Budućnost| Društvo

Milimetri

niccolo RSS / 01.11.2015. u 18:17

Zanimljiv jučerašnji tekst u Danasu. U prvom pasusu kaže kako obrazac M-4, kojim se dokazivalo da je poslodavac uplatio penzione doprinose zaposlenima, uskoro odlazi u zaborav, jer će podatke o stažu i visini zarade državne institucije razmenjivati između sebe, bez potrebe da građani odlaze na šaltere i sami pribavljaju.

 

Ja odavno tvrdim da se previše energije, vremena i novca troši na pribavljanje raznoraznih uverenja, potvrda i slično koje bi državni organi morali da pribavljaju po službenoj dužnosti, a ne da maltretiraju građane i privredu. Tako da je ova vest pozitivan korak, nadam se da ćemo jednog dana doživeti da ovo bude opšte pravilo.

 

 

Ostatak teksta govori da se tome možemo nadati:

 

“To je rezultat saradnje PIO fonda i Direkcije za elektronsku upravu, a najavljuje se da je to samo prvi korak ka potpunoj digitalizaciji usluga penzionog fonda. 

 

- Zajedno sa partnerima iz PIO fonda radimo na tome da građani, osim onih koji na tome ne insistiraju, ne dolaze u kontakt sa ovim dokumentom. To, primera radi znači, da roditelji koji žele da upišu dete u vrtić, više neće morati da provode sate i sate pred šalterima u Nemanjinoj ulici, čekajući da im se izda M-4 obrazac. Onog trenutka kada apliciraju za neku od predškolskih ustanova, PIO će ovaj dokument automatski poslati nadležnim institucijama, bez potrebe da roditelji to sami i fizički obave, kao što je to do sada bio slučaj - istakao je Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu.”

 

Verujem da ovakve primere treba istaći, kao korak u pravom smeru.

 



Komentari (34)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

marco_de.manccini marco_de.manccini 18:25 01.11.2015

водим вола око стола

Мени је најлуђе кад те од шалтера један пошаљу на шалтер два, да узмеш документ и однесеш ономе на шалтеру један, а њихови радни столови се наслањају.
docsumann docsumann 18:49 01.11.2015

Re: водим вола око стола

marco_de.manccini
Мени је најлуђе кад те од шалтера један пошаљу на шалтер два, да узмеш документ и однесеш ономе на шалтеру један, а њихови радни столови се наслањају.



samo im ime kaže - šalteri su tu da te šaltaju
niccolo niccolo 20:00 01.11.2015

Re: водим вола око стола

marco_de.manccini
Мени је најлуђе кад те од шалтера један пошаљу на шалтер два, да узмеш документ и однесеш ономе на шалтеру један, а њихови радни столови се наслањају.

To da, mada bih ja generalno sproveo kao jedino pravilo da svako od njih mora sam da pribavi od drugog organa...
emsiemsi emsiemsi 20:15 01.11.2015

Re: водим вола око стола

niccolo
marco_de.manccini
Мени је најлуђе кад те од шалтера један пошаљу на шалтер два, да узмеш документ и однесеш ономе на шалтеру један, а њихови радни столови се наслањају.

To da, mada bih ja generalno sproveo kao jedino pravilo da svako od njih mora sam da pribavi od drugog organa...

Лепо си ти то замислио.
Ако се све поједностави, од чега ће да живи силна бирократија, укључујући и вас адвокате ?
Jukie Jukie 03:33 03.11.2015

Re: водим вола око стола

niccolo
marco_de.manccini
Мени је најлуђе кад те од шалтера један пошаљу на шалтер два, да узмеш документ и однесеш ономе на шалтеру један, а њихови радни столови се наслањају.

To da, mada bih ja generalno sproveo kao jedino pravilo da svako od njih mora sam da pribavi od drugog organa...

Pa samo treba da kaže "Vlado otštampaj mi C32" i doturi mu svežanj jednostavnim pokretom ruke.
reanimator reanimator 18:39 01.11.2015

...

Još jedan koji se dodvorava Vučiću :)
milisav68 milisav68 19:08 01.11.2015

Re: ...

reanimator
Još jedan koji se dodvorava Vučiću :)

Ma da, a ovamo kao neutralan, boli ga uvo i taj rad.
gedza.73 gedza.73 19:21 01.11.2015

Re: ...

Zajedno sa partnerima iz PIO fonda radimo na tome da građani, osim onih koji na tome ne insistiraju, ne dolaze u kontakt sa ovim dokumentom. To, primera radi znači, da roditelji koji žele da upišu dete u vrtić, više neće morati da provode sate i sate pred šalterima u Nemanjinoj ulici, čekajući da im se izda M-4 obrazac. Onog trenutka kada apliciraju za neku od predškolskih ustanova, PIO će ovaj dokument automatski poslati nadležnim institucijama, bez potrebe da roditelji to sami i fizički obave, kao što je to do sada bio slučaj - istakao je Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu.”

Meni deluje da elektronski šalju M-4 dok zahtev za slanje mora da se podnese lično na obrascu M-4A.
niccolo niccolo 20:01 01.11.2015

Re: ...

Meni deluje da elektronski šalju M-4 dok zahtev za slanje mora da se podnese lično na obrascu M-4A.

Ne znam, tekst je nekako štur. Valjda je ideja da ti podneseš zahtev za upis u vrtić, a da onda ovi sami traže i dobiju šta im treba od PIO fonda...
gedza.73 gedza.73 20:11 01.11.2015

Re: ...

da onda ovi sami traže



dobiju šta im treba od PIO fonda


Idi, bre, Nikolo, slatko si me nasmejao.
niccolo niccolo 20:41 01.11.2015

Re: ...

Da, ja se upravo za to zalažem.
amika amika 22:08 01.11.2015

Re: ...

Meni deluje da elektronski šalju M-4 dok zahtev za slanje mora da se podnese lično na obrascu M-4A.


То је онда исто, уместо да идеш по М4, идеш по М4А. Ти захтев вртићу, вртић захтев фонду, фонд одговор - све електронски. То је могло и пре десетак година, али управа обожава грађане - курире.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:53 01.11.2015

Re: ...

niccolo
Da, ja se upravo za to zalažem.

Надам се, једног дана. Делује немогуће, али неке институције добро раде. Ја наводим АПР за пример добро сређене и ефикасне институције.

Него, да ли знамо шта је то што је покренуло покољ принудне пореске наплате средином прошле недеље? Једино што сам дознао, јесте да је била реч о огромној масовки.
niccolo niccolo 08:35 02.11.2015

Re: ...

Него, да ли знамо шта је то што је покренуло покољ принудне пореске наплате средином прошле недеље? Једино што сам дознао, јесте да је била реч о огромној масовки.

Valjda potreba za što boljim rezultatima budžetskim, nisam se raspitivao...
gedza.73 gedza.73 09:20 02.11.2015

Re: ...

niccolo
Da, ja se upravo za to zalažem.


I ja sam ponekad zgloguka ptica. Postoje ljudi (građanke i građani) koji imaju volje i znanja da nešto promene.
Pitanje je samo da li će da istraju ili će da se predaju.

Nedavno me oduševila nastavnica srpskog koja je posmatrala decu tokom ekskurzije kako u diskoteci pevaju najnovije hitove grandpinkkokakolamalborosuzuki stila.

Prvog radnog dana je naterala devojčice da joj polako recituju stihove tih pesama (one koje su pevale).
A onda ih je pustila (celo odeljenje) da raspravljaju o smislu tih stihova.
cassiopeia cassiopeia 09:36 02.11.2015

Re: ...

gedza.73
Nedavno me oduševila nastavnica srpskog koja je posmatrala decu tokom ekskurzije kako u diskoteci pevaju najnovije hitove grandpinkkokakolamalborosuzuki stila.

Prvog radnog dana je naterala devojčice da joj polako recituju stihove tih pesama (one koje su pevale).
A onda ih je pustila (celo odeljenje) da raspravljaju o smislu tih stihova.


Pazi, kad sam isto uradila svom detetu. Bili na svadbi u subotu, sreća nije bilo nekog treša ako ne računam Bajagu. Kad, eto ti nje sa idejom na naruči pesmu. Muž i ja se pogledamo, u fazonu, odakle joj ta ideja. A kad je odvalila da hoće da naruči pesmu "Tri čaše" Ja, naravno, odmah na internet da nađem reči. Nije imala tu čast da naruči pesmu već da pročita i da koju smislenu na temu tri čaše
antioksidant antioksidant 10:07 02.11.2015

Re: ...

ako ne računam Bajagu.

саучешће
cassiopeia cassiopeia 10:13 02.11.2015

Re: ...

antioksidant
ako ne računam Bajagu.

саучешће


Ćuti, ništa ne govori. Očekivajući najgore, a videvši da nema cece, jece i ostale bulumente, obradovala se ja Bajagi, ihaaaj
predatortz predatortz 10:43 02.11.2015

Re: ...


Pazi, kad sam isto uradila svom detetu. Bili na svadbi u subotu, sreća nije bilo nekog treša ako ne računam Bajagu. Kad, eto ti nje sa idejom na naruči pesmu. Muž i ja se pogledamo, u fazonu, odakle joj ta ideja. A kad je odvalila da hoće da naruči pesmu "Tri čaše" Ja, naravno, odmah na internet da nađem reči. Nije imala tu čast da naruči pesmu već da pročita i da koju smislenu na temu tri čaše


Mislim da ovde ima posla za socijalnu službu! Uskratila si detetu zadovoljstvo ( i pravo! ) da naruči pesmu na svadbi, izvadi utoku i pripuca u plafon?! Ako ovo nije nasilje, onda ne znam šta jeste...
cassiopeia cassiopeia 11:19 02.11.2015

Re: ...

predatortz

Pazi, kad sam isto uradila svom detetu. Bili na svadbi u subotu, sreća nije bilo nekog treša ako ne računam Bajagu. Kad, eto ti nje sa idejom na naruči pesmu. Muž i ja se pogledamo, u fazonu, odakle joj ta ideja. A kad je odvalila da hoće da naruči pesmu "Tri čaše" Ja, naravno, odmah na internet da nađem reči. Nije imala tu čast da naruči pesmu već da pročita i da koju smislenu na temu tri čaše


Mislim da ovde ima posla za socijalnu službu! Uskratila si detetu zadovoljstvo ( i pravo! ) da naruči pesmu na svadbi, izvadi utoku i pripuca u plafon?! Ako ovo nije nasilje, onda ne znam šta jeste...


Ja lepo nudila da naruči Mito bekrijo, ona neće, i eto tako
antioksidant antioksidant 12:38 02.11.2015

Re: ...

Ja lepo nudila da naruči Mito bekrijo,

тек та песма - нуди се за медицинску сестру, специјалисту за негу старих. није баш за свадбе
reanimator reanimator 13:23 02.11.2015

Re: ...

тек та песма - нуди се за медицинску сестру, специјалисту за негу старих. није баш за свадбе

I taj Mita totalni pussy, glumi mangupa, a ovamo nosi cveće, pa ga nema..
Da ne pominjemo da živi sa mamom..
antioksidant antioksidant 13:25 02.11.2015

Re: ...

Da ne pominjemo da živi sa mamom..

па добро, то је златни стандард. шта има боље од тога?
cassiopeia cassiopeia 13:28 02.11.2015

Re: ...

antioksidant
Ja lepo nudila da naruči Mito bekrijo,

тек та песма - нуди се за медицинску сестру, специјалисту за негу старих. није баш за свадбе


Hahaha
A, pa ja sam ti taj tip. Negujem na svaki način
amika amika 22:03 01.11.2015

Курири

"Ostatak teksta govori da se tome možemo nadati:"

Колико памтим, томе се надамо већ десетак година.

То је документ где све има код себе фирма и ПИО, корисник је само курир, као и код многих других докумената. Онај који доказује да су фирма и ПИО завршиле свој део посла у коме он више нема удела, али ето, нема ко да однесе.

Грађани су превише често курири управа.
niccolo niccolo 08:36 02.11.2015

Re: Курири

Колико памтим, томе се надамо већ десетак година.

I ima nekih pomaka, nije da nema. Ja sam produžio vozčku skroz preko neta, jedino sam morao lično da je podignem, što je trajalo 5 min. Za ličnu sam takođe zakazao preko neta i stvarno me primili u zakazano vreme...ali treba da se do kraja to izvede.

Грађани су превише често курири управа.

Ovo sam potpuno saglasan.
anonymous anonymous 08:55 02.11.2015

Re: Курири

Грађани су превише често курири управа.


У време када сам пре више од десетак година радио на пројекту реформе локалне самоуправе и државне управе упознали смо се са тадашњим искуством и новом праксом у Словенији,која се тиче пружања услуга грађанима од стране државне управе.

Промена је у Словенији била револуционарана, али сваки покушај имплементације код нас је наилазио на отпор са више стране.

Недавно сам у једном разговору са Малим, питао зашто се не уведе такав систем и код нас, а он ми је рекао да се управо ради на томе и да ће ускоро бити на дневном реду.

И заиста, чини ми се да се нешто креће....за разлику од врeмена Динкићевог обећавања "гиљотине прописа "

Сегмент тог пројекта/реформе је и питање о м4 обрасцима о којима аутор блога пише.

Ради се о промени Закона о општем управном поступку,а нова решења најавила је Кори Удовички, неозлеђена из претходне афере.... још почетком године, па је могуће да буде запамћена као " велики реформатор "... уколико истраје на реформи.

.....а заправо ради се само о примени искуства Словеније....које је такође као " пример добре праксе " донето са стране.

И на крају у чему се промена састоји...

Кори је објаснила на једном округлом столу речима :

„Biće uvedeno načelo srazmernosti, po kome država ne sme da traži od građana i privrede više informacija i postupaka za nešto što žele da dobiju od države, više nego što država treba da im pruži, a građani više neće morati da popunjavaju brdo formulara i da idu na 50 šaltera da bi završili svoj posao“

...а заправо би требало да се ради о томе ..... да држава не тражи од грађана ни у једном управном поступку , да доказује или доставља папире о оним чињеницама о којима евиденцију има /води неки од њених органа или служби.

Поента је у томе ....да се у таквим ситуацијама не малтретирају грађани, већ државни органи између себе искомуницирају и доставе једни другима све потребне чињенице, а грађани остваре своја права.

Да ли ће се овај принцип доследно испоштовати и наћи место у новом закону ...остаје нам да видимо...

У сваком случају ..... биће за то " заслужна " Кори Удовички.





tetkino tetkino 09:44 02.11.2015

Re: Курири

Osnovni problem, kao što ti reče, je što država ne poštuje ono što je sama preuzela - obavezu pribavljanja dokumenata koju izdaju drugi državni organi.

Bez toga leba nema.

Pri čemu će 90% ljudi opet ići sami da jure, jer kad prepustiš državi - nemaš uvid u to šta se dešava, gde je zapelo, niti koga boli k. da sazna i to uvede u neke razumne vremenske okvire.

Obaveza matične službe je npr. da kad izdaju umrlicu / venčani list obaveste o tome matični ured opštine u kojoj je dotični rodjen.
Sad kad svi manje više vide isto / nije toliki problem, problem su ljudi koji su rodjeni van Srbije, a koji ne mogu da odu da to sami uradi.

I problem je što to ova država nije radila zadnjih 40 godina pa su i tamo i vamo knjige pune mrtvih ljudi.

cassiopeia cassiopeia 09:52 02.11.2015

Re: Курири

niccolo
Za ličnu sam takođe zakazao preko neta i stvarno me primili u zakazano vreme...ali treba da se do kraja to izvede.


Ja bila oduševljena. Naručila dokumenta, dostava na kućnu adresu. Preko interneta zakazala za LK, otišla i završila očas posla.

Muž mi bio na sajmovima Gitex i Infocomm u Dubajiu. Projekat e-government je miljama ispred nas u UAE. Možda ovi naši nešto i nauče od Arapa.
cassiopeia cassiopeia 10:08 02.11.2015

Re: Курири

Osnovni problem, kao što ti reče, je što država ne poštuje ono što je sama preuzela - obavezu pribavljanja dokumenata koju izdaju drugi državni organi.


Iznenadiše se tako moji prijatelji kad im je, samo nekoliko dana posle dobijanja rešenja iz katastra, stigao poziv iz poreske da podnesu poresku prijavu.
niccolo niccolo 13:45 02.11.2015

Re: Курири

Iznenadiše se tako moji prijatelji kad im je, samo nekoliko dana posle dobijanja rešenja iz katastra, stigao poziv iz poreske da podnesu poresku prijavu.

Sad je to dosta urednije i notari im redovno šalju overene ugovore...
49 41 49 41 01:24 02.11.2015

Ovdeje rec o staroj deviznoj stednji ili ?

gde ja trebe da dokazujem dokumentovano o deviznoj stednji u JUGOBANCI, LJUBLJANSKOJ BANCI,...

Imaju oni podatke o svemu; ali ti moras da im prezentirás; da si Ti - ti i da su to bile tvoje pare, uplate.

Ako ne, puj - pike ne vazi!
apis88 apis88 23:37 03.11.2015

cool

Lepo , lepo, najzad da se nešto ubrza i smanji administracija, kao i da se koristi manje papira i sačuva neko drvo na ovoj planeti bar za još koji minut u životu više.
niccolo niccolo 10:27 04.11.2015

Re: cool

kao i da se koristi manje papira i sačuva neko drvo na ovoj planeti bar za još koji minut u životu više

Eto, toga se nisam ni setio.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana