Sport| Zabava| Zdravlje| Život| Životni stil

Ide leto...

jedi-knight RSS / 23.04.2018. u 01:33

Jedna od mojih velikih zabluda je vera da se putem društvenih mreža i diskusija na njima može uticati na način razmišljanja kod najšire populacije kojima različite informacije nisu dostupne.

U malom broju slučajeva ovo možda važi, inače je obična budalaština. Nema autoriteta koji daje pouzdane informacije, već gomila zaludnih komentatora čija će iskustva prosečan um prihvatiti u celosti i verovatno primeniti.

Kada je reč o kuvanju sarme, može da pomogne.

Ali u ovom slučaju, reč je o vežbanju. 

12391808_936663209748907_2385183649974510744_n-Large-1.jpg 

 

Ja vežbam. Jeee.

Svi problemi nestaće, a tamo je tako kul. Vežbamo na spravama, poboljšala sam se na leg presu za 20 kg. Zar to nije fantastično?

Pa nije. 

Kako vežbaš? Jesi li pregledan-a? Testiran-a? Koliko detaljno? Da li se tvoj program vežbanja razlikuje o odnosu na vežbača do tebe? Da li ti je ukazano na posturalne probleme, asimetrije, disbalanse i potrebu da se pre bilo kakvog opterećenja prvo to reši inače treniraš povredu?
Jeste?

Nije?

Da ponovim, nema opterećenja ukoliko postoji disbalans ili asimetrija. 

Hajmo malo analogije.

 

Ja jedem.

Pazim šta jedem i pun sam energije i elana. Jedan period sam zapisivao sve što unesem, makar to bilo i celo prase, dao nutricionisti, obavio razgovore sa njim i napravio plan ishrane u skladu sa mojim stanjem, potrebama, problemima...Primenjujem ga redovno već pola godine i rezultati su odlični.

Da ponovim: nutricionista mi je napravio plan na osnovu ranijih navika u ishrani, ne ad hoc na osnovu saveta iz magazina. 

Ili jedem sve što mi padne pod ruku, imam 130 kila i rizičan sam za sve bolesti. Šta mi fali? Moj deda je isto tako živeo i dočekao je, bogami, sedamdeset petu.

 

Vera u spostvene zablude je jača od svake želje za učenjem. Rušenje stavova, zapečanih pod lobanjom, smatra se atakom na slobodu mišljenja.
Ali nema slobode mišljenja kada se pravi soliter, most, automobil, operiše kuk, prepisuje terapija zbog bakterijske infekcije, opterećuje organizam.
Da, opterećuje organizam, jer trening nije ništa drugo nego opterećivanje organizma sa ciljem da se izazove adaptacija koje suštinski znači neko bolje, zdravije, stabilnije stanje nego što je bilo pre ulaženja u trenažni proces. Ako ništa, ne sme da naudi. Ni neposredno, ni kumulativno. Znači ne smem da osetim tegobe sistema za kretanje, da ne kažem, nikad.
Mislite da je to jednostavno?
Slobodno mislite, ali nije.

Slobodno mislite da svaki moron sa dvonedeljnim kursom može da manipuliše sa, da ponovim, najsavršenijom prirodnom tvorevinom. Slobodno mislite i platite mu još i onda se žalite kako imate bolove u vratu " a idem svaki dan u trenirate ".

Pa zato imaš bol u vratu vrlo verovatno.

Postoji još jedna zabluda: svaki "lik" ili "likuša" sa diplomom DIFa nije trener. Zapamtite: nije trener! On ili ona je profesor fizičkog vaspitanja, a to su dve sasvim različite stvari. Oni su, mi smo, osposobljeni da sprovodimo nastavu, planom i programom predvidjenu. Zato tokom godina školovanja imete predmete kao što su Plesovi, Objekti, Teorija fizičkog vaspitanja, Fudbal, Košarka, Odbojka, Rukomet, Plivanje, Skijanje, Rekreacija, bla bla bla. Sve i ništa. Tj, idealno za školarca. Potencijalno katastrofalno za četrdesetogodišnjakinju koja bi da zategne dupe za kupaći.

Svaki lekar, nije trener. Skoro nije jedan lekar nije trener. On je lekar. On leči.

I trening je, kao i lečenje, "popravljanje" organizma, ali po definiciji zdravog. Lekar se , po definiciji, bavi bolesnima.

Zaključak je da ne treba verovati svakom. 

Jer da bi se postao trener, da bi "uzeo u ruke" najsavršeniju prirodnu tvorevinu, mora da se uči. Mnogo. Bar duploo koliko ti traje faks da bi mogao da pokušaš samostalno da radiš. Uz to mora da se ima mnogo prakse i to najbolje uz nekog mentora. Uz nekoga ko zna.
Sve ostalo je "pecanje u mraku", primena jutjub vežbi bez kriterijuma, recitovanje naučenih fraza o "funkcionalnom trenigu", pokazivanje mišića i izvajanih nogu umesto pameti, logike, zdravog razuma i, aman, znanja o tome šta se dešava mehanički i energetski samo kada sedneš i ustaneš, a da ne govorimo o vežbanju po spravama.
I ne bih ja ovo pisao da sportski trening ne spada u visoko rizične aktivnosti po zdravlje ljudi.
Možda vam je vežbanje kontrindikovano
Da li ste se pregledali možda?

Uradili test opterećenja?

Posavetovali se sa lekarom?

Da li ste proverili ko vas trenira? Kakva su mu ranija iskustva? Gde je sve i sa kim radio? Proverite te osobe. Vaš organizam je u pitanju, ne laboratorijski pacov. 

Da li znate da jedna te ista vežba može biti i dobra i loša, u zavisnosti kako se izvodi. Pravilno-dobra, nepravilno-povreda pre ili kasnije. Reći: ja vežbam je isto kao reći: ja jedem,

A, da. To sam već napisao.

Da li ste samo svratili u obližnju teretanu gde vas je raširenih ruku sačekao nabildovani klinac koji će možda postati dobar trener, ako shvati da trenutno to nije, već neka vrsta vodiča i demontratora sadržaja u teretani, a vi mu verujte jer ima tako zategnuto telo i diplomicu pride. A kad priča...deluje da zna.

Znam još neke koji kada pričaju, deluje da znaju, ali o tome će neko drugi.

 



Komentari (60)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 06:18 23.04.2018

naslovna fotka


me podsjetila kako se u početku benč pres izvodio na podu.
sam "bench" još nije bio patentiran.

inače, bench pres je osmislio njemački strongmen i rvač Džord Hakenšmit, na prelaztu XIX u XX vijek.

po Haknšmitu se još naziva i ona sprava za "kose" čučnjeve.
antioksidant antioksidant 07:52 23.04.2018

.

:) --->>> link
docsumann docsumann 07:57 24.04.2018

Re: .

antioksidant
:) --->>> link


--->>> LINK
NNN NNN 07:41 28.04.2018

Re: .

antioksidant
:) --->>> link
Ovaj brzi program vežbanja uključuje petnaestominutnu fizičku aktivnost do šest puta nedeljno. Osim što pomaže u skidanju suvišnih kilograma, pomoći će vam da se rešite stresa, da bolje spavate...

sex?
c_h.arlie c_h.arlie 08:16 23.04.2018

M'da !

Ja ne vežbam.
No, dosta šetam.
Umesto vežbanja radim fizičke poslove ... kod sebe, prijatelja, komšija - svejedno mi.
Energiju valja koristiti racionalno.
NNN NNN 07:41 28.04.2018

Re: M'da !

Ja ne vežbam.
Što je sigurno - sigurno je!
angie01 angie01 08:36 23.04.2018

znaci,

sa sarmom nema rizika, ali zato sa vezbanjem ima.

...sa stisfakcijom i bez risika,





c_h.arlie c_h.arlie 08:41 23.04.2018

Re: znaci,

angie01
sa sarmom nema rizika, ali zato sa vezbanjem ima.

...sa stisfakcijom i bez risika,


Šta znači ovo ?
Usput - čini mi se da se nazire previše zrna pirinča.
vcucko vcucko 08:47 23.04.2018

Yatai

Samo da iskoristim priliku, da domaćinu čestitam na dve vezane pobede u prvenstvu. Osam golova u dve utakmice to nije tek tako, samo napred!



P.S. kakva je ovo živuljka u grbu, neki srndać, šta li?
jedi-knight jedi-knight 10:56 23.04.2018

Re: Yatai

vcucko
Samo da iskoristim priliku, da domaćinu čestitam na dve vezane pobede u prvenstvu. Osam golova u dve utakmice to nije tek tako, samo napred!



P.S. kakva je ovo živuljka u grbu, neki srndać, šta li?


Zmaj :)
Nisam vise tamo. Imao sam ugovor na godinu dana. Vratio se pre par meseci :)
zilikaka zilikaka 10:59 23.04.2018

Re: Yatai

Zmaj :)


Pa dobro, uz mnogo mašte...
vcucko vcucko 11:23 23.04.2018

Re: Yatai

jedi-knight


Zmaj :)
Nisam vise tamo. Imao sam ugovor na godinu dana. Vratio se pre par meseci :)

Na Wiki još stoji fitness coach iz Srbije, očigledno nije ažurirano.

Sve najbolje u svakom slučaju!
jedi-knight jedi-knight 16:18 23.04.2018

Re: Yatai

Pa dobro, uz mnogo mašte...


Meni je uvek ličilo na neku kravu, ali oni kažu zmaj, pa da im verujem.
Pitao jednom šta im znače zvezdice zna zastavi. Ima jedna veća, žuta i četiri male na crvenoj podlozi. Kaže mi prevodilac: jedna velika je KP Kine, a četriri male simbolizuju kineske nacije.
Šta? Imate 4 nacije?
"Ne, 54."

docsumann docsumann 11:50 23.04.2018

pošto ne treniram


već 2 godine, a ne vjerujem ni da ću početi ako ramena ne saniram ozbiljnije, "radim" kao trener svog bratanića, koji mi je svojevremeno asistirao kao dodatno opterećenje kod sklekova.
fino napredujemo, bez teretane sa nekim malim tegovima, vratilom...

on se do prije godinu dana bavio košarkom, tako da zna osnove težinskog treninga.
jedi-knight jedi-knight 13:09 23.04.2018

Re: pošto ne treniram

on se do prije godinu dana bavio košarkom, tako da zna osnove težinskog treninga.


A jel zna osnove Fv relacije?

EDIT: link

a ako te zanima malo širi prikaz, evo ti jedan pregledni rad, dosta koristan.
Ako budes imao problem da dodjes do kompletnih radova, a zanimaju te, saljem ti.
docsumann docsumann 16:59 23.04.2018

Re: pošto ne treniram

A jel zna osnove Fv relacije?


pa, odličan je iz fizike

a, da li je to zaista potrebno nekom ko želi samo da poveća svoju mišićnu masu za 10-tak kilograma, bez namjere da se takmičarski bavi bilo kojim sportom (inače njegova basket ekipa za srednjoškolce isvojila 2. mjesto u CG)

mislim da je ono što njega sad interesuje kako nabciti nešto mišića i dobro izgledati, a mislim da s obzirom na to da ne ide u teretanu, i da na raspolaganju ima jedva 15kg tegova, rezultati su više nego dobri.

improvizacija, ili tzv. zatvorski trening, su mi uža specijalnost
jedi-knight jedi-knight 17:12 23.04.2018

Re: pošto ne treniram

a, da li je to zaista potrebno nekom ko želi samo da poveća svoju mišićnu masu za 10-tak kilograma, bez namjere da se takmičarski bavi bilo kojim sportom


Naravno da ne
docsumann docsumann 07:46 24.04.2018

Re: pošto ne treniram


jbt, ponekad sanjam kako treniram, radim zgibove, biceps pregib...

što je najgore ne znam ni koji stepen oštećenja imam na ramenu.

za magnetnu rezonancu moram u Podgoricu, s par mjeseci čekanja ako idem preko zdravstvenog osiguranja, ili 150 eura i odmah (u privatnu kliniku).


i jedan polu trol za NFL fanove, jeste li uhvatili kako su se Remsi pojačali?
sa Suhom pored Donalda, to je monstruozna defanzivna linija.
dva dominantna igrača koje moraš duplirati u svakom snepu.
no, ni to im nije bilo dovoljhno pa su pojačali i seknderi sa dva vrhunska kornerbeka (Peters i Talib)




Atomski mrav Atomski mrav 11:10 24.04.2018

Re: pošto ne treniram

i jedan polu trol za NFL fanove, jeste li uhvatili kako su se Remsi pojačali?
sa Suhom pored Donalda, to je monstruozna defanzivna linija.
dva dominantna igrača koje moraš duplirati u svakom snepu.
no, ni to im nije bilo dovoljhno pa su pojačali i seknderi sa dva vrhunska kornerbeka (Peters i Talib)


Mudro, nema šta. Napad caruje, odbrana klade valja. :)
docsumann docsumann 11:35 24.04.2018

Re: pošto ne treniram

Atomski mrav
i jedan polu trol za NFL fanove, jeste li uhvatili kako su se Remsi pojačali?
sa Suhom pored Donalda, to je monstruozna defanzivna linija.
dva dominantna igrača koje moraš duplirati u svakom snepu.
no, ni to im nije bilo dovoljhno pa su pojačali i seknderi sa dva vrhunska kornerbeka (Peters i Talib)


Mudro, nema šta. Napad caruje, odbrana klade valja. :)


što se napada tiče, znam da su doveli Koksa iz NEP-a
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:40 24.04.2018

Re: pošto ne treniram

meni je zanimljivo to da Dez Brajant trenutno nema tim. Pre dve godine je bio najspremnji igrač u ligi!
octopus octopus 13:06 23.04.2018

vežbanje

Sve, ali sve je tačno u tekstu. Ja sam lekar i isto tvrdim, lekari nisu treneri.

Moje iskustvo, aktivan sam, trčim, istrčao sam vazda polumaratrona što u sopstvenoj režiji što zvaničnih, 3 maratona. Bicikl kako kada ranije i do 180 km na dan . Plus skijanje, blizu mi Jahorina skoknem na dan ako mi se skija. Napomena da sam kao mlad bio aktivan sportista i dogurao do drugoligaškog ranga u sportu kojim sam se bavio.

Praktikujem da otprilike na 8 meseci uradim kompletne nalaze ( čega se setim ), ultrazvuk abdomena i obavezno ergo test opterećenja do 5. stepena.
Do sada je bilo sve ok, ali kako ove godine punim 60 smanjujem doživljaj.

Možete vi da pišete do besvesti, kako ste i sami zaključili, efetkat je mionoran. Pri tom uvek će se naći nadristručnjaka koji će pisati gluposti, ili ono čuveno, moj deda/ujak/komšija pio, pušio,ždrao i živeo eto, sami rekoste "čak" 75 godina.

Hvala vama na blogu, uvek rado čitam vaše nažalost ne tako česte tekstove.
aureus aureus 16:10 23.04.2018

Re: vežbanje

octopus

ono čuveno, moj deda/ujak/komšija pio, pušio,ždrao i živeo eto, sami rekoste "čak" 75 godina.

Beh, 75 je sad otprilike statistički prosjek, u koji ulaze i oni koji nikakvog računa ne vode o sebi. Drugim riječima, nije bog zna šta.
U Japanu su muškarci nagurali na 80, a žene na 86 godina.
octopus
Hvala vama na blogu, uvek rado čitam vaše nažalost ne tako česte tekstove.

Ma pokvaren je.
Ovo on radi:



Stalno pokazuje, a ne nudi.
octopus octopus 16:14 23.04.2018

Re: vežbanje

aureus
octopus

ono čuveno, moj deda/ujak/komšija pio, pušio,ždrao i živeo eto, sami rekoste "čak" 75 godina.

Beh, 75 je sad otprilike statistički prosjek, u koji ulaze i oni koji nikakvog računa ne vode o sebi. Drugim riječima, nije bog zna šta.
U Japanu su muškarci nagurali na 80, a žene na 86 godina.
octopus
Hvala vama na blogu, uvek rado čitam vaše nažalost ne tako česte tekstove.

Ma pokvaren je.
Ovo on radi:



Stalno pokazuje, a ne nudi.


Nadam se kako ste primetili reč ČAK u navodnicima?
aureus aureus 16:23 23.04.2018

Re: vežbanje

octopus

Nadam se kako ste primetili reč ČAK u navodnicima?

Sigurno.
A da nisu pili, pušili i ždrali - možda bi doživjeli i 85. Ili više.
vcucko vcucko 08:28 24.04.2018

Re: vežbanje

aureus
octopus

Nadam se kako ste primetili reč ČAK u navodnicima?

Sigurno.
A da nisu pili, pušili i ždrali - možda bi doživjeli i 85. Ili više.

U tom slučaju se opravdano postavlja pitanje: a čemu to?!
Atomski mrav Atomski mrav 11:06 24.04.2018

Re: vežbanje

U tom slučaju se opravdano postavlja pitanje: a čemu to?!


Pa da bi živeo duže i uživao u blagodetima demencije, Alchajmera itd.
zilikaka zilikaka 13:00 24.04.2018

Re: vežbanje

Atomski mrav
U tom slučaju se opravdano postavlja pitanje: a čemu to?!


Pa da bi živeo duže i uživao u blagodetima demencije, Alchajmera itd.


Ima jedna sjajna anegdota. Da ne davim o pojedinostima
Sede dvojica predratnih oficira na rodjendanu zajedničkog im unuka.
Inače se znali još iz mladosti.
Jedan uvek uzoran, uzdržan, za primer, a drugi sve suprotno. Hodajuća nevolja.
I naravno taj uzme banku i krene da prozivaGledam te bre, Dragoljube, celog života nit piješ, nit pušiš, nit se kockaš, nit ganjaš žene.
Takoreći, živiš ko svinja.
Jukie Jukie 18:48 24.04.2018

Re: vežbanje

vcucko
aureus

A da nisu pili, pušili i ždrali - možda bi doživjeli i 85. Ili više.

U tom slučaju se opravdano postavlja pitanje: a čemu to?!

Pa da bi nadživeli sve koje poznaju, kao Pasko Zade, i da onda ne znaju šta da im napišu na spomeniku jer ih se niko ne seća
octopus octopus 13:20 25.04.2018

Re: vežbanje

vcucko
aureus
octopus

Nadam se kako ste primetili reč ČAK u navodnicima?

Sigurno.
A da nisu pili, pušili i ždrali - možda bi doživjeli i 85. Ili više.

U tom slučaju se opravdano postavlja pitanje: a čemu to?!



Da, ima puno istine u ovome što ste napisali. Kako reče Vudi Alen da bi čovek živeo 100 godina treba se odreći svega zbog čega vredi živeti 100 godina.
docsumann docsumann 15:09 25.04.2018

Re: vežbanje


zilikaka zilikaka 13:33 23.04.2018

Slabo se doznajem u ostalo ali ovo

Jedna od mojih velikih zabluda je vera da se putem društvenih mreže i diskusija na njima može uticati na način razmišljanja kod najšire populacije kojima različite informacije nisu dostupne.


Ne bih rekla da je zabluda. Odnosno, izgleda da ne uspeva tamo gde ima zdravog rezona i gde je na korist, al eto antivakseri i ravnozemljaši čak uspešno pomeraju civilizacijske tekovine. Unatraške
49 41 49 41 16:55 23.04.2018

Helmut Schmidt

Rekose bio je najbolji nemacki Kancerlor.
Umro bre koju god. u 96.

Helmut Kohl, 16 god. na celu nemacke; onak trbushasti; jos je ziv u invalidskim kolicima, bale mu cure sa usta, govori nerazumljivo nemacki.

Neko nosi, boiler ispred sebe; celog zivota i to besplatno.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:42 26.04.2018

Re: Helmut Schmidt

Neko nosi, boiler ispred sebe; celog zivota i to besplatno.

nekom genetika dozvoli da ne vežba, ne pazi šta jede, puši, pije, troši se na sve načine ili se uopšte ne troši, i živi 100 godina bez lekova i bez (bar njemu poznatih) hroničnih oboljenja savremenog čoveka. ali, takvih je malo.

enivej, da malo razbistrimo segment priče o nutricionistima. oni nisu lekari, nisu medicinski radnici uopšte. imaju završeni neki smer za nutriciju, što je malo jače od srednje medicinske škole koja to nije, sada su im uveli i neke šatro specijalizacije koje takođe ničemu ne služe. dijabetičarima savetuju da ne jedu šećer i med, ali im zato preporučuju da čaj i kafu zaslade agavinim sirupom (što je inače fruktozni sirup, zbog koga i imamo epidemiju gojaznih i dijabetesa tipa 2 u celom svetu). nemaju pojma o ljudskom organizmu ni kako radi, naplaćuju termine više nego ti klinci sa dif-a, i potpisujem - razumeju se daleko manje u svoj posao od tih nabildovanih, koji inače nemaju pojma. jednom davno si rekao da se ne razumeš mnogo u ishranu, sad vidim da je to stvarno tako kad si odlučio da veruješ nutricionistima. :) nutricionisti trenutno furaju uglavnom visokoproteinsku ishranu koju prepisuju jedni od drugih. obično traže od klijenata "krvnu sliku" koju uglavnom ne umeju da pročitaju, i koja ne mmora ništa da govori o stanju organizma čoveka kome pišu nedelje jelovnike. nemaju pojma o raznim boleštinama i kakva ishrana je potrebna ljudima sa X ili Y oboljenjima, ali se strava razumeju u skidanje kilograma, isto kao i što se mladi difovci razumeju u telesnu transformaciju.

ono što želim reći je da nikome ne možemo da verujemo (najmanje lekarima, btw), čak ni ako možemo da platimo najbolje, jer ni najbolji nisu sveznajući. u tom svetlu opšte navale vratne diskus hernije i svih mogućih iskrivljenja kičme zbog previše sedenja, ekspanzije dijabetesa tipa 2 (trenutna statistika: prvi put u istoriji imamo više gojaznih nego gladnih ljudi na planeti), treba se držati one "biti umeren u svemu." dodala bih samo "ne baš u svemu", ne moramo jesti đubre ni malo, ako baš ne moramo. i da, verujem da tegovi mogu da nanesu više štete nego koristi, ali zaboga, od nečega se mora i umreti.
docsumann docsumann 06:00 27.04.2018

Re: Helmut Schmidt

i da, verujem da tegovi mogu da nanesu više štete nego koristi, ali zaboga, od nečega se mora i umreti.



c_h.arlie c_h.arlie 06:40 27.04.2018

Re: Helmut Schmidt

BebaOdLonchara
Neko nosi, boiler ispred sebe; celog zivota i to besplatno.

nekom genetika dozvoli da ne vežba, ne pazi šta jede, puši, pije, troši se na sve načine ili se uopšte ne troši, i živi 100 godina bez lekova i bez (bar njemu poznatih) hroničnih oboljenja savremenog čoveka. ali, takvih je malo.

enivej, da malo razbistrimo segment priče o nutricionistima. oni nisu lekari, nisu medicinski radnici uopšte. imaju završeni neki smer za nutriciju, što je malo jače od srednje medicinske škole koja to nije, sada su im uveli i neke šatro specijalizacije koje takođe ničemu ne služe. dijabetičarima savetuju da ne jedu šećer i med, ali im zato preporučuju da čaj i kafu zaslade agavinim sirupom (što je inače fruktozni sirup, zbog koga i imamo epidemiju gojaznih i dijabetesa tipa 2 u celom svetu). nemaju pojma o ljudskom organizmu ni kako radi, naplaćuju termine više nego ti klinci sa dif-a, i potpisujem - razumeju se daleko manje u svoj posao od tih nabildovanih, koji inače nemaju pojma. jednom davno si rekao da se ne razumeš mnogo u ishranu, sad vidim da je to stvarno tako kad si odlučio da veruješ nutricionistima. :) nutricionisti trenutno furaju uglavnom visokoproteinsku ishranu koju prepisuju jedni od drugih. obično traže od klijenata "krvnu sliku" koju uglavnom ne umeju da pročitaju, i koja ne mmora ništa da govori o stanju organizma čoveka kome pišu nedelje jelovnike. nemaju pojma o raznim boleštinama i kakva ishrana je potrebna ljudima sa X ili Y oboljenjima, ali se strava razumeju u skidanje kilograma, isto kao i što se mladi difovci razumeju u telesnu transformaciju.

ono što želim reći je da nikome ne možemo da verujemo (najmanje lekarima, btw), čak ni ako možemo da platimo najbolje, jer ni najbolji nisu sveznajući. u tom svetlu opšte navale vratne diskus hernije i svih mogućih iskrivljenja kičme zbog previše sedenja, ekspanzije dijabetesa tipa 2 (trenutna statistika: prvi put u istoriji imamo više gojaznih nego gladnih ljudi na planeti), treba se držati one "biti umeren u svemu." dodala bih samo "ne baš u svemu", ne moramo jesti đubre ni malo, ako baš ne moramo. i da, verujem da tegovi mogu da nanesu više štete nego koristi, ali zaboga, od nečega se mora i umreti.

Uglavnom - saglasan !
Uz amandman ... ukoliko nekome treba da verujem, ipak ću odabrati lekare, a ne ove kojekakve priučene.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:15 27.04.2018

Re: Helmut Schmidt

jbt, pa ovaj nema svoj disk više, cela kičma mu je uvezana! i kukovi!
imam utisak da ovih mojih dva tegića po dve kile neće preterano da mi naudi. nadam se.
docsumann docsumann 12:57 27.04.2018

Re: Helmut Schmidt

moji prvi tegovi, koje sam, na sopstvenu želju, dobio za 14. rođendan težili su 2kg.
mislim da su bili elanovi, zelene boje.

taman su mi dopbro došli da isprobam tehnike koje sam povatao iz knjige (sam je naručio i platio) Atletska Gimanastika, od Dr. Milana Čabrića.

i jako dobro se sjećam svojer prve upale bicepsa kad danima nisam mogao kašiku da prinesem ustima.

koja agonija...

c_h.arlie c_h.arlie 13:10 27.04.2018

Re: Helmut Schmidt

docsumann
moji prvi tegovi, koje sam, na sopstvenu želju, dobio za 14. rođendan težili su 2kg.
mislim da su bili elanovi, zelene boje.

taman su mi dopbro došli da isprobam tehnike koje sam povatao iz knjige (sam je naručio i platio) Atletska Gimanastika, od Dr. Milana Čabrića.

i jako dobro se sjećam svojer prve upale bicepsa kad danima nisam mogao kašiku da prinesem ustima.

koja agonija...


Trebalo je, onda, da jedeš viljuškom.
docsumann docsumann 15:38 27.04.2018

Re: Helmut Schmidt

c_h.arlie
docsumann
moji prvi tegovi, koje sam, na sopstvenu želju, dobio za 14. rođendan težili su 2kg.
mislim da su bili elanovi, zelene boje.

taman su mi dopbro došli da isprobam tehnike koje sam povatao iz knjige (sam je naručio i platio) Atletska Gimanastika, od Dr. Milana Čabrića.

i jako dobro se sjećam svojer prve upale bicepsa kad danima nisam mogao kašiku da prinesem ustima.

koja agonija...


Trebalo je, onda, da jedeš viljuškom.


al imao sam i upalu tricepsa...
narcis narcis 15:48 27.04.2018

Re: Helmut Schmidt

docsumann
c_h.arlie
docsumann
moji prvi tegovi, koje sam, na sopstvenu želju, dobio za 14. rođendan težili su 2kg.
mislim da su bili elanovi, zelene boje.

taman su mi dopbro došli da isprobam tehnike koje sam povatao iz knjige (sam je naručio i platio) Atletska Gimanastika, od Dr. Milana Čabrića.

i jako dobro se sjećam svojer prve upale bicepsa kad danima nisam mogao kašiku da prinesem ustima.

koja agonija...


Trebalo je, onda, da jedeš viljuškom.


al imao sam i upalu tricepsa...

e onda na slamku
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:49 27.04.2018

Re: Helmut Schmidt

i jako dobro se sjećam svojer prve upale bicepsa kad danima nisam mogao kašiku da prinesem ustima.

ja uvek mogu da prinesem kašiku ustima. ne, ozbiljno, ništa ja ne radim da bih dobila upalu, ili je dobijem samo u donjim ekstremitetima kada neko vreme zabušavam, a i to više ne radim pod opterećenjem (a bilo je 3x tri kile bučice, ono, 6 litara mleka, jbg, toliko donesem iz prodavnice svako malo).
Milan Novković Milan Novković 19:14 27.04.2018

Re: Helmut Schmidt

BebaOdLonchara
i jako dobro se sjećam svojer prve upale bicepsa kad danima nisam mogao kašiku da prinesem ustima.

ja uvek mogu da prinesem kašiku ustima. ne, ozbiljno, ništa ja ne radim da bih dobila upalu ...

Sličan slučaj, Joda nivo, tj ja uvek mogu da prinesem kašiku usima bez obzira na broj i tip upala, zatvorenih očiju, vozeći natraške pogrešnim smerom na autoputu, you name it ...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:10 27.04.2018

Re: Helmut Schmidt

Joda nivo

nije tema ali jeste troll: si video ovo?

c_h.arlie c_h.arlie 10:46 28.04.2018

Re: Helmut Schmidt

BebaOdLonchara
i jako dobro se sjećam svojer prve upale bicepsa kad danima nisam mogao kašiku da prinesem ustima.

ja uvek mogu da prinesem kašiku ustima. ne, ozbiljno, ništa ja ne radim da bih dobila upalu, ili je dobijem samo u donjim ekstremitetima kada neko vreme zabušavam, a i to više ne radim pod opterećenjem (a bilo je 3x tri kile bučice, ono, 6 litara mleka, jbg, toliko donesem iz prodavnice svako malo).

Šta radiš sa tolikim mlekom ... praviš sir ili šta ?
49 41 49 41 03:41 25.04.2018

U zdravom telu zdrav DUH

Master and Dzonsonova, svetski poznati sexolozi; istrazujuci, snimajuci, hiljade parova.
Otkucaji srca, duzine sexa, ritmija-aritmija srca; naucno su konstatovali da je fizicka aktivnost, utrosak energije... kao na penjanje na 6.ti sprat.

Slusao posle tih "memorisanja", kako je nekima da se popnu na zenu, kao da se penju na ogradu-bodljikave zice.

Odrzavanje klitoro-talamicnog "puta" je vrlo vazan faktor za "izhranu"-zdravog duha.
Ko ima klitoris (?!?); ko nema kako se oni "izhranjuju"-odrzavaju zdrav duh?

Sto stariji, sve zbunjeniji; teorijama, praksama koje su neminovno izprepletane.
Zeljama, fantazijama, ucestaloscu fizickih aktivnosti, utroska energija-kalorija...
nask nask 21:35 27.04.2018

Negde na pola puta

Gde početi, a ne završiti. Mislim da si malo prestrog i prema sebi i prema eventualnoj publici tako da se posle ovakvog teksta čovek može samo uplašiti i ne započeti išta kako bi se doveo u fizičku i mentalnu formu, a to ti svakoko nije bila namera.

Današnje znanje i uvidi o tome kako se postižu željeni rezultati na polju fizičke spreme i zdravlja uveliko prevazilaze znanje i uvid prosečne jedinke pa se stoga veruje bilo kome "guruu" koji ume da sklopi tri logične rečenice, a pritom ono što je logično ne mora da bude i tačno. Ljudi su generalno sluđeni sa svakodnevnim savetima koji su često i kontradiktorni ali evo svi pišu o tome pa mora da je tačno. Pritom ne treba zaboraviti našu želju da je napokon pronađena "magična pilula" koja će nas sve pretvoriti strongmene koji trče dva puta dnevno maraton i žive srećno po trista godina. Zato pitanje sa početka: gde početi, a ne završiti.

Ja sam za pragmatičan pristup, za ono što je proverno ozbiljnom naukom i praksom, a da je pritom napisamo jezikom koji većina može da prati i razume. Meni je, pored sve moje fizike, hemije i biohemije, recimo ovo bilo od velike koristi kako za uvid u neke stvari oko kondicije tako i kao podsetnik kako funkcionišemo u fizičkom domenu. Pritom nema veze što nit sam nejvi sil niti ću da preplivavam Severno more.

Inače tvoje blogove na tu temu redovno pročitam baš da bih stekao uvid o tome kako treba, a kako ne, tako da ima dosta stvari koje sam posle tog čitanja počeo da primenjujem tj. ne primenjujem.
jedi-knight jedi-knight 07:46 29.04.2018

Re: Negde na pola puta

Zato pitanje sa početka: gde početi, a ne završiti.


Bas juce sam drugaru savetovao da pocne kod "Venecije" ( posto je Zemunac ), a zavrsi kod Brankovog mosta...i nazad


NNN NNN 08:00 28.04.2018

Ljeto ide

kako si mi ti?

Ja sam već zakasnio za ovo leto (iako nije ni da prethodnih nisam...).
Gledao jesenas neki dokumentarac o Kamilu Stohu (uglavnom o njegovom treningu) i hajlajt je bio "kako treniraš leti - tako skačeš zimi"
...a ja prvi put posle 8 sezona nisam igrao basket, od januara otkazali termine zbog manjka interesovanja, pa i ono malo aktivnosti preskočim :(
aureus aureus 08:48 28.04.2018

Re: Ljeto ide

NNN

...a ja prvi put posle 8 sezona nisam igrao basket, od januara otkazali termine zbog manjka interesovanja

Зар у земљи кошарке?

Ех, шта је урадио овај сукобе Фибе и Евролиге...
NNN NNN 10:43 28.04.2018

Re: Ljeto ide

..i posle se čudimo što Srbija nema predstavnika u Evroligi sledeće sezone!
aureus aureus 10:51 28.04.2018

Re: Ljeto ide

NNN
..i posle se čudimo što Srbija nema predstavnika u Evroligi sledeće sezone!

Šampioni se rađaju na terenima za basket.
docsumann docsumann 11:22 28.04.2018

pošto

redovno trolujem domaćinove postove, s ipak donekle primjerenim temama, da održim tu tradicju sa par topica...

da li ste znali da se obaranje ruku svrstava u borilačke sportove?

svaki borilački sport ima neka ograničavajuća pravila, koja ga razlikuju od opĆe tuče svim sredstvima.
pa je tako u boksu zabranjeno hvatanje i udaranje nogama, u džudou su zabranjeni udarci, itd, itd.
arm wrestling ( s akcentom na wrestling) je daleko bliže rvanju ili džudou od powerliftinga ili strongman takmičenja (mada je u ranijim vremenim znalo da bude sastavni dio WSM repertoara, ali isto je važilo i za sumo rvanje).



u AW-u suparnici u direktnom fizičkom kontaktu, pokušavaju da "tuširaju" (ruku) jedan drugog.
ključ u svemu tome ni izdaleka nije samo u goloj fizičkoj snazi ruku, ramena, već i u taktici, tehnici, nadmudrivanju s protivnikom.




druga trol (kviz) tema bi bila - ko je najbolji benč preser svih vremena?

posmatrano u apsolutnim kordinatama, odnosno prenebtegavajući odnos podignute i tjelesne težine takmičara, broja oborenih rekorda, titula i sl, taj primat ne pripada čak ni apsolutnom rekorderu Kiril Saričevu sa nevjerovatnih 335kg u raw verziji (bez specijalnih odijela i drigih pomagala).
po meni, a i po mnogim drugim pratiocima scene, ta laskava tituila pripada iranskom paraolimpijcu Siamandu Rahmanu.
na OI u Riju, Rahman je izbacio 310kg.
ali za razliku od Saričeva koji je u stanju da odupiranjem nogama od tlo, ostvari izraženi luk leđima (podigne svoje grudi od klupe i smanji amplitudu pokreta, zategne leđne mišiće) Rahman je, zbog svoh invaliditeta u donjim ekstremiotetima, prinuđen da potpuno legne na klupu i teg gura čistom snagom svoji grudi, ruku i ramena.
praktično kod njega nema nikakve pomoćne tehinke i trikova kojima powerlifteri u startu ostvaruju dodatnih 30-40 kigolgrama.
i pored svih tih hendikepa, Rahman je izbacio nevjerovatnih 310kg, što ga svrstava u top elitu benč presera svih vremena (poređenja radi, najbolji rezultat u BP-u brutalno snažnog i 193kg teškog Edi Hala, potonjeg WSM šampiona, iznosi 300kg).


Iranci inače imaju izuzetnu tradiciju šampiona u snagatorskim sportovima.



aureus aureus 12:11 28.04.2018

Re: pošto

docsumann
ključ u svemu tome ni izdaleka nije samo u goloj fizičkoj snazi ruku, ramena, već i u taktici, tehnici, nadmudrivanju s protivnikom

Je l' to nešto u vezi Putka?

jedi-knight jedi-knight 07:50 29.04.2018

Re: pošto

Volim ja tvoje trolove, posebno sto svi na njima izgledaju normalno. Ovaj Iranac, na primer...
docsumann docsumann 09:50 29.04.2018

Re: pošto



lik je nevjerovatan. tih 310kg je izbacio tako lako, da je vjerovatno tu bilo rezerve za još najmanje 10kg.

interesantno kako je ljudima prva asocijacija za genetski predisponirane snagatore - Skandinavija, a Iranci su u potonjih 20-tak godina uzeli 3 olimpijska zlata u apsolutnoj kategoriji, + Rahmand

bilokakobilo, ovog ljeta nas očekuje neizvjesno i uzbidljivo WSM finale - Edi, Tor, Šon, ko će se okintiti najprestižnijom titulom u snagatorskim krugovima?
tri čovjeka - šesto kila


Edi Hal on powerlifting:

aureus aureus 12:57 29.04.2018

Re: pošto

docsumann

interesantno kako je ljudima prva asocijacija za genetski predisponirane snagatore - Skandinavija

Zanimljivi se snagatori muvaju po Skandinaviji.

angie01 angie01 17:57 28.04.2018

nisu svi nutricionisti isti,

tako da moram da pohvalim doktorku Bukvic i doktora Adamova, koji rade kao nutricionisti savetnici u okviru preventivnog centra u domu zdravlja na Starom gradu, u Siminoj 27, na 6. spratu.

elem, moji su prijatelji- on, iako stalno u pokretu, ne pije, ne pusi, ali sa losim navikama u ishrani, u izdanju tromog cike sa gurajucim buretom na stomaku, a ona, takodje bez nekih poroka, ali zato staticna i sa losim navikama u ishrani, u izdanju trokrilnog ormana potpuno ispunjenog,- su po savetima i tabelama ihrane, koje su u ovom centru dobili, za godinu dana uspeli da se vrate na svoj sejp iz mladosti, povrate energiju i postignu skoro idealne laboratorijske rezultate i dobro opste zdravstveno stanje- a bez gladovanja.

tako da- ko hoce da proveri, br. telefona za zakazivanje je: 3215 777, 3215 705,

kako sam razumela, moze da dodje svako, a ne samo gradjani sa teritorije Starog grada.


Imam i primer prijatelja, koji celog zivota vezba, svakog dana igra basket, ide u saunu, vozi bajs, vegeterijanac je, ne pusi- povremeno pije dobra vina, krajnje je pozitivan, ne ocekuje nista ni od koga, nema prevelike zahteve u materijalnom smislu, ali zato organizuje svoj zivot po svom,....u svojim sedamdesetim ( skoro sam saznala koliko ima godina, mada sam znala da jeste stariji, al ne bas toliko), izgleda isto kao i pre par decenija, kada smo se upoznali,...ono, nikakav promena, ima stav, hod, pokrete mladog coveka, pun je energije,...k'o Dorjan Grej, da ne verujes.
c_h.arlie c_h.arlie 18:07 28.04.2018

Re: nisu svi nutricionisti isti,

angie01
tako da moram da pohvalim doktorku Bukvic i doktora Adamova, koji rade kao nutricionisti savetnici u okviru preventivnog centra u domu zdravlja na Starom gradu, u Siminoj 27, na 6. spratu.

elem, moji su prijatelji- on, iako stalno u pokretu, ne pije, ne pusi, ali sa losim navikama u ishrani, u izdanju tromog cike sa gurajucim buretom na stomaku, a ona, takodje bez nekih poroka, ali zato staticna i sa losim navikama u ishrani, u izdanju trokrilnog ormana potpuno ispunjenog,- su po savetima i tabelama ihrane, koje su u ovom centru dobili, za godinu dana uspeli da se vrate na svoj sejp iz mladosti, povrate energiju i postignu skoro idealne laboratorijske rezultate i dobro opste zdravstveno stanje- a bez gladovanja.

tako da- ko hoce da proveri, br. telefona za zakazivanje je: 3215 777, 3215 705,

kako sam razumela, moze da dodje svako, a ne samo gradjani sa teritorije Starog grada.


Imam i primer prijatelja, koji celog zivota vezba, svakog dana igra basket, ide u saunu, vozi bajs, vegeterijanac je, ne pusi- povremeno pije dobra vina, krajnje je pozitivan, ne ocekuje nista ni od koga, nema prevelike zahteve u materijalnom smislu, ali zato organizuje svoj zivot po svom,....u svojim sedamdesetim ( skoro sam saznala koliko ima godina, mada sam znala da jeste stariji, al ne bas toliko), izgleda isto kao i pre par decenija, kada smo se upoznali,...ono, nikakav promena, ima stav, hod, pokrete mladog coveka, pun je energije,...k'o Dorjan Grej, da ne verujes.

Šta je to sejp ?
c_h.arlie c_h.arlie 05:31 29.04.2018

M'da !

Kada je ujutro najbolje započeti vežbanje ... pre ili posle kafenceta ?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana