Budućnost| Nauka| Planeta| Sex| Tehnologija

Sail ahoy!

nsarski RSS / 20.05.2015. u 21:25

lightsail-solar-sail-kickstarter.jpg?1431992034

 Svemirska jedrilica u akciji

Da nekoherentna svetlost (kao ona što nam dolazi od Sunca, na primer) može da pokreće materiju znalo se još od vremena Keplera. Naime, on je primetio da kometa, prilikom prolaska oko Sunca, uvek se kreće tako da joj je rep okrenut suprotno od Sunca. On je tu pojavu protumačio uticajem “svetlosnog vetra” koji lagani rep komete oduva od sebe. U jednom pismu, on je čak predlagao izgradnju svemirskih jedrilica koje bi ovaj “svetlosni vetar” pokretao kroz vasionu - ships and sails proper for heavenly air should be fashioned.

Pre oko 150 godina Maksvel je dokazao da pritisak svetlosti potiče iz količine kretanja svetlosti: naime, kada se svetlost reflektuje od neke površine onda svetlost na tu površinu vrši pritisak. Taj pritisak je mali, ali realno postoji. Ovo je kasnije eksperimentalno potvrdjeno i izmereno. Žil Vern je prvi koji je umetnički prihvatio ovu temu u svom romanu “Od Zemlje do Meseca”.

Danas se pritisak laserke svetlosti rutinski koristi za manipulaciju malim česticama, od atomskih do mikroskopskih veličina. Podešavanjem polarizacije, intenziteta ili frekvencije svetlosti, male čestice mogu da se sabiju u kristalne strukture,  zaustave u prostoru ili pojedinačno postave na željeno mesto kao lego kockice.  Na taj način mogu da se proizvedu zanimljive i korisne strukture novih materijala ili nelinearni optički efekti svetlosti koja se prostire kroz  takav materijal. Ova oblast je danas veoma aktivno polje istraživanja u fizici i nauci o materijalima, ali nećemo o tome sada.

Da se vratimo solarnom jedrenju.

 

Sutra, oko 14:45h po našem vremenu će biti lansirana raketa u svemir koja, pored ostalih tereta, ima i jednu letilicu veličine vekne hleba. Kada dospe u svemir, ta letilica će razviti jedro površine od oko 30 kvadratnih metara i kretaće se isključivo na pogon “sunčevog vetra”. Slika te letilice je prikazana na početku ovog teksta. Za sada su ciljevi ovog jedrenja veoma skromni: posle par dana, svetlosna jedrilica će da počne svoj pad ka Zemlji i na kraju će se izgubiti u vrtlogu pada kroz atmosferu. Ali, kao i sa Kolumbovim brodovima, ovo je prvi mali korak ka savladavanju veštine jedrenja kroz kosmička prostranstva.

Vaya con Dios!

 

Beleška na margini: U gusarskom rečniku, izraz “Sail ahoy!” se manje često koristi od “Ship ahoy!”. “Ahoy!” je uzvik pozdrava ili najave, ali je, generalno, prijateljski.

 



Komentari (204)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 21:44 20.05.2015

Numero uno

ovo je prvi mali korak


nsarski nsarski 21:45 20.05.2015

Re: Numero uno

gedza.73
ovo je prvi mali korak



Numero dos sends greetings to numero uno! Live long and prosper.
gedza.73 gedza.73 21:59 20.05.2015

Re: Numero uno

Letilica sa brojem 01.



Live long and prosper.

docsumann docsumann 05:15 21.05.2015

Re: Numero uno


što bi Mataković rekao - ovo je mali korak za čovjeka, a veliki za čovječuljka.
hajkula1 hajkula1 12:02 21.05.2015

Re: Numero uno


Nsarski, uvek sjajni tekstovi na sjajne teme, tako i ovaj put.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:47 20.05.2015

Сјајно!

Опет ћемо да путујемо по мери ветра и једра, као некад! Свемир је наш океан.

Мени ових дана узбуђује ова ствар:



Илон Маск, мој друг, прави, ових дана, осим електричних Тесла кола и кућних батерија, и ракету која ће моћи не само да одлети него и да слети, неоштећена, на земљу.
Ево како то, у начелу, треба да изгледа.



Значи, одлетиш и слетиш, сачувавши, при том, и онај до сада једнократно употребљиви погонски део ракете. На његовом врху је корисни терет, који се истовари у свемир, и овај погонски део до сада се улупавао у којекакве океане, јер није било могућности да се неоштећен спусти на Земљу. То бацање средстава на изградњу нечега што се само једнкоратно искористи а потом, као марамица за нос, и баци, поскупљује страшно цену слања једног килограма терета у свемир. Илон каже да ће, пође ли му за руком да СпејсЕКС Фалкон 9 ракету успешно и неоштећену приземљи, цена слања терета у свемир десетоструко опасти.

Можда стигнем и ја да се огребем за ту јефтиноћу?
nsarski nsarski 21:52 20.05.2015

Re: Сјајно!


Mask je pravi dreamer. I redak primer da perverzno bogati ljudi mogu ponekad da budu od opste koristi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:00 20.05.2015

Re: Сјајно!

nsarski

Mask je pravi dreamer. I redak primer da perverzno bogati ljudi mogu ponekad da budu od opste koristi.

Хм?
Мислим да је такав и мој други амерички пријатељ, Бил Гејтс?
nsarski nsarski 22:10 20.05.2015

Re: Сјајно!

Predrag Brajovic
nsarski

Mask je pravi dreamer. I redak primer da perverzno bogati ljudi mogu ponekad da budu od opste koristi.

Хм?
Мислим да је такав и мој други амерички пријатељ, Бил Гејтс?


Naravno. Docim perverzno bogata braca Koch nisu ni nalik. Evo spiska njihovih humanitarnih aktivnosti
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:29 20.05.2015

Re: Сјајно!

Мислим, просто, да богати људи нису ништа мање добри или лоши него небогати људи. На жалост, српска перспектива, у којој којекакве њушке, вуцибатине из деведесетих, Колесари-Мишковићи-Јањушевићи, директори Коридора-ЕПСа-Водовода, градоначелници Метроа-БеограданаВоди-МостанаАди и остали упадљиво су се и "необјашњиво" обогатили, ствара привид да су сви богаташи покварена роба.

Надаље, 70% садашњих најбогатијих људи на свету -- насупрот омегијанском паклу јудејско-масонске завере -- јесу self made богаташи, значи они који у своје богатство стекли својим радом. Такви су, рецимо, и Маск и Гејтс, предузетници потекли тек из пристојно имућних породица.
nsarski nsarski 22:39 20.05.2015

Re: Сјајно!


Znas, sve zavisi kako se ti podaci predstave i interpretiraju. Evo drugog gledista: self-made hallucinations. U epidemiologiji je poznato da je siromastvo veoma "nasledna bolest". I bogatstvo takodje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:49 20.05.2015

Re: Сјајно!

Ево шта каже Форбсова листа:

This year, we gave each member of The Forbes 400 a score on a scale from 1 to 10 — a 1 indicating the fortune was completely inherited, while a 10 was for a Horatio Alger-esque journey. We also did the analysis for every 10 years going back to 1984. Looking at the numbers over time, the data lead us to an interesting insight: in 1984, less than half of people on The Forbes 400 were self-made; today, 69% of the 400 created their own fortunes.

А ево, суштински, шта замера онај твој линк:

The narrative of wealth and achievement that Forbes is pushing, the new UFE study adds, "ignores the other side of the coin — namely, that the opportunity to build wealth is not equally or broadly shared in contemporary society."

Мислим да је, просто, реч о другој ствари. Тако да ја нисам баш, узалуд, предострожно споменуо да су Маск и Гејтс потекли из "тек пристојно имућних породица". Наиме, као и ти, ја сам дубоко свестан колико нечије социјално порекло одређује његову доцнију социјалну судбину. Америка је, особито, по томе у овом трену позната, јер је социјална покретљивост на нижем нивоу него пре. Но, о томе сјајно говори овај кратки и фасцинантни видео, који показује колико смо својим пореклом "осуђени" да останемо у социјалној категорији у којој смо рођени:



Ја сам видео одгледао неколико пута. Шокиран.
И схватио да смо ми Срби, у светским оквирима, некакви амерички Црнци. Или тек нешто мало од тога боље.
pape92 pape92 22:56 20.05.2015

Re: Сјајно!

Naravno. Docim perverzno bogata braca Koch nisu ni nalik. Evo spiska njihovih humanitarnih aktivnosti


Hipotetički bi novac dobrih bogataša (Mask, Gejts, ...) bio najbolje upotrebljen u borbi za svet u kome loši bogataši (Koch) ne bi mogli da budu loši sve i da hoće. Drugim rečima, za svet u kome poduhvati kojih se laćaju dobri bogataši ne bi zavisili od njihovog entuzijazma, nego sistema koji ih omogućava. Naravno, to bi bila pobuna, a dreamer bogataši možda jesu ludi, ali nisu blesavi. Malo ih je, i njihova ekonomska snaga je zanemarljiva, i oni to znaju. O uticaju da i ne govorim. Tako da rade sledeću najbolju stvar, po svom izboru. (Tu stavljam Gejtsa na prvo mesto).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:07 20.05.2015

Re: Сјајно!

pape92
Naravno. Docim perverzno bogata braca Koch nisu ni nalik. Evo spiska njihovih humanitarnih aktivnosti


Hipotetički bi novac dobrih bogataša (Mask, Gejts, ...) bio najbolje upotrebljen u borbi za svet u kome loši bogataši (Koch) ne bi mogli da budu loši sve i da hoće. Drugim rečima, za svet u kome poduhvati kojih se laćaju dobri bogataši ne bi zavisili od njihovog entuzijazma, nego sistema koji ih omogućava. Naravno, to bi bila pobuna, a dreamer bogataši možda jesu ludi, ali nisu blesavi. Malo ih je, i njihova ekonomska snaga je zanemarljiva, i oni to znaju. O uticaju da i ne govorim. Tako da rade sledeću najbolju stvar, po svom izboru. (Tu stavljam Gejtsa na prvo mesto).

Ово о чему ти говориш је једна социјална идеја економије. Его и лични интерес је далеко бољи погонски мотор од неке тражене доброћудности људске врсте. Само, при том се не разуме да погонско гориво једног, рецимо, Илона Маска није новац -- шта њему значи да ли ће да има 13 или 23 милијарде долара?! Њему значи да ли ће успети да спусти ону факинг ракету на ону баржу усред океана онако како ваља, то је његов испит, а не четрнаеста милијарда долара, као што драгом Билу значи да ли ће, напокон, успети да сјебе маларију по целом свету, и колико ће се деце, због његових подухвата, више у свету да се роди и постепено престајати да буде гладно. То су њихове милијарде. Браћа Кох су бацили. Без њих, ипак, нема имуног система.

P.S.
Такође, не види се баш набоље колико ми као друштво напредујемо, постављамо боље стандарде, којих се и "богаташи" морају држати. Тако је, рецимо, до 1990. хомесексуалност била на листи болести, а право жена на гласање гдегод уведено тек у другој половини 20. века. То су страшни помаци. Нисмо их свесни.

P.P.S.
Што рече Бил друштванцету на једном пријему: Па како ја могу да будем срећан кад знам да толико њих умире, а не мора да буде тако?!
G.Cross G.Cross 23:18 20.05.2015

Re: Сјајно!

Њему значи да ли ће успети да спусти ону факинг ракету на ону баржу усред океана онако како ваља, то је његов испит, а не четрнаеста милијарда долара,



U pravu si.

Ipak jednom na TED-u ili negde slicno rece "naravno moras da pravis i pare inace neces imati snage na ispunis sledeci san".

I to je u redu .

Meni je najlepse kad je rekao " Poceti novu firmu je lepo koliko je lepo i jesti staklo"
Negde oko 41.minute.



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:29 20.05.2015

Re: Сјајно!

Ipak jednom na TED-u ili negde slicno rece "naravno moras da pravis i pare inace neces imati snage na ispunis sledeci san".

Па, квалитетни и промућурни производи најчешће и доносе паре, ако се негде у рачуници баш не сјебеш. А ако се сјебеш, пробаш испочетка :)

Него, ово су теме -- социјална покретљивост, економија, новац! -- које мене интересују, и жао ми је, кад ме већ nsarski увукао у причу о социјалној покретљивости, да не напоменем следеће: готово 70% нашег личног имовног стања под најдиректнијим је пропорционалним утицијам социјалног статуса наших родитеља и земље нашег порекла. Значи, родиш се у Србији -- већ су те поприлично сјебали. Опет, родиш се у Србији, и то још као Ром -- гроб си себи ископао. Вероватно има нешто горе: да се родиш у некој Somaliji, Kongu, Burundiju kao tamošnji Ciga, шта је већ тамо пандан оном нашем.

О томе јако пуно пише Бранко Милановић, кога сам овде неколико пута цитирао.

At least half of your income is determined by where you live, which for most people is where you were born. Then about 20 percent is due to the income level of your parents. So, your citizenship plus your parental background explain around two-thirds or even 70 percent of your incomе.
Goran Vučković Goran Vučković 23:32 20.05.2015

Re: Сјајно!

Браћа Кох су бацили. Без њих, ипак, нема имуног система.

Braća Koch su najveći propagatori libertarijanske ideologije, osnivači Kejto instituta i čega sve već u tom stilu.
pape92 pape92 23:33 20.05.2015

Re: Сјајно!

Ово о чему ти говориш је једна социјална идеја економије


Direktno sam se nadovezao na link koji je Nsarski postavio o aktivnostima Kohovih. Borba protiv takve pozicije kapitala nije automatski i borba za socijalnu ekonomiju. Najzad, i ona je širok pojam - svakako pod njom niko ne podrazumeva neki novi Sovjetski Savez, ali šta tačno bi trebalo rastumačiti, što bolje da ne radimo. Borba protiv, da je tako nazovem, tiranije kapitala, je ne samo opasan, nego i teško izvodiv posao. To je sve što sam rekao. Da li je "socijalna ekonomija" pojam za sistem u kome bi i Kohovi, tačnije njihov novac, doprineli borbi protiv malarije? Ako jeste, ja sam za.

Na ego i lični interes kao pogonsko gorivo gledam na sličan način, uz važan dodatak da je metafora najbolja ako se kao gorivo podrazumeva izotop uranijuma, koji li je da je. Bez moderatora da spreči nekontrolisanu fuziju ne bi imali elektranu, nego sudnji dan. (Baš kao što bi višak moderatorskog materijala ugasio reakciju). Za sada, sudnjeg dana nema. Mislim da ga neće ni biti. Ali može li elektrana da radi bolje?

Ono što je u ovoj metafori najbolje, je da se kao moderator u nuklearnim elektranama koristi voda. Kao što je govorio Brus Li: budi voda, prijatelju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:37 20.05.2015

Re: Сјајно!

Goran Vučković
Браћа Кох су бацили. Без њих, ипак, нема имуног система.

Braća Koch su najveći propagatori libertarijanske ideologije, osnivači Kejto instituta i čega sve već u tom stilu.

A zašto misliš da svet treba da bude lako dostižni Raj, bez bacila? Zašto ne misliš da su Braća jedan njegov prirodan deo, njegov stalni ispit?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:45 20.05.2015

Re: Сјајно!

pape92
Borba protiv, da je tako nazovem, tiranije kapitala, je ne samo opasan, nego i teško izvodiv posao.

Нема тираније капитала, нема глобализације света, нема онда ни Кине са растом од преко 7-8-10% већ годинама, и нема тога да десетине милиона Кинеза сваке године по примањима живе све боље и улазе у средњу класу, и нема тога да Кинези сада постају светски капиталисти, једни од највећих светских инвеститора.

Мислим -- капитал није инхерентно зла ствар. Да нема банака, и да нема инвеститора, који стално гледају где да пласирају новац -- нека афричка или кинеска забит задуго би остала забит, зар не?

Него, гле?! -- изгледа да су највећи злотвори -- пензионери!!!
Мислим, пензиони фондови су највећи светски инвеститори, то хоћу да кажем. Ето, сироти пензос из Чилеа, Неваде, Грчке -- својим капиталом нагрђује лице целог света :)

The largest 300 pension funds collectively hold about $6 trillion in assets.[1] In January 2008, The Economist reported that Morgan Stanley estimates that pension funds worldwide hold over US$20 trillion in assets, the largest for any category of investor ahead of mutual funds, insurance companies, currency reserves, sovereign wealth funds, hedge funds, or private equity.[2]

Зли, зли, какани пензионери!!!
Како ли смо само пустили да се оволико развију и запате!?
:)
Goran Vučković Goran Vučković 00:17 21.05.2015

Re: Сјајно!

A zašto misliš da svet treba da bude lako dostižni Raj, bez bacila? Zašto ne misliš da su Braća jedan njegov prirodan deo, njegov stalni ispit?

Vanity... is my favourite sin.
pape92 pape92 00:19 21.05.2015

Re: Сјајно!

Нема тираније капитала,


Nisam bio dovoljno jasan. Pod pojmom "tiranija kapitala" sam podrazumevao celu sintagmu. Postoji nešto što jeste "tiranija kapitala". A to je sistem kome teže, i u svojim težnjama uspevaju, Kohovi kao personalizacija "tiranije kapitala". Pandam bi bila sintagma "diktatura proleterijata", koja znači jedno, a proleterijat drugo. Kapital, naravno nije zlo sam po sebi, pa tako ni kapitalisti (bezveze je ovo i naglašavati). Samim tim ni generalne postavke sistema koga znamo kao kapitalistički. Taj sistem je, za razliku od apsolutizma diktature proleterijata, zaista doprineo razvoju čovečanstva na bolje. Čemu se sporiti oko ovoga, ne vidim. Ali je, neregulisan, i preslabo ili nikako kontrolisan demokratijom, isto tako doveo do mnogih užasa. Čemu se sporiti oko ovoga, takođe ne vidim. To bi bilo ukazivati na očigledno.

Da budem koncizniji: kapital, kapitalizam ne znači da je automatski i tiranski (u svakom slučaju ga ja tako ne vidim). Tek je tiranija kapitala zlo, a i proleterijat i kapital mogu da koegzistiraju bez diktature jednog ili tiranije drugog. (Ili bi bolje umesto kapitala reći kapitalista, odnosno "diktatura kapitalista", ali sad me mrzi da menjam tekst).

Što se tiče penzionih fondova, bili oni najveći investicioni fondovi ili ne, nadam se da ne tvrdiš da su penzioneri ti koji vedre i oblače planetom.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:44 21.05.2015

Re: Сјајно!

Što se tiče penzionih fondova, bili oni najveći investicioni fondovi ili ne, nadam se da ne tvrdiš da su penzioneri ti koji vedre i oblače planetom.

:)
Gle, nekako ovo dođe kao neprijatna činjenica.
Ne verujem da penzioneri vedre i oblače svetom, ali očigledno da zarađuju kao pravi kapitalisti. Što je, mora se priznati, zanimljivo i škakljivo.

Recimo, obveznice Srbije, s jako visokim prinosima, kupovao je i jedan manji američki penzioni fond. I, zamisli, sad se ovde našim penzionerima smanjuju penzije kako bi bilo para da se isplate visoke kamate kao prihod američkih penzionera. Čista eksploatacija, zar ne?
myredneckself myredneckself 00:48 21.05.2015

Re: Сјајно!

Predrag Brajovic
Свемир је наш океан.

A Zemlja deo njegovih obala.
nsarski
Ali, kao i sa Kolumbovim brodovima, ovo je prvi mali korak ka savladavanju veštine jedrenja kroz kosmička prostranstva...
...Mask je pravi dreamer. I redak primer da perverzno bogati ljudi mogu ponekad da budu od opste koristi.

Pretpostavljam da je i u Kolumbovo vreme bilo perverzno bogatih ljudi.
Možda je još Leonardo mogao svašta da uradi?
Da li bi on znao da napravi svemirski jedrenjak, ko zna?!
Out of Beirut Out of Beirut 01:12 21.05.2015

Re: Сјајно!

Илон Маск масивно користи државне субвенције, а са резултатом да неко може да каже "Тесла је срање" и притом буде у праву.

Да је Билу Гејтсу стварно стало да заустави умирање људи, уложио би у доступност чисте воде; или у путеве да би се преко њих водио бизнис; или у сам бизнис... (и тако даље) .... Како год одговарали питање шта узрокује смрт сиромашних, одсуство софистикованих вакцина би се тешко котирало на листи десет најбољих одговора.


princi princi 05:49 21.05.2015

Re: Сјајно!

Naravno, to bi bila pobuna, a dreamer bogataši možda jesu ludi, ali nisu blesavi. Malo ih je, i njihova ekonomska snaga je zanemarljiva, i oni to znaju. O uticaju da i ne govorim.

Tačno. Najveći broj bogataša se nije obogatio na svojim idejama nego na nasleđenom bogatstvu. U bogaćenju značajnu ulogu, po nekim ljudima i oko 95%, sreća. Koji će proizvod uspeti na tržištu, koji će prašak početi domaćice da kupuju, koji keks ili sladoled deca da jedu, koju zašećerenu vodicu ljudi da piju, koji mobilni telefon ili operativni program da koriste, koju aplikaciju, da li Lotus 123, Quattro ili Excel, da li Word Perfect ili Word? To u velikoj meri nije rezultat nikakve individualne sposobnosti već čiste sreće.

Ni Elon Musk nije čovek nekih izuzetnih sposobnosti, on je, pre svega, sanjalica, i to pre svega srećna sanjalica: od bankrota ga je spasao NASA grant, dakle državni grant, od 1.6 milijardi dolara. Bez tog granta ne bi bilo ni Tesle, ne bi bilo ni Falcona, ne bi bilo ni SpaceXa, verovatno danas ne bi bilo ni čestitog Muska. Ali, u Muskovom slučaju ti je drago što je tako ispalo, jer je to čovek sa snom.*

Druga stvar je što država sa extra bogatim ljudima može dilovati na 2 načina: ili svoje poduhvate može finansirati tako što će se kod tih extra-bogataša (čestite braće Koh, na primer) zaduživati (tako što će im prodavati obveznice i, kroz njih, prihode od budućih poreza) ili što će ih oporezovati. Šta je bolje? Da li je za društvo korisnije ulaganje u neki profesionalni NBA klub ili u nove škole, nove Kohove ili nove Muskove? To niko ne zna i na ta pitanja svako društvo nalazi neke svoje odgovore.

*Pomalo je smesna deluzija nekih ljudi. Kao po pravilu, oni koji se najvise kunu u cinjenice pokusavajuci da dokazu ko zna sta najmanje poznaju upravo te cinjenice. Musk je od prodaje PayPala zaradio $165M. Musk, bivajuci Musk, te pare nije iskoristio za kurve i svoj penzioni fond, nego za finansiranje svog sna. A taj san je bio odlazak na Mars. Mali problem je sto je taj san, kao i san o elektricnim kolima i suncanim baterijam, pomalo skup. Toliko skup da je Musk, posle silnih neuspelih pokusaja da razgrana svoj SpaceX program i pokrene Tesla biznis bio na ivici bankrota: od svih onih $165M ostalo mu je par stotina hiljada dolara koje nisu bile dovoljne ni za isplatu plata inzenjerima koje je zaposlio. U tom, poslednjem trenutku, i u potpunom magnovenju, ostavljen od svih, pred Bozic 2008., dolazi mu vest o odobravanju NASA granta od 1.6 milijardi dolara- to je svota koja je bezmalo 10 puta veca od one koju je Musk dobio za prodaju Pay Pala.
gedza.73 gedza.73 06:53 21.05.2015

Re: Сјајно!

Predrag Brajovic
не види се баш набоље колико ми као друштво напредујемо, постављамо боље стандарде, којих се и "богаташи" морају држати. Тако је, рецимо, до 1990. хомесексуалност била на листи болести, а право жена на гласање гдегод уведено тек у другој половини 20. века.

In classical antiquity, writers such as Herodotus, Plato, Xenophon, Athenaeus and many others explored aspects of same-sex love in ancient Greece

According to Adler, "there is plenty of evidence of ancient societies where women held greater power than in many societies today. For example, Jean Markale's studies of Celtic societies show that the power of women was reflected not only in myth and legend but in legal codes pertaining to marriage, divorce, property ownership, and the right to rule."

Папа Иноћентије IV је 15. маја 1252. издао папску булу под називом Ad exstirpanda која је експлицитно допуштала употребу мучења при изнуђивању признања од наводних јеретика током инквизиције, и експлицитно праштала праксу убијања повраћених „јеретика“, спаљивањем на ломачи.

Ахеменидско царство било прво Персијско царство које је од 520. п. н. е. до 330. п. н. е. обухватало је простор Великог Ирана.

У историографији остало је највише упамћено по грчко-персијским ратовима и успјешном моделу Кирове односно Даријеве централизације власти, богатој умјетничког заоставштини, ослобађају Јевреја из вавилонског ропства, толеранцији вјерских мањина, те првом писаном документу о људским правима (Киров ваљак).

Заратустра (Зороастер је грчки облик) ирански пророк који је према предању живио од 628. до 551. п. н. е. Залагао се против приношења жртава, много богова и против пијења хаоме. По његовом схватању бог се може вољети ако се воли све човјечанство. Зороастријска вјера садржи дуалистички систем

Predrag Brajovic
То су страшни помаци. Нисмо их свесни.


Nismo mi svesni koliko smo se malo promenili od pretka sa toljagom. Samo se tomahavku drasticno povecao domet i broj zrtava koji se moze postici jednim udarcem.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:37 21.05.2015

Re: Сјајно!

Увек ми је симпатично кад се изнова очита како чињенице слабо кога убеђују. Рецимо, Илон Маск се обогатио на грантовима? А ја сам мислио на продаји PayPalа*, изгледа да све историје лажу? Узгред -- а коме бисте ви дали државне субвенције? Неком мора :) Ја бих дао вама, да имате добре пројекте, ма како били, као и Маск, људи неизузетних способности. Или, изгледа да неки верују како Браћа Кох не треба да постоје? Па како би онда сви остали знали да су честити и исправни, како би било демократије, борбе идеја, и сличног? Или, верују да је Бил преварант, и да му није стало да прочишћава воду? Па зашто онда финансира овај пројекат: This Ingenious Machine Turns Feces Into Drinking Water? Или, верују да нисмо ништа напредовали као људска врста? Па некада изолована острва поштовања закона и заштите људских права данас су, осим код тврдо исламских земаља, у значајној мери светски стандард, а -- гле! -- ни ропства више нема. А и жене могу да гласају, имају своју имовину, наслеђују??? А не смеш више ни да их тучеш?! (Добро, ово не важи баш за све земље, наравно :) Што се тиче среће као фактора, ја вам свима, у животу, желим срећу. Мада, с подсећањем на речи кошаркаша Мајкла Џордана: Што сам више тренирао, то сам имао више среће.

И, да, умало да заборавим да поновим мото који све треба да упамтимо: Највећи капиталисти су пензионери. Тако, рецимо, у Србији један запослени мора да издржава једног пензионера. Сваки пензионер има, изгледа, свог слугу, запосленог?! Аууу... Изгледа да свет и није баш тако црн и бео, лако разлучив на Браћу Кох и остале?

* Видим да неки, изнад мене, мењају и дописују коментаре, а не само историју, и да је за њих 165 М од PayPala никаква пара. Но, Маск -- kad je bio u problemu 2008 -- није добио грант, како они кажу, него уговор од НАСЕ, али нема везе -- увек има оних који боље од самих учесника знају како је нешто стварно било, ма шта МАСК ОВДЕ ПРИЧАО.

In December 2008 SpaceX and Orbital Sciences Corporation each won a Commercial Resupply Services (CRS) contract. That of SpaceX is for at least 12 missions for $1.6 billion to carry supplies and cargo to and from the ISS.[74] On 9 December 2010, the launch of the COTS Demo Flight 1 mission, SpaceX became the first privately funded company to successfully launch, orbit and recover a spacecraft.

IZVOR
princi princi 07:58 21.05.2015

Re: Сјајно!

Nismo mi svesni koliko smo se malo promenili od pretka sa toljagom.

Kako ko. DNA struktura homo sapiensa 2015. je identična DNa stukturi homo sapiensa od pre 70 000 godina. Prilike su se promenile, ali je čovek kao vrsta ostao isti. Pre nego što neko uskoči sa svojim monologim, to nikako ne znači da su svi ljudi isti, naprotiv: neko je glup, neko pametan, neko nedokazan i tupav, što reče neko, binaran, sposoban da čuje samo sebe, a neko opet, razuman, sposoban da razluči bitno od nebitnog, da sasluša sagovornika, da makar proba da shvati ono što mu je rečeno ili napisano... Kako reče pesnik, it takes every kind of people to make the world go round.
gedza.73 gedza.73 08:35 21.05.2015

Re: Сјајно!

princi

Saglasan.
Kad već kvarim Nsarskom odličan blog (malo kraći, kako ti reče, ali ga je dopunio poučnim komentarima na par mesta) da dodam da sam, iz mog skromnog iskustva, shvatio kako ponekad možeš i neku pametnu stvar naučiti od nekog od koga najmanje očekuješ.
Gledao sam pre par dana kako grupa majstora prebacuje staru, drvenu građevinu ispunjenu nabojem i pokrivenu ćeramidom. Preko vek staru.
U osnovi je to montažna kuća. Drveni stubovi kao kamen.
Sad se seče drvo u leto, obradi se u strugarama, prosuši u sušarama i projede ga žižak za deset godina.
I od montažne kuće piljevina.
U nekim stvarima počinjem da se divim majstorluku naših predaka.
Zanatlijama, naučnicima, seljacima.
Mislim da su bili mnogo sposobniji nego mi danas.
bene_geserit bene_geserit 08:46 21.05.2015

Re: Сјајно!

Predrag Brajovic
готово 70% нашег личног имовног стања под најдиректнијим је пропорционалним утицијам социјалног статуса наших родитеља и земље нашег порекла. ...
О томе јако пуно пише Бранко Милановић, кога сам овде неколико пута цитирао.

Na nasu srecu i zadovoljstvo.
Nego sta bi sa onim porezom na emigrante sto je predlagao ovaj tvoj "inequality specialist"?
Goran Vučković Goran Vučković 08:58 21.05.2015

Re: Сјајно!

Или, изгледа да неки верују како Браћа Кох не треба да постоје?

Vera mi nije jača strana... htedoh samo da kažem da braća Koh finansiraju uvaljivanje određene vrste ideja, uključujući i onu potpuno bizarnu o tome kako je pohlepa sjajna stvar. Lepo, ko voli - što reče Lala u onom vicu.
bene_geserit bene_geserit 09:02 21.05.2015

Re: Сјајно!

Goran Vučković
Браћа Кох су бацили. Без њих, ипак, нема имуног система.

Braća Koch su najveći propagatori libertarijanske ideologije, osnivači Kejto instituta i čega sve već u tom stilu.

pape92
Hipotetički bi novac dobrih bogataša (Mask, Gejts, ...) bio najbolje upotrebljen u borbi za svet u kome loši bogataši (Koch) ne bi mogli da budu loši sve i da hoće. Drugim rečima, za svet u kome poduhvati kojih se laćaju dobri bogataši ne bi zavisili od njihovog entuzijazma, nego sistema koji ih omogućava.

nsarski
aravno. Docim perverzno bogata braca Koch nisu ni nalik. Evo spiska njihovih humanitarnih aktivnosti

Pa to sto ste vi levicari i sto ste se slozili ovde ne znaci i da ste u pravu.

Libertarijanska ideologija deluje radikalno u danasnjem svetu (pre svega deo sa privatnim skolstvom, zdravstvom, i bez socijale), ali na drugoj strani imate primer drzave koja kontrolise sve i svasta sa katastofalnim rezulatima sirom sveta (dovoljno je pogledati Srbiju i javna preduzeca, korupciju, politiku kao jedini biznis).

Minimalna drzava (sudstvo, policija, vojska) znaci takodje i minimizovanu korupciju, i minimalnu stetu koju politicari mogu da naprave.
Ja cu nekako uvek da imam vise poverenja u ljude koji su novac zaradili da ce da ga potrose za nesto korisno po covecanstvo nego u drzavu reprezentovanu kroz politicke cinovnike izabrane na demokratskim izborima koji pretezno lice na takmicenje u populizmu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:07 21.05.2015

Re: Сјајно!

bene_geserit
Predrag Brajovic
готово 70% нашег личног имовног стања под најдиректнијим је пропорционалним утицијам социјалног статуса наших родитеља и земље нашег порекла. ...
О томе јако пуно пише Бранко Милановић, кога сам овде неколико пута цитирао.

Na nasu srecu i zadovoljstvo.
Nego sta bi sa onim porezom na emigrante sto je predlagao ovaj tvoj "inequalityspecialist"?

:))))))))
Нисам баш пуно пратио. Вероватно га је Талеб одговорио од тога, посаветовао друга. Но, није важно... важније је да видимо колико је велика моћ капиталиста данашњег света. Ево, рецимо, овај пројекат, он је финансиран од сtране... чек... не разумем... NGOа???

The craft was developed by the US Planetary Society in a crowd-funded project and piggy-backed on the launch of an Atlas 5 rocket.

“LightSail is technically wonderful, but it’s also wonderfully romantic,” said Bill Nye, the non-profit organisation’s CEO. “We’ll sail on sunbeams. But wait, there’s more: This unique, remarkable spacecraft is funded entirely by private citizens, people who think spaceflight is cool.”


Pretpostavljam da će sledeći put da dobiju državne donacije?

Ех, куд иде овај свет: пензионери постају капиталисти, а свеMирску једрилицу праве згубидани из неког NGOa???

Inače, Japanci su već pravili i slali svemirsko jedro na Veneru: IKAROS

nsarski nsarski 09:13 21.05.2015

Re: Сјајно!

Pa to sto ste vi levicari i sto ste se slozili ovde ne znaci i da ste u pravu


Ajde prijatelju da ti mene do daljnjeg izostavis iz svojih komentara, tj., idi zapisavaj neku drugu tarabu, a moju preskoci. Hvala.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:14 21.05.2015

Re: Сјајно!

Goran Vučković
... (уваљујући идеју) o tome kako je pohlepa sjajna stvar.

Па, некако испаде да неки пут и јесте, зар не?!
Да није било похлепе освајача, банкара, инвеститора -- стотине и хиљаде идеја и технолошких проналазака не би се расејало по свету.

Што рече Куста -- градећи свој Мећавник или Андрићград на кредитима и користећи и у Венецуели своју Visa картицу: Банке су највеће зло. Можда чак тако велико као Браћа Кох?
nsarski nsarski 09:15 21.05.2015

Re: Сјајно!

Inače, Japanci su već pravili i slali svemirsko jedro na Veneru: IKAROS


Da, solarno jedrenje se uvezbava vec dugo vremena.
freehand freehand 09:28 21.05.2015

Re: Сјајно!

Predrag Brajovic
Goran Vučković
... (уваљујући идеју) o tome kako je pohlepa sjajna stvar.

Па, некако испаде да неки пут и јесте, зар не?!
Да није било похлепе освајача, банкара, инвеститора -- стотине и хиљаде идеја и технолошких проналазака не би се расејало по свету.

Што рече Куста -- градећи свој Мећавник или Андрићград на кредитима и користећи и у Венецуели своју Visa картицу: Банке су највеће зло. Можда чак тако велико као Браћа Кох?

Eto, a baš htedoh da kažem da se nekako nadam da je to što će biti osvojeno od strane onih na novim, svemirskim Ninjama, Pintama i Santa Marijama biti u stanju da se odbrani ili pripitomi osvajače.
Sa stanovišta onoga što je do sada na našoj planeti bivalo otkriveno i osvojeno taj je proces nekako uvek pogibeljan za novootkirveno.
I tu je, valjda, najpresudniji onaj momenat pobadanja kočeva i pobedonosnog "Moje!".
princi princi 09:40 21.05.2015

Re: Сјајно!

U nekim stvarima počinjem da se divim majstorluku naših predaka.
Zanatlijama, naučnicima, seljacima.
Mislim da su bili mnogo sposobniji nego mi danas.

Da, da, to je onaj paradoks o kome sam pisao pre neki dan: da je covek na individualnom nivou postao gluplji, dok je kao vrsta otisao u nebesa. Posledica podele rada i specijalizacije. Odustajanjem od svestranosti, covek je osakatio sebe kao jedinku ali je omogucio citavoj vrsti da, mozda, za koju deceniju kolonizira Mars ili cak pobedi i smrt.

Samo da pojasnim, mislim da je tebi to jasno, ali izgleda da nije onima sa viskom dioptrije a manjkom kognicije, rad, uporan i tezak, vrednoca, to je ono sto se u svakom poslu podrazumeva. Ali nije tezak i uporan rad dovoljan za ekstra uspeh i bogatstvo, tj nije on ono sto razdvaja uspesne od neuspesnih. Taj "mali" faktor je sreca. Ili kako je premudri Kaneman to sazeo u 2 jednostavne jednacine: success = talent + luck; great success = a little more talent + a lot of luck. Ili recima Warren Buffeta: da se rodio kao sin nekog nomada u severnoj Africi, on nikada ne bi bio milijarder iako bi mozda podjednako tesko radio da bi preziveo.
Goran Vučković Goran Vučković 09:42 21.05.2015

Re: Сјајно!

Pa to sto ste vi levicari i sto ste se slozili ovde ne znaci i da ste u pravu.

To što lepiš etikete ne znači da ti je izražavanje razumljivije.

Libertarijanska ideologija deluje radikalno u danasnjem svetu (pre svega deo sa privatnim skolstvom, zdravstvom, i bez socijale), ali na drugoj strani imate primer drzave koja kontrolise sve i svasta sa katastofalnim rezulatima sirom sveta (dovoljno je pogledati Srbiju i javna preduzeca, korupciju, politiku kao jedini biznis).

Libertarijanska ideologija je, kao i svaka ideologija (ili religija), odlična za popunjavanje slobodnog vremena, naduvavanje ega i iživljavanje osećaja pravedništva. Religije doduše imaju i pozitivnih strana.

Minimalna drzava (sudstvo, policija, vojska) znaci takodje i minimizovanu korupciju, i minimalnu stetu koju politicari mogu da naprave.

Jeste. Vojska i tajne službe ne mogu da rasturaju druge države kako bi tamo "poboljšali klimu za strana ulaganja", policija ne može da ubija sirotinju (i one stigmatizovane po rasnoj osnovi) po ulicama, što je država manja to je teže korumpirati sudije - i sve tako. Važno je da pohlepa cveta i sve će se samo srediti.

Ja cu nekako uvek da imam vise poverenja u ljude koji su novac zaradili da ce da ga potrose za nesto korisno po covecanstvo nego u drzavu reprezentovanu kroz politicke cinovnike izabrane na demokratskim izborima koji pretezno lice na takmicenje u populizmu.

Meni je opet drago da ima ljudi koji pare koji su zaradili vole da potroše na način koji pomaže drugima (ili je dovoljno ekscentričan u svom long bet pristupu budućoj koristi), ali mi izmiče jaka korelacija ovoga sa dogovorenim mehanizmima preraspodele koji pomažu ukupno uvećanje "ljudskog kapitala" i maksimiziraju bazu za gajenje budućih Gejtsova i Maskova.
princi princi 09:55 21.05.2015

Re: Сјајно!

Religije doduše imaju i pozitivnih strana.

Ja stvarno struggleujem da nadjem i jednu pozitivnu stranu libertijanizma. Nekad mi se cini da je libertijanizam za svet gori od Islama. Ako je islam religija zajebanih, libertijanizam je religija nedojebanih.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:02 21.05.2015

Re: Сјајно!

freehand
Predrag Brajovic
Goran Vučković
... (уваљујући идеју) o tome kako je pohlepa sjajna stvar.

Па, некако испаде да неки пут и јесте, зар не?!
Да није било похлепе освајача, банкара, инвеститора -- стотине и хиљаде идеја и технолошких проналазака не би се расејало по свету.

Што рече Куста -- градећи свој Мећавник или Андрићград на кредитима и користећи и у Венецуели своју Visa картицу: Банке су највеће зло. Можда чак тако велико као Браћа Кох?

Eto, a baš htedoh da kažem da se nekako nadam da je to što će biti osvojeno od strane onih na novim, svemirskim Ninjama, Pintama i Santa Marijama biti u stanju da se odbrani ili pripitomi osvajače.
Sa stanovišta onoga što je do sada na našoj planeti bivalo otkriveno i osvojeno taj je proces nekako uvek pogibeljan za novootkirveno.
I tu je, valjda, najpresudniji onaj momenat pobadanja kočeva i pobedonosnog "Moje!".

Па, сада то побадање кочића и заставице изгледа некако боље, мање агресивно, јер суштина је да се отпочне с продајом Милке, Марса, Твикса, Фијата или Тојоте на освојеним територијама, а не да се води нејач у робље и опрашују жене.

О уделу породичног порекла, земље у којој се живи и сличних усудних момената, чини ми се да говорим од почетка, напомињући већ у првом коментару да су моји другови и Бил и Илон потекли из добрих породица, зар не? А за ad hominem доцирање нисам стручан нити верзиран, па се њиме не бих бавио.
princi princi 10:11 21.05.2015

Re: Сјајно!

Eto, a baš htedoh da kažem da se nekako nadam da je to što će biti osvojeno od strane onih na novim, svemirskim Ninjama, Pintama i Santa Marijama biti u stanju da se odbrani ili pripitomi osvajače.
Sa stanovišta onoga što je do sada na našoj planeti bivalo otkriveno i osvojeno taj je proces nekako uvek pogibeljan za novootkirveno.

To je covekovo nasledje: gde da smo dosli kao vrsta, sta god da smo osvojili, tu smo izazivali smrt i iskorenjivanje onoga sto nam nije odgovaralo. Ta iluzija o tome da je covek poceo da menja prirodu tek sa industrijskom revolucijom ili da su Indijanci i Aboridzini kao ljudi (i komunisti) bolji od Vikinga, ili da su Srbi/Hrvati/Nemci/partizani bolji od Siptara/Srba/Rusa/cetnika je bas to- iluzija. Ne, svi smo takvi, isti. Jedino po cemu se razlikujemo je taj svet ideja, imagined reality. I to je sve sto pravi male razlike. Ova glad za unistavanjem, medjutim, ne pripada tom svetu. Ona je vrlo realna.
freehand freehand 10:18 21.05.2015

Re: Сјајно!

princi
Eto, a baš htedoh da kažem da se nekako nadam da je to što će biti osvojeno od strane onih na novim, svemirskim Ninjama, Pintama i Santa Marijama biti u stanju da se odbrani ili pripitomi osvajače.
Sa stanovišta onoga što je do sada na našoj planeti bivalo otkriveno i osvojeno taj je proces nekako uvek pogibeljan za novootkirveno.

To je covekovo nasledje: gde da smo dosli kao vrsta, sta god da smo osvojili, tu smo izazivali smrt i iskorenjivanje onoga sto nam nije odgovaralo. Ta iluzija o tome da je covek poceo da menja prirodu tek sa industrijskom revolucijom ili da su Indijanci i Aboridzini kao ljudi (i komunisti) bolji od Vikinga, ili da su Srbi/Hrvati/Nemci bolji od Siptara/Srba/Rusa je bas to- iluzija. Ne, svi smo takvi, isti. Jedino po cemu se razlikujemo je taj svet ideja, imagined reality. I to je sve sto pravi male razlike. Ova glad za unistavanjem, medjutim, ne pripada tom svetu. Ona je vrlo realna.

Hm. Mene, opet, ova priča vraća na pojam svojine (i Marksa). Kod američkih indijanaca, Aboridžina ili Bušmana, sudeći po rudimentarnim saznanjima koja imam, taj sadrži sasvim drugačija shvatanja i odnos prema svetu i društvu od onoga koji imaju osvajačke civilizacije.
freehand freehand 10:25 21.05.2015

Re: Сјајно!

Па, сада то побадање кочића и заставице изгледа некако боље, мање агресивно, јер суштина је да се отпочне с продајом Милке, Марса, Твикса, Фијата или Тојоте на освојеним територијама, а не да се води нејач у робље и опрашују жене.

Ne pobadaju se kočići oko tržišta nego oko resursa, Brajoviću. A to što nešto izgleda bolje - to je upravo to - izgleda. PR i marketing, umetnost u tome da svaka svinjarija i nepodobština izgleda bolje.
A nekako mi i istraživanje svemira kao novih tržišta za ovdašnje proizvode ne izgleda kao verovatan motiv za takve poduhvate.
princi princi 10:30 21.05.2015

Re: Сјајно!

Kod američkih indijanaca, Aboridžina ili Bušmana, sudeći po rudimentarnim saznanjima koja imam, taj sadrži sasvim drugačija shvatanja i odnos prema svetu i društvu od onoga koji imaju osvajačke civilizacije.

Citaj malo antropoloske studije. Sve vrste koje su prilicno naseljavale Australiju i Ameriku pre dolaska coveka su nestale i to u roku od 2 ili 3 generacije. Po pravilu, sto su zivotinjke bile krupnije i miroljubivije, to su brze nestajale. Umece paljenja vatre je, cini se, tu bilo najveci covekov saveznik. Sume i savane su masovno spaljivane, potpuno menjano prirodno okruzenje. Covek je oduvek menjao prirodu i prilagodjavao je sebi, tj tu teznju je oduvek imao. Jedino sto se menjalo su bili alati koji su mu bili na raspologanja.

Da ne pominjemo najverovatniji genocid nad nasim bratskim vrstama: homo sapiens je samo jedna od podvrsta homo genusa. Sam bog zna koliko je tih podvrsta bilo pre 150K godina: neandertalci, denisovljv, krapinski covek, ispada da je bilo podvrsta koliko je pecina bilo na svetu (mozda je bila neka podvrsta i u onim Paicevim koloradjanskim pecinama). Sa svima njima ili vecinom, covek je mogao da pravi porod. Znaci, diferencijacija vrsta jos nije bila zavrsena u to doba (pricamo o vremenu od pre otprilike 150K), i vazno je imati u vidu da oni nisu jedna evoluciona grana vec vise njih, paralelnih. Elem, od svih tih silnih podvrsta, na sceni je ostao samo jedan: homo sapiens.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:37 21.05.2015

Re: Сјајно!

freehand
Па, сада то побадање кочића и заставице изгледа некако боље, мање агресивно, јер суштина је да се отпочне с продајом Милке, Марса, Твикса, Фијата или Тојоте на освојеним територијама, а не да се води нејач у робље и опрашују жене.

Ne pobadaju se kočići oko tržišta nego oko resursa, Brajoviću. A to što nešto izgleda bolje - to je upravo to - izgleda. PR i marketing, umetnost u tome da svaka svinjarija i nepodobština izgleda bolje.

Јебига, није сваком дато да буде богат, неко мора и да копа у руднику, но, не бих се ја пуно око тога узбуђивао -- сам исход, где ћеш да завршиш, јесте ствар среће, zar nismo to ovde utvrdili ;-) Па чему онда секирација око непроменљивих ствари?

Него, није ми ово јасно: којих ресурса? Рецимо, овако: ако је Сунце ресурс, како ћеша око њега да пободеш кочиће? Или, ако је вода ресурс, можеш ли да је зајазиш само за себе?

Хоћу да кажем да то о чему причаш и како причаш јесте речник из седамдесетих и осамдесетих, и да су се ствари, од тада, нешто и промениле. Но, није чудо да многи још увек размишљају у тим категоријама, јер формативне године су попут ожиљка на челу -- увек видљиве и присутне.

А да не говорим о томе да храњење Марсом, Твиксом и Милком не сматрам баш ултимтивном казном и робијом. Но, јебига, дец џаст ми...

mnenadic mnenadic 10:45 21.05.2015

Re: Сјајно!

Sanjari su najbolji drugari.



svarog svarog 10:48 21.05.2015

Re: Сјајно!

Ova glad za unistavanjem, medjutim, ne pripada tom svetu. Ona je vrlo realna.


Ta destruktivna crta zaista postoji u čoveku (kako razumeti drugačije ono ubijanje bizona iz vozova), ali ja mislim da je kreativna sila bila oduvek a i sada je jača od rušilačke. (da ne spominjemo kreativnu destrukciju iz koje se rađa novi kvalitet). Tako da verujem da je sa ljudima sve OK, kao što je uvek i bilo
freehand freehand 10:48 21.05.2015

Re: Сјајно!

Него, није мио ово јасно: којих ресурса? Рецимо, овако: ако је Сунце ресурс, како ћеша око њега да пободеш кочиће?

Izvini, Brajoviću ali ovako nešto kao ovo sa Suncem... Recimo besmisleno odavno nisam pročitao.
Što se vode tiče - sačekaj samo (a kažu da neće biti dugo) da globalni nedostatak pijaće ovde zaista postane ozbiljan problem. Pa ćeš da vidiš kako se jazovi prave promenom granica i/ili promenom vlada.

Хоћу да кажем да то о чему причаш и како причаш јесте речник из седамдесетих и осамдесетих, и да су се ствари, од тада, нешто и промениле. Но, није чудо да многи још увек размишљају у тим категоријама, јер формативне године су попут ожиљка на челу -- увек видљиве и присутне.

Razumem, to je zato što ja nisam savremen i moderan i ne mislim u skladu sa najnovijim trendovima.
Eto, nije nam svima dato večno intelektualno detinjstvo i misaoni hipsteraj.
princi princi 10:55 21.05.2015

Re: Сјајно!

Ta destruktivna crta zaista postoji u čoveku (kako razumeti drugačije ono ubijanje bizona iz vozova), ali ja mislim da je kreativna sila bila oduvek a i sada je jača od rušilačke. (da ne spominjemo kreativnu destrukciju iz koje se rađa novi kvalitet). Tako da verujem da je sa ljudima sve OK, kao što je uvek i bilo


Da, naravno. To je ono da li je casa polupuna ili poluprazna kao i da nista nije crno ili belo, ma koliko se neki upirali da citav svet i polozaj coveka u njemu svedu na jednu dimenziju. Samo kazem da sve ima neku svoju cenu i da toga moramo biti svesni.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:02 21.05.2015

Re: Сјајно!

freehand
Izvini, Brajoviću ali ovako nešto kao ovo sa Suncem... Recimo besmisleno odavno nisam pročitao.
Što se vode tiče - sačekaj samo (a kažu da neće biti dugo) da globalni nedostatak pijaće ovde zaista postane ozbiljan problem. Pa ćeš da vidiš kako se jazovi prave promenom granica i/ili promenom vlada.

Ма, немој одмах да се једиш. Ти су мој друг, па се с тобом мало шалим.

А та линеарна пројекција будућности, где неко, рецимо, у 18. веку и не може да наслути концепт наизменичне струје или мобилних телефона, одувек је сјебавала и највеће умове. (Не бој се, не мислим на тебе.) И онда, као код комунiстичких планера, праве се петолетке наше будућности, а искрсне нешто чему се нико није надао или се значајно промени неки до тада важећи концепт. Као, рецимо, кoнцепт превоза -- гле, коњи нису више потребни??? А има оних који су тврдили, и поред појаве аутомобила и воза, да их ништа неће заменити.

Ево како изгледа једна праволинијска пројекција будућности:

Будућност

Деведесетих година претпрошлог века, две деценије по изуму телефона, његова се употреба захуктавала. За међусобни контакт два апарата и два говорника били су задужени телефонски оператери, који су ручно преспајали и омогућавали везу. С почетка били су то мушкарци, чак већином дечаци, али убрзо -- због лоших говорних манира -- заменили су их жене, чији је рад био и јефтинији. Из године у годину растао је број телефонских прикључака и телефонских апарата, а тиме и број жена ангажованих као оператери. Неко је у једном трену израчунао да ће, до тад бележеним темпом раста, један век након изума телефона целокупна женска популација на планети бити упослена на месту телефонског оператера. Ипак, то се није десило.

Наговештаји будућности често варају.
freehand freehand 11:07 21.05.2015

Re: Сјајно!

Ма, немој одмах да се једиш. Ти су мој друг, па се с тобом мало шалим.

Nikada neću razumeti zašto svaki razgovor sa tobom uvek dobije tu ličnu dimenziju začinjenu pokušajima podbadanja i nekakvim insinuacijama koje dubliraju humor?
А та линеарна пројекција будућности

Ko je ovde pravio linearne projekcije budućnosti?
rade.radumilo rade.radumilo 11:09 21.05.2015

Re: Сјајно!

Mask je pravi dreamer. I redak primer da perverzno bogati ljudi mogu ponekad da budu od opste koristi.


Evo, ovaj lik se izborio za povećanje minimalca u Sietlu na 15 USD po satu, što je više nego duplo više od saveznog minimuma, a inače država Vašington ima najveći zakonom propisani minimalac u USA (9,3 USD po satu).

svarog svarog 11:10 21.05.2015

Re: Сјајно!

To je ono da li je casa polupuna ili poluprazna kao i da nista nije crno ili belo, ma koliko se neki upirali da citav svet i polozaj coveka u njemu svedu na jednu dimenziju.


Ali bre mnogo vas mrači, bar na ovom blogu, a i šire, pa optimisti poput mene postaju sve nesigurniji
pape92 pape92 11:12 21.05.2015

Re: Сјајно!

Što se tiče penzionih fondova, bili oni najveći investicioni fondovi ili ne, nadam se da ne tvrdiš da su penzioneri ti koji vedre i oblače planetom.


Gle, nekako ovo dođe kao neprijatna činjenica.
Ne verujem da penzioneri vedre i oblače svetom, ali očigledno da zarađuju kao pravi kapitalisti.


Највећи капиталисти су пензионери.


Ех, куд иде овај свет: пензионери постају капиталисти


Penzioni sistem (u razvijenim zemljama) jeste zamišljen kao investicioni fond, čiji bi se profit delio na "akcionare" koji su u njega tokom radnog doba ulagali, to jest penzionere. Ali ne samo na takav način, i tačka. Penzije su garantovane, a profit, ma koliko diverzifikovane investicije bile, ne može da se garantuje. Penzije nisu dividende, kao što bi se moglo zaključiti iz tvojih postova. U svakom slučaju, penzioneri u razvijenim zemljama nemaju previše razloga da se žale. Mada se žale. Nazivati ih kapitalistima, ipak je preterano. Čak i da ih nategnuto tako i nazovemo, oni nisu ništa više od sitnih deoničara (mada nisu naravno ni to), bez ikakvog uticaja na upravljanje, osim onog na glasačku kutiju.

Solidne penzije jesu argument u prilog sistemu koji ih obezbeđuje, tu nema spora, ali to onda treba reći na taj način.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:18 21.05.2015

Re: Сјајно!

pape92
Solidne penzije jesu argument u prilog sistemu koji ih obezbeđuje, tu nema spora, ali to onda treba reći na taj način.

A солидних пензија нема без пласирања капитала, и његовог подмуклог дејства, зар не?

Шалим се, Папе, карикирам, да би се видело како је та похлепа уткана и тамо где је одмах не видиш. Па сви пензоси света морају да буду свесни како погоне капитализам и његову похлепу. То је чињеница.

Узгред, пензије долазе из дивиденде, иако се то тако не приказује. Из приноса на уложени капитал.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:22 21.05.2015

Re: Сјајно!

freehand
Ма, немој одмах да се једиш. Ти су мој друг, па се с тобом мало шалим.

Nikada neću razumeti zašto svaki razgovor sa tobom uvek dobije tu ličnu dimenziju začinjenu pokušajima podbadanja i nekakvim insinuacijama koje dubliraju humor?

Мислим да ти се искрен одговор не би допао, ни теби ни осталима, тако да ћу га овај пут прескочити. Звучао би мало -- хм?! -- сирово?

Углавном, немој се трудити да са мном комуницираш, па нећеш имати разлога да постављаш питања из перспективе "честитог а повређеног".
svarog svarog 11:23 21.05.2015

Re: Сјајно!

Nazivati ih kapitalistima, ipak je preterano.


Kako nisu kapitalisti? Uštedeli kapital i sada ga investiraju (preko fondova) da bi se oplodio.

Ti fondovi učestvuju u dužničkom porobljavanju ovih -stan zemalja kupovinom dužničkih hartija, finansiraju budžet SAD koji onda ide u vojnu industriju, kupuju akcije multinacionalnih porobljivača sveta u vidu hamburgera i koka kole i tako im povećavaju vrednost i posledično i profit...
hajkula1 hajkula1 11:59 21.05.2015

Re: Сјајно!


Predrag Brajovic
Мислим, просто, да богати људи нису ништа мање добри или лоши него небогати људи.



Slabo čitaš.

Naučnici su dokazali suprotno.
Kako raste bogatstvo, tako opada empatija, na primer. Izguglaj pa nam stavi linkove, molim lepo.


hajkula1 hajkula1 12:01 21.05.2015

Re: Сјајно!

pape92


Hipotetički bi novac dobrih bogataša (Mask, Gejts, ...) bio najbolje upotrebljen u borbi za svet u kome loši bogataši (Koch)




Ako je Gejts dobar, kakav tek horor su ostali.



hajkula1 hajkula1 12:05 21.05.2015

Re: Сјајно!

Predrag Brajovic

... као што драгом Билу значи
и колико ће се деце, због његових подухвата, више у свету да се роди и постепено престајати да буде гладно.
[/i]




Brajoviću, zar se Gejts ne zalaže za kontrolu rađanja, za smanjenje populacije na zlatnu milijardu???

hajkula1 hajkula1 12:16 21.05.2015

Re: Сјајно!

Predrag Brajovic

Узгред -- а коме бисте ви дали државне субвенције? Неком мора :) [/i]




Misliš da nema kome?



http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.html:472070-Badnjevac-Prva-solarna-toplana-u-Srbiji


Ima dosta kandidata na Elektrotehničkom, Mašinskom i drugim fakultetima (kao i među privrednicima o kojima se ne priča u medijima).

hajkula1 hajkula1 12:20 21.05.2015

Re: Сјајно!

Predrag Brajovic


Јебига, није сваком дато да буде богат, неко мора и да копа у руднику, но, не бих се ја пуно око тога узбуђивао -- сам исход, где ћеш да завршиш, јесте ствар среће.




A obraza?
princi princi 12:22 21.05.2015

Re: Сјајно!

Ti fondovi učestvuju u dužničkom porobljavanju ovih -stan zemalja kupovinom dužničkih hartija, finansiraju budžet SAD koji onda ide u vojnu industriju, kupuju akcije multinacionalnih porobljivača sveta u vidu hamburgera i koka kole i tako im povećavaju vrednost i posledično i profit...

Opa! Trouble in paradise?
hajkula1 hajkula1 12:25 21.05.2015

Re: Сјајно!

freehand
Него, није мио ово јасно: којих ресурса? Рецимо, овако: ако је Сунце ресурс, како ћеша око њега да пободеш кочиће?

Izvini, Brajoviću ali ovako nešto kao ovo sa Suncem... Recimo besmisleno odavno nisam pročitao.



Zavisi od tačke gledišta.
Kako je Brajović napisao, tako razmišlja kapitalista.
(Da. i koga briga za Teslinu besplatnu energiju.)

princi princi 12:46 21.05.2015

Re: Сјајно!

Kao što je govorio Brus Li: budi voda, prijatelju.

Savet veka.
G.Cross G.Cross 13:03 21.05.2015

Re: Сјајно!

Taj "mali" faktor je sreca. Ili kako je premudri Kaneman to sazeo u 2 jednostavne jednacine: success = talent + luck; great success = a little more talent + a lot of luck.


I’m a Great Believer in Luck. The Harder I Work, the More Luck I Have


pape92 pape92 13:46 21.05.2015

Re: Сјајно!

Neću citirati prepisku sa Brajovićem, da prištedim na prostoru.

Ona je započela kao napad na neokon kapitaliste i svet u koji su nas uvukli, i uvlače. Povod je bio link koji je postavio sam domaćin (pa ko mu kriv za masivan trol), gde se vidi doprinos Konovih takvom svetu. Između ostalog, vidim da se po običaju retko otvara link, ukinut je "salary cap" kad je u pitanju finansiranje kampanje za američkog predsednika, pa je moguće uložiti neograničenu količinu novca u to. Da li je potrebno objašnjavati koliko je ovo opasno? Osim ako niste pobornik stava da je već sve otišlo do đavola i da stoga ionako nema veze (što ja nisam).

Umesto razgovora o štetnosti neokonovaca, razgovor se poveo u pravcu odbrane od napada na sistem privatnog vlasništa nad sredstvima za proizvodnju i od napada na sistem u kome postoji profit zahvaljajući tom vlasništvu. Koji, napad, nikad nije postojao. Ipak se originalna, ali u najmanju ruku nategnuta tvrdnja u vezi penzionera morala objasniti radi one nekolicine koji čitaju ovu prepisku. Bez obzira na poreklo penzija penzioneri ne primaju dividende nego penzije, što nije isto niti će ikada biti. Ergo, niti su penzioneri kapitalisti. Penzioni fondovi zaista jesu najveći, u svakom slučaju ulaze u grupu najvećih investicionih fondova. Ova činjenica vrlo malo utiče na moć neokona. Seciranje sveta i tokova kapitala, i ljudi koji njime upravljaju zahteva pažnju i vreme, ali nije nedokučiva. U svakom slučaju, penzioni fond, uzmimo, ne može da finansira kampanju za američkog predsednika.

Ukratko, meta prvobitnog komentara je izmeštena, a sama rasprava izašla iz fokusa. Što ne znači da je bila dosadna.
princi princi 13:58 21.05.2015

Re: Сјајно!

Između ostalog, vidim da se po običaju retko otvara link, ukinut je "salary cap" kad je u pitanju finansiranje kampanje za američkog predsednika, pa je moguće uložiti neograničenu količinu novca u to. Da li je potrebno objašnjavati koliko je ovo opasno?

Ozbiljne studije pokazuju da ulaganje u predsednicke kampanje daje rezultate samo do izvesne granice, a da posle toga dolazi do zasicenja pa i opadanja efekata ulaganja. Tako da ukidanje tog "salary capa" ima vise efekata na primanja sefova kampanja (jer oni dobijaju 20% od objavljene marketinske poruke)- jbg, tako su postavljeni incentivei u modernim izbornim demokratijama- izborne kampanje su postale masine za stampanje novca koji zavrsi u dzepovima vlasnika marketinskih kompanija.

Lobiranje je mnogo opasnija praksa i ono je prava opasnost za demokratiju.
docsumann docsumann 13:59 21.05.2015

Re: Сјајно!

I’m a Great Believer in Luck.


sreća, koju mi povezujemo s teorijom vjerovatnoće, možda uopšte nije tako nasumična.
teško je to egzaktno (naučno metodološki) dokazati, ali ne bi bilo za nevjerovati da se sreća vezuje za nas poput nekog polja. neki od nas jednostavno s njom bolje intereaguju.

recimo, kolika je vjerovatnoća da dva puta ubodete evropski loto?


EDIT: eto, npr, potpuno nehajno ubodoh 100. komentar
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:04 21.05.2015

Re: Сјајно!


Umesto razgovora o štetnosti neokonovaca, razgovor se poveo u pravcu odbrane od napada na sistem privatnog vlasništa nad sredstvima za proizvodnju i od napada na sistem u kome postoji profit zahvaljajući tom vlasništvu. Koji, napad, nikad nije postojao. Ipak se originalna, ali u najmanju ruku nategnuta tvrdnja u vezi penzionera morala objasniti radi one nekolicine koji čitaju ovu prepisku. Bez obzira na poreklo penzija penzioneri ne primaju dividende nego penzije, što nije isto niti će ikada biti. Ergo, niti su penzioneri kapitalisti. Penzioni fondovi zaista jesu najveći, u svakom slučaju ulaze u grupu najvećih investicionih fondova. Ova činjenica vrlo malo utiče na moć neokona. Seciranje sveta i tokova kapitala, i ljudi koji njime upravljaju zahteva pažnju i vreme, ali nije nedokučiva. U svakom slučaju, penzioni fond, uzmimo, ne može da finansira kampanju za američkog predsednika.

Да поновим, пошто ће испасти да паре за пензије падају негде с неба, као мана: пензиони фондови су највећи светски инвестициони механизми са уобичајеном инвестиционом принципом -- инвестираш у оно што доноси ваљан приход. Дугорочније гледaно, годишњи просечни приноси пензионих фондова су око 4-5-6% или чак и мање. Немогуће је исплаћивати пензије ни из чега. А ако би се исплаћивале из уплата а не прихода из инвестиција, имовина пензионих фондова би се потрошила. Једино што пензиони фондови, за разлику од других инвеститора, имају далеко конзервативнију политику инвестирања и натоварени су, од државе, још којекаквим регулама, да би се заштитио њихов капитал.

Дакле, један врло широк слој светске популације -- пензионери -- користе инвестиционе механизме пласирања капитала за властиту добит. Наравно, они могу да се праве блесави да о томе ништа не знају, али њихове се паре ваљају светом.

Па је, зато, сваки пензионер мали капиталиста. Онолико велик колико је велик његов уложени пензиони капитал.
freehand freehand 14:09 21.05.2015

Re: Сјајно!

Дакле, један врло широк слој светске популације -- пензионери -- користе инвестиционе механизме пласирања капитала за властиту добит. Наравно, могу да се праве блесави да о томе ништа не знају, али њихове се паре ваљају светом.

To nije istina. Smisao i svrha penzionih fonodova i njihovog investiranja nije kao kod pravih investicionih fondova ostvarivanje profita, nego održavanje vrednosti kapitala. Zato su regule kojima je njihovo delovanje omeđeno toliko stroge i načini ulaganja toliko restriktivni. Dobit je u njihovom delovanju samo kolateralna korist od drugostepenog značaja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:12 21.05.2015

Re: Сјајно!

freehand
Дакле, један врло широк слој светске популације -- пензионери -- користе инвестиционе механизме пласирања капитала за властиту добит. Наравно, могу да се праве блесави да о томе ништа не знају, али њихове се паре ваљају светом.

To nije istina. Smisao i svrha penzionih fonodova i njihovog investiranja nije kao kod pravih investicionih fondova ostvarivanje profita, nego održavanje vrednosti kapitala. Zato su regule kojima je njihovo delovanje omeđeno toliko stroge i načini ulaganja toliko restriktivni. Dobit je u njihovom delovanju samo kolateralna korist od drugostepenog značaja.

:))))))))))))))))))

EDIT:
Figure 8. Pension funds’ real net investment rate of return in selected OECD countries, Dec 2012 - Dec 2013

US 11,7%
Australia 10,2%
Canada 9,8&
New Zealand 9,5%
Japan 8,9%
Norway 7.9%
Spain 7,9%
...
Austria 2,9%
Germany 2,8%
...
Mexico -1,5%

IZVOR, str. 16

Вероватно су пензиони фондови вратили "вишак" пара, онај зарађени вишак, изнад простог одржавања капитала? Шта, нису?! Не могу да верујем...
Но, не сумњам да ни ови подаци неће пољуљати веру у властито бинарно виђење ствари код неких. Вера је чудо.
princi princi 14:20 21.05.2015

Re: Сјајно!

da se sreća vezuje za nas poput nekog polja

Polja kao livade, ili polja kao potencijali, gradijenti (opet ti gradijenti!), linije sila i te munje?
docsumann docsumann 14:20 21.05.2015

Re: Сјајно!

dominanti, aktuelni, ekonomski sistem čovječanstva uopšte nije neka neminovnost proizašla kao jedini prirodni slijed stvari, najoptimalniji ili najbolji (pa čak ni najvjerovatniji) mogući, ili pak - homoimanentni.
on je posljdeica stohastičkih civilizacijskih procesa. temporalno stanje sistema duboko uronjenog u haotične procese.
ponekad haotična stanja znaju da proisteknu iz nelinearne uvezanosti par elementarnih objekata.
s druge strane, ljudsko društvo je ogroman i kompleksnio sistem, u kojem postoje nebrojeno mnogo interaktivnih relaicja. haos na n-ti.
slično kao kod klimatskih pojava, ponekad bude kiša, ponekad sija sunce, a ni gromovi i oluje nisu isključeni.
docsumann docsumann 14:21 21.05.2015

Re: Сјајно!

Polja kao livade, ili polja kao potencijali, gradijenti (opet ti gradijenti!), linije sila i te munje?


munje, tebra, i flešovi
princi princi 14:25 21.05.2015

Re: Сјајно!

flešovi

Ma samo kad su stohasticki.
docsumann docsumann 14:27 21.05.2015

Re: Сјајно!


pučina je stoHa jedna grdna


svi na poljE!

princi princi 14:33 21.05.2015

Re: Сјајно!

Penzioni sistem (u razvijenim zemljama) jeste zamišljen kao investicioni fond, čiji bi se profit delio na "akcionare" koji su u njega tokom radnog doba ulagali, to jest penzionere.

Mozda je tako zamisljen ali su u stvarnosti ti fondovi uglavnom efikasne masine za bogacenje menadzera fondova. Naime, svaki menadzer aktivno menadzovanog fonda dobija fiksni % od svake interakcije koju obavi sa lovom iz fonda, bez obzira da li je investicija napravila lovu ili ne. Tako da od svih tih fantazmagoricnih returnova od 5% i 6% sami ulagaci ne vide nista- najveci deo returna pokupe menadzeri, tj upravljaci fondova.
Goran Vučković Goran Vučković 14:40 21.05.2015

Re: Сјајно!

Mozda je tako zamisljen ali su u stvarnosti ti fondovi uglavnom efikasne masine za bogacenje menadzera fondova. Naime, svaki menadzer aktivno menadzovanog fonda dobija fiksni % od svake interakcije koju obavi sa lovom iz fonda, bez obzira da li je investicija napravila lovu ili ne. Tako da od svih tih fantazmagoricnih returnova od 5% i 6% sami ulagaci ne vide nista- najveci deo returna pokupe menadzeri, tj upravljaci fondova.

Ko je blesav da ulaže u takve fondove
docsumann docsumann 14:41 21.05.2015

Re: Сјајно!

vaki menadzer aktivno menadzovanog fonda dobija fiksni %




ADŽERMEN


uštedio sam nešto para
za kurve i kokain
i uložio ih : 60% u akcije Telekoma
40% u rudnik uglja

sad , svaki dan , pratim stanje na berzi
analiziram tendencije...
projektujem moguću dobit po kvartalima

bar neka akcija
u ovom mrtvom gradu


freehand freehand 14:44 21.05.2015

Re: Сјајно!

bar neka akcija
u ovom mrtvom gradu

Takva akcija ubiva
erekciju,
pa kad oplodiš
kapital i
kreneš u
novi
investicioni ciklus
znaćeš zašto
kurve
mrze
berzu.
docsumann docsumann 14:46 21.05.2015

Re: Сјајно!

kurve
mrze
berzu.


minimal !
princi princi 14:46 21.05.2015

Re: Сјајно!

Ko je blesav da ulaže u takve fondove

Ima i blesavijih koji ulazu u ETF-ove, .
Goran Vučković Goran Vučković 14:46 21.05.2015

Re: Сјајно!

Mozda je tako zamisljen ali su u stvarnosti ti fondovi uglavnom efikasne masine za bogacenje menadzera fondova

Inače posao kao i svaki drugi - evo kako je to lepo Džekson sa Seeking Alpha opisao: How to run a mutual fund company

Goran Vučković Goran Vučković 14:47 21.05.2015

Re: Сјајно!

Ima i blesavijih koji ulazu u ETF-ove, .

Znam neke
princi princi 14:51 21.05.2015

Re: Сјајно!

uštedio sam nešto para
za kurve i kokain
i uložio ih : 60% u akcije Telekoma
40% u rudnik uglja

To je popularna slika. Ogromna vecina tih menadzera su jako fini i porodicni ljudi. Negovani, nezni, sofisticirani, lepo odeveni, pazljivih manira. Taj bi znao da ti izdeklamuje vinsku listu najopskurnijeg restorana na Charlotte streetu, tacno zna gde se jede najbolja paceca pasteta na Borough marketu, gde se jedu sirevi, gde se pije najbolji espreso u gradu (mislim da bi Krkar i jos poneki posetilac ovog bloga obalacili na svo to preko potrebno znanje). Ono, porodice, dvoje dece, rostilj nedeljom, sokolarstvo i jahanje subotom, tenis sa drugarima, sedenje po klubovima. Sve vrlo prijatni ljudi. Ali u osnovi hulje, svejedno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:55 21.05.2015

Re: Сјајно!

Да не останем дужан: ја 'оћу да покажем како смо сви ми капиталисти, како је тај drive свима нама близак. И како се њему препуштамо, издајући неком свој стан, примајући пензију, дајући банци паре на орочење с добром каматом итд. итсл.
docsumann docsumann 15:08 21.05.2015

Re: Сјајно!

To je popularna slika. Ogromna vecina tih menadzera su jako fini i porodicni ljudi. Negovani, nezni, sofisticirani, lepo odeveni, pazljivih manira. Taj bi znao da ti izdeklamuje vinsku listu najopskurnijeg restorana na Charlotte streetu, tacno zna gde se jede najbolja paceca pasteta na Borough marketu, gde se jedu sirevi, gde se pije najbolji espreso u gradu (mislim da bi Krkar i jos poneki posetilac ovog bloga obalacili na svo to preko potrebno znanje). Ono, porodice, dvoje dece, rostilj nedeljom, sokolarstvo i jahanje subotom, tenis sa drugarima, sedenje po klubovima.



ništa od ovoga ne isključuje curve & cocaine



and

docsumann docsumann 15:11 21.05.2015

Re: Сјајно!

Да не останем дужан: ја 'оћу да покажем како смо сви ми капиталисти, како је тај drive свима нама близак. И како се њему препуштамо, издајући неком свој стан, примајући пензију, дајући банци паре на орочење с добром каматом итд. итсл.


jbt, pa ja sam čist (da ne kažem go) proleter
G.Cross G.Cross 15:17 21.05.2015

Re: Сјајно!

Brajovic

Да не останем дужан: ја 'оћу да покажем како смо сви ми капиталисти, како је тај drive свима нама близак


Princi

Sve vrlo prijatni ljudi. Ali u osnovi hulje, svejedno.


Eto i ovde podela na Partizane i Cetnike.

Jos samo da Rehabilituju Bernarda Madoffa pa da vidis tucu na blogu.

svarog svarog 15:24 21.05.2015

Re: Сјајно!

princi
Ti fondovi učestvuju u dužničkom porobljavanju ovih -stan zemalja kupovinom dužničkih hartija, finansiraju budžet SAD koji onda ide u vojnu industriju, kupuju akcije multinacionalnih porobljivača sveta u vidu hamburgera i koka kole i tako im povećavaju vrednost i posledično i profit...

Opa! Trouble in paradise?


Malo šala, malo zbilja :) Ua penzioneri
docsumann docsumann 15:28 21.05.2015

Re: Сјајно!

Eto i ovde podela na Partizane i Cetnike.

Jos samo da Rehabilituju Bernarda Madoffa pa da vidis tucu na blogu.


umjesto rahmetli Čiča, sad važi rehabilitli Čiča



P.S. jbt, stvarno nagrdismo profi blog. dajte sunđer da obrišemo tablu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:30 21.05.2015

Re: Сјајно!

G.Cross

Да будем искрен, ја сам неки пут фасциниран тим одбијањем да се прихвате елементарне чињенице о томе како свет стварно изгледа и ко смо ми у њему. А нема невиних. Као код Кусте -- зле банке, од којих је он узимао кредите у добре намере и сврхе? Изгледа, нема добрих намера и сврха без злих банака и злог концепта, оног да се зарађује?

Хех, Емир-бег... антиглобалиста и левичар са хеликоптером и џипом и властитим селом.
docsumann docsumann 15:35 21.05.2015

Re: Сјајно!

Да будем искрен, ја сам неки пут фасциниран тим одбијањем да се прихвате елементарне чињенице о томе како свет стварно изгледа и ко смо ми у њему.


ih, Brajo, pa meni je isto tako fascinantno kad neko kaže da zna kako svijet stvarno izgleda i ko smo mi u njemu?


p.s. a za Kustu se slažem. čak bih mogao da pridodam i njegove HN mahinacije sa nekretninama.
princi princi 15:49 21.05.2015

Re: Сјајно!

a za Kustu se slažem. čak bih mogao da pridodam i njegove HN mahinacije sa nekretninama.

Jeste. A i one tanjire posle baklava sto ih satro sluzi u satro Drvengradu, ko zna da li uopste pere. Stedi na prasku i vodi. Obaska sto samo trpa prezle u njih.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:53 21.05.2015

Re: Сјајно!

docsumann
Да будем искрен, ја сам неки пут фасциниран тим одбијањем да се прихвате елементарне чињенице о томе како свет стварно изгледа и ко смо ми у њему.

ih, Brajo, pa meni je isto tako fascinantno kad neko kaže da zna kako svijet stvarno izgleda i ko smo mi u njemu?


Па, понешто се ипак зна, онo -- угрубо.
docsumann docsumann 15:55 21.05.2015

Re: Сјајно!

A i one tanjire posle baklava sto ih satro sluzi u satro Drvengradu,


za Woodtown ne znam, ali dobro znam da je u HN-u dobio za dž (šatro sponzorisao ga Unicef, a servisirala lokalan vlast) jedan od najatraktivnijih objekata u gradu, staru željezničkui staniicu nasred škvera.
planirala se tu škola režije, radionice, projekcije nezavisnih filmpova, trt-mrt.
uglavnom, od planiranog izgrađeni restoran, kafana sa ogromnom terasom, 12 apartmana i jedna mala bioskopska sala komercijalne namjene.

sada sve to prodaje za cca 1M eura.

e, da, a konobari u toj kafani su obavezno nosili majice sa Čeovim likom .
princi princi 16:14 21.05.2015

Re: Сјајно!

e, da, a konobari u toj kafani su obavezno nosili majice sa Čeovim likom .

Hohstapler! Kusta, mislim, ne Che.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana