B92 Blog    Članovi    Nebojša Milenković    SRBIJA U KRUGU DVOJKE

Nebojša Milenković
21:46
UTO
20
MAJ

SRBIJA U KRUGU DVOJKE

Postoji li Srbija i život u njoj izvan kruga dvojke ─ i da li Beograd razmišlja o tome da većina Srbije upravo njega danas vidi kao simbol i simptom vlastitog propadanja. Ma kako ovakvo razmišljanje bilo osnovano ili ne, činjenjica je da je ono veoma često. Dve trećine budžeta Srbije troši se u Beogradu, jednako kao što se i sve odluke vezane za ostatak Srbije donose upravo tu. Krug dvojke i ostatak Srbije ne pripadaju istom vremenu i često tako tragično ne razumeju jedno drugo.

Da ne bude zabune i ja sam živeo u Beogradu dosta dugo, i mnogo volim taj grad. Taj moj lični Beograd niko ne može da oduzme ─ ipak, ne mogu a da ne citiram i reči koje je početkom godine izrekao Magični Ćira, sarkastično primetivši da: Kad bi danas bombardovali Beograd, zbog političkih pizdarija i kvazidiplomatije naše i ostalih vlada, ljudima iz srpske provincije, iz tzv. unutrašnjosti bilo bi toplo oko srca. Rekli bi da je Beograd to i zaslužio...

Da bi sačuvao svoj kosmopolitski, građanski duh i štimung Beograd mora postati svestan i Srbije oko sebe. Sjajna je ona rečenica "Proleće je - a ja u Beogradu. Šta još poželeti?!", i sam sâm je često i s ponosom ponavljao. Sjajna je i priča o decentralizaciji i regionalizaciji Srbije koju u izbornim kampanjama potežu mnoge stranke. Međutim, kada izbori prođu i sastavi se Vlada stvari se opet vrate u normalu i krug dvojke ponovo postane krug u kom se vrti i sama Srbija, nespremna da se suoči s vlastitim zabludama i onim svojim licem koje postoji u Užicu, Pazaru, Boru, Somboru ili Šapcu. U tom famoznom krugu, njegovom samodovoljnošću, obezvređena je i Evropa regiona o kojoj maštamo. Zato što nije svestan unutrašnjosti Srbije Beograd se danas našao pred opasnošću da ga vlastita provincija pobedi i zavlada njim iznutra.

Apsolutna supremacija prestonice jedna je od najpostojanijih tekovina Miloševićevog režima, i još uvek nije pokazana ozbiljnija institucionalna volja da se sa istom raščisti. Do danas na tom planu nije se ništa suštinski dogodilo niti promenilo ─ poslednjim Ustavom namera centralnih vlasti samo je učvršćena. Lokalne samouprave dodatno su obezvređene, autonomija Vojvodine svedena je na ponižavajuću priču o onih famoznih 7%, ostali regioni čak ni toliko. Na predizbornoj frazi “Čije su naše pare”, jedan političar napravio je karijeru u Novom Sadu. Problem je. međutim, u tome što isto pitanje s punim pravom može da se postavi i u Kragujevcu, Kuršumliji, Subotici, Kruševcu, Jagodini, Nišu, Pančevu, Vršcu ili Vranju... 

Koliko je Beograd ume da bude neosetljiv ka ostatku zemlje vidi se i po činjenici da su u prethodnom sazivu Skupštine čak 72 opštine u Srbiji bile bez svog predstavnika! Izuzev kad je reč o nekim katastrofama ili krupnijim skandalima ─ prestoničke medije ostali gradovi u Srbiji gotovo da ne postoje. Pošto dolazim iz sveta kulture pouzdano znam da čak i najambicioznije zamišljeni i visokom nivou realizovani projekti iz kulture (izuzev, recimo, Exita, Sterijinog pozorja i još ponečeg) ni na koji način ne uspevaju da privuku pažnju prestoničkih medija... Za isti posao sa istom školskom spremom u krugu dvojke plaćeni ste tri puta više nego, recimo, u Pirotu ili Smederevu. Prvog čoveka policije u Subotici, Kuršumliji ili Vladičinom Hanu postavlja ministar u Beogradu... Prisustvujemo, dakle, nezdravoj situaciji zbog koje ostatak zemlje smatra da ga prestonica kinji i guši.

Zarad evropske budućnosti o kojoj je reč ─ pored ravnomerne zastupljenosti žena mogle bi se uvesti i obavezne kvote za ravnomernu zastupljenost poslanika koji nisu iz Beograda. Priča o Evropi regiona priča je koja građanima naših gradova i regija mora da omogući pravo na političko punoletstvo - mogućnost da sami odlučuju o pitanjima od njihovih vitalnih interesa. Bez suštinske decentralizacije vlasti i priča o Evropi regiona nažalost postaje samo prazna priča!




Komentari (253)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

nsarski  21:55 20.05.2008
Preporuka: 7

Mnogo sta recenog ovde je tacno

#Link  Replika: 42
ali kad se kaze
Za isti posao sa istom školskom spremom u krugu dvojke plaćeni ste tri puta više nego, recimo, u Pirotu ili Somboru.

onda takodje treba imati u vidu da za isto kilo kajmaka ili sira ili mesa ili paprika u Bg. se mora platiti mnogo vise nego u Pirotu, Somboru, ili Kragujevcu.
Slicna razlika postoji izmedju, recimo, Njujorka i Indijanapolisa. Mesecni parking u Njujorku (Menhetn) kosta koliko iznajmljivanje stana u Indijanapolisu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  21:57 20.05.2008
Preporuka: 1

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

Tačno! Mada to ne menja suštinu (poruke) ovog teksta!

p.s.
sad mi tek (nikad) neće vratiti VIP status
:)))) hehehe...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  00:09 21.05.2008
Preporuka: 3

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

Slicna razlika postoji izmedju, recimo, Njujorka i Indijanapolisa. Mesecni parking u Njujorku (Menhetn) kosta koliko iznajmljivanje stana u Indijanapolisu.

Da, ali to je cist rezultat delovanja sila trzista, tj ponude i potraznje, a kod nas je sve samo ne to.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  00:48 21.05.2008
Preporuka: 2

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

nsarski
ali kad se kaze
Za isti posao sa istom školskom spremom u krugu dvojke plaćeni ste tri puta više nego, recimo, u Pirotu ili Somboru.

onda takodje treba imati u vidu da za isto kilo kajmaka ili sira ili mesa ili paprika u Bg. se mora platiti mnogo vise nego u Pirotu, Somboru, ili Kragujevcu.
Slicna razlika postoji izmedju, recimo, Njujorka i Indijanapolisa. Mesecni parking u Njujorku (Menhetn) kosta koliko iznajmljivanje stana u Indijanapolisu.

Te cene nisu tako razlicite, veoma su slicne, samo su primanja u manjim gradovima daleko niza, samim tim i beda koja se tamo moze videti golim okom.Ali to se ne vidi iz Beograda, daleko je.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
G r o f  07:54 21.05.2008
Preporuka: 4

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

Tačno! Mada to ne menja suštinu (poruke) ovog teksta!


Nije tačno. Većina namirnica u Beogradu je jeftinija.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bladerunner  12:54 21.05.2008
Preporuka: 1

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

Mislim da gresite Nsarski

mislim da je u Pirotu skuplja pijaca kao i dr. proizvodi iz prostog razloga sto nema konkurencije. TTamo ne postoje kvantaske pijace a jedan takav gradic moze da ima 2 ili 3 butika gde mladi mogu da kupe nesto . Sta mislite onda u takvim trzisnim uslovima zasto bi neko dao nizu cenu ako je jedini u gradu koji nudi odredjenu robu? A taj grad je konkretno grad u kome nista ne radi , mislim da uopste nema proizvodnju ni industriju (osim Tigra )i gde ljudi zapravo verovatno zive vecina od poljoprivrede ...a ima puno takvih malih mesta
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vlada dvm  13:05 21.05.2008
Preporuka: 1

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

G r o f
Tačno! Mada to ne menja suštinu (poruke) ovog teksta!Nije tačno. Većina namirnica u Beogradu je jeftinija.

.....nego u Londonu! Ali ne mnogo!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  13:34 21.05.2008
Preporuka: 4

Evo jedan primer

Recimo, ne vidim ni jedan razlog zašto bi, recimo, Ministarstvo za ravnomeran regionalni razvoj
ako ga uopšte bude bilo u novoj Vladi svoje sedište moralo da ima u Beogradu...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  13:59 21.05.2008
Preporuka: 1

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

G r o f
Tačno! Mada to ne menja suštinu (poruke) ovog teksta!


Nije tačno. Većina namirnica u Beogradu je jeftinija.

Upravo tako, jeftinije je i boljeg kvaliteta, samim tim sto je konkurencija veca, izbor je veci, kvalitet bolji a sta tek da kazem za ostale stvari? Kada u Beogradu nema tramvaja ili autobusa na tri minuta izbijaju nemiri a u malim gradovima bus ide na sat vremena razmaka, cene za jednu stanicu su kao u BG za do pola grada...Beograd ima olaksice za penzionere za prevoz i recimo umanjene racune za struju ili komunalne racune a u malim gradovima toga nema, ili su te olaksice samo simbolicne....Cene grejanja su kod nas bile takve da nam se dizala kosa od racuna zimus, grejemo se na gas, navodno najjeftiniji energent....sve navodno....

Cesto mi dolaze moji iz BG pa mi kazu da se tamo gradi, ne moze se proci od gradilista...a kod nas, cekali smo 35 godina da dobijemo asvaltiranu ulicu a zivimo u GRADU....samo to nije Beograd.Isto toliko smo cekali i kanalizaciju i sve ostalo....ima toga mnogo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  14:05 21.05.2008
Preporuka: 0

Re: Evo jedan primer

Recimo, ne vidim ni jedan razlog zašto bi, recimo, Ministarstvo za ravnomeran regionalni razvoj
ako ga uopšte bude bilo u novoj Vladi svoje sedište moralo da ima u Beogradu...

Još jedna zanimljiva tema... uglavnom se za siromaštvo i nerazvijenost pojedinih krajeva (opština) optužuje centralizacija. A šta je sa ljudima koji vode te opštine? Pogledajmo toliko medijski eksponiran primer opštine Inđija... svi samo hvale tu opštinu i njenog predsednika. Ispada da Inđiji ne smeta toliko centralizovanost države... OK, zna se da je taj deo Srema, Inđija i Stara Pazova pogotovo uvek bio pogodan za "biznis" (za "malu privredu", kako se govorilo u doba socijalizma), dakle postojale su i ranije određene predispozicije za napredovanje, ali su postojale i na drugim mestima pa pogledajte na šta sada liče neke druge sredine... Decentralizaciju treba što pre sprovesti, ali postavimo pitanje i ko upravlja pojedinim opštinama i da li se ti ljudi trude da nekim sopstvenim snagama urade nešto ili samo čekaju da im kane lova iz Beograda ili Novog Sada....?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  14:06 21.05.2008
Preporuka: 0

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

Nebojsa Milenkovic
Mada to ne menja suštinu (poruke) ovog teksta!


Nemam nista protiv (drugim recima veoma mi je drago) sto ste postavili ovakav tekst. Ali nije bas najjasnije sta je poruka vaseg teksta, odnosno STA STE TACNO HTELI DA KAZETE! Ili je problem u mojoj deficijentnoj inteligenciji?

Nebojsa, Beograd je to sto jeste i takav mora dalje da jaca. Nikako ne bi smelo da se poveruje da kada bi Beograd bio slabiji, Srbija bi postala jaca.
Ne otkrivajmo rupu na saksiji. Hajde da za jedan mali trenutak vidimo kako se to radi kod razvijenijih i demokraticnijih sredina.
Je li Pariz - Francuska? Je li Rim - Italija? Je li Budimpesta - Madjarska?
Moj odgovor je - nisu.
Moj sledeci odgovor je: i ne treba da budu!
A da budem prizemno jasan: Beograd ne sme da nastoji da bude PRESTONICA koja ce svakome u vaskolikoj Srbiji da odgovara. Postoje merila koja se ne smeju koristiti. Beograd treba i mora da bude nesto IZNAD.
Da li vi shvatate moju poruku ako sam ja bio u nemogucnosti da do kraja shvatim vasu?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bladerunner  14:27 21.05.2008
Preporuka: 2

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

Niko nema protiv da Beograd bude 'nesto IZNAD' ali ne na racun siromasenja ostalih ionako siromasnih gradova po Srbiji.
I drugim gradovima je potreban skener ili mamograf ili sigurna kuca za zene koje su zlostavljne jer kao sto rekoh verovatno i u Pirotu zene muzevi zlostavljaju a verovatno i u Pirotu zene oboljevaju od raja dojke. Jednostavno Srbija nije Beograd!
Nebojsin text nije nejasan , mozda samo nije dobro definisao i odredio se ali je u svakom slucaju odlicna tema za razgovor .
preporuka
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
chole  14:45 21.05.2008
Preporuka: 0

Re: Evo jedan primer


Sta kazete za Kanadu: Otawa - Toronto?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Davie  15:04 21.05.2008
Preporuka: 0

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

I drugim gradovima je potreban skener ili mamograf ili sigurna kuca za zene koje su zlostavljne jer kao sto rekoh verovatno i u Pirotu zene muzevi zlostavljaju a verovatno i u Pirotu zene oboljevaju od raja dojke. Jednostavno Srbija nije Beograd!

Pirot je na 60-70km od Nisa a u Nisu postoji i skener i mamograf, sigurna kuca je iovako privatna donacija pa kad recimo duvanska industrija iz Nisa bude donator onda ce je imati i Nis. Bilo bi lepo kad bi svaka varos u Srbiji mogla da ima super opremljenu bolnicu ali nasa stvarnost je takva, siromasna zemlja koja moze da razvija par regionalnih centara (Novi Sad, Kragujevac, Nis).
lekovi, tehnika, knjige, garderoba, igracke.....

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  15:10 21.05.2008
Preporuka: 2

SIGURNA KUĆA

Nije stvar u tome da imamo sigurne kuće već sigurnu državu.
Uzgred, ovo je jedno od retkih mesta gde se žrtve diskriminišu na ovaj način.
Pa ne treba valjda žrtve i zlostavljani da idu u sigurne kuće
i na taj način budu dodatno kažnjeni i izolovani
- a da zlostavljači ostaju na slobodi bez ikakvih posledica.
Čini se da je cela konstrukcija prilično nakaradna!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  15:16 21.05.2008
Preporuka: 0

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

mislim da je u Pirotu skuplja pijaca kao i dr. proizvodi iz prostog razloga sto nema konkurencij


E ajd mi objasni ponovo - kako skuplja kad
u manjim mestima većina prodaje - a manjina kupuje?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  15:18 21.05.2008
Preporuka: 0

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

mislim da je u Pirotu s


Pirot ti i nije neki primer, nađi neki dalji od granice...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  15:41 21.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

Pa ne treba valjda žrtve i zlostavljani da idu u sigurne kuće
i na taj način budu dodatno kažnjeni i izolovani
- a da zlostavljači ostaju na slobodi bez ikakvih posledica.

jes da nije tema, ali i meni je ovaj pristup totalna enigma. naopacke dibidus.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  16:06 21.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

Ok. ja sam zakomplikovao - da probam ponovo:

Uzgred, ovo je jedno od retkih mesta gde se žrtve diskriminišu na ovaj način.
Pa ne treba valjda žrtve da se sklanjaju u sigurne kuće
i na taj način budu dodatno kažnjene i izolovane
- a da zlostavljači ostaju na slobodi bez ikakvih posledica.

sad je valjda jasnije šta sam hteo da kažem...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  17:31 21.05.2008
Preporuka: 0

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

A da budem prizemno jasan: Beograd ne sme da nastoji da bude PRESTONICA koja ce svakome u vaskolikoj Srbiji da odgovara. Postoje merila koja se ne smeju koristiti. Beograd treba i mora da bude nesto IZNAD.


Za pocetak Beogradu bi trebalo oduzeti poziciju prestonice i preseliti politicku elitu negde juzno.
Ne mora ni da bude IZNAD. Trziste i slobodna inicijativa privatnog kapitala ce odrediti ko je iznad a ko ispod. Ovako, BG je politicki - vestacki nacinjen najbogatijim gradom. Dok god se reka populacije krece ka BG znaci da je Beogradu bolje nego ostatku zemlje i taj ce proces za 20-30 godina napraviti pashaluk od Srbije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
die hard  18:41 21.05.2008
Preporuka: 0

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

Nije tačno. Većina namirnica u Beogradu je jeftinija.


naravno, potpisujem.Samo ljudi u Bgd misle da je tako jer je logicno da tako i bude.A cak i nije logicno.Blizu BGDa ima mnogo velikih sela i mnogo ljudi koji se bave poljoprivredom, Vojvodina je tu iza ugla.Mali gradovi su ocajno skupi a plate su nekoliko puta manje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  19:00 21.05.2008
Preporuka: 0

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

Sjajna je i priča o decentralizaciji i regionalizaciji Srbije koju u izbornim kampanjama potežu mnoge stranke.


Jel' vi to citirate Ezopove Basne ili???????????????????????????
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  21:35 21.05.2008
Preporuka: 0

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno

Nikako ne bi smelo da se poveruje da kada bi Beograd bio slabiji, Srbija bi postala jaca.

Pa naravno da ne sme!
Suština je u tome da se jačanjem ostatka Srbije (decentralizacija, održiv i ravnomeran ekonomski razvoj, izmeštanje dela državne administracije iz prestonice... etc... etc) jačaju i Srbija i Beograd
takođe, prevazilazi se i taj hronični nesporazum koji postoji između njih, smanjuju tenzije u društvu,
uzima manevarski prostor manipulantima i demagozima svih fela... etc... etc...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Macak  00:09 22.05.2008
Preporuka: 0

Re: Evo jedan primer

chole

Sta kazete za Kanadu: Otawa - Toronto?


Amerika i Kanada imaju potpuno drugaciji koncept funkcionisanja. Nekoliko metropola i mnogo malih gradova i mnogo, mnogo nenaseljene povrsine. Ali, na stranu to. Uporedi samo jednu bolnicu u Londonu ili Kitcheneru (Ontarion) sa bonicom u Torontu. Neces naci velikiu razliku.
Pirot i Beograd vec.... malo drugacija situacija.

p.s.
Isti primer mogu da dam i za Ameriku, jer imam iskustva iz obe zemlje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bansek  02:57 22.05.2008
Preporuka: 4

Re: Mnogo sta recenog ovde je tacno



Nije tacno! Cena sira u Pirotu i Beogradu je ista, ako nije i skuplji u Pirotu (isto vazi i za kackavalj). Cene proizvoda u Babusnici su za 10-20% vece nego u Beogradu, a plate 3-5 puta manje. U Beogradu imas Super markete sa ultra-mega-giga akcijama, a u Babusnici i Pirotu nemas. U Beogradu je i gradski prevoz i taksi jeftiniji nego npr. u Nisu.
U Beogradu je jedino skup "luksuz" tj. banchenje, kafane, splavovi,....
Beograd ce, ne osvrcuci se na ostatak Srbije (npr. jug), pojesti sam sebe. Kad se budu setili Babusnice,Pirota, Vladicinog Hana, Vranja, Preseva, Dimitrovgrada,to ce biti verovatno preko transparenata "Nedamo Jug Srbije" (ali verovatno kasno).
Za isti ili mnogo veci rad ovde na jugu su ljudi mnogo manje placeni.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  08:03 22.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

Ok. ja sam zakomplikovao - da probam ponovo:

ama razumela sam i prvi put i slozila se sa tobom :)))
nego sam ja zakomplikovala.
:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MM  09:29 22.05.2008
Preporuka: 1

Re: Evo jedan primer

Atomski mrav
[ Pogledajmo toliko medijski eksponiran primer opštine Inđija... svi samo hvale tu opštinu i njenog predsednika. Ispada da Inđiji ne smeta toliko centralizovanost države... OK, zna se da je taj deo Srema, Inđija i Stara Pazova pogotovo uvek bio pogodan za "biznis" (za "malu privredu", kako se govorilo u doba socijalizma), dakle postojale su i ranije određene predispozicije za napredovanje, ali su postojale i na drugim mestima pa pogledajte na šta sada liče neke druge sredine... Decentralizaciju treba što pre sprovesti, ali postavimo pitanje i ko upravlja pojedinim opštinama i da li se ti ljudi trude da nekim sopstvenim snagama urade nešto ili samo čekaju da im kane lova iz Beograda ili Novog Sada....?

Predsednik opstine Indjija iskoristio je tu SRECU sto se Indjija nalazi upravo IZMEDJU Beograda i Novog Sada, koje pominjes kao "centre" odakle krece "lova"!!!
Treba li ista vise dodati, osim da je gospodin Jesic imao nos za biznis - pravi covek na pravom mestu u pravo vreme.
A sta je s drugim gradovima koji nemaju tu "privilegiju" polozaja?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  11:49 22.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

Uzgred, ovo je jedno od retkih mesta gde se žrtve diskriminišu na ovaj način.
Pa ne treba valjda žrtve da se sklanjaju u sigurne kuće
i na taj način budu dodatno kažnjene i izolovane
- a da zlostavljači ostaju na slobodi bez ikakvih posledica.

Uzgred, ovo je jedno od retkih mesta gde se žrtve diskriminišu na ovaj način.
Pa ne treba valjda žrtve da se sklanjaju u sigurne kuće
i na taj način budu dodatno kažnjene i izolovane
- a da zlostavljači ostaju na slobodi bez ikakvih posledica.

mislim da nije poenta u povezivanju sigurne kuce sa ravnodusnim odnosom drzave prema nasilniku.
sigurna kuca ima svoju poentu a nije u diskriminaciji zrtve vec u otvaranju izlaza. To da je sramota da nasilnici ostaju na slobodi bez ikakvih posledica se slazem ali ponavljam - pogresno je povezivati te 2 stvari
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  12:21 22.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

ok. samo ja ne povezujem nego reagujem!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  12:25 22.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

Nebojša Milenković
ok. samo ja ne povezujem nego reagujem!

na sta?
Na sigurnu kucu?
Na cinjenicu da nasilnici ostaju nekaznjeni?
Na oba?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  12:46 22.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

a zašto bi reagovao na sigurnu kuću....
mislim stvarrrnooo...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  12:53 22.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA


I ja se pitam zasto bi reagovao na sigurnu kucu?

Ali napisao si
Pa ne treba valjda žrtve da se sklanjaju u sigurne kuće
i na taj način budu dodatno kažnjene i izolovane

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  13:02 22.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

Ne znam kako ne razumete:

TREBA IZOLOVATI ZLOSTAVLJAČE A NE ŽRTVE!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  13:08 22.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

sigurna kuca nije izolacija za zrtve vez izlaz iz pakla u kom zive

da nasilnike treba izolovati se slazem. ali nikako ne kapiram kako je cnjenica da nasilnici nisu adekvatno kaznjeni povezana sa sigurnom kucom?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  13:31 22.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

ne vredi. očito je da se ne razumemo.
pozzzzz. n.m.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  14:30 22.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

ali nikako ne kapiram kako je cnjenica da nasilnici nisu adekvatno kaznjeni povezana sa sigurnom kucom?

moze biti povezana u situaciji kada zena ima svoj izvor prihoda a zivi sa muzem zlostavljacem u istom stanu. sad, da drzava reaguje kako treba, on bi bio iza resetaka ili bi mu pristup zeni/deci bio zabranjen na nn metara, sto znaci da bi morao da se iseli. posto drzava ne reaguje a muz sedi tu gde jeste i radi to sto hoce, zena je osudjena na 'sigurnu kucu' koja jeste neka vrsta prinudnog smestaja. a bitanga i dalje zivi najnormalnije i zivot mu se ne menja ni na koji nacin.
kada zena finansijski zavisi od muskarca koji je maltretira sigurna kuca je zaista izlaz.
o deci da ne govorimo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  15:02 22.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

da drzava reaguje kako treba, on bi bio iza resetaka ili bi mu pristup zeni/deci bio zabranjen na nn metara, sto znaci da bi morao da se iseli

efikasnost naseg pravosudnog sistema je tu problem
da bi nasilnik bio osudjen prodje previse vremena (meri se godinama)
a kad dodje do razvoda imovina se deli na pola (sve steceno u braku) i to nije specificnost srpskog pravosudja
sigurna kuca je alternativa jer ogroman broj zena trpi nasilje jer nema gde. dobar je to projekat (mozda previse medijski sazvakan od onih koji prave kucu ali neka). u celu pricu su se ukljucile i firme koje tim zenama daju posao (soko stark na primer) i na taj nacin tim zenama daju finasijsku nezavisnost.
dakle sta radi sigurna kuca - zene koje se nalaze u zatvoru (jer nemaju gde) u kome svakodnevno trpe fizicko i psihicko maltretiranje dobiju nezavisnost (prvo prostor kom nasilnik ne moze prici i gde mogu da se saberu i probaju da iskoraca dalje u zivot, ukoliko nemaju posao postoji mogucnost i za to....).

i ponavljam - to sto sto nasilnici nisu adekvatno kaznjeni nikako se ne moze povezati sa sigurnom kucom.

ili ovako - da nema sigurne kuce, nasilnici ne bi bili adekvatno kaznjeni a zene ne bi imale gde
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  15:49 22.05.2008
Preporuka: 1

Re: SIGURNA KUĆA

ok, to sve stoji, narocito sa ovim podatkom o zaposljavanju za koji nisam znala (hvala:)).

ali morao bi da postoji neki nacin da se situacija preokrene - pre nego sto stigne resenje o razvodu ili zakonska kazna - ukoliko je par obostrano socijalno obezbedjen.

zeni je i tako poremecen zivot, njeno izmestanje iz zajednickog doma (stanarskog, podstanarskog, zajednice, kakogod) je samo dodatno kaznjavanje. jednostavno nema smisla da siledzija i dalje uzima pivo iz svog frizidera i gleda svoj televizor dok se zrtvama zivot dodatno tumba naglavacke. treba smisliti neku privremenu meru udaljavanja problematicnog subjekta iz objekta dok se stvar drugacije ne resi. nekakva porodicna sut-u-dupe policija ili takvo nesto. jedna prijava sa "osnovanom sumnjom o zlostavljanju" i cao.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  17:59 22.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

ema smisla da siledzija i dalje uzima pivo iz svog frizidera i gleda svoj televizor dok se zrtvama zivot dodatno tumba naglavacke
hvala višnja,
upravo o tome sam govorio!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  18:03 22.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

i ponavljam - to sto sto nasilnici nisu adekvatno kaznjeni nikako se ne moze povezati sa sigurnom kucom

Verujte, nema potrebe da dalje ponavljate pošto ni do sada te dve stvari niko nije povezivao
Sigurna kuća naravno jeste važan projekat
- odnos prema nasilnicima u ovom kontekstu je druga, paralelna tema.
pozzzz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  19:40 22.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

Drago mi je da smo se razumeli.

Pozdrav Visnji (medijatoru)

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  12:19 23.05.2008
Preporuka: 0

Re: SIGURNA KUĆA

:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
agw  17:52 25.05.2008
Preporuka: 0

Re: Evo jedan primer

MM
Atomski mrav

Predsednik opstine Indjija iskoristio je tu SRECU sto se Indjija nalazi upravo IZMEDJU Beograda i Novog Sada, koje pominjes kao "centre" odakle krece "lova"!!!


Zaboravite i NS.

Moj sin je otisao iz NS da radi u BG. Pocetnik je - radi 2 meseca i ima platu kao moja zena koja je profesor na fakultetu.

Cela njegova ekipa koja je osvajala nagrade na studentskim takmicenjima u CASE STUDY-ju na evropskom nivou je otisla da radi u BG uglavnom u internacionalne kompanije.

Beograd usisava sve najbolje - sto je i sasvim logicno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Inner Party  23:02 20.05.2008
Preporuka: 0

Slazem se!

#Link  Replika: 1
& Preporuka.

Takodje, mislim da bi opcija Beograd SRS-u a Vlada DS-u mogla da spasi stvar nakon ovih izbora...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  21:37 21.05.2008
Preporuka: 0

Re: Slazem se!

Takodje, mislim da bi opcija Beograd SRS-u a Vlada DS-u mogla da spasi stvar nakon ovih izbora...

Priznajem da baš i ne razumem - šta da spasi?!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
cecas  23:27 20.05.2008
Preporuka: 0

Pravo...

#Link  Replika: 1
... u sustinu stvari . Preporuka i da ti vrate VIP status !

Regionalizacija je jedino resenje alio na delu , ne u prici !
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  21:39 21.05.2008
Preporuka: 1

Re: Pravo...

Preporuka i da ti vrate VIP status !

Hvala + vratili!
pozzzz :))))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
lidiaz  23:37 20.05.2008
Preporuka: 3

Mrznja?

#Link  Replika: 2
... citiram i reči koje je početkom godine izrekao Magični Ćira iz Niša: Kad bi danas bombardovali Beograd, zbog političkih pizdarija i kvazidiplomatije naše i ostalih vlada, ljudima iz srpske provincije, iz tzv. unutrašnjosti bilo bi toplo oko srca. Rekli bi da je Beograd to i zaslužio...

A ne cudi te mrznja provincije prema Beogradu? I osveta u vidu Vucica i ostale bratije?

Vlasti u Beogradu nisu nuzno Beogradjani i oni koji odlucuju o zakonima poslanicima i predstavnicima takodje nisu nuzno Beogradjani. To sto mnogi politicari dotrce u Beograd i zaborave odakle su dosli ne moze biti ljaga na Beogradjanima :<:

Sto se tice medija, za medije iz Njujorka nista van okoline Njujorka ne postoji. Zato postoje lokalni mediji.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  23:42 20.05.2008
Preporuka: 0

Re: Mrznja?

A ne cudi te mrznja provincije prema Beogradu? I osveta u vidu Vucica i ostale bratije?

Pa upravo na to i mislim pod: Zato što nije svestan provincije Beograd je danas na pragu opasnosti da ga provincija pobedi i zavlada njim iznutra.
To sto mnogi politicari dotrce u Beograd i zaborave odakle su dosli ne moze biti ljaga na Beogradjanima

Slažem se!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
chole  15:10 21.05.2008
Preporuka: 0

Re: Mrznja?


Licite mi na Hrvate koji se hvale "tisucljetnjom slobodarskom historijom" a od 1102 g. do 1918 g. nisu imali svoju drzavu.

Preporucujem Vam da (natenane) proucite istoriju Beograda.

Vase izjave se mogu smatrati validnim ukoliko ste stari izmedju 40-50 god, a Vas otac se rodio u Beogradu, ili ukoliko ste stari manje od 40 a vas deda se rodio u Beogradu (okolina kao Mladenovac, Obrenovac ili Pancevo se ne prihvata)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Zdravic  00:03 21.05.2008
Preporuka: 3

Struktura stanovnistva se promenila

#Link  Replika: 12
Struktura stanovnistva se promenila, zato su ovakvi rezultati izbora u Bgd. Stotine hiljada Beogradjana su napustili grad devedestih, umesto nas koji smo otisli doselilo se da kazemo duplo, mozda i vise ljudi, sto izbeglice iz bivse SFRJ - sto iz drugih krajeva Srbije. Posto su dobili pravo glasa, uopste me ne cude rezultati izbora, jer ova grupa ljudi inklinira radikalskom glasackom telu. U proseku, i vecinski, populacija Beograda nije vise ono sto je nekad bila, zato su i rezultati izborta takvi - kakvi su.

Mislim, budimo realni, sagledajmo stvarnost i cinjenice. Odmah se tu kroje nekakve iracionalne teorije zavere i osvete zbog centralizacije:))) Iskreno, pomalo se nasmejah ovoj teoriji osvete:)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  00:06 21.05.2008
Preporuka: 0

Odbrana Beograda!

Pa ne radi se ni o kakvoj teoriji osvete - već o realnoj opasnosti provincijalizacije samog Beograda.
Šta to znači, i koliko je ta opasnost velika, verujte, mi u Novom Sadu to najbolje znamo.

U ovom tekstu decentralizacija je sasvim druga, paralelna tema...

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
silver bullet  10:12 21.05.2008
Preporuka: 3

Re: Odbrana Beograda!

Pa ne radi se ni o kakvoj teoriji osvete - već o realnoj opasnosti provincijalizacije samog Beograda.


To se vec desilo.
Umesto da Beograd postane kosmopolitski grad gde se cuje mnogo jezika i naglasaka ali preovladava zelja za usavrsavanjem i uklapanjem u sredinu, Beograd se poseljacio i postao provincija.

Ok, sad svi mozete da me popljujete, ali u Beogradu je pobedio kompleks rodjaka iz provincije.

I on je podjednako za osudu kao i elitizam Beogradjana iz kruga dvojke na koji ni sama nisam imuna.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  10:35 21.05.2008
Preporuka: 2

Re: Odbrana Beograda!

Šta to znači, i koliko je ta opasnost velika, verujte, mi u Novom Sadu to najbolje znamo.

A mi iz Vojvodine imamo to sve puta dva. Imamo Novi Sad koji se gradi i širi i u koga se svake godine doseljava sve više ljudi a ostatak Vojvodine uglavnom nazaduje i propada...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
drug clan  15:40 21.05.2008
Preporuka: 1

Re: Struktura stanovnistva se promenila

Bojan Zdravic
Struktura stanovnistva se promenila, zato su ovakvi rezultati izbora u Bgd. Stotine hiljada Beogradjana su napustili grad devedestih, umesto nas koji smo otisli doselilo se da kazemo duplo, mozda i vise ljudi, sto izbeglice iz bivse SFRJ - sto iz drugih krajeva Srbije. Posto su dobili pravo glasa, uopste me ne cude rezultati izbora, jer ova grupa ljudi inklinira radikalskom glasackom telu. U proseku, i vecinski, populacija Beograda nije vise ono sto je nekad bila, zato su i rezultati izborta takvi - kakvi su.Mislim, budimo realni, sagledajmo stvarnost i cinjenice. Odmah se tu kroje nekakve iracionalne teorije zavere i osvete zbog centralizacije:))) Iskreno, pomalo se nasmejah ovoj teoriji osvete:)))



Pa da uvek su izbeglice krive i uvek oni glasaju za slobu!
izbeglice su dobile drzavljanstvo i pravo glasa tek posle 5 oktobra, pa ko je onda glasao u Srbiji za Slobu 90., 92, 96. i u Beogradu za socijalisticke gradonacelnike Bakocevica, Unkovica, Grundenku, Covica

Kao da ste zaboravili neke delove nase skorasnje istorije
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Davie  16:42 21.05.2008
Preporuka: 0

Re: Struktura stanovnistva se promenila

Pa da uvek su izbeglice krive i uvek oni glasaju za slobu!
izbeglice su dobile drzavljanstvo i pravo glasa tek posle 5 oktobra, pa ko je onda glasao u Srbiji za Slobu 90., 92, 96. i u Beogradu za socijalisticke gradonacelnike Bakocevica, Unkovica, Grundenku, Covica

Glasali su "demoktaski" Vracar, Stari Grad i Novi Beograd... eh, da, centralne gradske opstine, one iz kruga dvojke, su uglavnom "pociscene" od starosedelaca i naseljene partijskim (podobnim) kadrovima. Ostalo je nesto dvorisnih stanova za starosedeoce i dalje gradske opstine koje nisu bile zanimljive oslobodiocima. Novi Beograd je prica za sebe, JNA je imala ekskluzinu tapiju za blokove blize centru grada. Eto, to su glasaci SPS-a iz 90-tih.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  17:39 21.05.2008
Preporuka: 1

Re: Odbrana Beograda!

Ok, sad svi mozete da me popljujete, ali u Beogradu je pobedio kompleks rodjaka iz provincije.


Ko vlada u BG je stvar Beogradjana, ja samo kazem da na nivou Srbije BG takav kakav jeste odavno ne predstavlja neki parametar pozitivnih vrednosti. Pre 15 ak godina kada je Beograd poceo da nam uvaljuje Turbo Folk u Nisu recimo nije bilo ni jednog jedinog kafica sa narodnjacima. I tako je bilo dugo dugo dok najzad zvuci sa Pink i Grad Show (ALL MADE IN BG) nisu poceli da osvajaju i Niske lokale.

To sto tamo u BG ima 3% kulturnih slaba vajda za Srbiju.

Inace, zaista da ima malo mozga prvo bi politicku elitu iselio u neko manje razvijeno mesto, recimo Leskovac ili Kragujevac, Kraljevo sto da ne a zatim bi poreze u manje razvijenim oblastima Srbije ucinio mnogo manjim nego u BG. E kad beogradjani pocnu zbog kinte da se sele u Prokupolje ili Leskovac bice nade za Srbiju - do tad samo propadanje
   
Molimo vas da se