Život| Životni stil

Koliko je to skupa Nemačka?

dirtyharry RSS / 30.07.2013. u 21:03

Moj deda po ocu je vrlo često “citirao” Italijane. Oni kažu:”Kuća mi je tamo gde dobro živim i gde sam srećan.” Ne znam da li to stvarno kažu ali i da ne kažu mislim da ima nešto u tome (Mirela će znati bolje). Pre ili kasnije uvek krenu neka prepucavanja “onih” lokalnih i “onih” koji su preko. Kukaju svi i jedni i drugi kome je bolje kome je gore. Niko da se nađe pametan pa da kaže da o ukusima i mogućnostima ne vredi raspravljati.

lebensmittel01.jpgNeke koje ne drma nostalgija kada nisu u Srbiji prozivaju ne-Srbima, jer zaboga kako to može. Drugi viču da se od nostalgije ne živi. Obrni okreni nigde nije savršeno. Toga je pun internet i kad ima i kada nema povoda. Takav smo narod izgleda. Ovde bih sve to ostavio na stranu i samo bih hteo prosto da uporedim cene osnovnih životnih namirnica a i Dunjin blog za oso buco me je malo naterao da razmislim šta to ima ili nema kod nas.

Imao sam malo slobodnog vremena, pa sam pokušao da vidim od čega se sastoji potrošačka korpa kod nas. Zadnja je verzija za maj i više o tome možete da nađete ovde.

Nisam imao previše slobodnog vremena ali evo nečega za početak o čemu može da se diskutuje. Desetak namirnica sa cenama kod nas sa linka iz potrošačke korpe i ovde iz Nemačke iz 3-4 supermarketa. Ima i drugih koji su još povoljniji, Aldi, Netto, Penny itd. Nisam mogao da pokrijem sve ali ko ima vremena može da proveri.

 

Назив производа

Cena u Srbiji u dinarima

Real (Nemačka)

Rewe (Nemačka)

Tengelman (Nemačka)

Žito i proizvodi od žita

Pirinač

 144.04 din/kg

0.89-2.53 EUR

0.89-3.42 EUR

 Od 0.90 EUR

Beli hleb

 90.70 din/kg

 

 

 

Ostale vrste hleba

 178.18 din/kg

 

 

 

Pšenično bračno

 55.95 din/kg

0.25-0.52 EUR

0.25-0.77 EUR

0.25-0.52 EUR

Kukurozno brašno

192.32 din/kg

1.69 EUR

 2.19 EUR

-

Sveže i prerađeno meso

Juneće meso sa/bez kostiju

591.03 din/kg

7.99 EUR

10.99EUR

12.90 EUR

Svinjsko meso sa/bez kostiju

427.87 din/kg

4.99 EUR

6.99 EUR

4.99 EUR

Piletina

309.90 din/kg

3.99 EUR (bataci)

5.49 EUR (belo)

7.47 EUR (ćureće belo)

Viršle

497.20 din/kg

6.73 EUR

6.73 EUR

7.48 EUR

Mleko, mlečni proizvodi i jaja

Sveže mleko

81.22 din/l

0.99 EUR

1.35 EUR

1.05 EUR

Jaja

13.06 din/kom

-

0.22 EUR

0.20 EUR

 

Ovde ima linkova za neke trenutne akcije nekih proizvoda po supermarketima ovde, ali za svaki proizvod može da se vidi i puna cena tako da lako može da se uporedi:

1.     Real  i Real riba

2.     Netto

3.     Tengelman

4.     Hit

Hlebove sam krenuo da gledam ali onda sam video da je to iluzorno jer ih ima milion vrsta. Znam da belu pogaču od 1kg kod Grka u lokalnoj pekari plaćam 1.55EUR. Crnih hlebova ima najmanje 20-ak vrsta u svakoj pekari tako da ne znam šta i kako da uporedim.

Beli  sir regularni pazarim kod Turaka u konzervi i 1kg je oko 7-8 EUR kako kad i kako gde. Zato to i nisam stavio u tabelu jer toga nema baš po regularnim radnjama. Ima neka grčka feta ali ne običan naš beli sir.

Lebensmittel.jpg

O platama bih mogao da napišem poseban blog kako i koliko se zarađuje. Ovde ti svaki poslodavac računa brutto platu a ne netto dok je kod nas samo netto deo najvažniji jer naravno to su one pare koje dobiješ na račun. Ovde ima nekoliko poreskih grupa i porez  se obračunava u zavisnosti od toga u kojoj si grupi. Sve u svemu ja nekada davno kao drug član prve grupe kojoj se obračunava najveća stopa poreza, sam zarađivao 3750EUR mesečno brutto. Od toga kada se odbije sve što država i traži i što mora da se plati ostane oko 2200EUR i to je sasvim dovoljno za normalan život i da se uštedi nešto. Opet sve je to odnos cene i onoga što dobiješ za novac koji daš, ali ni junetina od 10EUR/kg nije toliko lošija pa da moraš da kupiš onu od 40EUR/kg. Postoji roba za svačiji džep i tako su i plate formirane. Čak i sa najmanjom platom može da se preživi i da nije tako odavno bi već izbila revolucija.

Ako nekog interesuje nešto konkretno koliko košta a ne može da nađe i da se snađe neka javi pa da pogledamo. 

Rewe online Tengelman online

Beleške na margini (trademark by Budimac):  

Muka mi je što margine nemam. Neki ludi stilovi i formati su se uglavili u tekst i ni Sv. Petar sad to ne može da raspravi. Tako da ko nađe marginu najlepše molim da je vrati kako bih podglavio ovaj tekst da ne beži više udesno. 

 



Komentari (122)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ivana23 ivana23 21:13 30.07.2013

***

Od toga kada se odbije sve što država i traži i što mora da se plati ostane oko 2200EUR i to je sasvim dovoljno za normalan život i da se uštedi nešto.


To sto mora da se plati - je l' tu podrazumevas i stan, komunalije (struja, voda...)
dirtyharry dirtyharry 21:19 30.07.2013

Re: ***

To sto mora da se plati - je l' tu podrazumevas i stan, komunalije (struja, voda...)


Ne, to su porezi i prirezi, zdravstveno osiguranje itd. može da bude poduži spisak.
Ribozom Ribozom 22:08 30.07.2013

Re: ***

Zar je stvarno hleb u Srbiji 90 dinara?
I kolko placas hleb ti onaj koji tebi odgovara?

Edit: Postoji li i jeftinije mleko od 80 dinara?
satinelle satinelle 22:08 30.07.2013

Re: ***

Ne, to su porezi i prirezi, zdravstveno osiguranje itd. može da bude poduži spisak.


Ok, kapiramo sta je neto iz bruto, to se i kod nas plaća, nego jel' sa 2200 EUR netto može da se plati zakup (kredit) stana-kuće, ako ga-je rentiraš i režijski troškovi, a da ti ostane da uštedis, jer bi u Beogradu i sa tom cifrom bio na ivici egzistencije?
mlekac mlekac 22:53 30.07.2013

Re: ***

Ribozom
Zar je stvarno hleb u Srbiji 90 dinara?
I kolko placas hleb ti onaj koji tebi odgovara?

Edit: Postoji li i jeftinije mleko od 80 dinara?


Najjeftinija vekna je 30 din (ako nadjes) ili 35 (u Amanu - bivse SOS prodavnice) ali to nije kg. Meni se cini da vise ni Bog ne zna koliko su te vekne stvarno teske.<<<<LINK

Kad preracunas, izadje ti oko 80-90 dinara.+ -
dirtyharry dirtyharry 04:04 31.07.2013

Re: ***

Ribozom
Zar je stvarno hleb u Srbiji 90 dinara?
I kolko placas hleb ti onaj koji tebi odgovara?
Edit: Postoji li i jeftinije mleko od 80 dinara?


Ovde se gleda 1kg hleba, a mleko pretpostavljam da se gledalo ono u tetrpaku pošto ne piše tačno koje je.

satinelle

Ok, kapiramo sta je neto iz bruto, to se i kod nas plaća, nego jel' sa 2200 EUR netto može da se plati zakup (kredit) stana-kuće, ako ga-je rentiraš i režijski troškovi, a da ti ostane da uštedis, jer bi u Beogradu i sa tom cifrom bio na ivici egzistencije?


To je sada sve relativna stvar. Ta plata koju sam naveo je 45000€ godišnje. To nije neka visoka plata, rekao bih prosečna. Stan bi mogao da iznajmiš i sa svim troškovima da plaćaš oko 1000€ mesečno. Minhen je pored par ostalih gradova u Nemačkoj skuplji, ja sada plaćam nešto preko ove cifre i to zato jer nisam mogao da biram stan nego sam uzeo ono što sam mogao tako da sada mogu da igram fudbal po stanu. Ovo nije donja granica cene stanova, može da se nadje i povoljnije. Ovo mislim da je prosečna cena. Cena hrane je gore navedena tako da mislim da je 300-400€ sasvim dovoljno za jedan par da se normalno hrani.
Jukie Jukie 16:40 31.07.2013

Re: ***

Ribozom
Zar je stvarno hleb u Srbiji 90 dinara?

Sad sam pitao sestru, kaže da ovaj hleb koji ja jedem (beli već nasečen na kriške) košta 47.55 dinara. To je valjda 600 g, pa bi kilogram bio 47.55*(1000/600)= 79.25.
Ali ako hoćeš neki hleb koji nije beli, on je skuplji
Ribozom Ribozom 17:24 31.07.2013

Re: ***

U borbi za trziste ove su teme vrlo osetljive.
Ako nekog interesuje nešto konkretno koliko košta a ne može da nađe i da se snađe neka javi pa da pogledamo.

Mene je interesovalo konkretno koliko kosta kilogram hleba koji ti jedes?
Ovde se gleda 1kg hleba, a mleko pretpostavljam da se gledalo ono u tetrpaku pošto ne piše tačno koje je.

1. Kod mene kg najjeftinijeg belog hleba kosta 200 dinara. Samo sto je to sramota zvati hleb. Mi jedemo onaj od 500 dinara i dalje nije ni blizu 'savi'. O broju dodatih boja, emulgatora i konzervansa trebao bih 10 bloga da napisem (hemicar sam, nije mi strano).
2. Maliciozno je to sto si samo naveo cenu domaceg pasterizovanog mleka, kada si vec za nemacke proizvode dao cenu od-do. I obicno mleko u kesi je 'sveze mleko' i kosta oko 50 dinara.

Zatim, Satinele te je pitala u kom iznosu bi otplacivao kredit mesecno kada bi kupio stan. Nagadjam, najmanje pola tvoje plate (ja placam 2/3). Tu ti prestaje logika:
Ako kao sto kazes, za tvoj posao programerski ne moras ziveti u Minhenu, vec i u Beogradu, zasto placas iznajmljeni stan 1000 evra mesecno, kad bi na kredit taj stan otplacivao (kupio) u Beogradu za 400-500 evra i ostaje ti 1700 u odnosu na 1200 u Nemackoj?
laziiprevare laziiprevare 18:46 31.07.2013

Re: ***

nego jel' sa 2200 EUR netto može da se plati zakup (kredit) stana-kuće, ako ga-je rentiraš i režijski troškovi, a da ti ostane da uštedis


Dobro pitanje, ako za stan u Minhenu ide maksimalno do 25 % i sa hranom do 50% od zarade,a ti si na 1500 evra bez ostalih troškova: prevoz, automobil, standarni priključak (TV, telefon, mobilni, internet), odeća, izlasci, turističko putovanje …

Kako uopšte možeš uštedeti , a da živiš normalan život ? O kupovini stana verovatno nema ni govora.
dirtyharry dirtyharry 19:05 31.07.2013

Re: ***

Ribozom
Mene je interesovalo konkretno koliko kosta kilogram hleba koji ti jedes?

1. Hleb ne jedem, tako da ga i ne kupujem. Moja devojka jede tost hleb koji ne znam tačno koliko košta i koliko je pakovanje.
Pomenuo sam negde gore da 1kg belog hleba u jednoj grčkoj pekari košta 1.55EUR. To je ono što povremeno kupimo kad dolazi poseta iz otadžbine.

Ribozom
2. Maliciozno je to sto si samo naveo cenu domaceg pasterizovanog mleka, kada si vec za nemacke proizvode dao cenu od-do. I obicno mleko u kesi je 'sveze mleko' i kosta oko 50 dinara.

Uopšte mi nije bila namera da kažem kako je ovde sve zlatno a u Srbiji ništa ne valja gde si i onaj prijatelj tadejus zakačio sa onim pirinčem, baš zbog toga sam uzeo desetak stavki iz potrošačke korpe koju je neko u našem ministarstvu sastavio, tamo ima gomila proizvoda i ja sam samo uzeo neke za ostale sam dao link odakle je to uzeto i tu je kraj priče.

Što se stana tiče, kada bih kupovao stan gledao bih da mi rata ne prelazi koliko sada plaćam. Sada plaćam stan 1300EUR tako da bih i ratu gledao da bude reda te veličine.
Možda je najbolje da pogledaš komentar koji je dole dala lady_g "sve je stvar ukusa!" jer se u potpunosti slažem sa njom. U Srbiji bi mi možda i ostajalo više novca za posao koji radim ovde kada se sve sabere i oduzme ali to je na kraju samo novac. Ako postaviš prioritete da ti je novac najvažniji (da se razumemo i meni je novac bitan ali nije presudan) verovatno bi krenuo tim putem.
Uvek je naravno bolje otplaćivati svoj stan nego plaćati toliko visoku kiriju ali cene su ovde takve. Problem za kupovinu stana je veliko učešće koje poželjno imati inače su kamate prilično više kada se zadužuješ na duže staze. Evo da dam jedan primer i generalnu računicu:
Kupuješ stan koji košta 350000EUR i to je neki jeftin stan za pojam Minhena. Cena po kvadratu ide obično od 4500EUR pa naviše, od mnogo faktora zavisi koliko visoka će da bude. Da se razumemo ima i niže, opet stvar ukusa. Uvek uz stan ide i garaža gde cene idu do 20000EUR, i na sve to imaš još 3.5% poreza Bavarskoj, 1.5% advokat, i veliak većina stanova se prodaje preko agencije (da ne kažem skoro svi) gde je provizija 3.57% tako da se vrlo brzo nakupi 400000EUR.
Ti ako imaš ušteđevinu 100000EUR što priznaćeš nije lako da se skupi ostaje ti 300000EUR da uzmeš od banke a uz najpovoljnije kamate vratićeš 50% više od toga i kada se tih 450000EUR podeli na 360 rata (ako je period otplate 30 godina) imaš ratu od 1250EUR mesečno.
Ovaj tekst se pojavio pre nekoliko dana pa možeš da pogledaš.
Ribozom Ribozom 20:47 31.07.2013

Re: ***

1.Ako je cena iole pristojnog hleba 180 dinara u Nemackoj, u Srbiji 90, proporcijom se izracunava da je u Srbiji dovoljno 150-200 evra mesecno za dobru klopu za par. Cene koje je dalo ministarstvo trgovine su vece iz razloga sto se po toj ceni carini uvozna roba. Otuda i prica o pirincu koji skroz uvozimo. Verovarno su i cene mesa vece od stvarnih jer 30% uvozimo. Za cenu mleka spekulises, a jaja takodje potvrdjuju moju teoriju: Hrana u Nemackoj je duplo skuplja od hrane u Srbiji.

2. Ledy_d je posebna prica i nije joj mesto ovde, pricamo o ceni hrane. Prica o sigurnosti njene cerkice u Londonu pada u vodu kada pozeli da je pusti samu na igraliste da se igra. Pravna sigurnost - sta mi naprica, sic! Recenice tipa 'sve je stvar ukusa' posebno kada je rec o hrani nemaju smisla.

3. '...Ako imas 100.000 evra.' Cekaj, ti si zamenio uloge. Onaj ko iz Srbije dolazi u Nemacku nema 100.000 evra i verovatno nikad ih nece skupiti, jer sa dve plate mu treba 5 godina da ih skupi, a posle 5 opet sigurna dva posla jos 30 godina. Takodje, ne znam kako je kod vas, ali meni jedna plata godisnje ode na porez na stan.



bookez bookez 22:03 31.07.2013

Re: ***

1.Ako je cena iole pristojnog hleba 180 dinara u Nemackoj, u Srbiji 90, proporcijom se izracunava da je u Srbiji dovoljno 150-200 evra mesecno za dobru klopu za par. Cene koje je dalo ministarstvo trgovine su vece iz razloga sto se po toj ceni carini uvozna roba. Otuda i prica o pirincu koji skroz uvozimo. Verovarno su i cene mesa vece od stvarnih jer 30% uvozimo. Za cenu mleka spekulises, a jaja takodje potvrdjuju moju teoriju: Hrana u Nemackoj je duplo skuplja od hrane u Srbiji.


Ne moze se ekstrapolirati na osnovu hleba. Generalno cena kvarljive robe i robe koja zahteva rad je ovde u Holandiji skuplja nego u Srbiji, dok je nekvarljiva roba koja moze da stoji uglavnom jeftinija ili slicna. Ako radnik sa bruto platom od 2000 eura svaki dan mora da ispece hleb, on ce biti skuplji nego u Srbiji. Mada Turci, sa svojom jeftinijom radnom snagom umeju da prariraju cenom.


2. Ledy_d je posebna prica i nije joj mesto ovde, pricamo o ceni hrane. Prica o sigurnosti njene cerkice u Londonu pada u vodu kada pozeli da je pusti samu na igraliste da se igra. Pravna sigurnost - sta mi naprica, sic! Recenice tipa 'sve je stvar ukusa' posebno kada je rec o hrani nemaju smisla.


Najneargumentovaniji argumenti ikada.


3. '...Ako imas 100.000 evra.' Cekaj, ti si zamenio uloge. Onaj ko iz Srbije dolazi u Nemacku nema 100.000 evra i verovatno nikad ih nece skupiti, jer sa dve plate mu treba 5 godina da ih skupi, a posle 5 opet sigurna dva posla jos 30 godina. Takodje, ne znam kako je kod vas, ali meni jedna plata godisnje ode na porez na stan.


Ne znam cemu zanosenje sa posedovanjem. Ako iznajmljujes, ne placas porez na imovinu. Niko ne kaze da na Zapadu ces postati bogatas i kupiti stan za 2 godine... Za one koji vole da poseduju, ne moras da imas 100,000 eura.
Ribozom Ribozom 22:56 31.07.2013

Re: ***

Ne moze se ekstrapolirati na osnovu hleba.

Da, da svi vi jedete kolace od Marije Antoanete.
Generalno cena kvarljive robe i robe koja zahteva rad je ovde u Holandiji skuplja nego u Srbiji, dok je nekvarljiva roba koja moze da stoji uglavnom jeftinija ili slicna.

A hrana je u Holandiji uglavnom nekvarljiva i ne zahteva rad.
Ako radnik sa bruto platom od 2000 eura svaki dan mora da ispece hleb, on ce biti skuplji nego u Srbiji. Mada Turci, sa svojom jeftinijom radnom snagom umeju da prariraju cenom.

Jer ovo skrivena kamera pa da se nasmejem

Mi se gluplji zanosimo posedovanjem, vi pametniji uzivate u hedonizmu smucanja po tudjim stanovima.
bookez bookez 11:07 01.08.2013

Re: ***

Ne moze se ekstrapolirati na osnovu hleba.

Da, da svi vi jedete kolace od Marije Antoanete.

Ne znam cemu ruganje.
Generalno cena kvarljive robe i robe koja zahteva rad je ovde u Holandiji skuplja nego u Srbiji, dok je nekvarljiva roba koja moze da stoji uglavnom jeftinija ili slicna.

A hrana je u Holandiji uglavnom nekvarljiva i ne zahteva rad.

Opet ruganje bez potrebe. Kada kupis proizvod, zamisli se koliko je covek-sati ulozeno. Ako je konzerva, cokolada, ulje..., ima rok trajanja od godinu i vise, i najverovatnije je masina odradila najveci deo posla veoma efikasno, jednom kad je na polici, ne zahteva ljudski rad, ako je paradajz, rok trajanja par dana, ako hleb: jedan dan.
Ako radnik sa bruto platom od 2000 eura svaki dan mora da ispece hleb, on ce biti skuplji nego u Srbiji. Mada Turci, sa svojom jeftinijom radnom snagom umeju da prariraju cenom.

Jer ovo skrivena kamera pa da se nasmejem

Mi se gluplji zanosimo posedovanjem, vi pametniji uzivate u hedonizmu smucanja po tudjim stanovima.

Opet neki sarkazam. Usput, meni nije namera da vredjam kada kazem "zanosenje". Ljudi (i ja takodje) vole da poseduju i zato je i nastala poslednja kriza sa nekretninama. Ne mislim da je iko gluplji ili pametniji. Svako odlucuje o svojim potrebama i prohtevima.

Ja bih voleo da mogu da se smucam po svojim mnogobrojnim vilama, ali ne mogu, ni na Zapadu ni u Srbiji. Mogao bih ovde na Zapadu trenutno da "kupim" stan, ali se moram odreci mnogo toga, i nije skroz moj dok ga ne otplatim kroz 20-tak godina.

Sto se tice sigurnosti, da li mogu sebi da priusti da ne radim vise od 1 godine, ovde na trulom Zapadu tesko, u Srbiji kod roditelja bih mogao u nedogled.
mariopan mariopan 21:17 30.07.2013

...

Па све је ок само ми није јасно јел се хвалиш ил се жалиш?


Ај ти пробај да углавиш ту потрошачку корпу у плату од 300 евра и да платиш све рачуне, превоз до посла, књиге и обућу, одећу за децу...итд..онда ти скинем капу.
dirtyharry dirtyharry 21:23 30.07.2013

Re: ...

mariopan
Па све је ок само ми није јасно јел се хвалиш ил се жалиш?


Nijedno. Zato sam i napisao:
dirtyharry
Ovde bih sve to ostavio na stranu i samo bih hteo prosto da uporedim cene osnovnih životnih namirnica



mariopan
Ај ти пробај да углавиш ту потрошачку корпу у плату од 300 евра и да платиш све рачуне, превоз до посла, књиге и обућу, одећу за децу...итд..онда ти скинем капу.


Ne da ne bih mogao nego i predstave nemam kako ljudi opstaju. Imao sam sreće pa sam i u Srbiji imao dobro plaćen posao tako da nisam iskusio to što gomila ljudi svakog dana radi kako bi preživela.
mariopan mariopan 22:05 30.07.2013

Re: ...

Mислила сам да ипак има начина да се та корпа углави у те приходе, ми то стално радимо.
Мало сам се нашалила са тобом.
Мени деца неке намирнице доносе из Грчке јер их само тамо има, или су бољег квалитета или јефтиније него овде.
Рецимо маслиново уље, фета, добар балсамико, неке врсте шпагета ( за пастицио), и боље сиреве, зреле качкаваље, што код нас више и нема да се купи. То што код нас има је све младо , још млеко из њега тече а зову га качкаваљ...појма немају.
Јефтиније ми је и папир за кухињу велико паковање око 3 евра код нас у Веро је такав 550 дин.
И не распада се ако се овлажи као овај наш, домаћи. Тако се сналазим.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 00:01 31.07.2013

Re: ...

Re: ...
mariopan
Па све је ок само ми није јасно јел се хвалиш ил се жалиш?
Nijedno. Zato sam i napisao:
dirtyharry
Ovde bih sve to ostavio na stranu i samo bih hteo prosto da uporedim cene osnovnih životnih namirnica


Teško da može "nijedno" a bude još zapetljanije ako se u obzir uzima "sve". Pamtim jednu od rasprava koje si pomenuo od pre petnaestak godina kada je jedan šapčanin (mislim) obznanio diskutantima da se vraća iz Amerike u Šabac. Na jednu od primedbi da u Cikagu ima pedeset vrsta hlebova a u Srbiji dve, odgovorio je: da, ali te dve vrste mirišu a za ovih pedeset američkih, da ne liče na hleb, po ukusu nikad ne bih znao šta je. To da ti tražiš i nadješ gde ćeš da kupiš beli sir pored stotine sireva koji su u ponudi samo potvrdjuje da nostalgiju i sve što uz nju ide ne možeš zanemariti u ovoj računici.

A da je korpa jeftinija napolju, to stoji. Miris se ne obračunava.
dirtyharry dirtyharry 04:27 31.07.2013

Re: ...

mariopan

Мени деца неке намирнице доносе из Грчке јер их само тамо има, или су бољег квалитета или јефтиније него овде.

Dosta ljudi i odavde svašta nešto vuče za Srbiju.

zadnjapetoletka

Teško da može "nijedno" a bude još zapetljanije ako se u obzir uzima "sve".

To da ti tražiš i nadješ gde ćeš da kupiš beli sir pored stotine sireva koji su u ponudi samo potvrdjuje da nostalgiju i sve što uz nju ide ne možeš zanemariti u ovoj računici.

A da je korpa jeftinija napolju, to stoji. Miris se ne obračunava.


, ovde se više radi o navici nego tome da mi beli sir nedostaje toliko da ne mogu bez njega. Recimo kod mene na selu se sve jede sa hlebom, sećam se da kao dete nisam makarone sa sirom mogao da jedem bez hleba a sada ne jedem hleba uopšte. Ovaj gore koji sam pomenuo da kupujem je za goste kada svrate .
Mislim da je to sve stvar navike. Pa i u Nišu dok sam živeo mi nijedan hleb nije tako mirisao kao kad ga moja baba zamesi pa kad namažeš kajmak na vruću lepinju . Ovde nemaju kajmak pa bi mogli to da uvozimo.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 09:37 31.07.2013

Re: ...

ovde se više radi o navici

Ma sve smo se razumeli, samo sam te povuko za rukav da ti kažem da hoćeš-nećeš u ovim kalkulacijama naviku ili nostalgiju ne možemo izbaciti iz računice. Uzgred, poslednji put kad sam putovao "kući", bio sam veoma tužan kad sam zaključio da mi beli sir i nije nešto ukusniji od fete na koju sam se (teško i naporno) navikao u Belom svetu.
aster_blistok aster_blistok 13:57 31.07.2013

Re: ...amerika i nemacka

ne mogu se porediti po kvalitetu hrane (a ni cenama) ni na koji nacin. ovih 50 vrsta crnog hleba u nemackoj pravljeni su na tradicinalni nacin ("domaci" i, mada o ukusima ne vredi raspravljati, ipak je realno reci da su klasa za bilo kakav crni hleb proizveden kod nas (kad kazem crni mislim i na one stvari koje kod nas nit su bile nit ce biti, tipa svez integralnio razani hleb sa semenkama suncokreta i bundeve)...
u americi postoji samo gomila odvratnih fabrickih preradjevina koje nisu ni za beskucnike po kvalitetu. medjutim, ima casnih izuzetaka, Iggy-jev hleb u bostonu npr, koji je radjen po receptima slicnim onima koji se u evropi koriste (italija, nemacka) i odlican je zaista. ali to je u americi retko, i takodje puno konzervansa da bi se produzio "shelf life".
Jukie Jukie 16:48 31.07.2013

Re: ...

dirtyharry

Pa i u Nišu dok sam živeo mi nijedan hleb nije tako mirisao kao kad ga moja baba zamesi pa kad namažeš kajmak na vruću lepinju . Ovde nemaju kajmak pa bi mogli to da uvozimo.

Zato ja i jedem onaj hleb u kriškama, radi dijete, jer kad dohvatim onaj lepo ispečen hleb iz pekare ume da ode skoro cela vekna
bookez bookez 11:11 01.08.2013

Re: ...amerika i nemacka

u americi postoji samo gomila odvratnih fabrickih preradjevina koje nisu ni za beskucnike po kvalitetu. medjutim, ima casnih izuzetaka, Iggy-jev hleb u bostonu npr, koji je radjen po receptima slicnim onima koji se u evropi koriste (italija, nemacka) i odlican je zaista. ali to je u americi retko, i takodje puno konzervansa da bi se produzio "shelf life".

Meni su u Americi svi hlebovi slatki. Dodaju secer u sve. Jogurt bez secera je misaona imenica. Ovo vazi za supermarkete, a lokalne radnje imigranata, to je vec druga prica, ali za to moras da se potrudis da bi pronasao.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:16 02.08.2013

Re: ...amerika i nemacka

Meni su u Americi svi hlebovi slatki.


Evo mala pomoc za vas nesnadjene sa ove strane okeana, ako bas ne morate da kupujete namirnice na benzinskim pumpama i walmart-ovima. Ne znam kako se rangira u odnosu na nemacke hlebove, ali panja iz Whole Foods pekara je, po mom misljenju, sasvim dobra.

Da se ne pogubite sa ovoliko vrsta: probajte Rustic Italian, ili French Boule. To najvise lici na hlebove kakve nasi imigranti vole da zamisljaju da su nekad kupovali u Srbiji. Mada, nije lose probati i druge stvari koje se tamo nude.


blogovatelj blogovatelj 02:29 02.08.2013

Re: ...amerika i nemacka

Evo mala pomoc za vas nesnadjene sa ove strane okeana, ako bas ne morate da kupujete namirnice na benzinskim pumpama i walmart-ovima


Koji im je opseg cena?
Ovde kod mene neki dilber Italijan otvorio pekaru, dobri mu hlebovi, ali koštaju $8 komad. Jednom sam mu kupio i nikad više.
A stvarno dobar hleb u Kanadi može da se nađe za četiri dolara gde poželiš. Oni Dempsters stiroporni su oko dva dolara.
I pošto vam je mleko? Ovde je pakovanje od četiri litra od $3,99 do $4,39 sa 2% mlečne masti, a $5,49 do $5.99 sa 3,25%
lidiaz lidiaz 04:34 02.08.2013

Re: ...amerika i nemacka

srdjan.pajic
Meni su u Americi svi hlebovi slatki.


Evo mala pomoc za vas nesnadjene sa ove strane okeana, ako bas ne morate da kupujete namirnice na benzinskim pumpama i walmart-ovima. Ne znam kako se rangira u odnosu na nemacke hlebove, ali panja iz Whole Foods pekara je, po mom misljenju, sasvim dobra.

Da se ne pogubite sa ovoliko vrsta: probajte Rustic Italian, ili French Boule. To najvise lici na hlebove kakve nasi imigranti vole da zamisljaju da su nekad kupovali u Srbiji. Mada, nije lose probati i druge stvari koje se tamo nude.




Jeste najbolji dok ne naletis na WH sa hlebom koji mirise na budj.
Da me ne shvatis pogresno, ja kupujem kod njih, ali sam vec par radnji otpisala. Cak sam im se i zalila, i rekli zamenice, resice, ja se prevarim pa kupim opet.
Slicno sam prosla i u Trader Jou, pa sam i njoh otpisala. Ne znam o cemu se radi, kao da im je ploca u pecnici zagadjena. Nista se ne vidi, samo je donja korica odvratna.

Blogi kosta $3.99, ponekad je na popustu za $2.99. Whole Foods je skuplja, ali americka radnja, tako da im je cena hleba jos i najmanja za ono sto je stvarno hleb.
Nase hlebove prave nase radnje, oni su bolji od vecine americkih, ali ne onakvi kako mi zamisljamo :).

Whole Fodds inace ima najkvalitetniju hranu. Kod mesa se oseca drigaciji ukus, voce i povrce je uglavnom bolje.
Sledeca je pijaca, ali ona je paprena. Opet, povrce je nemerljivo.
Tamo prodaju hleb za $8, ali ne vredi dvaput vise od onog iz WH. Za razliku od paradajza ili jaja,
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:24 02.08.2013

Re: ...amerika i nemacka

Koji im je opseg cena?


Mislim da je oko 4-5$ za ove hlebove koje sam pomenuo (ne koristim panju vise u ishrani, pa se prisecam). Mlekce je oko 2-3$ za pola galona bilo kog pristojnijeg u radnji, mada mi odavno ne kupujemo mleko u prodavnicama, nego nam raznose lokalno, po kucama. To je oko 17$ mesecno, za dva galona + cena isporuke.

Inace, kad je u Srbiji izbila afera oko aflatoksina, pitao sam moje mlekadzije da li testiraju mleko na to, i prvo su bili malo zacudjeni pitanjem, onako, kao da se odnosilo na 19 vek. Ali su bili ljubazni i rekli da ce da provere u pogonu i da mi jave. Tako sam saznao da se mleko uopste ne testira, jer se testira stocna hrana, a kako tamo nema tih gljivica, onda nema ni toksina u mleku.





blogovatelj blogovatelj 18:41 02.08.2013

Re: ...amerika i nemacka

Mlekce je oko 2-3$ za pola galona bilo kog pristojnijeg u radnji,


Vi imate i nepristojna mleka?
Kod nas ima tri glavna proizvođača i sva su odlična, a Parmalat je savršen. Najbolje mleko koje sam ikada pio.
mirelarado mirelarado 21:29 30.07.2013

Цицерон:)

Мислим да је твој деда цитирао латинску изреку Ubi bene ibi patria, домовина је тамо где ти је добро, која се приписује Цицерону, а прихваћена је од свих Европљана који су напуштали родну груду. Имали су Римљани још једну изреку сличног значења, можда још примеренију твом тексту: ubi panis ibi patria, домовина је тамо где имаш хлеб.

Иначе, кад год сам поредила цену намирница у Италији и Србији, код нас је испадало скупље готово све, осим меса. Овдашња примања, наравно, знатно нижа.
dirtyharry dirtyharry 21:39 30.07.2013

Re: Цицерон:)

Hvala Mirela



Eto čovek može i što šta da nauči usput .
AlexDunja AlexDunja 21:51 30.07.2013

Re: Цицерон:)

:) meni je super ova mačka, a i mačkari se na internetu lako nađu:)

i drago mi je da te je moj blog podstakao na poređenja, odavde svašta može
da proistekne...

ps:
i još nešto, poslednjih par dana sam u zavičaju, u centru centralne srbije,
i ovde seku kolenice za osso buco. tek sad mi nije nije jasno
što ne mogu da nađem tako meso na kaleniću. baš sam zgranuta

ja inače junetinu, teletinu i uopšte crveno meso
retko spremam, ne sećam se kako je pre bilo u zavičaju....
mirelarado mirelarado 22:09 30.07.2013

Re: Цицерон:)

Хвала, Хари. И велкам бек, дуго те није било.
princi princi 22:51 30.07.2013

Re: Цицерон:)

Овдашња примања, наравно, знатно нижа.

Za iole kvalitetan život, 5K evra u Nemačkoj, Italiji ili Engleskoj vredi više nego 5K evra u Srbiji (tj za iste pare se dobija više u navedenim zemljama nego u Srbiji). Kvalitetan život je u Srbiji, zapravo, jako skup.

Potpuno mi je nejasno kad neko naš u inostranstvu počne da kuka za našom klopom. Osim Poljaka i Rusa (verovatno i Belorusa, ne znam) mi (tu računam Hrvate, Bosančerose i nas) verovatno imamo najgoru i najsiromašniju kuhinju u Evropi. Dalmoši su nešto pokupili od Žabara, mi i Bosančerosi od Turaka (može li se zimsko preživljavanje u Srbiji zamisliti bez punjenih paprika, tikvica, sarmi u kiselom kupusu ili vinovoj lozi, musake?), oboje od Švaba, pa je ajde kao nešto bože pomozi. Englezi, bre, imaju bolju i raznovrsniju kuhinju od nas. A hleb, kojim se toliko dičimo, je čista katastrofa.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:06 31.07.2013

Re: Цицерон:)

princi
Овдашња примања, наравно, знатно нижа.

Za iole kvalitetan život, 5K evra u Nemačkoj, Italiji ili Engleskoj vredi više nego 5K evra u Srbiji (tj za iste pare se dobija više u navedenim zemljama nego u Srbiji). Kvalitetan život je u Srbiji, zapravo, jako skup.

Нисам сигуран колико је ово тачно...
Рецимо, оно што се зове становање у неком Лондону (то је твој територија :) далеко је скупље. Најам мало бољег стана сигурно је око 2К €. Јавни транспорт, спрам београдског, плаћа се као боравак у Монте Карлу. Просечно енглеско домаћинство троши око 2,5К € месечно да би задовољило своје потребе; само превоз је 300 €. Но, да ја не тупим, ево је табела потрошње на НЕДЕЉНОМ НИВОУ просечног енглеског домаћинства:



Сад, да ли се са 5К € боље живи овде или у Лондону... захтева прецизну дефиницију "бољег живота". Мене је још 1991. године у Оксфорду фасцинирало кад се аутобус појави тачно у минут како налаже ред вожње. Или то како је све било сређено или уредно закрпљено. Сећам се, једне недеље, дошли су њихови комуналци да среде неке ивичњаке и тротоаре код локалног тржног центра. Извукли су били неке огромне плахте и поређали их по асфалту и бетону, како их не би испрљали машинама и другим што су са собом донели. Када су отишли, није било могуће препознати да су мајстори били ту, а цео посао је био уредно и лепо изведен.

Ја познајем људе у Бгду којима је 5К € плата. Не знам какве они материјалне проблеме могу имати: купиће који било стан (не и озбиљнију кућу, наравно, али тек Лондонац о њој не може ни да сања, јер 500К € је УЛАЗНИЦА ВЕЋ ЗА ОБИЧАН ЛОНДОНСКИ СТАН), наш Београђанин бахато ће јести по најбољим ресторанима за 15-20 евра по особи, стављаће пломбе за петнаестак евра по зубу, шишање ће плаћати пет евра, а ако је луд, и целих 15 итд. итсл. Пет хиљада евра је овде право мало богатству (о ком и Динкић сада сања ;-), док у Лондону -- већ неки IT Project Manager зарађује толико (ОВО СУ ПЛАТЕ НА ГОДИШЊЕМ НИВОУ ЗА НЕКА ЗАНИМАЊА У ЛОНДОНУ) и то није нека цифра, јер у руском ресторану MARI VANNА и тек обичан ручак зна стајати 200 евра. Како би у Бгду неко потрошио, за двоје, двеста евра за ручак -- ја не знам. Овде је чак и добар кокаин јефтин, 50 за грам. (Кад смо познати, у свету, као велики дистрибутери тог бренда ;-)

Но, да не тупим даље... сигурност коју пружа социјални, правни, политички, радни, саобраћајни систем једне Енглеске неслућено је далеко од нас. Отуда чак и енглески поданици са у апсолутном износу нижим примањима од оног нашег ђилкоша Београђанина од 5К € месечно живе "боље": њима метро долази уредно и на време, а наш ђилкош се метроу тек нада... Он са својих монтеверетских 5К € ипак не може да за себе само сагради аутопутеве или научи људе пристојности или се мање нервира због економске пропасти Србије. Утолико... сасвим си у праву: 5К је веће на Notting Hillu неголи на Врачару :)

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:29 31.07.2013

Re: Цицерон:)

princi
Potpuno mi je nejasno kad neko naš u inostranstvu počne da kuka za našom klopom. Osim Poljaka i Rusa (verovatno i Belorusa, ne znam) mi (tu računam Hrvate, Bosančerose i nas) verovatno imamo najgoru i najsiromašniju kuhinju u Evropi. Dalmoši su nešto pokupili od Žabara, mi i Bosančerosi od Turaka (može li se zimsko preživljavanje u Srbiji zamisliti bez punjenih paprika, tikvica, sarmi u kiselom kupusu ili vinovoj lozi, musake?), oboje od Švaba, pa je ajde kao nešto bože pomozi. Englezi, bre, imaju bolju i raznovrsniju kuhinju od nas. A hleb, kojim se toliko dičimo, je čista katastrofa.

Овде си готово абсолутли рајт ;.)
Уосталом, ми гајимо култ сиротињске исхране, и једемо процентуално највише изнутрица и оног најјефтинјег и најнеквалитетнијег меса у Европи кад се погледа шта нам је као месо на тањиру. Важно нам је, само, да су порције обилне. Такође, најозбиљнији бизнис у Бгду тренутно јесте пица на парче радња и остале сличне активности, што показује степен нашег пропадања. Добрих ресторана има један и по.

Но, ово су ставови двојице поприлично размежених гостију -- светског путника Princija и мене, црногорског старог племића и аристократе ;-)

dirtyharry dirtyharry 04:36 31.07.2013

Re: Цицерон:)

AlexDunja
:) meni je super ova mačka, a i mačkari se na internetu lako nađu:)
ps:
i još nešto, poslednjih par dana sam u zavičaju, u centru centralne srbije,
i ovde seku kolenice za osso buco. tek sad mi nije nije jasno
što ne mogu da nađem tako meso na kaleniću. baš sam zgranuta


Nisam znao da i kod nas tamo ima oso buca. Izgleda da se ne krećem u pravim krugovima . Ovde ga ima svuda.

mirelarado
Хвала, Хари. И велкам бек, дуго те није било.

Hvala, hvala

dirtyharry dirtyharry 04:45 31.07.2013

Re: Цицерон:)

princi
A hleb, kojim se toliko dičimo, je čista katastrofa.

Mi smo kao nacija naviknuti na beli hleb. Kod nas je bilo oduvek (možda grešim) beli, polu-beli i crni hleb. Ja znam da sam do veći deo života samo beli hleb jeo, opet navika.
Sada ga ne jedem uopšte pa gosti imaju problema kad i za njih zaboravimo da kupimo.
niccolo niccolo 06:10 31.07.2013

Re: Цицерон:)

Овде је чак и добар кокаин јефтин, 50 за грам

I za šta se ti sad zalažeš, da poskupi?!

Šalu na stranu, ovde si potpuno u pravu:
Уосталом, ми гајимо култ сиротињске исхране, и једемо процентуално највише изнутрица и оног најјефтинјег и најнеквалитетнијег меса у Европи кад се погледа шта нам је као месо на тањиру. Важно нам је, само, да су порције обилне

Dr M Dr M 06:35 31.07.2013

Re: Цицерон:)

Ubi bene ibi patria


Ovo je Ciceron govorio sa kiselim izrazom na licu.

Patriotska izreka bi bila

Ibi bene ubi patria.
poreznik2 poreznik2 08:02 31.07.2013

Re: Цицерон:)

Za iole kvalitetan život, 5K evra u Nemačkoj, Italiji ili Engleskoj vredi više nego 5K evra u Srbiji (tj za iste pare se dobija više u navedenim zemljama nego u Srbiji). Kvalitetan život je u Srbiji, zapravo, jako skup.

Ovo je preterivanje, jer u Srbiji postoje stvari koje čine život kvalitetnim, a neuporedivo su jeftinije nego na zapadu. To su usluge i zabava. Koliko košta kučna pomoćnica ili dadilja u Nemačkoj, a koliko u Srbiji. Da ne govorimo o raznim podučavanjima, časovi plesa itd. Ja idem na Aqua Ski na Adi da skijam na vodi, njihova sezonska karta, sa ormarom ne prelazi 600 evra, od maja do oktobra.Ne možeš da zamisliš koliko je to jeftino u odnosu na zapad. Govorimo da BG nema metro, tj. govorimo o izgubljenom vremenu. Ali kupuješ svoje vreme, sa kučnom pomoćnicom, dadiljom, možeš da kupiš stan bliže poslu, na posao ideš kolima, možeš da središ da prvi deo posla odradiš od kuće, da izbegneš špic itd.

I najvažnija stvar. Sa 5K evra mesečno u Beogradu, najverovatnije ćeš imati krug poznanika koji mogu da ti pomognu da odradiš skoro sve što ti treba, a što neko sa 5K evra na zapadu može samo da sanja.
lady_d lady_d 09:02 31.07.2013

Re: Цицерон:)

Sem nas iznutrice u velikoj kolicini jedu Spanci. Mislila sam da smo najkrvolocniji narod koji jede male prasice (u kraju odakle je moja mama zovu ih dojencad) ali smo za Spance male bebe (jedu zivotinje koje u svom stomaku imaju male bebe!).
Posle duzeg boravka u Irskoj I UK... niko nije mogao da mi kaze sta je to sto je njihova tipicna hrana. Cak UK je prenatrpana Indijskim restoranima I vecina Britanaca rado ide tamo. Ono sto Britancima I Ircima priznajem je stvarno vestina u spremanju stekova (onakav komad mesa ispeku da bude dobar a ne tvrd kao djon... probala sama... ali ne umem!). Irska dodatno ima I mnostvo sveze ribe. Povrce i voce je uzasno! Cak i krompir ne valja! (koliko smo mi u ostalom delu EU srecni pokazuje podatak da Irska recimo ne uspe svake godine da odgaji cak ni krompir, vremenski uslovi ne dozvoljavaju). Takodje ono sto je vrlo interesantno gojaznost dece je u porastu u EU, ali opet sto se ide juznije, manje je gojazne dece. Objasnjenje koje mi je dato je bilo (za Irsku i UK): roditelji vode racuna o kolicini ali ne i kvalitetu. Dodatno slaba fizicka aktivnost dece (a kako i ne... kad kisa od 365 dana u godini pada 364). Generalno mislim da mi Evropljani nemamo neki poseban kul ishrane. Neko ko je proveo i malo vremena u Aziji razume ce me (Kinezi za veceru spremaju 5 do 7 razlicitih jela... a mislim da ih Indijci nadmasuju u tome).
Atomski mrav Atomski mrav 12:21 31.07.2013

Re: Цицерон:)

Ubi bene ibi patria, домовина је тамо где ти је добро


nim_opet nim_opet 22:10 30.07.2013

Evo jedno detaljnije poredjenje

Ovo je poredjenje na malo vecem uzorku, sa vise katerogija detaljnije - generalno na wiki principu radi, tako da i ako sepojavi neka previsoka/preniska vrednost, vrati se na medijan (stao mi mozak i ne mogu da se setim kako se kaze na srpskom.

[url=http://www.numbeo.com/cost-of-living/][/url]
dirtyharry dirtyharry 04:31 31.07.2013

Re: Evo jedno detaljnije poredjenje

Pogledao sam baš za Minhen, prilično je tačno za one stvari koje ja znam, što je u granicama nekog proseka.
freehand freehand 22:39 30.07.2013

Kakva Nemačka

... Pakistan je keva!
ecce-florian ecce-florian 23:10 30.07.2013

Re: Kakva Nemačka

freehand
... Pakistan je keva!



blogovatelj blogovatelj 05:08 31.07.2013

Južni Ontario

Cene...

Stan od 68 kvadrata u Torontu, pet minuta peške od metroa, sam plaćao $976 mesečno. To je bio oktobar 2007.
Od tada su cene otišle u nebo. Sad je takav stan $1300. Minimum.
U cenu su uračunati struja i voda i parking u garaži, dakle pokriven, što je za Kanadu veoma bitno. Šifra - sneg i led pola godine.
Tog oktobra 2007. sam se odselio u manji grad, 100km od Toronta. Veličina je 230.000.
Pored njega na rastojanju od 20km postoje još tri grada veličine 130.000 svaki. Cela ta oblast dala bi se uporediti sa populacijom jednog Sarajeva recimo. Jer iako su to četiri opštine, sve funkcioniše kao jedna urbana celina.
Stan od 105 kvadrata, tri spavaće sobe, dva parking mesta, jedno podzemno i jedno napolju, plaćam $960. Još uvak plaćam manje nego što sam plaćao pre šest godina u Torontu, a dobio sam 50% više stambenog prostora.
Hrana za četvoročlanu porodicu u mom kraju je oko $1000 mesečno, ali tu je uračunato i od ptice mleko. Znači, par puta nedeljno take out iz indijskog, kineskog, japanskog, mongolskog ili marsovačkog restorana i još ručak u restoranima par puta mesečno. Ne u preskupim i fensi restoranima, nego u pristojnim. Cenu alkohola nisam računao, jer je preskup. Kad izlazim porodično, uglavnom i ne pijem, možda jedno pivo i to je to.
A kad izađem sa ekipom, to je onda sollidno skupa stavka. $20 za veče je minimum, a zna da ode i pedesetica ponekad.
Pojedinačno od hrane u prodavnici... Nabrojaću ono što mi padne na pamet, ako imate specijalnih pitanja, izvolite, odgovoriću...

10kg brašna $12.00, na rasprodaji je $9.00. Svi se slažu da je to brašno neuporedivo bolje od srpskog.
1kg mlevenog mesa junećeg je od 8 do 10.
Junetina dobrog kvaliteta je od 9 do 11. Pileći bataci su oko $10 kilo, na rasprodajama jeftiniji. Celo pile košta 7-8 dolara. Ako je već pečeno u samoposluzi, samo da ga doneseš kući i hasaš, onda je 9 dolara. Jagnjeći but je $22 kilogram. Riba od $10 kilo, pa do 40, zavisi od vrste. Škampi oko $15 dolara kilo, lignje 12, školjke zavise od toga jesu li čišćene ili ne, varira im cena dosta. Jastogov rep je $3, ali mali, krabe oko 20 dolara pakovanje, ima oko kilo u njemu.
Jabuke, pakovanje od pet funti, što je 2.27kg je $4.00
Banane 67 centi funta.
Vekna hleba, zamislivog i nezamislivog je od 2.5 do 4. Vekne se prave u veličinama od 450g, 600g i 650g. Baget od 300g je 2.19, a od 450g je 2.99.
Paprike od dolar do tri za funtu, zavisi je li im sezona u Americi ili ne.
10 funti krompira je oko pet dolara.
Suhomesnato... Od 8 dolara za kilo parizera do nekih 30 za najperverznije vidove kobaja i suvog mesa.

Nešto sam pisao u funtama, nešto u kilogramima, računajte sami.
Jedna funta je 454 grama.
Kanadski dolar je $0.95 od američkog dolara trenutno, ili oko 0.7 evra ili 80-85 dinara.
Javni prevoz u torontu je trenutno $149 mesečno. Kod mene je $40 mesečno za buseve koji voze kroz tri od ova četiri grada.
Alliiiiiiiiiiiiii!
Postoji nešto što se zove u Americi hidden price, cena koju platiš, a ne vidiš je.
O toj skrivenoj ceni imam nameru da pišem blog, ali pošto nemam autorsku mrzi me da gnjavim ljude i grebem se za prostor. Evo ovo je možda prilika o tome malo...
Šta kažete na to da tamo u Srbiji plaćate osiguranje za kola 17000 dinara? Mesečno!
Toliko ja plaćam.
A život bez auta je nezamisliv.
Dalje... 24000km prosek autom godišnje u Severnoj Americi. Benzin je jeftiniji nego tamo, ali zamislite auto koji troši bar 10l/100km. Oni manji ne mogu da prođu kroz kanadsku mećavu, zimi kao i da ga nemaš, tako da o tome ne razmišljam. A ima i auta koji troše i do 25l na 100km.
Moj auto troši 10l na 100km, 2,5l mašina. To je 2500l benzina godišnje. Onaj od 91 oktana je danas bio 1,43. Trista dolara mesečno. A gde je drugi auto? Drugi se koristi manje od prvog, ali pređe i on oko 10000km godišnje. To je još $120.
I tako... Sve u svemu, u Kanadi nije problem zaraditi pare. Problem je ne potrošiti ih kad su već zarađene.


PS. Radna snaga, ona ljudska, je paprena. radni sat automehaničara je $60 kod mene, u Torontu $90.
Trenutno mi je riknuo automatski menjač na autu. Nabavka polovnog i plaćanje majstoru koštaće me šta mislite koliko?
Preko 100.000 dinara.

lidiaz lidiaz 19:52 31.07.2013

Re: Južni Ontario

blogovatelj
Cene...

...

И цене са друге стране језера су сличне.
Само је одлазак код мајстора за кола ноћна мора. Рутински преглед са заменом свега што је требало да се замени, и оде више од трећине плате.
Фризер, ако је јефтин, не зна да шиша, ако је скуп, онда је лутрија. За седам година, само сам двапут изашла задовољна. Фарбање је искључиво кућна радиност, бар за мене са просечном ниском платом (тешко је рећи шта је просечна плата). Козметичар, ах тај Београд деведесетих...

Храна је доста лоша, чак и она наводно квалитетнија. Жале се како у Србији прскају нешто што расте, овде нисам сигурна да све и расте <_<.

Остали трошкови, не дао ти Бог да се разболиш, све може да оде на добош. Неки се шлаше да оду у пензију.

Већ смо писали о луксузима, мобилном, кабловској, интернету, преко $300. Летовање, зимовање, с времена на време, па дана и скромно.

Пре неког времена написа колегиница како је дете напунило две године, и како су му одвојили фонд за факултет. По садашњим ценама, једна година на факултету може да буде као њена годишња плата. Плате не расту, цене школовања да.

То не значи да је у Србији боље, Србија је сиромашнија. Само ни овде није тако како се често представља у медијима. Само пружиш руку и све убереш.
bocvena bocvena 20:08 31.07.2013

Re: Južni Ontario

Ne dao ti bog da se ti ili neko tvoj razboli ozbiljno u Srbiji. Umrećeš u nehumanim uslovima, a tvoji će osiromašiti pokušavajući da ti pomognu.

Sve ovo drugo mi izgleda nebitno.
blogovatelj blogovatelj 21:27 31.07.2013

Re: Južni Ontario

Жале се како у Србији прскају нешто што расте, овде нисам сигурна да све и расте <_<


Kad sam bio u SAD video sam na nečemu, već sam zaboravio čemu, piše "made with real cheese"
Znači postoji stvar koja je pravljena sa nečim što liči na sir, ali nije sir?!
To u Kanadi nikad nisam video.
I lekari su nam besplatni. Tj papreni su, ali ih plaćaju iz poreza. Ali daleko bili...
Ribozom Ribozom 21:52 31.07.2013

Re: Južni Ontario

Vas dvoje prekinite. Gubim poslednju iluziju da bar vi mrski nam prekookeanci uzivate.
maksa83 maksa83 21:57 31.07.2013

Re: Južni Ontario

Kad sam bio u SAD video sam na nečemu, već sam zaboravio čemu, piše "made with real cheese"

Meni je ovo vr':

lidiaz lidiaz 23:57 31.07.2013

Re: Južni Ontario

@bocvena Ovde su pricali na TVu o zeni koja je umrla na podu cekaonice u bolnici, a lekari su je preskakali. Nije bas humano.
Na stranu to sto mnogi ne mogu ni da odu kod lekara, a u najgoroj situaciji su oni koji nesto zaradjuju, pa se ne kvalifikuju za razne Medicare.
A neko moj se ozbiljno razboleo i umro u Srbiji na zalost. Nije svaka ozbiljna bolest skupa operacija.

Za sireve, ima raznih tu. Rece mi drug, da li za chedar, da se pravi od presovanog sira. Slicno je i sa svim topljenom sirevima
lidiaz lidiaz 23:58 31.07.2013

Re: Južni Ontario

Ribozom
Vas dvoje prekinite. Gubim poslednju iluziju da bar vi mrski nam prekookeanci uzivate.

Covek se na sve navikne. I izleci se od neprekidnog kukanja, posto vidi da nigde nije onako kako se zamislja.
blogovatelj blogovatelj 01:42 01.08.2013

Re: Južni Ontario

Meni je ovo vr':


Kako posle ne voleti Amere?
bocvena bocvena 08:37 01.08.2013

Re: Južni Ontario

A neko moj se ozbiljno razboleo i umro u Srbiji na zalost. Nije svaka ozbiljna bolest skupa operacija.


Žao mi je. Srbija je staračka zemlja punih čekaonica kod lekara. To su ljudi koji su pošteno odradili ceo radni vek, plaćali socijalno i sada tog novca nema u bolnicama da im se pomogne.Ni ja ne pričam o skupim operacijama već o običnom starenju, žućnim kesama, prostatama, veštačkim kukovima, skenerima, angiografijama,bajpasu, raku, alchajmeru...nema dostojanstvenog starenja, palijativne nege, podrške porodici, domova...tj,ima, ali za vrlo mali broj ljudi koji to može sebi da priušti privatno (a verujte, ni novac neće uvek biti rešenje). Ostali umiru kao mušice. I to je to. Neće biti bolje. Ni za vaše roditelje koji će biti hiljadama kilometara daleko od vas kad se ta tim zdravstvenim sistemom budu borili, a ni za nas koji smo ostali pa ćemo biti starci po tim bolnicama.

A kad ti je život dece, tebe i tvojih roditelja ugrožen, dakle nešto najbazičnije, jebe ti se za cene sira.

Ne znam Lidija kako je negde drugde, ali znam kako je ovde. Depresivno i beznadežno da će biti bolje. Verujem da onda ljudi projektuju želje na ostatak planete, valjda je negde bolje! I onda se u tim projekcijama zanesu...
milisav68 milisav68 09:33 01.08.2013

Re: Južni Ontario

bocvena
To su ljudi koji su pošteno odradili ceo radni vek,

Pa neće baš biti.

Prema podacima Penzijskog finda, od 1,6 miliona penzionera nema ni 300.000 onih koji su plaćali doprinose punih 40 godina, odnosno 35 kada su u pitanju žene. Muškarac se u proseku penzioniše sa 37, a žena sa 32 godine rada


Svaki peti odradio pun radni staž

A tek što se muvalo sa prevremnim/unvalidskim penzijama.....eno, gradonačelnica Smedereva je optužena za to muvanje, ali to je joj ne smeta (niti joj to neko zabranjuje) da obavlja dužnost gradonačelnice, i još se ne pojavljuje na suđenju....
bocvena bocvena 09:38 01.08.2013

Re: Južni Ontario

A to što većina radno sposobnog stanovništva ima bar 10 godina neuplaćivanog radnog staža? Vremena kad su bili prinudjeni da se bave švercom ili da rade na crno jer poslodavci nisu ni uplaćivali socijalno i penziono? Ono divno Miloševićevo doba kad se vršila prvobitna akumulacija kapitala?
antioksidant antioksidant 10:48 01.08.2013

Re: Južni Ontario

A to što većina radno sposobnog stanovništva ima bar 10 godina neuplaćivanog radnog staža?

mije vecina
prevelik procenat svakako ali daleko od vecine
a i nekoliko puta je vec drzava "povezivala" staz
milisav68 milisav68 10:55 01.08.2013

Re: Južni Ontario

bocvena
A to što većina radno sposobnog stanovništva ima bar 10 godina neuplaćivanog radnog staža? Vremena kad su bili prinudjeni da se bave švercom ili da rade na crno jer poslodavci nisu ni uplaćivali socijalno i penziono? Ono divno Miloševićevo doba kad se vršila prvobitna akumulacija kapitala?

Ma znam ja da ima nepravde, samo, muvalo se sa tim i pre Miloševića (a i posle)....i svi su ćutali jer je bilo više para da se pokrivaju rupe.

Dok se obavljala divljačka privatizacija, raspravljalo se o paradi, Hagu, Kosovu....

Sad kad su fondovi totalno prazni - e ajd sad da pričamo o ekonomiji....

blogovatelj blogovatelj 07:02 31.07.2013

Sirevi

Cene sireva u Kanadi:
- Grčka feta $13
- Bri $25
- Bavarski plavi $25
- Gouda $20, dimljena $22, tri godine stara je $25
- Havarti $15
- Rozenborg $15
- Industrijski prerađeni mocarela, čedar $10, ali nisu ni za šta sem eventualno na picu da se stave.
- Sveža mocarela $2 komad veličine oveće šljive.

PS

Najveće perverzije tipa bri sa orasima i takve stvari idu do $40.
tadejus tadejus 07:50 31.07.2013

ma daaaaaaaaaaaaj

mani se bre corava posla
koji je to pirinac sto kosta 145 dinara u srbiji?
o cemu ti divanis nama ovde?
evo ti ovi
http://elakolije.univerexport.rs/online.php?kat=N1
donesu besplatno na vrata pirinac za 102 dinara kilo
sto ti po danasnjem kursu izadje tacno tih tvojih 90 centi
pirinca od 3,42 evra istina u srbiji nema

isto ti je I za brasno
I za sve ostalo
a univer I nije najjeftinija opcija nabavke (kao sto rekoh ljudi donesu na kucni ti prag)

hrana u njemackoj nije jeftinija nego u srbiji
I tacka
a ko nadje lubenicu, breskvu, krusku, paradajz... u njemackoj kakav se nadje u srbiji na svakom cosku... e svaka mu cast, ja ga jos ne upoznah

da smo siromasniji od njemaca... pa naravno da jesmo
da nam je sve skuplje a plate manje...
ta dajte, ne budite naivni
upravo je obrnuto
prihodi su im oko 3-4 puta visi a ne zive toliko bolje
I to moras biti corav kod ociju pa da ne vidis
blogovatelj blogovatelj 08:20 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

a ko nadje lubenicu, breskvu, krusku, paradajz... u njemackoj kakav se nadje u srbiji na svakom cosku... e svaka mu cast, ja ga jos ne upoznah


Aj da te ja vidim kako ćeš u Srbiji da nađeš lubenicu u februaru. i u Nemačkoj je ta lubenica istog kvaliteta u ovo doba godine, to smem da se kladim.
U Srbiji toga što valja ima samo u sezoni, a posle uglavnom nema uopšte.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:03 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

Aj da te ja vidim kako ćeš u Srbiji da nađeš lubenicu u februaru. i u Nemačkoj je ta lubenica istog kvaliteta u ovo doba godine, to smem da se kladim.
U Srbiji toga što valja ima samo u sezoni, a posle uglavnom nema uopšte.


Da, moze da se nadje van sezone sta god hoces od voca i povrca al ukus nikakav. Ja sam za 20 godina 2x pojela lubenicu da je licila na ukus lubenice. Povrce i voce koje ima ukus jedino u turskim bakalnicama mogu da kupim (raslo na suncu) a ostalo dzaba sto ga ima kad nije ni za sta.

Ono gore sto je neko rekao da je za par za ishranu dovoljno 300-400e - nema sanse. Duplo vise, u najmanju ruku.

Hleb dobar (a ne onaj seceni sto ima ukus stiropora) je 300g najmanje 2e pa do 4-5e.

Obdaniste za dete jedno kosta celu jednu prosecnu platu mesecno.
A na posao se vraca nakon 6 nedelja po rodjenju deteta.

Stan, struja/gas, zdravstveno, razna osiguranja, auto, porezi, hrana, odeca na hiljade evra mesecno.

Sto neko rece, moze da se zaradi (mada, kako ko i gde) ali troskovi su veliki. (plus ovamo se standard srozava svake godine vec godinama/celu deceniju na ovamo)

Jeste standard visi na zapadu nego u Srbiji ali bez fantaziranja o tolikim razlikama.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:04 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

blogovatelj
Aj da te ja vidim kako ćeš u Srbiji da nađeš lubenicu u februaru. i u Nemačkoj je ta lubenica istog kvaliteta u ovo doba godine, to smem da se kladim.
U Srbiji toga što valja ima samo u sezoni, a posle uglavnom nema uopšte.

Мало се ствар променила. Грожђе ћеш и у Београду куповати у току целе године, и лубенице мање више. А сад полако почиње и грозница здраве хране, него смо пресиромашни да то добије правог замаха.
maksa83 maksa83 09:42 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

Мало се ствар променила. Грожђе ћеш и у Београду куповати у току целе године, и лубенице мање више. А сад полако почиње и грозница здраве хране, него смо пресиромашни да то добије правог замаха.

Moram da priznam da je mene to potkačilo. Proveo sam vikend u jednom selu pored Kremne - pravom selu od 5-6 kuća na padinama u sred ničeg gde se domaćin preziva kao i samo selo. Ručao sam jedan prilično običan ručak (doduše dobro spremljen) koji se sastojao od stvari koje su ubrane i i pravljene tu oko mene. Neprskano, nikakvi hibridi end šit, nikakvi plastenici. Apsolutno neverovatno, sasvim druge biljke i sasvim drugi ukusi. Svaki dan odande odu torbe sa hranom ljudima koji su tu bili i žele da nastave tako da se hrane, gazdarica (divni ljudi, stvarno) ima ideju da napravi od toga sustainable posao gde će isporučivati sve to po podnošljivim cenama.

Priznajem da do pre 3 dana nisam bio svestan kakva sranja jedemo.

P.S. Iznad tebe - orlovi, a tišina je ujutru takva da kad te preleti vrabac to zvuči kao avion dvomotorac.
dirtyharry dirtyharry 10:04 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

tadejus
mani se bre corava posla
koji je to pirinac sto kosta 145 dinara u srbiji?
o cemu ti divanis nama ovde?


A da možda prvo pročitaš tekst pre komentarisanja. Lepo sam napisao da su to informacije koje neko u ministarstvu u Srbiji obračunava kada se svakog meseca obračunava vrednost potrošačke korpe i dao link. Ako imaš zamerke to je prava adresa za žalbe.
milisav68 milisav68 10:13 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

blogovatelj
Aj da te ja vidim kako ćeš u Srbiji da nađeš lubenicu u februaru.

A šta će mi lubenica u februaru (na -20)?
i u Nemačkoj je ta lubenica istog kvaliteta u ovo doba godine, to smem da se kladim.

Eno Jelica kuka kod Dunje na blogu da u Austriji (ovih dana) nema ljudske lubenice.
U Srbiji toga što valja ima samo u sezoni, a posle uglavnom nema uopšte.

Sve manje i manje, što zbog klimatskih promena, što zbog semenskog materjala (stare sorte teško podnose klimatske promene, a imaju i slabiji rod).


nikvet pn nikvet pn 10:20 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

maksa83
Stvarno do pre 3 dana nisam bio svestan kakva sranja jedemo.

Просветљење !

То је усуд (бео)градске деце која порасту на пакованом ђубрету и мисле да је то нормално. Онда попадају у несвест у првом ресторанчету са иоле поштеном куварицом. А тек на селу - нирвана, ето сведочења.

Ова земља је дар од Бога за праааву храну на којој смо ми маторији порасли; друге није ни било.

Дуго се нервирам поводом кривовирског овчјег сира; благо које наочиглед нестаје. Преостало их је још на прсте једне руке, потражњу не могу да помисле да задовоље али им на памет не пада да повећају овце, или цену, или оба.
dirtyharry dirtyharry 10:28 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

P.S. Iznad tebe - orlovi, a tišina je ujutru takva da kad te preleti vrabac to zvuči kao avion dvomotorac.



Kod mene u selu se često kažemo u šali idi naberi (paprike, paradajza...) iz onog ćoška u bašti što nije prskan. Ima svega i svačega na selu. Generalna crta ljudi je (a usudiću se da kažem i Srba generalno) da sve znaju, ko u onoj reklami da imamo najviše fudbalskih stručnjaka po glavi stanovnika. Tako je i na selu, ljudi ne konsultuju agronome, stručnjake i one koji znaju šta, kada i kako treba da se radi. Stav je šta će mene neki balavac tamo da uči kako se to radi kad ja to radim zadnjih 40 godina i onda se sve prska svim i svačim jer je komšija sa tim prskao. Sve u svemu to stvarno utiče na ukus i kvalitet hrane a i podnevlje gde se uzgajaju sve te biljke igra ulogu sve kad se sabere imaš pravu hranu kakva treba da bude i nešto što i ne sme da se jede koliko je prskano.
Mene mnogo nervira to "bio" ovo "bio" ono. Nije to "bio" nego hrana kakva treba da bude. Pitanje se postavlja šta je sve ostalo što se jede.
maksa83 maksa83 10:30 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

То је усуд (бео)градске деце која порасту на пакованом ђубрету и мисле да је то нормално. Онда попадају у несвест у првом ресторанчету са иоле поштеном куварицом. А тек на селу - нирвана, ето сведочења.

Vidi, nije baš da sam ceo život sedeo u gradu i jeo Smoki i smrznuta jela. Sticajem okolnosti sam kojekuda probao stvarno dobru hranu u stvarno dobrim restoranima - suši na tokijskoj ribljoj pijaci u 7 ujutru (ne može svežije od toga), stejkove i rakove po 5* USA restoranima, i sve je to bilo - izuzetno dobro, odskakalo je od svega, ali si u pravu da je ovo poslednje bilo ultimativno otkrovenje.


P.S. Da ne ispadne da sam nešto fensi da kažem da sam vrlo lak za ishranu - paradajz, sir i poneki komad mrtve životinja na ćumuru - ja presrećan. Zapravo je istina da bih sa ćumura pojeo i đon (čak ne mora da bude ni od nove cipele).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:49 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

maksa83
Priznajem da do pre 3 dana nisam bio svestan kakva sranja jedemo.

Хајде и ја теби да признам нешто искрено (другари смо, уосталом ;-) -- зимско грожђе које сам куповао на зимовању у Гармишу или у неком од великих градова Европе у које сам свраћао било је мање више исто као оно које сам ове зиме куповао у Максију на београдском Цветном тргу. А друга исповед јесте да то о савршенству домаћих и неинтезивном пољопривредом узгајаних намирница знам пуно јер сам у Црној Гори на властитом имању имао винограде, јабучњаке, брескварнике, кромпиришта, леје са парадајзом и краставцима и паприкама и тако то... На пример, свеже убрано воће са мог имања слутња је раја и рајских насеља ;-) Но, данас нема ко о томе да се брине, тако да тек коју крушку ако бих нашао да уберем.

Мислим да сам и теби причао о једном обичном ручку у Модени: тортели са рикотом и пршутом и ачетом -- где је ово обично јело (тесто надевено сиром и пршутом и посуто са три капи ачета) било у јеловнику описано на пет страна. Те брашно нам је одавде, девице га жњеле, краве за сир слушају Баха и редовно се масирају, свиње живе у слободи и добровољно долазе на клање кад дође време... иди ми дођи ми и тако даље и томе слично, читава филозофија и јеванђеље, па ја, као и сваки Балканац, мишљах: Ех, ови Латини, старе варалице... -- но срећом ме вешти келнер, опуштени новчаник и усађена радозналост наведоше да поручим једно од најлепших ствари које сам за живота јео. Да ли је порција тих 5-6 ТОРТЕЛА (слично су изгледеле) коштале 18 или 22 или 25 евра, сад не могу да се сетим, али то је била поезија у складу са оним бајкама о намирницама испричаним у јеловнику.
milisav68 milisav68 11:46 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

Predrag Brajovic
Да ли је порција тих 5-6 ТОРТЕЛА (слично су изгледеле) коштале 18 или 22 или 25 евра, сад не могу да се сетим, али то је била поезија у складу са оним бајкама о намирницама испричаним у јеловнику.

Poenta specifičnosti italijanske kuhinje (naročito testa), je u tome što se suši na morskom vazduhu (vetru).


antioksidant antioksidant 12:54 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

Generalna crta ljudi je (a usudiću se da kažem i Srba generalno) da sve znaju

нарочито да се прска оно што се (про)даје другом да једе
freehand freehand 13:39 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

blogovatelj
a ko nadje lubenicu, breskvu, krusku, paradajz... u njemackoj kakav se nadje u srbiji na svakom cosku... e svaka mu cast, ja ga jos ne upoznah


Aj da te ja vidim kako ćeš u Srbiji da nađeš lubenicu u februaru. i u Nemačkoj je ta lubenica istog kvaliteta u ovo doba godine, to smem da se kladim.
U Srbiji toga što valja ima samo u sezoni, a posle uglavnom nema uopšte.

Tako sam ja kupio lubenicu dva dana pred Novu godinu... Presečena na pola, crvena da crvenija biti ne može. Stoji na polici i viče: "Uzmi me, Fri, uzmi me!"
Nači, da sam pojeo sunđer iz učionice u kojoj je redar najbednija lenčuga u celoj školi - ukus bi bio najsličniji onom koji sam osetio u ustima zagrizavši to što se zvalo "lubenicom", izgledalo kao luzbenica a naplaćeno kao džinovski tartuf.
Dakle - u sezoni, od maja pa nadalje povrće kao što je paprika ili paradajz - isključivo kod braće Turaka. Kao i beli sir, što reče neko.
A inače, ne kaže se džaba da je paradajz najbolji kad se Cigani njime gađaju.
Bajdvej, mislim da su Austrijanci potpuno po tom pitanju otkačili Holanđane negde '93 ili '04, i preorijentisali se na Špance i Portugalce.
blogovatelj blogovatelj 14:45 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

Aj da te ja vidim kako ćeš u Srbiji da nađeš lubenicu u februaru


Мало се ствар променила. Грожђе ћеш и у Београду куповати у току целе године, и лубенице мање више.


Ne pričamo o istim stvarima.
Beograd jeste Srbija, dok obrnuta relacija ne važi. Beograd je podskup Srbije. Veliki podskup, ali ipak podskup

PS.

Dok u slučaju Kanade ono što možeš da kupiš u Torontu, možeš uglavnom i u svakoj selendri, jer velikih hipermarketa ima svuda.
Sada kada razmišljam šta sam od prehrambenih proizvoda mogao u Torontu da kupim a ovde ne, jedino što mi pada na pamet su pljeske od bizona i kobasica od losa. I zečetine nema uvek u samoposluzi, već samo ponekad.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:11 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

нарочито да се прска оно што се (про)даје другом да једе

tačno tako. u sremu, moja mama je jednom bila kod nekih ljudi po maline/višnje/takonešto, i vidi da imaju veliku baštu ali i jedan odvojeni bašta-kutak sa strane. gazda joj je objasnio da se taj kutak ne prska, to je za ukućane, a ovo ostalo se roka pesticidima, to je za prodaju.
antioksidant antioksidant 15:27 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

gazda joj je objasnio da se taj kutak ne prska, to je za ukućane, a ovo ostalo se roka pesticidima, to je za prodaju.

виђао сам то више пута и увек ме је било некако стид уместо тих људи
мада их у потпуности разумем
треба продати
од тога се живи
али...
лако је судити са стране гледајући (и бар су мене хранили из непрсканог угла бакче)
milisav68 milisav68 15:36 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

antioksidant

виђао сам то више пута и увек ме је било некако стид уместо тих људи
мада их у потпуности разумем
треба продати
од тога се живи
али...
лако је судити са стране гледајући (и бар су мене хранили из непрсканог угла бакче)

Ma nije toliko problem u prskanju, koliko u neznanju i nepoštovanju karence.

A to što se neki kutak bašte ne prska, ne znači da i tu nema otrova, već ga ima samo manje, zato što se zalivanjem (ili kad pada kiša) otrov vodom širi na sve strane.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:33 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

и бар су мене хранили из непрсканог угла бакче

Upravo to.Volim da znam,odakle dolazi hrana koja je na mom stolu
blogovatelj blogovatelj 17:58 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

Nači, da sam pojeo sunđer iz učionice u kojoj je redar najbednija lenčuga u celoj školi - ukus bi bio najsličniji onom koji sam osetio u ustima zagrizavši to što se zvalo "lubenicom", izgledalo kao luzbenica a naplaćeno kao džinovski tartuf.


Članovi grupe TNT dobili po $1 da troškare. Odu na plažu i u nekoj sklepanoj udžerici kupe po kosani odrezak i potroše mukom zarađene pare.
Jeremija:
- Kako je čudan okus kruha, već sam zaboravio.
Neko iz off-a
- Jeremijo, pa ti jedeš prodavčevu spužvicu.
laziiprevare laziiprevare 18:59 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

Ono gore sto je neko rekao da je za par za ishranu dovoljno 300-400e - nema sanse.


Ima, moraš pratiti rasprodaje kada moraju da ili bace ili tebi ponude "pravu cenu".



gedza.73 gedza.73 21:26 31.07.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

Da 'nabacam' par stvari.
Nosiljama se dodaju emulgatori da bi jaja imala onu 'slikovitu' boju kad se isprže. Bez toga bi kajgana ličila na bledožutu žvaku.
To se radi na zapadu, a odskora i kod nas.
Da li mislite da meso može zadržati u frižideru onaj prelepi crvenosjajni izgled bez raznih dodataka?

Seljaci (i naši i njini) se žale na razne bolesti koje se pojavljju zadnjih godina i napadaju višegodišnje zasade.
I svi ih tetiraju raznoraznim preparatima. Naše samo razvodne uvoznici.

Pogledajte na zapadu koliko ima kopača u kukuruzu. Šta mislite čime se uništavaju korovi i trava?

Molitvom na vratini?

Kad ste kod nas videli ljude sa motikom zadnji put?
Nove sorte, novi hibridi. Ergo, nema pasulja u kukuruzu. Prvo polivanje na zeleno bi i preživeo, ali ono drugo (kod dva, tri pera) teško.
Možemo mi to da zovemo i globalizacijom i tržištem ali stvari tako stoje.

Predrag je pomenuo voće. Te stare sorte se drže još po nekim selima odakle se ljudska noga povukla pre desetak fodina. Ja u kasnu jesen pokupim jabuke u majkinom selu gde posle nas dvorište samo vukovi pohode. One koje celu zimu preleže u trapu.
Ove nove sorte ako preskočiš sa jednim polivanjem (a kažu da ih treba oko 25) sledeće godine dobiješ jabuku veličine kikirikija.
Višnja koja se izvovzi ima dve cene. Prva kategorija polivana (nema crva u voćnom jogurtu) i druga jeftinija ali obogaćena 'proteinima'.

Uzmite paradajz iz supermarketa i neki iz 'bakče', stavite u frižider i zapitajte se da li je moguće da onaj prvu bude nabildovan toliko dana bez steroida.
Pa on se gaji na supstratu u koji se samo guraju hranljive materije.


Meso. I tamo i vamo je slično. Stoka koja padne sa nogu u transportu se nekada bacala. Sada se izvuče nekom radnom mašinom i pretopi u kobasice.
Kod nas pokušavaju ljudi da kravu izleče do kraja (obično traje 30-ak dana kljukanje raznim lekovima) a onda se pozivaju otkupljivači koji za klanice odvuku tako drogiranu životinju i onda se dobije salama sa cenom od 350 d/kg.
Zmajevi po kujni idu gratis.

U razne sušanice (pršute, vešalice) se dodaju nitriti tako što ih 'igličasta' mašina napuni na traci za par minuta.

Šta još? Jagode. Jagode se u redu prskaju totalnim herbicidom (pojedini to rade i sa predsetvenom pripremom kukuruza) a onda svaki dan zalivaju 'specijama' da ne počnu sa truljenjem.

Tako to fercera. U bašti treba da se radi svaki dan, da se okopava, poliva, dobro pripremi zemlja. A to košta.
I onda ljudi gaje hranu samo za sebe pa se uvoze čvarci iz brazila a šnicla sa nemačkoh rafova koja je odležala tačno šest meseci.


Kažu kako su 'seljaci zaostali, neudruženi, ne primenjuju najnovije agrotehničke mere'.
Cena jabuke u Bolcanu i Vinči se uklapaju zadnjih par godina skoro u cent.
Ove godine se jabuka uvozila iz Italije, prepakovavala u 'srpske' gajbice a onda slala za Rusiju (kao onomad šećer sa Kostićem i ekipom).

Austrijanci imaju bolju mehanizaciju, kap-po-kap i otrove.
Sa mehanizacijom im treba manje radne snage i napora, sa vodom dobiju na kvantitetu i veličini sa otrovima sačuvaju stablo za sledeću godinu.

Nema tu neke prevelike pameti.




nikvet pn nikvet pn 08:48 01.08.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

gedza.73
Tako to fercera. U bašti treba da se radi svaki dan, da se okopava, poliva, dobro pripremi zemlja. A to košta.
I onda ljudi gaje hranu samo za sebe pa se uvoze čvarci iz brazila a šnicla sa nemačkoh rafova koja je odležala tačno šest meseci.


Аух Геџо, ово је било сурово ... Али потресно истинито.

Уствари тек делић истине. Вучеш ме за језик да те допуним али боље да не изазивамо колективну дијету блогосфере.

( Пристигла ми кофа сира из Кривог Вира, Максо изволи на дегустацију )
gedza.73 gedza.73 22:01 01.08.2013

Re: ma daaaaaaaaaaaaj

Аух Геџо, ово је било сурово ... Али потресно истинито.

Za neku godinu ima zeleno da svetlimo u mraku.
K'o pekamska voda braće Troter.

lady_d lady_d 08:49 31.07.2013

sve je stvar ukusa!

Ono sto je vlasnik bloga napisao je stvarno odnos prema zivotu jednog normalnog obrazovanog coveka. Sto podrazumeva normalan stan, u sigurnoj cetvrti, relativno zdrava ishrana I dovoljno zabave. EU drzave (s obzirom da sam zivela u prilicnom broju) uglavnom nude tu vrtu pravne I ekonomske sigurnosti svojim gradjanima. Bez toga nema normalnog zivota pa da se ima I 50.000 eura mesecno. Drugim recima kao majka male devojcice kad sam videla vest da je tamo neki divljak jurcao po gradu I ubio neko tako dete I da verovatno za to ce da dobije uslovnu kaznicu jer zaboga ima baju od taje, mogu slobodno da napisem dzabe Srbiji sve ostalo (pod ostalo mislim skijanje na Adi, ukusno i preukusno povrce, voce) nema tih para da bih sebe zamislila da zivim u Srbiji (kazem stvar izbora!). Sem toga... zdrastvena usluga, u Nemackoj onog trenutka kad dobie se zdrastveno osiguranje (ima drzavnog, ako zeli te da vas malo tetose onda uzmete privatno) dobi ce najbolju mogucu negu (bilo je ovih dana strasnih prica na internetu vezano za zastiti zdravlja dece). S druge strane, vecina ljudi u Srbiji nema para za kucne pomocnice, deca su uglavnom na ulici (jer kad neko ima 300 eura mesecno, a to ima 95% ljudi tesko ce se naci za aktivnosti, koje ako se gleda prema odnosu na prosecnu zaradu su uzasno skupe! Primer: moje dete ce ove nedelje provesti u kampu svaki dan od 8 do 17, odvesce je I dovesti na adresu, ima ce 3 obroka (jedan je pravi rucak)za cenu od 130 eura... to je u odnosu na moju platu oko 4%). Zatim da ne pisemo o iznajmljivanju stana gde u Bg kao podstanar ste najugrozenija vrsta (na zapadu postoje ugovori, stite I jednu I drug stranu) i jos o mnogo cemu. Ali kao sto rekoh... stvar je izbora. Mene (bez grize savesti) uopste ne drma nostalgija. I visina plate uopste nije ona kljucna stavka! Sve ostalo jeste.
blogovatelj blogovatelj 08:56 31.07.2013

Re: sve je stvar ukusa!

dobie

zeli te

dobi ce

ima ce


Lady Pantela, ti li si?
dirtyharry dirtyharry 10:19 31.07.2013

Re: sve je stvar ukusa!

blogovatelj
Lady Pantela, ti li si?

Nije.

lady_d
sve je stvar ukusa!

Apsolutno se slažem. Kada sam pre nešto godina pobegao u Austriju u Srbiji sam tada radio dva posla za strane firme. Mesečna zarada je bila oko 2500-3000EUR što je mnogo više nego što veliki procenat ljudi ima u Srbiji. Baš stvari i kojima pišeš su mi smetale. U Austriji sam imao platu 1600EUR (netto). Neko bi rekao da je to silazak sa konja na magarca ali mi pare tada nisu toliko značile koliko ostale stvari koje su potrebne za normalan život.
Neko gore pomenu kućnu pomoćnicu, kada sam krenuo da radim na drugom mestu gde je bilo mnogo više posla, onda sam video da je moje vreme najskuplje i našao sam ženu koja nam je čistila i radila kućne poslove (peglanje itd.) i to oko 3-4h nedeljno po 10EUR na sat. to je mesećno oko 160EUR recimo ali nisam hteo za to da trošim svoje vreme vikendima i da radimo sve to sami. To je tada bilo recimo 10% od plate ali opet vreme koje dobiješ i kada ne moraš da misliš o tome šta ćeš da radiš vikendom je za mene bio veliki plus. Još jednom da potvrdim stvar ukusa.
Sepulturero Sepulturero 09:18 31.07.2013

Поређења?

Добар чланак али основна премиса не стоји јер је курс евра према динару нереалан. То знају сви. Када динар буде на 150 или чак 200 према евру онда ће и слика да буде сасвим другачија.
dirtyharry dirtyharry 10:11 31.07.2013

Re: Поређења?

Sepulturero
Добар чланак али основна премиса не стоји јер је курс евра према динару нереалан. То знају сви. Када динар буде на 150 или чак 200 према евру онда ће и слика да буде сасвим другачија.

Slažem se ali i generalno je teško bilo šta uporediti jer je teško naći identične proizvode uglavnom su to babe i žabe. Cene koje sam dao ovde su one najniže koje sam našao ili među najnižim. Ne znam kako se kod nas obračunavju cene potrošačke korpe ali pretpostavljam na sličan način.

Sa druge strane kada se kod nas čak i sa takvim odnosom evra i dinara (recimo 2x višim kursom nego što je danas) kod nas čovek mnogo veći deo plate mora da izdvoji na potrošačku korpu dok je recimo ovde za platu koju sam gore pomenuo od 2200EUR netto, to do 20% maksimalno.
tadejus tadejus 10:18 31.07.2013

Re: Поређења?

Sepulturero
Добар чланак али основна премиса не стоји јер је курс евра према динару нереалан. То знају сви. Када динар буде на 150 или чак 200 према евру онда ће и слика да буде сасвим другачија.


kako clanak moze biti dobar kad su podaci u njemu netacni?
tadejus tadejus 10:25 31.07.2013

Re: Поређења?

dirtyharry

Cene koje sam dao ovde su one najniže koje sam našao ili među najnižim. Ne znam kako se kod nas obračunavju cene potrošačke korpe ali pretpostavljam na sličan način. Sa druge strane kada se kod nas čak i sa takvim odnosom evra i dinara (recimo 2x višim kursom nego što je danas) kod nas čovek mnogo veći deo plate mora da izdvoji na potrošačku korpu dok je recimo ovde za platu koju sam gore pomenuo od 2200EUR netto, to do 20% maksimalno.


bas tako
naveo si najnize cijene za njemacku a za srbiju neke proizvoljne a ocito netacne jer eno ti linka pa poruci brate online pirinac za 102 dinara (a ako ti se da vikendom da ides u diskonte kupices I za manje)
I sad ti tako izanalizira nacisto I dodje do 20% troska na hranu....
pa ono jeste, nije da nije
ali ajde pogledaj na sta ode onih 80%
pa da vidis ode li na cistu zivotnu radost I uzivanje ili moze biti ode na placanje komsiji basnoslovne sume da ti zameni gumu, opere kosulju ili pricuva dete - jer gle I on u svojoj korpi samo 20% trosi na hranu
dirtyharry dirtyharry 10:38 31.07.2013

Re: Поређења?

tadejus
bas tako
naveo si najnize cijene za njemacku a za srbiju neke proizvoljne a ocito netacne jer eno ti linka pa poruci brate online pirinac za 102 dinara (a ako ti se da vikendom da ides u diskonte kupices I za manje)


Još jednom ovo je cena sa sajta ministrastva koju je neko obračunao a ne neka cifra koja je meni onako pala napamet. Još jednom link.

Cene koje sam ja dao su pune cene a ne cene proizvoda na akcijama koje su inače još niže i to poprilično. Tako da je poređenje i sa te strane nerealno.
tadejus tadejus 10:40 31.07.2013

Re: Поређења?

dirtyharry

Još jednom ovo je cena sa sajta ministrastva koju je neko obračunao a ne neka cifra koja je meni onako pala napamet. Još jednom link.Cene koje sam ja dao su pune cene a ne cene proizvoda na akcijama koje su inače još niže i to poprilično. Tako da je poređenje i sa te strane nerealno.


pa onda si trebao da ih poredis sa cenama koje je istom metodologijom neko obracunao u saveznom ministarstvu finansija Nemacke
ali nisi
pa onda sledi zakljucak da ti analiza ne pije vode
a kao sto se lako da proveriti sa linka koji ja okacih, ni tih 102 dinara za kilo pirinca nije cena sa akcije no redovna cena, I to ne u diskontu nego u online prodavnici
dirtyharry dirtyharry 10:53 31.07.2013

Re: Поређења?

tadejus
a kao sto se lako da proveriti sa linka koji ja okacih, ni tih 102 dinara za kilo pirinca nije cena sa akcije no redovna cena, I to ne u diskontu nego u online prodavnici


Za potrošačku korpu se računa neki prosek jer neće svaka baba iz Srbije kada joj zatreba pirinač da ode na sajt da kupi po 102 dinara. Sajt Ministarstva za spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija koje je odgovorno za računicu cene pirinča od 146 dinara je: http://mtt.gov.rs/ pa im objasni da si našao pirinač za 102din.
Cene koje sam dao su prosečne u Nemačkoj ovakve ili onakve ali ne najniže i ne iz najjeftinijih supermarketa gde može još jeftinije da se pazari sve. Opet neki prosek koliko toliko. Ako ti to nije jasno onda nemamo o čemu da diskutujemo.
tadejus tadejus 10:56 31.07.2013

Re: Поређења?

dirtyharry

tadejusa kao sto se lako da proveriti sa linka koji ja okacih, ni tih 102 dinara za kilo pirinca nije cena sa akcije no redovna cena, I to ne u diskontu nego u online prodavniciZa potrošačku korpu se računa neki prosek jer neće svaka baba iz Srbije kada joj zatreba pirinač da ode na sajt da kupi po 102 dinara. Sajt Ministarstva za spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija koje je odgovorno za računicu cene pirinča od 146 dinara je: http://mtt.gov.rs/ pa im objasni da si našao pirinač za 102din. Cene koje sam dao su prosečne u Nemačkoj ovakve ili onakve ali ne najniže i ne iz najjeftinijih supermarketa gde može još jeftinije da se pazari sve. Opet neki prosek koliko toliko. Ako ti to nije jasno onda nemamo o čemu da diskutujemo.


sta velis, ti si to caskom obracunao prosek umesto ministarstva pa je time mentoldologija na mestu
ma naravno
u mentoldologiju ministarstva da ne ulazimo
cena pirinca u srbiji nije 145 dinara za kilo I to ti je to
ali ako je tebi lakse da zivis u zemlji nemackoj verujuci kako je tamo u stvari taj pirinac mnogo jeftiniji nego u srbiji... pa zivi, ne znam samo sto I nas ovde u to moras da ubedis
stasava stasava 20:28 31.07.2013

Re: Поређења?

tadejus

"cena pirinca u srbiji nije 145 dinara za kilo I to ti je to
ali ako je tebi lakse da zivis u zemlji nemackoj verujuci kako je tamo u stvari taj pirinac mnogo jeftiniji nego u srbiji... pa zivi, ne znam samo sto I nas ovde u to moras da ubedis "


bauer. bauer. 04:26 01.08.2013

Re: Поређења?

ne znam samo sto I nas ovde u to moras da ubedis

jel vi u srbiji svi koristite us tastaturu na kompjuterima koja vam automacki pretvara i u I?
mariopan mariopan 12:24 31.07.2013

Re: ...

Мислим да погрешно поредимо јер су неке ствари код нас џабе или јако јефтине.
Рецимо, на малим окућницама и викендицама људи сами производе део хране, воће, поврће, пилиће, јаја и слично....тиме се често баве пензионери па имајуи да помогну деци од вишка производа.
Рецимо код нас често бака-сервис чува децу и то не наплаћује. Онда, они који имају некога на селу део хране или добију џабе или по далеко повољнијој цен. Па још...спремање зимнице у кући далеко је јефтиније и укусније од купљене а то ради нјвећи број домаћинстава у Србији (рачунам и села где је то обавезно јер људи имају своје воће и поврће, не купују га)...па још...много нас вози бицикле на посао и са посла а кола служе за превоз породице...не треба гледати само Београд. У мањим градовима могуће је смањити бар трошкове за превоз јер су ти градови мањи, лако их је претрчати бициклом.

А све је то Србија.
milisav68 milisav68 13:24 31.07.2013

Re: ...

mariopan
А све је то Србија.

Da, dosta toga ide "ispod radara" jer je besparica (a država žmuri zbog socijalnog mira), pa tako kod nas na pijaci dva litra domaćeg mleka košta 100 dinara, a kilogram sira 300 dinara....

Ili recimo džak brašna (50kg) da ti donesu iz mlina košta 1200 dinara.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana