Astronomija

RAZPREDELNICE

antioksidant RSS / 27.11.2017. u 10:37

Teško je razdvojiti ideju od onog ko je sprovodi. Milsim, teško je emotivno razdvojiti. Dobra ilustracija je Vučić-EU priča. Koliko god ne bilo moguće opisati Vučića bilo čime što bi se u teoriji nazvalo "evropskim vrednostima", činjenica je da je EU u njemu pronašla gubernatora koji će ovaj sistem u kom živimo, privesti unapred zadanim pravilima (taman onoliko kakva ona jesu i koliko ona jesu). Da li to unižava ideju jedinstvenog evropskog prostora u kom postoji sloboda protoka ljudi, roba, uslugai kapitala (EU je ipak to, ništa posebno više)? Da li taj Vučićev evropski put zbunjuje njegove sledbenike, koji, obožavajući, prate tragove čak i do političkog prostora koji mrze svom svojom iskonskom ljubavju prema pravoslavlju?

Ili drugi primer: slobodni građani i pokret okupljen sa unapred zadatim predsednkom, da li te dve stvari idu ujedno? Razumem problem da sloboda mora da se uzme/otme i da politička igranka podrazumeva određena pravila i određene igrače i razumem da dokazano nezaobilazni igrači (stranke) imaju svoja pravila koja pre slobode podrazumevaju disciplinu i čvrstinu ali...

Pokret sada napuštaju osnivači, čija je (osnivačka) ideja bila unapred određeni predsednik. "Mi smo slobodni u svojoj volji da biramo Jankovića". Sada svoje procene kriti iza Slavice uz obrazloženje da bi Janković samostalno da vodi malo je licemerno. Grbo se rodilo, ako je ideja bila okrenuti ovo društvo od mesijanstva. O načinu izlaska i pljuvanju u dalj bez prepreka pristojnosti ne bih, takva pisma neka piše Željko Mitrović.

 



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 10:37 27.11.2017

негативни тастер

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:41 27.11.2017

Re: негативни тастер

Tebra, samo da utefterim lajk starim majstorima, ne znam da zinem na temu al' tu je brat uvek u pozadini.
maksa83 maksa83 10:53 27.11.2017

mozak otekao

Razumem problem da sloboda mora da se uzme/otme i da politička igranka podrazumeva određena pravila i određene igrače i razumem da dokazano nezaobilazni igrači (stranke) imaju svoja pravila



Kome mozak da ne izgori od ovoga.
antioksidant antioksidant 11:14 27.11.2017

Re: mozak otekao

maksa83
Razumem problem da sloboda mora da se uzme/otme i da politička igranka podrazumeva određena pravila i određene igrače i razumem da dokazano nezaobilazni igrači (stranke) imaju svoja pravila



Kome mozak da ne izgori od ovoga.

igre prestola bez sersei... negledljivo
Черевићан Черевићан 11:21 27.11.2017

низареп... низауши

политичар... да би трај'о
мора скрајнут' свое лице,
но битно је, баш веома,
да му нарав к'о лисице
angie01 angie01 11:23 27.11.2017

Re: mozak otekao

negledljivo



niccolo niccolo 12:04 27.11.2017

Re: mozak otekao

sersei

Ja ne gledam GoT, ali sam usput pokupio da je ta Sersei neka prepička, ono riba di tutte ribe, što bi rekli braća Sicilijanci?
antioksidant antioksidant 12:09 27.11.2017

Re: mozak otekao

zbog sersei vredi ići goloruk na zmajeve
c_h.arlie c_h.arlie 12:18 27.11.2017

Re: mozak otekao

maksa83
Razumem problem da sloboda mora da se uzme/otme i da politička igranka podrazumeva određena pravila i određene igrače i razumem da dokazano nezaobilazni igrači (stranke) imaju svoja pravila



Kome mozak da ne izgori od ovoga.

Eeeee, to je rekurzija.
c_h.arlie c_h.arlie 12:20 27.11.2017

Re: mozak otekao

niccolo
sersei

Ja ne gledam GoT, ali sam usput pokupio da je ta Sersei neka prepička, ono riba di tutte ribe, što bi rekli braća Sicilijanci?

Molim pojašnjenje za ovo boldovano, tj. za prepičku.
Šta to znači, kakva je to pička ... mala, velika, obrijana, neobrijana, ... sve to zajedno - ili šta već ?
Taj termin sam video na tviteru, ali pošto tamo ne znam nikoga, bio me blam da pitam.
maksa83 maksa83 12:29 27.11.2017

Re: mozak otekao

Ja ne gledam GoT, ali sam usput pokupio da je ta Sersei neka prepička, ono riba di tutte ribe, što bi rekli braća Sicilijanci?

Not rili.
alselone alselone 12:31 27.11.2017

Re: mozak otekao

Not rili.


Ona je vise kao BS, nadrkana a uporna. Najgora kombinacija.
tasadebeli tasadebeli 13:06 27.11.2017

Re: mozak otekao

niccolo
sersei

Ja ne gledam GoT, ali sam usput pokupio da je ta Sersei neka prepička, ono riba di tutte ribe, što bi rekli braća Sicilijanci?





jinks jinks 14:47 27.11.2017

Re: mozak otekao

Kome mozak da ne izgori od ovoga.

Interesantno, da li će i g. Čedomir pomenutima da se pridruži. A jednako bi interesatno bilo i kada bi se u čitavu priču umešao i drugi g. Saša.
maksa83 maksa83 14:51 27.11.2017

Re: mozak otekao

Interesantno, da li će i g. Čedomir pomenutima da se pridruži. A jednako bi interesatno bilo i kada bi se u čitavu priču umešao i drugi g. Saša.

Ne, Čedomir je na Tamnoj Strani sa obe noge, njemu u Pećincima potpise skuplja SNS, kao što je onomad skupljao Čanku. A Šapić je Čedomir još uvek neosvetljen reflektorima.
jinks jinks 14:54 27.11.2017

Re: mozak otekao

Ne, Čedomir je na Tamnoj Strani sa obe noge, njemu u Pećincima potpise skuplja SNS.

A šta je sa drugim gospodinom Sašom, kako on stoji u čitavoj priči ... da li je uopšte i viđen da pređe gradski cenzus ukoliko bude išao sam.
niccolo niccolo 15:04 27.11.2017

Re: mozak otekao

Not rili.

Fala.
floki floki 15:40 27.11.2017

Re: mozak otekao

максо, дај реци газди блога да преправи текст, па зар није вучић путинов губернатор овде, каква црна еу?
aureus aureus 15:47 27.11.2017

Re: mozak otekao

maksa83
A Šapić je Čedomir još uvek neosvetljen reflektorima.

Ili pak - neosvijetljeni Ničić iz Zaječara.
Kao ono - voziš kola i zaustaviš se zgodnoj autostoperki, a onda primjetiš da iza nje stoji i njen momak, inače gadan tip.

N1: Šta mislite o gužvama koje su izazvali radovi koji su u toku u Beogradu?
Š: Svakako je dobro da se radi i gradi, ali kao neko ko je osam godina odgovorno vodio najveću beogradsku opštinu, zbog čega mislim da sam zaslužio i mesto gradonačelnika nakon narednih izbora, moram da kažem da ja lično nikad ne bih pokrenuo sve te projekte u isto vreme jer izazivaju određene probleme u funkcionisanju saobraćaja i svakodnevnog života.
N1: Zašto je to po vama otvoreno sve odjednom?
Š: A to je pitanje za njih, ja to ne bih baš tako.
N1: Čekajte, čekajte, pitaću i njih kad dođu, sad pitam vas. Imate li vi utisak da to ima veze sa predstojećim izborima?
Š: Stiče se utisak da to ima veze sa predstojećim izborima.
N1: Čekajte, pitam vas kakav je vaš utisak?
Š: (Gulp!) Ako dozvolite da ja to kažem na svoj način...
maksa83 maksa83 15:49 27.11.2017

Re: mozak otekao

Š: (Gulp!) Ako dozvolite da ja to kažem na svoj način...

Hehehe. :)

Šapić je Vesić waiting to happen.
aureus aureus 15:59 27.11.2017

Re: mozak otekao

maksa83

Šapić je Vesić waiting to happen.

Svakog birača ko planira da glasanjem za Šapića obara Vučića u Beogradu treba gađati mišem, u maniru B. Obradovića.
niccolo niccolo 16:02 27.11.2017

Re: mozak otekao

treba gađati mišem

Bolje biti gađan mišem nego pacovom.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:13 27.11.2017

Re: mozak otekao

alselone
Not rili.


Ona je vise kao BS, nadrkana a uporna. Najgora kombinacija.


i ništa joj nije sveto
c_h.arlie c_h.arlie 16:58 27.11.2017

Re: mozak otekao

maksa83
Interesantno, da li će i g. Čedomir pomenutima da se pridruži. A jednako bi interesatno bilo i kada bi se u čitavu priču umešao i drugi g. Saša.

Ne, Čedomir je na Tamnoj Strani sa obe noge, njemu u Pećincima potpise skuplja SNS, kao što je onomad skupljao Čanku. A Šapić je Čedomir još uvek neosvetljen reflektorima.

I šta će sada biti ?
st.jepan st.jepan 17:25 27.11.2017

Re: mozak otekao




Zbrlj!

Ljudi koji glasaju za ovaj zbrlj, mislim za bilo koga od ovih, manje su mi jasni od onih koji glasaju za SNS. Čemu li se ti nadaju?! Bolje priznati sebi da je sve o'šlo u qrc i makar se zajebavati (glasati za Belog).


maksa83 maksa83 17:27 27.11.2017

Re: mozak otekao

Bolje priznati sebi da je sve o'šlo u qrc i makar se zajebavati (glasati za Belog).

Beli je, sve uz zajebanciju, postao ozbiljna sila. On ima najviše smisla od svih njih, a ako sam dobro shvatio mrse konce i smaraju SNS u lokalu.

Moj favorit po pitanju političke reklame je sveže Libkonzovo:

"Glasajte za NOVA - vidite da smo mi najmanje ludi!"
arianna arianna 17:28 27.11.2017

Re: mozak otekao

Ili pak - neosvijetljeni Ničić iz Zaječara.



Lepo vas molim, sve komplet zainteresovane.. podržite tog Ničića i kandidujte ga za gradonačelnika Beograda.... prestručan je taj za Zaječar, preraso je tako malu sredinu i gradski budzet, od nekada grada, naparavio metropolu....hm, ovaj, pardon! palanku.
To je čovek velikog lika i dela, vrlo brzo je avanzovao u predsedništvo stranke protiv koje je bio na prošlim izborima, malo li je!? ..... treba ga dodatno nagraditi.
(taman da se kurtališemo bede)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:31 27.11.2017

Re: mozak otekao

A za Belog se smatra da nije SNS-ov Trojanac?Siroma' Srbijanci. Samoporazenost i arogancija opozicije je kao u sumrak dolaska Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei na vlast.
maksa83 maksa83 17:33 27.11.2017

Re: mozak otekao

Siroma' Srbijanci.

Mikiiiiiiiiii!

st.jepan st.jepan 17:36 27.11.2017

Re: mozak otekao

maksa83
Bolje priznati sebi da je sve o'šlo u qrc i makar se zajebavati (glasati za Belog).

Beli je, sve uz zajebanciju, postao ozbiljna sila.

Ma naravno, znam...
Pominjem zajebanciju samo da bi ovde lakše prošlo.
Kao, nismo se mi navukli, zajebavamo se.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:36 27.11.2017

Re: mozak otekao

Možda je i neophodan nekakav epohalni fijasko da se Srbi razbude (Stjepane, tu uključujem i tebe i sebe ) i počnu da ophode sa poštovanjem prema svojoj zemlji, tko to zna?
c_h.arlie c_h.arlie 17:37 27.11.2017

Re: mozak otekao

st.jepan



Zbrlj!

Ljudi koji glasaju za ovaj zbrlj, mislim za bilo koga od ovih, manje su mi jasni od onih koji glasaju za SNS. Čemu li se ti nadaju?! Bolje priznati sebi da je sve o'šlo u qrc i makar se zajebavati (glasati za Belog).



Ja sam glasao za Belog, za razliku od mojih ukućana.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:38 27.11.2017

Re: mozak otekao

Да повеже Сержињо Лавров разбијену војску у целину и - оде Винча.
st.jepan st.jepan 17:40 27.11.2017

Re: mozak otekao

c_h.arlie
st.jepan



Zbrlj!
Ljudi koji glasaju za ovaj zbrlj, mislim za bilo koga od ovih, manje su mi jasni od onih koji glasaju za SNS. Čemu li se ti nadaju?! Bolje priznati sebi da je sve o'šlo u qrc i makar se zajebavati (glasati za Belog).

Ja sam glasao za Belog, za razliku od mojih ukućana.

Pa i ja.
Eto, najzad smo "saglasni".
Po računu verovatnoće, moralo je kad-tad.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:43 27.11.2017

Re: mozak otekao

c_h.arlie

Ja sam glasao za Belog, za razliku od mojih ukućana.



Мени озбиљни људи из опозиције тврде да је Бели аутентичан и да није СНС иза њега. Мени је онако, добро, поред тога што је мало шабанин, just too good to be true. A и да не причамо да је Младеновац stronghold нереформисане СДБ.
maksa83 maksa83 17:47 27.11.2017

Re: mozak otekao

A и да не причамо да је Младеновац stronghold нереформисане СДБ.

Ja sam ovo čuo za Dom Penzionera u Rakovici, centar moći u kome se sve odigrava, evo sad i ovaj tajni Putin - Trunpo sastanak.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:49 27.11.2017

Re: mozak otekao

Само се ти зајебавај. Људи раде посао.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:52 27.11.2017

Re: mozak otekao

Мислим, боли ме уво за кога ћете гласати, ваша ствар, само кажем како ми се дојми лик. Да не буде после: "Хаха, драге моје шишаркице, па је л' рек'о тата да неће прелеће?"
maksa83 maksa83 17:52 27.11.2017

Re: mozak otekao

Srđan Fuchs
Само се ти зајебавај. Људи раде посао.

Ti ljudi su, ipak, u Beogradu. Imaju praktično neograničene finansijske i tehničke resurse.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:10 27.11.2017

Re: mozak otekao

maksa83

Ti ljudi su, ipak, u Beogradu. Imaju praktično neograničene finansijske i tehničke resurse.

Тачно, тачније - у Москви и источније су; а када су били овде код мене на Зајону и мамили ме да им приступим, на помен Белога је било - "аа, то је наш дечко." Мени је конфликт личних интереса да им приступам па су дигли руке од мене.
maksa83 maksa83 18:12 27.11.2017

Re: mozak otekao

Тачно, тачније - у Москви и источније су; а када су били овде код мене на Зајону и мамили ме да им приступим, на помен Белога је било - "аа, то је наш дечко."

Siguran sam da službenici Službe dele takve stvari sa neznancima koje regrutuju, to im piše u menjualu - "prvo odajte sve saradnike".
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:28 27.11.2017

Re: mozak otekao

Наш, у смислу, Младеновчанин.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:29 27.11.2017

Re: mozak otekao

У сваком случају, превише двосмислености око дечка.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:31 27.11.2017

Re: mozak otekao

Ал' било би добро чути Оксија, он има непогрешиву пол. интуицију, а и био је, као клинац, у политичким водама.
aureus aureus 20:15 27.11.2017

Re: mozak otekao

Možda je i neophodan nekakav epohalni fijasko da se Srbi razbude

Epohalni fijasko se već desio.
Imaš crveno-crnu koaliciju na vlasti, upravo onu koja je ojadila zemlju devedesetih i ljudima trajno izmijenila živote na gore. Danas je ponešto preimenovana, dodati su joj neki začini - malo u ljudstvu, malo u idejama, idu kao u Brisel, ali ne kuda je najbliže, nego okolo, preko Rumunije, kako bi bili što bliže Rusiji, i kako bi se građani - čuj mene građani - narod što više izmorio zbog dužine puta i naposlijetku odustao.

Poseban fijasko je to što je Srbija ponovo zapala u autokratiju, a kad jedno društvo zapadne u autokratiju, kad ima vlast kakva je trenutno u Srbiji, onda opozicione političke partije ne mogu same da izvuku društvo na pravi put. Ne mogu zato što nema onih uobičajenih mehanizama: ne vrijedi da se žališ RIK-u zbog izbora kad je RIK nepravilno konstituisan, ne vrijedi da hvataš vlasti u malverzacijama i podnosiš prijave - tužilaštvo i sudovi ne rade svoj posao, ne vrijedi da se boriš kroz parlament - parlament je ruiniran; ne možeš da dopreš do svih birača jer su mediji blokirani, u cenzuri i autocenzuri, neprofesionalni ili prosto ne valjaju.

U autokratiji pogrešno je biti preoštar prema opoziciji, njenim manama i slabostima. To je lako, ali ništa ne pomaže. To možeš raditi u nekoj normalnoj situaciji. Stanje u kojem je Srbija je zaista problem čitavog društva i kao što rekoh ne mogu ga popraviti samo partije. Ne samo da stanje ne mogu popraviti isključivo partije, nego ni ovako brutalnu i manipulativnu vlast ne mogu oboriti isključivo opozicione partije. Potrebna je aktivacija civilnog društva, mediji moraju da se dignu i pobune, razne društvene grupe treba da se dignu i pobune, svaka u svojoj sferi, protiv onoga što ne valja: pravosuđe, snage reda i bezbjednosti, škole i univerziteti, omladina i penzioneri...i tek onda će preokret biti izvodljiv.

Čekanje da Šutanovac ojača Demokratsku stranku, a Janković konačno otvori devetu kancelariju pokreta u Srbiji (u kojoj je, da podsjetim, 167 opština bez Kosova), čekanje da Radulović postane politički uračunljiv pa podigne stranačku vojsku od četiri i po hiljade članova, čekanje novih političkih snaga, neukaljanih, poštenih i borbenih...neće donijeti rezultat. Bar ne tako brzo.
Bili Piton Bili Piton 20:17 27.11.2017

Re: mozak otekao

Srđan Fuchs
Možda je i neophodan nekakav epohalni fijasko da se Srbi razbude (Stjepane, tu uključujem i tebe i sebe ) i počnu da ophode sa poštovanjem prema svojoj zemlji, tko to zna?



Pitam se šta bi bilo potrebno da ona napokon jednom počne da se ophodi s poštovanjem prema svojim gradjanima.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:35 27.11.2017

Re: mozak otekao

Pa, poštovanja evidentno nema. Mi smo marva, glasački listić, broj računa... Mi smo ta generacija koja treba da stvori Srbiju poštovanja. Za klince. Znači, da izgorimo, ali da je stvorimo.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:36 27.11.2017

Re: mozak otekao

Startup biz, kindah?
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:48 27.11.2017

Re: mozak otekao

Bili Piton
Srđan Fuchs
Možda je i neophodan nekakav epohalni fijasko da se Srbi razbude (Stjepane, tu uključujem i tebe i sebe ) i počnu da ophode sa poštovanjem prema svojoj zemlji, tko to zna?



Pitam se šta bi bilo potrebno da ona napokon jednom počne da se ophodi s poštovanjem prema svojim gradjanima.


Evo ga još jedan koji mrzi Srbe (i Ruse).
mirelarado mirelarado 20:54 27.11.2017

Re: mozak otekao

"Glasajte za NOVA - vidite da smo mi najmanje ludi!"


Primereno postojećoj ponudi.
Bili Piton Bili Piton 21:35 27.11.2017

Re: mozak otekao

srdjan.pajic

Evo ga još jedan koji mrzi Srbe (i Ruse).


Nisu to bili Rusi već Sovjeti
freehand freehand 22:38 27.11.2017

Re: mozak otekao

Moj favorit po pitanju političke reklame je sveže Libkonzovo:

Sa ili bez božije pomoći?
A čarli da se okrene Andriji Mladenoviću, eno ga svetli u štabu.
c_h.arlie c_h.arlie 05:02 28.11.2017

Re: mozak otekao

freehand
Moj favorit po pitanju političke reklame je sveže Libkonzovo:

Sa ili bez božije pomoći?
A čarli da se okrene Andriji Mladenoviću, eno ga svetli u štabu.

Ko ti je taj ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:08 29.11.2017

Re: mozak otekao

aureus
Možda je i neophodan nekakav epohalni fijasko da se Srbi razbude

Epohalni fijasko se već desio.
Imaš crveno-crnu koaliciju na vlasti, upravo onu koja je ojadila zemlju devedesetih i ljudima trajno izmijenila živote na gore. Danas je ponešto preimenovana, dodati su joj neki začini - malo u ljudstvu, malo u idejama, idu kao u Brisel, ali ne kuda je najbliže, nego okolo, preko Rumunije, kako bi bili što bliže Rusiji, i kako bi se građani - čuj mene građani - narod što više izmorio zbog dužine puta i naposlijetku odustao.

Poseban fijasko je to što je Srbija ponovo zapala u autokratiju, a kad jedno društvo zapadne u autokratiju, kad ima vlast kakva je trenutno u Srbiji, onda opozicione političke partije ne mogu same da izvuku društvo na pravi put. Ne mogu zato što nema onih uobičajenih mehanizama: ne vrijedi da se žališ RIK-u zbog izbora kad je RIK nepravilno konstituisan, ne vrijedi da hvataš vlasti u malverzacijama i podnosiš prijave - tužilaštvo i sudovi ne rade svoj posao, ne vrijedi da se boriš kroz parlament - parlament je ruiniran; ne možeš da dopreš do svih birača jer su mediji blokirani, u cenzuri i autocenzuri, neprofesionalni ili prosto ne valjaju.

U autokratiji pogrešno je biti preoštar prema opoziciji, njenim manama i slabostima. To je lako, ali ništa ne pomaže. To možeš raditi u nekoj normalnoj situaciji. Stanje u kojem je Srbija je zaista problem čitavog društva i kao što rekoh ne mogu ga popraviti samo partije. Ne samo da stanje ne mogu popraviti isključivo partije, nego ni ovako brutalnu i manipulativnu vlast ne mogu oboriti isključivo opozicione partije. Potrebna je aktivacija civilnog društva, mediji moraju da se dignu i pobune, razne društvene grupe treba da se dignu i pobune, svaka u svojoj sferi, protiv onoga što ne valja: pravosuđe, snage reda i bezbjednosti, škole i univerziteti, omladina i penzioneri...i tek onda će preokret biti izvodljiv.

Čekanje da Šutanovac ojača Demokratsku stranku, a Janković konačno otvori devetu kancelariju pokreta u Srbiji (u kojoj je, da podsjetim, 167 opština bez Kosova), čekanje da Radulović postane politički uračunljiv pa podigne stranačku vojsku od četiri i po hiljade članova, čekanje novih političkih snaga, neukaljanih, poštenih i borbenih...neće donijeti rezultat. Bar ne tako brzo.

Сјајан коментар.
maksa83 maksa83 08:25 29.11.2017

Re: mozak otekao

Сјајан коментар.

Da, sve čovek rek'o.
antioksidant antioksidant 09:05 29.11.2017

Re: mozak otekao

maksa83
Сјајан коментар.

Da, sve čovek rek'o.

Uvek lepo definisemo problem ali zaglavimo u resenjima. Kako pobuniti medije?
Kazezoze Kazezoze 09:31 29.11.2017

Re: mozak otekao

antioksidant
maksa83
Сјајан коментар.

Da, sve čovek rek'o.

Uvek lepo definisemo problem ali zaglavimo u resenjima. Kako pobuniti medije?

To i jeste najveći problem. Jer mediji, oni koji dopiru do glasača, su u rukama Vučića. On je shvatio na vreme gde treba da usmeri svoju politiku kako bi obezbedio većinu glasova i ne skida se sa televizora. Postao je ukras na TV-u (kao milje) u mnogim domaćinstvima Srbije.
Na žalost, alternativni mediji (društvene mreže) su isuviše nerazvijeni u Srbiji da bi mogli da konkurišu Vučićevim medijima.
Možda bi trebalo promeniti taktiku i umesto da kritikujete vladu, početi da je podržavate u vezi ideje o ubrzanoj digitalizaciji koju pominje Brnabićka.
Ta digitalizacija bi u budućnosti mogla ozdraviti medije, zbog same činjenice da je dostupna svima.
freehand freehand 09:51 29.11.2017

Re: mozak otekao

Kazezoze
antioksidant
maksa83
Сјајан коментар.

Da, sve čovek rek'o.

Uvek lepo definisemo problem ali zaglavimo u resenjima. Kako pobuniti medije?

To i jeste najveći problem. Jer mediji, oni koji dopiru do glasača, su u rukama Vučića. On je shvatio na vreme gde treba da usmeri svoju politiku kako bi obezbedio većinu glasova i ne skida se sa televizora. Postao je ukras na TV-u (kao milje) u mnogim domaćinstvima Srbije.
Na žalost, alternativni mediji (društvene mreže) su isuviše nerazvijeni u Srbiji da bi mogli da konkurišu Vučićevim medijima.
Možda bi trebalo promeniti taktiku i umesto da kritikujete vladu, početi da je podržavate u vezi ideje o ubrzanoj digitalizaciji koju pominje Brnabićka.
Ta digitalizacija bi u budućnosti mogla ozdraviti medije, zbog same činjenice da je dostupna svima.

Do te budućnosti mediji o kojima govoriš će ostati samo u tragovima, bez obzira na digitalizaciju.
Ne znam da li su ljudi ovde, kamoli u inostranstvu, zaista svesni na šta danas liči medijski prostor Srbije. Lokalni mediji koji su nekada bili baza, kadrovska i informativna, ili su se raspali ili su u rukama Vučićevih čauša, i to za vjeki vjekov, kao privatno vlasništvo. Sve ostalo je finansijski ili ugušeno ili uštrojeno i ucenjeno.
Ergo, tužna je ali istinita činjenica da bez ozbiljnog upliva spolja ili nekog neverovatnog dešavanja usled iskre koja bi napravila društveni požar, ovo što imamo ostaće tako kako jeste sa tendencijom da bude gore.

Da citiram Zorana Ćirjakovića ovde, čini mi se da vrlo precizno definisao matricu kojom smo došli tu gde jesmo:

"Naime, Vučić nije došao na vlast u sklopu populističkog talasa koji je zapljusnuo prvo evropski, bliski i daleki Istok, a zatim i sam Zapad. Srbiju je Vučiću, kao „manjem zlu“, predala njena liberalna, mada ne uvek i prodemokratska, elita. Zaokupljena Petim parkićem, platanima, Đitlerom i Prajdom, vođena neoataturkovskom vizijom ne-previše-zloćudnog diktatora kao jedinog rešenja („leka“) za neevropsku svest sunarodnika, prvi put kada je došla u priliku da odluči o sudbini Srbije – gurnula je u naručje Vučiću. Možda bi on, kao Tramp nedavno, pobedio par godina kasnije, ali njega ovde nije izabrao, izostaviću opet navodnike, krezubi i nepismeni šljam. Ustoličili su ga kulturni i načitani koji su, zagledani u konzumerska i „teorijska“ svetla Zapada, zaslepljeni bogatim životima koliko i bogatstvom misli, prevideli Srbiju, jedno nezapadno mesto i njegovu još manje zapadnu istoriju. Mislim da nije slučajno da takvih mesta nekako nema ni kod Fukoa.

Vučićevska moć je predvidivo predfukoovska. Kada razmišljamo o njegovoj vladavini, predvidivo bi trebalo da bude ključna reč. Činjenica da njenu prirodu nije predvidela izmeštena, „evropska“ Srbija, kojoj se priviđao srpski Čerčil i de Gol, da je prelomila jako glupo, odraz je zablude da naše (partikularno) može da bude ugurano u zapadno (pseudouniverzalno) – bez da bude plaćena cena u formi samovlašća. Ono je danas istovremeno oslonjeno na pravi šljam, ne onaj iz „korpe“ koju su proizvele elitističke fantazije Hilari Klinton i njenih saboraca iz privilegovanih identitetskih „korpica“, i evropeizovano, zabašureno homonacionalizmom i pinkvošingom, dakle blagosloveno od strane lokalnih izdanaka istih tih identitetskih „korpica“, koji su pored Srbije brzo zaboravili i „gejeve“ [4]. („Dobre“ politike identiteta su, kao i neoliberalna matrica koja ih je kanonizovala, u suštini individualističke.)"
aureus aureus 10:05 29.11.2017

Re: mozak otekao

Kazezoze

To i jeste najveći problem. Jer mediji, oni koji dopiru do glasača, su u rukama Vučića.

Da, otprilike jedna trećina stanovništva Srbije uopšte nema internet, jer ili nema para ili ne smatra da mu je potreban, najviše ovo prvo. Novine ne kupuju, a i da kupuju - ovi su se već potrudili da te novine ni na šta ne liče. One koje su finansijski dostupne su otrov živi - sve tabloid do tabloida, i oni neprestano lažu i vuku na Vučićevu stranu. Šta da sirotinja kupi, nedeljnik NIN od 250 dinara ili dnevni list Danas koji je ionako u poluilegali?
Kazezoze

On je shvatio na vreme gde treba da usmeri svoju politiku kako bi obezbedio većinu glasova i ne skida se sa televizora. Postao je ukras na TV-u (kao milje) u mnogim domaćinstvima Srbije.

Postoji još uvijek nada da će se upravo zbog tolikog prisustva, Vučić ljudima naprosto smučiti. Moglo bi to da se desi, ali za sada on dobro hendluje čitavu situaciju.
Da dodamo i to da nemaju baš svi ljudi 150 kanala kod kuće, pa da mogu iz raznih strana da se informišu. Mnogi imaju samo tih nekoliko kanala i priliku da do mile volje gledaju svog predsjednika i njegovu koaliciju koja iz dana u dan postiže velike uspjehe - ali najviše zahvaljujući Vučiću. Opozicija i ako se pojavi na tim medijima, pojavljuje se da bi bila iskritikovana, ocrnjena, prikazana smiješnom i nesposobnom, ali ipak alavom na vlast: znate ih, to su sve lopuže, a mnogi i izdajnici.
Kazezoze
Na žalost, alternativni mediji (društvene mreže) su isuviše nerazvijeni u Srbiji da bi mogli da konkurišu Vučićevim medijima.

Čak i na područuju Grada Beograda (17 opština) skoro 30 posto ljudi nema internet, a internet svaki dan koristi oko 61 posto. Inače, sociolozi i ljudi iz medija kažu da na političke stavove birača (čak i na zapadu) televizija još uvijek utiče mnoooogo više nego bilo šta što se pojavljuje na internetu.

Kad smo kod interneta, ovo sam zapazio na tviteru prije nekoliko dana.

Prepiska sa zvaničnih tviter naloga američkog predsjednika i televizije CNN:

Donald J. Trump: FoxNews is MUCH more important in the United States than CNN, but outside of the U.S. CNN International is still a major source of (Fake) news, and they represent our Nation to the WORLD very poorly. The outside world does not see the truth from them.

CNN: It's not CNN's job to represent the U.S to the world. That's yours. Our job is to report the news.
c_h.arlie c_h.arlie 10:48 29.11.2017

Re: mozak otekao

freehand

...

Ne bih ja ovo naše stanje tako mistifikovao.
Sve je to elementarno jednostavno.
Naše društvo je ekstremno siromašno.
Oni koji vladaju (ne mislim na naše lokalne sluge) našu zemlju koriste kao bafer zonu ka drugim polovima (svetske) moći.
Tako je to odavno.
Kako izaći iz te začarene zone (tj. podići kvalitet življanja tako podižući ukupne, a najviše, ljudske performanse), ja nemam odgovor.
Do kada će bašibozuk i kalakrurcija (uključujući komunjare, petooktobarca, najnoviji bašibozuk) da 'drmaju kao medo plotom' - ne znam.
Da će nam voljeni Zapad (jebiga Makso) pomoći - sumnjam.
Koliko će nam pomoći braća Rusi - ne znam.
maksa83 maksa83 10:55 29.11.2017

Re: mozak otekao

Koliko će nam pomoći braća Rusi - ne znam.

Materijalno blagostanje ruskih kolonija je nadaleko poznato. Zato svi beže i dotrčavaju baš tu gde Rusi dođu.
c_h.arlie c_h.arlie 11:06 29.11.2017

Re: mozak otekao

maksa83
Koliko će nam pomoći braća Rusi - ne znam.

Materijalno blagostanje ruskih kolonija je nadaleko poznato. Zato svi beže i dotrčavaju baš tu gde Rusi dođu.

Kojih kolonija ?
Kazezoze Kazezoze 11:12 29.11.2017

Re: mozak otekao

aureus
Inače, sociolozi i ljudi iz medija kažu da na političke stavove birača (čak i na zapadu) televizija još uvijek utiče mnoooogo više nego bilo šta što se pojavljuje na internetu.

Kad smo kod interneta, ovo sam zapazio na tviteru prije nekoliko dana.

Prepiska sa zvaničnih tviter naloga američkog predsjednika i televizije CNN:

Donald J. Trump: FoxNews is MUCH more important in the United States than CNN, but outside of the U.S. CNN International is still a major source of (Fake) news, and they represent our Nation to the WORLD very poorly. The outside world does not see the truth from them.

CNN: It's not CNN's job to represent the U.S to the world. That's yours. Our job is to report the news.

Da, ali stvari se polako menjaju. Internet uticaj postaje sve moćniji.

Upravo su Hilari i njen medijski lobi izgubili izbore zbog interneta. Zahvaljujući raznim internet izvorima otkriveno je ko je Hilari, a njene E-mail prepiske su joj oduzele pobedu.
Sadašnji pokušaj da za sve okrive Ruse i ruske hakere je dosta jalov jer je Tramp nastavio hajku prema medijima demokrata. I to upravo koristeći Tviter kao glavno oružje u svojoj borbi, što se može videti iz ovih tvitova koje si okačio.
freehand freehand 11:17 29.11.2017

Re: mozak otekao

c_h.arlie
maksa83
Koliko će nam pomoći braća Rusi - ne znam.

Materijalno blagostanje ruskih kolonija je nadaleko poznato. Zato svi beže i dotrčavaju baš tu gde Rusi dođu.

Kojih kolonija ?

Rusija je imperija koja je svoje kolinije zadržala kao svoju "unutrašnju" teritoriju. One su pravno i politički njen sastavni deo.
blogovatelj blogovatelj 11:24 29.11.2017

Re: mozak otekao

Mikiiiiiiiiii!


narcis narcis 11:37 29.11.2017

Re: mozak otekao

Ta digitalizacija bi u budućnosti mogla ozdraviti medije, zbog same činjenice da je dostupna svima.

koja bre digitalizacija u srbiji?
evo kako to izgleda
sad sam se vratio iz grada skupljajući raznorazna uverenja.
daklem prvo sam morao da priložim fotokopiju, odštampane informacije iz moje čipovane lične karte, više se i ne izvinjavaju daim čitač ne radi, o zako nu koji je izašo da moraju sami da učitavaju lične karte više se i ne spominje, drugo pet minuta gleda u kompjuktor , šta gleda nemam pojma ali komjuter je u mrežen sa ostalima u zgradi( katastar je upitanju ) znači on odma može da vidi da li ja imam nekretnine ili ne, međutim moram ponovo da dođem sutra između 2 i tri da uzmem uverenje. čemu služe kompjuktori , da igraju pasijans, postavljaju statuse na frasbruku, komentarišu blogove?
u opštinu takođe ista priča, trebami potvrda da se poreski ne dužim, molba-zahtev, odštampan izvod i lične, bez pardona zbog lične i dođi sledeće srede u dva po izveštaj.
pre jedno četri pet godime sam taj izveštaj dobija odma, čovek otkuca moje ime u kompjuktor i odštampa izveštaj.
eto kako izgleda digitalizacija u srbiji.
mastiljave olovke su zamenjene tastaturom ali je proces oostao isti.
da se dopišem
išo sam i u socijalno da uzmem potvrdu da sam soc. slučaj a potvrda da ne platim vađenje zuba i popravku.
dobijem broj na šalter, a broj izdaje obezbeđenje a ne šalterski radnik, objedinili, pa sad ti vidi ako siloskinja iz obezbeđenja deli to,
odem u salu sa šallterima, nema šalteri samo stolovi, kad ono oćeš ne radi kompjuktor koji obaveštava koj broj je na redu i na koj sto da klekneš.
pola vremena se raspravljaš sa englezima da nema veze što je dobio broj već da mora da ode na kraj reda i čeka.
imali smo zakazivanje kod lekara, čekanje se svelo na pola do jednog sata, sad ga ukinuli i čekaš opet ceo dan.
digitalizacija u srba, idi begaj, bolje bilo smastiljavi plajvaz.
aureus aureus 12:03 29.11.2017

Re: mozak otekao

Kazezoze

Da, ali stvari se polako menjaju. Internet uticaj postaje sve moćniji.

Upravo su Hilari i njen medijski lobi izgubili izbore zbog interneta. Zahvaljujući raznim internet izvorima otkriveno je ko je Hilari, a njene E-mail prepiske su joj oduzele pobedu.
Sadašnji pokušaj da za sve okrive Ruse i ruske hakere je dosta jalov jer je Tramp nastavio hajku prema medijima demokrata.

Мени се почесто чини да лоби око Хилари потенцира ту причу не би ли се заборавило да је уопште постојао (и још увијек постоји) - Берни Сендерс. Мора се код бирача демократа створити утисак да је са Хилари све било у реду, да је побједа била на дохват руке, али су се онда умијешали Руси. Паралелно се ради на нормализацији Трампа, гдје су се многи упрегли да прикажу Трампа као некога ко није баш онолико ненормалан како се учинило током кампање и првих мјесеци његовог предсједниковања.

То се опет мора радити јер би у супротном морали да га смјењују зато што је на дуги рок неподношљива ситуација у којој на челу такве земље имаш вулгарног манипулатора и "патолошког лажова". И ту су се на истој линији нашли републикански и демократски мејнстрим: покушаће да исконтролишу Трампа и помало ће се борити против њега, наравно више демократе, али је заједничка идеја спријечити Американце да икад потраже излаз у Сендерсу или неком сличном.

А за оно што си рекао да се ствари полако мијењају кад је у питању размјера утицаја телевизије и интернета...па нек се мијењају, и противник је прешао на интернет, и још како. Чак и ако се поље медијске борбе у потпуности пребаци на интернет то не значи нужно да ће праведни и добри имати било какву предност.
aureus aureus 12:34 29.11.2017

Re: mozak otekao

Нарцисе, видим да постоје становити проблеми у увођењу дигитализације, но што рече бркати Нијемац, тешкоће нас морају челичити, а не...
Напослијетку, мислим да је дошао тренутак да се донесу велике одлуке: није ли боље седамдесет година дигитализације него седам дана рада мастиљавим оловкама?
Kazezoze Kazezoze 12:48 29.11.2017

Re: mozak otekao

aureus
А за оно што си рекао да се ствари полако мијењају кад је у питању размјера утицаја телевизије и интернета...па нек се мијењају, и противник је прешао на интернет, и још како. Чак и ако се поље медијске борбе у потпуности пребаци на интернет то не значи нужно да ће праведни и добри имати било какву предност.


Kada je politika i političari u pitanju ja bih bio jako oprezan kad upotrebljavam izraze "pravedni i dobri", jer to ne ide uz njih, nije u njihovoj prirodi.

U svakom slučaju, digitalizacijom medija birači će imati poštenije uslove u informisanju o političkim kandidatima i politici koju oni vode. A to je krupan korak u normalizaciji zemlje, ma kako ona bila teška u početku (mislim na Dragčetov primer)
vcucko vcucko 12:49 29.11.2017

Re: mozak otekao

maksa83
Koliko će nam pomoći braća Rusi - ne znam.

Materijalno blagostanje ruskih kolonija je nadaleko poznato. Zato svi beže i dotrčavaju baš tu gde Rusi dođu.

Ja sam odrastao u svetu u kome su komunistički glasnogovornici, između ostalog, koristili floskule tog tipa. "Nadaleko je poznato", "Znaamo svi", "Dobro je poznato" i koš i još varijacija na istu temu. Sa sve značajnim pogledima/osmesima i slezanjem ramena. Danas tu terminologiju i mimiku uglavnom koriste apologete zapada.

Šta nam to govori?

Npr. onako na prvu, da su uglavnom u pitanju isti ljudi, sa istom svešću i načinom izražavanja (ovde ne mislim nužno na tebe, ali da je trend jeste).

Na drugu, npr. da su isti ostali negde u osamdesetima. Kad su oni ili njihovi roditelji išli u Moskvu - Peštu - Prag... i carski se provodili za nekoliko farmerki i Vegetu. Pre svega, od tada je prošlo više od pola ljudskog veka. A ima tu i nešto što su pametniji od mene davno objasnili. Pa da se ja ne trtim nešto, samo da uputim na scenu iz "Burning Mississipi", kad Hekmen objašnjava Defou korene rasizma na primeru svog oca i komšije crnca koji je kupio mazgu (ko je gledao film pamti tu scenu, ako ne neka gleda crtaće).

Na treću? Možda i najvažnije. Kažeš "ruske kolonije". A (ne)svesno zanemaruješ činjenicu da se mi (Srbi i Srbija) tu nikako ne možemo udenuti. Jer mi (Srbi i Srbija) nismo bili kolonija, mi smo imali ili bar (ne)uspešno pokušavali da imamo kolonije. Pa su iste utekle od nas i usput se uglavnom rešili i nas kolonijalista van kolonijalne matice (sami pali sami se ubili, svaki na svoj način). Tako da ne možemo nikako da teramo priču Čeha i ostalih Poljaka. Jer mi smo u toj priči bili Rusi. Hteli da priznamo ili ne. Pa ne možemo (mislim, možemo, niko nam ne brani, ali džabe) da tražimo leka na primeru Čeha i ostalih Poljaka. Već upravo na primeru Rusa.

Pozdrav!
narcis narcis 12:57 29.11.2017

Re: mozak otekao

Нарцисе, видим да постоје становити проблеми у увођењу дигитализације,

stvar je u tome što više nema uvođenja, sve što je uvedeno je umeđuvremenu zatrto.
onu mašinu za brojeve više niko ne popravlja, kompjuteri neznam čemu služe šalterušama sem da pet minuta bulje pre nego što ti daj parče papira kad da dođeš.
o tome da uz novu zdravstvenu moraš da nosiš i staru da bi videli broj kartona, ili zašto na zdravstvenoj nema slika pa da služi i kao lična karta kad već ima matični broji atresu? o tome da si nekad mogo u pošti , bilo gde, da podigneš pare sa pasošem i da je to ukinutao, zašto zar pasoš nije validan lični dokument?
iskreno bolje je bilo sa mastiljavim plajvazom, bar si znao da se sve radi peške i da treba vreme, ovako.. čemu kompjuteri u sveoj toj priči.
freehand freehand 13:04 29.11.2017

Re: mozak otekao

U svakom slučaju, digitalizacijom medija birači će imati poštenije uslove u informisanju o političkim kandidatima i politici koju oni vode. A to je krupan korak u normalizaciji zemlje, ma kako ona bila teška u početku (mislim na Dragčetov primer)

I u toj digitalnoj trafici će ovdašnji čitaoci/gledaoci/slušaoci birati isto kao i na ovim postojećim. Digitalni Informer i Kurir.
Kazezoze Kazezoze 13:35 29.11.2017

Re: mozak otekao

freehand
U svakom slučaju, digitalizacijom medija birači će imati poštenije uslove u informisanju o političkim kandidatima i politici koju oni vode. A to je krupan korak u normalizaciji zemlje, ma kako ona bila teška u početku (mislim na Dragčetov primer)

I u toj digitalnoj trafici će ovdašnji čitaoci/gledaoci/slušaoci birati isto kao i na ovim postojećim. Digitalni Informer i Kurir.


Imaš li ti neku bolju ideju kako da se nešto promeni po tom pitanju?
freehand freehand 13:41 29.11.2017

Re: mozak otekao

Kazezoze
freehand
U svakom slučaju, digitalizacijom medija birači će imati poštenije uslove u informisanju o političkim kandidatima i politici koju oni vode. A to je krupan korak u normalizaciji zemlje, ma kako ona bila teška u početku (mislim na Dragčetov primer)

I u toj digitalnoj trafici će ovdašnji čitaoci/gledaoci/slušaoci birati isto kao i na ovim postojećim. Digitalni Informer i Kurir.


Imaš li ti neku bolju ideju kako da se nešto promeni po tom pitanju?

Ne, na žalost. Ali mi to ne smeta da konstatujem činjenično stanje. A i ne govorim o tome od juče.
aureus aureus 14:26 29.11.2017

Re: mozak otekao

Иначе, много ми се више допада овај твитер од 280 карактера, него онај хаику твитер од 140.
Сад можеш да одцвркућеш укратко заокружену мисао и аргументацију и још да не нарушиш граматичка правила. Онај од 140 карактера ми некако није био довољно естетски, људи су се убијали од скр рч и онда је катк. то бл тшк за чтњ.
svarog svarog 14:45 29.11.2017

Re: mozak otekao

ili dnevni list Danas koji je ionako u poluilegali?


A što da ne kupi? Ili što ga bar ne kupuju ovi silni borci za slobodu medija što ratuju po tviteru i fejsu?
c_h.arlie c_h.arlie 14:56 29.11.2017

Re: mozak otekao

aureus
Иначе, много ми се више допада овај твитер од 280 карактера, него онај хаику твитер од 140.
Сад можеш да одцвркућеш укратко заокружену мисао и аргументацију и још да не нарушиш граматичка правила. Онај од 140 карактера ми некако није био довољно естетски, људи су се убијали од скр рч и онда је катк. то бл тшк за чтњ.

Meni je 50 karaktera dovoljno da zaokružim misao i dam argumentaciju ako se iz same mesli ne vidi (i argumentacija).
freehand freehand 15:04 29.11.2017

Re: mozak otekao

c_h.arlie
aureus
Иначе, много ми се више допада овај твитер од 280 карактера, него онај хаику твитер од 140.
Сад можеш да одцвркућеш укратко заокружену мисао и аргументацију и још да не нарушиш граматичка правила. Онај од 140 карактера ми некако није био довољно естетски, људи су се убијали од скр рч и онда је катк. то бл тшк за чтњ.

Meni je 50 karaktera dovoljno da zaokružim misao i dam argumentaciju ako se iz same mesli ne vidi (i argumentacija).

S-A-G-L-A-S-A-N=8
S-M-A.R-A-Š=6

aureus aureus 16:01 29.11.2017

Re: mozak otekao

Охо! Потврђене пресуде хрватској шесторци Херцег-Босне, а још су притом закачени - Туђман, Бобетко, онда онај министар спољних послова, као и регуларна хрватска војска.

Штета због случаја Маркач-Готовина. Могла је читава прича бити чак и судски правилно заокружена кад су у питању ратне хрватске главешине.
Овако ћемо се до пуне истине ипак морати пробијати кроз маглине судских пропуста и недосљедности.
Добро је ипак да имамо какво-такво тло под ногама.
freehand freehand 16:02 29.11.2017

Re: mozak otekao

Овако ћемо се до пуне истине ипак морати пробијати кроз маглине судских пропуста и недосљедности.

Ovo si citirao hrvatske reakcije?
Kazezoze Kazezoze 16:21 29.11.2017

Re: mozak otekao

aureus
Охо! Потврђене пресуде хрватској шесторци Херцег-Босне, а још су притом закачени - Туђман, Бобетко, онда онај министар спољних послова, као и регуларна хрватска војска.

Штета због случаја Маркач-Готовина. Могла је читава прича бити чак и судски правилно заокружена кад су у питању ратне хрватске главешине.
Овако ћемо се до пуне истине ипак морати пробијати кроз маглине судских пропуста и недосљедности.
Добро је ипак да имамо какво-такво тло под ногама.


Zapravo je potvrđena presuda trojici, a onda je suđenje prekinuto jer je poslednji od njih - general Praljak - popio bočicu u kojoj je bio otrov.

Prema poslednjoj informaciji Praljak je umro u Haškoj bolnici.
maksa83 maksa83 16:53 29.11.2017

Re: mozak otekao

Zapravo je potvrđena presuda trojici, a onda je suđenje prekinuto jer je poslednji od njih - general Praljak - popio bočicu u kojoj je bio otrov.

aureus aureus 16:57 29.11.2017

Re: mozak otekao

freehand
Овако ћемо се до пуне истине ипак морати пробијати кроз маглине судских пропуста и недосљедности.

Ovo si citirao hrvatske reakcije?

Nisam. Ne znam još kakve su hrvatske reakcije, ali mogu pretpostaviti da ima dosta kukanja danas na račun anti-hrvatskog haškog suda.
Imao sam na umu da je proces za generale Gotovinu i Markača (i Čermaka) vjerovatno najkontroverzniji u istoriji Haškog tribunala, bar po meni, a bio je izuzetno važan. Prvostepeno osuđeni (2-1), drugostepeno oslobođeni (3-2).

A Srbi otišli na traktorima.
freehand freehand 17:06 29.11.2017

Re: mozak otekao

aureus
freehand
Овако ћемо се до пуне истине ипак морати пробијати кроз маглине судских пропуста и недосљедности.

Ovo si citirao hrvatske reakcije?

Nisam. Ne znam još kakve su hrvatske reakcije, ali mogu pretpostaviti da ima dosta kukanja danas na račun anti-hrvatskog haškog suda.
Imao sam na umu da je proces za generale Gotovinu i Markača (i Čermaka) vjerovatno najkontroverzniji u istoriji Haškog tribunala, bar po meni, a bio je izuzetno važan. Prvostepeno osuđeni (2-1), drugostepeno oslobođeni (3-2).

A Srbi otišli na traktorima.

Govoriš o "istorijskoj istini", upravo kao i većina hrvatskih sagovornika danas na N1. A to nije posao suda niti se sudovi time bave. Njihov posao je utvrđivanje činjeničnog stanja i odgovornosti i izricanje presuda na osnovu nesumnjivo dokazanih odgovornosti
maksa83 maksa83 17:06 29.11.2017

Re: mozak otekao

Nisam. Ne znam još kakve su hrvatske reakcije, ali mogu pretpostaviti da ima dosta kukanja danas na račun anti-hrvatskog haškog suda.

Ima svačega, ima puno guzobola na /r/europe u stilu "aaaa-to-je-politički-sud" od strane istih onih koji su se do juče sprdali na račun Srba koji su to isto pričali pre neki dan. Ima i nekih retkih koji kažu "pa čekaj kad osude Mladića onda je ok, a kad osude našeg onda je politički sud koji ništa ne valja?" (da, stvanro postoje). Uglavnom su rekao bih većinski u fazonu da im je učinjena velika nepravda.

Edit: oficijelno - moralna nepravda.
aureus aureus 17:38 29.11.2017

Re: mozak otekao

freehand

Govoriš o "istorijskoj istini", upravo kao i većina hrvatskih sagovornika danas na N1. A to nije posao suda niti se sudovi time bave. Njihov posao je utvrđivanje činjeničnog stanja i odgovornosti i izricanje presuda na osnovu nesumnjivo dokazanih odgovornosti

Znam šta je posao sudova.
U slučaju Gotovine i Markača presuda je oslobađajuća, a teško da je mogla biti bez, kako je to jednom Srđa Popović rekao, "sudske akrobatike".
Zašto je do te akrobatike došlo, zanimljivo je pitanje.
Isti Srđa Popović smatrao je da je tokom cijelog rata pa i nakon njega u međunarodnoj zajednici bila velika dilema da li je važnija istina i pravda ili mir, pa je naposlijetku "s puno prezira prema svima nama zaključeno da je ipak najvažnije da se postigne mir", a za pravdu i istinu - koliko ostane. Iz tog razloga, Haški sud "koji je shvatao šta se od njega očekuje, izbegavao je da donosi presude koje bi upućivale na odgovornost država". Sličnom logikom se, po Popoviću, vodio i Međunarodni sud pravde u tužbi BiH protiv Srbije za genocid, kad je dozvolio da se zacrne zapisnici sa sjednica Vrhovnog savjeta odbrane SRJ, što je na kraju dovelo do toga da se Srbija donekle izvuče.
"I dok nacionalisti misle da su to politički sudovi (jer im se ne dopada da se njihovoj strani izašta sudi) ja takođe mislim da su to politički sudovi jer nam je OPROŠTENO nešto što po pravu nije bilo moguće."

Pristup je, dakle, 20-25 godina bio: ajde da ne primjenjujemo punu pravdu jer će pod njenim teretom ta društva i te države možda da se slome.

Ova današnja presuda sugeriše da je možda došlo do neke korekcije u tom pristupu jer su samom presudom, koliko sam shvatio, ozbiljno zakačeni hrvatski vojni i politički vrh. Članovi tog vrha danas su mrtvi, ali je mit o čistoti i pravednosti hrvatske borbe, Domovinskog rata itekako živ, a većina Hrvata ne bi da se taj mit potkopava. Zato se danas povodom ove haške presude trese Hrvatska.
Sad sam vidio da je hrvatska predsjednica prekinula posjetu Islandu, a hrvatski premijer izjavio ovo:

(B92:)

Kako je rekao, nepravda je u Hagu naneta i šestorici osuđenih, ali i celom hrvatskom narodu.

Plenković je rekao da Hrvatska izražava nezadovoljstvo i žaljenje zbog presude, kojom su Jadranko Prlić i još petorica osuđeni na 111 godina zatvora, ali i kojom je utvrđeno postojanje udruženog zločinačkog poduhvata na čijem je čelu bio hrvatski vrh.

Prema nalazima veća, UZP je imao za cilj etničko čišćenje delova BiH i proterivanje muslimanskog stanovništva, a na čelu je bio prvi hrvatski predsednik Franjo Tuđman i njegovi saradnici.

"Na pogrešan način se aludira na ulogu Hrvatske u zločinima u ratu na teritoriji BiH. To je pogrešno, presuda se kosi sa činjenicama i istorijskom istinom", rekao je Plenković na vanrednoj konferenciji.

Takođe, on je istakao i da u haškim presudama, uključujući i presudu Ratku Mladiću, nema slične odgovornosti srpskog državnog vrha i odgovornosti Slobodana Miloševića.

"Svi koji su tada živeli znaju na koji način je izvršena agresija i odakle je dolazila", rekao je Plenković.

Kako je najavio, Vlada Hrvatske će razmotriti i političke i pravne mehanizme kako bi osporila određene navode u presudi i naveo da se presuda kosi sa "istorijskim činjenicama". Plenković je najavio da će to pitanje biti podignuto i pred Savetom bezbednosti UN.
freehand freehand 17:43 29.11.2017

Re: mozak otekao

aureus
freehand

Govoriš o "istorijskoj istini", upravo kao i većina hrvatskih sagovornika danas na N1. A to nije posao suda niti se sudovi time bave. Njihov posao je utvrđivanje činjeničnog stanja i odgovornosti i izricanje presuda na osnovu nesumnjivo dokazanih odgovornosti

Znam šta je posao sudova.
U slučaju Gotovine i Markača presuda je oslobađajuća, a teško da je mogla biti bez, kako je to jednom Srđa Popović rekao, "sudske akrobatike".
Zašto je do te akrobatike došlo, zanimljivo je pitanje.
Isti Srđa Popović smatrao je da je tokom cijelog rata pa i nakon njega u međunarodnoj zajednici bila velika dilema da li je važnija istina i pravda ili mir, pa je naposlijetku "s puno prezira prema svima nama zaključeno da je ipak najvažnije da se postigne mir", a za pravdu i istinu - koliko ostane. Iz tog razloga, Haški sud "koji je shvatao šta se od njega očekuje, izbegavao je da donosi presude koje bi upućivale na odgovornost država". Sličnom logikom se, po Popoviću, vodio i Međunarodni sud pravde u tužbi BiH protiv Srbije za genocid, kad je dozvolio da se zacrne zapisnici sa sjednica Vrhovnog savjeta odbrane SRJ, što je na kraju dovelo do toga da se Srbija donekle izvuče.
"I dok nacionalisti misle da su to politički sudovi (jer im se ne dopada da se njihovoj strani izašta sudi) ja takođe mislim da su to politički sudovi jer nam je OPROŠTENO nešto što po pravu nije bilo moguće."

Pristup je, dakle, 20-25 godina bio: ajde da ne primjenjujemo punu pravdu jer će pod njenim teretom ta društva i te države možda da se slome.

Ova današnja presuda sugeriše da je možda došlo do neke korekcije u tom pristupu jer su samom presudom, koliko sam shvatio, ozbiljno zakačeni hrvatski vojni i politički vrh. Članovi tog vrha danas su mrtvi, ali je mit o čistoti i pravednosti hrvatske borbe, Domovinskog rata itekako živ, a većina Hrvata ne bi da se taj mit potkopava. Zato se danas povodom ove haške presude trese Hrvatska.
Sad sam vidio da je hrvatska predsjednica prekinula posjetu Islandu, a hrvatski premijer izjavio ovo:

(B92:)

Kako je rekao, nepravda je u Hagu naneta i šestorici osuđenih, ali i celom hrvatskom narodu.

Plenković je rekao da Hrvatska izražava nezadovoljstvo i žaljenje zbog presude, kojom su Jadranko Prlić i još petorica osuđeni na 111 godina zatvora, ali i kojom je utvrđeno postojanje udruženog zločinačkog poduhvata na čijem je čelu bio hrvatski vrh.

Prema nalazima veća, UZP je imao za cilj etničko čišćenje delova BiH i proterivanje muslimanskog stanovništva, a na čelu je bio prvi hrvatski predsednik Franjo Tuđman i njegovi saradnici.

"Na pogrešan način se aludira na ulogu Hrvatske u zločinima u ratu na teritoriji BiH. To je pogrešno, presuda se kosi sa činjenicama i istorijskom istinom", rekao je Plenković na vanrednoj konferenciji.

Takođe, on je istakao i da u haškim presudama, uključujući i presudu Ratku Mladiću, nema slične odgovornosti srpskog državnog vrha i odgovornosti Slobodana Miloševića.

"Svi koji su tada živeli znaju na koji način je izvršena agresija i odakle je dolazila", rekao je Plenković.

Kako je najavio, Vlada Hrvatske će razmotriti i političke i pravne mehanizme kako bi osporila određene navode u presudi i naveo da se presuda kosi sa "istorijskim činjenicama". Plenković je najavio da će to pitanje biti podignuto i pred Savetom bezbednosti UN.

Ovde napisanom nemam šta da dodam, sa svime se slažem, čak i sa Srđom Popovićem. Samo što to samo potvrđuje ono što rekoh - pomenuo si "istorijsku istinu", uporedio sam to sa hrvatskim reakcijama. Ništa više od toga.
c_h.arlie c_h.arlie 18:14 29.11.2017

Re: mozak otekao

freehand
aureus
freehand

Govoriš o "istorijskoj istini", upravo kao i većina hrvatskih sagovornika danas na N1. A to nije posao suda niti se sudovi time bave. Njihov posao je utvrđivanje činjeničnog stanja i odgovornosti i izricanje presuda na osnovu nesumnjivo dokazanih odgovornosti

Znam šta je posao sudova.
U slučaju Gotovine i Markača presuda je oslobađajuća, a teško da je mogla biti bez, kako je to jednom Srđa Popović rekao, "sudske akrobatike".
Zašto je do te akrobatike došlo, zanimljivo je pitanje.
Isti Srđa Popović smatrao je da je tokom cijelog rata pa i nakon njega u međunarodnoj zajednici bila velika dilema da li je važnija istina i pravda ili mir, pa je naposlijetku "s puno prezira prema svima nama zaključeno da je ipak najvažnije da se postigne mir", a za pravdu i istinu - koliko ostane. Iz tog razloga, Haški sud "koji je shvatao šta se od njega očekuje, izbegavao je da donosi presude koje bi upućivale na odgovornost država". Sličnom logikom se, po Popoviću, vodio i Međunarodni sud pravde u tužbi BiH protiv Srbije za genocid, kad je dozvolio da se zacrne zapisnici sa sjednica Vrhovnog savjeta odbrane SRJ, što je na kraju dovelo do toga da se Srbija donekle izvuče.
"I dok nacionalisti misle da su to politički sudovi (jer im se ne dopada da se njihovoj strani izašta sudi) ja takođe mislim da su to politički sudovi jer nam je OPROŠTENO nešto što po pravu nije bilo moguće."

Pristup je, dakle, 20-25 godina bio: ajde da ne primjenjujemo punu pravdu jer će pod njenim teretom ta društva i te države možda da se slome.

Ova današnja presuda sugeriše da je možda došlo do neke korekcije u tom pristupu jer su samom presudom, koliko sam shvatio, ozbiljno zakačeni hrvatski vojni i politički vrh. Članovi tog vrha danas su mrtvi, ali je mit o čistoti i pravednosti hrvatske borbe, Domovinskog rata itekako živ, a većina Hrvata ne bi da se taj mit potkopava. Zato se danas povodom ove haške presude trese Hrvatska.
Sad sam vidio da je hrvatska predsjednica prekinula posjetu Islandu, a hrvatski premijer izjavio ovo:

(B92:)

Kako je rekao, nepravda je u Hagu naneta i šestorici osuđenih, ali i celom hrvatskom narodu.

Plenković je rekao da Hrvatska izražava nezadovoljstvo i žaljenje zbog presude, kojom su Jadranko Prlić i još petorica osuđeni na 111 godina zatvora, ali i kojom je utvrđeno postojanje udruženog zločinačkog poduhvata na čijem je čelu bio hrvatski vrh.

Prema nalazima veća, UZP je imao za cilj etničko čišćenje delova BiH i proterivanje muslimanskog stanovništva, a na čelu je bio prvi hrvatski predsednik Franjo Tuđman i njegovi saradnici.

"Na pogrešan način se aludira na ulogu Hrvatske u zločinima u ratu na teritoriji BiH. To je pogrešno, presuda se kosi sa činjenicama i istorijskom istinom", rekao je Plenković na vanrednoj konferenciji.

Takođe, on je istakao i da u haškim presudama, uključujući i presudu Ratku Mladiću, nema slične odgovornosti srpskog državnog vrha i odgovornosti Slobodana Miloševića.

"Svi koji su tada živeli znaju na koji način je izvršena agresija i odakle je dolazila", rekao je Plenković.

Kako je najavio, Vlada Hrvatske će razmotriti i političke i pravne mehanizme kako bi osporila određene navode u presudi i naveo da se presuda kosi sa "istorijskim činjenicama". Plenković je najavio da će to pitanje biti podignuto i pred Savetom bezbednosti UN.

Ovde napisanom nemam šta da dodam, sa svime se slažem, čak i sa Srđom Popovićem. Samo što to samo potvrđuje ono što rekoh - pomenuo si "istorijsku istinu", uporedio sam to sa hrvatskim reakcijama. Ništa više od toga.

Ja bih ipak dodao da mi ovaj aureus deluje kao neka alotropska modifikacija Tase.
aureus aureus 18:22 29.11.2017

Re: mozak otekao

c_h.arlie
Ja bih ipak dodao da mi ovaj aureus deluje kao neka alotropska modifikacija Tase.

81 karakter.
Skrati malo to i daj neku argumentaciju.
Atomski mrav Atomski mrav 00:40 30.11.2017

Re: mozak otekao

Иначе, много ми се више допада овај твитер од 280 карактера, него онај хаику твитер од 140.

Nemci sad konačno mogu da napišu prosto proširenu rečenicu na tviteru...

Онај од 140 карактера ми некако није био довољно естетски, људи су се убијали од скр рч и онда је катк. то бл тшк за чтњ.


Malo rekurzije: skr. je skr. od skr.
aureus aureus 01:19 30.11.2017

Re: mozak otekao

Atomski mrav
Иначе, много ми се више допада овај твитер од 280 карактера, него онај хаику твитер од 140.

Nemci sad konačno mogu da napišu prosto proširenu rečenicu na tviteru...

Prave kompanije uvažavaju potrebe korisnika.



Rechtsschutzversicherungsgesellschaften

Donaudampfschiffahrtsgesellschaftskapitän

lebensabschnittgefährte
eloy eloy 12:01 27.11.2017

,,di su vrata tu su i prozori,,



st.jepan st.jepan 17:33 28.11.2017

Re: ,,di su vrata tu su i prozori,,




OK, jasno mi je ovo razočaranje, al još uvek ne kapiram otkud ono prethodno, prilično masovno i masivno očaranje. Ne verujem u njegovu autentičnost, niko nije toliko vizuelno nepismen da već po Jankovićevom pogledu nije mogao naslutiti... Pre će biti da su Jankovićevi anonimni sledbenici zanemarili sopstvenu pamet i mentalni refleks zarad poverenja u onu stotinu etabliranih i brendiranih, koji su Jankovića iznedrili i za njega garantovali.
Cela ta priča od početka mi je ličila na "credo quia absurdum", ili na neki bezdušni socio-psihološki eksperiment.
Ne, nije ovo naknadna pamet - dokaz je deo jednog mog prošlogodišnjeg komentara:

...no ako baš insistriraš da su "naše" opaske (o Jankoviću) seruckanje, onda su možda seruckanje jedino po onima koji Jankovića bez-alternativno i rukobludno naturaju, uopšte pri tom ne vodeći računa o potrebi da se kandidat bar malo svidi masi. Ili da ga masa makar doživi kao nerazumljiv i nedohvatan, dakle i neupitan autoritet. Kao što na primer, doživljava ugledne profesore, sveštenike, lekare.

Zašto se opozicija nije dogovorila da im zajednički kandidat bude neko od (pominjanih) čuvenih profesora i akademika, koje ne bi trebalo najpre defekalizovati, i o čiji je rep teško išta okačiti?

U sličnom gardu moglo bi se (ali s puno više osnova) reći da je kandidovanje Jankovića elitistički samoblud kojim se isključuje mogućnost eliminisanja Tome i tevabije.

Čak i da to nije (a belodano jeste) luzeraj, ne vidim zašto bih Jankoviću davao podršku. Samo zato što je neki Linđo viknuo Janković!?

Izrazito nesimpatičan, ne-drag, nepoznatih stavova o bitnim pitanjima, dosadan i prilično kompromitovan (u najmanju ruku, šta će studentu pištolj), najverovatnije višestruko ucenjen i bez minimuma šanse za iole značajniji rezultat... Kritički govori o Vučiću, ok, ali tako govore mnogi.

Jedini benefit Jankovićeve kandidature vidim u tome što će srpska "elita" opet samoj sebi dokazati svoju otmenu posebnost - oštru odijeljenost od beslovesne mase, koja ne provaljuje ono što je njoj ("eliti" ) očigledno.

antioksidant antioksidant 20:07 28.11.2017

Re: ,,di su vrata tu su i prozori,,

st.jepane,
ne znam kako da ti kazem, pa ti si imao pozitivan stav o drugom sasi
st.jepan st.jepan 20:36 28.11.2017

Re: ,,di su vrata tu su i prozori,,

antioksidant
st.jepane,
ne znam kako da ti kazem, pa ti si imao pozitivan stav o drugom sasi

Bazično, imam ga još.
Nažalost, napravio je, kroz duži vremenski period, dosta grešaka, pre svega estetsko-marketinških. Mada, baš je u marketinškom smislu, krenuo sjajno (npr. oni kratki klipovi o pojedinim temama).
Kao da se otresao nekoga ko ga je u početku savetovao, pa je krenuo da samostalno niže blamove i neshvatljive bedastoće, Npr. ono pevanje u Skupštini, pa mahanje crtežima Pinokija (kao da knjigicu nije pročitao do kraja)...
tasadebeli tasadebeli 13:22 27.11.2017

Наполеон XIV и пљуцобљуцање

činjenica je da je EU u njemu pronašla gubernatora koji će ovaj sistem u kom živimo, privesti unapred zadanim pravilima (taman onoliko kakva ona jesu i koliko ona jesu). Da li to unižava ideju jedinstvenog evropskog prostora u kom postoji sloboda protoka ljudi, roba, uslugai kapitala (EU je ipak to, ništa posebno više)?



Ili drugi primer: slobodni građani i pokret okupljen sa unapred zadatim predsednkom,







Који смо сад месец? Nowonder?







evropski put zbunjuje njegove sledbenike, koji, obožavajući, prate tragove čak i do političkog prostora koji mrze svom svojom iskonskom ljubavju prema pravoslavlju?




Ех...

Пљуц - бљуц.


aureus aureus 13:40 27.11.2017

Par riječi

Ne znam da li je to istina, ali pretpostavimo da bi mogla biti - to da Saša Janković se u svom pokretu ponaša kao neprikosnoveni vođa, a što je nešto za šta ga optužuje par izašlih osnivača PSG-a i nekoliko simpatizera koji su bili potpisnici Apela 100.

Vidim da ovih dana na tviteru ima određen broj poznatih ličnosti koje su neko vrijeme bile dio tog kruga oko Saše Jankovića, da li u kampanji da li posle u pokretu; kukaju i jadikuju...a ja postavljam njima jedno pitanje:

Šta se sad čudite što se čovjek koji je u politiku prizvan APELOM (sic!) ponaša kao vođa?
Molili ste nekoga da uđe u politiku, a najveći broj vas ga nije uopšte ni poznavao.

U Saši Jankoviću je i prije predsjedničkih izbora bilo nečeg što je pozivalo na oprez, diskutovali smo o tome na blogu B92, a sad bi taj oprez valjalo kvadrirati. Međutim, ne treba se ni zalijetati i prihvatati kao tačno sve što tvrde nekoliko osoba koje su ga napustile.
Drugo, i ta napuštanja ne znače da će PSG nužno da doživi uskoro svoj kraj. Podsjetio bih na to koliko je samo ljudi napustilo DS još u periodu 1990-1992; praktično odmah nakon osnivanja, neki iz ovih razloga neki iz onih; jedni su odustali od politike, drugi su ostali u njoj i pošli stranputicom iako su iz DS-a izašli kao neki pravednici i promoteri "izvornog duha DS-a" - a među takvima je bilo čak i osnivača DS-a (Koštunica, Čavoški...)
Treće, sve se ovo dešava 3-4 mjeseca pred beogradske izbore, par sedmica nakon što je objavljeno da trio Đilas-Janković-Jeremić diše za vratom SNS-u u Beogradu, pa ne bih isključio makar djelimičnu umiješanost sa strane u trzavice koje se dešavaju unutar PSG-a i na relaciji PSG - DJB.

Praćenje situacije je poželjno, ali pecanje na svaki događaj baš i nije.
gedza.73 gedza.73 13:44 27.11.2017

Re: Par riječi

trio Đilas-Janković-Jeremić diše za vratom SNS-u u Beogradu, pa ne bih isključio makar djelimičnu umiješanost sa strane u trzavice koje se dešavaju unutar PSG-a i na relaciji PSG - DJB.



looping looping 14:44 27.11.2017

Re: Par riječi

Treće, sve se ovo dešava 3-4 mjeseca pred beogradske izbore, par sedmica nakon što je objavljeno da trio Đilas-Janković-Jeremić diše za vratom SNS-u u Beogradu

Bilo je gusto.
eloy eloy 16:01 27.11.2017

Re: Rock 'n' Roll


Gledaš batice gledaš, ako, svi gledaju, a šta bi drugo ?



Nego - širi veće bolje se okreće





Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana