Planeta| Satira| Život

Ujedinitelj

Jelica Greganović RSS / 18.05.2020. u 10:43

toilet-paper-gradient-1131645709.jpg

 

Jedni su tvrdili da je sve to prevara, drugi su ubedjivali da je veštački stvoren, treći su bili sigurni da je do svega došlo slučajno, četvrti da je katastrofičan, dok su peti bili sasvim sigurni da su za sve krivi šišmiši, a sedmi da je konačni cilj vakcinacija sa ciljem čipovanja ljudske vrste i konačno zatiranje ljubičastih jednoroga sa zelenim ušima.

Sve to je, uostalom, bilo i za očekivati, jer već u prasupi su se prosti sistemi podžapali oko toga da li da predju u složena jedinjenja. Kada je ipak do toga došlo, prosti su smatrali da je to sve zavera i da je svima bilo bolje dok su bili prosti molekuli. Za to vreme je već medju složenima došlo do raskola, jer su neki težili daljim promenama, sa ciljem prelaženja u žive sisteme. Lipidi, peptidi i oligopeptidi su stremili evoluciji, dok su njihovi protivnici dizali glas protiv, tvrdeći da to neće na dobro da izadje. Što se, kroz milione godina, ispostavilo kao tačno, jer su živi sistemi poželeli da izadju iz prasupe. Oni koji su to uradili, uprkos protivljenju nestabilnih molekula, do pojave teme iz pravog pasusa, su se gložili oko svega što im je na pamet i bez pameti palo. Jedni su hteli da se ostane na drveću do daljnjeg, drugi nisu hteli da vire iz visoke trave i staju na zadnje noge, ratovali su i svadjali se oko plena, nevidjenih bogova, teritorije, hrane, para, boje kože i naročito krvoločno oko anaerobne dekompozicije pokopanih mrtvih organizama, odnosno energije koja potiče iz njihove drevne fotosinteze. Zbog tih fosilnih goriva, u formi uglja, gasa i nafte, evoluirani živi organizmi su jedni druge tako tamanili i toliko ratovali da su mnogi od njih poželeli da se vrate u stanje gore pomenutih prostih sistema, mirno pućkaju i ispuštaju mehuriće u prasupi.

Tako je istorija ljudske vrste priča o sukobima i nejedinstvu, o nemogućnosti da se ljudi oko bilo čega slože, sve dok se nije pojavila epidemija. Jeste ljudski rod sretao ne jednom te nezvane gošće, od kuge preko kolere do lepre, ali ova se ispostavila kao sasvim posebna, epidemija koja je zaslužila svoje ime – Kruna. Ljudi jesu sumnjali u Kovid virus koji ju je izazvao, odmah su, naravno, aktivirali maštu po pitanju smišljanja teorija zavere, što je uobičajena pojava, koja ne poznaje granice bilo koje vrste. Ali, tada se desilo nešto nevidjeno u istoriji postojanja čovečanstva, ljudi su se stisli zajedno i po prvi put ujedinili, zaboravivši na sve što ih je do tog trenutka delilo. Bez obzira na boju kože, političke i seksualne orjentacije, državne granice u kojima žive i bogove kojima se mole ili ne, ljudska rasa je osetila jedinstven nagon, tačku spajanja, i jurnula da kupuje – toaletni papir. Planeta je zastala, osvrnula se oko sebe, iznad nje se pojavio veliki znak pitanja, pridružio mu se i uskličnik, zatreptala je iznenadjeno, i zbunjeno nastavila da se okreće. Police prodavnica, na kojima je do tada stajao Ujedinitelj, su se prosto stidele svoje golote. Za to vreme su ljudi gomilali zalihe toaletnog papira, kupujući ga neštedimice.

Naravno, pojavili su se i nezbežni stručnjaci, koji su probali da objasne ovaj fenomen, pokušavajući bezuspešno da ga uporede sa klasičnim grabežom brašna, ulja i šećera u kriznim situacijama. Nekako im nije išlo. Pojavila su se i podrugivanja, vicevi, šale i pošalice na račun onih koji su kao mravci vukli ili gurali nerazumne količine brisoguza, ako koristimo terminologiju Mog Oca. Mada, autori podsmeha nisu imali dovoljno vremena za tu aktivnost, jer su morali i sami da dopune zalihe Ujedinitelja. U tom rebusu je jedino ponašanje roditelja bilo razumljivo, jer su deca poznati uništitelji papira toaletnoga. Ne zna se šta s njim rade, mimo predvidjene upotrebe, tek u kući koja se naraštajem ponosi, on uvek fali ma koliko ga često i u bilo kojim količinama kupovali. Ja sam sumnjala da moje troje mladunčadi jede toaletni papir, ali mi je bilo lakše kada sam shvatila da i druge majke sumnjaju da i njihovo potomstvo krišom konzumira rolne. Nezgodno je što to nije faza, to traje. Uzmimo na primer jedan primer: sretnem ja onomad moju Komšinicu Ducu, koja strogim korakom forsira našu uličicu. Iz skoncentrisanog pogleda i odlučnog govora tela se vidi da žena ima misiju, krenula da izvrši zadatak. Presretnem je, upitamo se za junačko zdravlje, pitam je kuda je i šta naumila, a ona zbaci sa sebe generalski oklop i paćenički mi poveri:

-       Idem da kupim toaletni papir, deca mi dolaze.

Deca su, naravno, njena već odavno punoletna beba i njegova ništa manje odrasla žena. Odmah sam shvatila dramu, dok su ti deca u kući, piši propalo po pitanju toaletnog papira, uvek ga fali, a nije ni jeftina zabava kad se uzme u obzir koliko šlepera istog je potrebno prosečnom detetu za nedelju dana. Taman sam htela da joj ponudim moje skromne zalihe, jer kako mi deca nisu bila tu, to smo Žmu i ja mogli da se pohvalimo da nam toaletni papir traje kao normalnim ljudima, ali Duca je u troskocima žurno otperjala »u jednu radnju, tu blizu, imaju dobar, a nije skup, kupujem veću količinu«.

To je jedino čime sam ja mogla da objasnim maniju koja je Majkom Zemljom zavladala kada je Kruna, bez prevoda Korona banula na njene geografske širine i dužine. Dešifrovanje većinskog ostatka toaletne misterije mi je ostalo nedostupno, uostalom kao i jadnim sociolozima i psiholozima, koji bi već doktorate pisali na tu temu, samo kad bi uspeli da shvate koja se mala, siva ćelija aktivirala u mozgovima složenih organizama i naterala ih da, kao nikada do tada, funkcionišu kao jedan. Istovremeno, bez želje da shvate tajnu ujedinjavanja, proizvodjači toaletnog papira su se bogatili do te mere da vicevi o tome kako nameravaju da kupe najveće svetske kompanije, nisu bile daleko od istine, jer su već uplaćivali familijarne posete svemiru i kupovali egzotična ostrva sa sve palmama, delfinima, tirkiznim morem i lokalnim življem.

Što se mene tiče, ja sam se trudila da se držim razuma, ma koliko epidemija trajala, čoveku stvarno nisu potrebne tolike zalihe toaletnog papira, ne treba podlegati masovnim manijama. Zato sam, u obližnjoj radnji, kupila samo tri paketa od po dvanaest komada, kojima sam dodala luksuznu varijantu četvrtastog, kabastog formata, od dvadeset četiri, četvorolisni model. Naravno da sam kupila i one što mirišu na prve kajsije, a nisam izdržala da u kolekciju ne dovučem i divne rolne na cveće. Jeste da se deo našeg stana polako pretvarao u distributivno skladište toaletnog papira, ali u prodavnicama ga je bilo sve manje, što me je nateralo da pazarim još koji paket i priključim ga planetarno aktuelnoj kolekciji. Moj razum je počinjao tužno da cvili, monetarna sredstva su se osećala poniženim jer su investirana u takvu banaliju, ali meni je bilo baš fino. Osećala sam se sigurno, ako tako mogu da kažem – ujedinjeno.

 



Komentari (80)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nask nask 10:50 18.05.2020

Loše nam se piše

ako kruna (opet) krene da nas ujedinjava.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:57 18.05.2020

Re: Loše nam se piše

Maternji jezik će proplakati.
jinks jinks 10:58 18.05.2020

Re: Loše nam se piše

Pa dobro, i drug Tita je tolike dvorce i ostrva "zaslužio" i bez krune tako što se manje-više jedino i predstavljao kao Ujedinitelj.

I na kraju umesto pravi Ujedinitelj ispade blogo-Ujedinitelj.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:58 18.05.2020

Re: Loše nam se piše

Kako je zaslužio, tako je i otišlo. Cugrunt.
predatortz predatortz 11:57 18.05.2020

Re: Loše nam se piše

Jelica Greganović
Maternji jezik će proplakati.


Navikli smo. I Tito ga je jedva natucao.
nask nask 12:15 18.05.2020

Re: Loše nam se piše

i drug Tita

Tog ne bi ni bilo da nas onaj sa koronom tj. krunom nije saterao u jednu državu.
predatortz predatortz 12:23 18.05.2020

Re: Loše nam se piše

nask
i drug Tita

Tog ne bi ni bilo da nas onaj sa koronom tj. krunom nije saterao u jednu državu.


Ili da je Draža '41. poslušao savet mlađih oficira, umesto da održi oficirsku reč.
Mlađe nekad treba poslušati. Ovo je očigledan primer i zašto.
nask nask 12:30 18.05.2020

Re: Loše nam se piše

Ili

Posle 1.12.1918 nema ili. Radi se o nultom pacijentu, sve posle je statistika.
predatortz predatortz 12:32 18.05.2020

Re: Loše nam se piše

nask
Ili

Posle 1.12.1918 nema ili. Radi se o nultom pacijentu, sve posle je statistika.


Slažem se da je to bila najveća srpska greška u istoriji. Briljantnu, epsku, pobedu jednog naroda idioti su uspeli da pretvore u kataklizmu.
jinks jinks 12:35 18.05.2020

Re: Loše nam se piše

Postoji priča po kojoj je kralju uveliko pre atentata u Marseju 1934. bio dijagnostikovan kancer pluća, i da mu lekari već tada nisu davali više od 6 meseci života.
predatortz predatortz 12:38 18.05.2020

Re: Loše nam se piše

jinks
Postoji priča po kojoj je kralju uveliko pre atentata u Marseju 1934. bio dijagnostikovan kancer pluća, i da mu lekari već tada nisu davali više od 6 meseci života.


Čitao sam da je vojna služba upozorila kralja na veliku opasnost od atentata, a da je on insistirao da se ne menja protokol.
Liči da je izabrao da pogine i da sebi olakša muke.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:08 18.05.2020

Re: Loše nam se piše

Ovaj poslednji glagol ne bi bolji mogao biti za konstataciju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:07 18.05.2020

Re: Loše nam se piše

predatortz
Jelica Greganović
Maternji jezik će proplakati.


Navikli smo. I Tito ga je jedva natucao.


O jeziku krunisanih glava:
Neki dan pomenuh ovde Milanov srpski, kralja Milana Obrenovića.
Nikakav, u početku baš nikakav, kasnije je to, kažu, bilo u redu.
I šta je Milan, sa takvim jezikom, Srbiji ostavio:

Nezavisnost, kaljevsku titulu, i ne samo to nego i, narodnu banku, sopstvenu valutu, dinar, vojsku, da onu vojsku iz 1912 - 18, znači, Stepu, Mišića, Putnika...i, šajkaču.
Malo li je?

Milan je imao nesreću jedne vrste zbog koje je hramao sa srpskim, Aleksandar nesreću druge vrste, to je možda značajnije od njihvog srpskog.

Ali primila se mantra o ismevanju.


Jelica Greganović Jelica Greganović 10:15 19.05.2020

Re: Loše nam se piše

Što se mantre o ismevanju tiče, moja deca su rodjena u Sloveniji, kruna ih ni u snu čekala nije, pa srpski znaju onako kako ga princ, očito, nikada naučiti neće.
predatortz predatortz 11:02 19.05.2020

Re: Loše nam se piše

Jelica Greganović
Što se mantre o ismevanju tiče, moja deca su rodjena u Sloveniji, kruna ih ni u snu čekala nije, pa srpski znaju onako kako ga princ, očito, nikada naučiti neće.


Dobro.
Dozvoljavaš li ti mogućnost da neko može da bude obrazovan, pametan i uspešan čovek, a da nije talentovan za jezike?

Čovek o kojem govorimo, evidentno nije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:20 19.05.2020

Re: Loše nam se piše

Jelica Greganović
Što se mantre o ismevanju tiče, moja deca su rodjena u Sloveniji, kruna ih ni u snu čekala nije, pa srpski znaju onako kako ga princ, očito, nikada naučiti neće.

Ajd seti se ko je prvi sa tim krenuo.
Šešelj.
O tome kako pase travu, kako govori srpski.

A postoji sasvim logično objašnjenje zašto ismevanje, i zašto baš Šešelj.

Da ne dužim, Sloba se s razlogom pobojao srpske naklonosti monarhizmu, koja je za njega bila isto što i za Titu, najveća moguća opasnost, pa dao zadatak Šešelju da ga ismeva.
I primilo se.

Niko da razmisli, pa stani, četniči vojvoda ismeva kralja, šta tu nije u redu.

I to je dovoljno da se ta nameštaljka ne propagira.

A za jezik, eto ne ide mu, mada i ja osuđujem njegovu porodicu što jezik nije govorio kao mali.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:25 19.05.2020

Re: Loše nam se piše

Do te mere, ne, ne dopuštam.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:00 19.05.2020

Re: Loše nam se piše

Ja sam, očito i na svu sreću, propustila Šešelja na tu temu, što je je krajnje zdravo za svaki organizam, ali nisam gluva, tako da kada je prestolonaslednik progovorio, uši su mi zaplakale. Naravno da je kriva i njegova porodica, koja je kanda smatrala da mu maternji jezik nije bitan. Mogu jezici da mu ne idu, niko od njega ne očekuje literarne kreacije, ali da do te mere i za toliko vremena ne može jezik da savlada, mnogo je i za netalentovane.
rodni rodni 13:09 19.05.2020

Re: Loše nam se piše

Jelica Greganović
Ja sam, očito i na svu sreću, propustila Šešelja na tu temu, što je je krajnje zdravo za svaki organizam, ali nisam gluva, tako da kada je prestolonaslednik progovorio, uši su mi zaplakale. Naravno da je kriva i njegova porodica, koja je kanda smatrala da mu maternji jezik nije bitan. Mogu jezici da mu ne idu, niko od njega ne očekuje literarne kreacije, ali da do te mere i za toliko vremena ne može jezik da savlada, mnogo je i za netalentovane.

Bez kralja ne valja!
Pa makar govorio samo engleski.
Malo li je?!
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:56 19.05.2020

Re: Loše nam se piše

Vidi, ja sam iz monarhističkog kraja, sa tim sam odrasla, ovde se i češlja "na kraljića", mnogim kraljevima je kroz prste gledano i ginjenje za njih, ali bar su srpski govorili. Samo engleski nešto mi ne može.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:18 19.05.2020

Re: Loše nam se piše

ali bar su srpski govorili

Nisu svi.
Al to ih nije sprečavalo da (veruju da) rade dobro za Srbiju.

A šta, objektivno, mi znamo o Aleksandru osim to na čemu su Slobini insistirali, loš srpski?

Pa ništa.

Zar to nije čudno, da se na tome zaustavljamo?

A, važnije, nije Aleksadar monarhija, on je tu, takav kakav jeste, jer tako nalaže sistem monarhije.

A ovi što bi da glasaju za kralja, kao ovaj im se ne dopada, bilo bi bolje da prestanu da pričaju o Aleksandrovom jeziku već da kažu da im se dopada komunističko, nasiljem ustrojeno, uređenje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:09 20.05.2020

Re: Loše nam se piše

Vidi, ne ide da ti govoriš šta ko treba da kaže, a izmedju komunizma i kralja koji maternji jezik ne zna, jezik krune koju bi nosio, ima poprilično mesta i vremena.
rodni rodni 11:47 20.05.2020

Re: Loše nam se piše

Jelica Greganović
Vidi, ne ide da ti govoriš šta ko treba da kaže, a izmedju komunizma i kralja koji maternji jezik ne zna, jezik krune koju bi nosio, ima poprilično mesta i vremena.

Meni ne smeta što prestolonaslednik ne barata najbolje srpskim!
Meni je mnogo važnije da je Srbin.
A još što govori odlično engleski - to mu dođe plus.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:24 20.05.2020

Re: Loše nam se piše

izmedju komunizma i kralja

Je tolika razlika da je pitanje padeža nevažno.
Ali insistira se baš na tome.

Pitanje je zašto se to nevažno pitanje potencira, da bi komunizam izgledao manje različit?

Jelica Greganović Jelica Greganović 20:23 20.05.2020

Re: Loše nam se piše

Tvoje nesmetanje je tvoja stvar.
Meni smeta jako, moja stvar.
Kao i to što mi njegovo znanje engleskog ne znaci puno, jer to je jedini jezik koji zna.
zilikaka zilikaka 20:49 20.05.2020

Re: Loše nam se piše

Meni smeta jako, moja stvar.

I meni smeta.
Ne što sam lingvistički čistunac, nego da kojim slučajem mene stave za poglavicu nekog dalekog plemena i da to podrazumeva određene privilegije i počasti, pa tako 30 godina, znam da bih se, pazi sad, ključna reč, jako potrudila da naučim dobro njihov jezik, ma kako teško mi išlo, i što više o običajima, kulturi, navikama.
To zato što mislim da se tako iskazuje poštovanje prema narodu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:47 20.05.2020

Re: Loše nam se piše

Meni smeta jako

I meni smetac, nego da kojim slučajem mene stave za poglavicu nekog dalekog plemena i da to podrazumeva određene privilegije i počasti, pa tako 30 godina, znam da bih se, pazi sad, ključna reč, jako potrudila da naučim dobro njihov jezik, ma kako teško mi išlo, i što više o običajima, kulturi, navikama.
To zato što mislim da se tako iskazuje poštovanje prema narodu.


Ali narode, nije prvi koji ima problem sa tim.
Pa ni pradeda mu, Čika Pera, kralj Petar Prvi Karađorđević, nije tečno pričao srpski, a danas niko ne spori (dobro, ja po malo sporim :) da je bio dobar kralj i da je njegovo vreme bilo dobro vreme.
Za Milana sam već pisao.
Što je baš Aleksandrov srpski toliko važan?

A ako je to problem, mehanizam abdikacije je poznat.
A šta bi falilo ovome da bude kralj, a i govori srpski



Sve mi se čini da je loš srpski dobrodošao za pokriće.
rodni rodni 06:24 21.05.2020

Re: Loše nam se piše

Rđavom i dlaka smeta!
Srbin je mio kako god srpski govorio!
A Kralj dodatno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 07:57 21.05.2020

Re: Loše nam se piše

Zilikaka, patokaem, tačno to.
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:09 21.05.2020

Re: Loše nam se piše

Hoochie, eto, meni ne bi smetalo da ovaj, ako dobro govori srpski, objasni tati na engleskom, naravno, da se Jelica slaže sa tim da ipak on bude kralj, jezika radi. Mene smatraj ubedjenom, sad ti je ostala samo ona pozadi, koja ga gleda kao maćeha Pepeljugu.
mariopan mariopan 09:31 21.05.2020

Re: Loše nam se piše

zilikaka
Meni smeta jako, moja stvar.

I meni smeta.
Ne što sam lingvistički čistunac, nego da kojim slučajem mene stave za poglavicu nekog dalekog plemena i da to podrazumeva određene privilegije i počasti, pa tako 30 godina, znam da bih se, pazi sad, ključna reč, jako potrudila da naučim dobro njihov jezik, ma kako teško mi išlo, i što više o običajima, kulturi, navikama.
To zato što mislim da se tako iskazuje poštovanje prema narodu.


Tako je, to spada u elementarno poštovanje prema narodu i zemlji koja ti je domovina.
I nepristojno je ne naučiti ga za toliko godina koliko je u Srbiji, koristi sve privilegije svog položaja ali ničim to ne uzvraća, makar i samo time da savlada svoj jezik.

Isto mislim i o gastarbajterima koji odu u svet i nikad ne nauče dobro jezik zemlje u kojoj provedu ceo život. Bez obzira na njihove talente, obrazovanje i životne prilike. To je jednostavno stvar vaspitanja, pristojnosti, uvažavanja a ne dobre volje ili talenta.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:56 21.05.2020

Ne pise nam se lose

A šta bi falilo ovome da bude kralj, a i govori srpski


Ne bi mu nista falilo, prestolonasledniku prestolonaslednika
taman bi bio za krunu. Lici na dedu i pradedu, mlad, obrazovan, od malena zivi u Srbiji, srpski mu je maternji (za lingviste cistunce), dusu dao za obnavljanje monarhije i da predstavljaju (Karadjordjevici) Srbiju u svetu u najboljem svetlu kao sto to rade druge kraljevske porodice..

Kao i poslovne posete inostranstvu sa ciljem stranih ulaganja u Srbiju, donacije iz inostranstva i u Srbiji, moze biti velike koristi uzevsi u obzir njihove porodicne veze sa brojnim drugim kraljevskim kucama i poslovnim vezama porodice Karadjordjevic po svetu.



rodni rodni 11:11 21.05.2020

Re: Loše nam se piše

mariopan
zilikaka
Meni smeta jako, moja stvar.

I meni smeta.
Ne što sam lingvistički čistunac, nego da kojim slučajem mene stave za poglavicu nekog dalekog plemena i da to podrazumeva određene privilegije i počasti, pa tako 30 godina, znam da bih se, pazi sad, ključna reč, jako potrudila da naučim dobro njihov jezik, ma kako teško mi išlo, i što više o običajima, kulturi, navikama.
To zato što mislim da se tako iskazuje poštovanje prema narodu.


Tako je, to spada u elementarno poštovanje prema narodu i zemlji koja ti je domovina.
I nepristojno je ne naučiti ga za toliko godina koliko je u Srbiji, koristi sve privilegije svog položaja ali ničim to ne uzvraća, makar i samo time da savlada svoj jezik.

Isto mislim i o gastarbajterima koji odu u svet i nikad ne nauče dobro jezik zemlje u kojoj provedu ceo život. Bez obzira na njihove talente, obrazovanje i životne prilike. To je jednostavno stvar vaspitanja, pristojnosti, uvažavanja a ne dobre volje ili talenta.

Meni to ne smeta!
Neka govori engleski da ga ceo svet razume!
nikvet pn nikvet pn 12:43 21.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

Мржња на краља је овде тако емоционална и распрострањена да би се неки инострани маркетиншки маг искрено зачудио како је то темељно одрађено. Додуше уз неограничена средства за седам деценија такав резултат и није неко чудо. Признајем и сам да имам нелагоду гледајући руменог клипана како натуца, зар то да ме негде представља?! Но то су само емоције.

Разум каже мало другачије. Поставља нека питања као на пример: ко то мене сада представља? Како ли се нашем иноминистру смеје свет кад натуца енглески? Како наши генерали рапортирају дезертеру? И тако даље; шта су нас то толико усрећили ови што одлично говоре српски? Довели су нас до дна Европе правац Енверхоџина Албанија. Ако нешто не ваља ајде да се мења.

Свака европска нација која држи до себе своју монархију је сачувала, а ако није онда се њеним наслеђем поноси, брижљиво га негује и одржава. Баш свака, чак и Руси. Нико разуман не пљује по томе, по себи и својој историји. Шта би новокомпоноване нације дале за мрвицу такве традиције, Хрвати на пример?

Поменуо сам већ оно народно виђење: горе је Бог, испод њега краљ, па народ; затим стока па биљка. Кад су укинути Бог и краљ у тој менталној празнини разбашкарио се Тито, па наследници. Сад кад је поново уведен Бог краљево место заузимају преварантске силеџије. На перфектном српском.

Са нелагодом (као Предо за Нато) морам да признам да овде има места размишљању о монархији на разуман и времену примерен начин.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:57 21.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

moze biti velike koristi uzevsi u obzir njihove porodicne veze sa brojnim drugim kraljevskim kucama i poslovnim vezama porodice Karadjordjevic po svetu.

Ma kakvi, dok je nama Vučića i njegovog prijatelja Bin Ladena, Bin Zajeda, kao ono bi, njegovog brata Đi Pinga (a i Andreja) šta će nama neko sa uglefom i kontaktima po kojekakvim dvorovima.

A i ne zna padeže.

to spada u elementarno poštovanje prema narodu i zemlji koja ti je domovina

Hoćeš reći Meri, da kralj Petar nije imao elementarnog poštovanja prema Srbima i Srbiji?

Il će biti da malo grešiš?

Мржња на краља је овде тако емоционална и распрострањена да би се неки инострани маркетиншки маг искрено зачудио како је то темељно одрађено.

Ma neeee, pitaj ljude, stoposto su sigurni da to nema veze sa marketingom, to je bre njihov sud, lični, do koga su došli razmišljanjući svojom glavom:)

A Hrvati....
Pričao Milan St Protić, valjda kad je bio u Bernu, da mu je neki hrvatski diplomata rekao, otprilike
Ne mogu da razumem zašto su Srbi devedesete propustili da iskoriste to śto su imali, držvnost i monarhiju, svoju, autentičnu, mi, da smo to imali, prvo što bismo uradili je to, vraćanje svega.
U danu, dekretom.
niccolo niccolo 15:27 21.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

Objektivno, retki su slučajevi vraćanja sa republike na monarhiju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:32 21.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

niccolo
Objektivno, retki su slučajevi vraćanja sa republike na monarhiju.

Možda, ali retke su, ili nepostojeće situacuje da dve držve imaju istovetne situacije, uslove, razloge za ovo ili ono, tako da to što se ne dešava često da se monarhije vraćaju baš nikako ne utiče na Srbiju.

Srbija je tako stvorena, rođena sa tom osobinom, a onda došao silnik i to uredio po nekom svom ćefu.
Samo to je dovoljan razlog da se, sad kad je silnikovo vreme prošlo, stvari poprave.

A i drugih, praktičnih razloga je sasvim dovoljno.

A koji su razlozi da se ostavi silnikovo uređenje?
a_olmos a_olmos 21:32 21.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

Pa ni pradeda mu, Čika Pera, kralj Petar Prvi Karađorđević, nije tečno pričao srpski


Odakle je ova informacija? Kralj Petar I Karađorđević je prevodio na srpski (bar jednu knjigu svakako). Evo link sa COBISS-a
Ako je mogao da prevodi to znači da je izuzetno dobro znao srpski jezik :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:22 21.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

Odakle je ova informacija?


Iz neke radio emisije, mislim da je riznica u pitanju.
Tu sam prvi put čuo (i iznenadio se) za njegov francuskosrpski a kasnije se ispostavi da je zaista imao poteškoća.
U govoru, svakodnevnom, da mu je često nedostajala reč, nije mogao da se seti kako se nešto kaže na srpskom, pa je izgovarao na francuskom.

Francusko r mu se dosta provlačilo.
Dnevnik je vodio na francuskom.
Ima toga i na internetu.

Српски престолонаследник није једини Карађорђевић који не говори “чисто” српски: Његов далеки предак, велики краљ, говорио је слично

Za Aleksandra tvrde da se u običnom svakodnevnom govoru mnogo bolje snalazi sa srpskim nego u javnim nastupima.

Ali nije sve to toliko važno, sam jezik, on je samo zgodna prilika da se komunistička propaganda prihvati bezbolnije.

Pazi, jezik, zameraju mu oni koji Titi nikad to nisu zamerili.
predatortz predatortz 08:13 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

Pazi, jezik, zameraju mu oni koji Titi nikad to nisu zamerili.


To je tak prosto - nisu smeli.
Zbog toga mi je draži kralj, makar i sa evidentnom nesposobnošću da ovlada jezikom.
Za vreme čika Pere, studenti su ispod terase dvora vikali:"Dole kralj!", a Pera, stari vojnik, im je, kažu hroničari, mahao sa terase uz odgovor:

Tako, deco! Za to smo se i borili, da budemo slobodni u svojoj zemlji.


Studenti ispod Podvožnjaka su imali drugačije iskustvo.

Pusti bre ljude, dopalo im da laju i nek laju.

Sloboda!
hoochie coochie man hoochie coochie man 08:27 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

Pusti bre ljude, dopalo im da laju i nek laju.

Sloboda!

Ma naravno, to je u redu, lajanje i sloboda.

Nego ja pokušavam da to malo uozbiljim.
Nikako mi nije jasno kako neķo ozbiljan poput Jelice može u isto vreme da pravi kuću u čatmi i da podržava komunističku tvorevinu.

U čatmarama se kralj podrazumevao, i da ga psuju i da ga vole, al mora da ga ima.
predatortz predatortz 08:30 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

i da ga psuju i da ga vole, al mora da ga ima.


A često se najviše voleo u kućama u kojim je najviše psovan.
Doživljavaš ga kao nekog svog, pa ga nekad i opsuješ.
Kao u porodici.
predatortz predatortz 08:51 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

Nikako mi nije jasno kako neķo ozbiljan poput Jelice može u isto vreme da pravi kuću u čatmi i da podržava komunističku tvorevinu.


Nisam ubeđen da to Jelica podržava. Mislim da je više u pitanju neka vrsta inercije.
Priznaćeš, Aca krlj nije simpatičan i harizmatičan lik. Ne čudi me što i kod pametnih ljudi izaziva otpor.
No, Aca je jedno a dinastija i tradicija su nešto drugo.
Ja sam za kraljevinu iz niza praktičnih razloga i zbog diskontinuiteta sa onim što je došlo sa sovjetskim tenkovima.

Moderna monarhija je baš ono što Srbiji danas treba.
Drugih do Karađorđevića nažalost nemamo. A dinastija nije nešto što se može tek tako stvoriti.


hoochie coochie man hoochie coochie man 08:59 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

Kao u porodici

To je, najverovatnije, i razlog zašto je u Srbiji monarhija podrazumevana stvar.
Oni koji su je pravili su je pravili po modelu koji im je jedini bio jasan, logičan, model porodice, zadruge.
Tu se obavezno znalo ko je domaćin, ko je glava, bilo je svađe jetrva, bilo je zamerki i na domaćinovo ponašanje i postupke, i menjao se domaćin kad prekardaši, ali kuća bez domaćina nije mogla da postoji.

Takvu i državu napravili, sa domaćinom.
Kad i ovaj prekardaši i njega su menjali, ali nikad kuću bez domaćina nisu ostavljali.

A onda dođoše divlji
hoochie coochie man hoochie coochie man 09:02 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

Nisam ubeđen da to Jelica podržava

Pa nema tu mnogo izbora, ili podržavaš monarhiju ili one koji su je srušili, treće ne postoji.

Postoje ili izgovori ili zablude da ti podržvaš nešto treće.
a_olmos a_olmos 09:59 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

hoochie coochie man


Ovaj prevod koji sam pomenula je iz 1865, kad je kralj imao 21 godinu. Da li je moguće da je tada znao srpski toliko dobro da je mogao da prevodi (i to odlično, čitala sam knjigu :) a posle ga zaboravio? Ili je možda imao problem samo sa usmenim izražavanjem?
U svakom slučaju jako zanimljiva tema, baš bih volela da je malo detaljnije istražim :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:26 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

Priznaćeš, Aca krlj nije simpatičan i harizmatičan lik.



Nije harizmatican, mada takvih je jako malo u ponudi bilo gde, ali meni jeste bio simpatican kada je po povratku u zemlju podrzao i prikljucio se opoziciji Milosevicu..


I onda posle smene 2000 godine odjednom isplivava prica o njemu kao nikakvom, pase travu, ne govori srpski, bla, bla. Ismejavanje.


Nikad mi nije bilo jasno konkretno - zasto? Sta je to lose uradio da se omasovi takva mantra.


Zivi u Srbiji, ne mesa se u politiku, ok nije govornik nije najverovatnije ni neki ekstrovertni lik da se dobro snalazi sa javnoscu ali jbt. sa ovakvom bandom koje se redja na izborima, sa ovakvim likovima eksponiranim u javnosti obrusivati se bas na njega i bas zbog jezika - nije mi jasno ic, eto.


I ja mislim da bi obnova monarhije kao i uspostavljanje nekih vrednosti koje su se izgubile proslih 70 godina mogla biti samo blagorodna u onom velikim delom novokomponovanom haosu od drzave.


Ima malo uticaja na mene i to sto su mi obojica deda bili monarhisti, na tom sam narativu odrasla.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:36 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

a_olmos
hoochie coochie man


Ovaj prevod koji sam pomenula je iz 1865, kad je kralj imao 21 godinu. Da li je moguće da je tada znao srpski toliko dobro da je mogao da prevodi (i to odlično, čitala sam knjigu :) a posle ga zaboravio? Ili je možda imao problem samo sa usmenim izražavanjem?
U svakom slučaju jako zanimljiva tema, baš bih volela da je malo detaljnije istražim :)


Ako je ok. da se ubacim, posto je u inostranstvu bio od svoje 15 godine sa 21 je mozda maternji jezik jos fercerao kod njega..

Iz izgnanstva su ga vratili tek posle majskog prevrata, 1903 sto je vec 38 + 6 godina - sasvim solidan period da se prilicno pogubis kod jezika matrenjeg iako je on imao svo vreme kontakte sa domovinom (Srbijom).

Otici sa 15 godina i sa recimo 30 godina starosti nije isto.

Ovo je iskljucivo moje misljenje. Imam ovde u inostranstvu prijatelje koji su sa decom razlicitih uzrasta emigrirali, znanje srpskog im zaista varira, ali vecini je srpski drugi jezik iako su ga prvog progovorili i znali ali ne bas savrseno (sad im je ostao i bez roda, padeza i vremena) naravno.

Sad tinejdzer je druga prica ali opet ne dovoljno temeljno znanje maternjeg jezika narocito ako je u tom periodu prekinut kontinuitet u daljoj nadgradnji vokabulara.

Pretpostavljam da je u tome problem kod njega, Petra I. Nije iskljuceno ni da je imao pomoc kod prevodjenja..

predatortz predatortz 11:05 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

Ima malo uticaja na mene i to sto su mi obojica deda bili monarhisti, na tom sam narativu odrasla.


Đe si sestro!
Jedan moj deda je bio četnički oficir, drugi nedićevac. Doduše, njega su apili i mobilisali kada su saveznici oslobodili logor u Solunu, pa ga vratili u Srbiju umesto kući preko Drine.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:05 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

sasvim solidan period da se prilicno pogubis kod jezika

Pa imamo to i ovde, Srkiju Pajiću, a mislim i Beneu, se dogodi da su zaboravili neku reč, kažu da ne mogu da se sete i napišu je na engleskom.
Ništa čudno ni za osudu, tako to funkcioniše.


Ima malo uticaja na mene i to sto su mi obojica deda bili monarhisti, na tom sam narativu odrasla.

Mislim da je to ključno, i zato verujem da je nemoguće reći, ja ne podržavam komumiste ali sam protiv monarhije.
Biti protiv monarhije, i uz to još i banalna opravdanja tipa jezik prestolonasledika, uzimati za doboljan razlog, a drugih nema, je tipičan komunistički narativ

vakom slučaju jako zanimljiva tema, baš bih volela da je malo detaljnije istražim


https://www.antikvarijat-phoenix.com/kralj-petar-i-karadjordjevic-knjiga-14398#lightbox

Snaći ćeš se i ovako:)

Uglavnom, Dragoljub Živojinović, tri toma.
I mene čeka da pročitam :)
rodni rodni 11:16 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

a_olmos
hoochie coochie man


Ovaj prevod koji sam pomenula je iz 1865, kad je kralj imao 21 godinu. Da li je moguće da je tada znao srpski toliko dobro da je mogao da prevodi (i to odlično, čitala sam knjigu :) a posle ga zaboravio? Ili je možda imao problem samo sa usmenim izražavanjem?
U svakom slučaju jako zanimljiva tema, baš bih volela da je malo detaljnije istražim :)

Eeee, ja sam mislio da si ti on, a sada vidim da si ti, u stvari, ona.
rodni rodni 11:18 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

apacherosepeacock
Priznaćeš, Aca krlj nije simpatičan i harizmatičan lik.



Nije harizmatican, mada takvih je jako malo u ponudi bilo gde, ali meni jeste bio simpatican kada je po povratku u zemlju podrzao i prikljucio se opoziciji Milosevicu..


I onda posle smene 2000 godine odjednom isplivava prica o njemu kao nikakvom, pase travu, ne govori srpski, bla, bla. Ismejavanje.


Nikad mi nije bilo jasno konkretno - zasto? Sta je to lose uradio da se omasovi takva mantra.


Zivi u Srbiji, ne mesa se u politiku, ok nije govornik nije najverovatnije ni neki ekstrovertni lik da se dobro snalazi sa javnoscu ali jbt. sa ovakvom bandom koje se redja na izborima, sa ovakvim likovima eksponiranim u javnosti obrusivati se bas na njega i bas zbog jezika - nije mi jasno ic, eto.


I ja mislim da bi obnova monarhije kao i uspostavljanje nekih vrednosti koje su se izgubile proslih 70 godina mogla biti samo blagorodna u onom velikim delom novokomponovanom haosu od drzave.


Ima malo uticaja na mene i to sto su mi obojica deda bili monarhisti, na tom sam narativu odrasla.

Saglasan!
Kakav je da je, naš je!
Naravno, sa tim se neće složiti oni naši kojima ništa naše nije dovoljno dobro.
Njima je po meri dragi drug Tito.
a_olmos a_olmos 11:47 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

hoochie coochie man


Hvala, stavljeno na spisak obavezne literature :) Uvek su me mnogo više zanimali Obrenovići i njima sam se prilično bavila, a Karađorđevićima skoro nimalo, ali možda je vreme da se ta nepravda ispravi :)

rodni


Ja sam ja :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:03 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

Uvek su me mnogo više zanimali Obrenovići i njima sam se prilično bavila, a Karađorđevićima skoro nimalo

I mene:)
Samo pokušavam da ne navijam za jedne ili druge.
Obe su srpske dinastije, to smo mi, to je Srbija, sa dve dinastije.

Ali ma kako se trudio da ne navijam Obrenovićima se više važnih stvari mora pribrojati, naprosto tako se desilo.

Ali na drugoj strani stoji veliki, ogromni, Karađorđe. Njegova veličina može da nadomesti sve manjkavosti njegovih naslednika.
predatortz predatortz 12:07 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

Ali ma kako se trudio da ne navijam Obrenovićima se više važnih stvari mora pribrojati, naprosto tako se desilo.


Nešto se mislim, pošto mi je majka devojački bila Obrenović, da vaskrsnem dinastiju. Onako, kao neka bočna linija. Bio bih pravedan knjaz. Filipa ne bih apsio, dao bih mu i ulogu na dvoru. Tebe bih turio u ministarstvo poljoprivrede, ko te 'ebe mora neko i da radi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:16 22.05.2020

Re: Ne pise nam se lose

Eto, nekome suđeno da radi a nekome da orgija po dvorovima ko god da je na vlasti:)
maksa83 maksa83 10:57 18.05.2020

Crni Šabat

Najbolji mim koji se izrodio iz svega ovoga, doduše mora da se poznaje bazični Black Sabbath opus da bi ti bio smešan.




rodni rodni 18:58 18.05.2020

Re: Crni Šabat

maksa83
Najbolji mim koji se izrodio iz svega ovoga, doduše mora da se poznaje bazični Black Sabbath opus da bi ti bio smešan.





Toalet papirom može da se briše i nos - doduše, ne baš istovremeno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:12 18.05.2020

Re: Crni Šabat

Može i prašina da se briše, i šta oćeš.
rodni rodni 09:51 19.05.2020

Re: Crni Šabat

Jelica Greganović
Može i prašina da se briše, i šta oćeš.

Pa da.
I stakla nakon pranja, ako je nestalo 'nedeljne' politike.
Jebote - nisam kupio novine već 'sto godina'.
Ne znam čime sada žena briše stakla nakon pranja.
A politika se kupovala nedeljom zbog silne papirčine.
Kupuje li ko to danas?
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:57 19.05.2020

Re: Crni Šabat

Ima izvesnih štampanih medija, koje ja kupujem za potpalu, cenim da su tako najkorisniji.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 15:26 19.05.2020

Re: Crni Šabat

solo solo 15:44 19.05.2020

Re: Crni Šabat

Toalet papirom može da se briše i nos - doduše, ne baš istovremeno.


Ne daj se upecati Mačak, Sabbathi su srpski band.




P.S
Donacija Ozzy i Sharon Osbourne: ČUVENI PEVAČ GRUPE BLACK SABBATH ZA PANČEVAČKU BOLNICU
May 12, 2020

Kako izveštava Info013, čuveni rok muzičar Ozzy Osbourne i njegova supruga Sharon donirali su internom odeljenju pančevačke bolnice četiri komada kolica za pacijente.
nsarski nsarski 12:08 18.05.2020

Kad smo već kod predviđanja

i toalet papira...

Черевићан Черевићан 14:41 18.05.2020

разуму блиско

stan ili skladište toaletnog papira

нечуди ме ово што се
гуз хартије тиче,
јер многима живот цео
у срању протиче
mlekac mlekac 14:49 18.05.2020

Meni je

U celoj priči bilo najfascinantnije što sam slušala o nestašicama toalet papira i iz zemalja koje se, tradicionalno, zapiraju...
Tek taj fenomen mi nije jasan.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:13 18.05.2020

Re: Meni je

Mlekac, a šta ako vode nestane, kataklizma i to...
romi.daba romi.daba 12:00 19.05.2020

Re: Meni je

Planine, čiste reke in potočki,
glas ptičkov;
to človek potrebuje."

Ja sam našao svoje mesto u Gledećkim planinama.
rodni rodni 12:20 19.05.2020

Re: Meni je

Jelica Greganović
Mlekac, a šta ako vode nestane, kataklizma i to...

Lišće, trava, kukuruzovina i slično.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:56 19.05.2020

Re: Meni je

Da...ja u Beogradu prosto ne znam kud ću sa kukuruzovinom i šašom kad pretekne.
49 41 49 41 19:24 18.05.2020

Corona 19

Textam zeni iz prodavnice.
Evo, me u Walgreensu; sta nam treba da uzmem?
Jesi li stavio MASKU, covece...
Jesam!
Uzmi pare iz kase i pod hitno dolazi kuci.
8c_competizione 8c_competizione 20:48 18.05.2020

resenja ima raznih

8c_competizione 8c_competizione 20:49 18.05.2020

i ne sme da se pomisli da se nakaslje

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:14 18.05.2020

Re: i ne sme da se pomisli da se nakaslje

Ovbaj klip, ovaj pogled, ne mogu da prestanem da gledam već desetak dana
solo solo 21:17 18.05.2020

Re: Treća Srbija - nova Srbija


8c_competizione 8c_competizione 21:27 18.05.2020

Re: i ne sme da se pomisli da se nakaslje

Jelica Greganović
Ovbaj klip, ovaj pogled, ne mogu da prestanem da gledam već desetak dana


ja sam se takodje valjao od smeha kada sam ga video prvi put
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 00:58 19.05.2020

Gledah cirilicu...

Izvinite Jelice, ovo nece biti bash "u temi" - a mozda i hoce... na kraju.

Dakle, gledah "cirilicu" (mi u dijaspori smo uskraceni za divote real-time Srpskog odnoshenja sa javnoshcu, pa gledamo yutube...)

Saso mange imalo da se vidi i cuje... milosevic, izdaja, korona, vranje, kukanje cede jashara nad srpskim penzionerima pa i o zadruzi, prasetu... mudrovanje o "svetu" (kao znamo sta je), itd itd itd... Septichka jama - iliti "srpski lonac" (Serbian casserole).
Ukusno u pichku materinu. Ako preberesh brabonjke.

I pade mi na pamet ovaj komentar:
"
ok... good. stvari su onako pravo srpske. govnjive.
1. Maric, saradnik udbe od 1984. govnar, alkoholicar, polu-pismeno prodato govance.
2. Ceda - "saradnik" udbe od 1990 - egzekutor, kriminalac, narkoman.
3. Fila - udbas od 1970tih - staro udbasko govno, krvnik srpskog pravosudnog sistema.
4. Krstic - muzikant, govnar, saradnik udbe od 1988.


Gledajte Srblji. Gledajte i gutajte. pi*da vam materina.
"


So, na kraju... ima li ovo veze sa toalet papirom? Naravno da nema. A i potpuno, sto posto, je savrsheno u kontekstu.

Dakle, obrishite guzce. Chime god bre. Nemoj da se vadite na nestashicu papira.
Ajd.
rodni rodni 07:51 19.05.2020

Re: Gledah cirilicu...

cane.srbljanovic
Izvinite Jelice, ovo nece biti bash "u temi" - a mozda i hoce... na kraju.

Dakle, gledah "cirilicu" (mi u dijaspori smo uskraceni za divote real-time Srpskog odnoshenja sa javnoshcu, pa gledamo yutube...)

Saso mange imalo da se vidi i cuje... milosevic, izdaja, korona, vranje, kukanje cede jashara nad srpskim penzionerima pa i o zadruzi, prasetu... mudrovanje o "svetu" (kao znamo sta je), itd itd itd... Septichka jama - iliti "srpski lonac" (Serbian casserole).
Ukusno u pichku materinu. Ako preberesh brabonjke.

I pade mi na pamet ovaj komentar:
"
ok... good. stvari su onako pravo srpske. govnjive.
1. Maric, saradnik udbe od 1984. govnar, alkoholicar, polu-pismeno prodato govance.
2. Ceda - "saradnik" udbe od 1990 - egzekutor, kriminalac, narkoman.
3. Fila - udbas od 1970tih - staro udbasko govno, krvnik srpskog pravosudnog sistema.
4. Krstic - muzikant, govnar, saradnik udbe od 1988.


Gledajte Srblji. Gledajte i gutajte. pi*da vam materina.
"


So, na kraju... ima li ovo veze sa toalet papirom? Naravno da nema. A i potpuno, sto posto, je savrsheno u kontekstu.

Dakle, obrishite guzce. Chime god bre. Nemoj da se vadite na nestashicu papira.
Ajd.

Nema nestašice papira.
Ima ga koliko hoćeš.
Istina, ima i govana koliko hoćeš - pa se ne postizava.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:15 19.05.2020

Re: Gledah cirilicu...

Nema nestašice papira.
Ima ga koliko hoćeš.
Istina, ima i govana koliko hoćeš - pa se ne postizava.


Ima papira, ima govana, ima guz'ca... What the fuck is missing!?
8c_competizione 8c_competizione 21:55 19.05.2020

Contagion

pogledati ako vec niste

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana