Društvo| Ekonomija

Budućnost u koju verujem

Inner Party RSS / 04.01.2015. u 17:35

S vremena na vreme, pojavi se vest koja nije samo vest.

U pitanju je vest koja ukazuje na nekoliko drugih stvari, ne samo na onu na koju se direktno odnosi.

Naravno, u Srbiji je svaka druga vest ukazuje na bar još nekoliko stvari, ali nekada se zaista pojavi biser od vesti, biser koji naprosto oduševljava koliko govori o nama.

Poslednja koja mi je upala u oko je ova sa tortama sa deponije.

 

 
Dakle, u Kragujevcu su radnici tamošnjeg JKP-a sa deponije na kojoj rade odneli 18 hiljada torti, sa namerom da ih prodaju na crno. Torte su dospele na deponiju jer su predviđene za uništavanje pošto se nakon kvara na hladnjačama na njima pojavila plesan. Torte su najverovatnije izgledale netaknuto i naravno prodavale su se. Prema rečima nekih tamošnjih FB komentatora - išle su veoma dobro ... Ma, pročitajte vest, što da vam prepričava detalje.
 
Meni ova vest ukazuje na nekoliko stvari i hteo bih da postavim par pitanja koja su mi padala na apmet čitajući vest:
 
1) Torte su prodavane na pijaci i na prostoru oko i u blizini pijace. Zar smo dotle došli, da se i torte kupuju na crno, na pijaci, na ulici, od ljudi koje ne poznajemo i koje najverovatnije prvi i poslednji put vidimo? 
 
2) Torte su prodavane po ceni od 50, 150 i 200 dinara. Kakav smo to narod postali, da nam više nije sumnjivo da kupujemo tortu za tako male pare? Koliki naivko ili pokvarenjak treba da budeš pa da, recimo, u najmanju ruku, ne posumnjaš da se radi o kradenoj robi ...
 
3) Koliko su plaćeni ti radnici u JKP-u pa da im nije problem da se - uprkos svesti o postojanju video nadzora - upuštaju u ovako besprizorne poduhvate? I kakav je to ''ljudski materijal'', koji ne vidi problem da će - ako prodaješ tortu za 50 dinara - kad tad neko sigurno poumnjati o poreklu tvoje robe ...
 
4)  Kako ljudima koji su zaduženi za rad pijace - opet najverovatnije iz JKP-a -  nije bilo sumnjivo da se kod pijačnih prodavaca u jednom danu odjednom pojavi masa nekih jeftinih torti? Kako tim ljudima koji recimo idu i naplaćuju te takse ta tezge nije upalo u oko da prodavci prodaju robu koja je toliko jeftina da ne može da bude legalna? Na stranu to što ovom tipu prehrambene robe i nije mesto na tezgama ...
 
5) I na kraju, zašto je u Srbiji toliko kriminala i toliko pokvarenjaštva, koji se na kraju krajeva jednostavno nema kome pripisati? Jer i u  ovom slučaju će kriv biti ... Zaista, ko tačno? Sirotinja iz JKP-a koja je iz ovoga napravila sebi profit od par hiljadarki?!  I šta bi bila kazna? Otkaz? Sa posla čija plata je verovatno ravna socijalnoj pomoći? Nemojte me zasmejavati ...
 
 
Neko će reći da ovakve vesti zapravo vajviše i najbolje govore o našoj propasti.
 
Propasti nas kao pojedinaca koji su skloni da kupuju tortu za 50 dinara, nas kao zajednice koja ne uviđa nelogičnost na tržištu na kojem se torta može prodavati za 50 dinara, kao naroda koji jednostavno ne brine za svoje očajnike koje nazivamo socijalnim slučajevima, propasti naših institucija koje nisu u stanju da kontrolišu najobičnije JKP-ove, deponije i pijačne tezge ...  I na kraju - zašto ne reći - i propasti države u kojoj živimo. Ko želi da živi u državi u kojoj ljudi prodaju, kupuju i jedu torte sa deponije?!
 
Neko će reći da ovde uviđamo i propasti  budućnosti (u koju jedan veliki deo naroda još uvek čvrsto veruje) ...

 



Komentari (226)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jukie Jukie 15:18 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Hansel
Могу да посведочим да сам пре неку годину (нисам сигуран да ли је то још била Делта или је Делез већ ушао у посед - ово друго, чини ми се) купио неки сладолед и када сам га отворио видео сам да се топио и поново смрзао (а баш неки скуп био, нека екстра линија коју сам дуго мерако). Одмах сам га вратио. Неколико дана раније тај Макси био дуго без струје (можда и 15 сати, као и цело насеље), а претпоставка да имају агрегат или, ако га немају, да овоме воде рачуна, показала се као погрешна. ..

A da ti je stajao kod kuće u zamrzivaču dok 15 sati nije bilo struje, pa ga posle izvadio smrznutog, da li bi slegao ramenima i uzeo kašiku, ili bi pobacao sve iz zamrzivača?
JJ Beba JJ Beba 18:03 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

U normalnim zemljama se komercijalni proizvodi svih vrsta (kozmetika, lekovi, hrana) ne bacaju na deponije djubreta (zakonom izricito zabranjeno i kaznjivo), nego se unistavaju u posebno odredjenim uslovima. Razlozi

baš na to mislim. kako je moguće da ti likovi koji prave te torte odnesu iste, sve ubuđale, na deponiju da se unište?!! i od kada se torte i klopa uopšrte nuištava na deponijama? možda su bili u dilu sa ljudima koji su organizovali rasturanje toratam ništa me ne bi čudilo u ovoj zemlji je sve mogućem i zato se ja ne čudim što se prodaje svašta.i ne čudim se ovim što ih boli uvo za zdravlje ljudi i dece. u ovoj zemlji je malo ljudi koji ne žele laku lovu, lovu na prevaru, na mućku...pune su kladionice i radnje sa slot mašinama, svi bi leba bez motike...kad mogu plotičari što ne bi i oni? kada se lekari ne libe da uzmu kintu za sve, kada mitiš lika u policiji da ti izda dokumenta za brže od od par dana da se ne gužvaš po ogrominim redovima, kada su skoro svi podložni korupciji, što se ne bi tramo neki lik sa deponije setio da mazne kintu na buđave torte.
JJ Beba JJ Beba 18:20 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Potrebne su neke silne dozvole i odobrenja, a pri tome ustanova koju pozoveš ne zna ni od koga, ni kako da ih uzme, ni koja je procedura.

to je skoro nemoguća misija. bila, ne znam da li se nešto prominilo, ali bilo je gotovo nemoguće. ja sam probala da organizujem to i sa restoranima i sa pijacama i čoveče toliko dozvola, te ovo monistarstvo, te ova inespekcija pa neke NGO svi su se nešto pitali i ja digla ruke.
htela sam i da sa pijaca skupljam neprodato povrće i voće pa da ga distribuiram po skloništma i svratištima. čoveče samo što me nisu pojeli preprodavci
htela i da organizujem mesto gde bi se to povrće kuvalo i u vidu supa, čorbi itd delilo za dž kome god. i ništa nisam uspela.za dž je nemoguće napraviti išta. ali da mazneš sa deponije neko djubre i pridaješ eeee to je unosno, pa je i moguće izvesti
freehand freehand 18:26 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

baš na to mislim. kako je moguće da ti likovi koji prave te torte odnesu iste, sve ubuđale, na deponiju da se unište?!! i od kada se torte i klopa uopšrte nuištava na deponijama?

U ovom slučaju grešiš. Proizvođač je čist sa svoh strana, jer je uradio i više no što se očekuje: da bi bio siguran da je sve ok - zvao je nadležne službe da pita šta da učini.
Beda+preduzetnički duh - to je bingo kombinacija u konkretnoj situaciji, čini mi se.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:13 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

ovderadiocacka
I što je još najveća ironija, sad može se vrati u Srbiju i da tamo od te federalne penzije živi sasvim pristojno.

Pa nije bas tako. Kao sto si rekao covek je u Usa 5 godina. Da bi se kvalifikovao za penziju treba da imas 40 bodova. Za svaku godinu koju radis dobijas 4 boda (pod uslovom da zaradis bar 4000$ za godinu dana). Znaci treba mu jos jedno pet godina. Jos jedna stvar; ako je zaradjivao preko limita za doprinos za penziju (sto je ove godine preko 100000$) onda bi mu penzija posle deset godina u USA bila oko 900$ mesecno. A posto nije znao jezik, verovatno nije imao posao od preko 100K$, pa ce mu penzija biti dosta manja.


Pričao sam po sećanju i moguće je da sam nešto izbaronisao, nenamerno. Saću da pitam čoveka (ako je još uvek u USA), pa kad saznam detalje, ispraviću gore u komentaru. Izvinjavam se u svakom slučaju.


JJ Beba JJ Beba 19:31 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Beda+preduzetnički duh - to je bingo kombinacija u konkretnoj situaciji, čini mi se.


jeste, al džaba kad je za dž teže nego što možeš da zamisliš
zato ja i margos skupimo kintu kupimo i delimo, jebeš dozvole jebeš institucije
zovitemegrunf zovitemegrunf 20:07 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Ja stvarno nisam video nigde da se beskućnicima i sirotinji daje "spremljena" hrana, nego samo u originalnoj ambalaži, neotvorena. Evo, pitao sam i moju sekrataricu koja često volontira po tim skupljanjima namirnica i odeće za siromašne, i ona kaže isto. Nekada davno je moglo da se odnese ono što ostane posle praznika u lokalni šelter, ali to više ne može


Da malo relaksiramo temu:

Hansel Hansel 10:20 06.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Jukie
Hansel
Могу да посведочим да сам пре неку годину (нисам сигуран да ли је то још била Делта или је Делез већ ушао у посед - ово друго, чини ми се) купио неки сладолед и када сам га отворио видео сам да се топио и поново смрзао (а баш неки скуп био, нека екстра линија коју сам дуго мерако). Одмах сам га вратио. Неколико дана раније тај Макси био дуго без струје (можда и 15 сати, као и цело насеље), а претпоставка да имају агрегат или, ако га немају, да овоме воде рачуна, показала се као погрешна. ..

A da ti je stajao kod kuće u zamrzivaču dok 15 sati nije bilo struje, pa ga posle izvadio smrznutog, da li bi slegao ramenima i uzeo kašiku, ili bi pobacao sve iz zamrzivača?

А шта ти мислиш да бих ја урадио? Изгледа да имаш неку претпоставку? Када одговориш, рећи ћу ти.

А сада могу само да ти кажем да су те две ситуације по нечему неупоредиве. СИГУРНО не бих никоме ни продавао ни поклањао нешто што би се после одмрзавања замрзло (без мог знања, у случају одсутности, иначе не бих свесно изнова замрзавао).
mariopan mariopan 11:46 06.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

JJ Beba
Potrebne su neke silne dozvole i odobrenja, a pri tome ustanova koju pozoveš ne zna ni od koga, ni kako da ih uzme, ni koja je procedura.

to je skoro nemoguća misija. bila, ne znam da li se nešto prominilo, ali bilo je gotovo nemoguće. ja sam probala da organizujem to i sa restoranima i sa pijacama i čoveče toliko dozvola, te ovo monistarstvo, te ova inespekcija pa neke NGO svi su se nešto pitali i ja digla ruke.
htela sam i da sa pijaca skupljam neprodato povrće i voće pa da ga distribuiram po skloništma i svratištima. čoveče samo što me nisu pojeli preprodavci
htela i da organizujem mesto gde bi se to povrće kuvalo i u vidu supa, čorbi itd delilo za dž kome god. i ništa nisam uspela.za dž je nemoguće napraviti išta. ali da mazneš sa deponije neko djubre i pridaješ eeee to je unosno, pa je i moguće izvesti



Који смо ми идиоти да тако закомпликујемо најобичнију ствар, да се од нечега скува чорба и подели бескућницима, гладнима, ма ко они били.
А гледам на тв у Америци један човек, емигрант однекуд, у својој кући спрема те оброке, пакује у провидну фолију сендвиче а чорбу подели у пластичне чиније на лицу места и сваки дан на одређеном ћошку дели ту храну бескућницима.
То кува његова мама а он финансира из захвалности Америци што је као имигрант успео да остане тамо.
И нико га не гњави и не тера, његов лични допринос је да наахрани гладне. Има сталне муштерије, сви задовољни и на време се окупе за ту вечеру.

А ми се разбацјемо храном, може нам се?
trala.la trala.la 22:08 06.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

srdjan.pajic
Ono što se obično radi je da se daju sastojci (na primer sirovo povrće, ili meso) kojima je rok trajanja pri kraju, i onda se hrana sprema u šelteru, da ne kažem u narodnoj kuhinji.


U BG od pre neku godinu praktično svi supermarketi (u kojima sam bio) imaju liniju sa gotovom (spremljenom) hranom. U ta jela, verujem, ne stavljaju najsvežije namirnice koje imaju u radnji, već pre ono što je pred istekom roka. Probao, ne mora to da bude ni tako loše, mada zavisi i gde se kupuje.
zilikaka zilikaka 19:07 04.01.2015

9

Mene svrbi ova stavka:

I na kraju, zašto je u Srbiji toliko kriminala i toliko pokvarenjaštva, koji se na kraju krajeva jednostavno nema kome pripisati? Jer i u ovom slučaju će kriv biti ... Zaista, ko tačno? Sirotinja iz JKP-a koja je iz ovoga napravila sebi profit od par hiljadarki?! I šta bi bila kazna? Otkaz? Sa posla čija plata je verovatno ravna socijalnoj pomoći? Nemojte me zasmejavati...


Hajmo prvo o zaradi.

18 hiljada torti x 50 dinara je 900 hiljada dinara.
Nek su pola prodali, i nek prodali po ceni od ne višoj od 50 din, to je opet 450 hiljada.

Neka ih je deset umešano, to je po 45 hiljada u proseku svakom.

Nije para za padanje u nesvest, al nije ni za sažaljenje.

Što se plata tiče, mislim da i tu grešiš.
Opet nije neka suma, al s obzirom na potrebno znanje i obrazovanje, sigurna sam da ima fakultetski obrazovanih koji rade složenije poslove za manje para.

Dakle, da definitivno ostavimo sažaljenje po strani.

Da se ja nešto pitam, prvo i obavezno bi bilo da svi umešani momentalno dobiju otkaz.
O tome ko će i kako hraniti njihove porodice su trebali da razmišljaju pre nego što su se tog posla latili.

Na žalost, nešto mi govori da od toga ništa biti neće, jer bi ih sud vratio na radna mesta. Naći će recimo da nije ispoštovana procedura opomene izrečene na vreme i u propisanoj formi.

Toga su debelo svesni i svi oni koji su u ovoj svinjariji učestvovali.


Ako živimo u istoj državi, onda i ti verovatno znaš da u firmama poput te rade gotovo isključivo ljudi primljeni preko nekakve veze.
Da, čak i na deponiji.
S druge strane, i ponašanje je u skladu sa tim. "Ne može nam niko ništa."

A oni što su kupovali torte za 50 dinara?

Verujem da je bar trećini od njih to bila jedina šansa da pojedu tortu za praznike, uz sve moguće rizike koje preuzimaju.
Jer ne rade u JKP.
G.Cross G.Cross 19:34 04.01.2015

Eto,samo da su procitali

Prehrambeni otpad

1. Prehrambeni otpad, nejestivi sporedni proizvodi i ostali otpaci moraju da budu uklonjeni iz prostorija u kojima ima hrane što je moguće pre, da bi se izbeglo njihovo nagomilavanje.

2. Prehrambeni otpad, nejestivi sporedni proizvodi i ostali otpaci moraju da se odlažu u kontejnere koji mogu da se zatvaraju, osim ukoliko subjekti, koji se bave hranom, ne uvere nadležni organ da su i drugi tipovi korišćenih kontejnera ili sistema za uklanjanje odgovarajući. Ovi kontejneri moraju da budu odgovarajuće konstrukcije i da se održavaju u ispravnom stanju, da budu laki za čišćenje i, tamo gde je potrebno, dezinfekciju.

3. Mora se obezbediti odgovarajuće skladištenje i odlaganje prehrambenog otpada, nejestivih sporednih proizvoda i ostalih otpadaka. Prostorije/prostor za otpad moraju biti tako projektovane/i i održavane/i da to omogući da se održava čistoća, i tamo gde je potrebno, da budu zaštićene od ulaska životinja i štetočina.

4. Sav otpad mora se uništavati na higijenski i ekološki prihvatljiv način u skladu sa zakonima Zajednice koji su primenjivi na tu oblast, i ne sme predstavljati direktan ili indirektan izvor kontaminacije.

http://www.tehnologijahrane.com/pravilnik/uredba-ez-8522004-o-higijeni-prehrambenih-proizvoda-12
st.jepan st.jepan 19:49 04.01.2015

Re: Eto,samo da su procitali

Sav otpad mora se uništavati na higijenski i ekološki prihvatljiv način u skladu sa zakonima Zajednice koji su primenjivi na tu oblast, i ne sme predstavljati direktan ili indirektan izvor kontaminacije.

Načuo sam da su na Zapadu propisi o uništavanju otpada veoma strogi, pa stoga prepostavljam da troškovi uništavanja itekako opravdavaju ono karitativno deljenje iz Princijevog komentara.
Neki Whole foods ne bi ni čekao da se uhvati plesan na tim tortama nego bi gledao kako da na kraju radnog dana nahrani i obraduje nekog beskućnika ili siromašnu osobu.
G.Cross G.Cross 20:42 04.01.2015

Alisa u USA

princi

Nešto što je visokog kvaliteta je u svakom slučaju bolje dati nekom ko nema, nego bacati na đubrište. Logika je jednostavna- cena tog rabata je uključena u cenu a bogati i oni koji imaju plaćaju onima koji nemaju; neka vrsta dobrovoljne i prećutne donacije, bez neke prevelike parade i galame.


Lep, naivan pogled na svet.
Po tvom opisu Karagaca bi zavoleo USA.

Ti izgleda imas nekog iskustva sa USA, ali jos treba da razumes sistem ili su te jednostavno ponele emocije.

Da ne razvodnjavamo temu ovde, ako hoces pojasnjenje sa moje strane moze na PP.
princi princi 16:35 05.01.2015

Re: Alisa u USA

Ma, naivčina uvek bio, ne vredi ništa da mi objašnjavaš. Svi prijatelji mi kažu da mi je to najveća (jedina?) mana: mnogo verujem ljudima, :).
freehand freehand 21:10 04.01.2015

Nego

... jebo torte.



Ovaj sprema konačno rešenje po hitnom postupku.
ivana23 ivana23 22:08 04.01.2015

Re: Nego

freehand
... jebo torte


Njegov sin je jedno od odgovornih lica:

Gradonačelnik Kragujevca Radomir Nikolić kaže da ovo nije samo najobičnija krađa sa deponije, već ozbiljno ugrožavanja zdravlja ljudi i odgovorni se moraju pronaći.



link
tadejus tadejus 14:23 05.01.2015

Re: Nego

freehand
... jebo torte.Ovaj sprema konačno rešenje po hitnom postupku.


pa napravili ljudi malo kućice da se okupe i sad to došlo i oće da im ruši..
Черевићан Черевићан 21:57 04.01.2015

мммм

читам, ето пљуште речи,
по нехајној људској сорти
волим слатко, обожавам,
па ме брате жао тоорти
qqriq qqriq 23:00 04.01.2015

ajaooj

kad sam prvi put čula tu vest, mislila da je neki fazon za Riplija.
I sad to mislim, ali istinski, da jeste za Riplija.

Kao da se dogodilo duboko u srcu neke teške bestragije u kojoj žive divlji&gladni&pomanitali.
Kad Ono Moja Zemlja.
gavrilo1 gavrilo1 23:35 04.01.2015

Re: ajaooj

qqriq
kad sam prvi put čula tu vest, mislila da je neki fazon za Riplija.
I sad to mislim, ali istinski, da jeste za Riplija.

Kao da se dogodilo duboko u srcu neke teške bestragije u kojoj žive divlji&gladni&pomanitali.
Kad Ono Moja Zemlja.


A ja kad sam je cuo znao sam da ce neko uzeti te torte i upotrebiti porotiv Vucica i buducnosti u koju veruje.
Ovaj bloger se dosetio!
Hansel Hansel 23:49 04.01.2015

Re: ajaooj

qqriq
kad sam prvi put čula tu vest, mislila da je neki fazon za Riplija.
I sad to mislim, ali istinski, da jeste za Riplija.

Kao da se dogodilo duboko u srcu neke teške bestragije u kojoj žive divlji&gladni&pomanitali.
Kad Ono Moja Zemlja.

Мора да ниси "испратила" оне вести од пре неку годину о претапању еурокрем блокова и осталих чоколадоидних производа одношених с депоније "Свислајона"...
gavrilo1 gavrilo1 23:53 04.01.2015

Re: ajaooj

Hansel
qqriq
kad sam prvi put čula tu vest, mislila da je neki fazon za Riplija.
I sad to mislim, ali istinski, da jeste za Riplija.

Kao da se dogodilo duboko u srcu neke teške bestragije u kojoj žive divlji&gladni&pomanitali.
Kad Ono Moja Zemlja.

Мора да ниси "испратила" оне вести од пре неку годину о претапању еурокрем блокова и осталих чоколадоидних производа одношених с депоније "Свислајона"...


Bila i ona otrovna rakija sto pobila ljude, pa one vakcine

Ove torte su lekovite
qqriq qqriq 23:07 05.01.2015

Re: ajaooj

Мора да ниси "испратила" оне вести од пре неку годину о претапању еурокрем блокова и осталих чоколадоидних производа одношених с депоније "Свислајона"...

Stvarno nisam. Znači, serijski film......
gavrilo1 gavrilo1 23:29 04.01.2015

Ovi vanzemaljci se smeju odgore

Cak i te pokvarene torte su manje stetne od alkohola i cigareta pa ljudi puse i piju ceo svoj zivot a ovu tortu jeli samo jednom i nista im nije bilo.
Torta ni u roku trajanja nije zdrava jer sadrzi secere koje izazivaju dijabetes od koga trulis.
Od pokvarene jedne torte mozes povratiti samo, a od 20 takvih u roku trajanja mozda dobijes dijabetes

Pravda za torte sa isteklim rokom trajanja!
Hansel Hansel 23:51 04.01.2015

Re: Ovi vanzemaljci se smeju odgore

Па, да, можда би се некоме после тога слаткиши огадили, па би се спасао будућег уношења концентрованих шећера и, тиме, можда и дијабетеса!
gavrilo1 gavrilo1 23:56 04.01.2015

Re: Ovi vanzemaljci se smeju odgore

Hansel
Па, да, можда би се некоме после тога слаткиши огадили, па би се спасао будућег уношења концентрованих шећера и, тиме, можда и дијабетеса!

Znas Hansel da se za 100 evra mozes hraniti mesecno i biti zdrav
Al ljudi to nece oni hoce 1000 evra i da se razbole, hedonisti neko kaze, a meni to vise mazohizam
Hansel Hansel 00:04 05.01.2015

Re: Ovi vanzemaljci se smeju odgore

Па, знаш, не би ни мазохизам постојао да некоме то није хедонизам.
gavrilo1 gavrilo1 00:11 05.01.2015

Re: Ovi vanzemaljci se smeju odgore

Hansel
Па, знаш, ни мазохизма не би било да то некоме није хедонизам.


Pa jes jbt
Al imaj na umu da hedonista voli uzivati i nista trpeti u cemu ne uziva
Ne znam jel moguce uzivati u bolovima kancera kostiju
Hansel Hansel 10:08 05.01.2015

Re: Ovi vanzemaljci se smeju odgore

Кад се неко препушта хедонизму, он не размишља о последицама. Њега тада ништа не боли. Чак ни релативно тегобе које убрзо следе, не одвраћају га. Додуше, такво стање већ личи на неку зависност. Пацов са имплантираним електродама у "центар за задовољство/поткрепљење" почиње да притиска само тастер за стимулацију, заборавља и на храну и на воду, умире гладан и жедан (стварни експеримент).

А оно о мазохизму сам више реторички одговорио.
gavrilo1 gavrilo1 20:04 05.01.2015

Re: Ovi vanzemaljci se smeju odgore

Hansel
Кад се неко препушта хедонизму, он не размишља о последицама. Њега тада ништа не боли. Чак ни релативно тегобе које убрзо следе, не одвраћају га. Додуше, такво стање већ личи на неку зависност. Пацов са имплантираним електродама у "центар за задовољство/поткрепљење" почиње да притиска само тастер за стимулацију, заборавља и на храну и на воду, умире гладан и жедан (стварни експеримент).

А оно о мазохизму сам више реторички одговорио.


Ne znam za pacove al znam da u vecini metastaza raka bolovi su nepodnosljivi i itekako ih oseti osoba kojoj se zivot gasi.
I ne bih rekao da je to bilo kakvo uzivanje Hans.
qqriq qqriq 20:35 05.01.2015

Re: Ovi vanzemaljci se smeju odgore

Pravda za torte sa isteklim rokom trajanja!


Moja abso favorite narodska mudrost glasi: Sit Gladnom Ne Veruje.
zilikaka zilikaka 21:19 05.01.2015

Re: Ovi vanzemaljci se smeju odgore

Ne znam za pacove al znam da u vecini metastaza raka bolovi su nepodnosljivi i itekako ih oseti osoba kojoj se zivot gasi.
I ne bih rekao da je to bilo kakvo uzivanje Hans.


Gavrilo, smanji, molim te.

Paralela ti je potpuno neprimerena, i veze sa temom nema.


freehand freehand 23:32 04.01.2015

Parafraza

... jednog tvita:

"Ako nemaju (buđav) lebac nek jedu (buđave) torte!"

Dragica preuzvišena Nikolić
mr.fogg mr.fogg 11:14 05.01.2015

Re: Parafraza

"Ako nemaju (buđav) lebac nek jedu (buđave) torte!"

Dragica preuzvišena Nikolić


Zašto samo ona, neka jedu i pozicija (hedonisti) i opozicija (mazohisti).
Tako ne bi ostalo torti za narod, što je supeeer.
Hansel Hansel 12:02 05.01.2015

Re: Parafraza

Немају они потребе да то једу, имају они у скупштинском ресторану за те паре много квалитетније колаче.
tadejus tadejus 14:25 05.01.2015

Re: Parafraza

freehand
... jednog tvita:"Ako nemaju (buđav) lebac nek jedu (buđave) torte!"Dragica preuzvišena Nikolić


a mogu i šejka od banane
mr.fogg mr.fogg 10:46 05.01.2015

Budućnost u koju verujem

Ko želi da živi u državi u kojoj ljudi prodaju, kupuju i jedu torte sa deponije?!

Odgovor je jednostavan:
Oni koji moraju (i jedni i drugi i treći) - sirotinja.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:14 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

mr.fogg
Ko želi da živi u državi u kojoj ljudi prodaju, kupuju i jedu torte sa deponije?!

Odgovor je jednostavan:
Oni koji moraju (i jedni i drugi i treći) - sirotinja.


Da se kladimo da ne moraju svi pobrojani.

Znam neke ljude koji sa strane imaju hiljade evra, ali od hrane kupuju bukvalno sve najjeftinije sto postoji, koji ce za ustedu od 200 dinara da predju kilometre iako nisu bas u najboljoj kondiciji, koji mogu da zive mnogo komfornije za samo malo veci trosak, ali jednostavno se muce jer su naucili da je komfor isto sto i luksuz.

Ali, da samo bedni, bedni smo.
milisav68 milisav68 11:39 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

Anonimni Pojedinac

Da se kladimo da nemoraju svi.

Znam neke ljude koji sa strane imaju hiljade evra, ali od hrane kupuju bukvalno najjeftinije sto postoji, koji ce za ustedu od 200 dinara da predju kilometre iako nisu bas u najboljoj kondiciji, koji mogu da zive mnogo komfornije za samo malo veci trosak, ali jednostavno se muce jer su naucili da je komfor isto sto i luksuz.


I ne samo to, ja znam ljude koji kupuju preskupu firmiranu garderobu, a jedu neke salame "podriguše" (i uopšte najjeftiniju - diskutabilnu hranu).

Isto važi i za neke vlasnike najnovijih modela mobilnih telefona, TV, računara, i ostalih tehničkih "novotarija".

Jednostavno su se pogubili kriterijumi i pomešali prioriteti, što ne znači da nema baš siromašnih, kojima su prave torte nedostižne.
Hansel Hansel 11:59 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

А ја да поменем оне које уживају у луксузу а дугују не хиљаде, него и десетине хиљада евра, што конкретним људима, што за струју, комуналије, порез... Од свих, они ми најпроблематичнији. Или једини проблематични. Ако ови претходни не намећу другима свој стил живота, нека им оно што мисле да је добро.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 12:36 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

Hansel
А ја да поменем оне које уживају у луксузу а дугују не хиљаде, него и десетине хиљада евра, што конкретним људима, што за струју, комуналије, порез... Од свих, они ми најпроблематичнији. Или једини проблематични. Ако ови претходни не намећу другима свој стил живота, нека им оно што мисле да је добро.


Pa neka im, ko im brani? Samo pricamo o mogucim razlozima zasto je moguce da se kupuju torte od 200 dinara. Ne pominjemo ih zato sto smatramo da su najproblematicniji u drustvu, tako da ne vidim kakve veze ovi "problematicniji" imaju uopste sa celom ovom pricom.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 12:36 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

milisav68


Jednostavno su se pogubili kriterijumi i pomešali prioriteti
, što ne znači da nema baš siromašnih, kojima su prave torte nedostižne.


Totalno.
Hansel Hansel 13:00 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

tako da ne vidim kakve veze ovi "problematicniji" imaju uopste sa celom ovom pricom.

Надовезао сам се на класификацију. А и иначе волим да сагледам неку појаву у односу на одговарајући дијапазаон, да не кажем спектар. Некима то изгледа као релативизација, али није.

А између редова пасуса коментара у коме сам поменуо те најпроблематичније, јесте и део одговора на питање
zasto je moguce da se kupuju torte od 200 dinara.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 13:12 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

Hansel
tako da ne vidim kakve veze ovi "problematicniji" imaju uopste sa celom ovom pricom.

Надовезао сам се на класификацију. А и иначе волим да сагледам неку појаву у односу на одговарајући дијапазаон, да не кажем спектар. Некима то изгледа као релативизација, али није.

А између редова пасуса коментара у коме сам поменуо те најпроблематичније, јесте и део одговора на питање
zasto je moguce da se kupuju torte od 200 dinara.


Meni izgleda ovako:
U komentaru neki nacin impliciras da ja ove ljude pominjem kao "problematicne", i kao da ih nesto osudjujem pa ih ti branis navodeci "najproblematicniji". Totalna zamena teza ili promasena tema.

Prosto, diskutujemo o mogucim razlozima, a ako su tvoji razlozi negde izmedju redova, jedino dokle ja dobacujem je da su "najproblematicniji" nekako odgovorni za ovo, a to mogu samo da povezem sa opstim stanjem bede, sto ni Milisav ni ja ne sporimo, tako da...ne razumem poentu, zaista.
Hansel Hansel 13:39 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

Meni izgleda ovako:
U komentaru neki nacin impliciras da ja ove ljude pominjem kao "problematicne", i kao da ih nesto osudjujem pa ih ti branis navodeci "najproblematicniji". Totalna zamena teza ili promasena tema.

Лоше ти изгледа, уопште нисам толико тенденциозан.

А о разлозима између редова... општи ми је утисак (не тврдим да је нужно тачан) да су они који купују ђубре у тој позицији због оних бахатих (и богатих). Уопште није нова, "револуционарна" (и без наводника) теза. Што затуцанији и сиромашнији народ -- њима боље. Проста (примитивна -- опет два значења) математика. Погледај ТВ програме који су најбоље огледало оријентације друштва -- где је просвећивање, сваке врсте (макар на "јавном сервису" )? Нема га. Евентуално нешто елитистички, а између дна и елитизма -- ништа.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 13:59 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

Hansel
Meni izgleda ovako:
U komentaru neki nacin impliciras da ja ove ljude pominjem kao "problematicne", i kao da ih nesto osudjujem pa ih ti branis navodeci "najproblematicniji". Totalna zamena teza ili promasena tema.

Лоше ти изгледа, уопште нисам толико тенденциозан.


Ne znam da li si tendenciozan ili je slucajno, ali fraza "ja mislim da su problamticniji" direktno implicira da ja ove navodim kao "problematicne" (a kasnije mi cak imputiras klasifikaciju ) sto nema blage veze sa mojim komentarom, u kome diskutujem moguce razloge za odredjenu pojavu, navodeci samo jedan koji vec nije toliko ocigledan kao sto su to opsta beda i besparica ovog drustva.

Sto se tice zaglupljivanja i primitivizacije naroda i drugih razloga nemam nista protiv da o tome diskutujes diskutujes, ali nemoj na ovaj nacin, molim te.


Hansel Hansel 14:20 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

Не знам да ли си приметио да је мој коментар испод Милисављевог, а не твог, који му претходи и на који се он надовезао, а ја сам се надовезао даље.

Ако бих и ја кренуо да по понуђеном моделу тумачим шта си ти написао, могао бих да полемишем с тобом о томе зашто ти помињеш те који имају пара, а прелазе километре да би уштедели. Да ли имаш доказе да би они купили ове јефтине "торте"? Зашто си њих увео у причу? Капираш?

nema blage veze sa mojim komentarom, u kome diskutujem moguce razloge za odredjenu pojavu

Које си разлоге навео? Индиректно -- уштеду? Без икаквих доказа да су такви куповали.

Ево шта си био написао:
Da se kladimo da nemoraju svi pobrojani.

Znam neke ljude koji sa strane imaju hiljade evra, ali od hrane kupuju bukvalno sve najjeftinije sto postoji, koji ce za ustedu od 200 dinara da predju kilometre iako nisu bas u najboljoj kondiciji, koji mogu da zive mnogo komfornije za samo malo veci trosak, ali jednostavno se muce jer su naucili da je komfor isto sto i luksuz.

Ако су неки побројани, зар то није нека врста класификације (оне најобичније, скуповне -- идентификације група, не знам како читаш ову реч)?

nemam nista protiv da o tome diskutujes diskutujes, ali nemoj na ovaj nacin, molim te.

Свакако нећу никако дискутовати, до вечерас.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 15:20 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

Hansel


Hajde ispocetka, ucinicu izuzetak i protracicu narednih 15 minuta, iako mislim da si dovoljno intelignetan da ukapiras sve sto je napisano i da je ovo objasnjavanje potpuno nepotrebno. Ovo cinim zato sto te postujem i generalno verujem da nisi zlonameran, pa cu da ulozim napor.

Не знам да ли си приметио да је мој коментар испод Милисављевог, а не твог, који му претходи и на који се он надовезао, а ја сам се надовезао даље.


On je takodje i ispod mojeg, koliko ja znam - osim ako se ne citira komentar kome se odgovara, nema nacina da se vidi iza na koji se komentar nadovezuje. Na kraju, ne vidim zasto je to uopste bitno, kad Milisav i ja diskutujemo istu stvar.


Ако бих и ја кренуо да по понуђеном моделу тумачим шта си ти написао, могао бих да полемишем с тобом о томе зашто ти помињеш те који имају пара, а прелазе километре да би уштедели. Да ли имаш доказе да би они купили ове јефтине "торте"? Зашто си њих увео у причу? Капираш?


Kapiram ja, ali ti ne kapiras. Zasto su uvedeni u pricu - kao moguci razlog pojedinaca zasto su kupili tu tortu. Takodje, ne mislim da su oni ni tako retki, inace ne bi bili vredni pomena, vec mislim da ima u ovom drustvu nezanemarljiv broj ljudi koji imaju - kako to Milisav kaze - poremecene vrednosti.

nema blage veze sa mojim komentarom, u kome diskutujem moguce razloge za odredjenu pojavu

Које си разлоге навео? Индиректно -- уштеду? Без икаквих доказа да су такви куповали.

Да ли имаш доказе да би они купили ове јефтине "торте"?


Dokaze?

Ne, nemam dokaze, zato i kazem

Da se kladimo da nemoraju svi pobrojani.


Iznosim svoje misljenje - ocenu koja se zasniva na opservaciji drustva u kome se krecem i zivim. Ona je mozda pogresna, ali pobogu nismo na sudu niti ja ikoga optuzujem pa da moram da iznesem dokaze. Jbt, ovde je postalo nemoguce diskutovati bilo sta.

Prosto analiziram neku pojavu i ne mislim da je korisno svaku pojavu objasnjavati okrivljavanjem "problematicnijih". Veruj mi nemam nikakvih razloga da ih branim niti imam simpatija, i nemam problem da kazem kad oni jesu problem, ama bas nikakav. Prosto stvarnost treba sagledavati realno, a to ponekad znaci da i mimo tajkuna poneko ponekad snosi neku odgovornost.

Ако су неки побројани, зар то није нека врста класификације (оне најобичније, скуповне -- идентификације група, не знам како читаш ову реч)?


Ne, nije. Procitaj pazljivije u kom je kontekstu ta rec upotrebljena:

mr.fogg

Ko želi da živi u državi u kojoj ljudi prodaju, kupuju i jedu torte sa deponije?!


Odgovor je jednostavan:
Oni koji moraju (i jedni i drugi i treći) - sirotinja.


Da se kladimo da ne moraju svi pobrojani.


Dakle, rec pobrojani se odnosi na "jedne, druge i trece - sirotinja", a to su - "oni koji prodaju, kupuju i jedu te torte". Moje je misljenje (misljenje, ponavljam, ne teorema, vise kao hipoteza) da nisu svi oni to radili zbog sirotinje. I ne vidim gde tu vidis klasifikaciju, ja jedino kod mr. fogga on ih je i podelio na grupe.

mr.fogg mr.fogg 17:17 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

Dakle, rec pobrojani se odnosi na "jedne, druge i trece - sirotinja", a to su - "oni koji prodaju, kupuju i jedu te torte". Moje je misljenje (misljenje, ponavljam, ne teorema, vise kao hipoteza) da nisu svi oni to radili zbog sirotinje. I ne vidim gde tu vidis klasifikaciju, ja jedino kod mr. fogga on ih je i podelio na grupe.

Nisam ja nikoga delio na grupe - samo sam citirao autora bloga:
Ko želi da živi u državi u kojoj ljudi prodaju, kupuju i jedu torte sa deponije?!

u najboljoj nameri da sa fokusiramo na problem i njegove uzroke (sirotinja).

Kad bi ljudi imali više para, ne bi prodavali, kupovali a ni jeli torte sa deponije.
Možda bi onda više ljudi želelo da živi u ovoj državi.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:53 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

Anonimni Pojedinac
mr.fogg
Ko želi da živi u državi u kojoj ljudi prodaju, kupuju i jedu torte sa deponije?!

Odgovor je jednostavan:
Oni koji moraju (i jedni i drugi i treći) - sirotinja.


Da se kladimo da ne moraju svi pobrojani.

Znam neke ljude koji sa strane imaju hiljade evra, ali od hrane kupuju bukvalno sve najjeftinije sto postoji, koji ce za ustedu od 200 dinara da predju kilometre iako nisu bas u najboljoj kondiciji, koji mogu da zive mnogo komfornije za samo malo veci trosak, ali jednostavno se muce jer su naucili da je komfor isto sto i luksuz.

Ali, da samo bedni, bedni smo.



Ovo je tipican protestantski odnos prema novcu i (ne)trosenju tj. stednji.
mr.fogg mr.fogg 18:13 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

Sviđa mi se zaključak (Anonimni Pojedinac):
Ali, da samo bedni, bedni smo.


Drago mi je da se slažemo - mogao sam umesto reči 'sirotinja' da upotrebim reč 'beda' (ne menja suštinu).
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 18:16 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

mr.fogg
Dakle, rec pobrojani se odnosi na "jedne, druge i trece - sirotinja", a to su - "oni koji prodaju, kupuju i jedu te torte". Moje je misljenje (misljenje, ponavljam, ne teorema, vise kao hipoteza) da nisu svi oni to radili zbog sirotinje. I ne vidim gde tu vidis klasifikaciju, ja jedino kod mr. fogga on ih je i podelio na grupe.

Nisam ja nikoga delio na grupe - samo sam citirao autora bloga:
Ko želi da živi u državi u kojoj ljudi prodaju, kupuju i jedu torte sa deponije?!

u najboljoj nameri da sa fokusiramo na problem i njegove uzroke (sirotinja).

Kad bi ljudi imali više para, ne bi prodavali, kupovali a ni jeli torte sa deponije.
Možda bi onda više ljudi želelo da živi u ovoj državi.



Ma opusteno bre, slazem se sto posto da je to osnovni razlog, i ne vidim nista lose u tome sto si napisao, nego moram da se odbranim od toga da klasifikujem ljude po problematicnosti.
Ja samo navodim jos jedan moguci razlog da se kupuju torte, a to je da ima i onih koji su pali jer su bili padu skloni, nego je ovaj razgovor u sekundi skrenuo u neku zonu sumraka.

Ajde da prekinemo ovaj pravac razgovora, potpuno je bespredmetan.
mr.fogg mr.fogg 18:22 05.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

Ajde da prekinemo ovaj pravac razgovora, potpuno je bespredmetan.

Slažem se, jer ovde skoro nikoga ne zanima uzrok a ni rešenje problema. Hvala ti na digresiji, malo sam se mnogo primio :)
Hansel Hansel 11:10 06.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

Anonimni Pojedinac

Хвала на томе што мислиш да нисам злонамеран (додуше, "генерално" -- сада би ја требало да протестујем због овога ), нећу даље објашњавати (хтео сам да не објашњавам, дужина коментара говори колико сам остао доследан -- ипак, надам се да ће бити јасно да је то у циљу разумевања, а не надгорњавања), само ћу ти се извинити за нехотично иритирање. Мада, волео бих да разумеш да се мени чини да не примењујеш исти критеријум за слободу паушалне дискусије себе као дискутанта и других, у овом случају мене. Један пример:
ali fraza "ja mislim da su problamticniji" direktno implicira da ja ove navodim kao "problematicne"

Као што то теби имплицира, и мени је навођење различитих разлога имплицирало неку врсту класификације разлога куповине јефтине робе. Капирам зашто се може бити осетљив на реч "проблематичан" и на тако схваћену градацију (али имаш оно, кад кажеш да је неко глупљи/паметнији од некога, значи ли да је онај први такође глуп/паметан), мени није била, таква, ни у примисли. Брзина. И претпоставка која се поклапа са суштином овога што си написао, само уз одређени имплицитно афективни тон:
ali pobogu nismo na sudu niti ja ikoga optuzujem pa da moram da iznesem dokaze. Jbt, ovde je postalo nemoguce diskutovati bilo sta.


И ово није лоше разјаснити:
On je takodje i ispod mojeg, koliko ja znam - osim ako se ne citira komentar kome se odgovara, nema nacina da se vidi iza na koji se komentar nadovezuje.

Ја никада, када се надовезујем на последњи коментар у низу, не цитирам тај коментар (мислим да је то сувишно, да без потребе оптерећује), али ако се у међувремену неки коментар убаци између мог и тог на који одговарам, и ја то приметим, исправљам свој коментар одговарајућим цитатом. И, у другом (под)случају, када се једноставно надовезујем асоцијацијом на низ коментара. Нисам уопште стигао да у ситна црева анализирам финесе које си ти доживео на неки начин који ја тада нисам могао да претпоставим.

Takodje, ne mislim da su oni ni tako retki, inace ne bi bili vredni pomena, vec mislim da ima u ovom drustvu nezanemarljiv broj ljudi koji imaju - kako to Milisav kaze - poremecene vrednosti.

Сада би и Милисав могао да реагује због недословности -- он је заправо написао:
Jednostavno su se pogubili kriterijumi i pomešali prioriteti

и, ја на то наставио о оним "најпроблематичнијим" и ако некоме има основа да се замери да сам тиме и сиромашне назвао проблематичним, то сам ја. А нисам хтео.

Али, признаћеш (надам се) да моја градација у односу на формулацију коју је дао Милисав, а ти је интерпретираш као "поремећене вредности" (колико ту формулацију дели у знањењу од "проблематичних"?), и није тако нелогична? Укратко, да није било његовог коментара, не би било ни мог; закључак: Милисав је крив!
milisav68 milisav68 14:03 06.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

Hansel
Милисав је крив!

Staraću se!

Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 10:45 08.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

Hansel


Ok, primam izvinjenje. Nesporazum (Milisav je kriv ).

Samo ovo:

Anonimni Pojedinac

Хвала на томе што мислиш да нисам злонамеран (додуше, "генерално" -- сада би ја требало да протестујем због овога )


Vidis, opet si nepazljiv
Generalno se odnosi na mislim a ne na zlonameran, znaci ja generalno mislim.
Jeste da zvuci rogobatno, a mozda i nepravilno, ali sta hocu da kazem - nemam bas precizno misljenje o svima, pa to je trebalo da znaci to, a ne da si ti generalno zlonameran. Kad pogledas, generalno i stoji uz rec na koju se odnosi.

U svakom slucaju, peace, izvini ako te je nesto uvredilo.

Hansel Hansel 19:34 08.01.2015

Re: Budućnost u koju verujem

milisav68
Hansel
Милисав је крив!

Staraću se!



Anonimni Pojedinac
Ok, primam izvinjenje. Nesporazum (Milisav je kriv ).

...
U svakom slucaju, peace, izvini ako te je nesto uvredilo.

Све ОК. Мир, мир, мир, Милисав је крив!

За крај – Сомборац:

escherichije_colic escherichije_colic 11:40 05.01.2015

ipak dobra cena

1) Zašto je toliko gore kupiti tortu nego kajmak ili sir od nekoga koga prvi put vidimo i nikad više? Ovo drugo nije tako neuobičajena praksa, mada ljudi imaju tendenciju da biraju "svog čoveka za sir", ali koliko zapravo znamo i o tom čoveku- da li pere ruke svaki put posle upotrebe toaleta, da li dodiruje nos dok golim prstima dira robu i šta sve u tom nosu ima ... Realno, kad obavljamo posao s prodavcem, mi vidimo ono što on želi da vidimo. Nema nikakvih garancija da, kad ga niko ne vidi, ne vraća sir sa poda u kanticu.

2) Cena određuje rizik. Kladim se da je svako od tih govnara koji su kupili torte bio svestan rizika od trovanja, ali su si pomislili "jebešga, za 200 dinara se isplati". Koliko god idiotski taj rezon bio, čovek ne može a da se na neki način ne divi takvoj kombinaciji gluposti i hrabrosti. Sasvim je druga stvar ako je neko svesno servirao to sranje detetu ili unučetu, to mi je za prijavu socijalnom momentalno + obavezna višemesečna obuka o bazičnim životnim činjenicama vezanim za odgoj deteta i šire, kad bi tako nešto postojalo kod nas.

3) Koliko god da su plaćeni- verovatno bedno- pitati se kako kod njih ne postoji svest o odgovornosti u zemlji gde gotovo niko nikada nije snosio posledice za svoja dela liči na pomalo jalov posao, ali evo ja ću dozvoliti sebi 2 pretpostavke: ili imaju toliko jaka leđa u JKP pa znaju da neće najebati ili im se živo jebe za posao u JKP ili treća i najverovatnija pretpostavka- već unapred su određeni neki jadnici koji će popadati, koje je snimila kamera a pare su završile tamo gde treba.

4) Nije im bilo sumnjivo jer tog dana, kao i 99% javnih službenika zemlje Srbije, nisu bili zainteresovani za svoj posao i verovatno nisu primetili nikakve torte, jebešga verovatno ne bi primetili ni da je neko uveo krdo slonova na pijacu.

5) Zato što je to "Serbian way of life" Da se ne lažemo, većina nas ima utisak da živimo u dahijskoj državi- što nije suviše daleko od istine- što nas često dovodi u situaciju da, ako ne baš pravdamo, ono bar ne obraćamo pažnju na ovakvu vrstu svakodnevnog "snalaženja". Nije kao da je ovo izolovani incident u inače savršeno harmoničnoj državi blagostanja i progresivnih međuljudskih odnosa, pa bi trebalo da smo šokirani jer je neko pokazao totalnu kurcobolju prema javnoj sanitarnoj bezbednosti (jel se tako kaže?) i ljudskom zdravlju tako što je prodavao buđave torte na pijaci, msm šta je ovo- Švedska?

I molim vas neka neko potvrdi/demantuje cifru iz teksta- 18 HILJADA torti?!

Ljudi već odavno kupuju naočare i polovne proteze po buvljacima, neko bi rekao da je i to sramota.

Generalno ljudi nemaju pojma šta jedu i šta im se prodaje. Ispiranje trulog mlevenog mesa u vinobranu, da mu se vrati ona lepa crvena "sveže ko ruža boja", takoreći je rutinska i zanatska stvar u mesarstvu. Sve to skupa s pljuvanjem u paštete je dečija igra spram onoga što Matijević navodno radi.
mariopan mariopan 12:35 05.01.2015

Re: ipak dobra cena

Ешерихија

Дошла санитарна инспекција на пијацу и гњави сељака који продаје сир и кајмак:

" Види шта радиш! Истим рукама којим држиш пишу кад идеш у клозет хваташ сир и продајеш људима милионе клица и бацила! Ево теби казна па да научиш шта је хигијена!"

Следеће недеље опет инспекција на пијаци, дођу до тог сељака а он у чистом белом мантилу, хвали се инспекторима:

" Видите сад, са кашику сипам кајмак и сир муштеријама, ништа више не дирам прстима"!

"А како идеш да мокриш?" Зезају га инспектори.

" Е, види ово" хвали се сељак " за пишу сам везао канап, и кад ми треба само повучем каанап и - хоп - пиша је напољу!"

" А како га враћаш у гаће"

" Хигијенски бре - са кашику."
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:36 05.01.2015

Re: ipak dobra cena

escherichije_colic

Sve to skupa s pljuvanjem u paštete je dečija igra spram onoga što Matijević navodno radi.


Kako Matijević posluje sa imidžom koji ga prati je jedna misterija koja pokriva 18k torti
mariopan mariopan 12:45 05.01.2015

Re: ipak dobra cena

uros_vozdovac
escherichije_colic

Sve to skupa s pljuvanjem u paštete je dečija igra spram onoga što Matijević navodno radi.


Kako Matijević posluje sa imidžom koji ga prati je jedna misterija koja pokriva 18k torti

st.jepan st.jepan 12:56 05.01.2015

Re: ipak dobra cena

uros_vozdovac
escherichije_colic

Sve to skupa s pljuvanjem u paštete je dečija igra spram onoga što Matijević navodno radi.

Kako Matijević posluje sa imidžom koji ga prati je jedna misterija koja pokriva 18k torti

Jbg!
Ja već godimana navučen na onaj njegov ukuvani bekon, tanušno rezan.
I na svinjske biftečiće - slasne medaljončiće.

iqiqiq iqiqiq 14:53 05.01.2015

Re: ipak dobra cena

uros_vozdovac

escherichije_colicSve to skupa s pljuvanjem u paštete je dečija igra spram onoga što Matijević navodno radi.Kako Matijević posluje sa imidžom koji ga prati je jedna misterija koja pokriva 18k torti

eh da je samo rekla kazala, nego I realnost, neka zagaze u njegove fabrike inspekcije sa kamerama...rasulo
escherichije_colic escherichije_colic 18:07 05.01.2015

Re: ipak dobra cena

iqiqiq
uros_vozdovac

escherichije_colicSve to skupa s pljuvanjem u paštete je dečija igra spram onoga što Matijević navodno radi.Kako Matijević posluje sa imidžom koji ga prati je jedna misterija koja pokriva 18k torti

eh da je samo rekla kazala, nego I realnost, neka zagaze u njegove fabrike inspekcije sa kamerama...rasulo


Ja sam čuo da osnovnu sirovinu kupuje po južnoameričkim licitacijama, gde se prodaju kontejneri što stoje po desetak godina zaleđeni. To izađe ogromna santa leda veličine brodskog kontejnera, pa kao u onim "storage wars"- nekad za male pare kupiš premiju a nekad gomilu zaleđenog smeća ali ne sumnjam da sve to na ovaj ili onaj način pronađe put do vernih konzumenata.
martin_krpan martin_krpan 19:43 05.01.2015

Re: ipak dobra cena

naočare i polovne proteze po buvljacima,


Ispiranje trulog mlevenog mesa u vinobranu

pljuvanjem u paštete

Matijević



Nisam dugo zaplakao kao sada. Ešerihije carino.
JJ Beba JJ Beba 19:51 05.01.2015

Re: ipak dobra cena


Kako Matijević posluje sa imidžom koji ga prati je jedna misterija koja pokriva 18k torti

freehand freehand 11:43 05.01.2015

A gde je

... Koka kola?

Kad već pričamo o đubretu i masovnom dobrovoljnom trovanju.
iqiqiq iqiqiq 14:51 05.01.2015

Bez velike demagogije

nikada nije vest kada se populacija Cigana/Roma (kako ko hoće što se tiče imena) regularno hrani na deponijama. Sećam se jednog priloga iz Novog Sada kada je Ciganka pričala da često nađu hleb u kome je u sredinu ugurana korišćena dečija papirna pelena.

Ili je ovo vest, jer su ljudi platili nešto što je direktno stiglo sa deponije? Jel je procedura zakazala? Ili da je cena ovih torti bila komercijalna, na nivou cena konkurencije onda bi manje upadale u oči? Da se razumemo domaći kolači I torte se prodaju na pijaci, domaće pravljena zimnica se takođe prodaje na pijaci, a da li verujete da se sve to tako strogo kontroliše, poreklo, higijena, rok trajanja itd...

Nisu ljudi glupi ako kupuju tortu niske cene, to su samo ljudi koji veruju u system kontrole, ako se ovakve torte kupuju na pijacama, koje jel' I jesu neka vrsta kontrolisanog prodajnog mesta???
milisav68 milisav68 15:41 05.01.2015

Re: Bez velike demagogije

iqiqiq
Da se razumemo domaći kolači I torte se prodaju na pijaci, domaće pravljena zimnica se takođe prodaje na pijaci, a da li verujete da se sve to tako strogo kontroliše, poreklo, higijena, rok trajanja itd...

Pa znaš kako, nešto da - nešto ne, jer nisu svi prodavci na pijaci prevaranti.

Imaš ljude koji imaju savest, i neće da dozvole sebi da prodaju bilo šta, a sa druge strane to ima i ekonomski momenat, jer ta mušterija treba i sutra nešto da kupi od njega.

A to što se recimo kolači prodaju na pijaci, je samo zbog toga da se izbegne porez, što je svojevrstan socijalni izduvni ventil, pa država žmuri na to.
zilikaka zilikaka 15:54 05.01.2015

Re: Bez velike demagogije

Ili je ovo vest, jer su ljudi platili nešto što je direktno stiglo sa deponije? Jel je procedura zakazala?


Ne, nego je vest što je sa deponije otišlo u prodaju.

Jeste problem što je prodaja ali taman da je na poklon. Prvo je neko odradio pošteno proceduru i uklonio iz mogućeg prometa torte, a onda su se one vratile u promet. Sa deponije.

Bitna razlika, zar ne?
nikvet pn nikvet pn 18:52 05.01.2015

Re: Bez velike demagogije

zilikaka
Prvo je neko odradio pošteno proceduru i uklonio iz mogućeg prometa torte,


Јесте тако, али није баш паметно усмерио, нити надзорисао до краја; ето резултата.

Да је инспектор торте прогласио за сточну храну и упутио на фарму свиња произвођачу би још и легла нека кинта, можда би покрио део штете. А на фарми је инспектору далеко лакша контрола извршења, тј. мања шанса за скандал.

Упутом на комуналце без надзора извршења инспектор је линијом мањег отпора сматрао да је проблем скинуо с врата. Овако како је испало, све и да је папиролошки чист ко суза не може му бити свеједно.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:25 05.01.2015

Re: Bez velike demagogije

Да је инспектор торте прогласио за сточну храну и упутио на фарму свиња


A pazi ovo viđenje, meni zvuči skroz ok.
Zakopavanje mi je u stratu bilo čudno rešenje

[url=http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2015&mm=01&dd=05&nav_category=16&nav_id=943713]"Veterinarski inspektor koji je vodio ovu procediru, po meni, a to će pokazati i istraga, je napravio grešku. Ove torte je trebalo da budu uništene u kafilerijama, odnosno posebnim postrojenjima koja se bave unistavanjem namirnica animalnog porekla", rekao je Srejić.

Prema njegovim rečima, adekvatnije mesto je "Proteinka" Sombor, koja ima posebna postrojenja za uništavanje takvih proizvoda.

Naglašavajući da torta sadrži vrlo malo mleka, Srejić je rekao da po Zakonu o bezbednosti hrane spada u proizvode animalnog porekla, te da je obaveza veterinarskog inspektora u vođenju čitavog postupka i da prisustvuje njihovom uništavanju
[/url]

A sad se pojavljuju i mišljenja da je proizvođač, obziom na HACCP, morao da ima već predviđenu proceduru za uništavanje neadekvatnih proizvoda.
Ali to tvrde neki inspektori, bojim se da oni sad pokušavaju svaliti krivicu na proizvođača.
zilikaka zilikaka 19:52 05.01.2015

Re: Bez velike demagogije

Ali to tvrde neki inspektori, bojim se da oni sad pokušavaju svaliti krivicu na proizvođača


Upravo na to mi liči.
Kad sam gore rekla da je neko savesno povukao torte iz prometa, mislim pre svega na proizvođača.
Za naše uslove retko korektan gest, bez obzira što izaziva popriličnu materijalnu štetu njemu samom.

Opet, znajući kako stvari funkcionišu u Srbiji, ne bi me čudilo da na kraju on ispadne glavni krivac.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:01 05.01.2015

Re: Bez velike demagogije

Za naše uslove retko korektan gest, bez obzira što izaziva popriličnu materijalnu štetu njemu samom.


Meni, grešniku, sviknutom već na sve u ova suluda vremena, kad sam prvi put čuo vest odmah prošla kroz glavu kombinacija: torte pokvarene, inspekcija naložila uništavanje a velika lova, pa gazda napravi dil sa šefom deponije da se torte tamo odvezu, on tako dobije papir da je torte uništio, a onda se one prodaju na crno. Papiri čisti a neka kinta izvučena.
Kad vidim ovaj gazda nije u tom fazonu, njemu svaka čast, a meni je baš milo što sam pogrešio u proceni.
iqiqiq iqiqiq 20:49 05.01.2015

Re: Bez velike demagogije

Meni, grešniku, sviknutom već na sve u ova suluda vremena,

meni i dalje, grešnoj, smrducka cela priča, jer deluje kao veliki poduhvat izbegavanja poreza papirologijom i nalaženjem rupa u pravnom sistemu...na kutiji torte stoji ispravan datum, negde rekoše da je problem bio u hladnjači , tj transport je zakazao, pa je to razlog "bacanja" na deponiju, a možda je trebalo samo da uđe i da izađe sa deponije i naravno pred novogodišnje praznike da plane prodaja na crno, velika prodaja bez poreza...

šta god bilo, dobar primer koji pokazuje manjkavosti sistema u lancu bezbednosti namirnica i zaštite životne sredine, opet ingerencije nekoliko ministarstava, pa kada bi još nadležni iskoristili ovaj slučaj da isprave greške u sistemu, eh, pusti snovi, al što da ne verujemo u Božić Batu, takvo je doba godine
nikvet pn nikvet pn 22:54 05.01.2015

Re: Bez velike demagogije

У целој причи оштећени произвођач торти изгледа да је поступио апсолутно озбиљно и коректно у сваком погледу. Још ако је покривен осигурањем онда стварно капа доле.

Начелник округа Срејић је др ветеринар, и врло добро зна шта званично прича. Друга ствар је шта о томе заиста мисли.

Надлежни вет.инспектор је поступио, хм, недовољно добро и има изгледа да ће повући мачка за реп.

Неко други на његовом месту, с две вијуге више, у датом моменту би под хитно дозвао највећег произвођача свиња у крају. Саопштио би му радосну вест да му је обезбедио вагон хране такорећи џабе. Њих тројица би се очас договорили да торте иду на фарму, амбалажа се спаљује, и фармер је дужан да произвођачу плати неку кинту, рецимо трећину цене концентрата кога је уштедео тортама. Инспектор би све то папиролошки по закону покрио и кроз два месеца на кућну адресу стиже му транжиран ЈУС-овац. И сви задовољни, свиње понајвише.
nimark nimark 19:54 05.01.2015

Prevare

su na sve strane. Situacija u kojoj sam ja bio nema veze sa pokvarenom hranom, ali ima veze sa prevarama. Dakle, pre 7-8 dana udjem ti ja u Tempo Expres da pokupujem neke stvari i primetim na policama u kutijama ( za neupućene, u Tempo Expresu roba stoji u kartonskim kutijama u kojima se transportuje) Neoplantine paštete sa šunkom u crevu ( znam da nije zdravo ali volem) u 2 kutije jedna pored druge. U prvoj su paštete od 130 grama i sa cenom od 39 dinara, a u drugoj od 130 grama + 20% GRATIS (tako odštampano na pašteti velikim žutim slovima), znači 156 grama po ceni od 49 dinara. Nebudem ja lenj i potražim šeficu smene i objasnim joj da je ovo prevara potrošača jer ako je 20% gratis onda mora imati istu cenu kao pašteta od 130 grama, a ne da bude 25% skuplje i da je to stvar za tržišnu inspekciju. Ona poče nešto da frflja kako ne prave oni u prodavnici cene nego im to stiže iz centrale ( šta se to mene tiče), pa kako bi trebalo da se žalim NELT kompaniji jer od njih nabavljaju robu ( opet se to mene ne tiče). Pa kao da ona zna da bi ja želeo da dobijem veće pakovanje po ceni manjeg. Okrenem se ja i izadjem. Mislim, sa budalama se raspravljati stvarno ne vredi.
omega68 omega68 20:04 05.01.2015

Ех...

А шта вама омега прича, стално.
Све, осим Београда, ће ускоро бити долина глади и срама
qqriq qqriq 20:38 05.01.2015

Re: Ех...

осим Београда


a gde si ti sad?
omega68 omega68 21:11 05.01.2015

Re: Ех...

Како да кажем...у ТОМ Крагујевцу
Нисам видео да продају те торте, иначе...зезам се, наравно да гледам где купујем и колико кошта али плашим се да многи све више спуштају те критеријуме.
Пошто познајем мало ситуацију, могао бих да кажем да има ту свега:
Та фирма је упропаштена па се радници сналазе на свакакве начине.Скоро је моја жена препознала ципеле које је оставила поред контејнера како њен комшија, радник у тој фирми, продаје на пијаци.Верујте ми да своје ципеле моја жена може да препозна међу тисућу сличних...жене!
Друго, ако није намештањка нове власти да смене директора без великух потешкоћа, онда је намештаљка старе власти да новима нанесу скандал и да их јавност осуди због лошег старта.Како год, нека политичка намештаљка је у питању, а кулисе представе је после било лако поставити.
ПАЖЊА:
Постоји сумња да су многе торте завршиле у другим градовима или да су враћене у неке хладњаче да се после неког времена пусте у промет.
Ниједан град није заштићен.
zilikaka zilikaka 21:32 05.01.2015

Re: Ех...

Та фирма је упропаштена па се радници сналазе на свакакве начине.


Ne znam, kod nas je to jedna boljih firmi.
Mada, u odnosu na to koju uslugu pružaju za kakve pare, to treba biti budala pa ne poslovati dobro.
Ilustracije radi, mi plaćamo nešto preko 1000 din mesečno (bez PDV) za odnošenje smeća jednom nedeljno.
To podrazumeva da ti određenog dana u nedelji izneseš spakovano đubre ispred kuće, pored puta, a oni prođu kamionom i ubace ga unutra.
Ako je tog dana praznik, odnošenje se odlaže za sledeću nedelju.

Za te pare, mogla bih, ali bukvalno, da za tih nekoliko kesa platim taksi, da ih jednom nedeljno odnosi.
Jukie Jukie 21:33 05.01.2015

Re: Ех...

Pa ko uopšte želi da jede tortu od MALINE, bljak.

Ceo svet gaji neko normalno voće, samo se kod nas ti čudni plodovi smatraju voćem
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:44 05.01.2015

Re: Ех...

Jukie
Pa ko uopšte želi da jede tortu od MALINE, bljak.

Ceo svet gaji neko normalno voće, samo se kod nas ti čudni plodovi smatraju voćem


Ma budale

Oko 18.000 torti renomiranog kragujevačkog proizvođača, koji taj slatkiš izvozi isključivo u Zapadnu Evropu
,
qqriq qqriq 21:54 05.01.2015

Re: Ех...

Како да кажем...у ТОМ Крагујевцу




Како год, нека политичка намештаљка је у питању, а кулисе представе је после било лако поставити

Da, mislim isto.

Постоји сумња да су многе торте завршиле у другим градовима или да су враћене у неке хладњаче да се после неког времена пусте у промет.


Horor za poneti.
princi princi 21:57 05.01.2015

Re: Ех...

ако није намештањка нове власти да смене директора без великух потешкоћа, онда је намештаљка старе власти да новима нанесу скандал и да их јавност осуди због лошег старта.Како год, нека политичка намештаљка је у питању, а кулисе представе је после било лако поставити.

Da, u Srbiji sve toliko besprekorno funkcioniše da samo političke nameštaljke mogu dovesti do ovakvih ishoda.
omega68 omega68 22:17 05.01.2015

Re: Ех...

Ne, u Srbiji mnogo toga ne funkcioniše besprekorno baš zato što su se politika i političke nameštaljke umešale.
Nas ubi ovakva demonkratura i višepartijski sistem.
JA priznajem - zeznuo sam se kad sam sanjao ovo sranje koje imamo.
Vratimo jednopartijski sistem i odlučivanje u jednom centru.
Danas se postavljaju direktori ne zato što su najbolji nego zato što je to kvota nekog koalicionog partnera, a on ima obaveze prema tome i tome...
Taj direktor mi je veoma poznat i mogao bih o njemu i njegovim strankama i sposobnostima knjigu da napišem.Čemu?Njemu je bivša vlast tražila da UTROSTRUČI broj radnika.I on je to uradio da bi ostao.
Svaki je takav.Nekada je partija birala najboljeg između više dobrih kandidata, a danas se skupljaju sa konca i konopca i glume veličine.
FUJ...
emsiemsi emsiemsi 22:20 05.01.2015

Re: Ех...

iqiqiq
Pa ko uopšte želi da jede tortu od MALINE,

a ko uopšte pominje maline
emulgator E477, skrobni sirup, mleko u prahu, pšenični skrob, sredstva za narastanje E450,E500, zgušnivač E415, boja E160a; malina gel ((maline-parčići voća, voćni pire( jabuke, višnje, aronija), glukozni sirup, modifikovani skrob E 1422, šećer, voda, E 330, E202, E418, arome)); biljna pavlaka (voda, dehidrirana biljna mast, šećer, mlečni proteini, emulgatori E472b, E322, E472e, stabilizatori E460, E466, E340, aroma, boja E160a); maltodextrin , sredstva za želiranje E450,E516,E399.

Аааа, какав састав !
Мљац !
qqriq qqriq 22:27 05.01.2015

Re: Ех...

FUJ...

da podvučem.
princi princi 22:36 05.01.2015

Re: Ех...

Nas ubi ovakva demonkratura i višepartijski sistem.

Naglasak je na ovakva. Diktature su osuđene na propast. Ne postoje benevolentni diktatori. Samo sistem zasnovan na punom poštovanju individualnih građanskih prava i dužnosti svakog pojedinca (znači, i tebe i onog Mandova iz Jatagan male) može uspeti na duže staze. Samo sistem u kome ćeš ti imati punu slobodu da razvijaš svoje teze o srpskom poreklu svemira ali i dužnost da nikome tu svoju verziju sveta ne namećeš (pogotovu ne silom) i da poštuješ i one budale koje veruju u big bang theory. Elem, samo u takvom sistemu možeš omogućiti svakom pojedincu da ostvari sve (ili makar većinu) svoje(ih) potencijale(a).
iqiqiq iqiqiq 22:40 05.01.2015

Re: Ех...

emsiemsi
iqiqiq
Pa ko uopšte želi da jede tortu od MALINE,

a ko uopšte pominje maline
emulgator E477, skrobni sirup, mleko u prahu, pšenični skrob, sredstva za narastanje E450,E500, zgušnivač E415, boja E160a; malina gel ((maline-parčići voća, voćni pire( jabuke, višnje, aronija), glukozni sirup, modifikovani skrob E 1422, šećer, voda, E 330, E202, E418, arome)); biljna pavlaka (voda, dehidrirana biljna mast, šećer, mlečni proteini, emulgatori E472b, E322, E472e, stabilizatori E460, E466, E340, aroma, boja E160a); maltodextrin , sredstva za želiranje E450,E516,E399.

Аааа, какав састав !
Мљац !

i bez deponije rizično po sastavu

Sumnjivi EMULGATORI:

E - 125, 141, 150, 153, 171, 172, 173, 240, 241, 477.


Veoma opasni EMULGATORI:

E - 102, 110, 120, 124.

Izuzetno štetni po zdravlje EMULGATORI:
Mogućnost izazivaja problema crevnog trakta: E - 220, 221, 232, 224
Mogućnost problema sa varenjem: E - 338, 339, 340, 341, 450, 461, 463, 465, 466
Može se pronaći u pakovanim sladoledima: E - 407
Mogućnost izazivaja kožnih oboljenja: E - 230, 231, 232, 233
Uništava vitamin B12: E - 200
Povećavaju nivo holesterola: E - 320, 321
Povećavaju krvni pritisak: E - 311, 312
Kancerogeni: E - 131, 142, 210, 211, 213, 214, 215, 216, 217, 239

АДИТИВИ, ХРАНА И ПОТРОШАЧИ
omega68 omega68 22:44 05.01.2015

Re: Ех...

Elem, samo u takvom sistemu možeš omogućiti svakom pojedincu da ostvari sve (ili makar većinu) svoje(ih) potencijale(a)

A kako se u takvom sistemu postavlja direktor?
Ono, sve privatno, muda - sarma?Gazda će da postavi najboljeg?Na konkursu?
Da ti pričam šta rade žabari u FAS-u? Što ne dođe Markione ili neko drugi da ih prekontroliše?
Pusti te bajke, radio sam sa Francuzima, video kako je gazda firme stavio na rukovodeće mesto, slučajno, zeta.Pričali da je zbog sposobnosti a ne zbog tasta.
Sećam se...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:04 05.01.2015

Re: Ех...

adio sam sa Francuzima, video kako je gazda firme stavio na rukovodeće mesto, slučajno, zeta.


Pa šta ti imaš protiv toga da neko u svojoj firmi postavlja ljude po kriterijumu koji mu se svidi.
Ako hoće da postavlja zetove nek ih postavlja, ako su mu zetovi stručni i radni uspeće, ako su bitange propašće. Ali će propasti njegov privatan kapital, što bi se ti i ja brinuli za njegovu kesu?
princi princi 23:14 05.01.2015

Re: Ех...

omega68
Elem, samo u takvom sistemu možeš omogućiti svakom pojedincu da ostvari sve (ili makar većinu) svoje(ih) potencijale(a)

A kako se u takvom sistemu postavlja direktor?
Ono, sve privatno, muda - sarma?Gazda će da postavi najboljeg?Na konkursu?
Da ti pričam šta rade žabari u FAS-u? Što ne dođe Markione ili neko drugi da ih prekontroliše?
Pusti te bajke, radio sam sa Francuzima, video kako je gazda firme stavio na rukovodeće mesto, slučajno, zeta.Pričali da je zbog sposobnosti a ne zbog tasta.
Sećam se...

Duboko u toj tvojoj pravoslavnoj, srpskoj, domaćinskoj, porodičnoj duši kao da se krije jedan mali komunista i samoupravljač. Šta tebe boli uvo ako neko hoće suludim poslovnim potezima da uništi svoju firmu? Zar to nije prilika za tebe da stvari radiš kako treba? Kapitalizam nije injekcija protiv gluposti, zavisti, rodbinskih veza, i sličnih stvari, on ih samo sankcioniše na drugi način.
iqiqiq iqiqiq 23:26 05.01.2015

Re: Ех...

Šta tebe boli uvo ako neko hoće suludim poslovnim potezima da uništi svoju firmu?

pa i nije baš skroz tako ni u kapitalizmu, što je veća firma, to se država više brine za njen opstanak, jer garantuje radna mesta, poreze itd te samim tim sama država stvara regulativu koja ne dozvoljava neodgovorne direktore

ovde i baja u privatnom sektoru otvori firmu, uzme kredit po političkoj liniji, zaposli radnike koje ne plaća, ne plaća ni doprinose ni poreze državi, duguje komunalnim preduzećima i sve to tako šljaka dok ne pukne, a on lepo onda jovo nanovo pod novim imenom firme sve tako u krug

e tu je kapitalizam nemilosrdan jer će se naplatiti potraživanja, firma bankrotira a baja u zatvor, a ne u nove poslovne poduhvate

dakle nemamo mi taj kapitalizam o kome trubimo, nemamo bre ni tu demokratiju koje imaju druge razvijene države, te ne vredi ni da se zamaramo sada obaranjem ruku, ko je ovde ispao pametniji

i izvinite što se mešam, ali dozlogrdilo/dojadilo mi to na relaciji komuniste i kapitaliste ili šta već...

ne videh dobru privatnu firmu u Srbiji da dugoročno opstane, ako je gazda pošten čovek, stručan i radi po zakonu, poštuje radnike i obaveze prema zaposlenima, obično potone u krajnjem slučaju za nekoliko godina, ne može da opstane na ovim neregulisanim područjima
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:29 05.01.2015

Re: Ех...

ne videh dobru privatnu firmu u Srbiji da dugoročno opstane,


Ne gledaš pažljivo.
Ima ih verovatno u svakom gradu, a ima i onih poznatih svima.
iqiqiq iqiqiq 23:34 05.01.2015

Re: Ех...

hoochie coochie man
ne videh dobru privatnu firmu u Srbiji da dugoročno opstane,


Ne gledaš pažljivo.
Ima ih verovatno u svakom gradu, a ima i onih poznatih svima.


domaću firmu, domaći kapital??? daj imena, odmah idem da kucam tamo na vrata i molim za posao
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:36 05.01.2015

Re: Ех...

domaću firmu, domaći kapital???


Sve domaće, baš sve.
Počeli od nule i sad veliki i uspešni.
:)

Recimo Nektar iz Bačke Palanke.
iqiqiq iqiqiq 23:41 05.01.2015

Re: Ех...

Recimo Nektar iz Bačke Palanke.

može, slažem se, nadam se da ne grešim u proceni, ali deluje mi kao čista priča, bez neke velike politike

e sad, dragoceni su takvi primeri, ozbiljno mislim, da na takvim modelima treba da se zasnivaju studije ekonomije i preduzetništva u Srbiji, svi drugi modeli su pogrešni , a za globalne kompanije ne brinem, oni se snalaze za svoje potrebe gde god se nađu lokalno

stabilna ekonomija podrazumeva mnogobrojna domaćinska preduzeća srednje veličine, tipa Nektara, sa dugoročnom strategijom na tržištu lokala i regije a tu nama baš manjka sposobnih ljudi

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana