Društvo| Obrazovanje| Roditeljstvo

Kecelje!

Inner Party RSS / 02.02.2017. u 18:24

Ah, kako je lepo bilo dok smo se samo slatko sprdali sa idejom uvođenja školskih uniformi. Ali evo, malo po malo, ove će izgleda zapravo i zaživeti.

Ne sporim, bilo je dosad puno loših ideja ali mislim da je uvođenje đačkih uniformi - kecelja kako veoma rado kažu njihovi zagovornici - zaista najdebilnija ideja u svim ovim savremenim - nepromišljenim i traljavim, a uz to najčešće potpuno mesarskim i in vivo - reformama u srpskom školstvu.

I ne samo to, nego se smatra da će uvođenje đačkih uniformi nekako pomoći deci da budu bolji učenici, da budu bolji drugari, škola da bude bolja i lepša sredina, čak i društvo pravednije i uređenije, ma svašta će se rešiti ovim potezom! 

I generalno ja sam u neverici da smo kao društvo baš tako nisko pali!

 

 

Ne treba puno okolišati, ako ljudi - učenici, roditelji, školski odbori, direktori, predsednici opština, ... - izaberu i podrže uvođenje školskih uniformi, tj. ako u društvu ne bude ozbiljnog protivljenja toj ideji, biće to znak da se sa ovim sluđenim narodom može raditi baš sve što vlastima padne na pamet, da ovde više nema potrebe za bilo kakvim obzirom. Može ga se gaziti koliko im volja, sve će ovaj narod ne samo istrpeti već će svemu i klicati!

Sprdali smo se sa Kinezima a srpska radna snaga sada vredi otprilike isto toliko, možda i manje. Kako god, radna snaga - ova koja "ostaje ovdje" - nam je formirana (naročito sad uz uvođenje novog buzzworda - "dualnog obrazovanja") za prodaju, iznajmljivanje, lizing, kao radna snaga za jednostavne, manuelne i dosadne poslove na fabričkoj traci i za sitne pare. Dotle smo dogurali!

Nakon uvođenja đačkih uniformi, hoćemo li ikada više imati pravo da se sprdamo sa Severnom Korejom?!

Dragog vođu već imamo ...



Komentari (146)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

narcis narcis 18:35 02.02.2017

ebaš

da se ja pitam, ne samo kecelje već i cipele, čarape, pantalone, suknje, đemperi, košulje, donji veš . sve bi to propisao.
sreća vaša p me ič ne jebavaju inače ...
zilikaka zilikaka 18:55 02.02.2017

Nemaš sreće

I ja se već više puta izjašnjavala kao pristalica školskih uniformi. Pa eto još jednom da ponovim bez obrazlaganja.
krkar krkar 08:37 03.02.2017

Re: Nemaš sreće


I ja.

Englezi i sve engleske kolonije imaju uniforme i ništa im ne fali. Naprotiv!
angie01 angie01 11:42 03.02.2017

Re: Nemaš sreće

Englezi i sve engleske kolonije imaju uniforme i ništa im ne fali. Naprotiv!


samo sto se ovde ne radi o uniformama odredjene skole, nego o keceljama,...nekada su radnici imali radne mantile, a ucenici skolske kecelje i bluze- e, to....neko ce da organizuje proizvodnju, tu ce da se ucepe i kurta i murta i oprace se neka lova, a deca ce samo da siznu, sa sve roditeljima....a sve ostalo vazno sto u skolskom sistemu nije dobro, uredno ostaje,...za to treba volja, znanje, ozbiljan rad.
karabasbarabas karabasbarabas 20:55 03.02.2017

Re: Nemaš sreće

angie01
Englezi i sve engleske kolonije imaju uniforme i ništa im ne fali. Naprotiv!


samo sto se ovde ne radi o uniformama odredjene skole, nego o keceljama,...nekada su radnici imali radne mantile, a ucenici skolske kecelje i bluze- e, to....neko ce da organizuje proizvodnju, tu ce da se ucepe i kurta i murta i oprace se neka lova, a deca ce samo da siznu, sa sve roditeljima....a sve ostalo vazno sto u skolskom sistemu nije dobro, uredno ostaje,...za to treba volja, znanje, ozbiljan rad.


Ovde se radi bas o uniformama, ne o keceljama. To ce tek biti prilika da se ucepe.
Samo sto su se zeznuli u jednoj stvari.

Nece Srbin da da pare ni za udzbenike, a kamoli za uniforme, dve letnje dve zimske.
angie01 angie01 21:33 03.02.2017

Re: Nemaš sreće


Ovde se radi bas o uniformama, ne o keceljama.


a gde si to procitao?

stvarno nisam cula,....u privatnoj skoli u kojoj je sadasnji ministar direktor- postoje uniforme, a ovo sto treba da se izglasa sa drzavne skole- su kecelje, eventualno sa amblemom skole,...btw, tajj amblem mogu da odstampaju na neki bedz, koji bi deca radi kacila na svoju odecu.


evo ti primer uniforme za jednu OS...da l Aleksa Santic,...ne mogu da se setim, a nije ni bitno.


Jukie Jukie 22:08 03.02.2017

Re: Nemaš sreće

Da ja obučem nešto ovih proporcija, prekršio bih školsko pravilo o nepokazivanju golog stomaka
berman berman 03:37 04.02.2017

nadrisnobizam sproću maoizma


Englezi i sve engleske kolonije imaju uniforme i ništa im ne fali. Naprotiv!

engleske uniforme ( sa sve heraldičkim lavima,dvorogim jednorozima i koječime) imaju funkciju da kod djece izazove osječaj ponosnog pripadanja klanu, ( ne mož svako u TU školu makar sam ološ išo u nju) neka vrsta elitizma ,, gdje se klincima od čelavi muda nabija narcisoidni osječaj pripadnosti nečem drugačijem od drugih. Ovdašnji maocetungovski mokri snovi su klasična žvaka o samohranoj majci iz Idee koja ima četvero djece a ni jedan od četvoro otaca ne daje kintu.. pa se sva djeca svode na taj nivo da se multiočinski siročići ne bi frustrirali. pa će te šloserske kute koje će toj djeci podjelit stvorit samo averziju spram pripadanja grupi/zajednici stvorit prezir prema drugovima zbog kojih misle da su sputani..
ili da skratim ,, engleske uniforme djeci stvaraju osjećaj da su neki kurac/ domaće maoističke da su go kurac inače djeca će uvjek nać način da iskažu svoju osobnost/ posebnost.. ako od socijalnih razlika stvoriš tabu,, tek tad će oni kroz sekundarne/prikrivene simbole/geste postat glavni atribut posebnosti ,a "moć" jedini ( jel jebiga lomiš tabu) atribut samoostvarenja .. a mogo bi se kladit da su većina domaćih Maofashiongurua samozvani euroatlantisti
nicknaylor nicknaylor 19:09 02.02.2017

A sta kazes

za mnoge privatne srednje skole koje naplacaju skolarine od 20k, 30k pa i vise dolara i insistiraju na uniformama ? Ne kazem da su korisne ali nisam ubedjen ni da su beskorisne i/ili cak kontraproduktivne. Ono sto primecujem kao generalni trend zapadne civilizacije da se forsiraju neke ideje koje prividno kreiraju slobodu a sustinski vode u anarhiju, negiranje vrednosti roditelja i samim tim zaglupljivanje ljudi u proseku gde kao masa robota budu zadovoljeni youtube-om i povrsnom zabavom dok sustinu sve manje razumeju a deca imaju sve manju sposobnost da razmisljaju dubinski o stvarima.

Vrhunac perfidnosti je jedna teza koja je bila lansirana od strane jedne "ekspertice" u obrazovanju koja je objasnjavala da deca ne treba da se osecaju frustrirano ako su im roditelji nazadni nego treba da shvate (parafrazirano) da ce doci dan kad ce moci da budu svoji i da rade stvari ispravno. Izmedju redova moze da se cita kako hoces, ako roditelji nemaju para da ti kupe Ipad nisi ti kriv sto su oni nepsobni ti ces moci jednog dana, ako roditelji misle da gay brakovi i/ili usvajanje dece nije ok ne brini oni su nazadni ti ces pokazati svu svoju raskos kad se odvojis od tih nazadnjakovica. Zapadna civilizacija godinama na vrlo perfidan nacin povecava kontrolu drustva nad decom al se to "prodaje" kao "briga" za decu. Naravno da nisam nacisto sa modelom drustva i odnosom prava/obaveze roditelji/drzava/drustvo ali poslednjih 50 godina zapadne civilizacije je usmereno na razbijanje porodicne celije sa idejom da se ljudi pretvore u armiju zaglupljenih robova koji ce prihvatiti smanjenje standarda zivota (mi smo na delu preziveli eksponecijalni pad standarda i mirno to prihvatili cekajuci u redu za hleb u 5 ujutru).

Koliko ja razumem prica o uniformama je prica individualno vs. grupno. Uopste nisam siguran da je skola mesto gde kreativnost u oblacenju je toliko bitna. Al dobro :) Ako je svrha skole da bude produzeno obdaniste gde ljudi stavljau decu dok idu na posao onda ok :) Everything goes.

Nemam nameru da dublje diskutujem o ovome. Ja mislim da kodeks oblacenja itekako mora da postoji i da se odnosi i na nastavnike i na djake. Kao sto ne volim da vidim majku i cerku obucene na slican nacin takodje ne volim da vidim nastavnika i djaka slicno obucene. Niti roditelj moze da bude prijatelj niti nastavnik moze ad bude prijatelj. IZvesna distanca mora da postoji i svaki od njih ima svoju ulogu ali nazalost u danasnje doba se te granice brisu...
narcis narcis 19:20 02.02.2017

Re: A sta kazes

Niti roditelj moze da bude prijatelj niti nastavnik moze ad bude prijatelj. IZvesna distanca mora da postoji i svaki od njih ima svoju ulogu ali nazalost u danasnje doba se te granice brisu...


ne znači klincima ništa to dal su u uniformi ili ne nego tupavim roditeljima koji isteruju svoje frustracije.
zemljanin zemljanin 19:29 02.02.2017

Re: A sta kazes

Vrhunac perfidnosti je jedna teza koja je bila lansirana od strane jedne "ekspertice" u obrazovanju koja je objasnjavala da deca ne treba da se osecaju frustrirano ako su im roditelji nazadni nego treba da shvate (parafrazirano) da ce doci dan kad ce moci da budu svoji i da rade stvari ispravno. Izmedju redova moze da se cita kako hoces

ako se protiviš nepreciznosti "teze" onda apsolutno podržavam ... sa druge strane ako bi se to tumačilo van "diskutabilnih" asocijacija, tu nema ničeg negativnog ... svaka generacija kreita svoje principe I testira prethodne/postojeće ... tako se mic po mic pomeramo ... ne znači da će ti principi biti bolji, humaniji I sl. ali ako ne probaju neće ni znati ...

ovo za uniforme - nemam neki definisani stav ...
angie01 angie01 20:11 02.02.2017

Re: A sta kazes

za mnoge privatne srednje skole koje naplacaju skolarine od 20k, 30k pa i vise dolara i insistiraju na uniformama ? Ne kazem da su korisne ali nisam ubedjen ni da su beskorisne i/ili cak kontraproduktivne


khm,...na zapadu, a u privatnim skolama, skolske uniforme su pokazatelj statusa, sa sve amblemom skole.

ovo sto su smisli kod nas, cuj smislil:)))- nema vise ni ono opravdanje od pre, jer je ono prevazidjeno- ono, koje se uklapalo u opstu uravnilovku, jednakost, bla, bla,...
nego je samo i jedino bulsit na kvadrat,...neko ce da spakuje lovu, deca ce biti smorena, pojavice se novi razlog za kazne i nerviranje roditelja- pranje, peglanje, da svaki dan budu ciste,...a opet smo izbegli resavanje svega onoga zbog cega se u skolu uopste ide, a prilicno je skenjano.
nicknaylor nicknaylor 21:09 02.02.2017

Pa sad

Teoretski ja bih mogao da definisem uniformu svake skole sa amblemom i onda bih mogao da poradim na svesti naroda da je npr statusni simbol ici u odredjenu gimnaziju. Al nije pitanje toga da li je statusni simbol nego da ne treba a priori odbaciti ideju neceg samo zato sto asocira na nesto ako je to razlog.


Drustvo je suma pojedinica i neka svako bira sta hoce. Ja licno bih voleo da vidim profesore u skolama sa leptir masnama i kravatama ispeglane a ne "cool" u pocepanim farmerkama i guzvavim majicama. Takodje ne vidim nista lose da dete se upozna sa rutinom pripreme za sledeci dan cak i ako ona ukljucuje peglanje i pripremu uniforme. Taiko da mi to nije validan razlog za protivljenje tome. Ja licno sam za uniforme i mislim da je prica o prikrivanju socijalnih nejednakosti cisti BS. U skolu se ide da se uci i interakcija treba da bude zasnovana na zajednickoj zelji da se nesto nauci. U danasnje vreme se ljudi sve manje hvale time sta im deca znaju a sve vise time koliko su popularna... no bmq ja cu u penziji u neku divljinu sa puskom i sto dalje od civilizacije :) Jer ce ovi sledeci biti jos gori, i samo da dodam da su Vucko, Tadic, Djilas, Ceda takodje necija deca :)
angie01 angie01 21:26 02.02.2017

Re: Pa sad

poradim na svesti naroda da je npr statusni simbol ici u odredjenu gimnaziju.


ne razumem te bas najbolje- ali to prosto jeste tako,...neke skole su se potrudile da imaju izuzetno pozitivnu tradiciju u rezultatima i da njihovi ucenici imaju posle visoku prolaznost na opet visoko rangiranim fakultetima,....i po tom scenariju, uniforme su postale znak raspoznavanja statusa, koji podrazumeva, pored vrednovanja znanja i dobrih rezultata i odredjenu cifru koja je potrebna da bi se takva skola upisala.

Ja licno sam za uniforme i mislim da je prica o prikrivanju socijalnih nejednakosti cisti BS


?

protivnik sam uniformi u drzavnim skolama, ali sam zato pobronik svih sustinskih promena koje bi popravile sve ono sto je na prilicno losem nivou, a tice se sticanja znanja i uslova u kojima se ta delatonost obavlja- jer je to primarana stvar,...ovo sve su dimne zavese.
berman berman 15:56 04.02.2017

Re: Pa sad

protivnik sam uniformi u drzavnim skolama,

ja sam protivnik državnih škola, ili bar modela u kom su državne škole dominantne,
G.Cross G.Cross 22:26 02.02.2017

Jebi ga ko ce to da razume.

Ja jos uvek posle svih ratova seljakanja, tolikih zemalja sa sobom imam kecelju ( ok dobro radnu bluzu ) iz seste osnovne skole u Mostaru na koju su mi se potpisali svi drugari kad smo je zavrsavali 1970. godine, a ja sam samo napisao sastav jugoslovenske kosarkaske ekipe koja je osvojila svetsko prsventvo te godine u Ljubljani. Krešimir Ćosić, Dragutin Čermak, Nikola Plećaš, Vinko Jelovac, Damir Šolman, Aljoša Žorga, Ivo Daneu, Ljubodrag Simonović, Ratomir Tvrdić, Dragan Kapičić, Petar Skansi i Trajko Rajković.

U Gimnaziji nismo nosili kecelje, tamo sam bio iskljucen ( suspendovan ) nedelju dana jer nisam hteo da osisam svoju dugu kosu.

Kad mi je sin posao u prvi osnovne u Engleskoj u privatnu skolu, pre 11 godina zavezao sam mu kravatu i plakao.

Sada ima 17 godina, ode proslog ponedeljka u Hag na United Nations ne znam sta coveek sam sebi vezao kravatu i otisao na aerodrom.

Ma sta vlastodrsci verovali da rade sa keceljama, postoje licni mitovi i rituali koji nas uvode u svet, prvo svet skole a onda veliki svet.

Da li je to dobro ili lose.
Hm, mrzeo sam svaki dan u JNA zbog uniforme ali cuvam 50 godina kecelju.

Jebi ga ko ce to da razume.

Osim da je naravno mnogo vaznije sta oni o tome misle od nas.





Il s'en va, mon garçon
Il va quitter la maison.
A son tour de se battre
D'entrer dans le grand théâtre.
Il n'a plus besoin de moi
Et il s'en va.

Il s'en va, mon garçon
Chanter sa propre chanson.
Deux mouchoirs, trois chemises
On a bouclé sa valise.
Maintenant il est pressé
De s'en aller.

Le voici comme un oiseau débutant
A son premier vol.
Etourdi par le printemps
Il tourne la tête
Il jette un dernier regard
Au revoir.



Il s'en va, mon garçon.
C'était ma belle saison
Les Noëls et l'école
Les vacances et la rougeole.
Voilà vingt ans de ma vie
Qui sont partis.

Je l'ai fait, mais je le connais si mal.
Entre nous, souvent il y avait des murailles.
Après tout, qui sait, il est peut-être génial
L'animal.

Il s'en va, c'est la vie
Vers ses amours, ses amis.
Ils vont bien rire ensemble.
Comme tout cela ressemble
A ce jour où, moi aussi
Je suis parti

angie01 angie01 22:50 02.02.2017

Re: Jebi ga ko ce to da razume.

Ja jos uvek posle svih ratova seljakanja, tolikih zemalja sa sobom imam kecelju ( ok dobro radnu bluzu ) iz seste osnovne skole u Mostaru na koju su mi se potpisali svi drugari kad smo je zavrsavali 1970. godine, a ja sam samo napisao sastav jugoslovenske kosarkaske ekipe koja je osvojila svetsko prsventvo te godine u Ljubljani. Krešimir Ćosić, Dragutin Čermak, Nikola Plećaš, Vinko Jelovac, Damir Šolman, Aljoša Žorga, Ivo Daneu, Ljubodrag Simonović, Ratomir Tvrdić, Dragan Kapičić, Petar Skansi i Trajko Rajković.



bocvena bocvena 23:12 02.02.2017

toni erdman

u tom divnom nemačkom filmu, koji se primarno bavi odnosom oca i ćerke, deo radnje dešava se u rumuniji. i sad pričaju o mladim rumunskim menadžerima koji su listom završili mastere u inostranstvu i tečno govore bar 2 jezika, a kao primer ima lik mlade, vredne, lepe asistentkinje koja u konverzaciji prelazi iz jezika u jezik potpuno prirodno.

kad glavna junakinja popizdi i počne da dočekuje goste na rođendanskoj zabavi (ujedno i timbilding) gola k'o od majke rođena, mlada rumunka se prva skine. ako šefica kaže da se skineš na timbildingu, skidaš se, ne pitaš:)

tako sad i mi da obučemo keceljice, pa na jutarnju gimnastiku i prozivku. dok tri dana idemo na časove struke, a dva radimo u fabrici, restoranu, pekari. kakvi amblemi, kakva pripadnost školi, samo uravnilovka i sklanjanje pogleda sa činjenice da se sprema novi zakon o obrazovanju koji je pun fantastičnih ideja kao što su povećanje norme časova (dakle, eto nekom otkaza, a gomili rad u tri škole iliti platiš jednog da radi za dvojicu), imenovanje direktora iz ministarstva prosvete (što je napredak u odnosu na lokalne šerife, ali u politizovanom ministarstvu opet će biti stvar podobnosti, a ne kvalifikacija), još tri nova tima (a ni onih 6 nisu zaživeli kako treba nego su pretvoreni u papirologiju) i onaj deo o pravima i obavezama učenika, profesora i roditelja je napisan tako da će da se tužakaju svi sa svima, letnji dan do podne. a ima i ono o sedenju u ustanovi 30 sati nedeljno.

znam škole u kojoj profani rade svake subote, drže sekcije i dopunske jer nema mesta u toku nedelje (gde li će da odsede onih 30 sati?), kreće s roditeljima učionice, pola zimskog raspusta im ode na veća i seminare, a sa letnjeg ih povlače sve ranije. u 40-časovnu nedelju ti upada sve više poslova koji sa nastavom veze nemaju, a uslovi za održavanje nastave ponegde nisu ušli još ni u pozni dvadeseti vek.

i sve to za platu nižu od proseka? i da te pljuvači svaka šuša, a bogami i šamara?

u školama će ostati samo najgori luzeri i očajnici (i bibliotekari dok nas skroz ne ukinu:) i oni pred penziju.

srećne vam reforme.









Lionsgate Lionsgate 02:18 03.02.2017

Re: toni erdman


u školama će ostati samo najgori luzeri i očajnici

A kao da je drugacije bilo pre 20, 30 ili 40 godina?
(sad ce chika Tasa da me obrije na_suvo)
Jukie Jukie 05:58 03.02.2017

Re: toni erdman

Lionsgate

u školama će ostati samo najgori luzeri i očajnici

A kao da je drugacije bilo pre 20, 30 ili 40 godina?
(sad ce chika Tasa da me obrije na_suvo)


Ona misli na nastavnike, ne na đake.
(Kad se napokon upali homeschooling lampica, onda će i od strane đaka u školama ostati samo luzeri i očajnici)

Imam utisak da je ranije svaki nastavnik bio kralj svog zamka
Pa ako si ludi Neron onda jaoj sirotoj deci, a ako si dobroćudan onda prosperiraju (ali svi sprovode disciplinu bez pogovora)
Lionsgate Lionsgate 06:24 03.02.2017

Re: toni erdman


Ona misli na nastavnike, ne na đake.


I ja sine..
bocvena bocvena 10:48 03.02.2017

Re: toni erdman

Imam utisak da je ranije svaki nastavnik bio kralj svog zamka
Pa ako si ludi Neron onda jaoj sirotoj deci, a ako si dobroćudan onda prosperiraju (ali svi sprovode disciplinu bez pogovora)


ovo si odlično uočio! nastavnik mora da ima autonomiju u radu, znanje i ličnost koja proizvodi autoritet, a škola i sistem mehanizme koji taj rad procenjuju i sankcionišu. nekada su bili nedodirljivi (pa su manijaci, pedofili i alkosi dočekivali penziju), sada su ćate koje strepe od loše upisane dopunske (teža povreda dužnosti!) i jačine roditeljskog ega ili veze u ministarstvu.

nekad su se učenici plašili profana i roditelja, sad se profani plaše učenika i roditelja. meni je to podjednako mučno, ali mi potpuno objašnjava svršavanje na velikog vodju čvrste ruke. mi smo društvo večitih adolescenata u lažnoj pobuni.

možda treba svi da se skinemo goli!


a ovo o houmskulingu...
Gospodja Klara Gospodja Klara 13:11 03.02.2017

Re: toni erdman

ovo si odlično uočio! nastavnik mora da ima autonomiju u radu, znanje i ličnost koja proizvodi autoritet, a škola i sistem mehanizme koji taj rad procenjuju i sankcionišu. nekada su bili nedodirljivi (pa su manijaci, pedofili i alkosi dočekivali penziju), sada su ćate koje strepe od loše upisane dopunske (teža povreda dužnosti!) i jačine roditeljskog ega ili veze u ministarstvu.

nekad su se učenici plašili profana i roditelja, sad se profani plaše učenika i roditelja. meni je to podjednako mučno, ali mi potpuno objašnjava svršavanje na velikog vodju čvrste ruke. mi smo društvo večitih adolescenata u lažnoj pobuni.

možda treba svi da se skinemo goli!


Promaklo mi ovo, samo da potpišem.
bocvena bocvena 14:00 03.02.2017

Re: toni erdman

daj da pustim muziku...za sve tinejdžere koji čuče u svojim podrumima, imaju prljave kose i sving u venama:)

Gospodja Klara Gospodja Klara 14:06 03.02.2017

Re: toni erdman

daj da pustim muziku...za sve tinejdžere koji čuče u svojim podrumima, imaju prljave kose i sving u venama:)


Oouuu jes!
tasadebeli tasadebeli 00:44 05.02.2017

Re: toni erdman

Lionsgate

u školama će ostati samo najgori luzeri i očajnici

A kao da je drugacije bilo pre 20, 30 ili 40 godina?
(sad ce chika Tasa da me obrije na_suvo)



Ма јок, боли ме кита за дилере. Нарочито униформисане дилере.

Ја то не радим.

Мој посао је креативнији.


tsunade tsunade 23:28 02.02.2017

te kecelje

neće niko nositi. kao što ni ja nisam htela da ih nosim. šutiraće ih i gužvati, zaboravljati, svašta će se zanimljivo tu dešavati, ali nošene neće biti.

da je reč o školskim uniformama (a ne odurnim keceljama), možda bih se i zauzela.

inače, mani me s estetikom socijalističkog realizma.

to se gleda ovako, fenomenološki, kao stilsko razdoblje, ne nosi se...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 03:54 05.02.2017

Re: te kecelje

te kecelje
neće niko nositi. kao što ni ja nisam htela da ih nosim. šutiraće ih i gužvati, zaboravljati, svašta će se zanimljivo tu dešavati, ali nošene neće biti.

verovatno nije ni bitno da li će ih nositi, bitno je da će ih roditelji kupovati.
anamarkana anamarkana 23:48 02.02.2017

pa...



pošto je vlast uspešno završila reformu obrazovanja ( ili školstva? )

sada može da se zevzeči sa keceljama i kučinama
petar_p petar_p 01:23 03.02.2017

zamlate i represivci

Super, vajni "drzavni sekretari" u MPNTR po principu trla baba lan, izivljavaju svoje brojne frustracije represijom nad ucenicima, svojim 'genijalnim' idejama o djackim keceljama / uniformama. 'Profesori', takodje pomucene pameti, se slazu. Kakvi represivci, prema ucenicima, koji ionako samo cute i trpe sve sto im se servira.

Jedan predlog: mogu skolske uniforme, ali da budu obavezne i za nastavnike a ne samo za ucenike! A i za zaposlene u drzavnim institucijama, recimo u MPNTR!
Sto da ne?
Jukie Jukie 06:02 03.02.2017

Re: zamlate i represivci

petar_p
prema ucenicima, koji ionako samo cute i trpe sve sto im se servira.

Ti nisi upoznat sa situacijom u školstvu u poslednjih deset godina? Deca ne ćute i ne trpe ništa. Okrenulo se naglavačke, sad je haos
narcis narcis 07:15 03.02.2017

Re: zamlate i represivci

samo cute i trpe

nit ćute nit trpe nego prebijaju sveživo i profesore i svoje kolege đake
predatortz predatortz 08:08 03.02.2017

Guranje pod tepih

Ponoviću svoj stav:
Školskim uniformama se ne mogu prikriti ogromne socijalne razlike između učenika.
Nošenje nametnute krpice neće učiniti da se onaj ko je bahat oseća produhovljenije.
Ovo je klasičan pokušaj guranja pod tepih, a takve stvari samo produbljuju probleme.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:26 03.02.2017

da,

s tim u vezi zanimljivo za procitati...

milojep milojep 12:14 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

predatortz
Ponoviću svoj stav:
Školskim uniformama se ne mogu prikriti ogromne socijalne razlike između učenika.
Nošenje nametnute krpice neće učiniti da se onaj ko je bahat oseća produhovljenije.
Ovo je klasičan pokušaj guranja pod tepih, a takve stvari samo produbljuju probleme.


Ipak možda bi kecelje/uniforme ipak malo 'spustile' ove bogatije a 'digle' ove siromašnije što i ne bi bilo loše.
cassiopeia cassiopeia 12:20 03.02.2017

Re: da,

snezana mihajlovic
s tim u vezi zanimljivo za procitati...



Ima me u svim pro's i con's
Dobra stranica. Nije čovek pametan šta uraditi. Ja sam uvek više naginjala uniformama, zapravo kad razmislim više sam bila za uniforme dok je ćerka išla u prva četiri razredna osnovne. Manje prljanja, manje fleka od plastelina, raznih bojica...


Gospodja Klara Gospodja Klara 12:37 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Školskim uniformama se ne mogu prikriti ogromne socijalne razlike između učenika.


Naravno da ne mogu, ali nekom mogu da naprave dobru kintu, naročito ako propišu unisex model identičnog dizajna za sve škole.

Moje (nebitno za kosmos) iskustvo: 70-80tih nisam odskakala posebno (niko nije) svojim autfitom, niti sam tip koji voli da se qrči statusnim simbolima, ali nošenje kecelje (i bilo koje uniforme koja nije htz oprema) mi je uvek bilo (u najmanju ruku) problematično, kao i kačenje kose šnalicama (jer upada u oči i kvari vid:))). Mojoj majci je bilo dovoljno to što je meni kecelja bila ''odvratna'', pa je dizajnirala i sašila neku varijantu koja je bila plave boje (i tu se završavala svaka sličnost sa primernom sestrom-keceljom), imala je belu dugmad sa strane i džep na mestu gde će mi (eventualno) izrasti grudi sa krasnovezom ispisanim mojim imenom. Kod učiteljice je branila moje pravo na različitost, tako da sam jedina u razredu imala dugu neočešljanu kosu i kecelju kojom sam odskakala više nego odećom ispod nje (a mogla je da se nosi i kao haljina)...

Batalite me sa uniformama, bolje novac preusmeriti za kupovinu odeće i obuće deci iz soc. ugroženih porodica (a ima ih...).

I kad smo u temi, još malo da smorim:

Zabraniti smartfonove u školama, psovanje, guranje klinaca niz stepenice.

Obezbediti kapije i ulaze kamerama i interfonima, uvesti ''čuvarsku kućicu'' kod iste te kapije, ne puštati u školu nikog bez legitimisanja.

Pustiti decu da se kreativno izraze.

Izbaciti privatne klubove iz sportskih sala.

Zasaditi travu i drveće u školskim dvorištima.

Izbaciti veronauku a građansko pretvoriti u DKR (društv.koristanrad) - klinci da čiste dvorišta i sade cveće u njima, da uče da grade a ne da ruše.

Osloboditi profesore apsurdno obimne papirologije (neke poslati i na dodatni kurs pravopisa), dati im veće ingerencije u kažnjavanju (ovde naravno ne mislim na klečanje na kukuruzu, ali odstranjivanje sa časa i slanje na 45 min. priče sa pedagogom mi pada na pamet sad na prvu loptu).

Obezbediti veće participiranje roditelja-volontera koji bi mogli da pomognu u koordinisanju dodatnih aktivnosti za nadarenu decu.

Poskidati (sve) partijski postavljene direktore-menadžere.

Omogućiti roditeljima uvid u predavanja sprovođena od ''trećih strana'' (opet dilovi), kako npr. trećaci ne bi bili izloženi traumama u rangu ''Igmanskog marša''... (Konkretan primer: u cilju edukovanja dece po pitanju zaštite od požara, od strane DVD Zvezdara (dobrovoljno-vatrogasno-društvo, citat sa sajta: Članovi Dobrovoljnog vatrogasnog društva ZVEZDARA su odraz strukture, urbanog višenacionalnog stanovništva, različitog životnog doba, obrazovanja i vere. Duh prijateljstva i ljudske solidarnosti, koji i inače krasi humaniste kao što su dobrovoljni vatrogasci je veliko blago Društva. Najveća želja članova je da tako bude i ubuduće.), devetogodišnjaci su mogli da vide poučne dokumentarce sa lica mesta i da čuju vrlo pedagoški prigodne priče o baki koja je skočila kroz prozor kad joj je eksplodirala naftarica, o radniku edb koji je spržen od strane elektrovoda (sa fotografijama u prilogu), o trudnoj ženi koja je živa izgorela jer nije mogla da otključa vrata stana (priložene fotografije sa tragovima očajničkog grebanja po vratima)... Rezultat je bio odličan btw, ja sam morala da držim 2 sata kontra-predavanja jer mi dete nije dalo da uključim bojler, više roditelja je prijavilo plakanje i strahove od kućnih uređaja, liftova itd.*

Obezbediti školskog pandura koji će da šparta oko škole i saobraćajca koji bi 'apsio na licu mesta pomahnitale roditelje koji voze 40 na sat preko ''ležećeg'' pored škole, očistiti trotoare od parkiranih automobila da deca ne idu ulicom kao žive mete ludaka za volanima...

.......
Uh, kako bih ja to preuredila, jebale ih i ekskurzije i izleti i školsko obezbeđenje od 20eur po učeniku (x1000 učenika = 20 000 eur), kao i osiguranje od ned'obog povreda u iznosu od nekih 800dindži (x1000 učenika...), i pekara u holu škole i knižara i trafika, da ih jebale. Urnisali su i nastavnike (ok, za neke mi nije žao:))) i decu...

Sad samo da ih obuku u kecelje, a zašto tu stati, predlažem da celu zgradu obaviju nekom cirada-keceljom, zašto bi neka škola iz iz 80tih bolje izgledala od neke iz 1930?

* Na roditeljskom sam postavila pitanje u vezi sa ovom idiotarijom, ko je to odobrio, i da li prezentovani materijal prolazi kroz filter pedagoško.psiholoških službi, i posle nekoliko dana, od roditelja delgata u Savetu roditelja dobila odgovor: direktor je rekao da je on lično sve pregledao i da nije našao ništa sporno... dabogda mu izleteo ventil od hladne vode dok se turšira (ništa gore mu neću poželeti nije dobro za moju karmu )

Da, još nešto, za ovu bocvenu koja udavi: biblioteke ukinuti jer u svakoj boravi ''Demon školske biblioteke'' (Morea Banićević) i vreba radoznalu decu. (Usput da nabijem na kitu i urednika izdanja na srpskom jeziku i lektora-korektora, kad sam već u zamahu.)
angie01 angie01 12:45 03.02.2017

Re: da,

Nije čovek pametan šta uraditi.


uredno se secam da APSOLUTNO NIKO nije voleo da nosi ni kecelju ni skolsku bluzu- svi smo sizeli, ni oni bas siromasni, a bilo ih je i tada, nisu voleli te kecelje,...isto se secam da smo pre nekih casova sa opasnim nastavnicama, trcali u neka druga odelenja da pozajmimo kecelje, ako ih vec nismo poneli, ili su ti neki imali duze i ustogljanije-kako bi se ostavio sto smerniji utisak na doticnu nadrdanu babu,...i sem toga, da su roditelji stalno imali dodatni zadatak da se uniforme peglaju, peru, jer si obicno imao samo jednu i sto smo mi imali frku- e nemas kecelji, minus, izadji sa casa, sta god, ni na kojinacin ona nije uticala ni na sta drugo- niti si zbog nje bio vise djak, niti si bolje ucio, niti si bi drugacije prepoznat,...

nase skolstvo ima mnooogo vecih neresenih bazicnih problema od onog iz datog teksta, potpuno su druge okolnosti, te oni tamo mogu da vrse razna populrna istrazivanja i na sporedne teme,

kod nas, skole nemaju dobru opremu, u vecini su pohabane stolice i stolovi, kabineti su neopremljeni, nemaju sale za fizicko, niti terene napolju, wc-i su kao na z stanici, ucionice se krece uz pomoc roditelja, dvorista su neogradjena, nemaju ni jednu klupu,...u nasoj skoli u sred bgd-a, urusava se krov, nedavno je parce plafona palo uceniku na glavu dok je bio u klonji, ateljei imaju okom vidjive rupe na plafonu, koji prokisnjava, kao i u improvizovanoj sali za fizicko, koja je obicna ucionica sa namontiranim jednim kosem na nodeci stub,...pored kojeg stoji kanta, kada pada kisa...u kabinetu za informatiku, postoji par zastarelih komjutera sa programima koji su vec davno pali u zaborav,

kada je evropska investiciona banka u dva turnusa dala veliku lovu sa sredjivanje skola u Srbiji, nista nije urajdeno, malo se fingiralo sa nekim glupostima i pojela maca,...sada ce da se naklapa o kecaljama a ono sve vazno nece niko ni da spomene.
milojep milojep 12:47 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Sad samo da ih obuku u kecelje, a zašto tu stati, predlažem da celu zgradu obaviju nekom cirada-keceljom, zašto bi neka škola iz iz 80tih bolje izgledala od neke iz 1930?


Nije poenta kecelja u prikrivanju socijalnog stanja učenika! Poenta je u poruci sistema kojem učenici pripadaju da su svi jednaki! Ma koliko to glupo izgledalo to ima i te kako smisla (da ne navodim primere sa zapada).

cassiopeia cassiopeia 12:50 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

ali odstranjivanje sa časa i slanje na 45 min. priče sa pedagogom mi pada na pamet sad na prvu loptu).


Iskustvo mi govori da roditelje treba slati na minimum 45 minuta priče, ne sa pedagogom, već psihijatrom (čast izuzecima)

Džaba decu šalju u pepsi službu ili kod direktora, nije obaveza škole da vaspitava dete. Mislim na ono osnovno kućno vaspitanje. Može nadogradnja, može učenje poštovanja drugog (nastavnika, drugog đaka...), ali osnovno nosi od kuće.

Ja nekad prosto ne mogu da poverujem koji je to stepen nevaspitanja koji nose od kuće.

Kod klinke u školi je to slanje psihologu kaznena mera koja uvek sledi ako se ne popraviš posle usmene opomene. Nisam videla da je ikome pomoglo.
Istina, moja sumnja ide delom i u pravcu nekompetencije samog psihologa.
Atomski mrav Atomski mrav 12:54 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Poenta je u poruci sistema kojem učenici pripadaju da su svi jednaki!

To je samo licemerje, prilika da neko zaradi dobru lovu i ništa drugo. Svi učenici će biti jednaki ali će neki ipak i dalje biti jednakiji od drugih. A na Zapadu su verovatno i neke druge stvari u školstvu uredili pametnije i bolje nego u Srbiji pa su eto uveli i uniforme. Ali kod nas je forma uvek bila važnija od suštine.
cassiopeia cassiopeia 13:00 03.02.2017

Re: da,

nase skolstvo ima mnooogo vecih neresenih bazicnih problema od onog iz datog teksta, potpuno su druge okolnosti, te oni tamo mogu da vrse razna populrna istrazivanja i na sporedne teme,


Slažem se sa tobom. Ima važnijih stvari, neke škole nemaju ni toalete kako bi trebalo.
Mene je vodilo razmišljanje u pravcu toga da ne skidam svako malo fleke sa odeće (a neke je nemoguće oprati), lakša mi bila misao da gurnem tu kecelju u mašinu i šta joj bog da

U mojoj školi nisi mogao da priviriš učionici ako dođeš bez kecelje. Dežurni nastavnik je vraćao sa ulaza i nije dozvoljavao da se uđe u školu. A onda ti sleduje neopravdani.
milojep milojep 13:00 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Atomski mrav
Poenta je u poruci sistema kojem učenici pripadaju da su svi jednaki!

To je samo licemerje, prilika da neko zaradi dobru lovu i ništa drugo. Svi učenici će biti jednaki ali će neki ipak i dalje biti jednakiji od drugih. A na Zapadu su verovatno i neke druge stvari u školstvu uredili pametnije i bolje nego u Srbiji pa su eto uveli i uniforme. Ali kod nas je forma uvek bila važnija od suštine.


to što se ovde sve obesmisli je druga priča! Svedoci smo da se danas sve može kupiti novcem ali eto još uvek kada odeš u prodavnicu,opštinu,dom zdravlja... generalno čekaš neki red iza nekog ,bezobzira da li je siromašniji od tebe. Ako kažemo jebeš redove kada bogati plate pa im donesu robu ili jebeš zdravstvo kada se samo bogati propisno leče...gde smo došli?
NIje 'red' (u analogiji kecelje) kriv za to.
Gospodja Klara Gospodja Klara 13:06 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih


Iskustvo mi govori da roditelje treba slati na minimum 45 minuta priče, ne sa pedagogom, već psihijatrom (čast izuzecima)

Džaba decu šalju u pepsi službu ili kod direktora, nije obaveza škole da vaspitava dete. Mislim na ono osnovno kućno vaspitanje. Može nadogradnja, može učenje poštovanja drugog (nastavnika, drugog đaka...), ali osnovno nosi od kuće.

Ja nekad prosto ne mogu da poverujem koji je to stepen nevaspitanja koji nose od kuće.

Kod klinke u školi je to slanje psihologu kaznena mera koja uvek sledi ako se ne popraviš posle usmene opomene. Nisam videla da je ikome pomoglo.
Istina, moja sumnja ide delom i u pravcu nekompetencije samog psihologa.


Slažem se, većina zaposlenih kao i većina roditelja ima problem sa kompetencijama. Ne mislim da škola treba da vaspitava (preferiram ''odgaja'', sa svim implikacijama koje izraz povlači), ali jbg, šestakinja ispred nosa dežurnog nastavnika urla na drugaricu ''ma puši qracjebemtimaterdebilu'', i nastavnica ćuti. Ja (rendomli prolazeći roditelj) joj kažem ''alo, devojko, slušaju te mala deca'' i ona pokrije usta rukom metodom ''ups''. Zašto ja a ne dežurni? itditd.

Da se ogradim: nisam frik roditelj, ne stalkujem staf (ok, priznajem da sam jednom opomenula učiteljice i tetkice da nije u redu da puše pored školskog dvorišta i da 10m dalje imaju bolji štek).
angie01 angie01 13:07 03.02.2017

Re: da,

U mojoj školi nisi mogao da priviriš učionici ako dođeš bez kecelje. Dežurni nastavnik je vraćao sa ulaza i nije dozvoljavao da se uđe u školu. A onda ti sleduje neopravdani.


pa to ti kazem....samo dodatne gluposti....sto se mene tice, tj nas u kuci, vec smo stigli do tacke, da samo cekamo da i mladji izadje iz skolskog sistema i da se tako ratosiljamo bede, ne ocekujemo da ce se bilo sta na dobro promeniti, po svemu kako je do sada cela stvar tretirana.
narcis narcis 13:11 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Ako kažemo jebeš redove kada bogati plate pa im donesu robu ili jebeš zdravstvo kada se samo bogati propisno leče...gde smo došli?
NIje 'red' (u analogiji kecelje) kriv za to.

e upravo to rade sad i ovde ovi protivnici uniformi.
ali ćegi oprostimo oni su sve visoko kvalifikova ni pedagozi i stručnjaci za školstvo tako da samo i isključivo zbog njihovih napora nam je školstvo tu gde je. obično krive vlast za to jer neče da otkriju da su oni, stručnjaci, ušli u vlst i doneli nam ovako školstvo.
ali masa zna najbolje
cassiopeia cassiopeia 13:11 03.02.2017

Re: da,

sto se mene tice, tj nas u kuci, vec smo stigli do tacke, da samo cekamo da i mladji izadje iz skolskog sistema i da se tako ratosiljamo bede, ne ocekujemo da ce se bilo sta na dobro promeniti, po svemu kako je do sada cela stvar tretirana.


Blago tebi, nas čeka upis u srednju i sanjam o julu mesecu, ona upisana, svi ostale zdrave pameti i gledamo u sunce
Atomski mrav Atomski mrav 13:13 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

o što se ovde sve obesmisli je druga priča!

Jeste, to je neka druga priča i to će neko drugi da sredi. 'Oće ku*ac!
Atomski mrav Atomski mrav 13:14 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

e upravo to rade sad i ovde ovi protivnici uniformi.
ali ćegi oprostimo oni su sve visoko kvalifikova ni pedagozi i stručnjaci za školstvo tako da samo i isključivo zbog njihovih napora nam je školstvo tu gde je. obično krive vlast za to jer neče da otkriju da su oni, stručnjaci, ušli u vlst i doneli nam ovako školstvo.
ali masa zna najbolje

A jesi li ti stručan za školstvo i pedagogiju? I kakvi su tvoji argumenti za uvođenje kecelja?
cassiopeia cassiopeia 13:15 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Zašto ja a ne dežurni? itditd.


Imam utisak da to psovanje kapiraju kao manju štetu, sve je dobro dok se ne potuku i ne maltretiraju nekog.

Da se ogradim: nisam frik roditelj, ne stalkujem staf (ok, priznajem da sam jednom opomenula učiteljice i tetkice da nije u redu da puše pored školskog dvorišta i da 10m dalje imaju bolji štek


Hihi


angie01 angie01 13:18 03.02.2017

Re: da,

Blago tebi, nas čeka upis u srednju i sanjam o julu mesecu, ona upisana, svi ostale zdrave pameti i gledamo u sunce


da, da, secam se tog besmislenog stresa....ko da ne znam sta bi trebalo da se desi,...a ne normalan nastavak skolovanja.
cassiopeia cassiopeia 13:22 03.02.2017

Re: da,

da, da, secam se tog besmislenog stresa....ko da ne znam sta bi trebalo da se desi,...a ne normalan nastavak skolovanja.


Ja odbijam da učestvujem u toj histeriji koju drugi roditelji dele međusobno.
Popunićemo prijavu* zajedno i ostalo je njeno. Uradi najbolje što možeš i biće sve ok.

*prijavu još nisam ni videla kako izgleda, a što se tu pravi fama. Lepo da odlepiš od silnih saveta kako popuniti.
Gospodja Klara Gospodja Klara 13:23 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Imam utisak da to psovanje kapiraju kao manju štetu, sve je dobro dok se ne potuku i ne maltretiraju nekog.


Kako god (ako išta) kapiraju (nisam videla da se tuku, čuknu dandaru nekom dečaku kad ih bezobrazno smara, i neka:))), psovanje je sjajan ventil, ali ne u prisustvu klinaca od 7-8-9 god. i nastavnika i roditelja u školskom dvorištu jbg. (I ja se osvrćem po kući da vidim gde je ova od 10 god pre nego što raspalim.:)))
cassiopeia cassiopeia 13:29 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

(I ja se osvrćem po kući da vidim gde je ova od 10 god pre nego što raspalim.:)))


:))))

Kad sam počela da živim sa svojima, muž i njegova ćerkica (sad i moja), naučili me pravilu da ko opsuje, daje sto dinara. Ja sam u nekom žešćem dugu kod nje
angie01 angie01 13:34 03.02.2017

Re: da,

Ja odbijam da učestvujem u toj histeriji koju drugi roditelji dele međusobno.
Popunićemo prijavu* zajedno i ostalo je njeno. Uradi najbolje što možeš i biće sve ok.


tako smo i mi- al ne mozes da budes miran od opste histerije, pa onda ministar nesto jos blesavo izjavi i tako,...meni logika bila, dete mi je dobar djak, izbori mu bili normalni za okolnosti, maturska pitanja prelistao- nismo nikakve casove organizovali kao drugi roditelji, presli smo ono sto nije bio siguran i sta sad,...svake godine frka oko upisa i uvek ostane dovoljno praznih mesta, a jos se i posle prvog meseca uredno prebacuju djaci iz skole u skolu.

...i dete uradilo dobro maturski, imao dovoljno bodova za izbor i bio normalno primljen i sve se svelo na to,....pri tome, nije mi jasno, ko uopste ocekuje da ce neki los djak da odabere tesku skolu, koju bi s mukom zavrsio,....u moje vreme nije bilo male mature i svi su se ladno upisali gde su hteli i veoma mali procenat, (koji bi bio recimo dvoje ucenika na celu skoli), je posle prvih mesec dva ukapirao da je pogresan izbor i samo su presli u drugu skolu i gotova prica...nikakve frke nije bilo.
Gospodja Klara Gospodja Klara 13:35 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Kad sam počela da živim sa svojima, muž i njegova ćerkica (sad i moja), naučili me pravilu da ko opsuje, daje sto dinara. Ja sam u nekom žešćem dugu kod nje


Sa starijom (sada 21) imali istu foru, sine, kako se ta njena psovačka kasica punila! (Razumljivo sasvim, bile devedesete.)
Uvek sam je slala sa kasom kod deda i baba, tamo se nafatirala samotako:))).
Sad psuje gore od mene, em uzela kintu em proširila fond reči i fraza.

cassiopeia cassiopeia 13:37 03.02.2017

Re: da,

tako smo i mi- al ne mozes da budes miran od opste histerije, pa onda ministar nesto jos blesavo izjavi i tako,...meni logika bila, dete mi je dobar djak, izbori mu bili normalni za okolnosti, maturska pitanja prelistao- nismo nikakve casove organizovali kao drugi roditelji, presli smo ono sto nije bio siguran i sta sad,...svake godine frka oko upisa i uvek ostane dovoljno praznih mesta, a jos se i posle prvog meseca uredno prebacuju djaci iz skole u skolu.


Onda te zovem kad krene opšti haos da mi tas prebaciš na normalu ako vidim naznake da ću da flipnem
angie01 angie01 13:40 03.02.2017

Re: da,

Onda te zovem kad krene opšti haos da mi tas prebaciš na normalu ako vidim naznake da ću da flipnem


dogovoreno!:))...tretman su zanimljivije teme:).
bocvena bocvena 13:42 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Da, još nešto, za ovu bocvenu koja udavi: biblioteke ukinuti jer u svakoj boravi ''Demon školske biblioteke'' (Morea Banićević) i vreba radoznalu decu.



tako otprilike zvuči moja direktorka kad dođem sa najnovijim projektom koji nema nikakve veze sa strukom nego tamo nekom empatijom, inkluzijom, kulturom i umetnošću. ali ako trošim svoje slobodno vreme i ne tražim nikakve pare, može:)
Jukie Jukie 13:43 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

cassiopeia

Iskustvo mi govori da roditelje treba slati na minimum 45 minuta priče, ne sa pedagogom, već psihijatrom (čast izuzecima)

Ja predlažem da se uvede "subota roditeljska bubota" kad bi roditelji uredno dolazili da dobiju deset po turu
cassiopeia cassiopeia 13:43 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Uvek sam je slala sa kasom kod deda i baba, tamo se nafatirala samotako:))).
Sad psuje gore od mene, em uzela kintu em proširila fond reči i fraza.


:)))) Hvala ti za ovaj smeh.
Jukie Jukie 13:46 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

milojep

Nije poenta kecelja u prikrivanju socijalnog stanja učenika! Poenta je u poruci sistema kojem učenici pripadaju da su svi jednaki!

Učenici nisu jednaki. Učenici imaju lica, na kojima se vidi karakter osobe i po kojima se prepoznaje jedna osoba od druge, a što je telo omotano nekim roze najlon kišnim mantilom neće ih pretvoriti u klonove.
Jukie Jukie 13:53 03.02.2017

Re: da,

cassiopeia
da, da, secam se tog besmislenog stresa....ko da ne znam sta bi trebalo da se desi,...a ne normalan nastavak skolovanja.


Ja odbijam da učestvujem u toj histeriji koju drugi roditelji dele međusobno.
Popunićemo prijavu* zajedno i ostalo je njeno. Uradi najbolje što možeš i biće sve ok.

*prijavu još nisam ni videla kako izgleda, a što se tu pravi fama. Lepo da odlepiš od silnih saveta kako popuniti.

Ništa, samo se navedu neke šifre redom kojim bi najviše htela da se upiše na te profile, ali pažljivo i čitko, da B6 ne bude 8G

A pre toga smisli kojim redom želi da budu poredani ti profili, da li je važnija određena škola ili isti smer u drugoj školi
npr. da li ide
-Peta gimnazija društveni
-Peta gimnazija prirodni
-Četrnaesta gimnazija društveni
-Četrnaesta gimnazija prirodni
ili
-Peta gimnazija društveni
-Četrnaesta gimnazija društveni
-Četvrta gimnazija društveni
-Šesta gimnazija društveni
-...sve ostale gimnazije društveni, pa ako ostane mesta u formularu onda neki drugi smerovi
cassiopeia cassiopeia 13:55 03.02.2017

Re: da,

Jukie

Ništa, samo se navedu neke šifre redom kojim bi najviše htela da se upiše na te profile, ali pažljivo i čitko, da B6 ne bude 8G

A pre toga smisli kojim redom želi da budu poredani ti profili, da li je važnija određena škola ili isti smer u drugoj školi
npr. da li ide
-Peta gimnazija društveni
-Peta gimnazija prirodni
-Četrnaesta gimnazija društveni
-Četrnaesta gimnazija prirodni
ili
-Peta gimnazija društveni
-Četrnaesta gimnazija društveni
-Četvrta gimnazija društveni
-Šesta gimnazija društveni
-...sve ostale gimnazije društveni, pa ako ostane mesta u formularu onda neki drugi smerovi


Hvala ti
milojep milojep 14:10 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Jukie
milojep

Nije poenta kecelja u prikrivanju socijalnog stanja učenika! Poenta je u poruci sistema kojem učenici pripadaju da su svi jednaki!

Učenici nisu jednaki. Učenici imaju lica, na kojima se vidi karakter osobe i po kojima se prepoznaje jedna osoba od druge, a što je telo omotano nekim roze najlon kišnim mantilom neće ih pretvoriti u klonove.


Objasnih to negde iznad. Nije zadatak kecelje da im izjednači karakter,izgled,sposobnosti...
Zadatak kecelje je da i onom najbogatijem i najsiromašpnijem i nejlepšem i najružnijem pokaže na crtu od koje svi kreću!
Kad skačeš u dalj daska je svima na istom mestu. Kad ideš po užinu čeka te isto parče bilo da si siromašan ili bogat. Kad te vode ne ekskurziju imaćeš svoj krevet identičan onom 'tatinom' sinu ...to je kecelja! Kecelja sve treba da podseća da su jednaki u svojim pravima i obavezama a ne da im nešto sakriva! Slažemo se svi da kecelja ne može da sakrije imovinsko stanje, izgled...a to joj i nije namera pa čemu onda halabuka!
Gospodja Klara Gospodja Klara 14:13 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Kad ideš po užinu čeka te isto parče bilo da si siromašan ili bogat.


Osim ako si siromašan pa nemaš za užinu.
milojep milojep 14:27 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Gospodja Klara
Kad ideš po užinu čeka te isto parče bilo da si siromašan ili bogat.


Osim ako si siromašan pa nemaš za užinu.


koliko se sećam, u 'doba kecelja', nije moglo biti da deca nemaju užinu,bilo je dvoje-troje kojima je dotirano iz nekog fonda...
milojep milojep 14:27 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

x2
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:31 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

a mogla je da se nosi i kao haljina).


Uuuuh!!

Još uvek mi, s vremena na vreme, jedna takva provijori kroz glavu.
C*** se zvala, a, dal slučajo il namerno, par dugmića često bivalo otkopčano....
Jukie Jukie 20:29 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

milojep
Kad ideš po užinu čeka te isto parče bilo da si siromašan ili bogat.

Kad ideš po užinu onda onaj bogati ode i kupi neki bogatiji sendvič a onaj siromašan pojede nešto najjeftinije ili ništa
I taj bogati može da ponese skupu užinu od kuće pa vi ostali gledajte u svoje parče belog hleba namazanog majonezom koje ste dobili u školskoj menzi
Kad je moja sestra išla u školu dobijali su besplatno pecivo pa su se deca sprdala i gađala pecivom jer nije bilo kul da se to jede
zilikaka zilikaka 21:30 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

ali nošenje kecelje (i bilo koje uniforme koja nije htz oprema) mi je uvek bilo (u najmanju ruku) problematično,



E, upravo ovde je kvaka. Da li si primetila da tokom silnih obilazaka gradilišta, pri čemu se recimo gradi put, celoj bratiji podele šlemove a često i one žute prsluke?

U većim kompanijama prilikom obilaska svi se obuku komplet u htz. Naročito direktori.
Kad racionalno pogledaš, šlem ti obično ničemu ne služi jer nema nigde šta da padne i udari, al se nosi svuda. Čak apsurd, pustiće žene u štiklama da prošetaju tamo gde mogu da se sapletu (realna opasnost od povredjivanja) , al ce ih sve nakititi šlemovima.

To jer taj šlem (a on se najviše vidi) treba da pokaže da je taj neko svestan da je tog momenta na odredjenom poslu, i da šlemom pokazuje pripadnost i poštovanje celoj stvari.

...znam da možda zvuči glupavo al jeste baš tako.

Upravo zato i uniforme u školama imaju smisla.
Da se njima pokaže poštovanje prema školi kao instituciji.
emsiemsi emsiemsi 22:47 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

zilikaka
ali nošenje kecelje (i bilo koje uniforme koja nije htz oprema) mi je uvek bilo (u najmanju ruku) problematično,



E, upravo ovde je kvaka. Da li si primetila da tokom silnih obilazaka gradilišta, pri čemu se recimo gradi put, celoj bratiji podele šlemove a često i one žute prsluke?

U većim kompanijama prilikom obilaska svi se obuku komplet u htz. Naročito direktori.
Kad racionalno pogledaš, šlem ti obično ničemu ne služi jer nema nigde šta da padne i udari, al se nosi svuda. Čak apsurd, pustiće žene u štiklama da prošetaju tamo gde mogu da se sapletu (realna opasnost od povredjivanja) , al ce ih sve nakititi šlemovima.

To jer taj šlem (a on se najviše vidi) treba da pokaže da je taj neko svestan da je tog momenta na odredjenom poslu, i da šlemom pokazuje pripadnost i poštovanje celoj stvari.

...znam da možda zvuči glupavo al jeste baš tako.

Upravo zato i uniforme u školama imaju smisla.
Da se njima pokaže poštovanje prema školi kao instituciji.

Ауууууу, какве хиперболне паралеле !
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:16 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih


zilikaka

Kad racionalno pogledaš, šlem ti obično ničemu ne služi jer nema nigde šta da padne i udari


Gde god je propisan, šlem ima svoju funkciju. Na stranu to što ne bi trebalo dozvoliti šetanje na štiklama tamo gde je šlem propisan.

predatortz predatortz 23:24 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

vrabac_u_steni

zilikaka

Kad racionalno pogledaš, šlem ti obično ničemu ne služi jer nema nigde šta da padne i udari


Gde god je propisan, šlem ima svoju funkciju. Na stranu to što ne bi trebalo dozvoliti šetanje na štiklama tamo gde je šlem propisan.




Gde se nosi šlem ni štikle ni salonke nemaju šta da traže.
Ali, ovde govorimo o deci. Meni je svaki pokušaj uniformisanja dece fašisoidan. Nemojte mi se samo na Engleze vaditi, o njima tek imam loše mišljenje.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:30 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

predatortz
vrabac_u_steni

zilikaka

Kad racionalno pogledaš, šlem ti obično ničemu ne služi jer nema nigde šta da padne i udari


Gde god je propisan, šlem ima svoju funkciju. Na stranu to što ne bi trebalo dozvoliti šetanje na štiklama tamo gde je šlem propisan.




Gde se nosi šlem ni štikle ni salonke nemaju šta da traže.
Ali, ovde govorimo o deci. Meni je svaki pokušaj uniformisanja dece fašisoidan. Nemojte mi se samo na Engleze vaditi, o njima tek imam loše mišljenje.



Nisam ni pričao o deci, već o šlemu.

A što se tiče dece i kecelja tu sam podeljena ličnost, ne znam na koju bih stranu
Gospodja Klara Gospodja Klara 23:42 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

E, upravo ovde je kvaka. Da li si primetila da tokom silnih obilazaka gradilišta, pri čemu se recimo gradi put, celoj bratiji podele šlemove a često i one žute prsluke?

U većim kompanijama prilikom obilaska svi se obuku komplet u htz. Naročito direktori.
Kad racionalno pogledaš, šlem ti obično ničemu ne služi jer nema nigde šta da padne i udari, al se nosi svuda. Čak apsurd, pustiće žene u štiklama da prošetaju tamo gde mogu da se sapletu (realna opasnost od povredjivanja) , al ce ih sve nakititi šlemovima.

To jer taj šlem (a on se najviše vidi) treba da pokaže da je taj neko svestan da je tog momenta na odredjenom poslu, i da šlemom pokazuje pripadnost i poštovanje celoj stvari.



Da prostiš, taj neko šlemom pokazuje pripadnost i poštovanje onoj stvari.

Zaštitna oprema i tehnika imaju svoju svrhu, a mene jeza hvata kad vidim kako se sa poluizgrađene stambene zgrade pored koje svakodnevno prolazim obrušavaju komadi građ. materijala, a dole stoji neka priučena radnička gologuzija bez šlemova i izmiče se uz cerekanje (što bi rekla bivša koleginica moje majke: ''To bre, draga, sve p'jano već u 6 ujutru...''). Mislim, i podgrada se stavlja u rov radi zaštite, a ne zbog šminke, a to što neka frajla u štiklicama gaca po blatu je potpuno irelevantno. Kad nemaš odgovarajuću opremu i ne poštuješ tehničku proceduru, pa se na nesrećnike koji kopaju kanalizacioni rov stropošta nekoliko kubika zemlje i pobije ih, onda se itekako poteže pitanje i HTZ opreme i zaštite na radu (ok, poteže se u novinama 1-2 dana, džudže odgovorne za to potežu patku eventualno...), i to je jedno, a drugo je iskazivanje ''pripadnosti'' (wtf je pripadnost uopšte?) celoj stvari u marketinške svrhe.

I sve ovo nikakve veze nema sa uvođenjem uniformi u škole. Nisam neki Samerhil- hipik, ali ova vrsta uravnilovke doneće korist samo dobavljačima tih krpa, kao što je slučaj i sa udžbenicima. Deca će izgledati kao klo(v)novi a i dalje će piškiti u nehigijenskim toaletima, jedni neće imati za užinu a drugi će nositi ajfon6-7 u džepu keceljka.

(Malo padnem u vatru kad je u pitanju nehat prema nesrećnim građevincima, majka mi je bila šef gradilišta godinama, i nikad neću zaboraviti njeno lice kad neko od njih nastrada.)
milojep milojep 23:57 03.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Ali, ovde govorimo o deci. Meni je svaki pokušaj uniformisanja dece fašisoidan. Nemojte mi se samo na Engleze vaditi, o njima tek imam loše mišljenje.


Zar ti nije nelogično da to forsiranje različitosti među jedinkama, individualizam i sl. dolazi baš od tih Engleza? A oni svoju decu u 'uniforme' (nisu to strogo uniforme već sakoičići,bluzice,džemperčići).
Ima u Engleskoj i škola u kojima ne nose kecelje, e ti engleščići su oni što srećeš po Grčkim ostrvima i koje ne razumeš ni kojim jezikom pričaju niti da li u glavi imaju grama mozga.
milojep milojep 00:03 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

I sve ovo nikakve veze nema sa uvođenjem uniformi u škole. Nisam neki Samerhil- hipik, ali ova vrsta uravnilovke doneće korist samo dobavljačima tih krpa, kao što je slučaj i sa udžbenicima. Deca će izgledati kao klo(v)novi a i dalje će piškiti u nehigijenskim toaletima, jedni neće imati za užinu a drugi će nositi ajfon6-7 u džepu keceljka.


E jebiga, sutra da se napravi akcija renoviranja WC-a po školama, reći ćemo da to neko hoće da uvali svoje kazančiće itd. OK možemo se složiti da u neku ruku ima bitnijih stvari u ovom momentu a gde treba potrošiti novac ali ne treba rezonovati samo na taj način.
milojep milojep 00:23 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Deca će izgledati kao klo(v)novi a i dalje će piškiti u nehigijenskim toaletima, jedni neće imati za užinu a drugi će nositi ajfon6-7 u džepu keceljka.


I da, kakva je ovo glupa konstatacija?
Kritikujemo nekog drugog i protivimo se ideji kecelja jer će ,Bože, deca izgledati kao 'klovnovi' i to nam smeta! A ono što zavisi od nas,roditelja, a to je potrebna užina za školu i nepotrebni ajfoni6,7 e to je viša sila koje je valjda nepromenjljiva?!
Gospodja Klara Gospodja Klara 00:34 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

I da, kakva je ovo glupa konstatacija?
Kritikujemo nekog drugog i protivimo se ideji kecelja jer će ,Bože, deca izgledati kao 'klovnovi' i to nam smeta! A ono što zavisi od nas,roditelja, a to je potrebna užina za školu i nepotrebni ajfoni6,7 e to je viša sila koje je valjda nepromenjljiva?!


Aj pročitaj sve komentare, zatim se dogovori sa sinapsama u mozgu da rade posao kako treba i izbaci ovo ''glupa'', ako nije problem. Ako jeste, nema potrebe da komuniciramo.

(Što ne volim najezdu agresivno nevaspitanih na blogu i uopšte. Naročito kad takvi imenicu bog pišu velikim slovom.)
milojep milojep 00:39 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Aj pročitaj sve komentare, zatim se dogovori sa sinapsama u mozgu da rade posao kako treba i izbaci ovo ''glupa'', ako nije problem. Ako jeste, nema potrebe da komuniciramo.


Ne vidim problem što sam konstataciju nazvao glupom , a ne tebe. Sa obzirom da to nisi shvatila ne bih mnogo pogrešio ni da sam tebe častio istim pridevom.
Za razliku od mene ti si mene direktno nazvala agresivno nevaspitanim, ali me to ne pogađa shvatajući da imaš problema u shvatanju.
Gospodja Klara Gospodja Klara 00:46 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

shvatajući da imaš problema u shvatanju


Razumeću ovo kao međusobno pomirenje tvojih moždanih hemisfera.
Neka, mirenje je majka unutrašnjeg napretka.

(Batali, miloje, sve ok, pobedio si.)
emsiemsi emsiemsi 06:07 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Gospodja Klara
E, upravo ovde je kvaka. Da li si primetila da tokom silnih obilazaka gradilišta, pri čemu se recimo gradi put, celoj bratiji podele šlemove a često i one žute prsluke?

U većim kompanijama prilikom obilaska svi se obuku komplet u htz. Naročito direktori.
Kad racionalno pogledaš, šlem ti obično ničemu ne služi jer nema nigde šta da padne i udari, al se nosi svuda. Čak apsurd, pustiće žene u štiklama da prošetaju tamo gde mogu da se sapletu (realna opasnost od povredjivanja) , al ce ih sve nakititi šlemovima.

To jer taj šlem (a on se najviše vidi) treba da pokaže da je taj neko svestan da je tog momenta na odredjenom poslu, i da šlemom pokazuje pripadnost i poštovanje celoj stvari.



Da prostiš, taj neko šlemom pokazuje pripadnost i poštovanje onoj stvari.

Zaštitna oprema i tehnika imaju svoju svrhu, a mene jeza hvata kad vidim kako se sa poluizgrađene stambene zgrade pored koje svakodnevno prolazim obrušavaju komadi građ. materijala, a dole stoji neka priučena radnička gologuzija bez šlemova i izmiče se uz cerekanje (što bi rekla bivša koleginica moje majke: ''To bre, draga, sve p'jano već u 6 ujutru...''). Mislim, i podgrada se stavlja u rov radi zaštite, a ne zbog šminke, a to što neka frajla u štiklicama gaca po blatu je potpuno irelevantno. Kad nemaš odgovarajuću opremu i ne poštuješ tehničku proceduru, pa se na nesrećnike koji kopaju kanalizacioni rov stropošta nekoliko kubika zemlje i pobije ih, onda se itekako poteže pitanje i HTZ opreme i zaštite na radu (ok, poteže se u novinama 1-2 dana, džudže odgovorne za to potežu patku eventualno...), i to je jedno, a drugo je iskazivanje ''pripadnosti'' (wtf je pripadnost uopšte?) celoj stvari u marketinške svrhe.

I sve ovo nikakve veze nema sa uvođenjem uniformi u škole. Nisam neki Samerhil- hipik, ali ova vrsta uravnilovke doneće korist samo dobavljačima tih krpa, kao što je slučaj i sa udžbenicima. Deca će izgledati kao klo(v)novi a i dalje će piškiti u nehigijenskim toaletima, jedni neće imati za užinu a drugi će nositi ajfon6-7 u džepu keceljka.

(Malo padnem u vatru kad je u pitanju nehat prema nesrećnim građevincima, majka mi je bila šef gradilišta godinama, i nikad neću zaboraviti njeno lice kad neko od njih nastrada.)

Релативно солидно написано ово о грађевинцима и ХТЗ опреми.
Што се тиче униформисања, ту сам подељен, као што рече врабац у стени.
Но, ако бих се изјашњавао, ја бих тај проблем решио, као и многе друге у образовању (односно, да се правилније изразим - покушао да решим), тако што бих минималну плату Учитељима подигао на 2 хиљаде евра.
Једино на тај начин би наше напаћено друштво, за 2 до 3 деценије, могло да стигне у заједницу нормално развијених друштава.
Све док су нам Учитељи социјални случајеви --- џаба кречимо.
predatortz predatortz 08:50 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Naročito kad takvi imenicu bog pišu velikim slovom.)


Ako je Bog jedan, a sve religije su saglasne u tome da jeste, onda je ta imenica vlastito ime. Kako je onda pisati, ako ne velikim slovom?

Gospodja Klara Gospodja Klara 10:06 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Ako je Bog jedan, a sve religije su saglasne u tome da jeste, onda je ta imenica vlastito ime. Kako je onda pisati, ako ne velikim slovom?


Koji bogovi su jedan bog? Svaka religija smatra da je baš njen bog - Bog. I nije mu to ime, to je neka kosmička funkcija valjda.
Ajde predatoretz, dovoljno si inteligentan, a ne manjka ti ni smisla za humor, ne moram da crtam.

Akcenat je hrišćanskim etičkim implikacijama koje poštovanje ovog konkretnog utrojenog Boga povlači za sobom, a koje u pomenutom kontekstu malo bockaju moje oko.:)

Ovo ima kapaciteta za jedan dobar trol na blogu čija su tema kecelje.:))
predatortz predatortz 10:11 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Gospodja Klara
Ako je Bog jedan, a sve religije su saglasne u tome da jeste, onda je ta imenica vlastito ime. Kako je onda pisati, ako ne velikim slovom?


Koji bogovi su jedan bog? Svaka religija smatra da je baš njen bog - Bog. I nije mu to ime, to je neka kosmička funkcija valjda.
Ajde predatoretz, dovoljno si inteligentan, a ne manjka ti ni smisla za humor, ne moram da crtam.

Akcenat je hrišćanskim etičkim implikacijama koje poštovanje ovog konkretnog utrojenog Boga povlači za sobom, a koje u pomenutom kontekstu malo bockaju moje oko.:)

Ovo ima kapaciteta za jedan dobar trol na blogu čija su tema kecelje.:))


Pravopis kaže:
Bog, Alah, Buda, Perun
bog Perun, bogomajka...
zilikaka zilikaka 12:46 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

i to je jedno, a drugo je iskazivanje ''pripadnosti'' (wtf je pripadnost uopšte?) celoj stvari u marketinške svrhe.

Jeeste, mnogo toga u životu je maskarada. TAko vojne uniforme imaju smisla kad su kamuflažne i imaju ulogu sličnu kao HTZ. Generalska napirlitana uniforma ničemu ne služi. Kao što ne služi ni livrejisanom portiru. Ja iskreno ne vidim svrhu ni onoj kuvarskoj kapi, naročito ne onolikoj koju treba prati i štirkati, a od padanja dlaka bi bolje zaštitila obična marama, dobro vezana.
Onda dalje, recimo sudije i advokati u nekim pravnim soistemima.
Sigurno im one bele perike neće razbistriti pamet. Pa toge...
Da sad ne pominjem popove svih fela i prateće im osoblje. Tek tu imaš beskorisnog i racionalno neobjašnjivog oblačenja. Čak kostimiranja.


I dobro, deca nam recimo neće biti ni generali, ni sudije u togama, ni popovi,
al opet sutra kad odu na posao moraće da se obuku tako i tako. Malo je ostalo mesta gde je sloboda oblačenja po želji dozvoljena i poželjna.
Najmanje što mogu da očekuju je neki poslovni dres kod tipa da se u farmerkama i majici ne dolazi na poso.

Mislim da je ključ svih pitanja i našeg nerazumevanja da li (i kada) deci treba predočiti da život nije igra, da je većim delom sastavljen iz obaveza koje najčešće nisu prijatne, a manjim delom iz sloboda i uživanja.

Kad dođu u školu došli su da rade i odrade svoju obavezu. S tim u vezi, nema razloga da se za tu priliku ne obuku propisno, dajući do znanja i sebi i drugima da nisu slučajno skupiš društvo nego su učenici.

I nema to blage veze sa socijalnim razlikama, isticanjem il prikrivanjem istih.
Odelo služi da se obučeš prema prilici. U zavisnosti od prilike.

...a to da u prosveti imamo gomilu problema stoji.
Moje životno iskustvo kaže da kad imaš haos pred sobom i ne znaš čega ćeš pre da se dohvatiš, daleko je bolje da uradiš bilo šta, prvo što dohvatiš, ma kako beznačajno izgledalo, nego da zabrinuto gledaš i ne hvataš ništa.





milojep milojep 13:00 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

I nema to blage veze sa socijalnim razlikama, isticanjem il prikrivanjem istih.


Pazi sve i da ima veze sa prikrivanjem socijalnih razlika zar nije bolje da neki siromašan đak zaodenut tom keceljom barem na trenutak ne oseća tu nesrećnu sramotu svog siromaštva? Barem na trenutak će se osećati jednakim! Zar samo to nije dovoljno da se te kecelje nose?
milojep milojep 13:16 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

predatortz
Naročito kad takvi imenicu bog pišu velikim slovom.)


Ako je Bog jedan, a sve religije su saglasne u tome da jeste, onda je ta imenica vlastito ime. Kako je onda pisati, ako ne velikim slovom?



Da g-đa Klara zna o čemu piše prvo bi se zapitala da li sam vernik, ako ju je to baš briga kao što mislim da jeste, onda bi iz mog upotrebljenog velikog slova zaključila da jesam jer se reč Bog piše velikim slovom ako se odnosi na jednog Boga, u koga veruješ. Da smo malo zapadnije verovatno bih rekao 'Isuse' pa joj tu ne bi ništa zasmetalo.
Ali avaj kada neko hoće da ispadne pametan više no što jeste dobijemo ovu frtutmu.

p.s. samo da ne počne da pravi razlike u ime Oca i Sina
zemljanin zemljanin 14:43 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

milojep

p.s. samo da ne počne da pravi razlike u ime Oca i Sina

A zašto I (i) malim slovom
Jukie Jukie 14:50 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

milojep
I nema to blage veze sa socijalnim razlikama, isticanjem il prikrivanjem istih.


Pazi sve i da ima veze sa prikrivanjem socijalnih razlika zar nije bolje da neki siromašan đak zaodenut tom keceljom barem na trenutak ne oseća tu nesrećnu sramotu svog siromaštva? Barem na trenutak će se osećati jednakim! Zar samo to nije dovoljno da se te kecelje nose?


Pogledaće onu jadnu bedu od mantilića za tetkice i pomisliće "e jadan ja, svi oni će čim završe školu da skinu ovo g.no a ja ću morati ceo život da ga nosim"
berman berman 17:40 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Školskim uniformama se ne mogu prikriti ogromne socijalne razlike između učenika.
Nošenje nametnute krpice neće učiniti da se onaj ko je bahat oseća produhovljenije.
Ovo je klasičan pokušaj guranja pod tepih, a takve stvari samo produbljuju probleme.

A zašto bi socijalne razlike uopće bile nešto što bi se trebalo kompenzirat.Zašto uspjeh nečijih roditelja mora biti razlog za nečije "sputavanje" . Ako prevelika disperzija "socijalnih stanja" predstavlja balast odgojno obrazovnog ciklusa,zar nije onda bolje škole organizirat prema socijalnim skupinama ( pa onda i uniforme šije mi ga Cavalli i šije mi ga Mileva imaju smisla). Odgajat djecu da je uspjeh razlog da vas se sputava i da vam zbog toga uhljebničko prosvjetna bulumenta može vršit evaluaciju vrlina i duhovnosti nad potomstvom. A da se nasuprot tome neodgovorno ponašanje ne da izaziva "trnjenje zubi" vaše djece nego je njihov benesit za ostvarivanje privilegija i signifikator njihove duhovnosti.
berman berman 18:06 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Pazi sve i da ima veze sa prikrivanjem socijalnih razlika zar nije bolje da neki siromašan đak zaodenut tom keceljom barem na trenutak ne oseća tu nesrećnu sramotu svog siromaštva? Barem na trenutak će se osećati jednakim! Zar samo to nije dovoljno da se te kecelje nose?
a zašto bi ga bilo sramota ,, al dobro recimo da ga frustrira, a frustracija može bit destrukcija a može bit "jebeno dobar pogonski motor".Šta mu ti nudiš kao odgojni obrazac , da "maskirovkom " može prevaladat frustraciju ,, umjesto da mu tuljiš u glavu , jebiga sinko siromaštvo je jebena stvar , nego ti sinko il bježi dan i noć za loptom,il nit sunca nit mjeseca neg Uščumlić i Miličić , znoj suze i hemeroidi pa da se mukotrpnim radom debelo nafatiraš..
ti mu nudiš priče nebitno dal si go kurac il neki kurac, mali il tehničar na sve će vas teget kurtone izjednačiti
.. e to je dubina prosvhetnog promišljanja
osim toga ako je škola spremanje za život onda je i dresura na trpljenje frustracija bitan predmet..
i onda pitanje odkud smo društvo snobova kojima su krpice važne ,,, pa krpice prekrivaju sirotinju, matrijalnu il duhovnu il stručnu svako ima predrasude ,,, meni je čovjek u odjelu asocijacija na kelner, jehovac il preverant,,, kod nas prevaranti masovno paze na dres kod ,, to im daje vjerodostojnost :), dakle liku u odjelu po defaultu ne vjerujem
angie01 angie01 18:59 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Moje životno iskustvo kaže da kad imaš haos pred sobom i ne znaš čega ćeš pre da se dohvatiš, daleko je bolje da uradiš bilo šta, prvo što dohvatiš, ma kako beznačajno izgledalo, nego da zabrinuto gledaš i ne hvataš ništa.


za ono gore sam vec rekla sta mislim,...a ima veze i sa ovim kopiranim delom, a svodi se na to da se svaki nas novi ministar prosvete samo i hvata za bilo sta, obicno najbesmislenije stvari, kojima se dize prasina, koja sluzi kao zavesa, stvara iluziju da se nesto stvarno radi,....a od kljucnih, stvarnih, bazinih problema ni najmanji zarez,...meni je to jos gore od toga da nista ne radi,...jer svaki dodje, nesto drami, kao sad ce nesto, sad ce ovo/ono, izadje sa nekom budalastinom, cije posledice kusaju djaci i taman se smiri frka, dodje drugi, pa ajmo novi krug.

prvo, da bi se uopste nesto ozbiljno uradilo, ministar prosvete bi trebalo da se odabere u odnosu na gotov projekat reforme i nacina njenog sprovodjenja, koje bi prilozio za izbor za to mesto,...i uz spisak saradnika sa objasnjenjem njihovih ingerencija, period njihovog delovanja ne bi mogao da bude kraci od 8 godina, jer za 4 se ne moze nista ozbiljno uradidti do kraja, moze da se pocne, a onda dodje neko drugi, sve to anulira i krene nesto svoje.

EDIT: ako nesto mrzim, to je kada neko prcka- ono, problem je veliki, ima posla, treba da se radi, a onda se umesto stvarnog resavanja problema simulira tako sto se hvata za neke gluposti i filozofira o neverovatnom znacaju toga, a ona velika nakupljena gomila iza, koja treba da se sanira, vec uveliko truli.

nema opravdanja- ako ne znas, nisi spososban, nemas ideju kako, a ti nemoj da se hvatas za tu fotelju, jer je to mesto vazno i placaju ga gradjani, a posledice snose nasa deca,...niko do sada nije ni za sta odgovarao, samo odsedi svoj mandat i glumi ministra, sa sve ostalim zaposlenim u svim telima oko ministarstva, pa dokle,...ne kapiram ni zasto bi na tako vazne funkcije sedali partijski kadrovi, ako se ima bilo kakva dobra namera, ministri bi trebalo da su vrhunski autoriteti i poznavaoci oblasti kojima rukovode, koji bi imali i znanja o problemima kojima treba da se uhvate u kostac i viziju kako da to urade- sve ostalo je teatar...hebote, samo se partijske face premestaju iz fotelje u fotelju, moze sta god das, a da li zan, nema veze....kako uopste mozes da rukovodis necim, ako nisi tata za to nesto.
predatortz predatortz 19:29 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih


...a to da u prosveti imamo gomilu problema stoji.
Moje životno iskustvo kaže da kad imaš haos pred sobom i ne znaš čega ćeš pre da se dohvatiš, daleko je bolje da uradiš bilo šta, prvo što dohvatiš, ma kako beznačajno izgledalo, nego da zabrinuto gledaš i ne hvataš ništa.



Moje životno iskustvo govori da kad god ne znaju šta je pamatno činiti, naši vlastodršci nameću neke stege i ograničenja. Od škole, preko vojske, državne uprave, firmi pod kontrolom države, uvek neka šuša hoće da oštri onu stvar o tebe. Što je ta šuša gluplja, njegovo poistovećivanje sebe i države je veće.

I šta je produkt toga?
Da normalan čovek, kad tad, svoju državu doživljava kao nešto što treba zajebati svaki put kad mu se za to ukaže prilika.
Jer kad te nešto ukalupljuje od rođenja, a vidiš da to nikakvog smisla ni koristi nema, moraš biti ono baš glup pa se povinovati.
emsiemsi emsiemsi 20:04 04.02.2017

Re: Guranje pod tepih

berman
Pazi sve i da ima veze sa prikrivanjem socijalnih razlika zar nije bolje da neki siromašan đak zaodenut tom keceljom barem na trenutak ne oseća tu nesrećnu sramotu svog siromaštva? Barem na trenutak će se osećati jednakim! Zar samo to nije dovoljno da se te kecelje nose?
a zašto bi ga bilo sramota ,, al dobro recimo da ga frustrira, a frustracija može bit destrukcija a može bit "jebeno dobar pogonski motor".Šta mu ti nudiš kao odgojni obrazac , da "maskirovkom " može prevaladat frustraciju ,, umjesto da mu tuljiš u glavu , jebiga sinko siromaštvo je jebena stvar , nego ti sinko il bježi dan i noć za loptom,il nit sunca nit mjeseca neg Uščumlić i Miličić , znoj suze i hemeroidi pa da se mukotrpnim radom debelo nafatiraš..
ti mu nudiš priče nebitno dal si go kurac il neki kurac, mali il tehničar na sve će vas teget kurtone izjednačiti
.. e to je dubina prosvhetnog promišljanja
osim toga ako je škola spremanje za život onda je i dresura na trpljenje frustracija bitan predmet..
i onda pitanje odkud smo društvo snobova kojima su krpice važne ,,, pa krpice prekrivaju sirotinju, matrijalnu il duhovnu il stručnu svako ima predrasude ,,, meni je čovjek u odjelu asocijacija na kelner, jehovac il preverant,,, kod nas prevaranti masovno paze na dres kod ,, to im daje vjerodostojnost :), dakle liku u odjelu po defaultu ne vjerujem

Јеботе патак !
Ја бих по теби био идеалан кандидат за председника, пошто сам се у фармеркама и венчао.
Успут --- сако понекада и обучем, али само у комбинацији са фармеркама. Јебем ли га, да ли је глупо или не, нисам паметан.
milojep milojep 02:32 05.02.2017

Re: Guranje pod tepih

berman
Pazi sve i da ima veze sa prikrivanjem socijalnih razlika zar nije bolje da neki siromašan đak zaodenut tom keceljom barem na trenutak ne oseća tu nesrećnu sramotu svog siromaštva? Barem na trenutak će se osećati jednakim! Zar samo to nije dovoljno da se te kecelje nose?
a zašto bi ga bilo sramota ,, al dobro recimo da ga frustrira, a frustracija može bit destrukcija a može bit "jebeno dobar pogonski motor".Šta mu ti nudiš kao odgojni obrazac , da "maskirovkom " može prevaladat frustraciju ,, umjesto da mu tuljiš u glavu , jebiga sinko siromaštvo je jebena stvar , nego ti sinko il bježi dan i noć za loptom,il nit sunca nit mjeseca neg Uščumlić i Miličić , znoj suze i hemeroidi pa da se mukotrpnim radom debelo nafatiraš..
ti mu nudiš priče nebitno dal si go kurac il neki kurac, mali il tehničar na sve će vas teget kurtone izjednačiti
.. e to je dubina prosvhetnog promišljanja
osim toga ako je škola spremanje za život onda je i dresura na trpljenje frustracija bitan predmet..
i onda pitanje odkud smo društvo snobova kojima su krpice važne ,,, pa krpice prekrivaju sirotinju, matrijalnu il duhovnu il stručnu svako ima predrasude ,,, meni je čovjek u odjelu asocijacija na kelner, jehovac il preverant,,, kod nas prevaranti masovno paze na dres kod ,, to im daje vjerodostojnost :), dakle liku u odjelu po defaultu ne vjerujem


Kao prvo pričamo o deci i to maloj! A kada već voliš da u priču ubacuješ loptu onda bih rekao da je školovanje trening potreban za utakmicu što mu dođe kasniji život. Ako te trener ne ubacuje u igru jer nemaš patike,šorc i sl. teško da ti tu tvojim trudom u cokulama i farmerkama možeš parirati ovima sa kostobranima i sl. E ali ako svi imaju iste dresove,kopačke, minutažu to je već druga priča.
I ja ponavljam priču koju sam već ispričao. Nije keceljama uloga sakrivanje različitosti već znak da smo pred sistemom,školom i sl. jednaki u obavezama i pravima. A ako se neko dete zbog kecelja oseti i malo sigurnije zbog svojih kompleksa siomaštva i sl. ne vidim ništa loše u tome.






BebaOdLonchara BebaOdLonchara 04:13 05.02.2017

Re: Guranje pod tepih

Mojoj majci je bilo dovoljno to što je meni kecelja bila ''odvratna'', pa je dizajnirala i sašila neku varijantu koja je bila plave boje (i tu se završavala svaka sličnost sa primernom sestrom-keceljom), imala je belu dugmad sa strane i džep na mestu gde će mi (eventualno) izrasti grudi sa krasnovezom ispisanim mojim imenom.

meni je moja sašila nešto slično, crvena dugmad sa strane, veliki džep na mestu na kojem su kasnije nikle dlake, šiveno crvenim koncem, obrubljeno crvenom trakom. model je kasnije postao toliko popularan da kecelju više nisam htela da nosim, jer su se svuda oko mene pojavile kopije. tačnije, oblačila sam je na času kada me baš opomenu.

devetogodišnjaci su mogli da vide poučne dokumentarce sa lica mesta i da čuju vrlo pedagoški prigodne priče o baki koja je skočila kroz prozor kad joj je eksplodirala naftarica, o radniku edb koji je spržen od strane elektrovoda (sa fotografijama u prilogu), o trudnoj ženi koja je živa izgorela jer nije mogla da otključa vrata stana (priložene fotografije sa tragovima očajničkog grebanja po vratima)...


stara škola Službe. ko se ne seća dokumentarca o besnilu, taj nije išao u školu 70tih u SFRJ. prvi razred, popodnevna smena posle poslednjeg časa, zima, napolju mrak. cela generacija škole natrpana u svečanu salu visokih plafona (akustika crkvena!), ide na platnu sa preglasnog projektora film o besnilu, zvuk onako blago ubrzan (kao u partizanskim filmovima), a odvrnuto na decibela bezbroj. zbog tog filma sam pekića čitala tek pre par godina, palila svetla po kući, sanjala kojekakva sranja i počela da se plašim sopstvenog psa. verujem da je taj tvoj direktor iz moje generacije, čeličio se u mladosti.
emsiemsi emsiemsi 07:46 05.02.2017

Re: Guranje pod tepih

BebaOdLonchara
Mojoj majci je bilo dovoljno to što je meni kecelja bila ''odvratna'', pa je dizajnirala i sašila neku varijantu koja je bila plave boje (i tu se završavala svaka sličnost sa primernom sestrom-keceljom), imala je belu dugmad sa strane i džep na mestu gde će mi (eventualno) izrasti grudi sa krasnovezom ispisanim mojim imenom.

meni je moja sašila nešto slično, crvena dugmad sa strane, veliki džep na mestu na kojem su kasnije nikle dlake, šiveno crvenim koncem, obrubljeno crvenom trakom. model je kasnije postao toliko popularan da kecelju više nisam htela da nosim, jer su se svuda oko mene pojavile kopije. tačnije, oblačila sam je na času kada me baš opomenu.

devetogodišnjaci su mogli da vide poučne dokumentarce sa lica mesta i da čuju vrlo pedagoški prigodne priče o baki koja je skočila kroz prozor kad joj je eksplodirala naftarica, o radniku edb koji je spržen od strane elektrovoda (sa fotografijama u prilogu), o trudnoj ženi koja je živa izgorela jer nije mogla da otključa vrata stana (priložene fotografije sa tragovima očajničkog grebanja po vratima)...


stara škola Službe. ko se ne seća dokumentarca o besnilu, taj nije išao u školu 70tih u SFRJ. prvi razred, popodnevna smena posle poslednjeg časa, zima, napolju mrak. cela generacija škole natrpana u svečanu salu visokih plafona (akustika crkvena!), ide na platnu sa preglasnog projektora film o besnilu, zvuk onako blago ubrzan (kao u partizanskim filmovima), a odvrnuto na decibela bezbroj. zbog tog filma sam pekića čitala tek pre par godina, palila svetla po kući, sanjala kojekakva sranja i počela da se plašim sopstvenog psa. verujem da je taj tvoj direktor iz moje generacije, čeličio se u mladosti.

Аууууу, колико ти памтиш !?
Ја мислио девојчурак, кад оно ... !
berman berman 09:01 05.02.2017

Re: Guranje pod tepih

teško da ti tu tvojim trudom u cokulama i farmerkama možeš parirati ovima sa kostobranima i sl.
ovdje kopačke i šorc nisu kecelja nego knjige.. ekvivalent bi bio da sva djeca na fudbalu moraju da se češljaju na razdeljak ili nose socijalne naočale ko osman čoro.
A ako se neko dete zbog kecelja oseti i malo sigurnije zbog svojih kompleksa siomaštva

a čekaj ,ali što ako kecelja neku drugu djecu čine nesigurno, vjerujem da je distribucija frustracija daleko veća sa keceljama nego bez. osim toga odkud školi pravo da rasfrustrira jednog frustrirajući petoricu .

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana