Astrologija| Jubileji| Politika

Oslobađanje Beograda, drugi deo

freehand RSS / 07.10.2014. u 08:32

Ili svakom parada: jednima pederi, drugima tenkovi

Elem, seća li se neko šta to beše „Haški tribunal? Da, to je bila ona grdna stena što je Srbiju delila od Evropske unije i svetle budućnosti.  To, samo to i ništa drugo do to. Nema drugih uslova, nema dodatnih uslova, nema skrivenih uslova. Ponavljali komesari, ambasadori, predstavnici, a za njima horovi naših političara. Samo da se pošalje i osudi cela zločinačka Vlada, Generalštab, rukovodstvo policije. Još Milošević, još Karadžić, još Mladić, još Hadžić.

3, 2, 1 -  i... Trt! Ne stigosmo ni da odahnemo kad - Kosovo. 

Naravno, ružno bi bilo pomisliti da je to neka ucena i da naši prijatelji na taj način pokušavaju da pocepaju ili ponize našu zemlju. Ne, naravno. No se za svaku zemlju u toj harmoničnoj zajednici naroda i država mora znati gde su joj granice i dokle joj suverenitet seže. A Srbija, eto, ne seže dokle njen ustav kaže, niti rezolucija UN. nego dokle kaže Vašington, direktno ili preko čauša.

No čemu ovaj i ovakav uvod kad je tema sasvim drugo nešto?

parada.jpg

Pokušavajući od dvehiljdadite -  a neki veruju da je i Milošević pre toga u više navrata petljao da nešto uradi u tom smislu uključujući i priključenje  NATO – da se priključi evropskoj zajednici naroda birajući na taj način stranu i svoju budućnost Srbija je dala sve što je od nje traženo. Nekad sporije kad brže nije moglo, nekad nevoljno kad su zahtevi bili grubi i ponižavajući. Ali čak ni za Koštuničina vakta smer kretanja nije menjan. I vazda su tu šargo repe i šargo laže titrale pred očima.  A kad vlasti u Srbiji nisu bile dovoljno kooperativne i brze radilo se na njihovoj zameni i ubrzavanju.

U međuvremenu se pojavio Vladimir Putin, a Rusija prestala da bude pijani blatnjavi gorostas koji se tetura služeći za podsmeh i čerupanje. Ponovo je postala globalna sila a u Srbiji investitor i pomagač.  Nekima nada i uzdanica, nekima dobrodošla alternativa. Pa se Srbija držala četiri stuba a sedela na dve stolice.

I onda se desila Ukrajina. Na stranu različita viđenja uzroka i događaja, ali su posledice, globalne i po Srbiju i njenu poziciju evidentne:  politički fokus sada je na Kijevu i Donjecku. Ali su i tokovi finansija i pomoći usmreni na istu stranu, I niko više u Evropi nema vremena da se posvećeno bavi Srbijom sem da naredi i to naređenje potkrepi ćuškom.

Srbiji sa druge strane, potpuno zaglibljenoj u blatište strašnog diletantizma njene vlasti i demagogije kao njenog jedinog oružja, očajnički trebaju investicije i pomoć da makar nos iznad gliba ekonomskog i političkog bankrota održi. Energetska zavisnost od Rusije i projekat Južni tok tik pred zimu koja dolazi čine da joj izbor ovih dana nikako ne može biti jednostavan.

Po svoj prilici dan za presecanje tog čvora je tu, pred nama. Sutra, prekosutra. Za mesec dana. Ali izgleda da više nema mesta jeftinom šarmiranju  u stilu vašarskog đilkoša, klimoglavljenju i jajcotitranju na sve strane. Neće moći sa dva guza na dve strane. Velika srpska raselina, stara već vekovima ponovo je aktuelna. I još jednom će – iako istorija uči da to nikad nije konačno i zauvek – Srbija morati da odluči između Istoka i Zapada. I ovoga puta odluka je u rukama onih koji nikad zaista nikakvu odluku doneli nisu. Političkih lajavih krelaca.

Eto nas, tako, na paradi u čast 16. oktobra, dana kad Vladimir Putin dolazi u Srbiju da sa nama proslavi 20. oktobar, dan oslobođenja Beograda. Dan kada će iznad Beograda leteti ruski akumulatori i ruski avioni. I dan kada će sa svečane tribine pobedi komunista nazdravljati pravi general KGB i fejk četnički vojvoda.

Znači li to da su se lajavi krelci opredelili i prelomili između štapa bez šargarepe ali sa puno šarenih laža sa jedne i nepoznate ponude ali surovo realne  slavine koja očas može biti zavrnuta sa druge strane? Ili će pokušati šibicarski da ruskog predsednika iskoriste kao pretnju i čip u partiji sa Zapadom? Teško, toliki teletabisi ni oni ne mogu biti. A i da jesu – Putin to sigurno nije.

Dačićeva izjava kojom i Obami sasvim dobrodušno i blagonaklono dozvoljava da i on dođe, samo ako hoće - teško da će ublažiti američki stav o Putinovom dolasku. I za pretpostaviti da je to i Vučić imao prilike da čuje u telefonskom razgovoru sa Džoom Bajdenom.

I ako je sve to tako – a nedavna poseta gospodina Lukašenka i njegova razmena mišljenja sa našim Predsednikom sigurno je u tom pogledu više nego dragocena – ostaje jedno pitanje: kako čitavu, konačno skupljenu zadnjicu, smestiti na stolicu par hiljada kilometara daleku i još preko komšija koji su odreda sa druge strane?



Komentari (461)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G.Cross G.Cross 12:06 07.10.2014

Re: Bliza je kosulja od kaputa

Ali sam hteo da pročitam šta je suština tvog pitanja, jer je njime sugerisano da je mesto u G7+ dobijeno na lepe oči



Nisam je nista sugerisao. Samo pitao.

Kina nije clan G7, toliko o kriterijumima za G7.

ako ničim a ono gigantskim energetskim i rudnim američkim resursima pod svojim tlom.


Agree. Vreme ce pokazati da li je to dovoljno.
rade.radumilo rade.radumilo 17:49 07.10.2014

Re: Bliza je kosulja od kaputa

Kako ide onaj filozof sto kaze da ono sto ne vidi to i ne postoji. Amerika se iz Srbije takodje ne vidi


Kako se ne vidi? Eno njihovih kasarni, a bogami i vojske u skoro svim zemljama sa kojima se Srbija graniči.

cane cane 15:22 08.10.2014

Re: Bliza je kosulja od kaputa

Kako se ne vidi? Eno njihovih kasarni, a bogami i vojske u skoro svim zemljama sa kojima se Srbija graniči.



omega68 omega68 17:09 08.10.2014

Re: Bliza je kosulja od kaputa

rade.radumilo
Bliza je kosulja od kaputa
Ljudi pa jeste li ikada pogledali mapu?


Lepo Miloš Obrenović pitao (parafraziram):
- A gde vam je ta Rusija? Ja ovde vidim samo Tusrku i Austriju i sa njima razgovaram!

Ja stvarno verujem da takvima kao što si ti i teb i sličnima ne vredi pričati,
vi ćete da trlite tu priču sve dok vam ovog puta Rusi ne plate.Reći ću zbog ostalih:
Miloš se početkom rusko-turskog rata obratio Skupštini u Kragujevcu 14 maja 1828.godine rečima da mi treba da budemo sa strane jer kad se veliki biju stradaju mali, a kad se veliki pomire opet stradaju mali.Pustio je silne dobrovoljce da se bore na ruskoj strani.Ti su dobrovoljci u Rusiji širili loše glasove o Milošu.
A onda je, da ga Turci ne optuže da šuruje sa Rusima, sarađivao sa Turcima pa je svojim lađama preko Dunava prevozio hranu za Tursku a so iz Vlaške u Srbiju.
Posade tih lađa su bili oficiri koji su baveštavali Miloša a ovaj ruskog cara o pokretima turskih trupa.Uticao je ( potplatio ) skadarskog vezira Mustafa-pašu da odloži napad na rusku vojsku gen.Dibića i tako ubrza potpisivanje jedrenskog mira.
Kad su oni Srbi dobrovoljci, ,pominjali ruskom caru saradnju Miloša i Turaka, ruski car im je rekao:
''Neka je Miloš i Turčin i TIRANIN,...ja sam sa njim zadovoljan, nek on sluša samo moje naredbe, ja drugog kneza ne priznajem niti ću priznavati''.
Svaka sličnost sa Vučićem je slučajna
emsiemsi emsiemsi 17:42 09.10.2014

Re: Bliza je kosulja od kaputa

G.Cross
freehand
Free: Interesuje me kako definises "Veliku Silu" je li u tome i ekonomija ima neko mesto?

Ti misliš da Rusija nije velika (i ekonomski) sila?


Je li ti na svako pitanje odgovaras pitanjem ?

Зашто он не би на свако питање одговарао питањем !?
djovica djovica 11:41 07.10.2014

Historia - (m)učiteljica

Dosadašnje istorijsko iskustvo kaže da će Srbija izabrati - krivo!
freehand freehand 11:50 07.10.2014

Re: Historia - (m)učiteljica

djovica
Dosadašnje istorijsko iskustvo kaže da će Srbija izabrati - krivo!

Kao u Prvom svetskom ratu? ili u Drugom?
Nisam baš siguran da razumem kako je to Srbija istorijski do sada birala krivo.
Opet, tragika ovog trenutka je da ne postoji dobar izbor. Tamni vilajet, to je ovo mesto.
djovica djovica 12:07 07.10.2014

Re: Historia - (m)učiteljica



"Mi smo, valjda, jedini koji su prespavali pad Berlinskog zida, ili uopšte nisu razumeli političke i ekonomske procese koji su se valjali Evropom i svetom", navodi Vučić ocenjujući da smo živeli u prošlosti, uživajući, lakomisleno, u našem herojskom otporu svakoj ideji koja bi dolazila iz sveta "očekujući da neradom, podrškom s Marsa, ili neke druge planete, obezbedimo granice koje smo želeli, imamo plate kakve imaju oni koji rade dvostruko više od nas. Razume se, to nije moglo da prođe".


Isti akteri 25 godina kasnije. ISTI! Ako je zbog njihove "greškice" i "nerazumevanja trenutka" stradalo stotine hiljade ljudi, misliš da će koju godinu kasnije znati (hteti?) izabrati pravilno? Hm....
freehand freehand 12:10 07.10.2014

Re: Historia - (m)učiteljica

Isti akteri 25 godina kasnije. ISTI! Ako je zbog njihove "greškice" i "nerazumevanja trenutka" stradalo stotine hiljade ljudi, misliš da će koju godinu kasnije znati izabrati pravilno? Hm....

Prvo, Vučić o sebi i svojima govori. Drugo, njega i njegove na vlast nije dovela Rusija. Treće, nemoj mi reći da si pod "istorijskim iskustvom" podrazumevao tih 25 godina?!
djovica djovica 12:13 07.10.2014

Re: Historia - (m)učiteljica

freehand
Isti akteri 25 godina kasnije. ISTI! Ako je zbog njihove "greškice" i "nerazumevanja trenutka" stradalo stotine hiljade ljudi, misliš da će koju godinu kasnije znati izabrati pravilno? Hm....

Prvo, Vučić o sebi i svojima govori. Drugo, njega i njegove na vlast nije dovela Rusija. Treće, nemoj mi reći da si pod "istorijskim iskustvom" podrazumevao tih 25 godina?!


Zbog tih "tričavih" 25 godina Srbija jest tu gde je. Ako to tebi nije "istorija" ili "iskustvo" sad znam zašto je Srbija poslednja, poslednja, poslednja, poslednja....
freehand freehand 12:20 07.10.2014

Re: Historia - (m)učiteljica

Zbog tih "tričavih" 25 godina Srbija jest tu gde je. Ako to tebi nije "istorija" ili "iskustvo" sad znam zašto je Srbija poslednja, poslednja, poslednja, poslednja....

Ja, opet, mislim da ti ne znaš ništa.
petargli petargli 12:22 07.10.2014

Re: Historia - (m)učiteljica

djovica
Isti akteri 25 godina kasnije. ISTI! Ako je zbog njihove "greškice" i "nerazumevanja trenutka" stradalo stotine hiljade ljudi, misliš da će koju godinu kasnije znati izabrati pravilno? Hm....

Ovo i mene plaši.

Da iskoristim ovaj komentar da rečem i ja koju ... Prvo treba da se zapitamo koja od ove tri strane: EU, Rusija i USA, gleda na Srbiju kao na partnera, pa makar se ta mera ogledala u promilima. Sumnjam da Rusija i USA razmišljaju o Srbiji na taj način, više je ona kao poligon za isticanje svoje moći u neprestanoj geopolitičkoj igri. Tako posmatram ovu posetu Putina.

Dobra strana je što EU nije samo Nemačka ili Francuska, već može da se čuje i glas drugih država. Neka za početak to budu komšije - neka oni budu na našoj strani, makar samo moralno (tj. sa izjavama).

E sad što dolazi zima i dočekuje se praznih stomaka ne treba da bude presudan faktor u sledu odluka. Preživeli smo mi i gore zime. Jedina opcija koja bi bila povoljna na duge staze, ma kakvi širi sukobi bili na vidiku, je EU.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:51 07.10.2014

Re: Historia - (m)učiteljica

Jedina opcija koja bi bila povoljna na duge staze,


te staze su baaaš dugačke ili, ne lipši magarče...

a za komšije se slažem, imperije dolaze i odlaze a mi ostajemo tu gde smo.
petargli petargli 13:03 07.10.2014

Re: Historia - (m)učiteljica

vrabac_u_steni
Jedina opcija koja bi bila povoljna na duge staze,


te staze su baaaš dugačke ili, ne lipši magarče...

a za komšije se slažem, imperije dolaze i odlaze a mi ostajemo tu gde smo.

tu postoji i jedna druga perspektiva, koliko god bile dugačke, te staze su jedine na kojima mi možemo nezavisno da delujemo (većim ili manjim obimom u zavisnosti od trenutka)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:06 07.10.2014

Re: Historia - (m)učiteljica

te staze su jedine na kojima mi možemo nezavisno da delujemo


ja tu nezavisnost delovanja nikako da uvidim ni kod nekih malo večih nacija u okviru EU.
petargli petargli 13:18 07.10.2014

Re: Historia - (m)učiteljica

vrabac_u_steni
te staze su jedine na kojima mi možemo nezavisno da delujemo


ja tu nezavisnost delovanja nikako da uvidim ni kod nekih malo večih nacija u okviru EU.

rekoh da zavisi od trenutka,
svima je data mogućnost da budu nezavisni (tako te valjda primaju u tu zajednicu), do njih je kako će i na koji način to da iskoriste
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:36 07.10.2014

Re: Historia - (m)učiteljica

pa da, ali mala zemlja kao mi to može samo u okviru nekih blokova, a u ostalom sve više se priča o nekom razdvajanju zona u okviru EU.

e sad, meni nije jasno zašto nas stalno trpaju u taj famozni "zapadni balkan", meni je nekako logičnije da budemo u grupaciji sa Grčkom, Bugarskom i Makedonijom (koja bi isto kao trebalo da uđe jednog lepog dana).

ali oni zapeli, zapadni balkan, pa zapadni balkan...to valjda da se Rusi, ups, pardon Turci, ne dosete
petargli petargli 13:47 07.10.2014

Re: Historia - (m)učiteljica

vrabac_u_steni
pa da, ali mala zemlja kao mi to može samo u okviru nekih blokova, a u ostalom sve više se priča o nekom razdvajanju zona u okviru EU.

e sad, meni nije jasno zašto nas stalno trpaju u taj famozni "zapadni balkan", meni je nekako logičnije da budemo u grupaciji sa Grčkom, Bugarskom i Makedonijom (koja bi isto kao trebalo da uđe jednog lepog dana).

ali oni zapeli, zapadni balkan, pa zapadni balkan...to valjda da se Rusi, ups, pardon Turci, ne dosete

to ti kažem, kad te već trpaju onda bolje da te trpaju u zapadnom, makar to bio i zapadni balkan u okviru EU
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:00 07.10.2014

Re: Historia - (m)učiteljica

petargli

kad te već trpaju onda bolje da te trpaju u zapadnom, makar to bio i zapadni balkan u okviru EU


Vidiš, bojim se da se tu ipak ne bih složio. I pored povremenih zađevica sa istočnom braćom (tipa nož u leđa jedni drugima), mislim da smo ipak gore prolazili kada smo se trpali sa zapadnom braćom, te bih ja stavio moratorijum na trpanje sa njima bar na jedno 200 godina .
A negde, mislim i da nam je taj (jugoistočni) deo Balkana i strateški interes i pored toga što je siromašniji.
princi princi 14:02 07.10.2014

Re: Historia - (m)učiteljica

pored toga što je siromašniji.

Mozda je bolje 'bas zato sto je siromasniji', :). Slazem se, uvek je bolje biti neciji zapad nego istok.
princi princi 11:44 07.10.2014

Vlada

dr.wagner dr.wagner 13:13 07.10.2014

Dan oslobođenja

...dan

-Ne bih cjepidlačio ..., ali kako to da ste vi nas "oslobodili"
(za onog WWII rata) , a niste mogli ni sami sebe osloboditi ... ???

-Mislim , meni stalno ovdje govore ... "mi smo vas ovo ... mi smo vas ono..."
a vidi sad , mora se raditi dernek u čast (nekih drugih) osloboditelja ...

Wagner
djovica djovica 13:18 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

dr.wagner
...dan

-Ne bih cjepidlačio ..., ali kako to da ste vi nas "oslobodili"
(za onog WWII rata) , a niste mogli ni sami sebe osloboditi ... ???

-Mislim , meni stalno ovdje govore ... "mi smo vas ovo ... mi smo vas ono..."
a vidi sad , mora se raditi dernek u čast (nekih drugih) osloboditelja ...

Wagner


Sad još reci i da ne postoji Deda Mraz...
freehand freehand 13:37 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

dr.wagner
...dan

-Ne bih cjepidlačio ..., ali kako to da ste vi nas "oslobodili"
(za onog WWII rata) , a niste mogli ni sami sebe osloboditi ... ???

-Mislim , meni stalno ovdje govore ... "mi smo vas ovo ... mi smo vas ono..."
a vidi sad , mora se raditi dernek u čast (nekih drugih) osloboditelja ...

Wagner

Bez veze ti je pitanje, moj dottore. Ajd nešto inspirativnije.
Atomski mrav Atomski mrav 13:39 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

dr.wagner
...dan

-Ne bih cjepidlačio ..., ali kako to da ste vi nas "oslobodili"
(za onog WWII rata) , a niste mogli ni sami sebe osloboditi ... ???

-Mislim , meni stalno ovdje govore ... "mi smo vas ovo ... mi smo vas ono..."
a vidi sad , mora se raditi dernek u čast (nekih drugih) osloboditelja ...

Wagner


Nije to ništa, vi ste uspeli da pobedite dvaput u tom ratu, tj. oslobađali su vas i na početku i na kraju rata...
djovica djovica 13:44 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

Atomski mrav

Nije to ništa, vi ste uspeli da pobedita dvaput u tom ratu, tj. oslobađali su vas i na početku i na kraju rata...


Moguće da je zato Hrvacka ispunila političke i strateške ciljeve. A Srbija pobeđuje od 1389. pa sve do 1999. na pravdi Boga i pritom borbom i žrtvom oslobađa nezahvalne Marsovce, komšije, leptire i ostalu gamad pa je moguće da je zato danas evropska kanalizacija... Uvek žrtva, nikad pobednik!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:46 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

Atomski mrav
dr.wagner
...dan

-Ne bih cjepidlačio ..., ali kako to da ste vi nas "oslobodili"
(za onog WWII rata) , a niste mogli ni sami sebe osloboditi ... ???

-Mislim , meni stalno ovdje govore ... "mi smo vas ovo ... mi smo vas ono..."
a vidi sad , mora se raditi dernek u čast (nekih drugih) osloboditelja ...

Wagner


Nije to ništa, vi ste uspeli da pobedite dvaput u tom ratu, tj. oslobađali su vas i na početku i na kraju rata...


ali su zato znali domaćinski da dočekaju oslobodioce, mislim, bar prvi put.
posle je entuzijazam malo splasnuo, ali treba razumeti, iscrple ih prethodne četiri godine oduševljavanja i goščenja.
freehand freehand 13:51 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

i pritom borbom i žrtvom oslobađa nezahvalne Marsovce, komšije, leptire i ostalu gamad pa je moguće da je zato danas evropska kanalizacija...

Da, konsultujući Trumbića, Nobila i drugove sa Krfa to bi upravo tako moglo biti rečeno.
Što se kanalizacije tiče najgora je ona kojoj je kolektor u glavi a otiče kroz usta. Sad bih te najljubaznije molio da izlive ipak malkice kontrolišeš. Kao pravi Europljanin ćeš to svakako umeti i moći. Hvala.
mariopan mariopan 13:59 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

djovica
Atomski mrav

Nije to ništa, vi ste uspeli da pobedita dvaput u tom ratu, tj. oslobađali su vas i na početku i na kraju rata...


Moguće da je zato Hrvacka ispunila političke i strateške ciljeve. A Srbija pobeđuje od 1389. pa sve do 1999. na pravdi Boga i pritom borbom i žrtvom oslobađa nezahvalne Marsovce, komšije, leptire i ostalu gamad pa je moguće da je zato danas evropska kanalizacija... Uvek žrtva, nikad pobednik!

Pa lako je tako dvaput pobediti, falsifikuješ istoriju i kreneš sa propagandom kako si pobedio.
Nama je samo propaganda slaba tačka ali mi nismo imali Gebelsa kao vi, da učimo od najboljih.
milojep milojep 14:00 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

A Srbija pobeđuje od 1389. pa sve do 1999. na pravdi Boga i pritom borbom i žrtvom oslobađa nezahvalne Marsovce, komšije, leptire i ostalu gamad


Naravno, ti si u ovim' poslednje pomenutim?
milojep milojep 14:02 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

kolektor u glavi a otiče kroz usta


Dodao bih da je njemu i emiter(debelo crevo) u glavi!
freehand freehand 14:04 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

milojep
kolektor u glavi a otiče kroz usta


Dodao bih da je njemu i emiter(debelo crevo) u glavi!

I da završimo sa tim, da ne bih morao da brišem.
princi princi 14:06 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

da ne bih morao da brišem.

Samo nemoj da pocnes sa banovanjem kao tvoj drugar Krle. Banovanje mi uvek nekako jadno i bedno.
milojep milojep 14:09 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

da ne bih morao da brišem.


Neke toalet papirom Evo neću više stvarno.
freehand freehand 14:09 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

princi
da ne bih morao da brišem.

Samo nemoj da pocnes sa banovanjem kao tvoj drugar Krle. Banovanje mi uvek nekako jadno i bedno.

Zar nije i tvoj drugar? A i ja nisam sa njim na "Krle".
No nebitno, ovo je već dosadno sa smešnim botovima-provokatorima na koje se nakači pedeset komentara u kojima nema ničega sem uvreda i tamte za kukuriku.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:15 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

princi
da ne bih morao da brišem.

Samo nemoj da pocnes sa banovanjem kao tvoj drugar Krle. Banovanje mi uvek nekako jadno i bedno.

,si popio? znao sam. dva put kad briše ,opak je. mene iz nekog razloga održava u životu,valjda sam mu drag (nemam drugog objašnjenja:)



____
izvinjavam se domaćinu na trolu.
princi princi 14:20 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

znao sam. dva put kad briše ,opak je. mene iz nekog razloga održava u životu,valjda sam mu drag (nemam drugog objašnjenja:)

:). Krle je po intelektualnim kapacitetima negde nivo Drageca (sine, lavice ima da se napali sad, samo tako). Samo sto kad se ulize ne dolazi na blog.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:41 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

u kojima nema ničega sem uvreda i tamte za kukuriku.

:))))))
Изгибе ти на домаћем терену!
mariopan mariopan 15:14 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

Predrag Brajovic
u kojima nema ničega sem uvreda i tamte za kukuriku.

:))))))
Изгибе ти на домаћем терену!

Ko izgibe?
Ne vidim da izgibe, vidim da je lepo zamolio narod da se uozbilji, i mi slušamo, ko ne posluša ima domaćin načina da ga uvede u red?

Ne vidim da je tražio da se menjaju pravila na blogu?
Ume on to i sam da sredi, pravilima koja postoje.

Brajoviću, ne valjaju ti te naočave, naopako vidiš?
dr.wagner dr.wagner 16:55 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

Pozdrav drugarice i drugovi ( i ostali)

freehand

Bez veze ti je pitanje, moj dottore. Ajd nešto inspirativnije.


-Pa je , istina je ... tu se piše o oslobođenju , a misli sa uhvatiti koji
poen na trenutnoj unutar-stranačkoj sceni ...
... ali ja sam "odavde" i ne mogu u tome arbitrirati (iako i kod vas imam svoje
favorite) ...

-O ovome ti govorim ...
Atomski mrav
Nije to ništa, vi ste uspeli da pobedite dvaput u tom ratu, tj. oslobađali su vas i na početku i na kraju rata...


-Druže AM ... meni je to jasno , to mi je dosta puta ovdje spomenuto ...
...čak ćemo se vrlo brzo složiti oko prvog "oslobođenja" ... ali tko nas je "oslobodio"
drugi put ...???

-45-e vi očito niste ...
... sad ispada da sam tolike godine bio krivima zahvalan ...


W

Hansel Hansel 18:37 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

Kako vam, W, nije jasno -- vi niste ni oslobođeni drugi put, vama je to bila okupacija. A ako su neki i oslobođeni, i ako smo ih mi oslobađali, jasno je zašto nije bilo nikoga ovde da oslobađa, pa morali da dođu Rusi.

Eto, sve je tako lako.

dr.wagner dr.wagner 20:31 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

Pozdrav H

Hansel
... jasno je zašto nije bilo nikoga ovde da oslobađa ...


-Aha ... tek nakon oslobođenja Beograda ste prešli u partizane ...


W
hajkula1 hajkula1 23:06 07.10.2014

Re: Dan oslobođenja

dr.wagner
...dan

-Ne bih cjepidlačio ..., ali kako to da ste vi nas "oslobodili"
(za onog WWII rata) , a niste mogli ni sami sebe osloboditi ... ???

-Mislim , meni stalno ovdje govore ... "mi smo vas ovo ... mi smo vas ono..."
a vidi sad , mora se raditi dernek u čast (nekih drugih) osloboditelja ...

Wagner



Dobro veče dr.w

Ponavljač

Posle I i II svetskog rata, Hrvatska je nagrađena teritorijama.
Da nije ušla (primljena uprkos zločina koje je činila, naročito u II svetskom ratu) u zajedničku državu, šta bi onda bilo?

Ali dobro, može ti se



Hansel Hansel 09:12 08.10.2014

Re: Dan oslobođenja

dr.wagner
-Aha ... tek nakon oslobođenja Beograda ste prešli u partizane ...

Ne, nego smo ranije bili prešli tamo kod vas da vas oslobađamo.

Nego, sada ozbiljno (koliko se može). Pričao mi deda (ujak moje majke) koji ima 95 godina, sasvim spontano (samo sam ga pitao o iskustvima iz rata), da su se u jednom trenutku pobunili Srbi u partizanima (među kojima i on) jer su u prve borbene redove gurani samo oni. Inače je 1941. najpre bio zarobljen, kao vojnik KJ (u toku služenja vojnog roka) -- u Zagrebu, gde je služio redovan vojni rok. Jel' vidite otkad sežu te podele u oslobodilačkom pokretu? Nacionalne. A klasne -- (makar) od pred kraja rata. Izvor je drugi, a ruka isto prva: lepo su im pričali tokom rata kako će svi biti jednaki itd. i t.sl. Naslutio se kraj rata, i razdvojeni su kazani za oficire i vojsku. Bilo mu je, kaže, jasno, da od priča nema ništa.

Nekako mi se učinilo da ovi detalji imaju neku daleku vezu s lajtmotivima koji se provlače u vašim (za mene duhovitim) opaskama...
dr.wagner dr.wagner 16:11 08.10.2014

Re: Dan oslobođenja

Hansel
... da su se u jednom trenutku pobunili Srbi u partizanima (među kojima i on) jer su u prve borbene redove gurani samo oni....


-Nemojte ovo više spominjati ovdje na blogu ...

... jer bi se moglo zaključiti da su sa Srbima bili još neki u partizanima , a
onda bi se heretička misao mogla proširiti i sa nekim brojevima ...

-Ubrzo bi se došlo do zaključka da su ti drugi bili i brojniji ...
... sve do zadnjih pet minuta

-Zato ništa , pustimo to ... idemo mi jedan aplauz za braću Ruse !


W
milojep milojep 13:15 07.10.2014

Ako nisi siguran poslušaj...

apacherosepeacock apacherosepeacock 14:28 07.10.2014

Re: Ako nisi siguran poslušaj...

Kako god okrenes(mo), najebali smo, makar na startu.

Zato, ja glasam da prelomimo hrabro, ko zna - mozda bude i vizionarski, kad vec moramo (a moramo, uskoro) sa NE (kao onomad Staljinu:) ali ovog puta Zapadu. Mozda konacno dobijemo i trunku odavno posrnulog (samo)postovanja. Za pocetak.

Hipoteticki razglabamo svi, jel'...

A sasvim sam sigurna da ce ovi pajaci na vlasti odluciti drugacije i biti pozdravljeni od mnogih kao spasioci nase kilave drzave.
I mislim da ce dugorocno biti greska. Izbor ovoga puta nije vise kao u prethodna dva sv. rata (Wagneru setaj )

E sad, neko ce da pomisli da sam licemer i da pricam gluposti jer i sama ne delim sudbinu Srbije (mislim, njenih stanovnika) vec drobim sa one druge, naoko bezbedne strane.

I bice do neke mere u pravu. Ali ja najiskrenije tako mislim u svetlu dogadjaja (pozicije Srbije) vec dugo, dugo vremena.

Eto, mene niko ne pita, osim ovako brbljanja po blogovima, neko bi rekao srecom (a cisto sumnjam da ce iko i biti pitan).

Tako, da se prikljucim na temu.

A tebi free preporuka u svakom slucaju, delim tvoje (i jos ponekog od blogera) misljenje i analizu na nemilu temu.

PS. a mozda je stvarno sve-jedno sta god izaberemo, kajanje nam ne gine?



freehand freehand 14:35 07.10.2014

Re: Ako nisi siguran poslušaj...

A sasvim sam sigurna da ce ovi pajaci na vlasti odluciti drugacije i biti pozdravljeni od mnogih kao spasioci nase kilave drzave.

Čemu onda ovo pozivanje Putina, čitava fertutma sa datumom i guranje prsta u oko prijateljima sa zapada?
Još je jedna tu stvar bitna a nepomenuta: Srbija preuzima predsedavanje OEBSa to svakako nije mala tvar, i tek će se tu lomiti. Bijom se samo da ne bude kao sa onom nesrećnom rezolucijom u UN, kad su Tadića uspeli da slome, a jeremić zamalo plakao za govornicom.
Sada bi brukanje bilo i veće i opasnije.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:41 07.10.2014

Re: Ako nisi siguran poslušaj...

Čemu onda ovo pozivanje Putina, čitava fertutma sa datumom i guranje prsta u oko prijateljima sa zapada?


Pa valjda da ne sleti s vlasti pre vremena (i mozda iskamci od prijatelja' u istu svrhu nesto vise nego sto do sada dobija u vidu telefonske podrske) jer mi lici da je bio u Srbalja ipak vise na Istoku?
freehand freehand 14:14 07.10.2014

Interesantno je

... međutim da niko nije ni komentarisao ni osporio tvrdnju da se ovih dana lomi i preseca veliki čvor. Da li zato što je to tako očigledno ili zato što se nema šta dodati?
Ono što je u svemu, međutim, dobro a na šta je ovde usmerena pažnja jeste da od velikog sukoba i rata u Evropi nema ništa.
djovica djovica 14:31 07.10.2014

Re: Interesantno je

freehand
... međutim da niko nije ni komentarisao ni osporio tvrdnju da se ovih dana lomi i preseca veliki čvor.



Koji to?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:32 07.10.2014

Re: Interesantno je

freehand
... međutim da niko nije ni komentarisao ni osporio tvrdnju da se ovih dana lomi i preseca veliki čvor. Da li zato što je to tako očigledno ili zato što se nema šta dodati?
Ono što je u svemu, međutim, dobro a na šta je ovde usmerena pažnja jeste da od velikog sukoba i rata u Evropi nema ništa.


pa dobro, ja mislim da od tog presecanja čvora ni sada nema ništa. oni će se truditi i dalje da balansiraju, a Putin neće previše insistirati, njemu je bitno da pokaže da ima gde u Evropi je dobrodošao, pa makar to bila i Srbija i sasvim je zadovoljan našom trenutnom pozicijom - nismo protiv njega.
jedino ako ovi sa druge strane ne budu insistirali da se nedvosmisleno okrenemo njima, ali mislim da to neće još neko vreme.
dok im ovi još neke stvari ne oposle, ne isplati im se da ih destabilizuju. posle toga, da svakako.
shkval shkval 15:02 07.10.2014

Re: Interesantno je

vrabac_u_steni
freehand
... međutim da niko nije ni komentarisao ni osporio tvrdnju da se ovih dana lomi i preseca veliki čvor. Da li zato što je to tako očigledno ili zato što se nema šta dodati?
Ono što je u svemu, međutim, dobro a na šta je ovde usmerena pažnja jeste da od velikog sukoba i rata u Evropi nema ništa.


pa dobro, ja mislim da od tog presecanja čvora ni sada nema ništa. oni će se truditi i dalje da balansiraju, a Putin neće previše insistirati, njemu je bitno da pokaže da ima gde u Evropi je dobrodošao, pa makar to bila i Srbija i sasvim je zadovoljan našom trenutnom pozicijom - nismo protiv njega.
jedino ako ovi sa druge strane ne budu insistirali da se nedvosmisleno okrenemo njima, ali mislim da to neće još neko vreme.
dok im ovi još neke stvari ne oposle, ne isplati im se da ih destabilizuju. posle toga, da svakako.


zasto putin dolazi, mi ustvari ne znamo.
no sasvim je moguce (meni i najverovatnije) da on stvarno dolazi iz postovanja prema vojnicima crvene armije koji su poginuli za beograd.

uglavnom se rusi sa tim postovanjem ne igraju i tu su sasvim dosledni i korektni. veterani rata su u rusiji jako postovani...

putin je isao i na obelezavanje isrkcavanja na normandiji.
naravno da je rusima jasno da ce to biti tumaceno na svakakve moguce nacine i da ce obicno postovanje prema zrtvama rata biti zanemareno, ali ce oni tu ostati dosledni i odati postu mrtvima, na prvom mestu

i to postovanje stvarno nije deo politicke predstave: na primer, bio sam na jednoj ruskoj svadbi u peterburgu pre desetak godina... na stranu to sto je bila super zanimljiva svadba sa sve par starih kgb-ovaca...
no, mladenci su isli po gradu da se slikaju i pored super lokacija kojih po peterburgu stvarno ima, isli su da obidju spomenik zrtvama opsade grada, bez ikakve teatralnosti, otisli tamo, skoro pa minut cutanja, pa onda dalje...
milojep milojep 15:04 07.10.2014

Re: Interesantno je

shkval

zasto putin dolazi, mi ustvari ne znamo.
no sasvim je moguce (meni i najverovatnije) da on stvarno dolazi iz postovanja prema vojnicima crvene armije koji su poginuli za beograd.

uglavnom se rusi sa tim postovanjem ne igraju i tu su sasvim dosledni i korektni. veterani rata su u rusiji jako postovani...


Slažem se
freehand freehand 15:04 07.10.2014

Re: Interesantno je

zasto putin dolazi, mi ustvari ne znamo.
no sasvim je moguce (meni i najverovatnije) da on stvarno dolazi iz postovanja prema vojnicima crvene armije koji su poginuli za beograd.

Ok. Zato je parada zakazana za 16. a eno Dačića u Moskvi kako pregovara o dugu za gas i pokušaju da Rusima tapne Petrohemiju u tom poslu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:12 07.10.2014

Re: Interesantno je

ma jasno je da ova poseta nije tek tako radi pijeteta, ali ponavljam, sumnjam da će posle nje biti nekih dramatičnih preokreta.
shkval shkval 15:17 07.10.2014

Re: Interesantno je

pazi, free, ja rekoh da ne znam, samo htedoh da kazem da je dolazak putina ovamo mozda ipak cisto iz postovanja (i naravno, da se podseti na to ko je najzasluzniji za slamanje hitlera - na to i treba podsecati, uvek)

ovi nasi rekose: obelezavamo oslobodjenje beograda tad i tad, poslali putinu poziv, rusi znaju istoriju, postuju svoje, dolaze na obelezavanje...

mislim da je obim posla sa srbijom i dug ipak mali za ruse da bi se putin bakcao time, pogotovo sada, ima bre dosta cirkusa i bez nas, mi smo sitna riba
shkval shkval 15:18 07.10.2014

Re: Interesantno je

vrabac_u_steni
ma jasno je da ova poseta nije tek tako radi pijeteta, ali ponavljam, sumnjam da će posle nje biti nekih dramatičnih preokreta.


ja htedoh da kazem da rusima pijetet prema svojim izginulima nije nesto sto oni rade reda radi, no dobro
freehand freehand 15:22 07.10.2014

Re: Interesantno je

mislim da je obim posla sa srbijom i dug ipak mali za ruse da bi se putin bakcao time, pogotovo sada, ima bre dosta cirkusa i bez nas, mi smo sitna riba

Ruski predsednik po važnosti je... Visoko u svetu politike, ekonomije, svega. Vrlo visoko. Rekao bih svakako među prvih pet. I njegove posete nikad nisu samo protokolarne. Što je manja zemlja koju posećuje to jasnije pokazuje interes Rusije za nju.
Što se Petrohemnije i dugova tiče - to nije bitno njemu ali jeste, i to strahovito, nama. Stotine miliona evra su u pitanju, i hiljade radnih mesta. Te pretpostavljeno opredeljivanje u ovom slučaju, kao što rekoh u tekstu, nije ni ideološke ni ljubavne prirode. Ako evropska sisa presuši -a eno je smežurana - a Vučić već polako počinje da drhti pressećajući gladno stado - onda se okreće onoj sa mlekom. Interes, bate. I to ozbiljan i dugoročan.
milojep milojep 15:27 07.10.2014

Re: Interesantno je


freehand
zasto putin dolazi, mi ustvari ne znamo.
no sasvim je moguce (meni i najverovatnije) da on stvarno dolazi iz postovanja prema vojnicima crvene armije koji su poginuli za beograd.

Ok. Zato je parada zakazana za 16. a eno Dačića u Moskvi kako pregovara o dugu za gas i pokušaju da Rusima tapne Petrohemiju u tom poslu.


Free, ginulo se i 16.-tog! Po meni veća je glupost paradu održati kod SIV-a jer tamo nije bilo Beograda te 1944. Mogli su onda da odu i na pasuljanske livade.
freehand freehand 15:30 07.10.2014

Re: Interesantno je

milojep

freehand
zasto putin dolazi, mi ustvari ne znamo.
no sasvim je moguce (meni i najverovatnije) da on stvarno dolazi iz postovanja prema vojnicima crvene armije koji su poginuli za beograd.

Ok. Zato je parada zakazana za 16. a eno Dačića u Moskvi kako pregovara o dugu za gas i pokušaju da Rusima tapne Petrohemiju u tom poslu.


Free, ginulo se i 16.-tog! Po meni veća je glupost paradu održati kod SIV-a jer tamo nije bilo Beograda te 1944. Mogli su onda da odu i na pasuljanske livade.

Odličan ti je argument. ne teraj me da vučem paralele. :)
Dan oslobođenja Beograda je 20. oktobar.

Edit: ali nije tu pitanje zadrtosti oko datuma, već da li je pomeranjem pokazano poštovanje i uvažavanje prema visokom gostu ili gaženje samopoštovanja i sopstvenog dostojanstva.
princi princi 15:34 07.10.2014

Re: Interesantno je

zasto putin dolazi

Da, ovo je dobro pitanje. Potpuno je blesavo misliti da dolazi zato sto ga ja pozvao Nikolic (ili predsednik Dacic). Dolazi da demonstrira silu i snagu. Kome? Svakako ne Srbiji, i svakako ne zapadu. Po meni, ruskom glasacu. Treba shvatiti njegovu (mislim, Putinovu) poziciju: vec mesecima pada cena nafte na svetskim trzistima, prihode treba nadomestiti povecanom proizvodnjom, zapadne sankcije ga polako stezu, oko ove Ukrajine se zaglibio, nema bas preveliki prostor za manevrisanje, ti dilovi sa Kinezima koje je potpisao mogu da se pokazu kao nista i mrtvo slovo na papiru (i Kinezi i Ruje zaziru jedni od drugih), nesto sto je do prosle godine licilo na partnerstvo sa Zapadom sad je odjednom proigrano, i on sad mora tom glasacu da potvrdi da je sve business as usual i da Rusima ne moze niko nista. I ova mala posetica, sa svom paradom koja ce tu biti, je u funkciji tog imagea, imagea tigra kome niko nista ne moze. Znaci, poseta za 2 ili 3 minuta na dnevniku i to je citava funkcija Srbije u celoj prici.
milojep milojep 15:43 07.10.2014

Re: Interesantno je

Odličan ti je argument. ne teraj me da vučem paralele. :)
Dan oslobođenja Beograda je 20. oktobar.

Edit: ali nije tu pitanje zadrtosti oko datuma, već da li je pomeranjem pokazano poštovanje i uvažavanje prema visokom gostu ili gaženje samopoštovanja i sopstvenog dostojanstva.


Naravno da ne mogu da branim 16.oktobar nekim previše smislenim argumentom.
Sa druge strane smopoštovanje i dostojanstvo nemamo pa ga ne možemo ni gaziti. Da kojim slučajem dostojanstva imamo cela Srbija bi se skupila ,svako po cvet i šetnja od Kalemegdana do groblja oslobodioca. Kakvi tenkovi,političari,zastave i ostale gluposti.
freehand freehand 15:44 07.10.2014

Re: Interesantno je

princi
zasto putin dolazi

Da, ovo je dobro pitanje. Potpuno je blesavo misliti da dolazi zato sto ga ja pozvao Nikolic (ili predsednik Dacic). Dolazi da demonstrira silu i snagu. Kome? Svakako ne Srbiji, i svakako ne zapadu. Po meni, ruskom glasacu. Treba shvatiti njegovu (mislim, Putinovu) poziciju: vec mesecima pada cena nafte na svetskim trzistima, prihode treba nadomestiti povecanom proizvodnjom, zapadne sankcije ga polako stezu, oko ove Ukrajine se zaglibio, nema bas preveliki prostor za manevrisanje, ti dilovi sa Kinezima koje je potpisao mogu da se pokazu kao nista i mrtvo slovo na papiru (i Kinezi i Ruje zaziru jedni od drugih), nesto sto je do prosle godine licilo na partnerstvo sa Zapadom sad je odjednom proigrano, i on sad mora tom glasacu da potvrdi da je sve business as usual i da Rusima ne moze niko nista. I ova mala posetica, sa svom paradom koja ce tu biti, je u funkciji tog imagea, imagea tigra kome niko nista ne moze. Znaci, poseta za 2 ili 3 minuta na dnevniku i to je citava funkcija Srbije u celoj prici.

Nije bez pameti, mada mislim da nisi u pravu. za tu bi, rusku untrašnjepoltičku svrhu neka mnogo veća zemlja bila daleko primerenija. Mislim da je ovo ipak igra sa EU i Vašingtonom.

Ima tu još jedna bitna stvar: da Putin ono koferče drži podalje od vojvode Nikolića, da ne bude posle - ušo majmun u tenak.
princi princi 15:48 07.10.2014

Re: Interesantno je

Nijew bez pameti, mada mislim da nisi u pravu. za tu bi, rusku untrašnjepoltičku svrhu neka mnogo veća zemlja bila daleko primerenija. Mislim da je ovo ipak igra sa EU i Vašingtonom.

Koja, kad ga nijedna nece? U svakoj iole vecoj zemlji bi ga cekale demonstracije. A PR majstori ce vec povecati Srbiju na TV mapi, bas onako kao sto je to radio Klinton 1999. (tad smo cak bili krivi i za oba svetska rata)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:07 07.10.2014

Re: Interesantno je

Koja, kad ga nijedna nece?


pa sad dal ga nijedna neće, ili ne sme da ga hoće nisam siguran
(ovim ne kažem da su ovi naši mnogo hrabri, već da imaju mogućnost da to naprave)

a demonstracije su nešto što se da organizovati ili dezorganizovati u svakom slučaju.
recimo, imam utisak da u Grčkoj ima više onih koji bi ga dočekali sa dobrodošlicom nego sa pljuvačkom, isto i u Makedoniji.
a začudio bi se i koliko su u Hrvatskoj mišljenja podeljena po tom pitanju, uprkos dominirajučem antiruskom raspoloženju u medijima.
shkval shkval 16:08 07.10.2014

Re: Interesantno je

i to je moguce sto princi prica, mada mislim da nije tacno da ga niko nece (ok, nece ga na zapadu sada, to je bar jasno, ne smeju da pisnu od amera)
bio je nedavno po juznoj americi, bio je i u kini...

i to je tacno da kinezi i rusi zaziru jedni od drugih, no, pitanje je mogu li jedni bez drugih, valjda je i njima jasno da im je bolje da se budu medjusobno korektni i teraju posao...

rusima je jasno da zapad nikad nece prestati sa pokusajem da se dokopa resursa tamo - voda im curi na usta odavno.

ne secam se koji je rusa je odavno rekao da rusija ima samo dva saveznika: svoju vojsku i svoju mornaricu - nista se tu nije promenilo

ko se tacno u ukrajini zaglibio, ne znam, meni se vise cini da se eu tamo najvise zaglibila, amerima je ovako super...
shkval shkval 16:10 07.10.2014

Re: Interesantno je

imam utisak da u Grčkoj ima više onih koji bi ga dočekali sa dobrodošlicom nego sa pljuvačkom, isto i u Makedoniji.


kad covek cita nemacke medije, rekao bi da bi ga docekali sa repetiranom puskom, ali kad posle krene da cita komentare, rekao bi da bi pre dobio gromoglasan aplauz, sto, naravno, gazda nece dozvoliti
arcins arcins 16:17 07.10.2014

Re: Interesantno je

freehand
princi
zasto putin dolazi

Da, ovo je dobro pitanje. Potpuno je blesavo misliti da dolazi zato sto ga ja pozvao Nikolic (ili predsednik Dacic). Dolazi da demonstrira silu i snagu. Kome? Svakako ne Srbiji, i svakako ne zapadu. Po meni, ruskom glasacu. Treba shvatiti njegovu (mislim, Putinovu) poziciju: vec mesecima pada cena nafte na svetskim trzistima, prihode treba nadomestiti povecanom proizvodnjom, zapadne sankcije ga polako stezu, oko ove Ukrajine se zaglibio, nema bas preveliki prostor za manevrisanje, ti dilovi sa Kinezima koje je potpisao mogu da se pokazu kao nista i mrtvo slovo na papiru (i Kinezi i Ruje zaziru jedni od drugih), nesto sto je do prosle godine licilo na partnerstvo sa Zapadom sad je odjednom proigrano, i on sad mora tom glasacu da potvrdi da je sve business as usual i da Rusima ne moze niko nista. I ova mala posetica, sa svom paradom koja ce tu biti, je u funkciji tog imagea, imagea tigra kome niko nista ne moze. Znaci, poseta za 2 ili 3 minuta na dnevniku i to je citava funkcija Srbije u celoj prici.

Nijew bez pameti, mada mislim da nisi u pravu. za tu bi, rusku untrašnjepoltičku svrhu neka mnogo veća zemlja bila daleko primerenija. Mislim da je ovo ipak igra sa EU i Vašingtonom.

Ima tu još jedna bitna stvar: da Putin ono koferče drži podalje od vojvode Nikolića, da ne bude posle - ušo majmun u tenak.



Mislim da bi se svet zabezeknuo da Master Toma dodje bike-om, u kimonu naravno, raportira Sensei-u Putinu i zajedno izvedu neku Judo katu.
princi princi 16:19 07.10.2014

Re: Interesantno je

i to je tacno da kinezi i rusi zaziru jedni od drugih, no, pitanje je mogu li jedni bez drugih, valjda je i njima jasno da im je bolje da se budu medjusobno korektni i teraju posao...

Da, mada kurve su to, zavuku jedan drugom na svakom koraku. Meni su te velike politicke igre kao da gledas Highlandera uzivo: 'There can be only one'. I onda neprestana vrteska vec vekovima.

Ima onaj Imannuel Wallerstein zanimljiv komentar na racun tih rusko-kineskih politickih igara, a i inace, cicica je pametan, nije lose procitati ga s vremena na vreme.
princi princi 16:21 07.10.2014

Re: Interesantno je

Mislim da bi se svet zabezeknuo da Master Toma dodje bike-om, u kimonu naravno, raportira Sensei-u Putinu i zajedno izvedu neku Judo katu.

Sine, ne znam za Tomitu, ali Dacke bi stvarno mogao da ponese nun cake.
arcins arcins 18:44 07.10.2014

Re: Interesantno je

princi
Mislim da bi se svet zabezeknuo da Master Toma dodje bike-om, u kimonu naravno, raportira Sensei-u Putinu i zajedno izvedu neku Judo katu.

Sine, ne znam za Tomitu, ali Dacke bi stvarno mogao da ponese nun cake.


Dacketa ce da omoluju na kupoli za vjek vjekova, hallelujah.
princi princi 18:58 07.10.2014

Re: Interesantno je

Dacketa ce da omoluju na kupoli za vjek vjekova, hallelujah.

Dacketa, Teslu i Noleta. Dobro, i Cavica.
arcins arcins 19:40 07.10.2014

Re: Interesantno je


Dacketa, Teslu i Noleta. Dobro, i Cavica.


Vazduh, vatra, zamlja, voda....pa i kosmos je mali za nebeski narod.
princi princi 19:43 07.10.2014

Re: Interesantno je

Dacke za vazduh! Svidja mi se, sav je onako... vazdusast. Verovatno zato i nisu zavrsavali Hram do ove godine. Cekali su da Nole osvoji drugi Vimbldon.
shkval shkval 19:55 07.10.2014

Re: Interesantno je

princi
i to je tacno da kinezi i rusi zaziru jedni od drugih, no, pitanje je mogu li jedni bez drugih, valjda je i njima jasno da im je bolje da se budu medjusobno korektni i teraju posao...

Da, mada kurve su to, zavuku jedan drugom na svakom koraku. Meni su te velike politicke igre kao da gledas Highlandera uzivo: 'There can be only one'. I onda neprestana vrteska vec vekovima.

Ima onaj Imannuel Wallerstein zanimljiv komentar na racun tih rusko-kineskih politickih igara, a i inace, cicica je pametan, nije lose procitati ga s vremena na vreme.


kurve poput britanaca i ovih naslednika amera tesko da ce biti...

pregledah nedavno onu "the untold history of the united states", nista posebno novo, no mnogo bre velika bagra su te americke vodje, mnogo

ima na jednom mestu gde cercil kaze kako staljin nikad nije pogazio svoju rec i prekrsio obecano...
princi princi 20:04 07.10.2014

Re: Interesantno je

pregledah nedavno onu "the untold history of the united states", nista posebno novo, no mnogo bre velika bagra su te americke vodje, mnogo

ima na jednom mestu gde cercil kaze kako staljin nikad nije pogazio svoju rec i prekrsio obecano...

Moras imati u vidu da je seriju pravio Oliver Stone, a on je stara levicarska i anti-WASPovska kuka (ne mislim da je to lose, nego samo da je covek izuzetno biased), iako je kao klinac pravio izuzetno macho filmove. Mislim, Stalja je u seriji opisan maltene kao dobrocudni cicica, a Truman kao Hitler No. 2. Jedini americki politicar koji je nedvosmisleno good guy u seriji je Henry A. Wallace.
shkval shkval 20:12 07.10.2014

Re: Interesantno je

sve je to jasno, no, to sto je oliver stara levicarska kuka ne znaci da vecina od onog sto on tamo naprica nije tacna...

a i ne bio biased, kad pogledas spisak sranja koje su ameri posejali po svetu tokom deset epizoda :)

to da nije opleo staljina dovoljno je razumljivo, napljuvali su se ostali ameri po njemu dovoljno i bez ovog dokumentarca...

ako je bar pola od onoga sto sam ja tamo o wallace-u cuo, sa onim stavovima, covek je bio sasvim na mestu, valjda su se zato i potrudili da bude marginalizovan... a ostali su bili obicne bitange, uglavnom
princi princi 20:46 07.10.2014

Re: Interesantno je

ako je bar pola od onoga sto sam ja tamo o wallace-u cuo, sa onim stavovima, covek je bio sasvim na mestu, valjda su se zato i potrudili da bude marginalizovan...

Da, sjeba ga taj Hannegan na toj konvenciji 1944. i to na kvarnjaka.

Robert E. Hannegan, the chairman of the Democratic National Committee who had worked feverishly to secure Truman's nomination, later said he wanted his tombstone inscribed with the words "Here lies the man who stopped Henry Wallace from becoming President of the United States.


I Roosevelt je bio OK.
grmfrm grmfrm 07:03 08.10.2014

Re: Interesantno je

pazi, free, ja rekoh da ne znam, samo htedoh da kazem da je dolazak putina ovamo mozda ipak cisto iz postovanja (i naravno, da se podseti na to ko je najzasluzniji za slamanje hitlera - na to i treba podsecati, uvek)

ovi nasi rekose: obelezavamo oslobodjenje beograda tad i tad, poslali putinu poziv, rusi znaju istoriju, postuju svoje, dolaze na obelezavanje...

mislim da je obim posla sa srbijom i dug ipak mali za ruse da bi se putin bakcao time, pogotovo sada, ima bre dosta cirkusa i bez nas, mi smo sitna riba


Pratice se tu ko sta prica i radi.
emsiemsi emsiemsi 17:46 09.10.2014

Re: Interesantno je

princi
zasto putin dolazi

Da, ovo je dobro pitanje. Potpuno je blesavo misliti da dolazi zato sto ga ja pozvao Nikolic (ili predsednik Dacic). Dolazi da demonstrira silu i snagu. Kome? Svakako ne Srbiji, i svakako ne zapadu. Po meni, ruskom glasacu. Treba shvatiti njegovu (mislim, Putinovu) poziciju: vec mesecima pada cena nafte na svetskim trzistima, prihode treba nadomestiti povecanom proizvodnjom, zapadne sankcije ga polako stezu, oko ove Ukrajine se zaglibio, nema bas preveliki prostor za manevrisanje, ti dilovi sa Kinezima koje je potpisao mogu da se pokazu kao nista i mrtvo slovo na papiru (i Kinezi i Ruje zaziru jedni od drugih), nesto sto je do prosle godine licilo na partnerstvo sa Zapadom sad je odjednom proigrano, i on sad mora tom glasacu da potvrdi da je sve business as usual i da Rusima ne moze niko nista. I ova mala posetica, sa svom paradom koja ce tu biti, je u funkciji tog imagea, imagea tigra kome niko nista ne moze. Znaci, poseta za 2 ili 3 minuta na dnevniku i to je citava funkcija Srbije u celoj prici.

Не слажем се са тобом - сувише си ово банализовао. Очекивао сам квалитетнију елаборацију од тебе.
skyspoter skyspoter 14:29 07.10.2014

.

Interesantno je
... međutim da niko nije ni komentarisao ni osporio tvrdnju da se ovih dana lomi i preseca veliki čvor


Čisto sumnjam da se lomi i preseca. Više mi se čini da su nas Ameri pustili da malo dišemo jer ipak je "odradjeno" dosta a i idu izbori u USA. Drugo i oni su suviše busy sa stvaranjem kalifata. Slično je i UK.
djovica djovica 14:58 07.10.2014

Re: .

Ma jok. Treba samo biti odgovoran i reći: sami smo krivi jer smo provodili idiotarije spoljnopolitičkog diletanta o 3-4-5 stubova spoljne politike. Je li Srbija potpisala sporazum o pridruživanju s EU? Je li bar u službenoj politici Vlade cilj pridruživanju EU? Jest. Je li EU u sukobu s putinovskom Ruisjom? Jest. Srbija, da bi ušla u EU mora slušati i ispunjavati ono što joj se nalaže. Ukoliko ne želi... Široko joj polje. Tako da ovo s Putinom nije dilema, već glupema. Srbija još jednom pokazuje da nije prepoznala trenutak i da nije sposobna donositi strateške odluke.
freehand freehand 15:00 07.10.2014

Re: .

djovica
Ma jok. Treba samo biti odgovoran i reći: sami smo krivi jer smo provodili idiotarije spoljnopolitičkog diletanta o 3-4-5 stubova spoljne politike. Je li Srbija potpisala sporazum o pridruživanju s EU? Je li bar u službenoj politici Vlade cilj pridruživanju EU? Jest. Je li EU u sukobu s putinovskom Ruisjom? Jest. Srbija, da bi ušla u EU mora slušati i ispunjavati ono što joj se nalaže. Ukoliko ne želi... Široko joj polje. Tako da ovo s Putinom nije dilema, već glupema. Srbija još jednom pokazuje da nije prepoznala trenutak i da nije sposobna donositi strateške odluke.

Eto, vidiš da umeš?
djovica djovica 15:03 07.10.2014

Re: .

freehand
djovica
Ma jok. Treba samo biti odgovoran i reći: sami smo krivi jer smo provodili idiotarije spoljnopolitičkog diletanta o 3-4-5 stubova spoljne politike. Je li Srbija potpisala sporazum o pridruživanju s EU? Je li bar u službenoj politici Vlade cilj pridruživanju EU? Jest. Je li EU u sukobu s putinovskom Ruisjom? Jest. Srbija, da bi ušla u EU mora slušati i ispunjavati ono što joj se nalaže. Ukoliko ne želi... Široko joj polje. Tako da ovo s Putinom nije dilema, već glupema. Srbija još jednom pokazuje da nije prepoznala trenutak i da nije sposobna donositi strateške odluke.

Eto, vidiš da umeš?


Ja ti to govorim svo ovo vreme, ali se brzo vredjaš.
blogovatelj blogovatelj 19:54 07.10.2014

Re: .

Srbija, da bi ušla u EU mora slušati i ispunjavati ono što joj se nalaže.


Srbija to i radi.
I Nemačkoj su potrebna otškrinuta vrata ka Rusiji ako baš sama bude morala da zategne odnose sa Moskvom.
Kao što je Tito prodavao zapadnu tehnologiju Gadafiju ili Idi Aminu, tako Srbija može za par godina da prodaje nemačku i američku tehnologiju Rusiji.
Dve godine sam radio u firmi koja je u Libiji napravila čudo gasovoda, ali gomila automatike na tim gasovodima je bila engleska i američka.
Ni Nemci ni Ameri ni Rusi sigurno neće izabrati Hrvatsku za tako nešto.
Ako je Tito mogao da od toga živi tridesetpet godina, može i Srbija.
Šta misliš kako prosečan arapski diktator koji se uskurčio na Amere gleda na ma kojeg srpskog predsednika koji ga poseti i kaže mu "znam tačno kako vam je, i nama je isto tako bilo sa ovima, ali daj gledamo kako da živimo dalje i da pravimo pare"
To Stipe Mesić ne bi mogao nikako da izvede. I od poraza u ratu moguće je napraviti marketing i posao. Samo treba znati.

PS.

A vi ako budete dobri, možda vas uzmemo za podizvođače.

PPS.

Šta ja rekoh?

KLIK

Ako neko može da zapuši usta Đovici, to je ministar spolnih odnosa Austrije, prezimenom Kurc.

I još PPPS.

Pošto ne otvaraju svi linkove...

Srbija bi mogla takođe da doprinese da se kanali komunikacije sa Moskvom održe otvorenima, naročito tokom svog predsedavanja Organizaciji za evropsku bezbednost i saradnju naredne godine".


Reče Kurc.
libkonz libkonz 16:25 07.10.2014

Mislim da tu nema nikakve dileme

Treba samo pogledati firme koje posluju u Srbiji, pa uprediti one gde su poslodavci Rusi, Italijani ili ne daj bože Bugari, sa onima gde su poslodavci Nemci, Francuzi, Skandinavci...
Zabole Ruse za nas, mi smo im samo igračka koju koriste za prepucavanja sa zapadom. Da su nam makar malo želeli dobro rekli bi Miloševiću '99 da se ne zaebava. Umesto toga trljali su ruke dok su nas ludaci sa zapada bombardovali i slavili što bar jedna evropska zemlja neće u NATO.
Nisu Nemci veverice da padnu na naš blef da ćemo se prikloniti Rusiji ukoliko oni ne ispune neke naše prohteve. Tu je naš problem, što mi ne možemo da ukapiramo da taj blef ne prolazi. Isto tako, svesni su Nemci da bi nas konfrontacija sa Rusijom odvela u bankrot, koji nam se i ovako smeši, a sigurno je da nisu raspoloženi da nam daju besplatan ručak.
Nemamo mi drugo rešenje nego da se prepustimo EU.
petronijevic001 petronijevic001 16:39 07.10.2014

Re:

Србија нема избор између партнерства са Западом(односно САД) и Русијом.

Западне силе већ имају своје играче на Балкану.Евидентно је да Запад(Америка и Немачка) имају Косово, Хрватску, Албанију као своје играче чије ће интересе мање-више промовисати.Турска има БиХ као свог играча.

Логично је да се Србија приклони Русији и постане њен играч на Балкану.Много је боље бити млађи партнер Русије првог реда(на Балкану) него петоразредни партнер САД, чији интереси могу доћи на ред тек после задовољења 5-6 других држава.Тренутно Руси немају свог играча на Балкану, а то место неће заувек бити упражњено.

Илузорно је очекивати да Запад може одједном променити своје геополитичке приоритете, а протеклих 14 година показује да су ипак Харадинај-Тачи пречи од било ког лидера у Београду.
libkonz libkonz 16:52 07.10.2014

Re:

Логично је да се Србија приклони Русији и постане њен играч на Балкану.

Šta je tu logično? Kakvi igrači, kakvi bakrači?
Mi smo narod koji je na ivici biološkog nestanka i sad treba da budemo neki ruski ili bilo čiji igrači? Uz to, u potpunosti okruženi "američkim igračima"???
Mi treba da se pomirimo sa tim da je SAD jedina super sila i da onaj ko ne igra po njihovim pravilima dobije po nosu. Jesmo li se u to uverili u skorijoj prošlosti? Jesmo!
A ti bi da nam odrediš ulogu nekog ruskog igrača, pa da se nastavi komadanje Srbije, moralna i materijalna propast? Predlažeš kolektivno samoubistvo.
freehand freehand 16:59 07.10.2014

Re: Mislim da tu nema nikakve dileme

Da su nam makar malo želeli dobro rekli bi Miloševiću '99 da se ne zaebava.

Kako se to Milošević zajebaao '99?

Da sad ne pitam kako su to Rusi gori zato što po tvom mišljenju nešto nisu rekli nego ovi što su rušili, uništavali i ubijali.
Ako sam dobro razumeo napisano.
Atomski mrav Atomski mrav 17:11 07.10.2014

Re:

Тренутно Руси немају свог играча на Балкану, а то место неће заувек бити упражњено.


I ko je po tvom mišljenju još kandidat za to mesto sem Srbije?
petronijevic001 petronijevic001 19:50 07.10.2014

Re:

libkonz
Логично је да се Србија приклони Русији и постане њен играч на Балкану.

Šta je tu logično? Kakvi igrači, kakvi bakrači?
Mi smo narod koji je na ivici biološkog nestanka i sad treba da budemo neki ruski ili bilo čiji igrači? Uz to, u potpunosti okruženi "američkim igračima"???
Mi treba da se pomirimo sa tim da je SAD jedina super sila i da onaj ko ne igra po njihovim pravilima dobije po nosu. Jesmo li se u to uverili u skorijoj prošlosti? Jesmo!
A ti bi da nam odrediš ulogu nekog ruskog igrača, pa da se nastavi komadanje Srbije, moralna i materijalna propast? Predlažeš kolektivno samoubistvo.


САД су најмоћнија држава на свету, али далеко од тога да се могу понашати као пре 15 или 20 година.Русија као старији члан у савезу Србије и Русије(на Балкану), може утицати на добијање одређених уступака запшадних сила према Србији, и на релаксацију односа између Србије и западних држава.
Усамљена Србија то не може да издејствује, она може само добијати налоге од западних сила шта да уради а никакве уступке.

То што смо окружени НАТО-државама ништа не значи.То би било релевантно у случају директног војног обрачуна НАТО и Русије, у том екстремном сценарију, вероватно би било свеједно на чијој је страни Србија.

libkonz libkonz 21:10 07.10.2014

Re: Mislim da tu nema nikakve dileme

Kako se to Milošević zajebaao '99?

Bombardovani smo, materijalna šteta se meri desetinama milijardi dolara, ko zna čime su nas sve trovali, a za čije babe zdravlje?
Da sad ne pitam kako su to Rusi gori zato što po tvom mišljenju nešto nisu rekli nego ovi što su rušili, uništavali i ubijali.

Nisam rekao da su gori, nego da se nisu baš pokazali kao prijatelji.
I ne pričam o tome šta je pravedno, a šta nije. Govorim samo o biološkom opstanku našeg naroda, odnosno šta bi bilo kada bi EU dala ultimatum: oni ili Rusi.
freehand freehand 21:11 07.10.2014

Re:

libkonz
Логично је да се Србија приклони Русији и постане њен играч на Балкану.

Šta je tu logično? Kakvi igrači, kakvi bakrači?
Mi smo narod koji je na ivici biološkog nestanka i sad treba da budemo neki ruski ili bilo čiji igrači? Uz to, u potpunosti okruženi "američkim igračima"???
Mi treba da se pomirimo sa tim da je SAD jedina super sila i da onaj ko ne igra po njihovim pravilima dobije po nosu. Jesmo li se u to uverili u skorijoj prošlosti? Jesmo!
A ti bi da nam odrediš ulogu nekog ruskog igrača, pa da se nastavi komadanje Srbije, moralna i materijalna propast? Predlažeš kolektivno samoubistvo.

Sepeo forever!
Dakle, nikad takvu vrtešku ideja od kojih je svaka sa fantastičnom preciznošću smeštena u pogrešno vreme i na pogrešan način čovek ne može čuti kao od bivših sepeovovaca.
freehand freehand 21:13 07.10.2014

Re: Mislim da tu nema nikakve dileme

Bombardovani smo, materijalna šteta se meri desetinama milijardi dolara, ko zna čime su nas sve trovali, a za čije babe zdravlje?

I? Kako se tu Milošević zajebao?
Nisam rekao da su gori, nego da se nisu baš pokazali kao prijatelji.
I ne pričam o tome šta je pravedno, a šta nije. Govorim samo o biološkom opstanku našeg naroda, odnosno šta bi bilo kada bi EU dala ultimatum: oni ili Rusi.

To moraš Predsedniku Nikoliću da objasniš. A već su dali ultimatum.
Ja bar ne bih rekao da je Bajden sinoć Vučića zvao da ga ohrabri i podrži u refomrama.
libkonz libkonz 21:50 07.10.2014

Re: Mislim da tu nema nikakve dileme

A već su dali ultimatum.
Ja bar ne bih rekao da je Bajden sinoć Vučića zvao da ga ohrabri i podrži u refomrama.

Ne mislim da se takav ultimatum daje telefonom.
I? Kako se tu Milošević zajebao?

Zezaš?
freehand freehand 21:56 07.10.2014

Re: Mislim da tu nema nikakve dileme

Zezaš?

Ne zezam. toliko smo puta o tome nagvaždali, ali u najkraćem: bombardovanje je bilo pisano '97, u Rambujeu overeno, u oktobru '98 praktično počelo sa odloženim dejstvom. Već se čitave te '98 Milošević i Srbija ništa pitali nisu sem da Kosovu daju nezavistnost (a pitanje je šta bi još otišlo da je pristao).
Te '99 je samo opalila puška sa zida iz prvog čina, okačena godinama ranije.
I te '99 - ako je ikada išta dobro uradio na svojoj funkciji - tada je uradio. To je bio period kada je država koju je vodio najbolje funkcionisala.
libkonz libkonz 22:03 07.10.2014

Re: Mislim da tu nema nikakve dileme

Mogao je recimo da raspiše izbore i da ih namerno izgubi. Šipak bi nas tada bombardovali. Da je imao i malo pameti to bi uradio i za dve godine se vratio na vlast.
libkonz libkonz 22:12 07.10.2014

Re: Mislim da tu nema nikakve dileme

bombardovanje je bilo pisano '97, u Rambujeu overeno, u oktobru '98 praktično počelo sa odloženim dejstvom.

Kad reče SPO, krajem 1990. godine sam u kragujevačkim Pogledima čitao tekst koji se zvao "Američki pakleni plan" gde su Srbi iz SAD pisali Miloševiću da ćemo imati tri rata: u Hrvatskoj, BIH i na kraju na Kosovu i da će nastati mir tek kada nam uzmu Kosovo.
libkonz libkonz 22:22 07.10.2014

Re:

САД су најмоћнија држава на свету, али далеко од тога да се могу понашати као пре 15 или 20 година.Русија као старији члан у савезу Србије и Русије(на Балкану), може утицати на добијање одређених уступака запшадних сила према Србији, и на релаксацију односа између Србије и западних држава.

Kako može uticati? Kako ti zamišljaš međunarodne odnose?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana