Zabava

Ovo zaslužuje poseban blog

zilikaka RSS / 11.11.2023. u 19:23

378025_dani-ludaje_ls.jpg

 

Ne znam šta bih posebno izjavila osim da ovu biljku zaista poštujem.

Othranila je silnu i decu i svinje u ovom mom najdražem, blatnjavom Banatu.

 



Komentari (1016)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 11:34 14.11.2023

Re: in statu quo ante

Puževe središ sa pivom - probali, radi, nije samo teorija

Hvala ko najrođenijem. Šteta što je zima, inače bih već sutra postavila zamke i čekala. Odavno više nemamo povrće al to bre jede lušće od saksijskog cveča. Napast.

A piva uvek ima za bacanje jer to niko u kući ne pije al se povremeno ukpi par limenki, da se nađe. E onda kad neko dođe, muž ga pita šta će popiti i paralelno mu donosi svoju rakiju. Ajd sad ti kaži da hoćeš nešto drugo. I tako pivo stoji dok neko ne skonta da mu prošao rok. Taman za puževe

Milan Novković Milan Novković 12:18 14.11.2023

Re: in statu quo ante

zilikaka
Puževe središ sa pivom - probali, radi, nije samo teorija

Hvala ko najrođenijem. Šteta što je zima, inače bih već sutra postavila zamke i čekala. Odavno više nemamo povrće al to bre jede lušće od saksijskog cveča. Napast.

A piva uvek ima za bacanje jer to niko u kući ne pije al se povremeno ukpi par limenki, da se nađe. E onda kad neko dođe, muž ga pita šta će popiti i paralelno mu donosi svoju rakiju. Ajd sad ti kaži da hoćeš nešto drugo. I tako pivo stoji dok neko ne skonta da mu prošao rok. Taman za puževe


Mi smo čak stavljali samo plitke posudice i u njih pivo i nalazili ih dosta mrtvih oko toga.

Ova zamka je bolja (nismo probali):

- Slatkasto-kvasački miris iz piva iz privlači

- Etanol ih ubija, uglavnom

- Od onih koje ne ubije (ovo je sad teorija pošto smo, kao što rekoh, mi probali samo plitke posude) neki upadnu u klopku i udave se

EDIT: Najjeftinije pivo, to se podrazumeva, al što slađe to bolje
zilikaka zilikaka 12:37 14.11.2023

Re: in statu quo ante

Milan Novković
zilikaka
Puževe središ sa pivom - probali, radi, nije samo teorija

Hvala ko najrođenijem. Šteta što je zima, inače bih već sutra postavila zamke i čekala. Odavno više nemamo povrće al to bre jede lušće od saksijskog cveča. Napast.

A piva uvek ima za bacanje jer to niko u kući ne pije al se povremeno ukpi par limenki, da se nađe. E onda kad neko dođe, muž ga pita šta će popiti i paralelno mu donosi svoju rakiju. Ajd sad ti kaži da hoćeš nešto drugo. I tako pivo stoji dok neko ne skonta da mu prošao rok. Taman za puževe


Mi smo čak stavljali samo plitke posudice i u njih pivo i nalazili ih dosta mrtvih oko toga.

Ova zamka je bolja (nismo probali):

- Slatkasto-kvasački miris iz piva iz privlači

- Etanol ih ubija, uglavnom

- Od onih koje ne ubije (ovo je sad teorija pošto smo, kao što rekoh, mi probali samo plitke posude) neki upadnu u klopku i udave se

EDIT: Najjeftinije pivo, to se podrazumeva, al što slađe to bolje

Jeste, verujem, jeedino sam se setila da imamo ograničavajući faktor-kerove.
Ajd, ovaj veliki i nije nešto, on i hranu jede muljavo, kad ga lepo zamoliš, ali ono malo alavo čudo, šta ako se njoj dopadne pivo pa počne redom da lapće.
Nije što će se teturati nego da ne zapeva neku junačku.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:45 14.11.2023

Re: in statu quo ante

Milan Novković
zilikaka
Puževe središ sa pivom - probali, radi, nije samo teorija

Hvala ko najrođenijem. Šteta što je zima, inače bih već sutra postavila zamke i čekala. Odavno više nemamo povrće al to bre jede lušće od saksijskog cveča. Napast.

A piva uvek ima za bacanje jer to niko u kući ne pije al se povremeno ukpi par limenki, da se nađe. E onda kad neko dođe, muž ga pita šta će popiti i paralelno mu donosi svoju rakiju. Ajd sad ti kaži da hoćeš nešto drugo. I tako pivo stoji dok neko ne skonta da mu prošao rok. Taman za puževe


Mi smo čak stavljali samo plitke posudice i u njih pivo i nalazili ih dosta mrtvih oko toga.

Ova zamka je bolja (nismo probali):

- Slatkasto-kvasački miris iz piva iz privlači

- Etanol ih ubija, uglavnom

- Od onih koje ne ubije (ovo je sad teorija pošto smo, kao što rekoh, mi probali samo plitke posude) neki upadnu u klopku i udave se

EDIT: Najjeftinije pivo, to se podrazumeva, al što slađe to bolje


i meni žderu cvijeće ali mi ih žao pa ih navatam u kesu pa odnesem u šumu..
nije da to išta podtiže u smislu rezultata jer odmah dođu novi..
ali gdje da ih pobiješ.. juče otvorim vrata a jedan se zaljepio siroma za dovratak i kako sam otvorila izvukao glavu i rogove i kibicira unutra.. em toplo em svijetlo..
reko žao mi je drugar al ideš nazad..
još i bebe stalno imaju.. šta ćeš
Milan Novković Milan Novković 12:46 14.11.2023

Re: in statu quo ante

zilikaka
Milan Novković
zilikaka
Puževe središ sa pivom - probali, radi, nije samo teorija

Hvala ko najrođenijem. Šteta što je zima, inače bih već sutra postavila zamke i čekala. Odavno više nemamo povrće al to bre jede lušće od saksijskog cveča. Napast.

A piva uvek ima za bacanje jer to niko u kući ne pije al se povremeno ukpi par limenki, da se nađe. E onda kad neko dođe, muž ga pita šta će popiti i paralelno mu donosi svoju rakiju. Ajd sad ti kaži da hoćeš nešto drugo. I tako pivo stoji dok neko ne skonta da mu prošao rok. Taman za puževe


Mi smo čak stavljali samo plitke posudice i u njih pivo i nalazili ih dosta mrtvih oko toga.

Ova zamka je bolja (nismo probali):

- Slatkasto-kvasački miris iz piva iz privlači

- Etanol ih ubija, uglavnom

- Od onih koje ne ubije (ovo je sad teorija pošto smo, kao što rekoh, mi probali samo plitke posude) neki upadnu u klopku i udave se

EDIT: Najjeftinije pivo, to se podrazumeva, al što slađe to bolje

Jeste, verujem, jeedino sam se setila da imamo ograničavajući faktor-kerove.
Ajd, ovaj veliki i nije nešto, on i hranu jede muljavo, kad ga lepo zamoliš, ali ono malo alavo čudo, šta ako se njoj dopadne pivo pa počne redom da lapće.
Nije što će se teturati nego da ne zapeva neku junačku.

Vreme radi za nas u svakom slučaju - eno pojavljuju se prve AI-obrazovane alatke što idu između redova mladog a korisnog bilja i laserima ubijaju korov.

Dok čekamo, mangup iz Prigrevice provaljuje fazone na račun vas iz Banata. Išli smo u isti razred ali ja ću se praviti da ga ne poznajem


predatortz predatortz 12:47 14.11.2023

Re: in statu quo ante


Dok čekamo, mangup iz Prigrevice provaljuje fazone na račun vas iz Banata


Pare bih dao da su im paori sinoć kolo po bubrezima odigrali!
Milan Novković Milan Novković 12:51 14.11.2023

Re: in statu quo ante

newimprovedtadejus
Milan Novković
zilikaka
Puževe središ sa pivom - probali, radi, nije samo teorija

Hvala ko najrođenijem. Šteta što je zima, inače bih već sutra postavila zamke i čekala. Odavno više nemamo povrće al to bre jede lušće od saksijskog cveča. Napast.

A piva uvek ima za bacanje jer to niko u kući ne pije al se povremeno ukpi par limenki, da se nađe. E onda kad neko dođe, muž ga pita šta će popiti i paralelno mu donosi svoju rakiju. Ajd sad ti kaži da hoćeš nešto drugo. I tako pivo stoji dok neko ne skonta da mu prošao rok. Taman za puževe


Mi smo čak stavljali samo plitke posudice i u njih pivo i nalazili ih dosta mrtvih oko toga.

Ova zamka je bolja (nismo probali):

- Slatkasto-kvasački miris iz piva iz privlači

- Etanol ih ubija, uglavnom

- Od onih koje ne ubije (ovo je sad teorija pošto smo, kao što rekoh, mi probali samo plitke posude) neki upadnu u klopku i udave se

EDIT: Najjeftinije pivo, to se podrazumeva, al što slađe to bolje


i meni žderu cvijeće ali mi ih žao pa ih navatam u kesu pa odnesem u šumu..
nije da to išta podtiže u smislu rezultata jer odmah dođu novi..
ali gdje da ih pobiješ.. juče otvorim vrata a jedan se zaljepio siroma za dovratak i kako sam otvorila izvukao glavu i rogove i kibicira unutra.. em toplo em svijetlo..
reko žao mi je drugar al ideš nazad..
još i bebe stalno imaju.. šta ćeš

Ni ja nisam ništa kokao bar 15 godina. Mravi mi ionako ne smetaju, al da mi puževi kidiđu na omiljene biljke ponudio bih im pivo. Poslenjih N godina sam u londonu prosto sredio da ne mogu da "preskoče" sa šimšira na magnoliju, a to cveće što smo sadili koje vole smo prestali saditi.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:01 14.11.2023

Re: in statu quo ante

Milan Novković
newimprovedtadejus
Milan Novković
zilikaka
Puževe središ sa pivom - probali, radi, nije samo teorija

Hvala ko najrođenijem. Šteta što je zima, inače bih već sutra postavila zamke i čekala. Odavno više nemamo povrće al to bre jede lušće od saksijskog cveča. Napast.

A piva uvek ima za bacanje jer to niko u kući ne pije al se povremeno ukpi par limenki, da se nađe. E onda kad neko dođe, muž ga pita šta će popiti i paralelno mu donosi svoju rakiju. Ajd sad ti kaži da hoćeš nešto drugo. I tako pivo stoji dok neko ne skonta da mu prošao rok. Taman za puževe


Mi smo čak stavljali samo plitke posudice i u njih pivo i nalazili ih dosta mrtvih oko toga.

Ova zamka je bolja (nismo probali):

- Slatkasto-kvasački miris iz piva iz privlači

- Etanol ih ubija, uglavnom

- Od onih koje ne ubije (ovo je sad teorija pošto smo, kao što rekoh, mi probali samo plitke posude) neki upadnu u klopku i udave se

EDIT: Najjeftinije pivo, to se podrazumeva, al što slađe to bolje


i meni žderu cvijeće ali mi ih žao pa ih navatam u kesu pa odnesem u šumu..
nije da to išta podtiže u smislu rezultata jer odmah dođu novi..
ali gdje da ih pobiješ.. juče otvorim vrata a jedan se zaljepio siroma za dovratak i kako sam otvorila izvukao glavu i rogove i kibicira unutra.. em toplo em svijetlo..
reko žao mi je drugar al ideš nazad..
još i bebe stalno imaju.. šta ćeš

Ni ja nisam ništa kokao bar 15 godina. Mravi mi ionako ne smetaju, al da mi puževi kidiđu na omiljene biljke ponudio bih im pivo. Poslenjih N godina sam u londonu prosto sredio da ne mogu da "preskoče" sa šimšira na magnoliju, a to cveće što smo sadili koje vole smo prestali saditi.

kod mene žderu bear's breeches koje su ostale od prethodnih vlasnika a žena bila baš očito strastven baštovan pa nema šta nije posadila..
ja to nikad ne bih izabrala a jeste ok biljka.. više puta godišnje ima baš lijepo, veliko, bogato lišće a u kasno ljeto ima i lijep cvijet.. puževi kanda vrlo poštuju pa ih ja onda tako svako malo relociram u šumu nek žderu tamo..

to je ovaj list

i ovaj cvijet
angie01 angie01 20:59 11.11.2023

,

jos bih prilozila jedan stvarno izuzetan specijalitet iz Banata,

Mokrinski sir,

ecce-florian ecce-florian 21:09 11.11.2023

posle 13. komentara

no mud,
no lotus (pumpkins)

angie01 angie01 22:17 11.11.2023

Re: posle 13. komentara

ecce-florian ecce-florian 08:50 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

auuu

voooouuuz

( jbg i bajaga jadan moro da pozajmi bunjevačku pesmu na kojoj mišel kurina svira cimbalo da bi dao muzičku ilustraciju banata.kažem ti lepo nemaju ništa. to se zvalo francuski sibir, tamo su francuzi kad ih je Napoleon osvojio slali svoje zatvorenike ( toma Granfil potiče iz jedne takve familije). bilo i španaca. da im nije transilvanskih cigana koji su svirali na kantama za mleko ne bi ni muziku imali. ovo sve se normalno ne odnosi na srbe iz temišvara i šire rumunskog banata ( dositej obradović, tabakovići ( slikar i arhitekta). evo ti parno graszt sa turneje po radžastanu)



ps
ček malo da zakuvam
i partizani su im bili brljivi. ima jedan stariji tekst Ivana Ivanjia

"... Naročito grozan incident se dogodio sa dvojicom braće u mom rodnom gradu, Zrenjaninu. Stariji, po zanimanju advokat, ilegalno je sarađivao sa oslobodilačkim pokretom, ali je posle ulaska oslobodilaca u grad ubijen pre nego što je se našao neko ko bi to mogao da potvrdi. Mlađi brat, profesor nemačkog jezika u gimnaziji, za vreme okupacije visoki službenik gestapoa, blagovremeno je pobegao i ostao živ."


lepo ti ka'em
zilikaka zilikaka 09:08 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

ecce-florian
auuu

voooouuuz

( jbg i bajaga jadan moro da pozajmi bunjevačku pesmu na kojoj mišel kurina svira cimbalo da bi dao muzičku ilustraciju banata.kažem ti lepo nemaju ništa. to se zvalo francuski sibir, tamo su francuzi kad ih je Napoleon osvojio slali svoje zatvorenike ( toma Granfil potiče iz jedne takve familije). bilo i španaca. da im nije transilvanskih cigana koji su svirali na kantama za mleko ne bi ni muziku imali. evo ti parno graszt sa turneje po radžastanu)



ps
ček malo da zakuvam
i partizani su im bili brljivi. ima jedan stariji tekst Ivana Ivanjia

"... Naročito grozan incident se dogodio sa dvojicom braće u mom rodnom gradu, Zrenjaninu. Stariji, po zanimanju advokat, ilegalno je sarađivao sa oslobodilačkim pokretom, ali je posle ulaska oslobodilaca u grad ubijen pre nego što je se našao neko ko bi to mogao da potvrdi. Mlađi brat, profesor nemačkog jezika u gimnaziji, za vreme okupacije visoki službenik gestapoa, blagovremeno je pobegao i ostao živ."


lepo ti ka'em

Pa ono, teško je s advokatom raspravljati, ume da izvuče fakta iz tašne.
Istina, i ovde se zna za neka sela severnije uz Tisu da im je glavna privredna grana bila da kradu konje u Bačkoj, al su posle uzeli da gaje kamilicu.

Valjda preko ponestalo konja.
zilikaka zilikaka 09:39 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

E, al ima tu i druga strana, opet fakat.
Kad bi se nabrajale ličnosti koje su najvećma doprinele podizanju Srpsog naroda i Srbije onog vremena, ogromna većina bi, jelte, bila iz Vojvodine. Dobro, to je logično, ovde su bili pod uticajem druge carevine i imali priliku da se razviju. E, al kad bi se te iste ličnosti podelile između nas, opet bi ogromna većina bila iz Banata.
Nisam pametna zašto bar Bačvani nisu malo više zauzeli. Ono, imali su bolje uslove neg mi u ovoj pustari i močvari al eto.
Džaba im i konja.:))
ecce-florian ecce-florian 11:10 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

@zili
E, al kad bi se te iste ličnosti podelile između nas, opet bi ogromna većina bila iz Banata.

potpisujem
ajd pored dositeja ( da ne bude jer se još uvek lome koplja vuk-dositej, naroCki ili gospoCki srpski, ima o tom i Meša Selimović interesantnu knjigu) i pored tabakovića ( onaj slikar ipak spada u peštansku školu a i Djordje je počeo arhitekturu u Pešti pa je izbačen) djura j. je iz crnje, vasko p. je iz grebenca. hahah sad sam se setio, išli da se kupamo u jasenovo na jedini vojvodjanski vodopad na ustavi karaša ( vidi plaža gat) pa odemo do grebenca da nadjem rodnu kuću pope. paz' gledali su me ko treće sveCko čudo) i razni drugi, ne sporim veČinom su iz banata ( ovo banata je u množini)

Nisam pametna zašto bar Bačvani nisu malo više zauzeli. Ono, imali su bolje uslove neg mi u ovoj pustari i močvari al eto.
Džaba im i konja.:))


paz vako: kad smo već kod ( novih ) banata preporučam da, ako umesto na jugoistok da bi obišli dvorce jagodića i danijel ( jermeni su pravili- interesantno je da je posle rata dosta dvoraca pretvoreno u psihijatrijske ustanove) ko nije bio obidje selo Tordu. krenete iz zrenjanina a sever pa preko melenaca i bašaida stignete posle cca 20 km Ono kao da se maltene preslikalo iz Krasnohorkaijeve knjige Satantango. Populacionom politikom SVM stimulisano je od josef k pa preko pastora masovno doseljavanje madjarskog življa u severnobački okrug , suboticu naročito, kako bi se ostvarila supremacija. uspešno. mada sada za mnogo manje proizvodne pogone u subotici skupljaju i dalje autobusi radnike po banatu ( ovi iz su odselili se za eu) elem , vaćno je iz dva razloga. u selu nema skoro nikoga,omladina u selu se ubija petkom od neke sintetike i piva iz gepeka auta iz kog trešti muzika . ozbiljan provod, vredi videti. a tu se donekle i krije mogući odgovor na tvoje pitanje zili

da probam

ajd da poredimo dve banje rusanda i junaković. mislim da u obe penzioneri mogu dž ( bilo je godine kad rusanda nije na spisku) e sad, rusanda je starija i poznatija, u tordi se punila mineralna voda jordan koju su posle preimenovali u sv. djordje. 'naći nesporno poznatija

ali

šta nudi banacka banja naspram "ličko-banijskog" velnesa junakovića.

oku pađljivog posmatrača neće promaći da pio gerijatrijskoj populaciji ( koja po nekim mišljenjima preovkladava na ovom blogu) nudi besplatno u okviru ambulantnih usluga pod stavkom 6 u levoj koloni cenovnika banje junaković, jednu posve priladgodjenu uslugu pored čokoladne, kamene i ostalih kupki.

šta bi iz ovog mogli zaključiti? koja je najbitnija razlika u bačko banatskim relacijama

obim hedonizma posmatrano po zastupljenom rodu genusu ( vrsti)

a cilj razvoja našeg društva koliko ja razumem je " zadovoljan čovek ( žena) "

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić istakao je večeras da je zadovoljan izveštajem Evropske komisije, da je primetno dosta dobrih stvari


makar i u godinama

evo jedna lokalna ( novobečejska, s ove strane tise) varijanta



ps
ubaci gore i odrednicu sex, nikad se ne zna
angie01 angie01 11:26 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

išli da se kupamo u jasenovo na jedini vojvodjanski vodopad na ustavi karaša


u Dzezanovu, tako se kaze,...pa u Strazu na pecanje....pa u Palanku na riblju corbu i smudja i kecigu.


angie01 angie01 11:30 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Belocrkvanska i Vracevgajska jezera.



angie01 angie01 11:38 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Banja Rusanda- Melenci ima jednu prednost, a to je blato iz slanog jezera pored objekta, koje je mozda najlekovitije na nasim prostorima-tamo te pakuju u toplo blato ko faraona za balsamovanje, al je osecaj rajski sa ucinkovitim rezultatima,....okolo je ekoloski park sa nekim endemskim vrstama ptica,...samo je hrana ko na rekreativnoj, sto se da preziveti.



angie01 angie01 11:40 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Sterija,



Paja Jovanovic,



Vrsacki triptih

angie01 angie01 11:45 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

manastri Mesic,



selo Mesic, kroz koje protice potok Mesic, pa se sa jedne strane ulice, na drugu prelazi mosticima,

angie01 angie01 11:49 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Robert Hamerstil,...otvoren muzej u Gudurici

angie01 angie01 11:50 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

vinsko selo-Gudurica,

angie01 angie01 12:03 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Vrsacko jezero, sa lekovitom sumpornom vodom,

zilikaka zilikaka 12:11 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

angie01
Vrsacko jezero, sa lekovitom sumpornom vodom,


Dobro, bre, i taj Vršac, i Belocrkvanska jezera, al sad baš i lekovita sumporna voda, sve se sjatilo tu u 30km okolo.
Bila više puta u Beloj Crkvi na jezerima. Meni prijalo jer je mirna i topla voda, možeš satima da plivaš, al znaš, malo nezgodno kad krene ona žabokrečina. Ja baš nisam ni zahtevna ni gadljiva al ne mogu da se pohvalim da mi je bilo lepo.
Mada, tebi svaka čast, tačno se vidi da se doznaješ u turizam. Ovako predstavljeno baš liči

zilikaka zilikaka 12:15 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

angie01
Sterija,



Paja Jovanovic,



Vrsacki triptih


Pa onda Crnjanski, pa Predić,Mika Antić...da malo povučem severnije.
Ne znam, da nije to zbog vode ovdašnje, nisam pametna...
ecce-florian ecce-florian 12:48 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

@angie
Banja Rusanda- Melenci ima jednu prednost, a to je blato


ma imaju i u prigrevici. ličani to kažu "peloid", a kad te pakuju u blato to se kaže "kupka"

al imaju i vaginalno orošavanje što rusanda nema

2 u 1

ne znam jedino dal' se plaća 50 dinara participacija jer to vode pod "ambulantna usluga" il je sve u okviru besplatnog za penzinere
tessa1 tessa1 12:49 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Dobro, bre, i taj Vršac, i Belocrkvanska jezera, al sad baš i lekovita sumporna voda, sve se sjatilo tu u 30km okolo.


Sinoć ukucam Smederevo umjesto Sombora, pokaza slike tvrđave na obali, rijeke, čamac u Muzeju, stvarno izgleda lijepo da se čovjek sa tim hvali te i ovo, imate sve u krugu 30 km pa i ljekovite sumporne vode. :)

Ne, ne, iako se Predatortz nešto otima, takmiči :), Srbija je za nas država uvijek bila.



Ovde spominju ružice, i ja se ne sjećam kad sam ih zadnji put jela, polovinom prošlog stoljeća?


ecce-florian ecce-florian 12:56 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

@yili
Pa onda Crnjanski


banaćani, pružiš im prst oni uzmu ruku

jbg, jes mu familija bila iz banata, al se rodio u madžarskoj ( što ne menja nimalo to da je i on iz banata)
zilikaka zilikaka 13:04 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Ovde spominju ružice, i ja se ne sjećam kad sam ih zadnji put jela, polovinom prošlog stoljeća?

Ma slabo se tako nešto i ovde pravi. Tu i tamo po kućama gde je neko ostao da nasledi takve veštine a da ima i vremena i voli.
Kad sam ja bila dete, po sve"arima i svadbama su se pravile isključivo torte i oni neki raskošni kolači puni čokolade, oraha, jaja i slabo ko je mario za salčiće, gurabije, štrudle i te neke obične kolače. To je pravila uglavnom moja bada, perfektno, ali su se već tetke bacile na ono drugo.
Izgleda da se to nekako obrće u krug pa bih ja uvek menjala bilo koju tortu za te obične, seljačke kolače.
Zato mi je i ova ekipa sa pijace pravo otkrovenje.
Ne smem ni da napravim bilans koliko toga se pojelo poslednjih dana.
zilikaka zilikaka 13:07 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

jbg, jes mu familija bila iz banata, al se rodio u madžarskoj ( što ne menja nimalo to da je i on iz banata)

Pa to ti kažem, iz Ilandže.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:19 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

zilikaka

Bila više puta u Beloj Crkvi na jezerima. Meni prijalo jer je mirna i topla voda, možeš satima da plivaš, al znaš, malo nezgodno kad krene ona žabokrečina.


Ovo nije leteća veverica, ovo je Buvara!



To je prošle godine u junu kad je imao 10 meseci, tamo sam ga vodio u onaj kamp Oaza na par dana, da se malo navikne na spavanje u šatoru, pa sam birao relativo pitome i kontrolisane uslove.

Šta znam, nama bilo super, naročito na onom najvećem, Novom jezeru. Tamo je najdivljije. A išli smo i na Neru, tamo je baš bilo super.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:35 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

zilikaka
E, al kad bi se te iste ličnosti podelile između nas, opet bi ogromna većina bila iz Banata.
Nisam pametna zašto bar Bačvani nisu malo više zauzeli.


Pa verovatno zato što je koncentracija Srba bila veća u Banatu, pa normalno da ih bude više odatle
Ako izuzmemo Šajkašku, koju sam ja inače uvek doživljavao više kao prirodni produžetak Banata (samo preko Tise) nego kao Bačku proper.
angie01 angie01 13:35 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

al sad baš i lekovita sumporna voda


al kad jeste, pravili su analizu,....kada smo jos bili YU, hteli Slovenci da uzmu jezero na 12 godina i da srede sve kako treba, al neki tu prvoborac sa dva svedoka od gradonacelnika nije dao:))))


Ovako predstavljeno baš liči


da ti pisem ovde istoriju, pa kulturnu verifikaciju,...dosta sam toga proucavala, pravila fotke, visila u muzeju,...Feliks Mileker je bio recimo odlican hronicar...secam se da i Free zna za njega.
angie01 angie01 13:42 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

ne znam jedino dal' se plaća 50 dinara participacija jer to vode pod "ambulantna usluga" il je sve u okviru besplatnog za penzinere


ja za te participacije ne znam, u YU su banje pripadale PIO fondu i penzosi su isli besplatno na lecenje, a ostali sto su dolazili turisticki, su fondu pravili obrt novca,..sada su sve banje privatizovane, ikao fakticki pripadaju gradjanima- za Rusandu nemam pojma- al sam isla sa drugaricom jednom par dana o sopstvenom trosku, iako je ona bila bas slucaj, isto je sve platila,...tamo te saceka lekar, pregleda, prepise ti terpaije- al sve platis...verovatno ovi sto imaju veze u zdravstvu, plate participaciju.

meni to blato bila cista fantazija.
angie01 angie01 13:48 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

banaćani, pružiš im prst oni uzmu ruku

cvetko, je l ti bese iz Subotice?

Subotica lepa, velika, ima svasta i onaj Palic ko more-ne pazeno dovoljno,..no meni Subotica, da se niko ne ljuti, ima neku losu energiju, pojma nemam zasto,...a ljudi koje znam odande i poslovno i privatno, stvarno divni.

tamo ima ona Pacir banja sa onom roze vodom i to je preslatko, neke Madjarice sluze one njihove langose sa sirom,

snimi boju vode,



Milan Novković Milan Novković 13:49 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

ecce-florian
@angie
Banja Rusanda- Melenci ima jednu prednost, a to je blato


ma imaju i u prigrevici. ličani to kažu "peloid", a kad te pakuju u blato to se kaže "kupka"

al imaju i vaginalno orošavanje što rusanda nema

2 u 1

ne znam jedino dal' se plaća 50 dinara participacija jer to vode pod "ambulantna usluga" il je sve u okviru besplatnog za penzinere

Takoe, bravo, Apatinci to svojataju, al to je prigrevačka grofovija.

Taj projekat je pokrenuo naš prigrevački doktor onomad, al mu je maznuo jedan žarim-palim političar kad je video da će to ispasti na dobar projekat, on vam je bar onomad bio javna ličnost.

Kao što vidimo u rodnom smislu su muškarci iz Prigrevice uvek bili pod palcem čojstvo-junaštvo sile (možda skoro uvek i žene su bile centar sveta

Mi smo tu vodu imali u selu - tj Banja Junaković 1.0 je bila u sred sela - ulica, pogađaš, Maršala Tita (znam da će se Emsi obradovati - mogao si da piješ vodu dok ne pukneš, čudan fenomen, ko da si hipnotisan.

Dok je nisu zapustili tamo su dolazili klijenti, a ja sam išao po vodu (bila česma i napolju) za kuvanje pasulja.

Banja je bila pored kafane - logično - i ta kafana je bila najbliže nama (ja sam do 6-7 godine bio u Maršala Tita 99- Cute radioamaterski broj: 73 - pozdrav, 88 - poljubac, 99 - idi dođavola - moji su tu kolonizovani, ćale, rođeni mu brat i rođena sestra - malo nabijeno ali meni su skoro sva sećanja prijatna, osim možda kad me je kamen na kraju đerma zveknuo u glavu pa sam se zbunio na podosta sekundi, al ne previše.

Do moje 5. godine je i moj ćale dosta pio, onda sasvim prestao. Stric mnogo više i nije nikad prestajao (jedno vreme bio najbolji šahista u selu - i ćale je bio odličan ali nije bio drug član kluba). U toj kafani je moj ćale umeo da bude agresivan kad popije - moralno crno-beo i umeo da izvuče stoljnjak sa stola gde su sedele lopuže i da im sve saspe u krilo - pa su ga drugi branili da ne dobije batine.

Stric je bio dobrica, on je one što ne gotivi samo podjebavao (popularna reč ovde) kad popije i uvek se smeškao, lokalne pojedince lidere učio matematici, ekonomiji, ... šta god da su učili od škola ... moj sin je pljunuti taj stric po izgledu - tj slični su i ostali muškarci iz njihovog legla, nego je stric imao istu kosu ko moj sin ...

... eto, sećanja ...
tessa1 tessa1 13:51 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

opet bi ogromna većina bila iz Banata.


I ovo mi se sviđa, Zili. Cjenim. :))


Sad razmišljam gdje da kupim štrudlu s makom.
tessa1 tessa1 13:57 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Kad sam ja bila dete, po sve"arima i svadbama su se pravile isključivo torte i oni neki raskošni kolači puni čokolade, oraha, jaja i slabo ko je mario za salčiće, gurabije, štrudle i te neke obične kolače.


Ma da, i ovo bih navela kao razlog zašto se predajem, odmah, nema takmičenja. :)


Samo me zamisliti kako se pokrijem po glavi kad se sjetim sve od npr 1903. do danas.. :))


Pričala sam ovde, sve sam ispričala, kad moja mama spominje kolače iz Zagorja, išli oni na svadbu početkom 1970, i ona tad kaže neke kolače prvi put vidjela, probala..

Srbija je ozbiljna istorijski-geografski-kultorološki-privredno država i za Austriju, ne klonite duhom, jeste da su vremena teška i da ovo zvuči iz nekog ugla ambiciozno, ali nije.
angie01 angie01 13:57 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Pacir banja,



objekti unitra,



a i selo Pacir je vrlo simpaticno.
angie01 angie01 14:04 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

cuveni dudored na putu od Vrsca do Bele crkve, gde se kod Konjickog stadiona stopiralo leti, kako bi se otislo na kupanje,



sa kupanja se vracalo ovim sinobusom,

angie01 angie01 14:07 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

svilara na z stanici, koju je osnovao apotekar Josef Hercog, vlasnik cuvene apoteke na stepenicama, koja je sada muzaej.

gedza.73 gedza.73 14:25 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

tessa1
Sinoć ukucam Smederevo umjesto Sombora, pokaza slike tvrđave na obali

Ne pominji ovo, biće zanesvešćivanja po blogu.


gedza.73 gedza.73 14:30 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Svila. Rudnik. 1918.


zilikaka zilikaka 14:35 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

koncentracija Srba bila veća u Banatu, pa normalno da ih bude više odatle

Ne znam, ne bih smela da se kladim u taj podatak. Ako se setim, pogledaću nekad.
Ako izuzmemo Šajkašku, koju sam ja inače uvek doživljavao više kao prirodni produžetak Banata

Cveeetko, jel čuješ?
nikvet pn nikvet pn 14:41 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

angie01

Belocrkvanska i Vracevgajska jezera.


Летос у вожњи испред Халкидикија пар језера и оте се уздах госпоји: Ех моја белоцркванска... Сиђемо на крапа (дојрански је бољи), вода хладна (Егеј је бања) једино је моћна ескадрила пеликана. Белоцркванска језера остадоше несумњиво најлепша на свету...

Њен присет кад су као клинци ишли на четврто или пето Врачевгајско на бомбона плажу ама рај. И неко рече идући пут понесемо алата мало да средимо - НЕ!!! Не дирај! Да нагрну Београђани, то оћеш?!


angie01 angie01 14:41 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

vrabac_onaj vrabac_onaj 14:43 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

zilikaka

Ne znam, ne bih smela da se kladim u taj podatak. Ako se setim, pogledaću nekad.


Ama pogledaj austrougarske mape ili popise iz 19. veka. Nije baš nepoznat podatak.
zilikaka zilikaka 14:45 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

gedza.73
tessa1
Sinoć ukucam Smederevo umjesto Sombora, pokaza slike tvrđave na obali

Ne pominji ovo, biće zanesvešćivanja po blogu.



Štoo?
Ja je znam iz daleka al onako zapuštenu. Čini mi se da sam čula da su je komplet sredili ali i da su preterali u sređivanju.
To inače poslaje manir da se istorijskim spomenicima nanovo izgradi ono što je srušeno, pa bude sve ko novo.
Ne znam, možda tako treba al mi teško da zamislim recimo Partenon tako sređen, sa sve drvenim elementima.
gedza.73 gedza.73 14:52 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

ecce-florian
banaćani, pružiš im prst oni uzmu ruku

Istorijska prestonica Banata je Temišvar, koji se danas nalazi u Rumuniji.



Sremci. Sremci su mnogo dali za slobodu Srbije.
tessa1 tessa1 14:53 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Ne pominji ovo, biće zanesvešćivanja po blogu.

Je li radi Đurađa? :)

zilikaka zilikaka 14:59 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

vrabac_onaj
zilikaka

Ne znam, ne bih smela da se kladim u taj podatak. Ako se setim, pogledaću nekad.


Ama pogledaj austrougarske mape ili popise iz 19. veka. Nije baš nepoznat podatak.

Uspela da nađem za 18 vek, Srbi, Bunjevci i Šokci bili ubedljiva većina. Početkom veka preko 90%,
posle opadalo. Očigledno je carevina debelo poradila da razbije takvu etničku strukturu.
Posle, mislim pred Veliki rat Srbi pali na 3. mesto.
Mada, ovo je šamar metoda, trebalo bi to jednom lagano, iz više izvora, pa tabele, pa analiza...
Svašta bi se onda moglo zaključiti.
Možda bi se neko zapitao gde se denuše onoliki Srbi, da nisu Bačvani lakše prelazili u Mađare?!
zilikaka zilikaka 15:03 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Istorijska prestonica Banata je Temišvar, koji se danas nalazi u Rumuniji.

Jeste, jednom varoš.
Nemoj da bi probo da ga porediš sa Novim Sadom, jedino sa Segedinom, al u Temišvaru se i danas možeš osećati ko domaći, dočim u Segedinu...
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:07 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

zilikaka

Uspela da nađem za 18 vek, Srbi, Bunjevci i Šokci bili ubedljiva većina. Početkom veka preko 90%,
posle opadalo. Očigledno je carevina debelo poradila da razbije takvu etničku strukturu.
Posle, mislim pred Veliki rat Srbi pali na 3. mesto.
Mada, ovo je šamar metoda, trebalo bi to jednom lagano, iz više izvora, pa tabele, pa analiza...
Svašta bi se onda moglo zaključiti.
Možda bi se neko zapitao gde se denuše onoliki Srbi, da nisu Bačvani lakše prelazili u Mađare?!


E jeste, početkom 18. veka jeste tako bilo u Bačkoj ali mislim da je to samo bio talas neposredno posle seoba koji se rasplinuo (ili "su ga rasplinuli" što ti kažeš).
Dok je vas preko Dunava a istočno od Tise bilo dosta i pre toga.
gedza.73 gedza.73 15:08 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

zilikaka
Ja je znam iz daleka al onako zapuštenu.

Baš to. Istorijsko blago i turistički potencijal Srbije koje smo zapustili i bagatelisali.
Republika Srbija je pre nešto više od devet godina, s projektom rekonstrukcije tvrđave, konkurisala kod evropskih IPA fondova u okviru međunarodnog projekta „Put kulture – Tvrđave na Dunavu“ i dobila sredstva u visini oko 8 miliona evra
Razrada ovog projekta poverena je stručnom timu iz Republičkog zavoda za zaštitu spomenika, dok su donatori projekta rekonstrukcije bili Evropska unija i država Austrija.

To inače poslaje manir da se istorijskim spomenicima nanovo izgradi ono što je srušeno, pa bude sve ko novo.

Ima slučajeva da skoro stave stiropol što kaže Era Ojdanić pa gletuju a onda izmažu izbledelom trula višnja bojom. Verujem da postoji jasna procedura i načini na koji se rekonstrukcije izvode.
Posle tri godine, iz fondova EU, rekonstruisana je tvrđava Fetislam u Kladovu. Taj jedinstveni kulturno-istorijski kompleks iz 16. veka je uporište za razvoj turizma ne samo u opštini Kladovo, već i u Donjem Podunavlju.


gedza.73 gedza.73 15:12 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

zilikaka
Nemoj da bi probo

Samo da dodam. Burek (neka ga zove kako ko oće) sa jabukama i višnjama... Mogao bi da jedem dok se ne onesvestim. Majstori ste.
zilikaka zilikaka 15:37 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Baš to. Istorijsko blago i turistički potencijal Srbije koje smo zapustili i bagatelisali.

Uh, da li si siguran da se nije obnovila, bar deo?
Mensečini da su već i neki filmovi snimani, ima one drvene mostiće postavljene, i krov na nekim kulama.

...baš smo neki, i kroz Smederevo prolazim a pojma nemam. Proveriću
gedza.73 gedza.73 15:44 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Uh, da li si siguran da se nije obnovila, bar deo?

Mislio sam da do ovih donacija skoro niko prstom nije mrdnuo da obnovi tvrđavu.

vrabac_onaj vrabac_onaj 15:48 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

zilikaka

Mensečini da su već i neki filmovi snimani, ima one drvene mostiće postavljene, i krov na nekim kulama.


Jeste, renovirali su Mali grad i Donžon kulu. Mislim da sam poslednji put bio 2017. Ne znam dokle je stiglo sa ostatkom.

U Ramu sam bio pre tri godine (nešto vozio bicikl po kraju pa svratio) i to su baš lepo sredili. Mislim da su dobili i neku evropsku nagradu za to. Inače, rekonstrukciju Ramske tvrđave je u najvećoj meri finansirala Turska, pošto je to njihovih ruku delo.
razmisljam razmisljam 15:50 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

gedza.73

Sremci. Sremci su mnogo dali za slobodu Srbije.


Кад су Сремци кренули
са те Фрушке горе
па одоше за Босну
тамо да се боре.

Кад су стигли до Босне,
до те реке Саве,
угледаше Мајевицу,
брда јој се плаве.

Ој, ти Босно, поносна,
високих брегова,
ето теби у помоћ
Сремачких синова.

Да бијемо фашисте,
да их истерамо,
а кад Буде готово
кући се враћамо.

На Босну су, на Босну,
ударили Немци,
а не знају, а не знају,
да су тамо Сремци!
ecce-florian ecce-florian 15:52 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

@angie
cvetko, je l ti bese iz Subotice?


bejah

ne mogu da propustim aorist ni ka ko, više volim aorist no leba da jem

da se niko ne ljuti, ima neku losu energiju, pojma nemam zasto,..


a posebno volim što za moj boravak na Paliću mogu da koristim prošlo svršeno vreme

onaj Palic ko more-ne pazeno dovoljno,

Palić služi da se svakh par godina mazne koje meleonče za neki master projekt... i da budući da je postao septička ( zahvaljujući sredstvima eu uloženim u kolektor koji nikada nije dobio upotrebnu dozvolu) neki političar popije na nasipu po čašu vode . ko zrenjaninska samo malo bistrija

da u pačir idu lokalci, ali zato pravi lokal patriote idu na arteški bunar "kod Baratovog salaša". to je na slanoj depresiji izmedju Velebita i Vojvode zimonjića, jedna ogromna livada sa šalitrom na kojoj povremeno neki novi direktor poljoprivrednog dobra reši nešto da seje, pa odustane i nastave da pasu krave i ovce ekstenzivni tov( krave znaju uveče same da se vrate na salaš da ih pomuzu, ali za ovce treba čoban)
e tamo ti je pravo extra blato prve klase, arteski buunar je iskopan da bi bilo pojilo za stoku, pa je do pre koju godinu voda curila u betonski valov, ali SMO moram malo sam sebi da odajem priznanje, onda dobrovoljnim radom i prilozima lokalaca uredili malo kupalište sa blatom i ležaljkama da ti se blato osuši na suncu.
Ovo inače rade i indijci na gangi, pre obrednog kupanja se uvaljaju u priobalno blato, ali meni se ipak ne da, mada su mi objašnjavali da u tom blatu živi neka bakterija iz roda kom pripada i lepra, ali ova je dobra i pomaže lučenje serotonina pa posle kupanje izadješ nasmejan. jbg, ako ne živiš blizu okeana, onda se jutarnje fiziološke potrebe obavljaju na obali reke, a i ranije su koliko znam , buduži da leševi dece nisu spaljivani, oni puštani niz gangu. pre dve tri godine su u Alahabadu kad se ganga povukla isplivali neki postcovid leševi

no da se vratim na langoš sa sirom, jedan od najboljih ovčijih sireva je na salašu tik uz bunar. kaki somborski u kačici, nije ni za prineti. dal od vode dal od one slane trave, il što se krave kaljužaju kad je pretoplo tu gde voda otiše ne znam. i u aziji najbolji kurd ( kiselo mleko) je od bivola koji pasu u pirinčanim poljima pa im je stomak i vime ( jaja) u vodi

topla preporuka za gastro velnes provod

i moj ruski hrt je obožavao da se na toj ledini igra sa yečevima. zvala se Breza i poticala od Berije hrta pok. Milana Damnjanovića novinara NIN-a koji je svom ruskom hrtu dao ime Berija ( jer je Berija pobio najviše komunista).Da ne spominjem da je rodom bio iz Koceljeve Tvrdio je da je Berija iz legla Pavićevih hrtova , al nisam baš siguran
gedza.73 gedza.73 16:02 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

@ razmisljam
Ne znam koliko su Srbi po Bosni bili oduševljeni tim Sremcima. Moj komentar se odnosio na Sremce koji su učestvovali u stvaranju moderne Srbije. Znane i neznane.

Jakov Popović...
Bio je glavni blagajnik (haznadar) kneza Miloša i izvršio je prvu finansijsku reformu u Srbiji: odvojio je knežev novac od državnog.
...
Bio je prvi nadziratelj svih pošta u Srbiji

ecce-florian ecce-florian 16:08 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

@milan n
Mi smo tu vodu imali u selu - tj Banja Junaković 1.0 je bila u sred sela - ulica, pogađaš, Maršala Tita (znam da će se Emsi obradovati - mogao si da piješ vodu dok ne pukneš, čudan fenomen, ko da si hipnotisan.


jeste, ceo taj deo zapadnobačkog okruga od Sombora pa apatin, svilojevo, prigrevica,sonta do bogojeva su imali od pre dvesto godina arteske bunare. neki su bili prod pritiskom (sombor,prigrevica, sonta) a neki na one pumpe na točak . zavisilo od dubine. somborski je bio preko 250 m. bušeni su da bi se obezbedilo snabdevanje pitkom vodom ( što naše vlasti u yrenjaninu tek što nisu rešile) ali su se ispostavili kao od koristi i u gastro pogledu. tako je u pesmu ušlo da se u somborskoj vodi brže kuvao pasulj ( isto je i u prigrevačkoj i u sonćanskoj) tu sad idu teorije meka tvrda, površinska dubinska...
ja samo znam da mi je kad sam bio mali voda smrdela ( so2) ali je bila polutermalna oko 30 tak stepeni i idealna uveče leti za kupanje, a ako sam još nabavio šibicu i parče novina pa zapalio gas koji je izlazio, provod je bio svecki

ps

kad smo već kod pasulja, da se vratim da ne bude da trolujem. interesantno je da su bundeve pored, kukuruza za proju, krompira i pasulja osnov tradicionalne srpske kuhinje. sve je poreklom iz centralne amerike, jbg, jaka nam tradicija. interesantno je isto da se bundeva sadila pored mesta za odlaganje stajnjaka goveda . a pasulj sadio u prvi red kukuruza u njivi da ima da se na šta penje. koja simbiotska teritorijalna veza

inače ima i azijskih bundeva, one su mnogo manje, zelene kore, sa žutim mesom koje nije toliko tvrdo- druge konzistencije je i slatkasto ko batat.imaju čak i neko posebno ime.u ajurveda medicini koriste se kao pomoćno sredstvo u lečenju nekih kancera prave ih svuda u tai kuhinji,indiji sri lanki.... kari moš da bude na crveno il na belo ako je sa kokosovim mlekom ALI NIKAD SE NE DODAJE CIMET HAHAHAHA


kod nas, bundevara od meksičke bundeve bez cimeta, ko muškarac bez brkova





razmisljam razmisljam 16:08 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

gedza.73
@ razmisljam
Ne znam koliko su Srbi po Bosni bili oduševljeni tim Sremcima. Moj komentar se odnosio na Sremce koji su učestvovali u stvaranju moderne Srbije. Znane i neznane.


Не знам ни ја. Једноставно ми та песма прва пала на памет када сам прочитала твој коментар. Искрено се надам да тиме нисам дала повода за још једну расправу на тему ч/п. Волела бих да овај Зилин блог буде поштеђен тога.

Узгред, размишљала сам да ли да на крај цитата ставим оног смешка што намигује, па сам одустала. Сада ми је мало криво због тога.
gedza.73 gedza.73 16:10 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Сада ми је мало криво због тога.

nema potrebe. Samo sam pojasnio na šta sam mislio.
ecce-florian ecce-florian 16:10 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Ako izuzmemo Šajkašku, koju sam ja inače uvek doživljavao više kao prirodni produžetak Banata


Cveeetko, jel čuješ?


čujem, al ne marim

Svašta bi se onda moglo zaključiti.
Možda bi se neko zapitao gde se denuše onoliki Srbi, da nisu Bačvani lakše prelazili u Mađare?!


paz nove madžarske vlasti nisu gadljive, svako ko je ( ili čiji su preci) živeli na teritoriji madžarske( konzumira k und k, kao i okupacionu vlast 41-44) ima pravo da aplicira za madžarsko državljanstvo ( čitaj radnu dozvolu u eu) ranije je trebalo da samo položi zakletvu da se smatra madžarem i da će braniti madžarsku, sad u zadnje vreme mora da nešto tucmuc na madjarskom. ne znam dal treba da zna himnu al mislim da da

otkako se to iznedrilo kao mogućnost, znam razne koji su popronalazili bližLJu i daljnju rodbinu koja se nekim sklopom okolnosti zatekla u severnoj srbiji ( a kako baratam ovim geografskim odredženjima) i brđe bolje počeli da uče madjarski bez muke

paz nije mala stvar, moš da glasaš za orbana il za vučića, il i za vučića i za orbana

tako da ovo insistiranje na sremci , banaćani i bačvani u ovom delu je nepotrebno. mindegy a forma
gvozden1 gvozden1 16:24 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Kad bi se nabrajale ličnosti koje su najvećma doprinele podizanju Srpsog naroda i Srbije onog vremena, ogromna većina bi, jelte, bila iz Vojvodine

:)

Dobro, ako ti tako kažeš:)
tessa1 tessa1 16:31 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Ma ja se zezam, reko mora da je Đurađ Branković stao nekom na žulj ovde na blogu. Zar vam to zvuči nemoguće? :)



Nikada u životu nisam napravila štrudlu s makom, a volim.




Milan Novković Milan Novković 16:38 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

ecce-florian
@milan n
Mi smo tu vodu imali u selu - tj Banja Junaković 1.0 je bila u sred sela - ulica, pogađaš, Maršala Tita (znam da će se Emsi obradovati - mogao si da piješ vodu dok ne pukneš, čudan fenomen, ko da si hipnotisan.


jeste, ceo taj deo zapadnobačkog okruga od Sombora pa apatin, svilojevo, prigrevica,sonta do bogojeva su imali od pre dvesto godina arteske bunare. neki su bili prod pritiskom (sombor,prigrevica, sonta) a neki na one pumpe na točak . zavisilo od dubine. somborski je bio preko 250 m. bušeni su da bi se obezbedilo snabdevanje pitkom vodom ( što naše vlasti u yrenjaninu tek što nisu rešile) ali su se ispostavili kao od koristi i u gastro pogledu. tako je u pesmu ušlo da se u somborskoj vodi brže kuvao pasulj ( isto je i u prigrevačkoj i u sonćanskoj) tu sad idu teorije meka tvrda, površinska dubinska...
ja samo znam da mi je kad sam bio mali voda smrdela ( so2) ali je bila polutermalna oko 30 tak stepeni i idealna uveče leti za kupanje, a ako sam još nabavio šibicu i parče novina pa zapalio gas koji je izlazio, provod je bio svecki

ps

kad smo već kod pasulja, da se vratim da ne bude da trolujem. interesantno je da su bundeve pored, kukuruza za proju, krompira i pasulja osnov tradicionalne srpske kuhinje. sve je poreklom iz centralne amerike, jbg, jaka nam tradicija. interesantno je isto da se bundeva sadila pored mesta za odlaganje stajnjaka goveda . a pasulj sadio u prvi red kukuruza u njivi da ima da se na šta penje. koja simbiotska teritorijalna veza

inače ima i azijskih bundeva, one su mnogo manje, zelene kore, sa žutim mesom koje nije toliko tvrdo- druge konzistencije je i slatkasto ko batat.imaju čak i neko posebno ime.u ajurveda medicini koriste se kao pomoćno sredstvo u lečenju nekih kancera prave ih svuda u tai kuhinji,indiji sri lanki.... kari moš da bude na crveno il na belo ako je sa kokosovim mlekom ALI NIKAD SE NE DODAJE CIMET HAHAHAHA


kod nas, bundevara od meksičke bundeve bez cimeta, ko muškarac bez brkova


I mi smo to palili (ja sam uvek mislio da gori sumpor koji se nakupio na obodu cevi). Naša voda je bila jako meka, malo slana i ne tek malo mlaka. Miris nije bio prejak.

Kad si iz Subotice - ja sam često išao kao klinac na godišnji kod ujaka: Velebit, optšina kanjiža. I oni su imali arterske bunare. Sećam se (osim ako mi pamćenja nisu corrupted) jednog u sred pašnjaka podaleko od prvih kuća.

Ja sam tu, u dugačkom koritu za pojenje krava naučio da "ronim" - od jednog kraja korita do drugog - dosta pre nego što sam naučio da plivam. Zapamtio sam vodu kao jako hladnu. Ja ne volim nikako hladnu vodu, a ako je takva jedina na dohvat ruke i danas se zalećem u nju. Kao tinejdžer sam se zaletao i u ledenu u Gorskom Kotaru, čak blatnjavu (posle uživancije na prigrevačkoj deonici DTD kanala malo je neprivlačnih voda). Plitvice u bile walking distance ali smo tamo retko odlazili i nismo se kupali - motali se oko krava po dubokoj šumi.

U tom vašem Velebitu sam naučio i da pravim bičevei otresem prašinu sa kockarskog "bića" - ujak me vodio u kafanu skoro svako veče gde se on, ovde sad na sitno kockao (burne godine bile iza njega).

A bič ne bih mogao danas da napravim, toliko davno bilo, a bio sam baš dobar. Možda bih uspeo sve osim vrha koji puca - tj ne sećam se baš kako sam ga kačio i menjao kad se potroši

Al sećam se praska


zilikaka zilikaka 17:18 12.11.2023

Re: posle 13. komentara


cvetko, je l ti bese iz Subotice?



bejah


Ti nisi iz Šajkaša il Mošorina?

E,saću da se ubijem. Nekad sam bar za to valjala, da pamtim podatke koji (mi) nisu bitni, a gle sad...

Idem da ponovo pročitam ono za banje, vreme mi je.


zilikaka zilikaka 17:33 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

paz nove madžarske vlasti nisu gadljive, svako ko je ( ili čiji su preci) živeli na teritoriji madžarske( konzumira k und k, kao i okupacionu vlast 41-44) ima pravo da aplicira za madžarsko državljanstvo

Za sve ovo sam znala osim da se odnosi i na period 41-44.
Prilično džukački s njine strane.
To se u početku dobijalo tek tako ali su onda pooštravali i baš teško davali radno sposobnom stanovnoštvu jer im je misija da ostanu etnički prisutni ovde.
Ja lično nemam ništa protiv Mađara, apsolutno, al s njinom državom slabije stojim. Rekoh odavno da bih mogla da imam i Tibetanski pasoš, al njihov ne.

vrabac_onaj vrabac_onaj 17:55 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Ja mislim da je Stef iz Šajkaške.
ecce-florian ecce-florian 18:23 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

@mn
Kad si iz Subotice - ja sam često išao kao klinac na godišnji kod ujaka: Velebit, optšina kanjiža. I oni su imali arterske bunare. Sećam se (osim ako mi pamćenja nisu corrupted) jednog u sred pašnjaka podaleko od prvih kuća.


jeste, upravo sam u komentaru o tom bunaru i tom valovu u jarošu pisao


ne mogu da nadjem ni jednu fotografiju pre nego što je bunar obnovljen pre desetak godina.

evo ti jedna gigikina ( valkay bicskei agnes) fotka iz jarasa ispred tog valova



ps

mislim da se oni sirari tu pored valova zovu rekecki ( jbg, davno sam išao na tu stranu) pravili su ga u onim velikim laboškama i tako iz njih i sekli. a ukusa, a mirisa mmmmm
tessa1 tessa1 18:42 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Moja njiva i gaj ujesen. :)


predatortz predatortz 19:51 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Не знам ни ја. Једноставно ми та песма прва пала на памет када сам прочитала твој коментар. Искрено се надам да тиме нисам дала повода за још једну расправу на тему ч/п. Волела бих да овај Зилин блог буде поштеђен тога.


Onda nemoj da kačiš partizanske pesme.
Mislim, ako želiš da blog bude pošteđen takvih priča.

A kad si ih potegla, Majevica po zlu pamti te sremske partizane. Kao pljačkaše najniže fele.
Sreća, nisu stigi previše da se razmašu jer je odgovor lokalnih četnika bio sasvim primeren.
Milan Novković Milan Novković 19:56 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

ecce-florian
@mn
Kad si iz Subotice - ja sam često išao kao klinac na godišnji kod ujaka: Velebit, optšina kanjiža. I oni su imali arterske bunare. Sećam se (osim ako mi pamćenja nisu corrupted) jednog u sred pašnjaka podaleko od prvih kuća.


jeste, upravo sam u komentaru o tom bunaru i tom valovu u jarošu pisao


ne mogu da nadjem ni jednu fotografiju pre nego što je bunar obnovljen pre desetak godina.

evo ti jedna gigikina ( valkay bicskei agnes) fotka iz jarasa ispred tog valova



ps

mislim da se oni sirari tu pored valova zovu rekecki ( jbg, davno sam išao na tu stranu) pravili su ga u onim velikim laboškama i tako iz njih i sekli. a ukusa, a mirisa mmmmm

Uh bre čoveče, pa tu, tu sam ja proronio i zavoleo vodu, neko vreme pre nego što sam proplivao, a proplivao sam pre osnovne škole.

Uvek sebi obećavam da ću jednom doći u Srbiju opušteno i početi je obilaziti, i to će mi biti prvi kraj - tog ujaka smo svi obožavali, totalno neagresivan.nisu imali dece i on i ujna obožavali decu, i rodbinu i sve ostale - bio za WW2 u zarobljeništvu na mađarskoj farmi ali gazda bio toliko dobar prema njemu da je na Velebitu (mi nismo govorili "u Velebitu" imao podjednako najdrugara i naših i Mađara.

Tu je bio i jedan ribnjak, ne sećam se gde, išli da se brčkamo i jedan mangup odvukao moju stariju sestru od drugog ujaka u dublju vodu i ostavio. Ona nije umela da pliva pa se ja zaleteo da je spašavam pa i sam zatekao u predubokoj vodi i pošto sam u koritu naučio da ronim odskakao od dna i uzimao vazduh.

Posle me ona hvalila da sam je spasio, ali nisam, neki lokalni džentlmen došao i izvukao nas oboje

Taj ujak je imao X skills: uvek dobijao na kartama al bio skroman u tim starijim godinama i to mu bio sitan deo primanja, umeo da saspe vodu niz grlo bez da pomera grkljan, i umeo svesno da zaspe u nekoliko sekundi - kasnije sam čitao da su to tada učili i astroonaute, za spavanje, pa drugar iz Prigrevice i ja kažemo hajde da krenemo sa treningom kolko te večeri - ja sam brzo zaspao od umora, a drug je trenirao do zore
razmisljam razmisljam 19:58 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

predatortz

Onda nemoj da kačiš partizanske pesme.
Mislim, ako želiš da blog bude pošteđen takvih priča.


У праву си. Неће ми се поновити.
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:59 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

predatortz


Onda nemoj da kačiš partizanske pesme.



NEEEEEEE! STAAANIIII!
predatortz predatortz 20:03 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

vrabac_onaj
predatortz


Onda nemoj da kačiš partizanske pesme.



NEEEEEEE! STAAANIIII!


Uopšte mi nije bila namera, veruj mi.

Ali eto, kad je priča krenula, pa velim mogli su sebe da oslobađaju od Nemaca i ustaša po Sremu, a ne na Majevici nas od nas.

Dosta smo glavobolje i bez njih imali.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:07 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

predatortz


Ali eto, kad je priča krenula, pa velim mogli su sebe da oslobađaju od Nemaca i ustaša po Sremu, a ne na Majevici nas od nas.

Dosta smo glavobolje i bez njih imali.


Što jes, jes.
Pošteno.
predatortz predatortz 20:08 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

vrabac_onaj
predatortz


Ali eto, kad je priča krenula, pa velim mogli su sebe da oslobađaju od Nemaca i ustaša po Sremu, a ne na Majevici nas od nas.

Dosta smo glavobolje i bez njih imali.


Što jes, jes.
Pošteno.


Da stanemo, iz poštovanja prema domaćici?
tessa1 tessa1 20:12 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Ne samo iz poštovanja prema Zili nego i Razmišljalica ne treba tvoju dozvolu da dijeli partizanske pjesme, otkud četnici Majevice na ovom blogu evo nemam riječi..

Da stanemo


Krenuli ste, gdje?
tessa1 tessa1 20:15 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Razmišljalice, pošalji ih u k. obojicu. Pazi, da stanu oni ili inače? Nastavili bi pohod?
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:15 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

predatortz


Da stanemo, iz poštovanja prema domaćici?


Naravno i obavezno.

Nego, Vršac.

Rekoh ti tamo gore, super je grad.
predatortz predatortz 20:17 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Razmišljalica ne treba tvoju dozvolu da dijeli partizanske pjesme


Naravno da ne treba, nisam ni rekao da joj treba bilo čija dozvola.

Ali bi bilo licemerno da ja sad ovde okačim tekst neke četničke pesme, na temi koja nema ama baš nikakve veze sa tim, a onda kažem kako ne želim da se to pretvori u još jednu četnici vs partizani raspravu.

Zar ne bi?
tessa1 tessa1 20:18 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Nisam pročitala tu pjesmu, ovo što si ti napisao je pasivna-agresija, arogancija.


Razmišljalica vs četnici Majevice i njihove muke 1942.
predatortz predatortz 20:19 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

vrabac_onaj
predatortz


Da stanemo, iz poštovanja prema domaćici?


Naravno i obavezno.

Nego, Vršac.

Rekoh ti tamo gore, super je grad.


Jeste. Prijatno mesto. Meni, čoveku koji voli planinu, verovatno dodatno i zbog tog brega na kom čovek baš može oči odmoriti.
Meni je ravnica, ona do horizonta, dosta depresivna.
tessa1 tessa1 20:19 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Odoh spavati, nemam živaca.
predatortz predatortz 20:21 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

tessa1
Nisam pročitala tu pjesmu, ovo što si ti napisao je pasivna-agresija, arogancija.


Razmišljalica vs četnici Majevice i njihove muke 1942.


Dobro, pošto smo eto utvrdili i kako ti na to gledaš, hoćemo li da prestanemo ili imaš još amandmana?
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:21 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

predatortz
Razmišljalica ne treba tvoju dozvolu da dijeli partizanske pjesme


Naravno da ne treba, nisam ni rekao da joj treba bilo čija dozvola.

Ali bi bilo licemerno da ja sad ovde okačim tekst neke četničke pesme, na temi koja nema ama baš nikakve veze sa tim, a onda kažem kako ne želim da se to pretvori u još jednu četnici vs partizani raspravu.

Zar ne bi?


Tek ovo nemoj da radiš. Opasno je igrati se sa ludilom, jer ludilo se ne igra.
tessa1 tessa1 20:27 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Dobro, pošto smo eto utvrdili i kako ti na to gledaš, hoćemo li da prestanemo ili imaš još amandmana?

:))
tessa1 tessa1 20:28 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Tek ovo nemoj da radiš. Opasno je igrati se sa ludilom, jer ludilo se ne igra.

Tek vidi ovog siledžije, ljebe mekani.
zilikaka zilikaka 20:32 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Meni je ravnica, ona do horizonta, dosta depresivna.

Da, kažu ljudi i ja im verujem.
Još bolje je, a pričala sam o tome već (kako i ne bih za ovoliko godina ubijenih ovde) da sam upoznala dvoje, jednu iz Crne Gore i jednog sa Tare koji su imali strah od ravnice.
Ono, krenu negde kolima i boga mole da ih auto ne ostavi usput. Negde kao kad bih ja krenula kroz Saharu, ta priča.
I kad razgovaramo ne umeju da objasne šta im je strašno al eto najgore im to što nemaju predstavu gde da krenu, nikakav orijentir.
maksa83 maksa83 20:36 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Rekoh ti tamo gore, super je grad.

Onaj park što su im ostavili austrougari je ludilo.

Ja ću ipak tu avanturu pamtiti po tome što smo tamo išli onim vozom Romantika i da mi se sabal zorom na bg ž. stanici tom prilikom na glavu iskenjalo nešto što je samo moglo biti albatros sa probavnim problemima. Zacementirao me. A ja kosa do ramena. Pranje kose u wc-u na ž. stanici hladnom vodom u umivaoniku u 7 ujutru bez šampona je iskustvo 2/10. Sreća u nesreći je da sam gurao kolica sa dvogodišnjakom, da je tom zlom bombarderu tajming bio četvrt sekunde ranije jedva bih iskopao dete iz toga.
predatortz predatortz 20:37 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Ono, krenu negde kolima i boga mole da ih auto ne ostavi usput.


I meni su takve stvari prolazile kroz glavu!


Ima li goreg mesta da ti se auto pokvari od starog puta preko Čemernog?
Ali taj strah nikad nisam imao!
A kad vozim Vojvodinom, pa one čistine između sela, prođe mi to kroz glavu.

Iracionalno, do kraja!

predatortz predatortz 20:39 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Ja ću ipak tu avanturu pamtiti po tome što smo tamo išli onim vozom Romantika i da mi se sabal zorom na bg ž. stanici tom prilikom na glavu iskenjalo nešto što je samo moglo biti albatros sa probavnim problemima.




vrabac_onaj vrabac_onaj 20:44 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

maksa83

Ja ću ipak tu avanturu pamtiti po tome što smo tamo išli onim vozom Romantika


e,e,e

Ona priča koju sam gore spomenuo, i mi smo se vraćali Romantikom. To je bila vožnj sa Jonetom inače.
Sećam se, krenuli u petak u 2 popodne, pa stigli u Vršac već pao mrak. I naravno nismo prvo išli gore na breg do doma, nego na trg, bio Grožđenbal. Tu naravno popismo malo vina, zato je baš bilo teško gore do doma :)

Sutra se zajebavali po Vršcu, išli u Guduricu u neku vinariju.

U nedelju se vratili Romantikom, pre toga pedalali do manastira Mesić.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:51 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

predatortz
Ono, krenu negde kolima i boga mole da ih auto ne ostavi usput.


I meni su takve stvari prolazile kroz glavu!


Ima li goreg mesta da ti se auto pokvari od starog puta preko Čemernog?
Ali taj strah nikad nisam imao!
A kad vozim Vojvodinom, pa one čistine između sela, prođe mi to kroz glavu.

Iracionalno, do kraja!



A zamisli da vozeći kroz tu ravnicu, izleti ti noj (ptica) na put, ti ga udariš, ubiješ i pozoveš muriju na uviđaj (pošto jelte imaš štetu na kolima). I na uviđaj ti dođe pandur Crnac koji tečno govori srpski.
U sred te nepregledne ravnice.

Ne znam da li se to ikada dogodilo ali je po Beogradu devedestih kružila ta urbana legenda. Naime, po Vojvodini u to vreme jeste bilo farmi nojeva. A imali smo i Afrikanaca, što dece studenata što samih studenata koji su ostajali.
zilikaka zilikaka 20:52 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

tessa1
Moja njiva i gaj ujesen. :)



Prelepo je, al fali vode.
Nekako mi za potpun ugođaj voda obavezna. može potok, al voda.
Letos sam na Goliji, Ivanjički deo, pronašla mesto iz snova. Šumski put, pa se ogranak spušta u dolinu od 30-40 ari, a na obodu potok. Okolo sve ozbiljna šuma, ljudi tu podigli malinjak i napravili sojenicu na potoku.
Ludilo.
Civilizacija nije predaleko ali mali nezgodan teren.
Da sam u prilici, pa takvo jedno mesto, ozbiljan terenac (tipa UAZ, ne nešto šminkerski), i živiš u raju.
Kad hoćeš odeš među ljude a kad nećeš. ceo svet je tvoj.

A i inače me taj kraj oduševio, bukvalno na svakih 50 metara neki potok. Sve ide u Moravicu koja je isto blizu, malo niže. Ni slutila nisam da može da bude onoliko vode.
predatortz predatortz 20:56 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Ne znam da li se to ikada dogodilo ali je po Beogradu devedestih kružila ta urbana legenda


Ovu priču sam slušao na TV iz usta nekog profesora Saobraćajnog fakulteta, kada je kritikovao neke nove odredbe Zakona o saobraćaju, u kom je definisano da je "vozač dužan da vidi i predvidi...".

I baš ovu priču sa nojem i crnim saobraćajcem, negde kod Subotice, navede za primer.


Kao, kako čovek može da predvidi da će mu pred auto u Vojvodini da istrči noj?

zilikaka zilikaka 21:08 12.11.2023

Re: posle 13. komentara

Kao, kako čovek može da predvidi da će mu pred auto u Vojvodini da istrči noj?
To teže, stvarno, al drugih živuljki bude, još kako. Ja sam jedne večeri, davno, udarila zeca na putu ZR-NS. E, al vozila tad Floridu (najgori auto koji znam) ali me tad spaslo baš to što sam joj videla kao glavnu zamerku. Bila jako visoka i zeca sam dobila negde dole, ispod, verovatno sam mu samo glavu čvrknula.
Posle me prozivali što nisam stala da ga pronađem i pokupim, pa da pravimo večeru al ko bi normalan to radi, glavu da izgubim noću zbog zeca.

A inače, idući po terenima, naručito blizu rumunske granice ili tromeđe, viđala sam svašta. Fazana koliko nećeš, srna zimi ali u daljini, lisica sa sve mladuncima...i to u jednom prolazu vidiš po više puta po svašta.
Najviše ih je bilo kod sela Majdan. Zbog blizine granice nije bilo lovaca i oni pitomi skroz. Bukvalno traktor ore na njivi a okolo trčkaraju tri zeca, skroz komotno. Onda su mi objasnili da u Ruminiji dugo nije ni smelo da se ima vatreno oružje, ni lovci nisu, pa je divljač bila skroz opuštena.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana