Astronomija

Da ne ostane nedorečeno - PROJA

zilikaka RSS / 27.10.2016. u 14:38

Proja1.jpg

 Ukus proje otkrila sam kad sam već uveliko imala svoju ličnu kartu i država me smatrala odraslom. Slično je izgleda sa svima čiji su se roditelji sećali rata i poratnog vremena a kojima se ta ista proja toliko smučila da je bila doživotno proterana iz kućnog jelovnika.

Kolege su pokušale da rekonstruišu zašto baš proja. Te nema kvasca, te nema praška za pecivo, te se mešala sa strugotinom, al ja nešto držim da je osnovno što je čini projom i odvaja od ostalog to što je od kukuruza. Kukuruz načelno jede stoka. Čovek jede žito.

Ako imate šta da kažete po ovom pitanju - izvolte.

 

 

 



Komentari (258)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

urbana_gerila urbana_gerila 14:58 27.10.2016

eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

zilikaka
Ako imate šta da kažete


imam - hvala!
vcucko vcucko 15:05 27.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

Nemam neka posebna detinja sećanja na proju (palentu itd.), ali rekao bih da je kukuruz ovde nepravedno stavljen na stub srama

Imenovani je, otkako su ga Španci (ili ko već) preneli u Jevropu, u dobroj meri doprineo iskorenjivanju (ili bar svođenju na najmanju moguću meru) periodičnih pojava opšte gladi u istoj.

Inače, proja manje-više, ali projara (ono kad dodaš slaninice, sira i šta ti već padne na pamet) - uopšte nije da se baci. Naprotiv.
urbana_gerila urbana_gerila 15:12 27.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

vcucko
(ono kad dodaš slaninice, sira i šta ti već padne na pamet) - uopšte nije da se baci. Naprotiv.



dapače, ali mi je nekako slađe da sve to, kao i čvarci i kiseli kupus sa na plotni pecnutom suvom sa venca paprikom - budu pride.
i nemoj mi, molim te, šumadijski čaj od toga odvajat.
zilikaka zilikaka 16:20 27.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

Inače, proja manje-više, ali projara (ono kad dodaš slaninice, sira i šta ti već padne na pamet) - uopšte nije da se baci. Naprotiv.



Kod nas se kačamak (ko što smo već jednom pričali) jede sa slatkim mlekom, i zove se kulja. Toga je još i umelo da bude na stolu. Retko al umelo.
Proja i bilo kakvi pokušaju pravljenja jela od kukuruza bili su nedopustivi.
nikvet pn nikvet pn 17:19 27.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)


И у нашој кући проја је била изван речника. Али качамак као недељни доручак ишао је обавезно. Баш њега никако нисам волео, избегавао какогод, па и понеку ћушку око њега изео. Тада је прабаба Анђелија упркос свему и свима направила проју за ђетића.
emsiemsi emsiemsi 20:33 27.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

zilikaka
Inače, proja manje-više, ali projara (ono kad dodaš slaninice, sira i šta ti već padne na pamet) - uopšte nije da se baci. Naprotiv.



Kod nas se kačamak (ko što smo već jednom pričali) jede sa slatkim mlekom, i zove se kulja. Toga je još i umelo da bude na stolu. Retko al umelo.
Proja i bilo kakvi pokušaju pravljenja jela od kukuruza bili su nedopustivi.

Где је то код нас !?
Каква је то забит ?
Успут --- ја једем качамак сваке суботе, али постан. Додам мало пржене сланине, нормално, пржену на свињској масти, павлаке, сира, кајмака, поплашим са ситно сецканим белим луком, а осредња до већа главица црнога лука ми буде салата. Ништа претерано, него, онако, умерено, два до три тањира. После тога, након краткога предаха, распалим (полако) моју шетачку релацију цца 15 до 25 км, како ми се које суботе ћефне, односно, како екстерни услови дозволе.
zilikaka zilikaka 20:34 27.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

Каква је то забит ?

Gadna. Ne želiš da znaš.
mikele9 mikele9 23:16 27.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

Moja majka je mrzela proju, za vreme rata mi je istrugala grlo, govorila je.
Ja volim proju ali ne onu filovanu sirom, kajmakom, slaninicom... nego najobičniju za mešenu sa vodom, tz seljačku proju. Volim da je jedem i vruću ali i hladnu kad se stvrdne, prelijem je vrelim mlekom i divota.
predatortz predatortz 12:18 28.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

Ja volim proju ali ne onu filovanu sirom, kajmakom, slaninicom... nego najobičniju za mešenu sa vodom, tz seljačku proju.


Baš takvu tašta pravi specijalno za mene svaki put kad idem kod ženinih. Naravno, od kukuruza 'osmice', neprskanog i ničim tretiranog. To brašno nosimo za klince, pa im žena pravi projarice koje obožavaju. Odlična stvar za probavu, kako god okreneš!
Unfuckable Unfuckable 12:06 29.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

Успут --- ја једем качамак сваке суботе, али постан. Додам мало пржене сланине, нормално, пржену на свињској масти, павлаке, сира, кајмака, поплашим са ситно сецканим белим луком, а осредња до већа главица црнога лука ми буде салата. Ништа претерано, него, онако, умерено, два до три тањира. После тога, након краткога предаха, распалим (полако) моју шетачку релацију цца 15 до 25 км, како ми се које суботе ћефне, односно, како екстерни услови дозволе.


koji si ti kralj

...a posle se onako na brzaka istuširaš naizmenično glečerima i lavom, radi čeličenja (pred obavezno ronjenje s ajkulama)dok radiš sklekove na jednoj ruci (slabijoj, naravno)
emsiemsi emsiemsi 14:09 29.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

Unfuckable
Успут --- ја једем качамак сваке суботе, али постан. Додам мало пржене сланине, нормално, пржену на свињској масти, павлаке, сира, кајмака, поплашим са ситно сецканим белим луком, а осредња до већа главица црнога лука ми буде салата. Ништа претерано, него, онако, умерено, два до три тањира. После тога, након краткога предаха, распалим (полако) моју шетачку релацију цца 15 до 25 км, како ми се које суботе ћефне, односно, како екстерни услови дозволе.


koji si ti kralj

...a posle se onako na brzaka istuširaš naizmenično glečerima i lavom, radi čeličenja (pred obavezno ronjenje s ajkulama)dok radiš sklekove na jednoj ruci (slabijoj, naravno)

Не радим то !
Право да ти кажем, ја се ретко (и) туширам.
Нешто сам читао онога Индијца Оша (или се тако некако звао) и, пошто сам укапирао да он, у ствари каже да ништа није важно, ја сам проредио туширање. Још само да се одвикнем секса и милина.
Успут --- данас сам подбацио што се тиче шетње --- Спорт трекер на телефону ми каже да сам прешао само 14,57 км. Ма нема везе. Рекреацију ћу да наставим сада поподне тако што ћу извадити једну сасушену виноградарску брескву и уместо ње засадити марелицу. А вечерас, као прави домаћин, ћу укиселити 100 кила купуса.
mariopan mariopan 14:26 29.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

и уместо ње засадити марелицу.


Gde si kupio rasad marelice?
Unfuckable Unfuckable 14:52 29.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

Још само да се одвикнем секса и милина.


to je faza savršenstva kada ti seksualni život postane samozadovoljavajući
emsiemsi emsiemsi 18:48 29.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

mariopan
и уместо ње засадити марелицу.


Gde si kupio rasad marelice?

Нигде ... дала ми сестра садницу. Откуда њој, нисам је питао.
Ти можеш погледати овде ------>>> rasadnikmarelicavisnja.com
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:04 29.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

и уместо ње засадити марелицу.


Marelica?
To onaj ustaški ološ tako zove kajsiju :)
Marelica kao voćna vrsta ne postoji, postoji hibrid koji se zove marela, pa možda demunitiv od toga, ali marelica je kajsija.
mariopan mariopan 19:35 29.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

Marelica?

Ma NEEEE to je višnja marela, pa joj valjda Emsi tepa "marelica", BRE!

Višnjotrešnja ustvari.
mariopan mariopan 19:37 29.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

emsiemsi
mariopan
и уместо ње засадити марелицу.


Gde si kupio rasad marelice?

Нигде ... дала ми сестра садницу. Откуда њој, нисам је питао.
Ти можеш погледати овде ------>>> rasadnikmarelicavisnja.com


Hvala Emsi, odavno tražim sadnicu.
Unfuckable Unfuckable 02:46 30.10.2016

Re: facatanalink

emsisupersi ispao kevemi, ono baš, baš
neobuzdan!
emsiemsi emsiemsi 07:22 30.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

hoochie coochie man
и уместо ње засадити марелицу.


Marelica?
To onaj ustaški ološ tako zove kajsiju :)
Marelica kao voćna vrsta ne postoji, postoji hibrid koji se zove marela, pa možda demunitiv od toga, ali marelica je kajsija.

Могуће !
Знао сам тај назива за кајсију --- има на нету.
Успут --- имам велику кајсију која је ове године почела да се суши. Неко ми је рекао да јој одсечем све огранке и да би могла следеће године да се (донекле) рекуперише, тј. опорави. Урадио сам то и баш ме занима како ће "потератии" на пролеће. Истина, скептик сам јер се од земље, па до првих грана појавило неко гљивично обољење, које је продужило увис преко једног од најдебљих огранака.

mariopan mariopan 09:57 30.10.2016

Re: eh, kako ju je pravila moja dobra majka :)

emsiemsi
hoochie coochie man
и уместо ње засадити марелицу.


Marelica?
To onaj ustaški ološ tako zove kajsiju :)
Marelica kao voćna vrsta ne postoji, postoji hibrid koji se zove marela, pa možda demunitiv od toga, ali marelica je kajsija.

Могуће !
Знао сам тај назива за кајсију --- има на нету.
Успут --- имам велику кајсију која је ове године почела да се суши. Неко ми је рекао да јој одсечем све огранке и да би могла следеће године да се (донекле) рекуперише, тј. опорави. Урадио сам то и баш ме занима како ће "потератии" на пролеће. Истина, скептик сам јер се од земље, па до првих грана појавило неко гљивично обољење, које је продужило увис преко једног од најдебљих огранака.



Posadi odmah novu, mladu, jer to što je suši je monilija, komplikovana za lečenje i poznati ubica koštunjavog voća, i kada krene teško da će da stane, osušiće je sasvim, ako ne ove onda sledeće godine.

Ja sam ovog proleća dve nove posadila, obe "mađarska najbolja" jer su se dobro pokazale za rodnost i ukus. Jedna se moja kajsija osušila a uvek imam dve, baš zato što lako obole. Druga još rađa i dobra je ali i nju treba neka mlada da zameni na vreme, pa neka rastu ove mlade, zlu ne trebalo.


looping looping 15:08 27.10.2016

1

Kukuruz načelno jede stoka.

Vitamini A, B, E.
Minerali.
Sprečava dijabetes, visok pritisak, hemoroide.
Sprečava nastanak kancera (sadrži antioksidanse).
Sprečava anemiju.
Smanjuje "loš" holesterol.
...


urbana_gerila urbana_gerila 15:21 27.10.2016

Re: 1

looping
Kukuruz načelno jede stoka.

Vitamini A, B, E.
Minerali.
Sprečava dijabetes, visok pritisak, hemoroide.
Sprečava nastanak kancera (sadrži antioksidanse).
Sprečava anemiju.
Smanjuje "loš" holesterol.
...



nači - pravda za mumuruz!
rade.radumilo rade.radumilo 16:33 27.10.2016

Re: 1

Vitamini A, B, E.
Minerali.
Sprečava dijabetes, visok pritisak, hemoroide.
Sprečava nastanak kancera (sadrži antioksidanse).
Sprečava anemiju.
Smanjuje "loš" holesterol.


Kukuruz je žitarica koja daje najviše kalorija po hektaru obradive površine. Ne znam tačne statistike za Srbiju, ali koliko se sećam sa časova geografije u Jugi se godišnje proizvodilo otprilike duplo više miliona tona kukuruza u odnosu na pšenicu. Prvenstveno zato što se koristi kao stočna hrana i industrijska biljka.
zilikaka zilikaka 16:38 27.10.2016

Re: 1

looping
Kukuruz načelno jede stoka.

Vitamini A, B, E.
Minerali.
Sprečava dijabetes, visok pritisak, hemoroide.
Sprečava nastanak kancera (sadrži antioksidanse).
Sprečava anemiju.
Smanjuje "loš" holesterol.
...




Ma stoji sve to, al da znaš da ih jako razumem. JA recimo godinama nisam htela da jedem ništa što liči na klasične kiflice od dizanog testa. To zato što je nekoliko meseci to (punjeno pekmezom ili margarinom) bila jedina ponuda za doručak i večeru.
Na žalost, tog vremena se svi ovde sećamo, ono kad je divljala hiperinflacija.
Unfuckable Unfuckable 12:07 29.10.2016

Re: 1

Sprečava nastanak kancera

e ovo najvolem
expolicajac expolicajac 15:14 27.10.2016

Tvrda ko kamen

Je prava proja. Sve ostalo su kolači. Moja pokojna baba Spasenija zvana Spasenka je u nakon dolaska u Belu Crkvu iz Crne Trave - Leskovačke, samo na moje insistiranje napravila proju kakva se pravila pre rata.
Tanka, ne jede se dok je vruća, a kada se ohladi tvrda kao kamen. Ne jede se vruća zato što bi se tada cela pojela i ne bi ništa ostalo za sutra.
Sve ostalo su KOLAČI od kukuruza. Moja majka Bosanka zvana Bosa je napravila filozofiju od testa. Trenutno sam na kursu kod nje za kisela testa i način prebacivanja testa preko ruke. Vrlo bitno za kvalitet konačnog proizvoda.
Moji pratioci na FB moglu su videti deo tih umeća.
Lele ala sam se ishvalio. Ni mama me ne bi bolje opisala. Nego srećom znaju me blogeri
urbana_gerila urbana_gerila 15:16 27.10.2016

Re: Tvrda ko kamen

expolicajac
Ne jede se vruća zato što bi se tada cela pojela i ne bi ništa ostalo za sutra.


nikvet pn nikvet pn 17:21 27.10.2016

Re: Tvrda ko kamen

expolicajac
Tvrda ko kamen
Je prava proja. Sve ostalo su kolači.


Да. И то врућа, да не стигне да се скамени.
zilikaka zilikaka 17:33 27.10.2016

Re: Tvrda ko kamen

expolicajac
Tvrda ko kamen
Je prava proja. Sve ostalo su kolači.


Да. И то врућа, да не стигне да се скамени.


Da budem iskrena, sve ovo što mi zovemo projom podrazumeva jaja, sir i nešto belog brašna. Ja i ne znam kako izgleda ona prava proja.
Možda bih nekad iz radoznalosti pokušala da napravim, al opet, da ne ištem đavola.

Nego, ja ću, dok budem imala živaca, pokušati da razgovor navodim na ono vreme koje je povod prokletsvu za proju. Verujem da i tu ima raznih priča koje bi bilo zanimljivo čuti. Kako su se sve ljudi dovijali.
Znam da su očevi u tom periodu zapatili kozu. Imali kuću u gradu al sa malo večim dvorištem i baštom. U bašti sejali i sadili sve što se moglo, a kozu...valjda puštali da pase na mestima gde se moglo. Sam bog zna.
angie01 angie01 17:41 27.10.2016

Re: Tvrda ko kamen

ne znam kako izgleda ona prava proja.


kazu- ko zna bolje neka ispravi- da je prava proja ona od vode soli i kukuruznog griza ili brasna i zato ispadne uvek tvrda,

kukuruzno brasno i griz, traze masnocu- isto kao i kiseli kupis:))), inace ispadne kao iskuvane krpe za sudove- da bi proja, ili bilo sta drugo bilo meko, napufnano, gipko i ukusnije,...a i lepse izgleda.
nikvet pn nikvet pn 17:53 27.10.2016

Re: Tvrda ko kamen

zilikaka
podrazumeva jaja, sir i nešto belog brašna. Ja i ne znam kako izgleda ona prava proja.


Ни моја госпоја из Баната није знала. Колач-проју прави бар недељно али то бело-ништа-с-ништа једва јој каткад искукам.
blogovatelj blogovatelj 18:22 27.10.2016

Re: Tvrda ko kamen

Tanka, ne jede se dok je vruća, a kada se ohladi tvrda kao kamen.


Tako je. Saglasan !
A ne ko moja gospoja, te neka jaja, te feta sir, te pavlaka.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:56 27.10.2016

Re: Tvrda ko kamen

Da budem iskrena, sve ovo što mi zovemo projom podrazumeva jaja, sir i nešto belog brašna. Ja i ne znam kako izgleda ona prava proja.


Ne znam ni ja, ali nema veze, proja koju pravi moja keva je obavezno na jelovniku prvi ili najkasnije drugi dan kad dođemo u otadžbinu, oko primata se kolje sa gibanicom. I ja je pravim ovde, u emigraciji, često, i dosta je dobra, ali nikad kao kevina. A moja gospoja ima par proja-like recepata, or'ginal američkih, moj omiljeni je chard bread (to je proja sa blitvom). Imaju i neku slatku proju, bez sira, to ide dobro uz razne čorbe, najbolje one od tikvica ili bundeva.
emsiemsi emsiemsi 20:41 27.10.2016

Re: Tvrda ko kamen

zilikaka
expolicajac
Tvrda ko kamen
Je prava proja. Sve ostalo su kolači.


Да. И то врућа, да не стигне да се скамени.


Da budem iskrena, sve ovo što mi zovemo projom podrazumeva jaja, sir i nešto belog brašna. Ja i ne znam kako izgleda ona prava proja.
Možda bih nekad iz radoznalosti pokušala da napravim, al opet, da ne ištem đavola.

Nego, ja ću, dok budem imala živaca, pokušati da razgovor navodim na ono vreme koje je povod prokletsvu za proju. Verujem da i tu ima raznih priča koje bi bilo zanimljivo čuti. Kako su se sve ljudi dovijali.
Znam da su očevi u tom periodu zapatili kozu. Imali kuću u gradu al sa malo večim dvorištem i baštom. U bašti sejali i sadili sve što se moglo, a kozu...valjda puštali da pase na mestima gde se moglo. Sam bog zna.

Има на интернету.
Гуглај !
svarog svarog 11:14 28.10.2016

Re: Tvrda ko kamen


Па да, проја је управо то: кукурузно брашно, вода и со. Пунктум.


U Bosni se to zove kuruza i nema ama baš ništa bolje na svetu od sarme sa kuruzom.

Ovo sa sirom, kajmakom... to se zove ljevača (samo bez bundeve kao u ovom receptu)

A od tih jela od kukuruznog brašna omiljena mi je cicvara. To je moja baka pravila za božićni doručak. (sad kad razmislim nisam je ni jeo otkad je umrla. Keva je pokušavala da pravi ali bezuspešno, žena nije ni pokušavala)

anamarkana anamarkana 15:15 27.10.2016

O proji...


U jednom malom gradu istočne Srbije u periodu okupacije moja pok. baba Slavka othranila je troje dece - cerku od četrnaest godina, sina od četiri i najmladju koja se rodila marta 1942 a sve sa projom od budjavog i prokislog kukuruznog brašna koje je nabavljala u razmeni dobara sa Vlasima iz susednih sela... Naime, beše Slavka ćerka bogatih predratnih trgovaca te joj iz miraza ostalo dosta robe kao što su trube srpskog platna, štofova, somota i svile, te prilična količina vrednog nakita. Nažalost sve je to "utopljeno" za kukuruzno brašno pomenutog kvaliteta i pokoje lonče užegle masti, a povremeno mala kantica mleka i koji komad jaja ...

Kada su baba Slavkina deca odrasla nisu imala nikakvih trauma što se tiče bedne ishrane iz detinjstva i rado su na svojim trpezama za sebe i svoju decu iznosili proju baš od kukuruznog brašna, ali kvalitetnog pa sa ovčijim sirom i dosta jaja... ne to nisu bile proje to su bile torte !
urbana_gerila urbana_gerila 15:24 27.10.2016

Re: O proji...

anamarkana
Nažalost sve je to "utopljeno" za kukuruzno brašno pomenutog kvaliteta i pokoje lonče užegle masti, a povremeno mala kantica mleka i koji komad jaja ...



zašto nažalost?
da nije toga ko zna da li bi sada čitali ovaj tvoj lep komentar - baka slavka je očito znala šta je u stvari pravo bogatstvo...
zilikaka zilikaka 16:42 27.10.2016

Re: O proji...

urbana_gerila
anamarkana
Nažalost sve je to "utopljeno" za kukuruzno brašno pomenutog kvaliteta i pokoje lonče užegle masti, a povremeno mala kantica mleka i koji komad jaja ...



zašto nažalost?
da nije toga ko zna da li bi sada čitali ovaj tvoj lep komentar - baka slavka je očito znala šta je u stvari pravo bogatstvo...


Moj pok. otac je kao student stanovao kod jedne nekad vrlo bogate beogradske porodice. Živeli su u jednoj prizemnoj kući. Mislim u Miloša Pocerca il tako tu negde.
Njihova priča je bila da su do rata imali dve kuće, malu i veliku, al su veliku, sa sve vrednijim stvarima, tokom rata pojeli.
alselone alselone 15:20 27.10.2016

Ne mogu a da se ne setim

jednog od dražih blogova ovde, a to je kada je Jelica pričala o ocu i proji.
angie01 angie01 15:37 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

Ukus proje otkrila sam kad sam već uveliko imala svoju ličnu kartu i država me smatrala odraslom. Slično je izgleda sa svima čiji su se roditelji sećali rata i poratnog vremena a kojima se ta ista proja toliko smučila da je bila doživotno proterana iz kućnog jelovnika.

ja sam prvi put jela proju kod nekih prijatelja, na nekom slavlju- i odmah mi se dopala,....kod nas nije bila na jelovniku, da l zbog objasnjenja koje si dala il neceg drugog, nemam pojma,....znam da su moja majka i tetke uvek pricale o nekoj gersli-sto im se smucila za ratno vreme.

prvu sam proju napravila po uputstvu, tacnim merama i vremenu i jacini pecenja,....a posle, kada sam joj usla u fazon, pravila razne varijacije improvizacija u raznim pravcima.

najomiljenije su mi one- sta se ima za stafing, stavis,....i ona, gde je odnos mlecnih sastojaka nesto jaci od dela sa brasnom i grizom, i curljiva je smesa pre sipanja u pleh, pa se tokom pecenja samoizdvoji beli deo, i kada je gotova, dobije se proja u dva sloja, kao da je naknadno stavljen premaz na koru....doduse, moze se udariti i grilijaz preko, od sitnih, hrskavih cvaraka.
krkar krkar 16:11 27.10.2016

Proyah Mikofo

najomiljenije su mi one- sta se ima za stafing, stavis


Oh, yes, najbolje je čuvena proyah sa stuffingom, delicious!


zilikaka zilikaka 16:43 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

.znam da su moja majka i tetke uvek pricale o nekoj gersli-sto im se smucila za ratno vreme.


Da, i čuvena geršla. Mislim da je u pitanju bilo sočivo.
To TEK nije smelo da se pomene.
rade.radumilo rade.radumilo 16:51 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

Da, i čuvena geršla. Mislim da je u pitanju bilo sočivo.
To TEK nije smelo da se pomene.


Meni se urezao u pamćenje onaj Jelicin blog o belom hlebu (ima tome već 6+ godina). Moj otac odbija da jede bilo koji drugi.
zilikaka zilikaka 17:02 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

Meni se urezao u pamćenje onaj Jelicin blog o belom hlebu (ima tome već 6+ godina). Moj otac odbija da jede bilo koji drugi.

Ma to je bilo ko da sebe slušam. Crni, ražani i ostali hlebovi su bili strogo zabranjeni u kući.

Nego, na onom pokojnom Tasinom blogu sam pomenula kumu svojih roditelja. Ponoviću ovde opis stepena nemaštine za vreme rata u Beogradu.
Subotom, a posebno za zadušnice je išle po grobljima okolnih sela, posebno s ove strane Dunava. Mislim da je pričala da su ih prevozile lokalne čamdžije krišom.
Išla da jede. Znate onaj kolač što se mesi za pokojnike, to obavezno, i joššta se ostavi.
Crnjak, al čekale su (drugarica i ona) da umre neko mladji, jer je rodbina tad izdašnija pa će nešto i poneti.
angie01 angie01 17:25 27.10.2016

Re: Proyah Mikofo

Oh, yes, najbolje je čuvena proyah sa stuffingom, delicious!


ne znam sta 'oces?!...ides za mnom k'o neki blentavac i ni od cega pravis glupe fazone, ili si na najgori moguci nacin prost,...ono, zesci si kompleksas, nemas smisla za humor, ali si zato mizogin i siledzija,...kako da ti kazem, za tebe sam frajerka!
krkar krkar 17:28 27.10.2016

Geršla i orzo

Da, i čuvena geršla. Mislim da je u pitanju bilo sočivo.


Geršla - ljušteni ječam. I moji su kukali na geršlu ali u Dalmaciji i Istri se jede često i sa radošću. Italijani od suvopržene geršle prave zamenu kafi, šatro kafa bez kofeina, nešto slično našoj nekadašnjoj Divki.



I vrlo je popularna, veliki broj kafića ima posebni aparat za orzo "kafu".


alselone alselone 17:29 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

rade.radumilo
Da, i čuvena geršla. Mislim da je u pitanju bilo sočivo.
To TEK nije smelo da se pomene.


Meni se urezao u pamćenje onaj Jelicin blog o belom hlebu (ima tome već 6+ godina). Moj otac odbija da jede bilo koji drugi.


To je taj sto ja spomenuh. Nudili mu proju a on samo beli sanjao. :)
zilikaka zilikaka 17:38 27.10.2016

Re: Geršla i orzo

Geršla - ljušteni ječam. I moji su kukali na geršlu ali u Dalmaciji i Istri se jede često i sa radošću. Italijani od suvopržene geršle prave zamenu kafi, šatro kafa bez kofeina, nešto slično našoj nekadašnjoj Divki.


Jeste, sad si mi osvežio memoriju pamćenja. Jeste ječam. Pričali da to mije moglo da se spremi a da na nešti liči.
Znam i za te šatro kafe, čak sam i probala u svoje vreme. To bre kiselo da ne mož kiselije, a ukus...bem li ga. Bolje čaj od kukuruzovog lišča.

Ne kažem, verovatno je sve stvar navike, al ne bila ja u koži nekom ovdašnjem, naviknutom na takvu hranu, pa da ga ture na tu geršlu i Divku.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:52 27.10.2016

Re: Geršla i orzo

nešto slično našoj nekadašnjoj Divki.


Divka je bila od cikorije, koliko se ja sećam. I dugo sam mislio da je to samo ovdašnji "izum", kao kafa skupa, pa još uvozna, pa zato, sve dok u nekom već filmu (prisetiću se i u kom ) nisam naišao kako se pominje - i to, ne kao jeftina zamena, nego, kao dodatak kafi koji će da joj poboljša ukus! Posle videh da je prisutna svukud ;>
zilikaka zilikaka 17:54 27.10.2016

Re: Geršla i orzo

nešto slično našoj nekadašnjoj Divki.

Bile Divka i još neka druga. Različita imena, sigurno. Ne znam da li se sadržaj razlikovao.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:00 27.10.2016

Re: Geršla i orzo

prisetiću se i u kom


Ha! Setio sam se ;> I nije film, nego serija Becker u kojoj Terry Farrell u svom kafiću - "dajneru" stalno pravi lošu kafu ;>
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:11 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

Da, i čuvena geršla.


I čuveni bungur, i čuveni sok.
Bungur je krupno samlevena pa skuvana pšenica.
Samlemeva na potočari, bez odvajanja mekinja, tj omotača, (odvajanje bilo čega od tako dragcenog zrna se smatralo nepoterbnim luksuzom i rasipanjem).
Podigne se vodenični kamen da ne melje sitno, zrno se polomi na nekoliko komada, sve tu u lonac, vode, malo soli...i to je to.

Sok je zapravo surutka u koju se stavi tak malo mleka da pobeli, nekad se doda malo ugnječenog sira (za decu, kad su dobra, se doda i kajmaka, ali ne preteruje se, to nije za jelo, to je za prodaju), u to se udrobi proja i jede se korom od proje umesto kašike.

Tako se pojede više proje a manje soka, a proja em jeftinija em je više ima.

zemljanin zemljanin 18:39 27.10.2016

Re: Geršla i orzo

Dont Fear The Reaper
prisetiću se i u kom


Ha! Setio sam se ;> I nije film, nego serija Becker u kojoj Terry Farrell u svom kafiću - "dajneru" stalno pravi lošu kafu ;>

obozavao sam tu seriju
PS. I ne samo zbog Linde
myredneckself myredneckself 19:02 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

zilikaka
.znam da su moja majka i tetke uvek pricale o nekoj gersli-sto im se smucila za ratno vreme.


Da, i čuvena geršla. Mislim da je u pitanju bilo sočivo.
To TEK nije smelo da se pomene.

Mislim da je to ječam.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:56 27.10.2016

Re: Geršla i orzo

PS. I ne samo zbog Linde


Još od kada sam je imao na VHS trakama, pa onda razne varijante kvaliteta na kompu, ne baš svake godine, ali makar jednom u dve - tri godine odgledam ponovo celu seriju (ili baren prve 4 sezone) - i svaki put se iznova oduševim sa Lindinim "artističkim" pristupom oblačenju :)

Inače sam Becker, kako ga Danson igra, mi je ubedljivo najomiljeniji lik svih mogućih serija koje sam gledao (a ima ih više nego onih Mujinih ludjaka koji voze autobahnom u suprotnom pravcu ☻)



zilikaka zilikaka 20:02 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

Sok je zapravo surutka u koju se stavi tak malo mleka da pobeli, nekad se doda malo ugnječenog sira (za decu, kad su dobra, se doda i kajmaka, ali ne preteruje se, to nije za jelo, to je za prodaju), u to se udrobi proja i jede se korom od proje umesto kašike.

To nešto ko boza?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:08 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

To nešto ko boza?


Pa ne, boza je napitak, ovo je jelo.
Jeste kiselkastog ukusa.
cassiopeia cassiopeia 20:24 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

hoochie coochie man
To nešto ko boza?


Pa ne, boza je napitak, ovo je jelo.
Jeste kiselkastog ukusa.


Surutka je ostatak pri sirenju, a boza se pravi od kukuruznog brašna, šećera i kvasca. A špricer, boza presečena limunadom, je piće koje leti najbolje gasi žeđ
mariopan mariopan 20:35 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

o belom hlebu


A meni je teča pričao o strašnoj gladi za vreme onog rata, o danima i danima u šumi, na snegu, smrznuti i gladni, kada nepodnošljivo dugo ni mrvice ne bi stavili u usta, o ukusu kore drveća, ukusu trave koju su otkopavali ispod snega, kada ni toga nije bilo pa baš ništa nisu jeli, kada im se mantalo od gladi i priviđalo svašta, i kada su mislili da na celom svetu više nigde hleba nema.

On posle rata nikad nije birao, jeo je sva jela i sve mu je bilo i ukusno i slatko. Proživeo vrlo skromno svoj život i ne bi mu se zgadila proja taman da je svaki dan jeo do kraja života.

Mislim da je najbolji začin za svako jelo, dobra, strašna, vučija glad?

I ja sam proju probala prvi put kada sam se već udala pa mi je svekrva pokazivala kako se to pravi i kako se, uopšte, kuva, jer pojma nisam imala.

Iako sam kasno upoznala to jelo sad proju obožavam, sa mnogo sira, jaja i kajmaka, i takav je delikates da je redovno služimo gostima u najsvečanijim prilikama. Pojede se do poslednjeg parčeta.

Verujem da ova današnja ne liči na onu izvornu i da je prema njoj kao kolač, ali eto, svi smo malo napredovali od tog vremena pa je red da se i proja malo promeni na bolje, zakiti boljim imidžom, "zasladi" kajmakom i sirom i obogati kojim jajetom i mlekom? Zaslužila je?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:38 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

A špricer, boza presečena limunadom, je piće koje leti najbolje gasi žeđ


Ti bre ko kod Mefija* da si svraćala :)

*Stara, kultna, valjevska poslastičarnica, najbolji špricer i najbolji ekleri.
Radi još, stari vlasnici, ali oterali ih sa starog mesta i tako joj ubili dušu.
Ni bozu više ne prave.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:46 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

Proživeo vrlo skromno svoj život i ne bi mu se zgadila proja taman da je svaki dan jeo do kraja života.


Da, i nisu mi mnogo verovatne ove tvrdnje da se nekome proja ne dopada jer je nekad samo to imao.
Moj otac je zapamtio to vreme gladi, vreme kad ni proje nije bilo dovoljno, i pored toga je voleo proju.

Ja ne volim taj ukus, ne volim da je jedem, pa se nekad zezam da je to zato što me proja od kuće oterala.
A nije :)

Inače, u mom kraju, kad se želi naglasiti nemaština koja je tad vladala kaže se da su jeli žutu proju.
Ta žuta proja je za još stepenicu niže od bele proje, kad se na to spadne to znači da je stvarno muka.
urbana_gerila urbana_gerila 20:46 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

mariopan


mariopanka, samo se, bre, negde švrćkaš.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 20:47 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

Ti bre ko kod Mefija* da si svraćala :)

*Stara, kultna, valjevska poslastičarnica, najbolji špricer i najbolji ekleri.


Međed imao isto to, dok nisu krenuli da preterano razređuju bozu. Eklere i nisu nešto, ali zato krempite a pogotovo šampite, ihaj!

Korzo imalo odličnu bozu (to je ono gde je sada kuća Homena ☻) samo malo prejaku, kao i poslastičarnica preko puta Doma Omladine - koja je imala super sudžuke (i beli i crveni).

Nije bio loš ni moj lokalni trovadžija iza čoška

NB - mnogi su hvalili Pelivana, ali tamo nikada ništa konzumirao nisam. U pameti mi (poslastičarnica, koja je čini mi se jošte tamo?) ostala samo zbog Tirketa i njegovog nekog teksta iz perioda dok nije poluđeo i prešao na Crnu Stranu ;>
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:51 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

koja je imala super sudžuke (i beli i crveni).


Ojbt!
Vredi ovaj blog, vredi.

Mislio sam da je to već davno zaboravljena stvar, da se sad pod sudžukom podrazumeva isključivo kobasica, kad vidi...
urbana_gerila urbana_gerila 20:58 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

Dont Fear The Reaper
koja je imala super sudžuke (i beli i crveni).


ti mora da si grobar, najslađi je bio, izgovori slobodno: crveno-beli.
mariopan mariopan 21:00 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

urbana_gerila
mariopan


mariopanka, samo se, bre, negde švrćkaš.



Samo što sam stigla i pravo na proju.
niccolo niccolo 21:00 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

Vredi ovaj blog, vredi.

Da mi se dodeli da godinu dana besplatno jedem u restoranu po izboru što sam podsticao objavljivanje bloga o proji.
mariopan mariopan 21:18 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

I čuveni bungur, i čuveni sok.
Bungur je krupno samlevena pa skuvana pšenica.

To se i danas jede, gledaš li seriju 24 sata kuvanje? Svetski kuvari kuvaju ali najviše je recepata iz turske i arapske kuhinje sa bungurom, (kod nas prevode kao bulgur).
zilikaka zilikaka 21:22 27.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

Da mi se dodeli da godinu dana besplatno jedem u restoranu po izboru što sam podsticao objavljivanje bloga o proji.


To ako nađeš sponzora. S moje strane ti i ovo previše.
NEgo, ja mislila da će se kolege usmeriti na nedorečenu priču o nemaštini, načetu na Tasinom blogu, a oni krenuli da razmenjuju recepte.
Što ti je svet, samo da kroz g..cu protera.
blogovatelj blogovatelj 00:59 28.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

A špricer, boza presečena limunadom, je piće koje leti najbolje gasi žeđ


Brat Albanac, u Kicevu, pored same zeleznicke stanice, u limenoj poslasticarnici koja se leti usija, taj je pravio najbolji spricer na svetu.
cassiopeia cassiopeia 07:32 28.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

Ti bre ko kod Mefija* da si svraćala :)




Šteta za bozu.

Ima jedna poslastičarnica, kod mene u kraju, još prave dobru bozu. I onda naručim kriglu, onu veliku. Boza se ne pije iz čaše
cassiopeia cassiopeia 07:36 28.10.2016

Re: Ne mogu a da se ne setim

Međed imao isto to, dok nisu krenuli da preterano razređuju bozu. Eklere i nisu nešto, ali zato krempite a pogotovo šampite, ihaj!


Šampite kod Međeda

mnogi su hvalili Pelivana, ali tamo nikada ništa konzumirao nisam.


Skoro sam tamo vodila ćerku na sladoled i bozu. Tamo samo sladoled jedem, ponekad bozu popijem. Šampite su im nenormalno velike, uvek odustanem od toliko šećera.

Renovirana je poslastičarnica, valjda je neće dirati.
g.radicevic g.radicevic 15:34 27.10.2016

zimska idila

podvarak, ono kad se dno šerpe ''popatosi'' slaninicom i vruća proja
ili sarma sa dosta suvog mesa između i proja vruća ofkors
doduše od belog kukuruznog brašna...
onu žutu nevolem

P.S. kad se o'ladi može jedino sa toplim mlekom



vaka neka
zilikaka zilikaka 20:24 27.10.2016

Re: zimska idila

kad se o'ladi može jedino sa toplim mlekom

E, si probo nekad da krofne koje se nisu pojele prokuvaš u slatkom mleku?
Ko nema problema s gorušicom - stvarno valja.
expolicajac expolicajac 15:43 27.10.2016

Zili pokvarena si

kao šupalj zub. Stavila si ASTRONOMIJA, i sada ispada da se nebeski narod Srbi isključivo hrani na zdrav nači, Ili slutiš da će opet tvrda proja da bude hit na pijaci. Za jedan dukat cela tepsija. Jao bre Zili
angie01 angie01 15:48 27.10.2016

Re: Zili pokvarena si

(G)ASTRONOMIJA.
expolicajac expolicajac 15:52 27.10.2016

Re: Zili pokvarena si

angie01
(G)ASTRONOMIJA.

Jesam glup al mi je periferni vid superiška
zilikaka zilikaka 16:44 27.10.2016

Re: Zili pokvarena si


Stavila si ASTRONOMIJA, i sada ispada da se nebeski narod Srbi isključivo hrani na zdrav nači, Ili slutiš da će opet tvrda proja da bude hit na pijaci.


Dvoumila sam se između "budućnost" i "astronomija".
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:03 27.10.2016

drž se projo, na svadbi sam bio

Ukus proje otkrila sam kad sam već uveliko imala svoju ličnu kartu i država me smatrala odraslom. Slično je izgleda sa svima čiji su se roditelji sećali rata i poratnog vremena a kojima se ta ista proja toliko smučila da je bila doživotno proterana iz kućnog jelovnika.

Taj sam. Moj otac nije hteo očima da je vidi, a ne da okusi.

S druge strane, koristio je uzrečicu "drž se projo, na svadbi sam bio" kad bi se vratio s nekog ručka na kojem je ostao gladan, ali bi onda ipak pojeo nešto drugo.
nikvet pn nikvet pn 17:28 27.10.2016

Re: drž se projo, na svadbi sam bio

marco_de.manccini
Moj otac nije hteo očima da je vidi, a ne da okusi.


Да, исто. Али занимљиво ми било када сам почео да радим по селима уопште нисам приметио никакав одијум према проји као у граду. Сви су је радо јели, а како и не би онако врућу белу три прста дебелу... Уз овчије млеко или сир...
highshalfbooze highshalfbooze 16:31 27.10.2016

po ovom pitanju

Kukuruz načelno jede stoka. Čovek jede žito.


Žuti kukuruz jede stoka, a beli kukuruz jedu ljudi.
Samo u Banatu ljudi ne jedu beli kukuruz
zilikaka zilikaka 16:53 27.10.2016

Re: po ovom pitanju


marco_de.manccini

Taj sam. Moj otac nije hteo očima da je vidi, a ne da okusi.

S druge strane, koristio je uzrečicu "drž se projo, na svadbi sam bio" kad bi se vratio s nekog ručka na kojem je ostao gladan, ali bi onda ipak pojeo nešto drugo.


Meni majka, dete sa sela, iz vrlo solidno stojeće kuće, oskudicu u hrani nije osetila dok nije došle na školovanje u grad.
Njeni su verovatno za stan plaćali u naturi, raznom hranom, ali je to očigledno bilo premalo da ih pristojno prehrani onolike tamo, pa je naravno delila sudbinu tamošnjih ukućana.

Inače, na nemaštinu iz rata se odmah nadovezala i posleratna. Vreme tačkica.
Kažu, sledovalo se sve. Par cipela s drvenim djonom, štof za odelo u teget ili braon boji, i hrana po kategorijama. Počev od radničke R1, R2, (da li još koja), pa onda redom do onih za domaćice. Te su bile najoskudnije.

I još jedna zanimljivost!
Studenti su sledovali R kartice, s tim što su studenti matematike i tehnike bili na R1 a ostali na R2.

Dakle, tad se još gulila proja uveliko.
zilikaka zilikaka 16:54 27.10.2016

Re: po ovom pitanju

highshalfbooze
Kukuruz načelno jede stoka. Čovek jede žito.


Žuti kukuruz jede stoka, a beli kukuruz jedu ljudi.
Samo u Banatu ljudi ne jedu beli kukuruz


U pravu si. Čak ne znam da ga ljudi seju.
Mada, ako priču vezujemo za vreme nemaštine, setva belog kukuruza je verovatno bila još jedna od mogućih jeresi.
nikvet pn nikvet pn 17:35 27.10.2016

Re: po ovom pitanju

highshalfbooze
beli kukuruz


То је неоправдано занемарена биљка (вероватно зато што количински мање роди за исту муку). Сва стока много радије једе бели кукуруз од жутог. Ајде стока али дивљач... Дивље свиње у пола ноћи распознају и одаберу бели, зато их ловци тамо и чекају. Један је чак посадио њиву ред белог ред жутог и вепар је обријао само бели.

Проја од жутог је бљах, а зашто је тако појма немам.
zilikaka zilikaka 17:41 27.10.2016

Re: po ovom pitanju

То је неоправдано занемарена биљка (вероватно зато што количински мање роди за исту муку). Сва стока много радије једе бели кукуруз од жутог.


To što se ovde uopšte ne gaji je verovatno čisto ekonomska stvar.
Ko će se pačka i ugađa marvi i svinjama.
highshalfbooze highshalfbooze 18:31 27.10.2016

Re: po ovom pitanju

То је неоправдано занемарена биљка (вероватно зато што количински мање роди за исту муку).

Da, da, ja stalno tragam za belim kukuruzom za kačamak. Al treba naći onaj koji nije hibridni, već od nekoga ko čuva seme od "autohtonih sorti". Razlika u ukusu je drastična.
Nisam znao za divljač

To što se ovde uopšte ne gaji je verovatno čisto ekonomska stvar.


Navika je čudo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:41 27.10.2016

Re: po ovom pitanju

Navika je čudo.


Ma kakva navika, prinosi su i do deset puta manji kod "osmaka" belog, nehobridnog kukuruza.

A i ja koji imam porilično veze sa ljudima koji se bave proizvodnnjom kukuruza, i to u dosta pasivnim krajevima, osmak nisam video decenijama.
Tako da i ako se nađe neko ko to nudi, velika verovatnoća je da je upitanju prevara.
alselone alselone 23:46 27.10.2016

Re: po ovom pitanju

Meni majka,


Majka ili maaajka?
highshalfbooze highshalfbooze 12:39 28.10.2016

Re: po ovom pitanju

@hoochie coochie man

Nisam ja mislio na masovnu proizvodnju, već sam mislio na odbojnost banaćana prema belom kukuruznom brašnu. Oni to jednostavno ne jedu, nema šanse.
U Vojvodini prave kukuruzni griz i brašno od kukuruza sa odstranjenom klicom. Sad nemam pojma dal ima neke razlike ili je poenta što im je klica potrebna zbog proizvodnje ulja.

A što se tiče osmaka, da li je moguća prevara kad imaš u ruci beli kukuruz koji ima 8 redova?

tyson tyson 13:56 28.10.2016

Re: po ovom pitanju

Samo u Banatu ljudi ne jedu beli kukuruz

Pa u Banatu se zna, ko hoće dobru proji kukuruz kupuje preko, u Srbiji.

Da li zbog podzemnih voda, ili kvaliteta zemlje, tek banatski kukuruz po ukusu (kvalitetu?) nije ni prići prečanskom.


alselone alselone 13:59 28.10.2016

Re: po ovom pitanju

Da li zbog podzemnih voda


Sigurno. Ne samo kukuruz, nego i ljudi povuku od podzemnih voda.
mariopan mariopan 14:30 28.10.2016

Re: po ovom pitanju

alselone
Da li zbog podzemnih voda


Sigurno. Ne samo kukuruz, nego i ljudi povuku od podzemnih voda.

mariopan mariopan 14:33 28.10.2016

Re: po ovom pitanju

tyson
Samo u Banatu ljudi ne jedu beli kukuruz

Pa u Banatu se zna, ko hoće dobru proji kukuruz kupuje preko, u Srbiji.

Da li zbog podzemnih voda, ili kvaliteta zemlje, tek banatski kukuruz po ukusu (kvalitetu?) nije ni prići prečanskom.





Što sam ja do sada mislila da smo mi Banaćani - Prečani?
highshalfbooze highshalfbooze 16:09 28.10.2016

Re: po ovom pitanju

Ne samo kukuruz, nego i ljudi povuku od podzemnih voda.

-- Link --

zilikaka zilikaka 16:15 28.10.2016

Re: po ovom pitanju

Što sam ja do sada mislila da smo mi Banaćani - Prečani?

Ma jesmo mi Prečani, nego su nam oni s one strane pa su onostrani.
emsiemsi emsiemsi 17:35 28.10.2016

Re: po ovom pitanju

mariopan
tyson
Samo u Banatu ljudi ne jedu beli kukuruz

Pa u Banatu se zna, ko hoće dobru proji kukuruz kupuje preko, u Srbiji.

Da li zbog podzemnih voda, ili kvaliteta zemlje, tek banatski kukuruz po ukusu (kvalitetu?) nije ni prići prečanskom.





Što sam ja do sada mislila da smo mi Banaćani - Prečani?

Ја када желим да се, на неки начин, осетим добро, само пређем панчевачки мост.
Из некога, мени необјашњивога разлога, ја се самим преласком у Банат, осећам лепо.
Некада сам знао да одем до Панчева, па преко Ковачице итд. до зрењанинског пута и назад --- уопште не зауставим аутомобил, али се, све време осећам некако лепо (и још неко време после).
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:52 28.10.2016

Re: po ovom pitanju

A što se tiče osmaka, da li je moguća prevara kad imaš u ruci beli kukuruz koji ima 8 redova?


Ovo sa slike je, reklo bi se, zaista osmak.
Dobar, nije baš lako i ne može se uvek dobiti ovaj kvalitet.
Sad da li tu ima koji genćić nečega drugog teško je tvrditi, ali čak i da nije genetski čist osmak veoma je blizu.
Dobar.
mariopan mariopan 18:03 28.10.2016

Re: po ovom pitanju

zilikaka
Što sam ja do sada mislila da smo mi Banaćani - Prečani?

Ma jesmo mi Prečani, nego su nam oni s one strane pa su onostrani.

gedza.73 gedza.73 18:08 28.10.2016

Re: po ovom pitanju

Pa u Banatu se zna, ko hoće dobru proji kukuruz kupuje preko, u Srbiji.


highshalfbooze highshalfbooze 18:11 28.10.2016

Re: po ovom pitanju

све време осећам некако лепо

Da odeš malo Tomaševac - Botoš - Banatski Despotovac - Sutjeska - Banatsko Višnjićevo - Krajišnik - Torak, da sečeš vene.
Ali zato Šušara - Izbište - Straža - Parta - Jasenovo - Dupljaja - Grebenac - Kajtasovo, sasvim druga priča.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana