Društvo| Zdravlje| Život| Životni stil

Bežati iz zatvora, da ili ne?

ulicni-muzicar RSS / 23.09.2021. u 22:59

Bilo je to početkom februara 1942. godine. Držali su Nemci u jednom zatvoru u Srbiji veliku grupu komunista, koji su obavljali teške fizičke poslove. Mnoge od njih planirali su da streljaju tokom narednih meseci. Međutim, stigla je informacija da će u čast Hitlerovog rođendana, koji se približavao, jedan broj biti pomilovan. Šuškalo se da bi njih 20 moglo biti pošteđeno smrti. Ne bi bili pušteni na slobodu, naravno, samo bi ostali živi... do daljnjeg. Naredba o pomilovanju bila bi pročitana u poslednji čas, pred samo streljanje.

Međutim, kad se o nečemu šuška, to je isto kao i da se govori glasno, na kraju svi saznaju. Pa tako su i osuđeni komunisti saznali da se čeka ta naredba o pomilovanju za njih dvadesetak. Po kom kriterijumu će se birati ti srećnici, nije se tačno znalo, ali opet se šuškalo da će to biti najmlađi i najjači među njima, pošto su oni korisniji za zatvor (mogu bolje da obavljaju teške poslove).

I sad je među zatvorenicima, koji su u međuvremenu pripremili plan za opšte bekstvo (koje je trebalo da izvedu za nekoliko dana) nastao raskol:

- Većina je i dalje smatrala da treba bežati. Njihov argument bio je da je pametnije da svi zajedno odjednom krenu u beg, iako će Nemci sigurno mnoge od njih da ubiju tokom tog bekstva, ali sigurno će većina ipak uspeti da se domogne slobode. Bolje tako, smatrali su, nego da kao ovce čekaju klanje i da se svako od njih pojedinačno nada za sebe da će se naći na tom famoznom spisku pomilovanih, na kom će verovatno biti samo dvadesetak imena.

- Drugi, oni uglavnom mlađi, smatrali su da su u manjoj opasnosti od ostalih zatvorenika, imaju veće šanse da budu pomilovani, pa nisu bili za bekstvo. "Neka beže stariji" - govorili su - "Mi mladi i jaki nećemo. Previše je rizično to bežanje, mnogi će biti ubijeni tokom bekstva".

I tako, došao je dan koji je bio planiran za bežaniju. Kad su ih odveli na prinudni rad, od 200 zatvorenika, koliki je u tom trenutku bilo njihov broj, 170-oro se odjednom dalo u opšti beg, dok 30 osuđenika, većinom mlađih, nije htelo da beži (a bilo je među njima i nekih starijih, koji su smatrali da imaju veće šanse da prežive ako ostanu i nadaju se da će biti među pomilovanim, nego da krenu u beg i nadaju se da neće biti upucani tokom bekstva).

Nemci su od 170 "pobegulja" uspeli da ubiju 30-oro, ali je 140 zatvorenika uteklo i domoglo se slobode.

A kada je došao 31. februar, Hitlerov rođendan, u upravu zatvora stigao je telegram u kome je pisalo da se u čast rođendana velikog Firera, 20 osuđenika na smrt pošteđuje smrti. Upravnik zatvora odmah je izdao naređenje da se u životu ostavi 20 najmlađih i najjačih od ukupno 30 zatvorenika, koliko su trenutno imali, a da se preostalih 10 streljaju u narednih deset dana, po jedan dnevno.

Znači, od ukupno 200 osuđenika:

- pobeglo je 140

- ubijeno je u bekstvu 30

- pomilovano je 20

- streljano je 10

*

Nemci su u taj zatvor nastavili da dovode nove zarobljenike. Međutim, sledeće godine u februaru nije se dogodilo masovno bekstvo, jer zatvorenici nisu bili složni. Dok su jedni (ovoga puta manjina) bili za to da se pokuša sa bežanjem, drugi (ovoga puta većina) su tvrdili da je bekstvo opasno. "Pametnije je da se sačeka Hitlerov rođendan i naredba o pomilovanju, nego da se rizikuje sa bežanjem. Sećate se kako je prošle godine više ljudi ubijeno tokom bežanja (30), nego što je streljano (10)...", bio je njihov glavni argument.

I zaista... više ljudi izgubilo je život zbog bežanja, nego od streljanja. Znači ispada da je bežanje opasnije, smrtonosnije od streljanja...

Analogije... ↓ ↓ ↓

ukupan broj zatvorenika : ukupna populacija

broj onih koji su bežali : broj vakcinisanih

broj ubijenih tokom bega : broj preminulih zbog vakcine

broj onih koji nisu hteli da beže : broj onih koji ne žele da se vakcinišu 

broj pomilovanih : broj preživelih, a nevakcinisanih

broj streljanih : broj preminulih, a nevakcinisanih

↑ ↑ ↑ ...namerne su!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Priču je inspirisao video ↓ ↓ ↓

https://www.youtube.com/watch?v=PLOFZ28uAoo

koji je jedan moj fb prijatelj potegao kao argument u jednoj našoj polemici

i može se upotrebiti kao odgovor Ivici Dačiću

(deo koji počinje na 00:57 i traje 45 sekundi).

 



Komentari (35)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 01:20 24.09.2021

quo titulo

priča je inspirisana

упоредба ...ратне приче
са ковидом има смисла,
биолошки рат нас здеси
с'тога тема је ....сувисла
ulicni-muzicar ulicni-muzicar 01:52 24.09.2021

Re: quo titulo

Черевићан
priča je inspirisana

упоредба ...ратне приче
са ковидом има смисла,
биолошки рат нас здеси
с'тога тема је ....сувисла





Vaxeri, no vaxeri... dave se po internetu

jedni lažu, drugi lažu
izbijaju svađe teške
obe strane trud ulažu
da pronađu tuđe greške.
djoka_l djoka_l 11:54 24.09.2021

Re: quo titulo

OK, ajde malo da računamo (ako je bilo šta od priče tačno):

Pobeglo je 140, u begu ubijeno 30, dakle 89% je uspelo da pobegne na slobidu, 21% je poginulo.

Od onih koji su ostali u logoru (30), 10 je streljano - 33%, a 66% preživelo. Verovatno su kasnije i oni streljani. Dakle, ostanak u logoru doneo je smrt nepoznatom procentu, između 33% i 100%, a begom se spasilo 89%

Tako ispada, kada se statistikom bave oni koji se razumeju u statisiku.
ulicni-muzicar ulicni-muzicar 12:27 24.09.2021

Re: quo titulo

djoka_l
ako je bilo šta od priče tačno



sve je tačno, zasnovano na istinitim događajima
solo solo 15:49 24.09.2021

Re: quo titulo

Vaxeri, no vaxeri... dave se po internetu

jedni lažu, drugi lažu
izbijaju svađe teške
obe strane trud ulažu
da pronađu tuđe greške.


Jer je tako neko hteo.
mirelarado mirelarado 16:07 24.09.2021

Re: quo titulo

Od onih koji su ostali u logoru (30), 10 je streljano - 33%, a 66% preživelo. Verovatno su kasnije i oni streljani. Dakle, ostanak u logoru doneo je smrt nepoznatom procentu, između 33% i 100%, a begom se spasilo 89%


Mi smo odabrali da nema beganja. Preostaje nam zen. Ommmmm.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:40 24.09.2021

Re: quo titulo

ulicni-muzicar
djoka_l
ako je bilo šta od priče tačno



sve je tačno, zasnovano na istinitim događajima


jeste, 31. limburga 41?
milisav68 milisav68 20:17 24.09.2021

Re: quo titulo

djoka_l
Pobeglo je 140, u begu ubijeno 30, dakle 89% je uspelo da pobegne na slobidu, 21% je poginulo.

89% + 21% = 110% :)

Tako ispada, kada se statistikom bave oni koji se razumeju u statisiku.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:19 24.09.2021

Re: quo titulo

istina.
macak_tosa macak_tosa 07:21 24.09.2021

M'da!

Možda su ove analogije mogle da budu ispričane bez komunista.
gedza.73 gedza.73 08:15 24.09.2021

Re: M'da!


macak_tosa
Možda su ove analogije mogle da budu ispričane bez komunista.

Moglo je. Al' vole da slažu 'u službi politike' više nego leba da jedu.

Bekstvo logoraša 12 februara 1942 godine bilo je prvo organizovano bekstvo iz nekog od logora u porobljenoj Evropi.

U sobi ih je bilo 147 među njima i mladi student prava i komunista Branko Bjegović, partizanski komesar Duško Tomović kao i predratni četnički vojvoda Vule Vukašinović sa svojim sinom Radetom.

'Zvanična' komunistička istorija je nakon rata prepravila i prilagodila biografije i sudbine četničkog vojvode Vukašinovića i njegovog sina svom narativu. Jer otkud četnici u logoru i otkud oni da učestvuju u organizaciji proboja. I kako su Nemci, nakon hapšenja Vukašinovića (koji je poginuo prilikom proboja) i njegovog sina, pronašli spiskove pa streljali četnike na aerodromu kod Kraljeva. Takođe postoji svedočanstvo još jednog JuVO oficira Svetozara Miljkovića (naravno da su komunisti prepravili ceo taj deo u skladu sa svojom ideologijom)

Inače proboj iz niškog logora je bio planiran na rođendan nekog SS oficira a trebao je da na rođendanu bude i komandant logora.

Epilog bekstva je da su Nemci koji su bili zaduženi za logor poslati na Istočni front a kao taoci streljane mnoge Nišlije. Što bi u nastavku analogije poremetilo računicu koja je, izvinjavam se domaćinu, poprilično loše izabrana da bi se dokazala neka poenta. S istorijske strane neistinita, sa aktuelne ima loš završetak.

gvozden1 gvozden1 14:23 24.09.2021

Re: M'da!

macak_tosa
Možda su ove analogije mogle da budu ispričane bez komunista.

A šta misliš, što se kaže mistično u "jednom zatvoru" a ne u Niškom?

Pa zato da bi se moglo reći "komunisti hrabri i odvažni" za Niški je već teže odvojiti komuniste od nekomunista, jer su tu zatvarani Srbi, Jevreji i Cigani, ne komunisti.

A ovako baš zvuči, logor za komuniste u februaru 42. u Srbiji.

Aha.
predatortz predatortz 14:43 24.09.2021

Re: M'da!

gvozden1
macak_tosa
Možda su ove analogije mogle da budu ispričane bez komunista.

A šta misliš, što se kaže mistično u "jednom zatvoru" a ne u Niškom?

Pa zato da bi se moglo reći "komunisti hrabri i odvažni" za Niški je već teže odvojiti komuniste od nekomunista, jer su tu zatvarani Srbi, Jevreji i Cigani, ne komunisti.

A ovako baš zvuči, logor za komuniste u februaru 42. u Srbiji.

Aha.



Zanimljivo je da je logor na Banjici, od osnivanja do zatvaranja, imao više prostorija za interniranje pristalica ravnogorskog nego partizanskog pokreta.

No, te činjenice do drugova ne dopiru.
gvozden1 gvozden1 15:13 24.09.2021

Re: M'da!


Zanimljivo je da je logor na Banjici, od osnivanja do zatvaranja, imao više prostorija za interniranje pristalica ravnogorskog nego partizanskog pokreta.

No, te činjenice do drugova ne dopiru

To po logici i verovatnoći sugeriše i na odnos broja pristalica jednih i drugih, i na to koga su Nemci smatrali većom opasnošću po sebe.

A ako je tako bilo u beogradskom, što bi drastično drugačije bilo u niškom.
gedza.73 gedza.73 16:28 24.09.2021

Re: M'da!

No, te činjenice do drugova ne dopiru.


Što kaže Ulični svirač 'zasnovano na činjenicama'.

Kad je već pomenuo komuniste i Niš... Zanimljiv detalj da su u Niš 1944. prvi ušli Bugari a ne komunisti. Naši komunistički izvori tvrde suprotno pa se po tom pitanju kolju jugokomunistički istoričari i Bugari ali po svemu sudeći Bugari su prvi ufli u Sofiju... Niš. Bugarskom narodnom armijom, koja ratuje zajedno sa komunistima, je komandovao Ivan Krstev Marinov koji je tokom Ii svetskog rata bio komandant 15. okupacione divizije stacionirane u Bitolju, odnosno vardarskoj Makedoniji.

I sad imaš situaciju da sa jugoslovenkim komunistima po naredbi Sovjeta (i pod njihovom komandom) zajedno ratuju Bugari po onoj istoj jugoistočnoj Srbiji po kojoj su vršili zločine i bili pripadnici okupacionih snaga tokom rata. Da komunisti stoje rame uz rame sa bugarskim carskim oficirima. Odnosno bugarska istorija, taman tačna koliko i naša, tvrdi da je njihova armija oslobodila Vlasotince i Leskovac uz sovjetske snage i 'mesne partizane'.



Bugarske snage inače i tokom tog zajedničkog sa komunistima 'rada na terenu' pljačkaju i ubijaju civile.

Kad bi čovek čitao slično za neku Narodnu Republiku ili neki -tistan bio bi zbunjen ko je okupator a ko oslobodilac.



srdjan.pajic srdjan.pajic 19:55 24.09.2021

Re: M'da!

gvozden1

Zanimljivo je da je logor na Banjici, od osnivanja do zatvaranja, imao više prostorija za interniranje pristalica ravnogorskog nego partizanskog pokreta.

No, te činjenice do drugova ne dopiru

To po logici i verovatnoći sugeriše i na odnos broja pristalica jednih i drugih, i na to koga su Nemci smatrali većom opasnošću po sebe.

A ako je tako bilo u beogradskom, što bi drastično drugačije bilo u niškom.



Ma, nije, bre, nego su se četnici, kao verni saradnici, favorizovali, davao im se veći komfor, više soba, manje kreveta, kvalitetniji nameštaj, zabava itd, a tu ionako budu samo par dana pa ih puste, zadže samo one koji su se baš istakli u nekoj pljački ili surovim ubistvima). A to je onda dovelo i do toga da kad ovi na ulici pokupe nekog nesrećnika partizana ili komunjaru, on odma izjavi da je četnik, jer se pričalo o tome po gradu, pa su na kraju esesovci prosto dodali još soba za četnike, da pokriju te narasle potrebe.

Eto, to su činjenice koja sam ja čuo svojevremeno, od Jednog Čoveka.



gvozden1 gvozden1 20:14 24.09.2021

Re: M'da!


Eto, to su činjenice koja sam ja čuo svojevremeno, od Jednog Čoveka.

Pa što ne reče ranije, da znam :)

Nemoj bre i ovde da ti postavim neki vaš falsifikat kao i tamo :)
gedza.73 gedza.73 08:08 25.09.2021

Re: M'da!

srdjan.pajic
pa su na kraju esesovci prosto dodali još soba za četnike, da pokriju te narasle potrebe.

A gledaj ovo. Pred kraj rata kad Bugari oćekakinećekaki odnosno kad se dvoume dal' da objave rat Nemačkoj ili se samo elegantno izvuku... već tri godine na jugu Srbije bugarski vojnici čine zločine nad srpskim stanonvništvom koje ubijaju i pljačkaju što znači da su okupatori u rangu sa Nemcima... od tih i takvih Bugara glavni štab Srbije u skladu sa direktivama Vrhovnog štaba traži, između ostalog, da učestvuju u likvidaciji četnika (komita sa kojima bugarski okupatori nemaju baš tradicionalno dobre odnose kao sa komunistima).

Pa imaš slučaj da partizani pomažu neometanu evakuaciju bugarskih okupacionih činovnika i slučaj da komunisti u Vranju, prvi dan po ulasku, streljaju sve viđenije Vranjance koji su poptisali apel kojim se tražilo zaustavljanje bratoubilačkog rata. Ili da porodicu industrijalca Ristića (koje su hapsili, prebijali i mučili i Bugari i Nemci) hapse komunistički partizani i kome ubijaju decu dok pomažu bugarskim okupatorima da nesmetano evakuišu svoje porodice koje su bili okupatorski činovnici.

Par stvari su promenile bugarske okupatorske vojnike na jugu Srbije od neprijatelja u saveznike. Jedna je šminkerska, odnosno promena znaka na uniformama, druga je povratak Tita iz Moskve i sastanak u oktobru u Krajovi sa bugarskim otečestvenim frontom kad bugarski okupatorski vojnici postaju komunistički saveznici.

Da to nije izdvojen slučaj pokazuje Šumadija. Takođe na 'predlog' Sovjeta u sastav komunističkih partizanskih jedinica ulazi Jugoslovenska brigada sastavljena od NDH legionara koji su ratovali kao pripadnici Vermahta po SSSSRu a među kojima je bilo odlikovanih vojnika što od Pavelića što od Hitlera samo sad u partizanskim uniformama i po Šumadiji. Sigurno su i bugarski vojnici i hrvatski legionari na časnu komunističku reč i crvenu petokraku preko noći promenili svoja ubeđenja.

Ili će biti da je ipak bila važnija komunistička revolucija i sovjetska ideologija.



macak_tosa macak_tosa 11:06 25.09.2021

Re: M'da!

gedza.73
srdjan.pajic
pa su na kraju esesovci prosto dodali još soba za četnike, da pokriju te narasle potrebe.

A gledaj ovo. Pred kraj rata kad Bugari oćekakinećekaki odnosno kad se dvoume dal' da objave rat Nemačkoj ili se samo elegantno izvuku... već tri godine na jugu Srbije bugarski vojnici čine zločine nad srpskim stanonvništvom koje ubijaju i pljačkaju što znači da su okupatori u rangu sa Nemcima... od tih i takvih Bugara glavni štab Srbije u skladu sa direktivama Vrhovnog štaba traži, između ostalog, da učestvuju u likvidaciji četnika (komita sa kojima bugarski okupatori nemaju baš tradicionalno dobre odnose kao sa komunistima).

Pa imaš slučaj da partizani pomažu neometanu evakuaciju bugarskih okupacionih činovnika i slučaj da komunisti u Vranju, prvi dan po ulasku, streljaju sve viđenije Vranjance koji su poptisali apel kojim se tražilo zaustavljanje bratoubilačkog rata. Ili da porodicu industrijalca Ristića (koje su hapsili, prebijali i mučili i Bugari i Nemci) hapse komunistički partizani i kome ubijaju decu dok pomažu bugarskim okupatorima da nesmetano evakuišu svoje porodice koje su bili okupatorski činovnici.

Par stvari su promenile bugarske okupatorske vojnike na jugu Srbije od neprijatelja u saveznike. Jedna je šminkerska, odnosno promena znaka na uniformama, druga je povratak Tita iz Moskve i sastanak u oktobru u Krajovi sa bugarskim otečestvenim frontom kad bugarski okupatorski vojnici postaju komunistički saveznici.

Da to nije izdvojen slučaj pokazuje Šumadija. Takođe na 'predlog' Sovjeta u sastav komunističkih partizanskih jedinica ulazi Jugoslovenska brigada sastavljena od NDH legionara koji su ratovali kao pripadnici Vermahta po SSSSRu a među kojima je bilo odlikovanih vojnika što od Pavelića što od Hitlera samo sad u partizanskim uniformama i po Šumadiji. Sigurno su i bugarski vojnici i hrvatski legionari na časnu komunističku reč i crvenu petokraku preko noći promenili svoja ubeđenja.

Ili će biti da je ipak bila važnija komunistička revolucija i sovjetska ideologija.




Bilo, ne ponovilo se!
Komunjarizam u čijem kredu je bila utkana borba protiv velikosrpske buržoazije (kakav eufemizam da navuče glupe Srbe. Na žalost, još uvek ima srpskih budalčina koji ne kapiraju).
Strašno!
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:40 28.09.2021

Re: M'da!

predatortz
gvozden1
macak_tosa
Možda su ove analogije mogle da budu ispričane bez komunista.

A šta misliš, što se kaže mistično u "jednom zatvoru" a ne u Niškom?

Pa zato da bi se moglo reći "komunisti hrabri i odvažni" za Niški je već teže odvojiti komuniste od nekomunista, jer su tu zatvarani Srbi, Jevreji i Cigani, ne komunisti.

A ovako baš zvuči, logor za komuniste u februaru 42. u Srbiji.

Aha.



Zanimljivo je da je logor na Banjici, od osnivanja do zatvaranja, imao više prostorija za interniranje pristalica ravnogorskog nego partizanskog pokreta.

No, te činjenice do drugova ne dopiru.


У немачким документима се може видети да су они логор на Бањици звали "ДМ логор". А "ДМ" сигурно није од Јосип Броз Тито.
predatortz predatortz 15:13 28.09.2021

Re: M'da!

У немачким документима се може видети да су они логор на Бањици звали "ДМ логор". А "ДМ" сигурно није од Јосип Броз Тито.


Moj deda, majčin otac, bio je logoraš na Banjici. Posle su ga otpremili u Solun.
Nije bio ni četnik, ni partizan. Bio je tinejdžer kojeg su Nemci pokupili u januaru 1942. godine. Ali, sa teritorije kojom su suvereno vladali četnici. I u Solunu je bio interniran u delu logora u kom su bili četnici, uglavnom Dangićevi i tamo je ostao do oslobođenja od strane saveznika.

Posle su ga, kada ih je Crveni krst prebacio iz Soluna u Srbiju, mobilisali Nedićevci.
Bio je u kasarni na Topčideru i spominjao česte akcije ilegalaca i napucavanje po njima.
Pričao je da je u Beogradu četnička ilegala bila izuzetno aktivna i agresivna.

Komuniste nije spominjao, osim nekoliko borbi u Lipovačkoj šumi gde su ih rasterivali kao mačke sa jebališta.

Onda su Sovjeti prešli Dunav...

Ovo je priča čoveka koji nije bio naklonjen ni četnicima, ni komunistima. Bio je neutralan.
macak_tosa macak_tosa 18:36 24.09.2021

Da!

Za sve moje drugare Džonije i njihove žene Poli-En!



Uans egen, uans mo tajm!



gedza.73 gedza.73 19:02 24.09.2021

Re: Da!

Ja vrtim ovu staru već par dana

mirelarado mirelarado 19:37 24.09.2021

Re: Da!

macak_tosa macak_tosa 19:52 24.09.2021

Re: Da!

mirelarado

Da, da!
Lajk!
Film koji sam gledao ko zna koliko puta.
Od toga makar tri puta sa mojim dobrim drugom Žoržom.
nsarski nsarski 20:01 24.09.2021

Re: Da!

gedza.73
Ja vrtim ovu staru već par dana



Zanimljiva trivia:

Jedan od ključnih fizičara u razvoju moderne fizike i kvantne mehanike je Max Born. Dobio Nobela za svoj doprinos.



Od njegovih potomaka, njegova unuka Olivia Newton John je najpoznatija.



Kadgod me nešto podseti na film "Grease", ja pomislim na Kvantnu Mehaniku
Šta ću, kad sam iz Ruskog prevoda njegove Atomske fizike učio na studijama.



solo solo 20:17 24.09.2021

Re: Da!

Od njegovih potomaka, njegova unuka Olivia Newton John je najpoznatija.


Pljunuta deda ljubi je batica.
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:42 28.09.2021

Re: Da!

nsarski
gedza.73
Ja vrtim ovu staru već par dana



Zanimljiva trivia:

Jedan od ključnih fizičara u razvoju moderne fizike i kvantne mehanike je Max Born. Dobio Nobela za svoj doprinos.



Od njegovih potomaka, njegova unuka Olivia Newton John je najpoznatija.



Kadgod me nešto podseti na film "Grease", ja pomislim na Kvantnu Mehaniku
Šta ću, kad sam iz Ruskog prevoda njegove Atomske fizike učio na studijama.





Подсети ме у вези са чим је добио Ноблесову награду?
nsarski nsarski 15:20 28.09.2021

Re: Da!

vlad_aleksh
nsarski
gedza.73
Ja vrtim ovu staru već par dana



Zanimljiva trivia:

Jedan od ključnih fizičara u razvoju moderne fizike i kvantne mehanike je Max Born. Dobio Nobela za svoj doprinos.



Od njegovih potomaka, njegova unuka Olivia Newton John je najpoznatija.



Kadgod me nešto podseti na film "Grease", ja pomislim na Kvantnu Mehaniku
Šta ću, kad sam iz Ruskog prevoda njegove Atomske fizike učio na studijama.





Подсети ме у вези са чим је добио Ноблесову награду?


Dobio je 1954. za "Statističku interpretaciju kvantne mehanike".

Max Born Nobel Lecture
49 41 49 41 22:24 24.09.2021

Borba je nasa, "izrodila" Marsala od brava

Ko preziveo-prica ce.
apostata apostata 22:48 24.09.2021

mala ispravka

A kada je došao 31. februar, Hitlerov rođendan,

Hitler je rođen 20.04.
nsarski nsarski 22:57 24.09.2021

Re: mala ispravka

apostata
A kada je došao 31. februar, Hitlerov rođendan,

Hitler je rođen 20.04.


31. februar je nepostojeći datum. To je valjda mig čitaocima da je u pitanju fantazija. Ili nije?

P.S. A i naslov je zagonetan. Bežati iz zatvora, da li ne - nije jasno da li je u pitanju namerna konstrukcija "da li ne" (tj. da li ne bežati), ili je na delu slovna greška, a želja je bila da se napiše "da ili ne".
apostata apostata 23:01 24.09.2021

Re: mala ispravka

Nemam pojma.
Draže bi mi bilo da je greška, nego da je 'mig'.
ulicni-muzicar ulicni-muzicar 01:32 25.09.2021

Re: mala ispravka

Naravno da je "mig".
Meni je rođendan tik uz Hićin, tako da sam oduvek znao kad je rođen.

A u naslovu je bila kucačka greška. Prepravljao sam naslov iz "Bežanje..." u "Bežati...", pa se omaklo. Ispravio sam.
49 41 49 41 12:54 25.09.2021

Serpiko i osvetnici

Gledao film po istinitom dogadjaju.
Kad sam procitao sta su mu uradili posle 40 god. kao "zasticenom" svedoku; poslat u Australiju sa promenom svih licnih podataka; imena, datum rodjenja, mesto prebivalista u Australiji (nepoznato).
Vratio se u U.S. nakratko, nastavljeno ono sto nisu "dovrsili".

https://youtu.be/_3gwPNrAD14

https://youtu.be/8HAN9KdtxKM

Ne znas, jer bolje biti mrtav ili ziv?!?


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana