Gost autor

Smrt je siguran posao

krkar RSS / 02.03.2015. u 08:54

f2ovtu.jpg

GOŠĆA AUTORKA: Mina 13

            Drugog januara ove godine umrla mi je mama. Nikada nisam osetila dublji bol i ne mogu da verujem da može toliko da boli niti da će ikada prestati.

            Ne želim u ovom blogu da pišem o svojoj majci,  nego o dobroti i gramzivosti kojima sam bila okružena u ovoj, za mene, do sada najtužnijoj situaciji u životu..

            Mama je umrla  u Gradskoj bolnici na Zvezdari, gde je boravila gotovo tri nedelje, a prethodno je u septembru na gerijatriji proboravila još dve. Jad i tuga koje sam tamo videla su mi dovoljni da više nikada ne previdim šta je u zivotu najvažnije. Pre svega želim da kažem da je osoblje na sva tri odeljenja gde je mama boravila (gerijatrija, kardiologija i nefrologija) anđeosko. Od lekara do pomoćnog osoblja, svi su bili predivni. Strpljivi, ljubazni, tolerantni, spremni da mi kao laiku objasne na najrazumljiviji način mamino stanje. A ipak, da mi ne guše nadu. Koliko su bili divni, reći će cinjenica da čak i kada su mamu morali da vežu, jer je ispoljavala znake demencije i čupala braunile, pokušavala da ustane...., učinili su to tako da  kada sam je pitala da li je neko prema njoj bio grub, rekla mi je da je ...."sestrica koja ju je vezala bas bila simpatična, sve mi je objasnila...." Nemam reči da se svim ovim ljudima zahvalim i izrazim svoje poštovanje za predanost sa kojom rade svoj posao, u uslovima koji su potpuno dehumanizovani. Mama je uvek imala čistu posteljinu, poravnatu pižamu.... nije to bila parada za posetu, svi pacijenti su bili takvi. Ja u kući svojoj rođenoj majci ne bih mogla da pružim ni delić neophodne nege, kamo li medicinske i za mene su oni brinuli o njoj.  Čak su je školarci iz Medicinske škole i hranili.... u celoj ovoj za mene teškoj situaciji, bilo je neizrecivo olakšanje da je, kad sam već morala, nisam ostavila nekim neljudima na brigu. U svoj toj situaciji nisam se setila ni da im bar za Novu godinu odnesem  100 grama kafe. Jedino sam posle mamine smrti ostavila jorgane koje sam donela od kuće, jer oni  zbog "prevelike" brige o nasem zdravstvu  n e m a j u    dovoljno prekrivača...

Na kraju, poslednji čin njihove ljudskosti - probali su da mi prećute da se mama mučila. Saznala sam da jeste, jer kad sam pitala njenu cimerku, rekla mi je da je molila da je prebace u drugu sobu jer se mama mučila i zapomagala.... čim je to izgovorila bilo joj je žao što mi je rekla, ali već je bilo rečeno.... Kada su mi saopštili vest o maminoj smrti, pozvali su me da sednem, pitali da li mi nesto treba, doneli vodu.....

Njih su noću samo dve sestre, a u tom trenutku je bilo 44 pacijenata.... za njih,  bez izuzetka, mogu da kažem sve samo najlepše. Ne znam im svima imena, samo sesti Milici, mladoj devojci koju sam najčešće sretala, doktorki koja  je mamu  primila, izvinjavam se ako gresim, Maslarević, doktoru Davidoviću koji ju je vodio ( svi sa nefrologije),  doktoru Stankoviću sa gerijatrije....., oni i  svi ostali bili su predivni i ne samo da su radili svoj posao vec su bili i ljudi.

            Sad sledi drugi deo ovog bloga, dogadjaji zbog kojih sam pozelela da bljujem vatru. Reč je o Javnom preduzeću Pogrebne usluge.

            Istog dana kad smo saznali da mi je mama umrla, pozvala sam Novo groblje. Tamo imamo i parcelu koju je mama 2001.godine kupila za mog pokojnog oca i o tome imala Ugovor.      Gospodin koji je dosao se ponašao pristojno. Rekli smo mu da smo novac za sahranu pozajmili, tako da nam nudi skromniju opremu. Uostalom, i da smo imali novca,sigurno bi se odlučili za skromnije opcije, jer ne mislim da je pokojniku važno da li je sanduk od mahagonija ili čamovine, nije ni meni, ali osećala sam se jadno što moram da u toj situaciji brinem o ceni.  

Pomenuo nam je da imamo pravo na umanjenje troškova po osnovu činjenice da je mama bila penzioner, u oznosu od oko 34000,00 dinara, naveo potrebna dokumenta, izveo okvirnu računicu i otisao. Po njemu, to je trebalo da košta još oko 40.000,00 dinara. Na kraju je koštalo još oko 70.000,00, a mi smo još i imali grobno mesto...

            Hoću da naglasim da me nije cena isprovocirala da ovo pišem, mada se pitam šta rade ljudi koji nemaju i nemaju od koga da pozajme, nego odnos države prema svima nama u ovakvim situacijama kada smo prinuđeni  da pristanemo na sve.

            Jedini utisak  koji nosim iz kancelarija i sa šaltera  Novog groblja je osećaj ucenjenosti i stavljanja pred svršen čin, a sve u korist države. Da se ogradim, službenici sa kojima smo komunicirali su bili ljubazni i pristojni, nije u tome bio problem. Problem je u odnosu države prema svojim gradjanima čak i kada su u najtežim životnim situacijama.

            Na Novom groblju su nam prvo ponovili ono sto smo poručili, da bi smo potvrdili, ponudili jos neke dodatne stvari, kao npr. venac, sabrali, oduzeli..... i ispade preko 100.000,00. Na nasoj strani muk. Pa, njihov službenik nam je rekao jos 40.000-ak hiljada maksimum.... Sta se desilo? Oni posle 14 godina nemaju evidentiran Ugovor o zakupu - sledi okretanje telefona, konsultacije u pozadini... na kraju me šalju u pisarnicu, gde podnosim zahtev da se taj ugovor posle 14 g o d i n a   evidentira. Na moje pitanje sta bi bilo da ga nisam slučajno ponela, ili da ga nemam, nisu znali da mi odgovore. Zatim, ispostavljaju račun na nešto vise od 18.000,00 na ime održavanja grobnog mesta. Iznenadila sam se, jer je moja mama bila od onih što ne samo da ne kasne sa računima, nego sve što treba da se plati, plaća i unapred, ako može. E, pa to je zato što u trenutku kad je ona zaključila Ugovor, održavanje grobnog mesta se nije naplaćivalo kao posebna stavka. (Ne vidim ni zašto bi se plaćalo ako se već plaća zakup grobnog mesta). Sem toga, Novo groblje je gradski spomenik kulture i ima ko je nadležan da se stara o tome, mada im staranje bas i ne ide od ruke, svuda su natpisi da ne odgovaraju ako ploča padne na nekoga, da se deca drže dalje od klimavih i nestabilnih ploča..... Elem, na moje pitanje od kada se održavanje grobnog naplaćuje posebno i zašto mi se naplaćuje sve od zaključenja ugovora o zakupu, a ne od dana kad je doneta takva odluka, odgovor je bio da se ne zna, ali da bez te uplate ne možemo da izvršimo sahranu. Uzgred, pošto je grobno mesto za tri lica, a tamo su sad moj otac i majka, ponudili su i da "uradimo jednu malu exhumaciju"..... kao kad na trafici kupujete novine, pa vam uzgred ponude i keks Jaficu. Pristali smo i na venac, ali sam bila prinudjena da sazimam troskove jer prosto nije bilo novca. Odbila sam "skromnu" ponudu za venac od 10.000,00 (skromniji, sa 12 ruza) i u cvecari pored groblja porucila od 40 belih ruza i svime sto ide za 5.000,00.

 

Onda smo stali u red za plakate (gde smo cekali oko sat i po) i uzela sam da citam stavke..... ono je bilo jezivo:

cena kovcega,

presvlake,

krsta,

slova na krstu,

peskir,

prevoza iz bolnice u hladnjaču,

boravak u hladnjači,

prevoz od hladnjače do groblja,

korišćenje kapele i dekoracija, 

prostor za sakupljanje ozaloscenih,

prevoz od kapele na groblju do grobnog mesta,

iskopavanje groba (granit?!),

pomeranje ploče,

odnošenje zemlje,

uredjenje okolnih grobova,

izrada onih posmrtnih plakata,

obrada slike......

Sve uredno pobrojano po stavkama.

Plus, nisu mogli odmah da nam kažu cenu za pomeranje ploče, jer cena usluge  "zavisi od vrste kamena i veličine ploče  što će utvrditi na licu mesta.(?!)..... " ništa kompjuteri i evidencija i tako to....

            Na grobnom mestu smo morali da budemo u 7 i 15 na dan sahrane, da bi nam ispostavili račun za uslugu. I za to dobijete ugovor, koji sam ne čitajući potpisala, da bih naknadno pročitala šta piše piše u ugovoru - prilikom pružanja usluge pomeranja ploče koju mi plaćamo a koje vrše njihovi radnici, za svako eventualno oštećenje ploče ili grobnog mesta  troškove snosimo - mi!?. Baš sam glupa, živela sam u uverenju da troškove nadoknade štete snosi onaj ko je prouzrokuje.... Potom, za samo 15 minuta, u 7 i 30, morali smo da budemo u hladnjaci u Deligradskoj, da odnesemo garderobu.... Na moje pitanje kako  da postignemo da u isto vreme budemo na dva mesta, rekli su nam da moramo nekako da se snađemo.... Dobro, podelili smo se, snašli smo se, ali moj ujak koji je doputovao iz inostranstva nije mogao da vidi svoju sestru poslednji put, jer je morao da dežura pored grobnog mesta, kako im, pretpostavljam, ne bi smo umakli sa plaćanjem.

            Kad smo stigli na red za plakate, službenica koja ih izrađuje je dva puta pogrešila... o tome da je pre nas obradila samo dvoje ožaloscenih, da i ne govorim.

            U sali Novog groblja oko nas nebrojeno ucveljenih, koji u muku plaćaju za svoju muku, ni ne gledajući, sve sto im se traži. Videći sve te ljude u istoj situaciji kao i mi, nisam mogla više da izdržim, kao ni moj muž, pa smo na svu muku počeli glasno izmedju sebe da pričamo kako ova država (što i nije čudo kad se zna ko joj je predsednik), iz svega pokušava da izvuče korist. Bilo nam je potrebno da se uverimo da nismo jedini zgranuti ovim bezobzirnim otimanjem novca.  Uključilo se još nekoliko ljudi sa svojim iskustvima, pa su čak pale i duhovite opaske tipa da ne može baš svako da bude sahranjen u svom dvorištu.

            Ja nisam vernik u klasičnom smislu, ali moja mama je bila, pa smo pozvali i sveštenika iz crkve na groblju. Moram da kažem da je, kada sam pitala koliko košta opelo, rekao da ljudi daju 6-7 hiljada, ali ko nema, daje koliko može. Iako se na slažem sa mnogim postupcima crkve za ovog čoveka moram da kažem da je bio vrlo topao, čak blagorodan, u nedostatku druge reči.

Posto je moja mama sahranjena na Badnji dan, sveštenik mi je rekao da se za Božić ne ide na groblje, pa smo otišli posle tri dana. Grobovi pored i iza su bili potpuno zatrpani blatom i jednostavno sam morala da ih operem, ali nije bilo vode... "srećom", bilo je snega ... toliko o "uredjenju okolnih grobova".

            Hoću  da  iz ove kritike izuzmem  ljude iz hladnjače u Deligradskoj - na svaki način zaslužiju poštovanje, bili su fini, ljubazni i strpljivi sa svima koji su se tamo zatekli kad i ja i naravno, fizičke radnike Novog groblja, koji su takodje bili vrlo ljubazni i sa pijetetom se ponašali tokom sahrane.

Pre nego sto završim, hocu da kažem da je daleko dublji i trajniji utisak na mene ostavilo ponašanje ljudi iz Gradske bolnice, ali kako to obicno biva, lepi postupci staju u malo reči i malo im se posveti pažnje. Ružni su samo u postu zauzeli više mesta.

Pitam se samo da li je ova država svesna da šalter sala Novog groblja izgleda neuporedivo bolje od prijeamnog odeljenja bilo koje bolnice u ovoj zemlji.

            Ovo treba da bude priča o ljudima koji beskrajno požrtvovano rade svoj vrlo odgovoran posao u očajnim uslovima, (bez adekvatnih lekova, opreme, pribora, u prohladnim prostorijama...) uz mizernu novčanu nagradu (a ono sto rade ni nema cenu), čija, ne daj Bože, greška može skupo da košta i pacijenta i njih,  i koji su večito  na meti sveznajućih novinarčića i neukih, a zlonamernih ljudi, sa jedne strane i sa druge strane, o osionim, alavim i bahatim predstavnicima države, koji rade kao u palati,  uvek nezajažljivi, sa astronomskim platama, dobijenih od nas i oslobodjenim svake odgovornosti.

            Za one koje, daleko bilo, zanima cena najskromnije sahrane, iznosi oko 1000 evra, s' tim sto država za penzionere nadoknađije oko 34000.00 dinara. Možda je na drugim grobljima jeftinije, ali mi smo ovde imali grobno mesto, tako da pretpostavljam da ako isto nemate, cena će biti približno ista.

            Smrt je siguran biznis.



Komentari (206)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:35 02.03.2015

Re: ...

Moja svekrva, u Sloveniji, i dan danas plaća "dobrovoljno" doprinose za menjanje krova seoske crkve (toliko skupljaju dugo da su već mogli katedralu da odrade), iako baš u boga ne veruje i u crkvu ne ide. Al plaća jer hoće da se desi da ako ne plaćaš, a ono posle nema grobnog mesta kad ti zatreba...U međuvremenu su se preselili, na to groblje teško da će leći, ali joj lokalna crkva uredno i dalje šalje uplatnicu. Odakle im nova adresa, samo oni znaju.
mina13 mina13 11:59 02.03.2015

Re: ...

Moja svekrva, u Sloveniji, i dan danas plaća "dobrovoljno" doprinose za menjanje krova seoske crkve (toliko skupljaju dugo da su već mogli katedralu da odrade), iako baš u boga ne veruje i u crkvu ne ide. Al plaća jer hoće da se desi da ako ne plaćaš, a ono posle nema grobnog mesta kad ti zatreba...U međuvremenu su se preselili, na to groblje teško da će leći, ali joj lokalna crkva uredno i dalje šalje uplatnicu. Odakle im nova adresa, samo oni znaju.

Pa izgleda da svuda te stvari funkcionisu slično. I moji roditelji su donirali sredstva za našu lokalnu crkvu, iako sam ja promukla daveči ih kako nam se raspada dom zdravlja a ni škola i obdanište nisu u boljem stanju....mislim da su oni iskreno verovali da tako treba, a i nisu pokušavali da me vrate na "pravi put", pa sam tako i ja prestala da iznosim svoje mišljenje.
gavrilo1 gavrilo1 15:25 02.03.2015

Re: ...

princi
gavrilo1
Znate sta sam primetio,Ljudi kada idu na neku svadbu recimo potrose para u opremanju sebe i svoje porodice otprilike koliko i na jednu sahranu.I nije im zao tog novca, snadju se, pozajme, uzmu od banke.Daju i za cipele 100 evra.I ok je to, ti zelis ostaviti utisak tamo o sebi svom imidzu.Kod mrtvaca je drugacije zato je svaki dinar ulozen u njegovu sahranu tesko za svariti jer mrtav covek ne ostavlja taj utisak, mrtvo nije nosilac imidza pa su nam to bacene pare.Mada ima i slucajeva gde ziv covek uveliko gradi sebi zagrobni imidz, porodica ne zali para.Boze sto mu lep grob, rece neki zivi.Ima i toga.


Ima u Poor economics lepo objasnjenje toga. Nije karakteristicno samo za Srbiju nego za sva siromasna drustva. To je izraz krajnjeg, sto bi rekli Englezi, deprivationa. Divlje svadbe i obesne ("lavish" ) sahrane pomazu ljudima koji nemaju nista ili jako malo da se osete zivima. Ti "eventi" sluze da se "ubije" monotonija svakodnevnice, da se prevari obamrlost svakodnevnice (jer siromasni ljudi vode uglavnom dosta mucne i dosadne zivote). Moja teza je i da veliki broj Srpkinja i Srba zato tako puno vremena provode ispred TV ekrana: neki vide learned helplessnesa i imitacije zivota za ljude koji nemaju ili ne umeju puno toga.


Nema to veze sa siromastvom, kraljevi i kraljice se sahranjuju u sarkofage, poverke ulicama, gomila rituala, mrtvaci obuceni u najskupocenija odela, sahranjuju se sa dragocenostima, to se radi u 21 veku u razvijenim zemljama.
Toalete od po nekoliko hiljada evra nose zvanice na sahrani...cirkus

Drugo, voditi zivot tj. ziveti svoj zivot nema veze sa biti bogat ili siromasan vec jel ti zelis svoj zivot ili tudji.
Kako ljudi uglavnom zele tudji jer svoj ne mogu pronaci otuda to sto pises.
Ali toga ima i na zapadu u bogatim kulturama, i oni kakdak pozele tudji zivot.Zivot nekog ribara iz zemlje treceg sveta koji leskari pod palmom.
Putovao sam sa rancem na ledjima i naslusao se bogatih Britanaca koji poderani tumaraju Azijom ne bi li pronasli kamen mudrosti, i nisam upoznao ni jednog da ga je nasao, a negde mi jasno i zasto.
Taj Britanac se nikada nece odreci svoje glavne uloge, njemu je to ko safari samo sto ovde ide medju ljude takozvanog treceg sveta i tako se i ponasa prema njima.

Nego da se vratim na Srbiju, mene zanima ovaj narod, cini mi se da mi coveka krecemo postovati tek kada se razboli, na smrtnoj postelji kada umire.
Oca, majku, dedu, babu...kad se razbole od necega teskog onda ih se setimo.
Ne znam jel neko primetio jedan fenomen.
Kad se dolazi kod bolesnika u bolnicu obavezno mu se donosi hrana i stalno mu se nutka, moras jesti, moras jesti, mi brinemo da ne ostane gladan, jer kako gladan da ozdravi.
A taj mucenik sto lezi gladan ljubavi i paznje ceo zivot bio.
Ni da umre mu ne damo, trpamo mu ranu u usta da ostane ziveti sa nama i cim ozdravi opet ce ga zaboraviti, zna to taj na postelji.
Posle toga dolazi ono sto sam gore pisao, skupa sahrana mrtvaca.
gavrilo1 gavrilo1 15:29 02.03.2015

Re: ...

mina13
Moja svekrva, u Sloveniji, i dan danas plaća "dobrovoljno" doprinose za menjanje krova seoske crkve (toliko skupljaju dugo da su već mogli katedralu da odrade), iako baš u boga ne veruje i u crkvu ne ide. Al plaća jer hoće da se desi da ako ne plaćaš, a ono posle nema grobnog mesta kad ti zatreba...U međuvremenu su se preselili, na to groblje teško da će leći, ali joj lokalna crkva uredno i dalje šalje uplatnicu. Odakle im nova adresa, samo oni znaju.

Pa izgleda da svuda te stvari funkcionisu slično. I moji roditelji su donirali sredstva za našu lokalnu crkvu, iako sam ja promukla daveči ih kako nam se raspada dom zdravlja a ni škola i obdanište nisu u boljem stanju....mislim da su oni iskreno verovali da tako treba, a i nisu pokušavali da me vrate na "pravi put", pa sam tako i ja prestala da iznosim svoje mišljenje.


Znas sta se meni dopada kod muslimana, tamo ima zakonom uredjeno da ono sto ti pretekne das onome coveku kome treba, jer kako covek moze voleti Boga koga ne vidi a da ne voli coveka do sebe koga vidi.
Kazemo Bog stvorio coveka po svom liku, pa sto onda Boga ne trazimo kroz lik coveka, u coveku do nas?
Moze li se voleti tj. upoznati Bog ako ne volis, ne vidis i bezis od njegove kreacije?
princi princi 15:33 02.03.2015

Re: ...

Nema to veze sa siromastvom, kraljevi i kraljice se sahranjuju u sarkofage, poverke ulicama, gomila rituala, mrtvaci obuceni u najskupocenija odela, sahranjuju se sa dragocenostima, to se radi u 21 veku u razvijenim zemljama.


Procitati. Jel ti palo nekad na pamet da se kraljevi i kraljice ne sahranjuju u sarkofage i da se velike drzavne sahrane i rituali ne odrzavaju zbog vladara nego zbog sirotinje?
gavrilo1 gavrilo1 15:59 02.03.2015

Re: ...

princi
Nema to veze sa siromastvom, kraljevi i kraljice se sahranjuju u sarkofage, poverke ulicama, gomila rituala, mrtvaci obuceni u najskupocenija odela, sahranjuju se sa dragocenostima, to se radi u 21 veku u razvijenim zemljama.


Procitati. Jel ti palo nekad na pamet da se kraljevi i kraljice ne sahranjuju u sarkofage i da se velike drzavne sahrane i rituali ne odrzavaju zbog vladara nego zbog sirotinje?


U smislu da njima je potrebna ta sirotinja, sirotinja to mora zeleti.
Jer druze, ti da bi bio bogat moras to biti u odnosu na nesto drugo...tj siromasno
Da uprostim,
Ostavi Britansku kraljicu da vlada celom planetom sve nek je njeno, sav luksuz, al sama nek je na njoj a mi ostali ajmo na Mars.
I sta je ta kraljica, kraljica svog carstva u kome je jedina.
Pa to mogu i ja na brdu da budem, car brda.
Jes vraga, na to brdo nece niko.
princi princi 16:38 02.03.2015

Re: ...

Da uprostim,

Nemoj vise, druze. Od ovakvih uproscavanja bride usi.
gavrilo1 gavrilo1 17:39 02.03.2015

Re: ...

princi
Da uprostim,

Nemoj vise, druze. Od ovakvih uproscavanja bride usi.


Svasta, sto bi neko prestao pevati jel tebi to para usi.
Valjda taj kome smeta ode tamo gde nema te pesme il jos bolje pita sebe sto mu smeta ta pesma.
Ne mogu prihvatiti opciju zabrane u demokratskom drustvu
mikele9 mikele9 09:36 03.03.2015

Re: ...

Meni je majka umrla 6.januara, sahranili smo je 12. januara. Imali smo grobno mesto,
Dve stavke moram da apostrofiram:
1. Nisu nam dali da je mi obučemo, sa Novog groblja su je transportovali u kapelu u Deigradskoj, tamo smo u cik zore morali da odnesemo odeću a onda su je vratili na Novo groblje. To su nam naplatili 3.500,00 dinara!
2. Štampanje umrlice je koštalo 900,00 dinara! Nravno, tražio sam samo jednu a posle sam je kopirao.
Sve fino, sve bogznakako ali otimaju pare!!!!
mina13 mina13 10:23 03.03.2015

Re: ...

Meni je majka umrla 6.januara, sahranili smo je 12. januara. Imali smo grobno mesto,

Mikele, mi smo vec razmenili izraze saucešća na Tvom blogu od pre neki dan. Hvala sto si svratio.
Moram da Ti kazem da je dobro sto vam nisu dali da je vi obucete, i ja sam to zelela, misleci samo na to da ce to biti poslednje sto za nju cinim, ne shvatajuci da je to i poslednje sto cu zapamtiti.
Za one parte se nisam setila, ali sam uradila samo 5, jer i nisam želela da ih svuda lepim. Ispostavilo se da su tri bile višak....
Hansel Hansel 23:48 03.03.2015

Re: ...

Ni da umre mu ne damo, trpamo mu ranu u usta da ostane ziveti sa nama

Уууу, а тек кад умре што га нудимо (бар у неким крајевима)... што рече један мој другар – праве пикник на гробљу!
tess tess 11:16 02.03.2015

eh

mina13
i posle dve nedelje od sahrane je bilo isto blato, sve kako sam ostavila kad sam prethodni put bila..

Baš me čudi, januar mesec a blato.

No, dobro,
iako samu poentu bloga ne shvatam (pomen mami, dal da sahrane budu besplatne, dal da su popovi lopovi il to blato u januaru), dobra je hvala na račun zdravstvenih radnica nakon onog "lova na šalteruše", od pre neki dan.

Elem, te žene što rade po bolnicama i domovima, heroji su.
Kratko jasno- HEROJI.

I ovom prilikom im se zahvaljujem što trpe(paze) bolesne i još gore: zdrave kilave.

I drugo, smrt je unosan posao, hm, dobar naslov ali sam tekst ne pokriva tematiku.
Tematika je: Zadušne babe teferiče na B92.

I Krkarovi sentimenti.
mina13 mina13 11:28 02.03.2015

Re: eh

Baš me čudi, januar mesec a blato.

No, dobro,
iako samu poentu bloga ne shvatam (pomen mami, dal da sahrane budu besplatne, dal da su popovi lopovi il to blato u januaru), dobra je hvala na račun zdravstvenih radnica nakon onog "lova na šalteruše", od pre neki dan.

Elem, te žene što rade po bolnicama i domovima, heroji su.
Kratko jasno- HEROJI.

I ovom prilikom im se zahvaljujem što trpe(paze) bolesne i još gore: zdrave kilave.

I drugo, smrt je unosan posao, hm, dobar naslov ali sam tekst ne pokriva tematiku.
Tematika je: Zadušne babe teferiče na B92.


Tess,
poenta bloga nije da se nešto ne naplati, nego da se čovek ne ponizi.
Još dalje je od pomena mojoj majci, sasvim sigurno to ne bih delila sa ljudima koje ne poznajem i otvorila mogućnost da neko kaže nešto što mi se ne svidja.
Što se blata u januaru tiče, pa malo je čudno da ono bude gde su mermerna ili granitna grobna mesta, koja je relativno lako očistiti.
Što se tiče popova, ni njih nisam nagrdila, naprotiv, kao neko ko nije vernik sam iskazala poštovanje prema nekome ko jeste. A nisam ni zadušna baba, niti bilo ko ko je komentarisao.
Što se zdravstvenih radnika tiče tu smo se razumele pa nemam ništa da odgovorim.
pozdrav, Mina
krkar krkar 11:34 02.03.2015

Re: eh

tess


Ne morate se truditi da joj više odgovarate. Nemere uzvratiti.
urbana_gerila urbana_gerila 12:49 02.03.2015

Re: eh

krkar
tess


Ne morate se truditi da joj više odgovarate. Nemere uzvratiti.


dejs, krkar, eboslikusvou.
pomislih da, garant, teraš onog rovera po marsu, ali, jbg, ni selfija ni razglednice...
stopalo stopalo 12:54 02.03.2015

Re: eh

krkar
tess


Ne morate se truditi da joj više odgovarate. Nemere uzvratiti.


Ma ti si onda odličan. Ja još uvek čitam i ne mogu da ukapiram šta u stvari piše.

tadejus tadejus 12:25 02.03.2015

majka država

meni je nedavno preminula baka u Bosni i majka je ispričala priču vrlo sličnu ovoj vašoj iako njoj nimalo nije bio problem da sve traženo i plati..
cifre su čini mi se bile i brutalnije..
ne vjerujem da se tu neko bogati u pogrebnim preduzećima (mada sad sigurno uživaju i neki specijalan status, wink, wink).. prije će biti da je to klasično otimanje para od naroda kroz tzv. neporeska opterećenja..
karakteristično je za siromašne države, pošto im je skupo da utjeraju porez do nivoa koji zadovoljava njihove potrošačke apetite, država narod čeka na mjestima gdje će se sigurno pojaviti i neće moći odbiti da plati (e kud ćeš bolje prilike od smrti)..
kako je u Bosni situacija ista (ako ne i gora) ostaje nam samo da se pitamo dal su se toga dosjetili još i u staroj državi ili su ovi novi tu malo bili inventivniji..
različitih stavki što se tiče..
paradoksalno ali tu država zapravo izlazi u susret podanicima.. u literaturi se ta pojava zove diskriminacija cijena.. umjesto da svima naplati neku ciljanu cijenu, država smisli "dodatne usluge" pa svako zapravo da prema mogućnostima (i pri tom se osjeća često i prevarenim)..
nema tu nekog pametnog rješenja.. valjalo bi prosto prestati biti siromašan pa porez plaćati gdje priliči
mina13 mina13 13:51 02.03.2015

Re: majka država

paradoksalno ali tu država zapravo izlazi u susret podanicima.. u literaturi se ta pojava zove diskriminacija cijena.. umjesto da svima naplati neku ciljanu cijenu, država smisli "dodatne usluge" pa svako zapravo da prema mogućnostima (i pri tom se osjeća često i prevarenim)..
nema tu nekog pametnog rješenja.. valjalo bi prosto prestati biti siromašan pa porez plaćati gdje priliči


zdravo Tadejus,
ja se bas i nisam osecala da mi se izlazi u susret, a i nije bilo prostora za izbor, osim da recimo, ne uzmem krst i ono sto na njemu pise.... a to stvarno nisam mogla. A i u pravu si, valjalo bi da smo manje siromasni....
tadejus tadejus 15:38 02.03.2015

Re: majka država

mina13
Tadejus,ja se bas i nisam osecala da mi se izlazi u susret, a i nije bilo prostora za izbor, osim da recimo, ne uzmem krst i ono sto na njemu pise.... a to stvarno nisam mogla. A i u pravu si, valjalo bi da smo manje siromasni....


pa to ti je prokletstvo diskriminacije cijena.. onaj koji je dao manje uvijek se osjeća prevarenim.. samo onaj koji je dao maksimalnu propisanu cijenu osjeća da je uradio kako je on htio..
a ima i do toga da ti očito nisi ta kojoj se izašlo u susret.. vjerovatno si platila upravo ciljanu (prosječnu) cijenu..
a izašlo se u susret svima ovima o kojima se pitamo kako završe kad nemaju da plate traženo..
pa ne završe izgleda baš previše veselo, ali eto ipak i za njih platimo nešto.. pa smo im time "izašli u susret"..
popriličan je broj slojeva u toj problematici..
uglavnom nisu vesele prirode..
Sepulturero Sepulturero 12:27 02.03.2015

Поп

Добар чланак, препорука. Међутим, жалосно је да се на блогу Б92 свака прилика користи да се макар мало попљује по СПЦ (овде не мислим на аутора овог блога). Свакако да ова наша црква није идеална али да ли баш мора да се у негативном смислу помиње и кад треба и кад не треба?
Једина друга религија/црква која се овде редовно и претерано напада је Ислам док су друге као што су католичка или јеврејска изгледа табу иако има МНОГО више разлога за критику.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:31 02.03.2015

Re: Поп

док су друге као што су католичка или јеврејска изгледа табу иако има МНОГО више разлога за критику.


Uteši se čitajući...

Moja svekrva, u Sloveniji, i dan danas plaća "dobrovoljno" doprinose za menjanje krova seoske crkve
stopalo stopalo 13:00 02.03.2015

Re: Поп

Sepulturero
Добар чланак, препорука. Међутим, жалосно је да се на блогу Б92 свака прилика користи да се макар мало попљује по СПЦ (овде не мислим на аутора овог блога). Свакако да ова наша црква није идеална али да ли баш мора да се у негативном смислу помиње и кад треба и кад не треба?
Једина друга религија/црква која се овде редовно и претерано напада је Ислам док су друге као што су католичка или јеврејска изгледа табу иако има МНОГО више разлога за критику.


Uf, kad su sa'rane u pitanju, onda je pravo vreme za pominjanje.

To što deru za svadbu i za krštenje, to i može da im se alali. Kad ima za muziku, ima i za popa.

Ali kad ucenjuju za sahranu, tu bi ja odmah bradu brijao. Nažalost, ne pitam se ja nego neko drugi ko očigledno ima pametnija posla.
krkar krkar 15:04 02.03.2015

Re: Поп

Свакако да ова наша црква није идеална


Ma baš je idealna!

Može li biti bolje i pragmatičnije organizacije od "crkve" koja patrijarha koji neće da duva u ratnohuškačke diple povampirenog komunočetništva - gurne u kadi pa kad dedica čudom preživi dovedu konzilijum vojnih lekara, ateista i članova Komunističke partije, da izdaju ćitabu da "nije sposoban za obavljanje patrijarške dužnosti"! (To su valjda u Kumrovcu učili šta je potrebno za patrijarstvo). Pa onda nekanonski za živa patrijarha proglase sledećeg pod kojim je mnogi vladika što bradu što kitu što okrvavio što omastio.

Tako da činjenica da sadašnji patrijarh ima samo dvoje vanbračne dece ćis napredak!
mina13 mina13 15:26 02.03.2015

Re: Поп

Свакако да ова наша црква није идеална али да ли баш мора да се у негативном смислу помиње и кад треба и кад не треба?

Odmah da kažem da sam razumela da nisam prozvana. Samo iznosim svoje mišljenje o ovoj temi. A ogradjujem se i jer nisam vernik. Ono što mene iritira kod NAŠE crkve je deklarativna sekularnost, a u isto vreme crkva je prisutna, bar posredno, u mnogim sferama javnog života. Pri tom, ima vrlo velike beneficije. Ne bih da preduboko zalazim u temu, baš zato što nisam to želela za temu ovog bloga. Budući da je NAŠA, mislim da baš zato imamo pravo i obavezu da je kritikujemo. Po principu ..."svog dvorišta...". Daleko od toga da bilo koju crkvu smatram dobrom, ali rasla sam u porodici gde su me učili da je pravoslavlje bolja polovina hrišćanstva, okrenuto praštanju, toleranciji, miru, poštovanju različitosti. Da je okosnica svega u nečinjenju onoga što ne želiš da ti budu učinjeno (osim ako nisi mazohista).... Uvek me je fascinirao Kraljević Marko kad žali što je ubio junaka većega od sebe.... Banović Strahinja koji prašta svojoj ženi i preljubu i izdaju...a sve to vrlo retko vidjam kako kod sveštenstva (mada nemam čest kontakt) tako i kod verujućih. Onda izvlačim zaključak da nešto ne valja. Ili sam ja pogrešno razumela šta bi crkva trebalo da bude, ili crkva stvarno nije to što treba da bude. Naravno, sigurna sam da postoje iskreni vernici, ali ono što se da videti na prvi pogled mi ne uliva poverenje. Isto osećam i za svaku drugu konfesiju, jedino što bih volela da je NAŠA više nalik onome što treba da bude.
st.jepan st.jepan 12:44 02.03.2015

Pitanje.

Zna li neko šta se dešava s ljudima koji se drznu da umru, mada nit imaju ikakve novce, nit imaju ikoga ko bi bi bio voljan da povodom njihove smrti bilo kome bilo šta plati?
Ozbiljno pitam.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:46 02.03.2015

Re: Pitanje.

Verovatno se sahranjuju o trošku države.
cassiopeia cassiopeia 13:01 02.03.2015

Re: Pitanje.

Jelica Greganović
Verovatno se sahranjuju o trošku države.



Da. Prošle godine sam čula za slučaj da iza pokojnice nije ostalo naslednika koji bi pokrili troškove. U tom slučaju sve završava centar za socijalni rad.
st.jepan st.jepan 13:20 02.03.2015

Re: Pitanje.

cassiopeia
Jelica Greganović
Verovatno se sahranjuju o trošku države.

Da. Prošle godine sam čula za slučaj da iza pokojnice nije ostalo naslednika koji bi pokrili troškove. U tom slučaju sve završava centar za socijalni rad.


Znači li to da Centar plaća sahranu (ili kremiranje) nalik regularnoj, mislim bude li tu kakav bilo kovčeg, opelo, nešto kao grobno mesto, elementarna ceremonija... ili sve biva posve drugačije?
I postoji li zakonska obaveza da porodica bilo šta plati?
mina13 mina13 13:54 02.03.2015

Re: Pitanje.

Zna li neko šta se dešava s ljudima koji se drznu da umru, mada nit imaju ikakve novce, nit imaju ikoga ko bi bi bio spreman i voljan da povodom njihove smrti bilo kome bilo šta plati?
Ozbiljno pitam.

To sam se i ja najozbiljnije pitala. Na nekom nivou svesti sam pretpostavila da to spada u nadležnost centra za socijalni rad, ali bar to nisam morala da saznam. Strasno je sto izgleda da takvih slucajeva ima sve više.
inco inco 14:15 02.03.2015

Re: Pitanje.

Taman to i ja hteo da pitam - mislim, pošto ne viđamo ljudske leševe razbacane okolo (mada nikad ne reci nikad) a situacija gde pokojnika nema za šta pas da ujede a porodici mu se ne može ući u trag, svakako ima, cenim da država ima kakvu proceduru za to.

No, ono što mene najviše interesuje je šta ako ja svu svoju imovinu prepišem drugima pre smrti (ili ostavim testamentom) a oni ne žele da plate za te kerefeke, 'oće l' država da i dalje iskasira ili će ih nekako naterati da plate za to?

Svi koji me znaju a mogu da se, u slučaju moje smrti, nađu u situaciji da odlučuju šta da se radi sa vrećom kostiju i mesa u truljenju koja ostane iza mene, znaju moj stav po tom pitanju - najmilije bi mi bilo da se taj organski materijal zafrljači u kakvu šumu il' džunglu pa da se njime neko vreme hrane fauna und flora kao što sam se i ja 'ranio njima za života. Ono, circle of life i taj rad.

No kako to teško da je mogućno, bar ne bih da izlažem ikakvim troškovima one koji ostanu za mnom - bolje neka dadnu te pare nekoj dobrotvornoj ustanovi, ili na koncu neka ih popiju u kafani, nego da daju ovima što su se opredelili za 'sigurni posao'. Meni mrtvom grobovi, spomenici, cveća, opela i slične trice i kučine ništa ne znače, a onim živima bi trebalo da znače još manje, pa zašto se izlagati nepotrebnom trošku.

Ak' postoji način da se država isprsi da ona nešto tu smandrlja (pa makar bivšeg mene bači u masovnu grobnicu) i tako učini nešto za mene po prvi put u životu (al' za malo) - vol'o bih da znam kako to izvesti?
st.jepan st.jepan 14:31 02.03.2015

Re: Pitanje.

inco
Taman to i ja hteo da pitam - mislim, pošto ne viđamo ljudske leševe razbacane okolo (mada nikad ne reci nikad) a situacija gde pokojnika nema za šta pas da ujede a porodici mu se ne može ući u trag, svakako ima, cenim da država ima kakvu proceduru za to.

No, ono što mene najviše interesuje je šta ako ja svu svoju imovinu prepišem drugima pre smrti (ili ostavim testamentom) a oni ne žele da plate za te kerefeke, 'oće l' država da i dalje iskasira ili će ih nekako naterati da plate za to?

Svi koji me znaju a mogu da se nađu u situaciji da odlučuju u slučaju moje smrti šta da se radi sa vrećom kostiju i mesa u truljenju koja ostane iza mene, znaju moj stav po tom pitanju - najmilije bi mi bilo da se taj organski materijal zafrljači u kakvu šumu il' džunglu pa da se njime neko vreme hrane fauna und flora kao što sam se i ja 'ranio njima za života. Ono, circle of life i taj rad.

No kako to teško da je mogućno, bar ne bih da izlažem ikakvim troškovima one koji ostanu za mnom - bolje neka dadnu te pare nekoj dobrotvornoj ustanovi, ili na konecu neka ih popiju u kafani nego da daju ovima što su se opredelili za 'sigurni posao'. Meni mrtvom grobovi, spomenici, cveća, opela i slične trice i kučine ništa ne znače, a onim živima bi trebalo da znače još manje, pa zašto se izlagati nepotrebnom trošku.

Ak' postoji način da se država isprsi da ona nešto tu smandrlja (pa makar sve trpala u masovne grobnice) i tako učini nešto za mene po prvi put u životu (al' za malo) - vol'o bih da znam kako to izvesti.


Mnogo ti hvala na ovom komentaru.
Moj stav povodom sopstvenOG smrtA je identičan, al mrzelo me da kuckam.
Odavno insistiram da sve bude potpuno besplatno, a k tomu i neprimetno - oštro sam svojima zabranio da moj odlazak oglašavaju na bilo koji način.
Ako ih neko pita što me nigde nema, zadužio sam ih da lažu kako sam se otselio na Ognjenu zemlju ili već kamo bilo.
mina13 mina13 14:34 02.03.2015

Re: Pitanje.

d

Ak' postoji način da se država isprsi da ona nešto tu smandrlja (pa makar bivšeg mene bači u masovnu grobnicu) i tako učini nešto za mene po prvi put u životu (al' za malo) - vol'o bih da znam kako to izvesti?

E ne može tako. Nema umiranja u skorijoj budućnosti i tačka.
A naslednik nasledjuje i prava i obaveze, obaveze do visine ostavštine, pa tako, ako se prihhvati nasledstva, snosi i ove nemile troškove. Jedino, pitanje nasledstva se pokreće kasnije od pitanja sahrane (zbog objektivnih trulećih razloga) pa tako sve pada na one koji ostanu posle, bez obzira da li će naslediti ili ne i bez obzira na to da li imaju sredstva ili ne. Neko je rekao, ako se nema para, pada na socijalno, mada me brzina procedure uznemirava. Biće da je nešto po skraćenom postupku, predpostavljam da članovi porodičnog domaćinstva dokazuju uverenjima iz uprave prihoda da nemaju sredstva, ili ako je neko živeo sam, da se po službenoj dužnosti dobijaju ovakve potvrde..... stvarno ne znam, samo pretpostavljam....
mina13 mina13 14:44 02.03.2015

Re: Pitanje.

Mnogo ti hvala na ovom komentaru.
Moj stav povodom sopstvenog smrtA je identičan, al mrzelo me da kuckam.

Stjepane, stavljam VETO na umiranje!
inco inco 14:50 02.03.2015

Re: Pitanje.

mina13
Jedino, pitanje nasledstva se pokreće kasnije od pitanja sahrane (zbog objektivnih trulećih razloga) pa tako sve pada na one koji ostanu posle, bez obzira da li će naslediti ili ne i bez obzira na to da li imaju sredstva ili ne.


A šta ako se niko ne pojavi da diže telo isteklog roka trajanja iz mrtvačnice? Pa ne mogu da te privedu u mrtvačnicu da im predaš tamo potvrde il' pare, a ne mogu oni na svoju ruku da tamo nekog angažuju pa da ti onda on isporučuje račun. Bar ne bi smelo da može jer ako je to situacija imam odličnu ideju za bizMis

Razumem ja problem kad neko umre kod kuće pa ukućani imaju problem da se reše tela kao i bilo kog drugog kabastog otpada* (dobro, ovaj je specifičniji) i tu još i mogu da ih nekako nateraju da plate hteli oni to ili ne (stara Pajton fora sa 'bring out your dead'), al' ne vidim mehanizam po kojem mogu da te nateraju da to uradiš kad je telo u mrtvačnici, zato i pitam kako to funkcioniše? Zovite me baksuz, al' 'oću da zajebavam državu i s one strane života

* Dobro, tu uvek može da se primeni ista strategija kao i za propali kauč - izbaciš pored kontejnera pa će neko već odneti, u ovom slučaju, u mrtvačnicu a onda to prestaje da bude tvoj problem i postaje problem iz prve tačke. Jedino što zbog specifičnosti situacije možda postoje kakvi penali za tako nešto...
inco inco 14:54 02.03.2015

Re: Pitanje.

mina13
Stjepane, stavljam VETO na umiranje!


Dabome. Prvo da se plate porezi, pa da se namire lešinari, pa tek onda se sme postati lešom. Pre toga - ne može!
krkar krkar 14:58 02.03.2015

Re: Pitanje.

Jedino što zbog specifičnosti situacije možda postoje kakvi penali za tako nešto...


Postoje.

Ako od pokojnika dobiješ nešto POSLE SMRTI - onda zakon jasno kaže da si od toga dužan da snosiš troškove, do vrednosti ostavine. Osim ako se ostavine ne odrekneš pa se onda pogrebno naplaćuje iz nje a ostatak na doboš.

Znam za slučaj kad ljudi nisu hteli da plate. Pa ih je da l' pogrebno da l' neki drugi državni organ tužio, pa je još i tužilaštvo po službenoj dužnosti diglo prekršajnu tužbu za nešto. Uglavnom, nisu mogli da se upišu na imanje u Mošorinu dok nisu platili i ukop, i zatezne kamate, i globu... poskupo ih došlo to qrčenje.

E sad, kako ide ako je rahmetlija sve raskrčmio za života pa NEMA ostavine iz koje se po zakonu snose troškovi - ne znam.

Ali znam da je pun bazen na anatomskom institutu ničijih leševa. Tako da je sva prilika da bi plivao u formalinu da se na tebi vedžbaju kojekakvi drkoši koji anatomiju polože iz 13. puta
cassiopeia cassiopeia 15:01 02.03.2015

Re: Pitanje.

st.jepan
cassiopeia
Jelica Greganović
Verovatno se sahranjuju o trošku države.

Da. Prošle godine sam čula za slučaj da iza pokojnice nije ostalo naslednika koji bi pokrili troškove. U tom slučaju sve završava centar za socijalni rad.


Znači li to da Centar plaća sahranu (ili kremiranje) nalik regularnoj, mislim bude li tu kakav bilo kovčeg, opelo, nešto kao grobno mesto, elementarna ceremonija... ili sve biva posve drugačije?
I postoji li zakonska obaveza da porodica bilo šta plati?


Tad su mi pričali da postoji propisan minimum što se opreme tiče. E sad ceremonija i ostalo...stvarno ne znam. Znam da je bilo reči da država posle može da nadoknadi troškove ako pokojnik ima neku imovinu.
mina13 mina13 15:04 02.03.2015

Re: Pitanje.

Ali znam da je pun bazen na anatomskom institutu ničijih leševa.

... auh.... verovatno je i to rešenje... toga se nisam setila.
inco inco 15:09 02.03.2015

Re: Pitanje.

krkar
Ali znam da je pun bazen na anatomskom institutu ničijih leševa. Tako da je sva prilika da bi plivao u formalinu da se na tebi vedžbaju kojekakvi drkoši koji anatomiju polože iz 13. puta


To mi je rezervna varijanta za slučaj da ne mož' da se izbegne harač na smrta - eve deci truplo da se igraju. Samo to povlaći pitanje - je l' dovoljno zaveštati telo nekom medicinskom fakultetu ili i ta varijanta košta (ako ništa drugo ko pokriva transport od mrtvačnice do 'bazena'?)
golubica.bg golubica.bg 14:26 02.03.2015

Prvo...

Moje saučešće autorki i hvala što je potegla ovu temu.

Pre nekoliko godina, jednoj mojoj poznanici je umrla sestra. Beograd je u pitanju, pa mi je pričala kako je bilo teško naći grobno mesto. Ne znam da li se situacija promenila u međuvremenu, ali njena priča je bila da je sve manje grobnih mesta, da se nova groblja ne grade, te u naletu crnog humora reče: "Tako ti je to, kao... sa parking mestima!

Moje pitanje za nešto upućenije u tematiku je, da li se tako bahato ponašaju jer tu ne vlada zakon ponude i potražnje? Em je vrlo ograničen broj grobnih mesta em je jedno preduzeće monopolista na pogrebne usluge? Ili možda postoje i alternative, ali ožalošćeni prosto nisu u stanju da ih istraže u onih nekoliko dana kad treba organizovati sahranu, što dotično preduzeće i te kako koristi?
mina13 mina13 14:41 02.03.2015

Re: Prvo...

Moje pitanje za nešto upućenije u tematiku je, da li se tako bahato ponašaju jer tu ne vlada zakon ponude i potražnje? Em je vrlo ograničen broj grobnih mesta em je jedno preduzeće monopolista na pogrebne usluge? Ili možda postoje i alternative, ali ožalošćeni prosto nisu u stanju da ih istraže u onih nekoliko dana kad treba organizovati sahranu, što dotično preduzeće i te kako koristi?

Hvala Golubice.
Nisam bas upucena u tematiku, ali činjenica je da su groblja u javnoj svojini, ne postoje privatna, pa na taj način JP kao državno preduzeće ima monopol. Postoji konkurencija u pogledu nabavke pogrebne opreme, organizacije sahrane, ali što se samih grobnih mesta tiče, konkurencije nema. To je u neku ruku i razumljivo, stvarno bi bio ogroman trošak za pojedinca da organizuje jedno groblje, tu sigurno ima sijaset potrebnih protokola koji se moraju ispuniti, mislim na sanitarne, ali to me je baš i iziritiralo, baš to, korišćenje monopola u situaciji kad mora da se dela brzo, a alternative - nema.
cassiopeia cassiopeia 15:06 02.03.2015

Re: Prvo...

Ne znam da li se situacija promenila u međuvremenu,



Što se tiče rozarijuma za urne, situacija je takva da mesta na grobljima koja su u užem gradskom jezgru, ne postoje. Ili bar nisu postojala kad mi je tata umro pre par meseci. Mi smo preko veze kupili mesto na starom bežanijskom groblju. Sad su proširena groblja Lešće i Orlovača koji su daleko npr. građanima Novog Beograda i Zemuna. Muka živa.
nim_opet nim_opet 15:21 02.03.2015

Re: Prvo...

golubica.bg


Moje pitanje za nešto upućenije u tematiku je, da li se tako bahato ponašaju jer tu ne vlada zakon ponude i potražnje? Em je vrlo ograničen broj grobnih mesta em je jedno preduzeće monopolista na pogrebne usluge? Ili možda postoje i alternative, ali ožalošćeni prosto nisu u stanju da ih istraže u onih nekoliko dana kad treba organizovati sahranu, što dotično preduzeće i te kako koristi?


Saucesce autorki.

Ne postoje alterntive, barem ne u gradovima - groblja su odredjena urbanistickim planovima, JP pogrebne usluge je dato da ih odrzava i stvoren monopol. U seoskim sredinama postoje alternative - moja cukunbaba, a za njom i prababa/pradeda pa kasnije i njihova deca, braca i sestre moje babe su sahranjeni na svojoj zemlji u jednom kutku poljane koja je malo udaljena od okucnice, lepo ogradjena itd. Cukunbaba nije htela da se sahranjuje na seoskom groblju jer je bilo daleko, onda ovi ostali valjda isli joj na grob tu cesto, i na kraju ostalo malo groblje sa 7-8 mesta koliko vec. Mislim da teoretski nije dozvoljeno sahranjivanje na privatnom posedu, ali sam ta mala porodicna groblja vidjao i u zapadnoj i u istocnoj Srbiji, tako da nesto ne verujem da ce neko ici i kaznjavati ljudi zbog istih.
mina13 mina13 15:39 02.03.2015

Re: Prvo...

Hvala nim_opet.
Nisam znala za ta groblja po unutrašnjosti, ali valjda je i logično.
golubica.bg golubica.bg 16:58 02.03.2015

Re: Prvo...

cassiopeia
Što se tiče rozarijuma za urne, situacija je takva da mesta na grobljima koja su u užem gradskom jezgru, ne postoje. Ili bar nisu postojala kad mi je tata umro pre par meseci. Mi smo preko veze kupili mesto na starom bežanijskom groblju. Sad su proširena groblja Lešće i Orlovača koji su daleko npr. građanima Novog Beograda i Zemuna. Muka živa.


E pa tako pre neku godinu, kad sam došla u posetu iz inostranstva, moj otac zapeo da idemo na groblje. Imao je on te ideje i ranije, ali bi uvek odustao kad bih mu rekla da prvo, nisam neki vernik, pa ne mislim da ikome znači što ga mrtvog posećujem, a drugo, pošto sam tu svega nekoliko dana, ipak bih radije vreme provodila sa živima. Međutim, ovog puta za divno čudo, zapela majka da se ide i da se ide.

Šta ću, poslušam, obiđemo sve po redu (Novo bežanijsko groblje je u pitanju), a onda moj otac krene nekud pravo. Šeta čovek po groblju. Mi svi za njim, da bi u jednom momentu došao do praznog spomenika. Sve mi je u momentu postalo jasno. Kaže, on je rešio da sebe obezbedi za života, da niko posle ne lupa glavu gde će koga da sahranjuje. To je porodična grobnica, ima tri mesta, i to na nekom novom delu Novog groblja, na samom kraju.

Gledam ja oko sebe, stojimo nas četvoro, pa pitam:

-A za koga tri mesta?
-Pa za mene, mamu i brata. Ti ćeš valjda negde drugde.

Meni cela situacija krajnje nadrealna, stojim sa živim roditeljima na mestu gde planiraju da budu zakopani. I to ne samo oni, već i moj mlađi brat.

-A šta ako ja ne budem negde drugde?

Tu se ubaci moja majka i kaže:

-Ma ništa, može valjda i tako.
-Šta hoćeš da kažeš, naguraćemo se nekako?

I eto, još nadrealnija scena: stojimo nad budućom porodičnom grobnicom i idu nam suze, što od vetra, što od smeha.
mina13 mina13 17:24 02.03.2015

Re: Prvo...

To je porodična grobnica, ima tri mesta, i to na nekom novom delu Novog groblja, na samom kraju.

I mi imamo takvu. Najmorbidniji deo priče na Novom groblju mi je i bio kada nam je službenica ponudila, citiram, "...jednu malu exhumaciju...". Nisam znala da l' da se smejem da l' da plačem...
tyson tyson 20:44 02.03.2015

Re: Prvo...

a alternative - nema.

Ima, kako nema.




mina13 mina13 20:52 02.03.2015

Re: Prvo...

a alternative - nema.
Ima, kako nema.


Mislila sam regularne alternative.
zilikaka zilikaka 22:13 02.03.2015

Re: Prvo...

Mi smo preko veze kupili mesto na starom bežanijskom groblju. Sad su proširena groblja Lešće i Orlovača koji su daleko npr. građanima Novog Beograda i Zemuna. Muka živa.


Uh, tu su TEK bila muljanja, oko kupovine grobnih mesta.
Pre 5-6 godina, kad je umrla naša prijateljica, žena srednjih godina, roditelji su dali sve od sebe da pronađu grobno mesto na Bežanijskom groblju.

Tada im je od strane uprave groblja nuđeno "da im sve srede" za 5 hiljada evra.

Posle malo raspitivanja i više čačkanja, uspeli su da izbegnu te što sređuju, i kupe mesto po regularnoj ceni.

Opet, sigurna sam da mnogi u takvoj situaciji nisu pokušavali da izbegnu tu bandu lešinara, i da su im plaćali traženo.

cassiopeia cassiopeia 22:41 02.03.2015

Re: Prvo...

Opet, sigurna sam da mnogi u takvoj situaciji nisu pokušavali da izbegnu tu bandu lešinara, i da su im plaćali traženo.


Kupili smo po regularnoj ceni, nego cela ta situacija...kremacija obavljena, a mi nemamo mesto za urnu...juriš vezu
Kraja Kraja 15:32 02.03.2015

...sve tece, sve se menja...

...keva je umrla 2009. , dva dana posto sam je izvukao sa gerijatrije gradske bolnice...
...sem sto su pacijenti smrdeli po odelenjima, sem sto su golubovi uletali u sobe i jeli hranu donetu pacijentima, sem sto je keva imala dekubituse vec pocrnele, sem sto je krevet uvek bio mokar kad sam uspevao da se usunjam u bolnicu (bio grip pa zabranili posete), sve ostalo je bilo lepo...
...jednom davno sam objavio ovde fotku koju sam napravio po kevinom povratku, da zacepim bujicu hvalospeva toj gerijatriji...
...kada je dezurna lekarka popunjavala papire, pitala me je da li zelim nekoga da tuzim u vezi kevine smrti ili tretmana...
...izenadjen pitanjem, odveo sam je u drugu sobu i pokazao kevine fotke...
...tajac...
...onda sam jedva promumlao da cu razmisliti i na tome je ostalo...
...a jkp groblje...
...dosao sluzbenik u 5 izjutra, malo iza lekarke...
...sve smo zavrsili za 10-tak minuta, uzeo cekove, odbio ono sto placa drzava,...
...dosli su posle sat vremena, ponudili da presvuku kevu i odneli je...

...jedino u cemu se slazemo je taj naknadni odlazak na groblje na dan sahrane, jer mi je sluzbenik rekao da sam onog jutra izmirio sve sto je potrebno za sahranu...
...ipak su mi na groblju maznuli jos neku kintu za skidanje ploce, osiguranje (ako pukne ploca), i nemam pojma sta...

...eto, opet sam se malo "istresao"...

ps...volim da setam po grobljima i da pravim fotke bilo gde da odem...
...groblja su istorija mesta pisana u kamenu...
...nas odnos prema njima je nestvarno los, nasa tuga brzo zamire i najcesce je zamenjuje nemar...strahovit nemar...
...citamo o skrnavljenju grobalja po kosovu, neki put u vojvodini, ali ne vidimo kako mi skrnavimo ova groblja ovde svojim nemarom i nebrigom...
...mozemo se ljutiti na jkp, ali oni su se ogradili, njihovo odrzavanje se zavrsava na stazama i drvecu, malo uredjenih zelenih povrsina, cesmice, odnosenje djubreta iz kontejnera (ne sa grobnih mesta)...
...o lopovima ne bih...
...tesim se samo da cu jednog dana uhvatiti nekog na delu...
mina13 mina13 15:55 02.03.2015

Re: ...sve tece, sve se menja...

...sve tece, sve se menja...

Krajo, stvarno mi je mnogo žao što je Tvoja mama tako loše negovana tamo. Meni su ti golubovi bili dragi, čini mi se da unose život, mada možda sa higijenskog aspekta ima šta da se kaže. Meni lično je on tada bio manje važan od psihološkog, moja mama je tada mogla samu sebe da opslužuje i sva ozarena mi je pričala o tim golubovima, to su bili dogadjaji dana kad ulepršaju u sobu i šepure se okolo.... i što se JP tiče, kada sam oca sahranjivala bila sam zadovoljna njihovom uslugom, pa sam ih zato pozvala i sada. Medjutim, u medjuvremenu se u ovoj državi što šta promenilo na gore, pa i ko upravlja grobljima. Rekla sam već da sam čula i o lošim iskustvima, i to ni na koji način ne pravdam, samo podvlačim da u bolnicama nemaju osnovna sredstva, pa ni one djevreke protiv dekubitusa... oni su, na žalost, neizbežna pojava ali verujem da Ti ne želiš da Ti bilo ko o tome sada priča. Žao mi je zbog Tvoje mame i Tebe, ja bar nisam prošla kroz tako ružno iskustvo.
I ja volim da se prošetam kroz Novo groblje, i kao kroz neku vrstu muzeja i kao podsetnik šta je na kraju... nekako onda svakodnevne stvari manje teško izgledaju.
Dirnu o me je natpis na rozarijumu Dušana Prelevića - SO FAR SO GOOD
qqriq qqriq 22:07 02.03.2015

Re: ...sve tece, sve se menja...

SO FAR SO GOOD


Savršeno.

I ja volim groblja. Tu tišinu. Taj red. Te ljude tamo - uvek nagnute - kako nešto čiste, zalivaju.
Moja mama umrla je pre 14 godina. Kao da je sinoć bilo. Potpuna promena u mom životu.
Taj bol leka nema. Ne pripadam onima koji kao razgovaraju, plaču, donose kafu, kolače i to. Nisam vernik, ne verujem u te stvari. Ali volim kad sam tamo. Ima neka klupa, pa sednem.
Sad redje idem, ali idem.
Posebno kad mi loše krene, pa samo kod mame, što pre. Otćutim pola sata.
Tada čak i ne mislim ništa. Imam samo neki osećaj opuštenosti. Verovatno zbog blizine.

Draga Mina, moje saučešće.


st.jepan st.jepan 22:22 02.03.2015

Re: ...sve tece, sve se menja...

Draga Mina, moje saučešće.

i moje.
mina13 mina13 22:27 02.03.2015

Re: ...sve tece, sve se menja...

Posebno kad mi loše krene, pa samo kod mame, što pre. Otćutim pola sata.
Tada čak i ne mislim ništa. Imam samo neki osećaj opuštenosti. Verovatno zbog blizine.


Hvala qqriqu. Ja ne volim da idem tamo. Valjda je još isuviše skoro. A vidim je svuda. Uvek smo razgovarale o svemu i gotovo uvek me je podržavala, ali i kad nije, bila je uz mene. Sad moram da naučim da živim bez njene bezuslovne podrške i ljubavi i prosto ne mogu da shvatim to. Za ova dva meseca sam nebrojeno puta pomislila kako ću nešto da joj kažem ili ispričam... jedina uteha mi je što se više ne muči.
mina13 mina13 22:28 02.03.2015

Re: ...sve tece, sve se menja...

Hvala Stjepane.
qqriq qqriq 22:45 02.03.2015

Re: ...sve tece, sve se menja...

Za ova dva meseca sam nebrojeno puta pomislila kako ću nešto da joj kažem ili ispričam...


Trajaće to. Možda i srećom.

Ja ne volim da idem tamo. Valjda je još isuviše skoro


Da, ali zavolećeš, još je rano. Zato postoji ono 40 dana, 6 meseci, godina..
mina13 mina13 23:17 02.03.2015

Re: ...sve tece, sve se menja...

Za ova dva meseca sam nebrojeno puta pomislila kako ću nešto da joj kažem ili ispričam...

Trajaće to. Možda i srećom.

Ja ne volim da idem tamo. Valjda je još isuviše skoro

Da, ali zavolećeš, još je rano. Zato postoji ono 40 dana, 6 meseci, godina..


Dok sam pisala odjavni komentar, qqriqu je napisala svoj, pa da još na njega odgovorim.
Sigurno srećom. Mislim da je najtužnije što nekome može da se desi kad nema ko da ga pamti. I verovatno ću zavoleti, slično sam se osećala i kad mi je otac umro, vremeno sam stekla potrebu da navratim, posedim, izduvanim cigaretu i pustim misli. Ali treba da prodje vreme za to. Hvala qqriqu na ovim lepim rečima. Drago mi je zbog Tebe da si dosegla taj mir.
qqriq qqriq 23:33 02.03.2015

Re: ...sve tece, sve se menja...

mina13 mina13 22:58 02.03.2015

Hvala svima

Drage moje blogokolege,
za danas se odjavljujem. Pošto je Krkarovom ljubaznošću ovo moj prvi blog, ceo dan sam provela uz kompjuter jer sam želela da svima odgovorim i drago mi je da sam tako uradila. Želela sam da izrazim osećaj zahvalnosti ljudima u bolnici i nezadovoljstvo radom uprave grobalja. Ispalo je više od toga, osetila sam da smo u najvažnijim životnim stvarima svi slični. Bilo je komentara koji su me nasmelali i onih koji su me rasplakali. Hvala vam svima, eto me sutra ponovo da odgovorim ako se neko javi u medjuvremenu.
mina13 mina13 09:57 03.03.2015

dobro jutro


Tu sam opet
anamarkana anamarkana 16:42 03.03.2015

popovi....


kao posebna priča!

Kada je moja tetka umrla u Boru odlučili smo da je sahranimo na zaječarskom groblju gde imamo porodičnu grobnicu.
Kada smo hteli da angažujemo sveštenika zbog opela ispostavilo se da ne može nijedan zaječarski da obavi taj čin već moramo pozvati sveštenika iz Bora i to baš iz parohije iz koje je pokojnica.
Ne sećam se tačnih iznosa ali je izvesno da samo opelo imalo svoju cenu a dolazak i povratak sveštenika kolima Bor-Zaječar je posebna stavka. Nije nimalo jeftino...
O ostalim troškovima bih mogla da napišem i roman....

mina13 mina13 17:00 03.03.2015

Re: popovi....

Ne sećam se tačnih iznosa ali je izvesno da samo opelo imalo svoju cenu a dolazak i povratak sveštenika kolima Bor-Zaječar je posebna stavka. Nije nimalo jeftino...
O ostalim troškovima bih mogla da napišem i roman....

Meni ovaj dobri svestenik nije pravio nikakav problem oko toga. Predpostavljam da je uvideo da ni ne znam ko je "naš" parohijski sveštenik, a moguće da se u Boru i Zaječaru znaju, ipak su relativno mali gradovi pa ne žele jedan drugome da budu konkurencija....
011-495 011-495 18:16 03.03.2015

...

Moje saucesce.
Jedino mi nije jasno zasto razbijaju cenovnik na sitna crevca kao da neko moze da se otkaze
recimo od: "...prevoz od kapele na groblju do grobnog mesta,iskopavanje groba (granit?!),
pomeranje ploče,odnošenje zemlje..." i samostalno to organizuje.
mina13 mina13 18:48 03.03.2015

Re: ...

Hvala 011-495

mislim da ne moze samostalno da se organizuje, tj. onda bi moralo da to rade i JP i neki privatnik. Ali baš to me je i iznerviralo, to nabrajanje, kao da je nekome stvarno bitno. Pri tom, cene su potpuno nerazumne, sledeći krst posle najjeftinijeg košta koliko kubni metar ogrevnog drveta. Zaista ne očekujem da bilo šta bude besplatno, ne mora čak ni jeftino, ali ovo je prosto otimačina. Znaju da ljudi nemaju izbora i prosto iskoriste priliku. Najskromniji venac koji su mi ponudili je bio duplo skuplji od prilično raskošnog koji sam kupila u susednoj cvećari. Opet ponavljam, ne očekujem ništa za džabe, ali jedini ko tamo zaista teško radi su oni fizički radnici koji po svakom vremenu moraju da budu napolju i rade težak fizički posao, a nešto mi se ne čini da imaju i adekvatne plate. Ovi što sede po kancelarijama su prilično neefikasni i neproduktivni. Da ne govorim o tome što sve vrvi od nekih tipova u odelima koji šetkaju okolo sa nabijenim mobilnim telefonima u ušima i nešto izuzetno važno ćućore.....
tyson tyson 14:16 04.03.2015

Re: ...

Jedino mi nije jasno zasto razbijaju cenovnik na sitna crevca

Da bi ljudi znali šta plaćaju, i koliko.


mina13 mina13 15:00 04.03.2015

Re: ...

Jedino mi nije jasno zasto razbijaju cenovnik na sitna crevca

Da bi ljudi znali šta plaćaju, i koliko.


Pa onda su mogli da stave i "tri na karte"....
st.jepan st.jepan 15:15 04.03.2015

Re: ...

Jedino mi nije jasno zasto razbijaju cenovnik na sitna crevca

Stara trgovačka fora. Tako ti se učini jeftinije. Dok skroluješ po specifikaciji, svaka stavka ti se čini sitnom. Tek na dnu, total k'o malj. Al' jbg, opravdan.
Черевићан Черевићан 19:38 04.03.2015

osvrt unapred

U prolazu...uocih reklamu:
"Na Vama je samo da umrete"
(Sanduk,venci,oprema,ostalo,
Firma BOGa, nemo'da brinete)
mina13 mina13 19:41 04.03.2015

Re: osvrt unapred

U prolazu...uocih reklamu:
"Na Vama je samo da umrete"
(Sanduk,venci,oprema,ostalo,
Firma BOGa, nemo'da brinete)


qqriq qqriq 20:47 04.03.2015

Re: osvrt unapred

"Na Vama je samo da umrete"


genijalno.
st.jepan st.jepan 21:09 04.03.2015

Re: osvrt unapred

qqriq
"Na Vama je samo da umrete"

genijalno.

Malo crnohumorno, al OK, makar je u okviru teme.
A gore, neki počeli s trolom, pa se priključio i ja.
Izvinjavam se, mada mislim da nam ne treba previše zamerati. Jer kad se nakom sahrane prijatelji i rodbina okupe u stanu pokojnika, redovno se dešava da razgovor mic po mic odluta kojekude, poneko se čak i nasmeje. Valjda tako mora. Šta ja znam, možda ta okupljanja i služe odvračanju od očajanja, vraćanju u normalu.
mina13 mina13 21:30 04.03.2015

Re: osvrt unapred

Izvinjavam se, mada mislim da nam ne treba previše zamerati.

Pa zato i služe razgovori da se razvijaju. Kao mladja sam na sahranama redovno nešto što uopšte nije smešno nalazila za smešno. Jednom smo mama i ja bile ocu na grobu a zaboravila sam bila da isključim mob. Tada mi je ring ton bio jumpin' jack flash. Nekoliko grobova dalje sahrana, a meni zvoni telefon. Od blama sam čučnula iza spomenika i htela da crknem od smeha. Mama se pravila blesava. Naravno da mi je bilo žao i pokojnika i svih koji su za njim ožalošćeni.... kad sam ispričala mužu, mrtav 'ladan me pitao: "pa je l' ustao?".
krkar krkar 22:15 04.03.2015

Reklama

U sanduku Đurđević Radiše,
ni živ čovek ne može da diše.
Sve dihtuje od majstorske ruke,
možeš mirno da truliš, bez muke.

Sveće su mu od pravoga voska,
od miline utrne ti koska.
Venci su mu da se mrtav diviš,
da ti prosto dođe da oživiš.

Sve je dobro, prvoklasna roba,
nema mrtav da bega iz groba!
U sanduku Đurđević Radiše,
nema vampir da se pederiše.

Ako ćete
na miru da mrete,
kod Radiše
dobišćete više.

Za udobnos' vaše večne kuće,
od danaske pa za ubuduće,
i za komfor jedinog Vam groba
najbolja je Radišina roba.
krkar krkar 22:16 04.03.2015

Re: Reklama


Doduše, pošto je ovo ipak Srbistan, završilo se ovako:

Nema vise nasega Radise,
zena, deca, svi se iselise!
Italija sad Radisu slavi
tam' za vasar dobre tezge pravi.
Sad ti pocek za mrenje ne vazi,
nego drugog pogrebnika trazi!
Preporucam iznad "Gornje vage"
da se javis kod majstora Gage!
Jer na njega, zasto da se krije,
jos se niko pozalio nije.
Uvek su ti otvorena vrata,
na usluzi dvajescetri sata!
Na svet drugi treba da se selis,
Gaga ima bas sve sto pozelis!
Familija lepo da ozali,
ni crnina kod njega ne fali.
Nece sanduk da strada od vlage,
jer ga cuva potpis majstor Gage.
Sve po meri, brzo i odlicno,
majstor Gaga pos'o radi licno.
Nemoj mrenje da te iznenadi,
za svet drugi, odma' kartu vadi!
mina13 mina13 22:17 04.03.2015

Re: Reklama

Reklama

Ne zezaš se?
mirelarado mirelarado 22:19 04.03.2015

Re: osvrt unapred

Jednom smo mama i ja bile ocu na grobu a zaboravila sam bila da isključim mob. Tada mi je ring ton bio jumpin' jack flash. Nekoliko grobova dalje sahrana, a meni zvoni telefon. Od blama sam čučnula iza spomenika i htela da crknem od smeha. Mama se pravila blesava. Naravno da mi je bilo žao i pokojnika i svih koji su za njim ožalošćeni.... kad sam ispričala mužu, mrtav 'ladan me pitao: "pa je l' ustao?".


Најгрђи блам за који знам десио се кад је на сахрани неком попу однекуд из дубине мантије зазвонио мобилни. Мелодија је била кан-кан.
mina13 mina13 22:21 04.03.2015

Re: osvrt unapred

Најгрђи блам за који знам десио се кад је на сахрани неком попу однекуд из дубине мантије зазвонио мобилни. Мелодија је била кан-кан.


Kakva je bila reakcija?
krkar krkar 22:22 04.03.2015

Re: Reklama

Ne zezaš se?


Naravno da se ne zezam. Radiša se ubio od posla. A i autor reklame, neki lokalni pesnik koji je posle ovoga otvorio marketinšku agenciju
mina13 mina13 22:24 04.03.2015

Re: Reklama

Naravno da se ne zezam. Radiša se ubio od posla. A i autor reklame, neki lokalni pesnik koji je posle ovoga otvorio marketinšku agenciju


Dobro je. Mogao je i da počne da se bavi politikom. A i Radiša....
krkar krkar 22:30 04.03.2015

Re: Reklama

Pre nekoliko godina u redakciju Radio Smedereva ulazi čovek sa neobičnom željom - da mu se uradi radio-reklama za njegovo pogrebno preduzeće i pusti usred emisije "Pozdravi i želje slušalaca!" Kako pomiriti crnu reklamu sa veslim tonom emisije i to u udarnom terminu? Dilemu je izvanredno rešio književnik i eko-novinar Radio Smedereva, Jovica Tišma, napravivši reklamu koja je dobila "Zlatnu ideju" na festivalu tržišnih komunikacija u Novom Sadu. Reklama počinje melodijom "Svilen konac" u starogradskom aranžmanu i sa šmekom iz "Maratonaca..." Preko toga sam autor recituje unjkavim "seljačkim" glasom sledeći tekst:
krkar krkar 22:31 04.03.2015

Re: Reklama

http://opusteno.rs/humor-zabava-f9/radio-reklama-za-pogrebne-usluge-za-vreme-zabavnog-programa-t22740.html

http://www.gmbusiness.biz/index.php/arhiva/71-80/gm-75/4989.html

mina13 mina13 22:37 04.03.2015

Re: Reklama

http://opusteno.rs/humor-zabava-f9/radio-reklama-za-pogrebne-usluge-za-vreme-zabavnog-programa-t22740.html

http://www.gmbusiness.biz/index.php/arhiva/71-80/gm-75/4989.html


ne znam sta reci a ne zaplakati.....
mirelarado mirelarado 22:44 04.03.2015

Re: osvrt unapred

mina13
Најгрђи блам за који знам десио се кад је на сахрани неком попу однекуд из дубине мантије зазвонио мобилни. Мелодија је била кан-кан.


Kakva je bila reakcija?


Нелагода и у себи навијање да технолошки апдејтовани поп пронађе и искључи телефон. Извињавао се после да није вичан... Накнадно су се сви смејали, а највише унуци преминулог.


mina13 mina13 22:53 04.03.2015

Re: osvrt unapred

Нелагода и у себи навијање да технолошки апдејтовани поп пронађе и искључи телефон. Извињавао се после да није вичан... Накнадно су се сви смејали, а највише унуци преминулог.

krkar krkar 23:16 04.03.2015

Re: osvrt unapred

Извињавао се после да није вичан...


A bio je vičan da podesi da mu zvoni kan-kan, inače poznato bogougodna melodija, podvižnička i stolpnička!

Vreme opet za jahanje!


mina13 mina13 23:32 04.03.2015

Re: osvrt unapred

A bio je vičan da podesi da mu zvoni kan-kan, inače poznato bogougodna melodija, podvižnička i stolpnička!

Meni je taj pop simpatičniji od onog sa onom reklamom.... bar je živahan
mirelarado mirelarado 23:34 04.03.2015

Re: osvrt unapred

A bio je vičan da podesi da mu zvoni kan-kan, inače poznato bogougodna melodija, podvižnička i stolpnička!

Па да, не би он, не-дао-бог, него му потурио продавац, сотонин шегрт.
mina13 mina13 23:36 04.03.2015

Re: osvrt unapred

Па да, не би он, не-дао-бог, него му потурио продавац, сотонин шегрт.

Dobro je prošao, mogao je i da mu poturi Sympathy For The Devil
qqriq qqriq 00:19 05.03.2015

Re: osvrt unapred

Malo crnohumorno


Meni skroz duhovito.
Kad mi takav smiso za humor
st.jepan st.jepan 00:38 05.03.2015

Re: osvrt unapred

qqriq
Malo crnohumorno

Meni skroz duhovito.
Kad mi takav smiso za humor

Ko je rekao da crnohumornost isključuje duhovitost?
mina13 mina13 02:34 05.03.2015

Re: osvrt unapred

Meni skroz duhovito.
Kad mi takav smiso za humor

Ma možda i jeste duhovito, ali meni je morbidno jer govori o tudjoj smrti a u cilju reklame. E sad, razumem, to je posao pa treba i da se reklamira, ali na ovakav način..... prosto mi je bezosećajno. Ono što stoji na rozarijumu D. Prelevića SO FAR SO GOOD je na svoj račun, pa mi se nekako čini da čovek ima pravo da se zeza na svoj račun kako hoće, ali od nečije tuge i nesreće praviti sprdnju.... markentiški je sigurno perfektno, izvesno je da ću zapamtiti. Samo ja kod takvih nikakav posao ne bih pravila. A ispada da su oni, po Krkiju, napravili bum.
tyson tyson 14:25 05.03.2015

Re: osvrt unapred

Dobro je prošao, mogao je i da mu poturi Sympathy For The Devil

To je odlična pesma i zapravo je na liniji učenja crkve.


mina13 mina13 15:59 05.03.2015

Re: osvrt unapred

To je odlična pesma i zapravo je na liniji učenja crkve.

Imam utisak da mislis da imam nesto peotiv pesme. Ako je tako, baci pogled na moj avatar...
mina13 mina13 10:05 05.03.2015

vest koja me je rastužila

Nisam sigurna da je po pravilima bloga, jer se uopšte ne dotiče teme koju sam pokrenula, pa ako nije, prestaću da pišem. Ipak, kada sam malopre pogledala vesti na sajtu B92, prvo sam videla ovo:
Trudnica umrla od svinjskog gripa
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2015&mm=03&dd=05&nav_category=16&nav_id=964878
Po rečima direktora infektivne klinike ima još tri teška pacijenta u Kragujevcu, jedan je pre nedelju dana premminuo na Infektivnoj klinici u Beogradu i u porastu je broj obolelih od benignijih sojeva virusa. Dalje u tekstu piše o značaju preventive i neophodnosti da se blagovemeno poseti lekar. Takodje se kaže i da je epidemiološka slika uobičajena za ovo doba godine.
Razmiščlam o tome koliko bi broj obolelih bio manji da živimo uredan, staložen život. Koliko od njih se razbolelo sa tako teškim simptomima i na žalost, dvoje umrlo, zbog slabog imuniteta.... u redu vakcina. Medjutim, iz iskustva sa svojom majkom znam da lekari njoj izričito NISU preporučili vakcinu. Ne znam da li je u pitanju vakcina od živog virusa. ni ne želim da se upuštam u nešto o čemu ne znam, ali znam pouzdano da postoje slučajevi kad je vakcina kotraindikovana. Onda ostaju samo zaštitni mehanizmi koje sam organizam formira, a to su opšte zdravstveno stanje, dobaar imunološki sistem, nedostatak stresa.... u tekstu piše i da odrasli u pravilu izbegavaju da posete lekara. I tu se pitam zašto. Da li zbog straha od konsekvenci na poslu, smanjenja plate, gužve u domovima zdravlja, čekanja da se antibiogram uradi od prilike nedelju dana..... kao da ne postoje antibiotici širokog spektra.... i opet se opasno bližim materiji koju ne poznajem. Ono što medjutim kao gradjanin ove zemlje imam pravo da kažem, jeste da je opšte stanje u svakom pogledu neposredna posledica delanja establišmenta i zgadjena sam. 21. vek a ljudi umiru ....od gripa. Svesno nisam pomenula konkretne pacijente i ono sto sam pomislila, jer mi izgleda potpuno neprikladno da pišem o tim nesrećnim ljudima kao o pojedincima.
mina13 mina13 10:13 05.03.2015

pitanje za moderatora

Namerno sam obavestila moderatora za svoj komentar, jer ne bih želela da uradim nešto što je nedozvoljeno. Molim MODA da mi odgovori da li je ovo u redu.
predatortz predatortz 10:51 05.03.2015

Re: pitanje za moderatora

mina13
Namerno sam obavestila moderatora za svoj komentar, jer ne bih želela da uradim nešto što je nedozvoljeno. Molim MODA da mi odgovori da li je ovo u redu.


Moderator je otišao da odnese tetki lek. U redu je, što ne bi bilo u redu...

Inače, pročitao sam tvoj tekst i većinu komentara. Lepo i korektno si opisala svoje sveže iskustvo.
mina13 mina13 10:54 05.03.2015

Re: pitanje za moderatora

Inače, pročitao sam tvoj tekst i većinu komentara. Lepo i korektno si opisala svoje sveže iskustvo


Hvala Predatore
tyson tyson 14:23 05.03.2015

Re: pitanje za moderatora

Namerno sam obavestila moderatora za svoj komentar,

Kog moderatora?
Nema urednika za vesti, a očekuješ moderatora za blog...
Nema toga ovde odavno; raspada se B92, puca po šavovima.


mina13 mina13 16:03 05.03.2015

Re: pitanje za moderatora

Kog moderatora?
Nema urednika za vesti, a očekuješ moderatora za blog...
Nema toga ovde odavno; raspada se B92, puca po šavovima.


Pa to ne znam, mada su "vesti" precesto na nivou žute štampe. Moderator se još nije odazvao, a i ja sam rekla šta sam imala o današnjoj vesti....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana