B92 Blog    Članovi    loader    Inspektori lične volje

loader
11:12
NED
18
OKT

Inspektori lične volje

 

Povod za ovaj post je sledeća vest:  

"Sudija odbio da venča belkinju i crnca

Mirovni sudija iz Luizijane Kejt Bardvel odbila je da venča belkinju i crnca, uz obrazloženje da to čini zbog njihove buduće dece, jer na osnovu iskustva zna da većina mešovitih brakova...  " (B92) - A evo i celog izveštaja...

Šta na ovo reći? Svako svoju muku ima. Kod nas benigno-maligne neofašističke strukture, a kod Amera ... E, sad, ne znam da li je u pomenutom slučaju sudija štitio belu rasu od mešanja sa crnom, što je posebno na jugu stereotip. Ili je crnu rasu štitio od bele, što bi spadalo u malo neobičnije pojave, ali, s obzirom da ima svakojakih stremljenja na ovom svetu, nije isključeno. Ako je sudija crnac, bilo bi još objašnjivije. Ili je u pitanju iskreni zaluđenik koji je štitio obe rase istovremeno, jednu od druge? Naprosto, neko ko ljude toliko voli, da im u svakoj prilici želi dobro i teži da im, ako može, načini izbor koji bi po njih bio najbolji mogući. Pri tom se ne libeći pred saznanjem da će ga, recimo u ovakvom slučaju, spopasti novinari, organizacije za zaštitu ljudskih prava, pa i samo američko pravosuđe. Sa te strane gledajući, stvarno je hrabrost bila učiniti takav potez i odbiti venčavanje dvoje „raznobojnih" ljudi. Opet, da li to pokazuje koliko je velika samouverenost, i stvarna nezavisnost, američkih sudija, ili samo nečiji ipak lični stav unesen u profesiju? Verujem da je ovde možda po sredi i jedno, i drugo.

No, šta god bilo, o kom god motivu da se radilo - ostaje jedna nesumnjiva konstatacija. A to je da su dvoje ljudi svojom voljom doneli jednu ličnu odluku, a da je neko u njihovo ime, preuzimajući ingerencije njih samih da odlučuju u svoje ime, načinio novu, drugačiju odluku procenjujući da je ta za njih bolja. 

Ovo je fenomenološki daleko šire pitanje od pitanja svega onoga što može da proizađe iz različitosti boje kože. Radi se o pravu na bilo kakav lični izbor. Svaki lični izbor (podrazumeva se da tu ne računam lične izbore koji očito ugrožavaju druge ljude ili imovinu). Recimo, odlučite da kupite određenu vrstu žvaka i priđete kiosku u nameri da to i učinite. Tamo vas dočeka pronicljiva, samouverena, racionalna grimasa „inspektora lične volje", koji vam kaže da vi ne možete da kupite te koje ste naumili da kupite, već neke sasvim druge, jer je to za vas bolje.

Koliko je sličnih pokušaja, više ili manje očiglednih, nekad i savršeno zakamufliranih, u samo jednom-jedinom danu običnog čoveka...

 facavarjacaobrada.jpg





Komentari (100)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jednatanja  11:36 18.10.2009
Preporuka: 0

Lični izbor

#Link  Replika: 1
Za ovaj par se ne brinem, venčaće ih neko drugi, jedino taj stres, osećaj poniženja verovatno ostaje jedno vreme...Padoše mi na pamet vize i ograničenje ličnog izbora putovanja. Kad će nas, crne ovce neko venčati već sa belom Šengen listom?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  13:19 18.10.2009
Preporuka: 3

Re: Lični izbor

Ma, venčaće nas već za koji mesec... Nego, treba da nas venčaju i sa paricama za putovanje :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
maricacarica  11:37 18.10.2009
Preporuka: 1

Šta reći....

#Link  Replika: 3
osim da i Amerika ima čudne kriterijume demokratije.....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
honey_bunny  12:24 18.10.2009
Preporuka: 6

Re: Šta reći....

osim da i Amerika ima čudne kriterijume demokratije.....


Čemu generalizacija? Valjda neki ljudi u Americi imaju čudne kriterijume demokratije. Kao, uostalom, bilo gde diljem planete.
Kao kada neko za Srbe kaže da su .... (staviti po želji čitalaca), a radi se o pojedincima.
Lokus kontrole je uvek i svugde u pojedincu a ne grupi.
Trebalo bi govoriti o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornosti jer samo tako možemo nešto promeniti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  21:24 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: Šta reći....

osim da i Amerika ima čudne kriterijume demokratije.....
Neki vele da je to najdemokratskija ... Neka je i tako (jer teško je precizno izmeriti), ali to ne znači da nema problema. Ne treba gubiti veru u zapad zbog jednog odloženog venčanja :)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  21:25 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: Šta reći....

honey_bunny :
" Trebalo bi govoriti o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornosti jer samo tako možemo nešto promeniti."
Hops... evo recepta za nas, postpetooktobarce ! .. :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
4krofnica  12:35 18.10.2009
Preporuka: 1

*

#Link  Replika: 6
dobar post.,- samo zene dolaze..


a sto se tice teme...bice druge prilike za njih, samo mi je pomalo smesan naveden razlog.-'netraju brakovi'...ako cemo tako bolje da se niko nevencava, (bez psiholoske procene, visemesecnog nadzora maticara pre vencanja, saglasnosti supruznika da se nerazvedu sledecih 10 godina) jer brakovi traju a verujem na zapadu ponajvise, koliko i pakovanje brasna: tip-500.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  12:37 18.10.2009
Preporuka: 2

Re: *

dobar post.,- samo zene dolaze
Hm... Trebalo je da se ne opazi... To vam je to - diskriminacija i segregacija na svakom koraku ! :)
jer brakovi traju a verujem na zapadu ponajvise, koliko i pakovanje brasna: tip-500.
Nešto se i ne razumem u brašno... ali verujem vašem uvidu po tom pitanju
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pointofview_gun  13:36 19.10.2009
Preporuka: 1

Re: *

koliko i pakovanje brasna: tip-500.


Meni traje vec 3 godine..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  14:56 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: *

Meni traje vec 3 godine..


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
talicni  19:22 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: *

pointofview_gun
koliko i pakovanje brasna: tip-500.


Meni traje vec 3 godine..


U cemu je tajna uspjeha?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
4krofnica  21:05 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: *

(probaj to brasno da sipas kroz sito, mozda ima neki crv...)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  23:50 20.10.2009
Preporuka: 0

Re: *

Evo jednog:
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  13:44 18.10.2009
Preporuka: 3

blago njima

#Link  Replika: 1
kad se drugi toliko brinu za njihovo dobro. i ja tako volim ljude koji mi kažu:
to sam uradio za tvoje dobro
ova cena je samo za tebe
i slično
prosto skačem od sreće
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  21:28 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: blago njima

Libkonz: " ova cena je samo za tebe "
:)) .. Kako mi je to nešto poznatooooo.... :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mladen.mladen  14:33 18.10.2009
Preporuka: 1

sta znam

#Link  Replika: 4
pre dva dana o ovome sam malo pricao sa jednim blogerom.. pratili smo temu na CNN i blogu jednom..

razgovor je otisao na drugu stranu.. rekoh kako uvek pomislim na one koji tamo zive i normalni su i sramota ih je.. o tome se govori u linkovanom blogu.

ali nakon prvobitnog shoka.. dodje se i do pitanja koje si postavljao.. ima tu zanimljivih momenata koje si i pomenuo: nezavisnost sudske odluke bez obzira na garantovane posledice, o kojima sumnjam da je preterano i razmisljao sudija.. sto ovde svakako ne bi bio slucaj jer je svaka odluka burno komentarisana od raznoraznih i to po imaginarnom principu pravednosti a ne propisanom principu zakonitosti..

sva sreca te se radi o necemu sto moze liciti na rasizam, ili je bar u srodnom okruzenju nastalo, te to dospe u novine i zainteresuje puno ljudi, pa se pokrenu rasprave. ali sa druge strane, odluke (bilo koje vrste) roditelja (bilo koje rase) u ime dece (bilo kojeg starosnog doba) smatraju se legitimnim pravom roditelja. glave porodice odlucuju u ime pripadnika copora, glave sudstva odlucuju u ime pripadnika ljudske zajednice - to je prosto princip nase civilizacijske svakodnevice.

i to jeste sustina tvoje postavke koja se ne zadrzava na primeru: Inspektori licnog izbora. Svuda i svi.

EDIT: hvala na obavestenju,)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  15:04 18.10.2009
Preporuka: 1

Re: sta znam

Veoma često, na ličnom primeru, opažam pokušaje koji dolaze ili iz neznanja, ili koji su nesvesni, ili su pak svesni i veoma perfidni... - da se odlučuje u ime moje volje, koja pri tom ništa nije pitana. Nije bitno da li se radi o zanemarljivo sitnim stvarima, ili markantnim i krucijalnim. Takvi mehanizmi su vrlo prisutni. Naravno, skriveni motiv je skoro uvek težnja da se na račun moje volje (ako pričam o sebi) ostvari korist te druge volje, koja samopozvano nastupa u ime moje volje. Nikad nisam primetio da se takvo što događa u moju korist, a na štetu toga koji u moje ime pokušava da nešto čini :)

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mladen.mladen  16:24 18.10.2009
Preporuka: 1

Re: sta znam

licno me najvise nervira kad neko ublazuje moje stavove, posto na drugi nacin ne moze da se bavi mojom voljom:
- ma nije mladen tako mislio, verovatno malo karikira. sali se i sl.

naravno.. put do pakla poplocan je...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  16:47 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: sta znam

A do raja.. ? .. :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  17:10 18.10.2009
Preporuka: 4

Re: sta znam

loader
A do raja.. ? .. :)

zutom ciglom
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  15:07 18.10.2009
Preporuka: 3

Sudbina ima različit oblik

#Link  Replika: 3
Pre izvesnog vremena u jednom gradu u Srbiju pokrenut je postupak protiv prodavca kioska.
Zbog čega?

Prodavac je imao kiosk na zgodnom mestu (blizina parka, motela etc.) i mnogi parovi su kod njega kupovali kondome. Čovek je bio u toku i znao je ko s kim, ko koga itajrad (izraz preuzet od Unfa). Kada bi prodavac procenio da devojka i mladić odgovaraju jedno drugom i da je vreme da idu pred matičara, on bi otvorio kutiju i probušio kondome, a zatim bi ih prodao odnosnom paru (obično mladiću).
Kažu da je na takav način lično doprineo dolasku na svet više beba, a i sklapanju više brakova.
Otkriven je kada se počeo mešati i u razvode brakova, tj. počeo bušiti kondome u bračnom trouglu.

Sudbina ima više lica, kažem.

Napomena: čitao u sudskoj hronici, ne sećam se koji je grad u pitanju i kako se proces završio.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  15:54 18.10.2009
Preporuka: 1

Re: Sudbina ima različit oblik

Otkriven je kada se počeo mešati i u razvode brakova, tj. počeo bušiti kondome u bračnom trouglu.

Tip je stvarno kreativan... Više takvih - no bela kuga :)

Žestoka priča !! :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mladen.mladen  16:26 18.10.2009
Preporuka: 2

Re: Sudbina ima različit oblik

au! brutalno! bru-tal-no! vojislave uposli nekoga da obavi istrazivanje i.. blog!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  20:12 18.10.2009
Preporuka: 1

Re: Sudbina ima različit oblik

Nemoj više da me braniš, molim te.

Šta drugo reći?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  15:07 18.10.2009
Preporuka: 1

:)

#Link  Replika: 1
sloboda izbora
i sinhronicitet...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  15:35 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: :)

:)) Koja je varijanta?

Crnobela balerina?
Dve balerine, jedna crna, a druga bela, koje stoje na po jednoj nozi?

Crn baletan i bela balerina, koji stoje na po jednoj nozi?

Crna baletanka i beo baletan, koji stoje na po jednoj nozi?

Crnobeli baletan?

Dva baletana, jedan crn, a drugi beo, koji stoje na po jednoj nozi?
...


Meni je nekako jednostavnije da bude ovakva :)



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
adam weisphaut  15:20 18.10.2009
Preporuka: 1

Ma ja cenim, na osnovu iznetog

#Link  Replika: 13
Mirovni sudija je u SAD najniži službenik pravosuđa sa ograničenim ovlašćenjima koji je zadužen za manje prestupe, saobraćajne prekršaje, sklapanje brakova i slično.

Sudija Bardvel tvrdi da nije rasista i da je ovakvu odluku donela zbog toga što je uverena da decu iz mešovitih brakova ne prihvataju ni crnačka, ni belačka zajednica.

Bardvelova kaže da je u svojoj karijeri odbila da venča četiri takva para, piše list "Haftington post"
.
"Neverovatno je da se ovakve stvari još uvek dešavaju. Sudija je znala da krši zakon koji je donet još 1967. godine i prema kome nema pravo da određuje da li neko može ili ne može da sklopi brak", rekla je advokat Kejti Švarcman iz ACLU.

da se pomeuta sudija seća "starih dobrih vremena", pa je odlučila da promenjuje pravo "zdravorazumski"...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  15:27 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: Ma ja cenim, na osnovu iznetog

da se pomeuta sudija seća "starih dobrih vremena",
Mislite na ..? : . .
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
adam weisphaut  15:31 18.10.2009
Preporuka: 3

Re: Ma ja cenim, na osnovu iznetog

Mislite na ..?

"Kad se znao red..."
Interesantan je fenomen tih nostalgičara, kako tamo tako i ovde....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  15:37 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: Ma ja cenim, na osnovu iznetog

kako tamo tako i ovde....
Nostalgija nije privilegija samo Amera
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  16:35 18.10.2009
Preporuka: 3

Re: Ma ja cenim, na osnovu iznetog

Sudija Bardvel tvrdi da nije rasista i da je ovakvu odluku donela zbog toga što je uverena da decu iz mešovitih brakova ne prihvataju ni crnačka, ni belačka zajednica.

Bardvelova kaže da je u svojoj karijeri odbila da venča četiri takva para, piše list "Haftington post"

Мислим да је Бардвелова мушко. Бар по слици и по томе што се помиње да има жену (види цитат доле, извор CNN, цео текст овде). Нешто ми говори да се не ради о геј пару

"I'm not a racist," Bardwell told the newspaper. "I do ceremonies for black couples right here in my house. My main concern is for the children." Bardwell, stressing that he couldn't personally endorse the marriage, said his wife referred the couple to another justice of the peace.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  18:03 18.10.2009
Preporuka: 1

Re: Ma ja cenim, na osnovu iznetog

Мислим да је Бардвелова мушко.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
adam weisphaut  18:11 18.10.2009
Preporuka: 2

Re: Ma ja cenim, na osnovu iznetog


Мислим да је Бардвелова мушко. Бар по слици и по томе што се помиње да има жену (види цитат доле, извор CNN, цео текст овде). Нешто ми говори да се не ради о геј пару

Pa tako mi i reba kad ne proveravam vest iz više zvora *
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  18:34 18.10.2009
Preporuka: 6

Re: Ma ja cenim, na osnovu iznetog

читаоци вести немају обавезу да проверавају изворе. новинари и коректори већ не би требали имати избор.

него, није то важно, бар не сада и мени.

да се вратимо на тему. лоадер је поменуо да, ето, и поред закона и дугогодишње праксе, остаци некадашње свести и размишљања су присутни и да се увек мора чекати на неко шире освешћивање популације.

оно што је важно је што је тај пар готово одмах венчан од стране другог судије и што ће бардвелова сносити последице за свој произвољан акт. хоћу да кажем, свест се не мења филозофирањем и добрим жељама, већ кроз праксу. свест се не може мењати законом, јер све што закони регулишу и што могу да регулишу је пракса, али пракса итекако утиче на свест.

ево ја чекам да видим како ће се у пракси провести татонове убице, а посебно организатори, јер то утиче на свест популације у србији много више него моје и лоадерове лепе жеље.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mirelarado  20:01 18.10.2009
Preporuka: 2

Re: Ma ja cenim, na osnovu iznetog

marco_de.manccini
оно што је важно је што је тај пар готово одмах венчан од стране другог судије и што ће бардвелова сносити последице за свој произвољан акт. хоћу да кажем, свест се не мења филозофирањем и добрим жељама, већ кроз праксу. свест се не може мењати законом, јер све што закони регулишу и што могу да регулишу је пракса, али пракса итекако утиче на свест.

ево ја чекам да видим како ће се у пракси провести татонове убице, а посебно организатори, јер то утиче на свест популације у србији много више него моје и лоадерове лепе жеље.


Сматрам да је произвољно примењивање, или чак непримењивање закона највећа бољка тренутно у Србијици. Није довољно што је донет приличан број добрих закона, мора се почети с њиховом беспоговорном применом! А предрасуде увек и свуда постоје, питање је само хоћемо ли да се боримо против њих. Нарочито Држава, па макар неке партије на власти и изгубиле (уверена са привремено) покоји поен у одређеним слојевима грађана.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  20:38 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: Ma ja cenim, na osnovu iznetog

Сматрам да је произвољно примењивање, или чак непримењивање закона највећа бољка тренутно у Србијици.
To je posledica. Posledica opšteprihvaćene prakse. Samo deklarativno se (u svim slojevima društva) govori o potrebi da se sudstvo učini efikasnijim. Ali, u praksi sa jedne strane nema dovoljno iskrene svesti koliko je to važno (opet govorim o svim slojevima društva), a sa druge strane postoje ogromni pritisci na sudstvo, što pojedinačni, od strane građana koji moljakaju i potplaćuju da osuda ne bude suviše oštra, što od strane političkih struktura, što od strane raznoraznih biznismena..., a i same sudije su iz tog istog mentaliteta ponikle, pa će često radije presuditi kako ne treba, nego se suočiti sa prekornim klimanjem glave nekih iz bližeg okruženja koje inače zna, a koji su presudom potkačeni. Ta komplikovana, opštedruštvena interakcija koči svaku ozbiljniju reformu. Stvari će se kretati veoma sporo i teško. Mada, permanentno, na bolje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mirelarado  22:03 18.10.2009
Preporuka: 2

Re: Ma ja cenim, na osnovu iznetog

loader
Сматрам да је произвољно примењивање, или чак непримењивање закона највећа бољка тренутно у Србијици.
To je posledica. Posledica opšteprihvaćene prakse. Samo deklarativno se (u svim slojevima društva) govori o potrebi da se sudstvo učini efikasnijim (...) Ta komplikovana, opštedruštvena interakcija koči svaku ozbiljniju reformu. Stvari će se kretati veoma sporo i teško. Mada, permanentno, na bolje.


Ствари се крећу толико споро да је тешко уочити тај напредак. Али, трудимо се, mr Loader. :)


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  22:18 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: Ma ja cenim, na osnovu iznetog

:)))
To je ta dioptrija !
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
angie01  09:48 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: Ma ja cenim, na osnovu iznetog

he, mr.L,..evo me-nisam bila tu preko vikenda, vidim, obavili ste posao:))),

pozzz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  09:53 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: Ma ja cenim, na osnovu iznetog

Ha... tu ste :)) .. Već sam se brinuo za vas. Nadam se da ste prvo pročitali post :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
iris.davidovich  15:26 18.10.2009
Preporuka: 1

...

#Link  Replika: 1
E, sad, ne znam da li je u pomenutom slučaju sudija štitio belu rasu od mešanja sa crnom, što je posebno na jugu stereotip.

ima pripadnika obe rase koje su "u stereotipu" ovde na jugu. ima ih dosta, ali pokusavaju da se kontrolisu. moje licno iskustvo je da se oko toga crnci manje trude (razumem ih, a hiljadu puta mi je doslo da im kazem "ali ja sam "vasa"!)
jednoj poznanici se cerka zabavlja sa crncem, sto njena majka nikako ne odobrava, i na pitanje zasto, ona kaze "ma nemam ja nista protiv njega, ali u ovoj zemlji crnci su jos uvek gradjani drugog reda".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  15:46 18.10.2009
Preporuka: 1

Re: ...

A tu zakoni, a tu free land... To je samo još jedan dokaz da se na važne društvene procese ne može uticati isključivo odlukama "odozgo". Jedno društvo mora da sazri po nekom pitanju da bi se stvari zbilja promenile. Isto važi i za ovde, u Srbiji. Tek kad presudno visok procenat pojedinaca suštinski usvoji neku stvar, moguće je njeno stvarno sprovođenje. Ostalo su samo uobičajena javna samozavaravanja, deklarativna udovoljavanja etičkim normama itd.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  15:38 18.10.2009
Preporuka: 1

.

#Link  Replika: 8
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  16:26 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: .

Interesantna sličnost uniformi bele vojske u filmu i odora KKK

AN 1
AN 2

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  16:41 18.10.2009
Preporuka: 2

Re: .

loader
Interesantna sličnost uniformi bele vojske u filmu i odora KKK
[url=http://www.youtube.com/watch?v=yDLYO5KA3DQ] ... AN .. 1
... AN ... 2 [/url]

nije slicnost - istovetnost

znam da moj komentar nema nikakve vezesa temom ali film je ok

edit: tek sad sam video tvoj link (nije radio kod mene pre)

slicna je i forma tajnih drustava koja se oslanjaju na iskustvo templara, tevtonaca...

(sada sam se izjasnio kao ludak - po eku)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  16:49 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: .

znam da moj komentar nema nikakve vezesa temom ali film je ok
Ne da je ok nego je OK !
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  16:51 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: .

AO: " nije slicnost - istovetnost "
A i ovaj A.Nevski... nije daleko od lika A.Linkolna.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  17:11 18.10.2009
Preporuka: 1

Re: .

A i ovaj A.Nevski... nije daleko od lika A.Linkolna.

dao sam komentar prerano (pre gledanja klipova)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  17:18 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: .

'El ih sad odgledaste ? :)
Pazite, ima scena nasilja ... :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  18:29 18.10.2009
Preporuka: 2

Re: .

'El ih sad odgledaste ? :)
Pazite, ima scena nasilja ... :)

nevskog sam gledao i ranije

fantastican film

i poucan

(ne jasite oklopljeni po zaledjenom jezeru)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  20:39 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: .

Tipovao sam na vas, AO, da ćete provaliti poentu :))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Pavlović  15:42 18.10.2009
Preporuka: 1

Napoleonovi zakoni

#Link  Replika: 3
U Luizijani su u okviru gradjevinsko-pravnih zavrzlama jos uvek na snazi Napoleonovi zakoni. Bar bilo, ne znam da li se nesto promenilo. Prema tome, ovaj slucaj sa sudijom koja nece da venca dvoje ljudi zbog rasa kojima pripadaju, moze komotno da ode u istu korpu za otpatke sa gore napomenutim gradjevinskim zavrzlamama. Posto zivim na jugu Amerike, vidim, slusam i gledam sta se oko mene desava, sigurna sam da bi ovakav postupak, pogotovo jednog'jedne sudije, doveo do public outcry-pobune javnosti. Ima svakakvog sveta, neprijatnog, prijatnog, sarenog...pritajeni rasizam postoji i tinja. Medjutim, zvanicno, ovakvi postupci su osudjivani.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
iris.davidovich  17:25 18.10.2009
Preporuka: 1

Re: Napoleonovi zakoni

Posto zivim na jugu Amerike

helou, komsike
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Pavlović  19:44 18.10.2009
Preporuka: 1

Re: Napoleonovi zakoni

iris.davidovich
Posto zivim na jugu Amerike

helou, komsike


helou! Hau ar u?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  20:50 18.10.2009
Preporuka: 2

Re: Napoleonovi zakoni

helou, komsike
Kafica skuvana... čeka.. :)


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dali76  17:19 18.10.2009
Preporuka: 3

..

#Link  Replika: 3
Jedan belac I crnkinja vencali su se u DC Columbia da bi se potom vratili u Wirginia gdje su prije toga zivjeli. Imali su zanimljivo prezime “Loving”.
Samo par dana poslije nasli su se u zatvoru.
Wirginia statut zabranjivao je ovakve mjesane brakove.
Dobili su godinu dana zatvora ,ali sudija je ipak odlucio biti “fer” te im je ponudio da ako napuste Wirginiju te se u istu ne vrate narednih 25 godina bit ce sve OK.
Par je zatrazio pravdu pred prvim visim sudom.
Drzavni apelacioni sud potvrdio je odluku nizeg suda a apelacioni sudija je objasnio
“bog je stvorio razlicite rase I ne bez razloga stavio ih na razlicite kontinente.
Slucaj je 1963 dosao pred vrhovni americki sud koji je jednoglasno statut Wirginije proglasio neustavnim.
Kao posljedica ovakve odluke , drzave koje sui male ovakve statute onda sui h ponistile.
Od “Loving slucaja” ovakvo sto je vec pola veka totalno neustavno.
Maticar je to uradio iz nekih svojih razloga. Ionako je pred penzijom ali zasigurno ce napustiti posao prije penzije.
Svako voli publicitet , roditelji decaka koji je toboze odleteo, pa I ovaj kancelarijski cinovnik.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  17:45 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: ..

Dali, hvala na veoma upečatljivom primeru.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
NNN  18:25 18.10.2009
Preporuka: 3

Re: ..

bog je stvorio razlicite rase I ne bez razloga stavio ih na razlicite kontinente.
Čudno da se ovoga nisu setili kad su uvozili robove.
Iznalaženje racionalnog opravdavanja za rasizm je nešto najniže.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  20:43 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: ..

Čudno da se ovoga nisu setili kad su uvozili robove

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
NNN  18:22 18.10.2009
Preporuka: 1

Sudija dušebrižnik

#Link  Replika: 0


(mislim da bi bilo BOLJE za decu )
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bili Piton  18:22 18.10.2009
Preporuka: 3

Nedavno negde

#Link  Replika: 2


napisah, sasvim drugim povodom - ljudi su svuda ruzni, prljavi i zli, samo je pitanje u kojoj meri.

Svet je zbilja svuda tako bolno isti.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mirelarado  20:07 18.10.2009
Preporuka: 2

Re: Nedavno negde

Bili Piton
napisah, sasvim drugim povodom - ljudi su svuda ruzni, prljavi i zli, samo je pitanje u kojoj meri.
Svet je zbilja svuda tako bolno isti.


Али већином могу постати лепи, чисти и добри, ако их важеће друштвене норме на то присиле.

Узгред, много волим тај Сколин филм. :))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  20:42 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: Nedavno negde

Али већином могу постати лепи, чисти и добри,
Svakako. Malo društvene norme, malo dobro samoorganizovanje, malo sportska sreća u demokratizaciji.. :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
miloradkakmar  19:58 18.10.2009
Preporuka: 0

Zar

#Link  Replika: 8
u vreme predsednika Obame !?
Dobro je što ljubav nije stradala i srećno se završilo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  21:31 18.10.2009
Preporuka: 0

Re: Zar

Milorade, šta vi mislite,
dal' je Bardvelova glasala za Obamu ?! ..:) . . .
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mimi09  23:41 18.10.2009
Preporuka: 2

Re: Zar


Evo Kofi Anan sa gospodzom
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
miloradkakmar  23:47 18.10.2009
Preporuka: 1

Re: Zar

loader
Milorade, šta vi mislite,
dal' je Bardvelova glasala za Obamu ?! ..:) . . .


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  00:10 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: Zar

miloradkakmar:
.... ... ... ...
Kontemplacija?! .. :))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  00:14 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: Zar

mimi09:
" Evo Kofi Anan sa gospodzom "
Ah, kako lep primer. Mimi, gde ih iskopaste? :) .. "Ja garav, a ti plava, najlepši smo par..." :) .. Izvinite, otelo mi se iz sećanja. Bio sam jednom davno na nekoj proslavi. Beli su jeli prasetinu, a crni su svirali i pevali... I bejaše ta pesma.. :))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
omega68  00:19 19.10.2009
Preporuka: 1

Re: Zar

-Kako si ?
-Super, radim ko crnac, a živim ko crnkinja!
NEmam ništa protiv crnkinja
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  00:34 19.10.2009
Preporuka: 1

Re: Zar

Ni ja nemam ništa protiv,
mada, kad je erot'ka u pitanju, nemam ni nešto posebno za.
Naprosto se ne ložim na crnkinje (edit: na crnce naročito ne).
Inače, trudbenice "najstarijeg zanata" iskreno poštujem. To je lični izbor. Pisali smo o tome ovde više puta. Naravno, ne i onu stranu na kojoj su makroi i možda čitav lanac izrabljivača. To je već priča o višestrukom nasilju i trgovini ljudima.

Volim, volim crnkinje ovako:


Dinah Washington (1924 - 1963)

I još jedna ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
rapunzel  11:45 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: Zar

meni je ovo dokaz da zloba i glupost nemaju granice, boju, naciju.
sudija (ili sudičkinja) leči neke komplekse.
možda je ovo jedina mogućnost da se pojavi na tv.

loader, za dianu imaš još sto preporuka
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Time Bandit  06:55 19.10.2009
Preporuka: 0

Crno bela stvar

#Link  Replika: 3
nije tako jednostavna kao što sugeriše novinska vest.

"Neverovatno je da se ovakve stvari još uvek dešavaju. Sudija je znala da krši zakon koji je donet još 1967. godine i prema kome nema pravo da određuje da li neko može ili ne može da sklopi brak", rekla je advokat Kejti Švarcman iz ACLU.

Pitanje je šta je navelo justice of the peace Bardwell (u ovoj kategoriji, koja je različita od pravog sudije sa odgovarajućom školskom spremom, većina ima vrlo jadno obrazovanje) koji ima prilično visok stepen nezavisnosti i integriteta, da donese ovakvu odluku. U većini sredina gde je odnos 50 - 50 nije lako ni crnima, a ni belima.

“I’m not a racist. I just don’t believe in mixing the races that way,” Bardwell told the Associated Press on Thursday. “I have piles and piles of black friends. They come to my home, I marry them, they use my bathroom. I treat them just like everyone else.”
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  09:49 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: Crno bela stvar

Time, daleko je ovo od jednostavnog, slažem se.
No, ne treba ni ulaziti u to, da li je sudija rasista, ili je samo umereni rasista, ili je rasista samo radnim danima, a vikendom... :) Ko će to da utvrdi sa preciznošću. Ja se u to vrzino kolo ne bih petljao. A nema ni koristi - šta god da se utvrdi.

Mislim da treba gledati samo akt koji je počinjen, a koji se upravlja na osnovu boje kože dvaju ljudi.

Drugo, još šire je pitanje ličnog izbora. Tu je stvar nesumnjiva, jer je očigledno da se neko nepozvan umešao u lični izbor. Ta vrsta "intervencije" za mene je još šira i gora od rasizma.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Time Bandit  13:54 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: Crno bela stvar

ili je rasista samo radnim danima, a vikendom... :)


Možda nekome čudno zvuči, ali justice of the peace može da ima kancelariju u svojoj kući. Građani mogu da podnose predstavke koje on može ili ne da usvoji bez objašnjenja ili pak prosledi dalje pravom sudiji (ako je stvar krivične prirode). Ako ima osnova u predstavci onda javni tužilac prvo ispita slučaj, i može ako smatra za shodno da ga procesira. Postoji i nekoliko nivoa žalbi kojom se regulišu nepravilnosti i opravdano nezadovoljstvo.

Ako građanin nije zadovoljan postupanjem jednog justice of the peace, onda može isti slučaj da predstavi nekom od njegovih kolega. Tehnički, može da podnese podnesak svakom od njih u toj državi. Mislim da se u SAD nisu mnogo uzbudili oko tog slučaja prvenstveno zbog toga što sej desio na vrlo niskom pravosudnom nivou i čiji je glavni akter bio čovek sumnjivih kvaliteta i odluka.

Mnogo značajniji događaj je bio hapšenje i procesiranje (otisci prstiju, slikanje i osnivanje kriminalnog dosijea) Obaminog kočopernog prijatelja - crnog profesora, koji je uhapšen jer je zaboravio ključ od kuće pa je petljao sa bravom, a bela žena ga primetila i pozvala policiju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  14:14 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: Crno bela stvar

Odlično ste pojasnili ingerencije službenika na pomenutom nivou. Makar radi upoznavanja sa američkom praksom u toj oblasti. Naravno, relativno nizak nivo odlučivanja ne umanjuje problem o kome smo već govorili - rasistički akt, i akt mešanja u legitimnu ličnu odluku.

Ovaj drugi primer sasvim slikovito pojašnjava latentnu američku...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  08:24 19.10.2009
Preporuka: 2

heh

#Link  Replika: 0
a sada se malo prisetite uskracivanja prava na brak homoseksualcima...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Черевићан  10:40 19.10.2009
Preporuka: 1

г loader -у

#Link  Replika: 1

- Реците ми да ово није истина! Хоћу да будем сигуран да јесте. ( што би реко г А. Баљак, афористичар)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  11:01 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: г loader -у

- Реците ми да ово није истина! Хоћу да будем сигуран да јесте. ( што би реко г А. Баљак, афористичар)
Mislite na ne-venčavanje crnobelog para?
Da sam bio tamo, mogao bih da vam posvedočim...
A ovako, s obzirom da novinama nikad ne verujem baš sasvim.. :))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
BebaOdLonchara  12:11 19.10.2009
Preporuka: 1

kakva budalastina

#Link  Replika: 1
sta se koga tice ko ce s kim da ima decu?! jel ona cula za najpoznatiji par belkinja-crnac, hajdi klum i sial-a? koliko dece imaju? mislim, wtf? kako me iznerviraju takve stvari.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  14:07 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: kakva budalastina

BabyeFromLonchar:
" sta se koga tice ko ce s kim da ... "
Ima ljudi kojih se mnogo šta tiče, puno više od sopstvenih potreba, i puno više od dozvoljenog, i preko svakog ukusa. dešava se to svakodnevno, na mnogim primerima, sitnim, krupnim... Sigurno da i vi imate iskustva sa tuđim uplitanjem u vaše lične stvari.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  13:45 19.10.2009
Preporuka: 1

Videla sam

#Link  Replika: 2
ovu vest prvi put pre jedno desetak dana i potpuno se zgrozila, ma koliko to patetično zvučalo. Ta priča o različitosti ili nespojivosti ljudi samo zbog boje kože (pa, na kraju krajeva i drugačijih različitosti) mi nikada neće biti jasna, a reakcije poput ove sudijine su mi odraz zaista neprihvatljive različitosti - neviđene primitivnosti i zla.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  14:20 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: Videla sam

Različitosti, svakojake, među ljudima postoje. Veće ili manje, vidljivije, ili manje vidljive... Ali, kad bismo to usvojili kao princip, onda vi i ja sada ne bismo smeli da razgovaramo, jer vi verovatno ne volite neka jela koja ja volim, ili obratnno, pa bi supermod trebao da nam zabrani da komuniciramo, ceneći da je tako najbolje za vas i mene !! .. :))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  21:24 19.10.2009
Preporuka: 1

Re: Videla sam

Ne razumem...pa, ja se slažem sa tim da različitosti postoje i treba da postoje i da ne smeju da budu opravdanje za razdvajanja. Imam problem samo sa različitostima koja ugrožavaju tuđe slobode, kako ovog sudiju i vidim.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ivana Knežević  14:48 19.10.2009
Preporuka: 1

Zanimljiv slucaj

#Link  Replika: 3
Verovatno je istina i da je pogresio i da je u pravu. Da odbije da ih venca je smesno. Bolje bi bilo da ih je poslao na neko savetovanje da nauce o obavezama u braku i kako ga izgraditi (sto ne bi skodilo nikome). Ako je imao nekog uticaja na lokalnom nivou, mogao je da pokrene kampanju medju gradjanima da se predbracno savetovanje uspostavi kao norma - i tu je mogao da izvrsi pravi uticaj.

Verujem da je to potpuno tacno, da su medjurasni brakovi jos tezi od 'obicnih' i to ne samo na americkom jugu gde je sve tuga osim muzike, ako je suditi po vestima. Ali onda im treba ponuditi pomoc a ne zalepiti samar.
Neukusno, a ako ima i rasizma onda daleko gore.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  15:01 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljiv slucaj

Ivana Knežević:
" Verovatno je istina i da je pogresio i da je u pravu. Da odbije da ih venca je smesno. Bolje bi bilo da ih je poslao na neko savetovanje da nauce o obavezama u braku i kako ga izgraditi (sto ne bi skodilo nikome). Ako je imao nekog uticaja na lokalnom nivou, mogao je da pokrene kampanju medju gradjanima da se predbracno savetovanje uspostavi kao norma - i tu je mogao da izvrsi pravi uticaj.

Verujem da je to potpuno tacno, da su medjurasni brakovi jos tezi od 'obicnih' i to ne samo na americkom jugu gde je sve tuga osim muzike, ako je suditi po vestima. Ali onda im treba ponuditi pomoc a ne zalepiti samar.
Neukusno, a ako ima i rasizma onda daleko gore. "
Potpisujem !

Povrh svega, ostaje i fenomen mešanja u lični izbor, bez obzira na boju kože. To se ne radi samo među crnobelima, već i na svim drugim mestima. Primećujem to čak i kod nas ! :))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
njanja_de.manccini  00:08 20.10.2009
Preporuka: 2

Re: Zanimljiv slucaj

Verujem da je to potpuno tacno, da su medjurasni brakovi jos tezi od 'obicnih' i to ne samo na americkom jugu gde je sve tuga osim muzike, ako je suditi po vestima. Ali onda im treba ponuditi pomoc a ne zalepiti samar.

ja ne verujem u to da su medjurasni brakovi još teži. ja bih rekla da su možda u neku ruku što kažu ovde richer in content jer različitost u kulturama, jezicima, običajima dodaju na šarolikosti i bogatstvu takve veze.
a što se tiče generalizacije da je na jugu sve tuzno samo ne muzika ja bih rekla pošto živim na američkom jugu, nigde oko mene ne vidim tugu veću nego u bilo kom kraju amerike, a živela sam i na severoistoku. ako ćemo pravo sad je na severu amerike veća tuga nego ovde na jugu jer su poneke grane industrije koje su bile na severu propale (auto industrija na primer, kožarstvo, itd.). ne znam o kom veku vi pričate.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ivana Knežević  04:03 20.10.2009
Preporuka: 1

Re: Zanimljiv slucaj

njanja_de.manccini
a što se tiče generalizacije da je na jugu sve tuzno samo ne muzika...


Izraz je bio tu kao aluzija na mesto desavanja izvorne drame i nema nikakvu vrednost jer je puno tuzne muzike na jugu.
Ali nema problema, uklonicu ga:
Verujem... da su medjurasni brakovi jos tezi od 'obicnih'.Ali onda im treba ponuditi pomoc a ne zalepiti samar.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
topcat  19:33 19.10.2009
Preporuka: 0

Jedno je

#Link  Replika: 11
pričati o rasama, a drugo je sve to zajedno živjeti.
Imam prijatelja i kolega svih rasa, zaista (najbolji prijatelj mi je Kinez, a prijeteljica polu-Japanka), radila sam dugo godina u kvartu gdje sam svijetlila na 2 km među crncima. Nisam nikad imala problema i bila sam dobrodošla utoliko što ću isto tako kad svoje odradim - brzo otići.
Rasa nije samo boja kože - jesmo različiti. Ne mislim da je netko manje ili više vrijedan, ali definitivno nismo svi isti.
Glup, ali svakodnevni primjer - ako se šišate kod azijata, pitajte ga da li ima iskustva sa "zapadnjačkom kosom".
Ako nema - budite spremni da vam boja ne hvata ili da izgledate...hm...drugačije od očekivanog.
Još jedan: ako čujete da vam se 10 - godišnje dijete potuklo u školi, molite Boga da suparnik nije bio crnac istih godina. Ne što je crnac "divljak", nego što su fizički jači i žilaviji.
Ne slažem se sa zabranom, ali razumijem brigu radi djeteta, odnosno kasnije - njegove svijesti o identitetu.

Umjesto filozofije, još nekoliko svakodnevnih primjera:

- naša cura, momak Kinez...razmišljaju o vjenčanju. Pitanje koje dobija upravo od svoje "miješane" prijateljice je glasilo: da li si spremna rađati male Kineze? Pusti sad priče "ja ga volim" itd, što će biti djeca?

- Muž Azijat, žena bijelkinja - preselili se u njegov kraj, ona naučila jezik, trudila se prilagoditi mada su je svakodnevno gledali kao "čudo prirode". Na kraju više nije išlo...on našao mlađu domaću ljubavnicu, ona se vratila na Zapad. Njegovi ni jednog trena nisu osuđivali taj čin, bez obzira što je brak uništen i što je sve zajedno zapravo ličilo na obiteljski skandal - iz prostog razloga jer je alternativa bila iste rase!

- on polu-Židov, ona Japanka. Jednog lijepog dana se odlučila vratiti u Japan, jer više ne može izdržati u Americi. Ostavila ga sa djecom i ode...(ovakvi slučajevi su česti, a nije zgorega spomenuti i popriličan broj Japanki koje su obitelji razbaštinile pošto su se udale za bijelce!)

- moja kolegica koju su zvali da sjedi u poroti na suđenju, kao na filmovima. Radilo se o ubojstvu bračnog partnera u miješanom (crno-bijelom) braku. Tražila je da je oslobode obaveze uz objašnjenje da je protiv rasno miješanih brakova, te se boji da neće biti objektivna.

Ima još toga, ali se i nad ovim može zamisliti...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  22:02 19.10.2009
Preporuka: 4

Re: Jedno je

što će biti djeca?

Deca će biti - deca.

- Muž Azijat, žena bijelkinja - preselili se u njegov kraj, ona naučila jezik, trudila se prilagoditi mada su je svakodnevno gledali kao "čudo prirode". Na kraju više nije išlo...on našao mlađu domaću ljubavnicu, ona se vratila na Zapad. Njegovi ni jednog trena nisu osuđivali taj čin, bez obzira što je brak uništen i što je sve zajedno zapravo ličilo na obiteljski skandal - iz prostog razloga jer je alternativa bila iste rase!

Ovakve priče i bez navođenja rasnog porekla učesnika u razvodu su vrlo česte. Šta familija o tome misli, da li je skandal ili ne, to je tek u takvoj priči najmanje važno.


- moja kolegica koju su zvali da sjedi u poroti na suđenju, kao na filmovima. Radilo se o ubojstvu bračnog partnera u miješanom (crno-bijelom) braku. Tražila je da je oslobode obaveze uz objašnjenje da je protiv rasno miješanih brakova, te se boji da neće biti objektivna.

Bila je iskrena, ali nije ništa bolja od ovog, gornjeg sudije.

Najbolji prijatelj mog sina je mulat. Otac mu je crnac, mama belkinja. I divno je dete, kao i njegov stariji brat i mlađa, nedavno rođena sestrica. Ne vidim da je ikako loše uticalo mešanje boja njegovih roditelja. Moj sin ni ne razmišlja o tome koje je boje njegov najbolji drug, mogao bi da bude i zelen, sa njim se očito najbolje druži i razume.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  22:19 19.10.2009
Preporuka: 2

Re: Jedno je

topcat, i ovo je zaista sasvim dovoljno primera da se čovek može zamisliti. Vaš komentar je baš... ful :)
Slažem se da je jedno govoriti iz daljine o mešanju rasa, a da je druga stvar kad ste tu, među samim rasama, u životu, u problemima i osobenostima... SVe što ste naveli stoji kao argument. Mada, samo u određenom kontekstu, dok ne dopre do prava da se oni koji uprkos mogućim problemima ipak odluče na mešanje rasa i zajednički život, mešovitu decu... Tada to prestaje da bude pitanje problema, već principa.

Naime, ljudima se mora dozvoliti da se uparuju ako to žele. Jer na to imaju pravo. I to tada više nije pitanje kakve bi sve probleme mogli da imaju zbog različite boje kože, već postaje obaveza da im se omogući da svoje pravo ostvare. Znam ja razne primere brakova koji su poljuljani ili razoreni zbog toga što supružnici nisu istog nivoa obrazovanja, ili su iz različitog društvenog staleža, ili su različitog geografskog porekla (ruralno-urbano), ili su drugačijih porodičnih vezanosti i navika... Ali, ništa od toga ne sme da bude opravdanje da neko kaže da se zbog neke od tih razlika dvoje ne mogu venčati. Moraju se jasno razdvojiti mogući problemi zbog različitog tipa osoba (po bilo kom osnovu različitih) i pravo da budu zajedno ako su odlučili.

Ima gore Ivana Knežević solidan komentar, koji bi takođe mogao da pomogne.

Sve u svemu, tačno je da raznobojni brakovi u startu nose povećan rizik, ali je takođe tačno da mnogo takvih brakova postoji i da opstaje. Dakle, ako ljudi žele da preuzmu taj rizik, ne može im se zabraniti, jer je to njihovo pravo.

U svemu ovome je što se mene tiče (opet kažem, znam da sam dojadio) od rasizma mnogo šira tema to što se vrši prekrajanje ličnog izbora. Koji god da je izbor. U to se ne sme dirati. Znam da se vi slažete, ali me tema povukla da to opet naglasim.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  22:25 19.10.2009
Preporuka: 2

Re: Jedno je

- Muž Azijat, žena bijelkinja - preselili se u njegov kraj, ona naučila jezik, trudila se prilagoditi mada su je svakodnevno gledali kao "čudo prirode". Na kraju više nije išlo...on našao mlađu domaću ljubavnicu, ona se vratila na Zapad. Njegovi ni jednog trena nisu osuđivali taj čin, bez obzira što je brak uništen i što je sve zajedno zapravo ličilo na obiteljski skandal - iz prostog razloga jer je alternativa bila iste rase!


Ovakve priče i bez navođenja rasnog porekla učesnika u razvodu su vrlo česte. Šta familija o tome misli, da li je skandal ili ne, to je tek u takvoj priči najmanje važno.


identipican slucaj na
relaciji selo - grad,
pa tek susedna sela( znas onaj princip malih razlika....)


brakovi ili traju ili ne
razloga za odlazak ima mnogo i razliciti su.

a deca budu dobra, uspesna, samosvesna
onoliko koliko ih roditelji vole i brinu o njima.
pa posle sami...ma ko da su.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  22:31 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: Jedno je

Jelica Greganović:
" Bila je iskrena, ali nije ništa bolja od ovog, gornjeg sudije.
Dobro, u suštini da, ali makar je izbegla da svoj eventualno problematičan stav po pitanju rasa utisne u zaplet nečije sudbine.
Najbolji prijatelj mog sina je mulat. Otac mu je crnac, mama belkinja. I divno je dete, kao i njegov stariji brat i mlađa, nedavno rođena sestrica. Ne vidim da je ikako loše ... "
Eto, to je ona druga, pozitivna strana.

Ako bi se polazilo od pretpostavke da u nečemu što tek treba da se desi može da bude problema, i ako bi se zbog navedene pretpostavke sprečavalo da se to nešto uopšte i desi - ništa na ovom svetu se ne bi dešavalo i ništa ne bi postojalo :))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  22:38 19.10.2009
Preporuka: 0

Re: Jedno je

AD:
" brakovi ili traju ili ne "
Ovakav iskaz se ničim ne može osporiti :))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  18:10 20.10.2009
Preporuka: 2

Re: Jedno je

Dobro, u suštini da, ali makar je izbegla da svoj eventualno problematičan stav po pitanju rasa utisne u zaplet nečije sudbine.

Ona je odbila da odlučuje, odlučila se da svoj stav odradi nečinjenjem, dakle, kao što rekoh nije mnogo bolja od onog sudije, kao što sam i rekla. Odbila je da odlučuje samo zbog boje tih ljudi i to je ne čini manjim rasistom od gornjeg sudije.
Ako bi se polazilo od pretpostavke da u nečemu što tek treba da se desi može da bude problema, i ako bi se zbog navedene pretpostavke sprečavalo da se to nešto uopšte i desi - ništa na ovom svetu se ne bi dešavalo i ništa ne bi postojalo :))

Šta bi moglo da se desi ako bi se nešto desilo, time se ljudi svakodnevno bave i to je jedna tema...ali ako se kao osnova za takvo razmišljanje postavi različita boja ljudi, njihova rasna pripadnost, e to je potpuno druga priča, onda je to je jednostavno rečeno - rasizam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  23:45 20.10.2009
Preporuka: 0

Re: Jedno je

onda je to je jednostavno rečeno - rasizam.
Naravno, svako činjenje koje se zasniva na rasnoj pripadnosti jeste rasizam. Tu nema mnogo rasprave.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
topcat  00:00 21.10.2009
Preporuka: 0

Re: Jedno je


Ne vidim da je ikako loše uticalo mešanje boja njegovih roditelja. .


Kao što rekoh, moja najbolja prijateljica je polu-japanka, otac bijelac, mama Japanka.
Divna je osoba, ali znam da negdje duboko u sebi nosi taj kompleks jer "ne spada" ni k nama ni k njima. Odrasla je u našoj kulturi kao "stranac", a Japan je nikad nije primio kao svoju.
Ovo dijete može biti jednako tako divno ili još divnije, ali ovaj čas ne možemo znati da li će ono nekad u budućnosti imati sličan problem.

Rasa nije samo boja kože - to je i milje u kojem je netko odrastao (primjer predsjednika Obame koji se vodi pod "crnac" mada nema puno veze s crncima ni crnačkom kulturom).
Sigurno je lakše biti u rasno miješanom braku u New Yorku. Ovdje su svi miješani, svi stranci, svi u sličnoj situaciji i nitko nikoga ništa ne pita. Uza sve to, odgovorno tvrdim da bijelac uglavnom nije dobrodošao u crnačko društvo, ma koliko mi šutjeli o tome!

Rasno miješani brak može biti problem. (Pokušajmo na trenutak sagledati stvari dalje od pro i anti rasističkih reklama i zaobići odgovor da svaki brak može biti problem).
Tko voli nek izvoli - ali morao bi biti svjestan mogućih negativnih posljedica.
Djeca neće uvijek biti djeca.

2 loader:
ja ne navodim nikakve "argumente" (niti raspravljam) nego tek nekoliko primjera koji meni osobno prikazuju malo drugačiju sliku od reklame dragog mi Benetona. Rase i kulture su ogromno bogatstvo i neizmjerno mi je drago da sam imala priliku bar neke koliko - toliko upoznati. ; )
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
loader  09:19 21.10.2009
Preporuka: 0

Re: Jedno je

2 loader:
ja ne navodim nikakve "argumente" (niti raspravljam) nego tek nekoliko primjera koji meni osobno prikazuju malo drugačiju sliku od reklame dragog mi Benetona. Rase i kulture su ogromno bogatstvo i neizmjerno mi je drago da sam imala priliku bar neke koliko - toliko upoznati. ; )
Upravo sam vas tako i shvatio. Moj komentar je išao u pravcu razumevanja tih razlika među ljudima. Kao što rekoh, i oko mene ih ima, po raznim osnovama. E, sad, smatram da treba precizirati da taj deo priče o realnim različitostima eventualno može da važi samo dok nekih dvoje ljudi ne odluče da žive zajedno. Npr, kažu - sve je to jasno nama oko različitosti naših boja kože, ali mi smo u prvi plan stavili to što želimo da budemo zajedno. Tada niko ne treba da ih u tome sprečava i njihova lična odluka se mora poštovati. Mislim... da se ne ponavljam sad oko ostalog ... :) Topcat, Pozdrav:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  09:28 21.10.2009
Preporuka: 3

Re: Jedno je

Ovo dijete može biti jednako tako divno ili još divnije, ali ovaj čas ne možemo znati da li će ono nekad u budućnosti imati sličan problem.

To, inače, važi za svu decu, bez obzira na njihovo poreklo.

Rasa nije samo boja kože - to je i milje u kojem je netko odrastao

Da, ali i to važi za sve ostale socijalne razlike među ljudima, dok je u ovom blogu tema razlika u boji.

Rasno miješani brak može biti problem.

I nerasno mešani brakovi mogu biti problematični, što se da videti iz broja razvoda.

Uza sve to, odgovorno tvrdim da bijelac uglavnom nije dobrodošao u crnačko društvo, ma koliko mi šutjeli o tome!

Sve zavisi gde, koji belci, među koje crnce, što bi se opet dalo proširiti...ni neki drugi ljudi, uprkos istoj boji kože nisu dobrodošli u neka društva. Što se tvoje tvrdnje tiče, ako se odnosi na USA, baš me čudi...pa do onomad su tretirani kao ljudi petnaestog reda...



Djeca neće uvijek biti djeca.

Deca će uvek biti deca, pitaj Mamu Prirodu.
Nego, baš me zanima, a šta će biti ta deca ako neće biti deca?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
topcat  18:30 24.10.2009
Preporuka: 0

Re: Jedno je

Jelica Greganović

Nego, baš me zanima, a šta će biti ta deca ako neće biti deca?


Djeca ponekad...ponekad...odrastu...čini mi se.
Dozvoljavam da sam u krivu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Prethodna
  • 1
Sledeća idi na stranu Idi

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA