Društvo| Politika

Peticija protiv prodaje zemlje ispod žita

Saša Radulović RSS / 22.07.2014. u 16:29


Komentari (60)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

st.jepan st.jepan 17:13 22.07.2014

OMG!

Za ono iz Peticuje 250-400 evra i 6.000-10.000 evra, iskreno, ne znam, nisam verziran... Pomišljam da je ta umanjemna cena možda i OK, s obzirom da domači poljoprivrednici možda ne bi zakupili, odnosno otkupili baš celu raspoloživu poršinu, pa ustupanje cele te površine eventualno i ima ekonomskog džuture-uvek-ispod-cene opravdanja. Ali ovo treće
непосредном погодбом и тајним уговором дају и 3.800 хектара земљишта Министарства одбране у Карађорђеву бе икакве накнаде, уз поделу профита – 80 посто њима, 20 посто нама.

ne ostavlja ni najmanju sumnju da se radi o teškom i zapanjujuće drskom, doživotne robije vrednom kriminalu.

Edit:
Stoga, naravno, potpisujem.

Edit 2:
Tim pre što se radi o podeli PROFITA, dakle onoga što preostane kad se podmire svi troškovi, a znamo kako troškovi umeju porastu.
nim_opet nim_opet 17:50 22.07.2014

Re: OMG!

Pomišljam da je ta umanjemna cena možda i OK, s obzirom da domači poljoprivrednici možda ne bi zakupili, odnosno otkupili baš celu raspoloživu poršinu, pa ustupanje cele te površine eventualno i ima ekonomskog džuture-uvek-ispod-cene opravdanja, ali ovo treće


Mozda i jeste, ali to ne znamo jer zemlja nije data na tender da se vidi hoce li neko ponuditi ista i koliko.
st.jepan st.jepan 18:04 22.07.2014

Re: OMG!

nim_opet
Pomišljam da je ta umanjemna cena možda i OK, s obzirom da domači poljoprivrednici možda ne bi zakupili, odnosno otkupili baš celu raspoloživu poršinu, pa ustupanje cele te površine eventualno i ima ekonomskog džuture-uvek-ispod-cene opravdanja, ali ovo treće


Mozda i jeste, ali to ne znamo jer zemlja nije data na tender da se vidi hoce li neko ponuditi ista i koliko.


Naravno, ali i to što sam citirao više je nego dovoljno.

validni validni 19:08 22.07.2014

Re: OMG!

Za ono iz Peticuje 250-400 evra i 6.000-10.000 evra, iskreno, ne znam, nisam verziran... Pomišljam da je ta umanjemna cena možda i OK, s obzirom da domači poljoprivrednici možda ne bi zakupili, odnosno otkupili baš celu raspoloživu poršinu, pa ustupanje cele te površine eventualno i ima ekonomskog džuture-uvek-ispod-cene opravdanja


Nisi verziran, velika je potražnja za zakupom zemlje, zato se i organizuju licitacije na kojima se ostvaruje visoka cena. Čak i viša od ove koju Radulović navodi.
st.jepan st.jepan 19:32 22.07.2014

Re: OMG!

Nisi verziran,

Nisam. To i kažem.
A verujem (već sam načuo) da tome jeste tako.
Moja nesigurnost glede rentiranja i prodaje bila je u funkciji potcrtavanja sigurnosti da je ustupanje bez nadoknade kriminal.
hajkula1 hajkula1 08:31 23.07.2014

Re: OMG!

st.jepan
Za ono iz Peticuje 250-400 evra i 6.000-10.000 evra, iskreno, ne znam, nisam verziran... Pomišljam da je ta umanjemna cena možda i OK, s obzirom da domači poljoprivrednici možda ne bi zakupili, odnosno otkupili baš celu raspoloživu poršinu, pa ustupanje cele te površine eventualno i ima ekonomskog džuture-uvek-ispod-cene opravdanja. Ali ovo treće
непосредном погодбом и тајним уговором дају и 3.800 хектара земљишта Министарства одбране у Карађорђеву бе икакве накнаде, уз поделу профита – 80 посто њима, 20 посто нама.

ne ostavlja ni najmanju sumnju da se radi o teškom i zapanjujuće drskom, doživotne robije vrednom kriminalu.

Edit:
Stoga, naravno, potpisujem.

Edit 2:
Tim pre što se radi o podeli PROFITA, dakle onoga što preostane kad se podmire svi troškovi, a znamo kako troškovi umeju porastu. Nadam se samo da podela eventualnog (vrlo mogućeg) "gubitka" nije u obrnutoj srazmeri (Srbija 80%, "Arapi" 20%)



Da se plate razni savetnici, off shore kompanije, na računima na egzotičnim ostrvima (iskustvo iz Fijata i sličnih subvencionisanih firmi). (Ne treba da objašnjavam da se taj novac podeli, pa tako i naši stručnjaci naplate svoju stručnost. Način kako se prisvaja, da ne kažem krade, kako su se mnogi sposobni i pametni brzo obogatili.)






hajkula1 hajkula1 09:42 23.07.2014

Re: OMG!

st.jepan
Za ono iz Peticuje 250-400 evra i 6.000-10.000 evra, iskreno, ne znam, nisam verziran... Pomišljam da je ta umanjemna cena možda i OK, s obzirom da domači poljoprivrednici možda ne bi zakupili, odnosno otkupili baš celu raspoloživu poršinu, pa ustupanje cele te površine eventualno i ima ekonomskog džuture-uvek-ispod-cene opravdanja.



Umanjena cena je daleko od O.K.
Na protestima sa meštanima Odžaka i okoline, pričala sam i o tome. Komuniciram s ljudima raznih zanimanja iz raznih krajeva.
Zemlju o kojoj pričamo, naši paori bi otkupili čak i po većoj ceni. (Ima primera da su dizali kredite da bi kupili ili na više godina zakupili zemlju.)
Ima više zainteresovanih kupaca i zakupaca nego raspoložive zemlje.
Svi su svesni da vrednost zemlje raste.
Paori su uvereni u važnost proizvodnje hrane. U tome vide najveću sigurnost ne samo za sebe nego i za potomke.

milos_mijatovic milos_mijatovic 18:54 22.07.2014

А нигде

нема никаквих информација о овом дилу
looping looping 18:59 22.07.2014

1

"...protiv vučićeve prodaje zemlje "arapima" ispod žita."?
Ovo bi značilo da svakom drugom investitoru može da se proda ispod žita, samo ne "arapima".
Saša Radulović Saša Radulović 00:12 23.07.2014

Re: 1

Naravno da ne znači.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:04 22.07.2014

..

evo, ja se zaletela da potpišem, ali vidim da mora da se upiše i JMBG. mislim da će to odbiti mnoge ljude da potpišu, to ne treba tražit, čak je moguće i da se krši zakon ako se traže takvi podaci.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:14 22.07.2014

Re: ..

evo, ja se zaletela da potpišem, ali vidim da mora da se upiše i JMBG. mislim da će to odbiti mnoge ljude da potpišu, to ne treba tražit, čak je moguće i da se krši zakon ako se traže takvi podaci.


Peticija bilo koje vrste važeća je samo ako postoji JMBG, inače neće državni organi ni da ti pogledaju to. Mi smo onomad skupljali potpise za MH peticiju bez JMBG, i tad su mi mnogi skretali pažnju na tu činjenicu.
validni validni 19:17 22.07.2014

Re: ..

BebaOdLonchara
evo, ja se zaletela da potpišem, ali vidim da mora da se upiše i JMBG. mislim da će to odbiti mnoge ljude da potpišu, to ne treba tražit, čak je moguće i da se krši zakon ako se traže takvi podaci.


Potpisuj Bebo, izgleda je opet došlo vreme da se legitimišemo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:35 22.07.2014

Re: ..

aha. ali da li je neko proverio da li je to po zakonu? to što peticija ne važi bez JMBG takođe ne mora da bude po zakonu. ne kažem da nije, ali da li ste proverili? broj LK još nekako i da dam...
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:27 22.07.2014

Re: ..

Krugolina Borup
evo, ja se zaletela da potpišem, ali vidim da mora da se upiše i JMBG. mislim da će to odbiti mnoge ljude da potpišu, to ne treba tražit, čak je moguće i da se krši zakon ako se traže takvi podaci.


Peticija bilo koje vrste važeća je samo ako postoji JMBG, inače neće državni organi ni da ti pogledaju to. Mi smo onomad skupljali potpise za MH peticiju bez JMBG, i tad su mi mnogi skretali pažnju na tu činjenicu.


Podržavam peticiju, ali ne znam JMBG. Jel može broj pasoša?
nim_opet nim_opet 20:31 22.07.2014

Re: ..

Podržavam peticiju, ali ne znam JMBG. Jel može broj pasoša?

Pise u pasosu :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:35 22.07.2014

Re: ..

nim_opet
Podržavam peticiju, ali ne znam JMBG. Jel može broj pasoša?

Pise u pasosu :)


Ne znam gde mi je pasoš, ali znam broj pasoša napamet .
alselone alselone 20:42 22.07.2014

Re: ..

Jel može broj pasoša?


Moze, al' ako javno priznas da si doktorirao.
determined determined 21:21 22.07.2014

Re: ..

srdjan.pajic
nim_opet
Podržavam peticiju, ali ne znam JMBG. Jel može broj pasoša?

Pise u pasosu :)


Ne znam gde mi je pasoš, ali znam broj pasoša napamet .

Измотаваш се ! Не желиш да се откријеш.
NNN NNN 21:32 22.07.2014

Re: ..

alselone
Jel može broj pasoša?


Moze, al' ako javno priznas da si doktorirao.

Uuu, al' nagrdi čoveka!
(i ti si nešto sumnjiv )
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:02 22.07.2014

Re: ..

aha. ali da li je neko proverio da li je to po zakonu? to što peticija ne važi bez JMBG takođe ne mora da bude po zakonu. ne kažem da nije, ali da li ste proverili? broj LK još nekako i da dam...


Meni je malopre preko pp-a skrenuta pažnja da širim dezinformacije uokolo i da JMBG, po zakonu, nije neophodan. Ja se izvinjavam na širenju dezinformacija, ali kako su lagali mene, tako sam i ja lagala vas...

Sve u svemu, na stranici preko koje se prikupljaju potpisi, lepo stoji:

"Све информације на овој петицији представљају податке о личности потписника петиције, користиће се искључиво у складу са Законом о заштити података о личности и искључиво за потребе петиције Удружења „Доста је било – Рестарт“ и неће никада бити коришћене за било које друге сврхе."

Znači, ne mari što se prikuplja (iako nije obavezno), pošto će se koristiti isključivo po Zakonu o zaštiti podataka o ličnosti, tj. neće se obrađivati u bilo kakve druge svrhe.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:42 22.07.2014

Re: ..

alselone
Jel može broj pasoša?


Moze, al' ako javno priznas da si doktorirao.


Bacajte me na muke, ali to ne priznajem! (De, bre, da se pročuje, pa posle da me po novinama razvlače ove Cece iz Peščanika, to jest njihovi plaćenici sa kojekakvih nazovi univerziteta, londonskih).

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:49 22.07.2014

Re: ..

Meni je malopre preko pp-a skrenuta pažnja da širim dezinformacije uokolo i da JMBG, po zakonu, nije neophodan.


Eto, problem se rešio sam od sebe . Ali na peticiji je JMBG i dalje obavezno polje, ako se ne varam. No, nema veze, setio sam se i JMBG-a, u medjuvremenu. Još samo da se setim gde mi je soška...(maznulo dete i uštekovalo ga negde, najverovatnije, moraću da je bacim na muke).
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:03 23.07.2014

Re: ..

alselone
Jel može broj pasoša?


Moze, al' ako javno priznas da si doktorirao.

,a bio je kul tip
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:02 23.07.2014

Re: ..

stefan.hauzer
alselone
Jel može broj pasoša?


Moze, al' ako javno priznas da si doktorirao.

,a bio je kul tip


Smo da primetim da peticija nema polje za akadamsku ili bilo kakvu drugu važnu titulu. To je Sale valjda unapred sagledao situaciju i uklonio, inače nas niko živ ne bi uzeo za ozbiljno.
hajkula1 hajkula1 09:01 23.07.2014

Re: ..

Krugolina Borup


Znači, ne mari što se prikuplja (iako nije obavezno), pošto će se koristiti isključivo po Zakonu o zaštiti podataka o ličnosti, tj. neće se obrađivati u bilo kakve druge svrhe.



Ne sumnjaju potencijalni potpisnici peticije u, Dosta je bilo - Restart, nego im je problem, što se spiskovi predaju uz peticiju a ovi preobučeni radikali su poznati i po evidencijama... Posebno su oprezni zaposleni u javnim službama i državnim preduzećima. (Poznajem neke koji će potpisati.) Ako ne potpišu, znači li to da će sačuvati zaposlenje? Šta i kako sutra? Ko će i odakle da puni budžet?






a_jovicic a_jovicic 10:45 23.07.2014

Re: ..

hajkula1
Ne sumnjaju potencijalni potpisnici peticije u, Dosta je bilo - Restart, nego im je problem, što se spiskovi predaju uz peticiju a ovi preobučeni radikali su poznati i po evidencijama... Posebno su oprezni zaposleni u javnim službama i državnim preduzećima. (Poznajem neke koji će potpisati.) Ako ne potpišu, znači li to da će sačuvati zaposlenje? Šta i kako sutra? Ko će i odakle da puni budžet?

... i ta "kultura straha" se brižljivo neguje od strane New Wave Radicals preduzeća ... toliko brižljivo da su i pojedini ministri bili uplašeni ...

>>>SAŠA RADULOVIĆ: Da, ali ne samo njega, jer Vučić nikog ništa ne pita. Kad Vučiću jednom popustite i uradite stvari koje vam traži, više nema nazad. Ja nisam popustio nijednom i radili smo stvari koje smo mislili da su potrebne. To je definicija institucije sistema – da nezavisno obavljate svoju delatnost u skladu sa zakonom. Krstić je mlad i uplašen dečko, tu postoji ozbiljan strah – pogledajte kako su izgledale sednice kriznog štaba.

Tako vama deluje, da je on uplašen, ili imate još nešto na osnovu čega to zaključujete?
Imam, to je bilo više nego očigledno u razgovorima s njim dok sam bio ministar. Jednom mi je rekao: "Pa ne smemo tako, uhapsiće nas.

Zbog čega da vas uhapse?
Ja sam tražio, vezano za ugovor sa Etihadom, da JAT uradi popis i proceni vrednost imovine, da vidimo obaveze i da se napravi plan restrukturiranja – bez toga je besmisleno praviti bilo šta, jer prosto ne znamo šta prodajemo. I možda je ugovor dobar – ja znam da nije, ali hajde, recimo da ja ne znam sve – svejedno ne možete drugačije: da pravite tajni ugovor bez ikakvog popisa, procene i poslovnog plana, koji bi pokazao da li je to u interesu poreskih obveznika. Krstić je i sam to znao, jer bi zbog subvencije i raznih davanja taj ugovor pravio veliku rupu u budžetu. Međutim, kada smo insistirali na svim tim stvarima, on je ipak rekao: "Ne možemo tako, uhapsiće nas." To su stvarno smešne stvari.<<<


"Vreme", 17. jul 2014: Dimna zavesa za tajne ugovore

To verovatno objašnjava i ona silna hapšenja pa puštanja "tajkuna" ... Ne pokušava Nj.V. da se bori protiv kriminala (inače bi optužnice bile valjane i jake) nego da zastraši eventualne protivnike!
fantomatsicna fantomatsicna 11:27 23.07.2014

Re: ..

Mi smo onomad skupljali potpise za MH peticiju bez JMBG, i tad su mi mnogi skretali pažnju na tu činjenicu.

Izvinte na možda glupom pitanju ,a šta je JMBG?J aispunih peticiju bez toga..
cassiopeia cassiopeia 12:42 23.07.2014

Re: ..

fantomatsicna
Mi smo onomad skupljali potpise za MH peticiju bez JMBG, i tad su mi mnogi skretali pažnju na tu činjenicu.Izvinte na možda glupom pitanju ,a šta je JMBG?J aispunih peticiju bez toga..


Jedinstveni matični broj građana (JMBG) je identifikacioni broj koji je dodeljivan svim građanima SFRJ počev od 1976. godine prema mestu rođenja, a za građane rođene pre 1976. godine prema prebivalištu. Ovaj lični broj je još uvek u upotrebi u državama nastalim od bivših republika SFRJ.

Imaš ovde detaljnije JMBG

Nije mi jasno kako si uspela da potpišeš kad traži taj broj kao obavezan.

Ja nisam potpisala baš zato što ne ostavljam taj broj tek tako. Ne sumnjam u organizatora peticije, već ti podaci idu dalje. Naslušala sam se slučajeva krađe indentiteta ovde u Srbiji da se ne bih igrala sa tim.
hajkula1 hajkula1 13:50 23.07.2014

Re: ..

a_jovicic
hajkula1
Ne sumnjaju potencijalni potpisnici peticije u, Dosta je bilo - Restart, nego im je problem, što se spiskovi predaju uz peticiju a ovi preobučeni radikali su poznati i po evidencijama... Posebno su oprezni zaposleni u javnim službama i državnim preduzećima. (Poznajem neke koji će potpisati.) Ako ne potpišu, znači li to da će sačuvati zaposlenje? Šta i kako sutra? Ko će i odakle da puni budžet?

... i ta "kultura straha" se brižljivo neguje od strane New Wave Radicals preduzeća ... toliko brižljivo da su i pojedini ministri bili uplašeni ...

[i]>>>SAŠA RADULOVIĆ: Da, ali ne samo njega, jer Vučić nikog ništa ne pita. Kad Vučiću jednom popustite i uradite stvari koje vam traži, više nema nazad. Ja nisam popustio nijednom i radili smo stvari koje smo mislili da su potrebne. To je definicija institucije sistema – da nezavisno obavljate svoju delatnost u skladu sa zakonom. Krstić je mlad i uplašen dečko, tu postoji ozbiljan strah – pogledajte kako su izgledale sednice kriznog štaba.

Tako vama deluje, da je on uplašen, ili imate još nešto na osnovu čega to zaključujete?
Imam, to je bilo više nego očigledno u razgovorima s njim dok sam bio ministar. Jednom mi je rekao: "Pa ne smemo tako, uhapsiće nas.

Zbog čega da vas uhapse?
Ja sam tražio, vezano za ugovor sa Etihadom, da JAT uradi popis i proceni vrednost imovine, da vidimo obaveze i da se napravi plan restrukturiranja – bez toga je besmisleno praviti bilo šta, jer prosto ne znamo šta prodajemo. I možda je ugovor dobar – ja znam da nije, ali hajde, recimo da ja ne znam sve – svejedno ne možete drugačije: da pravite tajni ugovor bez ikakvog popisa, procene i poslovnog plana, koji bi pokazao da li je to u interesu poreskih obveznika. Krstić je i sam to znao, jer bi zbog subvencije i raznih davanja taj ugovor pravio veliku rupu u budžetu. Međutim, kada smo insistirali na svim tim stvarima, on je ipak rekao: "Ne možemo tako, uhapsiće nas." To su stvarno smešne stvari.

"Vreme", 17. jul 2014: Dimna zavesa za tajne ugovore

To verovatno objašnjava i ona silna hapšenja pa puštanja "tajkuna" ... Ne pokušava Nj.V. da se bori protiv kriminala (inače bi optužnice bile valjane i jake) nego da zastraši eventualne protivnike!



JEDNOM ako popustiš -(pod pretnjom, ucenom), propao si; plaćaš reket do kraja života.

Ako je neko jači, nije luđi, ima više da izgubi... Svako ima slabu tačku i oni najmoćniji.




medjutim92
Traži zemlju u arendu..

da znate koliko je teško naći zemlju u arendu (pod zakup), bilo bi vam jasno koliko bi lako svi ovi hektari planuli na aukciji.. moj tast obrađuje tridesetak lanaca, i konstantno kuka kako ne može da nađe više od toga..



Hvala na potvrdi.
psl_srbija psl_srbija 07:29 23.07.2014

Ma kakva peticija, oštrije

Ma upakujte ove zahteve sa ostalim ludostima što su radili tipa aflatoksin, diplome i ostalo. Onda zakažite neki skup, miting, tako nešto, pa da im izađe nas 100 hiljada pod prozor! Ja sam pre za to nego peticije koje neće niko ni da pogleda. Narodu je dosta ovih na vlasti definitivno, treba samo pokrenuti točak.

P.S. A što se tiče Radulovićevog pokreta, da nije onako drsko sekao po javnom sektoru i malo imao mere ne bi ga mnogi kao ja otpisali kao opciju u startu, možda bi i ušli u skupštinu bar da malo zagorčavaju ovima situaciju. Bliže pravoj socijaldemokratiji sledeći put i jasno distanciranje od neoliberalizma.

P.S. P.S. A ako neko i dalje ne zna šta je neoliberalizam u praksi, to je upravo ova prodaja zemljišta ispod žita. I to nema nikakve veze sa klasičnim liberalizmom (po stoti put).
hajkula1 hajkula1 09:29 23.07.2014

Re: Ma kakva peticija, oštrije

psl_srbija


Bliže pravoj socijaldemokratiji sledeći put i jasno distanciranje od neoliberalizma.

P.S. P.S. A ako neko i dalje ne zna šta je neoliberalizam u praksi, to je upravo ova prodaja zemljišta ispod žita. I to nema nikakve veze sa klasičnim liberalizmom (po stoti put).





Danas je teško da se države, privrede, pokreti razvrstaju ideološki. Ko je krenuo s privatizacijom? Pa SPS, JUL... Kakva ekonomija je u Australiji? Liberalna a država je socijalna.

U Srbiji, pre svega vidim probleme u tome što državom upravljaju burazeri i ortaci, interesne grupe. Ne trpimo štete zbog ideologije, naprotiv, trpimo zbog nedostatka ideologije, evo primer je Vučić. Gde je sve ono čega su mu bila puna usta? Pljunuo, narugao se svim vrednostima, sprovodi sve najpodlije i najštetnije neoliberalističko.

Upropastili su nas lažni nacionalisti, lažne demokrate, lažne građanske opcije, lažni socijalisti, lažni ostali...

Imam odbojnost prema neoliberalima, kao prema svakom jednoumlju, kao prema svakoj sekti. Oni ne polemišu, izvrgavaju ruglu ako iznosiš drugačije mišljenje.



medjutim92 medjutim92 11:13 23.07.2014

Re: Ma kakva peticija, oštrije

psl_srbija
P.S. A što se tiče Radulovićevog pokreta, da nije onako drsko sekao po javnom sektoru i malo imao mere ne bi ga mnogi kao ja otpisali kao opciju u startu, možda bi i ušli u skupštinu bar da malo zagorčavaju ovima situaciju. Bliže pravoj socijaldemokratiji sledeći put i jasno distanciranje od neoliberalizma.


pored priličnog broja stranaka koje se kunu u socijaldemokratiju, šta će nam još jedna?

ja sam i glasao za DJB (kako ružna i odbojna skraćenicam ko za Đorđa Balaševića) baš zato što idu na sečenje javnog sektora i bliže neoliberalizmu nego postojeće opcije.
psl_srbija psl_srbija 11:53 23.07.2014

Re: Ma kakva peticija, oštrije

Upropastili su nas lažni nacionalisti, lažne demokrate, lažne građanske opcije, lažni socijalisti, lažni ostali...


Ja često razmišljam o tome kako i zašto i šta uraditi i mislim da je problem psiha ljudi. Mi vidimo da ne valja, vidimo da sve više ljudi tone u siromaštvo, vidimo da ne radi privreda, vidimo da se mali broj privilegovanih besramno bogati, ali ne bunimo se i ne tražimo rešenje u promeni sistema. Mislim da je razlog neka vrsta konformizma gde smo prihvatili takav loš sistem kao nužno zlo i svako pojedinačno pokušava da sastavi kraj s krajem i da se što bolje dokopa tih 1% privilegovanih na bilo koji način. Dok većina nas ne shvati da u stvari ceo sistem ne valja i da ga treba menjati.

Izašli smo van sunčevog sistema, koristimo energiju vetra, vode, sunca, gajimo hranu sa puno uspeha, imamo tehnologiju za sve i svašta, možemo razviti robotiku da radi 90% poslova umesto nas i umesto da uživamo na zemlji mi imamo ogroman broj žednih, gladnih, siromašnih, beskućnika... E, ako ovaj društveni sistem valja onda ne znam šta je katastrofa za ljudski rod!!!

Zamislite da imate 1000 majmuna na jednom mestu i da im svaki dan dostavljate vodu i hranu potrebnu za njih 5.000, a da njih 10 zabrani ostalima da je koriste i da je čuva za sebe iako je nikad neće lično pojesti i da deli ostalima na kašičicu koliko da ne crknu... e, na to liči današnji kapitalizam!
psl_srbija psl_srbija 12:04 23.07.2014

Re: Ma kakva peticija, oštrije

ja sam i glasao za DJB (kako ružna i odbojna skraćenicam ko za Đorđa Balaševića) baš zato što idu na sečenje javnog sektora i bliže neoliberalizmu nego postojeće opcije.


SNS (doduše populistički zamaskirano), NS, LDP, malo li je neoliberala???

Čak i SPS i DS mogu delom da se ubroje tu iako to nikad ne bi priznali, ali ako pogledamo šta je DS radio dok je vladao ne mirišu mi mnogo socijaldemokratski. BUS-PLUS je čist primer neoliberalizma u praksi, na primer.

Ostaju samo nacionalisti sa druge strane, a njih sigurno ne želimo.
Zato nam treba iskrena socijaldemokratska partija, ali koja nije socijalističkog tipa i ne kuka za samoupravljanjem već za kapitalizam, ali human, sa ravnopravnijom raspodelom profita.
nim_opet nim_opet 12:08 23.07.2014

Re: Ma kakva peticija, oštrije

Zamislite da imate 1000 majmuna na jednom mestu i da im svaki dan dostavljate vodu i hranu potrebnu za njih 5.000, a da njih 10 zabrani ostalima da je koriste i da je čuva za sebe iako je nikad neće lično pojesti i da deli ostalima na kašičicu koliko da ne crknu... e, na to liči današnji kapitalizam!


A gde to? Nije da sam veliki podrzavaoc neregulisanog kapitalizma, ali gde to lici danasnji kapitalizam na opisanu situaciju? I kako ne vidimo da ljudi iz takvog neceg beze u drugacije sisteme? Ili se pod ovim podrazumeva manje vise sve osim S. Koreje?
psl_srbija psl_srbija 12:16 23.07.2014

Re: Ma kakva peticija, oštrije

Re: Ma kakva peticija, oštrije

Zamislite da imate 1000 majmuna na jednom mestu i da im svaki dan dostavljate vodu i hranu potrebnu za njih 5.000, a da njih 10 zabrani ostalima da je koriste i da je čuva za sebe iako je nikad neće lično pojesti i da deli ostalima na kašičicu koliko da ne crknu... e, na to liči današnji kapitalizam!



A gde to? Nije da sam veliki podrzavaoc neregulisanog kapitalizma, ali gde to lici danasnji kapitalizam na opisanu situaciju? I kako ne vidimo da ljudi iz takvog neceg beze u drugacije sisteme? Ili se pod ovim podrazumeva manje vise sve osim S. Koreje?


Da, manje više svuda, osim u S.Koreji i sličnim ražimima koji su fašistički, tako da je to još i gora opcija. U jednom momentu je većina zemalja (razvijenih) bilo feudalističko, ali to ne znači da je taj sistem najbolji. Ako je danas većina zemalja kapitalističko, ne znači da je to dobro samo po sebi. A liči, veoma mnogo liči an opisan primer. Koliko je osoba u SAD umrlo što nema para za lečenje? Koliko je beskućnika u Londonu? Koliko je nezaposlenih u Španiji?... Koliko je ljudi sa svojim stanom na svetu, bez hipoteka i kredita? Koliko ljudi ne može na zapadu da školuje decu ili ne može to bez debelog kredita? Pa šta je to ako ne život na kašičicu?

A s druge strane:

http://www.politika.rs/rubrike/Svet/Svet-baci-polovinu-proizvedene-hrane.lt.html

http://www.blic.rs/Vesti/Svet/445138/U-EU-ima-4-miliona-beskucnika-i-11-miliona-praznih-stanova

http://www.novosti.rs/vesti/planeta.299.html:495980-Siljci-protiv-beskucnika-u-boljim-londonskim-cetvrtima-zgrozili-javnost
nim_opet nim_opet 12:24 23.07.2014

Re: Ma kakva peticija, oštrije

Koliko je osoba u SAD umrlo što nema para za lečenje? Koliko je beskućnika u Londonu? Koliko je nezaposlenih u Španiji?... Koliko je ljudi sa svojim stanom na svetu, bez hipoteka i kredita?
Mnogo manje nego ljudi koji su umirali od gladi do pre 10 godina u Africi/Kini. Broj ljudi koji su izvuceni iz najgoreg siromastva upravo zbog tog i takvog sistema u poslednjih 20ak godina je nevidjen u istoriji. Slazem se, sistem je nepravedan, ali mnogima je upravo taj sistem napravio razliku izmedju nekakvog zivota i smrti od gladi.

highshalfbooze highshalfbooze 12:37 23.07.2014

Re: Ma kakva peticija, oštrije

medjutim92

ja sam i glasao za DJB (kako ružna i odbojna skraćenicam ko za Đorđa Balaševića) baš zato što idu na sečenje javnog sektora i bliže neoliberalizmu nego postojeće opcije.


Javni sektor je sasečen, da nema kud više da se seče. Ja nisam razumeo da je Radulović za seču, već za racionalizaciju i poboljšanje poslovanja javnog sektora. Sad, dal se to zove komunizam ili neoliberalizam, mene ne interesuje, samo me interesuje racionalizacija, napredak poslovanja u servisiranju potreba građana i ukidanje uravnilovke (da plata ne zavisi od papira - diplome, već od rezultata rada). A može da se zove i lonče, samo da ga ne razbiju.
psl_srbija psl_srbija 12:39 23.07.2014

Re: Ma kakva peticija, oštrije

A koji sistem imaju afričke zemlje i Kina? Pogledaj broj milijardera u Nigeriji sa jedne strane i broj siromašnih sa druge!

Kapitalizam je napisan zakon džungle gde jači jede slabijeg pod ravnopravnim uslovima na tržištu. Neoliberalizam je to isto pod neravnopravnim uslovima na tržištu. E, pa ja ne želim da živim u džungli, hoću da živim u civilizovanom svetu gde ljudi, država, čitaj kako god hoćeš brinu jedni za druge. Zašto je to danas nemoguće? Ne možemo svi imati kule i gradove, ali možemo svi imati vodu, hranu i krov nad glavom, i moglo bi to biti besplatno i svima zagarantovano uz uslov da nešto rade samo kad bi radili nešto sa ciljem i planski.

Bolje da lepo podelimo jednu tortu na 20 parčića nego da se svi grabe za nju i na kraju jedan dograbi pola, a pola se upropasti u tom razgrabljivanju i uz to još svi izgube silnu energiju na grabljenje i otimanje, e to je kapitalizam danas.

Kapitalizam je prevaziđen, jer on ima smisla samo kada se ljudi bore za veoma oskudan i ograničen skup resursa. Sa današnjim i budućim razvojem tehnologije energija i resursi postaju skoro bezgranični, tako da nema više realne potrebe za konstatnom borbom i klanjem osim zbog enormne pohlepe i gramzivosti pojedinaca i interesnih grupa.
nim_opet nim_opet 14:32 23.07.2014

Re: Ma kakva peticija, oštrije

ali možemo svi imati vodu, hranu i krov nad glavom,
Ja upravo o tome i pricam. Broj siromasnih, dakle ljudi koji nisu imali ni hranu, a kamoli krov nad glavom je smanjen za 700 miliona, upravo u tom i takvom kapitalistickom sistemu. Izmedju 1990 i 2010 je prepolovljen.

Sa današnjim i budućim razvojem tehnologije energija i resursi postaju skoro bezgranični,
Ovo je neverovatno los pristup, i ono na cemu se kapitalizam, onaj najgore vrste, zasniva - neogranicenost resursa i konstantan rast. Upravo zbog toga imamo probleme sa zagadjenjem, neodrzivim razvojem itd. - jer onaj osnovni, liberalni kapitalizam posmatra zemlju kao neogranicen resurs za iskoriscavanje, neograniceno djubriste za odlaganje otpada i neogranicenu radnu snagu. Preporucujem da procitate bilo koji od recimo UNDP izvestaja o odrzivom razvoju za pocetak.
psl_srbija psl_srbija 14:42 23.07.2014

Re: Ma kakva peticija, oštrije

ali možemo svi imati vodu, hranu i krov nad glavom,

Ja upravo o tome i pricam. Broj siromasnih, dakle ljudi koji nisu imali ni hranu, a kamoli krov nad glavom je smanjen za 700 miliona, upravo u tom i takvom kapitalistickom sistemu. Izmedju 1990 i 2010 je prepolovljen.


Duvao se balon, tačno, a onda je pukao...

Wikipedia:
Homeless children in the United States:
The number of homeless children reached record highs in 2011, 2012, and 2013 at about three times their number in 1983.
determined determined 06:14 24.07.2014

Re: Ma kakva peticija, oštrije

psl_srbija
Ma upakujte ove zahteve sa ostalim ludostima što su radili tipa aflatoksin, diplome i ostalo. Onda zakažite neki skup, miting, tako nešto, pa da im izađe nas 100 hiljada pod prozor! Ja sam pre za to nego peticije koje neće niko ni da pogleda. Narodu je dosta ovih na vlasti definitivno, treba samo pokrenuti točak.

P.S. A što se tiče Radulovićevog pokreta, da nije onako drsko sekao po javnom sektoru i malo imao mere ne bi ga mnogi kao ja otpisali kao opciju u startu, možda bi i ušli u skupštinu bar da malo zagorčavaju ovima situaciju. Bliže pravoj socijaldemokratiji sledeći put i jasno distanciranje od neoliberalizma.

P.S. P.S. A ako neko i dalje ne zna šta je neoliberalizam u praksi, to je upravo ova prodaja zemljišta ispod žita. I to nema nikakve veze sa klasičnim liberalizmom (po stoti put).

Тако је !
hajkula1 hajkula1 10:20 24.07.2014

Re: Ma kakva peticija, oštrije


Može i ovo (skraćeni i konkretno)


http://www.turistplus.hr/hr/americki_stonehenge/1387/

medjutim92 medjutim92 11:17 23.07.2014

Šta radi Lala na Marsu?

Traži zemlju u arendu..

da znate koliko je teško naći zemlju u arendu (pod zakup), bilo bi vam jasno koliko bi lako svi ovi hektari planuli na aukciji.. moj tast obrađuje tridesetak lanaca, i konstantno kuka kako ne može da nađe više od toga..
tyson tyson 00:01 24.07.2014

Zbrlj

Pobogu.

Pominjanje Arapa u poruci je nepotrebno, vrlo riskantno i na ivici koketiranja sa ekstremno desnim idejama; da li je uopšte bitno kome se zemlja daje, ako se daje po netržišnim cenama? Šta uopšte treba da predstavlja stavljanje Arapa pod navodnike?!

Kakaj "dil", kakvi su to izrazi?

Ako želite da profilišete pokret onda ga i profesionalizujte, bar tu vidljivu, marketinšku stranu za početak.

Inače podrška za inicijativu kao takvu.


Saša Radulović Saša Radulović 10:01 24.07.2014

Re: Zbrlj

Navodnici zato što ne znamo o kome se radi u stvari. Detaljnije u prethodnom blogu:

Banana država poklanja zemlju „Arapima"

Problem naravno nije činjenica da su u ovom slučaju Arapi, kao ni Rusi, ni Kinezi, ni Belorusi sa kojima se potpisuju tajni štetni ugovori.

Inače, ne slažem se ovakvom vrstom usiljene političke korektnosti zbog mogućnosti da neko interpretira ovako ili onako. Da se recimo radio Francuzima ili Fincima, pretpostavljam da ne biste imali problem sa naslovom. Javnost o svim ovim investitorima zna na ovakav način.

tyson tyson 11:45 24.07.2014

Re: Zbrlj

Inače, ne slažem se ovakvom vrstom usiljene političke korektnosti zbog mogućnosti da neko interpretira ovako ili onako. Da se recimo radio Francuzima ili Fincima, pretpostavljam da ne biste imali problem sa naslovom. Javnost o svim ovim investitorima zna na ovakav način.

Ovde se ne slažemo, ali OK, vaše je pravo kao pokreta da nastupate kako god želite u javnosti.

Po mom mišljenju radi se o kripto-ksenofobiji, "zemlja se daje budzašto strancima", ko god to bio - Finci, Francuzi - a ako su još u pitanju nekakvi "Arapi" onda još i gore.

Mislim da jedan politički pokret mora da vodi računa o ovakvim mogućim posledicama svojih nastupa. Osim ako vam nije deo strategije da se treba okrenuti unutrašnjim resursima gde bi onda animozitet prema stranim privrednim subjektima bio kudikako dobrodošao - što je legitiman pristup, sa kojim se neko može složiti ili ne.

Srećan rad!

determined determined 13:55 24.07.2014

Re: Zbrlj

Saša Radulović
Navodnici zato što ne znamo o kome se radi u stvari. Detaljnije u prethodnom blogu:

Banana država poklanja zemlju „Arapima"

Problem naravno nije činjenica da su u ovom slučaju Arapi, kao ni Rusi, ni Kinezi, ni Belorusi sa kojima se potpisuju tajni štetni ugovori.

Inače, ne slažem se ovakvom vrstom usiljene političke korektnosti zbog mogućnosti da neko interpretira ovako ili onako. Da se recimo radio Francuzima ili Fincima, pretpostavljam da ne biste imali problem sa naslovom. Javnost o svim ovim investitorima zna na ovakav način.


Сагласан - готово у потпуности !
Онај део са којим нисам сагласан, а сагласан сам на дату примедбу, која би могла да се ре-интерпретира --- колико год мислили (сви ми, ти, ја, ...) да је сустина једина важна, ја, ипак, сматрам да је важан и стил исказа - да не кажем, форма. (па уколико било шта може да се искаже тако да буде прихватљиво већем броју "конзумената" информације, онда то треба да буде речено тако. Наравно, лакше је то рећи, него постићи).
Дакле, исказе треба бирати тако да се суштина не изгуби нити за јоту, а форма буде прихватљивија већем броју људи. (понављам се ...).
rade.radumilo rade.radumilo 12:52 24.07.2014

Pitanjce

Potpisah peticiju,
ali imam pitanjce:

- Da li je u planu tužba pred nadležnim sudom, ukoliko NjPV "progura" ovaj dil?
st.jepan st.jepan 20:17 24.07.2014

Re: Pitanjce

rade.radumilo
Potpisah peticiju,
ali imam pitanjce:
- Da li je u planu tužba pred nadležnim sudom, ukoliko NjPV "progura" ovaj dil?

A zašto UKOLIKO "progura"?
Nisam pravnik, ali prepostavljam da je i pokušaj "proguravanja" dovoljan za tužbu.
Belodano štetni dil u pokušaju, poput bilo koje kriminalne radnje u pokušaju.
Naravno, ukoliko je informacija o ustupanje zemlje bez nadonade tačna (našao sam je samo u Peticiji, a iskreno, deluje mi odveć fantastično).
Saša Radulović Saša Radulović 23:59 24.07.2014

Re: Pitanjce

- Da li je u planu tužba pred nadležnim sudom, ukoliko NjPV "progura" ovaj dil?


Da. To i jeste suština peticije.
st.jepan st.jepan 07:11 25.07.2014

...

...
highshalfbooze highshalfbooze 11:44 25.07.2014

Re: Pitanjce

Ja bih sada ipak ovde stavio primedbu koju nisam na početku hteo da uputim.
Moje mišljenje je da celoj ovoj akciji nedostaje najbitniji deo, a to je cilj peticije i metod kako doći do tog cilja, zakonska regulativa koja omogućava taj metod, kao i neki rokovi i izveštaj o akciji. Nemojte da shvatite da sam sad ja nešto mnogo zahtevan, a sve to što radite je upravo za moje dobro. Imam utisak da se ponašate kao i većina partija, "uradi to što ti kažemo, to je za tvoje dobro, nije bitno što ne kapiraš stvari". Jer upravo vam nedostaje deo koji od pukog šetača i potpisnika peticije jer se zadesio tu i da mu ti zahtevi liče za njegov pojam korektno, pretvara u aktivnog učesnika promena u sredini u kojoj živi i ostavlja pozitivan utisak da može nešto da promeni.
Nije istina, kao što reče neko u komentaru gore da je moguće delovati samo kao poslanik, jer su moguće i građanske inicijative.
Takođe, nije jasno ko će da uputi tužbu, jer tužbu može da uputi oštećena strana. Ko će da ima aktivnu legitimaciju u toj tužbi? Mislim da treba objasniti ljudima, bez obzira što nisu svi pravnici.
determined determined 13:28 25.07.2014

Re: Pitanjce

highshalfbooze
Ja bih sada ipak ovde stavio primedbu koju nisam na početku hteo da uputim.
Moje mišljenje je da celoj ovoj akciji nedostaje najbitniji deo, a to je cilj peticije i metod kako doći do tog cilja, zakonska regulativa koja omogućava taj metod, kao i neki rokovi i izveštaj o akciji. Nemojte da shvatite da sam sad ja nešto mnogo zahtevan, a sve to što radite je upravo za moje dobro. Imam utisak da se ponašate kao i većina partija, "uradi to što ti kažemo, to je za tvoje dobro, nije bitno što ne kapiraš stvari". Jer upravo vam nedostaje deo koji od pukog šetača i potpisnika peticije jer se zadesio tu i da mu ti zahtevi liče za njegov pojam korektno, pretvara u aktivnog učesnika promena u sredini u kojoj živi i ostavlja pozitivan utisak da može nešto da promeni.
Nije istina, kao što reče neko u komentaru gore da je moguće delovati samo kao poslanik, jer su moguće i građanske inicijative.
Takođe, nije jasno ko će da uputi tužbu, jer tužbu može da uputi oštećena strana. Ko će da ima aktivnu legitimaciju u toj tužbi? Mislim da treba objasniti ljudima, bez obzira što nisu svi pravnici.

Пристојне и конструктивне примедбе !
Браво !
Saša Radulović Saša Radulović 10:50 26.07.2014

Re: Pitanjce

Radimo i sa individualnim poljoprivrednicima i sa akcionarima preduzeća u restrukturiranju i sa radnicima. Oni su oštećeni. O svemu tome ćete saznati kada se povuku konkretni potezi. Ne bismo da još otkrivamo karte. A oštećen je i budžet Srbije, tako da smo oštećeni i kao građani Srbije kao poverioci i b

Ono na čemu pravni tim pokreta "Dosta je bilo" već radi je pokretanje pitanja ustavnosti i zakonitosti krovnog sporazuma sa UAE koji praktično kaže da za firme UAE ne važe naši zakoni, kao i ustavnosti i zakonitosti pojedinačnih tajnih ugovora koji se potpisuju sa "Arapima", a koji bi da bez posebno zakona budu tajno podvedeni pod krovni sporazum sa "Arapima".

Sve što budemo uradili ćemo javno objaviti.
a_jovicic a_jovicic 12:53 26.07.2014

Re: Pitanjce

highshalfbooze
Moje mišljenje je da celoj ovoj akciji nedostaje najbitniji deo, a to je cilj peticije i metod kako doći do tog cilja, zakonska regulativa koja omogućava taj metod, kao i neki rokovi i izveštaj o akciji.

Neko osmisli akciju, angažuje ljude, krene da prikuplja potpise ... a neko samo "prepiše" bez ikakvog truda ...

DS: Tražićemo ocenu ustavnosti Sporazuma sa UAE

... pa aj' ti sad iznosi javno detalje u zemlji gde je plagijat merilo "sposobnosti"
Saša Radulović Saša Radulović 13:50 26.07.2014

Re: Pitanjce

Podržavamo sve akcija protiv nezakonite prodaje zemlje, pa i ovu akciju DS-a. Nemamo i ne tražimo autorksa prava. Svako kopiranje sa ili bez modifikacija je dozvoljeno bez saglasnosti.
frank_rizzo frank_rizzo 09:07 26.07.2014

alek najavio javne tendere 600 preduzeca

blogodomacin je izgleda behind the curve - kolje se oko 1 bez tendera, a bivsi sef stavlja 600 na tender
Saša Radulović Saša Radulović 10:58 26.07.2014

Re: alek najavio javne tendere 600 preduzeca

To je naravno sve deo pozorišne predstave ala Feketić. Vi ste izgleda kupili karte.

Ovde se radi o 4 od 161 firme koje su u restrukturiranju. Mnoge druge, one koje su vredne, će otići u neposrednoj pogodbi.

Ne može se ni jedna firma prodati pre nego što se utvrdi i proceni imovina i obaveze. To je i suština naše pljačkaške privatizacije. Novi zakoni su farsa i sa zakonima koje sam predlagao i koji su bili u skupštinskoj proceduri u decemru 2013.godine nemaju dodirne tačke. Da su ti zakoni prošli u januaru do sada bi završili finansijsko restrukturiranje, povezali radni staž radnicima, overili zdravstvene knjižice. Takve kompanije bi se mogle privatizovati.

Novi zakon o privatizaciji su pisali Dinkićevi kadrovi. Novi zakoni treba da završe pljačku.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana