Lingvistika

pitanje

antioksidant RSS / 24.03.2021. u 14:53

kažu da je potrebno vakcinisati oko 70% populacije, kako bi se postigao dovoljan nivo kolektivnog imuniteta koji bi usporio ili zaustavio ovaj virus. ne ulazeći u to da li je bolji fajzer ili sinofarm, da li je astra zeneka žrtva neke političke igre, da li je sputnjik neopravdano zanemaren, dakle polazeći od premise da su sve vakcine dobre (ok, osporavajte i to ako baš mora, ali ja pitanje koje sledi postavljam polazeći od toga da sve vakcine jesu dobre i da je potrebno da se vakcinišemo, a tražeći način da se obuhvat vakcinisanih poveća) postavljam vam pitanje (ko god i kako god odgovori, ja nemam stav, samo razmišljam pa bih da čujem sve moguće pozicije, ako je moguće) da li bi bilo ok najaviti da se npr od prvog juna otvaraju restorani, koncerti, predstave, kupovina u tržnim centrima, odlazak na bazene ili na sportske događaje, za one koji su vakcinisani?

 



Komentari (581)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 14:53 24.03.2021

negativni taster

Atomski mrav Atomski mrav 15:12 24.03.2021

Re: negativni taster

Jesi li ovo pisao u jednom dahu?

Moj stav: NE
Zašto? Zato što je u pitanju diskriminacija prema onima koji nisu vakcinisani. Pretpostavljam da ima ljudi koji će reći - baš me briga za koncerte i bazene, neću da se vakcinišem ali ima takođe i ljudi koji bi hteli da se vakcinišu ali lekari kažu - jok, vi ne možete da primite vakcinu zbog npr. alergije ili nekih drugih zdravstvenih faktora.
antioksidant antioksidant 16:07 24.03.2021

Re: negativni taster

Da, jeste u jednom dahu :).
Kad kazem "vakcinisan" mislim i na one koji su kontraindikovani za vakcinaciju.
Poenta i jeste podstaci ljude na prijavljivanje i ulazak u proces. Bitno je i uskladiti sve sa dinamikom pristizanja vakcina.
Mislim da smo u velikom problemu kad imamo manje od 1,5 miliona prijavljenih za vakcinisanje. Kolektivni imunitet tako nikad necemo dostici.

PS: ovo je i odgovlor Maksi
Atomski mrav Atomski mrav 16:28 24.03.2021

Re: negativni taster

Mislim da smo u velikom problemu kad imamo manje od 1,5 miliona prijavljenih za vakcinisanje. Kolektivni imunitet tako nikad necemo dostici.


Možda ljudi jednostavno zaziru od vakcinacije pošto Vrhovni Vođa uporno izbegava da se vakciniše (a navodno mu cela familija bila hospitalizovana zbog korone)?

Eto, reče da će se vakcinisati u Batočini, Merošini, gde li već... pa ništa od toga. Mislim, stvarno bi mogao to da uradi (jesu se vakcinisali i Brnabić i Kisićka i Kon i Vulin ali nije to to - jedan je Vrhovni Vođa), pa makar i ovakvim špricem:


antioksidant antioksidant 16:30 24.03.2021

Re: negativni taster

Atomski mrav
Mislim da smo u velikom problemu kad imamo manje od 1,5 miliona prijavljenih za vakcinisanje. Kolektivni imunitet tako nikad necemo dostici.


Možda ljudi jednostavno zaziru od vakcinacije pošto Vrhovni Vođa uporno izbegava da se vakciniše (a navodno mu cela familija bila hospitalizovana zbog korone)?

Eto, reče da će se vakcinisati u Batočini, Merošini, gde li već... pa ništa od toga. Mislim, stvarno bi mogao to da uradi (jesu se vakcinisali i Brnabić i Kisićka i Kon i Vulin ali nije to to - jedan je Vrhovni Vođa), pa makar i ovakvim špricem:



To da, naravno. On uspeva ljude da nagovori da glasaju za njega. On moze sve
mariopan mariopan 22:10 24.03.2021

Re: negativni taster

antioksidant
Da, jeste u jednom dahu :).
Kad kazem "vakcinisan" mislim i na one koji su kontraindikovani za vakcinaciju.
Poenta i jeste podstaci ljude na prijavljivanje i ulazak u proces. Bitno je i uskladiti sve sa dinamikom pristizanja vakcina.
Mislim da smo u velikom problemu kad imamo manje od 1,5 miliona prijavljenih za vakcinisanje. Kolektivni imunitet tako nikad necemo dostici.

PS: ovo je i odgovlor Maksi

Mislim da će se još ljudi prijaviti samo neće da se guraju, nisu sve antivakseri nego su malo opušteni a ne bi trebalo da budu, jer brzina vakcinacije cele populacije isto igra veliku ulogu. Što više za što kraće vreme bi bilo idealno. Zato što se ne zna da li će na jesen možda trebati da počne novi krug vakcinisanja ako nam imunitet ne dobacuje dalje od toga?

Ne znam ali imam mišljenje, dakle uklapam se?
maksa83 maksa83 15:09 24.03.2021

generalno


Da.

... ali imam blagi otklon od ideje zato što to jeste diskriminacija, pri čemu nisu diskriminisani oni koji odbijaju da se vakcinišu (ko jebe debile), nego oni koji iz objektivnih razloga ne mogu da se vakcinišu.

Inače, Izrael je upravo to uradio, a ako se neko razume u opstanak nacije onda se oni razumeju.

Edit: ovo naravno podrazumeva da nemaš logistički problem, tj. da si u stanju da do juna vakcinišeš sve koji imaju želju da se vakcinišu, koliko god ih bilo.
Atomski mrav Atomski mrav 15:32 24.03.2021

Re: generalno

Inače, Izrael je upravo to uradio, a ako se neko razume u opstanak nacije onda se oni razumeju.



nsarski nsarski 15:40 24.03.2021

Re: generalno

maksa83

Da.

... ali imam blagi otklon od ideje zato što to jeste diskriminacija, pri čemu nisu diskriminiani oni koji odbijaju da se vakcinišu (ko jebe debile), nego oni koji iz objektivnih razloga ne mogu da se vakcinišu.


I ja tako mislim.

Otklon je na mestu, naravno, ali postoji i jedan benefit koji nije pomenut. Ovim metodom mogu možda da se nagovore da se vakcinišu oni koji nešto "čekaju", "još se nisu odlučili", itd.
Onima koji objektivno ne mogu da se vakcinišu treba izdati nekakvu takvu potvrdu i pustiti ih na miru. A antivaxeri, pa jbg. neka istraju u svom ubeđenju. Kao što na mnoga mesta ne možeš da uđeš kao nudista, tako ne možeš i nevakcinisan. Znači, na masovne koncerte ubeđeni nudisti i ubeđeni antivaxer nemaju pristup.
Atomski mrav Atomski mrav 15:49 24.03.2021

Re: generalno

Ovim metodom mogu možda da se nagovore da se vakcinišu oni koji nešto "čekaju", "još se nisu odlučili", itd.


Samo ako Grci na leto budu tražili potvrdu o vakcinisanju...

Onima koji objektivno ne mogu da se vakcinišu treba izdati nekakvu takvu potvrdu i pustiti ih na miru


Ovo je Srbija, takva potvrda će se moći nabaviti za kilo čvaraka...
nsarski nsarski 16:17 24.03.2021

Re: generalno

Ovo je Srbija, takva potvrda će se moći nabaviti za kilo čvaraka...


Naravno, ovde se i diplome tako izdaju. Uvek mora da se računa s tim. I PCR test možeš da nabaviš na buvljaku i sa njim - pravac Grčka.

zilikaka zilikaka 16:30 24.03.2021

Re: generalno

ovo naravno podrazumeva da nemaš logistički problem, tj. da si u stanju da do juna vakcinišeš sve koji imaju želju da se vakcinišu, koliko god ih bilo.

Evo ovde kod mene mnogo slučajeva da su se ljudi prijavljivali, pa obnavljali prijavu, pa zvali Batut, da imaju pri tome 60+ i da ih niko još ni opsovo nije.
Nema, čeka se do daljeg.
Ja sam uletela krajem januara kad sam dobila dojavu da će primati koliko kod mogu svih koji dođu. Sledećeg dana i to ukinuli.
...potežu se veze, ide se u mesta gde načuješ da bi moglo...
Sve u svemu ovaj uzorak govori da smo daleko od vakcinisanja svih koji su se prijavili.
Jedino AZ mogla bez poziva al ljudi imali zadršku zbog poznate priče.
antioksidant antioksidant 16:33 24.03.2021

Re: generalno

A sta je prica sa AZ?
Atomski mrav Atomski mrav 16:33 24.03.2021

Re: generalno

A sta je prica sa AZ?


Ček, jel' ti nas zajebavaš?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:37 24.03.2021

Re: generalno

Evo ovde kod mene mnogo slučajeva da su se ljudi prijavljivali, pa obnavljali prijavu, pa zvali Batut, da imaju pri tome 60+ i da ih niko još ni opsovo nije.

Moj otac se vakcinisao danas. Prvo se prijavio za Sinofarm pre skoro dva meseca. Pre nedelju dana sam mu promenila prijavu na Fajzer i evo kako je brzo dobio poziv. Verovatno je tu bio manji red.
predatortz predatortz 16:38 24.03.2021

Re: generalno

Nema, čeka se do daljeg.


Ja malopre dobio poziv za 26.03. Sputnjik V.
zilikaka zilikaka 16:43 24.03.2021

Re: generalno

predatortz
Nema, čeka se do daljeg.


Ja malopre dobio poziv za 26.03. Sputnjik V.

Očigledno se po manjim mestima duže čeka. Ovde stižu male količine a kojim redom pozivaju još nismo ukačili.
alselone alselone 16:46 24.03.2021

Re: generalno

Moj ćale se izgrbavio neki dan i pojavio se u domu zdravlja kom ne pripada jer su tu prebacili tog dana vakcinaciju i dobije rusku.
antioksidant antioksidant 17:18 24.03.2021

Re: generalno

Atomski mrav
A sta je prica sa AZ?


Ček, jel' ti nas zajebavaš?

Ne, pitam stvarno. Broj tromboza isti kao kod Fajzera
Atomski mrav Atomski mrav 18:03 24.03.2021

Re: generalno

Ne, pitam stvarno. Broj tromboza isti kao kod Fajzera


Onda tako kaži, ispada da nisi ništa ni čuo o AZ vakcini.
Imam pitanje - koja je statistička raspodela po godištu onih koji su imali problema sa trombozom i/ili unutrašnjim krvarenjem nakon vakcinisanja AZ vakcinom i onih koji su vakcinisani Fajzerovom vakcinom?
antioksidant antioksidant 18:21 24.03.2021

Re: generalno

Ne znam tu raspodelu, xnam samo da toliko malo slucajeva ima da nema nacina da se i utvrdi
haklberi_tom haklberi_tom 19:24 24.03.2021

Re: generalno

predatortz
Nema, čeka se do daljeg.


Ja malopre dobio poziv za 26.03. Sputnjik V.

Ja za Sputnjik sutra - dobio poziv danas.
gedza.73 gedza.73 19:26 24.03.2021

Re: generalno

zilikaka
Očigledno se po manjim mestima duže čeka.

Nas su zvali između sedam i deset dana od prijave. I ostali (koje znam da su se vakcinisali) su bili sa sličnim prolaznim vremenima.
maksa83 maksa83 19:29 24.03.2021

Re: generalno

Ja za Sputnjik sutra - dobio poziv danas.

Sam' da znaš, od prve doze ne bude uglavnom ništa, ali druga te nokautira na ~36 sati. Na mom uzorku ovo se desi u otpr. 80% slučajeva.
haklberi_tom haklberi_tom 19:51 24.03.2021

Re: generalno

maksa83
Ja za Sputnjik sutra - dobio poziv danas.

Sam' da znaš, od prve doze ne bude uglavnom ništa, ali druga te nokautira na ~36 sati. Na mom uzorku ovo se desi u otpr. 80% slučajeva.

Kada je druga tura?
maksa83 maksa83 19:58 24.03.2021

Re: generalno

Kada je druga tura?

Tri nedelje.
mariopan mariopan 22:19 24.03.2021

Re: generalno

Samo ako Grci na leto budu tražili potvrdu o vakcinisanju...

Ja čekam ko ozeb'o sunce da saznam šta će Grci da traže, koja vakcina će da važi i da li ja uopšte smem bilo koju od tih da primim. Trenutno ne smem nijednu, kaže moja dr, a kad i koju ću smeti niko ne zna.

Antivakseri mogu da prenose bolest i na nas koji ne smemo za sada da primimo nijednu vakcinu i to zaista nije fer da im se oprosti?
mirelarado mirelarado 22:27 24.03.2021

Re: generalno

Antivakseri mogu da prenose bolest i na nas koji ne smemo za sada da primimo nijednu vakcinu i to zaista nije fer da im se oprosti?


Normalno, Mari, ko te šiša, nećemo valjda da budemo fašisti i da tebe i druge štitimo što je više moguće. Možete lepo i da sedite izolovani u kući, to je u duhu demokratije i ljuCkih prava.
zilikaka zilikaka 22:48 24.03.2021

Re: generalno

maksa83
Ja za Sputnjik sutra - dobio poziv danas.

Sam' da znaš, od prve doze ne bude uglavnom ništa, ali druga te nokautira na ~36 sati. Na mom uzorku ovo se desi u otpr. 80% slučajeva.

Kolegi posle prve odmah krenula temperatura a onda nekoliko dana počeo da trne, što ruke, što noge. Jedne večeri mu se skoro oduzela cela strana. Otišao u urgentni al mu rekli da će proći. I prošlo.
Nezgodno što je zimus bio bolestan, sumnjaona koronu al valjda ga nisu testirali.

Ne znam šta će za drugu dozu
mariopan mariopan 00:26 25.03.2021

Re: generalno

mirelarado
Antivakseri mogu da prenose bolest i na nas koji ne smemo za sada da primimo nijednu vakcinu i to zaista nije fer da im se oprosti?


Normalno, Mari, ko te šiša, nećemo valjda da budemo fašisti i da tebe i druge štitimo što je više moguće. Možete lepo i da sedite izolovani u kući, to je u duhu demokratije i ljuCkih prava.
to treba malo čuknuti po tintari da im prorade vijuge, čitam pa ne verujem šta bulazne i šta pričaju kao da mozga nemaju.

Edit
Moram......sve mi pred očima.... vidim onu scenu gde igraju kolo oko zlatnog žira na Savskom trgu i stvarno mislim da je to scena iz nekog opskurnog filma o ludacima.
mirelarado mirelarado 12:45 25.03.2021

Re: generalno

.sve mi pred očima.... vidim onu scenu gde igraju kolo oko zlatnog žira na Savskom trgu i stvarno mislim da je to scena iz nekog opskurnog filma o ludacima.


Totentanz, brrr.
docsumann docsumann 13:06 25.03.2021

Re: generalno

.sve mi pred očima.... vidim onu scenu gde igraju kolo oko zlatnog žira na Savskom trgu i stvarno mislim da je to scena iz nekog opskurnog filma o ludacima.


Milan Novković Milan Novković 21:06 25.03.2021

Re: generalno

maksa83

Da.

... ali imam blagi otklon od ideje zato što to jeste diskriminacija, pri čemu nisu diskriminisani oni koji odbijaju da se vakcinišu (ko jebe debile), nego oni koji iz objektivnih razloga ne mogu da se vakcinišu.

Inače, Izrael je upravo to uradio, a ako se neko razume u opstanak nacije onda se oni razumeju.

Edit: ovo naravno podrazumeva da nemaš logistički problem, tj. da si u stanju da do juna vakcinišeš sve koji imaju želju da se vakcinišu, koliko god ih bilo.

... kad ne prate modu



Al ostavimo srpske alfa-males i alfa-females na trenutak po strani, imam tiviju, ultra-bitnu za čovečanstvo:

- Upravo sam završio gledanje Game of Thrones po drugi put, "s razumevanjem" ovog puta (onomad davno su mi starija ćerka i žena objašnjavali štakako kad se pogubim u filmu, al su pre desetak godina počele da me izbegavaju?!

- Sećam se diskusije o poslednjoj epizodi. S tugom moram da priznam da prelazim polako na tvoju stranu, više mi se sviđa sada, iako sam još sumnjičav

I sve to junački, u desetak dana - nikad me nije privlačilo pisanje dnevnika, čak ni do te mere da razmislim o pisanju dnevnika, ... al daj mi još jedno gledanje ... i ko zna

Davie Davie 23:48 25.03.2021

Re: generalno

Moja supruga i ja drugu dozu Pfajezra odradili 8.marta (datum se lako pamti), nismo cekali jer ona je zaposlena na institutu gde se obradjuju uzorci PCR testova i daju vakcine. Ja sam se kao svaki solidaran suprug slepovao uz nju. Zanimljivo je da ni tamo zaposleni nisu vecinom vakcinisani, imaju i tamo otpor ka vakcinisanju iako su bar 60% viskoskolski obrazovani u oblasti biloskih i farmakoloskih nauka..

Imam utisak da je svako ko je hteo mogao da se vakcinise, bar u Beogradu, vakcinisane su i neke moje kolege sa posla koji imaju 30 godina zivota, kcerkin decko star 28... a opet ima starijih ljudi koji niposto ne zele da se chipuju, medju njima su i moji roditelji, na zalost.
solo solo 23:54 25.03.2021

Re: generalno

Zanimljivo je da ni tamo zaposleni nisu vecinom vakcinisani, imaju i tamo otpor ka vakcinisanju iako su bar 60% viskoskolski obrazovani u oblasti biloskih i farmakoloskih nauka..





Ovde bi morao da zamolim docsumanna experta za ,,mozgalice,, da se uključi i da pomogne.
Milan Novković Milan Novković 23:56 25.03.2021

Re: generalno

Davie
...Zanimljivo je da ni tamo zaposleni nisu vecinom vakcinisani, imaju i tamo otpor ka vakcinisanju iako su bar 60% viskoskolski obrazovani u oblasti biloskih i farmakoloskih nauka..
...

U redu, i ako dobro tumačim tvoj sentiment evo pitanja: Zašto misliš da bi ovi ljudi trebali da slušaju ljude koji nisu iz "bioloških i farmakoloških nauka"?

Da ne bude zabune - meni je najnormalnija stvar da neprofesionalac pojedinac u nekoj oblasti zna više od (većine) profesionalaca. Pa se moje pitanje odnosi na proseke većih grupa ljudi.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:47 26.03.2021

Re: generalno


Imam utisak da je svako ko je hteo mogao da se vakcinise, bar u Beogradu, vakcinisane su i neke moje kolege sa posla koji imaju 30 godina zivota, kcerkin decko star 28... a opet ima starijih ljudi koji niposto ne zele da se chipuju, medju njima su i moji roditelji, na zalost.


Inteligencija, cesto nema veze sa obrazovanjem.
Medju ovima sto su igrali kolo, ima i onih sa fakultetskim diplomama.

mariopan mariopan 08:14 26.03.2021

Re: generalno

Milan Novković
Davie
...Zanimljivo je da ni tamo zaposleni nisu vecinom vakcinisani, imaju i tamo otpor ka vakcinisanju iako su bar 60% viskoskolski obrazovani u oblasti biloskih i farmakoloskih nauka..
...

U redu, i ako dobro tumačim tvoj sentiment evo pitanja: Zašto misliš da bi ovi ljudi trebali da slušaju ljude koji nisu iz "bioloških i farmakoloških nauka"?

Da ne bude zabune - meni je najnormalnija stvar da neprofesionalac pojedinac u nekoj oblasti zna više od (većine) profesionalaca. Pa se moje pitanje odnosi na proseke većih grupa ljudi.

Rekla bih da je nepoverenje prirodna ljudska reakcija, o svemu razmišljaju, ne gutaju sve sto se servira? I ja sam na samom pocetku pitala kako su tako brzo dosli do vakcine kad im je bolest nepoznata, kako znaju da je bezbedna, na kom uzirku je testirana kad je vreme bilo tako kratko....našla sam odgovore koji se meni čine logičnim ali ne moraju svakom da budu.
I strah igra veliku ulogu u celoj ovoj priči a strahom su nas hranili godinu dana, bukvalno.

Kad je Vučić na televiziji izgovorio "ni sva groblja nam neće biti dovoljna" pa onako sladostrasno prevrnuo očima ja sam videla uživo Hanibala Lektora, a on nam je vrhovni virusolog, epidemiolog, doktor Lektor.....pa imaj poverenja ako smeš. koliko god škole da imaš.
solo solo 09:14 26.03.2021

Re: Milan Novković

Da ne bude zabune - meni je najnormalnija stvar da neprofesionalac pojedinac u nekoj oblasti zna više od (većine) profesionalaca. Pa se moje pitanje odnosi na proseke većih grupa ljudi.


Tužno ali istinito. Tužno što je tebi to najnormalnije. Ne bi trebalo da bude normalno.

Ti profesionalci u nekoj oblasti nisu pravi profesionalci svakako ako dozvole da neprofesionalac zna više. Tu bi već ušli u poltikanstvo sa svim pratećim posledicama kojima smo svedoci. No ništa novo od kada je sveta i veka.

Ima i film na tu temu. Po istinitom događaju.



Otvaraš jednom rečenicom mnogo široku i kompleksnu ali istinitu temu kojoj ovaj blog kao i druge društvene mreže osvedočeno nisu dorasle.
Završiće se sa debatom ko su bili profesionalni vojnici - četnici ili partizani.

M'da moglo bi i o tome. Četnici su bili profesionalna kraljeva vojska ili grešim pošto mi historija nije profesija.
docsumann docsumann 09:56 26.03.2021

Re: generalno

a opet ima starijih ljudi koji niposto ne zele da se chipuju, medju njima su i moji roditelji, na zalost.


moja stara hoće, al još nije došla na red.
falila joj jedna godina života da uđe u 80+, tj. u prvu grupu za vakcinaciju.


srećom situacija sa širenjem virusa u HN-u se dobrano poboljšala, pa više nije toliko kritično.
inače, u jednom trenutku smo imali i po 36 novozaraženih po danu. a HN je mali grad. u ful administrativnim granicama, ima oko 40k stanovnika.
milisav68 milisav68 10:28 26.03.2021

Re: generalno

mariopan
Rekla bih da je nepoverenje prirodna ljudska reakcija, o svemu razmišljaju, ne gutaju sve sto se servira?

Ma naravno, najviše me nerviraju ti posprpdni komentari - neće da ih čipuju, za ljude koji verovatno imaju mnogo više znanja nego mi laici, i koji to nisu izjavili.

To je ono kada ti normalni doktori savetuju da temperaturu prvo obaraš oblogama, pa tek ako to nema efekta koristi sirup, i koji ne uvaljuju razne suplamente, jer nisu na platnom spisku farmaceutskih firmi.

Generalno danas, ne smeš ništa da pitaš, odmah dobiješ etiketu, u ovom slučaju - antivakser.
gvozden1 gvozden1 16:10 26.03.2021

Re: Milan Novković

Četnici su bili profesionalna kraljeva vojska ili grešim

Grešiš.
Milan Novković Milan Novković 18:52 26.03.2021

Re: Milan Novković

solo
Da ne bude zabune - meni je najnormalnija stvar da neprofesionalac pojedinac u nekoj oblasti zna više od (većine) profesionalaca. Pa se moje pitanje odnosi na proseke većih grupa ljudi.


Tužno ali istinito. Tužno što je tebi to najnormalnije. Ne bi trebalo da bude normalno.

Ti profesionalci u nekoj oblasti nisu pravi profesionalci svakako ako dozvole da neprofesionalac zna više. Tu bi već ušli u poltikanstvo sa svim pratećim posledicama kojima smo svedoci. No ništa novo od kada je sveta i veka.

Ima i film na tu temu. Po istinitom događaju.



Otvaraš jednom rečenicom mnogo široku i kompleksnu ali istinitu temu kojoj ovaj blog kao i druge društvene mreže osvedočeno nisu dorasle.
Završiće se sa debatom ko su bili profesionalni vojnici - četnici ili partizani.

M'da moglo bi i o tome. Četnici su bili profesionalna kraljeva vojska ili grešim pošto mi historija nije profesija.

Samo sam još trebao da dodam kako mislim na uže oblasti unutar širih domena u kojima je neki profesionalac vićen kao profesionalac.

Nije to toliko teško preteći većinu u tako nekim užim oblastima. Evo uzmimo moju profesiju, IT, gde:

1. Ako ja radim 8-12 sati dnevno naprojektima koji su interesantni i široki čak, to što oni pokrivaju je i dalje relativno usko u odnosu na sav IT, što ...

2. ... tebi nudi izuzetno mnogo drugih užih IT oblasti gde relativno brzo možeš da stekneš dosta znanja, ja tamo ne zalazim pošto mi posle posla nije toliko do ITja, i ti me prestingeš u znanju.

3. Pa ima onda i manje, ali još uvek mnogo, uskih oblasti gde ti možeš brzo da pretekneš većinu ITjevaca.

Ipak, da se vratim na ovo što ti kažeš, nelogično je da u systemic pojavi kao što je Covid, novoj i značajnoj, prevelik procenat medicinara ne zna dovoljno o PCR testiranju.

To meni, onda, omogućava da u dan dva pročitam i odgledam svašta na tu temu i njenu bližu okolinu, od raznih telomeraza da elektrohemijskih razloga zašto PCR uopšte pravi greške koje, sad sam većinu zaboravio, samo onomad našao u radovima nekih post-doktoranata.

Dalje, neke profesije su specifične, evo opet naš IT je speciofičan po relativnom svaštarenju - za evo još malo pa 40 godina od diplomiranja ja sam se naradio sa jako mnogo jako pametnih ljudi u građevini, arhitekturi, mašinstvu, novinama, satelitima, CERN elektroničarima, bankarima itd.

I iako većina mog znanja u tim oblastima ostaje plitka i bušna ipak sam često prinuđen da zagrebem malo dublje da bih efikasno radio posao. Usput mi često treba nešto bolje baratanje nekim delovima matematike, koje mi onda isto pomaže da idem dalje u plitkoj i bušnoj horizontalnosti.

A, na kraju, svi imamo hobije, nekoliko njih, koji mene, npr, i posle 40 godina staža još uvek drže i oko ITja, pa elektronike koju sam studirao a nisam radio, matematike itd, i moji hobiji su AI pomalo (i tu onda ima svašta), XR (Extended RealityI, IoT (dosta elektronike) itd, pa, pogotovo, ovom prilikom, ...

... computational biology, gde, ...

... kad je Oracle, sa kojim beše US++ univerzitetima, pre 8-12 meseci danima procesirao amino acid sekvence u spike proteinima SARS-CoV-2 virusa da bi mu otkrio 3D strukturu oni su, u stvari, došli na teren na kojem sam ja pre više od 15 godina jurio EC grantove, ulagao svoju lovu, ... da bih se oprobao u hibridnim kompjuterima, analogno-digitalnim (analogni su jako brzi) - blue-sky reseaerch u kojem nikad nisam dobio grant, ali sam uložio dosta vremena i svašta naučio.

Isto tako, kad Michael Yeadon, bivši Chief Scientific Officer Phizera kaže da je deo površine spike proteina dosta sličan jednom delu jednog proteina (homology) koji pomaže oko formiranja placente kod novih trudnoća, pa treba ispitati da nove vakcine možda ne uče imuni da napada nove placente u autoimunom maniru, ja znam šta on priča, i očigledno mi je da je potrebno vreme, ja, u stvari, mogu bolje da "osetim" zašto je potrebno nego molekularni biolog pošto se ove sličnosti analiziraju više kao electro-hemijsko-geometrijski problem, sasvim blizak computational biology, i onda imamo i interesantan slučaj gde mnoge molekularne biologe od ovog trojstva često ne interesuje cela priča, nego sitniji delove.

Ukratko nema danas ni oštrih granica na jako mnogo mesta gde mi vidimo razne discipline kako se sudaraju.
vlad_aleksh vlad_aleksh 06:56 30.03.2021

Re: generalno

natasa_tasic_10

Imam utisak da je svako ko je hteo mogao da se vakcinise, bar u Beogradu, vakcinisane su i neke moje kolege sa posla koji imaju 30 godina zivota, kcerkin decko star 28... a opet ima starijih ljudi koji niposto ne zele da se chipuju, medju njima su i moji roditelji, na zalost.


Inteligencija, cesto nema veze sa obrazovanjem.
Medju ovima sto su igrali kolo, ima i onih sa fakultetskim diplomama.



Претпостављам да и Ви имате факултетску диплому.
predatortz predatortz 15:12 24.03.2021

Počelo je...

Danas rekoše da u Sbiju, bez potrebnog PCR testa i karantina, mogu da uđu svi koji prilože dokaz da su vakcinisani i revakcinisani. Oni koji su primili Astra Zenecu mogu ući i sa potvrdom da su primili samo jednu dozu. Kažu, kod te vakcine revakcinacija ide tek nakon tri meseca. Ostalo je neprecizno da li se mera odnosi samo na naše državljane koji odnekud ulaze u zemlju, ili generalno za sve.

Mislim da će se spisak povlastica vakcinisanim polako i oprezno proširivati, jer se tu zadire u građanske slobode. Pošto vakcina nije obavezna, teško bi i obrazložili diskriminaciju nevakcinisanih.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 15:34 24.03.2021

Re: Počelo je...

Znas sta ja sam se vakcinisala, ali da diskriminisem druge koji nece ne pada mi na pamet.
Drugo za ulazak u zemlju, danas je moj suprug otisao na aerodrom da saceka svekrvine prijatelje koji stizu sa NZ. Covek je usao u zemlju bez pcr testa. Rekli su mu da ga ovde uradi.
Na NZ ne mozes da udjes u zemlju bez pcr testa i bez karantina od 2 nedelje i 5000 nzd. Tamo jos postoji i mob aplikacija pomocu koje svima prate kretanje i kontakte. Horor.
mirelarado mirelarado 16:08 24.03.2021

Re: Počelo je...

Tamo jos postoji i mob aplikacija pomocu koje svima prate kretanje i kontakte. Horor.


To Google primenjuje već godinama na svakog vlasnika mobilnog telefona, a malo ko se buni. :)
antioksidant antioksidant 16:10 24.03.2021

Re: Počelo je...

mirelarado
Tamo jos postoji i mob aplikacija pomocu koje svima prate kretanje i kontakte. Horor.


To Google primenjuje već godinama na svakog vlasnika mobilnog telefona, a malo ko se buni. :)

U mnoge africke zemlje bez kartona vakcinisanja davno ne mozes.
mirelarado mirelarado 16:19 24.03.2021

Re: Počelo je...

U mnoge africke zemlje bez kartona vakcinisanja davno ne mozes.


Eeee, ali kada su naši radnici odlazili da grade po Libiji, nije postojao antivax pokret, pa se niko nije bunio.

Uzgred, svi koji hvale neverovatan uspeh u masovnoj vakcinaciji protiv velikih boginja, zaboravljaju da pomenu da to vakcinisanje nije bilo dobrovoljno.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:22 24.03.2021

Re: Počelo je...

Ne mora da se ide tako davno. Kod mene su 2001. upale med. sestre na čas i ošpricale nas protiv tetanusa na licu mesta kao prasiće u oboru. Niko se nije džilitao, ali to je bilo pre časova građanskog vaspitanja
Atomski mrav Atomski mrav 16:30 24.03.2021

Re: Počelo je...

Eeee, ali kada su naši radnici odlazili da grade po Libiji, nije postojao antivax pokret, pa se niko nije bunio.

Uzgred, svi koji hvale neverovatan uspeh u masovnoj vakcinaciji protiv velikih boginja, zaboravljaju da pomenu da to vakcinisanje nije bilo dobrovoljno.


Pa ako si 'teo da ideš da radiš u Libiju a bilo je obavezno da se vakcinišeš, onda je bilo ili - ili.

Pitam se zašto sada vakcinacija nije obavezna?
mirelarado mirelarado 16:49 24.03.2021

Re: Počelo je...

Pitam se zašto sada vakcinacija nije obavezna?


Zato što ne možemo dozvoliti da nas žigoše Bil Gejc i zato što mi nismo ovce da na nama neko eksperimentiše, a dobro znamo da taj kovid ne postoji, sve je to običan grip. Ih, razloga koliko hoćeš...
Atomski mrav Atomski mrav 16:55 24.03.2021

Re: Počelo je...

Zato što ne možemo dozvoliti da nas žigoše Bil Gejc i zato što mi nismo ovce da na nama neko eksperimentiše, a dobro znamo da taj kovid ne postoji, sve je to običan grip. Ih, razloga koliko hoćeš...


Pa vakcinacija protiv velikih boginja je bila obavezna jer je država tada tako odlučila. Pitam se što sad ne odluči tako ako je to jedini spas. I ne samo naša država (jer da je samo naša onda bi to bio drugi par gaća)...
mirelarado mirelarado 17:02 24.03.2021

Re: Počelo je...

Atomski mrav
Zato što ne možemo dozvoliti da nas žigoše Bil Gejc i zato što mi nismo ovce da na nama neko eksperimentiše, a dobro znamo da taj kovid ne postoji, sve je to običan grip. Ih, razloga koliko hoćeš...


Pa vakcinacija protiv velikih boginja je bila obavezna jer je država tada tako odlučila. Pitam se što sad ne odluči tako ako je to jedini spas. I ne samo naša država (jer da je samo naša onda bi to bio drugi par gaća)...


Tada je država mogla tako da odluči, jer je bila diktatura, sad može samo da nagovara. I tu je koketirala s antivakserima, antimaskerima i uplašenima od vakcinacije (u 21. veku!). Lažni Mesija, po običaju, sve radi pogrešno. Nema tu pomoći, jbg.
milisav68 milisav68 17:07 24.03.2021

Re: Počelo je...

mirelarado
Uzgred, svi koji hvale neverovatan uspeh u masovnoj vakcinaciji protiv velikih boginja, zaboravljaju da pomenu da to vakcinisanje nije bilo dobrovoljno.

Da, ali tad si imao odjednom 18 miliona vakcina na gomili.

Isto važi i za Izrael, kupili su odjednom 14 miliona vakcina, napravili totalno zaključavanje, vakcinisali sve (neki veliki procenat), i virus nije mogao da "nastavi život", odnosno nije imao podlogu za obnavljanje i razmnožavanje.

Kod njih je ionako jaka kontrola granica, pa su sad postali "izolovana sredina" gde nema virusa, pa mogu da se opuste.

Mi imamo problem što nemamo to na gomili, pa vlast i da hoće, ne može da sprovede masovnu vakcinaciju, i zato nema ni glasne kampanje.


mirelarado mirelarado 17:10 24.03.2021

Re: Počelo je...

Mi imamo problem što nemamo to na gomili, pa vlast i da hoće, ne može da sprovede masovnu vakcinaciju, i zato nema ni glasne kampanje.


Jeste i to vrzino kolo. Sad, kad pristižu veće količine, kreće i nekakva kampanja, ali prekasno.
Atomski mrav Atomski mrav 17:15 24.03.2021

Re: Počelo je...

Sad, kad pristižu veće količine, kreće i nekakva kampanja, ali prekasno.


To je SNS kampanja, koja baš i ne budi neku želju za vakcinisanjem...
mirelarado mirelarado 17:21 24.03.2021

Re: Počelo je...

Atomski mrav
Sad, kad pristižu veće količine, kreće i nekakva kampanja, ali prekasno.


To je SNS kampanja, koja baš i ne budi neku želju za vakcinisanjem...


Kod njihovih glasača možda i budi. Još ako bi ponudio sendvič, ili koji groš...
zilikaka zilikaka 17:29 24.03.2021

Re: Počelo je...

Pa vakcinacija protiv velikih boginja je bila obavezna jer je država tada tako odlučila. Pitam se što sad ne odluči tako ako je to jedini spas. I ne samo naša država (jer da je samo naša onda bi to bio drugi par gaća)...

Dobro, ima tu još ono osnovno. Ta bolest je daleko smrtonosnija i bila prisutna tek tu i tamo, u svakom slučaju daleko od zemalja koje bi se neßto pitale.
Kad se pojavila u Evropi verujem da se svima upalila crvena lampica i da im nije palo na pamet da razmišljaju o demokratiji nego udri kako umeš jer je vrag odneo šalu.
Gotovo sam sigurna da niko spolja nije zamerio što je vakcinacija bila obavezna, i da bi i sami isto uradili.
milisav68 milisav68 18:01 24.03.2021

Re: Počelo je...

Atomski mrav
To je SNS kampanja, koja baš i ne budi neku želju za vakcinisanjem...


Atomski mrav Atomski mrav 18:04 24.03.2021

Re: Počelo je...

Kod njihovih glasača možda i budi. Još ako bi ponudio sendvič, ili koji groš...


A ovi što neće da se vakcinišu svi imaju račune na Mauricijusu...
mirelarado mirelarado 18:08 24.03.2021

Re: Počelo je...

Atomski mrav
Kod njihovih glasača možda i budi. Još ako bi ponudio sendvič, ili koji groš...


A ovi što neće da se vakcinišu svi imaju račune na Mauricijusu...


Ne, oni igraju kolce oko onog žira. Ko je uz njih, bujrum.
predatortz predatortz 18:09 24.03.2021

Re: Počelo je...

Ne, oni igraju kolce oko onog žira.


dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:10 24.03.2021

Re: Počelo je...

mirelarado mirelarado 18:11 24.03.2021

Re: Počelo je...

Ta bolest je daleko smrtonosnija i bila prisutna tek tu i tamo, u svakom slučaju daleko od zemalja koje bi se neßto pitale.
Kad se pojavila u Evropi verujem da se svima upalila crvena lampica i da im nije palo na pamet da razmišljaju o demokratiji nego udri kako umeš jer je vrag odneo šalu.


Dočim od korone rikne tek pokoji starkelja. Dobro, riknjavaju i bolesni od drugih opasnih bolesti, jer zdravstveni sistem puca i tamo gde je mnogo bolji od našeg, ali, koga briga.
antioksidant antioksidant 18:17 24.03.2021

Re: Počelo je...

mirelarado
Ta bolest je daleko smrtonosnija i bila prisutna tek tu i tamo, u svakom slučaju daleko od zemalja koje bi se neßto pitale.
Kad se pojavila u Evropi verujem da se svima upalila crvena lampica i da im nije palo na pamet da razmišljaju o demokratiji nego udri kako umeš jer je vrag odneo šalu.


Dočim od korone rikne tek pokoji starkelja. Dobro, riknjavaju i bolesni od drugih opasnih bolesti, jer zdravstveni sistem puca i tamo gde je mnogo bolji od našeg, ali, koga briga.

Znam mnogo njih koji su imali Koronu. Vrlo mali procenat njih nije potrcao da primi vakcinu cim je mogao. Nikom se ne ponavlja ta bolest
Atomski mrav Atomski mrav 18:20 24.03.2021

Re: Počelo je...

Ne, oni igraju kolce oko onog žira. Ko je uz njih, bujrum.


Al' eto, niko nije sprečio to okupljanje. Letos policija maklja demonstrante, ovamo tobože ne sme da bude masovnih okupljanja, ali nije se pojavio nijedan pandur da rasturi tu ekipu...
zilikaka zilikaka 18:25 24.03.2021

Re: Počelo je...

Dočim od korone rikne tek pokoji starkelja. Dobro, riknjavaju i bolesni od drugih opasnih bolesti, jer zdravstveni sistem puca i tamo gde je mnogo bolji od našeg, ali, koga briga.

Ma nismo još ni stigli sa upiznamo kakva je stvarno ova bolest, a bojim se da će još biti iznenađenja. Velike boginje su vekovima bile prisutne.
A inače, propustila sam da se izjasnim. Da, za sve vrste diskriminacija, podstreka, pa ako treba i obaveza, a u korist vakcinacije.
Jedino što mi nismo ni blizu ozbiljna država da to sprovedemo kako treba. Samo zbog toga imam rezervu.


zilikaka zilikaka 18:27 24.03.2021

Re: Počelo je...

Komentari mi se množe prostom deobom.


crossover crossover 18:34 24.03.2021

Re: Počelo je...

mirelarado
U mnoge africke zemlje bez kartona vakcinisanja davno ne mozes.


Eeee, ali kada su naši radnici odlazili da grade po Libiji, nije postojao antivax pokret, pa se niko nije bunio.

Uzgred, svi koji hvale neverovatan uspeh u masovnoj vakcinaciji protiv velikih boginja, zaboravljaju da pomenu da to vakcinisanje nije bilo dobrovoljno.


Нећеш веровати, било их је и тада само нису имали интернет па су били невидљиви. Чак и међу медицинским радницима. Мада, вероватно мање него данас, јер није било масовног триповања по интернету. Те фирме које су радиле по Либији и Ирацима су углавном биле војне или под контролом других "савезних органа", па кад им стигне наређење (да, наређење) за вакцинацију нема много простора да неко глуми вирусолога-натуршчика.

Тај успех за време великих богиња је постигнут тако што је било проглашено ванредно стање, па је војска и полиција поставила пунктове по улицама, а иза војске и полиције чета медицинских сестара са шприцевима на готовс, за оне који нису вакцинисани по фирмама и школама. Мало је помогло и то што су на телевизији стално пуштали неки наставни филм о вариоли због ког се сви усрали од страха (велика смртност и нимало леп крај), па се нико није усуђивао да нешто гласно мудрује. Мој отац једно два месеца није долазио кући, имао је стална дежурства на ВМА, слично као и медицинари данас. Зато боље да не кажем како бих ја ово са вакцинама решио, од људских права остале би само фронцле, пар браунила, цев за интубацију и од инфузије празна флаша. :)
mirelarado mirelarado 18:39 24.03.2021

Re: Počelo je...

Jedino što mi nismo ni blizu ozbiljna država da to sprovedemo kako treba. Samo zbog toga imam rezervu.


Bojim se da je ovo ključni problem.
crossover crossover 19:13 24.03.2021

Re: Počelo je...

milisav68
mirelarado
Uzgred, svi koji hvale neverovatan uspeh u masovnoj vakcinaciji protiv velikih boginja, zaboravljaju da pomenu da to vakcinisanje nije bilo dobrovoljno.

Da, ali tad si imao odjednom 18 miliona vakcina na gomili.


Било је мало вакцина на почетку, онда је дошла професорка Ана Глигић и спасила ствар. А пре тога ствар су спасиле и католичке часне сестре које су се вратиле из Индије, из неког карантина за лепрозне, и донеле хиперимунигамаглобулин који је подељен медицинарима. У то време су часне сестре волонтирале по београдским болницама, било их је и на ВМА. Тек после је почела масовна производња вакцине, кад је све узело маха.
nikvet pn nikvet pn 19:17 24.03.2021

Re: Počelo je...

crossover
боље да не кажем како бих ја ово са вакцинама решио, од људских права остале би само фронцле, пар браунила, цев за интубацију и од инфузије празна флаша. :)


Тамо 90-тих у мојој парохији потпланинској запало ме неколико налета беснила. Ту нема пардона него дижи силу и удри без подпитања. Све што лаје вакцинише се по кућама, ко неће правац код судије за прекршаје; ловци ајде у поље и за десетак дана ко да ништа није било.

Исти поступак стоји и за остале сточне заразе - брзо, оштро, одлучно и свеобухватно. Тако су и сузбијене.

Али овом приликом такав наступ, хм, неће да може. Са овим вирусом као да није чиста игранка.



mirelarado mirelarado 19:24 24.03.2021

Re: Počelo je...

Зато боље да не кажем како бих ја ово са вакцинама решио, од људских права остале би само фронцле, пар браунила, цев за интубацију и од инфузије празна флаша. :)



crossover crossover 19:40 24.03.2021

Re: Počelo je...

nikvet pn

Али овом приликом такав наступ, хм, неће да може. Са овим вирусом као да није чиста игранка.


Ма јасно, али то је друга прича. Али без обзира на мутације масовна вакцинација ће сигурно успорити ширење заразе и оптерећење здравственог система, а то је сад критично. Болнице и лекари ће нам још требати јер цело ово срање неће баш брзо да се заврши како би ми волели.
milisav68 milisav68 20:12 24.03.2021

Re: Počelo je...

crossover
Тек после је почела масовна производња вакцине, кад је све узело маха.

Ma nije, nego je uvezena/dobijena, jer nije moglo da se proizvede toliko vakcina za kratko vreme.Torlak je tad obustavio proizvodnju zbog testiranja uzoraka.

Bilo je malo zaliha na Torlaku, i malo u Zagebu, ostalo je sve uvezeno, odnosno dobijeno, pošto drugima nije trebala.O toj gomili ja pričam.

Epidemija je trajala dva meseca, i jeste Ana Gligić ta koja je prva prepoznala, ali vest o pojavi epidemije je objavljena tek nedelju dana kasnije.

Poenta mog prethodnog komentara je da je bolest bila poznata, i da je vakcina već postojala (nije bitno što je uvezena), pa je moglo brzo i efikasno da se reaguje.

Kod korone to nije moguće, zato što se ne zna baš sve o njoj, i zato što ne postoje zalihe vakcine, već se svako (svaka država) snalazi sam za sebe.
crossover crossover 20:37 24.03.2021

Re: Počelo je...

milisav68
Poenta mog prethodnog komentara je da je bolest bila poznata, i da je vakcina već postojala (nije bitno što je uvezena), pa je moglo brzo i efikasno da se reaguje.

Kod korone to nije moguće, zato što se ne zna baš sve o njoj, i zato što ne postoje zalihe vakcine, već se svako (svaka država) snalazi sam za sebe.


Ок, јасно. Да, тада су тачно знали са чим имају посла (барем после тренутка када су прошетали оног несрећника кроз амфитеатар пун студената), ово сад је све ново и другачије.
mariopan mariopan 22:34 24.03.2021

Re: Počelo je...

mirelarado
Pitam se zašto sada vakcinacija nije obavezna?


Zato što ne možemo dozvoliti da nas žigoše Bil Gejc i zato što mi nismo ovce da na nama neko eksperimentiše, a dobro znamo da taj kovid ne postoji, sve je to običan grip. Ih, razloga koliko hoćeš...

....da, i čipuju ljude pa kad digneš ruku upali se televizor, kad kineš krene alarm na kolima....
mariopan mariopan 22:45 24.03.2021

Re: Počelo je...

dobrosavljevic_m
Neah, kad nestorijevci dođu na vlast, vakcine će biti ukinute kompletamente.

RAĐA SE PARTIJA POGUBNIJA OD ŠEŠELJA Igraju kolo usred pandemije, a računaju na VAŠ STRAH: Evo šta mogu ako izađu na izbore

16 do 20 posto glasova?

Treba nam psihijatar, prolupali smo ako je ta prognoza tačna.
mariopan mariopan 22:52 24.03.2021

Re: Počelo je...

nikvet pn
crossover
боље да не кажем како бих ја ово са вакцинама решио, од људских права остале би само фронцле, пар браунила, цев за интубацију и од инфузије празна флаша. :)


Тамо 90-тих у мојој парохији потпланинској запало ме неколико налета беснила. Ту нема пардона него дижи силу и удри без подпитања. Све што лаје вакцинише се по кућама, ко неће правац код судије за прекршаје; ловци ајде у поље и за десетак дана ко да ништа није било.

Исти поступак стоји и за остале сточне заразе - брзо, оштро, одлучно и свеобухватно. Тако су и сузбијене.

Али овом приликом такав наступ, хм, неће да може. Са овим вирусом као да није чиста игранка.





Ja sam ovakav postupak ocekivala i sada za koronu.

Kada vidim ono "hoću kaki neću kaki" skanjivanje našeg kriznog štaba znam da oni to ne mogu da iskontrolišu a Bog da mi oprosti što pomislim nekad da ni ne žele da je iskontrolišu nego sve vreme igramo ruski rulet, samo to ne znamo.
docsumann docsumann 08:48 25.03.2021

Re: Počelo je...

antioksidant
mirelarado
Ta bolest je daleko smrtonosnija i bila prisutna tek tu i tamo, u svakom slučaju daleko od zemalja koje bi se neßto pitale.
Kad se pojavila u Evropi verujem da se svima upalila crvena lampica i da im nije palo na pamet da razmišljaju o demokratiji nego udri kako umeš jer je vrag odneo šalu.


Dočim od korone rikne tek pokoji starkelja. Dobro, riknjavaju i bolesni od drugih opasnih bolesti, jer zdravstveni sistem puca i tamo gde je mnogo bolji od našeg, ali, koga briga.

Znam mnogo njih koji su imali Koronu. Vrlo mali procenat njih nije potrcao da primi vakcinu cim je mogao. Nikom se ne ponavlja ta bolest


ni sam ne znam kako je do sada nisam fasovao.
oko mene na poslu jedno 7-8 najbližih kolega, s kojima se svakodnevno susrećem, dvojica čak iz moje kontejner-kancelarije, je odbolovalo.
nekima su umrli stariji članovi porodice.

u HN-om dosta ljudi je podleglo posljedicama bolesti.
Novi je mali grad i to su sve ljudi koje si lično poznavao, viđao manj-više svaki dan. 5-6 bivših radnika brodogradilišta danas je nažalost pokojno zbog korone.

i onda slušaš nekog ko genijalno zaključuje korona je laž, i kako to samo satanisti hoće da nas isčipuju i tako nam unište duhovnost

mirelarado mirelarado 08:54 25.03.2021

Re: Počelo je...

u HN-om dosta ljudi je podleglo posljedicama bolesti.
Novi je mali grad i to su sve ljudi koje si lično poznavao, viđao manj-više svaki dan. 5-6 bivših radnika brodogradilišta danas je nažalost pokojno zbog korone.

i onda slušaš nekog ko genijalno zaključuje korona je laž, kako to samo satanisti hoće da nas isčipuju i tako nam unište duhovnost


Već i ovde svako poznaje ponekog ko je izgubio člana porodice, kao i one koji su preležali težak oblik bolesti i kažu da su jedva izvukli živu glavu... Neshvatljivo.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:19 25.03.2021

Re: Počelo je...

mirelarado
u HN-om dosta ljudi je podleglo posljedicama bolesti.
Novi je mali grad i to su sve ljudi koje si lično poznavao, viđao manj-više svaki dan. 5-6 bivših radnika brodogradilišta danas je nažalost pokojno zbog korone.

i onda slušaš nekog ko genijalno zaključuje korona je laž, kako to samo satanisti hoće da nas isčipuju i tako nam unište duhovnost


Već i ovde svako poznaje ponekog ko je izgubio člana porodice, kao i one koji su preležali težak oblik bolesti i kažu da su jedva izvukli živu glavu... Neshvatljivo.


E, u Holandiji (a verujem i na celoj zapadnoj strani) je više antivakcinaša i onih što se bune protiv 'lažne epidemije i virusa' (svaki dan proteste te vrste policija mora da rasteruje) nego u Srbiji.

Mada ni vakcina (očigledno) nemamo dovoljno ovamo kao da smo svetska sirotinja. (neće kineske i ruske jer važnije im je politiziranje od broja i brzine vakcinisanih)

vlad_aleksh vlad_aleksh 07:03 30.03.2021

Re: Počelo je...

mirelarado
Atomski mrav
Kod njihovih glasača možda i budi. Još ako bi ponudio sendvič, ili koji groš...


A ovi što neće da se vakcinišu svi imaju račune na Mauricijusu...


Ne, oni igraju kolce oko onog žira. Ko je uz njih, bujrum.


То није жир. То је исто као када бих ја рекао за Вас да сте мајмуница, а Ви сте заправо жена, припадник људског рода.
zilikaka zilikaka 18:48 30.03.2021

Re: Počelo je...

То је исто као када бих ја рекао за Вас да сте мајмуница, а Ви сте заправо жена, припадник људског рода.

Ili kad bi ja za tebe rekla da si govedo a ti si zapravo pripadnik ljudskog roda koji daje neumesna i uvredljiva poređenja.

...a pri tome insistiraš na korektnom dijalogu neistomišljenika.
vlad_aleksh vlad_aleksh 06:59 31.03.2021

Re: Počelo je...

zilikaka
То је исто као када бих ја рекао за Вас да сте мајмуница, а Ви сте заправо жена, припадник људског рода.

Ili kad bi ja za tebe rekla da si govedo a ti si zapravo pripadnik ljudskog roda koji daje neumesna i uvredljiva poređenja.

...a pri tome insistiraš na korektnom dijalogu neistomišljenika.


Како бисте Ви назвали оно што је госпођа (која није мајмуница) назвала "жир"?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 15:35 24.03.2021

Koncert? Predstave?

Kad me Bil Gejc bude čipovao, očekujem da me veže za šupu tamo na dnu njegovog imanja.

A ne znam ni koliko ima prostora da se poveća obuhvat, nezamislivo mi je da se dobrovoljno vakciniše 50% populacije.
milisav68 milisav68 15:55 24.03.2021

Re: Koncert? Predstave?

dobrosavljevic_m
A ne znam ni koliko ima prostora da se poveća obuhvat, nezamislivo mi je da se dobrovoljno vakciniše 50% populacije.

I ne treba da se vakciniše 50% odnosno pomenutih 70%, već da zbir onih koji su primili vakcinu i onih koji su već preležali koronu (tj imaju antitela na nju) bude 70%.

Dakle treba nam 70% ljudi koji imaju antitela da bi dobili kolektivni imunitet.


angie01 angie01 15:58 24.03.2021

preddistriopia

pa da podelimo trakice.
Atomski mrav Atomski mrav 15:58 24.03.2021

Re: Koncert? Predstave?

Dakle treba nam 70% ljudi koji imaju antitela da bi dobili kolektivni imunitet.


Ne znam, videćemo. Kao da za ovaj virus i ovu pandemiju stara pravila ne važe...
milisav68 milisav68 16:04 24.03.2021

Re: Koncert? Predstave?

Atomski mrav
Ne znam, videćemo. Kao da za ovaj virus i ovu pandemiju stara pravila ne važe...

To da, problem sa koronom je što se ljudi zaražavaju i po nekoliko puta,
antioksidant antioksidant 16:09 24.03.2021

Re: Koncert? Predstave?

Atomski mrav
Dakle treba nam 70% ljudi koji imaju antitela da bi dobili kolektivni imunitet.


Ne znam, videćemo. Kao da za ovaj virus i ovu pandemiju stara pravila ne važe...

S tim sto antitela traju 6 meseci. Svaki nacin obezbedjivanja antitela ce morati da se ponavlja semestralno
maksa83 maksa83 16:10 24.03.2021

Re: Koncert? Predstave?

onih koji su već preležali koronu (tj imaju antitela na nju)

Ovo nije uvek skup koji se 1-1 poklapa. Primer iz života - tip - muž i žena, zapatili letos zajedno, on lakši slučaj ona teži, kad je prošlo premerili ona IGG antitela on 13, ona 25. Kada je posle 6 meseci krenula vakcinacija testirali se opet, njemu taj broj pao na 12, a ona izgubila sva antitela.

Znamznamznam da antitela nisu sve što se pika (T ćelije itd.) ali tako stvari stoje sa tim IGG testom u realnosti.

mirelarado mirelarado 16:10 24.03.2021

Re: Koncert? Predstave?

Ne znam, videćemo. Kao da za ovaj virus i ovu pandemiju stara pravila ne važe...


Kako onda objašnjavaš Izrael?
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 16:16 24.03.2021

Re: preddistriopia

Znas da sam se uplasila trakica i sve mi nesto mutno ispred ociju. Ako pocnu da teraju ljude na neku takvu glupost veruj mi da ce na nastane haos. Pa ja cu prva da stanem u odbranu ravnozemljasa iako sam vakcinisana.
antioksidant antioksidant 16:16 24.03.2021

Re: Koncert? Predstave?

mirelarado
Ne znam, videćemo. Kao da za ovaj virus i ovu pandemiju stara pravila ne važe...


Kako onda objašnjavaš Izrael?

Nisu svi slucajevi isti ali ovde je poenta pregurati vecinu u zonu da imaju antitela i onda virus nema gde sem na zapad
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 16:17 24.03.2021

Re: Koncert? Predstave?

To za koncerte, predstave i navijace je doslo od onoga cije ime ne spominjem.
Atomski mrav Atomski mrav 16:21 24.03.2021

Re: Koncert? Predstave?

Kako onda objašnjavaš Izrael?


Polako s to plaćanje, Mile... još uvek je moguće da cela stvar poprimi Šekspirovski obrt.
mirelarado mirelarado 16:26 24.03.2021

Re: Koncert? Predstave?

Atomski mrav
Kako onda objašnjavaš Izrael?


Polako s to plaćanje, Mile... još uvek je moguće da cela stvar poprimi Šekspirovski obrt.


Naravno, sve je moguće...
milisav68 milisav68 17:30 24.03.2021

Re: Koncert? Predstave?

maksa83
Znamznamznam da antitela nisu sve što se pika (T ćelije itd.) ali tako stvari stoje sa tim IGG testom u realnosti.

Ma znam, problem sa koronom je što em kratko traju antitela, em brzo mutira, pa možeš ponovo da oboliš iako si primio vakcinu ili ako si preležao već neki soj.

Najgore od svega što može da nas zadesi (ne samo nas, nego sve male nacije), je da se stvori "naš soj", za koga bi ispitivanja bila skupa, pa bi nas stavili u totalni karantin (kao državu) dok se ne izlečimo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana