Гледам да се не исповедим увек истом свештенику

Strongman RSS / 07.07.2009. u 03:56

Подсетник за исповест у женском роду ''Пакибитија'' 


365. Радила сам добре ствари без помисли на Бога.
366. Дозвољавала сам себи олакшања и утехе земаљске.
367. Имала сам греховно настројење духа.
368. Издавала сам туђе тајне.
369. Била сам затворена и нису ме могли ништа питати.
370. Угађала сам другима због надокнаде, а не због духовне користи и спасења.
371. Била сам везана за друге без користи за душу.
372. Много говорим без размишљања.
373. Злопамтила сам и пребацивала ствари из прошлости.
374. Видећи грешне људе нисам их жалила него сам им се ругала.
375. Људе сам посматрала попреко.
376. Када су ме нападали нисам се окривљивала него бранила.

 

water%20wheel.jpg 

 

 

1. Грешила сам не знајући да чиним грех и нисам се ни старала да сазнам.
2. Не исповедам Господа умом, срцем, речју, делом, свим животом.
3. Нисам се бринула да сазнам како се улази у Царство Небеско.
4. Не чувам обећања датa на Светом Крштењу, не чувам чистоту душе.
5. Свесно сам крила грехове на исповести и са не исповеђеним греховима се причешћивала Св. Тајном Христовом.
6. Падала сам духом.
7. Пре читања речи Божје нисам увек призивала благодат Светог Духа и мислила сам само на то да што више прочитам не пазећи на смисао оног што читам.
8. Грешим немарношћу према Богу и ближњима.
9. Немам сећања на смрт, не спремам се да приступим Страшном Суду Божјем.
10. Постала сам верујућа у другој половини свога живота, младост ми је прошла у неверју, нисам посећивала храм, нисам се молила, нисам се исповедала.
11. Свој крст носим са роптањем и унинијем често губим наду.
12. Немам осећај страха Божјег.
13. Немам у души смирени осећај сопствене недостојности, не благодарим Богу за безбројне милости према мени грешној.
14. Бојим се страдања и тешко их подносим, заборављајући да су она послана од Бога ради мог спасења и да себе треба предавати Божјој вољи.
15. У очајању сам хтела да окончам живот самоубиством и мислила: "Боље да умрем".
16. Хтела сам да завршим са собом: да се обесим, отрујем, прережем вене, да привучем пажњу на себе и да се други забрину због мене.
17. Била сам убица свог чеда у утроби, направила сам абортус. Давала сам савет својим пријатељицама да абортирају.


...

 

110. Када сам села за трпезу била сам лења да послужим госте.
111. Узимала сам храну док су је још спремали.
112. Јела сам уз пост посну храну са пожудом и наслађивањем.
113. Када сам јела нисам благодарила Богу и нисам сматрала себе недостојном милости коју ми је послао.
114. Био ми је тежак пост и са нестрпљењем сам очекивла његов завршетак.
115. Стављала сам у храну зачине(вегету, бибер...).
116. Уз пост сам осећала одбојност према једноличној храни.
117. Грешила сам држањем укусне хране у устима са наслађивањем.
118. Пила сам вино и јела храну за које сам знала да су штетни за здравље.
119. Опијала сам се алкохолом.
120. Да бих купила алкохолна пића залагала сам ствари.
121. Напијала сам се да бих се одлучила на грех и тако га се небих стидела.
122. Са алкохолом сам употребљавала и лекове да бих се јаче напила.
123. Тајно сам трговала алкохолним пићима.
124. Користила сам опојна средства, опасна по живот.
...


220. Тумачила сам речи и поступке других у лошем смислу.
221. Клела сам се.
222. Називала сам друге погрдним именима.
223. Називала сам бесловесне животиње именима Божјих угодника.
224. Прислишкивала сам, подсмевала се и подражавала друге.
225. Отварала сам туђа писма, интересовале су ме туђе тајне.
226. Волим да оговарам.
227. Иако раније неверујућа, саблажњавала сам се неверјем блиских лица и рођака.
228. Давала сам лош пример својим животом.
229. Пребацивала сам свој посао на друге.
230. Не понашам се са довољно поштовања при читању Св. Јеванђеља(пила сам чај и читала седећи и сл. ).
231. На гробљу сам откидала цвеће и носила га кући.
232. У детињству сам се играла на гробљу.
233. У детињству нисам слушала учитеље, старије, била сам покосна, избегавала учење.
234. Љутила сам се на родитеље када би ме грдили и другима сам се жалила на њих.
235. Нисам проводила дан причешћа свето у молитви, у читању Божјих речи и побожним

 

...

 

366. Дозвољавала сам себи олакшања и утехе земаљске.
367. Имала сам греховно настројење духа.
368. Издавала сам туђе тајне.
369. Била сам затворена и нису ме могли ништа питати.
370. Угађала сам другима због надокнаде, а не због духовне користи и спасења.
371. Била сам везана за друге без користи за душу.
372. Много говорим без размишљања.
373. Злопамтила сам и пребацивала ствари из прошлости.
374. Видећи грешне људе нисам их жалила него сам им се ругала.
375. Људе сам посматрала попреко.
376. Када су ме нападали нисам се окривљивала него бранила.
377. Нисам се удаљавала од безкорисних разговора и ствари које саблажњавају.
378. Гордила сам се положајем и звањем.
379. Понекад сам јако звонила да би ми брже отворили.
380. Читајући Св. Писмо нисам се удубљивала у његов смисао.
381. Нисам увек гостопрмљива.
382. Нисам све примала са поштовањем.
383. Радила сам послове пристрасно и трудила се без потребе.
384. Осуђивала сам и поправљала оне од којих примам наређења и послушања.
385. При путовању нисам чувала мирно духовно стање.
386. При посећивању других губила сам мирно настројење.
387. Често сам губила мир маштајући.
388. Гневила сам се и нисам се удаљавала од узрока гнева.
389. Радила сам против своје савести.


...

 

483. Била сам узрок раздора.
484. Више ме привлаче земаљске него небеске ствари.
485. Желела сам да будем боља од других ради гордости.
486. Мислим да у мени нема гордости.
487. Нисам себе укоравала да бих се исправила.
488. Пила сам да бих се орасположила.
489. Охола сам и уображена.
490. Ситничава сам.
491. Нисам се трудила да останем насамо са Богом.
492. Дуго се излежавам пре него што устанем.
493. Више сам говорила него слушала.
494. Бранећи истину губила сам добро расположење и држала у срцу непријатељство.
495. Преносила сам лоше ствари о другима и чак додавала.
496. Постављала сам грешна питања.
497. Приморавала сам друге да греше.
498. Користила сам се алкохолом за помоћ.
499. Нисам умиривала гневне и тужне.
500. Налазила сам задовољства у грешним сусретима.
501. Славила сам људе више него Бога.


...

 

 

606. Била сам љубоморна на мужа.
607. Нисам се старала да нечију злобу зауставим добрим делима и љубављу.
608. Немам стрпљења.
609. Не избегавам весеља.
610. Тражила сам нешто од људи које не поштујем и не ценим.
611. Волим да примам почаст.
612. Дружим се са онима који воле да пију.
613. Узнемиравала сам ближњег упорно остајући при своме.
614. Мешала сам се у речи и поступке другог.
615. Питала сам непотребне ствари.
616. Плакала сам за пролазним стварима.
617. Све своје способности користим за стицање земаљских добара.
618. Не чувам своје и туђе здравље.
619. Тумачим снове и верујем им.
620. Ропћем када ми није све по таман.
621. Хвалила сам се грехом и злом.
622. Давала сам савете претећим и јаким гласом.
623. Галамим у ноћним часовима.


...

 

648. Волим да идем преко реда.
649. Без љубави сам се односила према Божјим светињама.
650. Нисам платила карту у аутобусу.
651. Бесциљно сам шетала.
652. Упадала сам са својим саветима без питања.
653. Волим удобност.
654. Стављала сам молитву и храм изнад служења ближњем.
655. Не трпим неправду према себи.
656. Стављала сам своје врлине за поуку и пример другима.
657. Принуђивала сам болесне да једу и пију када им то није корисно.
658. Раздражљива сам када сам болесна и уморна.
659. Била сам супарник некоме.
660. Односим се са презиром према порочним људима.
661. Клеветала сам.
662. Дала сам паре које су коришћене на зло и ја сам то знала.
663. Гледам много телевизију, слушам радио, често идем у позориште.
664. Ишла сам на представе са богохулним карактером, чак сам и

...

 

1010. Свађала сам се са мужем пред децом и оговарала га пред њима.
1011. Имам сувише брига да бих се занимала о души.
1012. Договарала сам сусрете на гробљу.
1013. Нисам слушала старије.
1014. Оправдавам грехе јер сам расла у атеистичком друштву.
1015. Недостојно и недовољно се припремам за Св Тајну Исповести.
1016. Одбијала сам молбе других.
1017. Звонио ми је мобилни телефон у храму.
1018. Нарушавала сам мир својим укућанима.
1019. Допуштала сам да животиње пасу на туђим ливадама.
1020. Показивала сам своје лоше и ружно стање духа.
1021. Мојим непристојним опхођењем хулило се име Божје.
1022. Посећујем неприкладне сајтове на интернету.
1023. Гледам да се не исповедим увек истом свештенику.  



Komentari (115)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

chobanica chobanica 04:12 07.07.2009

Hit tema

Je li to neki dogovor da svako napravi svoj izbor bisera ili si spavao proteklih nekoliko meseci, Strongy?



Strongman Strongman 04:18 07.07.2009

Re: Hit tema

verovatno sam spavao
shumska shumska 05:12 07.07.2009

pa

molim vip blogere da čitaju jedni druge i molim autore bloga da ne objavljuje jedne iste tekstove prenete sa istih sajtova
hvala (već je dosadno, do...dna)
p.s. prvo Jeremija (Vojislav S,) zatim Libkonz pa AlexLambros a sada i Strongman (ovo je editovano objašnjenje za Strongmana , pre nego odluči da eventualno banuje)...Aman! 4 puta isti podsetnik sa istog nesrećnog sajta

shumska shumska 05:31 07.07.2009

onda ništa!

živeo copy - paste!
p.s. pisanje svojih blogova, čemu?
debora debora 07:00 07.07.2009

Re: onda ništa!

Ponekad se o nekoj temi mnogo govori, toliko da postaje dosadno.

Medjutim, u slucaju tog potsetnika se stvarno pitam ko je sastavljao listu i kakvi su je svestenici pisali i prekucavali. Stvarno je bolesno da svaka i najmanja sitnica bude razlog za ispovest, a sa druge strane, kako je njima, vernima i cistima, toliko ideja palo na pamet ?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:32 07.07.2009

Re: onda ništa!

debora
Ponekad se o nekoj temi mnogo govori, toliko da postaje dosadno.Medjutim, u slucaju tog potsetnika se stvarno pitam ko je sastavljao listu i kakvi su je svestenici pisali i prekucavali. Stvarno je bolesno da svaka i najmanja sitnica bude razlog za ispovest, a sa druge strane, kako je njima, vernima i cistima, toliko ideja palo na pamet ?


mislim da nisu pisali sveštenici, neko neki klipani iz obraza, srpskih dveri, 1389 ili slična hajdučija. možda su i našli nekog seoskog svešteničića da se potpiše na sajtu, ne znam nisam gledao... šta god ja mislio o crkvi, ipak većina sveštenstva se ne ophodi ovako debilizijuće pre sv. tajni ispovesti.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 09:55 07.07.2009

Re: onda ništa!

“Smatramo da je najbolji odnos između države i crkve onaj koji je već bivao i pre, to je simfonija – saglasnost između države, odnosno društva i crkve“. (intervju patrijarha Pavla, Danas, 5-7. januara 2002.)

“Posle patrijarha se ne govori i njegove odluke se ne komentarišu“. (Velimir Ilić, ministar u vladi Srbije.)

“Eparhija žička smatra da prvo treba doneti Ustav kojim će se pravoslavlje proglasiti državnom verom, a SPC državnom crkvom, pa onda na toj osnovi pisati Zakon“. (Milan Radulović, ministar vera u vladi V. Koštunice.)

“Srbi treba da slede jedini ispravni put, put Crkve, a ne da prate izdajnike i jajare“. (Vladika Filaret na Slobodnoj Evropi, 25. maja 2005.)

“Svi oni koji se protive verskoj dogmi, kao temelju moralnog vaspitanja, predstavljaju sledbenike satane“. (Saopštenje Informativne službe SPC od 24. novembra 2000, povodom protivljenja uvođenju veronauke u državne škole.)

“Do razdvajanja Srbije i Crne Gore može doći samo protivno volji naroda, putem nasilja, krađe, ucena i pretnji. Zato će SPC ignorisati eventualnu odluku Crne Gore o samostalnosti“. (mitropolit Amfilohije Radović, na javnoj proslavi pravoslavne Nove godine, u Podgorici, 13. januara 2002.)

“Crkva je tokom cele svoje istorije, uključujući i XX vek, morala da ostavi po strani svoje primarne dužnosti, kako bi se aktivno uključila u borbu za ujedinjenje srpstva, u kojoj je sveštenik morao da bude i učitelj, i sudija, i da uzme pušku da brani sebe i svoju porodicu“. (intervju patrijarha Pavla, Danas, 5.-7. januar 2001.)

“..Kosovo nam je drugo ime za najviša načela, za istinu i pravdu, za poredak i pravo, a Kosovski zavet nam je primenjeni Novi Zavet. Zato je pitanje Kosovo i Metohija neodvojivo od pitanja Srbije i sudbine srpskog naroda...“ (Poruka Patrijarha Pavla, u Pravoslavlju, od 15. marta 2007.)
-------------------

“Čovek koji ne slavi krsnu slavu, manje je čovek“. (otac Raša, Niška eparhija.)

“Biti Srbin znači biti obavezno pravoslavac… Srbin ne može biti ateista… Srbin nekršten ne biva”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, 1998, prema pisanju lista Vreme.)

“U mom kraju, u mom selu, Srbin je čovek, komunisti nisu Srbi govorili smo, to su Turci, ne može samo krv i meso da bude karakteristika Srba”. (Manastir Ćelije - Beseda pod šatrom vladike Atanasija, 7. aprila 2004.)

“Ateizam je krivac za ratove i siromaštvo i moralni sunovrat“. (Milan Radulović, republički ministar vera, Politika, 5-7. januar 2002.)

“Srbi ne mogu da žive sa Hrvatima ni u kakvoj državi. Ni u kakvoj Hrvatskoj“. (Patrijarh Pavle u pismu lordu Karingtonu, avgusta 1991.)

“Postoji planetarna jevrejska zavera protiv hrišćanskog pravoslavlja, posebno protiv srpskog naroda i Rusije“ (list Logos, studentsko glasilo Bogoslovskog fakulteta, 1994.)

“Crkvu odvojiti od škole isto je kao majku odvojiti od deteta...“ (izjava Kancelarije za veronauku pri Patrijaršiji, Politika, 2. decembar 2002.)

“Moderna edukacija i razvijanje nove svesti koja se sprovodi u edukatorskim radionicama jeste perfidno pranje mozgova dece. U naše vreme, nažalost, dolazi do sklapanja braka između postkomunističkog ateizma i zapadnog kapitalističkog hedonizma i iz takvog čudovišnog braka rađaju se monstrumi“. (Sinod Srpske pravoslavne crkve, 1.9.2002. povodom letnjeg kampa za edukaciju mladih u Sremskoj Mitrovici.)

“Rok kultura je krajnje zabrinjavajuća, duhovno odvratna i uvredljiva pojava za svakog makar malo pobožnog čoveka, a tim pre je neprihvatljiva za Hrišćanina... Čak i najmanje zabavljanje pravoslavnog Hrišćanina rok-kulturom jeste izdavanje svoje vere, javno vređanje svog Gospoda, udaljavanje od Njega, opštenje sa duhovima tame, igranje sa satanom“. (Arhimandrit Lazar Vitanijski, iz knjige “Pokajanje - put u život večni“.)

“Nama je vrhovni komandant patrijarh Pavle“. (Željko Ražnatović Arkan, oktobar 1991.)

“Tamo gde se prospe srpska krv i gde padnu srpske kosti, to mora biti srpska zemlja“. (Vladika Nikanor)

“Veliki pesnici među ženama mogu se na prste izbrojati, i to uzimajući u obzir čitavu ljudsku istoriju“. (Šta treba da zna svaka pravoslavna devojčica, Svetigora, Cetinje, 2000.)

“Pokrivanje glave je simbol pokornosti žena mužu i crkvi; to je znak vlasti muškaraca nad ženama, to je princip uzvišenosti i časti”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

“Nalažući ženama kao obavezu, bez obzira na sve loše osobine muža, da bude poslušna i da mu čini ustupke, hrišćanstvo vidi u tome sredstvo za ukorenjivanje mira u bračnim odnosima i ponovno uspostavljanje bračne sreće“. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

“Žene nisu poželjne u crkvi tokom menstruacije, ali savremena higijenska sredstva mogu efikasno sprečiti da se slučajnim istečenjem krvi hram ne učini nečistim, kao i ublažiti zadah koji isticanjem krvi nastaje“. ( Patrijarh Pavle, Danam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

“Pravoslavna crkva nije protiv toga da žene nose pantalone zbog prirode posla koji vrše, na primer, u fabrikama, ili putovanju zimi na konjima, motociklu, skijanju i tako dalje....Crkva je protiv takvog oblačenja kad je ono zbog mode i pogrešnog shvatanja jednakosti polova“. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd, 1998.)

“Majke začinju jer je to skopčano sa uživanjem i zadovoljstvom, ali neće da rađaju i podižu decu, jer je to naporno i tobož ugrožava njihov komoditet“. (Božićna poslanica patrijarha Pavla)

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:23 07.07.2009

Re: onda ništa!

evo je Vesna, sveti đihad protiv bezbožnog pravoslavlja, Salahudin beogradskog novinarstva ...


ma, to su sve debilizmi, Vele... izlapitis Pavlov, hejt Amfilohijev, ego-ludilo kod Irineja, seljana kod nekih vladika Šumadinjaca, sve je to okej i razumljivo.

ono što mene ubija u pojam kod pravoslavlja je jedan generalno sektaški duh, duh straha ili apokaliptičnog iščekivanja. kada razmišljam o tome, uvek se setim onog filma Andreja Tarkovskog kada pomahnitali otac drži godinama u zatočenju u kući sopstvenu porodicu u uverenju da je Apokalipsa odmah iza ugla... sećam se jednom kada sam kao mladić, pre možda oko 15-ak godina, prolazio nekim poslom ujutro pored patrijaršije, iz koje je izašla jedna veoma lepa baka od svojih nekih 80-ak godina, i kada je primetila da je posmatram s punom pažnjom, vrlo prijatnim i čistim beogradskim akcentom kazala je kako se "nešto čudno odigrava u crkvi; kako je ona oduvek dolazila ovde na liturgije jutrima, ali da nikada nije osećala u okruženju tokom molitve prisustvo tako lošeg duha, sektaškog"... meni je to ostalo kao neko profetičko obrazloženje, i od tada duhovnost srpske crkve postajala je iz dana u dan sve lošija.
Strongman Strongman 11:08 07.07.2009

Re: pa

p.s. prvo Jeremija (Vojislav S,) zatim Libkonz pa AlexLambros a sada i Strongman (ovo je editovano objašnjenje za Strongmana , pre nego odluči da eventualno banuje)...Aman! 4 puta isti podsetnik sa istog nesrećnog sajta



A ja vidim da mi poznato od negde, pa mi poznato...
NNN NNN 23:28 07.07.2009

Re: pa

Jeremija (Vojislav S,) zatim Libkonz pa AlexLambros a sada i Strongman
Imao i Spaić pre Stronga (al' obris'o sam svoj post)
vranac147 vranac147 07:47 07.07.2009

... ono jest' ...

... bilo vec, al je tema tolko dobra, da se trebamo podsetiti
mozda i cheshce
Strongman Strongman 11:09 07.07.2009

Re: ... ono jest' ...

Ja se iznova sablaznjavam.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:11 07.07.2009

ponasanje

meni je u redu da vise autora reaguje na jednu stvar, u ovom slucaju na podsetnik za ispovest pravoslavne zene. da li to znaci da ako, na primer, jedan autor pise o korupciji, drugi ne treba to da rade, jer je tema vec zauzeta?

uostalom, u ovom slucaju, svako je to uradio na svoj nacin, a i tema je prilicno neiscrpna.

i mi smo, u redakciji Borbe, pisali par dana o savetima s pravoslavnog sajta Pakibitija, sto inace znaci Novi zivot valjda, i znam da je koleginica Vesna Tashic, raspitujuci se, dobila informaciju da je ovaj sajt i ovaj podsetnik sa hiljadu i kusur podsetnika, blagoslovio vladika Artemije.

uostalom, podsetnik ima i elemente ljupkosti:))) kao na primer da je greh cesto kupanje, pa jos u toploj vodi, a moj favorit je da politicare ne treba kritikovati, vec se treba moliti za njih, a skroz mi je svit i onaj greh "nisam platila kartu u autobusu", ko da ga je gsp pis'o.

medjutim, ako se ide malo dalje, pa citaju pravila i saveti, ima zaista hardkor preporuka, na primer, u svetigorinoj knjizi Sta svaka pravoslavna devojcica treba da zna, gde ima i podatak da 80 odsto devojcica koje sede za racunarom bude sterilno.

medjutim, problem je sto pisanje i govorenje o ovakvim stvarima automatski izaziva tvrdu i neprijatnu reakciju, pa je iz tog ugla skroz ok da o temi pise strongmen:)

margos margos 09:46 07.07.2009

Re: ponasanje

Ko god da je prikupio ova iskustva i publikovao ih - nije razmišljao.

Npr ta žena koja je izjavila da se 'kupa više puta toplom vodom' verovatno je u nekom trenutku osetila grižu savesti videvši nekog ko nema takve uslove za život, pa je svom ispovedniku to saopštila. I to je potpuno u redu. To je njen osećaj i njen doživljaj i na sveštniku je da joj olakša, makar je samo saslušavši.

Ovako skraćeno i publikovano kao 'uputstvo' je sasvim besmisleno, van konteksta i naravno, smešno.

Podseti me kad je pre dosta godina jednu staricu zaboleo mali stomak, otišla kod doktora i on joj dao lekove. Pa zaboleo stomak i njenog muža - ona mu dala taj isti lek. Posle nekog vremena njega počele grudi da bole. Naime, lek je bio za genitalije i na hormonskoj bazi, te je u njegovom slučaju em lek bio neadekvatan, em prouzrokovao nove probleme.

Strongman Strongman 11:11 07.07.2009

Re: ponasanje

meni je u redu da vise autora reaguje na jednu stvar, u ovom slucaju na podsetnik za ispovest pravoslavne zene. da li to znaci da ako, na primer, jedan autor pise o korupciji, drugi ne treba to da rade, jer je tema vec zauzeta?



Gimi fajf

gde ima i podatak da 80 odsto devojcica koje sede za racunarom bude sterilno.


Ako dodamo 90% decaka sa isusenom kicmom...



medjutim, problem je sto pisanje i govorenje o ovakvim stvarima automatski izaziva tvrdu i neprijatnu reakciju, pa je iz tog ugla skroz ok da o temi pise strongmen:)


Tvrdo i neprijatno - Strongman
chobanica chobanica 11:20 07.07.2009

Re: ponasanje


medjutim, ako se ide malo dalje, pa citaju pravila i saveti, ima zaista hardkor preporuka, na primer, u svetigorinoj knjizi Sta svaka pravoslavna devojcica treba da zna, gde ima i podatak da 80 odsto devojcica koje sede za racunarom bude sterilno.


S jedne strane je tuzno sto lupaju takve gluposti i sami sebi podmecu nogu jer nema sanse da ih ljudi ozbiljno shvate i da postanu znacajna institucija cija rec ima odredjenu tezinu i koja se ne moze tako lako odbaciti kao neozbiljna. Neobrazovanost i udaljenost od sadasnjice i realnog zivota sluzbenika SPC je legendarna, fascinantna, tuzna i pomalo neprijatna kada vas, kao ljudsko bice obdareno sposobnoscu empatije, obuzme stid jer se neko drugi zestoko blamira u javnosti.

S druge strane, pak... Bolje sto su marginalan igrac i sto sami sebe diskredituju, nije bolje za njih ali bolje za nas.
duchesse duchesse 08:11 07.07.2009

Samo napred!

Ovo treba objavljivati svako malo. Da se ne zaboravi.
Nekome zbog spasa večne duše, a nekome zbog zabave.
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:31 07.07.2009

Re: Samo napred!

Ovo treba objavljivati svako malo. Da se ne zaboravi

meni je u redu da vise autora reaguje na jednu stvar, u ovom slucaju na podsetnik za ispovest pravoslavne zene. da li to znaci da ako, na primer, jedan autor pise o korupciji, drugi ne treba to da rade, jer je tema vec zauzeta?


To bi imalo svrhe samo ako bi se dali (vispreni) lični komentari.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:38 07.07.2009

Re: Samo napred!

To bi imalo svrhe samo ako se daju (vispreni) licni komentari.


znaci, ko nije vispren, ne prolazi kroz iglene ushi, a i svrha mu se zaturila. tja
Strongman Strongman 11:15 07.07.2009

Re: Samo napred!

Vesna Knežević Ćosić
To bi imalo svrhe samo ako se daju (vispreni) licni komentari.


znaci, ko nije vispren, ne prolazi kroz iglene ushi, a i svrha mu se zaturila. tja



Jel mi se racuna sto sam vispreno precutao komentar?
Jelena Milić Jelena Milić 08:33 07.07.2009

gde me nadjose

372. Много говорим без размишљања.
mikimedic mikimedic 08:47 07.07.2009

Re: gde me nadjose

372. Много говорим без размишљања.


dje te nadje

Strongman Strongman 11:14 07.07.2009

Re: gde me nadjose

277. Употребљавала сам мирисне сапуне, креме, пудере, украшавала нокте, обрве и уши.


Iznova se sablaznjavam
Jelena Milić Jelena Milić 11:17 07.07.2009

Re: gde me nadjose

611. Волим да примам почаст.
miloradkakmar miloradkakmar 09:50 07.07.2009

Čitanje

1o24. Čitala sam Strongmenove tekstove
1o25. Pošto prvi put nisam razumela sve , ponovo sam čitala Strongmenove tekstove....
Strongman Strongman 11:13 07.07.2009

Re: Čitanje

1027 Nisam citala Strongmenove tekstove
NNN NNN 23:32 07.07.2009

Re: Čitanje

1028 Preskočila sam 1026
milojko92 milojko92 10:19 07.07.2009

...

1024. Koristim program za tabele koji omogucava vise od 10 bita redova...
NNN NNN 00:33 08.07.2009

Re: ...

tttomaz tttomaz 11:16 07.07.2009

A jooooj


Telesnomiselcim na ovom blogu stvarno nista ne vredi objasnjavati. Jesam prosli put crtao u detalje
o cemu se tu radi? Jesam. Moracete na popravni :))))
Strongman Strongman 11:23 07.07.2009

Re: A jooooj

280. Волим удобност.
tttomaz tttomaz 11:26 07.07.2009

Re: A jooooj

Strongman
280. Волим удобност.


Ako imas neki bolji nacin da se covek oslobodi od strasti od nalazenja smirenja u sto tezim okolnostima obavezno javi. Otovren sam za sve nove metode zadobijanja darova Svetog Duha.
Strongman Strongman 11:27 07.07.2009

Re: A jooooj


286. Устајала сам ноћу да једем и пијем.
tttomaz tttomaz 11:33 07.07.2009

Re: A jooooj

Strongman

286. Устајала сам ноћу да једем и пијем.


Pa to je lose i sa cisto bioloskog aspekta a kamoli duhovnog. Tu je najscesce u pitanju ne kontrolisanje zelje za nasladom to jest jos jedna strast koja smeta nasem obozenju.
margos margos 11:41 07.07.2009

Kad otklonimo zabezek,

pa bez predrasuda o crkvi pročitamo neke od navedenih ispovesti - čak bih mogla reći i većinu navedenih - zar to nisu upravo teme o kojima raspravljamo po blogovima, kritikujemo, prozivamo, sudimo i osuđujemo.

U modi je 'socijalna odgovornost' - a kad se neka žena ispovedi i pokaže 'socijalno odgovorno ponašanje' - to je smešno, a kad napljuje pola sela i još dva susedna jer neko npr ne plaća PDV ili npr ne koristi politički korektan govor, onda je to ok i kul.
123. Тајно сам трговала алкохолним пићима.

661. Клеветала сам.

background noise background noise 11:57 07.07.2009

REPRESIJA

i strah na kome i dan danas počiva sva vlast, a crkva se bori baš za vlast, pre ili kasnije će im doći glave.

Što bi ja umeo da smislim putenih grehova, koliki bi to spisak bio . . .

Nesto mi se cini da ti je deo komentara pokvario stimung bloga, ja mislio da je trebalo samo da se zezamo, i to lascivno, a sad moram da cutim da ne bi ispao ljakse

Strongman Strongman 12:01 07.07.2009

Re: REPRESIJA

Nesto mi se cini da ti je deo komentara pokvario stimung bloga, ja mislio da je trebalo samo da se zezamo



Imentuj i ce brisem
background noise background noise 21:56 07.07.2009

Re: REPRESIJA

Imentuj i ce brisem


Nemo', pusti, vole deca da ispadnu pametna.

U vremenu terora lepote i mladosti, treba afirimisati privlacnost koja nije zasnovana na savrsenim proporcijama.

Pa onda ne bi nagomilana seksualna frustracija generisala potrebu za zabranama. Kako kaze onaj Dzubran: "Stara zmija koja ne može da promeni kožu naziva sve ostale golaćima i bestidnicima" .

Što ima jedna dobra tetka u zgradi 'de su nam kancelarije, satire se sa mladim direktorom poslovnice jedne veletrgovine prehrambenim porizvodima.

Baš nema druga posla nego da se ispoveda.

Misterije orga(ni)zma . . .
Черевићан Черевићан 13:07 07.07.2009

ширила сам лажне гласине

докон , стрпљиво читам редом једно по једно и некако ми се спонтано наметну афоризам г Баљак А .

- Реците ми да то није истина! Хоћу да будем сигуран да јесте.
selica_nena selica_nena 13:15 07.07.2009

...

Nema nam spasa, definitivno. E da mi je da vidim bezgrešnog po ovim stavkama!
margos margos 13:23 07.07.2009

Re: ...

selica_nena
Nema nam spasa, definitivno. E da mi je da vidim bezgrešnog po ovim stavkama!

Nema - i to jeste osnovna zamerka Hrišćanstvu što nameće greh i krivicu još pre rođenja. I naravno, time se manipuliše kroz vekove, najbezdušnije i najsvirepije (eno Vesna kopirala samo jedan delić).

Ali meni je zanimljivije da vidim onog koji će da razmisli, pre nego opljune ili brani dogmatski:(
selica_nena selica_nena 13:37 07.07.2009

Re: ...

Ali meni je zanimljivije da vidim onog koji će da razmisli, pre nego opljune ili brani dogmatski:(


Čime, Margo, kad je to okoštalo? Znam mnoge koji su u poznim godinama otkrili veru i iz jedne krajnosti otišli u drugu - od pljuvanja do dogme. Joooj, ne znam šta mi je gore!
tttomaz tttomaz 14:05 07.07.2009

Re: ...

margos
selica_nena
Nema nam spasa, definitivno. E da mi je da vidim bezgrešnog po ovim stavkama!

Nema - i to jeste osnovna zamerka Hrišćanstvu što nameće greh i krivicu još pre rođenja. I naravno, time se manipuliše kroz vekove, najbezdušnije i najsvirepije (eno Vesna kopirala samo jedan delić).

Ali meni je zanimljivije da vidim onog koji će da razmisli, pre nego opljune ili brani dogmatski:(


A odakle onda smrt medju ljudima i u vaseljeni uopste ako nema prvorodnog greha? Ako si vec za mozdanu gimnastiku?
margos margos 14:36 07.07.2009

Re: ...

A odakle onda smrt medju ljudima i u vaseljeni uopste ako nema prvorodnog greha? Ako si vec za mozdanu gimnastiku?

Naučili od smrtnih biljaka i životinja.
tttomaz tttomaz 15:13 07.07.2009

Re: ...

margos
A odakle onda smrt medju ljudima i u vaseljeni uopste ako nema prvorodnog greha? Ako si vec za mozdanu gimnastiku?

Naučili od smrtnih biljaka i životinja.


Pa na njih sam mislio kad sam pitao za celu vaseljenu ili univerzum kako ti je draze. Zar mislis da je Bog prvo stvorio tvar da bude propadljiva, smrtna i gresna?
margos margos 15:26 07.07.2009

Re: ...

Ja mislim da jeste. I ne mislim da je smrtna i propadljiva = grešna.
tttomaz tttomaz 17:42 07.07.2009

Re: ...

margos
Ja mislim da jeste. I ne mislim da je smrtna i propadljiva = grešna.


Ne mislis dobro. Smrt i propadanje je posledica greha a ne ekvivalent. Gubljenjem blagodati Svetog Duha u svet je usla smrt. Kako objasnjavas cinjenicu da Bogojavljenska voda ne propada, ne kvari se? Ili netrulezene mosti kod tolikih svetaca?
margos margos 18:01 07.07.2009

Re: ...

Tumačim kao čudo, koje mnogima od nas nije objašnjivo.
Ali ne bih dalje da pričamo, nemoj se ljutiti.
Nije daleko od teme, ali opet - nije tema.
chobanica chobanica 18:25 07.07.2009

Re: ...

Tumačim kao čudo, koje mnogima od nas nije objašnjivo.


Nekada je mnogo sta bilo neobjasnjivo, pa se smatralo cudom. Ali grom nije cudo, zemljotres nije cudo, tela svetaca i ne-svetaca koja ostaju ocuvana nisu cudo, nego prirodna pojava.



tttomaz tttomaz 18:29 07.07.2009

Re: ...

margos
Tumačim kao čudo, koje mnogima od nas nije objašnjivo.
Ali ne bih dalje da pričamo, nemoj se ljutiti.
Nije daleko od teme, ali opet - nije tema.


Shvatam, oprosti ako sam bio dosadan.
tttomaz tttomaz 18:35 07.07.2009

Re: ...

chobanica
Tumačim kao čudo, koje mnogima od nas nije objašnjivo.


Nekada je mnogo sta bilo neobjasnjivo, pa se smatralo cudom. Ali grom nije cudo, zemljotres nije cudo, tela svetaca i ne-svetaca koja ostaju ocuvana nisu cudo, nego prirodna pojava.






E vala svasta. Prirodna pojava koja se desevama samo kod pravoslavnih podviznika. E moji racionalisti.
margos margos 18:41 07.07.2009

Re: ...

U pravu si, no neke pojave, kao što je Bogojavljenska voda - još nisu objašnjene naučno.
Ili makar ja nisam čula za to - da dodam, da budem preciznija:)


Edit:

TTTomaz , nije tačno da je samo u Pravoslavlju - jedan od najpoznatijih slučajeva u Katoličkom svetu je Sveta Bernarda ili Gospa Lurdska, koja je otkopana netaknute lepote i izložena u Lurdu. Pričao mi je prijatelj, Turčin iz Prištine, da je pokušao da snimi kamerom, nju u staklenom sarkofagu i nije mu uspelo... samo svetlost koja isijava.
ElectricDreams ElectricDreams 19:04 07.07.2009

Re: ...

tttomaz
margos
Ja mislim da jeste. I ne mislim da je smrtna i propadljiva = grešna.


Ne mislis dobro. Smrt i propadanje je posledica greha a ne ekvivalent. Gubljenjem blagodati Svetog Duha u svet je usla smrt. Kako objasnjavas cinjenicu da Bogojavljenska voda ne propada, ne kvari se? Ili netrulezene mosti kod tolikih svetaca?


Preporuka za ispovest za biljke:

1. Uzimala sam hrolofil
2. Uzimala sam CO2 i menjala ga za O2
...
margos margos 19:08 07.07.2009

Re: ...

Preporuka za ispovest za biljke:

1. Uzimala sam hrolofil
2. Uzimala sam CO2 i menjala ga za O2


A prašila sam se bez mog znanja - nagovorili su me vetar i bubice.
ElectricDreams ElectricDreams 19:23 07.07.2009

Re: ...

margos
Preporuka za ispovest za biljke:

1. Uzimala sam hrolofil
2. Uzimala sam CO2 i menjala ga za O2


A prašila sam se bez mog znanja - nagovorili su me vetar i bubice.


3. Sletali su na mene, a ja se nisam branila
background noise background noise 21:45 07.07.2009

Re: ...

A odakle onda smrt medju ljudima i u vaseljeni uopste ako nema prvorodnog greha?


"Što jedan lud ume da pita, sto pametnih ne zna da odgovori", kazu stari.

Dogma nije argument, do sada nismo primetili nista nepormenljivo u vaseljeni, pa nemamo razloga da ocekujemo da ista bude beskonacno i vecito.

Mozemo da se nadamo i verujemo da je vaseljena vecita, da je promisao koja je prozima vecita.

Ako Bog uopste obraca paznju, verujem da se gnusa represije u njegovo ime.

Prema mom iskustvu, prakticnije je imati kratak i debeo, retko se koja posle ispoveda, excuse my French. E, nemo samo da mi se sad emancipovane drugarice zale na prostakluk, prostakluk je biber medju začinima koji čine život opojnim.

Ionako sam veći feminista od žena.

Al' se čovek opusti kad popije malo vina . . .

tttomaz tttomaz 22:26 07.07.2009

Re: ...

background noise
A odakle onda smrt medju ljudima i u vaseljeni uopste ako nema prvorodnog greha?


"Što jedan lud ume da pita, sto pametnih ne zna da odgovori", kazu stari.

Dogma nije argument, do sada nismo primetili nista nepormenljivo u vaseljeni, pa nemamo razloga da ocekujemo da ista bude beskonacno i vecito.

Mozemo da se nadamo i verujemo da je vaseljena vecita, da je promisao koja je prozima vecita.

Ako Bog uopste obraca paznju, verujem da se gnusa represije u njegovo ime.

Prema mom iskustvu, prakticnije je imati kratak i debeo, retko se koja posle ispoveda, excuse my French. E, nemo samo da mi se sad emancipovane drugarice zale na prostakluk, prostakluk je biber medju začinima koji čine život opojnim.

Ionako sam veći feminista od žena.

Al' se čovek opusti kad popije malo vina . . .



U vaseljeni nije bilo smrti dok rogati nije poceo da plete svoje mreze. Ukratko, ovi zakoni prirodnih sila koji sada vladaju nisu po prvobitnom Bozijem promislu.
duchesse duchesse 08:03 08.07.2009

Re: ...

tttomaz
Smrt i propadanje je posledica greha a ne ekvivalent. Gubljenjem blagodati Svetog Duha u svet je usla smrt.


Jbt.

Moje dete TAKO neće ići na veronauku, pa ni pod razno. Stvarno, razmišljam, kako li je nesrećnim prvacima kada im serviraju priču o prvobitnom grehu?! Bolesno.

A što se tiče tumačenja kojekakvih "čuda", to zavisi u potpunosti od toga da li ste otkrili religiju ili ne. Oni koji su otkrili i oni koji nisu ne treba da raspravljaju o tome, jer istina ovih prvih polazi od otkrovenja, a ovi drugi nemaju tu vrstu subjektiviteta.
duchesse duchesse 08:08 08.07.2009

Re: ...

tttomaz
chobanica

Nekada je mnogo sta bilo neobjasnjivo, pa se smatralo cudom. Ali grom nije cudo, zemljotres nije cudo, tela svetaca i ne-svetaca koja ostaju ocuvana nisu cudo, nego prirodna pojava.






E vala svasta. Prirodna pojava koja se desevama samo kod pravoslavnih podviznika. E moji racionalisti.


Kada biste gledali History Channel, ili možda išli na festival arheološkog filma, znali biste da se to ne dešava samo kod ortodoksnih "svetaca", već i kod npr. Irskih velikodostojnika iz pre-hrišćanske ere. Postoji čitav set "mumija" koje su nastale prirodnim putem, a da pritom sa hrišćanstvom nemaju nikakve veze. Ali kao što sam već napisala, moja istina se razlikuje od vaše, tako da je ovo prilično fruitless diskusija. Morala sam samo da navedem podatke.
margos margos 10:55 08.07.2009

Re: ...

a ovi drugi nemaju tu vrstu subjektiviteta.

Tačno, ali nemaju ni sve odgovore. Te tako ono što još nije objašnjeno - ja doživljavam kao čudo ako je lepo i čudovišno, ako baš nije lepo. I opet je subjektivitet, od njega ne mogu pobeći.

Ovo mi je nova fascinacija od sinoć, zar nije čudesno?

muaddib92 muaddib92 13:40 07.07.2009

aleluja, tebra!

Понекад сам јако звонила да би ми брже отворили.

Куд се па деде оно ''куцај и отвориће ти се''??
Радила сам послове пристрасно и трудила се без потребе.

Е ову би грешницу требало послати у јапије да им објасни неке ствари
При свему имам на уму своју јадну ташту, која у 85-тој претпостављам увелико измишља грехе еда би попа сваке недеље код исповидаања имао чиме да је казни. То би тек био допринос горњим бисерима
Препорука Стронги
arcins arcins 13:52 07.07.2009

Gde se ispovediti?

u nebeskoj Serbiji.......imajuci u vidu da se ispoveda kod sluzbenika bozje administracije koji se zavetovao na shutnju.....
a koliko und u koliko sam upucet postoji samo jedan takav sluzbenik
wukadin wukadin 13:54 07.07.2009

Vidim da je popularno ipak...

Šta je ovo spisak, pa da se odabere pod brojem?! Čoveče...
Ali evo kako nisam žensko, mogu dati nešto što nije navedeno. Dakle šta bih ispovedio, bez sve šale...

Dana 27.6. dobio sam poziv za viđenje sutradan. Već sam se ponadao i počeo da mislim koliko je "košer" da mi se posreći baš na Vidovdan. Na kraju krajeva, bolje smuvati devojku nego ubiti nadvojvodu...
Greh? Samouverenost. To ide do gordosti ako se ne varam. Smrtni greh. Naravno da od priče nije bilo ništa...
A s druge strane treba biti pozitivan. No ja ionako bolje kapiram zen nego hrišćanstvo.
Bili Piton Bili Piton 14:11 07.07.2009

A di je PS za muske?


ono, tipa 322: Krisom sam igrao dzepni bilijar.....
ivana23 ivana23 14:24 07.07.2009

Mali trol

10:56
CRKVENI VRH POLJSKE I LEH VALENSA PROTIV MADONINOG KONCERTA U VARŠAVI

VARŠAVA - Žestokoj kampanji konzervativnih katoličkih krugova protiv Madoninog koncerta u Varšavi, planiranog za veliki katolički verski praznik Uznesenja Blažene Device Marije 15. avgusta, pridružio se i nobelovac, bivši predsednik Poljske Leh Valensa, javljaju danas poljski mediji.

Katoličko udruženje Unum principum uz svesrdnu pomoć odbornika regionalnog parlamenta Mazovjeckog vojvodstva Marjana Bruđinskog nije uspelo sa svojim zahtevima poljskim vlastima - ministru unutrašnjih poslova, gradskim vlastima Varšave i predsedniku Lehu Kačinjskom, da se koncert zakazan na taj dan zabrani.

Pošto je isto tako propao apel organizatoru koncerta i sponzoru, aukcijskoj internet kući Alegro, ultra konzervativni katolici obznanili su danas da će pokušati da isteraju kao đavola nepoželjnu „perverznu anti-bogorodicu”, koja, kako tvrde, vređa njihova verska osećanja.

Podrška Leha Valense, legendarnog vođe otpora Poljaka komunističkom režimu, laureata Nobelove nagrade za mir 1983. godine i kasnije predsednika Poljske, treba da obezbedi masovno učešće Varšavljana na molitvama protiv koncerta Madone od 31. jula do 15. avgusta.

Pred Varšavskom većnicom služiće se i mise na otvorenom, a ako ni to ne otera Madonu, inicijatori kampanje već sada pozivaju vernike da što glasnije demonstriraju te večeri na aerodromu Bemovo kako bi nadglasali Madonu i pokvarili joj koncert.

Varšavski koncert Madone je uz London najveći na letnjoj turneji te pevačice.

Karte su počele da se prodaju još u februaru i odmah je planulo 20.000 ulaznica, pa organizatori procenjuju da će taj prvi varšavski koncert Madone gledati masa od oko 75.000 Poljaka.



Beta
tttomaz tttomaz 14:30 07.07.2009

Re: Mali trol

ivana23
10:56
CRKVENI VRH POLJSKE I LEH VALENSA PROTIV MADONINOG KONCERTA U VARŠAVI

VARŠAVA - Žestokoj kampanji konzervativnih katoličkih krugova protiv Madoninog koncerta u Varšavi, planiranog za veliki katolički verski praznik Uznesenja Blažene Device Marije 15. avgusta, pridružio se i nobelovac, bivši predsednik Poljske Leh Valensa, javljaju danas poljski mediji.

Katoličko udruženje Unum principum uz svesrdnu pomoć odbornika regionalnog parlamenta Mazovjeckog vojvodstva Marjana Bruđinskog nije uspelo sa svojim zahtevima poljskim vlastima - ministru unutrašnjih poslova, gradskim vlastima Varšave i predsedniku Lehu Kačinjskom, da se koncert zakazan na taj dan zabrani.

Pošto je isto tako propao apel organizatoru koncerta i sponzoru, aukcijskoj internet kući Alegro, ultra konzervativni katolici obznanili su danas da će pokušati da isteraju kao đavola nepoželjnu „perverznu anti-bogorodicu”, koja, kako tvrde, vređa njihova verska osećanja.

Podrška Leha Valense, legendarnog vođe otpora Poljaka komunističkom režimu, laureata Nobelove nagrade za mir 1983. godine i kasnije predsednika Poljske, treba da obezbedi masovno učešće Varšavljana na molitvama protiv koncerta Madone od 31. jula do 15. avgusta.

Pred Varšavskom većnicom služiće se i mise na otvorenom, a ako ni to ne otera Madonu, inicijatori kampanje već sada pozivaju vernike da što glasnije demonstriraju te večeri na aerodromu Bemovo kako bi nadglasali Madonu i pokvarili joj koncert.

Varšavski koncert Madone je uz London najveći na letnjoj turneji te pevačice.

Karte su počele da se prodaju još u februaru i odmah je planulo 20.000 ulaznica, pa organizatori procenjuju da će taj prvi varšavski koncert Madone gledati masa od oko 75.000 Poljaka.



Beta



Evo cak i jeretici latini protestuju protiv ove rospije. A Dveri i Obraz nista.
chobanica chobanica 14:56 08.07.2009

Re: Mali trol

Evo cak i jeretici latini protestuju protiv ove rospije. A Dveri i Obraz nista.

Joj tttomaz, dodje mi da ti dam preporuku, super si ako se zezas, ama super si i ako ti to ozbiljno
leopold_lady leopold_lady 14:25 07.07.2009

Evo ja ću da priznam ....

Priznajem sledeće grehove (i to neke sa ponosom) - zapisaću samo brojeve - koga zanima neka čita .... Pa ajmo redom :

1 , 6, 15, 115 , 221 , 226 , 234 , 370, 371, 372, 373, 376, 378, 381, 383, 387, 389, 490, 496, 500, 608, 616, 619, 620, 651, 655, 656, 659, 663, 1013, 1018, 1022 i na kraju još da doodam da verovatno ima tu još što šta .....

Jako sam ponosna na sebe - jer sam čovek i kao čovek sam nesavršena .... I svesna sam svoje nesavršenosti ....
tttomaz tttomaz 15:15 07.07.2009

Re: Evo ja ću da priznam ....

leopold_lady
Priznajem sledeće grehove (i to neke sa ponosom) - zapisaću samo brojeve - koga zanima neka čita .... Pa ajmo redom :

1 , 6, 15, 115 , 221 , 226 , 234 , 370, 371, 372, 373, 376, 378, 381, 383, 387, 389, 490, 496, 500, 608, 616, 619, 620, 651, 655, 656, 659, 663, 1013, 1018, 1022 i na kraju još da doodam da verovatno ima tu još što šta .....

Jako sam ponosna na sebe - jer sam čovek i kao čovek sam nesavršena .... I svesna sam svoje nesavršenosti ....


A ne pada ti napamet da bi mozda trebala da se obozis? Da budes savrsena kao Otac nas sto je na nebesima.
leopold_lady leopold_lady 15:27 07.07.2009

Re: Evo ja ću da priznam ....

Da budes savrsena



Da živim 1000 života - ne bi nikad uspela da budem savršena .... Nisam rođena za takvo što .... A ti ???
tttomaz tttomaz 17:36 07.07.2009

Re: Evo ja ću da priznam ....

leopold_lady
Da budes savrsena



Da živim 1000 života - ne bi nikad uspela da budem savršena .... Nisam rođena za takvo što .... A ti ???


Sam svojim silama, znanjima, talentima ne bi niko od nas to mogao. Ali kroz crkvu u smislu tela Hristovog koje je
zivo na svakoj liturgiji, kroz sedam svetih tajni i podvige polako zadobijamo darove Svetog Duha. Npustaju nas strasti jedna po jedna i iz coveka prlazimo u Bogocoveka. Savrsenstvo.
ElectricDreams ElectricDreams 19:21 07.07.2009

Re: Evo ja ću da priznam ....

tttomaz
leopold_lady
Da budes savrsena



Da živim 1000 života - ne bi nikad uspela da budem savršena .... Nisam rođena za takvo što .... A ti ???


Sam svojim silama, znanjima, talentima ne bi niko od nas to mogao. Ali kroz crkvu u smislu tela Hristovog koje je
zivo na svakoj liturgiji, kroz sedam svetih tajni i podvige polako zadobijamo darove Svetog Duha. Npustaju nas strasti jedna po jedna i iz coveka prlazimo u Bogocoveka. Savrsenstvo.


Ja mislim da ni oni majmuni što pišu šekspira na kucaćim mašinama ne bi mogli da sastave ovakav tekst...
Prosto ti zavidim kako možeš ovako dooobro da se pro*enjaš... ja imam opstipaciju ovih dana :(
tttomaz tttomaz 22:20 07.07.2009

Re: Evo ja ću da priznam ....

ElectricDreams
tttomaz
leopold_lady
Da budes savrsena



Da živim 1000 života - ne bi nikad uspela da budem savršena .... Nisam rođena za takvo što .... A ti ???


Sam svojim silama, znanjima, talentima ne bi niko od nas to mogao. Ali kroz crkvu u smislu tela Hristovog koje je
zivo na svakoj liturgiji, kroz sedam svetih tajni i podvige polako zadobijamo darove Svetog Duha. Npustaju nas strasti jedna po jedna i iz coveka prlazimo u Bogocoveka. Savrsenstvo.


Ja mislim da ni oni majmuni što pišu šekspira na kucaćim mašinama ne bi mogli da sastave ovakav tekst...
Prosto ti zavidim kako možeš ovako dooobro da se pro*enjaš... ja imam opstipaciju ovih dana :(


Naravno da ne mogu kad su beslosvene zivotinje :)))))) . Eh da sam ja to sastavio gde bi mi kraj bio. To su jos pre vise vekova sastavili Sveti Oci koje je tome Sveti Duh poucio. Nema tu izmisljanja, nagadjanja, istrazivanja, razmisljanj. Sustinsko znanje dolazi od Svetog Duha.
gera92 gera92 08:12 08.07.2009

Re: Evo ja ću da priznam ....

tttomaz


Lozis ili si samo na produzenom vikendu?

Tzv Sveti Oci bi se odrekli Hrista ne trepnuvsi.
Sta ce im neko ko propoveda kako Bog ne boravi ni u cemu stvorenom ljudskom rukom?
Da im kvari poso?
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 10:30 08.07.2009

TTOMAZ

Ajde, leba ti, objasni ti meni ko je stvorio onog čije ti ime ne navodiš, a ja grešna oću, dakle, ko je stvorio ĐAVOLA, ili, ako ti je volja, satanu, lucifera, šejtana.....
Ja nešto brljala po nekim svetskim univerzitetima komparativne religije, pa ajd da vidim tvoje objašnjenje!
Na ovoj temi i raspravi sam izludela par profana i nekoliko sveštenika raznih vera, pa mi nešto gušt da sludim i tebe, ako smeš da se uhvatiš u raspravu, ako to nije neki greh po ovom spisku?
Al da odmah molim te ustanovimo pravila borbe, verbalne, dakle, pozivamo se na objavljene i potpisane tekstove, i na izjave koje su date u našem prisustvu, sa navođenjem bar približnog datuma, mesta i punog imena i titule govornika, važi?
Ako si spreman, pucaj!
Dakle, pitanje glasi, ko je stvorio đavola?
Sledeće pitanje će se odnositi na jevanđelja koja Crkva ne priznaje, da te upozorim na vreme.....
Djina DeLucca Macciado
Ja smem da potpišem puno ime i prezime, a ti?
margos margos 11:01 08.07.2009

Re: TTOMAZ

E, a je l mogu ja, mogu ja? :)
Mislim, ne znam odgovor na to pitanje, al znam na jedno drugo:

Raspravljali kurva, hirurg, Bog i Slobodan Milošević čiji je zanat najstariji!?
Kaže kurva: 'Pa moj, naravno. Tako se i zove najstariji zanat na svetu.''
Kaže hirurg: 'Gospođice, grešite. Pa znate valjda da je Eva nastala od Adamovog rebra, tu je operaciju svakako morao uraditi neki moj kolega...''
Gleda ih Bog pa ne veruje: ''Deco, jeste li poludeli? Pa ko je stvorio Adama i Evu??? Pa pre toga je bio haos...''
Kad uleće SM: ''A ko je stvorio haos?''
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 11:04 08.07.2009

Re: TTOMAZ


Priznajem da ovaj još nisam čula.....
Nema mi ttomaza da mi stane na crtu....
Hvala margos, imaš još tih... religijskih?
Djina
margos margos 11:14 08.07.2009

Re: TTOMAZ

Hvala margos, imaš još tih... religijskih?

Imam, moj omiljeni.... posle koga niko neće da se druži sa mnom, ako je iz ešalona onih verujućih u Ljutog Boga i Onog koji kažnjava.:)


Kako je Jovan Zlatousti dobio nadimak?
Sede i većaju kako da Deva Marija bezgrešno začne.... Sat dva... tri... do duboko u noć... Marija u ćošku sedi, smorila se, na oči više ne vidi...
U jednom trenutku Jovan kaže: ''Ljudi to bez q*** neće ići....''
A Marija kaže ''E, Jovane, usta ti se pozlatila!''



PS Ne diraj mi TTTomaza, mada verujem da jedva čeka da se popriča s tobom. Uveren je u svoje stavove, ali je otvoren za razgovor. :)
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 11:48 08.07.2009

Re: TTOMAZ

Ma nemam ja ništa protiv biti uveren u svoje stavove, samo, ja kad branim svoj stav, argumentujem ga debeelo, ali i prihvatam da mi promene mišljenje, desilo se ne jednom!
Samo, ne prihvatam teze tipa, to je tako Bog rekao i to tako mora jer je Bog....
A spremna sam da pobijam svaku tvrdnju dokle mogu, kad ne može, predam oružje i menjam mišljenje.....
Do sad, imala sam prilike da se uverim da božji predstavnici na Zemlji, oni koji sebe nazivaju tom titulom, najčešće nemaju pojma o čemu pričaju. Koriste potpuno pogrešne postavke da dokažu postojanje dotičnog, ali mi je najluđa rečenica da "čim preispituješ njegovo postojanje, nisi verujuća i sa tobom neću da razgovaram da me ne ukaljaš", koju mi je uputio sveštenik ispred crkve u New York koji nije hteo da se predstavi, na Markovdan 1994.
Poštujem pravo na veru, ali, ako je ja nemam a ti pokušavaš da me spasiš, prvo mi objasni šta mi radiš!
Jedini sveštenik koji me oborio s nogu i ubio mi svaku želju za diskusijom je otac Dragan Glumac iz crkve sv.Đorđa, Bežanija, Beograd, rekao je, "ako si u svađi sa Njim, to je dobro, jer ga priznaješ, što je daleko bolje u mojim očima nego da ga negiraš, a ja u Njega verujem, to je moja duša a ti odgovaraš sama za svoju..... Ja tebi želim da nađeš mir koji ja imam, u veri ili ne."
Čak i s mojim faličnim srpskim, mislim da sam jasna.
Djina
PS, daj još viceva!!!!!
margos margos 12:14 08.07.2009

Re: TTOMAZ

Jedini sveštenik koji me oborio s nogu i ubio mi svaku želju za diskusijom je otac Dragan Glumac iz crkve sv.Đorđa, Bežanija, Beograd, rekao je, "ako si u svađi sa Njim, to je dobro, jer ga priznaješ, što je daleko bolje u mojim očima nego da ga negiraš, a ja u Njega verujem, to je moja duša a ti odgovaraš sama za svoju..... Ja tebi želim da nađeš mir koji ja imam, u veri ili ne."

E, takve volim. Ja otišla na razgovor s Ocem Đurom - on je valjda Prota sad u Voždovačkoj crkvi, ne znam, ovo je bilo pre 7-8 godina, i pitam ga nešto u vezi posla šta da radim (da ne tupim sad zašto), a on mi kaže ''Dete, kao i ja - po svojoj savesti ... a samo je jedan koji će da sudi i tebi i meni...''

Ostrašćeni, kao oni što su se javljali u emisiju u kojoj je Peđa gostovao, koji drhte od straha i besa - najgora su sorta. I ajd, kad se raspisah - u njihovim glavama Svemogući Bog se muči i 'rve sa svojim palim sinom i ne može mu ništa. Gde je tu onda vera u Svemoćnog?

Ovaj znaš sigurno? :)
Kad otišla žena kod Sv. Petra i ispoveda se kako je bila čestita, poštena i sve naj naj naj... I Petar kaže svom posilnom :
- Daj ona krila za ovu ženu...
Ona oduševljeno: ''Biću anđeo?????''
- Ne, bićeš guska....

gera92 gera92 12:58 08.07.2009

Re: TTOMAZ

baka Evdokija i unuka Djina

Djina DeLucca Macciado
Ja smem da potpišem puno ime i prezime, a ti?



Tomás de Torquemada?

A, mozda se sad odaziva i na srednje ime - Boze, daj da inkvizicija za zastitu i jacanje vere traje do kraja sveta.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 13:37 08.07.2009

Margos

E, takve volim, zbog takvih sveštenika i tražim nekog da me ubedi da verujem...
Sa ovim mahom, mamlazima po crkvama, muka mi je od svega....
A ja sam željna viceva, samo pucaj, daj još!!!!
Djina
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 13:39 08.07.2009

Gera92

Ma imaju ljudi problem, ne smeju više da pale lomače po naseljenim mestima, a ni po livadama, bunili se oni iz vatrogasnog udruženja....
Djina
margos margos 13:57 08.07.2009

Re: Margos

E, takve volim, zbog takvih sveštenika i tražim nekog da me ubedi da verujem...

Čuj, ja sebe smatram verujućom - ali u ono što se najšire smatra Život, a neko to zove Bog, a ja mu često tepam, pa ga zovem Bogiša. I ne volim ubeđivanja, posebno ne specijalnim ratarskim oruđem poznatim kao lopata, niti uterivanje pameti onim što je poznatije kao čekić.

Ne mogu sad da se setim vica, ali mi je na pameti jedna priča:

Umro čestit lekar i o'šo i on kod Sv Petra. Ovaj pogleda u ćitab i kaže ''Pakao''. Lekar se zabezekne i kaže ''Mora da je neka greška... ja sam čitav život radio, lečio, pomagao... Svima sam pomagao, i onima koji nisu mogli da plate. Pogledaj malo bolje, mora da je greška...''

Sv Petar gleda - jasno piše: pakao.
''Dobro, idemo kod Glavnog da pitamo''.
Odu i sad priča Sv Petar, al priča i lekar u isti glas sve ono što je rekao Petru.
Glavni ga gleda i kaže:
''Nije greška, ideš u pakao - mešao si mi se u posao. Ja im taman pošaljem neku bolest da se opamete, a ti ih izlečiš. Opet im pošaljem bolest da shvate da negde greše i da treba nešto da promene - ti ih opet izlečiš... moraš u pakao.''


Nije smešno -znam, al mi sad pade na pamet :)
leopold_lady leopold_lady 23:30 08.07.2009

Re: Margos

Koliko puta mi se desilo da spasem neku bubicu iz vode (kade) .... I taman mislim da će da poleti,a ona se strmoglavo zabije u vodu..... Možda banalan primer - ali protiv nekih stvari se ne može .... Sudbina,Bog,sticaj okolnosti.... Ko kako shvata ....

BTW,ja Boga zovem Bogi ....
sanja_idf sanja_idf 10:03 09.07.2009

Re: TTOMAZ

baka Evdokija i unuka Djina
Na ovoj temi i raspravi sam izludela par profana i nekoliko sveštenika raznih vera, pa mi nešto gušt da sludim i tebe, ako smeš da se uhvatiš u raspravu, ako to nije neki greh po ovom spisku?Al da odmah molim te ustanovimo pravila borbe, verbalne, dakle, pozivamo se na objavljene i potpisane tekstove, i na izjave koje su date u našem prisustvu, sa navođenjem bar približnog datuma, mesta i punog imena i titule govornika, važi?Ako si spreman, pucaj!Dakle, pitanje glasi, ko je stvorio đavola?Sledeće pitanje će se odnositi na jevanđelja koja Crkva ne priznaje, da te upozorim na vreme.....Djina DeLucca MacciadoJa smem da potpišem puno ime i prezime, a ti?


Zasto ne moze da se preporuci 10x!?!?!?!
sanja_idf sanja_idf 10:04 09.07.2009

Re: TTOMAZ

baka Evdokija i unuka Djina
Na ovoj temi i raspravi sam izludela par profana i nekoliko sveštenika raznih vera, pa mi nešto gušt da sludim i tebe, ako smeš da se uhvatiš u raspravu, ako to nije neki greh po ovom spisku?Al da odmah molim te ustanovimo pravila borbe, verbalne, dakle, pozivamo se na objavljene i potpisane tekstove, i na izjave koje su date u našem prisustvu, sa navođenjem bar približnog datuma, mesta i punog imena i titule govornika, važi?Ako si spreman, pucaj!Dakle, pitanje glasi, ko je stvorio đavola?Sledeće pitanje će se odnositi na jevanđelja koja Crkva ne priznaje, da te upozorim na vreme.....Djina DeLucca MacciadoJa smem da potpišem puno ime i prezime, a ti?


Zasto ne moze da se preporuci 10x!?!?!?!
sanja_idf sanja_idf 10:04 09.07.2009

Re: TTOMAZ

baka Evdokija i unuka Djina
Na ovoj temi i raspravi sam izludela par profana i nekoliko sveštenika raznih vera, pa mi nešto gušt da sludim i tebe, ako smeš da se uhvatiš u raspravu, ako to nije neki greh po ovom spisku?Al da odmah molim te ustanovimo pravila borbe, verbalne, dakle, pozivamo se na objavljene i potpisane tekstove, i na izjave koje su date u našem prisustvu, sa navođenjem bar približnog datuma, mesta i punog imena i titule govornika, važi?Ako si spreman, pucaj!Dakle, pitanje glasi, ko je stvorio đavola?Sledeće pitanje će se odnositi na jevanđelja koja Crkva ne priznaje, da te upozorim na vreme.....Djina DeLucca MacciadoJa smem da potpišem puno ime i prezime, a ti?


Zasto ne moze da se preporuci 10x!?!?!?!
Hansel Hansel 13:36 09.07.2009

Re: TTOMAZ

Đina, a je l' bi mogla da kažeš šta je cilj onog tvog prvog pitanja - ko je stvorio đavola? Koliko znam, religija daje neku svoju priču o tome - šta je u njoj, po tebi, sporno? Kako TO dovodi u pitanje postojanje Boga? Vidim ispod da kažeš da nemaš problem s Bogom, već s crkvom, što razumem, mada ne vidim zašto bi uošte imala problem s crkvom ako si sigurna u Boga? Nisi sigurna u svoje viđenje Boga? Razlikuje se od crkvenog? Pa, šta, ako si sigurna?
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 14:15 09.07.2009

Re: TTOMAZ

Boga? Ne. Nekog gore? Možda. A pitanje je, ako je Bog stvorio sve, zašto i Đavola? Gde je tu propagirana ljubav prema čoveku? Kad voliš nekog, zašto mu podmećeš nogu (đavola)? I odkud i zašto jabuka u raju, pa da i danas plaćamo taj greh? i zašto bi ga plaćali mi, ako ne postoji osnovni princip reinkarnacije?
No, Hansel, nije to tema za tebe i mene, mi to možemo onako, prijateljski, oboje smo razumni ljudi, za diskusiju sa žarom mi treba neko kao... ttomaz. A njega nema...
Djina
Hansel Hansel 15:25 09.07.2009

Re: TTOMAZ

Eh, pa sad, ako hoćeš žar... ne možeš to da očekuješ ni od ttomaza jer on sâm kaže da teži oslobođenju od strasti. Mada meni, recimo, svojevremeno nisu bile jasne te neke bar prividne kontradikcije u religiji - propoveda se npr. oslobađanje od strasti, a negde se poručuje da će svi "mlaki" biti "ispljunuti"!?

Po priči, je l', đavo nije stvoren kao đavo, već kao anđeo, koji se posle odmetnuo. To se uklapa u priču o slobodnoj volji koja je data svesnim bićima... Po tome, mi živimo tu neku svoju pranegaciju, živimo njene "plodove" i čistimo se, ako to želimo... Ne znam, meni je to zamisliv koncept, mada se moje viđenje verovatno u nečemu kosi s dogmatskim... Ali, stvarno, da sada ne ulazimo u priču o našim predstavama o biblijskim metaforama...

Ipak, pade mi na pamet šta bi na tvoje pitanje odgovorila Vesna Krmpotić (čitao sam pre 16-17 godina, možda prerano, ali prerano sam prethodno video još neke stvari koje su mi otvorile pitanja smisla) - "Zar je zlatar neljubazan prema zlatu dok ga tali i kuje, stvarajući od njega predivan nakit?" Možda nekad možeš da pročitaš "Brdo iznad oblaka" - neverovatna knjiga a ja autorki potpuno verujem da je sve istina. Možda sam sumnjičav prema njenom konačnom religijskom izboru, ali siguran sam da je knjiga višestruko vredna - upozoravam da je jako potresna. Ali, ima u njoj mnogo preispitivanja i upoređivanja različitih religija.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 15:50 09.07.2009

Re: TTOMAZ

Hvala, potražiću, Vesna Krmpotić, tako?
Hvala na preporuci!
Djina
Hansel Hansel 19:50 09.07.2009

Re: TTOMAZ

Nema na čemu! Jeste, Vesna Krmpotić, "Brdo iznad oblaka". Javi kad pročitaš, baš me zanimaju komentari! Pazi, ja to čitao kao jedva punoletan, ostala mi je u pamćenju kao jako vredna knjiga, ne garantujem za utiske drugih!

Pozdrav!
Ivan
blue_song blue_song 13:57 08.07.2009

...

Par crtica, kao vernik da podvucem.
Svugde gde vidite da stoji bilo sta sto pocinje, ili zavrsava sa - volite, u tom se radi o Pravoslavlju i onom izvornom sto SPC jeste, sto je bila i bice.
Svugde gde se govori o najobicnijim 'naredbama' nekakvim (ne nalazim bolji izraz u ovom trenutku), gde se drugome govori sta sme a sta ne sme (sto je totalni nonsens po pitanju Pravoslavlja kome je alfa i omega sloboda, tj. ljubav), tu se bas i ne radi o onom Volite, nego o procenjivanju "gresnosti" drugoga. To Pravoslavlje nije niti ce biti, ma koliko da mu neki njegovi delovi (na veliku tugu) to nametali, a neki drugi se radovali tudjoj neupucenosti i ogranicenosti.
No, s obzirom da se radi o nama, ljudima, koji smo nesavrseni, svaka institucija sastoji se i od onih koji je 'iskrivljuju'. Da smo bogovi, institucija ne bi ni bilo, ne?

Ovim ne zelim da sudim o bilo cijem Pravoslavlju. Jos manje da govorim lose o onima koji kritikuju tako nesto pokrecuci ovakve teme. Iz mog ugla, to je sasvim ok jer je razbudjujuce. Naravno, neprevazilazenje granica opste pristojnosti prema drugome (ko god da je u pitanju) se podrazumeva.

Po prvi put sada cujem za tu grupu (ili sta je vec) koja se naslovila kao Pakibitija.
Pregledala sam sajt detaljnije.
Ono prvo sto mi je upalo u oci jeste nepostojanje linkova ka zvanicnom sajtu SPC. Primecujem da baneri koji stoje po strani jesu baneri u okviru samog sajta. Jedini baner koji vodi do jednog od delova SPC jeste baner Saborne Crkve u Beogradu. Kako sam procitala da je otac Petar jedan od ustrojitelja samog sajta, logika doprinosi samonametanju kristalnijeg zakljucka.
Medjutim, drzim do cinjenice da banera ka zvanicnom sajtu SPC nema. To je govorljiva cinjenica i dok cuti.

Dalje.
Ovaj smehotresni spisak o zabranama zenskom rodu (ili muskom, svejedno) u okviru SPC ne postoji. Niti tako nesto stoji u Ustavu SPC, niti stoji u Svetom Pismu, niti je deo Svetog Predanja. Nema ga ni u praksi. Govorim kao vernik. Pri tom vrlo dobro znam sta govorim.
Saglasila bih se sa Mirkom Djordjevicem da ovako nesto moze samo doci od fundamentalista bilo koje vrste, cega ima u svakosvetskoj konfesiji. Bilo i bice. Na tugu.
Radi se o cistoj mizoginiji i nema nikakve veze ni sa Pravoslavljem, niti sa bilo kojom PC, niti sa verom. Dapace, u Pravoslavlju je najpostovanija upravo zena, sto u svakom hramu pokazuje svaki oltar koga zakriljuje Sinsarja Nebes (Ikona Bogorodice). Druga je tema sto je samo Hriscanstvo, od trenutka kada je delovao Konstantin, pomalo obezvredilo (u nedostatku boljeg termina) ulogu zene u istom. I ne samo zene, nego svecoveka, a na dobit "nadcovestva". Primeticete da danas, nazalost, mnogo nas tezi nadcovestvu umesto da budemo sveljudi.

Dalje.
Postovanog gospodina Atanackovica (ustrojitelja nesrecnog sajta) bih kao vernik pitala koji je Sveti otac bilo gde napisao i ostavio iza sebe "nauk" da je greh zadovoljstvo od dodira u autobusu (vidim da je to izjavio za Borbu). Buduci da sam vrlo upucena u dela svetih otaca, smatram da je ovo vrlo neukusno prevashodno prema njima, tek onda prema nama vernicima.

Dalje.
Na sajtu ne postoji ozbiljna kontakt forma (u footeru ili gdegod), sto dosta govori o "ozbiljnosti" svega.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:39 08.07.2009

Re: ...hmm

nije osobito tesko diskavlifikovati tekst koji je strongmen preneo sa sajta pakibitija. vi, izmedju ostalog, kazete da je "u Pravoslavlju je najpostovanija upravo zena".

Znate, kada procitam u "Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere" da "zene nisu poželjne u crkvi tokom menstruacije, ali savremena higijenska sredstva mogu efikasno sprečiti da se slučajnim istečenjem krvi hram ne učini nečistim, kao i ublažiti zadah koji isticanjem krvi nastaje", nije mi dobro, a i ne vidim da je najpostovanija zena, kako kazete.

da citiram, a vi mi protumacite:

“Pokrivanje glave je simbol pokornosti žena mužu i crkvi; to je znak vlasti muškaraca nad ženama, to je princip uzvišenosti i časti”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

“Nalažući ženama kao obavezu, bez obzira na sve loše osobine muža, da bude poslušna i da mu čini ustupke, hrišćanstvo vidi u tome sredstvo za ukorenjivanje mira u bračnim odnosima i ponovno uspostavljanje bračne sreće“. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

“Žene nisu poželjne u crkvi tokom menstruacije, ali savremena higijenska sredstva mogu efikasno sprečiti da se slučajnim istečenjem krvi hram ne učini nečistim, kao i ublažiti zadah koji isticanjem krvi nastaje“. ( Patrijarh Pavle, Danam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

Strongman Strongman 02:14 09.07.2009

Re: ...hmm

1321. Sumnjala sam u patrijarha
blue_song blue_song 02:28 09.07.2009

Re: ...hmm

Napisala sam vec gore, samocitiram se:
Druga je tema sto je samo Hriscanstvo, od trenutka kada je delovao Konstantin, pomalo obezvredilo (u nedostatku boljeg termina) ulogu zene u istom. I ne samo zene, nego svecoveka, a na dobit "nadcovestva". Primeticete da danas, nazalost, mnogo nas tezi nadcovestvu umesto da budemo sveljudi.

Rana Crkva (pre Konstantina) nije imala tako nesto. Stavise, tada su zene bile prisutne i u crkvenoj hijerarhiji (postojale su tzv. prezvitide i djakonise). Danas, nazalost, zene nema u hijerarhijskoj strukturi svestenstva, vec je prisutna jedino kao profesor veronauke (cak je i to od skoro, par godina); postoje i igumanije. A zaboravlja se da je zena u duhovnoj sferi mnogo jaci pol (citati Berdjajeva, npr.)

Hriscanstvo (sa Hristom kao glavom) zenu ne smatra potcinjenom ili unizenom. Naprotiv, zena je ikona samog Boga.
Druga je stvar kako je tretiraju crkvena tela, hriscanska hijerarhija i tsl.

Primeticete da u ovim citatima patrijarh govori o onome sto je pozeljno. Ne o onome sto je zakon, sto se mora i sl.
Ljudi su ljudi. Kada nam neko vrlo ozbiljno govori da je nesto pozeljno, a mi tog nekog postujemo, nesvesno se ponasamo kao da je obaveza u pitanju, i tako prenosimo dalje. Otac/cerka/uloske. Mozda malo glup primer, ali to je ta linija - "ne sme otac da ti kupuje uloske". Verovali ili ne, ovo postoji i danas. A verovatno se nekad krenulo od toga da "se to tako ne treba, da ne ide" (ili sta ti znam), da bi preraslo u ne smes.

Razumem vas kada kazete da i ne vidite kako je zena najpostovanija. Ne bih ga ocenila ni kao tacno niti kao netacno. Ali razumem.
Postoji tu jos stvari, pored onoga sto ste naveli. Na primer - zabrana ulaska zene u oltar, itd.
Uz trud da se posluzim suptilnijom terminologijom reci cu da se radi o nepravdi nacinjenoj zeni. Zeni kao coveku. Marama takodje.
Ima i onih koje su polaskane time sto ce nositi maramu, ima i onih koje to nisu. Da li se treba tako osecati - individualna je stvar. Ne bih da sudim ni o jednima ni o drugima. Reci cu samo da je moj stav iz tog ugla totalno neutralan.

O necistoti zene i slicnom, ucimo iz Starog Zaveta (40 dana po rodjenju sina je necista, odnosno 80 dana po rodjenju cerke).
Judaizam, u svojim pocecima, propoveda kako je zena nize bice od muskarca. Toliko da je svaki Jevrejin zahvaljivao Bogu sto nije zensko.
Dakle, u samom jednom delu Svetog pisma (Starom Zavetu) ima mnogo deskriptivnijih recenica nego sto je kod patrijarha Pavla.
Dosta je i danas stvari koje vucemo iz SZ-a, sto samo govori da smo, nazalost, sposobni da i dalje camimo u pecini (onoj ko u Platona), uprkos dolasku Hrista sa kojim pocinje rasvetljavanje svega onoga u SZ-u sto su ljudi pogresno videli, uglavnom veru gradeci na strahu, mrznji prema drugima, samouzdizanju i slicnim stvarima.

Iskreno se nadam da necu biti protumacena kao pobornik feminizma, jer na temi vere uopste ne uzimam polove, rodove i ostalo u obzir. Te kvalifikacije mi ni malo nisu bitne u ovom slucaju. Govorim o coveku.

duchesse duchesse 08:14 09.07.2009

Re: ...hmm

Organizovana religija je jedan od načina kojima odredjene grupe muškaraca nastoje da potlače žene.
Iskreno, kad pogledam ovaj spisak, ne mogu da se oduprem utisku da to sede par likova iz Obraza i iživljavaju se maksimalno pokušavajući da nabiju što veći osećaj krivice svojim ženama/devojkama kako bi im duh držali slomljenim, te kako bi bile što pokornije. A možda su smislili spisak samo da se fino za#ebavaju, ko zna.

A ko hoće nek me naziva feministom. Nit sam debela, nit ružnjikava, a bogami nit "muškarača", takodje sam srećno udata, te me se takvi pokušaji "pogrdne" kvalifikacije ne tiču.

sanja_idf sanja_idf 09:42 09.07.2009

Re: ...hmm

Vesna Knežević Ćosić
“Pokrivanje glave je simbol pokornosti žena mužu i crkvi; to je znak vlasti muškaraca nad ženama, to je princip uzvišenosti i časti”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

Iz ovoga zakljucujem, meni gresnoj koja ima prljavu utrobu i kalja presveti hram, trebalo bi da je cast to sto muskarac ima vlast nadamnom?! A posle se bune protiv lezbejki koje zele da postanu muskarci. Pa takve zene su zapravo istinske hriscanke koje samo zele da budu uzvisene.

Ovoj zemlji je potreban jedan dobar elektrosok. Steta je nema vise Tesle. A Patrijarha bih postavila na celo novog LGBT/feministickog Pride-a, samo da ga malo strecne... zena je po njemu i njegovoj crkvi jedna plasticna casa za olaksavanje u znate kom smislu, vreca za udaranje (verbalno - nekad i fizicki - obrati paznju na boldirano dole) i cistacica. Uz sve navedeno zena je i idiot. Nazalost, poznavajuci neke popove, ortodoksne i ekstremne vernike koji su pokusavali da me preobrate mogu zakljuciti da Pavle zaista ima veliku ciljnu grupu.

“Nalažući ženama kao obavezu, bez obzira na sve loše osobine muža, da bude poslušna i da mu čini ustupke, hrišćanstvo vidi u tome sredstvo za ukorenjivanje mira u bračnim odnosima i ponovno uspostavljanje bračne sreće“. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998


Zar ovaj covek ne bi trebalo da bude barem malo bolji manipulator?

Poenta manipulacije je prevariti (trick) osobu da poveruje da ono sto radi vodi ka necemu dobrom za tu osobu - ovim boldiranim delovima gore, on odvraca... da nije patrijarh dvostruka licnost/spijun! Protiv CRKVE!
blazha2000 blazha2000 07:53 09.07.2009

hm....

...ima tu mnogo stavki koje su ispravne,ali je pakibitija,ili kako vec,totalno promasen sajt...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana