošto je sve to kod nas uglavnom indukovano unutrašnjom (Hag, energetski sporazum, zauzimanje pozicija za izbore, itd.). Ukratko kad si mali i slab nisi u liGi da budeš u nekom vidljivom ringu. Ovo oko EULEXa, mene to podseća skasku o tipu koji je izgubio ključeve od kola, ali ih traži 500m dalje od mesta gde ih je izgubio - pošto je tamo bolje svetlo. Flexing mlohavih mišića za domaću publiku, predstava i fatamorgana - grabež za glasove stranaka u polu-raspadu. Dok tajkuni drmaju.
mariopan mariopan 11:13 17.09.2008

Re: imaju holandjani pravo

treger92
Pa ova država i njeni lideri su u sukobu sa međunarodnom zajednicom baš zbog izbegavanja komandne odgovornosti.

Izvini a gde su zbog komandne odgovornosti odgovarali Delic Rasim ili Oric? OSLOBODJENI. Nemoj da tupis o pravdi ako je ovakva molim te, lepo se pokazalo da je ta "pravda" politicko oruzje a sa pravdom ili utvrdjivanjem prave istine nema nikakve veze.
medjutim92 medjutim92 11:44 17.09.2008

Re: imaju holandjani pravo


Pravni fakultet je visokobrazovna institucija čiji je zadatak da promoviše
vladavinu prava i da edukuje buduće pravnike o sudski utvrđenim činjenicama
vezanim za rat u bivšoj Jugoslaviji. Ustupanjem svog amfiteatra za
činjenično neutemeljenu prezentaciju Milivoja Ivaniševića, Pravni fakultet
će uzeti učešće u relativizaciji genocida, negiranju sudske istine i
dodatnom urušavanju vladavine prava u Srbiji.


http://www.mtsmondo.com/news/vesti/text.php?vest=109170

Srebreničani Numanović i Orić, čija imena se nalaze na spisku stradalih u julu 1995. godine, dolazili su nedavno u matični ured opštine Srebrenica i tražili izvode iz matične knjige rođenih, najverovatnije kako bi mogli da glasaju, saznaje "Press RS" iz pouzdanih izvora bliskih vlastima u Srebrenici.

Treba li i njima da se ne dozvoli da glasaju, jer je sud presudio da su mrtvi, a njihov zahtev za upis u boracki spisak je cinjenicno neutemeljen jer relativizuju genocid i negiraju sudsku istinu?
Jelena Milić Jelena Milić 09:34 19.09.2008

Re: imaju holandjani pravo

Fuj, bljak... Fuj!


e ovo su argumenti

svaka cast za prilog kvalitetnoj raspravi
filvas filvas 14:26 19.09.2008

Re: imaju holandjani pravo

Zaista nema na cemu. To je prosto samo krenulo iz mene.
Ivan Milošević MC2 Ivan Milošević MC2 20:52 16.09.2008

meni se ipak vise svidza onaj drugi stil

tuki i tako to... Ove kore od rozen torte i ostalo mi je nekako hmmm... pa kao Vučić kad krene da seiri o ljudskim pravima isl.

A nisi videla što je Djilas objasnio kako je Vučićevo povlačenje veliki gubitak za kvalitetnu gracku vlas...
Jelena Milić Jelena Milić 21:02 16.09.2008

Re: meni se ipak vise svidza onaj drugi stil

a ha i meni nekako trule te rozen torte sa filom od nacionalizma, nekako mi zdravija psovka sa antinacionalizmom, al narod isce takv trend :))

ah sta reci, 5 dana me nema odma raspad, mada sam lepo predvidela da ce patiti kad je reako za int u vremenu da mu i taj i BS trebaju, onako egal ih stavi
Ivan Milošević MC2 Ivan Milošević MC2 21:12 16.09.2008

Re: meni se ipak vise svidza onaj drugi stil

ako skroz skroz polude moze da se desi i da sa Tominom frakcijom potpisu neku deklaraciju o nacionalnom pomirenju za godinu-dve.

I onda ce praviti nacionalno-odgovornu - socijalno-odgovornu proevropsku & prorusku (tamo vodi to sa BS i AV) Vladu Nacionalnog Jedinstva.

Upravo mi je sinulo: to je sve posledica verovanja u bajki u detinjstvu i onog "lived hepili ever after" hepienda!

Ili jos gore (a na istu temu) regresija u detinjstvo: jednopartijski sistem. E to bi im leglo onako.
Jelena Milić Jelena Milić 08:25 17.09.2008

jel ovo djilasov veliki politicar

Jelena Milić Jelena Milić 08:21 17.09.2008

ja za rfe

Renova poruka i razlike u percepciji

Komesar za proširenje EU Oli Ren i potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić prezentovali su 10. juna 2008. godine "Nacionalni program za integraciju Srbije u EU."
16.09.2008
Branka Trivić
Dvadeset i pet članica Evropske unije pokušalo je juče u Briselu da pridobije Holandiju da, nakon povoljnog izveštaja tužioca Bramerca o saradnji Beograda sa Haškim tribunalom, da zeleno svetlo za odmrzavanje prelaznog trgovinskog sporazuma između Srbije i Evropske unije, ali taj pokušaj, kao što je poznato, nije urodio plodom.

Komesar za proširenje Oli Ren, do sledeće runde odlučivanja, verovatno u oktobru, izjavio je da veruje da će do hapšenja Ratka Mladića uskoro doći i da, ako se sve bude razvijalo kako treba, Beograd status kandidata može dobiti već tokom iduće godine. Uz to je Srbiju pozvao da jednostrano počne da primenjuje Sporazum o stabililizaciji i pridruživanju:

"Hteo bih da ohrabrim srpsku Vladu da počne sa primenom Sporazuma kao konkretnu meru za ubrzanje evropskih integracija."

Prepreka evropskoj budućnosti Srbije su dva čoveka – Ratko Mladić i Maksim Ferhagen, holandski šef diplomatije, izjavio je za lokalne medije vidno utučen, ali i iziritiran, potpredsednik srpske Vlade Božidar Đelić:

"Jer je očigledno da je jedan ministar uzeo u ruke celu procenu o stepenu saradnje koju naša zemlja ima sa Haškim tribunalom."

Jelena Milić, predsednica Centra za evroatlantske integracije, međutim, ovako gleda na čitavu jučerašnju dramu u Briselu:

"Čini mi se da je najlakše pokazati prstom na Holandiju, a mnogo teže priznati činjenicu da je Ratko Mladić još uvek na slobodi posle toliko godina."


Iako se Holandiji nominalno nema šta prebaciti, Evropska unija je juče donela kratkovidu odluku, ocenjuje politikolog Jovan Teokarević:

"Formalno gledano Holandija ima pravo jer je postupila u skladu sa mnogo puta ponavljanim odlukama Evropske unije, da će Srbija ići dalje ka evropskim integracijama samo ako završi saradnju sa Haškim tribunalom, a mi to nismo uradili. Ali, čini mi se da je juče u Briselu učinjena greška i da je doneta jedna kratkovida i loša odluka. Čini mi se da je postojala šansa da, nakon što je Srbija izručila Radovana Karadžića i ratifikovala Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju, Evropska unija ponudi još jedan potez dobre volje i da na taj način nekako pomogne ne samo evropske integracije Srbije već i evropski deo političkog spektra u Srbiji. On nije toliko jak koliko se možda čini, po količini moći koju trenutno poseduje koalicija oko Demokratske stranke na svim nivoima političke vlasti. Ratifikovanje Sporazuma u svim članicama Evropske unije je moglo da se uslovi završetkom saradnje Srbije sa Haškim tribunalom. To ne bi uklonilo našu obavezu, politika uslovljavanja bi i dalje trajala, ali bi ohrabrilo ovu zemlju. To se, međutim, nije desilo i vladajuća koalicija je u neprilici da objasni javnosti novonastalo stanje. Na svu sreću po nju, a rekao bih i po Srbiju, opozicija je slaba i ne treba očekivati neke veće političke potrese zbog toga."

Postavlja se i pitanje kako čitati poziv evropskog komesara za proširenje da Srbija nastavi unilateralno da primenjuje odredbe prelaznog, kao i Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju. I ovde se među lokalnim analitičarima uočavaju razlike u percepciji. Jelena Milić:

"Mislim da je to bio diplomatski način da nam se poruči da evropeizacija Srbije ne znači samo ukidanje carina, sa jedne ili sa druge strane, nego mnogo više od toga. Ima zaista mnogo stvari koje moramo mi sami da učinimo da bismo postali evropska zemlja u pravom smislu te reči, uključujući i odnos prema onima koje bismo sada da beatifikujemo, prema ratnim zločinima i prema činjenici da je Ratko Mladić još uvek na slobodi. Barem sam ja to tako shvatila."

Poruka Olija Rena je dobra, a Srbija je i do sada mogla da uradi mnogo više na sadržini ugovora koje potpisuje i koje će potpisivati, kako bi išla u susret događajima, ocenjuje Jovan Teokarević:

"Konkretno govoreći, Renova poruka zapravo govori da Srbija počne da primenjuje Sporazum, na primer u trgovini, toj najvažnijoj oblasti u Sporazumu, da smanjuje carine i da na taj način pokaže dodatni nivo dobre volje i opredeljenosti za evropske integracije. Moglo bi na još jednom planu da se uradi nešto vrlo važno, a to je, jer nas za samo nekoliko meseci očekuje kandidatski status, spremanje odgovora na nekoliko desetina hiljada pitanja Evropske unije o svakom aspektu društvenog života u Srbiji. Treba uzeti u obzir da je i Hrvatskoj i Makedoniji bilo potrebno godinu i nešto više dana od početka procesa do dobijanja kandidatskog statusa. O tome treba vrlo ozbiljno razmišljati i još ozbiljnije raditi."

Ono što je Ren pozivom Srbiji hteo da poruči, kaže i ekonomista Milan Kovačević, jeste da počne da menja svoje propise, oblikuje svoj ekonomski sistem i pospešuje čitav sektor reformi, kako bi postala što kompatibilnija sa Evropom:

"Zaista imamo jak razlog da ubrzamo tranziciju, ona je posebno u poslednje vreme bila u potpunom zastoju. Izuzetno je važno da to uradimo, čak i ako nikada ne uđemo u Evropu. S druge strane, to nam može olakšati da pre uđemo u Evropu jer je mnogim zemljama usko grlo bilo upravo to kako savladati tu hrpu propisa za ulazak u Evropsku uniju."

neny neny 08:38 17.09.2008

Re: ja za rfe

Slazem se Jeco.Mislim da Srbija treba vec jedanput da sazri i prestane da za sopstvene grehe iz proslosti i sadasnjosti kritikuje druge.Ovako kako je krenulo ispasce da su Holandjani i pocinili zlocin,a da smo mi jadni kao i uvek nevini.
Porazavajuca je cinjenica da Srbija ne samo sto nece da se distancira od zlocina iz bliske proslosti,vec rehabilituje i one iz w.w.2.Treba za pocetak da se pogledamo u ogledalo i priznamo sebi sta vidimo u njemu,a ne kako da smisljamo neku novu svetsku zaveru i sl.
Mislim da je predlog da unilateralno pocnemo da primenjujemo ssp dobar,niko nas nece promeniti,ako to ne pocnemo da radimo sami.Dosta isprazne nacionalisticke retorike,politicari moraju vec jedanput poceti da odgovorno rade svoj posao za koji uzimaju itekako veliku cifru od poreskih obaveznika.
Atomski mrav Atomski mrav 09:00 17.09.2008

Re: ja za rfe

Neće niko iz Vlade početi da primenjuje odredbe SSP jednostrano jer to ne odgovara domaćim tajkunima koji finansiraju domaće političare. Eto im izgovora da nastave po starom.
Jelena Milić Jelena Milić 09:48 17.09.2008

Re: ja za rfe

da atomski u pravu si,

zato se ratko maldic ne vadi iz steka

a umesto toga se mnogo vise pola zemlje drzi u getu

i za sve su, naravno, krivi holandjani
Jelena Milić Jelena Milić 09:46 17.09.2008

i jare i pare

Evropski kalendar Beograda
Brisel lomi srpski otpor prema Euleksu
Evropske diplomate traže da se Srbija odrekne ruskih usluga u Savetu bezbednosti UN, saznajemo iz izvora EU

Barjaci u Evropskoj komisiji (Foto AFP) Od našeg stalnog dopisnika
Ljubljana, 16. septembra – U pozadini odluke EU da ne odmrzne Prelazni sporazum koji bi Srbiji omogućio pristup do trgovinskih povlastica nije samo holandska nepopustljivost, već manevar koji se tiče dalje sudbine Euleksa na Kosovu, tvrde naši izvori u Ljubljani.

„Politika” je još uoči priznavanja Kosova od strane dela država EU, pisala da u Uniji tinja raskol između država takozvane „stare demokratije” za koje sve što se čini mora biti urađeno prema zakonu, i onih zemalja koje su sklonije principu da se „ne treba držati zakona kao pijan plota”; politiku te struje je tokom prvih šest meseci ove godine sprovodila Slovenija na mestu predsedavajuće EU.

Izjava šefa slovenačke diplomatije Dimitrija Rupela data u Briselu u ponedeljak da „treba nastaviti politiku koja se pokazala pravilnom”, drugim rečima politiku uslovljavanja Srbije, čiji je najtvrđi zastupnik Holandija, pokazuje da su prevagu unutar EU odneli „pragmatičari”. Oni ističu da samo politika „štapa i šargarepe” žanje uspeh u Srbiji, srećni su što isprva Belgija a na kraju Holandija „nisu popustile (Srbima) ni za pedalj” i u istom dahu upozoravaju da upravo sada, kada Srbija pokazuje znake ozbiljne saradnje sa Haškim tribunalom – nikako ne treba biti blag.

Nije tajna da proces međunarodnog dogovaranja često liči na trgovinu. Jedno daš, a dobiješ nešto drugo. Vlada Srbije je izručenjem Radovana Karadžića povukla konkretan korak u pravcu ispunjenja zahteva EU. Iz perspektive Unije, međutim, stvari izgledaju drugačije; EU u bliskoj budućnosti, osim aktiviranja Prelaznog (trgovinskog) sporazuma, zapravo nema šta više da ponudi Srbiji. Jeste tu proces ratifikacije SSP, on može da potraje nekoliko godina, a u međuvremenu sledi period neizvesnosti jer se zbog irskog „ne” Lisabonskom ugovoru ne zna kada bi Srbija uopšte mogla da postane kandidat za punopravno članstvo u EU. Zato vrh EU želi da Beograd odmah ispuni što više njenih zahteva, dok Srbiji ne postane jasno da će na ulaznicu za EU čekati duže nego što očekuje.

Brisel bi najradije da se Srbija odrekne ruskih usluga u Savetu bezbednosti UN, saznajemo iz izvora EU, jer je Uniji veoma stalo da legalizuje svoje prisustvo (Euleks) na Kosovu, a to nije moguće učiniti dok se ne skrši rusko-srpski otpor prema Euleksu. „Politika” je, podsećamo, prva prenela stav ruske diplomatije da „Rusi neće biti veći Srbi od Srba” u pogledu zahteva na Kosovu. Pa ako Srbi budu „malo manje Srbi”, i natuknu Rusima da popuste prema Euleksu, rezonuju evropske diplomate, onda time izbijaju važan adut Moskvi u sporenjima sa Zapadom.

Zašto je pristanak Srbije važan za EU? Najveći problem za legalizaciju Euleksa na Kosovu jeste činjenica da EU, osim argumenta da je „promenjeno stanje na terenu”, nema nijedan dokument koji bi misiji dao pravo opstanka (u Rezoluciji 1244 nema evropske misije). Sporna je i „državnost” Kosova, jer nema dokaza da je novi entitet nastao na osnovu poštovanja međunarodnog prava. Članice EU koje nisu priznale Kosovo, na sastancima u Uniji posvećenim toj temi, navode mišljenje da je Međunarodni sud pravde u svojim presudama više puta naglasio da princip efektivnosti, odnosno kontrole teritorije, nikada ne proizvodi pravne učinke i da pravni učinci mogu da postoje samo u slučaju ako je to povezano sa dogovorom između država i njihovim pristankom na promenu.

Turska republika severni Kipar, Tajvan i Bijafra bile su države koje su kontrolisale svoju teritoriju, ali nisu bile međunarodno priznate. Opet, Bosna 1991, ili Kongo 1960, na primer, nisu imale kontrolu nad celom svojim teritorijom ali su ipak priznate kao države u svojim granicama. Da je to problem koji izaziva velike glavobolje unutar EU potvrđuje i činjenica da, po mišljenju najpoznatijih međunarodnih pravnika, praktičan uspeh nekog separatističkog pokreta u „promeni stanja” na terenu ne znači ništa sve dok država kojoj zvanično pripada ta teritorija – ne prestane da opovrgava to stanje, sve dok ne prestane da mu protivreči i da veruje u svoj konačni uspeh, odnosno da će ponovo uspostaviti kontrolu nad svojom teritorijom. Priznanje države je zato pravno pitanje, a ne samo pitanje „promene na terenu”.

Usled svega toga međunarodni pravnici Kosovo danas ne opisuju kao državu, nego kao „de fakto režim” odnosno „kvazi državu”. „De fakto režim” je zapravo „organizam sličan državi koji zadovoljava kriterijume efektivnosti, ali ne zadovoljava pravne kriterijume za postojanje države”. Jednostavnije rečeno– Evropska unija je kao državu priznala „režim” koji nije država i zato joj pod hitno treba pristanak srpske vlade na misiju Euleks na celoj teritoriji Kosova, jer bi takvo aminovanje posredno dalo temelj za državnost Kosova.

Tako se EU našla u paradoksalnom položaju, jer jedino prestanak srpskih prigovora može iz kosovskog „režima” da proizvede – državu.

Odlaganje odluke o odmrzavanju Prelaznog sporazuma tek na decembar (do kada Srbija mora da isporuči Ratka Mladića Hagu), dalo je Uniji dodatan manevarski prostor da u međuvremenu pritiska Beograd da se manje oslanja na Moskvu i pokaže veću odanost Briselu nego „ruskom medvedu”. Ako bi Srbija prihvatila Euleks i natuknula Rusiji da se tu povuče sa dosadašnjih političkih pozicija, onda bi bilo realnije očekivati da Unija izvuče Privremeni sporazum iz zamrzivača.

Stvar je u tome što je Unija, čije su vođe uverene da Srbija razume samo jezik dam-daš, u međuvremenu ispucala neke svoje glavne adute za „ponudu”. Sada postaje polako jasno da ni Hrvatska ne može da očekuje ulazak u EU 2011. a možda ni 2012, kako je ranije obećavano. Postaje jasno i to da, dok god traje zastoj Lisabonskog ugovora (koji omogućava proširenje), niko nikome neće moći da obećava siguran datum ulaska u EU. Pa ni evropski komesari Srbiji.

Atomski mrav Atomski mrav 09:51 17.09.2008

Re: i jare i pare

Čista trgovina. Tante za kukuriku. Važniji je EULEX od Ratka Mladića. :(
filvas filvas 23:59 18.09.2008

Re: i jare i pare

Srbija nikako ne bi trebalo da jednostrano primenjuje prelazni sporazum.

Mladica treba da uhapsi i da pocne sudjenje u Beogradu. Javno, strogo i korektno. I onda treba nasa vlada da pusti da vrse pritisak na nas nekoliko meseci dok se ne nakupi to sto imaju da nam ponude za uzvrat, pa onda mozemo da razgovaramo o izrucenju. Dok ne dobijemo status kandidata ne treba ni da razgovaramo o Eulexu. To jest, osim ako ga ne odobri SB UN.

Ljudska prava i vladavinu zakona moramo da razvijamo, ali iskljucivo zbog nas samih. Bilo kakve pridike iz rasistickih drzava kao sto su Britanija, Francuska, Holandija i Belgija treba odbaciti kao besmislicu i ostro se suprotstaviti svakoj vrsti teoretisanja po kome postoji neki nadnacionalni legitimitet u zastiti ljudskih prava. To nije nista drugo do oruzje u rukama NATO saveza. Kada bi bilo drugacije, ja bih to vrlo rado podrzao. Zemlje koje su napale Srbiju i Irak nisu zastitinici demokratije vec svojih sebicnih interesa, i prema njihovim politikama se treba obhoditi bez laznih prica o ljudskim pravima.


adam weisphaut adam weisphaut 08:01 19.09.2008

Re: i jare i pare

Mladica treba da uhapsi i da pocne sudjenje u Beogradu. Javno, strogo i korektno. I onda treba nasa vlada da pusti da vrse pritisak na nas nekoliko meseci dok se ne nakupi to sto imaju da nam ponude za uzvrat, pa onda mozemo da razgovaramo o izrucenju.

Ovo je čist SF.
filvas filvas 10:47 19.09.2008

Re: i jare i pare

Mora od nekud da se pocne, inace smo osudjeni na veciti idiotizam i podjarmljenost.
jasnaz jasnaz 12:18 17.09.2008

prilog najboljem

naslovu, od kada radi b92 blog:

Jebe mi se s kim će Vučić i isti

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana