Biz| Budućnost| Društvo| Ekologija| Energetika

Mi i vi/oni

Srđan Fuchs RSS / 07.05.2018. u 05:47

Baš sam dokonao na ovu temu kada Milanče (inž. Milan Novković) pomenu to mi/oni raslojavanje. Ta pojava je postala baš nekako osobena za Srbiju, a ne primećujem je na drugim mestima gde putujem, posla ili zadovoljstva radi.

 

Reagovao sam prvo na ispitu, na objašnjavanju freske u priprati manastira Studenice,  "Hristos pred Judejcima i farisejima"

Sudjenje-Isusu-Hristu-u-Jerusalemu-pravni-aspekti-sudjenja-Hrist-pre-Irodom-750x427.jpg 

 (Nije ova freska ampak je sličan motiv)

Uglavnom, krenu ljudi da objašnjavaju, i tralala, "mi, pravoslavni, novi zavet, tralala, ljubav, a oni jevreji, stari zavet, tralala, nema ljubavi..." i tup - zveknusmo vam mi Judejci Hrileta! Na sred ispita za državnog vodiča pričaju ljudi na takav način i profanka ne da ohrabruje ovaj falset već ga i diktira - a inače lep narod bio na polaganju, iz cele zemlje, bukvalno, od Subotice do Vranja.

 Ne da meni đavo mira pa opletem pravo po profanki. A profanka, onako, SPS-profil, šljaka ceo život za državu - ima jedno šest banki, onako, nije loša, ima znanja, ali je faširana, opet, tektek, SPS-ovski, nije hardlajnerka šešeljevskog ranga, već blago faširana.

Uglavnom, kako ja volim Svetog Savu i evidentan je duhovni uticaj Judeje i na njega i na Nemanjiće uopšte, nisam bio prestrog - a imam i Tasketa koji je ostvario na mene impresivan uticaj na polju rada sa matorom decom (koja su zaboravila dete u sebi); no to u Srbiji mislim da postaje ozbiljan opšti problem te da je to velika mana koja nas sprečava da se brže i kvalitetnije razvijamo kao demokratija.

 

Stalno je neka podela,

Ako nije ova "mi pravoslavni/vi nepravoslavni",

 

onda je "mi demokrate/vi fašisti",

"mi pederi/vi religijci" (ah, kao da i kod nas nema pedera ;) ),

"mi cool Srbini/vi bad asses Srbini",

 "mi lepi blogeri/vi ružni blogeri",

"mi dojaja pametni/vi dojaja glupi",

 

________________, itd, dopiši sam/a svoj mi/oni hejt.

 

U svakom slučaju, što kažu inž. Novković i prof. Tasić

(I Taske, kako je ovo po pravopisu, da li se stavlja tačka ako se piše ovo kao titula? Iskreno pitam),

 

dosta velika mana i nisam je primetio drugde izuzev u našoj zemlji. 

 

 



Komentari (150)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 07:20 07.05.2018

О тачкама и тачкетинама

Baš sam dokonao na ovu temu kada Milanče (Inž Milan Novković) pomenu to mi/oni raslojavanje. Ta pojava je postala baš nekako osobena za Srbiju, a ne primećujem je na drugim mestima gde putujem, posla ili zadovoljstva radi.



'Бем му лебарник, Срђане, а Београд је баш некако еуропски испредњачио испред свих осталих у Србији!

Путовао и ја по Србији у протеклих месец и по-два и то видео. Шта да ти кажем када ми је жена (нема више од 30-35 година) на киоску у Новом Бечеју с којом сам диванио док сам куповао цигаре, рекла пошто сам јој се пожалио на живот у хистеричном, излуделом и хиперубрзаном Београду (дошли смо до те теме тако што је један турирао машину испред њеног киоска, а она ми се извињавала што ето и они имају понеку будалу у вароши, ал' сви знају да је будала, па га нико и не гледа, мож' тако да турира докле год има бензина):

"Та шта да вам кажем... Ето, кад одете у пензију, дођ'те живите код нас, ми овде не журимо толико..."

И стварно, гледам људе по мањим местима по Србији... За све имају времена, и да раде и да продиване један с другим и да буду заједно, што је и најважније, ма колико год се не слагали један са другим у неким стварима.


Uglavnom, krenu ljudi da objašnjavaju, i tralala, "mi, pravoslavni, novi zavet, tralala, ljubav, a oni jevreji, stari zavet, tralala, nema ljubavi..." i tup - zveknusmo vam mi Judejci Hrileta! Na sred ispita za državnog vodiča pričaju ljudi na takav način i profanka ne da ohrabruje ovaj falset već ga i diktira - a inače lep narod bio na polaganju, iz cele zemlje, bukvalno, od Subotice do Vranja.






Нико вас и не воли осим Максија, Идее, Темпа и сличних.

Христос за понети - цена 99,99!


Uglavnom, kako ja volim Svetog Savu i evidentan je duhovni uticaj Judeje i na njega i na Nemanjiće uopšte, nisam bio prestrog - a imam i Tasketa koji je ostvario na mene impresivan uticaj na polju rada sa matorom decom (koja su zaboravila dete u sebi); no to u Srbiji mislim da postaje ozbiljan opšti problem te da je to velika mana koja nas sprečava da se brže i kvalitetnije razvijamo kao demokratija.



Јбг, разишли се нешто људи, сваки на некој својој планети, па мора човек попут Малог принца да путује од једне до друге планете да би се уверио да није сам на овом свету...

Ово, уз још неке ситничице, саставе и цртеже из времена када су били мањи и слично, увек поделим мојим клинцима из школе на растанку када одлазе од мене у свет:


„Zbogom”, odgovori lisica. „Evo moje tajne. Sasvim je jednostavna: čovek samo srcem dobro vidi. Bitno je očima nevidljivo…”
„Bitno je očima nevidljivo”, ponovi mali princ da bi zapamtio.
„Vreme koje si uložio u svoju ružu učinilo je tako dragocenom.”
„Vreme koje sam uložio u svoju ružu…” reče mali princ da bi zapamtio.
„Ljudi su zaboravili tu istinu”, reče lisica. „Ali ti ne bi trebao da zaboraviš. Ti si zauvek odgovoran za ono što si pripitomio. Ti si odgovoran za svoju ružu…”
„Ja sam odgovoran za svoju ružu”, ponovi mali princ da bi zapamtio…



U svakom slučaju, što kažu Inž Novković i Prof Tasić

(I Taske, kako je ovo po pravopisu, da li se stavlja tačka ako se piše ovo kao titula? Iskreno pitam),



Пај' вако! Правило једноставно...

Када правиш скраћеницу од првих слова у речи, обавезно се ставља тачка:

prof. str.

Када правиш скраћеницу од првог и последњег слова у речи, не стављаш тачку:

dr mr



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:38 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Fala, rode! Zaboravljaju se ta pravila kada se ne trenira!

Osetio sam to za Beograd što pričaš, a to što smo postali putujuća ostrva-ljudi dok se u velike sredine uselila nervoza, to sam davno još osećao: naime, kada je sazrevala odluka u meni da odem, nevezano za Kosovski rat, taj Rat je samo ubrzao odluku, prolazio sam kroz strašno osećanje usamljenosti... Ček sek! Biće edit! Elem, najteža odluka je da se iskoreniš iz sredine kojoj pripadaš, koja te je oblikovala, dala ti osećanja, uspomene, širinu, i tu, kada razum nadvlada sve, na dnu kace ostane to čuvstvo usamljenosti. Strašno osećanje! Ne poželeo iskorenjenje ni najgorem neprijatelju, ama ni radikalima ni SPS-u ga ne poželeo.

Ono što ja vidim da u Srbiji mora da se dogodi je da nestane tog unutrašnjeg nihilizma. Pa ti kada gledaš samo našu istoriju, pa stalne napetosti, pa pritisci, malo sa zapada (Mleci, Ugari, Vatikan), malo sa istoka (Bugari, Vizantija), a mi baš na prostoru koji je svima u zoni interesa, nije nimalo naivna niti lagana istorija. Ali, ja verujem celog života da mi imamo unutrašnju snagu, snagu u sebi samima, to i svojoj deci stalno pričam, ima divnih ljudi u Srbiji, stvarno! Znaš šta izraelski turisti stalno hvale - generalni osećaj opuštenosti i mira kod Srba! Čoveče, pa naši/njihovi (IL) ministri kada dođu ovde, prave presedane i otpuštaju čuvare i odu sami sa porodicom u restoran, ili banju, ili na izlet. Zamisli, a to nigde u svetu protokol ne dopušta. Toliko je velika i snažna dobrota koju Srbija ima u sebi. Mi nismo anđeli, da se ne lažemo, no ja verujem i držim da imamo strašan potencijal da se razvijamo u malu i dinamičnu državu. Samo... kada bi gledali fokusiranije srcem. :)
tasadebeli tasadebeli 08:02 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Srđan Fuchs

Elem, najteža odluka je da se iskoreniš iz sredine kojoj pripadaš, koja te je oblikovala, dala ti osećanja, uspomene, širinu), i tu, kada razum nadvlada sve, na dnu kace ostane to čuvstvo usamljenosti. Strašno osećanje! Ne poželeo iskorenjenje ni najgorem neprijatelju, ama ni radikalima ni SPS-u ga ne poželeo.






Ја сам одувек био страшна кукавица по том питању.

И баш зато никада и не осуђујем људе, нити им нешто придикујем, који су у томе били много храбрији од мене.

90% оних са којима сам растао, доживљавао све у животу по први пут, и са којима сам и данас везан неким невидљивим нитима, нису у Србији.

Али не дамо се! Они са своје стране, ја са своје стране...


Ono što ja vidim da u Srbiji mora da se dogodi je da nestane tog unutrašnjeg nihilizma. Pa ti kada gledaš samo našu istoriju, pa stalne napetosti, pa pritisci, malo sa zapada (Mleci, Ugari, Vatikan), malo sa istoka (Bugari, Vizantija), a mi baš na prostoru koji je svima u zoni interesa, nije nimalo naivna niti lagana istorija. Ali, ja verujem celog života da mi imamo unutrašnju snagu, snagu u sebi samima, to i svojoj deci stalno pričam, ima divnih ljudi u Srbiji, stvarno! Znaš šta izraelski turisti stalno hvale - generalni osećaj opuštenosti i mira kod Srba! Čoveče, pa naši/njihovi (IL) ministri kada dođu ovde, prave presedane i otpuštaju čuvare i odu sami sa porodicom u restoran, ili banju, ili na izlet. Zamisli, a to nigde u svetu protokol ne dopušta. Toliko je velika i snažna dobrota koju Srbija ima u sebi. Mi nismo anđeli, da se ne lažem, ni ja verujem i držim da imam strašan potencijal da se razvijamo u malu i dinamičnu državu. Samo... kada bi gledali fokusiranije srcem. :)



То!


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:52 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Ја сам одувек био страшна кукавица по том питању.

И баш зато никада и не осуђујем људе, нити им нешто придикујем, који су у томе били много храбрији од мене.

90% оних са којима сам растао, доживљавао све у животу по први пут, и са којима сам и данас везан неким невидљивим нитима, нису у Србији.

Али не дамо се! Они са своје стране, ја са своје стране...


Još jedna velika laž ja da između nas/vas ostalih i nas/vas otišlih prestaju spone fizičkim razdvajanjem. Nikada te spone ne prestaju i nikada neće prestati. Ono što je faza koja nam predstoji je rad sa tim otišlim ljudima, sa njihovom decom. Znaš kada je meni Štrand najlepši - dobro, mimo egzita kada nastupi 7 dana žurke i frke; negde pred kraj avgusta, kada Pečalbari dolaze kući na odmor - pa čuješ na plaži na Dunavu kombinacije, te srpsko-nemački, engleski, holandski, španski, portugalski, italijanski, ivrit... Tih par meseci kao da se otvori neki portal/prolaz u vremenu i prostoru i Srbija postane svet a svet Srbija!
Ribozom Ribozom 09:30 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Imam Isti osecaj nedeljom ujutru u knez mihajlovoj.
Inace mi danas zadnji dan odmora u Srbiji, i kao da sam progutao kamen.
Seselj, neka ljigava emisija na pinku 'kontravizija', info da seljaci placaju punu cenu nafte me bacilo u apatiju.
Lepo ovde dok ne zagrebes malo.
Kaze Albahari u sneznom coveku da jedina podela ljudi koja ima smisla je na ljude iz ravnica i one sa uzvisenja.
aureus aureus 09:46 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Ribozom

Lepo ovde dok ne zagrebes malo.

Reče nedavno jedan dijasporac: kad sam vani - nedostaje mi moja zemlja, a kad dođem u nju - shvatim da je nostalgija ipak bolje rješenje.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:48 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Uh. Da ti kaže Baba Srle Saveta - isključi medije kada si u Srbiji. Vi/ti si promena koju želiš da vidiš. Ja volim kada smo svi tako na okupu, bez obzira što smo kanta kao država! Ne daj se, Ines!
Atomski mrav Atomski mrav 09:51 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Reče nedavno jedan dijasporac: kad sam vani - nedostaje mi moja zemlja, a kad dođem u nju - shvatim da je nostalgija ipak bolje rješenje.


A ja se uvek setim Caneta (Partibrejkers) pa kažem da osećam radost kad dolazim u Srbiju i olakšanje kad odlazim iz nje.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:05 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

aureus
Ribozom

Lepo ovde dok ne zagrebes malo.

Reče nedavno jedan dijasporac: kad sam vani - nedostaje mi moja zemlja, a kad dođem u nju - shvatim da je nostalgija ipak bolje rješenje.

Da, dobro, mora da se bude dubok da bi se moglo jezditi kroz Srbiju/CG (jedna raja je to) neozleđeno. Ali, evo, ja samo po deci posmatram - dobro, i NS je generalno pitomija sredina od Beograda, oni imaju taj socijalni aspekt koji nisu imali u zapadnom kapitalizmu, recimo, moj sin je dugo bio ćutljiv pošto smo bili u kvadrilingualnoj sredini - kod kuće srpski, a napolju ruski, ivrit i engleski, kada smo došli u Srbiju se rastrubeo, sada ga ne možeš zaustaviti kada rasprede po filosofiji. :)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:08 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Atomski mrav

A ja se uvek setim Caneta (Partibrejkers) pa kažem da osećam radost kad dolazim u Srbiju i olakšanje kad odlazim iz nje.

Ja isto, razumem vas. E, naleteo sam danas, kada sam vodio svoju mališanku u vrtić na Jelu Krajšić, jedno bepče u rukama, drugo u stomaku! Kako sam joj se obradovao, baš mi je drago da je dvostruka mama i da su nam zajedno deca u vrtiću.
aureus aureus 10:22 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Srđan Fuchs
. E, naleteo sam danas, kada sam vodio svoju mališanku u vrtić na Jelu Krajšić, jedno bepče u rukama, drugo u stomaku! Kako sam joj se obradovao, baš mi je drago da je dvostruka mama i da su nam zajedno deca u vrtiću.

То је већ лијеп призор. Једна беба је ту, а друга ће бити ускоро.
У земљи гдје влада бијела куга осјећај топлине због таквог прозора је канда појачан.
aureus aureus 10:25 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Srđan Fuchs
i NS je generalno pitomija sredina od Beograda

Срђане, па ти си новосадски локал-патријота!
Ribozom Ribozom 10:35 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

@aureus
Nemam ja nostalgiju, vise je frustracija zbog nemanja izbora.
@srki
...godinama svojim, hehe...ti bas resio da me zakucas
@atomski
A sad vam donosim lepo vreme iz Srbije.
Atomski mrav Atomski mrav 10:42 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

@atomski
A sad vam donosim lepo vreme iz Srbije.


Ovde u Oslu je već danima praktično letnje vreme - sunčano je i čak 21 stepen preko dana. E sad, Bergen je već nešto drugo.
aureus aureus 10:43 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Ribozom

A sad vam donosim lepo vreme iz Srbije.

Јуче у Тампереу сунце и плус 19.
aureus aureus 10:47 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Atomski mrav
Bergen je već nešto drugo.

Берген?
Симпатичног ли града.
Није ли се оно Григ родио у њему?
Волим Грига.
Рампа-пампа-пампапа-пампапа-пампапа...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:19 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Atomski mrav
@atomski
A sad vam donosim lepo vreme iz Srbije.


Ovde u Oslu je već danima praktično letnje vreme - sunčano je i čak 21 stepen preko dana. E sad, Bergen je već nešto drugo.


A ja krenem pre par nedelja na posao, računam u NS 25-6, kod nas će biti preko 30, i pođem u košuljama samo - kada tamo, nezapamćene poplave u pustinji, temperature ispod 10 stepeni... Kada nisam upalu pluća dobio...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:31 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

aureus

То је већ лијеп призор. Једна беба је ту, а друга ће бити ускоро.
У земљи гдје влада бијела куга осјећај топлине због таквог прозора је канда појачан.


Jeste, Jela puca od životnosti. Ali, ona je oduvek i bila borac, a ide im u Exitfestu dobro - evo, prave ogromnu žurku za Dan Pobede sada, dobili su organizaciju Novi Sad Evropska Prestonica Kulture 2021, rade, imaju posla.

aureus

Срђане, па ти си новосадски локал-патријота!
Da, da, to je stara romansa između mene i NS. Još iz perioda armije, voleo sam da hodam po tim sokacima, da osećam atmosferu srpske Atine, ni ne sluteći da ću, decenijama kasnije, podizati decu i dom na tim istim sokacima. Život je čudo, čudo! Ne rekoh ti, gledam juče kod ambasadorke na FB-u, organizovala je za decu iz Crne Gore i Srbije radionicu sa vršnjacima u Izraelu (Druzima, Beduinima, hrišćanima, sunitima, šiitima, budistima, jevrejima), naši klinci preradosni... Baš lepa ideja.
angie01 angie01 12:03 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

A ja se uvek setim Caneta (Partibrejkers) pa kažem da osećam radost kad dolazim u Srbiju i olakšanje kad odlazim iz nje.


nista tacnije- na zalost.
tasadebeli tasadebeli 14:54 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Srđan Fuchs

Još jedna velika laž ja da između nas/vas ostalih i nas/vas otišlih prestaju spone fizičkim razdvajanjem. Nikada te spone ne prestaju i nikada neće prestati.



Наравно, то је суштина читаве приче!


П.С. - Јбт, никако да добацим до Лава (Lionsgate) да славимо 35 година матуре 1. јуна.

Не одазива ми се на ПП, вероватно ни не сврће на Блог, а немам његов мејл. Ако неко има његов мејл тамо где је он сада, нека му пренесе ову моју поруку у боци.

Макар нека човек зна, буде упућен у догађања код куће, ако већ и не може да нам се придружи...


tasadebeli tasadebeli 14:59 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Atomski mrav
Reče nedavno jedan dijasporac: kad sam vani - nedostaje mi moja zemlja, a kad dođem u nju - shvatim da je nostalgija ipak bolje rješenje.


A ja se uvek setim Caneta (Partibrejkers) pa kažem da osećam radost kad dolazim u Srbiju i olakšanje kad odlazim iz nje.



Само да приметим да Цане никада није ни одлазио да живи ван Србије.

Он и ја смо генерација... И изгледа обојица припадамо оној "кукавичкој" екипи...






П.С. -


Ribozom Ribozom 15:01 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Atomski mrav
@atomski
A sad vam donosim lepo vreme iz Srbije.


Ovde u Oslu je već danima praktično letnje vreme - sunčano je i čak 21 stepen preko dana. E sad, Bergen je već nešto drugo.


Vama iz prestonice malo sto imate vece plate, gradite se vise, vise trosite... pa ste i lepo vreme prigrabili za sebe..mamicuvamcentralistickuBeogradjansku. (karikiram). Oslo se gradi, Bergen naftu vadi.
tasadebeli tasadebeli 15:04 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

aureus
Ribozom

Lepo ovde dok ne zagrebes malo.

Reče nedavno jedan dijasporac: kad sam vani - nedostaje mi moja zemlja, a kad dođem u nju - shvatim da je nostalgija ipak bolje rješenje.



Е, то исто каже и мој бивши директор из школе.

Отишао човек у Шведску пре 4 године, у својој 54. години живота, после 14 година директоровања у школи и са 30 година стажа просветара... Оставио све овде, повео само породицу...

И сад кад дође овде, па заседнемо негде, каже ми:"Кад сам тамо, недостаје ми ово овде. Кад сам овде, недостаје ми оно тамо..."

Разумем га стварно. И волео бих да знам како да му помогнем. Али не умем, заиста...
Atomski mrav Atomski mrav 16:01 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Само да приметим да Цане никада није ни одлазио да живи ван Србије.

Nisam ni napisao da jeste. Parafrazirao sam njegovu izjavu o tome kako se oseća kad dolazi u Beograd i kad odlazi iz njega.
Atomski mrav Atomski mrav 16:02 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Oslo se gradi, Bergen naftu vadi.

Koju naftu? Stalo je to sve otkako je cena nafte pala. A i nije Bergen, već Stavanger.
tasadebeli tasadebeli 19:19 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Atomski mrav
Само да приметим да Цане никада није ни одлазио да живи ван Србије.

Nisam ni napisao da jeste. Parafrazirao sam njegovu izjavu o tome kako se oseća kad dolazi u Beograd i kad odlazi iz njega.



Знам. Само сасвим друго значење та реченица има када је изговара неко ко само мало отпутује негде ван Србије/Београда/, па се убрзо врати у њу и када неко оде да мало живи ван Србије/Београда/, па се врати у њу али не баш тако брзо.
vcucko vcucko 20:22 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Ribozom
Atomski mrav
@atomski
A sad vam donosim lepo vreme iz Srbije.


Ovde u Oslu je već danima praktično letnje vreme - sunčano je i čak 21 stepen preko dana. E sad, Bergen je već nešto drugo.


Vama iz prestonice malo sto imate vece plate, gradite se vise, vise trosite... pa ste i lepo vreme prigrabili za sebe..mamicuvamcentralistickuBeogradjansku. (karikiram). Oslo se gradi, Bergen naftu vadi.

Bergen i Oslo mal' pa ista paralela, u čemu je caka?

Kako je onda tek u Trondhajmu
Pitam zbog Rozenborga, bio mi svojevremeno simpatičan klub...
karabasbarabas karabasbarabas 21:47 07.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Novi Sad Evropska Prestonica Kulture 2021

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:51 08.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

gej mangupski inače im šljaka ozbiljan tim hitech i design majstora, tačno znaju kako da plasiraju proizvod a da tržište želi da ga kupi.... meni je uvek smešno kada novosađani pokušavaju da implementiraju BG gangstah stilla, pa onda uvek ispadne polugej ovako. jednostavno smo premirna kultura.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:45 08.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Cana ne živi više u Beogradu, u Bečkereku su!
tasadebeli tasadebeli 07:54 08.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Srđan Fuchs
Cana ne živi više u Beogradu, u Bečkereku su!



Да, да, одавно...

Знам, дружим му се са Кумом.

(Женском Кумом.)
Atomski mrav Atomski mrav 09:18 08.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Само сасвим друго значење та реченица има када је изговара неко ко само мало отпутује негде ван Србије/Београда/, па се убрзо врати у њу и када неко оде да мало живи ван Србије/Београда/, па се врати у њу али не баш тако брзо.


Kako to misliš - da "malo" živi van Srbije/Beograda?
karabasbarabas karabasbarabas 10:42 08.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Srđan Fuchs
gej mangupski inače im šljaka ozbiljan tim hitech i design majstora, tačno znaju kako da plasiraju proizvod a da tržište želi da ga kupi.... meni je uvek smešno kada novosađani pokušavaju da implementiraju BG gangstah stilla, pa onda uvek ispadne polugej ovako. jednostavno smo premirna kultura.


Misliš kita&jaja production? Da, izgleda ok vizuelno ali daleko od toga da ciljaju široke narodne mase. I baš suprotno ova im je pesma parodija na gangasta stil.
Štaviše usudio bih se reći da je trap jedino što danas klinčadiji srednj/fax može biti ono što je nama bio pank rnr itsl.
Šta im preostaje - polumrtvi rock đedovi koji ih ne kapiraju ili IDJTV gangsta povraćanje ili mtvadria fast fud plastika za obrisati se ujutro.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:51 08.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

ovde su ciljali promociju grada u toj specifičnoj eurosong atmosferi. za tuđe klince ne znam, moji odrastaju u skapank atmosferi i okruženju.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:58 08.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

nego, brate KaraBarabas, stvarno mi smeta taj duh tvoj negacije svega i svačega. to nije više kritika, prosto je negacija i nezadovoljstvo negacije i nezadovoljstva radi. mi smo okej, moja porodica je okej, decu su okej, dobra, pametna, rnr i vaspitana, nisu šabančad. dok budu odrastali bićemo tu, ako srbija ostane neuspešna, verovatno ćemo spakovati čador i otići na drugo, lepše mesto. stari smo Cigani beduinski, pa nam to barem ne predstavlja problem.
tasadebeli tasadebeli 15:53 08.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Atomski mrav
Само сасвим друго значење та реченица има када је изговара неко ко само мало отпутује негде ван Србије/Београда/, па се убрзо врати у њу и када неко оде да мало живи ван Србије/Београда/, па се врати у њу али не баш тако брзо.


Kako to misliš - da "malo" živi van Srbije/Beograda?



Не замери, ја то увек тако кажем за људе који су отишли из Србије да живе негде у некој другој, страној, земљи са циљем да се никада више не врате.

То "мало" ми је некако најбољи опис њихових психичких фаза и стања кроз која после пролазе...

Гледао сам то више пута (и учествовао као саговорник који разуме, надам се) чак и код својих најближих, па онда увек тако кажем:

када неко оде да мало живи ван Србије/Београда/


а у суштини никада заправо и не оде одавде нити престане да мисли на Србију/Београд.

Што је мени изузетно драго, да се разумемо и знам да бих и ја исто тако да сам на њиховом месту... Од оне прве фазе одбијања било какве везе са Србијом/Београдом одакле се отишло (неко се овде на Блогу од тих наших у белом свету својевремено просеравао како у иностранству чим чује српски језик, онда бежи што даље колико га ноге носе) до неког тихог неиздржа који из дана у дан, свакодневно, шапуће:"Врати се, врати се...
karabasbarabas karabasbarabas 18:56 08.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

Srđan Fuchs
nego, brate KaraBarabas, stvarno mi smeta taj duh tvoj negacije svega i svačega. to nije više kritika, prosto je negacija i nezadovoljstvo negacije i nezadovoljstva radi. mi smo okej, moja porodica je okej, decu su okej, dobra, pametna, rnr i vaspitana, nisu šabančad. dok budu odrastali bićemo tu, ako srbija ostane neuspešna, verovatno ćemo spakovati čador i otići na drugo, lepše mesto. stari smo Cigani beduinski, pa nam to barem ne predstavlja problem.


Na ovom blogu, jok. Nisam pricao za tvoje klince, ako odes na jucub, pa ukucas idjtv, vidis po pedeset miliona pregleda, pedeset, jbt miliona, na neke povracaljke sa pistoljima, kolima, guzicama,kokainom.
A jedan edo majka (mozda ga i sretnes u Izraelu, preselio se tamo) i kultur shock imaju tipa sto hiljada jedva.
Dakle,jos jednom, nema veze sa tobom, ti si jedan od milion. Pricam o vecini.

A generalno govoreci, to si u pravu, profesionalna deformacija, sidegig mi je da pronalazim greske i potencijalne neuspehe u pres klipinzima za jednu PR firmu, nije krlova.
I totalno si u pravu, moram da odmorim malo od toga, sirim mrak.



Al' i ti moras da preslusas jos jedan bekfles...

anonymous anonymous 07:04 09.05.2018

Re: О тачкама и тачкетинама

aureus
Ribozom

Lepo ovde dok ne zagrebes malo.

Reče nedavno jedan dijasporac: kad sam vani - nedostaje mi moja zemlja, a kad dođem u nju - shvatim da je nostalgija ipak bolje rješenje.






Čuvajmo Estoril.


Регент Мађарске, Миклош Хорти, живео је и умро у егзилу у Есторилу, након Другог светског рата, а Хуан Карлос I од Шпаније и Умберто II живели су у Есторилу током свог времена.

c_h.arlie c_h.arlie 07:35 07.05.2018

M'da !

Ma ko njih jebe !
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:02 07.05.2018

Re: M'da !

E pa ne može tako, Chuckie the Boy, every person matters. Svaka ličnost je važna. U svakome je iskra ljudskosti, božanstvena iskra, kako to judaizam govori, a Hristos i Sava srpski su implementirali, vozglavili to svojim životima - koji je kvalitet Sava doneo, kada razmisliš, u Srbiju, ili Stefan Dečanski, ili Petar Cetinjski, kada analiziraš? Njihove zadužbine su neto romaničke, venecijanski majstori su to gradili, ali iznutra? To iznutra je originalna tajna i lepota Srbije.
c_h.arlie c_h.arlie 08:36 07.05.2018

Re: M'da !

Srđan Fuchs
E pa ne može tako, Chuckie the Boy, every person matters. Svaka ličnost je važna. U svakome je iskra ljudskosti, božanstvena iskra, kako to judaizam govori, a Hristos i Sava srpski su implementirali, vozglaviliaa to svojim životima - koji je kvalitet Sava doneo, kada razmisliš, u Srbiju, ili Stefan Dečanski, ili Petar Cetinjski, kada analiziraš? Njihove zadužbine su neto romaničke, venecijanski majstori su to gradili, ali iznutra? To iznutra je originalna tajna i lepota Srbije.

Neka duvaju !
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:54 07.05.2018

Re: M'da !

Ko bre, bolan? Slažem se, narode, duvajte, Free Marijuana, Legalize It!
c_h.arlie c_h.arlie 09:02 07.05.2018

Re: M'da !

Srđan Fuchs
Ko bre, bolan? Slažem se, narode, duvajte, Free Marijuana, Legalize It!

Ispustio sam 'ga'.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:34 07.05.2018

Re: M'da !

Mir, mir, brate mir!
ecce-florian ecce-florian 13:43 07.05.2018

Re: M'da !

Srđan Fuchs
Ko bre, bolan? Slažem se, narode, duvajte, Free Marijuana, Legalize It!


da da, s ove strane tolernacija, a u stvari ....


isti si ko ovi u mellahu u Mogadoru pre neki dan.

lepo pitam mogul' nešto popiti u kafani pored ulaza u sinagogu, a oni ne daju ni da udjem. jbg

ko zna sta sve služe
nask nask 14:07 07.05.2018

Re: M'da !

Free Marijuana, Legalize It!


Evo nam Lidla u srbiji.
ecce-florian ecce-florian 14:43 07.05.2018

Re: M'da !

Evo nam Lidla u srbiji.



prodajni objekti prilagodjeni odrzavanju mikroklimatskih uslova sa minimalnim utroskom energije za osvetljenje


nsarski nsarski 16:00 07.05.2018

Re: M'da !

nask
Free Marijuana, Legalize It!


Evo nam Lidla u srbiji.


U Hrvatskoj, (siromašniju) decu koja se snabdevaju u toj radnji zovu "Lidlići"
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:08 07.05.2018

Re: M'da !

ecce-florian


isti si ko ovi u mellahu u Mogadoru pre neki dan.

lepo pitam mogul' nešto popiti u kafani pored ulaza u sinagogu, a oni ne daju ni da udjem. jbg

ko zna sta sve služe


Marokaneri? Čija kafana, naša ili berberska? Baš čudno, možda su ti videli u srcu neke tragove NS Anarchy pa se uzentali, ko zna, kabalisti su to pa zaguljeni. A lepo sam te savetovao da ostaneš u manastiru dole do kraja samospoznaje!
ecce-florian ecce-florian 16:14 07.05.2018

Re: M'da !

(siromašniju) decu koja se snabdevaju u toj radnji


sve je to dim na moru



smoke on the...

.... pomislio de se ne vole žena ili čovek već pogled, more u njemu, osmeh.... Magris Drugo more

ecce-florian ecce-florian 16:27 07.05.2018

Re: M'da !

Čija kafana, naša ili berberska?


pa naša

njihovi i dalje piće prodaju u liquer store :)

vraćam se
( u namastir)
:)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:54 07.05.2018

Re: M'da !

deluje k'o kanda da je moglo biti kakvog marokanera unutra . inače, brate Cvetko, kakav je Maroko općenito, kako ti se dopada, kakva je atmosfera, priroda, more?
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:58 07.05.2018

Re: M'da !

Srđan Fuchs
deluje k'o kanda da je moglo biti kakvog marokanera unutra . inače, brate Cvetko, kakav je Maroko općenito, kako ti se dopada, kakva je atmosfera, priroda, more?


ecce-florian ecce-florian 19:14 07.05.2018

Re: M'da !

kakav je Maroko općenito, kako ti se dopada, kakva je atmosfera, priroda, more?


atmosfera peskovita plava( vidi baconove pozadine na self potret, ta plavosiva)

more (okejan) ladan 18( treba neopren 5 a meni i 8 mmm....... nije za penzose)

"spolja" il vruco il ladno

duva, duuuuva,duva u pm ( 25 knots nije za penzose da kajtuju, samo champions sa 9m2)

žene lepe , ne spuštaju pogled i smeše se (lokalne) ostale normalno

riba jeftina ( kamenice dz)

sve u svemu :No Country for Old Men

ostalo:Frank Zappa and the Mothers Were at the best place around
But some stupid ....Smoke on the water

Holy smokes

@srki

da vide kako kurva lije suze radosnice radni lajtmotiv

* ajd da i ja okacim muz'ku vidim da je to sad moderno.ima neko selo tu Sidi Kouaki gde su bili svi.99 % kafana se zove Hendrix, i sve se kunu da je baš tu bio.ima legenda ( normalno fake) da je hendrix tu napis'o castle made of sand


tasadebeli tasadebeli 19:27 07.05.2018

Re: M'da !

nsarski
nask
Free Marijuana, Legalize It!


Evo nam Lidla u srbiji.


U Hrvatskoj, (siromašniju) decu koja se snabdevaju u toj radnji zovu "Lidlići"



Коначно!

Да имају најзад и ови темпићи у Србији некога да мрзе...





angie01 angie01 19:43 07.05.2018

Re: M'da !

Maroko- bozanstven,...mogla bih tamo da zivim.





Milan Novković Milan Novković 21:52 07.05.2018

Re: M'da !

nsarski
nask
Free Marijuana, Legalize It!


Evo nam Lidla u srbiji.


U Hrvatskoj, (siromašniju) decu koja se snabdevaju u toj radnji zovu "Lidlići"

Jednom ja u Berlinu, sa previše hrabrosti a premalo znanja o "devalvaciji honorifics" (srpski?!), čitaj premalo znanja uopšte, krenem u "filozofiju" na temu reči "Fräulein", tj pomeranju semantika pod pritiskom siledžija i sile.

Na sreću Nemica je lepo pričala Engleski, a i pogled tipa "aaalo, Miško" je dovoljno govorio, pa mi je brzo pojasnila i ja sam odustao od ubeđivanja kako smo često sami krivi kako nam se nabacuje previše pravila i pomeraju norme.

Ovaj tvoj kometar me podseća na sad vremena pre 20+ godina kad mi je starija ćerka imala 10 godina i ja ocenio da ću joj uspešno pojasniti koncept samopoštovanja, kako će je mnogi drugi, moralno "opušteniji", manje poštovati ako ne nauči da sama sebe poštuje, ... pa smo onda vremenom odlutali i u teže teme ravnoteže sad odejdnom i naše gordosti, tvrdoglavosti tu negde, egoa i ostalih goodies u toj igranci koja ume da nam "pomogne" da se ponekad i previše samopoštujemo
karabasbarabas karabasbarabas 22:05 07.05.2018

Re: M'da !

Maroko- bozanstven



In November 2017, 17 people were killed and over 40 injured in a stampede for food stamps; of the 17 victims, 15 were women. The stampede occurred while a local philanthropist distributed food stamps to needy families in Sidi Boulalam of the Essaouira province.



https://borgenproject.org/10-facts-about-poverty-in-morocco
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:49 08.05.2018

Re: M'da !

pa sada... uvek će se stvoriti stampedo kada je hrana besplatna... možda ta neravnopravna raspodela ima veze sa despotskim karakterom društvenog uređenja? kao kroz Palestinu kada ideš, red vila pa red udžerica, ovog što ima boli uvo za ovog što nema?
ecce-florian ecce-florian 10:49 08.05.2018

Re: M'da !

angie01
Maroko- bozanstven,...mogla bih tamo da zivim.



jes vala lep (ostalo jos da ce cunja malo po zapadnoj sahari ali za to treba malo više vremena) jedino što me jako jebu temperaturne razlike i klima je ( barem za mene) preoštra.Interesantne su klimatske razlike na približno istoj nadmorskoj visini sa stotinjak km razmaka. Atlas je za sebe. Kada tom dodaš okeJan koji ne prelazi 21 i to samo 2 meseca onda nije mesto za trajnu destinaciju ( preferima podrucja sa sve 26 stepeni +- 2 u 24 h),vetrove ( koje inace obozavam ali kada su ovakvi i u kombinaciji s peskom - ćak se i kamile sklanjaju)onda.... Ali po koji mesec se moze utucati sa zadovoljstvom

komšija , prodavac Gnawa music pretežno,drži svoju fotku sa Hindu Zahrom na polici, pa evo malo njojzi

ecce-florian ecce-florian 11:39 08.05.2018

Re: M'da !

karabasbarabas
Maroko- bozanstven



In November 2017, 17 people were killed .... Essaouira province.



https://borgenproject.org/10-facts-about-poverty-in-morocco


ajd da ne kvarim odgovr endzi sa suvoparnim podacima
da probam da ti odgovorim na ovaj izvor koji si okacio najverovatnije radi potenciranja pitanja siromastva u maroku.

Da bio sam u Essaouira provinciji i to ne samo u glavnom gradu Essaouiri ( staro ime je Mogador) nego i po selima, pretezno uz obalu. Utisci, malo je vremena za sigurne sudove

Ono što je istorijski poznato to je da je mellah ( deo grada, jevrejski geto) u Essaouiri bio i ostao relativno siromašan ( ili barem tako izgleda) Jevreji su ovde proterani iz severnijih krajeva Maroka relativno skoro ( u XIX veku). O tom jevrejskom siromaštvu u Maroku ima dosta, od lepših je opis Kanetija.Ima siromašnih i sem jevreja, lokalnih berbera, a dosta je i prosjaka iz južnijih afričkih zemalja. No ništa što već nije viđeno. Ribe i hrane generalno ima dosta pa je ( barem priobalno szanovništvo) izgleda pošteđeno gladi. Zemljište na jugu prema Agadiru je plodnije i ima viđe padavina.

A sad o izveđtaju, da ga probam malo drugačije čitati:

2.2007, with only 8.9 percent of Moroccans considered poor..... 4 million people living in poverty in Morocco, 3 million reside in rural areas.

da probam da uporedim sa nekim podacima o Srbiji. Npr 500.000 ispod granice siromaštva 2016. Od 7 mil to je oko 7 % zar ne ( maroko ima oko 37 miliona stanovnika)

6.Three factors impede Morocco’s development: illiteracy, financial inequality and economic volatility.

ajmo redom: u Srbiji broj nepismenih ( ljudi koji nemaju zavrsenu osnovnu školu ) 2010. iznosio 1,35 miliona ( završen fakultet imalo 6,5 %

GINI index je još interesantniji ( raspodela ) Da sad ne potežem ozbiljnije argumente o trendu rasta nepravedne raspodele ( više vidi kod Tome Piketija u Kapital u XXI veku) kada bi ovo poredili maroko (40.7 je otprilike na nivou USA (41.0)(List of countries by income equality)

9.The Essaouira stampede highlights the suffering Moroccans experience as a result to current drought, increased food costs, skyrocketing unemployment and fixed incomes. Economist and 2015 Nobel Prize-winner Angus Dayton pointed out the role globalization and technology play in creating millions of jobs and subjecting a large number of people to unemployment, which thus widens the gap between the rich and poor.


Porast broja turista doveo je do rasta cena hrane ( koja je i dalje za turiste neverovatno niska) a buduci da su ulaganja u turističke komplekse pretećno stranih kompanija ( banaka i fondova) to je jasno kome odlazi i dobar ( veći) deo prihoda od turizma. Zato gerijatrijska drustva EU ( francusko govorno područje a ima dosta i nemaca) kupuju apartmane u kojim prpovode zimu po za njih neverovatno niskim cenama. Cena m2 apartmana je pri tome basnoslovno visoka za lokalce a nije zanemarljiva ni za evropljane ( oko 1000 eura)

Interesantna je anegdota iz kafica u blizini marokanske ambasade gde se cekaju vize, da radnici iz Srbije ( jedna grupa iz Backe Palanke npr)odlaze na rad u Maroko jer mogu i bez vize a zarade se krecu oko 1500 eura koje nezvanicno dobijaju. Kako su troškovi boravka mali, to dobar deo mogu da vrate u Srbiju.

Siromastvo je vrlo relativna stvar

*
cca 1800 km juzno od Essaouire ( u kojoj se inače održava največi lokalni muzički festival) u Zapadnoj Sahari je grad Dakhla, poznat pored odlicnog aquatoria za kite ( flat water lagoon) i po grupi Doueh koja svira hassani music ( Tinariwen iz Malija mnogo poznatiji ali meni je Doueh 'nako) Hendrix je normaaaalno i za frontmena ove grupe zakon :)



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:18 08.05.2018

Re: M'da !

Maroko je i jedna od retkih otvorenih destinacija u islamskom svetu za izraelske turiste. Ljudi, često sa nekim poreklom iz tih krajeva, odlaze i vraćaju se puni sjajnih utisaka. To je dobar znak za jednu ekonomiju kada turisti žele da dođu. Nije presudan faktor ali je dobar. Gde ima turizma ima i pozitivizma... Hebali vas izmi, braćo Srbi, nikako da se naviknem na taj majndset kod vas! A šta sa našim Palićem, Gazda Cvetko, hoće li se to sređivati ikada?! Znam da je da l' za Dulićevo doba nešto pokušano, ne znam za dalji ishod te priče. Obnovljena je Sinagoga nedavno. Kažu očevici da je atmosfera na otvaranju bila kao u samom Solomonovom hramu - teista, ateista, antiteista, konzervativnih, reformatora, pleh muzike... Ja imam interesovanja za Sabadku as far as Washington DC. A i Moskovljani će se zanimati, samo da čuju!
ecce-florian ecce-florian 12:27 08.05.2018

Re: M'da !

To je dobar znak za jednu ekonomiju kada turisti žele da dođu. Nije presudan faktor ali je dobar. Gde ima turizma ima i pozitivizma...


pozitivizam na marokanski način

prosjak u marakešu



pridržavam sva autorska prava na fotku

komentar drugara profe jazz gitare u šikagu: Help me, Obi-Wan Kenobi. You're my only hope.

A šta sa našim Palićem, Hazda Cvetko,



ecce-florian ecce-florian 12:38 08.05.2018

Re: M'da !

Obnovljena je Sinagoga nedavno. Kažu očevici da je atmosfera na otvaranju bila kao u samom Solomonovom hramu - teista, ateista, antiteista, konzervativnih, reformatora, pleh muzike...


kad pišeš na parče a ne stavljaš naznaku da si editovo naknadno

jes vala, juče je svečano uneta tora pa je ponovno i verski hram

raznih veroispovesti vala bilo kad je otvarano onomad




A i Moskovljani će se zanimati, samo da čuju!

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:59 08.05.2018

Re: M'da !

ecce-florian

A i Moskovljani će se zanimati, samo da čuju!



In An Ultra-Wealthy Moscow Suburb, A Luxurious JCC Opens Its Doors


Zhukovka, Russia — On the only road connecting this affluent village on Moscow’s western outskirts, Russian secret service agents are blocking all inbound traffic. Drivers bound for Zhukovka pull over and step out to smoke while chatting with other motorists as a line of luxury cars grows on the shoulder of a two-lane road.
The closures are a frequent occurrence because Zhukovka and the adjacent riverside village of Barvikha are home to some of Russia’s richest and most powerful people. Among the combined 5,500 residents living in the villages are Ukraine’s ousted president, Viktor Yanukovych, who has a $52 million mansion in the area, and the Russian Jewish construction magnates Boris and Arkady Rotenberg. All three are associates of Russian President Vladimir Putin.

“Ordinary” millionaires who live here must wait patiently as VIPs travel in motorcades to and from Moscow, or receive visits by senior officials. So do the tourists who come here to catch a glimpse of the village’s sprawling villas, with their private tennis courts and hedge mazes.

But this month Muscovites, and Jews especially, received a more accessible attraction in Zhukovka: A $20 million Jewish community center and synagogue opened here on Dec. 6 amid fanfare and in the presence of 400 guests, including Israel’s chief Ashkenazi rabbi, David Lau. And while the new JCC is seen as a demonstration of this community’s robustness, it nonetheless comes amid growing Jewish emigration that is widely attributed to the financial crisis in Russia and concern over its government’s nationalist agenda.

From the international design firm Gensler, the Zhukovka JCC is a doughnut-shaped structure with a granite facade, 54,000 square feet of floor space, a small cinema and 24 luxury guest rooms that are intended to be used free of charge by Shabbat overnighters.

At the heart of the building is a synagogue with a capacity of 400 worshippers and modular tables made of Swedish wood. The basement has still-unfinished, warm-water mikvah ritual baths. The building is under the watchful eye of 24/7 security guards, who operate airport-grade body and luggage scanners. The basement of the center, which was built with money donated by wealthy Jews (and some non-Jews), has a gourmet kosher restaurant. Its kitchen is overseen by two Italian chefs, including the renowned restaurateur Uilliam Lamberti.

Among the first-time visitors to the center last week was Oleg Babinski, a retired army officer and business owner in his 50s who worships with the Zhukovka Jewish community, though he does not live in the village.

“I am not a rich man, but it still fills me with pride to see that our community can achieve something like this,” Babinski said.

Such a building would stand out almost anywhere else in Russia, where the average monthly salary among city dwellers is less than $600. But it’s par for the course in Zhukovka, where the shopping malls have Gucci and Prada stores, and there are a host of luxury car dealerships

At one mini-mall this year, local Jews placed a large menorah opposite a Bentley dealership.

No one knows exactly how many Jews live in and around Zhukovka. But it’s doubtful there are enough to fill the synagogue.

“Granted, this place is a little big for the community’s needs right now, but it’s with an eye to the future needs of a growing community,” said Velvel Krichevsky, a Chabad rabbi from Israel who will be working at Zhukovka.

The head rabbi at Zhukovka is Alexander Boroda, the president of the Chabad-affiliated Federation of Jewish Communities of Russia, a vast network whose rabbis have formed a main engine for the renewal of Jewish life in Russia after the fall of communism. Among those rabbis is Berel Lazar, one of two chief rabbis in Russia. Lazar is known for his close ties to Putin — the two men lit Hanukkah candles together at the Kremlin on Dec. 9.

Federation ties with Russian politicians have been instrumental in obtaining land and some funding for opening dozens of Jewish institutions across Russia, though the Zhukovka center became a reality without such aid. The decision to build a Jewish center in Zhukovka came at the request of wealthy area Jews, according to Boroda.

“My friends asked for a synagogue near their home, and I wanted to open a Chabad house somewhere, so that’s why it happened there,” said Boroda, a former Red Army soldier who began exploring his Jewish identity after his discharge from the military in the 1980s.

Still, there is symbolism in the center’s opening in Zhukovka. The village, after all, used to be the resort destination of Russian Communist government leaders — the Soviet statesman Vyacheslav Molotov and Joseph Stalin’s daughter used to live here — who persecuted Russian Jewry and effectively drove it underground.

“This is going to be really great in summer,” said Rosa Skvortsov, 10, of Zhukovka, who attends the Reshit Chochma Litvak religious school in Moscow. Rosa visited the center last week with her father, Vasily, a film director, and a friend.

But the new center’s future is by no means certain. Built with funds collected over years, it opened at the height of a financial crisis that since August 2014 has halved the ruble’s value against the dollar amid dropping oil prices and Western sanctions over Russia’s annexation of Ukrainian territory.

Although many Jews are assured by Putin’s pro-Jewish policies, others are jittery over his overt nationalism and expansionism, as well as his government’s xenophobia toward gays and Muslims. The combination has already generated a 31 percent year-over-year increase in Jewish immigration to Israel, or aliyah, from Russia, which is home to about 260,000 Jews. In 2014, some 5,921 Russian Jews made aliyah, compared to 4,094 the previous year.

According to Natan Sharansky, the chairman of the Jewish Agency for Israel, which facilitates aliyah, there’s been a rise in the number of Jews moving to Israel from Moscow and St. Petersburg, where Russian Jewry’s intellectual and financial elites tend to live, and where Jews used to be more resistant to leaving than their coreligionists in poorer areas.

These developments already are affecting the fundraising ability of Jewish groups. In Zhukovka, the congregants who asked Boroda to build the center “have all left, some to Europe, others elsewhere,” the Zhukovka rabbi said.

Still, Boroda insists that others have replaced those who have departed and his community will continue to raise enough money to maintain its infrastructure, including the high-maintenance center in Zhukovka.

“You don’t build a synagogue according to this year’s balance sheet,” he said.

And while emigration may be on the rise, Boroda added that “Russian Jews as a whole are never going to let go of what we have achieved just because of a few rough years.”

(Cnaan Liphshiz traveled to Russia to receive a journalism award from the Federation of Jewish Communities of Russia. The federation did not pay for his trip and had no role in the editing or writing of this article.)


No isms, Sabadka, when it comes to the possibility to earn some.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:00 08.05.2018

Re: M'da !

ecce-florian


A šta sa našim Palićem, Hazda Cvetko,


Palić, Palić, uvalim ti glavić.



Jebi ga, Serb nihilism again.
ecce-florian ecce-florian 13:31 08.05.2018

Re: M'da !

Srđan Fuchs



Jebi ga, Serb nihilism again.


ntz

Serb buddhism:

"The root of suffering is attachment"

Buddha
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:41 08.05.2018

Re: M'da !

Hm, kako bi preveo "attachment" ođe?
ecce-florian ecce-florian 14:00 08.05.2018

Re: M'da !

Srđan Fuchs
Hm, kako bi preveo "attachment" ođe?


khm

bio je svojevremeno na vlogu u upotrebi izraz "prožimanje" Gazda ga je enormno koristio ali nisam siguran da podrijetlom nije bio Spirin

no to nije adekvatno

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:47 08.05.2018

Re: M'da !

Možda, "vezanost za prolazne stvari"?

"Bezbroj oblika ljubavi i bezbroj iskušenja nosi i bezbroj bolova." Нагарџуна - не знам ко је гари ал' неки од Будове горе лист.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:53 08.05.2018

Re: M'da !

Ова ми се допада, исто неки незнани ми гари, исто Чика Буцков (Будов), Нанак Дев: "Пчела у лотосовом цвету за бол не зна, јер је опијена нектаром. Зато, пијмо, пријатељу мој. Тако ћемо одагнати страх од бола, највећу међу свим неманима."
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:59 08.05.2018

Re: M'da !

Можда пак ова објашњава Учину мис'о attachment: "Није болно кад некога волиш а он ти љубав не узвраћа. Бол је када некога љубиш а нема наде да ће те он икада од свег срца љубити." Неки пак Шудрака гари.
c_h.arlie c_h.arlie 17:03 08.05.2018

Re: M'da !

Srđan Fuchs
Možda, "vezanost za prolazne stvari"?

"Bezbroj oblika ljubavi i bezbroj iskušenja nosi i bezbroj bolova." Нагарџуна - не знам ко је гари ал' неки од Будове горе лист.

Moj najdraži citat --- Bitlsi
Al ju nid iz lav
and, lav iz ol ju nid

Gotovo vanvremenski.
anonymous anonymous 07:55 09.05.2018

Re: M'da !

Srđan Fuchs
pa sada... uvek će se stvoriti stampedo kada je hrana besplatna... možda ta neravnopravna raspodela ima veze sa despotskim karakterom društvenog uređenja? kao kroz Palestinu kada ideš, red vila pa red udžerica, ovog što ima boli uvo za ovog što nema?






Оно што остане ....

.... кад се једе у Есауири - ресторанчићима у луци , поред рибље пијаце.
ecce-florian ecce-florian 10:45 09.05.2018

Re: M'da !

Оно што остане ....

nista papir na tanjir ttztztzt


turisti izelice / sramota je reci koja je cena kamenica ovde na tezgi


edit, moram da dodam, podne je



ecce-florian ecce-florian 11:17 09.05.2018

Re: M'da !

Srđan Fuchs 16:47 08.05.2018
Re: M'da !
Možda, "vezanost ....."?


ova ti je prava, ostala tri toma opservacija na temu ljbov i bol tz

a pomenuo sam da intervencija na saobracajnom znaku nije nihilizam već budizam, upravo da naglasim da vezivanje za bilo sta ili koga ,ukljucujuci ljubavi ( deca, zene, muskarci....) kao i mesta (palic, ns, bg,.... tel aviv essauira) nije dobro jel patnji vodi ( a kako ga stilizujem)



stefan.hauzer stefan.hauzer 10:23 07.05.2018

*

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:12 07.05.2018

Re: *



docsumann docsumann 19:33 07.05.2018

Re: *


vrabac_onaj vrabac_onaj 20:56 07.05.2018

Re: *

stefan.hauzer


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:56 08.05.2018

Re: *

ovo neki proziv/podjeb lagani, ili? <_<

ako je lično, ja nemam ingerencije dalje od svoj avlije za zavođenje reda. vi zavodite dalje, no ne vidim nešto niti spremnost niti želju. no kod mene u avliji divljih baobaba i svakog kukolja neće biti.
looping looping 13:31 07.05.2018

1

i tup - zveknusmo vam mi Judejci Hrileta!

Nisu ga judejci zveknuli nego rimljani.
Judejci su samo nagovorili rimljane da ga zveknu. I to ne svi judejci, nego oni loši.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:04 07.05.2018

Re: 1

looping
i tup - zveknusmo vam mi Judejci Hrileta!

Nisu ga judejci zveknuli nego rimljani.
Judejci su samo nagovorili rimljane da ga zveknu. I to ne svi judejci, nego oni loši.



to i ja kažem profanki, međutim ne, "svi ste ga zveknuli."

koliko ljudi je moglo da se natrpa ispred rimske bajbokane (u gornjem desnom uglu Hramovne Gore), to je bilo sve, možda par stotina SPS-ovih aktivista, i to je to.



nask nask 13:34 07.05.2018

itd, dopiši sam/a svoj mi/oni hejt.

Mi koji znamo i vi koji ne znate da ampak ≠ anpak.
tasadebeli tasadebeli 15:07 07.05.2018

Re: itd, dopiši sam/a svoj mi/oni hejt.

nask
Mi koji znamo i vi koji ne znate da ampak ≠ anpak.









Ево, ево,... Дописујем...



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:11 07.05.2018

Re: itd, dopiši sam/a svoj mi/oni hejt.

Ček, ne mrzi narode, ispravićemo!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:43 07.05.2018

Једно...

... потпуно расточено друштво, нахушкано међусобно, један на другог, с презиром за оног ко није у твојој групи, с презиром за оне што немају зубе/образовање/сапун, и за оне, с друге стране, што имају зубе/образовање/сапун, музикални презиру немузикалне, паметни глупе, високи ниске, дебели мршаве, богати сиромашне.

И сви су поносни на оно што јесу?

Језа.
niccolo niccolo 20:58 07.05.2018

Re: Једно...

Nemoj tako
zilikaka zilikaka 21:06 07.05.2018

Re: Једно...

Једно...
... потпуно расточено друштво, нахушкано међусобно, један на другог, с преизиром за оног ко није у твојој групи,

A ja već neko vreme gledam emisiju o snazi lokalnog udruživanja i alternativama. I to na RTS2. Skoro mi se nešto nije tako dopalo.
Tačno daje nadu za dalje, osima ako ih ne prožderu multinacionalne kompanije.
Ovo im je žestoka antikampanja.
tasadebeli tasadebeli 21:11 07.05.2018

Re: Једно...

Predrag Brajovic
... потпуно расточено друштво, нахушкано међусобно, један на другог, с преизиром за оног ко није у твојој групи, с презиром за оне што немају зубе/образовање/сапун, и за оне, с друге стране, што имају зубе/образовање/сапун, музикални презиру немузикалне, паметни глупе, високи ниске, дебели мршаве, богати сиромашне.

И сви су поносни на оно што јесу?

Језа.



Пошто имам утисак да су Срђанов блог и Миленковићев блог некако у вези, повезани неким заједничким путоказима за размишљање, мрзи ме да овде куцам опет оно исто што сам и тамо куцао, па ћу само да га пренесем:


Bili Piton

E da. Ljudi su doterani ali deluju apatično.



Ја сам се одувек питао, пре него што изрекнем овакве судове, да ли ја на тим људима о којима причам заправо видим себе, пројектујем сопствена осећања, ставове, шта год већ, или је ипак то што видим објективна слика. Право стање онога што видим...

И никада, ама баш никада, не могу да тврдим ни једно ни друго потпуно уверен у своју тврдњу.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:14 07.05.2018

Re: Једно...

zilikaka
Једно...
... потпуно расточено друштво, нахушкано међусобно, један на другог, с преизиром за оног ко није у твојој групи,

A ja već neko vreme gledam emisiju o snazi lokalnog udruživanja i alternativama. I to na RTS2. Skoro mi se nešto nije tako dopalo.
Tačno daje nadu za dalje, osima ako ih ne prožderu multinacionalne kompanije.
Ovo im je žestoka antikampanja.



Meni je fenomenalna emisija ona "Sa Tamarom u akciji", svi đuture se porodično okupimo oko "malog ekrana TV prijemnika" i gledamo.
Sasvim ozbiljno.
Ženi treba dati orden.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:14 07.05.2018

Re: Једно...

Nemoj tako.

Зашто?

Погледај с којим презиром ПСГ говори о необразованима, безубима.
Како Народна странка унижава све Вучићеве гласаче.
Како СНС жутом олоши назива све проистекле из ДС шињела.
Како Јелена Ленголд презире ове што миришу на зној и прљаво, како Били презире оне што су слушали Бору Чорбу, како Балашевић унижава сироте и збуњене СНС-овце (ми VS они), како Небојша Крстић гади сваког ко се не клања цару...

Ми смо дисфункционална друштвена заједница.
Напред нас гура само моћан ветар свеопштег светског економског и технолошког напретка.
И скрива наше погубе и бедастоће.
tasadebeli tasadebeli 21:15 07.05.2018

Re: Једно...

zilikaka
Једно...
... потпуно расточено друштво, нахушкано међусобно, један на другог, с преизиром за оног ко није у твојој групи,

A ja već neko vreme gledam emisiju o snazi lokalnog udruživanja i alternativama. I to na RTS2. Skoro mi se nešto nije tako dopalo.
Tačno daje nadu za dalje,
osima ako ih ne prožderu multinacionalne kompanije.
Ovo im je žestoka antikampanja.



Виде ли тамо код Миленковића ово на овом линку?

Приче са душом (ЛИНК)
niccolo niccolo 21:16 07.05.2018

Re: Једно...

Зашто?

sprdam se
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:17 07.05.2018

Re: Једно...

sprdam se

Зашто?

P.S.
;-)
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:25 07.05.2018

Re: Једно...

Vladimir: Idemo...
Estragon: Zašto?
Vladimir: Zato...
Estragon: Zašto?
Vladimir: Zato...
Estragon: Zašto?
Vladimir: Zato...
Estragon: Zašto?
Vladimir: Zato...
Estragon: Zašto?

Vladimir: Rekao sam ipak idemo.
Estragon: Zašto?
Vladimir: Zato...
Estragon: Zašto?
Vladimir: Zato...
Estragon: Zašto?
Vladimir: Zato...
Estragon: Zašto?
Vladimir: Zato...
Estragon: Zašto?
Vladimir: Zato...
Estragon: Zašto?
Vladimir: Zato...
Estragon: Zašto?
žVladimir: Zato...
Estragon: Zašto?
Vladimir: Zato...
Estragon: Zašto?
........................


niccolo niccolo 21:28 07.05.2018

Re: Једно...

Зашто?

Mora nešto čovek da radi u pauzi između dva frejma
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:35 07.05.2018

Re: Једно...

Погледај с којим презиром ПСГ говори о необразованима, безубима.
Како Народна странка унижава све Вучићеве гласаче.
Како СНС жутом олоши назива све проистекле из ДС шињела.
Како Јелена Ленголд презире ове што миришу на зној и прљаво, како Били презире оне што су слушали Бору Чорбу, како Балашевић унижава сироте и збуњене СНС-овце (ми VS они), како Небојша Крстић гади сваког ко се не клања цару...


Postoji li neko prema kome se ti odnosiš na taj način?
tasadebeli tasadebeli 21:37 07.05.2018

Re: Једно...

Predrag Brajovic

Погледај с којим презиром ПСГ говори о



Ко је ПСГ? Или шта је ПСГ?

(Најдаље добацујем до Пари Сен Жермена, али сигуран сам да не мислиш на то...)
zilikaka zilikaka 21:38 07.05.2018

Re: Једно...

Meni je fenomenalna emisija ona "Sa Tamarom u akciji",

Da, to je jedna od retkih emisija koja podstiče konstruktivan pogled na svet.

Evo, meni se posle ove emisije tačno došlo da se lokalno angažujem.
Ima prelepih primera. Od podsticanja proizvodnje hrane na malim parcelama, prako obnovljivih izvora energije, do lokalnih ekonomija koje čak in+maju i svoje valute. Ima toga i u Evropi. Recimo Bazel.
Za sad se samo držimo stava da budemo mušterije komšijama, jedino to možemo, ali na toj logici su ljudi napravili vrlo uspešne lokalne mini ekonomije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana