Društvo| Mediji| Politika

Muharem Bazdulj (opet) među Drugosrbima

freehand RSS / 25.11.2014. u 21:13

Kao vrljav i lenj konzument medijskih sadržaja te shodno tome (pre)često trupkajući dobrano pozadi za zbivanjima, o velikoj čaršijskoj fertutmi koju je detonacijom u „Vremenu“ izazvao Muharem Bazdulj saznao sam čitajući reakciju Biljane Srbljanović. Koju je na Tviteru linkovala Vesna Pešić. A u kojoj je reakciji Srbljanovićka – po odsustvu žara i sadržajonom siromaštvu sudeći - po zadatku  otaljala odgovor na pismo, i to i Ivančiću i Bazdulju. Onda i Ćirjakovićeve stavove u „Politici“ o polemici koja se zapodela. Onda sam natrapao na Bazduljev odgovor Ivančiću, pa onda na Ivančićevu odbranu idola od pobesnelog jeretika i reakciju na Bazduljevu tešku diverziju od koje je sve krenulo: dakle tekst u „Vremenu“ br. 1244 od šestog novembra leta gospodnjeg 2014.

„Hronika najavljene praznine“, tako ga je autor naslovio.

I nisam zažalio. Čitajući paškvile Srbljanovićke i Ivančića dalo bi se zaključiti da oni brane a Bazdulj napada pokojnog Srđu Popovića. Čitajući izvorni tekst, kao što to po pravilu biva, nepristrasni čitalac uvideće da Bazdulj o Popoviću piše usput i više ga braneći nego kritikujući. 

No tema i meta ovog teksta zaista su, u stvari,  Popovićevi siročići, siročići i uveoci. Kolokvijalno zvani Drugosrbijancima.

Otud vrisak i fras, do nas je nama.


 

Izbegavajući zov pretencioznosti da i sam kažem koju – kao da već nisam – ovde ću citirati one delove narečenog teksta koji su na mene ostavili najjači dojam. Zbog kojih, uostalom, ovaj tekst smatram jednim od najboljih političkih analiza u medijima u Srbiji poslednjih nekoliko godina.

I zbog kojih je Muharem Bazdulj zaslužio da ga nazovem političkim forenzičarem političke i medijske scene Srbije. Jer upravo je tako, čistim i preciznim rezovima i jasnim i britkim jezikom napisan ovaj nalaz na truplu izvesno počivše Druge Srbije.

Credo

Ako postoji opsesivna ideja u njegovom političkom djelovanju, naročito u posljednjih četvrt vijeka života, ona se sastoji iz ubjeđenja da Srbiju treba nepovratno učiniti dijelom Zapada, prvog svijeta. U tome je bio savršeno dosljedan. Ovdje je važno načiniti jednu distinkciju. Postoji Zapad u političkom smislu (misli se prvenstveno na EU i NATO), kao što postoji Zapad u vrijednosnom smislu (liberalna demokratija, individualizam, sloboda mišljenja, okupljanja i govorenja, ljudska prava u najširem smislu). Ova dva smisla se u dobroj mjeri poklapaju, ali ne do kraja. Postavlja se, međutim, pitanje prioriteta: da li je važnije požuriti, pozicionirati se na politički Zapad, pa se onda na miru i polako približavati Zapadnim vrijednostima ili je važnije najprije implementirati vrijednosti, a političko pridruživanje, kad i ako dođe – dođe. Nepovjerljiv prema lokalnoj političkoj eliti, još nepovjerljiviji prema takozvanoj masi, Popović je bio za prvu varijantu, a kao najbrži način za to svojevremeno je vidio neku vrstu strane intervencije i privremenog vanjskog (Zapadnog) tutorstva. U tom smislu (ne zaboravljajući, naravno, nipošto ni humanitarni aspekat cijele stvari onomad, odnosno želju da se završi rat te da se okončaju pogibije i stradanja civila) valja čitati i njegovu podršku ideji o bombardovanju Srbije još početkom devedesetih, kao i ono što mu je nedavno, baš u intervjuu za "Vreme", kao glavni grijeh spočitao Vladeta Janković, tezu "da bi za Srbe jedini lek bio da dožive potpun vojni poraz i kapitulaciju".

Polemika: Popović - Stojan Cerović

Ugrubo govoreći, Popović tvrdi da Srbija nema pravo na normalnost, na normalan život, dok se ne suoči do kraja sa zločinima počinjenim u njeno ime. Cerović mu na to, već na kraju polemike, odgovara: "Najzad, žao mi je što nekome to zvuči cinično, ali nikako ne mislim da je bavljenje ratnim zločinima i odgovornošću društva najvažnija obaveza svih nas. Ako pokušam da zamislim zemlju u kojoj se to masovno radi, prvo što pomislim jeste da bih smesta otud pobegao bilo kuda. Da je Miloševićeva Srbija zbilja bila Hitlerova Nemačka, još bih nekako razumeo ove sadističke, ili možda više nekrofilne izlive. Ali kako da to razumemo sad kad ni Miloševića više nema među nama? (…) A zločinima, ratovima i krivicama ovo društvo bavi se koliko može i ume. Bavilo se i ranije i ne znam zašto se tako zaboravlja istorija srpskog otpora koji je najzad srušio Miloševića. Zašto se misli da se sav onaj narod koji je glasao i ustao protiv njega sad ponovo njemu okrenuo. Ako poneko ipak jeste, to je pre svega zasluga Haškog procesa. Zar je taj mehanizam zbilja tako teško razumeti?"

Beli listići

S porazom Koštunice, odnosno sa usponom DS-a i Borisa Tadića na ključne pozicije u državi, srpski brod je, čini se, na čvrstom kursu ka Evropskoj uniji i Zapadu kao metafori, svemu onome, dakle, čemu i Srđa Popović teži. I zaista, slijede hapšenja Radovana Karadžića i Ratka Mladića te napredak u EU integracijama. Kad se, međutim, pokaže da Boris Tadić ne želi ipak slijediti po svaku cijenu EU agendu, kad se učini da mu je možda više stalo do Zapada u vrijednosnom nego u političkom smislu, kad odbije da slijedi sve evropske zahtjeve, naročito kad je riječ o Kosovu, iz Popovićeveg kružoka dolazi vrhunski gambit – pokret takozvanih bijelih listića.

 

 Malo je tema o kojima je u Srbiji više pisano, nažalost uglavnom nesuvislo, pa ovdje valja ponuditi odmjeren sažetak. Cijela stvar ima, reklo bi se, beletrističku predistoriju. U jednom romanu Žozea Saramaga, naime, građani iskazuju nezadovoljstvo cjelokupnom političkom kastom tako što masovno izlaze na izbore, a velika većina izišlih birača u glasačke kutije ubacuje prazne listiće. Potcrtajmo: važno je da izlazak na izbore bude masovan (nema bojkota, nema apstinencije), a da većina tih glasača ne glasa ni za koga. U kontekstu romana to je ilustracija građanske pobune protiv sistema prividnog izbora. Zagovornici "bijelih listića" u Srbiji spinuju sličnu priču: svi su isti, a ovako ćemo to i da im poručimo. Kao rezultat toga, na predsjedničkim izborima Tomislav Nikolić je pobijedio Borisa Tadića, a kao posljedica te pobjede, iduća vlada se formira oko SPS-a i SNS-a. Privremeno je Ivica Dačić premijer, dok je Aleksandar Vučić prvi potpredsjednik Vlade. Jasno je, međutim, da neće proći dugo prije nego njih dvojica promijene uloge i prije nego se sva realna politička moć skoncentriše kod Vučića. Iako je cijela ova izborna matematika užasno jednostavna, mnogi se još prave da je ne razumiju te vrijedi uložiti napor da im se sve to nacrta.

 Oni skloni aboliranju bijelih listića od svake odgovornosti, skloni su reći da ih je bilo premalo, da je fokusiranost na bijele listiće besmislena. To je, naravno, pogrešno. To je kao kad bi neki komentator predizbornih kampanja u Americi kritikovao fokusiranost izbornih štabova demokrata i republikanaca na države kakve su Ohajo ili Florida, države poznate kao swing states, odnosno one za koje se ne može unaprijed pogoditi da li će u njima pobijediti demokratski ili republikanski kandidat. Unaprijed se zna da demokratski kandidat pobjeđuje u Masačusetsu ili Vermontu, kao što se zna da republikanac trijumfuje u Alabami ili Južnoj Karolini, pa u tim državama nema potrebe za prejakom kampanjom. U slučaju Srbije, imajući u vidu sve rezultate izbora nakon Đinđićeve smrti, pa do te presudne 2012. godine, jasno je bilo da radikalski odnosno naprednjački kandidat mora uvijek da bude, u najmanju ruku, nadomak pobjede. Da bi pobijedio, nije mu toliko nužno namaknuti dodatne glasove, koliko oduzeti glasove protivniku. Bijeli listići u tom su savršeno uspjeli.

POGUBLJENOST LAŽNIH UZORA: Za razliku od brojnih njegovih sljedbenika, Srđa Popović nipošto nije bio politički naivan. On je morao znati da je poželjna posljedica pokreta bijelih listića poraz DS-a, odnosno pobjeda SNS-a. Iza svega je morala da stoji spekulacija (vjerovatno na neki način unaprijed ovjerena) da će posao pridruživanja Evropskoj uniji Vučić i SNS voditi efikasnije. Tako je naposljetku i ispalo. Srđa Popović je zapravo umro u onom trenutku kad su ljudi koji su čak i personalno oličavali politiku čiji je on bio najogorčeniji protivnik počeli u praksi da sprovode njegov program. To je paradoks koji bi on znao da cijeni, ali koji njegove samozvane sljedbenike dovodi do ludila. Popović je – rekli smo – znao da razlikuje važno od nevažnog, a iz njegove perspektive važno je bilo približavanje Srbije Zapadu.

 

 Nakon njegove smrti, mada ne i jako dugo, tu je liniju uspjevala da nastavi Vesna Pešić. Njene pohvale Dačiću i Vučiću u kontekstu Briselskog sporazuma dokaz su tome. Kasnije je, međutim, i ona pala pod uticaj lažnih uzora.

Druga Srbija i Vučić

Naoko paradoksalno, ali najveći Vučićevi kritičari kao da su od njega preuzeli jednu od najiritantnijih njegovih osobina: snažnu emotivizaciju javnog diskursa. Svaki njihov pokušaj političke kritike pun je šokiranosti, osupnutosti, zgražavanja, velikih, a šupljih riječi. Ima ona divna Kafkina fraza kojom je on opisao Dikensove junake: "hladnoća srca prikrivena pretjeranim izlivom osjećanja". I hladnoću i prazninu, a naročito pogubljenost svoju nakon Popovićeve smrti, vertikale Druge Srbije prikrivaju uglavnom pretjeranim izlivima osjećanja. Smrt Srđe Popovića bolno je ogolila njihovo mediokritetstvo. Niko se više ne javlja na telefon kad se okrene broj koji su godinama okretali da im se kaže šta da o nečemu misle. Smrću Srđe Popovića Druga Srbija se raspala. (Ponovimo, "nema društva ukoliko među članovima ne postoji svest o pripadništvu istoj grupi".) I ponovo je tu nešto što je paradoks samo na prvu loptu: iako se o njegovoj zaostavštini najviše brine "Peščanik", na tragu Popovićeve politike više su ostale "E-novine". Ne govorim ovdje, naravno, ni o književnom stilu ni o moralu, govorim samo o politici. Dok god vodi brz i efikasan program evropeizacije i prebacivanja Srbije na Zapadni kolosijek, Vučić zaslužuje neupitnu podršku – tako glasi (neispisani) politički program "E-novina". Iza svega toga stoji, naravno, Petar Luković, koji je makar čuven kao zlopamtilo, bio spreman oprostiti Basari što ga je izvrijeđao kao rijetko ko u životu, a sve zarad velikog cilja. (Zlobnik bi rekao da njihova recentna sloga podsjeća na bračne parove koje je poslije godina i godina žučnih svađa izmirila prinova. Beba zbilja zna tako da djeluje.) Rijetke kritike koje Vučiću adresira taj kružok tiču se svake mogućnosti da evropski kurs bude usporen ili poljuljan. Sve ostalo, cenzura, medijsko jednoumlje, naznake diktature, prepuštaju "estetičarima" iz "Peščanika".

.................................................................................................................................................

Beleška na margini (by b.b.):

Na kraju se (hehe, kao Pižon!) setih jednog od skečeva Dejva Alena. U njemu on prikazuje kamp za obuku britanskih vojnika u kome narednik regrutima od prvog dana novačenja bezbroj puta ponavlja rečenicu: „Ja sam mozak, vi ste telo.“ Iz dana u dan, iz nedelje u nedelju. Dolazi dan polaska na front, ukrcavanja na desantni čamac. Poslednja rečenica pred iskrcavanje je – naravno! – „Ja sam mozak, vi ste telo!“

Iskaču sa čamca i prvi koji na pesku gine od mitraljeskog rafala je narednik. A onda vojnici počinju da se ponašaju kao navijene igračke-vojnici, hodajući ukočeno i bez smisla menjajući pravac u dodiru sa predmetima.

Ne znam zašto sam se toga setio... U stvari znam, samo eto – malo se femkamo.  

 

Vreme, Muharem Bazdulj: "Hronika najavljene praznine" 

Peščanik, Biljana Srbljanović: "Moralno nepismeni" 

Peščanik, Viktor Ivančić: "Srđa i Vreme" 

Vreme, Muharem Bazdulj: "Poetska pravda" 

 

 

 

 

 



Komentari (253)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 19:01 27.11.2014

Re: Interesantno je

dali76
Tacna je konstanta da se vrednosni zapad u mnoggocemu ne poklapa sa politickim zapadom.
Ali, ako pricamo o Srbiji I njenom putu, ajde da vidimo ima li tih zapadnih vrednosti vise unutar politickog zapada, ili van politickog zapada?


Nije nevažna ni dinamika i dijalektika, Dali. Dakle, da li se u realnom vremenu i u onome što možemo da sagledamo kao perspektivu, Zapad tih vrednosti odriče ili ih "uvećava"?
Meni, Dali, izgleda kao da se Zapad u dobroj meri odriče mnogih vrednosti koje smo smatrali i smatramo osnovama njegove definicije. I sve u velikoj trci za očuvanje prevlasti i osvajanje resursa, koju još nismo u stanju da sagledamo i definišemo ali koja se definitivno uveliko vodi.
Primer Ukrajine sjajna je prilika da se sagledaju razlike u viđenjima i stavovima: meni je, na primer, očigledno da je Zapad inicirao i pogurao političke procese u toj zemlji u jednom momentu detonirajući i državni udar koji je kasnije vodio svemu što smo imali prilike da vidimo. Onda smo dobili situaciju u kojoj najveći prdioci po međunarodnom pravu i nezavisnosti malih država počinju da pene braneći suverenitet svog novog vazala; da je logično i normalno da se na svaki potreban i moguć način izađe na ruske granice i da su za to dozvoljena sva sredstva ali da je ruski odgovor uvek i po difoltu divljački, staljinistički, istočnjački, antidemokratski, međedovski i šta već ne po usaljenom vokabularu tome namenjenom.
Elem, Ukrajinu pominjem samo kao primer, kao lakmus. Jer će svaki drugosrbijanac, bez razmišljanja i zadrške stati na pravu stranu. Koja, naravno, može biti samo jedna. A svaka sumnja je jeres.
Eto još materijala za definiciju drugosrbijanstva.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:26 27.11.2014

Re: Interesantno je

Manite se sofizma. Sad je solipsizam kul.

Jel to Biljana nešto lupala o Popovićevom solipsizmu?
freehand freehand 19:27 27.11.2014

Re: Interesantno je

Nebojsa Krstic
Manite se sofizma. Sad je solipsizam kul.

Jel to Biljana nešto lupala o Popovićevom solipsizmu?

Čitaj, Nebojšo, čitaj, nemoj ja da ti pravim sižee i dajdžeste.
Nije pametno al nije ni dugačko.
dali76 dali76 19:37 27.11.2014

Re: Interesantno je

Postujem tvoje stavove i razmisljanja , ali da li ocekujem previse ukoliko trazim odgovor na moje, prilicno jednostavno pitanje?


freehand freehand 19:43 27.11.2014

Re: Interesantno je

dali76
Postujem tvoje stavove i razmisljanja , ali da li ocekujem previse ukoliko trazim odgovor na moje, prilicno jednostavno pitanje?



Najkraće što umem: to što zapadnih vrednosti ima više na Zapadu ne znači da se u taj Zapad mora ući ne bi li se vrednosti usvojile. Odnosno - da se u Zapad ne mora ući srljajući i po svaku cenu.

P.S. i to u momentu kad upravo taj Zapad revidira i dezavuiše baš neke od osnovnih ideja i vrednosti koje su ga činile vrednim ugledanja i pristupanja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:56 27.11.2014

Re: Interesantno je

Ali, ako pricamo o Srbiji I njenom putu, ajde da vidimo ima li tih zapadnih vrednosti vise unutar politickog zapada, ili van politickog zapada?


Ako se ovaj trenutak zaledi možda se može tvrditi da ih je više nazapadu, ali ako se posmatraju trendovi nisam siguran ko se kreće u pozitivnom a ko u negativnom smeru.
Ko je imao više tih vrednosti juče nego danas, a ko ih ima više danas negu što ih je imao juče?
freehand freehand 21:28 27.11.2014

Re: Interesantno je

I još, a ima veze i sa Zapadom i sa Vučićem: rezolucija koju je usvojio evropski parlament teška je budalaština i koještarija po svakom mogućm osnovu. i govori upravo o stvarima koje sam pominjao u gornjim komentarima. Od sistema vrednosti, predrasuda, interesa do smera u kome se društvo kreće.
No onda dolazi i Vučić: taman, naime pomislim da laka strca mogu sa njim da se složim a on posle pet suvislih rečenica počinje sa bulažnjenjem i histerijom: o tome kako Srbija (više) nije vreća za udaranje, pa "a gle komšije" sindrom. I o tome kako su nas zaskočili iz ljubomore jer smo baš krenuli da se razvijamo.
Sad da vidimo reakcije.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:33 27.11.2014

Re: Interesantno je

Najkraće što umem: to što zapadnih vrednosti ima više na Zapadu ne znači da se u taj Zapad mora ući ne bi li se vrednosti usvojile. Odnosno - da se u Zapad ne mora ući srljajući i po svaku cenu.

Ja mislim da se treba ući, makar i naopako.

Evo Hrvati, ušli ustašijadu slomili nisu, boli ih uvo, sad nam lepe packe iz Strasbura...pa nismo valjda mi gori od njih?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:34 27.11.2014

Re: Interesantno je

Sad da vidimo reakcije.

Neće biti nikavih rakcija, jer svako normalan iz EU zna da je Deklaracija idiotizam.
freehand freehand 21:38 27.11.2014

Re: Interesantno je

Evo Hrvati, ušli ustašijadu slomili nisu, boli ih uvo, sad nam lepe packe iz Strasbura...pa nismo valjda mi gori od njih?

To šta su Hrvati dobili a šta izgubili, tek čemu su se nadali - diskutabilna je stvar. I ja bih, verovatno, da budem stavljen pred ili-ili izbor rekao da treba ući makar za to i ne postojali realni i dokazivi razlozirazlozi. Po inerciji više no po čvrstom uverenju.
No neće to biti brzo, svakako.
A što se Strazbvura tiče - i mi smo u STrazburu i to što se dogodilo nikakve veze nema sa Hrvatima. Hrvati su nahuškani a većina za rezoluciju organizovana. Iz čega bi valjalo čitati o odnosu prema Srbiji. Rekoh već: da sam Vučić mene bi signali koji dolaze iz nemačke i Vašingtona poslednjih nedelja opasno zabrinuli.

Edit:
Nebojsa Krstic
Sad da vidimo reakcije.

Neće biti nikavih rakcija, jer svako normalan iz EU zna da je Deklaracija idiotizam.

Mislio sam na reakcije u Srbiji. Drugosrbijanaca (kao da vidim: "Vučić nas svađa sa Evropom!" ) prvenstveno.
dali76 dali76 00:29 28.11.2014

Re: Interesantno je

Nakon 13 godina ovih puzevih koraka Srbija bi sad trebala nastaviti cekati nekakvo cudo? Cekati nekakve trendove koji bi zapadne vrednosti trebali preseliti van politickog zapada? To je ozbiljno onoliko koliko je ozbiljna prica o zamrzavanju kosovskog probelma dok se ne promene medjunarodne okolnosti.
Nije ovde problem neozbiljna politika, vec posledice takve politike.

freehand freehand 00:37 28.11.2014

Re: Interesantno je

Nakon 13 godina ovih puzevih koraka Srbija bi sad trebala nastaviti cekati nekakvo cudo?

Kakvih puževih koraka? Srbija je pokušala da trči do 2003. Pa pogledaj još jednom Đinđićev poslednji intervju. Da ne ponavljam storiju sa Hagom, i kako nema niti će biti drugih uslova, i dva koloseka, i kako Kosovo nema veze i blablabla. Nema trčanja sa betonskim čizmama. I dodatnim saplitanjem.
Nego, rekoh da je ova rezoucija iz Strazbura odlična ilustracija tog odnosa. Šta ti misliš o njoj i celoj Šešelj ujdurmi?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:57 28.11.2014

Re: Interesantno je

Nakon 13 godina ovih puzevih koraka Srbija bi sad trebala nastaviti cekati nekakvo cudo? Cekati nekakve trendove koji bi zapadne vrednosti trebali preseliti van politickog zapada?


Ovde vidim slaganje da ti trendovi postoje, ili makar ne vidim negiranje.
To je, za početak, dovoljno.
Ako takvi trendovi postoje, ako zapad više nije ono što su nam nekad bili ideali, ako je trend takav da više nismo sigurni kud će to odvesti, zar je mudro puževljeve korake zameniti onim od sedam milja?

To je pitanje elementarne logike.
Ako neko nije sasvim siguran da li je put kojim ide pravi, on će se osvrtati, razmišljati, pokušavati da shvati kud ga put vodi, a neće žuriti njime.
Niko ne dodaje gas kad nije siguran da li put na kom je vodi željenom cilju. Svako prešalta u manju i vozi opreznije.

Krupni koraci ka zapadu nisu mudra politika čak iako zanemarimo šta podrazumeva koračanje krupnim koracima.
A krupan korak bi bio npr uvođenje sankcija Rusiji. A uvođenje sankcija Rusiji znači da ove zime nema gasa dok se ne plati, a mi para da ga platimo nemamo.
Da li je pametno napraviti taj krupan korak?
Krupan korak bi bio ispunajvanje svega što Hrvatska traži, podizanje opet nekih optužnica, učiniti nešto (ne znam šta, ne znaju ni oni al nešto traže)sa Šešeljem, priznati nezavisnost Kosova...to su valjda ti krupni koraci i da li je neki od njih logičan sa stanovišta interesa Srbije
dali76 dali76 03:18 28.11.2014

Re: Interesantno je

Cekanje na trendove kojima se zapad seli van politickog zapada uporedio sam sa trendovima o promeni medjunarodne okolnosti. Mislio sam da sam bio jasan u pogledu neozbiljnosti ili posledica te politike.
Srbija nece postati clan EU zbog uvodjenja sankcija Rusiji. Crna Gora zbog toga nece preskociti niti jedno jedino poglavlje do clanstva u EU.
Davno sam napisao da Srbija nece precicom u EU ,makar sutra uhapsila Mladica,a prekosutra poslala ministra Jeremica u Pristinu kao svog prvog ambasadora.
Put ka EU ili ka zapadu vodi samo kroz urredjivanje drzave. Hag, Kosovo,sad sankcije samo su super alatka vlastima dda kupuju vreme , odlagajuci ono sto im nikako ne pase,a to je da Srbija zalici na ozbiljnu institucionalnu drzavu.
To je jedino moguce na zapadu,ali to srpska elita zna, pa cemu zurba.


sweet64 sweet64 03:50 28.11.2014

Re: Interesantno je

Najkraće što umem: to što zapadnih vrednosti ima više na Zapadu ne znači da se u taj Zapad mora ući ne bi li se vrednosti usvojile. Odnosno - da se u Zapad ne mora ući srljajući i po svaku cenu.

P.S. i to u momentu kad upravo taj Zapad revidira i dezavuiše baš neke od osnovnih ideja i vrednosti koje su ga činile vrednim ugledanja i pristupanja.


Dakle, ne možeš se uhvatiti ni za glavu ni za rep. Sa ovakvim razmišljanjem svojom glavom uvek bih se složio od prvog do poslednjeg slova. Ali šta je sa tvojim pragmatizmom do imbecilnosti?
freehand freehand 09:43 28.11.2014

Re: Interesantno je

Ali šta je sa tvojim pragmatizmom do imbecilnosti?

Ne znam o čemu govoriš.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 14:24 28.11.2014

Re: Interesantno je

P.S. i to u momentu kad upravo taj Zapad revidira i dezavuiše baš neke od osnovnih ideja i vrednosti koje su ga činile vrednim ugledanja i pristupanja.

Pre svega, Zapad nije monument sastavljen od istog materijala. Na Zapadu ima svačega. No i takav kakav je, nesolidan i nabijen različitostima, za nas je bolji od istočnjačkog despotizma.
freehand freehand 15:01 28.11.2014

Re: Interesantno je

Nebojsa Krstic
P.S. i to u momentu kad upravo taj Zapad revidira i dezavuiše baš neke od osnovnih ideja i vrednosti koje su ga činile vrednim ugledanja i pristupanja.

Pre svega, Zapad nije monument sastavljen od istog materijala. Na Zapadu ima svačega. No i takav kakav je, nesolidan i nabijen različitostima, za nas je bolji od istočnjačkog despotizma.

Slažem se sa zaključkom izvedenim iz lažne dileme. Jer apsolutno ne vidim da se igde pojavljuje istočnjačka despotija kao varijanta za Srbiju.
emsiemsi emsiemsi 17:43 28.11.2014

Re: Interesantno je

freehand

...
A što se Strazbvura tiče - i mi smo u STrazburu i to što se dogodilo nikakve veze nema sa Hrvatima. Hrvati su nahuškani a većina za rezoluciju organizovana. Iz čega bi valjalo čitati o odnosu prema Srbiji. Rekoh već: da sam Vučić mene bi signali koji dolaze iz nemačke i Vašingtona poslednjih nedelja opasno zabrinuli.
...

Какви сигнали ?
djovica djovica 18:21 28.11.2014

Re: Interesantno je

freehand
Evo Hrvati, ušli ustašijadu slomili nisu, boli ih uvo, sad nam lepe packe iz Strasbura...pa nismo valjda mi gori od njih?

To šta su Hrvati dobili a šta izgubili, tek čemu su se nadali - diskutabilna je stvar. I ja bih, verovatno, da budem stavljen pred ili-ili izbor rekao da treba ući makar za to i ne postojali realni i dokazivi razlozirazlozi. Po inerciji više no po čvrstom uverenju.
No neće to biti brzo, svakako.
A što se Strazbvura tiče - i mi smo u STrazburu i to što se dogodilo nikakve veze nema sa Hrvatima. Hrvati su nahuškani a većina za rezoluciju organizovana. Iz čega bi valjalo čitati o odnosu prema Srbiji. Rekoh već: da sam Vučić mene bi signali koji dolaze iz nemačke i Vašingtona poslednjih nedelja opasno zabrinuli.

Edit:
Nebojsa Krstic
Sad da vidimo reakcije.

Neće biti nikavih rakcija, jer svako normalan iz EU zna da je Deklaracija idiotizam.

Mislio sam na reakcije u Srbiji. Drugosrbijanaca (kao da vidim: "Vučić nas svađa sa Evropom!" ) prvenstveno.

Ne'š ti zajemavati četničkog vojvodu i njegovog posilnog u odnosu na kuma iste provenijencije! Kao, problem je Šešelj!
Problem je jer četnikoliki posilni ne ispunjava obećano, problem je jer održava vojne vežbe sa Rusima, problem je jer četnički vojvoda (ne Šešelj!, da nema zabune!) ponosno stišće guz Putina na vojnoj paradi u Bogradu Putinu u čast, problem je jer Srbija jaaaaaako loše glumi neutralnost, problem je jer je Srbija u konfliktu sa svim svojim komšijama, problem je jer se Vlada Srbija nijednom nije ogradila od Šešelja (poželeli mu dobro zdravlje!) problem je jer se Srbija ni za jotu nije pomakla iz devedesetih, problem je jer Srbija jedno govori, drugo radi, treće misli, problem je jer Srbija ne ispunjava obećano, problem je jer Srbija ne ispunjava obećano, problem je jer Srbija ne ispunjava obećano...
I ne'š ti onda u takvim okolnostima zajemavati Srbiju... Iju, bre, Rvati, vatajte se sa sebi ravnim!
milisav68 milisav68 18:27 28.11.2014

Re: Interesantno je

djovica

I ne'š ti onda u takvim okolnostima zajemavati Srbiju... Iju, bre, Rvati, vatajte se sa sebi ravnim!

Idi čuvaj ćirilične table, mani se nas.
djovica djovica 18:44 28.11.2014

Re: Interesantno je

milisav68
djovica

I ne'š ti onda u takvim okolnostima zajemavati Srbiju... Iju, bre, Rvati, vatajte se sa sebi ravnim!

Idi čuvaj ćirilične table, mani se nas.


Vidi, ustaše čuvaju čirilićne table (Vlada RH čuva i brine se o tablama u skladu sa zakonom, šta joj je i posao)



Vučić-Nikolić svom ideološkom ocu koji javno trabunja i riga mržnju, nacizam, smrt: "Želimo mu dobro zdravlje"
E, pa, tu je razlika. I zato je Hrvatska u EU, a Srbija nije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:48 28.11.2014

Re: Interesantno je

poželeli mu dobro zdravlje!


A trebali su da mu požele da crkne?

Ajd djovice probaj na trenutak da se osamostališ, a to znači da zastaneš sa tim frazicama, i makar pokušaš da bar malo razmisliš, a ne da samo ponavljaš te pritupe fraze, Srbija ovo Srbija ono, komšije, četnici..i sve u krug
Em je dosadno, em, brate, pomisliće ljudi da si toliko glup da drugačije ne možeš.
Hajd da probamo ovako
Kažeš ti

problem je jer se Vlada Srbija nijednom nije ogradila od Šešelja


Ograditi se od nečije izjave se može samo onda kad postoji mogućnost da ta izjava pripiše i onom ko to ne želi pa se stoga ograđuje.
Npr, vlada nešto kaže, neki ministar se ne slaže sa tim i on se ogradi. Bez te ograde bi se smatralo da i on tako misli.
Nije normalno da se ograđuje neko od nečijih izjava koje se nikako ne mogu njemu, tome koji bi se ograđivao, pripisati.

Ne mogu se nikako Šešeljeve izjave pripisati vladi pa bi bilo blesavo da se ona od njih ograđuje.
Kad bi se to radilo tako kako ti i Milanović mislite, ja bih stalno morao da se ograđujem od tvojih gluposti ovde. Ali nema potrebe, ne može niko tvoje glupsti pripisati meni, pa nemam potrebe da se od njih ograđujem.

Ajd, probaj to da shvatiš.

Mogla bi vlada Srbije da kritikuje, dakle ne da se ograđuje, Šešeljeve izjave ali to bi odgovaralo samo vama koji živite u devedesetim (pod vama podrazumevam Hrvatsku i Šešelja), i nikome drugom.

Probaj i tu situaciju da zamisliš.
Evo pomoćiću ti.
Šešelj nešto izjavi, vlada reaguje na tu izjavu, kritikuje je, Šešelj onda reaguje na reakciju, i kreće polemika između vlade i Šešelja. Šešelj tako postaje centar zbivanja u Srbiji.
Može li on sebi poželeti nešto bolje od toga?
Za to vreme Hrvatska svršava od zadovoljstva i govori kako je eto u Srbiji Šešelj centar političkih zbivanja.
Ali to nije tako, Šešelj je i ovde i svuda osim u Zagrebu i po malo Sarajevu nevažan lik. Srbija je njega prevazišla, to što Hrvatska još nije je njen problem.

apacherosepeacock apacherosepeacock 19:35 28.11.2014

Re: Interesantno je

Ajd, probaj to da shvatiš.



apacherosepeacock apacherosepeacock 19:39 28.11.2014

Re: Interesantno je

Jer apsolutno ne vidim da se igde pojavljuje istočnjačka despotija kao varijanta za Srbiju.


Gde se dede onaj (prozvani) prosveceni apsolutizam?
Strah i Srbi i te munje...


milisav68 milisav68 20:02 28.11.2014

Re: Interesantno je

djovica
Vidi, ustaše čuvaju čirilićne table (Vlada RH čuva i brine se o tablama u skladu sa zakonom, šta joj je i posao)

Iz kog puta?

Jel` to dobrovoljno ili zato što vam neko zavrnuo uši?
dali76 dali76 20:38 28.11.2014

Re: Interesantno je

Istocnjacki despotizam je prirodno politicko stanje u zemljama istocne Evrope. Ostati van politickog zapadda,a misliti da se zemlja moze resiti svog prirodnog politickog nasledja ,je prilicna budalastina. Kao sto je budalastina misliti da je politicki zapad sam po sebi dovoljna garancija za branu despotizmu.

Samo prilican je paradox sto se sestina vanjske politike Vucica ponajvise poklapa sa razmisljanjima njegovog ljutog protivnika, blogokolege Freehand/a.
Ne zbog uhu mile, kadkat otvorene antizapadne retorike srpskog premijera , ne zbog cinjenice da je antizapadni sentiment davno napustio bocu (list Pecat) te se nesmetano siri kontrolisanim medijima , vec zbog sustinski antizapadne politike koju vodi Aleksandar Vucic.
Posto Putin nije spreman da ddresi kesu, Vucic se javno ne odrice EU, ali ocigledno cini sve sto je u njegovoj mogucnosti da drzi Srbiju podalje od zapada, kako politickog, tako vrednosnog.







Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:06 28.11.2014

Re: Interesantno je

Slažem se sa zaključkom izvedenim iz lažne dileme. Jer apsolutno ne vidim da se igde pojavljuje istočnjačka despotija kao varijanta za Srbiju.

Ti ne čitaš Politiku?
emsiemsi emsiemsi 22:20 28.11.2014

Re: Interesantno je

djovica

milisav68

djovicaI ne'š ti onda u takvim okolnostima zajemavati Srbiju... Iju, bre, Rvati, vatajte se sa sebi ravnim!Idi čuvaj ćirilične table, mani se nas.Vidi, ustaše čuvaju čirilićne table (Vlada RH čuva i brine se o tablama u skladu sa zakonom, šta joj je i posao)Vučić-Nikolić svom ideološkom ocu koji javno trabunja i riga mržnju, nacizam, smrt: "Želimo mu dobro zdravlje"E, pa, tu je razlika. I zato je Hrvatska u EU, a Srbija nije.

Усташка посла !
Чуваш 5 ћириличних табли, показујеш своју еуропску уљудбеност, а етнички очистио све Србе.
Шачицу чува као алиби.
Знамо се !
(И још не могу чудом да се начуде како Срби овога пута нису као јагањци ишли под усташке ножеве, него се бунили).
dali76 dali76 22:22 28.11.2014

Re: Interesantno je

“Politika” je Krsticu postala tek samo jedan primer u moru slicnih primera u srpskim medijima gde se promovise antizapadni sentiment.
Svojevremeno si se pitao odakle jedan Dmitrovic u Novostima , cuddio se proruskoj “Politici”,danas imamo poprilican broj proruskih Dmitrovica, ne samo u Novostima ili “Politici”.
Pogledati samo naslovnu stranu sajta b92.
Da Vucic zeli da menja Srbiju, ili ako hoces, da je vodi ka zapadu, prvo bi trebalo da menja antizaapadni sentiment unutar vlastitog birackog tela.
Ali, kako stvari stoje, Vucic ne samo da ga ne menja, vec ga uzgaja i promovise.
U takvom jednom ambijentu on se svojom retorikom ustvari takmici sa iz vise razloga nekonkurentnim Vojislavom Seseljem od koga ga razlikuje tek politicka korektnost.
Vucic se odrekao Seselja, to je svima jasno , pa i predizborno raspolozenom Milanovicu,ali se Vucic nije odrekao glasaca Srpske Radikalne Stranke. I to je ocigledno jasno Hrvatima pa bas to koriste u vlastite unutrpoliticke svhre.

freehand freehand 22:48 28.11.2014

Re: Interesantno je

Istocnjacki despotizam je prirodno politicko stanje u zemljama istocne Evrope.

Hm... Zar nije istočnjački despotizam karakterističan oblik vladavine za zemnlje bliskog, srednjeg i dalekog istoka srednjeg veka?
Samo prilican je paradox sto se sestina vanjske politike Vucica ponajvise poklapa sa razmisljanjima njegovog ljutog protivnika, blogokolege Freehand/a.

Jeste.

Ne zbog uhu mile, kadkat otvorene antizapadne retorike srpskog premijera , ne zbog cinjenice da je antizapadni sentiment davno napustio bocu (list Pecat) te se nesmetano siri kontrolisanim medijima , vec zbog sustinski antizapadne politike koju vodi Aleksandar Vucic.
Posto Putin nije spreman da ddresi kesu, Vucic se javno ne odrice EU, ali ocigledno cini sve sto je u njegovoj mogucnosti da drzi Srbiju podalje od zapada, kako politickog, tako vrednosnog.

Uh ti Rusi, zlikovci i zlotvori...
Kakvo su nam oni, beše, zlo naneli?
freehand freehand 22:50 28.11.2014

Re: Interesantno je

Problem je jer četnikoliki posilni ne ispunjava obećano, problem je jer održava vojne vežbe sa Rusima, problem je jer četnički vojvoda (ne Šešelj!, da nema zabune!) ponosno stišće guz Putina na vojnoj paradi u Bogradu Putinu u čast, problem je jer Srbija jaaaaaako loše glumi neutralnost, problem je jer je Srbija u konfliktu sa svim svojim komšijama, problem je jer se Vlada Srbija nijednom nije ogradila od Šešelja (poželeli mu dobro zdravlje!) problem je jer se Srbija ni za jotu nije pomakla iz devedesetih, problem je jer Srbija jedno govori, drugo radi, treće misli, problem je jer Srbija ne ispunjava obećano, problem je jer Srbija ne ispunjava obećano, problem je jer Srbija ne ispunjava obećano...
I ne'š ti onda u takvim okolnostima zajemavati Srbiju... Iju, bre, Rvati, vatajte se sa sebi ravnim!

Ma jok. Problem je (tvoj) što si glup i zao. Ostalo ti je van domašaja.
freehand freehand 23:33 28.11.2014

Re: Interesantno je

Ne zbog uhu mile, kadkat otvorene antizapadne retorike srpskog premijera , ne zbog cinjenice da je antizapadni sentiment davno napustio bocu (list Pecat) te se nesmetano siri kontrolisanim medijima , vec zbog sustinski antizapadne politike koju vodi Aleksandar Vucic.

Da li je zapadna politika u svojoj suštini antisrpska?
dali76 dali76 07:25 29.11.2014

Re: Interesantno je

Ako ozbiljno postavljas/razmatras pitanje jeli zapadna politika sustinski antisrpska , ja mislim Freehand da si ti sazreo za Srpske Radikale ,a tvoja je podrska proevropskoj opciji, odnosno Demokratama bila tvoja mladalacka zabluda.


freehand freehand 07:51 29.11.2014

Re: Interesantno je

dali76
Ako ozbiljno postavljas/razmatras pitanje jeli zapadna politika sustinski antisrpska , ja mislim Freehand da si ti sazreo za Srpske Radikale ,a tvoja je podrska proevropskoj opciji, odnosno Demokratama bila tvoja mladalacka zabluda.



Ma ne, Dali. Moje pitanje je bilo retorsko, da bih pokušao da ti sugerišem da je tvoja formulacija "antizapadna politika" u stvari znak da si ti sazreo za amerilčke radikale.
dali76 dali76 15:23 29.11.2014

Re: Interesantno je

Predpostavljam da neko sa kim delim stavove,a zivi u Srbiji, jeste srpski radikal?
Antizapadna politika postoji kao sto postoji i antizapadni sentiment.
Postoji I prozapadna politika, mada u Srbiji ne postoji prozapadni sentiment
Naravno, ja nisam nigde rekao da su Rusi zli, to je tvoje slobodno ucitivanje mog komentara u kome pominjem Rusiju.
Ne znam odakle ti ideja da istocnjacki despotizam postoji samo na bliskom istoku, ali u mastu ne sumnjam.
Mada, eto, tebi za ljubav, da ga nazovemo balkanskim ili istocnoevropskim despotizmom?
Ionako nam fali egocentrizma.
djovica djovica 16:29 29.11.2014

Re: Interesantno je

freehand
Problem je jer četnikoliki posilni ne ispunjava obećano, problem je jer održava vojne vežbe sa Rusima, problem je jer četnički vojvoda (ne Šešelj!, da nema zabune!) ponosno stišće guz Putina na vojnoj paradi u Bogradu Putinu u čast, problem je jer Srbija jaaaaaako loše glumi neutralnost, problem je jer je Srbija u konfliktu sa svim svojim komšijama, problem je jer se Vlada Srbija nijednom nije ogradila od Šešelja (poželeli mu dobro zdravlje!) problem je jer se Srbija ni za jotu nije pomakla iz devedesetih, problem je jer Srbija jedno govori, drugo radi, treće misli, problem je jer Srbija ne ispunjava obećano, problem je jer Srbija ne ispunjava obećano, problem je jer Srbija ne ispunjava obećano...
I ne'š ti onda u takvim okolnostima zajemavati Srbiju... Iju, bre, Rvati, vatajte se sa sebi ravnim!

Ma jok. Problem je (tvoj) što si glup i zao. Ostalo ti je van domašaja.


Nisam ti ja kriv za trenutačnu srpsku stvarnost. Ti si.
isidora.k isidora.k 16:56 29.11.2014

Re: Ustaše čuvaju čirilićne table


aUUUUUU , aUUUUUU

Ante zove , Predrag viče , evo mene Poglavniče


Oj USTAŠE braćo mila duboka je je voda Drina
Drinu ćemo pregaziti , a Srbiju zapaliti !

Neka gori , neka plane
Neka ništa ne ostane !



Toj osobi, spodobi, mjesto je tamo gdje je donedavno bila ... Ja nisam medicinski ekspert, ali mi izgleda je netko tko je u stanju tako javno istupati, sigurno u stanju čekati suđenje u pritvoru. (hrvatski ministar pravde Orsat Miljenić)


Orsat Miljenić i Vesna Pusić ne moraju biti MEDICINSKI EKSPERTI da shvate sa kim sede u vladi Hrvatske .


Srbija je vojnom vježbom na hrvatskoj granici bila dio ruske provokacije EU.(mininistar hrvatske odbrane Ante Kotromanović )






aUUUUUU , aUUUUUU iz punog grla cupkam uz Ustašku budnicu


Bilo bi mudro i korisno , da Srbija više ne prima u posetu ministre iz vlade Hrvatske koji u svojim javnim nastupima veličaju pokolj i progon Srba , koriste govor mržnje i ratnohuškačku retoriku kao deo vlastitih stavova prema svim ne-hrvatskim narodima, izražavaju teritorijalne pretenzije, što sve vodi destabilizaciji jugoistočne Europe.


Crkva na obilježavanje HOLOKAUSTA u Sabor poslala vrtlara Šimu kao delegata.(iz hrvatskog tiska)







Hrvatski premijer Zorana Milanovića je mudro, korisno i dobro otkazao službeni put u Beograd , kako dodatno ne bi raspirivao ovu vrstu razgovora .
freehand freehand 17:46 29.11.2014

Re: Interesantno je

Antizapadna politika postoji kao sto postoji i antizapadni sentiment.

Ali ne postoji antisrpska?
a nisi mi ni odgovorio - kako bi ti odgovorio rezoluciju usvojenu u evropskom parlamentu? Motive za njeno donošenje, sadržaj i ciljeve?

Ne znam odakle ti ideja da istocnjacki despotizam postoji samo na bliskom istoku, ali u mastu ne sumnjam.

Dali, ovo sam rekao:
Hm... Zar nije istočnjački despotizam karakterističan oblik vladavine za zemnlje bliskog, srednjeg i dalekog istoka srednjeg veka?

Persija, Egipat, Turska.
Ostalo je mašta, samo ne moja.
freehand freehand 17:47 29.11.2014

Re: Ustaše čuvaju čirilićne table

aUUUUUU , aUUUUUU

Sve su to, draga Isidora, samo lažiiprevare. :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:35 29.11.2014

Re: Interesantno je

Antizapadna politika postoji kao sto postoji i antizapadni sentiment.
Postoji I prozapadna politika, mada u Srbiji ne postoji prozapadni sentiment


Pogrešan ti je kriterijum procene srpske politike i otud, smatram, dolazi do razmimoilaženja između tebe i mene npr, da ne pričam sad o drugima.

Ti sve meriš da li je nešto prozapadno ili proistočno, i prema tome ga klasifikuješ. Prozapadno je po tebi dobro, proistočno loše.
Zar nije bolji kriterijum da li je nešto prosrpsko ili ne, pa da po toj liniji delimo politike na dobre i loše?

Nije sve prozapadno dobro za Srbiju i besmisleno je zalagati se za to samo zato što je to prozapadno.
U tom smislu posmatram pitanje da li nešto što je prozapadno može biti antsrpsko. Odgovor je, može.

Prozapadni odnos Srbije prema Rusiji bi bio štetan po Srbiju, dakle on je pored toga što je antiruski i antisrpski.
Naravno, nije ni sve što je prorusko dobro za Srbiju. Mnogo jak lider čija je politička odluka nekad jača od zakona, što se u Rusiji dešava, nije dobro za Srbiju.
To što se trenutnog političkog zapada i političkog istoka tiče.

Što se tiče vrednosnog zapada, onga što se smatra tim vrednostima, to svakako Srbija treba da poštuje.
Ali problem je u tome što poštovanje tih vrednosti trenutno znači podržavanje stavova Rusije a ne zapada.
Rusija je trenutno ta koja od Srbije očekuje samo to, da poštuje zapadne vrednosti, da se ne meša u unutrašnje stvari drugih država, da poštuje demokratski izraženu volju građana drugih država, i da ostavi svima pravo da li će se udruživati u neke međudržavne asocijacije ili neće.
Zapad se odrekao tih prozapadnih vrednosti.

E sad, da li se ti zalažeš za te zapadne vrednosti, ili za zapad pa ma šta on radio, je drugo pitanje.

Biće ipak najbolje da Srbija poštuje te vrednosti bez obzira na koju stranu je one svrstavale, na rusku ili EU-USA stranu. Trenutno bi je svrastale na prorusku, ali ko zna, može se to i promeniti.

Uostalom, nije bez razloga to što je Srbija od uvek bila u poziciji da se nije mogla definitivno svrstati na jednu ili drugu stranu, ne valja na silu i bez vidljivog razloga to prelamati.
apostata apostata 21:46 29.11.2014

Re: Interesantno je

dali76
Istocnjacki despotizam je prirodno politicko stanje u zemljama istocne Evrope.

Boldovano je prekrasan primjer oksimorona.




Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:14 30.11.2014

Re: Interesantno je

dali76
Istocnjacki despotizam je prirodno politicko stanje u zemljama istocne Evrope.

Boldovano je prekrasan primjer oksimorona.


Nije oksimoron nego tautologija. I to tačna.
apostata apostata 13:52 30.11.2014

Re: Interesantno je

tautologija

Nije brate.

Drugi izraz za prirodno stanje je pretpolitičko stanje.
larisa_bg larisa_bg 01:15 28.11.2014

Pa ti sad uđi u temu...

...uz ovakav prizor...

prapra prapra 05:16 28.11.2014

Re: Pa ti sad uđi u temu...

larisa_bg
...uz ovakav prizor...


Evo rekapitukacije blogerskih uvida u politiku.

Morali su pojačati buku da bi galama odjekivala, morali su pretčavati preko starih lovišta skokom u vis iz sve snage, a noge im slabe. Smislili su kako će visinu zvati, preko oblaka javljaju se bezbrižni signali. Istovarili su u sred grada ideju večnog zamrznutog pogleda. Izgradili su predajnike, izmerili osmehe, savladali ironiju od želatina, sastavili su reku i planinu. Trenutno drže stražu kartonskom spomeniku. Plivaju protiv struje bez napona. Napunili su baterije za lutke na naduvavanje. Iscrtali su razgranatu trasu u jednom pravcu. Ne mešaju se sa masom. Marširaju odsečnim korakom. Saviju ledja gde treba. Sastaju se u grupama po rasporedu. Naručili su prigodne maske. Ne čitaju, žive bajke. Ne interesuju ih kamate. Zagledani u odraze falsifikata pevaju pesme bez cvrčaka i mrava. Uprizorena je pozornica matice u svojstvu radnika. Na trafikama gledaju ne shvatajući kako tudja lica prenose sliku njihovog podaništva. Uperena svetla u crne rupe bitisanja.

Otvoren je bal. Prvi ples plešu lepotica i baštovan. Iz kruga dopiru prigušena svetla. Ispred ulaza nalazi se srebrna metla. Dalje niz ulicu parkirani su komadi leda. Na ulazu u raskrsnicu tabla upozorava na odsustvo prometa u danima visokih ciljeva. Na tabli još i piše, ostavite kola i predjite u drugu ulicu peške. Po prelazu peške ulazim u ulicu zabranjenu za pešake. Na svu sreću pomoću stručnjaka koji na sve misle ugledah tobogan. Kupujem kartu za tobogan, a na karti piše da je zabranjeno toboganisati se u obući. Mokrog bez gilja tobogan me izbaci pred prodavnicu patika. U izlogu vidim patike bez djona. Mokar sa kupljenim patikama bez djona ugledam ogromni ekran sa prenosom bala, prekinutim reklamom na kojoj promiču scene iz drvenog grada. Opet bal, pa reklama o prednosti iznajmljenog podruma. Dok sa mene kaplje voda, sa ekrana slušam savete o prednosti linije manjeg otpora tetoviranjem na čelo logoa glavnog sponzora. Evo opet bala, a na balu plešu ljudi sa crvenim kravatama u zagrljaju žena iz prethodnog braka, kako nas na to upozorava glas upućen u materiju balskih običaja.

Stojim mokar u gradu bez limita pogleda uprtog u ekran besmisla.

Usrao se na sred ulice pijani mornar. Taksista je prao kola. Pekar u sred posla čuje kucanje po prozoru. Striptizetu muči nesanica. Dva pijanca na putu do sledećeg bircuza. Na okretnici odmara autobus bez putnika. Pecaroš tera u kurac još jednog šaljivdžiju. Iz daljine dopire tehno zvuk. Ulica je još jednom poprskana. Osvetljava se dupe beogradskog pobednika. Glupi Mek ne gasi struju reklamama. Tišina je, grad se budi.

Koji je ovo grad, čudu se čudi zalutali mornar. Vremenska mašina, reče taksista. Na trosedu pekar spava. Striptizeta mrzi solarijum. Dva mamurna pijanca osluškuju bioritam sata. Autobus je zaglavljen na periferiji. Šaljivdžija o pecarošu ne razmišlja. Tehno gruva iz nabudženog golfa. Ulica nastavlja život u dva smera. Pobednik gleda preko reka. Pred Mekom takmičenje u trubama. Grad je nervozan.

Bez snova usnula je žirafa. Na poledjini slike nacrtana je kvaka. Postavljena je predstava o sjaju zlata. Ulovljen je vlasnik garažnog mesta. Voda leti do dvadesetog sprata. Oglašava se oklevetana sintaksa. Napravljen je proboj u srce nilskog konja. S mirom jogi letača unapredjenje je primila floskula. Zavera žali za uludo bačenim prošlim životom. Izlog prezrivo gleda u prodavnicu. Svraka gavrana stiže i uzdišući peva o nestanku doktrine. Na okretnici turiraju vremenske kapsule da ih čuju komšije.

Grad je prema pamfletima i njegovim tumačima ravnodušan.
docsumann docsumann 05:47 28.11.2014

Re: Pa ti sad uđi u temu...

Evo rekapitukacije blogerskih uvida u politiku.


vjerovatno si ispustio neki detalj, ali i ovako je monumentalno ... poezija u grozi
freehand freehand 09:45 28.11.2014

Re: Pa ti sad uđi u temu...

Evo rekapitukacije blogerskih uvida u politiku.

Jel ovo sve iz glave?
prapra prapra 15:24 28.11.2014

Re: Pa ti sad uđi u temu...

freehand
Evo rekapitukacije blogerskih uvida u politiku.

Jel ovo sve iz glave?

Ako pitaš da li je iz moje glave, odgovor je da. Ako pitaš da li sam pisao pod utiskom ovog bloga, odgovor je ne, jer nisam imao potrebu čitati po milioniti put iste stvari.
larisa_bg larisa_bg 15:43 28.11.2014

Re: Pa ti sad uđi u temu...

prapra
freehand
Evo rekapitukacije blogerskih uvida u politiku.

Jel ovo sve iz glave?

Ako pitaš da li je iz moje glave, odgovor je da. Ako pitaš da li sam pisao pod utiskom ovog bloga, odgovor je ne, jer nisam imao potrebu čitati po milioniti put iste stvari.


...al' baš ti dobro došao šlagvort da objaviš svoju priču
pa dobro, nije ni to zločin...
prapra prapra 15:55 28.11.2014

Re: Pa ti sad uđi u temu...

larisa_bg
prapra
freehand
Evo rekapitukacije blogerskih uvida u politiku.

Jel ovo sve iz glave?

Ako pitaš da li je iz moje glave, odgovor je da. Ako pitaš da li sam pisao pod utiskom ovog bloga, odgovor je ne, jer nisam imao potrebu čitati po milioniti put iste stvari.


...al' baš ti dobro došao šlagvort da objaviš svoju priču
pa dobro, nije ni to zločin...

Nije to prošlo pored priče. To je konstanta u koju Krstić i krstići žele ući.
freehand freehand 08:44 29.11.2014

Re: Pa ti sad uđi u temu...

Ako pitaš da li je iz moje glave, odgovor je da.

To pitam. Nije loše. :)
Ako pitaš da li sam pisao pod utiskom ovog bloga, odgovor je ne, jer nisam imao potrebu čitati po milioniti put iste stvari.

Pa eto, nek si malo razbio monotoniju.
freehand freehand 09:57 01.12.2014

Dagoljubb Žarković o Srđi Popoviću

Kratak prilog demistifikaciji
Sa poslednjom rečenicom o kojoj će, siguran sam, biti mnogo žamora u zainteresovanoj javnosti.

Ovo je samo mali prikaz za istoriju nastanka i opstanka Vremena a ako se zbilja naljutimo bićemo i opširniji.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana