Društvo| Ekonomija

Ko arči budžet - drugi deo

Saša Radulović RSS / 21.02.2011. u 23:43

U prethodnom blogu smo videli da su ministri dobili preko 2.5 milijarde evra da nam svima bude bolje. Da oko 1.3 milijarde evra tog novca uzimamo od privrede i građana, a oko 1.2 milijarde uzimamo na kredit, kako bi ga ministri oplodili i učinili da nam bude bolje.

Da pogledamo ko je koliko dobio, po sopstvenom predlogu, da nam bude bolje.

Pogledajmo ponovo tabelu troškova po kontima iz prethodnog bloga Arčenje budžeta:

 

КонтоОписУкупна средства
   
41РАСХОДИ ЗА ЗАПОСЛЕНЕ  1,960,528,855
42КОРИШЋЕЊЕ УСЛУГА И РОБА     962,492,000
44ОТПЛАТА КАМАТА И ПРАТЕЋИ ТРОШКОВИ ЗАДУЖИВАЊА      414,952,991
45СУБВЕНЦИЈЕ     563,942,382
46ДОТАЦИЈЕ И ТРАНСФЕРИ  3,251,600,109
47СОЦИЈАЛНО ОСИГУРАЊЕ И СОЦИЈАЛНА ЗАШТИТА     817,448,109
48ОСТАЛИ РАСХОДИ       82,143,918
499СРЕДСТВА РЕЗЕРВЕ       39,063,636
   
 ТЕКУЋИ РАСХОДИ          8,092,172,000
   
51ОСНОВНА СРЕДСТВА     349,247,418
52ЗАЛИХЕ       42,137,455
541ЗЕМЉИШТЕ       15,882,455
55НЕФИНАНСИЈСКА ИМОВИНА     340,677,245
62ФИНАНСИЈСКА ИМОВИНА     280,834,127
   
 КАПИТАЛНИ РАСХОДИ          1,028,778,700
   
   
 УКУПНО:          9,120,950,700

Ova sredstva se po ministarstvima raspoređuju na sledeći način:

 Финансије  3,010,157,827
 Просвета  1,301,027,609
 Рад  1,072,884,182
 Одбрана     666,640,627
 Полиција и БИА     522,934,227
 Економија     424,744,291
 Пољопривреда     296,302,073
 НИП     294,497,536
 Инфаструктура     212,892,618
 Просторно планирање     197,427,736
 Наука     173,725,118
 Судови     153,481,327
 Здравство     141,801,236
 Правда     122,565,364
 Агенције, Дирекције, Заводи     103,144,118
 Скупштина, Председник, Влада, Управа       82,915,882
 Трговина       56,187,609
 Култура       55,653,509
 Спољни послови       51,349,891
 Омладина и спорт       41,863,400
 КиМ       40,812,445
 Тужилаштва и правобранилаштва       29,249,073
 Енергетика       23,979,064
 Телекомуникације       22,079,555
 Дијаспора, људска права, вере       12,966,836
 Независна надзорна тела         9,667,545
 БУЏЕТ ПО КОРИСНИКУ          9,120,950,700

Najveći deo troškova nije na diskreciju ministarstva. Npr. plate zaposlenih kojih je oko 270.000 (bez zdravstva, lokalnih samouprava, Fonda PIO, NSZ), transferi itd. Ovi troškovi su ovoliki jer se nismo reformisali. To je druga tema.

Najveći trošak je konto 46 - Dotacije i transferi, unutar koga je deo penzija, transferi lokalnim samoupravama, zdravstvu, nezaposlenim itd.

Sledeći najveći trošak su zarade zaposlenih. Ovi troškovi su po ministarstvima raspoređeni na sledeći način:

38%Просвета753,454,573
20%Полиција и БИА389,552,491
15%Одбрана297,868,082
6%Судови121,298,091
5%Финансије105,872,118
4%Рад  69,846,700
2%Агенције, Дирекције, Заводи  43,114,191
2%Правда  35,082,291
1%Тужилаштва и правобранилаштва  25,964,764
1%Скупштина, Председник, Влада, Управа  25,842,018
1%Спољни послови  22,914,345
1%Култура  19,355,773
41РАСХОДИ ЗА ЗАПОСЛЕНЕ          1,910,165,436

Najviše se troši na prosvetu, policiju, odbranu i sudove, jer tu i ima naviše zaposlenih. Tu bi trebalo biti i zdravstvo, ali se ono ne finansira iz budžeta već iz doprinosa za zdravstvo, tako da se plate zaposlenima u zdravstu ne prikazuju ovde.

Kada iz gorenjeg budžeta izbacimo troškove na koje ministri nemaju uticaja (jer nisu sproveil nikakve reforme), da pogledamo deo budžeta koji je njima na volju. To se odnosi na konta 42, 45, 51, 55, 62. Ovo iznosi oko 2.5 milijarde evra i dodeljeni su ministarstvima na sledeći način:

 Економија331,232,791
 НИП293,705,173
 Пољопривреда283,927,927
 Просвета238,120,764
 Инфаструктура209,496,164
 Наука169,333,473
 Просторно планирање163,959,073
 Финансије163,438,336
 Одбрана146,819,436
 Полиција и БИА128,199,973
 Правда  81,820,245
 Скупштина, Председник, Влада, Управа  45,880,264
 Агенције, Дирекције, Заводи  45,821,045
 Рад  35,044,645
 Судови  30,413,627
 Култура  29,529,336
 Енергетика  22,655,318
 Телекомуникације  19,433,773
 Спољни послови  17,852,364
 Здравство  12,798,745
 Трговина  10,453,964
 Омладина и спорт    7,743,845
 Тужилаштва и правобранилаштва    2,867,318
 Независна надзорна тела    2,282,882
 КиМ    2,260,391
 Дијаспора, људска права, вере    2,102,300
 ДИСКРЕЦИОНИ БУЏЕТ ПО КОРИСНИКУ          2,497,193,173

 

Prva dva su ... ove novce su dobili da ih uposle i oplode da nam svima bude bolje.

 

Da pogledamo npr. malo bliže konto 42- Robe i usluge.

 

421    Стални трошкови  188,662,282
422    Трошкови путовања    49,592,618
423    Услуге по уговору  152,894,473
424    Специјализоване услуге  369,026,982
425    Текуће поправке и одржавање    65,164,064
426    Материјал  137,151,582
42КОРИШЋЕЊЕ УСЛУГА И РОБА             962,492,000

 

Evo ko troši ova sredstva:

 

21%   Просвета  198,754,245
17%   Наука  167,183,473
13%   Просторно планирање  129,595,864
9%   Одбрана    91,081,600
9%   Полиција и БИА    83,067,382
5%   Финансије    43,559,364
3%   Скупштина, Председник, Влада, Управа    33,474,364
3%   Судови    30,221,355
3%   Рад    29,000,536
3%   Агенције, Дирекције, Заводи    26,571,264
2%   Култура    23,583,536
2%   Економија    20,388,827
42КОРИШЋЕЊЕ УСЛУГА И РОБА             876,481,809

 

Recimo da je materijal nepohodan. I stalni troškovi. I tekuće popravke. Kažem recimo, jer niko nigde nije objavio na šta se ovaj novac tačno troši. Niti i jedno ministarstvo ikome o ovome polaže račune. 

Npr.  prosveta, odbrana i policija treba dosta materijala.  

Ali usluge? Ministarstvima su potrebne jako velike usluge po ugovoru i specijalizovane usluge.  Ovo nisu investicije ili subvencije. Ovo je novac koji se daje da bi ministarstvo obavljalo svoju funkciju. Ovo su ministarstva koja taj novac najviše koriste:

 

32%    Наука  166,976,418
24%    Просторно планирање  127,631,555
14%    Просвета    75,560,400
4%    Култура    19,577,009
3%    Економија    17,794,945
3%    Агенције, Дирекције, Заводи    16,391,045
2%    Пољопривреда    12,914,464
2%    Судови    12,839,664
2%    Рад    12,266,282
2%    Скупштина, Председник, Влада, Управа    11,351,882
2%    Финансије      9,294,536
2%    Здравство      8,695,782
 423,424   Услуге и специјализоване услуге             491,293,982

 

Zašto ovoliko i na šta i kome nije objašnjeno. Npr. pretpostavljam da je onih 25.000 evra sastavni deo gornjej cifre od 127,631,555 evra.

 

Ako za kraj iz tabele diskrecionih rashoda po korisniku izbacimo konto 42, osim usluga i specijalizovanih usluga (konta 424 i 425), dolazimo do sledeće tabele ko arči budžet i koliko:

 

 Економија  329,587,691
 НИП  293,624,445
 Пољопривреда  282,421,345
 Инфаструктура  209,164,500
 Наука  169,225,873
 Просторно планирање  162,212,818
 Финансије  131,237,736
 Просвета  126,342,627
 Одбрана    77,049,845
 Правда    66,535,045
 Полиција и БИА    59,427,418
 Агенције, Дирекције, Заводи    36,687,218
 Скупштина, Председник, Влада, Управа    28,310,173
 Култура    25,761,500
 Енергетика    22,490,900
 Телекомуникације    19,321,700
 Рад    18,765,955
 Судови    13,411,564
 Здравство    10,949,055
 Омладина и спорт      7,269,845
 Спољни послови      7,055,873
 Трговина      3,589,918
 КиМ      2,056,591
 Независна надзорна тела      1,559,545
 Тужилаштва и правобранилаштва      1,357,227
 Дијаспора, људска права, вере        798,836
 Дискерциони расходи по кориснику          2,106,215,245

 

Ova cifra je veća od ukupnog deficita koji imamo. Deficit je 1.2 milijarde evra.

Ovaj novac uzimamo od poreskih obveznika i dajemo ministrima da ga koriste po svojim procenama, na projekte koji se njima čine najbolji, kako bi nam svima bilo bolje.

Koliko dobro im ide?

A kako bi bilo da ovaj novac ostavimo poreskim obveznicima da ih sami koriste kako bi nam svima bilo bolje?

Da li bi izgubili više ili manje radnih mesta?

U sledećem blogu: na šta se troši ovaj diskrecioni novac i ko ga koliko troši.

 



Komentari (57)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blekburn blekburn 00:02 22.02.2011

Lake pare motiv bavljenja politikom...

Od 100 % ljudi koji udju u srpsku politiku, njih 99, 99 % to radi iz ličnih interesa, to jest brate slatki iz ličnog koristoljublja.
Kako što vidite, ako je i jedan promil ljudi usudi da u politiku udje radi opštih normi, napredka društva, taj šanse teoretske nema da tu išta uradi, već će ga ova ogromna sebična većina ismejati i izbaciti iz igre.
Ako je to tako, a jeste, znamo odlično na šta će se one gore silne milijarde dinara trošiti.
Smisao bavljenja politikom u Srbiji je isključivo motivisan budzetskom kasom i nićim drugim.
Šta je zanimljivo sa našu političku javnu scenu ?
To, što stranke u samom vrhu moraju da uposle, uguraju nevidjene manipulante, lažove, opsenare, sa kima je jedino moguće vladati u našem političkom sistemu...gde od vas niko ne traži rezultate rada, no samo lepu skockanu priču u koju će poverovati svekoliki birači.
Dakle, vi ste faca u politici srpskoj, ne u odnosu koliko vredite, uradite dobrih i korisnih stvari, no koliko gradjana Srbije umete da zaludite, sludite, prevarite i opsenite. Ne bih ja tu ništa menjao ako se ja budem počeo baviti politikom.
Goran Vučković Goran Vučković 00:42 22.02.2011

Re: Lake pare motiv bavljenja politikom...

Dakle, vi ste faca u politici srpskoj, ne u odnosu koliko vredite, uradite dobrih i korisnih stvari, no koliko gradjana Srbije umete da zaludite, sludite, prevarite i opsenite. Ne bih ja tu ništa menjao ako se ja budem počeo baviti politikom.

Evo recimo Palma opsenjuje poljoprivrednike, šaljući ih na sajam u Pariz i to od donacija (specifična reč u u tom kraju za poludobrovoljni dopunski porez).

Palma će još na kraju postati model uspešnog gradonačelnika, a na kraju će nas možda premijer (ili predsednik) Tomislav Nikolić uvesti u EU.

Kaže Čang na jednom mestu (citira) da je od korumpirane, rigidne i centralizovane države jedino gora nekorumpirana, rigidna i centralizovana država...
vojislav948 vojislav948 13:19 22.02.2011

Re: Lake pare motiv bavljenja politikom...


Od 100 % ljudi koji udju u srpsku politiku, njih 99, 99 % to radi iz ličnih interesa

Žalosno ali istinito. Danas u Srbiji nema pravih vizionara bez para. Zaista nema onih moralnih ljudi koji će svojim znanjem da ruše sve ove veštačke tvorevine, ovih sadašnjih demokrata, autokrata, megalomana, pretvorene u Ustav, zakone i propise, koji samo njima samima pašu, na nesreću našu. Da li je sudbina to ili šta li, ali dobro nije.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:24 22.02.2011

Re: Lake pare motiv bavljenja politikom...

Goran Vučković
Dakle, vi ste faca u politici srpskoj, ne u odnosu koliko vredite, uradite dobrih i korisnih stvari, no koliko gradjana Srbije umete da zaludite, sludite, prevarite i opsenite. Ne bih ja tu ništa menjao ako se ja budem počeo baviti politikom.Evo recimo Palma opsenjuje poljoprivrednike, šaljući ih na sajam u Pariz i to od donacija (specifična reč u u tom kraju za poludobrovoljni dopunski porez).Palma će još na kraju postati model uspešnog gradonačelnika, a na kraju će nas možda premijer (ili predsednik) Tomislav Nikolić uvesti u EU.Kaže Čang na jednom mestu (citira) da je od korumpirane, rigidne i centralizovane države jedino gora nekorumpirana, rigidna i centralizovana država...

Palma jeste bolji gradonačelnik od većine drugih. Palma ne opsenjuje, on godinama nalazi način da se iz regularnih prihoda opštine (i iz donacija, ok) finansiraju ni malo opsenarske stvari kao što su stipendije, lečenja, edukacija, pomaganje porodicama sa novorođenom decom,...
Palma, je na našu radost, a na žalost hohštaplera koji razbacuju opštinske pare širom Srbije, ispao model uspešnog gradonačelnika.

PS Slažem se da hohštapleri znaju ko je Betoven, ali to uglavnom ne dotiče građane Jagodine.
vladaxy vladaxy 13:57 22.02.2011

Re: Lake pare motiv bavljenja politikom...

Palma ne opsenjuje, on godinama nalazi način


Načini:

Podrška

Preprodaja

Snajka

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:19 22.02.2011

Re: Lake pare motiv bavljenja politikom...

vladaxy
Palma ne opsenjuje, on godinama nalazi načinNačiniodrškaPreprodajaSnajka

Sve je moguće. Samo to traje malo duže. Ako niste iz Jagodine da vas obavestim:
- u opštini su ukinuti službeni ručkovi;
- u opštini su ukinuti službeni automobili za funkcionere;
- nema reprezentacije;
- pacijenti koji imaju uput za Bg voze se opštinskim autom;
- već dugo godina se isplačćuju stipendije đaciama;
- jednokratna pomoć deci;

itd ...

sve tzv. populistički potezi.

veronika_kojen veronika_kojen 16:15 22.02.2011

Re: Lake pare motiv bavljenja politikom...

KRALJMAJMUNA
vladaxy
Palma ne opsenjuje, on godinama nalazi načinNačiniodrškaPreprodajaSnajka

Sve je moguće. Samo to traje malo duže. Ako niste iz Jagodine da vas obavestim:
- u opštini su ukinuti službeni ručkovi;
- u opštini su ukinuti službeni automobili za funkcionere;
- nema reprezentacije;
- pacijenti koji imaju uput za Bg voze se opštinskim autom;
- već dugo godina se isplačćuju stipendije đaciama;
- jednokratna pomoć deci;

itd ...

sve tzv. populistički potezi.



A onda Palmu napadaju na blogu jer daje novac novopečenim parovima. Kao, licemerno. Jeste, to je licemerno, a mi četvrta najstarija nacija na svetu.

Eh, da nam je više toga licemerja...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:30 22.02.2011

Re: Lake pare motiv bavljenja politikom...

Eh, da nam je više toga licemerja

Pozdravljam.
talicni talicni 19:30 22.02.2011

Re: Lake pare motiv bavljenja politikom...

KRALJMAJMUNA
vladaxy
Palma ne opsenjuje, on godinama nalazi načinNačiniodrškaPreprodajaSnajka

Sve je moguće. Samo to traje malo duže. Ako niste iz Jagodine da vas obavestim:
- u opštini su ukinuti službeni ručkovi;
- u opštini su ukinuti službeni automobili za funkcionere;
- nema reprezentacije;
- pacijenti koji imaju uput za Bg voze se opštinskim autom;
- već dugo godina se isplačćuju stipendije đaciama;
- jednokratna pomoć deci;

itd ...

sve tzv. populistički potezi.



Nema sta, socijalisticki raj na zemlji. Pretpostavljam da sad imate problema sa ogromnim brojem ljudi koji hoce da se presele u Jagodinu?
veronika_kojen veronika_kojen 19:37 22.02.2011

Re: Lake pare motiv bavljenja politikom...

talicni



Jok. Imamo ogroman broj ljudi koji su kilometrima daleko od Jagodine, ali ih to ne sprečava da pljucnu s vremena na vreme (iako pojma nemaju o tome kakva je Jagodina).

p.s.i Amerika je socijalni raj, ono, zdravstveno osiguranje, kvalitetno školovanje, sve u paketu-pa ipak gomila njih hrli u tu obećanu zemlju. A Jagodina je njesra, pa niko ne ide, znaš.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:21 23.02.2011

Re: Lake pare motiv bavljenja politikom...

Pretpostavljam da sad imate problema sa ogromnim brojem ljudi koji hoce da se presele u Jagodinu?

Ne sa ogromnim ali da postoje mnogi ljudi koji zavide Jagodincima-to je tačno.
demarti demarti 21:31 23.02.2011

Re: Lake pare motiv bavljenja politikom...

Umesto 1000e svako paru koje dobije dete, bolje je dati 50000e svakom paru koji od deteta napravi coveka/zenu koji se zaposlio i zivi samostalno. Oni koji odgaje kriminalca, lezilebovica, narkomana ne mogu se istom nadati.
jasminas jasminas 11:23 28.02.2011

Re: Lake pare motiv bavljenja politikom...

KRALJMAJMUNA
Pretpostavljam da sad imate problema sa ogromnim brojem ljudi koji hoce da se presele u Jagodinu?Ne sa ogromnim ali da postoje mnogi ljudi koji zavide Jagodincima-to je tačno.


Ja im zavidim na Akvaparku Eh da imamo jedan takav i u Beogradu...
djosko djosko 00:30 22.02.2011

Pitam jer ne znam

Poštovani,
ne vidim zdravstvo na kontu 41 rashodi za zaposlene, kao ni na kontu 42 korišćenje roba i usluga...
Da li možete da mi pojasnite zašto nema zdravstva kao velikog izdatka na ovim kontima?
Zahvaljujem...
highshalfbooze highshalfbooze 07:32 22.02.2011

Re: Pitam jer ne znam

Plate za zdravstvo se ne finansiraju iz ovih sredstava, već iz doprinosa.

Što se usluga tiče, to i ptice na grani pevaju. Sve državne ustanove koriste određene agencije (od ranije poznate kao omladinske zadruge) da preko njih zapošljavaju radnike. Pomenute agencije (pretpostavljate u čijem su vlasništvu) za zaposlene ne plaćaju nikakve poreze i doprinose. Kontrole nema naravno, jer za nekoga važe zakoni, a za nekoga ne važe.
Kraja Kraja 15:56 22.02.2011

...ne plaćaju nikakve poreze i doprinose..

....netacno...
Saša Radulović Saša Radulović 20:29 22.02.2011

Re: Pitam jer ne znam

Zdravsto je potpuno sakriveno od očiju javnosti. Finansira se od doprinosa, direktno iz plata i penzija. Penzioneri verovatno ne znaju, ali 10.3% svake penzije se odvaja i uplaćjue na račun RZZO.

Budžet RZZO kao i budžeti svih zdravstvenih ustanova se objavljuju. Javno.

Tako je moguće i progutati milione za vakcine, a da niko ne trepne. I da kupujemo vakcine za 7.5 evra i ignorišemo ponude za 4.5. I tako to.

Jednio što se vidi u budžetu republike, a što se tiče zdravstva, su transferi (konto 46) zdravstvenim ustanovama za razne namene. Ali ništa za plate. Za to je potrebno imati budžet svake zdravstvene ustanove posebno. A i njihove završne račune. Koje je proverio revizor. Ili barem javnost.
uninamama uninamama 07:10 22.02.2011

Ne kapiram...

Recimo da uzmemo jednu stavku - prosvetu:
Cifre u tabelama su:
1,301,027,609 - ukupno
753,454,573 - plate
238,120,764 - ostalo minus ono na šta ne može da se utiče
198,754,245 - novac za funkcionisanje ministarstva ? šta je to? I gde je razlika do gornje sume?
75,560,400 - usluge
126,342,627 - ovo tek ne znam šta je?!?
I kako sad u samom ministarstvu nema, 100,000,000 za povećanje plata?

A interesantna je i ova - Агенције, Дирекције, Заводи
103,144,118
43,114,191
45,821,045 - kako je ova cifra veća od prethodne?
26,571,264
16,391,045
36,687,218

Pliiz! Pomoć za neekonomiste!
Saša Radulović Saša Radulović 11:20 22.02.2011

Re: Ne kapiram...

Napraviću poseban blog za prosvetu. Za sada ukratko: u cifri konta 42 za prosvetu (198,754,245 evra) imate konta 421, 422, 423, 426 (pogledajte tekst) koji su troškovi materijala, održavanja itd. koji iznose preko 120 miliona evra. Kad njih oduzmete, dobijete 75,560,400 evra koji se troše na usluge po ugovoru i specijalizovane usluge.

Ko dobija te pare, koliko, za šta, nije objavljeno. Isti princip netransparentnosti važi i za sva ostala ministarstva.

Do povećanja plata u prosveti može doći:
- smanjenjem broja zaposlenih - konto 41
- smanjenjem arečnja na usluge i robu - konto 42
To je jedini ispravan put koji bi onda podržali svi građani Srbije. Prvi ja.

I nije samo 100 miliona evra.
uninamama uninamama 19:13 22.02.2011

Re: Ne kapiram...

Hvala na odgovoru! Sad mi je malo jasnije.

Željno očekujem nastavak, baš je zanimljivo.

Imam još jedno pitanjce: kako se u ovo uklapaju oni procenti BNP o kojima svi pričaju kada se deli budžet? Ili to nema veze sa ovim ciframa? Baš nemam pojma, al' ko pita...
Saša Radulović Saša Radulović 20:22 22.02.2011

Re: Ne kapiram...

Ne razumem pitanje. GDP iznosi oko 30 milijardi evra, odnosno oko 4000 evra po glavi stanovnika. Procente možete sami obračunati. Npr. penzije su oko 14%. Prosveta oko 4.5%. Sa tim da deo troška za zgrade, održavanje itd. snose lokalne samouprave i to ovde nije prikazano. Morali bi u stvari imati i budžet svake škole posebno. Niko to ne objavljuje.

Doduše, možda ako Krugolina krene u akciju ...
vladaxy vladaxy 08:21 22.02.2011

Sve si rekao

A kako bi bilo da ovaj novac ostavimo poreskim obveznicima da ih sami koriste kako bi nam svima bilo bolje?


I ne samo taj novac....

Tu bi trebalo biti i zdravstvo, ali se ono ne finansira iz budžeta već iz doprinosa za zdravstvo, tako da se plate zaposlenima u zdravstu ne prikazuju ovde.


Jer ovo je posledica državnog otimanja naših para za zdravstvo i "civilizacijskog dostignuća" u Srbiji link

Vezano za zdravstvo, da li je iko čuo za probleme sa privatnim stomatolozima (štrajkovi , liste čekanja itd...)? Nije, zato što ne postoje, tržište je lepo uredilo tu oblast.
Saša Radulović Saša Radulović 20:16 22.02.2011

Re: Sve si rekao

Civilizacijsko dostignuće je osnovno zdravstveno osiguranje za sve građane plaćeno iz budžeta.

Arčenje novca nije. Državno zdravstvo takođe nije. Kao što i sami kažete, nema problema sa privatnim stomatolozima. Neophodno je izvršiti privatizaciju zdravstva. Kako bi sami građani birali svog porodičnog doktora u njegovoj/njenoj privatnoj porodičnoj ordinaciji i time vršili pozitivnu selekciju.
lebellond lebellond 10:03 23.02.2011

Re: Sve si rekao

Vezano za zdravstvo, da li je iko čuo za probleme sa privatnim stomatolozima (štrajkovi , liste čekanja itd...)? Nije, zato što ne postoje, tržište je lepo uredilo tu oblast.


Da, ali ne zaboravite da pored toga i dalje imamo drzavne zubarske ordinacije koje su nesto jeftinije od privatnih. Sto je dobro, jer pored toga sto pruzaju nesto povoljnije usluge za siromasne, obezbedjuju praksu za obuku novih kadrova.

Cinjenica da mnogi iz inostranstva dolaze ovde da koriste usluge srpskih stomatologa govori da je i kvalitet usluge na nivou. Sem toga, niko nije cuo da neki stomatolog ne moze da nadje posao.

Moglo bi se reci da je stomatologija jedino dobro uredjena oblast u srpskom zdravstvu, jer drzava ne kontrolise trziste, vec samo utice na njega kroz konkurenciju. A najbolja stvar je da nikog ne primorava ni na sta, samo pruza izbor.
vladaxy vladaxy 10:32 23.02.2011

Re: Sve si rekao

Da, ali ne zaboravite da pored toga i dalje imamo drzavne zubarske ordinacije koje su nesto jeftinije od privatnih.

Da i tamo idu samo socijalni slučajevi, ili oni čiji mama ili tata tu rade...Isto važi i za ginekologiju

Cinjenica da mnogi iz inostranstva dolaze ovde da koriste usluge srpskih stomatologa govori da je i kvalitet usluge na nivou.

Koriste usluge privatnih stomatologa, ne idu u domove zdravlja...

Moglo bi se reci da je stomatologija jedino dobro uredjena oblast u srpskom zdravstvu, jer drzava ne kontrolise trziste, vec samo utice na njega kroz konkurenciju. A najbolja stvar je da nikog ne primorava ni na sta, samo pruza izbor.

Kroz doprinose za zdravstvo mi izdvajamo i za stomatološke usluge, ali je kvalitet očajan, jer je država od toga digla ruke. Država ne pruža izbor. Država primorava. Država svaki mesec otima bez pitanja. Za mene je svaki ministar zdravlja najobičniji razbojnik, reketaš, koji meni i mojoj porodici otima 12% od bruto plate mesečno bez da me pita da li to želim, i za to mi daje lošu uslugu.

Penzioneri verovatno ne znaju, ali 10.3% svake penzije se odvaja i uplaćjue na račun RZZO.

E ovo nisam ni ja znao...
lebellond lebellond 19:01 23.02.2011

Re: Sve si rekao

Za mene je svaki ministar zdravlja najobičniji razbojnik, reketaš, koji meni i mojoj porodici otima 12% od bruto plate mesečno bez da me pita da li to želim, i za to mi daje lošu uslugu.

Slazem se!
jasminas jasminas 11:43 28.02.2011

Re: Sve si rekao

Da i tamo idu samo socijalni slučajevi, ili oni čiji mama ili tata tu rade...Isto važi i za ginekologiju


Odakle ti ovo?

Jeste da je po malo van teme, ali... Ja idem u Dom zdravlja kod ginekologa i iziuzetno sam zadovoljna uslugom - bolja je od privatne klinike gde sam jednom prilikom bila. Isto i za zubara - idem u drzavnu kliniku kod hotela Mazestik i usluga je mnogo bolja od privatnih ordinacija gde sam bila par puta.

Najbolje bi bilo, doduse, da je ovako kako Sasa predlaze - ja bih jako volela da mogu da izaberem GDE cu ici kod GN, a ne samo kod kog cu lekara ici kao sto je to slucaj sada. Ali - ne znam da li su i drugi primetili - cim je uvedena opcija izbora lekara u okviru vaseg doma zdravlja istog trenutka se i kvalitet usluga poboljsao.
mrdax mrdax 08:41 22.02.2011

Privatizacija lopovskih bunar firmi !

Kako ce i biti bolja "preraspodela" iz budzeta kada su nam javna preduzeca bunari bez dna ili u najboljem slucaju paravan za "preraspodelu" dobara na partijskoj osnovi.
Ljudima treba crtati ako vec ne moze drugacije da svaki dan jedan odredjen deo vremena na poslu rade iskljucivo kako bi napunili taj budzet koji posle neko "prelije" na racun raznih izvodjaca radova po namestenim tenderima a sve kao za nase dobro.
Poslednji primer - Kolubara

Onaj drugi deo novca ta ista nesposobna i korumpirana drzava pozajmi kako bi i vasa deca isto tako robovala i vracala novac koji je uzalud okrcan u jos jednom post-komunistickom projektu kupovine socijalnog mira radi pobede na izborima.
vojislav948 vojislav948 08:46 22.02.2011

kontrola trošenja novca


Ono što posebno zabrinjava građane Srbije i sve dobronamerne ljude je odsustvo bilo kakve kontrole trošenja novca poreskih obveznika širom Srbije. Ako se ovome doda činjenica da stranke na vlasti i oko vlasti potpuno kontrolišu sve državne institucije, onda je problem kontrole tokova i trošenja novca mnogo veći.
blekburn blekburn 09:00 22.02.2011

Re: kontrola trošenja novca

vojislav948

Ono što posebno zabrinjava građane Srbije i sve dobronamerne ljude je odsustvo bilo kakve kontrole trošenja novca poreskih obveznika širom Srbije. Ako se ovome doda činjenica da stranke na vlasti i oko vlasti potpuno kontrolišu sve državne institucije, onda je problem kontrole tokova i trošenja novca mnogo veći.


Ima čak i gorih stvari od toga u parlamentu Srbije.
Jeste videli kako u parlamentu nikada nema više od 10 % poslanika od broja koji parlament broji.
Njih rasprave o zakonima ne zanimaju, znate zašto, zato što su im unapred date smernice kako da glasaju, bez obzira što zakon nisu ni videli, čuli, pročitali.
Još skandaloznije od toga je to, što niti jedan zakon u parlamentu Srbije nije izglasan, napisan, a da isti odgovara većini gradjana u Srbiji, već su isti zakoni u funkciji isključivo vladajuće kaste i male povlašćene družine poslovnih ljudi u senci.
Videli ste kako je parlament doneo propis, da sada kvorum čini samo 84 poslanika od 250. To mu dodje oko 30 % poslanika.
Njih ništa ne sprečava da sutra i to smanje, i da je za kvorum dovoljno i 20 poslanika, samo ako im to ide u prilog, kao što su doneli zakon da su izbori validni makar na njih izašlo 2 čoveka.
Kako što se vidi, kada birači izglasaju kakvu god bilo vlast, oni kasnije mogu da rade šta god požele pod milim bogom, i da to bude po zakonu, jer bože moj njihovi teletabis poslanici su za to digli ruke.
vojislav948 vojislav948 10:27 22.02.2011

Re: kontrola trošenja novca


Njih ništa ne sprečava da sutra i to smanje, i da je za kvorum dovoljno i 20 poslanika

Potpuno se slažem sa vama. Tu nikakav komentar nije potreban. Bezakonje u Srbiji nema granica. Srbija je institucionalno potpuno upropašćena država. Kada garađani Srbije godinama traže da se smanji broj poslanika u Skupštini Srbije, onda je to marginalna stvar koja u biti ne rešava ništa, a osim toga procedura za to je vrlo složena, jer su naši stranački mudraci brojku od 250 poslanika stavili u Ustav. Ima tu nešto što mi ne vidimo. Poslanici sada mogu da glasaju i iz skupštinskog bifea, onako na neviđeno. Lakrdija.
uninamama uninamama 19:17 22.02.2011

Re: kontrola trošenja novca

A da svaka stranka ima po jednog poslanika sa težinom glasa koji odgovara broju osvojenih mesta, pa da uštedimo na njihovim platama?
mlatisa mlatisa 10:19 22.02.2011

Дискерциони расходи по кориснику

To onda verovatno znači da bar 100 miliona evra ide na ugrađivanje. 4 godine na vlasti je 400 miliona evra.

Koliko bi bilo opterećenje plata kada bi se ove 2 milijarde usmerile na tu stranu? Ili bar ovih 100 miliona.
lady_d lady_d 10:55 22.02.2011

Mene ipak nesto drugo zanima...

Sasa (koliko ga ja pratim) ima uvek visoko strucne blogove koji i nama koji ne znamo ekonomiju u tom najvisem smislu objasne mnoge malverzacije (u nekim blogovima je dao i resenja istih problema), kao komentar na njegove blogove javi se veliki broj ljudi koji navede jos niz dodatnih situacija... Evo danas sam (jer zbog zivota van zemlje Srbije nisam sposobna da pratim sve sto nasa politicka "elita" smisli i uradi) saznala i da cak ni bojkotovanje izbora nije vise metod (jer i ako izadje samo rodbina i prijatelji odredjenih... eto nove vlade) ostaje jedno pitanje: Sta ce ljudi u Srbiji da urade?! (ne bih da ispadnem da solim pamet iz neke udobnosti koju zapad nudi, ali...) Hoce li sve ostati na blogovanju i razmeni misljenja?
Saša Radulović Saša Radulović 11:14 22.02.2011

Re: Дискерциони расходи по кориснику

Koliko bi bilo opterećenje plata kada bi se ove 2 milijarde usmerile na tu stranu? Ili bar ovih 100 miliona.


Glavna antikrizna mera je trebala, pardon, morala da bude: smanjenje poreza na rad za trećinu. To je glavna mera za zaustavljanje gubitka radnih mesta. To je najažnija mera za novo zapošljavanje. To je najvažnija mere za borbu protiv sive i crne ekonomije. To je najbolji način za "subvencionisanje" privrede: ne da privredi dajete već da joj ne oduzimate pare.

Za to je dovoljno manje od milijarde.

Umesto toga, mi imamo ministre sa spektakularnim planovima, investicijama, bojlerima, veš mašinama, slikanjem, web sajtovima, konsultatnima, specijalnim uslugama ...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:32 22.02.2011

Re: Дискерциони расходи по кориснику

Saša Radulović
Koliko bi bilo opterećenje plata kada bi se ove 2 milijarde usmerile na tu stranu? Ili bar ovih 100 miliona.Glavna antikrizna mera je trebala, pardon, morala da bude: smanjenje poreza na rad za trećinu. To je glavna mera za zaustavljanje gubitka radnih mesta. To je najažnija mera za novo zapošljavanje. To je najvažnija mere za borbu protiv sive i crne ekonomije. To je najbolji način za "subvencionisanje" privrede: ne da privredi dajete već da joj ne oduzimate pare.Za to je dovoljno manje od milijarde.Umesto toga, mi imamo ministre sa spektakularnim planovima, investicijama, bojlerima, veš mašinama, slikanjem, web sajtovima, konsultatnima, specijalnim uslugama ...


Da li sam ja negde propustio vaše objašnjenje: zašto političari i "ekonomisti" ne žele da uvedu tu meru? A čini mi se da ne žele. A meni se čini da ima logike.

Ako sam propustio vaše objašnjenje nije zgoreg da ponovite.
Saša Radulović Saša Radulović 20:07 22.02.2011

Re: Дискерциони расходи по кориснику

Ovo je bio centralni deo poreske reforme koju je prošle godine predlagala ministarka finansija podržana od strane nekoliko grupa ekonomista. Napisao sam nekoliko tekstova o tome.

Razlozi za ovo su ekonomski očigledni. Imam više tekstova na ovu temu koji polaze od finansijskih izveštaja proizvođača i uvoznika i pokazuju zašto. Ima i tekst o uticaju poreza na rad na cenu struje. I sve ostale cene u Srbiji.

Reformu je ubio bivši ministar ekonomije. On je i glavni arhitekta arčenja novca kao glavne stretegije ekonomskog razvoja. I o svim tim razlozima sam pisao.

Premijer je odćutao.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:26 23.02.2011

Re: Дискерциони расходи по кориснику

Saša Radulović
Ovo je bio centralni deo poreske reforme koju je prošle godine predlagala ministarka finansija podržana od strane nekoliko grupa ekonomista. Napisao sam nekoliko tekstova o tome.

Razlozi za ovo su ekonomski očigledni. Imam više tekstova na ovu temu koji polaze od finansijskih izveštaja proizvođača i uvoznika i pokazuju zašto. Ima i tekst o uticaju poreza na rad na cenu struje. I sve ostale cene u Srbiji.

Reformu je ubio bivši ministar ekonomije. On je i glavni arhitekta arčenja novca kao glavne stretegije ekonomskog razvoja. I o svim tim razlozima sam pisao.

Premijer je odćutao.


Ipak mi nije jasno zašto ne postoji politička volja da se vaš predlog o smanjenju poreza na rad usvoji. Ko i zašto to koči? Šta bi time izgubili ako bi uveli to smanjenje? Šta je protiv toga da su ONI toliko protiv toga?
Nemoguće da je Mlađa bio jedina kočnica. I dalje mi se čini da vaš predlog ima logike i da njegova primena ne bi izazvala velike opasnosti po političare.
blekburn blekburn 10:40 23.02.2011

Predlog

Saša Radulović
Koliko bi bilo opterećenje plata kada bi se ove 2 milijarde usmerile na tu stranu? Ili bar ovih 100 miliona.


Glavna antikrizna mera je trebala, pardon, morala da bude: smanjenje poreza na rad za trećinu. To je glavna mera za zaustavljanje gubitka radnih mesta. To je najažnija mera za novo zapošljavanje. To je najvažnija mere za borbu protiv sive i crne ekonomije. To je najbolji način za "subvencionisanje" privrede: ne da privredi dajete već da joj ne oduzimate pare.

Za to je dovoljno manje od milijarde.

Umesto toga, mi imamo ministre sa spektakularnim planovima, investicijama, bojlerima, veš mašinama, slikanjem, web sajtovima, konsultatnima, specijalnim uslugama ...


Prvi u ovoj nakaznoj državi koji je pisao, govorio čak pre 8 godina je to, da bi mi veći efekat u budzet republike Srbije imali sa smanjenjem poreza na zarade na 10 %, no što ga imamo sada sa 6 puta većom poreskom stopom.
To sam čak matematički dokazao, tražio od Olje Bećković da o tome polemišemo u emisiji "Utisak decenije" te 2002 godine, ali ona mi reče da se ona u to ne razume i ne bi o tome u emisiji.
Videli ste koje su sve teme u našim medijima rabe po milion puta jedne te iste. Nikad krucijalne, važne, životne.
Ali zato, mlaćenje prazne slame sa Trivankom, Suzanom, Dijanom je izgleda Oljin domet.
Saša, 'ajmo da nateramo Ti i ja neki medij, da o ovome polemišemo u nekoj Tv-emisiji, eto recimo kod onih medijskih mafioza Olje Koovačević, Sarape recimo!?
Evo Ti, moj drug Miroslav Prokopijević, neko iz vladinog sektora za poresku politiku i ja, bili bi jači tim za ovu temu no ijedan u Srbiji.
Dojadile su mi teme u medijima gde pitaju političare šta misle o ovome i onome, a oni plaćeni da ništa ne misle, sem da troše tudje/čitaj naše pare.
Saša Radulović Saša Radulović 12:17 23.02.2011

Re: Дискерциони расходи по кориснику

Šta bi time izgubili ako bi uveli to smanjenje?


Monopole. Uvoznici bi izgubili prednost nad proizvođačima.
Kada bi dodali i plaćanje poreza na imovinu za pravna lica, potpuno bi se usosili, zajedno sa bankama.

Ministarka finansija je predlagala i povećanje PDV-a da bi se pokrila rupa u budžetu od smanjenja poreza na rad. To ih je takođe jako bolelo. Jer bi im proizvodi bili dodatno skuplji.

Ovakva poreska reforma je jedina prava mera za strategiju: proizvodnja i izvoz ispred potrošnje i uvoza.

Pored toga, ekonomska snaga bi se decentralizovala. Uticaj i vlast bi izgubili. Ljudi bi mogli da žive bez njih.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:38 23.02.2011

Re: Дискерциони расходи по кориснику

Monopole. Uvoznici bi izgubili prednost nad proizvođačima.

Onda ne bih ni ja to uvodio da sam na njihovom mestu.

Mislim da su uvoznici važan faktor i oni bitno utiču na našu "političku i ekonomsku situaciju". Treba im maksimalno izlaziti u susret, sve do poslednjeg čoveka, žene i nezaposlenog deteta.
Goran Vučković Goran Vučković 13:31 23.02.2011

Re: Дискерциони расходи по кориснику

Monopole. Uvoznici bi izgubili prednost nad proizvođačima.

Koliko je realno veliki takav jedan lobi?

Mislim - šta bi se od uvozne robe učinilo neatraktivnijim na ovaj način? Nafta će se i dalje uvoziti, dobar deo visoke tehnologije, itd.

Sa druge strane, koliko ima velikih "pretežno-uvoznika" u poređenju sa onima koji imaju i uvoz i proizvodnju (delimično ili pretežno)? Dosta velikih kapitalista (Mišković, Kostić, Drašković itd) su, čini mi se, solidno na "proizvodnoj strani", posebno sada, posle privatizacije tih raznih agrokombinata koje su se desile u poslednjih nekoliko godina.

Saša Radulović Saša Radulović 23:26 23.02.2011

Re: Дискерциони расходи по кориснику

Koliko je realno veliki takav jedan lobi?


12.6 milijardi evra. Izvoz je 7.4 milijarde.
Energija čini oko 18% uvoza.

Mala i srednja preduzeća umiru. Njima je porez na rad najveći problem. Siva ekonomija cveta. Monopolisti i/ili skoro monopolisti na ovaj način imaju zaštitu od konkurencije.

Najvažnije od svega, ako novac ide na smanjenje poreskog opterećenja, onda nema novca za arčenje: subvencije svih vrsta, krediti za likvidnost. Krediti za likvidnost su spasili monopoliste-privatizatore od stečaja.
Goran Vučković Goran Vučković 00:06 24.02.2011

Re: Дискерциони расходи по кориснику

Mala i srednja preduzeća umiru. Njima je porez na rad najveći problem.

Računam da se naplata potraživanja takođe dobro kotira na toj listi.
wlyco wlyco 08:05 24.02.2011

Re: Дискерциони расходи по кориснику

Kada pominjes porez na rad, na koji porez tacno mislis? Ja se secam da je ministarka predlagala da se neoporezivi deo plate podigne do minimlnca a da potom ide progresivno oporezivanje.

Na porez na zarade koji je 12% ili na sve doprinose koji se placaju iz i na zaradu zaposlenog?
Citav paket je, grubo receno, oko 60% na platu.
Ako pod porezom na rad podrazumevas sve navedeno mislim da je nerealno njihovo smanjivanje za 1/3.

Treba imati u vidu da veliki broj preduzetnika placa doprinose i porez na zarade na minimalnu osnovicu dok postoji i ne mali broj onih koji uopste nisu prijavili radnike.
Saša Radulović Saša Radulović 19:06 24.02.2011

Re: Дискерциони расходи по кориснику

Ako pod porezom na rad podrazumevas sve navedeno mislim da je nerealno njihovo smanjivanje za 1/3.


Nije nerealno. O ovome se ne misli. Ovo se računa. Predlog ministarke upravo predviđa smanjenje poreza na rad (poreza na dohodak i svih doprinosa) za trećinu. Njen predlog je da se rupa u budžetu zakrpi sa povećanjem PDV-a za 3%. Ja bih radije video ukidanje subvencija i svih drugih gornjih diskrecija u budžetu, izmena poreza na imovinu za pravna lica itd.
Jedan način je da se ukinu doprinosi za zdravstvo. Imam dosta tekstova na ovu temu. Pogledajte.

Treba imati u vidu da veliki broj preduzetnika placa doprinose i porez na zarade na minimalnu osnovicu


Ima se u vidu. Ovo se zove siva ekonomija,

i ne mali broj onih koji uopste nisu prijavili radnike


a ovo crna ekonomija.

grakic grakic 13:06 22.02.2011

„ovo tek ne znam šta je?!?“

Predlog za sajtić o kome je bilo reči, kada se pregledom po dubini dođe do te „ovo tek ne znam šta je“ cifre, mogao bi da postoji gotov šablonski dopis sa pitanjem budžetskom korisniku po Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja. Zainteresovani bi mogli da dopune svoje lične podatke i jednim klikom pošalju na navedenu e-adresu ili odštampaju za slanje regularnom poštom.
Saša Radulović Saša Radulović 20:11 22.02.2011

Re: „ovo tek ne znam šta je?!?“

Za to je potrebna Krugolina.

Mnogo bolje bi bilo da se u postupku usvajanja budžeta sva ministarstva obavežu na detaljno obarzložene budžete. Isto bi bilo korisno da završni račun za prethodnu godinu ima detaljan izveštaj ZA SVAKOG budžetskog korisnika, uključujući i bilans stanja, bilans uspeha, novčane tokove, popis imovine, popis dugovanja i potraživanja, listu svih pravnih i fizičkih lica koja su po ugovoru plaćena iz budžeta sa tačnim iznosima ... Ukratko, naučna fantastika.
Goran Vučković Goran Vučković 20:25 22.02.2011

Re: „ovo tek ne znam šta je?!?“

Ukratko, naučna fantastika.

Budimo realni... kako ono rekoše šezdesetosmaši?
Oljacat Oljacat 00:14 23.02.2011

Re: „ovo tek ne znam šta je?!?“

Meni ništa nije jasno. Ja imam privatnu firmu i sve ovo moram da dostavim poreskoj upravi kako ne bih bila kažnjena. A MOJA država to NE MORA. Ona ne zna ni čime raspolaže, ni šta joj je dato na pravljanje, ni ko je odgovoran, ni ..... Dakle, ako nema sudije, i nema kazne , varaj i kradi i sve ti je dozvoljeno.
Ne mislim da je revolucija rešenje problema. Ali ja ne vidim rešenje problema, na žalost.
Ili što reče Bojana Maljević:

Moja slobodna volja ugušena je svešću da bi tekst proistekao iz razočarenja, koje je takođe negativan pojam. Moja volja nije mogla da postane odlučni čin, jer su gnušanje, tuga, bol, ljutnja, gubitak poverenja, uzaludnost pokušaja i izbegavanje – omeli moju vlastitu volju i pretvorili je u trpljenje.
automatic automatic 11:56 23.02.2011

Molba

Zamolio bih ovom prilikom blogera Uroša sa Voždovca i gošću na njegovom poslednjem blogu da se izjasne povodom iznetih stavki o učešću prosvete u ukupnim budžetskim rashodima.
Pozivam ih da to učine sa svih naloga koje su naprasno otvorili za potrebe njegovog bloga kako bi sami sebi ostavljali preporuke za postove koji pozivaju na probijanje svih limita budžeta ove osiromašene zemlje.
Goran Vučković Goran Vučković 13:17 23.02.2011

Re: Molba

Pozivam ih da to učine sa svih naloga koje su naprasno otvorili za potrebe njegovog bloga kako bi sami sebi ostavljali preporuke za postove koji pozivaju na probijanje svih limita budžeta ove osiromašene zemlje

Teorija zavere?
buba_truba buba_truba 16:03 23.02.2011

Re: Molba

Goran Vučković
Teorija zavere?

Ma kakva teorija! Čista zavera, bre.
Poznato je da komentari sa ovog bloga (VIP) vrše jak uticaj na "centre moći" u Srbiji, a i šire bogami.
automatic automatic 17:58 23.02.2011

Re: Molba

Teorija zavere?


Na korak sam da pomislim...
Ipak, nije moja ideja.
polupismen polupismen 15:51 27.02.2011

Vlada ipak više voli tajkune

Možda se ovde negde krije odgovor:
http://www.pescanik.net/content/view/6442/1084/
polupismen polupismen 18:40 27.02.2011

Re: Vlada ipak više voli tajkune

polupismen polupismen 16:26 27.02.2011

Svetska banka protiv srpskih škola?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana