Ljubav| Muzika| Sex

The Second Waltz

Vojislav Stojković RSS / 19.10.2016. u 14:21

Kažu da je na pitanje, koje nikako ne treba postavljati, najčešći odgovor lepšeg pola diljem naše Planete: “Ti si mi drugi“. Ne postoje jasni dokazi, bez obzira na tolike napore puritanske literature, zašto je lepše biti prvi, a ne drugi. O prvom pljupcu ispevano je toliko pesama, da bi odštampane čak i najsitnijim slogom zauzele čitavu Borhesovu „Vavilonsku biblioteku“. Istovremeno, drugi poljubac retko ko i spominje. Zbilja, u čemu je magija tog prvog puta, bez obzira da li je reč o prvom poljupcu ili prvom seksu?

Ius primae noctis, pravo prve bračne noći, ako se pažljivije pogledaju istorijska fakta, ni u jednom pisanom ili običajnom pravu, nikad  nije ni postojalo. Ono je, čini se, obična  fikcija bubuljičavih srednjovekovnih literata. Moguće da je zbog njihovih trabunjanja, ta prva noć i taj prvi put izdugnut na pijadestal, čiji eho odzvanja i danas.

Ako bi neko pitao muški pol, a njih retko ko za bilo šta pita, i kada bi bili iskreni, velika većina bi odgovorila da je tog prvog puta bila zbunjena i uplašena, te da se gubila u neveštom otkopčavanju brushaltera, (podsuknje, korsete i podvezice iz prošlih vremena da i ne spominjemo), strahujući od šamarčine, koju su mnogi i dobili.  Pa, u čemu je onda romantika tog prvog puta? Kada bi bili iskreni prema sebi i drugima, sledeći, odnosno drugi put, bilo je neuporedivo lakše, a i lepše.

Ovom kratkom sastavu treba dodati i mišljenje mudrijih i iskusnijih muškaraca – kad su žene u pitanju nije važno biti prvi, već poslednji.

Iskreno – ovaj katki i nevešti sastav je napisan samo zato da bi se skrenula pažnju na Šostakovičev “Valcer br.2”, za koji kažu da  spada u nekoliko najlepših valcera svih vremena.

 



Komentari (94)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:22 19.10.2016

Valcer No. 2

G.Cross G.Cross 22:15 19.10.2016

Re: Valcer No. 2

Vojislav Stojković


Zaboravio sam kako se ovaj tip zove. Bio sam mu na koncertu u Tuluzu. Pozvali me neki prijatelji.
Meni je on teski kitsch.

Ne sta svira nego kako svira.
Ne muzika nego on.

Scenografija seoskih svadbi.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:22 19.10.2016

Re: Valcer No. 2

Utisak iz Tuluza te ne vara. O njemu mnogi misle slično, pogotovo iz sveta klasične muzike (kolege, kritičari...). Ima i suprotnih mišljenja u kojima se tvrdi da je učinio mnogo na popularizaciji klasičnih dela. Naravno da jeste, ali i za svoj konto u banci.
Edit: Evo kako zvuči valcer br. 2 kod ozbiljnijih izvođača:




gedza.73 gedza.73 07:41 20.10.2016

Re: Valcer No. 2

Mnogo dobra verzija.



Lepše mi zvuči bez duvačkih. Baš pravi, pravi valcer.
blogov_kolac blogov_kolac 17:36 20.10.2016

Re: Valcer No. 2

G.Cross
Vojislav Stojković
Zaboravio sam kako se ovaj tip zove.
...
Meni je on teski kitsch.

Ne treba zbog njega previse gresiti dusu, jer takav kakav je, trenutno je jedan od najvecih popularizatora klasicne muzike u svetu, koji je sa svojim velikim orkestrom kao dirigent i prva violina u stanju da puni fudbalske stadione i najvece trgove sirom sveta. Ne bih ga ja ovde branio u normalnim okolnostima, jer se slazem da je malo previse izvikan i teatralan, ali u ovom slucaju ipak moram, bas zato sto je tema The Second Waltz, kompozicija za ciju je danasnju globalnu popularnost bas ovaj Holandjanin ubedljivo najvise zasluzan! Valcer komponovan u XX veku, i to u SSSR negde pred WW2 (bio je deo jednog veceg dela) bio je predodredjen na brz zaborav, a nije se mnogo toga promenilo ni kada ga je 20ak godina kasnije autor izvukao iz naftalina za potrebe jedne nebitne sovjetske socrealisticke filmske limunade kao odvojenu muzicku kompoziciju. Ali prelepi valcer napisan u pogresno vreme i na pogresnom mestu (u smislu predispozicija na uspeh i dostupnost) imao je tu srecu da je sto se valcera tice negde pre tridesetak godina ovaj Andre Rieu postao najuticajnija osoba u svetskim razmerama, a njegov licno omiljeni valcer bio je... The Second Waltz od Sostakovica, pa se veoma potrudio da ga priblizi najsiroj publici. I u sledecim fazama kada je njegov cuveni Johan Strauss Orcestra znatno prosirio svoj repertoar ostalim muzickim formama klasicne muzike (pa i vise od toga, npr obradama dela zabavne i filmske muzike, ili lokalnih nacionalnih pesama), ovo je i dalje ostala kompozicija koja je na njegovim koncertima (uz Na lepom plavom Dunavu) najcesce izvodjena! Dakle, sto se njega tice, kritika svakako da, ali nekako joj je najmanje mesto na blogu sa naslovom The Second Waltz zbog stvarno velikih zasluga za promociju tog remek-dela. Na samom kraju proslog veka, covek koji se izmedju ostalog proslavio genijalnom upotrebom jednog valcera u filmu (Odiseja 2001, i Na lepom plavom Dunavu) izabrao je upravo ovu Sostakovicevu kompoziciju kao muzicku podlogu za svoj poslednji film, pa se moze reci da je posle tavorenja u anonimnosti i zapostavljenosti do pred sam kraj XX veka, u novom veku ovo mozda i bukvalno postao "VALCER BROJ DVA" (odmah iza Na lepom plavom Dunavu) po globalnoj popularnosti i izvodjenju!


Posto je danas 20. oktobar, godisnjica oslobodjenja Beograda, cini mi se iz vise razloga prikladnim da ovde nastavim onu pricu o "nebitnoj sovjetskoj socrealistickoj limunadi" za cije je potrebe 1955. i svog prijatelja rezisera Sostakovic izvukao ovo valjda 1938. komponovano delo i prvi put upotrebio kao posebnu celinu. Reditelj tog filma bio je Gruzin, i u doba najvecih cistki jacanjem Berije to mu je bilo od pomoci, ali je bio prekomandovan da umesto reziranja umetnickih filmova radi u sektoru propagande, uz to i kao rukovodilac. Sticajem okolnosti to je ustvari jako pomoglo njegovom umetnickom razvoju, jer je za vreme WW2 bio poslat u USA da sluzi kao sovjetski atase za kulturu, i kao takvom bila su mu otvorena vrata najvecih holivudskih studija sto je on i koristio i upijao sve sto je tamo gledao. Po okoncanju rata i povratku u SSSR i dalje je bio ogranicen na propagandne filmove i znacajne funkcije (valjda je cak neko vreme bio i nesto sto bi se moglo krstiti kao ministar kinematografije SSSR) i iz tog vremena valjda i datira njegovo poznanstvo sa Sostakovicem koji je kao veliko ime sovjetske muzike zauzimao takodje visoke drzavne funkcije vezane za kulturu. Medjutim, posle smrti Staljina i pada Berije ostao je bez funkcija iako nije bas ni pao u nemilost, ali je bio pod nekom vrste posmatranja kao bivsi gruzinski kadar, i za puni i potpuni povratak na rezisersku karijeru trebala mu je jako jedna prava socrealisticka sapunjara kao medjukorak za dobijanje sanse da radi ono sto se smatralo u to doba vrhuncem sovjetske filmske umetnosti - visokobudzetni ratni film. Upravo za to mu je odlicno posluzio film koji ce ostati upamcen samo po genijalnom muzickom predlosku u vidu Sostakovicevog valcera, i tom srceparajucom pricom o ljubavi mlade traktoristkinje i sekretara lokalnog Komsomola uspeo je da se izbori da vec sledece godine snima visokobudzetni ratni film, i sprovede ideju koja je godinama pocela da ga opseda - da snimi sovjetski ratni film "na holivudski nacin".

I zaista to je u potpunosti sproveo, pa je umesto dotadasnjeg sablona po kojem su SSSR ratni filmovi licili na dugu partiju saha obogacenu pirotehnickim efektima gde bele figure uz velike zrtve uvek nadju nacin da na kraju pobede crne, ovde je u prvi plan stavljena licna ljudska sudbina dvoje glavnih junaka cija ljubavna pricu je prekinuo rat, uz dalji zaplet i rasplet preuzet iz pravog zivota a ne propagandnih matrica. Uspeh ovog sovjetskog ratnog filma pravljenog za promenu po najboljim holivudskim receptima bio je trenutan i preko svih ocekivanja, postao je bio u to vreme najgledaniji film u SSSR sa instant kultnim statusom, a umesto kolutanja ocima kako su do tada u svetu po pravilu bili docekivani sovjetski ratni filmovi, ovaj je odmah je bio prepoznat kao potpuno drugaciji i masterpiece svog zanra, dobio Zlatnu palmu u Kanu i sjajne kritike sa svih strana. Na zalost, njegov ogroman uspeh ipak nije doveo do menjanja matrice po kojoj su sovjetski ratni filmovi bili snimani, pa je ostao pre svega upamcen kao prvi i najuspesniji izuzetak od tih pravila. Takodje, kulturoloski efekat tog filma je bio veliki, pa je tako motiv zdralova u koje se po legendi pretvaraju duse vojnika poginulih u borbi (sto je zapravo pozajmljeno iz japanske mitologije i ratnicke tradicije) posle ovog filma bio jako prisutan u sovjetskoj/ruskoj svesti, pa zadnjih pola veka recimo kod njihovih spomenika posvecenim WW2 osim zene sa macom (otadzbina koja se brani) cesto se pojavljuju i motivi belih zdralova (koji su tu da ukazu na velike zrtve). Sam film je takodje ostao upamcen po svojoj muzici, koju je potpisao omiljeni Sostakovicev ucenik, kojem je pred kraj Staljinove vladavine svojom intervencijom indirektno bukvalno spasao zivot, ali se pesma koja je zacementirala status belih zdralova kao simbol palih vojnika Crvene Armije u WW2 pojavila desetak godina kasnije, a pronasao sam YouTube klip kojim je povezana ta pesma "Zdralovi" (potpuno netipicna balada za standarde sovjetskih ratnih pesama, i to bas u valcer stilu) sa filmom "Lete zdralovi" ciju sam (nadam se mnogima zanimljivu) istoriju ovde opisao, a sve kao omaz 20. oktobru.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:08 20.10.2016

Re: Valcer No. 2

Hvala, blogov kolče.
O Šostakoviču je i najnoviji roman Džulijana Barnsa: Šum vremena.

vcucko vcucko 19:57 20.10.2016

Re: Valcer No. 2

Vojislav Stojković
Utisak iz Tuluza te ne vara. O njemu mnogi misle slično, pogotovo iz sveta klasične muzike (kolege, kritičari...). Ima i suprotnih mišljenja u kojima se tvrdi da je učinio mnogo na popularizaciji klasičnih dela. Naravno da jeste, ali i za svoj konto u banci.
Edit: Evo kako zvuči valcer br. 2 kod ozbiljnijih izvođača:

Khm, jedno sasvim iskreno, laičko ali bona fide pitanje.
Ako njega tako gledaju, čisto me zanima, šta misle o James Lastu ili Clydermanu. Ritualno spaljuju nosače zvuka, buše vudu lutke?
Da i ne pitam za Vanessu Mae, tu već kreće srčka
Bem ti truli elitizam...
gedza.73 gedza.73 20:56 23.10.2016

Re: Valcer No. 2

Na samom kraju proslog veka, covek koji se izmedju ostalog proslavio genijalnom upotrebom jednog valcera u filmu (Odiseja 2001, i Na lepom plavom Dunavu)


Mislim da je film iz pedesetih, šezdesetih.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:03 24.10.2016

Re: Valcer No. 2

vcucko
Bem ti truli elitizam...

Ima šarma, ima, u toj profanoj, narodnjačko-vašarskoj atmosferi kad nastupaju Andre Rieu i njegov veliki Johann Strauss Orchestar. Treba samo pogledati lica mnogobrojne publike - ljudi su srećni. Dovoljno, ako ne i mnogo više. Inače, Andre Rieu je vrlo talentovan muzičar.
niccolo niccolo 14:24 19.10.2016

Ja kažem

Ako bi bili iskreni prema sebi i drugima, sledeći, odnosno drugi put, bilo je neuporedivo lakše, a i lepše.

da je potrebno 5 puta* da bi mogli da govorimo o nekom većem kvalitetu. Doduše, koliko znam ne postoji valcer broj 5, tako da se može reći i da trolujem...


* Ne samo prvih 5 puta, nego prvih pet puta sa svakim novim partnerom/kom
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:30 19.10.2016

Re: Ja kažem

U tom slučaju najbolje je da se, radi boljeg razumevanja, pređe na prirodni i prilično neodređeni broj N. Dakle, N puta, sa isto toliko partnerki.
niccolo niccolo 14:48 19.10.2016

Re: Ja kažem

Zar nije pravilno N-1?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:12 19.10.2016

Re: Ja kažem

Najbolje da sa odgovorom sačekamo profesora nsarskog i asisenta mu alselonea.
alselone alselone 17:27 19.10.2016

Re: Ja kažem

N-1 analiza je vazan parametar u vodjenju elektroenergetskih sistema jer oni moraju da obezbede stabilnost prilikom ispada bilo kog elementa, kao sto su elektrane, transformatori ili dalekovodi.

zilikaka zilikaka 18:08 19.10.2016

Re: Ja kažem

N-1 analiza je vazan parametar u vodjenju elektroenergetskih sistema jer oni moraju da obezbede stabilnost prilikom ispada bilo kog elementa, kao sto su elektrane, transformatori ili dalekovodi.

Ma pusti ti analizu i matematisanje. Dva odjedared, to je prava stvar!


loader loader 23:20 19.10.2016

Re: Ja kažem



Krenem da čitam blog, kad ono .... Heh, kakav pronalazak ... Skoro koincidencija. Jer - Šostakovičev “Valcer br.2” mi se bio (ponovo, nakon podužeg vremena) prikačio pre mesec-dva. Nekoliko dana sam ga sporadično slušao, pokatkad ga preporučivao onima za koje sam siguran da im lepa, klasična muzika nije odbojna i gušatorska ... Zaista divotno ostvarenje.

...


Nego, sad, to, oko poljupca ...


... Mislim, oko poljupca prvog, drugog ... stvarno se načinila čitava zbrka, napravljen mit, skovana zavera protiv doživljaja mnlađe i starije srednje dobi ...

A videsmo, valjda, svaki pravi poljubac je čaroban. Sam redni broj ne znači ništa. Jedino hemija se tu meri.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:41 19.10.2016

Re: Ja kažem

Čitajuću najnoviji roman Džulijana Barnsa "Šum vremena" o Šostakoviču i o odnosu umetnosti i ideologije, slušao sam njegovu muziku, pa i Valcer No.2. ... tako je nastao i ovaj post.
looping looping 14:44 19.10.2016

1

Zbilja, u čemu je magija tog prvog puta, bez obzira da li je reč o prvom poljupcu ili prvom seksu?

Neke žene tvrde da se prvi ne zaboravlja.
Trebalo bi žene pitati.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:50 19.10.2016

Re: 1

Njihov "prvi put" je i stvorio mit o kom je ovde reč:



...a ja mislim da bi trebalo pitati i Šostakoviča: Čovek je imao iskustva i po pitanju žena, a i po pitanju muzike.
anamarkana anamarkana 14:53 19.10.2016

Re: 1

looping

Neke žene tvrde da se prvi ne zaboravlja.
Trebalo bi žene pitati.


naravno da se prvi put ne zaboravlja, pamti se celog zivota bilo da je lep-ruzan, los-dobar kakav god da je - jer samo jednom je "prvi put"
looping looping 14:56 19.10.2016

Re: 1

anamarkana
looping

Neke žene tvrde da se prvi ne zaboravlja.
Trebalo bi žene pitati.


naravno da se prvi put ne zaboravlja, pamti se celog zivota bilo da je lep-ruzan, los-dobar kakav god da je - jer samo jednom je "prvi put"

Samo jednom je i "drugi put"?
anamarkana anamarkana 15:02 19.10.2016

Re: 1

looping


Samo jednom je i "drugi put"?


... ali ko ga pamti !?
looping looping 15:05 19.10.2016

Re: 1

anamarkana
looping


Samo jednom je i "drugi put"?


... ali ko ga pamti !?

Niko.
Pitanje je zašto? Odgovor je opet: "Zato što nije prvi".
I tako u krug...
omega68 omega68 15:23 19.10.2016

Re: 1

Neke žene tvrde da se prvi ne zaboravlja.

Јебан и дужан никад не заборављају.
( Гружанска народна изрека )
mirelarado mirelarado 15:52 19.10.2016

Re: 1

looping
anamarkana
looping


Samo jednom je i "drugi put"?


... ali ko ga pamti !?

Niko.
Pitanje je zašto? Odgovor je opet: "Zato što nije prvi".
I tako u krug...


Ali, valja jedino ako svaki put kao da je prvi put.

Brojanje, čemu? ;-)
mikele9 mikele9 09:59 24.10.2016

Re: 1

Ali, valja jedino ako svaki put kao da je prvi put.

angie01 angie01 14:54 19.10.2016

...suknje...

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:05 19.10.2016

Re: ...suknje...

... i podsuknje:

angie01 angie01 15:08 19.10.2016

Re: ...suknje...

javascript:;

ove jos- pored 15 komada, ustirkane sa dve kile stirka, trake, cipke, slingeraji, ovo/ono,...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:13 19.10.2016

Re: ...suknje...

Pogotovo prvi put.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 15:54 19.10.2016

Pamcenje vs secanje

Divna melodija, podseca na neki letnji dan u polju, ko zna, mozda to bese inspiracija. Poljupci izmedju poljskog cveca.

Pamtiti i secati se nije isto.

Pamtim i prvi poljubac i prvi seks. Bilo bi suludo da ne.


Ali secam se, to jest setim se najvise upravo nekih susreta, ljubavi u naznaci, poljubaca sa nagovestajem, pogleda koji su nosili priznanje.
Pisem ponekad blogove o takvom jednom svetu nedorecenog koji drema u meni.
San je nekad opasniji od onog sto se desava sad. Zato pustam taj svet neostvarenog da uglavnom spava na miru.
Ako nisi bacio pljosnat kamencic, nece ni biti "zabica"

A zene, u koje eto spadam, uglavnom vole reci. O tome kako su im lepe oci, kako su nezne..Cak i ove koje ce me napasti verovatno da nije to istina, ako bi poverovale u to da muskarci zaista nekad i misle to sto vam govore, mozda bi se obradovale cak.

Samo ne bi trebalo preterivati. U jednoj frqncuskoj pesmi, pesnik kaze ( posle hiljadu hvalospeva o lepoti dame) : Daj mi malo mira od tvojih sesira (parafraziram)
tsunade tsunade 17:17 19.10.2016

Re: Pamcenje vs secanje

A zene, u koje eto spadam, uglavnom vole reci.


eh, ti epistolarni odnosi...



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:28 19.10.2016

Re: Pamcenje vs secanje

tsunade
A zene, u koje eto spadam, uglavnom vole reci.


eh, ti epistolarni odnosi...




tsunade tsunade 19:53 19.10.2016

Re: Pamcenje vs secanje

in a manner of speaking


nekako sam uvek više volela originalnu verziju.


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:10 19.10.2016

Re: Pamcenje vs secanje

tsunade
in a manner of speaking


nekako sam uvek više volela originalnu verziju.





Znam i original verziju, naravno.

Takodje, znam i da je Nouvelle vague mnogima sladunjav zvuk.

Al eto, mom senzibilitetu odgovaraju, drugu dusu nemam, samo ovu, ne mogu joj uticem na ukus

Reci, spomenute gore, volim, raduju me kada su meni upucene. Zato mi je verovatno Pesma nad pesmama, u redu, ali ne igra mi srce kad je procitam. Jedan od omiljenih pesnika - Dobrisa Cesaric, jer cesto pise o nagovestaju, mogucnosti.
Ne znam da li citas ponekad poeziju za sebe Tsunade ili ipak ostanes najcesce u sferi ekonomije, biznisa, ako se ne varam da su o tome tvoji blogovi. Pitam iz radoznalosti, ne moras odgovoriti..
tsunade tsunade 20:25 19.10.2016

Re: Pamcenje vs secanje

znam i da je Nouvelle vague mnogima sladunjav zvuk


ne, volim i nouvelle vague. ali konkretno ovu numeru, volim u originalu. a tuxedomoon inače ne volim nešto posebno.



edit: čitam poeziju ponekad kad mi neko pošalje nešto dobro. inače više volim prozu. :)
docsumann docsumann 20:41 19.10.2016

Re: Pamcenje vs secanje

a tuxedomoon inače ne volim nešto posebno.


aa, moraš im dati (drugu) šansu.
naprosto, radi se o genijalnom bendu. recimo ovaj album ( najs pis of pjur art):






tsunade tsunade 20:45 19.10.2016

Re: Pamcenje vs secanje

moraš im dati (drugu) šansu.


dala sam im onda kad sam umesto dečka koji je bio na putu, da ne propadnu karte, otišla sama na njihov koncert... i bilo je to ok veče jer se zatekla neka zanimljiva ekipica ispred koncertne sale skc-a
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:10 19.10.2016

Re: Pamcenje vs secanje

tsunade
znam i da je Nouvelle vague mnogima sladunjav zvuk


ne, volim i nouvelle vague. ali konkretno ovu numeru, volim u originalu. a tuxedomoon inače ne volim nešto posebno.



edit: čitam poeziju ponekad kad mi neko pošalje nešto dobro. inače više volim prozu. :)



:) :)
docsumann docsumann 21:41 19.10.2016

Re: Pamcenje vs secanje


interesantni su i kao bend iz san Franciska koji je svoju punu afirmaciju postigao tek prelaskom u Evropu, koja je imala više sluha za njihove art ispade... a kako je ovdje riječ i o valcerima, prilažem

tsunade tsunade 21:46 19.10.2016

Re: Pamcenje vs secanje

interesantni su i kao bend iz san Franciska koji je svoju punu afirmaciju postigao tek prelaskom u Evropu, koja je imala više sluha za njihove art ispade... a kako je ovdje riječ i o valcerima, prilažem


nemoj se ljutiš, meni su se uvek više dopadali tipovi koji su se sekli na tuxedomoon od same grupe. to uključuje i onog prvog, da se malo vežem za temu.

enivej, hvala za mjuzu
docsumann docsumann 21:52 19.10.2016

Re: Pamcenje vs secanje

nemoj se ljutiš, meni su se uvek više dopadali tipovi koji su se sekli na tuxedomoon od same grupe


a što bih se ljutio kad mi to dođe kao izravni kompliment

mirelarado mirelarado 22:09 19.10.2016

Re: Pamcenje vs secanje

. a kako je ovdje riječ i o valcerima


Kada je o valceru reč:

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:52 20.10.2016

Re: Pamcenje vs secanje

Prvenstveno o valcerima.
Waltz For Debby je privlačan za slušanje, ali za prvi ples...?
bocvena bocvena 16:00 19.10.2016

ovaj valcer - čist narodnjak!

svašta su ti muškarci izmislili, pa i famu prvog (i poslednjeg:)

najduže se pamte...najbolji. a ne numeracija.

niccolo niccolo 20:01 19.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

najduže se pamte...najbolji. a ne numeracija.

Tipično žensko, samo nešto upoređuje, analizira, klasifikuje...

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:57 19.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

bocvena
svašta su ti muškarci izmislili, pa i famu prvog (i poslednjeg:)
najduže se pamte...najbolji. a ne numeracija.


U kontekstu kako je napisano u postu "poslednji" nije onaj od prošle noći, već onaj odabrani sa dužim rokom trajanja (muž, doživotni partner...). Taj bi, doduše po klasičnom shvatanju ljubavi, trebao biti i najbolji.
cassiopeia cassiopeia 21:38 19.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

Vojislav Stojković
Taj bi, doduše po klasičnom shvatanju ljubavi, trebao biti i najbolji.


Mož' da bude, ne mora da znači
zilikaka zilikaka 21:42 19.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

Najbolji u čemu?
arcins arcins 22:13 19.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

zilikaka
Najbolji u čemu?


U jodlovanju....u klisuri

predatortz predatortz 09:39 20.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

najduže se pamte...najbolji. a ne numeracija.


Ili, najbolje se pamte najduži?
Ko će ga znat'?!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:41 20.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

To zna bocvena:
bocvena
najduže se pamte...najbolji. a ne numeracija.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:43 20.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

arcins
U jodlovanju....u klisuri

Evo jednog kanditata:


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:48 20.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

predatortz
najduže se pamte...najbolji. a ne numeracija.

Ili, najbolje se pamte najduži?

I po tom pitanju mišljenja su podeljena: KLIK
bocvena bocvena 10:36 20.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

da, da, bocvena je stručnjakinja:)))

ma mene samo zamara kad krenu ti stereotipi o sudbinskom prvom, najdužem, brojkama, ništa bez emocija i poslednjem...time obično truju devojčice. religija posebno (a umetnost posredno) od seksa pravi igru nagrade, kazne, stida i svođenja na reprodukciju, sa sve potpuno odvojenom ljubavlju, da je seks slučajno ne uprlja.polni organ ispada neka moneta koju čuvaš, prodaješ, unovčavaš i nagrađuješ. dočim dečacima prenose sasvim drugi set znanja i umenja:)

mada, ni moderno doba se nije proslavilo. od svetica i majki postadosmo domine u lateksu, a ženski časopisi spiskovi - kako da ga zadovoljiš u 10 koraka, glupa si ako ne doživljavaš višestruke orgazme i nemaš svoj jutjub kanal sa savetima za šminkanje i upotrebu dildoa.

pih, bre. nek ljudi uživaju u najzabavnijoj aktivnosti koju je priroda (ili bog:) smislila. bez griže savesti, kajanja i prebrojavanja.

može i uz valcer.

princi princi 12:00 20.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

bocvena
da, da, bocvena je stručnjakinja:)))

ma mene samo zamara kad krenu ti stereotipi o sudbinskom prvom, najdužem, brojkama, ništa bez emocija i poslednjem...time obično truju devojčice. religija posebno (a umetnost posredno) od seksa pravi igru nagrade, kazne, stida i svođenja na reprodukciju, sa sve potpuno odvojenom ljubavlju, da je seks slučajno ne uprlja.polni organ ispada neka moneta koju čuvaš, prodaješ, unovčavaš i nagrađuješ. dočim dečacima prenose sasvim drugi set znanja i umenja:)

mada, ni moderno doba se nije proslavilo. od svetica i majki postadosmo domine u lateksu, a ženski časopisi spiskovi - kako da ga zadovoljiš u 10 koraka, glupa si ako ne doživljavaš višestruke orgazme i nemaš svoj jutjub kanal sa savetima za šminkanje i upotrebu dildoa.

pih, bre. nek ljudi uživaju u najzabavnijoj aktivnosti koju je priroda (ili bog:) smislila. bez griže savesti, kajanja i prebrojavanja.

može i uz valcer.


Prepričaj! Ne mora sažeto!
arcins arcins 12:36 20.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

Vojislav Stojković
arcins
U jodlovanju....u klisuri

Evo jednog kanditata:




Hmmm., da,da... ne verujem da gos'n Lang ostavlja ravnodusnim kucanice prilikom jodlovanja u klisuri...oralnog, pa bilo iz prve il' iz druge.
urbana_gerila urbana_gerila 13:08 20.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

bocvena



pajz kako bo oma istrči iz klonje čim počne o sexu da se divani.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:12 20.10.2016

Re: Sex u Austriji, posle Bonaparte

bocvena
može i uz valcer.


Može uz valcer, ali može i uz Šubertov kvintet za gudače, o čemu je već pisao J.M. Kuci ("Letnje doba" ), a moja malenkost pribeležila na ovom blogu:

"Jedne noći stigao je u neuobičajeno uzbuđenom stanju. Doneo je neki mali kasetofon i odmah pustio traku, Šubertov kvintet za gudače. Ne bih to nazvala seksi muzikom, a nisam ni bila u takvom raspoloženju, ali on je želeo da vodimo ljubav, tražio je, tačnije rečeno – izvinite što sam ovako eksplicitna – da usaglašavamo kretnje s muzikom, sa sporim stavom.
Pa sad, možda je dotični spori stav izuzetno lep, ali na mene nije delovao nadražujuće, daleko od toga. Da stvar bude još gora, nije mi izbijala iz glave slika sa kasete: Franc Šubert, ne u liku boga muzike već nekog izmoždenog, kijavičavog bečkog činovnika.
Ne znam koliko vam je poznat taj spori stav, ali ima u njemu jedna duga violinska melodija koju prati duboko pulsiranje viole, i osetila sam kako on pokušava da prati njen ritam. Sve mi je to delovalo usiljeno, neopisivo smešno. Ko zna kako, ta moja distanca probila se i do njega.
»Isključi misli», zašištao je na mene. «Uživljavaj se u muziku!»
I šta da vam kažem, nema boljeg načina da nekog izbacite iz takta nego da ga učite šta bi trebao da oseća. Okrenula sam mu leđa i njegov mali erotski ogled se odmah srušio."
Pokušao je kasnije da se opravda. Samo je hteo, navodno, da mi ukaže na istoriju osećanja. Osećanja koja su cvetala u u Šubertovo doba do danas su, uglavnom, izumrla. Jedini način da ih ponovo oživimo vodi preko muzike iz tog vremena. Jer muzika je trag, zapis o osećanjima. Spori stav Šubertovog gudačkog kvinteta govori baš o tucanju. Da se nisam operila, da sam pustila da se muzika ulije u mene i da me celu prožme, doživela bi titraje nečeg potpuno nesvakidašnjeg: kako je bilo voditi ljubav u Austriji posle Bonaparte."



bocvena bocvena 13:23 20.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

pajz kako bo oma istrči iz klonje čim počne o sexu da se divani


ne. ja uvek o ženama. znam da je dosadno, al' baš me brigE:)

Prepričaj! Ne mora sažeto!

ma sam bre radi domaći.


I šta da vam kažem, nema boljeg načina da nekog izbacite iz takta nego da ga učite šta bi trebao da oseća.

princi princi 13:34 20.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

ma sam bre radi domaći.

Seko, bre, nisam ja besposleno usrano_govance da ližem piksle po redakcijama i kačim se na svaku 16-icu koja prođe. Imam i neka druga posla u životu, .
urbana_gerila urbana_gerila 13:43 20.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

princi
ma sam bre radi domaći.

Seko, bre, nisam ja besposleno usrano_govance da ližem piksle po redakcijama i kačim se na svaku 16-icu koja prođe. Imam i neka druga posla u životu, .


derpe, mora te razočaram - to što imaš ukus za muškarce ne znači i da ću da te ja karam.
bocvena bocvena 13:49 20.10.2016

Re: ovaj valcer - čist narodnjak!

šta se drndaš odma'. ovo s domaćim je posledica prosvetarske grupe u kojoj letnji dan do podne bistre da li deci treba pomagati pri pisanju sastava ili ne. ni moj posao nikad ne spava:)
kosta.babic kosta.babic 16:06 19.10.2016

prvi put

Mislim da je pravi odgovor dala Desanka Maksimović u pesmi; Ljubav je lepa samo dok se čeka. E pa to čekanje na "prvi put" se u stvari pamti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:36 20.10.2016

Re: prvi put

kosta.babic
Mislim da je pravi odgovor dala Desanka Maksimović u pesmi; Ljubav je lepa samo dok se čeka.

Verovatno misliš na pesmu "Strepnja", ali u njoj je reč o sreći:

"Jer sreća je lepa samo dok se čeka,
Dok od sebe samo nagoveštaj da."
princi princi 16:13 19.10.2016

Ni prvi, ni drugi

nego jedini, :).

Iluzije su divna stvar. Da nije njih, još bi tumarali tundrama i bežali od lavova.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:28 19.10.2016

Re: Ni prvi, ni drugi

Kad je neko u zescem ego-tripu, vidi samo jednu stranu stvarnosti.
Ima kratka kineska pricica o tome, doduse o ratovanju, al primenljiva i na druge segmente.

Jedan vojskovodja biva ubedjen da ce dobiti rat, hvalospeve o sebi i vojnicima drzi.
Jedan od vaznih savetnika ga ne slusa i gleda u travu.
Sta radis?- upita ga vojskovodja, nadobudan i pun sebe.
Gledam bubicu kako je sva vazna a ne vidi iza sebe zlatnu vugu ( ptica) kako je vreba. Ptica misli o zalogaju, a ne vidi iza sebe macku koja se sprema za napad na nju.
Vojskovodja tada smanji dozivljaj, shvati poruku i obustavi bitku u najavi.

bocvena bocvena 16:41 19.10.2016

Re: Ni prvi, ni drugi

Ni prvi, ni drugi
nego jedini, :).


to, bre! alfa i omega (al' ne ovaj srb)
princi princi 16:52 19.10.2016

Re: Ni prvi, ni drugi

bocvena
Ni prvi, ni drugi
nego jedini, :).


to, bre! alfa i omega (al' ne ovaj srb)

Ima i ona: najveća (u prevodu: ima ih boktepita koliko, :))))). Treba malo vremena da se čovek opasulji i izvrši dekonvolucije mogućih značenja. Što reče jednom onaj Bernie Ecclestone iz Formule 1: kad vidim ugovor, prvo gledam šta u njemu ne piše.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:14 19.10.2016

Како је...

Kažu da je na pitanje, koje nikako ne treba postavljati, najčešći odgovor lepšeg pola diljem naše Planete: “Ti si mi drugi“

Како је ово банално и глупо.
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:16 19.10.2016

Kome javiti za "prvi put"?

Veljko Ražnatović, sin folk dive je gostujući u emisiji "Ami Dži šou" odgovorio na škakljivo pitanje o prvom seksualnom iskustvu. "Nije bilo neko lepo iskustvo, šta više bilo je traumatično. Imao sam 12-13 godina, a ona 16. To se desilo u muškom toaletu, i odmah posle sam pozvao mamu i rekao joj: "Mama, desilo se!"


Nedavno su naši mediji preneli ovu dogodovštinu Cecinog sina.

Meni nije bilo čudno kako i s kim se to mlađanom Ražnatoviću dogodilo, već me je začudilo da je on - odmah telefonirao majci da joj kaže: "Mama, dogodilo se".

Koliko ja znam, mladići u takvim prilikama tu vest obično ne saopštavaju diretkno roditeljima, već stricu ili ujaku, koji ih onda vode na piće. (To liči na ritual incijacije kod nekih naroda, kada dečak postaje muškarac).

Ne znam koliko je to bilo u redu da se javi majci. Pa makar i kada je u pitanju udovica i njen sin-siroče.
princi princi 17:39 19.10.2016

Re: Kome javiti za "prvi put"?

Mama, dogodilo se

Ovo mu dođe kao ono "Eppur si muove", samo u malo pomerenijem kontekstu.
bocvena bocvena 18:07 19.10.2016

Re: Kome javiti za "prvi put"?

joj, nedostajao mi je ovaj vladimirov sumanuti način izvlačenja zaključaka:)

ima jedan super tvit - @MladenSkendzic – Srbija, zemlja Breninih snajki i Anastasijinih momaka.

docsumann docsumann 19:36 19.10.2016

Re: Kome javiti za "prvi put"?

joj, nedostajao mi je ovaj vladimirov sumanuti način izvlačenja zaključaka:)


niccolo niccolo 20:02 19.10.2016

Re: Kome javiti za "prvi put"?

Koliko ja znam, mladići u takvim prilikama tu vest obično ne saopštavaju diretkno roditeljima, već stricu ili ujaku

To je bilo nekad, danas se objavi slika na Instagramu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:05 20.10.2016

Re: Kome javiti za "prvi put"?

vladimir petrovic
Koliko ja znam, mladići u takvim prilikama tu vest obično ne saopštavaju diretkno roditeljima, već stricu ili ujaku, koji ih onda vode na piće.

U moje vreme se smatralo da lepo vaspitani mladići o tome ne bi trebali da pričaju uopšte, a kamoli da se hvale. Hebiga, vremena se menjaju.
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:31 20.10.2016

Re: Kome javiti za "prvi put"?


Ovo tek sad vidim (i ne shvatam).

bocvena
...vladimirov sumanuti način izvlačenja zaključaka:)


Molim te, pojasni šta si htela reći?

vladimir petrovic vladimir petrovic 17:41 20.10.2016

Re: Kome javiti za "prvi put"?

niccolo
... To je bilo nekad, danas se objavi slika na Instagramu.


Instagram, kažeš?

Hm.

Ne znam kakvo je tvoje lično iskustvo sa kačenjem fotki na Instagramu, ali znam za iskustvo jednog bivšeg blogokolege (o kome ću, sticajem okolnosti, uskoro postaviti svoj blog). On se nedavno žalio:

“Neki dan su mi s instagrama skinuli fotografiju na kojoj se nazire da sam nag ali se ne vidi ništa, to jest, ne vidi se kita. U 2016. telo se još uvek vidi kao nešto loše i uznemirujuće…”


Dakle, nemaju svi sreće sa Instagramom, he, he, he.
niccolo niccolo 17:46 20.10.2016

Re: Kome javiti za "prvi put"?

jednog bivšeg blogokolege

Da se ne radi o Pižonu možda?
bocvena bocvena 18:26 20.10.2016

Re: Kome javiti za "prvi put"?

Molim te, pojasni šta si htela reći?


kad imaš pogrešne premise, zaključak je uvek pogrešan.
ali ti to tako simpatično zbrčkaš, izmešaš triviju i znanje, pa obično rado čitam. sve dok ne kreneš u to da ubacuješ vrednosne i moralne sudove:)
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:49 20.10.2016

Re: Kome javiti za "prvi put"?

jednog bivšeg blogokolege

Niccolo
... Da se ne radi o Pižonu možda?


Ma ne. Nisam egzibicionista niti narcisoidan, te ne kačim golišave slike na društvenim mrežama.

Sada, pošto sam postavio blog o AL, dajem link za njegov intervju (sa njegovom slikom, ali je ovom prilikom obučen), u kome je ispričao kako ga je Instagram brisao.

Kliknuti OVDE.
expolicajac expolicajac 17:37 19.10.2016

Bilo koji put

Je totalno bez veze ako nema emocija. Psiholozi bi morali znati o čemu pričam.
cassiopeia cassiopeia 20:23 19.10.2016

Re: Bilo koji put

expolicajac
Je totalno bez veze ako nema emocija. Psiholozi bi morali znati o čemu pričam.


Uvek ima neka emocija, al' to nije garancija da neće biti bezveze

p.s. ne znam što bi baš psiholozi to morali znati, iskustvo govori.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:28 20.10.2016

Re: Bilo koji put

expolicajac
Psiholozi bi morali znati o čemu pričam.


cassiopeia
ne znam što bi baš psiholozi to morali znati.


Po pitanju ličnog emotivnog, pa i seksualnog života, ne postoji statistički značajna razlika između psihologa i ostalih profesija. Nisu ni uspešniji, ni srećniji.


G.Cross G.Cross 20:25 19.10.2016

Statistika nasa dika

1) 65% Amerikanaca zna ime prvog coveka na mesecu. 95% Amerikanaca ne zna ime drugog coveka na mesecu.

2) Kakvo jebanje, takvo secanje.
docsumann docsumann 20:36 19.10.2016

prvi put, drugi put, zaredom


Черевићан Черевићан 21:29 19.10.2016

za okasnele

mushkima je primat bitan
( to im valjda prirodno,u krvi)
ja sam vazda ulagao truda
da medj' drugim budem prvi
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:15 20.10.2016

Re: za okasnele

Черевићан
ja sam vazda trudio se
da medj' drugim budem prvi

Prilično lagodna pozicija.

Bez sumnje g. Čer, glede sexa, mlađi naraštaji od Vas bi imali šta da nauče.
Predlažem da razmislite o otvaranju savetovališta za mlade i neiskusne, tipa neprofitne humanitarne NVO. Naše škole, kao što je poznato, decu više uče o razmnožavanju jednoćelijskih organizama, paprati i kolutićavaca nego homo sapiensa.
vera.nolan2 vera.nolan2 09:42 20.10.2016

Re: za okasnele

Ma, neću o biologiji i "pozadinskom zračenju" hormona, o njima je reč ...
Vojislave, možda vam se ne dopadne komentar, ... ali o onome što u duši i duhu ostavljaju traga, to je razborito i zboriti, a još lepše pevati
Muzika je tu, uvek sveprisutna ...

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:56 20.10.2016

Re: za okasnele

vera.nolan2
Vojislave, možda vam se ne dopadne komentar, ... ali o onome što u duši i duhu ostavljaju traga, to je razborito i zboriti,

Zašto? Baš mi se dopada i komentar i pesma.
vera.nolan2 vera.nolan2 10:08 20.10.2016

Re: za okasnele

Zašto?

Pa, pominjah li ja Dragoša, npr ... u nekim njegovim izjavama slažemo se, isto mislimo i Vi i ja ...
sweet64 sweet64 12:58 20.10.2016

Re: za okasnele

mushkima je primat bitan


Mene oduvek nervirali ti lovci na skalpove. Postoji tačno taj tip ljudi, najbolji putokaz je politika.
amika amika 18:54 20.10.2016

Re: za okasnele

Черевићан
mushkima je primat bitan
( to im valjda prirodno,u krvi)
ja sam vazda trudio se
da medj' drugim budem prvi


Одлична песма, госпо`н Чер.

Бити први међу другима је много теже него бити други међу првима. Сервантес каже да је то права позиција јер се први бирају по угледу, а други по вредности.
Черевићан Черевићан 20:27 21.10.2016

g. sweet64

da,mushki su biljke chudne
animalno TO ... u njima
agresivnost polnog tipa
moz'da godi,al' ne svima

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana