Eksperimenti u blogovanju| Filozofija| Nauka| Religija

Istina je u oku posmatrača

Vojislav Stojković RSS / 21.04.2014. u 14:15

Ne želeći da sumnjam u sve velike uvide o svetu koji nas okružuje, a  koje nam je časni Albert podario, ipak moram da kažem da je on samo jedan od posmatrača. I ne samo Albert, već i Isak, a i mnogi drugi pre i posle njih dvojice. Da nije kvantne fizike, još uvek bi verovali da u realnom svetu postoje čvrsti zakoni koji ga tumače. A onda je velikim naučnicima, njihovim sledbenicima i učenicima sreću pokvarlila jedna obična mačka (mačak?), koju je Ervin Šredinger u svom misaonom eksperimentu strpau u kutiju. Da li je  ta Šredingerova maca živa ili mrtva može se saznati samo ako se otvori kutija, do tog trenutka moguće je i jedno i drugo - i da je živa i da je mrtva. 

Kada je izvesni Mojsije, iz plemena Avramovog, sa Sinajske gore posmatrao svet, učinilo mu se da je dovoljno svega deset zakona da bi taj svet, onakav kako ga je on video, besprekorno funkcionisao. Ali ko je on, mislio je tada taj Mojsije, da propisuje zakone? Zato je u pomoć pozvao Jahvu, tvorca i oca svega postojećeg. A šta je uradio prizvani Tvorac? Uz grmljavinu, munje i sumpor na kamenoj ploči ispisao je baš onih deset zapovesti za koje je Mojsije bio ubeđen da su dovoljni da urede odnose u njegovom plemenu.

Arhimed se, posle napornog dana, brčkao u kadi i posmatrao svoje golo i umorno telo, ali i vodu koju to telo, iako iscrpljeno dnevnim obavezama, istiskuje iz kade. I tako je ovaj posmatrač, kako nas obaveštava rimski arhitekta Vitruvije, istrčao gol na ulicu vičući „Eureka, eureka!“  i  podario potonjem svetu jedan od neprevaziđenih  zakona fizike koji glasi:  Na svako telo potopljeno u tečnost  deluje sila potiska koja je jednaka težini telom istisnute tečnosti.

Jabuke, barem po predanju, nisu imale ništa manje značajnu ulogu od vode u  Arhimedovoj kadi. Da, onomad, jedna prezrela i pomalo pušljiva jabuka,,za koju će se kasnije pokazati da nije ništa manje značajna od jabuke saznanja, koju je golišava Eva ubrala svom namrgođenom i kuratom mužu, nije pala na glavu izvesnom Isaku, pitanje je da li bi zakon gravitacije do danas bio otkriven.

Međutim, nisu samo lepe stvari, kao mirisna kupka ili sočna jabuka, pomagala posmatračima da otkriju velike istine, ponekad su to bila, da prostite, i obična govna.

U Belovoj laboratoriji, u blizini Mjurel Hila u Nju Džerziju, 1965. godine, dvojica inženjera su testirala novu opremu za prijem mikrotalasa. Nedelje i meseci su prolazili, ali oprema nikako da proradi kako bi trebalo. U pozadini se, naime, čuo konstantan šum, sličan brujanju na jeftinom radio-aparatu. Petljali su i čačkali po svim komponentama svojih skupocenih ueđaja, ali šuma se otarsiti nisu mogli. Nemajući kud inž. Arno Penzais je, gledajući kroz prozor laboratorije, rekao svom kolegi: Biće da šum stvaraju golubija govna. Od kada smo postavili antenu, ona dva goluba se ne miču sa nje i neprestano je seru. Nema nam druge Robi, nego da čistimo.Inž. Robert Vilson se nevoljno složio. Prionuli su na posao i očistili izmet. Posle napornog rada ponovo su uključili svoje uređaje, ali onaj isti šum se opet čuo.Nije poznato koji se od dvojice inženjera prisetio članaka iz jednog naučnog časopisa, u kome su fizičari sa Prinstona B. Dajkl i P. Pibls nešto pisali o pozadinskom zračenju Velikog praska, koje bi se, po nihovom mišljenju, moglo registrovati u mikrotalasnom spektru.Jebiga, ako nisu ni golubija govna uzrok šuma, onda mora da je to eho Velikog praska, zaključili su  Arno i Robert. Sa njihovim zaključkom, da je to ipak šum koji potvrđuje Veliki Prasak i rođenje sveta kakvog danas poznajemo, složio se i Nobelov komitet.

Da se jevrejska pasha, katolički i pravoslavni Uskrs, nisu potrefili baš u isti dan, onu pećinu u Jerusalimu, odnosno grob izvesnog građanina iz Arimateje u koju je sahranjen Isus posle raspeća, ne bih ni spominjao. Dakle, kada su dve Marije, Josifova i ona iz Magdale, ušle u narečenu pećinu, posmatrale su levo i desno, gore i dole, ali Isusovog tela u njoj nije bilo. Šta su drugo, ove dve žene ophrvane tugom, mogle da zaključe nego da je njihov voljeni sin i ljubavnik vaskrsao? Kako bi izgledala zapadna civilizacija poslednjih dvadesetek vekova da su ove dve pažljive posmatračice u svojim zaključcima pogrešile, ne bih da spekulišem.

No, da se mi, ipak, vratimo u egzaktni svet nauke, dakle kvantnoj fizici. Za razliku od klasične fizike, kvantna fizika u eksperimente i izučavanje realnog sveta uvodi i posmatrača. Pojednostavljeno rečeno – od posmatrača zavise, ne samo rezultati eksperimenata  već i izgled realnog sveta i njegovi zakoni. Dakle, ako bi taj isti svet koji nas okružuje, uključujući i našu vasionu, posmatrač gledao sa neke druge planete, iz neke druge vasione, onda  bi njegovi zakoni,  gotovo izvesno, izgledali savim drugačije.

 Upravo ovih dana čitam kako jedan poznati kvantni fizičar na pitanje: Kako  je moguće da Velikim prsakom iz ničega nastaje nešto, tj. čitav svet, odgovara da je to moguće jer je pre tog Praska postojala informacija. Moguće da sam ja nepopravljivi agnostic, kako po pitanju boga, tako i po pitanju naučnog saznanja, ali ovo mene podseća na onu, u svetim knjigama, odvno napisanu rečenicu: “Na početku beše reč”.

I da zaključim: Nije samo lepota, već je i istina u oku posmatrača. Dočim, onu poznatu rusku izreku, “Laže kao očevidac”, ovom prilikom, kao argument, neću da potežem.

......................

Beleške na margini:

Pojam "osovina zla", prvi put je pomenut u radu Goodness in the Axis of Evil. Naime, ispitujući mapu pozadinskog zračenja, koju je snimio WMAP teleskop, uočena je linija prekid između manjih i većih toplotnih fluktuacija, kao i izuzetno visok temperaturni minimum i ona predstavlja osu koja se proteže kroz ceo donji deo nebeske sfere.

Ta linija se izrazito dobro poklapa sa projekcijom ekliptike na nebesku sferu. To praktično znači da bi, u opštoj slici zračenja koja dolazi iz celog svemira, ovaj prekid mogao biti povezan sa položajem i kretanjem planete Zemlje oko Sunca, kao i položajem Sunčevog sistema u Univerzumu, iz koga uostalom svi naši teleskopi gledaju u dubinu kosmosa.

Plankov teleskop, do sada najbolji  instrument za osmatranje pozadinskog zračenja, lansiran 2010.g. zabeležio je fluktuacije koje su postojale u trenutku kad je Univerzum bio 370.000 godina star, ali one zapravo svedoče o stanju svemira mnogo ranije, čak 10 na −30 prve sekunde posle Praska. Nalaz Plankovog teleskopa je pokazao da ovaj prekid, nazvan "osovina zla", nije greška instrumenta, već da postoji sistemski. 

Ako je raspored toplotnih fluktuacija ranog Univerzuma povezan sa mestom sa koga se one posmatraju, ne znači li onda to da njegovu istoriju ne možemo da spoznamo drugačije sem na način koji je karakterističan za naše prisustvo u svemiru, a da bi posmatrači iz drugih delova Galaksije videli jednu sasvim drugačiju evoluciju svemira, te da čitav svet nastaje samo za onoga koji ga gleda? 

Nije li to onda dokaz da kopenhaško tumačenje kvantne mehanike mikrosveta, koje je pokazalo da naučni eksperiment i svako drugo posmatranje zavisi od pozicije posmatrača, važi i za makrosvet?

Time bi subjektivno tumačenje, od koga je nauka prethodno bežala vekovima, a čiji je značaj nesporan u kvantnoj mehanici, ušlo na velika vrata i u kosmologiju. A to onda ne znači ništa drugo nego da je istina, ipak, samo u očima posmatrača, te da je nauka pred tom činjenicom nemoćna.



Komentari (190)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 14:38 21.04.2014

prvi komentar, drugi put ;)

Upravo ovih dana čitam kako jedan poznati kvantni fizičar na pitanje: Kako je moguće da Velikim prsakom iz ničega nastaje nešto, tj. čitav svet, odgovara da je to moguće jer je pre tog Praska postojala informacija. Moguće da sam ja nepopravljivi agnostic, kako po pitanju boga, tako i po pitanju naučnog saznanja, ali ovo mene podseća na onu u svetim knjigama odvno napisanu rečenicu: “Na početku beše reč”.


ah, puste spekulacije

današnja nauka je, i pored enormnog progresa ostvarenog u XX vijeku, suočena sa mnogo većom "misterijom" nego što je bila na početku minulog stoljeća.
spoznaja je uvijek i spoznaja o (do tada još) nepoznato nepoznatom, kako već bješe glasila ona metafora o krugu nacrtanom na listu papira.
danas, mi imamo uvid u svega oko 5% uočljive "materijalne" pojavnosti, koje sačinjavaju nama poznate elementarne čestice kvarkovi, bozoni, elektroni i sl. 23% posto otpada na tamnu materiju, a ostatak oko 72% na tamnu energiju.
ovo "tamno" se odnosi na našu nemogućnost da ih neposredno detektujemo.

svojevrsni ćorsokak u kosmologiji doveo je i do porasta najrazličitijih, egzotičnih i fantastičnih naučnih teorija, pošto nijedna "konvencionala" nije dala zadovoljavajuća objašnjenja.
problem s ovim teorijama je što su eksperimentalno (bar za sada) neprovjerljive.

slična sudbina je zadesila i teoriju superstruna, do sada najobećavajućeg kandidata za teoriju svega. jednostavno, ne raspolažemo sa tehnologijom kojom bi se ona dala provjeriti.

e, sad, po nekim od tih novih, intrigantnih, hipoteza Veliki Prasak nije nulti početak ovog našeg svemira, već samo ponovno započinjanje ciklusa u jednom mnogo većem dešavanju STVARI. po toj zamisli svemir je vječan.

a ovaj bigbenovski upliva materije može biti vid kakvog fraktalnog multiverzičnog grananja ... kao na periferiji Mandelbrotovog skupa:



p.s. slika je i dalje lijepa


loader loader 15:12 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

po toj zamisli svemir je vječan.

To je opet ista stvar, samo posmatrana kroz drukčiji sistem prizmi.
Večnost je, inače, sasvim dovoljna.
Prilično je interesantno to što je često sakatimo i pretvaramo u opskurne, parcijalne pojmove.



mariopan mariopan 15:14 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

svojevrsni ćorsokak u kosmologiji doveo je i do porasta najrazličitijih, egzotičnih i fantastičnih naučnih teorija, pošto nijedna "konvencionala" nije dala zadovoljavajuća objašnjenja.
problem s ovim teorijama je što su eksperimentalno (bar za sada) neprovjerljive.


A dok čekamo da se to objasni i dokaže, u međuvremenu - živela mašta!
Svako ko je čitao romane Žil Verna u ono vreme nije mogao ni da sanja da će njegova mašta jednog dana biti stvarnost.

Ako ništa drugo, neka mašta nekog pisca bar inspiriše naučnike da gledaju?
docsumann docsumann 15:20 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

Ako ništa drugo, neka mašta nekog pisca bar inspiriše naučnike da gledaju?


Mičio Kaku, danas svjetki poznat teorijski fizičar, izabrao je nauku za svoj životni poziv upravo zahvaljujući sf literaturi



čini mi se da je ideja da će konačna teorija svega biti krajnje fantastična, pošto ove "obične" nisu dorasle zadatku, baš njegova
docsumann docsumann 15:22 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

Večnost je, inače, sasvim dovoljna.


da, ali vječnost i beskonačnost nisu sa ovog svijeta. pri tome mislim na ovu našu vaseljensku sferu zbivanja.

loader loader 15:29 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

pri tome mislim na ovu našu vaseljensku sferu zbivanja.

Tih naših ima "trista vrsta" :)

Večnost je već ...
docsumann docsumann 15:38 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

loader
pri tome mislim na ovu našu vaseljensku sferu zbivanja.

Tih naših ima "trista vrsta" :)


neki kažu oko 10^500
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:43 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

docsumann
ah, puste spekulacije

Ne bih ja zamerao vrlim kvantnim fizičarima, jer oni su kvantnim tumačenjem sveta napravili iskorak od fizike ka metaficici, dakle ka filozofiji, promišljanju, maštanju...

Ali, hebiga, nema priče koja već nije isprična, ni ideje koja već nije bila u nečijoj glavi, jer mi smo samo bore na licu večnosti, kako je lepo zaključio Borhes.

Mi ljudi imamo jedan ozbiljan nedostatak, koji naučnici nikako da priznaju, naš intelektualni aparat nije i nikada neće biti u stanju da odgonetne od kuda mi i naš svet potičemo i kuda idemo. Ili, kako je to mnogo lepše i jasnije rekao Dž. M. Kuci u Dnevniku loše godine:
"Kako to da intelektualni aparat koji se razvio kod ljudskih bića po svoj prilici nije sposban da iole razgovetno pojmi vlastitu složenost? Ne vidim kakvu nam evolucionu prednost daje ta kombinacija – nedovoljnost intelektualnog dosega naporedo sa svešću da je taj doseg nedovoljan....Intelektualni aparat obeležen svesnim znanjem o svojoj nedovoljnosti predstavlja evolucionu aberaciju."
docsumann docsumann 16:02 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

"Kako to da intelektualni aparat koji se razvio kod ljudskih bića po svoj prilici nije sposban da iole razgovetno pojmi vlastitu složenost? Ne vidim kakvu nam evolucionu prednost daje ta kombinacija – nedovoljnost intelektualnog dosega naporedo sa svešću da je taj doseg nedovoljan....Intelektualni aparat obeležen svesnim znanjem o svojoj nedovoljnosti predstavlja evolucionu aberaciju."


zato transhumanistički evolucioni iskorak i jeste neophodan.


a ono o spekulacijama je bila šala (zato smajli). i sam sam im sklon. možda i previše.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:09 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

docsumann
a ono o spekulacijama je bila šala
Naravno, naravno, shvatio sam.
gavrilo gavrilo 16:33 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

docsumann

e, sad, po nekim od tih novih, intrigantnih, hipoteza Veliki Prasak nije nulti početak ovog našeg svemira, već samo ponovno započinjanje ciklusa u jednom mnogo većem dešavanju STVARI. po toj zamisli svemir je vječan.






hm, da li vecnost postoji, pa ne znam bas
pocetak je isti kao i kraj, jedno je uslovljeno drugim
tu mozda lezi i objasnjenje zasto gravitaciona sila na daljinu deluje trenutno, brze(da se tako izrazim)
Bez te sile ceo kosmos bi se urusio.
U nekom trenutku deo kosmosa se siri a deo opet sabija.
Sva materija u kosmosu na polovini tog procesa dolazi u nekakvo stanje poravnanja, mirovanja da se tako izrazim, tada je najdalja od izvora a opet gleda mu u oci zbog gravitacione sile koja je tada maksimalna.

jednodimenzionalno ovako nekako to izgleda



Zasto mozda kosmos nije vecan.
Crne rupe, njihova sila je beskonacno jaka u odnosu na silu koja vlada kosmosom.
Crne rupe ce kroz cikluse isisati svu nama poznatu materiju iz kosmosa.
I to je kraj.
Ali opet gde je otisla sva ta materija?

eto, ako me se sete u dnevniku2 jednog dana...
docsumann docsumann 16:40 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

tu mozda lezi i objasnjenje zasto gravitaciona sila na daljinu deluje trenutno, brze(da se tako izrazim)
Bez te sile ceo kosmos bi se urusio.


naprotiv, kosmos bi se urušio uslijed gravitacionog privlačenja.

no, danas je opĆe poznato da se kosmos širi i to progresivnom stopom (širenje se ubrzava). uzrok tome je tamna energija, o kojoj ne znamo ništa sem toga da dovodi do sve bržeg i bržeg međusobnog udaljavanja galaksija.

Crne rupe ce kroz cikluse isisati svu nama poznatu materiju iz kosmosa.
I to je kraj.
Ali opet gde je otisla sva ta materija?

javascript:;
mogući scenario u vezi sa tim predstavlja upravo onaj isječak mandelbrotovog skupa koji sam okačio na prvom komentaru.
kosmos (crni krug) se grana u manje crne krugova (krou crne rupe) i tako dalje ...
naravno, ovo je tek teška spekulacija

Zasto mozda kosmos nije vecan.


postoje razni modeli vječnosti i beskonačnosti, jedan od njih predstavlja i tzv. bootstrap hipoteza
gavrilo gavrilo 17:12 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

docsumann
...


naprotiv, kosmos bi se urušio uslijed gravitacionog privlačenja.

no, danas je opĆe poznato da se kosmos širi i to progresivnom stopom (širenje se ubrzava). uzrok tome je tamna energija, o kojoj ne znamo ništa sem toga da dovodi do sve bržeg i bržeg međusobnog udaljavanja galaksija.




-ne bi se urusio, gravitaciona sila je poput paukove mreze(da uprostim), sve galaksije u kosmosu su povezane njom i sve unutar njih, bez nje unutar kosmosa ne bi bilo ni zivota, ovog naseg recimo.

kao sto je nekada davno Nikola Tesla rekao za munju i grom;
ovako bi to bilo sa kosmosom - sirenje je fascinantno ali gravitaciona sila radi sav posao

-mi znamo da se kosmos siri sada, mozemeo izmeriti to
ali ne mozemo doci do njegovih granica niti pretpostaviti sta se tamo nalazi i sta se tamo dogadja
ko moze da dokaze da se kosmos nije poceo sabijati? niko

-i da dodam jos da je Nikola Tesla govorio da su crne rupe zapravo najveci izvori zivota i energije uopste.

docsumann


postoje razni modeli vječnosti i beskonačnosti, jedan od njih predstavlja i tzv. bootstrap hipoteza


pogledacu link, mada ja se zaista ne razumem u to, potpuni sam laik
verovatno ce ti ovo biti smesno al ja mnogo sanjam
i nekada se samo probudim sa eto tako necim
pa onda uzmem knjigu ili net da vidim nesto o tome
i eto teorije
docsumann docsumann 17:20 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

gavrilo, gravitaciona sila je imanentno privlačna. pod samo njenim uticajem sva tijela u kosmosu bi se sabila u jednu veliku crnu rupu.

ovo o čemu ti pričaš je model rasporeda tamne materije u kosmosu i njen uticaj na formiranje galaksija. kanda si malo pobrkao stvari

do otkrića povećanja stope širenja kosmosa, u igri su bila dva moguća scenarija: ili će pod inicijalnim dejstvom Big Benga kosmos nastaviti da se širi uprkos sili gravitacije, ili će sila gravitacije konačno nadvladati inercijalne sile širenja u svemiru i doći će do njegovog sažimanja.

otkriće tamne energije, odnosno efekta ubrzanog širenja, sve ovo je okrenulo naglavačke
omega68 omega68 17:24 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

Harameina je najviše impresionira drevna geometrija univerzuma, odnosno ukupnog prostora u kome energija stvara. I Nikola Tesla je tvrdio da energija ne putuje ovim prostorom slobodno već da se kreće kosmičkim kanalima. Ali, kako ti energetski putevi izgledaju, kada energiju ne vidimo, već vidimo samo proizvode njenog stvaranja? Kada bi smo to mogli da vidimo, vdeli bi smo i kako ona stvara ono što se naziva materija.
Po logici koju opet sledi Nasim Haramein, ono što energija stvori mora sadržati u sebi i "šnit" odnosno oblik tog prostora kojim se ona kretala kada je stvarala. I mi zaista vidimo da je sve stvoreno sferno, zakrivljeno. Kako onda izgleda ono što ne vidimo - a to je sam prostor i gde je taj horizont kada mi počinjemo da vidimo ono što se naziva materija, pokušao je da dočara u svojim razmišljanjima Haramein. I napravio je svoju Jedinstvenu hiperdimenzioanalnu teoriju materije i energije, u kojoj je kreirao i pojam Holofraktografskog univerzuma. Teorija je poznata i kao teorija Haramein-Rauscher metrika.
Poznato nam je da se vekovima naučnici bave otkrivanjem materije, pa se danas otišlo i tako sićušne analize koje uključuju delove atoma, a to su razni kvarkovi. I stalno otkrivaju njihove čestice, i niko da sklopi sve to u celinu - kada , kako i zašto sve to nastaje.
Ključ je u prostoru, a ne u česticama

Ključ je u prostoru, a ne u česticama. Vekovima su fizičari nastojali da otkriju sićušnu prvobitnu česticu koja se formira iz energije i koja onda dalje gradi atome, molekule i svu materiju. I otkrili su gomile takvih čestica, kvarkova, leptona, mezona, muona, bozona i sl. Ali, Haramein je odbacio ovaj etablirani način razmišljanja i u centar pažnje nije stavio materiju već - prostor. Prvi znak o značaju prostora je bilo saznanje da je atom u stvari 99,99999 prostor. I molekul je prostor. I svemir je prostor. Otkud toliki prostor u svemu što nas okružuje. Dali se u tom prostoru nalazi nešto što ne uočavamo? Jer, ako ga ima svuda, onda za to mora da postoji razlog. I Haramein je pretpostavio da je upravo prostor to što u univerzumu sve povezuje, od najmanjeg do najvećeg. Od čestice do galaksija i dalje. I taj prostor nije prazan, on se naziva vakum ili palzma i u njemu je sadržana ogromna količina energije. I ona je na neki način tu "uskladištena."
Još je u antičkoj Grčkoj Platon zaključio da postoji geometrija prostora, ali je upravo to katolička crkva odbacila terajući naučnike da se drže materije. Jer, Bog je taj koji je stvorio svet i samo taj svet je bilo dozvoljeno videti. Boga nije smeo niko da vidi osim sveštenika koji su bili za to "viđenje sa bogom" i tumačenje njegovih kreacija licencirani.
Tako se i danas u kvantnoj fizici o materiji govori kao o nečemu što je sabijeno. A to sabijanje se događa kada se čestice (kojima je zapravo ispunjen prostor ili vakum) nađu u veoma jakom polju gravitacije i kada iz tog polja one više ne mogu da izađu. To je za čestice tačka bez povratka i to je i konvencionalna nauka definisala kao crnu rupu.
Haramein tvrdi da glavne sile u svemiru koje stvaraju crne rupe, neutronske zvezde, pulsare, kvazare i supernove, odnosno utiču na njihovu dinamiku imaju izvesne zajedničke karakteristike u odnosu na mehanizme manje uzburkanih sistema kao što su galaksije, zvezde i planete i njihovu dinamiku.
Naime, svi oni u svom kretanju uključuju gravitaciju, elektromagnetne procese kao i pojedinačne i zajedničke procese na nivou čestica. U svom teorijskom obrazlaganju Haramein kaže da je istraživao zajedničke koherentne strukture plazme i njihovih interakcija sa vakumom. I postavio je konačno jednačinu njihovog balansa što je u suštini "balans između ekstremno kolapsirajučih gravitacionih sistema i njihovog enegrtetskog okruženja u plazmi". Podsetimo još jednom, plazma je stanje nulte tačke energije. Zapravo sve što postoji nalazi se u nekom medijumu i sve je "upkovano" jedno u drugo. Tako je medijum (tj. prostor koji nije pazan) od suštinske važnosti za razumevanje svih procesa. Zato je i za Harameina od posebnog interesa dinamika ove plazme kao medija i to je struktura u vakumu koja spaja elektromagnetske i gravitacione sile uključujući stvaranje virova i takozvanih - Coriolis fenomena.
Tako i neobična priroda kompleksnih crnih rupa uključuje ne samo crnu rupu samo već i oklonu plazmu kao medijum. Sve se krivi u vorteks. Glavne sile uključene u čitav proces stvaranja crne rupe su jake gravitacione kolapsirajuće sile, moćna elektromagnetna polja, naelektrisanje i ugaoni impuls spina.
Sila spina (vrtloga) polarizje magnetno polje ( pozitivno i negativno) i između njih se stvara polje ekvilibrijuma. I to je horizont događanja, to je ono što mi vidimo kao na primer galaksiju. U središtu je naravno crna rupa. Bipolarnost je zato svuda prisutna. I sva vidljiva materija tako nastaje - u crnoj rupi. I to je centar stvaranja.
Bipolarnost je matriks pomoću koga se održava ekvilibrijum. I sve je stvoreno bipolarno: muško - žensko, pozitivno-negativno, crno-belo, dan, noć, budnost-spavanje, toplo-hladno, visok pritisak-nizak pritisak…
Dakle,ono što mi vidimo u svemiru je samo bipolarno elektromagnetno polje koje je nastalo kada je torzija (krivljenje) onoga što je nazvano vreme-prostor uhvaćeno u sistem koji funkcioniše kao vorteks i kada se stvori elektromagneni ekvilibrijum. To se događa kada čitav niz pomenutih sila u prostoru dođe u harmoničnu fazu i stvori se ono što se naziva povratna sprega i tada se stvara kontinuitet.
Pošto mi živimo u okviru ekvilibrijuma, svemir nam izgleda kao da se širi i da stalno ubrzava svoje kretanje.
Ovu torziju (vrtlog) u vakumu pokreće različita gustina vakuma. Slično kao što različiti pritisak vazdušnih masa formira tornado. Nastaje ista dinamika. U centru tornada je takođe "oko", to je centar gde je najhladnije. U galaksiji to je crna rupa. Ista sila po istom matriksu pokreće vodu u vrtlog kada izvadimo zapušač u kadi napunjenoj vodom. Različita je samo skalarna vrednost ovih sila. Ista sila formira spin čestica u atomu. Ista sila spaja čestice atoma (pozitivne i negativne ) i stvaraju se molekuli.
I zaista crna rupa je tačka iz koje nema povrataka česticama koje su u nju upale. Sile gravitacije su tako jake da ništa ne može pobeći. I tu se materija "spaja".
Sve u svemiru nastaje u crnoj rupi i ona daje impluls vorteksu.
omega68 omega68 17:30 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

Svaki proton je crna rupa


Harameinu se na osnovu njegovih izčavanja nametnula ideja da se svi mi u stvari nalazimo u crnoj rupi u središtu gravitacije. I mi sami smo crna rupa. Svi smo u stvari vidljivi horizont (sabijenih čestica) u jednom nevidljivom prostoru u kome se energija u vorteksima uliva u crne rupe sabijajući čestice.
Tako je glavna ideja Haremeina da se jedan proton može smatrati crnom rupom u određenim uslovima. To je po Harameinu crna rupa sa masom koja je po svojoj gravitacionoj sili stvara efekat koji je ekvivalent masi od 885 miliona metričkih tona. Ovakav proton je Haramein nazvao Švarcšildov proton, po nemačkom fizičaru Karlu Švarcšildu koji je doprineo jednoj zaista fundamentalnoj promeni u našem današnjem shvatanju fizike. Napomenimo ovde i zanimljiv detalj da konvencionalna nauka još nije tačno usvojila jasnu definiciju o tome šta je gravitacija.

Geometrijski prostor određuje stvaranje


Iako se pojam geometrije vezuje za Geu (Zemlju), a Gea je nastala po matriksu po kome se kretala energija u svemiru, onda je logično da taj matriks postoji i u prostoru (svemiru) i mi ga ne vidimo. Dakle, da vidimo zašto je Zemlja okrugla.
I tu se Haramein poslužio takođe drevnim znanjima iz geometrije. Poenta je u obliku prostora i vektorima sila koje nastaju u tom protsoru kroz koji energija prolazi. Da podsetimo da je vektor mera za neko kretanje gde se pravac kretanja zamenjuje pravom linijom. Elektromagnetni polaritet stvaraju dva inverzina geometrijska tela u perfektnom spoju. Radi se naravno o poliederima jer vakum nije dvodimenzionalni prostor već najmanje trodimenzionalni.
Ta dva tela koja se spoje su dva tetraedera koji se perfektno spoje, ali ne po svojoj osnovi (jer tada se dobiaj jajast oblik), već se strukturno preklope tako da se i svi njihovi fraktali perfektno sklope. Fraktali su delovi neke celine nekog kvantiteta koji u potpunosi sadrže iste osobine kao i celina, samo su im skalarne vrednosti različite. Struktura kristala je fraktalna. Umnožavanjem fraktala praktično nastaje svet kakav mi poznajemo jer energija "pamti" matriks (odnosno kanale) kojima je već jednom prošla.
To prožimanje dva tetraedera i svih njihovih fraktala je moguće kada su u pitanju dva prostora odnosno energija iz dva različita prostora.
Takva dva perfektno spojena energetska tetraedera stvaraju energetski matriks koji ima geometrijski oblik sačinjen od osam tetraedera. Takvo trodimenzionalno geometrijsko telo se naziva kuboktaedar.
I to je matriks za formiranje sfere. Po Bakminster Fulleru to se naziva vektor ekvilibrijuma. U centru sfere bi bla crna rupa i sfera bi bila bipolarna.
U ovom obliku su svi vektori u idealnoj proporciji da stvore vektorski ekvilibrijum. I to je najvidljivija shema (matriks) po kome putuje energija kada stvara okrugle planete. I nije tačno da je Zemlja malo pljosnata, potpuno je okrugla.
I mnogo toga je bilo poznato još drevnim Atlantiđanima, koji su živeli pre velikog potopa, i njihova saznanja su preuzeli drevni Egipćani, a onda je vekovima sve to bilo negde vešto sakriveno da bi se i danas u školama učilo o Velikom prasku, o svemiru koji se širi i crnim rupama koje nas sve gutaju. I tehnološki razvoj je podređen umesto impolzivnom bipolarnom principu stvaranja, razornom eksplozivnom principu.
gavrilo gavrilo 17:35 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

docsumann
gavrilo, gravitaciona sila je imanentno privlačna. pod samo njenim uticajem sva tijela u kosmosu bi se sabila u jednu veliku crnu rupu.

ovo o čemu ti pričaš je model rasporeda tamne materije u kosmosu i njen uticaj na formiranje galaksija. kanda si malo pobrkao stvari

do otkrića povećanja stope širenja kosmosa, u igri su bila dva moguća scenarija: ili će se pod dejstvom Big Benga kosmos nastaviti da se širi uprkos sili gravitacije, ili će sila gravitacije konačno nadvladati inercijalne sile širenja u svemiru i doći će do njegovog sažimanja.

otkriće tamne energije, odnosno efekta ubrzanog širenja, sve ovo je okrenulo naglavačke


hm, aj ovako
zamisli bacis jabuku u vazduh svom silinom i ona leti ka visinama brzinom da je ti skoro ni ne vidis i pocne usporavati i u jednom momentu ce stati, mirovati.Zamisli da imas supervid,u tom trenutku mocices je jasno videti.Kao da ti je pred nosom.Jasnije nego kad ti je bila 3 metra od ociju.
Za to je zasluzna gravitaciona sila.


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:47 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

gavrilo


hm, aj ovako
zamisli bacis jabuku u vazduh svom silinom i ona leti ka visinama brzinom da je ti skoro ni ne vidis i pocne usporavati i u jednom momentu ce stati, mirovati.Zamisli da imas supervid,u tom trenutku mocices je jasno videti.Kao da ti je pred nosom.Jasnije nego kad ti je bila 3 metra od ociju.
Za to je zasluzna gravitaciona sila.




A tooo...
E dobro, onda je sada sve jasno.
Hansel Hansel 19:28 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

omega68
Kada bi smo to mogli da vidimo, vdeli bi smo i kako ona stvara ono što se naziva materija.

Не знам да ли се нешто променило у званичној терминологији физике, само да напоменем да смо ми у школи учили да се материја јавља у два вида: у виду супстанце и у виду енергије. Јасно је да је масовно у употреби "материја" уместо "супстанца", али то просто уноси забуну.

Баш као што би могло да унесе забуну ово:

I taj prostor nije prazan, on se naziva vakum ili palzma i u njemu je sadržana ogromna količina energije.

Вакуум и плазма једноставно нису синоними.

Ево, баш малопре читам неки чланак о разним (не)могућим својствима воде, саговорник је занимљив али (чини се) контроверзни проф. др Ђуро Коруга, који, по новинарки Политикиног "Магазина", каже и ово:

Вода има четрдесетак аномалија. Видите, на тој супстанци је саздан живот. На "аномалијама"!? Значи, она је потпуно другачија од других елемената периодног система. ("периодни" малим почетним словом изворно, у тексту, прим. Хансел)

Да ли је могуће да професор факултета, додуше -- Машинског, може да јавно каже да је вода елемент Периодног система?! Без обзира да ли је он рекао или је новинарка погрешно надоградила његове речи, треба се чувати произвољно употребљених појмова, јер појмови и термини постоје да бисмо се разумели. Погрешна употреба нас може само одвести у неразумевање.
gavrilo gavrilo 19:46 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

docsumann

postoje razni modeli vječnosti i beskonačnosti, jedan od njih predstavlja i tzv. bootstrap hipoteza


pogledao
zasto svaka teorija modernog doba mora biti komplikovana i fascinantna?
bilo da je rec o kosmosu, radu creva, cackanju nosa...




Jukie Jukie 20:38 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

Hansel

малопре читам неки чланак о разним (не)могућим својствима воде, саговорник је занимљив али (чини се) контроверзни проф. др Ђуро Коруга, који, по новинарки Политикиног "Магазина", каже и ово:
Вода има четрдесетак аномалија. Бидите, на тој супстанци је саздан живот. На "аномалијама"!? Значи, она је потпуно другачија од других елемената периодног система. ("периодни" малим почетним словом изворно, у тексту, прим. Хансел)

Да ли је могуће да професор факултета, додуше -- Машинског, може да јавно каже да је вода елемент Периодног система?! Без обзира да ли је он рекао или је новинарка погрешно надоградила његове речи, треба се чувати произвољно употребљених појмова, јер појмови и термини постоје да бисмо се разумели. Погрешна употреба нас може само одвести у неразумевање.

E ja sam čitao knjigu Science of Discworld od T.Pračeta i dvojice naučnika
Ukratko, ide roman i iza svakog poglavlja Pračetove fikcije (zaplet se odnosi na nauku) ide po poglavlje u kome naučnici objašnjavaju istoriju proučavanja tog pojma

Anyway, prvi periodni sistem je u suštini imao 4 elementa: vatra, vazduh, zemlja, voda, pa se posle to proširivalo i menjalo, nešto i brisalo. Tako da periodni sistem malim slovom ne mora da znači Mendeljejev(ljev)... a ovo "periodni"... jezik je takav, nema drugih naziva za taj pojam, čovečja ribica itd.
Hansel Hansel 21:40 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

Е, па Ђуки, ако о "периодном систему" говори професор универзитета у 21. веку без додатних одредница, онда је то Мендељејевљев систем, а у њему нема једињења, па ни воде. (Уз ограду, још једном, да је можда забрљала новинарка у својој "креативности".)
charlie charlie 22:16 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

docsumann
Upravo ovih dana čitam kako jedan poznati kvantni fizičar na pitanje: Kako je moguće da Velikim prsakom iz ničega nastaje nešto, tj. čitav svet, odgovara da je to moguće jer je pre tog Praska postojala informacija. Moguće da sam ja nepopravljivi agnostic, kako po pitanju boga, tako i po pitanju naučnog saznanja, ali ovo mene podseća na onu u svetim knjigama odvno napisanu rečenicu: “Na početku beše reč”.


ah, puste spekulacije

današnja nauka je, i pored enormnog progresa ostvarenog u XX vijeku, suočena sa mnogo većom "misterijom" nego što je bila na početku minulog stoljeća.
spoznaja je uvijek i spoznaja o (do tada još) nepoznato nepoznatom, kako već bješe glasila ona metafora o krugu nacrtanom na listu papira.
danas, mi imamo uvid u svega oko 5% uočljive "materijalne" pojavnosti, koje sačinjavaju nama poznate elementarne čestice kvarkovi, bozoni, elektroni i sl. 23% posto otpada na tamnu materiju, a ostatak oko 72% na tamnu energiju.
ovo "tamno" se odnosi na našu nemogućnost da ih neposredno detektujemo.

svojevrsni ćorsokak u kosmologiji doveo je i do porasta najrazličitijih, egzotičnih i fantastičnih naučnih teorija, pošto nijedna "konvencionala" nije dala zadovoljavajuća objašnjenja.
problem s ovim teorijama je što su eksperimentalno (bar za sada) neprovjerljive.

slična sudbina je zadesila i teoriju superstruna, do sada najobećavajućeg kandidata za teoriju svega. jednostavno, ne raspolažemo sa tehnologijom kojom bi se ona dala provjeriti.

e, sad, po nekim od tih novih, intrigantnih, hipoteza Veliki Prasak nije nulti početak ovog našeg svemira, već samo ponovno započinjanje ciklusa u jednom mnogo većem dešavanju STVARI. po toj zamisli svemir je vječan.

a ovaj bigbenovski upliva materije može biti vid kakvog fraktalnog multiverzičnog grananja ... kao na periferiji Mandelbrotovog skupa:



p.s. slika je i dalje lijepa



Не могу да верујем да озбиљан човек (закључак проистекао из праћења "твога рада" на блогу) наводи процентуалне нивое научне спознаје овога или онога ... реци, ипак, да се само шалиш !
charlie charlie 22:18 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

loader
po toj zamisli svemir je vječan.

To je opet ista stvar, samo posmatrana kroz drukčiji sistem prizmi.
Večnost je, inače, sasvim dovoljna.
Prilično je interesantno to što je često sakatimo i pretvaramo u opskurne, parcijalne pojmove.




Лепо речено (посебно ова последња реченица) !
charlie charlie 22:19 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

docsumann
Ako ništa drugo, neka mašta nekog pisca bar inspiriše naučnike da gledaju?


Mičio Kaku, danas svjetki poznat teorijski fizičar, izabrao je nauku za svoj životni poziv upravo zahvaljujući sf literaturi



čini mi se da je ideja da će konačna teorija svega biti krajnje fantastična, pošto ove "obične" nisu dorasle zadatku, baš njegova

Коначна теорија ?? Коначна !?
Ооооо, мај Гаш !
charlie charlie 22:21 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

Vojislav Stojković
docsumann
ah, puste spekulacije

Ne bih ja zamerao vrlim kvantnim fizičarima, jer oni su kvantnim tumačenjem sveta napravili iskorak od fizike ka metaficici, dakle ka filozofiji, promišljanju, maštanju...

Ali, hebiga, nema priče koja već nije isprična, ni ideje koja već nije bila u nečijoj glavi, jer mi smo samo bore na licu večnosti, kako je lepo zaključio Borhes.

Mi ljudi imamo jedan ozbiljan nedostatak, koji naučnici nikako da priznaju, naš intelektualni aparat nije i nikada neće biti u stanju da odgonetne od kuda mi i naš svet potičemo i kuda idemo. Ili, kako je to mnogo lepše i jasnije rekao Dž. M. Kuci u Dnevniku loše godine:
"Kako to da intelektualni aparat koji se razvio kod ljudskih bića po svoj prilici nije sposban da iole razgovetno pojmi vlastitu složenost? Ne vidim kakvu nam evolucionu prednost daje ta kombinacija – nedovoljnost intelektualnog dosega naporedo sa svešću da je taj doseg nedovoljan....Intelektualni aparat obeležen svesnim znanjem o svojoj nedovoljnosti predstavlja evolucionu aberaciju."

Аааааахххх, како је ово лепо речено !
charlie charlie 22:25 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

docsumann
gavrilo, gravitaciona sila je imanentno privlačna. pod samo njenim uticajem sva tijela u kosmosu bi se sabila u jednu veliku crnu rupu.

ovo o čemu ti pričaš je model rasporeda tamne materije u kosmosu i njen uticaj na formiranje galaksija. kanda si malo pobrkao stvari

do otkrića povećanja stope širenja kosmosa, u igri su bila dva moguća scenarija: ili će pod inicijalnim dejstvom Big Benga kosmos nastaviti da se širi uprkos sili gravitacije, ili će sila gravitacije konačno nadvladati inercijalne sile širenja u svemiru i doći će do njegovog sažimanja.

otkriće tamne energije, odnosno efekta ubrzanog širenja, sve ovo je okrenulo naglavačke

Под само њеним утицајем (силом гравитације), свет (сви светови светова светова ...) би стајао у месту - у стабилној равнотежи.
docsumann docsumann 23:53 21.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

Не могу да верујем да озбиљан човек (закључак проистекао из праћења "твога рада" на блогу) наводи процентуалне нивое научне спознаје овога или онога ... реци, ипак, да се само шалиш !



pa ne kažem ja da su baš moji proračuni najtačniji

docsumann docsumann 00:02 22.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

gavrilo
docsumann
gavrilo, gravitaciona sila je imanentno privlačna. pod samo njenim uticajem sva tijela u kosmosu bi se sabila u jednu veliku crnu rupu.

ovo o čemu ti pričaš je model rasporeda tamne materije u kosmosu i njen uticaj na formiranje galaksija. kanda si malo pobrkao stvari

do otkrića povećanja stope širenja kosmosa, u igri su bila dva moguća scenarija: ili će se pod dejstvom Big Benga kosmos nastaviti da se širi uprkos sili gravitacije, ili će sila gravitacije konačno nadvladati inercijalne sile širenja u svemiru i doći će do njegovog sažimanja.

otkriće tamne energije, odnosno efekta ubrzanog širenja, sve ovo je okrenulo naglavačke




hm, aj ovako
zamisli bacis jabuku u vazduh svom silinom i ona leti ka visinama brzinom da je ti skoro ni ne vidis i pocne usporavati i u jednom momentu ce stati, mirovati.Zamisli da imas supervid,u tom trenutku mocices je jasno videti.Kao da ti je pred nosom.Jasnije nego kad ti je bila 3 metra od ociju.
Za to je zasluzna gravitaciona sila.




tek jedna sitnica -tamna materija izmiče očekivanom modelu ponašanja ... LINK


docsumann docsumann 00:04 22.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

gavrilo
docsumann

postoje razni modeli vječnosti i beskonačnosti, jedan od njih predstavlja i tzv. bootstrap hipoteza


pogledao
zasto svaka teorija modernog doba mora biti komplikovana i fascinantna?
bilo da je rec o kosmosu, radu creva, cackanju nosa...


a šta ako je sama stvarnost komplikovana i fascinantna?
gavrilo gavrilo 05:59 22.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

docsumann
gavrilo
docsumann

postoje razni modeli vječnosti i beskonačnosti, jedan od njih predstavlja i tzv. bootstrap hipoteza


pogledao
zasto svaka teorija modernog doba mora biti komplikovana i fascinantna?
bilo da je rec o kosmosu, radu creva, cackanju nosa...


a šta ako je sama stvarnost komplikovana i fascinantna?


za nekoga svakako jeste a za nekoga i ne mora biti
za Budu recimo stvarnost je bila jednostavna i iz tvog ugla gledanja poprilicno dosadna

Filip2412 Filip2412 06:41 22.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

zasto svaka teorija modernog doba mora biti komplikovana i fascinantna?
pa brate ne prave te teorije naduvani narkomani nego ljudi koji donose zakljucke na osnovu analize zracenja koja dobijamo iz svemira, posmatranja vidljivih objekata na nebu i kompleksne matematike
Filip2412 Filip2412 06:49 22.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

“Na početku beše reč”
ja mnogo volim jezik. Ali sam sklon da mislim kako je istina pre u tisini ili u muzici (koja je ustvari matematika). I da je jezik u evoluciji coveka nastao kao napredni alat za laganje... ko sto je prico onaj nas napaljeni psiholog Jovo Tosevski

A sto kaze Grant Morrison u Invisibles:

This name: "abcdefghijklmnopqrstuvwxyz" and all the names it generates, were designed to set limits upon humanity's ability to express abstract thought.
Covekova spoznaja je pojavom jezika postala ogranicena na ona znanja koja se recima mogu iskazati. A to je vrlo mali deo stvarnosti.

little_radojica little_radojica 07:03 22.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

gavrilo

zamisli bacis jabuku u vazduh svom silinom i ona leti ka visinama brzinom da je ti skoro ni ne vidis i pocne usporavati i u jednom momentu ce stati, mirovati.Zamisli da imas supervid,u tom trenutku mocices je jasno videti.Kao da ti je pred nosom.Jasnije nego kad ti je bila 3 metra od ociju.
Za to je zasluzna gravitaciona sila.


Бркаш брзину и убрзање. Што је већ довољно да се манеш теорија о црним рупама и Великом Праску.

Овај аргумент са јабуком ти је негде у рангу са овим



Но, није да се ја слажем у потпуности са Docshuman око ефеката тамне енергије и оних процената које наводи (одакле уопште ти проценти?). Слажем се у оном делу где се каже да не знамо довољно и да све теорије које изводимо из тог парцијалног знања могу да се испоставе као скроз погрешне. Е сад кад не знаш ни то мало што је познато, па још мало прогуглаш, па убациш Теслу и "види овако", "да упростим", "имаш једну јабуку/паукову мрежу" - добијеш Гаврила 2.1. Што све иде у прилог домаћинове поруке да свет изгледа сасвим другачије у зависности од тога колико зна онај који га замишља :)
Filip2412 Filip2412 07:09 22.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

Но, није да се ја слажем у потпуности са Docshuman око ефеката тамне енергије и оних процената које наводи (одакле уопште ти проценти?)
to su vrlo precizno proracunali nije to zajebancija, to su vrlo egzaktne stvari.... na osnovu snimljenih kretanja galaksija i klastera galaksija, zvezda... proracunali su masu zvezda i koja gravitacija iz toga proizilazi i videli da puno fali da bi se kretalo kao sto se krece sad sto ne znaju poreklo te tamn eenergije i tamne materije sta da se radi...
little_radojica little_radojica 08:23 22.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

Filip2412
Но, није да се ја слажем у потпуности са Docshuman око ефеката тамне енергије и оних процената које наводи (одакле уопште ти проценти?)
to su vrlo precizno proracunali nije to zajebancija, to su vrlo egzaktne stvari.... na osnovu snimljenih kretanja galaksija i klastera galaksija, zvezda... proracunali su masu zvezda i koja gravitacija iz toga proizilazi i videli da puno fali da bi se kretalo kao sto se krece sad sto ne znaju poreklo te tamn eenergije i tamne materije sta da se radi...


Ма не зајебавам се ја са тиме, напротив, питам јер не знам ни ја. Докс је само рекао да је то чињеница, није рекао одакле то долази. Можда да сам написао: "није да се ја слажем аутоматски и у потпуности са Docshuman". У сваком случају, хвала на појашњењу. Јел има неки добар линак/књига коју би препоручио за неког ко хоће више да зна?
gavrilo gavrilo 08:53 22.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

little_radojica
gavrilo

zamisli bacis jabuku u vazduh svom silinom i ona leti ka visinama brzinom da je ti skoro ni ne vidis i pocne usporavati i u jednom momentu ce stati, mirovati.Zamisli da imas supervid,u tom trenutku mocices je jasno videti.Kao da ti je pred nosom.Jasnije nego kad ti je bila 3 metra od ociju.
Za to je zasluzna gravitaciona sila.


Бркаш брзину и убрзање. Што је већ довољно да се манеш теорија о црним рупама и Великом Праску.

Но, није да се ја слажем у потпуности са Docshuman око ефеката тамне енергије и оних процената које наводи (одакле уопште ти проценти?). Слажем се у оном делу где се каже да не знамо довољно и да све теорије које изводимо из тог парцијалног знања могу да се испоставе као скроз погрешне. Е сад кад не знаш ни то мало што је познато, па још мало прогуглаш, па убациш Теслу и "види овако", "да упростим", "имаш једну јабуку/паукову мрежу" - добијеш Гаврила 2.1. Што све иде у прилог домаћинове поруке да свет изгледа сасвим другачије у зависности од тога колико зна онај који га замишља :)


taj primer sa jabukom se odnosi na nesto sasvim drugo
Univerzum se ponasa kao ta jabuka
moras biti ludak kao ja da bi to povezao <_<
gavrilo gavrilo 10:54 22.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

Filip2412
zasto svaka teorija modernog doba mora biti komplikovana i fascinantna?
pa brate ne prave te teorije naduvani narkomani nego ljudi koji donose zakljucke na osnovu analize zracenja koja dobijamo iz svemira, posmatranja vidljivih objekata na nebu i kompleksne matematike


Filozofska razmišljanja ne moraju imati naučni karakter i mogu biti veoma istinita i daleko ispred onoga sto ti moze danasnja matematika prikazati.
Uostalom matematika je nastala izdvajanjem iz anticke filozofije.

Tvoj post je donekle odgovor na pitanje gde su danas filozofi i zasto je to tako.
Za tebe su oni naduvani narkomani.



vera.nolan2 vera.nolan2 13:11 22.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

"Kako to da intelektualni aparat koji se razvio kod ljudskih bića po svoj prilici nije sposban da iole razgovetno pojmi vlastitu složenost? Ne vidim kakvu nam evolucionu prednost daje ta kombinacija – nedovoljnost intelektualnog dosega naporedo sa svešću da je taj doseg nedovoljan....Intelektualni aparat obeležen svesnim znanjem o svojoj nedovoljnosti predstavlja evolucionu aberaciju."


zato transhumanistički evolucioni iskorak i jeste neophodan.
:



Filip2412 Filip2412 15:26 22.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

little_radojica
Јел има неки добар линак/књига коју би препоручио за неког ко хоће више да зна?

ja sam malo dosadan sa ovim, ali moja omiljena pocetna "literatura" je BBC-jev film

http://www.dailymotion.com/video/xuv6ld_everything-nothing-1-2_shortfilms

A skoro sam procitao "The Big Questions: Physics: Michael Brooks" nije lose.
Filip2412 Filip2412 15:38 22.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

gavrilo
Tvoj post je donekle odgovor na pitanje gde su danas filozofi i zasto je to tako.
Za tebe su oni naduvani narkomani.
Ako pogledas sta fizicari govore, to takoreci prevazilazi mastu filosofa. nemam nista protiv duvanja i narkomana ali jednostavno zanimljivije je slusati one koji govore na osnovu matematike i posmatranja i eksperimenata - jednako je fantasticno i uzbudljivo a znas da nije smisljeno uz cigaru i meditaciju vec da je produkt racionalnog razmisljanja. naravno, i oni sebi daju na volju da nagadjaju sta je iza granice znanja, ali njima vise verujem kada filosofiraju jer su do te granice dosli sami, korak po korak i tacno znaju kako i kojim putem.

A Thin Sheet of Reality: The Universe as a Hologram
jkt2010 jkt2010 04:28 23.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

Filip2412
oni sebi daju na volju da nagadjaju sta je iza granice znanja, ali njima vise verujem kada filosofiraju jer su do te granice dosli sami, korak po korak i tacno znaju kako i kojim putem.

To jest, primas njihov nauk na rec, tj na veru. Jer naravno da ne postoji nacin da ti u kuhinji ponovis te eksperimente ili merenja ili sta vec. To cak sebi ne mogu da priuste ni nizerangirani svestenici boginje Nauke...

Jasno mi je da smatras da si u superiornom polozaju prema na primer staroegipatskim vernicima i njihovoj veri u tadasnje svestenike tadasnjih bogova.

Ali za mene ovako sa strane posmatrano, ti samo mislis da je tvoja boginja (Nauka) jaca od njihovih bogova... jer ti tako govore njeni svestenici. Nema veze sto svakako 3/4 od toga sta pricaju nis' ne razumes. Nisu ni Egipcani razumeli one njihove...

Mnogo smo isti
Filip2412 Filip2412 05:18 23.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

jkt2010
To jest, primas njihov nauk na rec, tj na veru...
sa staroegipatskim svestenicima uporedjujes nauku koja je rasparcala atome izmislila atomsku bombu, ismislila GPS za pracenje koji ptrakticno primenjuje nase znanje da je vreme relativno.... u medici se koristi antimaterija...

Naucne spekulacije nisu bas nasumicno fantaziranje, vec se pronalaze u resenjima matematickih modela koji cesto vrlo uspesno predvidjaju eksperimentalna otkrica. Nauka najcesce ne otkriva kroz nekakvo nasumicno tumaranje vec istrazuje bas tamo gde matematicki model predvidja nesto novo. Kao sto je Medeljejev sistem elemenata predvideo postojanje mnogih elemenata pre nego sto su bili otkriveni tako i danasnje spekulacije naucnika ukazuju na moguca resenja stvarnih problema. Bilioni dolara su ulozeni u CERN zato sto teoretska fizika kroz svoje matematicke modele predvidja, to jest VERUJE da Higsov Bozon postoji.

Antimaterija, relativnost vremena i mnoga otkrica predvidela je matematika pre nego sto su eksperimentalno dokazana. Zato ne treba misliti da su spekulacije tipa multiverzum cisto naivno fantaziranje dokonioh naucnika. Ne, radi se o predvidjanjima koja proizilaze iz kompleksnih matematickih modela, teorije struna i sta ti ja znam... a matematika ko sto rekoh toliko cesto tacno predvidjala stvarnost da je to fascinantno.

Osim toga, ne primam njihov nauk na rec tek tako, jednom sam do pola odgledao predavanje o teoriji relativiteta, sa nekog vrhunskog Uuniverziteta, eno imas na youtube, nemoj da sii lenj

Sve sto nauka tvrdi mozes da proveris, sedi i uci matematiku, pa onda teoretsku fiziku... znanje je javno imas na Internetu dovoljno materijala. Sa druge strane, oko palamudjenja nekakvih svestenika nema sta da se uci, oni pricaju nesta u sta ni sami ne veruju, ali dok se dobro placa zasto bi prestali?

Medjutim, ako naucnik kaze kako veruje da je nesto moguce.... onda to treba ozbiljno da se shvati.
little_radojica little_radojica 11:56 23.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

Filip2412
little_radojica
Јел има неки добар линак/књига коју би препоручио за неког ко хоће више да зна?

ja sam malo dosadan sa ovim, ali moja omiljena pocetna "literatura" je BBC-jev film

http://www.dailymotion.com/video/xuv6ld_everything-nothing-1-2_shortfilms

A skoro sam procitao "The Big Questions: Physics: Michael Brooks" nije lose.


Е хвала, сад ћу да се бацим на гледање, а и књигу ћу да потражим у библиотеци :)
nim_opet nim_opet 19:43 23.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

Kuku...
jkt2010 jkt2010 07:09 24.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

Filip2412
sa staroegipatskim svestenicima uporedjujes nauku

Ne brate, nego uporedjujem nas obicne smrtnike sa starim Egipcanima. A i tadasnje bogove sa danasnjom preovladjajucom boginjom, Naukom. Kako su oni na veru primali ucenje svojih naucnika, isto tako radimo i mi danas. A sto se tice tehnologije (iliti primenjene nauke) ne bih ja bas tako nipodastavao stare Egipcane, bivalo je tamo svakakvog progresa...

Btw, i Ptolomej je bio naucnik, valjda, kad je proracunavao da se sve vrti oko tebe... pardon, Zemlje. Vekovima su mu Filipi verovali na rec a pogotovo na logiku...

Hocu da kazem, toliko su se puta naucnici ujeli za jezik da bi mi ostali trebali da sacekamo par 'iljada godina da vidimo gde ide koja prica...
little_radojica little_radojica 08:18 24.04.2014

Re: prvi komentar, drugi put ;)

jkt2010
Filip2412
sa staroegipatskim svestenicima uporedjujes nauku

Hocu da kazem, toliko su se puta naucnici ujeli za jezik da bi mi ostali trebali da sacekamo par 'iljada godina da vidimo gde ide koja prica...


У томе је основна разлика, што наука није затворена за приспитивање саме себе, јер је тренутно становиште о нечему само "најбоља претпоставка" с обзиром на постојећа знања. Дочим свештеници инсистирају да је прва претпоставка истовремено и једина могућа истина. А имали смо прилике да се досад уверимо милион пута колико греше. Научници се зато не могу ујести за језик, јер и доказ да су се њихове претпоставке испоставиле погрешним је корак у правом смеру. Тако да за пар хиљада година једна прича ће бити макар за длаку ближе истини, док ће друга прича остати једнако погрешна. Но, и то би питање било ирелевантно за људски род да нам се не намећу моралне норме у складу са једном од њих...
И још нешто, "ми остали" не би требали да чекамо пар хиљада година да нам се истина сервира на сребрном послужавнику, него би требали мало и да се помучимо у тој кухињи да разумемо о чему сви ти научници и свештеници причају. Онда би и сами могли да видимо куда која прича иде, а за пар хиљада година би нам остало само да видимо докле је која прича стигла.
loader loader 15:00 21.04.2014

Posmatrač je u oku istine

Jer samo posmatranje je čin uzvišen.
Uglavnom, ljudi i ne posmatraju, već samo prepoznaju obrise unapred datih pojmova.


Dakle,
ako sledimo ono što je o postanju sveta napisano,
prvo je postojala istina, iz koje je proizašao i posmatrač,
posmatranjem uvidevši da je istina njegov roditelj,
a zatim uvidevši i to da je sam pojam redosleda u "nastanku" stvari
možda i sasvim suvišan

vera.nolan2 vera.nolan2 18:37 21.04.2014

A Posmatrani posmatrač

jel može i tako?Jesmo li svi pomalo Šredingerova mačka?

i istina u oku posmatrača. Dočim, onu poznatu rusku izreku, “Laže kao očevidac”,


Prva asocijacija ,na samom kraju,ovog zaista lepog proznog teksta,na Kurosavu i "Rašomon"...Prava rašomonijada i po pitanju društvene i fizičke stvarnosti..Stvarnost i- ili iluzija?!
Na svu sreću,zakoni klasične fizike,daju egzaktnu tačnost u svakoj situaciji našeg svakodnevnog iskustva.
Čudesa kvantne fizike i moguća teoretska objašnjenja ,više govore o trenutno dostignutoj saznajnoj granici moći čoveka...ali saznajni UM stalno pomera te granice...
Mičio Kaku, svojim znanjem,predviđa čudesne, SF primene nauke u svakodnevnom životu već u narednim decenijama....
..a kako je Istina u oku posmatrača,princip koji zasigurno važi na društveno političko istoriskom planu,evo šta kaže ,genijalni fizičar-
O politici:
Problem je u tome što je politika igra nulte sume, što znači da se političari spore oko toga kako da smanje kolač tako što će drugačije rasporediti parčiće. Ja mislim da je to destruktivno. Umesto toga bi trebalo da napravimo veći kolač, tj. da finansiramo nauku koja je izvor našeg sveukupnog napretka. Nauka nije igra nulte sume.”
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:23 21.04.2014

Re: A Posmatrani posmatrač

Naučnicima, posebno kvantnim fizičarima, ponekad dosadi da čekaju da ih oni iz sveta politike finansiraju, pa u dokolici skoknu do Las Vegasa ili Volstrita. I, naravno, tamo naprave dar-mar: Kvantni udar na Volstrit.
loader loader 21:33 21.04.2014

Re: A Posmatrani posmatrač

Prva asocijacija ,na samom kraju,ovog zaista lepog proznog teksta,na Kurosavu

Куросава је ... машина за производњу лепоте,
а лепота је ехо бога самога,
а он, пак, наш најближи другар...
Ето како се те ствари преплићу нежно и шапућу истину и онда кад нисмо мислили да бисмо је могли чути :)
Čudesa kvantne fizike i moguća teoretska objašnjenja ,više govore o trenutno dostignutoj saznajnoj granici moći čoveka..

... једна од најважнијих ствари које су вечерас овде речене
vera.nolan2 vera.nolan2 09:46 22.04.2014

Re: A Posmatrani posmatrač

Куросава је ... машина за производњу лепоте,
а лепота је ехо бога самога,
а он, пак, наш најближи другар...
Ето како се те ствари преплићу нежно и шапућу истину и...


A loader,ovim rečenim ,ti si moja inspiracija !!!
:lepota će spasti individuu,kad posrće,kad ne zna,kad sumnja...kad gubi tlo pod nogama i koordinate u glavi...kad traga -do krajnje konsekvence,s onu stranu...
...u susretu sa kvantnim svetom,čovek se susreće sa nepojamnim,nedostižnim,nesaznajnim...sa krajnjim pitanjima čoveka i smisla:Ko smo,odakle smo i kuda,zajedno sa Univerzumom,idemo...

Evo tri tražitelja:Stalker,naučnik i Pisac..ka ZONI,krajnjoj instanci postojećeg,datog...ljudski cilj i svrha se samo naziru...kao mogućnost nadilaženja ograničenog ljudskog...uvodi jednu nadu višeg reda...



Možda je odgovor tamo ,u još ne otkrivenim sinapsama neokorteksa...
Čovek je nesavršeno biće-čije ostvarenje tek predstoji...
vera.nolan2 vera.nolan2 10:38 22.04.2014

Re: A Posmatrani posmatrač

Vojislav Stojković
Naučnicima, posebno kvantnim fizičarima, ponekad dosadi da čekaju da ih oni iz sveta politike finansiraju, pa u dokolici skoknu do Las Vegasa ili Volstrita. I, naravno, tamo naprave dar-mar: Kvantni udar na Volstrit.


...., s blistavim umovima i supermoćnim računarima. Zadivljujuće!
-delić iz članka,

već sam pominjala slično,amoralno ponašanje "moći"-kod jarila u zadnjem blogu i na jednom blogu :Singerov-RAZGOVOR SA Florans Noavil
Bog je mudar, ali bez milosti i čovjek mu se suprostavlja dobrotom...(uvek stavljam,ono-i lepotom!):

U jednom eseju (Završila sam visoku ekonomsku školu i izvinjavam se zbog toga) Noavil objašnjava da je vrijeme da se reformiše obrazovanje moćnih. Ona se pita da li te visoke škole proizvode ubice, jer u njima jedina filozofija koja vlada jeste „greed is good“ (gramzivost je dobra) ili „napravi što više profita, a za ostalo ne brini“.

Te škole toliko cijenjene, formiraju asove menadžmenta i finansija, ali kojima se nikada nije nametnulo pitanje morala, vrijednosti ili etike. I ona se pita kako da se regulišu problemi finansija kada velike škole po svijetu proizvode „deranžirane“ (razuzdane-nekontrolisane) elite? Njena zasluga je što je pokrenula debatu.

http://www.vijesti.me/kultura/bog-je-mudar-ali-bez-milosti-covjek-mu-se-suprostavlja-dobrotom-clanak-131344

...luciferska ,demijurška dimenzija UMA,dvostruka strana ljudske prirode,"Tamna strana meseca"-divni eseji na tu temu
anfieldroad anfieldroad 15:04 22.04.2014

Re: A Posmatrani posmatrač

U jednom eseju (Završila sam visoku ekonomsku školu i izvinjavam se zbog toga) Noavil objašnjava da je vrijeme da se reformiše obrazovanje moćnih. Ona se pita da li te visoke škole proizvode ubice, jer u njima jedina filozofija koja vlada jeste „greed is good“ (gramzivost je dobra) ili „napravi što više profita, a za ostalo ne brini“.



Mali trol, unapred se izvinjavam!
Da li se, (kao ekonomista) secate genijalne knjige Parkinsonov zakon ? Kao potpuni duduk za ekonomiju, bio sam fasciniran procitavsi tako duhovitu knjigu o necemu tako booooring, kao sto je administracija, funkcionisanje preduzeca itd. Istina, knjiga je izasla pre 30 godina, mozda i vise...i ne znam da li je kasnije bilo reizdanja. Ako nije, uveren sam da bi i danas bila aktuelna i zanimljiva za izdavace!
P.S. Mozda se u srpsko-engleskoj, istinskoj verziji kaze borrrrrrrring
loader loader 19:51 22.04.2014

Re: A Posmatrani posmatrač

vera.nolan2
Куросава је ... машина за производњу лепоте,
а лепота је ехо бога самога,
а он, пак, наш најближи другар...
Ето како се те ствари преплићу нежно и шапућу истину и...


A loader,ovim rečenim ,ti si moja inspiracija !!!
:lepota će spasti individuu,kad posrće,kad ne zna,kad sumnja...kad gubi tlo pod nogama i koordinate u glavi...kad traga -do krajnje konsekvence,s onu stranu...
...u susretu sa kvantnim svetom,čovek se susreće sa nepojamnim,nedostižnim,nesaznajnim...sa krajnjim pitanjima čoveka i smisla:Ko smo,odakle smo i kuda,zajedno sa Univerzumom,idemo...

Evo tri tražitelja:Stalker,naučnik i Pisac..ka ZONI,krajnjoj instanci postojećeg,datog...ljudski cilj i svrha se samo naziru...kao mogućnost nadilaženja ograničenog ljudskog...uvodi jednu nadu višeg reda...



Možda je odgovor tamo ,u još ne otkrivenim sinapsama neokorteksa...
Čovek je nesavršeno biće-čije ostvarenje tek predstoji...

Ovo, bre ... ... kao da sam ja hteo da napišem.. pa mi stao mozak... ali neko drugi se restartovao kroz mene i produžio mi misao u svom komentaru ...


vera.nolan2 vera.nolan2 08:19 23.04.2014

Re: A Posmatrani posmatrač

, unapred se izvinjavam!Da li se, (kao ekonomista) secate genijalne knjige Parkinsonov zakon ?


anfieldroad,ja se izvinjavam,ja sam sa PMFa,shodno svojoj ljubavi prema fundamentalnim naukama.Ekonomista je, F.Noavil-razočarana svojom strukom ekonomiste,postala pisac i književni kritičar,a za biografiju Singera dobila književnu nagradu!
Parkinsonov zakon kao aforizam,svodi ekonomiju na jednostavne istine.(podseća na Zenonove aporije,paradokse)Lepo bi bilo i smejati se samo ekonomskim zavrzlamama;mislim da se ekonomija namerno mistififikuje,e da bi se prikrile manipulacije i o tome elita zna "kako stvari stoje i zašto".
Evo Džon Perkins je izdao "Ispovest ekonomskog ubice"....ovde bi onomatopeja bila brrrrr....auu...
vera.nolan2 vera.nolan2 08:39 23.04.2014

Re: A Posmatrani posmatrač

а лепота је ехо бога самога,


Ovo, bre ... ... kao da sam ja hteo da napišem..


..a ja se postideh, neprimereno je možda,pomislih za druge ,ko još voli i Kurosavi i Tarkovskog tek,a Stalkera !!!posebno..Baš mi drago,Stalker -baš leži kao misaono-estetski doživljaj uz temu kvantne fizike,zar ne...
loader loader 07:21 24.04.2014

Re: A Posmatrani posmatrač

vera.nolan2
а лепота је ехо бога самога,


Ovo, bre ... ... kao da sam ja hteo da napišem..


..a ja se postideh, neprimereno je možda,pomislih za druge ,ko još voli i Kurosavi i Tarkovskog tek,a Stalkera !!!posebno..Baš mi drago,Stalker -baš leži kao misaono-estetski doživljaj uz temu kvantne fizike,zar ne...

Tu smo negde .. ...
Nego, mislim se nešto,
svaka od takavih postavki lepote
- a tu spada i Stalker -
iznad kvantne fizike.

omega68 omega68 15:32 21.04.2014

Šta je bilo posle...

“Na početku beše reč”.

Jezik je i sa zemlje (z) i sa neba ( ik ) : je z ik. I jezik i Srbi su i sa zemlje i sa neba.
Jezikom je zadato on što se njime i kako se njime može misliti.Sav je od znakova i od simbola.
Reč je znak i simbol i iskaz Boga Istinitoga, ona je, kao i sam Bog -TAJ reč, muški oplodni princip koji se spušta na Zemlju i u nas da nas ovaploti u vremenima i prostorima,da poteče – jer RE/Č i RE/KA imaju isti izvor,isti koren,isti simbolizam … Kao i voda VODIće nas uviru u Jedno, u večno kretanje i vraćanje na početke.A naši srborasjanski počeci i preci su JEDNO…I reč i reka su tekli,granali se,primali nas na svoje plodne obale i u svoje plodne vode i davali nam AROjansku / arijansku snagu identiteta…

Reč je radi istine, istina je radi kretanja, kretanje je radi spajanja, spajanje je radi Roda i nastavljanja istine i kretanja .Istina je stina i tin ( zid ) od koga se odbijaju sve laži o nama, o našoj slavnoj prošlosti i širenju na sve strane zemnoga šara.Reč je radi Stvaranja koje je osnovni Božji princip.Stvaranje donosi ispunjenje praznine – Smisao.
Grafizam , slikovnost srbskog slova R ( азбуковицом Р ) jeste prikaz kretanja Sunca ka zenitu, stoga u našem jeziku slovo i reč R jeste simbol i iskaz KRETANJA.To kretanje nije obično,to kretanje je božansko,spiralno,a iz njega proishode sva ostala zemaljska kretanja.Srbski seljak i stočar goni stoku izvikom i uzvikom : RRRRRRRRR

…I neprijatelj se u borbi goni istim uzvikom : urrrrrra…UR- RA odjekuje i Crvenim trgom u Moskvi, prevedeno na savremeniji, razumljiviji jezik to znači : SUNCE ( Ra ) je naš Gospodar  ( ur ).Gospodar naš je Sunce - Ur Ra..

RA je srbski bog sunca u starom Misiru – antičkom Egiptu i u svim srboraškim zemljama diljem Evrope, Afrike i Azije. RA je i staro ime reke Volge.RA je izlazeće sunce,JARKO sunce,JARILO, Jara, Jar, Ar, RA, Jares ili Ares u antičkoj srbo/grčkoj , Mares ili Mars u antičkom srboRimu u funkciji ratnog boga.U Trojedinstvu on je plodnotvorni, čuvotvorni i ratno odbrambeni. Jaroslav je Jar svetli,slava Suncu,slava bogu Jaru...Jaroslav je i Jar slavni,nebeski ( h jar )...jar je H ar,u Indiji Hara Krišna...
Srborasjani su pravoslavci,a PRAVOSLAVLJE znači BOŽJA ČISTOTA, istinska pravda, svetlo Božije, belina, svetlina... PRAVOSLAVLJE je starije od Hrista.
US, Usil je srborašanski,etrurski, et-RUSKI bog Sunca.Us je u značenju goreti, žariti, učeno/plodno slovi

Nastaviće se...
docsumann docsumann 15:37 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

i bi svjetlost, ustvari, znači - i bi svijesnost - svijet je praktično postao onda kada je osmotren od strane svjesnog bića.

bez svijesti u sebi, ili oko sebe, svemir je mrtav ... nepostojeći.

sad, možemo govoriti o svekosmičkoj svijesti, laplasovom super biću, ili pak o ovoj našoj čovječjoj svijesti. to je već druga i opširna tema.
omega68 omega68 15:44 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

...nastavlja se
docsumann
i bi svjetlost, ustvari, znači - i bi svijesnost - svijet je praktično postao onda kada je osmotren od strane svjesnog bića.

Veliki Tesla je sanjao i nameravao da osvetli Sibir. Ipak, oni Drugi nisu žalili ni vremena ni sredstava da ga odvedu da prvo osvetli Ameriku.Nešto kasnije, jednom prilikom, u trenutku, osvetlio je i Sibir..U poznatom intervjuu iz 1899 godine Tesla kaže : „...Srbi su Posredničko pleme medju nаrodimа, trgovci sunčаnom energijom nа Zemlji. Robа im dаnаs slаbo ide, pа su se zаbrinuli. Lepotа i miris ruže mogu se uzimаti kаo lek, а sunčevi zrаci kаo hrаnа”.

Znao je veliki Tesla da Sunce je naša iskonska hrana,naš Bog,naš zajednički praotac, da nam je ono dalo suimensku odrednicu jednog istog naroda : SRB i RUS, da nas je odredilo cikličnim kretanjem,u njegovom smo krugu, njegovom KOLU, kolovrtu… U slavu njega, u slavu njegovu igramo Kolo ili Horo ( to je sunčev krug ), spremamo mu Kolač, kolonimo se, koledamo se, kolendarimo se, od kolena smo istog, belimo svoj obraz…

Kod Srborasjana su Bog i Sunce iskonski simboli ritma (Aro ), simboli i znaci plodnosti, umnosti, pravde; ko živi u tom ritmu ( Aro,Arja ) taj je u fizičkoj i duhovnoj ravnoteži,duša je spojena Bogom/ umom ( bogoumno ) i ljudskim srcem; ljudi pronalaze svoj sklad i ravnotežu izmedju srca i uma,izmedji neba i zemlje…Bog je sazdao svet da bude u ravnoteži ,a srborasjani su tu da to dušom,srcem i umom čuvaju…Oni koji su pokretani i držani Bogom i njegovim zakonima su SLOBODNI ljudi…stoga i SRB i RUS kao sinonimi označavaju i SLOBODNE LJUDE,one koji se ne daju tako lako pokoriti. Višemilenijumska borba njihova za očuvanje slobode to pokazuje,oni su vučari, varjagi, valkari, balkari, balkiris…Njima rukovodi vrhovni delilac pravde,onaj koji usaglašava i dovodi u stanje ravnoteže Jav i Nav  - Bog Pravde,zato mu i pevamo kroz himnu : Bože Pravde…

Sunce je SURja u jeziku beloputih ljudi u pradavnoj Indiji .Taj jezik se zvao devanagari,danas je poznat kao sanskrtam – dovršen,celovit…Sunce,SUR-ja čitano unatrag daje RUS ja…
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:47 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

i bi svjetlost,


kao student imao sam majicu na kojoj je pisalo

AND THE GOD SAID:



docsumann docsumann 16:12 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

Srbski seljak i stočar goni stoku izvikom i uzvikom : RRRRRRRRR


omega68 omega68 16:24 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

mora da je bila ljubav?

SRB, Rus i Sloven su jedno i isto.Sloven , u najizvornijem značenju, je onaj koji slovi belinom,čistotom proisteklom pre svega iz čistote rase. Na iberskom ili hebrejskom jeziku reč „loven“ je pozajmljenica, srbizam u značenju – beo, čist.U hibridnom jeziku iz petnaestog veka,koji danas poznajemo kao engleski, srbizam LOVE ili njihovo izgovorno „lav“ je LJUBAV,ona čista i od Boga data.
blue rider blue rider 16:40 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

Au omega na cemu si, nekoj kiselini? Mislim da pisac bloga trenutno rida...
docsumann docsumann 16:49 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

blue rider
Au omega na cemu si, nekoj kiselini?


baš je prije neki dan (19.04.) bila godišnjica čuvenog "Bicycle Day" (kakav odgovarajući smajli)
blogovatelj blogovatelj 16:55 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

baš je prije neki dan (19.04.) bila godišnjica čuvenog "Bicycle Day"


April 20
National get high day.
The day we all go out, get high, and dance around in our underwear!
blogovatelj blogovatelj 17:00 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

AND THE GOD SAID:




Maksvel voskrese.
Vaistinu voskrese.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:55 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

vrabac_u_steni
i bi svjetlost,


kao student imao sam majicu na kojoj je pisalo

AND THE GOD SAID:





Ih, lako je ovo u vakuumu, bez igde ičega.

Ne bih da grizem ruku koja me hrani, ali Maksvelove jednačine, slično kao i Njutnov zakon gravitacije, ne rade baš najbolje na mikroskopskim skalama. A bogami ni na makroskopskim, kad se petlja sa velikim dimenzijama i brzinama. Nego moraju da se budže, uz pomoć kvantne mehanike sa jedne strane, i teorije relativnosti (specijalne) sa druge. Al'to baš i ne bi stalo na majicu .

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:05 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

srdjan.pajic

Ne bih da grizem ruku koja me hrani, ali Maksvelove jednačine, slično kao i Njutnov zakon gravitacije, ne rade baš najbolje na mikroskopskim skalama. A bogami ni na makroskopskim, kad se petlja sa velikim dimenzijama i brzinama. Nego moraju da se budže, uz pomoć kvantne mehanike sa jedne strane, i teorije relativnosti (specijalne) sa druge. Al'to baš i ne bi stalo na majicu .



Ti će mi kažeš?
Gulio ja na četvrtoj godini Klajn-Gordonovu jednačinu, Fejnamanove dijagrame itd.

Nego, ovako uzgred, ova diskusija me sve više podseća na ovu stvar



alselone alselone 18:12 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

Grafizam , slikovnost srbskog slova R ( азбуковицом Р ) jeste prikaz kretanja Sunca ka zenitu, stoga u našem jeziku slovo i reč R jeste simbol i iskaz KRETANJA.To kretanje nije obično,to kretanje je božansko,spiralno,a iz njega proishode sva ostala zemaljska kretanja.Srbski seljak i stočar goni stoku izvikom i uzvikom : RRRRRRRRR

…I neprijatelj se u borbi goni istim uzvikom : urrrrrra…UR- RA odjekuje i Crvenim trgom u Moskvi, prevedeno na savremeniji, razumljiviji jezik to znači : SUNCE ( Ra ) je naš Gospodar  ( ur ).Gospodar naš je Sunce - Ur Ra..


Omega, razbijas ko djus-votka maloletnice. Ovo je apsolutna dominacija.

Gospodar vremena.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:26 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

Gulio ja na četvrtoj godini Klajn-Gordonovu jednačinu, Fejnamanove dijagrame itd.


Kakva nebeska koincidencija, evo ja baš čitam Lectures on Physics, pomenutog gospodina Feynman-a. Kupio detetu, da uči kad poraste, al' reko', neće ni meni da škodi da osvežim znanje.

Nego, imali mi profu na postdiplomskim, koji je predavao jednu od tih primenjenih elektromagnetika. I onda je izvodio neki besan dokaz, ne sećam se tačno, da li reciprociteta, ili ekvivalencije. I sad stoji onako pred tablom, jednačina mu se razvukla od ivice to ivice, da sme flomasterom i po zidu bi pisao. I krene da precrtava kojekakve članove koji su nula zbog ovog, ili onog, i na kraju mu ostane jedan, neki od onih mnogobrojnih E x H flukseva kroz zamišljenu površ oko domena, koja teži beskonačnosti. I onda kaže, ok, ovo je nula, ako pretpostavimo da je Bog, kada je stvarao Univerzum, isti oklopio PEC-om (savršenim električnim provodnikom). Onda se okrene, i kaže, a ako uzmete čas 5940 idućeg semestra, onda ćete videti da ovo važi i ako Boga nema.


blogovatelj blogovatelj 19:31 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

neki od onih mnogobrojnih E x H flukseva kroz zamišljenu površ oko domena, koja teži beskonačnosti. I onda kaže, ok, ovo je nula, ako pretpostavimo da je Bog, kada je stvarao Univerzum, isti oklopio PEC-om (savršenim električnim provodnikom). Onda se okrene, i kaže, a ako uzmete čas 5940 idućeg semestra, onda ćete videti da ovo važi i ako Boga nema.


И после кажу да од учења не мож' се полуди?!
gavrilo gavrilo 20:04 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

omega68
“Na početku beše reč”.

Jezik je i sa zemlje (z) i sa neba ( ik ) : je z ik. I jezik i Srbi su i sa zemlje i sa neba.
Jezikom je zadato on što se njime i kako se njime može misliti.Sav je od znakova i od simbola.
Reč je znak i simbol i iskaz Boga Istinitoga, ona je, kao i sam Bog -TAJ reč, muški oplodni princip koji se spušta na Zemlju i u nas da nas ovaploti u vremenima i prostorima,da poteče – jer RE/Č i RE/KA ....
Srborasjani su pravoslavci,a PRAVOSLAVLJE znači BOŽJA ČISTOTA, istinska pravda, svetlo Božije, belina, svetlina... PRAVOSLAVLJE je starije od Hrista.
US, Usil je srborašanski,etrurski, et-RUSKI bog Sunca.Us je u značenju goreti, žariti, učeno/plodno slovi


Srba na nasoj planeti im oko 10 miliona
zvezda samo u nasoj galaksiji 200 miijardi
a gde su planete oko zvezda
a gde je ostalih 200 milijardi galaksija

Po mojim proracunima i analizama Srba u celom Univerzumu bi moglo biti oko 200 miliona biliona triliona

Univerzum se sada sabija da bi se Srbi celog Univerzuma ponovo sastali na Bang Saboru gde ce izazvati novi prasak.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:08 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

gavrilo

Po mojim proracunima i analizama Srba u celom Univerzumu bi moglo biti oko 200 miliona biliona triliona

A šta kažu proračuni za komšije nam Hrvate? Nisu nas valjda, nedaobog, brojčano nadmašili?
mariopan mariopan 20:10 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

gavrilo
Srba na nasoj planeti im oko 10 miliona
zvezda samo u nasoj galaksiji 200 miijardi
a gde su planete oko zvezda
a gde je ostalih 200 milijardi galaksija

Al nas ima !!

Sad ono "nas i Rusa dvesta miliona - pada u vodu?
gavrilo gavrilo 20:38 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

Vojislav Stojković
gavrilo

Po mojim proracunima i analizama Srba u celom Univerzumu bi moglo biti oko 200 miliona biliona triliona

A šta kažu proračuni za komšije nam Hrvate? Nisu nas valjda, nedaobog, brojčano nadmašili?


ima jedna teorija o ciscenju Univerzuma kroz cikluse

(za svaki slucaj moram napisati da je ovo sala )
----
nego kad sam vec tu da podelim jos jedan moj san, pitanje

zasto se nauka ne baci na razumevanje cestice nosioca gravitacione sile.
Sve je u toj cestici.Ako covek ikada bude mogao u bilo kom svom obliku otici van ove galaksije za to ce biti zasluzna ta cestica.
Neki tvrde da ta cestica ima masu.Super ako je tako, to ce olaksati sve.
Cak i da nema masu taj graviton je i dalje trenutni prenosnik celog Univerzuma.
Mozda ce neka grana ove nase civilizacije sa neke druge planete otici van galaksije putem gravitacione sile u nekom nama danas neverovatnom obliku.
I naravno pre toga neophodno je razumeti sta je covek uopste.
dr.wagner dr.wagner 20:48 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

.... večer

omega68
“Na početku beše reč”.

Jezik je i sa zemlje (z) i sa neba ( ik ) : je z ik. I jezik i Srbi su i sa zemlje i sa neba.


docsumann

i bi svjetlost, ustvari, znači - i bi svijesnost - svijet je praktično postao onda kada je osmotren od strane svjesnog bića.


-I tako ... Srbi su izgovorili prvu riječ ...

-A u nastavku "teorije postanka" ... popeli su se na neko brdo i pogledali oko sebe ...
... i tako nastade svijet ...

-Nemam ja ništa protiv ove teorije ... ionako sam oduvijek sumnjao u Bibliju ...

.... samo mi žao što nema nas



Wagner





vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:24 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...


Srbi su Posredničko pleme medju nаrodimа, trgovci sunčаnom energijom nа Zemlji.


Srbi konačno počinju da pokazuju svoju pravu prirodu i potvrđuju Tesline teorije:

Sijala sam u kadi!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:41 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

dr.wagner

-Nemam ja ništa protiv ove teorije ... ionako sam oduvijek sumnjao u Bibliju ...

.... samo mi žao što nema nas
Wagner


Kako nema? Prvo su nastali Srbi, onda vi Hrvati, pa amebe:

charlie charlie 22:41 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

srdjan.pajic
vrabac_u_steni
i bi svjetlost,


kao student imao sam majicu na kojoj je pisalo

AND THE GOD SAID:





Ih, lako je ovo u vakuumu, bez igde ičega.

Ne bih da grizem ruku koja me hrani, ali Maksvelove jednačine, slično kao i Njutnov zakon gravitacije, ne rade baš najbolje na mikroskopskim skalama. A bogami ni na makroskopskim, kad se petlja sa velikim dimenzijama i brzinama. Nego moraju da se budže, uz pomoć kvantne mehanike sa jedne strane, i teorije relativnosti (specijalne) sa druge. Al'to baš i ne bi stalo na majicu .


Збуџи да стане на мајицу !
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:16 21.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

charlie

Збуџи да стане на мајицу !


Ma nije to problem, čak je i kraće, u kvantnoj elektrodinamici uz primenu Lorencovog gejdža te četiri jednačine postaju ovo:



samo tu ne prestaju svi problemi
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:15 22.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

vrabac_u_steni
charlie

Збуџи да стане на мајицу !


Ma nije to problem, čak je i kraće, u kvantnoj elektrodinamici uz primenu Lorencovog gejdža te četiri jednačine postaju ovo:



samo tu ne prestaju svi problemi


Tjah, potencijali su za slabiće.

I u klasičnoj elektromagnetici moš da zbudžiš ove 4 MJ u jednu, talasnu jednačinu, sa tim istim Lorencovim gejdžom, barem u vakuumu ili homogenoj sredini. Ili u dve, ako više voliš potencijale. Al puj, pike, ne važi, moraš nekako čoveku da kažeš i kako da to raspakuje nazad u ono što moš se izmeri, dakle ova električna i magnetna polja, i štatijaznam, struje, naelektrisanja u Maksvelovim jednačinama. Tako da brzo predješ i na ledjnu stranu majice. Al', nema veze, lepo je da si se setio.

Nego, da se zaustavimo ovde, pokazaće nam vrata od bloga.
vera.nolan2 vera.nolan2 11:18 22.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

Mozda ce neka grana ove nase civilizacije sa neke druge planete otici van galaksije putem gravitacione sile u nekom nama danas neverovatnom obliku.
I naravno pre toga neophodno je razumeti sta je covek uopste.


Moj prof Evolucije, voleo je da citira Ciolkovskog:"dete se rodi i bude u kolevci iz koje mora izaći! ;tako je planeta Zemlja kolevka koju čovek mora napustiti"-te dodaje, "ako ne napusti Zemlju ,onda će kao vrsta nestati,kao i mnoge druge vrste koje se nisu prilagodile datosti
mirelarado mirelarado 13:22 22.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

blogovatelj
neki od onih mnogobrojnih E x H flukseva kroz zamišljenu površ oko domena, koja teži beskonačnosti. I onda kaže, ok, ovo je nula, ako pretpostavimo da je Bog, kada je stvarao Univerzum, isti oklopio PEC-om (savršenim električnim provodnikom). Onda se okrene, i kaže, a ako uzmete čas 5940 idućeg semestra, onda ćete videti da ovo važi i ako Boga nema.


И после кажу да од учења не мож' се полуди?!



omega68 omega68 14:53 22.04.2014

Re: Šta je bilo posle...

nastavak

,,Srbin, koji živi u Irskoj, vrlo opširno na više stranica ukazuje na sličnost izmedju Srba i Kelta, ali obuhvata i druge delove istorije, kao i neke interesantne stvari, poput ove:
Pre nego što je bilo dovoljno reči i gramatike, da se objasni veza izmedju imena i životinja, prvi nazivi za njih su bili onomatopejski. Sledeći prilog pokazuje koliko su stara srbska imena za životinje, ali istovremeno mnogo govori i o starosti srbskog jezika u celini...
Zvukovi (glasanje) i nazivi zivotinja:
lav (lion) lions used to live in Europe in distant past.
Lav - lavovi su u dalekoj proslosti ziveli i u Evropi
the sound is laaaow - zvuk je laaaow
https://www.youtube.com/watch?v=_22gJ5kB31k
https://www.youtube.com/watch?v=UGnEgAVAVIk
vuk, volk, voulk, olk, oulk
the sound is wouuuuulk - zvuk je vouuuulk
http://www.youtube.com/watch?v=b9xhOQ26QYI
ris (lynx)
the sound is rissss - zvuk je rissss
http://www.youtube.com/watch?v=GbhkXg9iFYA
http://www.youtube.com/watch?v=U8eBrv_JKuk
vepar (wild boar)
the sound is veeee - zvuk je veee
http://www.youtube.com/watch?v=jniH3HfDo7Q
svinja
the sound is sviiiii - zvuk je sviiii 
http://www.youtube.com/watch?v=og5rKt9VYX0
guda (grunting, groktanje)
the sound is goud, goud - zvuk je goud, goud
http://www.youtube.com/watch?v=4P5FxuwGlzo
elk, elen, jelen
the sound is eeelk - zvuk je eeelk
http://www.youtube.com/watch?v=97ORGksHhKw
http://www.youtube.com/watch?v=tOEj4xVKN38
how people imitate elks 
kako ljudi imitiraju jelene
http://www.youtube.com/watch?v=uN9Rr8uM5Q4
kuna (marten)
sounds like koun, kuun - zvuci kao koun, kuun
http://www.youtube.com/watch?v=pACaNzQXn4o
https://www.youtube.com/watch?v=kW2b-npfHuQ
http://sounds.bl.uk/Environment/Brit...01419-0300V0#_
lasica (weasel)
sounds like lasiiica - zvuci kao lasiiica
http://sounds.bl.uk/Environment/Brit...0001377-1400V0
http://www.youtube.com/watch?v=On_lQ5k8eO8
Lija, Lisica (fox)
sounds like liaaaa - zvuci kao liaaaa
http://www.youtube.com/watch?v=J6NuhlibHsM
jazavac pronounced iazavac (badger)
sounds like iazavava - zvuk je kao iazavava
http://www.youtube.com/watch?v=xwrG_HdH2oY
jež (hedgehog)
sounds like jeezhjezh - zvuci kao jeezhjezh
https://www.youtube.com/watch?v=6w1tIGzOPvo
https://www.youtube.com/watch?v=k7VtFnJe-K0
zmija, smija (snake) 
the ssssss sound comes from the slithereing sound a snake makes in the undergrowth and from the hissing sound an angry snake makes to scare the enemy off
Zvuk sssss dolazi od gmizuce zmije iz siblja, a sistavi zvuk zmija pravi 
Kada hoce da preplasi neprijatelja
http://www.youtube.com/watch?v=imR80hOKAJo
http://www.youtube.com/watch?v=aQY0b_G_CrI
žaba pronounced zhaba (frog)
sounds like zhabababab - zvuci kao zhababab
https://www.youtube.com/watch?v=2gn3wFrLxqw''
jinks jinks 17:48 21.04.2014

...

A možda je jedna od osnovnih svrha živog sveta upravo ta da svedoči, svaka jedinka iz svog posmatračkog ugla, u prilog što istinitijeg prikaza sveta oko sebe.

Što bi fizičari rekli, kao sonde u svetu definisanom kvantno-mehaničkim jednačinama, A kako bi kvatni-mehaničari još dodali, prilikom tumačenja svakog merenja treba uzeti u obzir i karakteristike merne sonde, koje se odražavaju na merenje :)

p.s.

Jedino što su neke jedinke izgleda pomislile da bi mogle da, umesto da svedoče u prilog što istinitije slike sveta, posvedoče što je više moguće u svoju ličnu korist :)
blue92 blue92 18:42 21.04.2014

contradictory versions of the same

.........................................incident

Черевићан Черевићан 18:47 21.04.2014

не сумњам

кад би знали ко смо одакле смо
'вамо стигли, ко нам Творац био,
сва дрчења наша у воду би пала
а живот би људски смис'о изгубио
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:38 21.04.2014

Re: не сумњам

A ja mislio, g. Čerevićan, da ste Vi iz Čerevića.
Jukie Jukie 19:13 21.04.2014

38

fizika fizika fizika
Skrol skrol skrol
Hansel Hansel 20:33 21.04.2014

Re: 38



Ђуки, без физике не би било ни биологије!
Jukie Jukie 22:14 21.04.2014

Re: 38

Hansel
Ђуки, без физике не би било ни биологије!

Da ali fizika je čarobnjačka magija a biologija je veštičja magija
(opet T.Pračet)
milojep milojep 19:54 21.04.2014

Iskon

Može li meni, kao teškom laiku , neko makar malo pojasniti neke stvari o kosmosu i teoriji velikog praska? Naime, u poslednje vreme više puta sam čuo priču o pozadinskom zračenju iako je ta priča stara skoro pola veka. Nigde nisam naišao na informaciju a gde je tačka u prostoru gde se odigrao sam veliki prasak? Gde je sada?
Nešto mi se čini da ako se svemir širi onda bi oko te tačke imali širenje jedne velike praznine? Vidi li se ta praznina sada? Ili se možda posle samog praska deo materije zadržao/kolabirao u tom 'centru' i vratio u singularitet kao neka iskonska crna rupa? Verovatno dosta lupetam ali voleo bih malo pojašnjenja!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:58 21.04.2014

Re: Iskon

Možeš da pogledaš ovde kod našeg blogokolege Milana M. Ćirkovića.
gavrilo gavrilo 06:22 22.04.2014

Re: Iskon

milojep
Može li meni, kao teškom laiku , neko makar malo pojasniti neke stvari o kosmosu i teoriji velikog praska? Naime, u poslednje vreme više puta sam čuo priču o pozadinskom zračenju iako je ta priča stara skoro pola veka. Nigde nisam naišao na informaciju a gde je tačka u prostoru gde se odigrao sam veliki prasak? Gde je sada?
Nešto mi se čini da ako se svemir širi onda bi oko te tačke imali širenje jedne velike praznine? Vidi li se ta praznina sada? Ili se možda posle samog praska deo materije zadržao/kolabirao u tom 'centru' i vratio u singularitet kao neka iskonska crna rupa? Verovatno dosta lupetam ali voleo bih malo pojašnjenja!


Mogu ja, mogu ja

A sta ako je ta tacka izvor, jedino vecno
a sam Univerzum prolazan i sva materija u njemu
mozda je Univerzum samo manifest svih cudesa izvora koji pamti i razmislja?

a sad sto se tice te praznine, za mene je ona nista
poput slikarskog platna u koje gleda maestro pre nego spusti na njega svoj prvi potez kistom
milojep milojep 18:07 22.04.2014

Re: Iskon

Vojislav Stojković
Možeš da pogledaš ovde kod našeg blogokolege Milana M. Ćirkovića.


Hmm... posle čitanja mi još manje jasno
po tekstu sledi da osnova neshvatanja odgovora na slična pitanja(odgovor na konkretno nisam našao) leži u zarobljenosti naših shvatanja u euklidskom svetu! Ali opet zar i širenje kosmosa nije dokazano na kraju krajeva jednom vrstom euklidske priče(doplerov efekat...)? A šta ako je taj crveni pomak nastao usled opet neke zakrivljenosti prostor vremena a opet usled neke antimaterije ili nečeg višedimenzionalnog ...



milojep milojep 18:18 22.04.2014

Re: Iskon

gavrilo
milojep
Može li meni, kao teškom laiku , neko makar malo pojasniti neke stvari o kosmosu i teoriji velikog praska? Naime, u poslednje vreme više puta sam čuo priču o pozadinskom zračenju iako je ta priča stara skoro pola veka. Nigde nisam naišao na informaciju a gde je tačka u prostoru gde se odigrao sam veliki prasak? Gde je sada?
Nešto mi se čini da ako se svemir širi onda bi oko te tačke imali širenje jedne velike praznine? Vidi li se ta praznina sada? Ili se možda posle samog praska deo materije zadržao/kolabirao u tom 'centru' i vratio u singularitet kao neka iskonska crna rupa? Verovatno dosta lupetam ali voleo bih malo pojašnjenja!


Mogu ja, mogu ja

A sta ako je ta tacka izvor, jedino vecno
a sam Univerzum prolazan i sva materija u njemu
mozda je Univerzum samo manifest svih cudesa izvora koji pamti i razmislja?

a sad sto se tice te praznine, za mene je ona nista
poput slikarskog platna u koje gleda maestro pre nego spusti na njega svoj prvi potez kistom





A sta ako je


upravo to pitanje je ono što većina nas postavlja! E sad' da li je za to kriv nedovoljno visok IQ ili nedovoljno poznavanje matematike ili... zaista ne znam! Ali, moje skromno mišljenje po ovom pitanju je da ,ipak, likovima poput Hokinga,Kakua,Grina... ipak fali jedna mala (ali bitna) karika u objašnjavanju i 'prizemljenju' ovih priča svim radoznalim laicima.



nim_opet nim_opet 19:52 23.04.2014

Re: Iskon

milojep
Može li meni, kao teškom laiku , neko makar malo pojasniti neke stvari o kosmosu i teoriji velikog praska? Naime, u poslednje vreme više puta sam čuo priču o pozadinskom zračenju iako je ta priča stara skoro pola veka. Nigde nisam naišao na informaciju a gde je tačka u prostoru gde se odigrao sam veliki prasak? Gde je sada?
Nešto mi se čini da ako se svemir širi onda bi oko te tačke imali širenje jedne velike praznine? Vidi li se ta praznina sada? Ili se možda posle samog praska deo materije zadržao/kolabirao u tom 'centru' i vratio u singularitet kao neka iskonska crna rupa? Verovatno dosta lupetam ali voleo bih malo pojašnjenja!


Nigde :) Nigde nije bila tacka, a to nigde nije ni sada tu - ili bolje receno, tu je sada svuda kao sto je bila i u momentu velikog praska - svemir je i tada i sada izotropan i homogen - tj. posmatrac iz bilo koje pozicije vidi istu distribuciju materije svuda unaokolo. Prekursor Big Benga nije bila tacka u prostoru - sav prostor je bio u toj tacki. Dakle, nije postojala jako gusta tacka u nekom praznom prostoru, u koji je eksplodirala/sirila se - sirenje je sirenje samog prostra. Dakle sirenje je sirenje prostora - tj. povecavanje udaljenosti izmedju svih tacaka u svemiru - ne ispunjavanje nekog praznog prostora galaksijama.
milojep milojep 22:33 23.04.2014

Re: Iskon

nim_opet
milojep
Može li meni, kao teškom laiku , neko makar malo pojasniti neke stvari o kosmosu i teoriji velikog praska? Naime, u poslednje vreme više puta sam čuo priču o pozadinskom zračenju iako je ta priča stara skoro pola veka. Nigde nisam naišao na informaciju a gde je tačka u prostoru gde se odigrao sam veliki prasak? Gde je sada?
Nešto mi se čini da ako se svemir širi onda bi oko te tačke imali širenje jedne velike praznine? Vidi li se ta praznina sada? Ili se možda posle samog praska deo materije zadržao/kolabirao u tom 'centru' i vratio u singularitet kao neka iskonska crna rupa? Verovatno dosta lupetam ali voleo bih malo pojašnjenja!


Nigde :) Nigde nije bila tacka, a to nigde nije ni sada tu - ili bolje receno, tu je sada svuda kao sto je bila i u momentu velikog praska - svemir je i tada i sada izotropan i homogen - tj. posmatrac iz bilo koje pozicije vidi istu distribuciju materije svuda unaokolo. Prekursor Big Benga nije bila tacka u prostoru - sav prostor je bio u toj tacki. Dakle, nije postojala jako gusta tacka u nekom praznom prostoru, u koji je eksplodirala/sirila se - sirenje je sirenje samog prostra. Dakle sirenje je sirenje prostora - tj. povecavanje udaljenosti izmedju svih tacaka u svemiru - ne ispunjavanje nekog praznog prostora galaksijama.


OK sav prostor je bio u jednoj tačci pa se posle proširio! Ali opet i takva tačka sažetog prostora i još koječega (materije,energije...) bi morala imati centar nakon 'praska'. Jer ako se sve tačke udaljavaju jedna od druge nekako logično sledi da se svemir širi sferno (čak se tačke na površini balona koji se naduvava navode kao primer.)
I da zaboravimo šta je bilo prilikom i neposredno posle praska, sada bi ta praznina morala postojati i rasti oko nekog 'centra'!
Mislim , ako ne bismo razmišljali na taj način, ne razumem kako uzimamo zdravo za gotovo i eksperimente sa doplerovim efektom?










Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana