Budućnost| Ljudska prava| Život

Novi feminizam

Jelica Greganović RSS / 20.02.2013. u 13:52

feminism.jpg?w=288&h=288

Onomad sam iz Elle dobila domaći zadatak-molbu da napišem tekst o novom feminizmu...evo ga: 

http://elle.rs/

Žene Silicijumske doline hodaju putem novog feminizma, na kome će se žene, pored društvenih, izboriti i za svoja prirodna prava...
p_bottom_border.png

U studiju jednog od najposlovnijih svetskih televizijskih kanala sedelo je šest-sedam silikonskih žena. Uprkos tom pridevu, sve su bile prirodne onoliko koliko to televizija sebi može da dopusti. Bez veštačkih erotskih izraslina, bez jake šminke, u odeći koje ima dovoljno da svojom deficitarnošću ne izazove bar težu pneumoniju. Silikonske žene iz one prave, poslovne, prekookeanske Silikonske – Silicijumske doline pobednice su u ime ženskog roda. One su šefovi firmi čija i sama imena zvuče kao tektonski potresi poslovnog sveta. Kroz njihove ruke vrte se monetarne cifre koje prosečan gledalac ne bi mogao ni da izgovori, a kamoli pročita. One biraju najbolje kadrove među najboljima i određuju strategije komplikovanije od bilo koje vojne ofanzive. One su dokaz da su žene dobile prvu veliku bitku feminizma i prelaze u novi napad, s ciljem da dobiju i rat.
Jer, generalne direktorke multinacionalnih korporacija počele su sa sobom na posao da dovode decu. Ko hoće s njima da priča i posluje, mora da pristane na to da mu se oko kolena igra njeno detence, dok drugo vredno radi domaći zadatak za susednim stolom. Zato što njihova majka nema nameru da dobije nervni slom pokušavajući da stigne da ih u poslednji tren pokupi pred zatvaranje obdaništa ili škole. Neće ni da njenu decu čuvaju druge, iznajmljene žene. Ako kompanija hoće da je zadrži i od nje ima korist u koju se sumnjati ne da, onda će morati da je prihvati i kao majku. Zajedno s najvećim što je u životu proizvela – njenom decom. Jedna od bitaka koju više no uspešne žene vode, a nada je da će time otvoriti put i ostalim pripadnicama svog roda, jeste i borba za to da decu rađaju u godinama koje je Majka Priroda za to predvidela. One odbijaju da pristanu na to da rađaju kada im to drugi iz poslovnog sveta dozvole, otvoreno napadajući licemerje u kom se kuka protiv sve manjeg broja novorođene dece, a istovremeno se žene egzistencijalno ucenjuju da tu istu decu ne rađaju. U isti mah, uspešne žene Silicijumske doline pokazale su da su pobedile u još par bitaka koje žene biju to ni ne primećujući.

Naime, u proteklih nekoliko decenija ženski rod je u nametnutoj borbi protiv vremena i prirodom predviđene telesne mase. Činjenica je da je lakši život omogućio produženje veka ljudskoj vrsti. Jeste da su odavno prošla vremena kada su po romanima Mihaila Šolohova bauljale starice-majke stare četrdeset godina. Sada žene stare četrdeset godina izgledaju mlađe no kad su imale trideset. Jer su pristale na borbu s vremenom, što je em naporno, em ume da skrha samopouzdanje onda kada ta bitka počne neminovno da se gubi. Velike direktorke Silicijumske doline odbijaju da ih neko gura u bitku koju ne mogu da dobiju, odbijajući da pola svog dragocenog vremena troše na to da izgledaju onako kako priroda može samo privremeno da se prevari. Da, one se brinu o svom izgledu, ali ne dozvoljavaju da im on ugrozi samopouzdanje i cilj koji imaju pred sobom.

Takođe, nemaju nameru da pristanu na nametnuti štrajk glađu. Da bi radile i odradile sve što su sposobne i od njih se očekuje da urade, one moraju da jedu. Odbijaju da budu leševi koji hodaju i čiji mozak izdajnički misli na nedozvoljenu hranu. Jeste, treba vežbati i jesti iole normalnu hranu, izbacivši onu od koje se noću svetli, ali to ne sme da bude skriveni prioritet, zbog kog mnogo važnije stvari u životu gube bitku. 

Zato one imaju čak i bore. Ne heftaju kožu na potiljku da bi ipak na kraju izgledale kao izgladnele mačke koje se boje i da se nasmeju, jer tada mnogo više liče na goste iz svemira nego na stanovnike ove naše, matične planete. Ni stomačić nije problem. Prosto, vidi se da ga žena prihvata kao svoj, kao deo sebe, one sebe koju bi sutra i s njim i s ostalim „ispadima“ kupila konkurentska firma, jer ono što oni žele je njen mozak. Kile viška ih ne zanimaju.

Ukratko rečeno, žene Silicijumske doline su generali vojskovođe ženskog sveta. One hodaju putem kojim bi on morao da ide, putem novog feminizma, na kome će se žene, pored društvenih prava, izboriti i za svoja prirodna prava. Ona prava koja su ih nekada davno, u vremena koja nepravedno nazivamo pretcivilizacijskim, činila boginjama.

http://elle.rs/lifestyle/elle-misao/5609-jelica-greganovic-novinarka-i-spisateljica.html

 



Komentari (114)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

stojamanjepoznata stojamanjepoznata 14:00 20.02.2013

1st

Jelica Greganović Jelica Greganović 14:02 20.02.2013

Re: 1st

Bravo, Stojo!

loader loader 00:33 21.02.2013

Re: 1st

javascript'; + feminizam = veselje




Jelica Greganović Jelica Greganović 11:20 21.02.2013

Re: 1st

Jeeee!
looping looping 14:30 20.02.2013

1

Žene Silicijumske doline hodaju putem novog feminizma, na kome će se žene, pored društvenih, izboriti i za svoja prirodna prava...

Generalnim direktorkama multinacionalnih korporacija to ne bi trebalo da predstavlja problem.

Ali jedna stvar mi nikada nije bila jasna: sta je cilj feminizma?
Borbu za ljudska prava razumem ali feminizam mi nikad nije bio jasan.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:33 20.02.2013

Re: 1

Da se žene u pravima izjednače sa muškarcima, feminizam je borba za ljudska prava žena.

Edit:

Generalnim direktorkama multinacionalnih korporacija to ne bi trebalo da predstavlja problem.

Čini ti se, kad malo bolje razmisliš, videćeš da je to svet muškaraca kome su žene morala da se prilagođavaju da bi u njega ušle.
looping looping 14:46 20.02.2013

Re: 1

Da se žene u pravima izjednače sa muškarcima, feminizam je borba za ljudska prava žena.

Zakoni i njihovo sprovodjenje odredjuju ljudska prava: zena, dece, muskaraca. Jer sve tri kategorije su ugrozene (verovali ili ne).

Sto znaci da je sve u rukama vlastodrzaca. A ne muskaraca.
U zapadnim, demokratskim zemljama (gde se zene konstantno bore za svoja prava) veliki broj vlastodrzaca su zene (da ih ne nabrajam).
A meni i dalje nije nista jasno u vezi feminizma. Valjda slabo kopcam.

PS.
U onim drzavama gde su zenska prava stvarno ugrozena zene ne smeju da pisnu.



Jelica Greganović Jelica Greganović 14:51 20.02.2013

Re: 1

looping, šta misliš, zašto postoji ženska kvota ako je sve ok?
Jukie Jukie 14:57 20.02.2013

Re: 1

Jelica Greganović
looping, šta misliš, zašto postoji ženska kvota ako je sve ok?

he, he, kao što u školama postoji muška kvota: bar jedan muški nastavnik (fizičkog) na 250 dece
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:00 20.02.2013

Re: 1


he, he, kao što u školama postoji muška kvota: bar jedan muški nastavnik (fizičkog) na 250 dece

I tu bih kvotu ja povećala, poradi feminiziranosti škola.
looping looping 15:01 20.02.2013

Re: 1

Jelica Greganović
looping, šta misliš, zašto postoji ženska kvota ako je sve ok?

Da bi se postovala ljudska prava zena na jednakost. Znaci donese se zakon, ispostuje se i eto ljudskih prava. Ali sa kim se bore feministkinje nije mi jasno. Nikad mi nije delovalo da se bore protiv vlasti vec su uvek podrzane od strane vlasti da se bore za svoja ljudska prava u demokratskim zemljama.

I naravno, uvek se bore protiv nekih muskih grubijana za svoja zenska prava.

PS.
Ustvari kad malo bolje razmislim isti je slucaj i sa drugima cija se ljudska prava ne postuju (opet oni isti grubijani prave probleme).
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:02 20.02.2013

Re: 1

Znaci donese se zakon, ispostuje se i eto ljudskih prava.

Eh, kad bi to tako lako bilo i jednostavno...
Pa naravno da se bore protiv grubijana...u tom čuču i grmi zečica.
bolid1 bolid1 15:03 20.02.2013

Re: 1

Jelica Greganović
ženska vota


Hmmm, ja malo sizofren po tom pitanju.

Ne volim nikakve kvote, ni po polu, ni po boji...daj boljeg i nek svi budemo sigurni da je bolji!

Paz' sad, prijavis se za posao i onda pise negde, malim slovima, u slucaju istih kvalifikacija primicemo zenu/crnca/apara/marsovca...hej, cekaj malo, ne postoje iste kvalifikacije ili ako postoje verovatnoca je mizerna, ovo je, bojim se, medvedja usluga zenama/crncima/arapima/marsovcima/kome god. Na taj nacin, uvek, ostaje ono primili su ga/je jer je....(dopisati po zelji).

Da ne bude zabune, znam sjajne koleginice (kao i kolege) sa kojima sam obozavao da saradjujem, isto tako, znam kompletne budale...budala nema pol i boju, samo je budala.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:22 20.02.2013

Re: 1

To da glupost ne poznaje pol, to sporno nije, ali jeste činjenica da vrlo često ma šta pisalo formalno u konkursu, muškarci imaju prednost, čak i kada nisu bolji, prosto...neće zatrudneti, neće tražiti slobodne dane zbog bolesnog deteta...
A kvote ni ja ne volim, ali one postoje upravo zbog ovog gore. I imaju naravno svoju lošu stranu, ali dobra im je dugoročnije gledanje.
bolid1 bolid1 15:31 20.02.2013

Re: 1

Jelica Greganović

ali dobra im je dugoročnije gledanje.


E, to je moj problem, jel' jeste dobro na duge staze?

Gledaj, da ne gresim dusu, ali mi je ovakav razgovor potpuno zamisliv:

-Sefe, treba da primimo nesto zena.
-Uffff, majku mu, daj da vidim, de si to naso?
-Ovde, sefe.
-Dobro, ajde, ima ona jedna dobra, ona moze.
-Ali, sefe, treba nam jos 10.
-Deset?! Nista, daj prvih deset kojih se setis i zdravo.

Ne vidim sta se postize osim pritajenog hejta i fasade, sve je OK. Ne kazem da imam pametnije resenje ili bolje i savrsenije koje ce sve to da ispegla, samo kazem da mi ovo ne vuce na dobro i da ce da udari u zid, a onda ce da pukne i sve ono sto se do sada postiglo ce da se vrati na pocetak.



Jelica Greganović Jelica Greganović 15:34 20.02.2013

Re: 1

Razumem ja tebe, zato sam i rekla da ni meni kvote nisu mile, ali očito je to prvo čime će početi da se razbija muški stereotip sveta...u narednom koraku bi moglo da bude bolje, jer problem je u:

-Sefe, treba da primimo nesto zena.
-Uffff, majku mu,



bolid1 bolid1 15:40 20.02.2013

Re: 1

Jelica Greganović

u narednom koraku bi moglo da bude bolje


Daj vise da se predje na taj korak, meni se nesto cini da smo tu zaglavljeni ili opet gresim, nem' pojma...
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:47 20.02.2013

Re: 1

Daj vise da se predje na taj korak, meni se nesto cini da smo tu zaglavljeni ili opet gresim, nem' pojma...

Ne traje to tako dugo kao se čini, kao što nije ni tako davno bilo kad su žene dobile pravo glasa...vreme je čudna lupa.
bolid1 bolid1 15:52 20.02.2013

Re: 1

Jelica Greganović

Ne traje to tako dugo kao se čini, kao što nije ni tako davno bilo kad su žene dobile pravo glasa...vreme je čudna lupa.


I to je tacno.
looping looping 15:57 20.02.2013

Re: 1


-Sefe, treba da primimo nesto zena.
-Uffff, majku mu, daj da vidim, de si to naso?
-Ovde, sefe.
-Dobro, ajde, ima ona jedna dobra, ona moze.
-Ali, sefe, treba nam jos 10.
-Deset?! Nista, daj prvih deset kojih se setis i zdravo.

I posle 6 meseci do godinu dana tih deset zena ce nauciti da radi posao koji su radili muskarci. Iskustvo je cudo.
Po meni kvote su dobra stvar i trebaju da postoje. Jedino mi nije i verovatno nikad nece biti jasno protiv koga se zene bore.
bolid1 bolid1 16:00 20.02.2013

Re: 1

looping

I posle 6 meseci do godinu dana tih deset zena ce nauciti da radi posao koji su radili muskarci. Iskustvo je cudo.


Hoce, ako su primljene na taj, hipoteticki, posao da bi radile, ako su tu da bi skinuli nekog/nesto sa vrata, nece.

Zato sam i napisao ovaj zamisljeni razgovor tako kako sam napisao...skini mi to sa dnevnog reda i da idemo dalje...
Covek u belom Covek u belom 18:10 20.02.2013

Re: 1

Jelica Greganović
muškarci imaju prednost, čak i kada nisu bolji, prosto...neće zatrudneti, neće tražiti slobodne dane zbog bolesnog deteta...

To sto nece zatrudneti, nece traziti slobodne dane, itd. upravo i jeste dokaz da su bolji, bolji za tu firmu (u smislu ekonomske isplativnosti, produktivnosti, itd. dakle realnih ekonomskih parametara).

U surovom trzisnom kapitalizmu predrasude ne opstaju ako nemaju ekonomsku osnovu. Dakle nece zena izvisiti za radno mesto samo zato sto je zena i sto poslodavac ima predrasude, vec sto je na duzi vremenski manje ekonomski isplativa od muskarca.
Uvodjenje kvota i pozitivne diskriminacije na silu je nista drugo nego teranje poslodavca da posluje manje efikasno nego sto bi mogao.
A to nikako nije dobar put. Pre svega zato sto ce poslodavac to gledati da kompenzuje na neki drugi nacin...
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:01 20.02.2013

Re: 1

Jedino mi nije i verovatno nikad nece biti jasno protiv koga se zene bore.

Žene se bore protiv sistema koji ih stavlja u drugi red, ponekad upravo zbog onoga zbog čega su za svako društvo bitne - zbog toga što mogu da budu majke.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:02 20.02.2013

Re: 1

To sto nece zatrudneti, nece traziti slobodne dane, itd. upravo i jeste dokaz da su bolji, bolji za tu firmu (u smislu ekonomske isplativnosti, produktivnosti, itd. dakle realnih ekonomskih parametara).

Da. Samo onda će doći problem bele kuge, previše penzionera i premalo onih koji rade ili će raditi. Jer ovi ekonomski isplativiji ne mogu da ih rode.
bookez bookez 20:04 20.02.2013

Re: 1

Eh, kad bi to tako lako bilo i jednostavno...
Pa naravno da se bore protiv grubijana...u tom čuču i grmi zečica.


Ja eto mislim da su grubijani daleko manji problem. Njih zakon lakše može da indentifikije i sankcioniše.

Mnogo veći problem smo svi mi ostali, manje više normalni i umereni, i muškarci i žene. Gledali smo jedne te iste filmove sa istim stereotipima, pričali nam iste priče o ulogama i poretku, ni ne razmišljamo, već opravdavamo. Mnogo sitnica koje ni ne primetimo. E u takvoj sredini grubijani cvetaju.

Moram da priznam da mi pomalo smeta pozivanje na "prirodno", jer mi odmah prodju kroz glavu tradicionalisti i uloge dodeljene pre hiljadu godina, gde recimo uloga brižanog oca i majke ratnice teško mogu da se uglave. Na sreću svakim danom je svet sve lepše mesto za život (uglavnom).
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:07 20.02.2013

Re: 1

Mnogo sitnica koje ni ne primetimo. E u takvoj sredini grubijani cvetaju.

Tačno tako.

Moram da priznam da mi pomalo smeta pozivanje na "prirodno", jer mi odmah prodju kroz glavu tradicionalisti i uloge dodeljene pre hiljadu godina, gde recimo uloga brižanog oca i majke ratnice teško mogu da se uglave.

Prirodno je od toga prirodnije
hajkula1 hajkula1 22:46 20.02.2013

Re: 1

protiv koga se zene bore.


Ne samo protiv, bore se pre svega ZA.
Pa je tako tekovina 8-časovno radno vreme - za sve.
Zabrana dečijeg rada.
Plaćeno bolovanje, ne samo trudničko, vikend, godišnji odmor, praznici.
(Što je internacionala to pripisala sebi, ebi ga.)
E, onda su nam malo zakinuli, pa moramo opet.
Nove feministkinje su protiv silikona, robovanja hrani, katastrofalnim dijetama, figuri, modi... Protiv uslovljavanja da žena ne sme da rađa dok traje ugovor za posao. Protiv nasilja (a to što su žrtve nasilja većinom žene i deca, čista slučajnost. Naravno, poznato je da ima i po neka žena nasilnik.)
Nove feministkinje su za prirodnost i odgovornost i prema sebi, i prema društvu i prema prirodi. (Za razliku od nametanja poželjnosti silikonskih nakaza, sponzoruša...)



bolid1 bolid1 22:56 20.02.2013

Re: 1

hajkula1

Nove feministkinje su protiv silikona, robovanja hrani, katastrofalnim dijetama, figuri, modi...


Kazi tako, na Srpskom, da i ja glup shvatim

Oces reci, kad vidim sarene novine, nije tesko biti protiv...
blogovatelj blogovatelj 01:33 22.02.2013

Re: 1

Čini ti se, kad malo bolje razmisliš, videćeš da je to svet muškaraca kome su žene morala da se prilagođavaju da bi u njega ušle.


Pa svako mora da se prilagođava. Ja recimo uđem u kanadski šoping mol, a tamo pola radnji sa garderobom za žene. Ostatak ravnomerno raspoređen na radnje za decu, muškarce i kombinovane. Dakle meni od skupa svih radnji kao izbor ostane jedna polovina * dve trećine, što kao rezultat daje 1/3.
Ali tu nije kraj. Kada uđem u butike koji prodaju i mušku i žensku garderobu, tamo je samo četvrtina robe namenjena muškima, ostatak ženama.
Elementarna matematika kaže da sam veoma diskriminisan u takvim slučajevima. Ali nisam osnovao pokret da se borim protiv nepravde. Mada imam nameru da to učinim.
rade.radumilo rade.radumilo 14:34 20.02.2013

Samo stvar pametnog menadžmenta

U IT industriji to ide ovako:
Baš me briga kad i kako radiš, imaš projekat, taskove i ili si ih završio ili nisi. Da li ćeš da radiš od kuće i pojavljuješ se samo zbog sastanaka ili ćeš da dolaziš u kancelariju, tvoja stvar. Takođe baš me briga da li ćeš da povedeš decu, njihovo odeljenje i da im pri tom skuvaš ručak, užinu, večeru...
Naravno, ne možeš dopustiti gomili male dece da se muvaju kroz čeličanu dok se lije rastopljeni čelik, ali samo je potrebno malo organizacije.
U prevodu, potrebno je da menadžeri kompanije malo uključe mozak. Bedak je što se u menadžment obično guraju oni koji su nesposobni za bilo kakvu drugu vrstu posla.
Nije to stvar dopustiti samo ženama da se posvete deci, paralelno s poslom, već jednostavno osmisliti poslovanje tako da privatni život zaposlenih trpi najmanje moguće.

ps. Što se tiče izgleda, zatezanja, utezanja itd. mislim da je to neka sasvim druga priča koja nema naročito veze s prethodnom.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:50 20.02.2013

Re: Samo stvar pametnog menadžmenta

ps. Što se tiče izgleda, zatezanja, utezanja itd. mislim da je to neka sasvim druga priča koja nema naročito veze s prethodnom.

O, ima, ima...s tim što su tu i žene same kolaborirale sa muškarcima
U mnogim industrijama ide tako, dobro, ne od kuće tako često, ali ispod površine ima i puno drugih stvari koje muškarcima daju prednost, onu koju žene prirode radi ne mogu bez razumevanja okoline da dosegnu.
Recimo...to se i u Sloveniji praktikovalo, a bogami i danas...niko neće muškarcu ponuditi ugovor za posao u kom piše da potpisuje da neće imati dece narednih xy godina, ali ženama hoće.
dragoljub92 dragoljub92 16:04 20.02.2013

Re: Samo stvar pametnog menadžmenta

O, ima, ima...s tim što su tu i žene same kolaborirale sa muškarcima

није тачно ич.мушкарци се одавно ништа не питају у вези жемског изгледа.женске су ту допустиле да им геј популација кроји тело по гејовском укусу ,начи андрогине су стандард по њима и жемске се тога држе ко пијан за асфалт.
плус ћелавост,еј и бабе од 50 године су поћелавеле,ел нас неко пито јок само тек осванеш поред неког ћелавца брез упозорења.ало бре докле ће не малтретирате вашим сехуалним фрустрацијама.
само болеснм уму(причам о стрејт мушкарцима) може да се свиџа ћелава жена која личи на дечка.
пс
подржавам и квоту и децу на послу
ал не подржавам да ми гејови диктирају стрејт укус
zoja444 zoja444 16:09 20.02.2013

Re: Samo stvar pametnog menadžmenta

еј и бабе од 50 године


zene u pedesetim su zrele zene a ne babe.
dragoljub92 dragoljub92 16:11 20.02.2013

Re: Samo stvar pametnog menadžmenta

zoja444
еј и бабе од 50 године


zene u pedesetim su zrele zene a ne babe.

јес,ти ће ми кажеш ратујем сњи 55 године,што шетају унуци кад несу бабе
zoja444 zoja444 16:18 20.02.2013

Re: Samo stvar pametnog menadžmenta

dragoljub92

јес,ти ће ми кажеш ратујем сњи 55 године,што шетају унуци кад несу бабе


babe su samo svojim unucima.
antioksidant antioksidant 16:24 20.02.2013

Re: Samo stvar pametnog menadžmenta

zoja444
еј и бабе од 50 године


zene u pedesetim su zrele zene a ne babe.

све зависи колико година има посматрач
dragoljub92 dragoljub92 16:40 20.02.2013

Re: Samo stvar pametnog menadžmenta

zoja444
dragoljub92

јес,ти ће ми кажеш ратујем сњи 55 године,што шетају унуци кад несу бабе


babe su samo svojim unucima.

аха
mlekac mlekac 18:49 20.02.2013

Re: Samo stvar pametnog menadžmenta

dragoljub92
zoja444
dragoljub92

јес,ти ће ми кажеш ратујем сњи 55 године,што шетају унуци кад несу бабе


babe su samo svojim unucima.

аха

Uci se dragoljupce, moz' ti pritreba
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:14 20.02.2013

Re: Samo stvar pametnog menadžmenta

да им геј популација кроји тело по гејовском укусу ,начи андрогине

E, neš...obrni, okreni i gejovi su muškarci.
ал не подржавам да ми гејови диктирају стрејт укус

To, dragoljube, feministkinjo!

Koje sad pa ćelave žene? Zar nije još u trendu vet luk, ono kao posle pljuska?
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:17 20.02.2013

Re: Samo stvar pametnog menadžmenta

Ovo mi je skoro promaklo:

и бабе од 50 године


Dragoljube, na klizavom si terenu, pazi na korake, koje bre babe!? To je sve mlado ko rosa, znam iz ličnog iskustva...par godina mi fali, ali tu sam...daklem, lako koračaj, mine su oko tebe
hajkula1 hajkula1 22:48 20.02.2013

Re: Samo stvar pametnog menadžmenta

кроји тело по гејовском укусу ,начи андрогине


A silikonske grudi, zadnjice, usta... prenaglašeni atributi?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:30 20.02.2013

Re: Samo stvar pametnog menadžmenta


A silikonske grudi, zadnjice, usta... prenaglašeni atributi?

Tu se oni ne nalaze, zahvaljujući njima na svakoj modnoj reviji mogu da se gledaju čuda - leševi koji hodaju, i fantastičan uspeh da se žene doteraju dotle da izgledaju kao 13-14godišnji dečaci. Spreda i odostrag.
dragoljub92 dragoljub92 00:47 21.02.2013

Re: Samo stvar pametnog menadžmenta

Koje sad pa ćelave žene?

dole
dragoljub92 dragoljub92 00:52 21.02.2013

Re: Samo stvar pametnog menadžmenta

hajkula1
кроји тело по гејовском укусу ,начи андрогине


A silikonske grudi, zadnjice, usta... prenaglašeni atributi?

to e od skoro počelo a i skupo je pa nije još preterano,dijete i taj gay look je ubitačan jer ne košta materijalno pa je svima dostupan po cenu života.
looping looping 15:14 20.02.2013

2

Jelica Greganović Jelica Greganović 15:23 20.02.2013

Re: 2

Da...pitam se samo ko je demonizovao ljudsko, a naročito žensko telo, i ko u tom XX svetu vodi glavnu reč.
looping looping 16:49 20.02.2013

Re: 2

Da...pitam se samo ko je demonizovao ljudsko, a naročito žensko telo, i ko u tom XX svetu vodi glavnu reč.

Sa religijskog stanovista Lucifer a sa feministickog muskarci.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:09 20.02.2013

Re: 2

Sa religijskog stanovista Lucifer a sa feministickog muskarci.

Jok, brale, nego je hrišćanstvo demonizovalo žene i od njih napravilo Luciferovu svojtu, koja samo čeka da se aktivira...a tu najstariju firmu na svetu vodi ko? Muškarci, a?
looping looping 05:44 21.02.2013

Re: 2

Jok, brale, nego je hrišćanstvo demonizovalo žene i od njih napravilo Luciferovu svojtu, koja samo čeka da se aktivira...a tu najstariju firmu na svetu vodi ko? Muškarci, a?

To je ta feministicka verzija.

Ne kazem da je losa ali je samo jedan od uglova posmatranja.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:21 21.02.2013

Re: 2

To je ta feministicka verzija.

O da li je? Ona hrišćanska ekipa u dugačkim haljinama nisu žene, znaš.
looping looping 13:02 21.02.2013

Re: 2

O da li je? Ona hrišćanska ekipa u dugačkim haljinama nisu žene, znaš.

Nisu. Hvala bogu.
Tek bi im se onda postovala prava.
Ja zapravo mislim da se zenama i deci u poslednjih 30 godina konstantno oduzimaju ljudska prava.
Sto se vise "bore" - to manje prava imaju. Ali dobra reklama cini cuda.




Jelica Greganović Jelica Greganović 14:29 21.02.2013

Re: 2

Tek bi im se onda postovala prava.

Što, sad im se sirotanima ne poštuju?
looping looping 14:48 21.02.2013

Re: 2

Što, sad im se sirotanima ne poštuju?

Mislio sam na zene.

Ne postuju se prava slabijeg a to su zene, deca, muskarci, LGBT-ovci i mnogi drugi.
E sad sve to treba razvodnjiti, stvoriti grupacije koje ce se boriti za prava svih njih pojedinacno pa onda simulirati neku borbu uz ucesce politicara i drzave koji sve to jelte podrzavaju (medijski, finasijski (neka sica)) i onda doneti zakljucak da je krivac za nepostovanje prava neki pijani sovinisticki grubijan koji ni ne zna na kojoj je planeti i muskarci koji nece da pomazu zenama oko pranja sudova.

Sve u svemu - opsta zalost i tuga.

Jelica Greganović Jelica Greganović 14:52 21.02.2013

Re: 2

Ne, ne treba razvodniti, ali ne treba ni gledati mirno kako se to radi...vekovima.
looping looping 15:05 21.02.2013

Re: 2

Ne, ne treba razvodniti, ali ne treba ni gledati mirno kako se to radi...vekovima.

Naravno da ne.
Znaci, kada neko na nekog fizicki nasrne (bilo musko ili zensko) - policija, sudovi, ostra kazna i odmah dobijemo postovanje ljudskih prava. Sto u Srbiji jos dugo nece biti slucaj (ovo uzimam samo kao primer jer ugrozavanja prava moze biti na bezbroj nacina). A skoro sve je regulisano zakonom koji je mrtvo slovo na papiru. Nije lose kad se covek bori da zna protiv koga se bori.

PS.
Zbog cega ni jedna zenska osoba nikada nije izbacila blog da su joj neka od zenskih prava ugrozena (barem ja nisam primetio)?. Ne mora cak ni da se zna njen identitet. Pa neka ljudi iskomentarisu u cemu je zapravo problem i sta joj je ciniti.
vishnja92 vishnja92 17:02 21.02.2013

Re: 2

Zbog cega ni jedna zenska osoba nikada nije izbacila blog da su joj neka od zenskih prava ugrozena (barem ja nisam primetio)?

zbog
Pa neka ljudi iskomentarisu u cemu je zapravo problem i sta joj je ciniti.

tj zbog dostojanstva s jedne, i zaludnog metanisanja sa druge strane :)


ps - nije ovde rec o zenskim nego o ljudskim pravima.
looping looping 17:35 21.02.2013

Re: 2

tj zbog dostojanstva s jedne, i zaludnog metanisanja sa druge strane :)

Jasno mi je.
Hteo sam da kazem da mislim da bi i najprostiji bloger (u koje i sebe ubrajam) nasao resenje za tu vrstu problema.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:21 21.02.2013

Re: 2

Znaci, kada neko na nekog fizicki nasrne

Tu se ne radi samo o fizičkom nasrtanju. A i kad se o njemu radi, stvari nisu tako jednostavne, na strašnu žalost. Toliko nisu jednostavne da se prave Sigurne Kuće, iako postoje zakoni koji bi trebalo da kažnjavaju prekršitelje.

Zbog cega ni jedna zenska osoba nikada nije izbacila blog da su joj neka od zenskih prava ugrozena (barem ja nisam primetio)?. Ne mora cak ni da se zna njen identitet. Pa neka ljudi iskomentarisu u cemu je zapravo problem i sta joj je ciniti.

Je li, šta ti misliš, šta je radila Krugolina ovde na blogu i njen pokret Majka Hrabrost?
vishnja92 vishnja92 18:54 21.02.2013

Re: 2

Hteo sam da kazem da mislim da bi i najprostiji bloger (u koje i sebe ubrajam) nasao resenje za tu vrstu problema.

eh
sta mislis, zasto onda sve te zene ne uspevaju da nadju resenje, ako je tako jednostavno?
mislis da im je lagodnije da kukaju i da ne preduzimaju nista? sigurno ima i toga, ali tek u tragovima i vrlo sporadicno.

aj da vidimo, evo samo par stavki:

- porodicno nasilje se u nasem porodicnom zakonu kao pojam pojavilo, cini mi se, 2005. godine - dakle, pre manje od jedne decenije. pre toga nije prepoznato kao problem a ni sada sprovodjenje tog zakona veze sa zivotom nema, tj ne postoji. i zene su ovde i danas sistematski zlostavljane, statistika je jasna i lako dostupna. sta bi ti rekao zeni koju muz godinama psihicki i fizicki zlostavlja? kako bi resio problem i kakav bi joj savet dao?

- prednost u zaposljavanju uvek imaju muskarci, vise plate uvek imaju muskarci. zena mora biti mnogo (i vrlo uocljivo) kompetentnija i sposobnija u obavljanju svog posla od muskarca da bi napravila dobac do muskog uspeha u karijeri (sa sve paralelnim rmbanjem kod kuce)

- mobing. zakon o mobingu je sraman (mislim da je prepisan). mobingu su, po mom licnom (i verujem tacnom) utisku daleko vise izlozene zene, iz prostog razloga sto su bespomocnije (pre nego sto pitas "zasto" - najpre fizicki, a zatim (digresija): 80% brakova koji stignu do posredovanja bracnog savetovalista razlupalo se tako sto je muskarac izgubio posao. zasto? zato sto on ne preduzima nista, drzi glavu medju sakama i vremenom postaje agresivan. zene u takvim prilikama grebu noktima da pronadju izlaz, i zbog njihove nezaposlenosti porodice ne propadaju. hocu da kazem, zene jesu predodredjene da brinu o opstanku vrste. cista biologija)

- seksualni mobing. aj molim te, sta bi ti uradio da ti se tako nesto desi? ustvari, da li uopste mozes to sebi da docaras?

a ovo nije ni 10% postojecih problema, ovo su samo najlakse pobrojivi.

postoji opsti problem sa mnogim finim muskarcima: oni polaze od sebe i svog odnosa prema zeni, i svoju sliku o zivotu zena grade polazeci od sopstvenog stava. a pritom blagog pojma nemaju sta se zaista dogadja :)
looping looping 19:51 21.02.2013

Re: 2

Tu se ne radi samo o fizičkom nasrtanju. A i kad se o njemu radi, stvari nisu tako jednostavne, na strašnu žalost. Toliko nisu jednostavne da se prave Sigurne Kuće, iako postoje zakoni koji bi trebalo da kažnjavaju prekršitelje.

Naravno da nisu jednostavne, zbog drzave takve kakva je.
Je li, šta ti misliš, šta je radila Krugolina ovde na blogu i njen pokret Majka Hrabrost?

Ne znam i izvinjavam se zbog toga.
Da li bi neki od ovih pokreta mogao malo da utice na vlasti da pohapse bagru, odnosno prekrsitelje? Ili mozda nema dovoljno dokaza? Ili mozda nema mesta u zatvorima? Ili mozda to ustvari nikoga ne zanima?
looping looping 20:15 21.02.2013

Re: 2

sta mislis, zasto onda sve te zene ne uspevaju da nadju resenje, ako je tako jednostavno?

Zato sto resenja u anarhiji nema. Postoji samo zakon jaceg. Pa ako se organizujes da budes jaci ili zbrises to je resenje.

- porodicno nasilje se u nasem porodicnom zakonu kao pojam pojavilo, cini mi se, 2005. godine - dakle, pre manje od jedne decenije. pre toga nije prepoznato kao problem a ni sada sprovodjenje tog zakona veze sa zivotom nema, tj ne postoji. i zene su ovde i danas sistematski zlostavljane, statistika je jasna i lako dostupna. sta bi ti rekao zeni koju muz godinama psihicki i fizicki zlostavlja? kako bi resio problem i kakav bi joj savet dao?

Da li bi bilo dobro da joj dam savet da se obrati nekom feministickom pokretu? Hoce li oni da se izbore za njena prava?
Iskreno, savetovao bih je da pronadje bilo kakav nacin da pobegne. Da zatrazi azil u nekoj evropskoj drzavi.
- prednost u zaposljavanju uvek imaju muskarci, vise plate uvek imaju muskarci. zena mora biti mnogo (i vrlo uocljivo) kompetentnija i sposobnija u obavljanju svog posla od muskarca da bi napravila dobac do muskog uspeha u karijeri (sa sve paralelnim rmbanjem kod kuce)

Uf, kako ja nikad nisam jedan od tih muskaraca koji uvek ima vecu platu od svih tih mucenih zena. I o kakvoj karijeri u Srbiji pricas? Kriminalnoj? Ili nekoj bajkovitoj iz americkih blokbastera?
: 80% brakova koji stignu do posredovanja bracnog savetovalista razlupalo se tako sto je muskarac izgubio posao. zasto? zato sto on ne preduzima nista, drzi glavu medju sakama i vremenom postaje agresivan. zene u takvim prilikama grebu noktima da pronadju izlaz, i zbog njihove nezaposlenosti porodice ne propadaju. hocu da kazem, zene jesu predodredjene da brinu o opstanku vrste. cista biologija)

Zamisli muskarca koji nije postao agresivan. Nikad nisam video toliko stereotipa na jednom mestu. Svi mi muskarci smo isti.
postoji opsti problem sa mnogim finim muskarcima: oni polaze od sebe i svog odnosa prema zeni, i svoju sliku o zivotu zena grade polazeci od sopstvenog stava. a pritom blagog pojma nemaju sta se zaista dogadja :)

Prosto ne zna covek da'l su gori fini ili oni muskarci koji nisu fini.

- seksualni mobing. aj molim te, sta bi ti uradio da ti se tako nesto desi? ustvari, da li uopste mozes to sebi da docaras?

Dao bih otkaz, jer drugog resenja nema. Sedeo bih kuci i cuvao decu dok drzava ne resi da kaznjava prestupnike. Sta drugo.
a ovo nije ni 10% postojecih problema, ovo su samo najlakse pobrojivi.

Problem je u tome sto se ne zna uzrok tim problemima i zato sto se to pripisuje nekom primitivizmu, neobrazovanoscu, sovinizmu a ne postoji odrzavanje javnog reda i mira. Prakticno je anarhija u drzavi. Svako svakoga moze da prebije u kafani! Pa sta onda ocekuju zene? Da se njihova prava postuju? Za tako nesto ce morati pred narodnu skupstinu kao i svi drugi (a ima ih mnogo!) cija se prava ne postuju.

PS.
A neki feministicki pokret nije los u medjuvremenu, cisto malo da smiri zivce.
Pa posle opet nazad u realnost.
vishnja92 vishnja92 20:54 21.02.2013

Re: 2

Uf, kako ja nikad nisam jedan od tih muskaraca koji uvek ima vecu platu od svih tih mucenih zena. I o kakvoj karijeri u Srbiji pricas? Kriminalnoj? Ili nekoj bajkovitoj iz americkih blokbastera?

o takvim karijerama u Srbiji koje su punile ovaj budzet sve ove godine, pa je bilo dosta i za kurtu i za murtu. znas ono, namaknes radeci danju-nocu-vikendom neke desetine i stotine keka dolara ili vec cega u zemlju, svojim mozgom i rukama? e to.
Iskreno, savetovao bih je da pronadje bilo kakav nacin da pobegne. Da zatrazi azil u nekoj evropskoj drzavi.

Dao bih otkaz, jer drugog resenja nema.

zene da se samoukinu i krepaju, problem resen!
Zamisli muskarca koji nije postao agresivan.

dobro, i?

Prosto ne zna covek da'l su gori fini ili oni muskarci koji nisu fini.

bozegospode.

...pa ondak:
Nikad nisam video toliko stereotipa na jednom mestu.

znas kako, zene te stereotipe zive (a neke od njih i umiru)

Problem je u tome sto se ne zna uzrok tim problemima


ko ga ne zna? ti?

A neki feministicki pokret nije los u medjuvremenu, cisto malo da smiri zivce.


pa ti si taj koji spominje feministicke pokrete, ja sa njima (bogu hvala) nemam nista.
dok sa feminizmom imam itekako. kako bih ti rekla - mos da biras oce li da te bude ili nece. e feminizam je to, izmedju ostalog.

aj odoh, ja probala da budem ozbiljna a ti se zajebavas.
looping looping 06:21 22.02.2013

Re: 2

znas kako, zene te stereotipe zive (a neke od njih i umiru)

Zive ih i muskarci, i zivotni vek im je kraci nego zenski. Visok pritisak. Od masne hrane valjda.
ko ga ne zna? ti?

Zene-feministkinje ga ne znaju ocigledno cim se razracunavaju sa pojedinim muskarcima.

dok sa feminizmom imam itekako. kako bih ti rekla - mos da biras oce li da te bude ili nece. e feminizam je to, izmedju ostalog.

Onda je feminizam neka magija.
Carobni stapic i bude te.
"Feministkinja - resenje za sve vase probleme."



Jelica Greganović Jelica Greganović 10:30 22.02.2013

Re: 2

looping, vidi...ja sebe ne smatram feministkinjom, nikada nisam bila član nijednog pokreta ili stranke, pa ni feminističkog.
Ali, ono što ti radiš je prosto namerno zatvaranje očiju pre problemima koje fakat ima ženski rod, i to samo zato što je žrtva društveno nametnutih stereotipa i degradacije.
Nije sporno da popričamo i o problemima muškog roda, koji definitivno postoje, ali to ne smanjuje, niti anulira probleme koji vekovima tište ženski rod.
Magije nema, feminističke, da je ima ne bi toliko dugo trajalo da se žene vrate u svet iz kog su izgurane.
Ali bar je napredak što danas žene mnogo ređe spaljuju kada ih se pomene u istoj rečenici sa magijom.
looping looping 12:44 22.02.2013

Re: 2

Ali, ono što ti radiš je prosto namerno zatvaranje očiju pre problemima koje fakat ima ženski rod, i to samo zato što je žrtva društveno nametnutih stereotipa i degradacije.

Ne bih se slozio. Ono sto ja radim je otvaranje ociju. Da se prekine sa propagandom feminizma kao idejom koja je sama sebi dovoljna.
Zene nikad nisu imale vise prava nego danas, ali ne zbog feminizma vec zbog promene sistema u kome zive (cemu feminizam nije doprineo) od strane muskaraca.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:07 23.02.2013

Re: 2

ali ne zbog feminizma vec zbog promene sistema u kome zive (cemu feminizam nije doprineo) od strane muskaraca.


iris.davidovich iris.davidovich 05:05 24.02.2013

Re: 2

Zene nikad nisu imale vise prava nego danas, ali ne zbog feminizma vec zbog promene sistema u kome zive (cemu feminizam nije doprineo) od strane muskaraca.


Bokte kakvi dusevni ljudi ti muskarci, promenise sistem, pa sta vise zene oce, majku mu poljubim

Apropo onog sto Visnja rece gore - na jednoj slavi otac nekog mog poznanika zali se jednome koji sedi do njega kako je svog sina, tog mog poznanika dakle, ubacio u banku, a ovome se ne svidja pos'o, I on to ne moz' da razume, takvu sansu da ne iskoristi, moze brzo da napreduje, jer su u odeljenju sve same zene...tako mi se smucio da sam pozelela da mu vrljnem vanglu sa ruskom salatom u lice
docsumann docsumann 17:44 20.02.2013

malo feminističkih zvukova

Jelica Greganović Jelica Greganović 19:17 20.02.2013

Re: malo feminističkih zvukova

Jeee!
Fala
Domazet Domazet 19:20 20.02.2013

Prvo...

...mislim da se o stvarnoj jenakosti mozhe govoriti tek onda kada postane normalno da i mushki silikonski direktori pochnu da dovode decu na sastanke.

Drugo, da li je pametno trazhiti da i majke zaposlene u livnicama (recimo) dovode decu da se igraju i muvaju oko nogu po tim istim livnicama?

Dakle, meni ovo vishe lichi na josj jedan od pokushaja silikonskih ljudi(i zhena, i zhena) da pokazhu kako su oni nadljudi. I ne verujem da bash mnogo doprinosi stvarnoj emancipaciji (svih) zhena...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:13 20.02.2013

Re: Prvo...

Prvo...
...mislim da se o stvarnoj jenakosti mozhe govoriti tek onda kada postane normalno da i mushki silikonski direktori pochnu da dovode decu na sastanke.

Može...jedino što je neplaćanje alimentacije u dosta zemalja moralo da postane krivično delo da bi se mnogi muškarci setili da decu imaju.

Drugo, da li je pametno trazhiti da i majke zaposlene u livnicama (recimo) dovode decu da se igraju i muvaju oko nogu po tim istim livnicama?

Naravno da nije.

Dakle, meni ovo vishe lichi na josj jedan od pokushaja silikonskih ljudi(i zhena, i zhena) da pokazhu kako su oni nadljudi. I ne verujem da bash mnogo doprinosi stvarnoj emancipaciji (svih) zhena...

Ovo su na žalost još uvek izuzeci, ali izuzeci svet pomeraju. Polako, ali ipak.
Domazet Domazet 00:03 21.02.2013

Jelice ja shta hocu da kazhem je da mi...

...ovo vishe lichi na to da se jedna grupa (trenutno) privilegovanih izborila za odredjene beneficije nego na to da se radi o novom feminizmu. To da se privilegovane grupe bore i izbore za beneficije u okviru svoje grupe (otuda primer sa livnicama) nije nishta novo, to je konstanta ljudskog roda.

I hteo sam da kazhem da to shto se nekako podrazumeva da se deca vrzmaju oko nogu na majchinim sastancima jest vrsta seksizma. Nikome ne pada na pamet da bi i ochevi mogli malo da se potrude oko dece.

Ja sam ti, spreman sam da se kladim, veci feminista od tebe. Kad sam doshao u Ameriku nisam imao pravo da radim pa sam skoro godinu dana sedeo kod kuce i brinuo se o deci. Cera mi je tada imala nepunu godinicu a sin pet. I mogu ti reci da me je to nauchilo pameti.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:26 21.02.2013

Re: Jelice ja shta hocu da kazhem je da mi...

...ovo vishe lichi na to da se jedna grupa (trenutno) privilegovanih izborila za odredjene beneficije nego na to da se radi o novom feminizmu. To da se privilegovane grupe bore i izbore za beneficije u okviru svoje grupe (otuda primer sa livnicama) nije nishta novo, to je konstanta ljudskog roda.

Vidi, one su se borile i za to izborile, one sada jesu privilegovane u odnosu na ostale, ali su odličan primer da se može i da treba.

I hteo sam da kazhem da to shto se nekako podrazumeva da se deca vrzmaju oko nogu na majchinim sastancima jest vrsta seksizma. Nikome ne pada na pamet da bi i ochevi mogli malo da se potrude oko dece.

Jeste i nije...jeste, jer je priroda decu mahom za majke vezala, ali to i dalje ne znači da očevi nemaju svoj ogromni značaj i obaveze prema deci. Ali dok se neki od njih toga sete ili dok se ne napravi pokret očeva koji se za to bore i to traže, oko dece će se i dalje truditi majke. Kojima treba pomoći i podržati ih, a zbog toga ih izgurivati u drugi plan.

Ja sam ti, spreman sam da se kladim, veci feminista od tebe. Kad sam doshao u Ameriku nisam imao pravo da radim pa sam skoro godinu dana sedeo kod kuce i brinuo se o deci. Cera mi je tada imala nepunu godinicu a sin pet. I mogu ti reci da me je to nauchilo pameti.

I ja sam spremna da se kladim, na tebe. Ja i nisam neka feministkinja, zamolili su me da pišem o tome kako ja vidim novi feminizam, i ja sam napisala...ja sam apsolutno za to da se ženama vrati društveni položaj koji zaslužuju, da se prestane sa degradacijom žena, da se ne kažnjavaju zbog onoga zbog čega bi ih trebalo ceniti i podržavati...ali prosto nisam sklona pripadanju ni strankama, ni udruženjima...pa tako ni tom pokretu. Tako da, odmah i sada priznajem - jesi veći feminista od mene

p.s.
I mogu ti reci da me je to nauchilo pameti.

Vidiš, jedan od ciljeva feminizma je da se i drugi nauče pameti.
Domazet Domazet 00:37 21.02.2013

Re: Jelice ja shta hocu da kazhem je da mi...

zvek zvek 09:27 23.02.2013

Re: Prvo...

...mislim da se o stvarnoj jenakosti mozhe govoriti tek onda kada postane normalno da i mushki silikonski direktori pochnu da dovode decu na sastanke.

Moj nadređeni je doveo dete na sastanak. Nije hteo da njegova silom prilika nezaposlena žena otkaže planirani fitnes zbog njegovog neplaniranog sastanka nakon isteka radnog vremena. I nije iz IT nego je bankar. I još je sastanak odložio kako bih ja stigla da pre zatvaranja servisa planirano podignem auto sa opravke pa da se vratim na neplanirani sastanak. Dve koleginice su se neplanirano ponudile da ostanu i zabavljaju dete u susednoj kancelariji dok traje neplanirani sastanak. Zamolili smo ostale učesnike da pomerimo neplanirani sastanak za pola sata. I, da, sastanak je bio uspešan. I da, banka niže poslovne uspehe. I, da, da, da: CEO banke je žena. I njena zamenica je žena. Jedna ima odraslo dete, druga nema decu. Jedino što je u toj situaciji izostalo su stereotipi.
iris.davidovich iris.davidovich 05:15 24.02.2013

Re: Jelice ja shta hocu da kazhem je da mi...

Domazet
Kad sam doshao u Ameriku nisam imao pravo da radim pa sam skoro godinu dana sedeo kod kuce i brinuo se o deci. Cera mi je tada imala nepunu godinicu a sin pet. I mogu ti reci da me je to nauchilo pameti.

Domazet, ti sada automacki postajes moj omiljeni bloger, posle ovog priznanja, plus, blago tvojoj gospodji
milivoje_bg milivoje_bg 20:20 20.02.2013

7 типичних представница ...

... женске популације !
Илустративан чланак !?
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:11 20.02.2013

Re: 7 типичних представница ...

milivoje, ko je rekao da su tipične?
Ako se ne varam, naslov je Novi feminizam, a novo je još uvek novo i netipično.
golubica.bg golubica.bg 21:48 20.02.2013

Korenite promene

To je ono što je neophodno. Hteli mi to da priznamo ili ne, u mnogim aspektima društvo nam je ustrojeno kao da muškarci i dalje jedini rade, a žene sede kod kuće i čuvaju decu. Slično je i u glavama, svesno ili podsvesno, a to se najteže menja. Onog momenta kad nijedno muško u Srbiji ne bude bio blam da uzme deo porodiljskog, da vodi računa o maloj bebi, da deli kućne poslove po tome ko u datom momentu ima više vremena, itd. pola problem će biti rešeno. Ostatak bi već polako došao sam po sebi. Isto važi i za žene: nije poenta da budu super žene od karijere-majke-domaćice, jer malo koja može da balansira sve tri (ili više) uloga savršeno, već da svako, bez obzira na pol ima koliko god je moguće jednaka prava i obaveze u svim mogućim aspektima, uključujući i zapošljavanje i planiranje porodice. E jbg, to verovatno znači da je neka vrsta pozitivne diskriminacije onih koje rađaju neophodna (ima poslova koji su tako dinamični da slabo trpe višemesečna odsustva, ali zaboga nije samo trudnoća u pitanju, to se može desiti bilo kome iz bilo kog zdravstvenog razloga), ali di je volje, tu je i načina Ili to ili da i muški krenu da rađaju, pa da vidimo onda ravnopravnost na delu
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:53 20.02.2013

Re: Korenite promene

E jbg, to verovatno znači da je neka vrsta pozitivne diskriminacije onih koje rađaju neophodna

Da. Takva diskriminacija je, ma koliko potrošeno zvučalo ili patetično, ulaganje u budućnost, budućnost uloge žene u društvu i budućnost roda ljudskog, koji još uvek neko mora da rodi i o njemu se brine...pre svega ovo rodi postaje sve veći problem...žene se sve više odlučuju da ili ne rode ili rode kasno, karijere radi, znaju da dok ne zauzmu neki položaj, trudnoća može posla da ih košta ili da na poslu budu skrajnute, bez obzira na sposobnost, samo zato što se podrazumeva da imaju više obaveza oko dece, a poslodavci na to pare i vreme ne bi trošili.
golubica.bg golubica.bg 22:02 20.02.2013

Re: Korenite promene

Jelica Greganović
žene se sve više odlučuju da ili ne rode ili rode kasno, karijere radi, znaju da dok ne zauzmu neki položaj, trudnoća može posla da ih košta ili da na poslu budu skrajnute, bez obzira na sposobnost, samo zato što se podrazumeva da imaju više obaveza oko dece, a poslodavci na to pare i vreme ne bi trošili.


E o tome pričam, ne mora i ne treba da se podrazumeva. Hajde trudnoća, hajde i prvih par meseci, ali posle toga, većina dece ima i oca, pa može i njegova karijera malo da "pati". Mislim, sama odluka da se proširuje porodica je neka vrsta ako ne žrtve, a ono svesnog ulaganja svih mogućih resursa u budućnost, pa zašto da žene ulažu tako nesrazmerno više?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:05 20.02.2013

Re: Korenite promene

Bela kuga će ostati problem sve dok se ne shvati da treba podržati žene i ne dozvoliti da zato što rađaju i decu odgajaju budu "kažnjene" smanjenom konkurentnošću na tržištu posla. Ako neko zaista hoće decu, koja će jednog dana svojim radom izdržavati sve veći broj penzionera, moraće prvo da ulaže u žene.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 22:12 20.02.2013

Daj Bože!

Da podelim tj. da umnožim moje iskustvo. Za uopštavanje nisam baš raspoložen.
Celi život radim u firmama gde su koleginice u većini. Među njima ima toliko sjajnih da bi se odmah uklopile u inicijalni tekst. A neke od njih su babe koje em pametne em dobro rade em umeju da naprave izvanredne kolače i pite em sjajno izgledaju (uh, neke ne bih zamenio ni za 5 onih u bikiniju). Jedino sam u prednosti nad njima kad treba da se digne ona boca sa 20 litara vode na automat, tu sam prefektan. U tom smislu te moje žene nisu ravnopravne kad treba da se nešto fizički uradi.
A ima jedna koja i sjajno izgleda izvrsna na poslu i zbog koje smo pravili jednosatne pauze na sastancima jer je išla da podoji jednomesečno bebče. Naravno, da nije morala da dolazi na posao ali je želela. Ja skidao kapu svaki put.
Naravno da je bilo i ima guski (gusaka od kojih su gori samo muški magarci ali o tome, o guskama, ćurkama, magarcim i ostalim životinjama, čekamo novi blog.
Ovo BABE, mi na poslu koristimo samo kad nam se koleginice hvale i pokazuju slike unuka i obavezno kažemo: Pu, 'bem ti babu! Sad, ako je to nešto što se sad smatra za teško krivično delo izvinjavam se, a duhovitije koleginice obavezno dodaju: Daj Bože!
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:31 20.02.2013

Re: Daj Bože!

Tvoje iskustvo je dobro, kao i moje mahom...ja sam uglavnom radila u redakciji gde su žene bile većina, i danas mislim da su, i uvek se trudilo da im se pomogne...ali tvoj i moj slučaj su pre izuzeci no pravilo. Zato se treba boriti.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 22:37 20.02.2013

Re: Daj Bože!

Zato se treba boriti.

onda i ja spadam u neke borce
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:45 20.02.2013

Re: Daj Bože!

onda i ja spadam u neke borce

Jašta da spadaš. Ti si takoreći feministkinja, samo ti niko nije javio
milivoje_bg milivoje_bg 17:49 21.02.2013

Re: Daj Bože!

Jelica Greganović
Tvoje iskustvo je dobro, kao i moje mahom...ja sam uglavnom radila u redakciji gde su žene bile većina, i danas mislim da su, i uvek se trudilo da im se pomogne...ali tvoj i moj slučaj su pre izuzeci no pravilo. Zato se treba boriti.

Где се то треба борити да се бу бабе !?
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:09 23.02.2013

Re: Daj Bože!


Где се то треба борити да се бу бабе !?

Bu babe?
kick68 kick68 00:47 21.02.2013

The Feminine Mystique

Ako uporedite polozaj zene u Severnoj Americi danas sa onim sto je napisano u ovoj knjizi, videcete da se malo toga promenilo od 1963, bas u tom zapadnom, demokratskom svetu.
Zene imaju pravo da idu u vojsku i rade u rudnicima (ako takvo nesto uopste pozele), a sa druge strane nemaju kvalitetna obdanista po pristupacnim cenama gde bi ostavile svoju decu i otisle da zarade za zivot. Abortusom se trguje u svakoj predizbornoj kampanji, a vojsku i policiju svako malo potresaju afere o seksualnom uznemiravanju. O razlikama u plati da i ne govorimo.

Cilj feminizma je bio, a i danas je u neku ruku, borba za donosenje zakona koji bi stitili prava zena (pravo na rad, prekid trudnoce, pravo glasa...) i podrzali njihovu ekonomsku nezavisnost. Mozda sve to izgleda besmisleno iz ove perspektive, ali obratite paznju na datume kada su zene dobile pravo glasa (u mnogim evropskim zemljama posle drugog svetskog rata, u Grckoj cak i kasnije).

U zenskim casopisima necete naci (ili cete veoma retko) tekstove o tome kako se treba pripremiti za intervju, kako traziti posao, pregovarati o plati, kako uloziti novac, naterati biveg muza/partnera da placa alimentaciju.. Mene izludjuje "Blic - Zena" sa preskupim, neizvodljivim receptima i tekstovima tipa kako ga zavesti, zadovoljiti, kako smrsati deset kila za pet minuta... isprva mi je bilo smesno, a posle vise ne:(
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:23 21.02.2013

Re: The Feminine Mystique

U zenskim casopisima necete naci (ili cete veoma retko) tekstove o tome kako se treba pripremiti za intervju, kako traziti posao, pregovarati o plati, kako uloziti novac, naterati biveg muza/partnera da placa alimentaciju.. Mene izludjuje "Blic - Zena" sa preskupim, neizvodljivim receptima i tekstovima tipa kako ga zavesti, zadovoljiti, kako smrsati deset kila za pet minuta... isprva mi je bilo smesno, a posle vise ne:(

Odlično primećeno.
hajkula1 hajkula1 18:50 21.02.2013

Re: The Feminine Mystique

kick68
... ali obratite paznju na datume kada su zene dobile pravo glasa (u mnogim evropskim zemljama posle drugog svetskog rata, u Grckoj cak i kasnije).



U Švajcarskoj tek sedamdeset i neke.

49 41 49 41 02:12 21.02.2013

Selma, ne naginji se kroz prozor!

Selma Harrington Re-Elected as ACE President 2012/13

Published: Wednesday, December 21, 2011



Dublin-based RIAI Architect Selma Harrington has been re-elected by the Architect’s Council of Europe at its recent General Assembly as President for the second term and the two-year period 2012-2013. Selma Harrington has been President of ACE since 1 January 2010. Speaking to the General Assembly in Brussels, Selma Harrington said: “The vision, program and work invested by the Executive Board members and myself during the last two years are a base for continuity and will strive to further refine communication and cooperation between the Executive Board, the ACE Staff and Member Organisations in order to effectively implement the agreed political actions”. She said that she took the role of President with deep interest and engagement and will continue to do so in the next term.

ACE has also appointed Ian Pritchard as the new Secretary General. Pritchard join from the Royal Institute of British Architects, where he was Director International Relations and Regulation, with responsibility for monitoring EU policies and responding to consultations on new legislation both from the UK Government and the European Commission. Starting his new position at the beginning of January, Pritchard will represent the ACE, supporting the development and the implementation of the ACE policies, campaigns and advocacy strategies. He will also be responsible for leading and managing the ACE Secretariat in Brussels. www.ace-cae.eu

P.S.
Komsija, kad imas toliko sljiva; sad cu ja da dotrcim - da ti napravim sljivopitu.
-Nemoj Selma molim te, brasno po mojoj kuhinji i stanu; alergican sam da - posle toga setam usisivac po njemu.
Ko zna, mozda Selma jos uvek zna - da pravi sljivopitu?!?
Nije se antifalcovala, kao i pre je na - faltnice.
49 41 49 41 03:00 21.02.2013

Jel' dolazi vreme

Amazonki?



Mozda ce biti bolje, a mozda ... ?!?
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:24 21.02.2013

Re: Jel' dolazi vreme

Svakako će biti poštenije.
dragoljub92 dragoljub92 13:52 21.02.2013

Re: Jel' dolazi vreme

Jelica Greganović
Svakako će biti poštenije.

aj ne zajebavaj
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:30 21.02.2013

Re: Jel' dolazi vreme

Poštenije u odnosu unutar ljudske vrste.
dragoljub92 dragoljub92 19:40 21.02.2013

Re: Jel' dolazi vreme

Jelica Greganović
Poštenije u odnosu unutar ljudske vrste.

znaš kad,nikad pa ni tad.poštenje i ostale trice nemaju veze s polom,rasom i ostalim imobilijarom.to je čisto individualna stvar.i vi žemskinje kradete,ubijate,silujete,mućkate,zajebavate,podjebavate,podmukle sve kao i mi.
mi smo jedno drugom odraz u ogledalu a da bi nešto bilo odraz mora da bude indentično.
okej je da zbog trudnoće imate određene povlastice i tolko.a ostalo važi pravilo
ružne ste ,prljave i zle isto koliko su to i muškarci.
amen
Jelica Greganović Jelica Greganović 02:21 22.02.2013

Re: Jel' dolazi vreme

ružne ste ,prljave i zle isto koliko su to i muškarci.

I zašto onda muškarci imaju prednost pred ženama? Sem ako nisu ružniji, prljaviji i zlobniji?
dragoljub92 dragoljub92 11:12 22.02.2013

Re: Jel' dolazi vreme

Jelica Greganović
ružne ste ,prljave i zle isto koliko su to i muškarci.

I zašto onda muškarci imaju prednost pred ženama? Sem ako nisu ružniji, prljaviji i zlobniji?

jači su
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:11 22.02.2013

Re: Jel' dolazi vreme

jači su

Pa u tem i jeste problem.
Sila nije razuman razlog. Ni civilizovan.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana