Budućnost| Društvo| Mediji

KAD BLOGERI NAPREDUJU!

Filip Mladenović RSS / 04.10.2010. u 16:00

Evo, uoči 5. oktobra stiže bar jedna lepa vest: bloger Nebojša Spaić izabran je za glavnog urednika NIN-a.

Nadam se da će Spaić od Nedeljnih Izvinjavajućih Novina uspeti da napravi Nedeljne Istraživačke Novine, dakle nedeljnik koji će na profesionalan, hrabar i šarmantan način istraživati najbolnije i najbitnije teme moderne Srbije.

Jedna od tema koja me stalno progoni, još od 9. marta 1991. godine, jeste naša politička elita, njena (ne)sposobnost da vlastiti lični interes podredi JAVNOM interesu. Zatim, stalno sebi postavljam pitanje: A GDE SU PARE? Toliko novca je tokom protekle dve decenije lutanja i obmana opljačkano, oteto, oprano, a niko da pruži celovit i argumentovan odgovor na to ključno pitanje naše sadašnjosti!

I najzad, ta famozna lustracija! Na primeru ispovesti sada već bivše predsednice Komisije za zaštitu konkurencije Dijane Marković-Bajalović može se videti zašto je ignorisanje Zakona o lustraciji, usvojenog još 2003, glavno žarište rak rane našeg društva - KORUPCIJE:

Dijana Marković-Bajalović, predsednica Komisije za zaštitu konkurencije, kaže da je Milan Beko kriv što ona nije kandidat za novi sastav te komisije.

"Prvo su mi posredno nuđeni pokloni. Kupovina apartmana na Kipru, na primer, po superpovoljnim uslovima. Ali, kako nisam odustala od istraga, advokat Milana Beka, u njegovom prisustvu, poručio mi je još 2008. godine: 'Čuvaj dete'". kaže Dijana Marković-Bajalović.

Ona dodaje da "to što u petak na skupštinskom Odboru za trgovinu niti jedan od tri člana, ni ja kao predsednica Komisije za zaštitu konkurencije nismo predloženi kandidati, iako smo konkurisali za novi sastav komisije, direktan je uticaj pojedinih lobija na političke stranke".

"Pre svega, mislim na Milana Beka. Ovog puta zbog Večernjih novosti", kaže Bajalović.

Bajalovićeva napominje da joj je Beko pretio i ranije i da je sve počelo na proleće 2008. godine. Šta se tada dogodilo? "Došao je pre podne u moju kancelariju na sastanak koji je zakazao preko advokata Milenka Ristivojevića. Došli su zajedno. Između ostalog, Ristivojević mi je rekao: 'Čuvaj svoje dete'.Na kraju tog razgovora, Beko mi je rekao da kada je on bio na vlasti da je uvek nastojao da gleda kako će da ostvari korist za sebe. Razgovor je završen rečima: 'Sada smo vas ostavili na miru, a na jesen ćemo pucati na vas iz torpeda'. Otišli su mislivši da su završili posao. Ali, nisam odustala", svedoči Bajalovićeva.

Ovaj susret odigrao se, kako kaže, nakon što je komisija donela rešenje u slučaju SALFORD-a o zluopotrebi dominantog položaja zaključivanjem neravnopravnih uslova ugovora sa proizvođačima mleka.

Bajalovićeva ističe da je tada, ignorišući rešenje Komisije, ministar trgovine Slobodan Milosavljević, izašao s izjavom da on procenjuje da nema monopolista u Srbiji.Bajalovićeva je ubeđena da je problem i sada u Milosavljevićevom ministarstvu i da čitava opstrukcija rada komisije odatle dolazi.




 



Komentari (26)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sonja.m sonja.m 16:15 04.10.2010

cestitka

Cestitka kolegi Spaicu.
mikimedic mikimedic 16:29 04.10.2010

odrastao sam na ninu i politici

politiku sam prestao da citam kad su poceli odjeci i reagovanja, a nin sve manje i manje u poslednje vreme... eto dobismo jos jedan tabloid.

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 16:37 04.10.2010

Re: odrastao sam na ninu i politici

mikimedic
politiku sam prestao da citam kad su poceli odjeci i reagovanja, a nin sve manje i manje u poslednje vreme... eto dobismo jos jedan tabloid.



Idi bre Miki, al' sti ti pesimista

I ja bas dole napisao da NIN sve manje citam u zadnje vreme ... ali se nadam poboljsnaju i njegovom ponovnom vracanju na staze stare slave ... pa da nisu hteli nesto da menjaju, ne bi valjda dovodili novog urednika
mikimedic mikimedic 16:52 04.10.2010

Re: odrastao sam na ninu i politici

ja bas dole napisao da NIN sve manje citam u zadnje vreme ... ali se nadam poboljsnaju i njegovom ponovnom vracanju na staze stare slave ... pa da nisu hteli nesto da menjaju, ne bi valjda dovodili novog urednika


ne znam nista o spaicu, sem ovoga na blogu. nekako mi sama ta cinjenica nikako ne uliva poverenje, pogotovo imajuci u vidu kakav je nin otkad ga nemci uzese...

pazi, kad u biografiji glavnog urednika najstarijeg nedeljnika u srbiji koji ima pretenziju da bude urednik 'vodeceg nedeljnika u regionu' pise bukvalno 'Bio je saradnik, osnivač i urednik u više novina i radija' - a da nemamo pojma koji su to mediji, meni to ne uliva poverenje.

po ovome filip ima impresivniju biografiju


mislim da nisu hteli da menjaju jer je i prethodni bio v.d. - mislim ono kad su preuzeli pa hteli da naprave nedeljni blic. izgleda da ce na kraju tako i biti - da ce nin izlaziti kao nedeljni dodatak blicu, dok se ne ugasi.

a i cela drzava nam je ocigledno na blic...

p.s. nedostaje mi stoske, stvarno...izgleda da ja moram da preuzimam njegovu ulogu na blogu... mada, mozda ga zaposle u ninu pa se vrati? jer sve mi mirise da je u poslednje vreme to ninov kalibar...



EDIT: evo sad me nije mrzelo pa nabasah na njegovu impresivnu biografiju, na njegovom sajtu.

Radio Belgrade 202 - program director;
Reporter (news magazine) - president of the Council;
Age of Reason, independent production, editor and anchor;
Europe magazine, deputy editor in chief;
Journalist, reporter, commentator of leading local and many international media;
Radio Belgrade 1 - journalist, editor and anchor.

jel si ti cuo za ovaj 'reporter' i 'europe magazine'? ja nisam (osim ako naravno nije bio urednik zum reportera, ali mislim da je bio mnogo mlad u to vreme...).

ili za 'age of reason'?

doduse, cuo sam za dvestadvojku, ali cak je i jedan filip radio tamo.

zar filip ne bi bio bolji izbor za nin od spajica? on nam je bar predstavio detaljnu biografiju...

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 17:13 04.10.2010

Re: odrastao sam na ninu i politici

po ovome filip ima impresivniju biografiju


Hm, ma Filipovu karijeru je ukocio Tijanic

A za Spaica cemo da vidimo. Ja mu dajem kredit i ostajem optimista ... Lako cemo ga kritikovati ako se ispostavi da je tvoj pesimizam bio na mestu ...

pozz


ivana23 ivana23 17:26 04.10.2010

Re: odrastao sam na ninu i politici

mikimedic
zar filip ne bi bio bolji izbor za nin od spajica? on nam je bar predstavio detaljnu biografiju...


Spaić je rođen 1961. godine. Nakon studija Opšte književnosti i teorije književnosti na Filološkom fakultetu u Beogradu, novinarstvom je profesionalno počeo da se bavi 1986. godine na Radio Beogradu. Bio je saradnik, osnivač i urednik u više novina i radija. Kao predstavnik Fondacije za mir i rešavanje kriza u Beogradu 1993. pokrenuo je prvu domaću nezavisnu produkciju, radio-emisiju Doba razuma, koja se tokom devedesetih i početkom novog veka emituje na više od 50 radio-stanica u zemljama bivše Jugoslavije.

Od 2001. do 2003. godine Spaić je bio glavni i odgovorni urednik radio Beograda 202

Izvor

- Ne znam da li ce Spajic nastaviti da bloguje ovde... Bilo bi zanimljivo cuti zasto nije ostao glodur Radija202 nakon sto je ta stanica postala jedna od najslusanijih nakon 2000-te godine.

Edit: Mozda bi na ovo pitanje mogao i Filip da nam da odgovor.
niccolo niccolo 18:11 04.10.2010

Re: odrastao sam na ninu i politici

Ja mu dajem kredit

Vaso, kakvi su uslovi kod tebe?
mikimedic mikimedic 18:54 04.10.2010

Re: odrastao sam na ninu i politici

Vaso, kakvi su uslovi kod tebe?


Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:59 04.10.2010

Re: odrastao sam na ninu i politici

Hahaha ... povoljni ... vidis da nisu strogi kao kod Mikija
niccolo niccolo 19:30 04.10.2010

Re: odrastao sam na ninu i politici

vidis da nisu strogi kao kod Mikija

mariopan mariopan 18:59 05.10.2010

Re: odrastao sam na ninu i politici

A za Spaica cemo da vidimo. Ja mu dajem kredit i ostajem optimista ... Lako cemo ga kritikovati ako se ispostavi da je tvoj pesimizam bio na mestu ...

pozz

I ja volim kada blogeri napreduju, pa se zato slažem sa ovim delom komentara
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 16:35 04.10.2010

Lepa vest ...

Filip

Evo, uoči 5. oktobra stiže bar jedna lepa vest: bloger Nebojša Spaić izabran je za glavnog urednika NIN-a.
Nadam se da će Spaić od Nedeljnih Izvinjavajućih Novina uspeti da napravi Nedeljne Istraživačke Novine, dakle nedeljnik koji će na profesionalan, hrabar i šarmantan način istraživati najbolnije i najbitnije teme moderne Srbije.



Moje cestitke g. Spaicu ... i pridruzujem se ovim tvojim (citiranim) nadama Filipe. I evo odmah cu da se pozalim na negativno skretanje u urednickoj politici NIN-a koje sam kao njegov verni dugogodisnji citalac primetio u zadnjih godinu dana: postali su malte ne kopija Pescanika, sve vrvi od "drugosrbijanca" kao sto su Basara, Ceda, Canak, Vesna Pesic i sl. a sa druge strane politickog spektra prakticno nema nikoga. Da ne bude zabune, kao demokratski orijentisani citalac koji zeli da steke sliku o dogadjajima na nasoj politickoj sceni nemam nista protiv da pomenute licnosti i njihovi stavovi budu predstavljeni u jednom takvom ozbiljnom politickom nedeljniku, naprotiv. Ali SAMO pod uslovom da slicnu zastupljenost imaju i oni koji na politickoj sceni zastupaju i drugacije misljenje. Ili, drugim recima, ne vidim ni jednog razumnog razloga zasto i kako bi bi stavovi LDP mogli da budu vise relevantni (i zastupljeni) nego stavovi DSS.

Inace sam NIN-ov citalac jos od gimnazijskih dana i jedini period kad sam prestao da ga citam bilo je ono krace vreme pocetkom 90-ih kad je Milosevic stavio sapu na njega. I naravno ponovo nastavio kad se pojavio onaj cuveni broj sa naslovom "Oslobodjeni NIN" ... E u zadnje vreme sam iritiran ovom goreopisanom promenom urednicke politike ponovo poceo da razmisljam da prestanem da ga citam...

Iako "znam" coveka sa bloga, kakvi su politicki stavovi g. Spaica, moram da priznam, i ne znam tacno. Posto je retko kad pisao o politici i upustao se u nasa politicka blogovska prepucavanja. Mada je to u stvari dobar znak: mirise mi na neutralnost i objektivnost koja je i najvaznija za tavko mesto. Ne zelim da citam novine koje pisu samo o politckim stavovima jedne strane, bilo koja da je u pitanju ... ukljucujuci i neku kojoj bih ja eventualno naklonjen. Nego novine koje ce mi pruziti sliku celokupne politicke scene ... i ponuditi stavove i argumente svih relevantnih politickih faktora ....
kakapo kakapo 07:58 05.10.2010

Re: Lepa vest ...

a sa druge strane politickog spektra prakticno nema nikoga.

Kako nema? A urednik društvene rubrike: direktno iz plavooke, arijevske, sorabsko-trojansko-hiperborejske ultima Tule, sve sa Jungom? Malo li je?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:19 05.10.2010

Re: Lepa vest ...

kakapo

Kako nema? A urednik društvene rubrike: direktno iz plavooke, arijevske, sorabsko-trojansko-hiperborejske ultima Tule, sve sa Jungom? Malo li je?


Hm ... nisam mislio na "postekologiju" i ostale z...ancije - nego na ozbiljne politicke teme i autore
kakapo kakapo 09:30 05.10.2010

Re: Lepa vest ...

Hm ... nisam mislio na "postekologiju" i ostale z...ancije - nego na ozbiljne politicke teme i autore

On sebe, nažalost, smatra smrtno ozbiljnim. I ideje koje promuvava su veoma zabrinjavajuće. A pri tome jeste, ni manje ni više, nego urednik društvene rubrike, kojoj daje ton. Baš me zanima šta će Spaić s njim?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:54 05.10.2010

Re: Lepa vest ...

kakapo
I ideje koje promuvava su veoma zabrinjavajuće.


Hm, ja mislim da ti njega shvatas suvise ozbiljno i suvise bukvalno ... to njegovo "plavooko, arijevsko, sorabsko-trojansko-hiperborejskeo" zezanje je ismevanje svega sto ima veze sa tradicijom, verom, nacionalnom istorijom a ne zastupanje nekih "ideja" (to nema blage veze sa bilo kakvim idejama) ... sto je sasvim legitmno kao jedan od mogucih pogleda na celu problematiku... Moj utisak (za koji ne tvrdim da je ispravan posto nemam nikakvih blizih informacija) je suprotan - da ovaj "drugosrbijanski" otklon ima direktne veze sa porastom njegovog znacaja u NIN-u (hm ... ili je to samo slucajna koincidencija - da ne kazem sinhronicitet )
kakapo kakapo 10:13 05.10.2010

Re: Lepa vest ...

to njegovo "plavooko, arijevsko, sorabsko-trojansko-hiperborejskeo" zezanje je ismevanje svega sto ima veze sa tradicijom, verom, nacionalnom istorijom a ne zastupanje nekih "ideja"

Mislim da grešiš. Tokom proteklih godina, na svoj "šaljivi" način, naš plavooki Arijevac nije propustio da glorifikuje ni jednu od šovinističkih, rasističkih, pseudonaučnih i ultradesničarskih tema koje su se pojavile u Srbiji.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:36 05.10.2010

Re: Lepa vest ...

kakapo
Mislim da grešiš.


ma ok, ako se ne varam, ti si obican citalac kao i ja ... i svako od nas ima svoje vidjenje. Ono sto mene cudi je da se u ovu diskusiju o NIN-u ne ukljucuje veci broj novinara kojih ima prilicno na ovom blogu ... a, cvrsto sam ubedjen, jos ih vise ima koji citaju blog. Ipak je, uz Politku, NIN jedna od institucija u srpskom novinarstvu ...

Ima tu jedan vrlo razuman i pametan bloger cije bi me misljenje bas interesovalo, johnny011 ... zadnjih godinu-dve se skoro ne javlja. Nisam siguran kakve veze ima sa novinarstvom ... ali je recimo jos prilikom promene vlasnicke struktura NIN-a predvideo ovakav razvoj odnosno promenu uredjivacke poliltike u ovom (dosadasnjem) smeru ...

ps-edit: hehe evo potrazih malo po blogu i nadjoh ga: johnny011 ... Hm, ali mozda su moja ocekivanja malo nerealna: novinarima je mozda malo i nezgodno da diskutuju o svojim kolegama i o potencijalnom buducem poslodavcu. Bezveze je da ih hvale i ulaguju se ... a nije zgodno ni kritikovati

pps-edit: hahaha kad sam vec poceo da ih prozivam: interesovalo bi mi i sta kaze Jaksa Scekic, Jelica ... a i moj drug Krkisa - jes da se slazemo kao "rogovi u vreci" - ali zna i on da kaze ponesto smisleno

uros_vozdovac uros_vozdovac 17:19 04.10.2010

Živi bili pa videli,

ali garant su bolji tekstovi na blogu od uredničke kolumne. Ovde ipak blog obogaćuju komentari.
U sakom slučaju čestitke za postavljenje uz žaljenje što gubimo blogera.
AlexDunja AlexDunja 21:57 04.10.2010

?

Evo, uoči 5. oktobra stiže bar jedna lepa vest: bloger Nebojša Spaić izabran je za glavnog urednika NIN-a.

el da zaključim
da je spaja radi bloga
odabran?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:28 04.10.2010

Re: ?

Dunja
el da zaključim
da je spaja radi bloga
odabran?


Aha ... zakljuci ... i stani u red za unapredjenja. Cim Filip postane direktor nekadasnje TV-Bastilje ti si na redu: da budes postavljena za glavnu urednicu casopisa za srpsku ljubavnu (i anacionalnu) poeziju
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:24 04.10.2010

Re: ?

el da zaključim
da je spaja radi bloga
odabran?

Normalno! Saberu broj komentara i broj blogova, puta broj preporuka i tri na stepenište i ako je rezultat deljiv sa neparnim brojem, to je to, postaneš urednik.
mirelarado mirelarado 23:27 04.10.2010

Re: ?

Jelica Greganović
el da zaključim
da je spaja radi bloga
odabran?

Normalno! Saberu broj komentara i broj blogova, puta broj preporuka i tri na stepenište i ako je rezultat deljiv sa neparnim brojem, to je to, postaneš urednik.




mlekac mlekac 03:46 05.10.2010

Re: ?

Jelica Greganović
el da zaključim
da je spaja radi bloga
odabran?

Normalno! Saberu broj komentara i broj blogova, puta broj preporuka i tri na stepenište i ako je rezultat deljiv sa neparnim brojem, to je to, postaneš urednik.

Ne zaboravi da dodas i datum izbora, + 5 ako prodje! To su ti osnovni postulati bistro matematike
AlexDunja AlexDunja 08:11 05.10.2010

Re: ?


Aha ... zakljuci ... i stani u red za unapredjenja.

eh, vaso...
tvoja duhovitost me svaki put zapanji.


NNN NNN 09:15 05.10.2010

Re: ?

Saberu broj komentara i broj blogova, puta broj preporuka i tri na stepenište i ako je rezultat deljiv sa neparnim brojem,
Ako je broj preporuka neparan ili ako je samo jedno od ova dva neparno: ili broj komentara ili broj blogova => ovo je tačno.
Ispada da se ovo u najmanje 75% slučajeva ostvaruje, što i nije neki uslov.
Manćini?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana