Politika

Platforma vs unutrašnji monolog

niccolo RSS / 14.02.2019. u 21:43

Ima ona epizoda Simpsonovih kada Liza oslobodi jednog delfina i on onda predvodi napad delfina protiv ljudi. Na kraju delfini oteraju ljude u vodu, a Homer kaže - mora se priznati da su više želeli pobedu.

 

Izgleda da su predstavnici nelegalne države Kosovo (i Metohija, prim. prev.) na pragu usvajanja plaftorme za dijalog sa Srbijom, kao zvaničnog, formalnog dokumenta o okvirima unutar kojih će se njihovi predstavnici kretati u tom dijalogu.
 
Zanimljivo je da i predstavnici Srbije već duže vremena govore da se sa Kosovom mora razgovarati, zbog budućnosti. Zbog toga su u jednom momentu nameravali da pokrenu nešto što su nazvali unutrašnji dijalog, ali ni do kakvog dijaloga nije došlo (osim u slučaju da uzmemo da je neki predstavnik Srbije podvojena ličnost, tada je možda i bilo unutrašnjeg dijaloga raznih njegovih ličnosti između sebe). A pogotovo se ne planira donošenje bilo kakvog formalnog dokumenta.
 
Pa ništa, samo sam hteo da podsetim na tu epizodu Simpsonovih...
 
 

 



Komentari (366)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:52 14.02.2019

Много...

... бре, памтиш, момче.
niccolo niccolo 21:58 14.02.2019

Re: Много...

Simpsonovi su keva, mnogo toga od njih može da se nauči. Na primer, što onomad reče Homer - Kids, you tried your best and failed miserably. The lesson is - never try...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:06 14.02.2019

Re: Много...



niccolo niccolo 22:23 14.02.2019

Re: Много...

Meni je to čak šire pitanje od dotičnog gospodina - što to mi radimo (kao društvo i država) i kako očekujemo da će se završiti i na osnovu čega baziramo to očekivanje...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:26 14.02.2019

Re: Много...

Pa, po svemu sudeći, kao i dosad, smanjenjem Srbije pod političarima "Velike Srbije"...
maksa83 maksa83 22:56 14.02.2019

Re: Много...

Simpsonovi su keva, mnogo toga od njih može da se nauči. Na primer, što onomad reče Homer - Kids, you tried your best and failed miserably. The lesson is - never try...

"Iza svakog neuspeha stoji jedan pokušaj." H. Simpson

Meni je omiljena epizoda ona kad se razotkrije zašto je Homer glup. Otišao na neki sken glave i ispostavi se da je sebi nagurao olovku u glavu kroz nos kad je bio mali, i da je zato tako ... ometen. Doktor mu izvadi olovku i vidiš Homer postane pametan - čita knjige, ne lupeta, itd. Međutim shvati da to nije život za njega, i ode kod doktora da mu doktor vrati olovku nazad, ali naravno doktoru ne pada na pamet. I Homer kućeštaće sam nabije opet sebi olovku u glavu kroz nos i postane onaj Homer kog oduvek znamo.

Postoji tu neka lekcija...

Ovo me podseti - Šainović na TV-u objašnjava kako su oni bili pogrešno shvaćeni.
niccolo niccolo 23:07 14.02.2019

Re: Много...

Pa, po svemu sudeći, kao i dosad, smanjenjem Srbije pod političarima "Velike Srbije"...

To da...

Meni je omiljena epizoda

E da, i ta je odlična...
docsumann docsumann 08:09 15.02.2019

Re: Много...

Kids, you tried your best and failed miserably. The lesson is - never try...


it's funny, because it's true
mirelarado mirelarado 08:39 15.02.2019

Re: Много...

docsumann
Kids, you tried your best and failed miserably. The lesson is - never try...


it's funny, because it's true


The truth is often funny.
softelectronics_e softelectronics_e 08:58 15.02.2019

Re: Много...

mirelarado
docsumann
Kids, you tried your best and failed miserably. The lesson is - never try...


it's funny, because it's true


The truth is often funny.

Pored toga, istina je i - jednostavna.
I tu se krije svojevrsni paradoks - kako to da istina, u osnovi, zabavna i jednostavna, je, istovremeno, mnogim ljudima tako teško dostupna?!
Milan Novković Milan Novković 11:06 15.02.2019

Re: Много...

maksa83
Simpsonovi su keva, mnogo toga od njih može da se nauči. Na primer, što onomad reče Homer - Kids, you tried your best and failed miserably. The lesson is - never try...

"Iza svakog neuspeha stoji jedan pokušaj." H. Simpson

Meni je omiljena epizoda ona kad se razotkrije zašto je Homer glup. Otišao na neki sken glave i ispostavi se da je sebi nagurao olovku u glavu kroz nos kad je bio mali, i da je zato tako ... ometen. Doktor mu izvadi olovku i vidiš Homer postane pametan - čita knjige, ne lupeta, itd. Međutim shvati da to nije život za njega, i ode kod doktora da mu doktor vrati olovku nazad, ali naravno doktoru ne pada na pamet. I Homer kućeštaće sam nabije opet sebi olovku u glavu kroz nos i postane onaj Homer kog oduvek znamo.

Postoji tu neka lekcija...

Ovo me podseti - Šainović na TV-u objašnjava kako su oni bili pogrešno shvaćeni.

Ih, najbolji uvoz iz US modernog doba

Samo, pošto si ti još uvek jako mlad, relativno sveže oženjen i jako emotivan (zavidim na svemu, da ne bude zabune) ... evo još razmišljam dal da skrećem pažnju na glasače za Demokratsku Partiju u US, Tulsi Gabbard u njihovim redovime, frenetično MSM obrušavanja na dotičnbu gospođu, i ideju s kuka da je, možda, podržava isti konglomerad deep-gov frakcija koji podržava i Trampa ...

... pa ti budi pametan danas (tamo) (ti=MiSvi) - nemoš i da oćeš, nego ti ne ostaje mnogo više od olovke, kondenzatora ili Enter tipke kroz nos
softelectronics_e softelectronics_e 14:07 15.02.2019

Re: Много...

Milan Novković

...
Ih, najbolji uvoz iz US modernog doba

Samo, pošto si ti još uvek jako mlad, relativno sveže oženjen i jako emotivan (zavidim na svemu, da ne bude zabune) ... evo još razmišljam dal da skrećem pažnju na glasače za Demokratsku Partiju u US, Tulsi Gabbard u njihovim redovime, frenetično MSM obrušavanja na dotičnbu gospođu, i ideju s kuka da je, možda, podržava isti konglomerad deep-gov frakcija koji podržava i Trampa ...

... pa ti budi pametan danas (tamo) (ti=MiSvi) - nemoš i da oćeš, nego ti ne ostaje mnogo više od olovke, kondenzatora ili Enter tipke kroz nos

Ovo boldovano nisam razumeo?
Milan Novković Milan Novković 15:45 15.02.2019

Re: Много...

Sugeriše da nije bitno kako ćeš sebi da oboriš IQ, olovkom kroz nos, kao Simson, kondenzatorom kroz nos, ili, pojašnjavam, na jedan način, "otkinutom od tastature" tipkom Enter kroz nos

Bitno je da bol kapiranja šta se oko tebe dešava utihne
freehand freehand 15:47 15.02.2019

Re: Много...

Bitno je da bol kapiranja šta se oko tebe dešava utihne

Umesto guranja usb u nos može i da se poljubi ruka koja te hrani. Pitanje je samo da li te jebe inteligencija ili moralni imperativ.
Milan Novković Milan Novković 15:50 15.02.2019

Re: Много...

freehand
Bitno je da bol kapiranja šta se oko tebe dešava utihne

Umesto guranja usb u nos može i da se poljubi ruka koja te hrani. Pitanje je samo da li te jebe inteligencija ili moralni imperativ.

Nemoš da ostaneš nevin da se jebeš (vežbamo Srpski, mi gastarbajteri
freehand freehand 15:57 15.02.2019

Re: Много...

Milan Novković
freehand
Bitno je da bol kapiranja šta se oko tebe dešava utihne

Umesto guranja usb u nos može i da se poljubi ruka koja te hrani. Pitanje je samo da li te jebe inteligencija ili moralni imperativ.

Nemoš da ostaneš nevin da se jebeš (vežbamo Srpski, mi gastarbajteri

Tu si sjeban rpđenjem, bar to nije prolem
niccolo niccolo 20:58 15.02.2019

Re: Много...

it's funny, because it's true

The truth is often funny.

maksa83 maksa83 02:14 16.02.2019

Re: Много...

frenetično MSM obrušavanja na dotičnbu gospođu, i ideju s kuka da je, možda, podržava isti konglomerad deep-gov frakcija koji podržava i Trampa ...

Prvi put čujem za gospođu, vidim da je neka ex-military, to je uvek plodno tle za razne Benone (ex military), evo npr. i onaj brazilski Bolsonaro koji je isto neki military tip je Benonova mušterija. Vojna lica i njihov tradicionalni nesagledivi humanizam.

Nego, zanemarimo geopolitiku (i politiku) u tom kontekstu, da zumiramo jedan delić - ovaj antivakserski pokret je npr. tipičan primer guranja olovke u nos (aj' što je mentoli guraju sebi, nego je guraju i drugima). Ja sam na ovom Internetu ... pa, baš dugo, tj. takoreći od početka, i prema onome što vidim antivakserski bulšit je počeo da prominira u poslednje recimo 2-3 godine. Čak vidim da kažu da je sors toga ista profesionalna ekipa koja je trolovala za Trumpoa, mada se i braća Rusi muče sa antivakserima, morao Putin dizađe na televizor da im kaže da prestanu da se zajebavaju sa tim da on ne bi morao da Uvodi Mere.

Edit: imam novu seriju za tebe za bindžovanje, uživaćeš - Berlin Station (3 sezone). Posle toga Colony.

Milan Novković Milan Novković 13:24 16.02.2019

Re: Много...

maksa83
...
Edit: imam novu seriju za tebe za bindžovanje, uživaćeš - Berlin Station (3 sezone). Posle toga Colony.

Bacam se na posao bez pogovora, samo da preletim preko blogova
...Prvi put čujem za gospođu, vidim da je neka ex-military, to je uvek plodno tle za razne Benone (ex military)...

Onda se sad "zalaže" za mir, manje ratova (valjda) - smrtni greh pošto je military-security complex tamo na vrhu piramide ishrane, iako ga kvrcnu neočekivano tu i tamo. Da Killary sutra počne mirmir mantru za čas bi se MSM obrušio na nju.
...Nego, zanemarimo geopolitiku (i politiku) u tom kontekstu, da zumiramo jedan delić - ovaj antivakserski pokret je npr. tipičan primer guranja olovke u nos (aj' što je mentoli guraju sebi, nego je guraju i drugima). Ja sam na ovom Internetu ... pa, baš dugo, tj. takoreći od početka, i prema onome što vidim antivakserski bulšit je počeo da prominira u poslednje recimo 2-3 godine. Čak vidim da kažu da je sors toga ista profesionalna ekipa koja je trolovala za Trumpoa, mada se i braća Rusi muče sa antivakserima, morao Putin dizađe na televizor da im kaže da prestanu da se zajebavaju sa tim da on ne bi morao da Uvodi Mere...

Ja ne pratim antivaksere, u kvalitetu ili kvantitetu, ali me to ne sprečava da imam teoriju i napisaću blog samo da se ratosiljam svih rokova (nešto mi se nagomilali u februraru, nemam pojma kako).

Recimo, ja sam zapanjen koliko pro-vaxeri malo znaju, nije toliko bitno, ali koliko su istovremeno agresivni. Sa takvom agresijom, pa širenjem i pogrešnih činjenica, samo povećavaš sumnju antivaxerima da nešto nije baš kako treba, pošto oni nisu glupi i nalete s vremena na vreme na tačnu info o opasnostima, iako je previše naduvaju, pa od agresivnih vaksera nalete na pogrešnu info, agresivno plasiranu koja im onda urušava autoritet.

Sve u svemu, po meni se rešenje svodi na korektnije informacije i podučavanje, pa jedan drugarskiji stav prema drugačijima, nema veze što ne znaju nešto najbolje i paniče, saradnju, umesto prisile.

Ti kod leukocita, npr, uzmeš te B cells, njihov podskup koji generiše antitela, nemaš previše ljudi koji kapiraju neku prostu logiku, tih naivnih ćelija (englesko ime, nemam pojma kako se zovu na srpskom) koje se nisu još prilagodine pravljenju konkretnih antitela imaš ograničen broj, pa žive uglavnom nekoliko dana, valjda, i nećeš da se vakcinišeš kad ti organizam nije u tiptop kondiciji, opasnosti ti skaču i nekoliko hiljada puta kako ti se produkcija B cells obori (nekad je kilava zbog genetike), ne skreće se pažnja na one koji su svako malo u nekom problemčiću, šmrckaju, imaju prehvade, itd - slati bilo koga na brojanje zrnaca ako se posumnja da ima issue je preskupo.

Ili, drugi podskup, T cells, one ubijaju antigen (priprosto rečeno, primera radi) ali ne mogu to da rade bez vitamina D, bukvalno imaju receptor za njega na površiuni i ističu ga kako su "dobile zadatak" da rokaju.

Pa kad sve to tako usporiš onda imaš treću kategoriju ćelija koje sad imaju više vremena da raznose alumijum po telu koji im se zatekao u citoplazmi - u UK ti je u skoro svim vakcinama aluminijum u ađuvansima, jeftin, skoro besplatan, a besprekorno radi posao - ubije koju ćeliju tamo gde ubocnuo, ubijene ćelije prospu svašta tu po okolini i imuni burnije reaguje.

Ovde je pre nekoliko dana umro vodeći stručnak za Kancer, naj UK ime, ubrzo pošto je dobio vakcinu protiv yellow fever (trebao da ide negde u Afriku, valjda), 67 godina i sve što kažu, "stručnjaci", da je bio star i da mu je opao imuni sistem - ništa hrana, vitamin D, starijim ljudima koža manje efikasno pravi vitamin D, a manje vole da izaze pošto su stariji, hrana, supplements - ništa - neverovatno jeftini mediji.

Puka, bizarna nesposobnost da se obrazuje stanovništvo, a pametnih ljudi iz struke imaš koliko hoćeš, da bi, onda i na tu temu, pred kamere, ovako, izašli neki koji ne umeju "vola da ubodu", jbg

Ima gomila sitnica, gde možeš da pokažeš ljudima da sa malo pažnje rizik, ma koliko mali, može dramatično smanjiti, recimo rizik na neku nedaću sa 1:1000 da ti skoči sa 1:100,000 ili 1:1,000,000.

Ne treba više od osnovne škole da bi se to shvatilo, a kako ti kritična masa onih koji kapiraju skoči iznad neke granice onda i na tu temu neznanja imamo herd-immunity.

Potpuno je fascinantno kako se u ovo informativno vreme neke stvari što kritično zavise od informacija loše rade.

Ok, ima i problem na tu temu, i pri biznisu je gde ti i ja radimo IT, panic priroda negativnog, bearish sentimenta, povratna sprega je jača i brže se vatra negativnih gluposti širi - nego je pozitivnih više, i vesti, i ljudi, i distribucionih kanala, i dobre volje na kraju krajeva, ali mora i poverenje da bude u ovom skupu.

deset_slukom deset_slukom 19:23 16.02.2019

Re: Много...

Milan Novković

Recimo, ja sam zapanjen koliko pro-vaxeri malo znaju, nije toliko bitno, ali koliko su istovremeno agresivni. Sa takvom agresijom, pa širenjem i pogrešnih činjenica, samo povećavaš sumnju antivaxerima da nešto nije baš kako treba, pošto oni nisu glupi i nalete s vremena na vreme na tačnu info o opasnostima, iako je previše naduvaju, pa od agresivnih vaksera nalete na pogrešnu info, agresivno plasiranu koja im onda urušava autoritet.


Mislim da i pro i kontra vaxeri imaju podjednako malo razloga da se petljaju u nešto što ne znaju ili su pak "informisani" (takvi su najgori). Zadatak pro-vaxera bi bio da upućuju na struku (imunologiju, farmaceutiku) a ne da se petljaju u glupa prepucavanja sa šarlatanima.

Ah, zaboravio sam... svi, ali baš svi u tim strukama su pokvareni i korumpirani. U stanju su i sopstvenu decu da vakcinišu, kolika su đubrad.

Zašto se ovi koji u svemu traže zavere svetskih razmera ne upuštaju u svim sličnim situacijama u izučavanje struke, kako bi raskrinkali neku bandu? Na primer, ako zabaguje računar, da prouče šta se krije iza toga, pa da na brzaka savladaju elektrotehniku i informatiku, da vide kako to elektroni zaista idu, da li je to baš zaista osam bitova i da li vlade ugrađuju neke andrmolje u računare?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:48 16.02.2019

Re: Много...

Ti kod leukocita, npr, uzmeš te B cells, njihov podskup koji generiše antitela, nemaš previše ljudi koji kapiraju neku prostu logiku, tih naivnih ćelija (englesko ime, nemam pojma kako se zovu na srpskom) koje se nisu još prilagodine pravljenju konkretnih antitela imaš ograničen broj, pa žive uglavnom nekoliko dana, valjda, i nećeš da se vakcinišeš kad ti organizam nije u tiptop kondiciji, opasnosti ti skaču i nekoliko hiljada puta kako ti se produkcija B cells obori (nekad je kilava zbog genetike), ne skreće se pažnja na one koji su svako malo u nekom problemčiću, šmrckaju, imaju prehvade, itd - slati bilo koga na brojanje zrnaca ako se posumnja da ima issue je preskupo.

Нелинеарни системи.
Наизглед безазлени mismanagement у читавом низу даљих корака доведе до биолошке катастрофе.
tasadebeli tasadebeli 21:39 16.02.2019

Re: Много...

утисака, пуна глава...


mirelarado
docsumann
Kids, you tried your best and failed miserably. The lesson is - never try...


it's funny, because it's true


The truth is often funny.



Чек' да саопштим (поновим) и овде мој данашњи утисак који улази у конкуренцију за мој утисак недеље поред продужења распуста, ванредног стања у Стејтсима, пар поинт бланк балона испаљених из малокалибарског краткотрзајног Вулина М-7?, обрачуна код ОК вешала, руских боНбардера изнад Јапана, те ове две бабе из комшилука што су се почупале наочиглед свих комшија због једног деде уместо да лепо сви уживају у тројци...

Дакле, шетам ја тако (Брајо, хвала ти на савету за здравље) и...



Ја данас вид'о, док сам се мувао по Брдету, колону протестера која је из мојих крајева са ове стране Топчидерке кренула да се придружи протестима "1 од 5 милиона" у центру града. Скупили се код ОШ "Јосиф Панчић", код оне фонтане чесме, са све заставама, транспарентима,... Па кренули пјехе ка центру...

Било их је негде око 57. Са све новинарима, камерманима и фото репортерима. Полиција по Пожешкој улици је била бројнија од њих.

И сви протестери (научио ме Стјепан да нису протестанти него протестери), набацили израз лица к'о да иду на пос'о, а не да свргавају диктатора.

Јбг, рекла Милићка.



bene_geserit bene_geserit 19:56 18.02.2019

Re: Много...

deset_slukom
Milan Novković
Recimo, ja sam zapanjen koliko pro-vaxeri malo znaju, nije toliko bitno, ali koliko su istovremeno agresivni.

Mislim da i pro i kontra vaxeri imaju podjednako malo razloga da se petljaju u nešto što ne znaju ili su pak "informisani" (takvi su najgori). Zadatak pro-vaxera bi bio da upućuju na struku (imunologiju, farmaceutiku) ...

Osnovna razlika je u tome što tu postoji samo jedan agresor, iako se to drugačije predstavlja.
Anti-vaxeri žele da budu ostavljeni na miru.
Pro-vaxeri žele da uvedu obavezno bodenje drugih ljudi i njihove dece sa stvarima od kojih postoji određena šansa da budu štetne.
Kao izgovor se koristi ono da postoje određene kategorije ljudi koji ne mogu da se vakcinišu zbog kompromizovanog imuniteta pa ako anti-vaxeri obore imunitet stada postaje opasno za njih.

Ovakva logika je potpuno suluda i njom može da se opravda bilo kakav totalitarizam.
Kako to da sa logika uvek postavi tako da odgovara velikom biznisu (u konkretnom slučaju farmaceutskom)?
softelectronics_e softelectronics_e 20:36 18.02.2019

Re: Много...

bene_geserit
deset_slukom
Milan Novković
Recimo, ja sam zapanjen koliko pro-vaxeri malo znaju, nije toliko bitno, ali koliko su istovremeno agresivni.

Mislim da i pro i kontra vaxeri imaju podjednako malo razloga da se petljaju u nešto što ne znaju ili su pak "informisani" (takvi su najgori). Zadatak pro-vaxera bi bio da upućuju na struku (imunologiju, farmaceutiku) ...

Osnovna razlika je u tome što tu postoji samo jedan agresor, iako se to drugačije predstavlja.
Anti-vaxeri žele da budu ostavljeni na miru.
Pro-vaxeri žele da uvedu obavezno bodenje drugih ljudi i njihove dece sa stvarima od kojih postoji određena šansa da budu štetne.
Kao izgovor se koristi ono da postoje određene kategorije ljudi koji ne mogu da se vakcinišu zbog kompromizovanog imuniteta pa ako anti-vaxeri obore imunitet stada postaje opasno za njih.

Ovakva logika je potpuno suluda i njom može da se opravda bilo kakav totalitarizam.
Kako to da sa logika uvek postavi tako da odgovara velikom biznisu (u konkretnom slučaju farmaceutskom)?

Kada je već tako (kako je), šta je (onda) rešenje - vakcinisati se ili ne?
Atomski mrav Atomski mrav 22:33 18.02.2019

Re: Много...

Kada je već tako (kako je), šta je (onda) rešenje - vakcinisati se ili ne?


Ćerka mi je preležala svinjski grip, tek se pre par dana oporavila. I ja s njom, ali sam se ja ipak lakše nosio sa simptomima. A lepo su mediji izvestili još u novembru da se svinjski grip vraća kao jedan od sojeva sezonskog gripa i da će da "navali" baš ove sezone te da se i vakcina protiv sezonskog gripa pravi u skladu s tim... ali sam ja to pročitao tek kad smo se razboleli i kad je za vakcinisanje bilo već kasno...

Ja sam za vakcinaciju, što se mene tiče ko hoće da se leči gledanjem u Sunce ili selidbom na kraj Zemljine ploče jer je tamo čistiji vazduh - može, ali problem je što tim stavom ugrožavaju i druge.
Atomski mrav Atomski mrav 22:34 18.02.2019

Re: Много...

Ovakva logika je potpuno suluda i njom može da se opravda bilo kakav totalitarizam.


Ovakva logika je suluda samo onima koji ne znaju razliku između rubeole i malih boginja (ih, ja sam to preležao kao dete pa mi nije bilo ništa i uopšte nije strašno - malo se ospeš, to traje par dana i gotovo).
vcucko vcucko 22:46 18.02.2019

Re: Много...

Atomski mrav
Ovakva logika je potpuno suluda i njom može da se opravda bilo kakav totalitarizam.


Ovakva logika je suluda samo onima koji ne znaju razliku između rubeole i malih boginja (ih, ja sam to preležao kao dete pa mi nije bilo ništa i uopšte nije strašno - malo se ospeš, to traje par dana i gotovo).

To kad preležiš kao mali, inače nije baš naivno.

Ja sam rubeolu imao u srednjoj, varičelu u vojsci. Ne kažem, nije bilo opasno po život i sa komplikacijama. Pogotovo rubeola, jedino što osip sa šake nije spao preko mesec dana. Varičela me baš uhvatila, bio sam propisno krastav, ostalo mi nekoliko onih malih kraterčića. Ništa strašno, ali i jedno i drugo se baš uhvatilo i trajalo u pm.

Morbile po sopstvenom i sećanju još mi žive majke nisam imao. Mada kažu da su oni najopasniji, pogotovo za matore.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:33 14.02.2019

Mi

Tu ne možemo ništa; kosovskoj opoziciji politici beogradske vlade slomljena su krila Oliverovim ubistvom. Pošten svet dole je pod strahovladom; i kako je toj vrsti politike poznat ishod iz pređašnjih iskustava, velika verovatnoća je da ćemo izgubiti tu pokrajinu. Osim ako se ne odigra nekakva čudesna homogenizacija srpskog građanstva pa dođe do smene Vučića.
niccolo niccolo 23:09 14.02.2019

Re: Mi

velika verovatnoća je da ćemo izgubiti tu pokrajinu

Ja čak mislim da je ovo prošlo vreme, ali da ne ulazimo sad u to, ionako mi nije tema sam gubitak već više pitanje a šta mi to radimo da se to ne desi i zbog čega verujemo da ono što radimo doprinosi da se to ne desi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:56 15.02.2019

Re: Mi

niccolo

Ja čak mislim da je ovo prošlo vreme, ali da ne ulazimo sad u to,


Nije moralo da bude, Kipar nije potpisao nikada ništa a ipak je ušao u sve zapadnoevropske institucije. Sada su i istočnoevropske ojačale pa će biti zanimljivo da vidimo da li je Vučić sposoban da prevaziđe tradicionalni vadikavski agresivni plačip...izam. Sudeći po likvidaciji Olivera Ivanovića, dojmi se da nije. Srbi, sa Oliverom, su bili za integraciju u sve pokrajinske institucije, bez potpisivanja ičega na planu priznavanja državnosti. Još se i klima promenila i demokrate su izgubili vlast u SD-u. No, ne lezi vraže, Srbi nisu mogli da izdrže da ne pucaju u sebe.
aureus aureus 10:52 15.02.2019

Re: Mi

Srđan Fuchs
niccolo

Ja čak mislim da je ovo prošlo vreme, ali da ne ulazimo sad u to,


Nije moralo da bude, Kipar nije potpisao nikada ništa a ipak je ušao u sve zapadnoevropske institucije.

Нису му ни рекли да мора.
Србији јесу. Поглљвље 35.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:09 15.02.2019

Re: Mi

Какво је то поглавље, братко Аурелије и ко је то рек'о?

aureus aureus 11:19 15.02.2019

Re: Mi

Srđan Fuchs
Какво је то поглавље, братко Аурелије и ко је то рек'о?

Nezgodno, Srđane, nezgodno.
Ili zgodno - zavisi kako se posmatra.
Bitno je samo da se odnosi srede, drugim riječima - ako Dačić uspije da nagovori Ramuša da ostanu u Srbiji - super. Ako ne nagovori, moraće još da pjeva po svijetu i potkupljuje strane državnike sve dok svaka zemlja ne povuče priznanje. Ili bar ove iz EU.
freehand freehand 11:32 15.02.2019

Re: Mi

aureus
Srđan Fuchs
Какво је то поглавље, братко Аурелије и ко је то рек'о?

Nezgodno, Srđane, nezgodno.
Ili zgodno - zavisi kako se posmatra.
Bitno je samo da se odnosi srede, drugim riječima - ako Dačić uspije da nagovori Ramuša da ostanu u Srbiji - super. Ako ne nagovori, moraće još da pjeva po svijetu i potkupljuje strane državnike sve dok svaka zemlja ne povuče priznanje. Ili bar ove iz EU.

Ne mora ni jedno ni drugo, a sudeći po titrajima koji se osećaju u relativno skoro vreme to mu svakako neće biti u opisu posla.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:39 15.02.2019

Re: Mi

What do you mean, Feratu?



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:47 15.02.2019

Re: Mi

aureus
Ako ne nagovori, moraće još da pjeva po svijetu i potkupljuje strane državnike sve dok svaka zemlja ne povuče priznanje. Ili bar ove iz EU.

Nije to samo bitno. Bitno je da nikada, niko iz Srbije, ne potpiše nezavisnost otimačine Kosmeta.
aureus aureus 13:48 15.02.2019

Re: Mi

Dok se Srđan bavi filmskom umjetnošću, gledam ovaj Izrael...stalno ekonomski rastu...svake godine rast BDP-a, prešišaše tolike zemlje.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:02 15.02.2019

Re: Mi

Pa jebi ga, imaju ljudi svoje ja i cilj. Nege, došo prvi ambasador CG oduvek. Neki Leković (ође не могу да се не шјетим школе код нас на Миљи за дефосе, Пеки Леки ), il' tako nešto. Djeluje kao dobro titoističko dijete, naočigled. Nije mrzitelj kao Nosferatu. Bili svi, cela Yuga, na zakletvi kod Predsednika šnjim.

aureus aureus 14:10 15.02.2019

Re: Mi

Srđan Fuchs
Pa jebi ga, imaju ljudi svoje ja i cilj.

Koliko se sjećam, imaju i fantastično velika izdvajanje za obrazovanje, nauku i istraživanja.
Džaba ti "ja" i "ciljevi" kad upropastiš obrazovanje, kad se osloniš na potkapacitirane kadrove, prepisivače i neznalice, i kad od sveg istraživanja - najviše uložiš u istraživanje opcija za mažnjavanje love i istraživanje rupa u zakonu...i pravljenju novih rupa u zakonu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:16 15.02.2019

Re: Mi

Pa da, toga nema. Možda Bibika mažnjava procente na hundred-something milijardi teškoj vojnoj industria-i, al' generalno je izvanredna situacija na makro-poli i eko nivou. U fazonu, dosta ljudi pravi po 6-10 soma keka mesečno. Just keep quiet.
aureus aureus 14:29 15.02.2019

Re: Mi

Srđan Fuchs
Just keep quiet.

Neću nikom reći, mislim, neću mnogo širiti. Ni ja ne bih htio da tako prosperitetnu zemlju upropaste ovi što vole pare, što bi došli da uzmu lovu, a ne žele da se postave čvrsto prema braći Palestincima.

Uglavnom, ti si već dao određeni doprinos unutrašnjem dijalogu tako što si iznio veoma zanimljivu ideju da Srbija nikad ne prizna otimačinu Kosova.

Samo, znaš kako kažu: u politici "nikad" zapravo nerijetko znači "jedan mandat".
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:41 15.02.2019

Re: Mi

A jebi ga, braća neće sa nama, iako većina Arabije, čak i onaj naš Lupinže, prihvata da smo na mapi. Dobro, osim našeg Nosketa Feratua, koji već seče vene i cepa
majice kako smo se oteli tako samoponištenom ortodoksnom marksizmu.

Verovatno da će sa braćom biti neki all-out konflikt, kao 1948-9. Pa da l' ćemo poćerati mi nji' il' oni nas.
freehand freehand 15:34 15.02.2019

Re: Mi

Samo, znaš kako kažu: u politici "nikad" zapravo nerijetko znači "jedan mandat".

U politici "nikad" na Bliskom istoku znači - "nikad ne priznaj otimačinu arapske zemlje, arapske imovine i arapskih života od strane nacista, bez obzira na zastavu koju nose"
bene_geserit bene_geserit 20:04 18.02.2019

Re: Mi

aureus
imaju i fantastično velika izdvajanje za obrazovanje, nauku i istraživanja.

A imaju i kvalitetan genetski pool, još unapređen uvozom iz bivšeg SSSR-a, dobar prirodni priraštaj (3.1 dece po ženi jevrejskoj) i zid protiv imigracije koji dobro radi posao.
Kad imaš pametne ljude (makar i pomalo paranoične) i razuman sistem (da nije komunizam) onda imaš i sve ostalo.
zilikaka zilikaka 22:55 14.02.2019

Da, ali ima i ono našr

Ko ne zna šta hoće - dobije šta mu sleduje.
niccolo niccolo 23:10 14.02.2019

Re: Da, ali ima i ono našr

To svakako.
aureus aureus 23:25 14.02.2019

Ustav je svetinja, kažu Albanci

niccolo
Izgleda da su predstavnici nelegalne države Kosovo (i Metohija, prim. prev.)

Samoproglašenog Kosova*?

niccolo
na pragu usvajanja plaftorme za dijalog sa Srbijom

A platformu grade na bazi sopstvenog ustava.
niccolo niccolo 23:28 14.02.2019

Re: Ustav je svetinja, kažu Albanci

Kosova*

U pravu si, trebalo je da dodam u skladu sa Rezolucijom 1244.

A platformu grade na bazi sopstvenog ustava.

'si vid'o? Imamo i mi Ustav, nije da nemamo. Ali nam nije bitan...
aureus aureus 23:32 14.02.2019

Re: Ustav je svetinja, kažu Albanci

niccolo

'si vid'o? Imamo i mi Ustav, nije da nemamo. Ali nam nije bitan...

Pa da je bitan, Vulin bi dig'o vojsku i jeb...*?&##!!,,...dobro da ne psujem...

Opet, nesprovodive odredbe ne obavezuju.
niccolo niccolo 23:57 14.02.2019

Re: Ustav je svetinja, kažu Albanci

Pa dobro, i nije ti realno dobar primer jer i ne spada u nadležnost Voo Lin-a da diže vojsku (a i, da prostiš, ne može se dići nešto što ne postoji)...
aureus aureus 00:11 15.02.2019

Re: Ustav je svetinja, kažu Albanci

niccolo
Pa dobro, i nije ti realno dobar primer jer i ne spada u nadležnost Voo Lin-a da diže vojsku

Ma znam, samo mi nešto merak da ga pomenem.

Nek je digne "vrhovni komandant", kako to Woo Lin vuli da kaže.


- Čujem da neki po blogovima tvrde da ni menamo vojsku. Je li? A šta je ovo iza mene?
jadragoljub jadragoljub 08:31 15.02.2019

Re: Ustav je svetinja, kažu Albanci

niccolo
Pa dobro, i nije ti realno dobar primer jer i ne spada u nadležnost Voo Lin-a da diže vojsku (a i, da prostiš, ne može se dići nešto što ne postoji)...

kako bre skoro nepostoji kad AV kaže da je sad jača nego pod M.
softelectronics_e softelectronics_e 08:56 15.02.2019

Re: Ustav je svetinja, kažu Albanci

niccolo
Kosova*

U pravu si, trebalo je da dodam u skladu sa Rezolucijom 1244.

A platformu grade na bazi sopstvenog ustava.

'si vid'o? Imamo i mi Ustav, nije da nemamo. Ali nam nije bitan...

Da!
Jebote!
A sećam se kako se (kuso i repato) rugalo Tunjavom na pominjanje Ustava (i institucija) govoreći kako se Ustav ne maže na hleb.
Fascinantno je koliko ljudi, istinski, ne shvataju značenje Ustava (i institucija).
Ribozom Ribozom 09:53 15.02.2019

Re: Ustav je svetinja, kažu Albanci

jadragoljub

niccoloPa dobro, i nije ti realno dobar primer jer i ne spada u nadležnost Voo Lin-a da diže vojsku (a i, da prostiš, ne može se dići nešto što ne postoji)...kako bre skoro nepostoji kad AV kaže da je sad jača nego pod M.


Ako si ti onaj stari dragoljub, bas lepo sto si se vratio.


Prosle godine spoljnotrgovinski deficit premasio 5 milijarde, najveci do sada i nelogicno posto zemlja sada nesto i proizvodi. Sa druge strane imaju 200 miliona budzetskog suficita i time so jos budale hvale. To sto se otimalo od domacih privrednika i delilo stranima daje upravo ovakve rezultate.
Odrzavanje vestacki stabilnosti valute nema vise ni psiholoski pozitivnog efekta, jer moze kurs da mu sruse spolja dok si reko Jorgovanka Tabakovic.

A sto se tice Kosova i Metohije, on je postavljen da potpise, pa ce onda da ga ti sto ga doveli i lincuju. Shvatio to i glumi smrdibubu.

Edit:
jadragoljub jadragoljub 09:55 15.02.2019

Re: Ustav je svetinja, kažu Albanci

Ako si ti onaj stari dragoljub, bas lepo sto si se vratio.

hala
dragosevacsutra dragosevacsutra 10:54 15.02.2019

Re: Ustav je svetinja, kažu Albanci

A sećam se kako se (kuso i repato) rugalo Tunjavom na pominjanje Ustava (i institucija) govoreći kako se Ustav ne maže na hleb.
Fascinantno je koliko ljudi, istinski, ne shvataju značenje Ustava (i institucija).




jebote kad je doslo vreme za thumbs up charliu.

aureus aureus 11:41 15.02.2019

Re: Ustav je svetinja, kažu Albanci

Evo šta stoji u platformi koja će biti dostavljena skupštini samoproglašenog Kosova.

Skraćeno za softelectronics_a (koji se javio da bi pohvalio gospodina Koštunicu):
Hoćemo priznanje, a zauzvrat ne dajemo ništa. E da...i da popravite položaj albanske zajednice u ostatku Srbije. I da se osnuje sud za zločine srpske strane tokom 1998. To bi za sad bilo sve. Naše je sve što je na Kosovu.
niccolo niccolo 21:09 15.02.2019

Re: Ustav je svetinja, kažu Albanci

kako bre skoro nepostoji kad AV kaže da je sad jača nego pod M.

Pa sad, to možda i jeste tačno (nemam pojma), ali đavo je u detaljima. U vreme M. skoro da niko tu okolo i nije bio jači (ili se barem sa jačima nismo kačili). A danas smo potpuno okruženi NATO zemljama - čak i da jeste jača, nije bitno ako razumeš šta hoću da kažem...

A sećam se kako se (kuso i repato) rugalo Tunjavom na pominjanje Ustava (i institucija) govoreći kako se Ustav ne maže na hleb.

U pravu si. Doduše, i on je izvan ovlašćenja znao da zove u kabinet da se razgovara o tome ko je halal da preuzme C Market, a ko je haram...
jadragoljub jadragoljub 21:30 15.02.2019

Re: Ustav je svetinja, kažu Albanci

niccolo
kako bre skoro nepostoji kad AV kaže da je sad jača nego pod M.

Pa sad, to možda i jeste tačno (nemam pojma), ali đavo je u detaljima. U vreme M. skoro da niko tu okolo i nije bio jači (ili se barem sa jačima nismo kačili). A danas smo potpuno okruženi NATO zemljama - čak i da jeste jača, nije bitno ako razumeš šta hoću da kažem...

A sećam se kako se (kuso i repato) rugalo Tunjavom na pominjanje Ustava (i institucija) govoreći kako se Ustav ne maže na hleb.

U pravu si. Doduše, i on je izvan ovlašćenja znao da zove u kabinet da se razgovara o tome ko je halal da preuzme C Market, a ko je haram...

pa znaš kako, mi smo možda sad naoružaniji od okruženja, samog bez natopakta, ali upoređivati ovu vojsku i naoružanje sa titinom zaostavštinom u doba miloševića je prosto idiotski, kao kad je izjavio da su od 2012 sagradili više puteva nego u titino doba, mislim aj...

a tunjavi, pa on je na rečima bio veliki legalista i tako to a u praksi sve ove privatizacije koje nam sad prebacuju su se odigrale pod njegovom vlašću, kao što kažeš gore
Doduše, i on je izvan ovlašćenja znao da zove u kabinet da se razgovara o tome ko je halal da preuzme C Market, a ko je haram...
niccolo niccolo 21:36 15.02.2019

Re: Ustav je svetinja, kažu Albanci

ali upoređivati ovu vojsku i naoružanje sa titinom zaostavštinom u doba miloševića je prosto idiotski, kao kad je izjavio da su od 2012 sagradili više puteva nego u titino doba, mislim aj...

Dobro, on pati od toga da je u njegovo vreme sve naj, to valjda ima stručan naziv za to...
softelectronics_e softelectronics_e 08:24 16.02.2019

Re: Ustav je svetinja, kažu Albanci

niccolo
kako bre skoro nepostoji kad AV kaže da je sad jača nego pod M.

Pa sad, to možda i jeste tačno (nemam pojma), ali đavo je u detaljima. U vreme M. skoro da niko tu okolo i nije bio jači (ili se barem sa jačima nismo kačili). A danas smo potpuno okruženi NATO zemljama - čak i da jeste jača, nije bitno ako razumeš šta hoću da kažem...

A sećam se kako se (kuso i repato) rugalo Tunjavom na pominjanje Ustava (i institucija) govoreći kako se Ustav ne maže na hleb.

U pravu si. Doduše, i on je izvan ovlašćenja znao da zove u kabinet da se razgovara o tome ko je halal da preuzme C Market, a ko je haram...

Da.
Ma opšte je poznato da je taj, ali baš, bio jako alav na pare - trebalo je nahraniti mačora, a i jugo je bio star - pa je trebalo onoliko za održavanje.
I kažu dobri poznavaoci da je pomenuti zažalio što makar nije uspeo da kupi škodu fabiu.
Jebiga, nije stigao - drugi lapali mnogo brže.
softelectronics_e softelectronics_e 09:12 15.02.2019

Eee, da.

Srećno Sretenje!
JJ Beba JJ Beba 14:09 15.02.2019

Re: Eee, da.

softelectronics_e
Srećno Sretenje!


odavno smo mi divanili o ovoj temi zaboravljena maslinova grančica

aureus aureus 14:15 15.02.2019

Re: Eee, da.

JJ Beba
softelectronics_e
Srećno Sretenje!


odavno smo mi divanili o ovoj temi zaboravljena maslinova grančica


Da to je zastava iz tog perioda.

Inače, u sretenjskom ustavu se na početku kaže:
Serbija je nerazdjelno, i u pravljeniju svom nezavisimo Knjaževstvo...
JJ Beba JJ Beba 14:25 15.02.2019

Re: Eee, da.

aureus
JJ Beba
softelectronics_e
Srećno Sretenje!


odavno smo mi divanili o ovoj temi zaboravljena maslinova grančica


Da to je zastava iz tog perioda.

Inače, u sretenjskom ustavu se na početku kaže:
Serbija je nerazdjelno, i u pravljeniju svom nezavisimo Knjaževstvo...


Slave dan drzavnosti i secanje na prvi ustanak koji nikada nije ispunio osnovni uslov drzavnosti - uspostavu zakona.

EDIT
a i onaj tasadebeli zakljucao svoj blog sa njegovim monarhističkim zastavama, da ne možemo da kažemo koju :)

aureus aureus 14:47 15.02.2019

Re: Eee, da.

JJ Beba
aureus
JJ Beba
softelectronics_e
Srećno Sretenje!


odavno smo mi divanili o ovoj temi zaboravljena maslinova grančica


Da to je zastava iz tog perioda.

Inače, u sretenjskom ustavu se na početku kaže:
Serbija je nerazdjelno, i u pravljeniju svom nezavisimo Knjaževstvo...


Slave dan drzavnosti i secanje na prvi ustanak koji nikada nije ispunio osnovni uslov drzavnosti - uspostavu zakona.

Pa, muka je što se u tom ustavu kaže:

"Vlasti Serbske jesu tri:
Zakonodateljna
Zakonoizvršiteljna,
Sudejska."

Taman se obraduješ što je to metnuto u ustav još prije 184 godine, a već naredni član ustava ti stavi do znanja da su prve dvije vlasti u rukama knjaza i Državnog sovjeta...a malo daljim čitanjem shvatiš da je knjaz praktično bog: "Knjaz neotgovara ni za kakvo djelo vladenija ni pravlenija, za koja odgovaraju ostale vlasti Serbske, svaka po svom otdeljeniju, zato ne može niko ni tužiti ni suditi Knjaza Srbskoga..." (Pogledati članove 15 i 16.)

Evo, skoro dva vijeka kasnije izgleda da je i Vučiću palo na pamet da je dobro raditi sve po svojoj volji, i da neće otgovarati ni za kakvo djelo vladenija ni pravlenija.
nsarski nsarski 14:54 15.02.2019

Re: Eee, da.

a i onaj tasadebeli zakljucao svoj blog sa njegovim monarhističkim zastavama, da ne možemo da kažemo koju :)


Evo ja onda da kažem na ovom mestu: Ko ne voli svoju majku više nego druge majke, i svoju zemlju više nego druge zemlje, taj ne voli ni svoju majku ni svoju zemlju - Šarl DeGol
aureus aureus 15:38 15.02.2019

Re: Eee, da.

nsarski
Evo ja onda da kažem na ovom mestu: Ko ne voli svoju majku više nego druge majke, i svoju zemlju više nego druge zemlje, taj ne voli ni svoju majku ni svoju zemlju - Šarl DeGol

Zemlja je strukturalno nesposobna da uzvrati ljubav; možeš je voljeti kao što voliš kompaniju, uličnu banderu ili plazma keks. Svejedno, ona nije ljudsko biće niti kakvo drugo biće - jednostavno ne uzvraća.
A i Isus je ljude uputio na ljude, rekao im je da ljube bližnjeg svog a ne da ljube zemlju.

Ne kažem da je Isus oko svega bio u pravu, ali ovdje bih stao na njegovu stranu a protiv De Gola.

Tražiti od ljudi da vole zemlju, a da čak ne pitaju kakva je, u stvari je isto kao od čovjeka tražiti da bezuslovno voli svoju zemlju, da je tretira kao svoje čedo - koje, kakvo god da je, zaslužuje ljubav, kao što majka voli svoje dijete kakvo god da je. Ali, to je nemoguće - zemlja (uglavnom) nije tvoje dijete. Osim ako je nisi sam stvarao, u njoj si se samo rodio ili se nekad u životu obreo u njoj. Naposlijetku, zemlja ti je nametnuta kategorija, jer vjerovatno ne postoji kutak na zemaljskoj kugli na kojem možeš da se rodiš a da odmah po rođenju ne dobiješ "svoju zemlju". Mnogi su iz svoje zemlje pobjegli glavom bez obzira, ne samo ovdje i ne samo u ovom vremenu.
JJ Beba JJ Beba 15:38 15.02.2019

Re: Eee, da.


Evo, skoro dva vijeka kasnije izgleda da je i Vučiću palo na pamet da je dobro raditi sve po svojoj volji, i da neće otgovarati ni za kakvo djelo vladenija ni pravlenija.

Zbog svoje naprednosti i fransuskog uzora, ovaj Ustav (kao ni grb ni zastava) nije nikada stupio na snagu, kao i zbog protstvovanja tadašnjih veliki carskih sila Rusije i Turske. Miloš jedva dočeko da ga povuće jer on je bio vlasni Srbije a njegova reč zakon,
nešto slićno ko danas
aureus aureus 15:57 15.02.2019

Re: Eee, da.

JJ Beba

Zbog svoje naprednosti i fransuskog uzora

Djelimične naprednosti, bilo je dobrih stvari u njemu.
Ali mogli su se ugledati na američki ustav (funkcionalan i danas, doduše, sa amandmanima), na britanske ideje i praksu (još u to vrijeme značajno umanjena moć monarha), pa ipak nisu.
Despotija je bila previše slatka, a usput prisutna širom Evrope i svijeta. I još kanko, što bi rekao jedan u "Dundo Maroju".
nsarski nsarski 15:58 15.02.2019

Re: Eee, da.

Ne kažem da je Isus oko svega bio u pravu, ali ovdje bih stao na njegovu stranu a protiv De Gola.


O ovome bi se moglo diskutovati i raspravljati nadugačko i naširoko, ovamo i onamo, ali, iskren da budem, ne da mi se. (Uz pominjanje, i Dantea i Džojsa i Kenedija i postojanje loših majki kao i loših zemalja.)

Na ovom grobu u Raveni



piše "... here I lie interred, Dante, an exile from my homeland, he who was born of Florence, an unloving mother."

Eto, tu se pominju i majka i zemlja.

Basta. Rekao sam šta sam imao.
freehand freehand 16:02 15.02.2019

Re: Eee, da.

aureus
JJ Beba

Zbog svoje naprednosti i fransuskog uzora

Djelimične naprednosti, bilo je dobrih stvari u njemu.
Ali mogli su se ugledati na američki ustav (funkcionalan i danas, doduše, sa amandmanima), na britanske ideje i praksu (još u to vrijeme značajno umanjena moć monarha), pa ipak nisu.
Despotija je bila previše slatka, a usput prisutna širom Evrope i svijeta. I još kanko, što bi rekao jedan u "Dundo Maroju".

Mogli su, mada bih im ja, na primer, najviše zamerio što se nisu ugledali na ustave dvadesetog veka. Mislim - kad se već zamera sebrima i raji s početka devetnaestog veka što im se ne zamera ozbiljno a ne vako pilićarski'?
Pokušavam da zamislim koliko je, realno stanovnika Srbije, znalo šta su i gde su SAD u tom momentu?
gedza.73 gedza.73 16:13 15.02.2019

Re: Eee, da.

aureus
Ali mogli su se ugledati na američki ustav (funkcionalan i danas, doduše, sa amandmanima), na britanske ideje i praksu (još u to vrijeme značajno umanjena moć monarha), pa ipak nisu.

oni su iz makljanja sa Turcima, sa jedva pismenim seljačkim stanovništvom, uradili nešto što je za to vreme skoro nemoguće.

Iz okupirane zemlje (Srbima zabranjen život u gradovima) su stvorili slobodnu državu i temelje skoro svih institucija koje smo mi trebali dalje da razvijamao. A ne da ukidamo neka prava poput nepovredivosti stana.

Takav autokrata, diktator poput Miloša Obrenovića koji 'je jedva dočekao da ukine ustav' je skinut s vlasti i proteran iz zemlje. Kao i onaj drugi Obrenović koji se posle vratio malo pametniji.

U XIX veku srpski narod proterao dva vladara da bi se u drugoj polovini XX veka robovski povinovao dvojici diktatora pride pristajući na ograničavanje nekih vrlo bitnih sloboda

Mi kao potomci smo tipičan primer naroda koji ide nazad u kameno doba.

Pa nisu ti Englezi i Amerikanci postali ovo što su danas odma' nakon iskrcavanja.

(Britanci su podržavali Obenovića).
aureus aureus 16:17 15.02.2019

Re: Eee, da.

freehand

Mogli su, mada bih im ja, na primer, najviše zamerio što se nisu ugledali na ustave dvadesetog veka. Mislim - kad se već zamera sebrima i raji s početka devetnaestog veka što im se ne zamera ozbiljno a ne vako pilićarski'?
Pokušavam da zamislim koliko je, realno stanovnika Srbije, znalo šta su i gde su SAD u tom momentu?

Shvatam ironiju, ali promašuje poentu.
Despotija je bila previše slatka, pa je ugrađena, primila se - i nikad s njom nije odlučno raščišćeno.

Mogli su i bolje da ustroje vlast, ako su već tada bili kadri da u ustav stave ovu normu:
8) Nikakav zakon ne ima povratne sile.
Ili da propišu ovakva prava i obaveze:

111) Svaki Srbin i bez svake razlike jednak je pred zakonima Srbskim, kako u obrani, tako i u kazni na svim sudovima ot najmanjeg do najvedeg.
112) Niko u Serbiji ne može se ni goniti ni zatvoriti, razvje po propisu zakona, i ot zakone i prirodne vlasti.
113) Niko u Serbiji da ne stoji više ot tri dana u zatvoru, a da mu se ne javi krivica, za koju je zatvoren, i da se ne uzme na ispit.
114) Niko u Serbiji ne može kaznjen biti, ved po zakonu i po presudi nadležnoga suda.
115) Komu se jedan put sudilo ved za kakvu krivicu, pak je po presudi sudejskoj kaznjen i otpušten, ili nađen da nije kriv, onomu nemožese po drugi put suditi za istu krivicu.
116) Svakomu građaninu Srbskomu otvoren je put k svim činovima u Serbiji, kako se samo nađe, daje sposoban i dostojan k njima. Pri jednakoj sposobnosti predpostavljase Srbin stranomu.

117) Svaki Srbin ima pravo birati način življenja svog po svojoj volji, samo koji nije na obštenarodnu štetu.
118) Kako rob stupi na Srbsku zemlju, ot onoga časa postaje slobodnim, ili ga ko doveo u Serbiju, ili sam u nju pobegao. Srbinu slobodno je roba kupiti, no ne prodati.
nsarski nsarski 16:19 15.02.2019

Re: Eee, da.

oni su iz makljanja sa Turcima, sa jedva pismenim seljačkim stanovništvom, uradili nešto što je za to vreme skoro nemoguće.


Moram da citiram sebe iz komentara na Filipovom postu (nažalost, govoriti Filipu je kao da namiguješ mrtvom konju, al šta se može).
(Ovo sam zapisao i na jednom drugom postu, prigodan je datum, pa da se podsetimo te mudrosti više puta).

P.S. Ah, da! Kad smo već kod Francuza, zanimljiva je sledeća misao tvoje drugarice M. LePen: Ne postoji levica i desnica, postoje samo patriotizam i globalizam!

Zašto u sve ovo ubacujem Francuze? Pa, Francuska Revolucija je bila prva istinska afirmacija građana kao političkih bića, kao entitete koji imaju svoju političku volju i koji hoće da se i njihov glas čuje kod donošenja važnih društvenih odluka.
Ona se dogodila 1789., a samo 15 godina kasnije, u balkanskoj zabiti zvanoj Srbija, na Sretenje, 15. februara 1804., desila se Srpska Revolucija.
Dakle, sve su ovo dobri razlozi da budeš ponosan na svoju zemlju i svoj narod.



aureus aureus 16:23 15.02.2019

Re: Eee, da.

gedza.73

oni su iz makljanja sa Turcima, sa jedva pismenim seljačkim stanovništvom, uradili nešto što je za to vreme skoro nemoguće.

Iz okupirane zemlje (Srbima zabranjen život u gradovima) su stvorili slobodnu državu i temelje skoro svih institucija koje smo mi trebali dalje da razvijamao. A ne da ukidamo neka prava poput nepovredivosti stana.

Ma, sve je to u redu.
Nadam se da ne zvučim kao preoštar kritičar Sretenjskog ustava.
Bilo je veoma dobrih stvari u njemu. Samo kažem da nije baš sve bilo na vrhunskom nivou, čak ni za to doba (1835).
freehand freehand 16:24 15.02.2019

Re: Eee, da.

Takav autokrata, diktator poput Miloša Obrenovića koji 'je jedva dočekao da ukine ustav' je skinut s vlasti i proteran iz zemlje. Kao i onaj drugi Obrenović koji se posle vratio malo pametniji.

Aleksandra sam prepoznao, ko je drugi?
Mi kao potomci smo tipičan primer naroda koji ide nazad u kameno doba.

Okupatorska guzica je raskriljena kapija u tom smeru.
JJ Beba JJ Beba 16:25 15.02.2019

Re: Eee, da.

aureus
JJ Beba

Zbog svoje naprednosti i fransuskog uzora

Djelimične naprednosti, bilo je dobrih stvari u njemu.
Ali mogli su se ugledati na američki ustav (funkcionalan i danas, doduše, sa amandmanima), na britanske ideje i praksu (još u to vrijeme značajno umanjena moć monarha), pa ipak nisu.
Despotija je bila previše slatka, a usput prisutna širom Evrope i svijeta. I još kanko, što bi rekao jedan u "Dundo Maroju".


ukidanjem tog Ustava izgubila se mogućnost puta koji je nalazio inspiraciju u francuskoj, u slobodi, bratsvu, jednakosti. izgubljena je mogućnost da se krene putem ka gradjanskoj demokraji, da se krene putem ka slobodi i jednakosti građana pred zakonima , nasuprot samovolji i nasilju apsolutističkim monarhijama....malim bogovima Milošu i njegovim knezovima bila je to mogćnost da u gotovo 2 decenije bezakonja, svih oblika nasilja i pljačke, privilegija postanu ono što danas nazivamo tajkunima. tek posle mase buna, i Miletine bune na kraju, Miloš je bio primoran da pristane na izradu uspostvae zakona i ustava.
freehand freehand 16:25 15.02.2019

Re: Eee, da.

aureus
gedza.73

oni su iz makljanja sa Turcima, sa jedva pismenim seljačkim stanovništvom, uradili nešto što je za to vreme skoro nemoguće.

Iz okupirane zemlje (Srbima zabranjen život u gradovima) su stvorili slobodnu državu i temelje skoro svih institucija koje smo mi trebali dalje da razvijamao. A ne da ukidamo neka prava poput nepovredivosti stana.

Ma, sve je to u redu.
Nadam se da ne zvučim kao preoštar kritičar Sretenjskog ustava.
Bilo je veoma dobrih stvari u njemu. Samo kažem da nije baš sve bilo na vrhunskom nivou, čak ni za to doba (1835).

Nije loša fora. Al nije ni vrhunska baš.
freehand freehand 16:29 15.02.2019

Re: Eee, da.

JJ Beba
aureus
JJ Beba

Zbog svoje naprednosti i fransuskog uzora

Djelimične naprednosti, bilo je dobrih stvari u njemu.
Ali mogli su se ugledati na američki ustav (funkcionalan i danas, doduše, sa amandmanima), na britanske ideje i praksu (još u to vrijeme značajno umanjena moć monarha), pa ipak nisu.
Despotija je bila previše slatka, a usput prisutna širom Evrope i svijeta. I još kanko, što bi rekao jedan u "Dundo Maroju".


ukidanjem tog Ustava izgubila se mogućnost puta koji je nalazio inspiraciju u francuskoj, u slobodi, bratsvu, jednakosti. izgubljena je mogućnost da se krene putem ka gradjanskoj demokraji, da se krene putem ka slobodi i jednakosti građana pred zakonima , nasuprot samovolji i nasilju apsolutističkim monarhijama....malim bogovima Milošu i njegovim knezovima bila je to mogćnost da u gotovo 2 decenije bezakonja, svih oblika nasilja i pljačke, privilegija postanu ono što danas nazivamo tajkunima. tek posle mase buna, i Miletine bune na kraju, Miloš je bio primoran da pristane na izradu uspostvae zakona i ustava.

Koliko da ne budemo baš prestrogi - ni Francuska nije mnogo bolje prošla niti je njen primer mnogo svetliji.
vcucko vcucko 16:43 15.02.2019

Re: Eee, da.

aureus

118) Kako rob stupi na Srbsku zemlju, ot onoga časa postaje slobodnim, ili ga ko doveo u Serbiju, ili sam u nju pobegao. Srbinu slobodno je roba kupiti, no ne prodati.

Vezano uz ovaj član 118) - Tomas Džeferson bi imao gadnih okapanja sa vlastima da je kojim slučajem kao državni sekretar svratio u Srbiju. U stvari, bio bi hapšen kao robovlasnik, a robovi koji su ga pratili kao posluga postali bi slobodni ljudi.
Čisto primjećujem...
aureus aureus 16:45 15.02.2019

Re: Eee, da.

JJ Beba

ukidanjem tog Ustava izgubila se mogućnost puta koji je nalazio inspiraciju u francuskoj, u slobodi, bratsvu, jednakosti. izgubljena je mogućnost da se krene putem ka gradjanskoj demokraji, da se krene putem ka slobodi i jednakosti građana pred zakonima , nasuprot samovolji i nasilju apsolutističkim monarhijama....malim bogovima Milošu i njegovim knezovima bila je to mogćnost da u gotovo 2 decenije bezakonja, svih oblika nasilja i pljačke, privilegija postanu ono što danas nazivamo tajkunima. tek posle mase buna, i Miletine bune na kraju, Miloš je bio primoran da pristane na izradu uspostvae zakona i ustava.

Muka sa Francuskom je što je ona čitav XIX vijek provela u nekom vrijenju, posebno u sukobima republikanaca i monarhista (kao i u sukobima onih koji su bili za parlamentarnu i onih koji su bili za apsolutnu monarhiju), što je propagirala slobode i jednakost dok je istovremeno bila imperijalna sila...
Nije bilo baš lako ugledati se na zemlju koja tokom nekoliko desetljeća svrgava i pogubljuje apsolutističkog monarha, uspostavlja republiku, prolazi kroz građanske sukobe, a onda porađa Napoleona, pa onda ima Burbonsku restauraciju, pa onda Julsku monarhiju (traje u vrijeme donošenja Sretenjskog ustava), pa onda opet revoluciju (1848) i uspostavljanje Druge republike...i sve to do polovine XIX vijeka.

Ko je zaista slijedio Francusku, mogao je i sam da bude pomalo lud.
docsumann docsumann 16:49 15.02.2019

Re: Eee, da.

Tražiti od ljudi da vole zemlju,


spominjao sam već, u sličnim prilikama, sektu jebača ruske zemlje iz Sorokinovog Plavog Sala.
članovi te sekte su toliko voljeli rusku zemlju da su bukvalno opštili s njom.
ono nađi rupu pa udri muški...
jedan radikalni ogranak je jebo samo đe je tlo kamenito i tvrdo.
aureus aureus 16:50 15.02.2019

Re: Eee, da.

vcucko
aureus

118) Kako rob stupi na Srbsku zemlju, ot onoga časa postaje slobodnim, ili ga ko doveo u Serbiju, ili sam u nju pobegao. Srbinu slobodno je roba kupiti, no ne prodati.

Vezano uz ovaj član 118) - Tomas Džeferson bi imao gadnih okapanja sa vlastima da je kojim slučajem kao državni sekretar svratio u Srbiju. U stvari, bio bi hapšen kao robovlasnik, a robovi koji su ga pratili kao posluga postali bi slobodni ljudi.
Čisto primjećujem...

Vidiš, zato i kažem.
Imaš s jedne strane zanimljivu situaciju: mala Srbija postaje zemlja slobodnih seljaka (i tu iskoračuje ispred), ali se uloga i organizacija vlasti i dalje doživljava na starinski način. Ranije sultan, danas knjaz. Tu nema iskoraka.
aureus aureus 16:52 15.02.2019

Re: Eee, da.

docsumann
Tražiti od ljudi da vole zemlju,


spominjao sam već, u sličnim prilikama, sektu jebača ruske zemlje iz Sorokinovog Plavog Sala.
članovi te sekte su toliko voljeli rusku zemlju da su bukvalno opštili s njom.
ono nađi rupu pa udri muški...
jedan radikalni ogranak je jebo samo đe je tlo kamenito i tvrdo.

Što nas dovodi do onog vica o tome kako Crnogorac masturbira.
- Stavi ud u zemlju i čega zemljotres.
nsarski nsarski 16:53 15.02.2019

Re: Eee, da.

spominjao sam već, u sličnim prilikama, sektu jebača ruske zemlje iz Sorokinovog Plavog Sala.
članovi te sekte su toliko voljeli rusku zemlju da su bukvalno opštili s njom.
ono nađi rupu pa udri muški...
jedan radikalni ogranak je jebo samo đe je tlo kamenito i tvrdo



Neizdrž, moram da ubacim witz...

Onaj gore...
JJ Beba JJ Beba 17:01 15.02.2019

Re: Eee, da.


Koliko da ne budemo baš prestrogi - ni Francuska nije mnogo bolje prošla niti je njen primer mnogo svetliji.

nije to poenta
ja govorim o tome da su napuštanjem mirotvoračke Davidovićeve zastave (i grba) sa maslinovom granom napuštene i glavne vladajuće ideje toga doba: romantizma i nacionalna ideja koja je podrazumevala oslobađanje naroda od svih oblika ropstva, u tom Ustavu nalazila se emancipacija i naroda i države.
zato se govorilo da je to bio najnapredniji ustav svog vreena i zato je smetao velikim monirahijama Turskoj i Rusiji pod čijim je pritiskom Miloš, jedva doćekavši, i povuko Ustav.
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:08 15.02.2019

Re: Eee, da.

JJ Beba
kao i zbog protstvovanja tadašnjih veliki carskih sila Rusije i Turske.


Dok je Austrija ustavu aplaudirala.
JJ Beba JJ Beba 17:11 15.02.2019

Re: Eee, da.

sektu jebača ruske zemlje iz Sorokinovog Plavog Sala.

hahahah Sorokin je car.
ja imam bodebelu knjigu Putevi hrišnastva, leksikon crkvenih verskih zajenoca, sledbi, jeresi, sekti i ne možeš da zamiliš šta sve ne postoji, tako da Sorokin uopšte nije preterao :)
JJ Beba JJ Beba 17:12 15.02.2019

Re: Eee, da.


Dok je Austrija ustavu aplaudirala.

neee i ona, nju sam zaboravila :)
aureus aureus 17:14 15.02.2019

Re: Eee, da.

JJ Beba

neee i ona, nju sam zaboravila :)

Austrija, mislim, nije ni imala ustav.
Ali u vezi Sretenjskog ustava jesu bile bitna Turska (dabome) i Rusija.

To kaže i član 1:

1) Serbija je nerazdjelno, i u pravljeniju svom nezavisimo Knjažestvo po priznaniju Sultana MAHMUDA Drugoga, i Imperatora NIKOLAJA Prvoga.
nsarski nsarski 17:23 15.02.2019

Re: Eee, da.

Ali u vezi Sretenjskog ustava jesu bile bitna Turska (dabome) i Rusija.


Ovima nikada ne treba verovati: ženi, Turcima i anti-alkoholičarima! - Petar Veliki
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:28 15.02.2019

Re: Eee, da.

aureus

Austrija, mislim, nije ni imala ustav.
Ali u vezi Sretenjskog ustava jesu bile bitna Turska (dabome) i Rusija.

[/i]


Koje su naravno, za razliku od Austrije, bile liberalne ustavne paralamentarne monarhije.
aureus aureus 17:44 15.02.2019

Re: Eee, da.

nsarski

Ovima nikada ne treba verovati: ženi, Turcima i anti-alkoholičarima! - Petar Veliki

Antiturska propaganda.
tasadebeli tasadebeli 17:48 15.02.2019

Re: Eee, da.

JJ Beba

a i onaj tasadebeli zakljucao svoj blog sa njegovim monarhističkim zastavama, da ne možemo da kažemo koju :)





Bili Piton Bili Piton 17:50 15.02.2019

Re: Eee, da.

JJ Beba
bratsvu, jednakosti


To su danas ružne reči.
jadragoljub jadragoljub 18:11 15.02.2019

Re: Eee, da.

(Srbima zabranjen život u gradovima)

abe kako ti to čitaš istoriju, na preskok ili samo pamtiš ono što ti odgovara, kao da si radikal pa stalno govoriš poluistine.
ja sam čitajući istoriju na niš( pravilan padeški oblik) saznao da u u 16 ili 17 veku ujednom trenutku, ne sećam se koliko je tačno trajao taj trenutak , verovatnostotinak godina, u niš nije bilo nijedne hrišćanske glave, što ne znači da nije bilo srba poturica, za men su i poturice srblji.već početkom 18 veka ili krajem 17 se vraćaju hrišćani u grad, dubrovačka zajednica verovatno prva a sa njom i trgovci srbi, bilo kako bilo skraja 17 i početka 19 veka srba je itekako bilo po gradovima u svim klasama. to nam najviše i potvrđuje događaj na čukur česmi u beogradu, odakle i kome je taj srpski dečak išo po vodu? iz priče se da naslutiti da je za svoju kuću ili gazdu-zanatliju ako je bio šegrt.
istoriju trba čitati onako kako jeste a ne kako nam odgovara, pa zato i napadaš komuniste da su istoriju tumačili samo po svom, mada je ovu istoriju niša pisala komunistička inteligencija ali joj niko nje zamerio na netačnost i bar što se tiče podataka do 20.v. ali to nije tema.
aureus aureus 18:14 15.02.2019

Re: Eee, da.

Ne treba žuriti sa zaključcima, ali čini mi se da se Narcis (Dragoljub) vratio u svom elementu. Tek je došao i odmah je napao Gedžu. Znači, sve je u redu.
JJ Beba JJ Beba 18:15 15.02.2019

Re: Eee, da.

Bili Piton
JJ Beba
bratsvu, jednakosti


To su danas ružne reči.

danas kad slaviš te divne civilizacijske tekovine popiješ uvrede
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:17 15.02.2019

Re: Eee, da.

Nadam se da ne zvučim kao preoštar kritičar Sretenjskog ustava.


Taman.
Dovoljno da se zna da si pljucnuo, da se registruje (gde treba, ako treba)

Kritika je jedna stvar, unižavanje druga. Obe dopuštene, izbor je na svakom.

Ustavu koji je tad bio među tek nekoliko na svetu, koji je bio i među najboljim na svetu, koji je bio prvi ustav tvoje(?) zemlje, tražimo zamerke jer nije predvideo rad NVO i istopolne brakove.

Ne može to bez nekog razloga.

I još nešto, veoma je uputno da, kad se dođe na nečiji rođendan, da se uglavnom priča o manama slavljenika.

Možda je zato Tasa i zaključao blog.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana