Izvinite, smrdi vam vazduh

Queeria RSS / 05.02.2008. u 03:44

Odlučio sam da uštedim lovu, krizna su vremena i da se kući umesto taksijem vratim pešaka. Em se štedi novac, em je to neka fizička aktivnost, em je zdravo biti na vazduhu. Posle pola sata sam stigao kući i shvatio da bih mogao da se ugledam na Michaela Jacksona, koji kada izađe napolje stavim masku na lice, ali ne zato što sam umislio da sam ekstra poznat već zato što nam vazduh smrdi. Posle te zdrave šetnje do kuće mene je bolela glava, bilo mi je muka i garderoba mi je smrdela na dim.

pusenje001.2055.jpg

Odmah sutradan obavestili su me da je 31. januar nacionalni Dan bez duvanskog dima. E baš lepo. Moj doprinos je da već 16 meseci ne pušim. Od koga je dosta je.

Moram priznati da mi je žao mojih bivših kolega pušača jer u nemanju hrabrosti da se reše problemi velikih zagađivača, kola se sruše na njih. Pušači su nam za sve krivi.

Priznajem da mi je licemerno da neko u Srbiji priča kako nas, pasivne pušače ubija duvanski dim (polako ali sigurno) dok nam vazduh smrdi, dok nas zagađuju automobilski izduvni gasovi, dok imam Pančevo i ostale svetle primere naše razvijene ekološke svesti.

Da smrdimo što se ne kupamo, da nam smrdi iz usta jer ne peremo zube, da nam smrde noge jer smo velike muškarčine – na sve bih se ja to navikao, ali na to da nam smrdi vazduh – ne mogu i neću.

pusenje002.2056.jpg

 

pusenje003.2057.jpg

Predrag M. Azdejković

www.queeria.com

www.kvirija.com

www.queeriacentar.org

Atačmenti



Komentari (74)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:08 05.02.2008

noge?

da nam smrde noge jer smo velike muškarčine


stvarno?! nikada nisam pomislio da nam zbog toga smrde noge! :)
Queeria Queeria 13:00 05.02.2008

Re: noge?

Meni su tako rekli i ja im verujem :))
AlexTheVeliki AlexTheVeliki 04:49 05.02.2008

Arome rodnog kraja

Kad god dolazim u Beograd dve stvari mi uvek "upadnu u nos." Prva je onaj tako karakteristican i tako unikatan miris aerodrama, koji je posledica decenija i decenija talozenja duvanskog dima.U slucaju da letite Jatom, to mozda mozete i osetiti i pre n'o sto napustite zemlju iz koje dolazite. Mora da svi poznajete taj smek, osecas u svakoj javnoj zgradi u Srbiji. U posti, u opstinama, u policijskim stanicama... Jednostavno jedan tako unikatan miris koji me tako snazno asocira na Srbiju i Beograd. Mislim, negatvina pojava valjda, ali nekako meni i drago...

A druga stvar je odmah po izlasku iz aerodromske zgrade. Jednostavno vazduh mirise na izduvne gasove, i to se vrlo upecatljivo oseca. Ali fascinatno je sta je navika, jer za dan dva jednostavno ta upadljivost nestane i vazduh je nekako "normalan."
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 06:30 05.02.2008

Re: Arome rodnog kraja

Kad god dolazim u Beograd dve stvari mi uvek "upadnu u nos." Prva je onaj tako karakteristican i tako unikatan miris aerodrama


A druga stvar je odmah po izlasku iz aerodromske zgrade.


Zaudara i spolja i unutra. Bas!
Emir Halilovic Emir Halilovic 11:13 05.02.2008

Re: Arome rodnog kraja

Zaboravio si miris smoga, od spaljenog uglja koji se oseca po celom gradu zimi.

Uopsteno, tuzno je koliko se malo vodi racuna o cistoci vazduha i uopste zivotnoj okolini u Srbiji. Mada to ne opravdava svakodnevno i stalno trovanje svega i svakoga duvanskim dimom koje sprovode pusaci...
Queeria Queeria 13:03 05.02.2008

Re: Arome rodnog kraja

Da, zaboravio sam na dim spaljenog uglja...

Primetio sam da leti ljudi zapale automobilsku gumu da bi terali komarce - to je tek savršeno... Otvoriš noću prozor da bi ušao čist vazduh jer je danju sve zatvoreno zbog kleme, ali šipak, napuni se soba dimom od spaljene gume...
Emir Halilovic Emir Halilovic 13:58 05.02.2008

Re: Arome rodnog kraja

...a tek zapaljene kante za djubre kao deo zimskog ugodjaja :)?

Ovde poceli da oporezuju dodatno ove sto "se loze na ugalj" upravo zbog zagadjenja, pa sad izvolte...
Lektorka Lektorka 16:54 05.02.2008

Re: Arome rodnog kraja

Emir Halilovic

...a tek zapaljene kante za djubre kao deo zimskog ugodjaja :)?

molim lepo, djubre se i leti pali.
da se ne usmrdi na vrucini. :)
bar u novom sadu
Fergal Sarki Fergal Sarki 20:36 05.02.2008

Re: Arome rodnog kraja

Queeria

Da, zaboravio sam na dim spaljenog uglja...

Primetio sam da leti ljudi zapale automobilsku gumu da bi terali komarce - to je tek savršeno... Otvoriš noću prozor da bi ušao čist vazduh jer je danju sve zatvoreno zbog kleme, ali šipak, napuni se soba dimom od spaljene gume...



I naravno, vecina Srba ce ti reci da je epidemija malignih tumora uzrokovana bombardovanjem NATO pakta a ne pada im na pamet niti uopste imaju predstavu u kakvoj kanti za djubre i klozetskoj solji zive.
Koincidencija porasta malignih oboljenja sa bombardovanjem iz 99 je samo slucajna a po meni je vezana upravo za porast zagadjenja koje je takodje enormno od ukidanja sankcija na ovamo sto se takodje poklapa sa anarhijom u svim oblastima zivota i mogucnostima da svako po svom nahodjenju u prirodu emituje sta hoce.
Pre par godina sam kupio Gajgerov brojac da bih proverio nesto, a shvatio sam zapravo da je citav grad u jednom danu iznad dozvoljene doze radijacije za godinu dana.
Godzila Godzila 05:59 05.02.2008

Nista ne brini

sad ce to rusi da srede. Bez zezanja ljudi, ne znam sta da vam kazem sem zao mi je, ali stvarno mi je zao. Da je neko bio pametan pa da proda deo (samo deo nisa) nekome ko je ekoloski svestan i da se ekoloski standardi uvrste u ugovor pa da se nadamo necem boljem. Eto nadam se da taj pakao postoji samo da bi se Kostunjavi jednom przio u istom, crko dabogda. Nista gore od budale sa idealima. Over and out.
doktorka doktorka 06:44 05.02.2008

Re: Nista ne brini

Godzila
sad ce to rusi da srede. Bez zezanja ljudi, ne znam sta da vam kazem sem zao mi je, ali stvarno mi je zao. Da je neko bio pametan pa da proda deo (samo deo nisa) nekome ko je ekoloski svestan i da se ekoloski standardi uvrste u ugovor pa da se nadamo necem boljem. Eto nadam se da taj pakao postoji samo da bi se Kostunjavi jednom przio u istom, crko dabogda. Nista gore od budale sa idealima. Over and out.

ako mislish da kostunica ima ideale , varash se. poshtovao bi svoj ustav koji je napravio uz pomoc koalicionih i kohabitacionih partnera
Queeria Queeria 13:05 05.02.2008

Re: Nista ne brini

Sad ću ja kao Tadić. Pa nemojte ljudi, on je baš cool.
Lektorka Lektorka 16:58 05.02.2008

Re: Nista ne brini

Queeria

Sad ću ja kao Tadić. Pa nemojte ljudi, ona je baš cool.

ljudi kvirije, koja "ona"?
aha, mislite vlada. ova sto samo sto nije... necu da kazem sta.
Queeria Queeria 17:35 05.02.2008

Re: Nista ne brini

greškica - ispravio
bobo bobo 07:46 05.02.2008

Tacno!

Tacno...smrdi zimi nevidjeno.
Lozi se Kurir po kucama valjda, sta ja znam.
Queeria Queeria 13:06 05.02.2008

Re: Tacno!

Eh da je samo Kurir...
bobo bobo 02:29 06.02.2008

Re: Tacno!

Queeria

Eh da je samo Kurir...

Dobro...i PLAYBOY :))
Gorio Gorio 08:36 05.02.2008

Stalno

Zimi i leti. Gde god da se okreneš nešto smrdi.
Mora da je nešto trulo.
Dawngreeter Dawngreeter 08:46 05.02.2008

Licemeri

Meni vec neko vreme nije jasna pojava anti-pusacke reklame u Srbiji. Jasno bi mi bilo da su samo doneli zakon da se lepe one nalepnice na cigare i to je to. Ali ja se ne secam da je nasa drzava ista radila sa toliko doslednosti i, cini se, istinskog zara (heh heh) kao sto je antipusacka propaganda.

Da se razumemo, ja ne pusim, gotovo niko od mojih prijatelja ne pusi, ne mislim da bi iko trebalo da pusi i nervira me sto protokol nalaze da ja nekome treba da se izvinim da bih ga pitao da ugasi cigaru u mom prisustvu. No dobro, ja i onako ne trezim da ljudi gase cigare u mom prisustvu. Ali poenta je, u redu, pusenje je lose po zdravlje i sebe i drugih - to ne znaci da zelimo zemlju u kojoj ce se pusaci posmatrati kao gradjani drugog reda. Jos uvek, valjda, ljudi imaju pravo da biraju kako ce da zive i umru, ne? I ako je duvanski dim toliko stetan (sto ne kazem da nije) i stoga nepozeljan, sto onda lepo ne legalizuju marihuanu koja ne izaziva smrtonosne bolesti i ima cist dim?

Ili je mozda u redu sto ljudi smeju da piju u javnosti, sto onda znaci da se neki napiju, pa prave sranja, izazivaju tuce, postanu alkoholicari, celu svoju porodicu (ako je imaju) unesrece za ceo zivot? I u redu je sto svi koji imaju kola misle da je neverovatno vazno svaki put kad idu u grad da idu kolima, sat vremena prelaze most, pola sata traze mesto za parking i potencijalno izazovu rak pluca odokativno dvadeset puta vise ljudi od pusaca zbog izduvnih gasova koje u opste ne bi morali da stvaraju da su uzeli autobus? Cak necu ni da se dodirnem industrijskih postrojenja koja su adekvatno spomenuta u ovog blogu.

To mi sve smrdi na neko pomodarstvo. Sad je in glumiti politicku korektnost ali mrzeti pusace. Dobrodosli u metar radijusa mog licnog prostora i ovde je licemerje nepozeljno.
bobo bobo 08:54 05.02.2008

Re: Licemeri

Dawngreeter
Dobrodosli u metar radijusa mog licnog prostora i ovde je licemerje nepozeljno.

:)
vesna75 vesna75 10:38 05.02.2008

Re: Licemeri

preporuka, svaka cast na komentaru
Veljko B Uzicanin Veljko B Uzicanin 11:43 05.02.2008

Re: Licemeri

I ja mislim da se radi o licemerstvu i pomodarstvu gde nasa tzv drzava sebe zeli da predstavi kao, eto, borca za zdravlje svojih podanika. A poenta primene ostrih zakaona glede pusenja u razvijenim zemljama je sasvim prakticna : troskovi koje drzava trpi zbog pusenja (lecenje, vodjenje pravnih postupaka, gubljenje radnih sati itd) su mnogo veci od prihoda koje drzava ostvaruje na duvanskom monopolu.
Dakle, ovde bi sasvim logicno bilo da postoji studija neke relevantne institucije koja bi izracunala gubitke i dobitke, a zatim preporucila da li drzava treba da pospesuje ili suzbija pusenje.
Ali, mene interesuje vise ovaj problem smrdljivog vazduha i primecujem da je za vas gospodu Beogradzane to jedna slatka mukica. Pazi samo : smrdi vazduh oko aerodroma ! Dodji brale u tzv unutrasnjost pa ces videti sta znaci smrad. Seljaci uglavnom klozete zidaju na padinama, po mogucstvu koje gledaju u komsijino dvoriste, a stale prave pored puta kako bi stajsko djubrivo mogli lakse da tovare na traktore dok se ono cedi niz put. Svaki javni put se u isto vreme smatra javnom deponijom. U mom kraju su vec angazovali gradjevinsko preduzece koje ide okolo i montira izduvne cevi na tim deponijama kako bi se gasovi koji se razvijaju u unutrasnjosti djubreta na neki nacin oslobodili i tako smanjila opasnost od eksplozije. Ako ne izginemo u eksploziji metana, ima da izumremo udisuci ga.
Queeria Queeria 13:10 05.02.2008

Re: Licemeri

Dobili lovu od EU za borbu protiv pušenja...
Fergal Sarki Fergal Sarki 20:45 05.02.2008

Re: Licemeri

To mi sve smrdi na neko pomodarstvo. Sad je in glumiti politicku korektnost ali mrzeti pusace. Dobrodosli u metar radijusa mog licnog prostora i ovde je licemerje nepozeljno.


Delimicno si u pravu ali je izgleda takodje pomodarstvo da se jedna losa stvar brani postojanjem neke druge jos gore stvari.
Dakle, ako me je vec na putu do posla trovao oblak izduvnih gasova iz automobila onda bar valjda ne moram zarad demokratskih principa ravnopravnosti svih zagadjivaca da trpim i boravak u velikoj pepeljari u svoje radno vreme.
Izvini, ali mnogo puta u zivotu sam se zlopatio u maloj prostoriji gde od nas 7 ljudi njih 6 ne gasi cigaru.
Pri cemu bi njih 6 meni uredno zamerilo da prdnem ili pustim koji puvanjak napolje.
Sto kaze onaj vic:
- Gospodine Ajnstajn, da li je tacno da je sve relativno ?
-Apsolutno !
Dawngreeter Dawngreeter 20:53 05.02.2008

Re: Licemeri

Ja mislim da, kao i sve bitne stvari, tako nesto je na grupama ljudi, lokalima, firmama itd. da sami sa sobom dogovore i srede. Ako tih sestoro ljudi ne prepoznaju da svojim akcijama guse sedmog, ili im je to jasno ali ih nije briga, onda tu imas mnogo veci problem od pusenja.
Lale Gator Lale Gator 00:18 06.02.2008

Re: Licemeri

Dawngreeter
To mi sve smrdi na neko pomodarstvo. Sad je in glumiti politicku korektnost ali mrzeti pusace. Dobrodosli u metar radijusa mog licnog prostora i ovde je licemerje nepozeljno.


Odgledati Southpark epizodu Death Camp of Tollerance
jesen jesen 10:03 06.02.2008

Re: Licemeri

...ma i EU i USA su licemeri kada je pusenje u pitanju...Najjednostavnije je da se prekine sa proizvodnjom duvana tj cigara...i tacka.....Kad vec toliko ubija ljude, zasto se proizvodi...za koga?...znaci svesno se uzimaju pare od nekoga ko zeli da ubija sebe i svoju okolinu na tenane....Evo ja sad pusim dok ovo piskaram, vrata od terase su mi poluotvorena (zbog pusenja) ali mi je zato usla gomila dima od nekog kretena koji ima kucu ispod moje terase i greje se na ugalj u gumu....pa kad "podlozi" to grune i soba mi se napuni dimom i kada su vrata zatvorena...o vesu na terasi da ne pricam, nema sanse da se tamo susi jerbo mnogo lepo mirise posle susenja...
grofisneki grofisneki 09:36 05.02.2008

ih

ja bas volim miris benzina
Queeria Queeria 13:10 05.02.2008

Re: ih

Narkomanko
grofisneki grofisneki 13:36 05.02.2008

Re: ih

za promenu nekad udisem lepak ili farbu za parket
Queeria Queeria 13:42 05.02.2008

Re: ih

Jel to neka moda sa zapada?
grofisneki grofisneki 13:48 05.02.2008

Re: ih

Queeria
Jel to neka moda sa zapada?


Sa severa, najnoviji HIT u Svedskoj
garcon garcon 09:38 05.02.2008

...

Ja nisam pusio 2,5 godine i poceh opet.. Pedja borba je konstantna, bori se i ne daj se cigaretama opet.
Kad u Sloveniji uvedose zakon o zabrani pusenja u svakom zatvorenom prostoru ja krenuh da pusim... sta li mi je to trebalo...
grofisneki grofisneki 09:42 05.02.2008

Re: ...

pa kako si jednom, tako prestani opet
Queeria Queeria 13:11 05.02.2008

Re: ...

Ovo mi liči na onaj "srpski inat"!?!?! Ko te zarazio njime?!?
tom tom 14:44 05.02.2008

Re: ...

ma ostavi opet, to je bar lako :)
garcon garcon 09:38 05.02.2008

...

Ja nisam pusio 2,5 godine i poceh opet.. Pedja borba je konstantna, bori se i ne daj se cigaretama opet.
Kad u Sloveniji uvedose zakon o zabrani pusenja u svakom zatvorenom prostoru ja krenuh da pusim... sta li mi je to trebalo...
johanna29 johanna29 09:43 05.02.2008

Jos malo pa ce...

mi presusiti komentari na ovu temu iz vise razloga:

1. sportista sam, volim da trcim po parkovima. Najlepse je ujutro, ali nekad se nema vremena. IAKO me posle toga odbija glava, ja idem da trcim pokatkada i popodne i uvece. U parku, medj drvecem...I nije da se ne "naduvam" od loseg vazduha. To znaci - tuznu istinu - da nam ni PARKOVI nisu vise otporni na zagadjenja. STA RECI?? ;-((

2. bavim se zivotnom sredinom kroz posao (voda je u pitanju, ali sve se svodi na isto) i nazalost uvidjam sve vise da se kolicina ljudi koji se nesto "seku" oko njene zastite i cistoce, moze meriti u PROMILIMA. Grozno, kao da im je sve to dato zdravo za gotovo, vazduh, voda, zivi svet oko njih...Pa da trose dok ima a onda ce im neko dati NOVO, ili ce ga od nekoga KUPITI (to oni koji nesuvislo misle da se sve na ovom svetu, pa i svet sam, moze kupiti novcem).

A pritom su svi, zbog sopstvene nepaznje tokom decenija, TOLIKO otrovani i svi, i pusaci i nepusaci, hodamo okolo sa plucima crnim kao katran - samo avaj, jako nas je malo koji o tome imamo pojma.
Queeria Queeria 13:14 05.02.2008

Re: Jos malo pa ce...

1. sportista sam, volim da trcim po parkovima.


Izvini, ali već prvom rečenicom si me naterao da mi misli odlutaju u nekom sasvim desetom pravcu :))
grofisneki grofisneki 13:38 05.02.2008

Re: Jos malo pa ce...

Izvini, ali već prvom rečenicom si me naterao da mi misli odlutaju u nekom sasvim desetom pravcu :))


u kosutnjak ?
johanna29 johanna29 14:02 05.02.2008

Re: Jos malo pa ce...

ali već prvom rečenicom si me naterao


beeejbe, koliko god da zelis da sam decko, ja sam te ipak "naterala" ;-))))))))))))))
Queeria Queeria 14:24 05.02.2008

Re: Jos malo pa ce...

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... E vidiš kakve sam ti ja ku**te sreće :((

Ondak moliću lepo sportistkinja :))
johanna29 johanna29 14:40 05.02.2008

Re: Jos malo pa ce...

Uf, eto i ja... Ne podrzavam trendove, to komplikovano, -kinja, -ica, -anka, -ranka, -shica, -logica, (-pica-nogica...)

meni lakse bez tih zenskih sufiksa pa vidis kako proizvodim zablude ;-)))

sory sto te razocarah ;-))
G r o f i c a G r o f i c a 11:31 05.02.2008

Izvinite, smrdi vam vazduh


a da je samo to.:(((
Queeria Queeria 13:14 05.02.2008

Re: Izvinite, smrdi vam vazduh

Izvinite, smrdi vam premijer
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 12:17 05.02.2008

Kampanja ili "La campagna"

Priznajem da mi je licemerno da neko u Srbiji priča kako nas, pasivne pušače ubija duvanski dim (polako ali sigurno) dok nam vazduh smrdi, dok nas zagađuju automobilski izduvni gasovi, dok imam Pančevo i ostale svetle primere naše razvijene ekološke svesti.


Da, veoma licemerna kampanja. I to od strane Ministarstva zdravlja, koje vec punih 7 godina najavljuje reformu sistema, od koje samo na kasicicu doziraju odredjene, manje-vise, kozmeticke korekcije. Umesto temeljne reforme jednog od najvaznijih segmenata javnog zivota, nude nam jedan trendy marketing, koji nit' je skup, niti ugrozava bilo cije pozicije (citaj: monopole). Uzgred, i resorna nadleznost ovog ministarstva jeste veoma nategnuta- postoje barem jos dva ministarstva koja bi, s punim ingerencijama mogla da se bave problematikom duvana, trgovinom i konzumacijom cigareta, te zagadjenjem prouzrokovanim duvanskim dimom.

Jedno pitanje: Sta vise zagadjuje covekovu okolinu, jedan strastveni pusac, ili jedan "savremen" klima uredjaj prosecnog kapaciteta (ukljucen na "medium"?
Queeria Queeria 13:17 05.02.2008

Re: Kampanja ili "La campagna"

Kao na primer time može da se bavi Ministarstvo za zaštitu životne okoline, ali kada pogledam kakav im je sajt onda nemam mnogo poverenja :))

Link
grofisneki grofisneki 13:31 05.02.2008

Re: Kampanja ili "La campagna"

mojne mi diras ministra
bobo bobo 02:30 06.02.2008

Re: Kampanja ili "La campagna"

Queeria

kada pogledam kakav im je sajt onda nemam mnogo poverenja :))

Link

HAHAHAHAHA
milovan vukov milovan vukov 13:18 05.02.2008

Danske norme za kamine

U Danskoj se vodi debata o izduvnim gasovima iz KAMINA,
ZELENI traze max, 5 miligrama po metru kubnom, fabrikanti 10 mgr pr.m3,
norme EU dozvoljavaju 30-50 mgr.m3,
u Srbiji je norma 100 mgr.m3.
Mjerenja u Pljevljima su pokazala ZAGADJENOST VAZDUHA,
VJEROVALI ILI NE 689,7 miligrama po metru kubnom.

U Danskoj u saobracajnim nesrecama pogine 400 zrtava,
od nano partikala i drugih izduvnih gasova iz dizel automobila umre 3600, svake godine, rezultate istrazivanja vrshe na taj nachin, shto uporedjuju smrtnost u extremno opterecenim sredinama, sa manje zagadjenim .

U mojoj Vukojebini su savijali duvan u papir od vreca od cimenta, kad nije bilo novina shtampanih slovima od olova, pa su zivjeli po sto godina, sad u Podgorici sahranjuju moju generaciju od 1946.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 13:29 05.02.2008

garcon ...

... Što poče opet pušiti? Ja sam propušio u vojsci u 22 god, života a prestao sam pre godinu ipo dana, malo više. Zanima me ŠTA te je povuklo da je opet zapališ.

Da li je moguće da je cigara toliko zlo da se posle toliko vremena MORA zapaliti?
tom tom 14:53 05.02.2008

Re: garcon ...

Ova me diskusija vrlo zanima. Već duže vreme čekam post o prestanku pušenja. Ja sam skoro pokušao i izdršao 15 dana, onda sam počeo po neku, onako "iz zezanja" i došao do 4-5 dnevno što će reći da opet pušim samo umereno. Vrlo je velika zavisnost i začas se vrati, dovoljna je samo jedna cigareta. Preporučujem knjigu Alllan Karr-a Easyway to stop smoking, kod nas je izdao Mono i Manjana. Odlična je i pomaže onima koji ŽELE da prestanu. Kažem ŽELE jer je samo to i potrebno - čvrsta odluka i svest da više nikada nesmeš zapaliti inače se začas ponovo navučeš. Ja od danas ponovo prestajem, nadam se ovaj put zauvek...
Coco Rosie Coco Rosie 15:20 05.02.2008

:)

ja ostavila cigarete u oktobru. pre toga nikada nisam imala hrabrosti ni da pokusam da prekinem. dzaba knjige, sport, kampanje,dzaba nikorete, dzaba zybani i ostale supstitucije, motiv dovoljno jak nisam nikada imala. pa ni cinjenica da su svi u mojoj okolini prestali da puse mi nije predstavljala problem da budem jedini pusac u drustvu. a onda sam , sasvim slucajno i bez ikakve prethodne psihicke pripreme ostavila cigarete...a motiv se sasvim slucajno pojavio...:)

love is in the air. bolje zvuci i mirise nego - smoke is in the air.
tom tom 15:23 05.02.2008

Re: :)

Bravo Coco. Jel bilo teško ili onako? Ja posle tri nedelje uopšte nisam imao potebu da dalje pušim a onda mi se učinilo da mogu da to kontrolišem pa sam zapalio jednu........Pazite se samo te jedne cigarete sa jednom se i počinje....
Coco Rosie Coco Rosie 15:48 05.02.2008

Re: :)

Tom, u pocetku ni meni nije bilo tesko, nisam ni razmisljala...onda sam imala period kada je malo falilo da padnem opet u zamku ali sam se nekako izborila...imala sam i momente kada sam mogla ĺadno nekog da ubijem koliko sam bila nervozna...al´ prodje i to..
sada kafu divno gustiram i bez cigarete i jos se pitam kako sam mogla da zivim u dimu tolike godine...a da ne pricam o tome koliko se bolje osecam, koliko sam pokretnija, nemam jutarnje nikotinske mamurluke, budim se rano i bez ikakvih problema...
jedino i dalje, s vremena na vreme, uz neko dobro vino mi se javi malo cudoviste iz stomaka i iste nikotin, ali ga caskom neutralisem..jos jednom casom vina. :)
nekome je inat pokretac, a meni bio mnogo pozitivniji motiv od inata. i jos sam ponosna :)
Queeria Queeria 15:53 05.02.2008

Re: :)

Meni je motiv bila lova :))
Za 14 godina koliko sam pušio - popušio sam jedan ceo auto...
Coco Rosie Coco Rosie 15:59 05.02.2008

Re: :)

e, vidis, a ja sam stedela na drugim stvarima ne bih li imala za cigarete...
a zaista sam bila strastven pusac, jedan od onih kome nije tesko da, kada nestane cigareta, izadje iz stana u pola noci po najgorem vremenu i juri trafiku koja radi...

e, a preporucujem za sve one koji zele da ostave duvan knjigu Alena CArra-Konacno nepusac...cisto da razmislite , ako nista drugo..
grofisneki grofisneki 16:12 05.02.2008

Re: :)

E meni nisu nikako jasni oni sto kukaju da nema para a svaki dan "spale" oko najmanje 100 dinara.
bobo bobo 02:27 06.02.2008

Re: :)

Queeria

Meni je motiv bila lova :))
Za 14 godina koliko sam pušio - popušio sam jedan ceo auto...

I meni, kada sam bila ostavila pusenje na godinu i po...
sve kao fora - novi par cipela mesecno za te pare...malo sutra, nit' sam kupovala cigarete nit sam ustedela za cipele svaki mesec.
Bedak lol
Queeria Queeria 14:33 05.02.2008

London uveo prvu "zonu niske emisije"

U Londonu je počela da se primenjuje prva "zona niske emisije" štenih gasova u Velikoj Britaniji, u sklopu čega se naplaćuje naknada vozačima većih kamiona u cilju pročišćenja vazduha u britanskoj prestonici i njenoj okolini.

Vozači kamiona na dizel, gradskih i međugradskih autobusa, kombija i drugih vozila težih od 3,5 tona koji ne ispunjavaju ekološke standarde Evropske unije plaćaće dnevnu naknadu od 200 funti (266 evra) za ulazak na šire područje Londona, površine 1.580 kvadratnih kilometara, objavljeno je na Internet strani magazina "Financial Times”.

Primena "zone niske emisije", čije uspostavljanje je koštalo 49 miliona funti, podrazumeva da se kamerama snimaju tablice vozila i proveravaju u bazi podataka Agencije za izdavanje vozačkih i saobraćajnih dozvola, a onima koji nisu platili naknadu, a ušli su u zabranjeno područje, određuje se novčana kazna od 1.000 funti.

Gradonačelnik Londona Ken Livingston u saopštenju za štampu naveo je da je svrha inicijative da se smanji zagađenje vazduha u tom gradu, koje je najgore u Velikoj Britaniji i među najgorima u Evropi.

"Hiljade Londonaca imaju zdravstvenih problema zbog zagađenja izazavanog izduvnim gasovima. U jednom modernom svetskom gradu ljudi bi trebalo da imaju mogućnost da žive i rade bez straha da će ih otrovati vazduh koji udišu", naveo je Livingston.

Zagađenje vazduha u Londonu trenutno premašuje emisione standarde EU, a primena "zone niske emisije" trebalo bi da do 2012. godine smanji količinu štetnih materija za 16 odsto u najzagađenijim delovima britanske prestonice.

Zagovornici “zone niske emisije” tvrde da bi zdravstvu ona mogla da donese uštedu od čak 250 miliona funti.
mariopan mariopan 17:26 05.02.2008

Re: London uveo prvu "zonu niske emisije"

Ja upravo ostavila pusenje...ne dobrovoljno...dobromorno. Dobijem neki virus ( sad jos kad bi se javio ko je sejao te viroze ovde gde mi je pojilo) , udarila temperatura 39 , 9 ...trese groznica , oci ne otvaram desetak dana. Sve mi bljakavo , ni limun , ni caj ni supica ..nista ...pa ni cigara. To me najgore pogodilo , to izdajstvo , jer sta god bilo za mojih 35 god pusackog staza meni je cigara uvek bila slatka. Probala ja i da bacim ..onako ..kazu da ne valja da se pusi statijaznam , ali kad god bacim vec sutra znam gde sam bacila u koju fioku i opet nanovo.... Ne pusta virus , ja se utanjila , skinula ko od sale sedam kila za deset dana , samo sto se ne prelomim. Gadne mi i dalje cigare a ja ih ne mogu i tako dan po dan ...danas ima deset dana. Inace , danas sam primila venske inekcije za disanje , to mu dodje ko kamata na onih 35 godina vernosti nikotinu , pa sta cu , placam....ko zna cime cu sve platiti ali zezanja nema.

Ah , zamalo da zaboravim...ali sve mi smrdi , ne mogu da docekam lepo vreme i da mi bude bolje pa da pobacam u masinu sve sto moze da se kvasi a servise da dovedem za tepihe , ima i krecenje da padne cele kuce i tesko onome ko zapali u mojoj kuci ...ili ce licno kreciti i prati ili ce da pusi u parku.

Bacite cigare, sta ce vam?
Lale Gator Lale Gator 00:29 06.02.2008

Malo o ekonomskom aspektu

Istraživanja obavljena u Japanu su pokazala da radnici nepušači donose firmi više od pušača. Da bi zaposlene odvikli od pušenja,neke japanske firme su radnicima pušačima ponudile veću najamninu ako se odreknu pušenja.

Cigarettes, also addictive, are a more common example of an exception to the law of diminishing marginal utility *. Controlled experiments show that the amount of nicotine that cigarette smokers need per day varies from person to person---marginal utility is the same amount for everyone. But the fact of the addiction does not vary. Smokers in laboratory experiments tied up to an intravenous drip will stop smoking as soon as they have been given without their knowing it their daily fix of nicotine. The addiction means that until you reach your daily nicotine fix the marginal utility of another smoke is higher for each additional cigarette. After the daily fix the marginal utility drops to zero.

*

* Granična korisnost i zakon opadajuće granične korisnosti
o Primer: Čokolada
o - granična ili marginalna korisnost (MU). Dakle, kad pojedete drugu čokoladu (sami ili sa drugim), vi dolazite do dodatnog zadovoljstva ili koristi.
o Porast vaše koristi ekonomisti nazivaju granična korisnost. Dakle, ona odražava dodatno zadovoljstvo ostvareno potrošnjom jedne dodatne jedinice dobra.
o Izraz granični je ključni pojam ekonomije i uvek se koristi u smislu dodatni.
o Opadajuća granična korisnost - proizilazi iz činjenice da se naše ukupno uživanje u potrošnji nekog dobra smanjuje u meri u kojoj ga sve više konzumiramo.
AlexTheVeliki AlexTheVeliki 00:43 06.02.2008

A drugi mirisi?

Niko jos nije pomenuo kontejnere. A s obzirom da se u Srbiji djubre odlaze tako sto se ama bas sve strpa u jednu veliku kutiju, ostavi na vrelom asfaltu da se kiseli danima dok to neko konacno ne odnese, miris kontejnera je isto neizbezan miris Beograda. Neznam kolko to sve zagadjuje... ali verovatno tu ima svakakvih otrova...

Bilo kako bilo, kad meni ovde u Torontu prodje djubretarski kamion, em smrdi ono djubre, em ispusta onaj crni dim, a mene uvati nostalgija! Samo pomislim, "mmm! Beograd." :)



Queeria Queeria 01:39 06.02.2008

Re: A drugi mirisi?

A još ako se zapali kontejner... mmmmmmmmm njam njam
bobo bobo 02:28 06.02.2008

Re: A drugi mirisi?

Queeria

A još ako se zapali kontejner... mmmmmmmmm njam njam

A jos plasticni kontejner...mmmmmmmmmm
milos33 milos33 04:54 06.02.2008

Queeria..

.. jel ima nesto sto vi volite, cenite ili jednostavno smatrate lepim i privlacnim u toj Srbijici ili u Beogradu??

Po mom misljenju vasa kritika postaje vrlo neukusna!!!

Mislim da je vrlo lako otici iz Srbije......slazete se????
AlexTheVeliki AlexTheVeliki 05:21 06.02.2008

Re: Queeria..

I ako ovo nije direktno upuceno meni, ipak cu se odazvati, prvo zato sto se slazem sa 99% posto stavova koje Queeria iznosi na ovom blogu, a drugo i zato sto sam se i sam odvazio da se nasalim na racun "Srbijice".

I jeste i nije lako otici, ali nije to poenta. Poenta je u tome da svi mi "kriticari" naravno imamo dosta toga sto nas vezuje i sto volimo u/o Srbiji. Poznastava, secanja, iskustava, mesta, pa i mirise koji nas vezuju za Srbiju i Beograd. Eto na primer, skrenite sa "smrdljivog" Bulevara u Sindjelicevu i otidite kod Gvozdena i osetice te jedan predivan i isto tako unikatan miris, a to je miris beogradske (srpske?) pekare. Prosto neponovljiv, bilo gde drugo.

Ali ako jedna osoba, blog, bilo ko, da sebi ulogu konstruktivne drustvene kritike (a ja mislim da Queeria ama bas nikad nije krila da joj je upravo to uloga), zasto bi pricala price o tome sta im je lepo? A drugo, otkud zakljucak da se iza te krtike krije neka malicioznost, da nekazem mrznja?? Zamislitie da dete dodje kuci sa 3 petice i 2 jedenice u knjizici. O cemu ce roditelji hteti da razgovaraju? Pa o jedinicama naravno. Da li to znaci da oni nevole ili misle lose svom detetu? Da li mislite da bi se Queeria ili bilo ko drugi ko se ovde bakce i razglaba o svemu o cemu se razglaba na ovom blogu, trudio i ulagao svoju energiju da NE VOLI "Srbijicu ili Beograd"?

A zasto je "neukusno"? Zato sto je duhovito, ironicno, sarkasticno, satiricno? Naprotiv. Upravo su to kvaliteti a ne nedostignuca.
milos33 milos33 06:21 06.02.2008

Re: Queeria..

Alex, mislite li da roditelji nece nista da kazu za te petice? iz sopstvenog iskustva znam da hoce, naravno da ce kritika da bude veca za te jedinice, ali sve ima svoje granice. Po meni doticni bloger malo preteruje, po meni to malo prelazi u granice antisrpskog.........
bobo bobo 07:04 06.02.2008

Re: Queeria..

milos33

Alex, mislite li da roditelji nece nista da kazu za te petice? iz sopstvenog iskustva znam da hoce, naravno da ce kritika da bude veca za te jedinice, ali sve ima svoje granice. Po meni doticni bloger malo preteruje, po meni to malo prelazi u granice antisrpskog.........

kamo srece da je vise GRADJANA Srbije kriticno prema istoj.
milos33 milos33 07:58 06.02.2008

Re: Queeria..

i dobro Bobo sta bi se onda desilo.....???
bobo bobo 08:10 06.02.2008

Re: Queeria..

milos33

i dobro Bobo sta bi se onda desilo.....???

Pa sto si kriticniji prema sebi, standardi su ti veci, tezis ka boljem.
Zar stvarno treba da objasnjavam?
Queeria Queeria 13:38 06.02.2008

Re: Queeria..

.. jel ima nesto sto vi volite, cenite ili jednostavno smatrate lepim i privlacnim u toj Srbijici ili u Beogradu??

Po mom misljenju vasa kritika postaje vrlo neukusna!!!

Mislim da je vrlo lako otici iz Srbije......slazete se????



Eeee brate Miloše, teško je otići... Navukli smo se na srpske maestralne organe i ne možemo brez njih. Odemo tako na nekoliko dana u inostranstvo i odmah tražimo srpsku dijasporu jer nas drma maestralno organska nostalgija, ali nije to to... Izgubili su tu svoju draž u belom svetu, tako da to više nije onaj srpski maestralni organ već neka amerikanizovana, evropeizovana pišica... Zato brže bolje se vraćamo u rodnu grudu gde nas čeka onaj jedini pravi maestralni organ brez koga ne možemo da živimo. I to je jedina stvar koju smatram lepom i privčalnom u Srbiji... mada ume ponekad (sve češće) da zakaže pa i njega kritikujem...
milos33 milos33 16:47 06.02.2008

Re: Queeria..

slazem da od dijaspore vajde nema (ne znam im za organe, ali u svakom pogledu postaju sve kapitalisticniji-plasticniji)......

slazem se ja da je kritika uvek dobro dosla i pozeljna da bi se neke stvari "usavrsile" ali svaki put kada citam vase blogove osecam neku dozu mrznje i pakosti (nemojte samo da mi kazete da ih vise ne citam ako je mi se ne svidjaju)!!

Da je u naslovu stajalo "Izvinite, smrdi NAM vazduh" sigurno bi drugaciji utisak ostavi text......bar na mene.....
Queeria Queeria 16:52 06.02.2008

Re: Queeria..

da, ali je ceo tekst pisan smrdi nam vazduh...
naslov je inspirisan rečenicama smrdi vam iz usta... i te fore

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana